3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Verwijderd
Nieuw 79 euro per stuk bij correct.com.JT schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:13:
[...]
Gekkenhuis, zoek maar eens op inet, 100e per stuk nieuw op z'n minst en ik denk dat je ze voor 50e niet eens 2e hands gaat vinden. Nu nog ff leuk eindbakje bij regelen.
[ Voor 33% gewijzigd door JT op 23-12-2008 10:46 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Eigenlijk zou het in een eigen topic moeten maar toch:Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:19:
Ik ben in het bezit van HK AVR-135 met daarop 4 stuks kef Q5, een mooie set om te zien en om naar te luisteren. Echter heb ik het volgende "probleem".
Ik heb van alles geprobeerd maar kijg het niet voor elkaar om alle 4 de speakers hetzelfde geluidsniveau te laten weergeven. D.w.z. als ik de de versterker in 5 kanaals stereo zet zouden m.i. alle 4 de Q5's hetzelfde niveau moeten hebben, alle instellingen betreffende level en afstand staan gelijk, Maar de rears blijven achter, zowel in volume als in diepgang, Voorste speakers al eens met de rears gewisseld, goede dikke kabels enz. Maar geen gelijk geluid uit alle 4 de Q5's
Zijn hier ervaringen mee bij jullie of ga ik dit niet voor elkaar krijgen met deze versterker.
Heb je de instellingen van de speakers ook hetzelfde staan? Zowel front als rear op large?
Life is not about specs, it is about joy!
Overzicht van UBB-codes #tag_imgSannieboy schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:23:
Jongens ff eerst een stomme vraag voordat ik met mijn probleembeschrijving kom, hoe plaats je een foto in je bericht?
[ Voor 5% gewijzigd door asfaloth_arwen op 23-12-2008 13:28 ]
Je hebt gelijk en als het goed is gaat het nu wel lukkenasfaloth_arwen schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:27:
[...]
Overzicht van UBB-codes #tag_img(Natuurlijk de foto wel eerst even ergens uploaden) Verder is dit topic niet bedoelt voor problemen, maar voor pics & specs. Problemen met een goede TS in een los topic
Wil graag de 55inch Samsung 9 serie kopen, maar wil ervoor de ophangbeugel monteren en de benodigde kabelmanagment treffen. Om de kabel s op te bergen zijn er in principe drie mogelijkheden:
1) Kabelgootje gebruiken.
2) Gleufje frezen in de muur
3) Voorzetwandje gebruiken in combinatie met tv-meubel.
De eerste twee opties vallen in mijn optiek af, omdat ik een kabelgootje niet zo mooi vind en de muren bij mij al mooi gestuced zijn.
Een voorzetwand is dus een optie, echter vraag ik mijzelf af hoe ik dit het beste kan oplossen. Zelf heb ik in Solid Edge een model gemaakt van een voorzetwand waarin aan de zijkanten glazenplankjes gemonteerd zijn op dvd/cd of ander apparatuur opgeborgen kunnen worden. Het geheel ziet er wat bewerkelijk uit, maar het is te doen.

Ik kijk graag naar andere mogelijkheden: Het plaatje aan het begin van deze topic vind ik ook heel leuk uitzien. Of deze:

Wat heb je nodig om alleen een voorzetwandje (bijvoorbeeld in hoogglans wit) te construeren zonder dat je lelijke schroefjes of boorgaten ziet? Graag hulp van jullie bij deze kwestie
[ Voor 18% gewijzigd door Sannieboy op 23-12-2008 14:21 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ja, maar ik wk het geheel in hoogglans hebben. Gewoon MDF gebruiken? en hoe kan het geheel tegen de muur krijgen zonder in de wand gaten te zien? Lijmen?Joopieboy schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:14:
Maak een voorzet wand, leuk behangetje erop, en klaar

De tv hoeft van mij niet in de muur te zitten
[ Voor 6% gewijzigd door Sannieboy op 23-12-2008 14:27 ]
Schroeven icm verzinken? Beetje plamuur erover, schuren, plamuren, schuren en verven met een hoogwaardige kwaliteit lakverf.Sannieboy schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:18:
[...]
Ja, maar ik wk het geheel in hoogglans hebben. Gewoon MDF gebruiken? en hoe kun het geheel tegen de muur krijgen zonder in de wand gaten te zien? Lijmen?
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Ok bedankt dit is een mogelijkheid, maar hoe hebben ze dit gedaan in die twee laatste plaatjes van mijn eerdere bericht? Ik neem aan dat ze hiervoor ook een bepaalde constructie hebben gebruikt zonder dat je moet plamuren.Rexomnium schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:21:
[...]
Schroeven icm verzinken? Beetje plamuur erover, schuren, plamuren, schuren en verven met een hoogwaardige kwaliteit lakverf.
Goed schuren + plamuren lijkt me toch echt een makkelijke DIY oplossing. Daarna in de grondverf zetten en met een rollertje aflakken met hoogglans.Sannieboy schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:30:
[...]
Ok bedankt dit is een mogelijkheid, maar hoe hebben ze dit gedaan in die twee laatste plaatjes van mijn eerdere bericht? Ik neem aan dat ze hiervoor ook een bepaalde constructie hebben gebruikt zonder dat je moet plamuren.
Ik weet niet of het verstandig is om glazen plaatjes te gaan gebruiken als je er ook speakers aan monteert ivm resonantiegevaar.
Boven en onder tegen de muur een balk. Bovenste balk klemmen monteren (zoals bijvoorbeeld die bij keukenkatjes). Vervolgens de grote plaat (mdf) ook haakjes bevestigen aan de achterkant. Plaat plaatsen tegen de twee balken en 'klikken' op je haak- of kliksysteem. Daarna mdf in de grond zetten (speciale mdf grondverf) en daarna met hoogglans verf verfen. Om het zicht te ontnemen aan de zijkant zou je bijvoorbeeld mat-plastic kunnen gebruiken (en evt. nog een leuke led-strip aan de binnenkant voor een mooi lichteffect).tollo71 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:11:
[...]
Goed schuren + plamuren lijkt me toch echt een makkelijke DIY oplossing. Daarna in de grondverf zetten en met een rollertje aflakken met hoogglans.
Ik weet niet of het verstandig is om glazen plaatjes te gaan gebruiken als je er ook speakers aan monteert ivm resonantiegevaar.
I'm just taking care of business
Ok, thanks. Ik zal ff bij de bouwmarkt naar zo'n kliksysteem zoeken, op zich zou dit goed kunnen werken omdat je hem dan ook makkelijk kan demonteren.mr. TCB schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:41:
[...]
Boven en onder tegen de muur een balk. Bovenste balk klemmen monteren (zoals bijvoorbeeld die bij keukenkatjes). Vervolgens de grote plaat (mdf) ook haakjes bevestigen aan de achterkant. Plaat plaatsen tegen de twee balken en 'klikken' op je haak- of kliksysteem. Daarna mdf in de grond zetten (speciale mdf grondverf) en daarna met hoogglans verf verfen. Om het zicht te ontnemen aan de zijkant zou je bijvoorbeeld mat-plastic kunnen gebruiken (en evt. nog een leuke led-strip aan de binnenkant voor een mooi lichteffect).
Verwijderd
en om het onzichtbaar op te hangen, schroef een balk op de muur, en op de kast, alletwee in verstek, en dan kan je de kast er zeg maar op de muur inhaken, en het trekt zich nog strak tegen de muur aan ook.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 17:08 ]
Mooie speakers voor een mooi prijsjeJT schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:19:
Eens kijken of mijn nieuwe pc speakers wel interessant genoeg zijn om op te reageren:
Voor 50e per stuk, nieuw, fatsoenlijke pc speakers:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Naast de Concerts aan de eindbak om in te spelen
Ik kan niet wachten tot ik een eindversterker heb en ik ze bij de pc kan gebruiken
Zal wel wat beter klinken als de "standaard" pc luidsprekers.
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
Verwijderd
Mooi idee, ik zit met een soort gelijk dilemma, ik denk dat de achterwand bij mij RVS gaat worden, de ambilight achter de voorzet wand vind ik wel echt een geweldig gezicht. Ben benieuwd naar je constuctie en je eindresultaat.Sannieboy schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:55:
Heren,
Wil graag de 55inch Samsung 9 serie kopen, maar wil ervoor de ophangbeugel monteren en de benodigde kabelmanagment treffen. Om de kabel s op te bergen zijn er in principe drie mogelijkheden:
De eerste twee opties vallen in mijn optiek af, omdat ik een kabelgootje niet zo mooi vind en de muren bij mij al mooi gestuced zijn.
Een voorzetwand is dus een optie, echter vraag ik mijzelf af hoe ik dit het beste kan oplossen. Zelf heb ik in Solid Edge een model gemaakt van een voorzetwand waarin aan de zijkanten glazenplankjes gemonteerd zijn op dvd/cd of ander apparatuur opgeborgen kunnen worden. Het geheel ziet er wat bewerkelijk uit, maar het is te doen.
[afbeelding]
Ik kijk graag naar andere mogelijkheden: Het plaatje aan het begin van deze topic vind ik ook heel leuk uitzien. Of deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat heb je nodig om alleen een voorzetwandje (bijvoorbeeld in hoogglans wit) te construeren zonder dat je lelijke schroefjes of boorgaten ziet? Graag hulp van jullie bij deze kwestie
Verwijderd
Denon AVR 1803
Samsung 46" Full HD LE46M86BD
Pioneer DV490V
HTPC: AMD X2 6000+, ATI HD3850, Skystar-HD, HDA Digital X-Mystique7.1.
Center: KEF Cresta20c
Fronts: KEF Q35
Rears: KEF Cresta10
Sub: Rel Q50,
Foto's
Ik heb het op deze manier opgelost:Sannieboy schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:55:
Heren,
Wil graag de 55inch Samsung 9 serie kopen, maar wil ervoor de ophangbeugel monteren en de benodigde kabelmanagment treffen.
<knip>

Ik heb een houten frame tegen de muur geschroefd, daar tegenaan laminaat geschroefd, waarbij de schroeven verzonken zijn.
De schroeven zitten zo dicht mogelijk tegen de rand aan, zodat ze mooi onder een plakplintje wegvallen.
Ontopic:
Mijn setup is ook weer iets veranderd.
De Technics set is vervangen door een Marantz SR5002. De speakers van de technics set worden wel nog gebruikt, maar de bedoeling is dat deze naar verloop van tijd vervangen worden door de Kef iQ5 of de iQ7 als fronts, de iQ2c als center en de iQ3 of de iQ5 als rear.
Ik heb ook een nieuwe subwoofer aangeschaft en wel de Kef PSW2500. Ik ben er zeer tevreden over.
De rest van de setup is ongewijzigd. Ik zal zodra ik de kerst weer voorbij eens, nieuwe foto's maken.
Op zich wel, op stands zou uiteraard beter zijn, maar aangezien ik aan het sparen ben voor een mooi paar zuilen, vind ik het onzinng om nu nog stands voor deze speakers aan te schaffen.DJ Henk schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:40:
@Baumans: Je speakers op de grond, klinkt dat wel lekker?
Op het dressoir vind ik niet mooi.
Edit: De Center ligt nu op trouwens op het dressoir en niet meer in het vak in het dressoir.
[ Voor 10% gewijzigd door Baumans op 23-12-2008 21:53 ]
Welk tv-meubel heb jij daar?
Is dat een VCM Napoli toevallig? Zo ja, hoe bevalt deze?
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Samsung LE40A656 40" LCD
Harman Kardon CINEDUBLIN home cinema set link
De Samsung lijkt mij gewoon een hele goede TV in zijn prijsklasse. Mijn oog is gevallen op de Harman Kardon set omdat ik naast films kijken en gamen ook graag muziek mag luisteren.
Graag hoor ik jullie ervaringen met bovenstaande apparatuur. Het is nogal een smak geld om dit moois te gaan aanschaffen, dus wil wel zeker weten dat het goed spul is!!!
Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Verder heb ik nog een vraag voor de techneuten onder ons, hoe warm mag de AMD Phenom 8750 worden in mijn HTPC?
Voor vragen over het tv-meubel mail me op arnouddemaster (apenstaartje) hotmail.com.
Hmm, zie op je pics dat je speakers min of meer hetzelfde gepositioneerd zijn als bij mij... zo is er eigenlijk geen enkele plek in de kamer waar je rustig kan zitten, zodat je ongeveer evenredig veel geluid van alle spekers krijgt... als je op de bank hangt, zit je zowat op je links achter, zit je op je stoeltjes komt je front van rechts.Gadgets schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:18:
Naar aanleiding van mijn vorige post, en vragen over het op maat gemaakt tv-meubel hier nog enkele extra fotos:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verder heb ik nog een vraag voor de techneuten onder ons, hoe warm mag de AMD Phenom 8750 worden in mijn HTPC?
Voor vragen over het tv-meubel mail me op arnouddemaster (apenstaartje) hotmail.com.
Don't get me wrong, ik heb hetzelfde, ben benieuwd of jij er ook last van hebt, en hoe eenieder zoiets nou oplost.
Geen last van, als ik exact in het midden op de bank ga zitten, zit ik perfect. Alleen de rechtsachter sateliet staat op een hoger geluidsniveau ingesteld (automatisch op mijn Onkyo TX-SR606). Geen klachten hieroZerveza schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:40:
[...]
Hmm, zie op je pics dat je speakers min of meer hetzelfde gepositioneerd zijn als bij mij... zo is er eigenlijk geen enkele plek in de kamer waar je rustig kan zitten, zodat je ongeveer evenredig veel geluid van alle spekers krijgt... als je op de bank hangt, zit je zowat op je links achter, zit je op je stoeltjes komt je front van rechts.
Don't get me wrong, ik heb hetzelfde, ben benieuwd of jij er ook last van hebt, en hoe eenieder zoiets nou oplost.

Morgen nog maar een keer direct vergelijken met dezelfde passages ofzo.
Van je Rel een dobbelsteen gemaakt?Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:36:
Net een nieuw meubel gekocht, aan de setup zelf is niet veel veranderd
Denon AVR 1803
Pioneer DV490V
Foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door JT op 24-12-2008 01:03 ]
Ecodan warmtepomp
Hoeveel ruimte heb je aan de bovenkant van de 606 ? Ik heb ook wat vraagjes over de ventilator. Wat voor soort is het (pc fan?) en hoe heb je hem aan gesloten? Alvast bedankt ik wil namelijk ook een 576 in een vrij krap kast plaatsen en dit kan misschien wel een oplossing wezen.Gadgets schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:18:
Naar aanleiding van mijn vorige post, en vragen over het op maat gemaakt tv-meubel hier nog enkele extra fotos:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je meubel ziet er erg profi uit
Verwijderd
Ja dat is hem. Hij bevalt me prima voor een relatief goedkoop meubel. Ik was aan het kijken naar een mooi meubel voor een schappelijke prijs en vond deze er toch wel uitspringen, vooral door dat zwarte glas (stofdoekje vereist).Leut schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:59:
[...]
Welk tv-meubel heb jij daar?
Is dat een VCM Napoli toevallig? Zo ja, hoe bevalt deze?
Mooie setup en inrichting!Gadgets schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:18:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zie dat je een extra fan aan de achterkant van de receiver hebt gemonteerd?
Heeft dit echt veel nut? Ik vind het namelijk wel een creatieve oplossing anders om al die hitte weg te krijgen.
Verwijderd
Sannieboy schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:55:
Heren,
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
heb van jouwn voorbeeld ook een antaal plaatjes als voorbeeld
typ op dit moment op een zelfgemaakt buro (van mdf) maar krijg uhm maar niet netjes kras vast en egaal in de verf
Grappig, deze oplossing heb ik ook. Maar dan net even iets anders. Ik heb aan beide zijden zogenaamde apothekerslades gemaakt. Goed voor zo'n 500 DVD's.Sannieboy schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:55:
Heren,
[afbeelding]
Ik kijk graag naar andere mogelijkheden: Het plaatje aan het begin van deze topic vind ik ook heel leuk uitzien.

Vooralsnog geen zinJorn1986 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:40:
Ik weet niet of het jouw smaak is, maar ik vind zelf houten platen nou niet erg mooi om naar te kijken om/achter de TV. Kan je het niet een kleurtje geven?
Maar een kleurtje geven doe ik ook niet, ik zit te denken aan laagpolige vloerbedekking. Ik heb zo het idee als er zo'n houten wand achter de speakers nogal hard is. Ik heb niet de illusie dat met tapijt op de planken het geluid 100% beter wordt, misschien ook wel minder. Ik ga het iig een keer proberen. Kost geen drol.
Normaal gesproken is tapijt minder reflecterend dan hout. Eigenlijk zou je geluidsmetingen moeten doen.
Daarnaast, als je zou gaan verfen, iig een matte verf gebruiken. Ook licht reflecteert.
Mbt de andere opmerking:
Zijn idd oude foto's. Met de huidige setup (Classé) heb ik geen foto's wat aansluit bij de gestelde vraag.
De TAG McLaren set is verkocht, 2 v/d 3 subwoofers ben ik ook kwijt, de MIT Magnum bekabeling is ook weg. De Pioneer plasma is ook weg, dus op de speakers na een 100% andere set.

De TAG /MIT set was veel beter dan wat ik nu heb, alleen bestaat TAG niet meer. Derhalve de keus gemaakt voor een ander merk welke wel doorgaat en continuïteit bied (80% afschrijving in 2 jaar.....
Ik heb als tussen oplossing nog een Parasound EV deze moet nog vervangen worden door een extra Classé EV. Daarnaast ben ik wachtend op een Classe BR speler en nieuwe PRE.
De 43" Pioneer plasma van 5 jaar oud heb ik verkocht (voor een prijs waar je een nieuwe Panasonic 42" full HD voor kan kopen!). Omdat er nu toch 2 kleintjes aankomen die wel zullen gaan gamen ben ik voor een LCD gaan shoppen. Als ik geen kinderen had gehad was het 200% zeker weer een Pioneer plasma geworden, beter is er gewoon niet.
O ja, bijna vergeten: kleinigheidje. Ik moet eerst nog 20.000 euro winnen met de loterij

Dus dat zal nog wel lang duren
Dude...jammer dat je het geheel niet schilderd...lijkt me geweldig in hoogglans zwart of zit maar das natuurlijk persoonlijk....verder echt een ZWAAR kickass set kerel! Volgens mij ben je een heuse Niko (denk rob en niko) als je dit zelf maakt.blue eyes schreef op donderdag 25 december 2008 @ 09:31:
[...]
Vooralsnog geen zin
Maar een kleurtje geven doe ik ook niet, ik zit te denken aan laagpolige vloerbedekking. Ik heb zo het idee als er zo'n houten wand achter de speakers nogal hard is. Ik heb niet de illusie dat met tapijt op de planken het geluid 100% beter wordt, misschien ook wel minder. Ik ga het iig een keer proberen. Kost geen drol.
Normaal gesproken is tapijt minder reflecterend dan hout. Eigenlijk zou je geluidsmetingen moeten doen.
Daarnaast, als je zou gaan verfen, iig een matte verf gebruiken. Ook licht reflecteert.
Mbt de andere opmerking:
Zijn idd oude foto's. Met de huidige setup (Classé) heb ik geen foto's wat aansluit bij de gestelde vraag.
De TAG McLaren set is verkocht, 2 v/d 3 subwoofers ben ik ook kwijt, de MIT Magnum bekabeling is ook weg. De Pioneer plasma is ook weg, dus op de speakers na een 100% andere set.
[afbeelding]
De TAG /MIT set was veel beter dan wat ik nu heb, alleen bestaat TAG niet meer. Derhalve de keus gemaakt voor een ander merk welke wel doorgaat en continuïteit bied (80% afschrijving in 2 jaar.....)
Ik heb als tussen oplossing nog een Parasound EV deze moet nog vervangen worden door een extra Classé EV. Daarnaast ben ik wachtend op een Classe BR speler en nieuwe PRE.
De 43" Pioneer plasma van 5 jaar oud heb ik verkocht (voor een prijs waar je een nieuwe Panasonic 42" full HD voor kan kopen!). Omdat er nu toch 2 kleintjes aankomen die wel zullen gaan gamen ben ik voor een LCD gaan shoppen. Als ik geen kinderen had gehad was het 200% zeker weer een Pioneer plasma geworden, beter is er gewoon niet.
O ja, bijna vergeten: kleinigheidje. Ik moet eerst nog 20.000 euro winnen met de loterij![]()
Dus dat zal nog wel lang duren
Mag ik vragen wat voor contructie je heb gemaakt om de laden in te hangen en waar je de scharnieren gehaald hebt?
Thanks man.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Sony 46D3500
Omni-Audio speakers (25 gulden pst, nog steeds tevreden mee)
TEAC A70 DC stereo versterker

Achter de bank staan nog 4 Creative boxjes , die elkaar links & rechts duplicaten, kijk dus altijd films met 2 front + 2 rear ipv 5.1.
En ja het zijn slechte pics, gemaakt met een Sony Ericson 810 ofzo
57696520646974206c65657374206973206e657264
Sinds die kleine heeft de set niet op normaal volume gedraaid, dus nee. hij is nog niet weggestuiterdPHiXioN schreef op donderdag 25 december 2008 @ 13:19:
Stuitert die kleine van je links op de foto niet af en toe uit de box?
Een goede set is juist subtiel en op de juiste momenten hard. Niet continue. Als de sub opengaat is dat ongecontroleerd had. Een sub staat juist goed als je niet bemerkt dat ie meedoet. Tot het moment dat je hem uitzet en merkt dat de sub niet meedoet. Dat is de goede afstelling!
En ja dat is lastig. Nog lastiger is de WAF. Ik denk dat 99% van de mensen de sub tussen de frontspeakers, of links/rechts daarvan plaatst. Ik weet vrijwel zeker dat voor een groot deel van deze mensen dit niet de beste plek is voor de sub, en dus de sub ook niet optimaal hebben ingesteld.
Maar ja de WAF he
Schilderen is wellicht mooi, maar voor het geluid creeer je een harde wand.lj_tree schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:12:
[...]
Dude...jammer dat je het geheel niet schilderd...lijkt me geweldig in hoogglans zwart of zit maar das natuurlijk persoonlijk....verder echt een ZWAAR kickass set kerel! Volgens mij ben je een heuse Niko (denk rob en niko) als je dit zelf maakt.
Mag ik vragen wat voor contructie je heb gemaakt om de laden in te hangen en waar je de scharnieren gehaald hebt?
Thanks man.
En wat kosten 6 lappen van 40 * 220 nu, dat valt best mee. Goedkoop genoeg om te experimenteren.
Ik hoop dat het mooi wordt. Ik heb wel een woonkamers gezien met tapijt op de muren. Vond dat in die setting mooi staan!
Constructie:
De foto maakt wel wat duidelijk.
Per lade heb ik 4 keukenlade geleiders genomen. Erg prijzig, 40-60 euro per stuk.
Ik ben nu elders, zal ik weer eens tijd heb een foto voor je zoeken wat iets meer duidelijk maakt.
Deze begrijp ik niet. Als het werkt en jij het zelf beter vond klinken dan jouw nieuwe spul, waarom in vredesnaam vervangenblue eyes schreef op donderdag 25 december 2008 @ 09:31:
[...]
De TAG /MIT set was veel beter dan wat ik nu heb, alleen bestaat TAG niet meer. Derhalve de keus gemaakt voor een ander merk welke wel doorgaat en continuïteit bied (80% afschrijving in 2 jaar.....)
Wel, dit zal ook vast uitstekend klinken; ondanks dat je je moet 'behelpen' met Classé
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik vind ze voor zo'n phone anders prima geluktSluuut schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:19:
Mijn plekje:
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Het geheel geeft een wat onafgewerkte indruk op deze manier. Ik zou het lakken in hoogglans wit of zwart.
(btw, het meubel is erg leuk om af te stoffen, of nog geen ervaring?
Met pijn in m'n hart heb ik naar je foto's gekeken en je verhaal gelezen. Hoe kon je nou toch die prachtige TAG-set verkopen voor Classé? Niet dat Classé slecht is natuurlijk, maar die TAGs waren toch nog wel een klasse mooier. En IAG doet nog steeds de TAG reparaties indien nodig. Dus waarom heb je het toen verkocht? Ik speel met dezelfde set die jij had (DVD32, AV32 en 100x5) nog steeds met veel plezier.blue eyes schreef op donderdag 25 december 2008 @ 09:31:
[...]
Een extra vraagje, had je van TAG ook nog een T32? Ik kan een van de vier apparaten op je "oude setup"-foto niet helemaal thuisbrengen op deze afstand.
Heb je wel eens geexperimenteerd met je speakers verder uit elkaar? Anderhalf meter lijkt mij wat dicht op elkaarSluuut schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:19:
Mijn plekje:
[afbeelding]
Sony 46D3500
Omni-Audio speakers (25 gulden pst, nog steeds tevreden mee)
TEAC A70 DC stereo versterker
[afbeelding]
Achter de bank staan nog 4 Creative boxjes , die elkaar links & rechts duplicaten, kijk dus altijd films met 2 front + 2 rear ipv 5.1.
Ecodan warmtepomp
Foto's zijn gemaakt met m'n Xperia trouwens.
Allereerst maar een overview

Het meubel heeft twee schuifdeuren welke normaal alleen de middenruimte openlaten.
Aangezien mijn apperatuur ook achter de andere deurtjes staan heb ik dit opgelost door gebruik te maken van een ir-verlenger
De versterker:

DVD speler:

Ziggo kastje en CFULLHDMA:

Xbox en afstandbedieningen:

En de zithoek:

En de afstandbediening:

Niet echt hi-tech, maar voldoende voor mij. Ik twijfel nog of ik voor 5.1 moet gaan. Denk het niet eigenlijk. Vind het geluid wel prima zo.
Specs:
TV: LG 42PG3000
Versterker: Pioneer VSX-418
DVD speler: Pioneer DV-464
Mediaspeler: Conceptronic CFULLHDMA
Digitale TV: Humax ir-fox c
Speakers: Sony.. geen flauw idee
Subwoofer: Philips ding.. weet ik ook niet welk type enzo. Mochten er mensen toch geinteresseerd zijn, dan wil ik wel van de bank afkomen.
Afstandbediening: Logitech Harmony 525
Verder is het inderdaad wat stoffig, daarom is de vrouw nu aan het schoonmaken
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
LOLJT schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:47:
[...]
Heb je wel eens geexperimenteerd met je speakers verder uit elkaar? Anderhalf meter lijkt mij wat dicht op elkaar
Anyway.. @ degene hierboven mij: Waar heb je die banken vandaan?
...en waarom?
Banken en stoelen komen bij Leen Bakker vandaan. Echt een koopje, we hebben bewust goedkoop geshopt omdat de katten nog weleens hun nagels willen uitstrekken in de bank en met dit materiaal zie je het ook nog niet eensYounes schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:28:
[...]
LOL![]()
Anyway.. @ degene hierboven mij: Waar heb je die banken vandaan?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
Je zou ook eens kunnen kijken naar plakvelours, wat ook voor kaders op projectieschermen wordt gebruikt. Dat komt van de rol, is 45cm breed en in diverse kleuren te koop.blue eyes schreef op donderdag 25 december 2008 @ 09:31:
[...]
Bovendien is het minder zwaar (en dus minder belasting voor je meubel) en je hoeft niet te smeren met stinkende lijm, waarvan de geur nog dagenlang in je huis blijft hangen.
Dat ik de 5 kanaals van TAG gebruikte had niets met kwaliteit te maken, dat was de eerste bewuste downgrade. Ik kwam van Mark Levinson. Wegens rondkruipende koters en gebruiksgemak voor de vriendin teruggestapt naar de TAG EV.dtjv schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 12:42:
[...]
Met pijn in m'n hart heb ik naar je foto's gekeken en je verhaal gelezen. Hoe kon je nou toch die prachtige TAG-set verkopen voor Classé? Niet dat Classé slecht is natuurlijk, maar die TAGs waren toch nog wel een klasse mooier. En IAG doet nog steeds de TAG reparaties indien nodig. Dus waarom heb je het toen verkocht? Ik speel met dezelfde set die jij had (DVD32, AV32 en 100x5) nog steeds met veel plezier.
Een extra vraagje, had je van TAG ook nog een T32? Ik kan een van de vier apparaten op je "oude setup"-foto niet helemaal thuisbrengen op deze afstand.
De TAG EV vind ik veel te klinisch. Let wel, zeker niet slecht, ver boven modaal, maar in mijn beleving is TAG een highend merk, maar niet op EV gebied.
Mijn keuze om te verkopen is dat ik toch grotendeels film kijk en dus wil overstappen naar blu-ray. Classe is daar druk mee bezig, TAG gaat dat niet doen
Daarnaast was geld de overweging.
Ik kon een zo goed als nieuwe set Classé kopen aan 50%. En was de grote prijsdaling op de tweedehands markt nog niet ingezet. Dus alles in de verkoop om de Classe te financieren. Ik wil daar niet voor lenen.
Helaas moet ik achteraf concluderen dat ik de set wellicht had moeten houden. De tweedemarkt is totaal ingestort.
Voor een 2 jaar oude TAG set (PRE en loopwerk van 15000 euro) heb ik slechts 2700 euro gevangen.
Ik heb in totaal zo'n 4 a 5 jaar met TAG gespeeld en heb ook de T32 gehad, goed gezien
O ja, bij de downgrade was vooraf nog een downgrade: 4 stuks JBL TiK10's ingeruild voor 4 stuks Tik2's met bijbehorende center.
Grote reden: kinderen, andere prioriteiten en verlegde aandacht voor film ipv muziek. Derhalve vind ik een homogeniteit op dit moment belangrijker en heb nu een 7.1 set van tik2 speakers.
Nogmaals, de TAG set is behoorlijk beter, zeker op CD gebied. Anderzijds is de Classe EV beduidend (understatement) beter dan de TAG EV, die is goed, maar gezien tegen Classe, ML, etc. geen speler!
Mocht jij je set naar een hoger niveau willen tillen, overweeg een Classe of ML als EV. Die kosten geen drol deze dagen, vanaf 2000 euro heb je er gemakkelijk een.
Nog even wat oude foto's voor je opgezocht

Verwijderd
Respect voor jouw werk!
Naar mijn mening vind ik het (sorrij) niet mooi. Te druk voor je ogen en de kleur van de houten planken passen passen niet. Missch de andere kleur geven door te verven?
Maar het gaat meer om dat je het mooi vindt, niet wat anderen van vinden.
Mooi vakwerk daar!
Leven en laten leven, daar gaat het om tochVerwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 10:17:
Beste blue eyes,
Respect voor jouw werk!
Naar mijn mening vind ik het (sorrij) niet mooi. Te druk voor je ogen en de kleur van de houten planken passen passen niet. Missch de andere kleur geven door te verven?
Maar het gaat meer om dat je het mooi vindt, niet wat anderen van vinden.
Mooi vakwerk daar!
Ik ben het met je eens dat de kleur niet goed is, maar ik ga niet verven. Ik ga tapijt gebruiken.
oh shit, tapijtblue eyes schreef op zondag 28 december 2008 @ 10:42:
[...]
Leven en laten leven, daar gaat het om toch
Ik ben het met je eens dat de kleur niet goed is, maar ik ga niet verven. Ik ga tapijt gebruiken.
de oude setup;

U ziet;
Pioneer ns-dv88 all in one
Dell tv
Hdx1000
Philips dsr2210
Xbox 360
Kameleon urc-??? universele afstandsbediening
De pioneer heb ik 6 jaar lang met veel plezier naar gekeken/geluistert, maar ik vond het tijd worden voor wat anders.
Sinds 2 weken ziet het er bij mij zo uit;

U ziet;
Dezelfde dell tv.
Dezelfde xbox360.
Dezelfde hdx1000.
Net niet dezelfde philips dsr2210, deze staat naast de xbox, net niet zichtbaar op de foto...
2x monitor audio rs6.
1x monitor audio rslcr.
Yamaha rx-v1900.
Samsung bd-p1500.
Svs pc12+
Wat er niet op staat; De achterluidsprekers, namelijk 2x de monitor audio rsfx.
Dat houten ding waar de tv op staat is even een noodoplossing, ik ben bezig een voorzetwandje te maken.
Ik heb zelf naar de Monitor Audio RS1 geluisterd en was diep onder de indruk.
Ben wel benieuwd hoe de RS6 klinkt tegenover de RS1.
heb de hele serie hier ook thuis staan en ben er nog elke dag super tevreden mee.
Verwijderd
Als men vraagt wat zijn DE merken zijn als het aangaat op het gebied van receivers, komen merken als Marantz, Denon, Harman Kardon, Onkyo en in mindere mate NAD en Rotel naar voren. Ik heb nooit echt een luistertest mogen doen, maar wat het uiterlijk aangaat .. geef mij maar 100x liever die Yamaha. Zelf nog steeds tevreden met mijn Rx-v1400 RDS, maar wat zijn die nieuwe serie Yamaha receivers pareltjes zeg. Weinig knoppen op de voorkant, mooi weggewerkt achter een oliegeleidend klepje. En wat het geluid betreft, mij heb je nog nooit horen klagen over de Yamaha en Yamaha is toch eigenlijk best wel een gerenommeerd merk als het aangaat op het gebied van muziekinstrumenten.
Ben zelf al een tijdje aan het kijken of ik mijn Rx-v1400 kan inruilen voor een nieuwer model (en dat alleen maar voor het oog .. lol).
Verwijderd
je zou het goed doen als vertegenwoordiger bij yamahaVerwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:06:
[...]
Als men vraagt wat zijn DE merken zijn als het aangaat op het gebied van receivers, komen merken als Marantz, Denon, Harman Kardon, Onkyo en in mindere mate NAD en Rotel naar voren. Ik heb nooit echt een luistertest mogen doen, maar wat het uiterlijk aangaat .. geef mij maar 100x liever die Yamaha. Zelf nog steeds tevreden met mijn Rx-v1400 RDS, maar wat zijn die nieuwe serie Yamaha receivers pareltjes zeg. Weinig knoppen op de voorkant, mooi weggewerkt achter een oliegeleidend klepje. En wat het geluid betreft, mij heb je nog nooit horen klagen over de Yamaha en Yamaha is toch eigenlijk best wel een gerenommeerd merk als het aangaat op het gebied van muziekinstrumenten.
Ben zelf al een tijdje aan het kijken of ik mijn Rx-v1400 kan inruilen voor een nieuwer model (en dat alleen maar voor het oog .. lol).
Heb zelf ook de RS1 en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de RS1 zelfs beter vond klinken dan de RS6. Veel strakker en gedetailleerder, want bij de RS6 klonk de gitaar alsof het in een buis afspeelde zoveel galm. Niet strak dus. Ik had het idee dat de demping van de RS6 niet helemaal in orde was.AE86 schreef op maandag 29 december 2008 @ 06:19:
Erg mooie speaker die RS6.
Ik heb zelf naar de Monitor Audio RS1 geluisterd en was diep onder de indruk.
Ben wel benieuwd hoe de RS6 klinkt tegenover de RS1.
...en waarom?
Verwijderd
Dat is ook niet de bedoeling ..Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:28:
[...]
je zou het goed doen als vertegenwoordiger bij yamaha
Alvast bedankt!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:36:
Net een nieuw meubel gekocht, aan de setup zelf is niet veel veranderd
Denon AVR 1803
Pioneer DV490V
Foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Na:

De Kef C6 is nu opgehangen. Het enige nadeel is dat je nu de kabels achter de kast ziet liggen, is er een manier om deze weg te werken? Op de foto zie je de kabels overigens duidelijker liggen dan in het echt.
Wat je ziet:
- Philips 28 inch breedbeeld CRT
- Fronts: Magnat Projekt 4.1
- Center: Kef C6
- Reciever: Yamaha RX-457
- Stukje subwoofer: Kef C4
- DVD Speler: DVD-S657
- Xbox 360 Elite
- Ikea Lack meubel
- Beeld: Buddha
- CD: at the close of every day - de geluiden van weleer
- Bekabeling: Oehlbach
Wat je niet ziet:
- Rears: Kef C3
Verwijderd
Zonder problemen, i.v.m. koeling heb ik het glas er meestal niet voor, maar als ik het ervoor schuif werkt de afstandsbediening gewoon door het glas heenpromo-1 schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:00:
Ik heb dat meubel ook besteld, kan hem woensdag ophalen. Ik vraag me eigenlijk af of de afstandbediening werkt door het matte glas heen.
Alvast bedankt!
[...]
Het zou ook een beetje vreemd zijn als je de rs6 mooier vond klinken, om dan toch de rs1 aan te schaffen...Younes schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:26:
[...]
Heb zelf ook de RS1 en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de RS1 zelfs beter vond klinken dan de RS6.
Ik vind dan weer de rs6 duidelijk mooier klinken.
Nah, ik laat het de komende 5 jaar in ieder geval nog lekker staan. Heb die speakers ook al een jaar of 10 en nog steeds heel tevreden mee. Het zijn van die dingen waar ze vroeger mee in busjes rondreden en ze dan voor 500 per stuk aan bieden op straat onder het motto "teveel meegekregen van de baas en jij krijgt ze voor de helft als je ze nu mee neemt", vriend van me pa was daarin "getrapt", ik heb ze voor 25 gulder pst overgenomen... maar ik vind het echt top dingen. Hoog laag midden niks te klagen hier...Abbadon schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:05:
[...]
Ik vind ze voor zo'n phone anders prima geluktHet ziet er iig serieus home cinema uit met die grote tv en twee forse speakers er zo naast. Nu sparen voor een surroundreceiver en een center plus twee rears?
En ik hou van stereo, 5.1 / 7.1 is (nog) niet mijn ding. VOoral die center bass vind ik irritant, bass moet uit speakers komen imo, niet uit een basbox, want die is (naar mijn mening) nooit zo zuiver/clean/cant find the right words for it. Denk dat ik nog eerder een nieuwe TV koop dan boxen
Heb normaal ook een 3 kanaals mengpaneel van Behringen ertussen (DX262) maar dat kreng kraakt als de pest dus die is nu helaas buiten gebruik.
Nog niet in dit huis, ik heb me wel voorgesteld dat het beter moet klinken, maar ik moet zeggen dat ik het niet als vervelend ervaar, hoor het verschil tussen links en rechts nog steeds en ik vind het zo wel netjes staan in de meubel. Anders moet ik ze elk in een hoek zetten en komt de woonkamer er compleet anders uit te zien. Denk niet dat ik er zoveel voordeel aan heb qua geluid. Maar thanks voor de tip, mocht ik me ooit nog eens compleet doodvervelen...JT schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:47:
[...]
Heb je wel eens geexperimenteerd met je speakers verder uit elkaar? Anderhalf meter lijkt mij wat dicht op elkaar
57696520646974206c65657374206973206e657264
Bij deze een kleine update en totaaloverzicht van mijn kant:
Eerst de situatie zoals het was

Heb vorige week nog voor de kerstdagen na lang zoeken een LCD tv in huis gehaald. Te weten de LG 42LG5000 en hij bevalt me prima, ik wilde jullie dan ook de volgende foto's niet onthouden
De kabels die onder de tv uitsteken worden nog weggewerkt met een design kabelgoot, maar die is nog niet binnen met de post.
Wat je ziet:
- Canton Ergo RCL
- LG 42LG5000
- Marantz PM 6010 OSE
- Marantz DV 4200
- Logitech Harmony 555
- Logitech MX 3200 Muis en Toetsenbordcombinatie
- Pioneer Monitor 10, vintage koptelefoon op glazen hoofd
- Monster Cable 8mm2 2 * 2,5 Meter
- +/- 250 LP's varierend tussen Queen, Toon Hermans en Trance
- +/- 70 CD's vooral rock en alternatief geörienteerd
- Vloerkleedje dat alleen in de winter wordt neergelegd, en de vorige foto's waren nog van de zomer
- 10 Meter Jack <-> RCA kabel
- 10 Meter DVI <-> HDMI kabel (En ja deze werkt perfect zonder te hoeven versterken)
- 10 Meter LAN kabel
En de rest van de woonkamer. De woonkamer heeft een afmeting van 9.60 x 3.60
De laatste twee foto's zijn geschilderde gedichten die ik heb laten aanbrengen door een kennis van mij.
De eerste tekst hangt in de woonkamer bij de eettafel en de tweede tekst bevindt zich tussen twee deuren in op de gang/entree
Foto's zijn klikbaar!
Reacties zijn welkom
[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 30-12-2008 16:10 ]
Tubes....It's what make music music!
Die bakken, zijn dat de standaard bakken voor de Expedit, maar dan met het staal geverfd? Heb je dat zelf gedaan?
Verwijderd
Nee, zijn niet de Leksvik bakken of de Branäs manden. Ze zijn ook niet geverfd. Het is de Kassett.Dirtbiter schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 21:22:
Die bakken, zijn dat de standaard bakken voor de Expedit, maar dan met het staal geverfd? Heb je dat zelf gedaan?
(poster werkt part-time bij IKEA).
En het Ikea gehalte valt toch best wel mee?! Buiten die expedit heb ik twee cd rekjes en die planken waar de foto's op staan.
De oude radio ben ik overigens best wel trots op! Hij is nostalgisch en behoorlijk vintage en staat gewoon mooi. Ook klinkt lekker oud (zoals de radio zenders in fallout 3).
Wat betreft de kleur in de woonkamer ben ik het wel eens, maar ik had de foto's net gemaakt nadat ik het e.e.a. had opgeruimd, dus normaal ziet het er niet zo steriel en monotoom uit hoor
En Toon Hermans is voor mij een verhaal apart, als limburger voel je je toch meer aanverwant met iemand uit dezelfde provincie/stad dan iemand anders. Afgezien van het feit dat Toon natuurlijk een geweldig persoon en leven gehad heeft. De teksten die hij heeft voortgebracht gaan me aan het hart en daarom steek ik dat niet onder stoelen of banken.
[ Voor 41% gewijzigd door loewie1984 op 31-12-2008 00:25 ]
Je vroeg om een reactie, wel: hier is is
Mooie en nette kamer, herken veel van de spullen zoals de vorige posters. IKEA gehalte is zeer hoog in nederland blijkbaar.
Ik heb zelf gisteren ook nog 2 Expedit kasten opgehaald
Over je set: waarom je speakers zo in de hoek geplaatst? Is dat om WAF reden? De kwaliteit van je geluid zal behoorlijk opknappen als je de speakers meer "lucht"geeft, meer vrije ruimte rondom, dus ook van de achterwand weg.
Beste blue eyes,blue eyes schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:30:
Over je set: waarom je speakers zo in de hoek geplaatst? Is dat om WAF reden? De kwaliteit van je geluid zal behoorlijk opknappen als je de speakers meer "lucht"geeft, meer vrije ruimte rondom, dus ook van de achterwand weg.
Ik ben het met je eens dat ze nogal in de hoek staan. Wat ik zelf ook al gemerkt heb is dat de bass aan de achterkant wegglipt de woonkamer in naar het eetgedeelte. Ik heb de Canton Room Compensation module gekocht om dit effect op te heffen en dit naar de voorkant te sturen maar ik ben er nog niet aan toe gekomen om deze module aan te sluiten.
Tevens mag je verwachten van een luidspreker die de basspoort aan de voorkant heeft zitten dat het geluid ook aan de voorkant zijn weg naar buiten vindt, en die indruk heb ik ook wel, echter glipt er steeds iets weg naar de eettafel toe.
Overigens kan ik geen enkele andere zinnige plek bedenken waar ik de luidsprekers neer zou moeten zetten. Ze moeten bij elkaar staan, ik kan ze ook niet wegnemen bij de tv, want als ik dan film zit te kijken zou het geluid niet meer kloppen/klinken.
Tevens heb ik deze luidsprekers niet gekocht voor de plek waar ik nu woon, maar toen ik ze destijds vond op marktplaats had ik beslist dat ik ze moest hebben. Ze kwamen alleen wat eerder dan gepland.
De mening van anderen doet er eigenlijk niet toe
Verwijderd
Dit lijkt erg op het setje wat ik op het punt sta te kopen! Alleen twijfel ik nog erg tussen de Yamaha rx-v863 en de rx-v1900. Ik begreep dat de 1900 beter geschikt is voor muziek luiteren en de 863 meer de surround receiver is voor films kijken e.d. Aangezien ik me meer bezig houd met mooie films kijken neig ik naar de rx-v863. Of maak ik dan de verkeerde keuze? Ik heb beide geluisterd bij RAF in A'dam; de v1900 klonk wel ietsje mooier qua muziek maar niet genoeg om die 300 extra goed te praten :-). Hij is ook wel mooier, met dat frontje...[b]2x monitor audio rs6.
1x monitor audio rslcr.
Yamaha rx-v1900.
Qua luidsprekers klonken de RS6 toch wel het beste, daar was ik snel uit.
Mooie kamer!! Vind die tafel en oude radio wel heel cool.loewie-643- schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:04:
Ben ik weer
[afbeelding]
Heb vorige week nog voor de kerstdagen na lang zoeken een LCD tv in huis gehaald. Te weten de LG 42LG5000 en hij bevalt me prima, ik wilde jullie dan ook de volgende foto's niet onthouden
[afbeelding]
De kabels die onder de tv uitsteken worden nog weggewerkt met een design kabelgoot, maar die is nog niet binnen met de post.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:Wat je niet ziet:
- Canton Ergo RCL
- LG 42LG5000
- Marantz PM 6010 OSE
- Marantz DV 4200
- Logitech Harmony 555
- Logitech MX 3200 Muis en Toetsenbordcombinatie
- Pioneer Monitor 10, vintage koptelefoon op glazen hoofd
- Monster Cable 8mm2 2 * 2,5 Meter
- +/- 250 LP's varierend tussen Queen, Toon Hermans en Trance
- +/- 70 CD's vooral rock en alternatief geörienteerd
- Vloerkleedje dat alleen in de winter wordt neergelegd, en de vorige foto's waren nog van de zomer
Alles netjes keurig weggewerkt achter de plinten
- 10 Meter Jack <-> RCA kabel
- 10 Meter DVI <-> HDMI kabel (En ja deze werkt perfect zonder te hoeven versterken)
- 10 Meter LAN kabel
En de rest van de woonkamer. De woonkamer heeft een afmeting van 9.60 x 3.60
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De laatste twee foto's zijn geschilderde gedichten die ik heb laten aanbrengen door een kennis van mij.
De eerste tekst hangt in de woonkamer bij de eettafel en de tweede tekst bevindt zich tussen twee deuren in op de gang/entree
Foto's zijn klikbaar!
Reacties zijn welkom
Wat ik alleen niet snap is waarom iedereen borden enzo in kasten zet alsof het limited edition dingen zijn waarvan maar 20 bestaat. Maar ja zo snap ik nog wel meer dingen niet
En er is niks mis met ikea. Ikea Rulez!!
Assume there are no rules and it's one big free for all
Dat is wel vaag, want ik heb gisteren nog die Kassett dozen gekocht, en die hoeken + het handvat zijn nu chroom-kleurig, en niet zwart.loewie-643- schreef op woensdag 31 december 2008 @ 00:19:
Dank voor alle positieve reacties. die bakken zijn zoals InFected.soUL al zegt inderdaad de Kassett reeks.
En het Ikea gehalte valt toch best wel mee?! Buiten die expedit heb ik twee cd rekjes en die planken waar de foto's op staan.
Dat wijnrek boven op de kast is toch ook van IKEA?
Dank! Tja die borden en wijnglazen is meer een praktisch iets dan dat ik ze tentoon wil stellen. Bovendien vindt ik het ook best wel mooi staan, tis een eethoek en daar hoort serviesgoed bij.Alpha-sphere schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:45:
[...]
Mooie kamer!! Vind die tafel en oude radio wel heel cool.
Wat ik alleen niet snap is waarom iedereen borden enzo in kasten zet alsof het limited edition dingen zijn waarvan maar 20 bestaat. Maar ja zo snap ik nog wel meer dingen niet
En er is niks mis met ikea. Ikea Rulez!!Scadinavie FTW!
Misschien hebben ze de kassett reeks vernieuwd of een kleine aanpassing gedaan. Het wijnrek is inderdaad ook van Ikea. Misschien is ligt het gehalte toch wat hoger dan ik zelf dacht. Mijn keuken is namelijk ook Ikea.Dirtbiter schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:05:
[...]
Dat is wel vaag, want ik heb gisteren nog die Kassett dozen gekocht, en die hoeken + het handvat zijn nu chroom-kleurig, en niet zwart.
Dat wijnrek boven op de kast is toch ook van IKEA?
Maar tis gewoon goed en goedkoop spul, doen nooit lastig over dingen en het is gewoon degelijk.
Maar ik kan al wel een klein voor proefje geven wat er allemaal te zien is straks.
Dat wordt: PS3, volledige passief gekoelde HTPC, Denon 3808, yamaha DVD speler, Dali Suite speaker set (fronts zijn suite 2.5, center en rears)
En dan nog me lcd tv waarvan ik vind dat die als eerst aan vervanging toe is... samsung 26" hd ready
Heb me dali speaker set vandaag voor het eerst aangesloten en ben er nu al heel tevreden over ook al heb ik ze nog niet gefinetuned. Maar ja deze post nog geen foto's omdat nog niet alles verhuisd is
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Ik ben opzoek naar dat soort lampen die boven jouw tafel hangen.
Mag ik vragen waar je die vandaan hebt en wat ze ongeveer gekost hebben?
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Allemaal erg mooi, ik vroeg me af waar je het tvmeubel vandaan hebt.loewie-643- schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:04:
Ben ik weer
[afbeelding]
[afbeelding]
Beste Zondagskindje, de lampen komen van de kwantum vandaan en kosten 30 euro per stuk. De lampen zijn nog steeds opgenomen in het assortiment.Zondagskindje schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:38:
@ loewie-643:
Ik ben opzoek naar dat soort lampen die boven jouw tafel hangen.
Mag ik vragen waar je die vandaan hebt en wat ze ongeveer gekost hebben?
@ DopdeDouwerDopdeDouwer schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 21:20:
[...]
Allemaal erg mooi, ik vroeg me af waar je het tvmeubel vandaan hebt.
Dankje
Ik zie het helaas niet meer staan op de website van de neckermann, iets vergelijkbaar is dit en anders moet je zelf even kijken
Hehe, ja het kan een wereld van verschil zijn of je muziek op een simpele radio hoort of op een écht goede installatie. Welke cd/dvd van Queen heb je het over ?Roamor schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 22:35:
Misschien niet de plek om het te laten weten, maar ik zit me toch een potje genieten van Queen.Nooit op een echt goede stereo-setup gehoord, maar wat hebben die gasten in het verleden een trukendoos opengehaald. Briljant.
Okee, dank je.loewie-643- schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 22:11:
[...]
Beste Zondagskindje, de lampen komen van de kwantum vandaan en kosten 30 euro per stuk. De lampen zijn nog steeds opgenomen in het assortiment.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Aanrader voor idereen met een 5.1 set... zoek eens naar Dark Side of the Moon van Pink Floyd... dan wel via super audio of ander device wat ook 5.1 aan kan. Dat is quadrofonisch opgenomen!daanNL schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 07:03:
[...]
Hehe, ja het kan een wereld van verschil zijn of je muziek op een simpele radio hoort of op een écht goede installatie. Welke cd/dvd van Queen heb je het over ?
Sowieso is Pink Floyd een aanrader. En als ik ook een tip mag geven: David Gilmour - Echoes (live in Gdansk)Zerveza schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:33:
[...]
Aanrader voor idereen met een 5.1 set... zoek eens naar Dark Side of the Moon van Pink Floyd... dan wel via super audio of ander device wat ook 5.1 aan kan. Dat is quadrofonisch opgenomen!
Sorry voor de late reactieVerwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:29:
Ik weet niet of het al genoemd is, maar je kan hiervoor MDF gebruiken icm met een epoxylaag zodat het superstrak (en slijtvast) word. hierna kan je het in de grondverf zetten en daarna meerdere malen (5x) aflkakken met een hoogglans lak en daarna nog 3x blanke lak eroverheen.
[...]
Vind de witte boeken planken erg mooi, waar heb je ze vandaan als ik vragen mag?
Die planken vind je bij de ikea en waarschijnlijk bij de grotere bouwmarkt(en). In ieder geval bij de praxis.ivover schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:38:
[...]
Vind de witte boeken planken erg mooi, waar heb je ze vandaan als ik vragen mag?
klik hierivover schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:38:
[...]
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Heerlijk album ja. Maar doel jij op een LP, CD of DVD? Vroeger had je al de marantz quadrafonics. Ik heb zelf nog geen originele versie van dit album. Maar die gaat er zeker komen.Zerveza schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 10:33:
[...]
Aanrader voor idereen met een 5.1 set... zoek eens naar Dark Side of the Moon van Pink Floyd... dan wel via super audio of ander device wat ook 5.1 aan kan. Dat is quadrofonisch opgenomen!

/offtopic
Ehm... waar heb je dat vandaan of wie heeft dat gezegd? Elk merk dat hier genoemd wordt is wel eens door iemand de hemel in geprezen en door iemand anders tot de grond afgekraakt (op misschien merken als McIntosh na dan). Maar in het algemeen worden merken als Marantz, Denon, Onkyo, Yamaha, Harman/Kardon en Nad wel als gelijkwaardig beschouwd. De een is misschien iets krachtiger en de ander iets gedetailleerder, maar dat verschilt ook weer sterk per model. Het is ook allemaal sterk smaak-afhankelijk. Het enige punt waar Yamaha in het verleden iets minder presteerde was het vermogen bij aansturing van 7 speakers en dan met name met een impedantie van 4 Ohm of lager. Met de huidige hogere modellen (dus ook de RX-V1900) lijkt dat, gezien het gewicht en de grootte van de voeding, niet echt meer een punt (niet meer dan bij gelijkgeprijsde concurrenten). Dus: geniet maar van je Yamaha en voel je absoluut niet minder dan mensen met een ander merk. Wie een van de bovengenoemde merken bij voorbaat al overslaat bij het uitzoeken van een nieuwe receiver puur op merknaam, is mijns inziens niet slim bezig.Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:17:
[...]
Dat is ook niet de bedoeling ..Ging me even om het design, wat ik verreweg het mooist vind. En waar zit het hem in dat Yamaha toch als inferieur word beschouwd? Mindere componenten? Die receivers zijn anders duur zat...
Dit topic is gesloten.