Toon posts:

Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 33 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 345.418 views

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 17:11
N-E-R-D schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:06:
Ik heb een vraag:
Ik ga deze zaterdag verhuizen naar ons nieuwe huis!
heb al het nodige aangeschaft om dadelijk een leuk setje in de woonkamer te zetten, maar wilde het toch niet al te gek maken.
Ik heb op moment:

* Sony 40L4000 Full HD LCD
* Onkyo SR606 Black
* PS3 als Blu-Ray/mediacenter
* Harman/Kardon HKTS-11 Black

Al met al ben ik wel tevreden met wat ik al bij elkaar gespaard heb, het staat nu op mijn slaapkamer (Boxen staan alleen de front, center en subwoofer aangesloten i.v.m. verhuizing)
Geluid is met films enzo echt wel mooi, echter zit ik er aan te denken om als Front Speakers 2 JBL E80's te halen.
Denken jullie dat dat een beetje te combineren is met de HKTS-11 ( in eerste instantie 5.1 met 2x JBL front HKTS-11 Center, rears en subwoofer, wellicht later uit te breiden naar 7.1 licht aan de ruimte)

Of gaat dit samen geen mooie combinatie opleveren?
Dit gaat zeker wel een mooi geluidsbeeld opleveren hoor.
Heb zelf de HKTS8 en 2 JBL e80's als fronts en dat klinkt goed. (Harman en JBL zijn van dezelfde makelij) Hierdoor dus 2 speakers over die ik weer als rears gebruikt heb.(Heb jij dan straks ook) Ook nog een 2e sub op de kop weten te tikken en heb nu dus 7.2 ;-)
Enige wat ik wellicht nog een keer doe is een andere Center speaker

[Voor 16% gewijzigd door wimpie007 op 20-01-2009 10:31]

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25

Fjeze

AllesPerfect!

wimpie007 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:29:
[...]

Dit gaat zeker wel een mooi geluidsbeeld opleveren hoor.
Heb zelf de HKTS8 en 2 JBL e80's als fronts en dat klinkt goed. (Harman en JBL zijn van dezelfde makelij) Hierdoor dus 2 speakers over die ik weer als rears gebruikt heb.(Heb jij dan straks ook) Ook nog een 2e sub op de kop weten te tikken en heb nu dus 7.2 ;-)
Enige wat ik wellicht nog een keer doe is een andere Center speaker
Bedankt voor de snelle reactie!
en een 2e subwoofer? ik vind die subwoofer van de HKTS-11 al meer dan voldoende (staat meestal nog geen kwart open).
Wist niet dat HK en JBL van de zelfde makelij waren, dan ga ik denk ik toch als de ruimte het toelaat 2 JBL E80's kopen.

en ja 7.1 is wel leuk, en rechts zou ik hem goed kwijt kunnen maar links is bijna geheel glas dus dat wordt wat lastiger.

Fly or Die

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 14:00

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 270985 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:30:
ik heb ook de CS-1500, bij Hermes Elecontronics heel net geprijst!

Krijg hem als het goed is woensdag binnen:)
Bij Foka nog steeds 699. Heb m gisteravond besteld (ga 'm zelf ophalen). Bij internetbestellingen heb je 14 werkdagen bedenktijd, dus tijd zat om 'm op mijn gemak thuis uit te proberen. Lijkt me dus beter dan willekeurig welke opstelling in de winkel.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 14:54
Spacecowboy schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:16:
Ik kan toch nog niet helemaal uit over die bose speakers; geven die nou echt zo'n goed geluid als twee "normale" speakers? Hoe presteren ze als je gewoon 2.0 stereo draait?
Ik vind inderdaad de 3.2.1 van bose niet het surround effect geven. daarom heb ik ook voor de accoustimas gekozen. icm met een goede versterker komt hier net zo mooi zo niet mooier geluid uit als 2 "normale" speakers.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:09
SeatRider schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:38:
[...]

Bij Foka nog steeds 699. Heb m gisteravond besteld (ga 'm zelf ophalen). Bij internetbestellingen heb je 14 werkdagen bedenktijd, dus tijd zat om 'm op mijn gemak thuis uit te proberen. Lijkt me dus beter dan willekeurig welke opstelling in de winkel.
Ik weet niet wat je gewend was, maar ik was een oud JBL setje gewend, maar het is toch echt wel een dijk van een verschil....

owja, als je ze ophaalt, ik heb ze met een ibiza opgehaald, en dan kan je dus 2x rijden :P

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:58
Frogy schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:59:
[...]
Ik vind inderdaad de 3.2.1 van bose niet het surround effect geven. daarom heb ik ook voor de accoustimas gekozen. icm met een goede versterker komt hier net zo mooi zo niet mooier geluid uit als 2 "normale" speakers.
Ehhh, dat vindt jij. Echter: helemaal prima toch! Jij blij, meneer Bose blij, top.

Nickname does not reflect reality

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

peugeot206gt schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:00:
[...]

Ik weet niet wat je gewend was, maar ik was een oud JBL setje gewend, maar het is toch echt wel een dijk van een verschil....

owja, als je ze ophaalt, ik heb ze met een ibiza opgehaald, en dan kan je dus 2x rijden :P
Nou ik ben nu 4 magnat zuilen van 1m30 gewend, die verrassend kut klinken en veel te groot zijn, dus ik denk dat ik er dan wel op vooruitga :)

Ik heb een Civic Hybrid, dus ik zal ook 2x moeten rijden. Maar ik woon er 1,5 km vandaan :)

[Voor 8% gewijzigd door SeatRider op 20-01-2009 17:21]

Anoniem: 250661

[...]

Ik denk dat je dan nog nooit naar échte goede "speakers" hebt geluisterd.....
Maar iedereen ervaart geluid natuurlijk op zijn eigen manier. Niet om jou af te kraken maar een bose komt er bij mij nooit in..... :X

• wimpie007
[...]

Als er iemand is die alleen de Center van die set (CS-1500) kwijt wil hoor ik het graag ;-)

• wimpie007
N-E-R-D schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:52:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie!
en een 2e subwoofer? ik vind die subwoofer van de HKTS-11 al meer dan voldoende (staat meestal nog geen kwart open).
Wist niet dat HK en JBL van de zelfde makelij waren, dan ga ik denk ik toch als de ruimte het toelaat 2 JBL E80's kopen.

en ja 7.1 is wel leuk, en rechts zou ik hem goed kwijt kunnen maar links is bijna geheel glas dus dat wordt wat lastiger.
Staan bij mij beide op de helft en dan zet ik de AVR soms op -10 als het wat later op de avond is. En tja die 2e sub kostte me €25 ;-) En het was meer voor de symmetrie

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:58
wimpie007 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:46:
[...]
En het was meer voor de symmetrie
Voor het oog neem ik aan dan, qua geluid zal het weinig doen hè ;)

Nickname does not reflect reality

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

wimpie007 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:45:
[...]

Als er iemand is die alleen de Center van die set (CS-1500) kwijt wil hoor ik het graag ;-)
Volgens mij kunnen we hier wel een inkoopaktie van maken. Er zijn vast ook wel mensen te vinden die een 2e sub willen, of misschien een setje fronts/rears met of zonder sub. Of om van een 5.1 een 7.1 set te maken (helaas heb ik daar de ruimte niet voor ;) ).

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:39

Aight!

'A toy robot...'

wimpie007 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:46:
[...]

Staan bij mij beide op de helft en dan zet ik de AVR soms op -10 als het wat later op de avond is. En tja die 2e sub kostte me €25 ;-) En het was meer voor de symmetrie
Ik weet niet hoe die sub bij de HKTS11 is, maar bij mij met de HKTS7b als hij half staat trilt de hele kamer al :D.
Maar geluid vind ik al super bij de HKTS7b, zou bij de 11 wel nog beter zijn.

Hebben jullie ze trouwens op die standaards staat?
Mijn rears zou ik graag op die officiële Harman en Kardon standaards willen zetten, zijn alleen erg prijzig ...

• wimpie007
Aight! schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:06:
[...]

Ik weet niet hoe die sub bij de HKTS11 is, maar bij mij met de HKTS7b als hij half staat trilt de hele kamer al :D.
Maar geluid vind ik al super bij de HKTS7b, zou bij de 11 wel nog beter zijn.

Hebben jullie ze trouwens op die standaards staat?
Mijn rears zou ik graag op die officiële Harman en Kardon standaards willen zetten, zijn alleen erg prijzig ...
Nou als je naar de dolby surround standaard (whitepaper) kijkt voldoen die standaards alleen voor front omdat surroundspeakers naar elkaar toe gericht en een stuk boven oorhoogte moeten hangen en dus zijn die standaards van HK te laag.

Ja met die 2e sub erbij klinkt het nog voller ;-)

• wimpie007
Brad Pitt schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:48:
[...]

Voor het oog neem ik aan dan, qua geluid zal het weinig doen hè ;)
Ja voor het oog idd. Maar met 2e sub klinkt net iets voller hoor

Anoniem: 250276

[...]

Mooier geluid als twee normale speakers, jij bent duidelijk niet iemand die enige eisen stelt aan het geluid. De bose setjes missen veel frequenties waardoor het geluid er erg vervormd uitkomt. Het enige maar dan ook het enige is dat bose wel ruimte besparend is.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:16
Bedankt voor de informatie, heb er net 1 besteld. Krijg hem morgen binnen. Daarna maak ik wel foto's :)

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 07:43

Younes

Wie, Wat, Waar?

Anoniem: 250276 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:50:
[...]

Mooier geluid als twee normale speakers, jij bent duidelijk niet iemand die enige eisen stelt aan het geluid. De bose setjes missen veel frequenties waardoor het geluid er erg vervormd uitkomt. Het enige maar dan ook het enige is dat bose wel ruimte besparend is.
Mag ik je alsjeblieft wijzen op de gezegde: Over smaak valt niet te twisten. Het is cliché, maar het moet gezegd worden: Wat de ene mooi vind, kan de ander spuuglelijk vinden...

(Alleen maar om een nutteloze discussie te voorkomen) ;)

...en waarom?

Younes schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:59:
[...]

Mag ik je alsjeblieft wijzen op de gezegde: Over smaak valt niet te twisten. Het is cliché, maar het moet gezegd worden: Wat de ene mooi vind, kan de ander spuuglelijk vinden...

(Alleen maar om een nutteloze discussie te voorkomen) ;)
Over smaak niet, maar over frequentie karakteristieken wel :9

• Younes
  • Laatst online: 04-06 07:43

Younes

Wie, Wat, Waar?

Anoniem: 250276 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:08:
[...]

Over smaak niet, maar over frequentie karakteristieken wel :9
Maar hij/zij vind het mooi klinken dus discussie is eigenlijk al gedaan. :9

...en waarom?

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:54

Tank80

Cyanide&&Happiness

Younes schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:18:
[...]

Ik vind als dat iemand dit als feit presenteerd:
icm met een goede versterker komt hier net zo mooi zo niet mooier geluid uit als 2 "normale" speakers.
Er best op gerageerd mag worden, dit is hetzelfde als op een ajax-forum gaan roepen dat feyenoord beter is (bij nader inzien dit seizoen niet zo'n goed vergelijk, maar je begrijpt wat ik bedoel).

Maar wat jij zegt is ook waar, als iemand een sterk vervormd geluid mooier vind dan iets wat dichter bij het "echte" geluid komt, moet hij dat lekker zelf weten.

Maar goed, ter info voor Frogy:
klik

Je imiteert me mateloos.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:31
Younes schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:18:
[...]

Daarom geen discussie aangaan met onwetenden die geen fatsoenlijke referentie hebben gehoord.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 15:03

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Heb een klein beetje een nieuwe aanwinst voor. Sommige zullen ook wel denken mijn hemel... andere zullen vast denken "ah!"

De setup zoals het nu staat en was:

LG 26LC42 66cm
Pioneer VSX-917V-K
Pioneer DV-400V-K
Samsung digitale tv ding
Tangent Millennium 5-pack:
-2x Millennium 200, 2x Millennium Mini & Millennium Centre

http://got.pc-mania.nl/Imgp4129.jpg
http://got.pc-mania.nl/Imgp4133.jpg
http://got.pc-mania.nl/Imgp4135.jpg
Deze ligt nu anders, zodat het geluid onder de tv door komt
http://got.pc-mania.nl/Imgp4136.jpg

En sinds een maand of 2 heb ik daar wat "vintage" speakers bij staan. Ik wilde ze eerst uit elkaar halen voor een project maar het geluid nu zo samen met de Tangent speakers is zo bijzonder goed dat ik het zo laat staan!

Het betreft een set Philips 22RH426, in bijzonder nette staat, de verkoper had ze nog even in de boenwas gezet zelfs:

http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/P1020487s.jpg

http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/P1020488s.jpg

De andere kant

http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/P1020489s.jpg

Inside look:

http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/P1020491s.jpg

Echte Hollandse speakers 8)
http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/P1020486s.jpg

Ik moet zeggen, alleen los spelen ze echt helder maar de bassweergave is minder, maar de Tangent set klinkt lang niet zo helder maar samen aangesloten is het echt een goede combinate. Tangent meer bass, Philips voor detail

Hoewel de bass minder "lijkt" is het wel strakker van de Philips'en want bij goede filmps op de DVD zit ik echte te schudden in de stoel 8)7.

Ook gaan ze behoorlijk hard zonder te vervormen, echt bizar goed spul dus :) Setje MFB's met bijbehorende reciever zou ook wel eens leuk wezen maar tja... zo blijft het

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-04 12:18
Voodoo_man schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:54:

[afbeelding]

[afbeelding]

De andere kant

[afbeelding]

Inside look:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik moet zeggen, alleen los spelen ze echt helder maar de bassweergave is minder, maar de Tangent set klinkt lang niet zo helder maar samen aangesloten is het echt een goede combinate. Tangent meer bass, Philips voor detail

Hoewel de bass minder "lijkt" is het wel strakker van de Philips'en want bij goede filmps op de DVD zit ik echte te schudden in de stoel 8)7.

Ook gaan ze behoorlijk hard zonder te vervormen, echt bizar goed spul dus :) Setje MFB's met bijbehorende reciever zou ook wel eens leuk wezen maar tja... zo blijft het
Hey, die speakers heb ik ook, ik heb ze al een tijdje geleden gekocht bij een kringloopwinkel voor 12 euro, ik zat me al af te vragen of iemand anders hier die speakers ook had.
Ik ben het helemaal eens met jouw mening over die speakers, ik mis er ook wat bas, maar verder prima geluid.

Ik heb wel wel die stoffen covers overgespoten aangezien ik de kleur niet zo mooi vond.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 15:03

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Ik wilde eigenlijk het grotere broertje, de 427, die heeft 2 bass speakers maar vaak vind je de verkeerde want die heeft een active woofer en een passieve... ik wil de versie met 2 actieve :)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 04:44
Volgens mij ben ik die woofer wel eens in een B&O luidspreker tegen gekomen...

Philips maakte vroeger echt prima spul. Ook de versterkers waren erg degelijk. Jammer dat ze nu alleen nog maar rommel maken

Die philips speakers heb ik ook ooit gehad, ik had alleen de grotere versie met een passieve radiator. Met een vintage versterker speelde dit heerlijk en met een overweldigend strak laag. Ze zien er niet uit maar het geluid verbaast me elke keer weer. (geen high-end o.i.d.) maar voor 50 euro heb je niet veel beters.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 16:37

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

okee, na lang lurken ga ik toch maar eens posten.
ben inmiddels gaan samenwonen en moest een selectie maken van alle opgestapelde zut die ik in de jaren heb verzameld (en stiekem tussendoor heb gespaard voor een vette set). dit is't momenteel:

http://i40.tinypic.com/2v1ur5s.jpg
- 2x solosound ESL4 electrostaten. (zo'n 75 cm hoog, voor de schaal)
- solosound transmission-line baskast, dubbelspoels
- TV: JVC pd-35d30s. vroege generatie plasma TV, overgenomen van een medetweaker wegens een
vlekje op het scherm. 't is een stofophoping, staat nog op de planning het schoon te maken,
maar tot nu toe zit t vlekje er nog :P

zijkant:
http://i39.tinypic.com/vdjsxt.jpg

http://i44.tinypic.com/34qs939.jpg
- Sony PS-11 platenspeler met japans Audio-Technica ATN-150Ea element, ATN-120 naald (de
150Ea naald ging stuk en de 120 was het enige betaalbare alternatief. klinkt erg mooi! element is
het uur onderhandelen in akihabara wel waard geweest.)
- Technics SH-GE70 Equalizer.
- Roland EQ-215 Equalizer (volledig gebypassed wegens kutgeluid. moet nog uit de stapel)
- 2x dB Technologies MPA204 passieve rackamps. 2x100W@4 ohm. 1 voor de staatjes, 1 voor de
transmission. Dit waren eerst in willekeurige volgorde: een Denon PMA560, 1x AB international 1100A, 2xCrest PA amps etc etc. de dB Technologies doen het het beste.
- Philips CD 471 cd speler met TDA1541A DAC. uitgang direct vanaf de currrent-uitgang van
de DAC door een I-V SRRP buizenschakeling met militaire 6n1p buizen. DC Heater, Audyn 10uF
uitgangs caps, eigen circuit. 0 opamps dus.
- IMG MPX-1 DJ mixertje met TL084 opamps als pre-amp. 19" preamp zodra er weer geld is. (verstopt naast de Technics)
- AKG K-141 studio koptelefoon. ooit in duitsland gekocht tijdens een tripje met school en
fijner heb ik niet vaak gehoord (byerdynamics DT 888 wel, maar wederom het geld..)

overzicht:
http://i41.tinypic.com/2vcw6z8.jpg
- Media PC: een van de twee tafelpoten onder dat 50" plasma frame wat we gebruiken als
bijzettafel. via component aangesloten. andere pc is leeg.

bonus: element met originele naald
http://i39.tinypic.com/2wefngm.jpg

en ik luister 't album: Kosheen - Damage

todo:
- Met een tijdgeleden gekochte paartje svetlana 6n13s buizen een line-stage maken voor vanaf de
pc. Ookal is het tegenstrijdig je geluid te vernachelen met harmonischen uit stokoude
technologie wordt het klinische geluid van de electrostaten wordt veel vriendelijker met
wat buisjes.
- vlekje weghalen
- eigen electrostaten bouwen

niet HT todo:
- subs bouwen op basis van LAB12's van Eminence voor de betere feesten.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Voodoo_man schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:54:
En sinds een maand of 2 heb ik daar wat "vintage" speakers bij staan. Ik wilde ze eerst uit elkaar halen voor een project maar het geluid nu zo samen met de Tangent speakers is zo bijzonder goed dat ik het zo laat staan!

Het betreft een set Philips 22RH426, in bijzonder nette staat, de verkoper had ze nog even in de boenwas gezet zelfs:

[afbeelding]

[afbeelding]
Cool :D Ik herkende ze meteen. Deze speakers heeft m'n vader eind jaren 80 een keer van het Waterlooplein (rommelmarkt) meegenomen. Ik heb ze een tijdje op m'n kamer gehad voordat ik wat serieuzers overnam (KEF+Peerless). En wat je zegt klopt idd wel: je kunt ze behoorlijk uitsturen zonder dat ze erg vervormen.

[Voor 5% gewijzigd door Exirion op 22-01-2009 23:58]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:09
[...]

offtopic...
Je bent dus net op tijd geweest, ik zie dat hij nu is geprijsd voor 995 :( anyhow, ik had hem ook voor 699

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• wimpie007
Als echte tweaker wil ik natuurlijk een closeup van het vlekje zien ;-)

[Voor 87% gewijzigd door wimpie007 op 23-01-2009 10:29]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

peugeot206gt schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:27:
[...]

offtopic...
Je bent dus net op tijd geweest, ik zie dat hij nu is geprijsd voor 995 :( anyhow, ik had hem ook voor 699
Ik moet ze nog ophalen, ga ik morgen doen. Hoop dat ze niet moeilijk gaan doen over het prijsverschil.

• Inhale
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-03-2022
wimpie007 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:29:
[...]

Als echte tweaker wil ik natuurlijk een closeup van het vlekje zien ;-)
Idd bij een JVC lcd die in reparatie was bij mijn werk zat er ook een vlekje dat verdacht veel op stof leek, na het complete LCD uit elkaar gehaald te hebben en gereinigd te hebben bleek het toch niet zo te zijn. Dus ben erg benieuwd wat het bij jouw is.

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:25
Ik volg dit topic nu een tijdje, en zit te kwijlen bij sommige home cinema's. Na een beetje google kwam ik echter hierop! Mijn eerste reactie 8)7
Wat een idioot, dit kan toch niet serieus zijn!

http://www.geekologie.com..._home_theater_makes_m.php

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:37
Radko schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:57:
Ik volg dit topic nu een tijdje, en zit te kwijlen bij sommige home cinema's. Na een beetje google kwam ik echter hierop! Mijn eerste reactie 8)7
[afbeelding]

Vind het nog mee vallen , ( en ja geen onzin comment maar als je het geld hebt kan dit )

Bedoel hoeveel rijke lui hebben inplaats van zo'n monster set , 5 ferrari's staan ?, ik neem liever 1 ferrari en koop voor de rest zo''n thuis bios

Want neem aan die gast/man/vrouw ? geen 60.000 euro verdient per jaar ofzo :P

: en na je link gelezen te heben snap ik het 6 mill gekost heeft, want sja hij weet wel wat die koopt :P
dus ik steem bij deze na me edit ermee in ...

OMG

[Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 23-01-2009 16:11]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:26
Voor 6 miljoen koop je toch gewoon een IMAX bios voor thuis? :P

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pff geef je 6 miljoen uit aan speakers, projectoren,... heb je er zo'n prut bankje bij staan. Had wel wat betere stoelen verwacht eigenlijk :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Vrijdag
Ik vind het scherm zo op het eerste gezicht ook vrij klein, eigenlijk. Had hij dat niet beter over de hele achterwand kunnen projecteren?

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Anoniem: 31491

Die vis op het tafeltje maakt het geheel wel af. Ik vind de opstelling persoonlijk veel te druk. Al die speakers in je blikveld leidt toch behoorlijk af dunkt mij.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Anoniem: 31491 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:15:
Die vis op het tafeltje maakt het geheel wel af. Ik vind de opstelling persoonlijk veel te druk. Al die speakers in je blikveld leidt toch behoorlijk af dunkt mij.
Psst ..... 't is geen vis maar de Nautilus. ;)
klik

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Anoniem: 53287

Anoniem: 31491 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:15:
druk?... een slechtere opstelling kan je niet maken naar mijn idee.
Als je zo veel geld heb, kan je ook vast wel voor elke set een eigen kamer inrichten

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

(vrijwel) niks daarvan is aangesloten, t is gewoon een showfoto.

*foto van de vlek op mijn jvc komt nog

[Voor 30% gewijzigd door powerflux op 23-01-2009 18:39]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Abbadon
  • Laatst online: 20:01
[afbeelding]

Ik zag 'm een poosje geleden. Het is idd volstrekte waanzin. Maar het bestaat omdat het kan moet je maar denken :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[afbeelding]

:D

Of een platenspeler van 3 ton: http://www.bornrich.org/e...ost-expensive-turntables/ Het ziet er in ieder geval prachtig uit. En dan een zoontje hebben dat gaat lopen scratchen. :+

Of nog erger; speakers van 1 Miljoen: http://www.bornrich.org/e...ers-everyone-cant-afford/

• Vrijdag
Abbadon schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:49:
[...]

Ik zag 'm een poosje geleden. Het is idd volstrekte waanzin. Maar het bestaat omdat het kan moet je maar denken :P
Waanzin?

[rode cape met leren string mode]

Dit....is.....HAAAATTEEEEEEEEE!!!!1111!!!einz!

[/rode cape met leren string mode]

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 16:13
En dan baal je dat het beste Blu-Ray geluid max 7.1 kanalen is...

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45

Touchdomex

Meisje!

powerflux schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:40:
okee, na lang lurken ga ik toch maar eens posten.
ben inmiddels gaan samenwonen en moest een selectie maken van alle opgestapelde zut die ik in de jaren heb verzameld (en stiekem tussendoor heb gespaard voor een vette set). dit is't momenteel:

[afbeelding]
- 2x solosound ESL4 electrostaten. (zo'n 75 cm hoog, voor de schaal)
- solosound transmission-line baskast, dubbelspoels
- TV: JVC pd-35d30s. vroege generatie plasma TV, overgenomen van een medetweaker wegens een
vlekje op het scherm. 't is een stofophoping, staat nog op de planning het schoon te maken,
maar tot nu toe zit t vlekje er nog :P

zijkant:
[afbeelding]

[afbeelding]
- Sony PS-11 platenspeler met japans Audio-Technica ATN-150Ea element, ATN-120 naald (de
150Ea naald ging stuk en de 120 was het enige betaalbare alternatief. klinkt erg mooi! element is
het uur onderhandelen in akihabara wel waard geweest.)
- Technics SH-GE70 Equalizer.
- Roland EQ-215 Equalizer (volledig gebypassed wegens kutgeluid. moet nog uit de stapel)
- 2x dB Technologies MPA204 passieve rackamps. 2x100W@4 ohm. 1 voor de staatjes, 1 voor de
transmission. Dit waren eerst in willekeurige volgorde: een Denon PMA560, 1x AB international 1100A, 2xCrest PA amps etc etc. de dB Technologies doen het het beste.
- Philips CD 471 cd speler met TDA1541A DAC. uitgang direct vanaf de currrent-uitgang van
de DAC door een I-V SRRP buizenschakeling met militaire 6n1p buizen. DC Heater, Audyn 10uF
uitgangs caps, eigen circuit. 0 opamps dus.
- IMG MPX-1 DJ mixertje met TL084 opamps als pre-amp. 19" preamp zodra er weer geld is. (verstopt naast de Technics)
- AKG K-141 studio koptelefoon. ooit in duitsland gekocht tijdens een tripje met school en
fijner heb ik niet vaak gehoord (byerdynamics DT 888 wel, maar wederom het geld..)

overzicht:
[afbeelding]
- Media PC: een van de twee tafelpoten onder dat 50" plasma frame wat we gebruiken als
bijzettafel. via component aangesloten. andere pc is leeg.

bonus: element met originele naald
[afbeelding]

en ik luister 't album: Kosheen - Damage

todo:
- Met een tijdgeleden gekochte paartje svetlana 6n13s buizen een line-stage maken voor vanaf de
pc. Ookal is het tegenstrijdig je geluid te vernachelen met harmonischen uit stokoude
technologie wordt het klinische geluid van de electrostaten wordt veel vriendelijker met
wat buisjes.
- vlekje weghalen
- eigen electrostaten bouwen

niet HT todo:
- subs bouwen op basis van LAB12's van Eminence voor de betere feesten.
Leuk setje heb je daar floris :9~ ;)

Eventjes een kort vraagje, waar heb jij die koptelefoon vandaan en dan vooral de prijs :+ Ik vind hem geweldig eruit zien en hij zat ook heerlijk :P .

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Touchdomex schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:29:
[...]

Leuk setje heb je daar floris :9~ ;)

Eventjes een kort vraagje, waar heb jij die koptelefoon vandaan en dan vooral de prijs :+ Ik vind hem geweldig eruit zien en hij zat ook heerlijk :P .
yo thnx :) t houdt je van de straat :P ik had hem toen van de (duitse) saturn, maar bij winkels als de feedback ofzo moet je hem voor rond de 100 euro kunnen krijgen. AKG heeft ook nieuwe series uitgebracht, wellicht ook de moeite waard om te luisteren!

• R_W
  • Niet online
10 - Murata Super Tweeters - 1/2" Ceramic Composite Dome (20,000 - 102,500 Hz)
Is dit speciaal voor de hond die ik daar op de bank zie liggen? :+

Anoniem: 31491

powerflux schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:46:
[...]

yo thnx :) t houdt je van de straat :P ik had hem toen van de (duitse) saturn, maar bij winkels als de feedback ofzo moet je hem voor rond de 100 euro kunnen krijgen. AKG heeft ook nieuwe series uitgebracht, wellicht ook de moeite waard om te luisteren!
De AKG K 141 MKII kun je bij Musicstore.de voor 115 euro bestellen.

• Exirion
  • Laatst online: 00:19

Exirion

Gadgetfetisjist

powerflux schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:46:
Voor die prijs kun je her en der ook de AKG K-240DF krijgen. Die heb ik inmiddels een jaar of 6.5 en hij klinkt geweldig (ik luister er op dit moment naar). Hij wordt veel in studio's gebruikt omdat ie zo neutraal en gedetailleerd klinkt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Anoniem: 8819
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[quote]Voodoo_man schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:54:
Heb een klein beetje een nieuwe aanwinst voor. Sommige zullen ook wel denken mijn hemel... andere zullen vast denken "ah!"

De setup zoals het nu staat en was:

LG 26LC42 66cm
Pioneer VSX-917V-K
Pioneer DV-400V-K
Samsung digitale tv ding
Tangent Millennium 5-pack:
-2x Millennium 200, 2x Millennium Mini & Millennium Centre

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze ligt nu anders, zodat het geluid onder de tv door komt
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De andere kant

[afbeelding]

Inside look:

[afbeelding]

[afbeelding]

die philips speakers hebben wij op de zaak hangen met dubbele woofers er in.
Leuk geluid

Anoniem: 279403

Hier de mijne. Het is dus een soort ''Deticated room'' geworden in de woonkamer ben erg blij mee zoals het nu is. Ik zal hieronder even vertellen wat er allemaal staat...

Hardware:

Samsung LE40A656 Full HD LCD
Pioneer VSX-1018AH
Playstation 3 320GB
Panasonic BD-30
Monster HTS1000 stroomfilter
Digitenne (kaartje in de TV)

Speakers: allen aangesloten met 2x2,5mm kwaliteitskabel.

4x JBL Northbridge E80 fronts en rears/ front bi-wire
1x JBL Northbridge EC25 centerspeaker
2x RA Gimini subwoofer/ Oehlbach Y kabel

Kabels bestaat uit Oehlbach en Vivanco zoveel mogelijk hetzelfde gehouden.

Hoop afstandbedieningen haha :-P

Media:

+- 250DVDs
+- 35 Blu Ray's
+- 15 games
+- 100 albums op de PS3

http://i42.tinypic.com/25iun2u.jpg

http://i44.tinypic.com/69jktg.jpg

http://i41.tinypic.com/afhm9y.jpg

http://i42.tinypic.com/2ptuid1.jpg

• Roamor
  • Niet online
Mooi hoor, maar zie ik het kastje nu doorzakken van het gewicht? :P

Haha nee dat is kwaliteit van Ikea waar het plankje op hangt zeg maar zit lager dan de andere kant waar het plankje op hangt. Moet ik nog even wat aan doen, hou ik niet van dat schuine haha

De bank staat niet tegen de DVD kast aan trouwens zit iets meer dan een halfe meter tussen.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 279403 op 24-01-2009 12:05]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

powerflux schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:34:
(vrijwel) niks daarvan is aangesloten, t is gewoon een showfoto.

*foto van de vlek op mijn jvc komt nog
De reden waarom dat zo op de foto is gezet is omdat de foto's zijn genomen vlak na een verbetering aan de ruimte.
Ook klopt het beeld op het scherm niet; zoals zo vaak is dat erin gephotoshopped.

Ik kwam een tijdje geleden deze setup tegen, en daar stond een heel stuk uitleg bij met hoe, wat en waarom.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

SeatRider schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:39:
[...]

Ik moet ze nog ophalen, ga ik morgen doen. Hoop dat ze niet moeilijk gaan doen over het prijsverschil.
En ze deden daar niet moeilijk over, gewoon 699 afgerekend. Er staan 6 grote dozen in de gang, heb tot op heden nog geen tijd gehad ze aan te sluiten :)

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mensen ervaring met speakers 2e hands kopen en waar ik naar moet vragen?
Ik wil graag terug naar stereo en goede speakers kopen voor op mijn yamah rx-v400rds versterker, en ik heb nu voor 200 euro JBL Northridge E80 speakers gezien.

Maar buiten beluisteren uiteraard, waarop moet ik letten met aanschaf?

Tips enzo zijn erg welkom, en ervaring over dit type speaker ook. :)

[Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 24-01-2009 18:28]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Anoniem: 158253

Ik zie dat lcd voor 2 raampjes staan... Leidt de raampjes jou van de beeldkwaliteit niet af?

• Roamor
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:26:
Mensen ervaring met speakers 2e hands kopen en waar ik naar moet vragen?
Ik wil graag terug naar stereo en goede speakers kopen voor op mijn yamah rx-v400rds versterker, en ik heb nu voor 200 euro JBL Northridge E80 speakers gezien.

Maar buiten beluisteren uiteraard, waarop moet ik letten met aanschaf?

Tips enzo zijn erg welkom, en ervaring over dit type speaker ook. :)
Beluisteren is inderdaad nummer 1, maar ik zelf zou even de rubberen onderdelen controleren op uitdroging etc. Naast dat kan er aan een speaker niet zo veel kapot gaan.

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Roamor schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:11:
[...]

Beluisteren is inderdaad nummer 1, maar ik zelf zou even de rubberen onderdelen controleren op uitdroging etc. Naast dat kan er aan een speaker niet zo veel kapot gaan.
Ok, danku, niet echt extreem veel bijzonders dus. :)

Trouwens, mocht ik bij de audio dealer hier die nu een opruiming heeft nog wat leuks tegen komen, moet je speakers nog laten inspelen of?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28
Het mooie is, die komen gewoon uit ons koude kikkerlandje :D

http://www.kharma.com/contact/contact.php
Contact us

At our main office located at the Kalshoven 7 in Breda, Netherlands we have several listening rooms, designed to give you an idea of our products. If you are curious, please contact us, so we can prepare a proper setup for you to listen to.
Moeten we wel een beetje trots op zijn he!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02 18:29

NeoMe

#Addict

http://i42.tinypic.com/25iun2u.jpg
Waarom draai je het niet om, de bank voor het raam en je tv en spul aan de andere kant tegen de muur. En de kast tegen de zijmuur, want voor de ramen is niet mooi denk ik. Weet niet of het kan maar vind je dat niet mooier ? Weet niet of het mogelijk is ivm aansluitingen enzo want zie stopcontacten, of mss vind je het fijn om naar buiten te kijken dat kan ook. ( Of andere mogen niet meekijken op jou scherm, dat kan ook ;) )

[Voor 19% gewijzigd door NeoMe op 24-01-2009 19:32]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Ik heb rolluiken bij die 2 ramen dus dat is geen probleem. Andersom werkt niet. 1, de kasten tegen de zijmuur is niet fijn steken dan te ver uit. 2, het licht schijnt dan in de tv want ik ga niet altijd in een donker hok zitten en 3 er zit aan die kant idd geen stopcontact waardoor er weer wat snoeren bij komen. Dit is de mooiste oplossing voor deze ruimte. Er moet alleen een keer een andere bank komen en een tapijt ofzo.

En de afdekkingen van de verwarming wil ik een keer zwart maken.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 279403 op 24-01-2009 23:18]

Anoniem: 256748

Heb weer een nieuwe aanwinst in mijn klein home cinematje...

De Monitor Audio GS10 zijn binnen...

http://img291.imageshack.us/img291/7162/sdc10113oy9.jpg
En het totaalplaatje...
http://img440.imageshack.us/img440/6265/sdc10108zk3.jpg

Eindelijk stereo en surround volledig gescheiden.

http://img440.imageshack.us/img440/1300/sdc10109pe6.jpg

Ik stuur surround aan met de denon 3808 en de stereo met de Denon pma-1500ae.. En het klinkt voor mij nu wel heel erg mooi!

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 256748 op 26-01-2009 13:38]

Anoniem: 238860

Who Am I? schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:25:
En dan baal je dat het beste Blu-Ray geluid max 7.1 kanalen is...
Wordt opnieuw gecodeerd, waardoor toch alle boxen gebruikt worden. ;)

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-03 20:55
Joopieboy schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:18:
[...]
moet je speakers nog laten inspelen of?
Jazeker

Non taken

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 00:11
Anoniem: 256748 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 23:47:
........
In stereo speel je met de GS10 dus, klinken die nu echt veel beter dan die RS6 die ernaast staan?
Was het geen idee geweest om de RS6 te verkopen en de GS20 te nemen?

Trouwens mooi spul :)

[Voor 3% gewijzigd door mdcobra op 25-01-2009 23:13]

Anoniem: 256748

mdcobra schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:40:
[...]

In stereo speel je met de GS10 dus, klinken die nu echt veel beter dan die RS6 die ernaast staan?
Was het geen idee geweest om de RS6 te verkopen en de GS20 te nemen?
Ze klinken dus wel werkelijk een stuk beter. Als je de gs reeks nooit hebt gehoord dan is de rs6 een prachtspeaker. Maar eenmaal naast elkaar dan hoor je wel het verschil.
Zeker als je denkt dat ze ook ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten.

De gs20 is nooit een optie geweest. En het verkopen van de rs6 ook niet. Ik heb nu een mooie homogene surround set dus die blijft mooi.
Ik hou juist van de transparantie van een monitor. Financieel was de gs20 geen probleem maar de gs 10 was voor mij beter. Ik ben van mening dat groter niet altijd beter is. Ik ben ook niet zo een bassfreak. Ik hou meer van een open gedetailleerd geluid. (denk dat de gs20 dat ook wel kan maar een overvloed aan lage tonen vertroebeld dit soms) En toch levert de gs10 enorm veel laag voor een monitor. Bijna zo laag als de rs6 maar veel zuiverder.

Dankjewel :)

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 256748 op 25-01-2009 23:19]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-06 08:44
Mooi spul dat Monitor Audio:D Ik had bijna de GS60 gekocht, maar eigenlijk vanwege de looks toch Audio Physic speakers gekocht. Qua klank lijken ze wel wat op elkaar.

If it ain't broken, tweak it!

Anoniem: 288402

Hierbij het resultaat van 6 maanden hard werk en nog een veel langere tijd aan voorbereiding :)
Op onderstaande link kan je de werken volgen van begin tot einde.
http://home.scarlet.be/~hp066427/

(HD D-ILA 100 en Beamax M-Series Dellengo van 320 cm diagonaal)

http://home.scarlet.be/~hp066427/thumbnails/tnCinema%20Modules%20Loveseat%201.JPG

http://home.scarlet.be/~hp066427/thumbnails/tnDe%20kracht%20van%20JVC.JPG

http://home.scarlet.be/~hp066427/thumbnails/tnUitbreiding%20meubel%20(extra%20verdiep).JPG

http://home.scarlet.be/~hp066427/thumbnails/tnBlack%20light%20verlichting%20in%20actie.JPG

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 288402 op 26-01-2009 11:44]

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:01

Royz

Kleurenblind!!

Vet man :D ooit hoop ik nog een keer een kamer te kunnen inrichten voor de thuisbios... alle spullen heb ik al :X

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heel erg netjes gedaan!! Keurig alles weggewerkt. Geen buren zeker O-)

• boomr
  • Laatst online: 18:32
HELD:)

Geweldige kamer kerel!!!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Skevdude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 19:25
Anoniem: 288402 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:36:
Hierbij het resultaat van 6 maanden hard werk en nog een veel langere tijd aan voorbereiding :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hee, leuk om te zien dat er toch meer mensen een complete ruimte inrichten als home-cinema _/-\o_

Hier het projectje van een vriend van mij en ik.
http://gathering.tweakers...message/28988414#28988414

• Abbadon
  • Laatst online: 20:01
Dat is wel heel erg cool, pahendri! Een _echte_ thuisbioscoop :P Met zo'n projector en scherm heb je volgens mij een bijzonder groot en vet beeld gok ik zo :9 Ook mooi afgewerkt allemaal :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Anoniem: 288402

Bedankt voor de reacties, inderdaad nog geen buren. En zeer weinig slaap nodig zodat ik veel heb kunnen doorwerken :) . Nu nog een airconditioning en het project is af, maar dat zal ik laten uitvoeren!

Anoniem: 288441

Volg dit topic al een tijdje, heb dan ook maar eens fotos genomen (slechte kwaliteit), ben op het moment 20 jaar en nog studerend.

Wat je ziet:

Panasonic TH-42PZ800
B&W 684
DENON AVR-1909
PS3, HD Digicorder

http://i36.tinypic.com/25zt4s4.jpg

http://i35.tinypic.com/34dg3k7.jpg

http://i37.tinypic.com/24dh9y0.jpg

http://i37.tinypic.com/2holkqb.jpg

Ben heeeel tevreden over mijn setup, wat een beeld dat die PZ800 geeft, blu ray is hierop gewoon adembenemend :) . Heb voor een 2.0 gekozen omdat ik op het moment te weinig plaats heb voor een 5.1 maar beschik wel binnekort over een 2de kamer waar ik mijn veel te groot bed en kast in kwijt kan, maar dan zou ik nog niet voor een 5.1 gaan, ben zo onder de indruk van mijn b&w's dat ik het maar bij een 2.0 laat. Wat een geluid dat die geven zowel muziek als films, zaaalig gewoon _/-\o_

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-04 09:15
Abbadon schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:37:
Dat is wel heel erg cool, pahendri! Een _echte_ thuisbioscoop :P Met zo'n projector en scherm heb je volgens mij een bijzonder groot en vet beeld gok ik zo :9 Ook mooi afgewerkt allemaal :)
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Hier kan ik alleen maar over dromen. Als ik zoiets wil mag ik eerst om te beginnen een nieuw huis zoeken :)

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:31
Mooi meubel timmeh, welk merk is dat?

• Vrijdag
Skevdude schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:13:
[...]

Hee, leuk om te zien dat er toch meer mensen een complete ruimte inrichten als home-cinema _/-\o_

Hier het projectje van een vriend van mij en ik.
http://gathering.tweakers...message/28988414#28988414
Echt indrukwekkend die twee projecten! _O_

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 11:35

silitek

Tubes Only

Anoniem: 288402 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:36:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja, dit zijn de krenten uit de pap en HT schowcase waardig :) ..prachtig werk, man.

Tubes....It's what make music music!

Anoniem: 288441

PHiXioN schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:26:
Mooi meubel timmeh, welk merk is dat?
Dat is een ateca AT 141-CP031 meubel.

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:41
botech schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:00:
Huidige opstelling:
De Onkyo 606:
http://i271.photobucket.com/albums/jj136/brugge1891/IMG_0014.jpg
Ik ben van plan om de Onkyo 606 en een Ikea Besta tv dressoir aan te schaffen van 40 cm diep. Aangezien ik zowel de versteker als het meubel nog moet kopen wil ik van te voren kijken of alles wel past.

Eigenlijk dezelfde combinatie als jij (botech) hier heb staan. Alleen wil ik dan een schuifdeur voor het kastje zodat de versterker ook uit het zicht kan als ik dat wil. Ik heb bij Ikea de diepte opgemeten en op de site van Onkyo gekeken en dit zou net wel of net niet passen.

Botech kan jij kijken of er nog een schuifdeur voor je Onkyo 606 zou passen in het meubel waar hij nu in staat? Hij mag dus niet uitsteken t.o.v. de voorkant van het hele meubel aangezien zo'n schuifdeur tegen de voorkant van de kast wordt bevestigd (aan de buitenkant dus). Ik vind het nogal zonde als ik de achterwand moet slopen om het passend te maken. Heb je aan de achterkant nog een beetje ruimte voor de kabels en hdmi stekkers e.d.?

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 21:40
Skidmarks schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 09:45:
[...]

Botech kan jij kijken of er nog een schuifdeur voor je Onkyo 606 zou passen in het meubel waar hij nu in staat? Hij mag dus niet uitsteken t.o.v. de voorkant van het hele meubel aangezien zo'n schuifdeur tegen de voorkant van de kast wordt bevestigd (aan de buitenkant dus). Ik vind het nogal zonde als ik de achterwand moet slopen om het passend te maken. Heb je aan de achterkant nog een beetje ruimte voor de kabels en hdmi stekkers e.d.?
Ik zal vanavond eens kijken als ik thuis kom, zit nu op mijn werk. Ik denk dat het moet kunnen, maar dan zal je wel een gat moeten maken in de achterwand. Dat is het eerste wat ik doe als ik een nieuwe kast koop voor TV en/of stereo installatie. Waarom zou je dat zonde vinde? Je ziet het toch niet ;) En het werkt zoveel makkelijker om alles aan te sluiten. Je moet ook rekening houden met stekkers/kabels, je verliest daar al gauw een paar cm mee, als je geen gat maakt in je achterwand.
Ik wil anders ook een foto maken van de achterwand zodat je het eens kan zien.

• Skidmarks
botech schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 09:58:
[...]
Ik zal vanavond eens kijken als ik thuis kom, zit nu op mijn werk. Ik denk dat het moet kunnen, maar dan zal je wel een gat moeten maken in de achterwand. Dat is het eerste wat ik doe als ik een nieuwe kast koop voor TV en/of stereo installatie. Waarom zou je dat zonde vinde? Je ziet het toch niet ;) En het werkt zoveel makkelijker om alles aan te sluiten. Je moet ook rekening houden met stekkers/kabels, je verliest daar al gauw een paar cm mee, als je geen gat maakt in je achterwand.
Ik wil anders ook een foto maken van de achterwand zodat je het eens kan zien.
Als je die foto zou willen maken, graag. Kan je ook eens kijken als je geen gat zou maken of het dan nog zou passen. Op zich kan ik ook wel een gat maken maar dan moet ik wel even heel goed nadenken over de indeling, omdat je dan niet zo makkelijk de versterker naderhand kan verplaatsen. Alvast bedankt voor de moeite.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:35

mr.paaJ

generatie cmd+z

Anoniem: 256748 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 23:47:

De Monitor Audio GS10 zijn binnen...
...
Ik stuur surround aan met de denon 3808 en de stereo met de Denon pma-1500ae.. En het klinkt voor mij nu wel heel erg mooi!
mooi ding die gs10 :9
heb hier een zilveren versie staan. Verkoper vergat er even bij te vermelden dat andere kleuren ook mogelijk zijn... maar goed, ziet er ook prima uit en klinken heerlijk. Prima bas voor zo'n toch klein kastje :)
Had je naast die Denon ook nog andere versterkers geluisterd? Gebruik nu een Marantz pm7001ki, maar zit er aan te denken eventueel later eens een keertje dat te veranderen :P
Eerst nog even bezig met een fatsoenlijke hoofdtelefoon setup voor 's avonds. Grado RS-1 coming in 8)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 09:30
Skidmarks schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 09:45:
[...]

Ik ben van plan om de Onkyo 606 en een Ikea Besta tv dressoir aan te schaffen van 40 cm diep. Aangezien ik zowel de versteker als het meubel nog moet kopen wil ik van te voren kijken of alles wel past.

Eigenlijk dezelfde combinatie als jij (botech) hier heb staan. Alleen wil ik dan een schuifdeur voor het kastje zodat de versterker ook uit het zicht kan als ik dat wil. Ik heb bij Ikea de diepte opgemeten en op de site van Onkyo gekeken en dit zou net wel of net niet passen.

Denk dat je de achterkant zowiezo helemaal open moet maken als je er deurtjes op gaat zetten ivm koeling voor de 606. Bij mij wordt de Onkyo al een graadje of 40/42 bij normaal tv kijken op standje 25, receiver staat helemaal vrij verder.

• Skidmarks
Helox-in-a-box schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:17:
[...]

Denk dat je de achterkant zowiezo helemaal open moet maken als je er deurtjes op gaat zetten ivm koeling voor de 606. Bij mij wordt de Onkyo al een graadje of 40/42 bij normaal tv kijken op standje 25, receiver staat helemaal vrij verder.
De kast krijgt een gedeelte met 3 lades en 1 gedeelte met planken waar de apparatuur komt. De bedoeling is dat als ik de apparatuur niet gebruikt ik de schuifdeur voor de apparatuur doe. Er is namelijk maar 1 schuifdeur die even breed is als de helft van de kast. Als ik de receiver echter gebruik zal ik de schuifdeur voor de 3 lades schuiven dan werkt de afstandsbediening ook en zal de apparatuur genoeg koeling krijgen. Dat vond ik wel een handige oplossing zodat de apparatuur niet altijd in het zicht is.

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25

Fjeze

AllesPerfect!

Skidmarks schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:48:
[...]

De kast krijgt een gedeelte met 3 lades en 1 gedeelte met planken waar de apparatuur komt. De bedoeling is dat als ik de apparatuur niet gebruikt ik de schuifdeur voor de apparatuur doe. Er is namelijk maar 1 schuifdeur die even breed is als de helft van de kast. Als ik de receiver echter gebruik zal ik de schuifdeur voor de 3 lades schuiven dan werkt de afstandsbediening ook en zal de apparatuur genoeg koeling krijgen. Dat vond ik wel een handige oplossing zodat de apparatuur niet altijd in het zicht is.
Je zult sowieso een gat in de achterplaat moeten maken, hoe wil je anders de kabels naar je speakers/tv/enz. krijgen?

Ik heb de hele achterplaat uit het Besta meubel gehaald en heb er ook een SR606 instaan.
Moet binnenkort alleen nog even wat kabelmanagement toepassen, dan zullen de foto's ook volgen...
(nieuwbouwhuis)

Fly or Die

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 21:40
Skidmarks,

Ik heb het eens bekeken en er een paar fotos van gemaakt. Het moet mogelijk zijn om er een schuifdeur op te zetten maar dan zal je kastje toch wel een cm of 8 van de muur moeten staan, zoals bij mij op de fotos. Je zit natuurlijk met je stekkers/kabels, en hoe dieper je versterker in de kast, hoe verder je kabels uitsteken.

Hier zie je dus de achterkant en het gat dat ik uitgezaagd heb, met de 606 net diep genoeg in de kast zodat er een schuifdeur voor kan. Kan mss nog wel iets dieper:
http://i271.photobucket.com/albums/jj136/brugge1891/IMG_0049.jpg

Hier zie je da afstand van m'n kastje tot de muur, veel dichter zal niet lukken volgens mij:
http://i271.photobucket.com/albums/jj136/brugge1891/IMG_0047.jpg

En hier nog een foto vanaf de zijkant getrokken, zodat je ook weer de kabels en de afstand tot de muur ziet.
http://i271.photobucket.com/albums/jj136/brugge1891/IMG_0048.jpg

Ik hoop dat je hier wat mee kan doen ;)

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Afgelopen weekend mijn kamer leeggetrokken en opnieuw ingericht. Kijkafstand beetje vergroot. Zo ziet het eruit vanaf mijn zitpositie. Denk dat ik niet veel beters kan maken van mijn kamer.

http://tweakers.net/ext/f/tn4h2Uj3I7zq3WiqS8LwR7gf/full.png

Wat zie je?
Quad 12L
BK Elec. XLS200-DF
Marantz PM-16
PS Audio DL Three
Sony tuner
Kingpin 88" scherm

Wat zie je niet?
Panasonic PT-AX100E

Toekomst?
Ben eigenlijk wel tevreden nu. Misschien ooit eens andere luidsprekers? Voorlopig geen surround, totaal geen ruimte voor. En als ik iets wil hebben wat op het niveau van de PM-16 speelt ben ik nog wel even aan het sparen :P .

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 27-01-2009 18:51]

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:49:
Afgelopen weekend mijn kamer leeggetrokken en opnieuw ingericht. Kijkafstand beetje vergroot. Zo ziet het eruit vanaf mijn zitpositie. Denk dat ik niet veel beters kan maken van mijn kamer.

[afbeelding]

Wat zie je?
Quad 12L
BK Elec. XLS200-DF
Marantz PM-16
PS Audio DL Three
Sony tuner
Kingpin 88" scherm

Wat zie je niet?
Panasonic PT-AX100E

Toekomst?
Ben eigenlijk wel tevreden nu. Misschien ooit eens andere luidsprekers? Voorlopig geen surround, totaal geen ruimte voor. En als ik iets wil hebben wat op het niveau van de PM-16 speelt ben ik nog wel even aan het sparen :P .
Vol is vol zeg ik maar ;)
Welke speakerstands zijn dat die jij hebt?

• Skidmarks
botech schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:10:
Skidmarks,

Ik heb het eens bekeken en er een paar fotos van gemaakt. Het moet mogelijk zijn om er een schuifdeur op te zetten maar dan zal je kastje toch wel een cm of 8 van de muur moeten staan, zoals bij mij op de fotos. Je zit natuurlijk met je stekkers/kabels, en hoe dieper je versterker in de kast, hoe verder je kabels uitsteken.

Hier zie je dus de achterkant en het gat dat ik uitgezaagd heb, met de 606 net diep genoeg in de kast zodat er een schuifdeur voor kan. Kan mss nog wel iets dieper:
[afbeelding]

Hier zie je da afstand van m'n kastje tot de muur, veel dichter zal niet lukken volgens mij:
[afbeelding]

En hier nog een foto vanaf de zijkant getrokken, zodat je ook weer de kabels en de afstand tot de muur ziet.
[afbeelding]

Ik hoop dat je hier wat mee kan doen ;)
Dat wordt wel wat krap naar mijn mening ik denk dat ik dan voor een iets dieper meubel ga ook van Ikea:

Ikea Tobo

Die heeft eigenlijk ook wat ik wil, lades en schuifdeur maar is 50 cm diep dan moet ik het wel gaan redden.

Bedankt voor de foto's dat maakt mijn keuze wat makkelijker dan het maar op te gok te moeten kopen.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:01

Royz

Kleurenblind!!

Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 18:49:

[afbeelding]

Wat zie je?
Quad 12L
BK Elec. XLS200-DF
Marantz PM-16
PS Audio DL Three
Sony tuner
Kingpin 88" scherm

Wat zie je niet?
Panasonic PT-AX100E

Toekomst?
Steeds meer schermen :D. Welke beamer heb je? 88" is nog best groot voor jou in je kamer :D

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-05-2020
Royz schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:34:
[...]

Steeds meer schermen :D. Welke beamer heb je? 88" is nog best groot voor jou in je kamer :D
Waarschijnlijk diegene die je niet ziet, de Panasonic PT-AX100E met 1280 x 720 resolutie.

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
cevel schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:22:
[...]

Vol is vol zeg ik maar ;)
Welke speakerstands zijn dat die jij hebt?
Atacama nogwattes. Ik heb werkelijk geen idee. Heb ze 2de hands opgepikt.

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:35

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zeker een creatieve oplossing om gat in de kast te zagen. Je moet er maar op komen :9

[Voor 138% gewijzigd door Daan_ op 29-01-2009 14:11]

Mijn plekje op het web -_- MTB gpx routes Reichswald & Fotografie blog

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 12:18

Mx. Alba

die/hen/zij

Mijn verjaardagskadootje van vrouwlief....

Philips 107cm LCD plus wall mount en een Home Theatre System erbij. :9

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 09:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Mx. Alba schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:36:
Mijn verjaardagskadootje van vrouwlief....

[afbeelding]

Philips 107cm LCD plus wall mount en een Home Theatre System erbij. :9
Well there's your problem ;)

Mooie tv...maar lijd dat licht niet af van het tv kijken ?

[Voor 8% gewijzigd door Mike2k op 28-01-2009 15:41]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee