Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 348.645 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Staat er nou nog een zuil naast je tv ? :P
Zulke design speakers en dan een oude zuil naast de tv. Wat vind de vrouw daarvan ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mac1987 schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:09:
Staat er nou nog een zuil naast je tv ? :P
Zulke design speakers en dan een oude zuil naast de tv. Wat vind de vrouw daarvan ;) ?
Dat is de sub :D SVS 8) Die gaat nooit meer weg haha!
En de vrouw heeft niets te vinden in mijn huis! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Haha ok, prima dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:12:
[...]
Respect d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ingredient voor een succesvolle relatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:13:
[...]

Het ingredient voor een succesvolle relatie ;)
Opzich als we het over ingrediënten gaan hebben maakt zo een opmerking het zeker wel pittiger hoor >:) ! Verder een hele leuke setup hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
[...]

Dat is de sub :D SVS 8) Die gaat nooit meer weg haha!
Hahaha en ondertussen zitten wij mannen er allemaal onder:)

Een keer lief kijken, een keer nookie beloven (of juist een tijd zonder) en wij mannen zijn verkocht:P

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Hoe is die SVS met het beluisteren van muziek? Overheerst die niet enorm die Micropods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• This-is-life
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-04 20:53
Tv plus speakers

Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/3227/dscf2633eh5.th.jpg

Receiver + dvd speler
Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/2651/dscf2630kt7.th.jpg

De subwoofer
Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/8456/dscf2631hl6.th.jpg

Afstandbedieningen + achterspeaker
Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/9749/dscf2632ut5.th.jpg

Wat je ziet:

- Xbox360
- Kastje van Digitenne
- DVD: Onkyo dvsp506
- Receiver: Onkyo ht-r518
- Speakers van Onkyo
- TV: Philips 37PFL5603 Full HD tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

This-is-life schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:40:
Tv plus speakers

[afbeelding]

Receiver + dvd speler
[afbeelding]

De subwoofer
[afbeelding]

Afstandbedieningen + achterspeaker
[afbeelding]

Wat je ziet:

- Xbox360
- Kastje van Digitenne
- DVD: Onkyo dvsp506
- Receiver: Onkyo ht-r518
- Speakers van Onkyo
- TV: Philips 37PFL5603 Full HD tv
Is dat de Onkyo HT-C5115 set? Mooie set!

Ben je er een beetje tevreden over? Hoe groot is de kamer waarin je hem hebt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:52:
Zoals beloofd de foto's!

Speakerloos:

[afbeelding]

De nieuwe fronts, de minipods:

[afbeelding]

Een van de rears, de micropod:

[afbeelding]

Fronts en rears komen nog op een andere plek (worden bevestigd aan de muur), dit was even een "noodoplossing". Center moet nog worden geleverd.
Wat het eerste opviel toen ik de doos openmaakte was het gewicht van de speakers. De micropods zijn erg klein tov de minipods, maar hebben behoorlijk wat gewicht! Daardoor voelen de minipods nogal licht aan, en dat geeft een beetje een goedkoop gevoel.

Het geluid dat ze produceren is meer dan prima, komt -op de laagweergave na- enorm dicht in de buurt van de MA bronze serie. Ietwat schel hoog en een prima mid. Geluid komt goed los van de speakers en de micropodjes klinken in de surroundopstelling gewoon heel erg goed!

Tot nu toe dus helemaal tevreden :D!
Ik vind die MA Bronze toch imposanter qua zicht als die Micro / Minipods. Oh wacht, daarom heb ik die MA speakers ook overgenomen :+

* Chevy454 is overigens erg tevreden over die MA speakers :)

BTW, zou een SVS 22-32PCI een goede aanvulling zijn op die MA BR5 en BR6 die ik heb staan?

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 09-12-2008 20:14 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHiXioN schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:51:
Hoe is die SVS met het beluisteren van muziek? Overheerst die niet enorm die Micropods?
Not at all!

Nouja, de sub stond eerst in een hoek, en overheerste eigenlijk ontieglijik... heb hem er accuut weggehaald, in het "midden" van de korte muur gezet, en nu vult die heerlijk aan in stereo, en knalt lekker door in films :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lj_tree schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:07:
[...]

Hahaha en ondertussen zitten wij mannen er allemaal onder:)

Een keer lief kijken, een keer nookie beloven (of juist een tijd zonder) en wij mannen zijn verkocht:P
Hahaha, inderdaad! Maar de vrouw vind de sub geen probleem, maar is wel ontieglijk blij met de podjes, en dat was ze niet met de MA zuilen....

Win-win situatie zullen we maar zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:13:
[...]

Ik vind die MA Bronze toch imposanter qua zicht als die Micro / Minipods. Oh wacht, daarom heb ik die MA speakers ook overgenomen :+

* Chevy454 is overigens erg tevreden over die MA speakers :)

BTW, zou een SVS 22-32PCI een goede aanvulling zijn op die MA BR5 en BR6 die ik heb staan?
Een SVS is altiijd een aanvulling 8) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:06

Lord_Nemesis

Wa oars?

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:51:
[...]

Ben je er een beetje tevreden over? Hoe groot is de kamer waarin je hem hebt draaien?
Ja This-is-life; Vertel aub iets over de Onkyo C5115 set. Ik wil deze namelijk ook aanschaffen, maar kan weinig gebruikerservaringen vinden op GoT (wel 1 op kieskeurig, maar vind het niveau daar iets minder :+ )

Dus, hoe bevalt het geluid? Hoe bevalt de reciever en de upscaling DVD speler (merkbaar beter dan een normale??) en hoe bevalt de set in combinatie met de xbox360?

Alvast bedankt! _/-\o_

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:27:
[...]

Hahaha, inderdaad! Maar de vrouw vind de sub geen probleem, maar is wel ontieglijk blij met de podjes, en dat was ze niet met de MA zuilen....

Win-win situatie zullen we maar zeggen!
Haha om die reden staat er nu een HKTS11BQ set bij ons:)

Het zit in de planning om de frontjes te vervangen door CM7's maar weet nog niet hoe ik dat ga brengen:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• This-is-life
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:51:
[...]

Dat is inderdaad de c5115 set!
Mijn kamer is ongeveer 4 bij 4 en hij heeft zeker genoeg vermogen om de kamer met mooi geluid te voorzien, ik ben geen audiofiel maar ik vindt dat de set voor goed geluid zorgt ik ben er dan ook absoluut tevreden over!
Bovendien kost hij maar 420 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• This-is-life
Lord_Nemesis schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:06:
[...]

Ja This-is-life; Vertel aub iets over de Onkyo C5115 set. Ik wil deze namelijk ook aanschaffen, maar kan weinig gebruikerservaringen vinden op GoT (wel 1 op kieskeurig, maar vind het niveau daar iets minder :+ )

Dus, hoe bevalt het geluid? Hoe bevalt de reciever en de upscaling DVD speler (merkbaar beter dan een normale??) en hoe bevalt de set in combinatie met de xbox360?

Alvast bedankt! _/-\o_
De combinatie met de xbox360 bevalt me ook prima echt super! Als ik Far cry 2 speel is het net alsof ik midden in het spel zit. Het is ook wel fijn dat door middel van een microfoon je de speakers automatisch kan laten afstellen op de omgeving. Ik ben zeer tevreden over de set. De receiver werkt prima de dvd speler levert goed beeld. Ik speelde eerst mijn dvd's af op de xbox360 het verschil met de dvd speler van onkyo is best groot de onkyo levert duidelijk beter beeld.

Al met al ben ik absoluut tevreden over de set de prijs kwaliteit verhouding is zeer goed

• Lord_Nemesis
  • Laatst online: 02-09 10:06

Lord_Nemesis

Wa oars?

Dank je voor de reactie This-is-life!

Ik ben er nu wel uit dat ik deze set ook ga halen in combinatie met een Panasonic PZ80 en een PS3 :9~

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• This-is-life
Lord_Nemesis schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:20:
Dank je voor de reactie This-is-life!

Ik ben er nu wel uit dat ik deze set ook ga halen in combinatie met een Panasonic PZ80 en een PS3 :9~
Kijk dan heb je meteen een geweldige set ;)
PS3 komt er bij mij volgend jaar ergens ook nog wel bij denk ik

Verwijderd

This-is-life schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:34:
[...]

Dat is inderdaad de c5115 set!
Mijn kamer is ongeveer 4 bij 4 en hij heeft zeker genoeg vermogen om de kamer met mooi geluid te voorzien, ik ben geen audiofiel maar ik vindt dat de set voor goed geluid zorgt ik ben er dan ook absoluut tevreden over!
Bovendien kost hij maar 420 euro
thnx voor de info!

Ik denk dat dit hem maar moet worden dan! :) Heb ik weer wat te doen in de kerstvakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie toevallig hoe de PS3 werkt met Windows Home server? Werkt dit goed, of is de 360 hier meer op voorbereid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:09
Hi TheField,

Hoe moet dit samenwerken volgens jou? Moet hij bijvoorbeeld zaken kunnen streamen vanaf de home server?
Dat zal vast met de Xbox beter out-of-the-box werken (zou je verwachten, maar kan je beter niet van uit gaan), al zullen er minstens zo goede oplossingen voor de PS3 zijn (zoek eens naar Twonky of TVersity)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er een tijdje geen fotows van thuis biosscoopjes zijn neer gezet, zet ik mijne nog ff
ik had 1 november 2008 ps3 gehaald, wat een super ding lkkr handig voor mijn series kijken via streaming.
hoef ik het niet te conventeren.
gamen op 1080p ( call of duty 5 en GT5 )

PS3 :P :P
http://s4.turboupload.com...t/eH4ZfxmZe1/pa300106.jpg

hele overzicht
http://s4.turboupload.com...t/DZDymFiL9k/pc150120.jpg

had ff zin om achterkant te fotograferen
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/2441/pb220102si4.jpg

en nog een keertje
Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/9939/pb220103ha1.jpg

Specs:
TV: Samsung LE37A656
Receiver: ONKYO TX-SR576
DVD: ONKYO DV-SP405
Speakers: Harman & Kardon Hkts 11
Console: Playstation 2 - Playstation 3 80GB
( meer weten vraag me )

[ Voor 46% gewijzigd door Abbadon op 15-12-2008 19:22 . Reden: Resize a.u.b. Pics van 2800*2100 zijn way te groot. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ziet er strak uit hoor! Alles mooi in het zwart.
Gebruik je niet de HDMI functies van de Onkyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog even je foto's resizen en check images aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:26:
Omdat er een tijdje geen fotows van thuis biosscoopjes zijn neer gezet, zet ik mijne nog ff
ik had 1 november 2008 ps3 gehaald, wat een super ding lkkr handig voor mijn series kijken via streaming.
hoef ik het niet te conventeren.
gamen op 1080p ( call of duty 5 en GT5 )

Specs:
TV: Samsung LE37A656
Receiver: ONKYO TX-SR576
DVD: ONKYO DV-SP405
Speakers: Harman & Kardon Hkts 11
Console: Playstation 2 - Playstation 3 80GB
( meer weten vraag me )
Je heb precies dezelfde home cinema set als die ik wil en druk voor aan het sparen ben. Dit weekend was ik jarig en heb het geld voor de receiver bij elkaar gesprokkeld.

Ik heb alleen twee vraagjes.

- Hoe bevalt jou de combinatie tussen de hkts 11 en de onkyo 576. Helemaal te vreden met de receiver.

- Heeft de SR-576 ook ventilatie openingen aan de onderkant. En zo nee kunnen de pootjes makkelijk verwijdert worden.

Alvast bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door Nico111 op 15-12-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nico111 schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:16:
[...]

Je heb precies dezelfde home cinema set als die ik wil en druk voor aan het sparen ben. Dit weekend was ik jarig en heb het geld voor de receiver bij elkaar gesprokkeld.

Ik heb alleen twee vraagjes.

- Hoe bevalt jou de combinatie tussen de hkts 11 en de onkyo 576. Helemaal te vreden met de receiver.

- Heeft de SR-576 ook ventilatie openingen aan de onderkant. En zo nee kunnen de pootjes makkelijk verwijdert worden.

Alvast bedankt
- Combinatie met de hkts11 en de onkyo 576 is super, mooi geluid ( kamer is 3m breed en 3.86m lang ), ik ben super tevreden met de receiver. heel veel aansluit mogelijkheden.
wat handig is wat ik nog niet gebruik is HDMI, dan kan je al je zooi daar aansluiten en dan met 1 kabel naar de tv, gelijk minder kabels:P

- De SR-576 heeft ventilatie gaatjes aan de onderkant. je kan ook de pootjes verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

daanNL schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:27:
En ? tevreden over die Logitech Harmony One ? Ik lees op internet namelijk zulke wisselende verhalen over dit product :? Ik overweeg zelf sterk er ééntje aan te schaffen.
Ik heb heel wat universele RC's "versleten" en dit is de eerste die alles doet wat ik wil. Je kunt apparaten toevoegen die niet eens met IR te bedienen zijn, puur om ze als signaalbron voor TV of versterker te laten dienen bij een bepaalde activity. Het werkt subliem :) Zelfs m'n Arcam spullen en de Airport Express van Apple stonden standaard in de database. AppleT TV, Wii, en PS3 idem.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:57:
[...]

- Combinatie met de hkts11 en de onkyo 576 is super, mooi geluid ( kamer is 3m breed en 3.86m lang ), ik ben super tevreden met de receiver. heel veel aansluit mogelijkheden.
wat handig is wat ik nog niet gebruik is HDMI, dan kan je al je zooi daar aansluiten en dan met 1 kabel naar de tv, gelijk minder kabels:P

- De SR-576 heeft ventilatie gaatjes aan de onderkant. je kan ook de pootjes verwijderen
Bedankt voor je antwoord.

Laatste vraag. Is het ventilatie rooster vergelijkbaar met de aan de bovenkant. Of zijn het maar een paar kleine gaatjes. En zijn de pootjes van de buitenkant te verwijderen.

Ook heb wat gelezen dat hij heel erg warm kan worden, wat zijn jouw ervaringen hiermee.

Ik wil graag deze receiver hebben en ik heb hem zelf nog niet kunnen spotten in een winkel in de buurt.
Ik wil hem op zijn bodem zetten of de pootjes iets verlagen. Zodat ik meer ruimte krijg aan de bovenkant. Ik heb aan de zijkant en en achter kant wel voldoende ruimte.

Als ik het bij jouw zo zie gaat het bij mij helemaal kriebellen. Ik kan niet wachten met de aanshaf en dan kan ik ook eindelijk mijn HT hier posten. Als ik weet dat ik hem kan verlagen ga ik deze vakantie maar op jacht naar een 576 in het wild om te testen :P . En past het niet moet ik weer verder opzoek naar een andere lage receiver :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:00:
[...]

Ik heb heel wat universele RC's "versleten" en dit is de eerste die alles doet wat ik wil. Je kunt apparaten toevoegen die niet eens met IR te bedienen zijn, puur om ze als signaalbron voor TV of versterker te laten dienen bij een bepaalde activity. Het werkt subliem :) Zelfs m'n Arcam spullen en de Airport Express van Apple stonden standaard in de database. AppleT TV, Wii, en PS3 idem.
Helemaal mee eens, ik vind het ook een super handig apparaat, ik mis alleen wel de 4 kleuren toetsen, welke nu op het touchscreen worden weergegeven. Dit is toch minder handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nico111 schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:51:
[...]

Bedankt voor je antwoord.

Laatste vraag. Is het ventilatie rooster vergelijkbaar met de aan de bovenkant. Of zijn het maar een paar kleine gaatjes. En zijn de pootjes van de buitenkant te verwijderen.

Ook heb wat gelezen dat hij heel erg warm kan worden, wat zijn jouw ervaringen hiermee.

Ik wil graag deze receiver hebben en ik heb hem zelf nog niet kunnen spotten in een winkel in de buurt.
Ik wil hem op zijn bodem zetten of de pootjes iets verlagen. Zodat ik meer ruimte krijg aan de bovenkant. Ik heb aan de zijkant en en achter kant wel voldoende ruimte.

Als ik het bij jouw zo zie gaat het bij mij helemaal kriebellen. Ik kan niet wachten met de aanshaf en dan kan ik ook eindelijk mijn HT hier posten. Als ik weet dat ik hem kan verlagen ga ik deze vakantie maar op jacht naar een 576 in het wild om te testen :P . En past het niet moet ik weer verder opzoek naar een andere lage receiver :( .
aan de onderkant zijn het paar kleine lucht gaatjes, ja de pootjes zijn vanaf de buitenkant te verwijderen.

ja, na een tijdje wordt hij warm als ik voel aan de bovenkant van me kast voel je wel die warmte maar ja als je genoeg ruimte over hebt aan de bovenkant dan kan hij zijn warmte wel kwijt.

ik heb mijn spullen bij best home cinema gehaald. had meteen receiver, speakers en dvd in 1x gehaald, er ging zelfs nog wat geld er af. dus goedkoper.

hoop dat ik genoeg info heb gegeven:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 14:26:
[...]

aan de onderkant zijn het paar kleine lucht gaatjes, ja de pootjes zijn vanaf de buitenkant te verwijderen.

ja, na een tijdje wordt hij warm als ik voel aan de bovenkant van me kast voel je wel die warmte maar ja als je genoeg ruimte over hebt aan de bovenkant dan kan hij zijn warmte wel kwijt.

ik heb mijn spullen bij best home cinema gehaald. had meteen receiver, speakers en dvd in 1x gehaald, er ging zelfs nog wat geld er af. dus goedkoper.

hoop dat ik genoeg info heb gegeven:)
Erg bedankt. Nu weet ik zeker dat ik voor de 576 kan gaan. Je hebt me heel erg geholpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_density
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:07
Ben thuis mijn home cinema aan het opbouwen (Zal de pics binnenkort posten) maar heb een vraagje m.b.t het aansluiten van de subwoofer. Heb een Onkyo tx sr705 waar een pre-out voor de subwoofer opzit, deze sluit ik momenteel aan de subwoofer op de LFE input.
Maar op de subwoofer zit ook een input voor left (LFE) en right volgens mij kan ik dan het beste een subwoofer Y kabel erop aansluiten? Want als je hem alleen op het LFE kanaal aansluit moet de bron (Muziek/Film) ook daadwerkelijk een LFE signaal sturen wil er geluid uit komen en wanneer ik hem met die Y kabel aansluit krijgt de subwoofer zowel het LFE signaal binnen maar als dat er niet is het gewone signaal?

Klopt dit? Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 21:50

rossinl

Audio/Videophile

Het is niet noodzakelijk om een Y kabel te gebruiken. Het LFE kanaal kent meen ik geen links/rechts scheiding namelijk. Wel is het zo dat als je een Y kabel gebruikt je vaak ca. 6 dB meer output genereert met je sub. Ik heb mijn subwoofers met een Y cable aangesloten in ieder geval, leverde een hoger volume op bij dezelfde stand van de volumeknop. Als je een relatief ongevoelige sub hebt en/of een bassliefhebber bent kan t dus raadzaam zijn wel een Y cable te gebruiken. Met een single cable zal je wellicht de sub wat fijnmaziger kunnen afstellen op t gewenste niveau.

[ Voor 24% gewijzigd door rossinl op 15-12-2008 18:10 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vele topics te hebben gezien en natuurlijk veel gekwijld te hebben op alle apparatuur van mede-tweakers heb ik besloten ook mijn huidige installatie te posten. Dit is helemaal geen high-end materiaal, het neigt eerder naar budgettair toe.

Hier is mijn computer te zien, deze gebruik ik voornamelijk om mijn HD-films mee af te spelen via een DVI->HDMI-kabel. Het geluid loopt via een audio-jack van mijn geluidskaart naar mijn verterker. Ik heb in mijn hifiset dan ook geen bluray-speler. Alles wordt digitaal doorgestuurd.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_qzSSWo5t3pE/SUbJ2ojdyjI/AAAAAAAABhw/Xj1j00Y34bg/s800/desktop.jpg

Linkje naar groot formaat: http://users.telenet.be/lykele/desktop.jpg

Hier is mijn installie te zien, de receiver heb ik mijn TV-meubel ingebouwd zodat je deze niet kan zien. Dit is optisch mooier.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_qzSSWo5t3pE/SUbJ3Tiv4pI/AAAAAAAABh4/NJCUxMBv1vE/s800/tv.jpg

Linkje naar groot formaat: http://users.telenet.be/lykele/tv.jpg

Specs:
  • TV: Samsung LE46A552P3R
  • Speakers 1: Sharp CP7700 MK2
  • Speakers 2: KEF Calina SP1503
  • Receiver: Sony STR-DE185
  • DVD/DivX-speler: LG DV9900
  • TV-meubel: Ikea Besta Burs
  • TV: Digitenne KPN

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Uhhh, ik zie geen plaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 21:51

iMars

Full time prutser

Raar, ik ook niet, maar als ik het in een apart scherm open wel,... hotlink???

foto 1
foto 2

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
webmail schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:23:
[...]

Raar, ik ook niet, maar als ik het in een apart scherm open wel,... hotlink???

foto 1
foto 2
Nix :
Google error : The requested URL /_qzSSWo5t3pE/SUbJ3Tiv4pI/AAAAAAAABh4/NJCUxMBv1vE/s912/tv.jpg was not found on this server.

Probeer eens imageshack of tinypic.com ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 21:51

iMars

Full time prutser

carpetburn schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:28:
[...]

Nix :
Google error : The requested URL /_qzSSWo5t3pE/SUbJ3Tiv4pI/AAAAAAAABh4/NJCUxMBv1vE/s912/tv.jpg was not found on this server.

Probeer eens imageshack of tinypic.com ..
Inderdaad, raar, bij mij deden ze het daarnet nog, vandaar dat ik het als link had geplaatst...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 00:33
Hier ook maar eens mijn HT setup plaatsen:

Alle kabels zitten weggewerkt in de muur en vanaf de versterker zit er een 40 mm afvoerbuis naar de achter kant van de tv toe. Ik heb namelijk een hekel aan zichtbare kabels ;)

Wat zie je:
  • Samsung LE40E768
  • Onkyo TX-SR606
  • HKTS 11
  • HTPC (AMD Phenom 8750 / AMD 780G HDMI / FloppyDTV DVB-C Ziggo / 1TB WD HDD)
  • Xbox 360
Afbeeldingslocatie: http://www.ardani.nl/shots/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ardani.nl/shots/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ardani.nl/shots/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ardani.nl/shots/4.jpg

Wie meer afbeeldingen wil, geef het ff aan (moet nog ff oefenen met spiegelreflex camera :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Gadgets op 16-12-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:01

Tank80

Cyanide&&Happiness

Gadgets schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:28:

Alle kabels zitten weggewerkt in de muur en vanaf de versterker zit er een 40 mm afvoerbuis naar de achter kant van de tv toe. Ik heb namelijk een hekel aan zichtbare kabels ;)

Wat zie je:
[list]
• Samsung LE40E768
• Onkyo TX-SR606
• HKTS 11
• Xbox 360
Erg nette setup 8) . Mag ik je vragen waar jij je meubel + bank vandaan hebt O-) :) ?

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 00:33
Tank80 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:31:
[...]

Erg nette setup 8) . Mag ik je vragen waar jij je meubel + bank vandaan hebt O-) :) ?
Dat mag, bank komt van Morres meubelen, en het meubel is eigen design :*) is speciaal op maat gemaakt voor de muur en heeft exact de breedte van de wand, daarna laten spuiten in hoogglans wit _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzz
  • Laatst online: 05-11-2020
Gadgets schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:33:
[...]

Dat mag, bank komt van Morres meubelen, en het meubel is eigen design :*) is speciaal op maat gemaakt voor de muur en heeft exact de breedte van de wand, daarna laten spuiten in hoogglans wit _/-\o_.
Mijn complimenten voor je inrichting, ik ben zo vrij geweest om via de link op je site terecht te komen. Ziet er allemaal erg netjes uit.

Ik vroeg me af hoe je aan de muurprint en tekst kwam op je slaapkamer, heb deze weleens eerder op fotos gezien maar nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:31
Gadgets schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:28:

Wat zie je:
  • Samsung LE40E768
  • Onkyo TX-SR606
  • HKTS 11
  • Xbox 360
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wie meer afbeeldingen wil, geef het ff aan (moet nog ff oefenen met spiegelreflex camera :P)
Prachtige, strakke set-up. Mooie kast ook, zal niet goedkoop geweest zijn om dat op maat te laten maken en spuiten. Van mij mag je best nog wat fotos plaatsen.
Ik zal binnenkort ook eens wat fotos van mijn set-up plaatsen. Momenteel zit ik nog zonder fototoestel maar daar zou de kerstman verandering in moeten brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooie setup inderdaad Gadgets, ik ben alleen wel benieuwd waarom je geen HK versterker heb in combinatie met deze speakers. Ik heb namelijk dezelfde speakers met een HK versterken. (en een HTPC in een HK versterker behuizing O-) omdat geen enkel merk het design kan evenaren) Foto's moet ik allemaal nog een keer plaatsen want het geheel staat er inmiddels al zo'n jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:47

Aight!

'A toy robot...'

Hier mijn studenten kamer met mijn spullen:

Als je de kamer binnenkomt:
Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/7015/img0580vg3.th.jpg

Spullen die ik heb:
Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/8658/img0577vb9.th.jpg

Zit hoek:
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/363/img0579gr4.th.jpg

Sorry voor imageshack, maar ik weet eigenlijk niet een andere waar ik ze kan uploaden.

Wat je ziet:

PS 3
Harman & Kardon AVR 138
Harman & Kardon DVD 38
HKTS7
Digitenne
Samsung LCD 32 inch
Samsung Laptop

En nog wat rotzooi.
Zou graag alleen een grotere TV willen hebben, laatst gegamend met een beamer. 32 inch is net te klein, maar dat is een luxe probleem. Wat wil wel nog wil een andere bank erbij, nieuw tv meubel.

En daarna misschien eens sparen voor een nieuwe receiver. Hij is dan pas een maand of 4 oud, maar HDMI, en nog een paar optische uitgangen zijn wel handig. Misschien dat ik eens een goede deal kan maken. Ben erg tevreden over de kwaliteit van het geluid, zoiets had ik veel eerder moeten aanschaffen, hd films kijken is een beleving nu! En misschien een afstandsbediening die alles kan regelen, maar dat kost ook weer 100 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Aight! op 16-12-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:05:
Hier mijn studenten kamer met mijn spullen:

Als je de kamer binnenkomt:
[afbeelding]

Spullen die ik heb:
[afbeelding]

Zit hoek:
[afbeelding]

Sorry voor imageshack, maar ik weet eigenlijk niet een andere waar ik ze kan uploaden.

Wat je ziet:

PS 3
Harman & Kardon AVR 138
Harman & Kardon DVD 38
HKTS11
Digitenne
Samsung LCD 32 inch
Samsung Laptop

En nog wat rotzooi.
Zou graag alleen een grotere TV willen hebben, laatst gegamend met een beamer. 32 inch is net te klein, maar dat is een luxe probleem. Wat wil wel nog wil een andere bank erbij, nieuw tv meubel.

En daarna misschien eens sparen voor een nieuwe receiver. Hij is dan pas een maand of 4 oud, maar HDMI, en nog een paar optische uitgangen zijn wel handig. Misschien dat ik eens een goede deal kan maken. Ben erg tevreden over de kwaliteit van het geluid, zoiets had ik veel eerder moeten aanschaffen, hd films kijken is een beleving nu! En misschien een afstandsbediening die alles kan regelen, maar dat kost ook weer 100 euro.
Weet je zeker dat je een HKTS 11 speaker set hebt? Volgens mij heeft de winkel je afgezet of vergis je jezelf. Want op foto 3 ben ik haast zeker dat ik een HKTS 7 speaker zie, op de gekleurde cilinder zegmaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 19:01:
[...]

Weet je zeker dat je een HKTS 11 speaker set hebt? Volgens mij heeft de winkel je afgezet of vergis je jezelf. Want op foto 3 ben ik haast zeker dat ik een HKTS 7 speaker zie, op de gekleurde cilinder zegmaar..
Je hebt gelijk, hem hem even veranderd. Wist het niet meer zeker eigenlijk :P 7B is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:31

NvM

Na lang lurken, durf ik eindelijk mijn home cinema set te posten. Vanaf vandaag eindelijk van een 2.0 naar een 5.1 opstelling. Ik ben erg content mijn mijn nieuwe Kef C6 (center) Kef C4 (subwoofer) en twee Kef C3 als rears! Als fronts gebruik ik twee Magnat Projekt 4.1 luidsprekers. Zeer indrukwekkende zuilen die erg diep kunnen gaan, en een mooi hoog kunnen weergeven. Dit allemaal wordt versterkt door een Yamaha RX 457 reciever en als DVD-speler gebruik ik een Yamaha DVD-S657. Verder zie je een Xbox 360 Elite en mijn Starbucks® mokken mogen niet onvermeld blijven. De televisie is een CRT breedbeeld van Philips, 27 inch, het model weet ik niet meer. Werkt voor mij nog prima voor dvd's en kabeltelevisie. Alle bekabeling is voor het merendeel van Oehlbach.

Schuinaanzicht, je kunt rechts in de hoek de subwoofer zien staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.merkinontwikkeling.nl/tweakers.net/01.jpg

Zicht vanuit de hotspot.
Afbeeldingslocatie: http://www.merkinontwikkeling.nl/tweakers.net/02.jpg

Close-up van de reciever, DVD-speler en een stukje Xbox 360 Elite.
Afbeeldingslocatie: http://www.merkinontwikkeling.nl/tweakers.net/03.jpg

De hotspot. Als er een film gekeken wordt, wordt de bank naar voren geschoven.
Afbeeldingslocatie: http://www.merkinontwikkeling.nl/tweakers.net/04.jpg

In de toekomst ga ik mijn tv-meubel wit verven, en een plan maken om over te stappen naar het hele HD gebeuren, d.w.z. nieuwe full-HD LCD televisie, en een blu-ray speler.

Graag hoor ik jullie kritiek op mijn home cinema set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
NvM schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:24:
Na lang lurken, durf ik eindelijk mijn home cinema set te posten. Vanaf vandaag eindelijk van een 2.0 naar een 5.1 opstelling. Ik ben erg content mijn mijn nieuwe Kef C6 (center) Kef C4 (subwoofer) en twee Kef C3 als rears! Als fronts gebruik ik twee Magnat Projekt 4.1 luidsprekers. Zeer indrukwekkende zuilen die erg diep kunnen gaan, en een mooi hoog kunnen weergeven. Dit allemaal wordt versterkt door een Yamaha RX 457 reciever en als DVD-speler gebruik ik een Yamaha DVD-S657. Verder zie je een Xbox 360 Elite en mijn Starbucks® mokken mogen niet onvermeld blijven. De televisie is een CRT breedbeeld van Philips, 27 inch, het model weet ik niet meer. Werkt voor mij nog prima voor dvd's en kabeltelevisie. Alle bekabeling is voor het merendeel van Oehlbach.

In de toekomst ga ik mijn tv-meubel wit verven, en een plan maken om over te stappen naar het hele HD gebeuren, d.w.z. nieuwe full-HD LCD televisie, en een blu-ray speler.

Graag hoor ik jullie kritiek op mijn home cinema set!
Ik zou de DVD's in het linker vak opruimen en daar je Xbox in leggen. Dan ligt hij niet meer er boven op en dat vind ik er een stuk opgeruimder uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:04

Fjeze

AllesPerfect!

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:57:
[...]

De onkyo SR-576 geeft deze ook geluid door via de HDMI?
Ik wil namelijk mijn PS3 dan op de reciever aansluiten met alleen HDMI en dan de reviever via HDMI naar mijn TV. Gaat dit werken?

Verder ben ik ook aan het kijken naar de HKTS 11 of wellicht de iets goedkopere HKTS 7 (wat is het grote verschil tussen deze 2 sets?)

Of heeft er iemand anders nog andere tips? mijn budget ligt zo rond de € 600,-

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de 576 is een repeater met hdmi 1.3 features (deep color, lipsync), hij mist alleen onboard TrueHD en DTSma decoding (overigens wel dolby digital plus). Je kan dus gewoon de PS3 die formaten laten decoden over LPCM.

Ik heb hem zelf icm een Mordaunt-short carnival systeem ... en het klinkt echt geweldig! (voor mijn eerste echte setup dan :) )

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 17:42:
en een HTPC in een HK versterker behuizing O-) omdat geen enkel merk het design kan evenaren) Foto's moet ik allemaal nog een keer plaatsen want het geheel staat er inmiddels al zo'n jaar.
je maakt wel erg nieuwsgierig met je designspul ,komop fotoooooo`s !

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:26:
Ja, de 576 is een repeater met hdmi 1.3 features (deep color, lipsync), hij mist alleen onboard TrueHD en DTSma decoding (overigens wel dolby digital plus). Je kan dus gewoon de PS3 die formaten laten decoden over LPCM.

Ik heb hem zelf icm een Mordaunt-short carnival systeem ... en het klinkt echt geweldig! (voor mijn eerste echte setup dan :) )
Dank je voor je snelle antwoord, de reviever spreekt mij erg aan vooral doordat hij ook geluid doorgeeft via HDMI, dan hoef ik mijn PS3 niet vie optical aan te sluiten scheelt weer een kabel.

Ik heb even gekeken naar dat Mordaunt systeem, maar dat is op moment te prijzig voor mij...
Ik kom van een Logitech Z-5500 welke ik al erg goed vind klinken, maar niet voldoende vind voor de woonkamer (wel qua geluid maar ga toch de Tuner en DVD/CD speler missen).

Als ik dan de Onkyo reciever pak en de Harman/kardon HKTS-7 zal ik er dan op vooruit gaan qua geluid of niet?

Als er nog ander tips zijn zijn deze altijd welkom!
ik wil +/- € 600,- er aan uitgeven

Fly or Die

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
N-E-R-D schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:07:
[...]

Verder ben ik ook aan het kijken naar de HKTS 11 of wellicht de iets goedkopere HKTS 7 (wat is het grote verschil tussen deze 2 sets?)
HKTS 7 heeft één woofertje per speaker en de HKTS 11 heeft er twee en een iets grotere tweeter. Dit geldt voor de vier sattelieten, de center speaker is volgens mij hetzelfde. Verder heeft de HKTS 7 een 100 W subwoofer en de HKTS 11 een 200 W subwoofer.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou je Digitenne decoder eens op 16:9 Letterbox instellen als ik jou was. Je bent naar uitgerekt 4:3 beeld aan het kijken op je 16:9 TV. :P (Je hebt zwarte balken boven en onder, en het is in ieder geval geen anamorf beeld, want de ondertitels worden nu zichtbaar plat gedrukt.)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:26:

De PS3 kan toch (nog) geen TrueHD of DTS-HD uitzenden, die zet dat intern om naar LPCM, dat speelt ie wel af?
dan heeft de SR606 geen enkele meerwaarde voor mij denk ik zo.
alvast bedankt...
Nu nog kijken of ik nog ergens een leuke aanbieding kan vinden voor de versterker met een leuke speakerset.

Fly or Die

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

--MeAngry-- schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:27:
[...]

Ik zou je Digitenne decoder eens op 16:9 Letterbox instellen als ik jou was. Je bent naar uitgerekt 4:3 beeld aan het kijken op je 16:9 TV. :P (Je hebt zwarte balken boven en onder, en het is in ieder geval geen anamorf beeld, want de ondertitels worden nu zichtbaar plat gedrukt.)
Ja, ik ben daar al vaak mee aan het kutten geweest. Ik zet de TV op 16:9 en digitenne ook op 16:9 vervormd hij helemaal het beeld, en zie ik bijvoorbeeld geen ondertitels, of geen RTL 4 logo bijvoorbeeld.

Maar ik zal nog eens stoeien ermee. Springt ook af en toe op gewoon beeld die digitenne. Ik vind het maar een vervelend apparaat.

• Nico111
--MeAngry-- schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:27:
[...]

Oops ik had mijn decoder ook op 4:3 ingesteld :$

Verwijderd

NvM schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:24:

Na lang lurken, durf ik eindelijk mijn home cinema set te posten.
...

In de toekomst ga ik mijn tv-meubel wit verven
...
Zal er zeker een stuk beter uit zien...wat moderner.
Bovendien zal het dan passen bij je salontafeltje.

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Alvast een teaser, mijn DIY versterker in wording (Flying Mole class D) :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/80393e2598.jpg

Verwijderd

N-E-R-D schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:06:
[...]

De PS3 kan toch (nog) geen TrueHD of DTS-HD uitzenden, die zet dat intern om naar LPCM, dat speelt ie wel af?
dan heeft de SR606 geen enkele meerwaarde voor mij denk ik zo.
alvast bedankt...
Nu nog kijken of ik nog ergens een leuke aanbieding kan vinden voor de versterker met een leuke speakerset.
Ik heb zelf geen PS3 maar dat zou moeten werken ja, de PS3 stuurt in dit geval het gedecodeerde signaal uit (LPCM) en de 576 kan vervolgens dat geluid direct afspelen. Stuur je het signaal direct dus TrueHD... dan heb je de 606 wel nodig omdat die het onboard decode. (maar wat ik van jou begrijp kan de PS3 het niet eens zo uitsturen.)

Op internet zijn redelijk wat ervaringen te vinden van mensen met die combinatie, misschien kan je daar nog wat vinden.

Ik heb mijn 576 trouwens Hier vandaan voor 300€. Wat misschien een leuke set is: de JBL CS680 voor 245. Misschien heb je daar nog wat aan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 16:27 ]

Verwijderd

carpetburn schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:08:
[...]

je maakt wel erg nieuwsgierig met je designspul ,komop fotoooooo`s !
Je hebt helemaal gelijk, ik zal ook foto's van mijn behuzing moeten maken, alleen jammer dat ik nog thuis woon en de rest van de meubels niet helemaal mijn smaak zijn.

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:13:
[...]

Ik heb zelf geen PS3 maar dat zou moeten werken ja, de PS3 stuurt in dit geval het gedecodeerde signaal uit (LPCM) en de 576 kan vervolgens dat geluid direct afspelen. Stuur je het signaal direct dus TrueHD... dan heb je de 606 wel nodig omdat die het onboard decode. (maar wat ik van jou begrijp kan de PS3 het niet eens zo uitsturen.)

Op internet zijn redelijk wat ervaringen te vinden van mensen met die combinatie, misschien kan je daar nog wat vinden.

Ik heb mijn 576 trouwens Hier vandaan voor 300€. Wat misschien een leuke set is: de JBL CS680 voor 245. Misschien heb je daar nog wat aan ;)
De PS3 zet TrueHD en DH-DTS intern om naar LPCM, dit kan de reciever gewoon afspelen toch? dan heb je namelijk toch HD audio.... anders zal ik voor de SR606 moeten gaan...
Dat boksensetje ziet er wel interessant uit, maar ja wil eigenlijk wel erg graag de HKTS-7 of HKTS-11 van Harman/kardon.....

Fly or Die

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mac1987 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:27:
[...]
Oeww, nasty! :(
En dat terwijl ik die oudere Onkyo's er nog massiever en degelijker uit vind zien dan de nieuwe (niet dat die er goedkoop uitzien ofzo).
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Als je nog geen behoefte hebt aan HDMI zou ik toch voor een tientje een nieuwe potmeter(as) kopen. Het is een beetje zonde om een goed werkende receiver die redelijk duur is geweest voor zo'n simpel mankement af te schrijven.
Dank voor je advies. Ik ben het internet 'op' gegaan en heb een vervangende rotary encoder gevonden en deze geplaatst. Helaas niet zo'n goed desoldeer station (eigenlijk geen) dus 1 printbaan gebroken.

Work in progress
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3100/3118065273_179770dbb8_m.jpg

Het resultaat
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3180/3118066937_afe73fdfc1_m.jpg

Rotary encoders
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3106/3118068885_252585e491_m.jpg
Links de oude (gebroken), rechts een verkeerde vervanger.

Totale kosten voor deze fix: 24,-.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Toch een stuk betere oplossing dan €1000 uitgeven aan een nieuwe niet ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
twixx schreef op donderdag 18 december 2008 @ 20:00:
[...]

Dank voor je advies. Ik ben het internet 'op' gegaan en heb een vervangende rotary encoder gevonden en deze geplaatst. Helaas niet zo'n goed desoldeer station (eigenlijk geen) dus 1 printbaan gebroken.

Work in progress
[afbeelding]

Het resultaat
[afbeelding]

Rotary encoders
[afbeelding]
Links de oude (gebroken), rechts een verkeerde vervanger.

Totale kosten voor deze fix: 24,-.
Kan je de knop er ook weer opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 21:39

MazeWing

The plot thickens...

even snel een foto gemaakt van de set + de speakers. Kwaliteit is niet echt goed, belichting was ook waardeloos, dus heb in photoshop het één en het ander moeten rechtzetten. Tot overmaat van ramp was de batterij van de camera ook op en is de hoek niet super en kon ik geen nieuwe maken. Maarja,

Afbeeldingslocatie: http://img376.imageshack.us/img376/2751/speakersim0.jpg

Wat u ziet:

- B&W 683's in de kleur: red cherry
- Denon 2808
- Sony 40"D30000
- PS3
- Xbox360
- PS2
- Samsung digitale decoder voor ziggo

Meubel is de LACK van IKEA, verlichting achter de tv is de DIODER, ook van IKEA

Betere foto's volgen nog

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MazeWing, heb je en alu-goot gebruikt?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabian92ff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 14:07
Hier wat specs van mij "home cinema" :
JVC TH-G30 1000w 5.1 DTS setje :P
Samsung 2232BW 22" als scherm.
Speel al m'n films af via mn PC
En heb bijna een 1024x768 beamer klaar(DIY)

Mvg, Fabian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Aight! schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:04:
[...]

Ja, ik ben daar al vaak mee aan het kutten geweest. Ik zet de TV op 16:9 en digitenne ook op 16:9 vervormd hij helemaal het beeld, en zie ik bijvoorbeeld geen ondertitels, of geen RTL 4 logo bijvoorbeeld.

Maar ik zal nog eens stoeien ermee. Springt ook af en toe op gewoon beeld die digitenne. Ik vind het maar een vervelend apparaat.
offtopic:
Je hoeft ook alleen maar je Digitenne decoder op 16:9 te zetten. Je TV moet de rest verder automatisch regelen. Je moet namelijk altijd zorgen dat de bron zo goed mogelijk is ingesteld. Dan hoef je bij de TV verder niets te doen. Je TV heeft die instellingen voor het geval dat het bronmateriaal onjuist is en niet veranderd kan worden. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

fabian92ff schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:20:
Hier wat specs van mij "home cinema" :
JVC TH-G30 1000w 5.1 DTS setje :P
Samsung 2232BW 22" als scherm.
Speel al m'n films af via mn PC
En heb bijna een 1024x768 beamer klaar(DIY)

Mvg, Fabian
Ik zie het al voor me! Of nee, toch maar foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

twixx schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:09:
MazeWing, heb je en alu-goot gebruikt?
Ja/Nee ;) het is een plastic gootje met een alu look. Bij de Gamma €20. Werkt ideaal!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 11:15:
even snel een foto gemaakt van de set + de speakers. Kwaliteit is niet echt goed, belichting was ook waardeloos, dus heb in photoshop het één en het ander moeten rechtzetten. Tot overmaat van ramp was de batterij van de camera ook op en is de hoek niet super en kon ik geen nieuwe maken. Maarja,

[afbeelding]

Wat u ziet:

- B&W 683's in de kleur: red cherry
- Denon 2808
- Sony 40"D30000
- PS3
- Xbox360
- PS2
- Samsung digitale decoder voor ziggo

Meubel is de LACK van IKEA, verlichting achter de tv is de DIODER, ook van IKEA

Betere foto's volgen nog
Hoe klinkt dat B&W met Denon? Ik heb nu Denon met Monitor Audio an dat klinkt goed voor mij, maar ik vind B&W zo mooi, miss toch eens het luisteren waard!! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 18:34
Dat zul je inderdaad moeten luisteren :) Ik heb ook B&W + Denon en vind het fantastisch klinken, maar dat zegt eigenlijk geen donder.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 22:53:
Dat zul je inderdaad moeten luisteren :) Ik heb ook B&W + Denon en vind het fantastisch klinken, maar dat zegt eigenlijk geen donder.
Nee dat zegt weinig, maar vele positieve reacties op deze combinatie is weer een reden te meer om toch te gaan luisteren en de RS6'jes eens te verkopen!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Toen ik mijn speakers kocht heb ik zowel Monitor Audio als B&W op Denon geluisterd. Ik vond ze beide onderdoen voor Audiovector en dat werd het dus ook. Dus mocht je de gelegenheid hebben die 3 merken te vergelijken zou ik dat zeker even doen.

We hadden trouwens nog een kleed gekocht voor in de HT hoek. Weer reden voor een plaatje he :P
Ondertussen staat er ook nog een XboX360 Elite in het meubel, dikke pret op de speakerset ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X1J81Xr14pL2z9zVxaNvlNGu/thumb.jpg

Edit: Ik moet dringend mijn sub eens gaan afwerken.

[ Voor 16% gewijzigd door Bornin op 20-12-2008 23:33 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 22:58:
[...]

Nee dat zegt weinig, maar vele positieve reacties op deze combinatie is weer een reden te meer om toch te gaan luisteren en de RS6'jes eens te verkopen!
:)
En ik vind ze ruk klinken. Oftewel; ga niet af op wie hier het hardste roept. ;) Misschien zijn het wel gabberliefhebbers die alles met 200bpm vet vinden klinken. Nofi.

Het is een cliche, maar muziekervaring is heel persoonlijk en NIET te beschrijven zodat een ander een objectief beeld over jouw ervaringen kan krijgen. Enige manier is om het zelf te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/3553/img2141ed2.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/8035/img2147pg5.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/3834/img2148zh9.th.jpg

Dit heb ik nu staan, maar ik ben dus op zoek naar nieuwe speakers, niet dat dit niet goed klinkt, maar ik heb het gevoel dat het toch beter kan...

-Pioneer pdp-lx5090 (plasma)
-Denon 3808 (receiver)
-Denon dvd 1940 (dvd)
-Denon dcd 1500 (cd)
-Denon pma 1500 (stereo-versterker)
-PS3
-Monitor Audio RS6, Monitor Audio RSlcr, Monitor Audio RSfx (5.0 speakerset)
-Indi hd-receiver
-Lacie 500gb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 22:40:
[...]

Hoe klinkt dat B&W met Denon? Ik heb nu Denon met Monitor Audio an dat klinkt goed voor mij, maar ik vind B&W zo mooi, miss toch eens het luisteren waard!! :-)
Het klinkt waanzinnig! Dit is dan ook mijn eerste high-end set. Dus heb niet echt veel referentie materiaal. Ik heb wel wat andere speakers geluisterd, maar heb toch heel snel gekozen voor de B&W. Mede door het warme geluid en volle klank die ze produceren. Nadat ik besloten had welke speakers ik wilde ben ik voor de receiver gaan kijken. Ik heb zowel de B&W op de Onkyo, Marantz en Denon gehoord en ze klonken alle 3 goed. De Denon & Marantz beter voor muziek. Ik kon een mooie deal krijgen op de Denon en ben dus voor de Denon gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
bornin7ty2 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:29:
Toen ik mijn speakers kocht heb ik zowel Monitor Audio als B&W op Denon geluisterd. Ik vond ze beide onderdoen voor Audiovector en dat werd het dus ook. Dus mocht je de gelegenheid hebben die 3 merken te vergelijken zou ik dat zeker even doen.

We hadden trouwens nog een kleed gekocht voor in de HT hoek. Weer reden voor een plaatje he :P
Ondertussen staat er ook nog een XboX360 Elite in het meubel, dikke pret op de speakerset ;)

[afbeelding]

Edit: Ik moet dringend mijn sub eens gaan afwerken.
Lijkt het nu zo of heb je de tv niet in het midden van het kastje hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Nico111 schreef op zondag 21 december 2008 @ 10:54:
[...]

Lijkt het nu zo of heb je de tv niet in het midden van het kastje hangen?
Uh,dat lijkt zo, en het kastje staat op wieltjes dus......

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:27:
[...]

offtopic:
Je hoeft ook alleen maar je Digitenne decoder op 16:9 te zetten. Je TV moet de rest verder automatisch regelen. Je moet namelijk altijd zorgen dat de bron zo goed mogelijk is ingesteld. Dan hoef je bij de TV verder niets te doen. Je TV heeft die instellingen voor het geval dat het bronmateriaal onjuist is en niet veranderd kan worden. :)
Ware het niet dat die digitenne decoders echt scheef zijn, net als de zenders, als je hem op 16:9 zet dan heb je echt 9 van de 10x geen ondertiteling enzo. Ook niet als je het menu in gaat dus het ligt niet aan de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 17:26
Ik ga binnenkort ook me eigen home cinema verhuizen naar me eigen stekje (van slaapkamer naar eigen woonkamer ;) )
Maar nu mis ik hier bij de foto's eigen plaatjes hoe mensen hun surrounds hebben geplaats. Ik heb nu 2 boekenplank modellen als surround maar ik mis nog wat qua montage mogelijkheden ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

klaasbram schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:35:
Ik ga binnenkort ook me eigen home cinema verhuizen naar me eigen stekje (van slaapkamer naar eigen woonkamer ;) )
Maar nu mis ik hier bij de foto's eigen plaatjes hoe mensen hun surrounds hebben geplaats. Ik heb nu 2 boekenplank modellen als surround maar ik mis nog wat qua montage mogelijkheden ;)
Niet de mooiste foto, maar ik heb even niets anders.

Afbeeldingslocatie: http://merkinontwikkeling.nl/tweakers.net/04.jpg

In deze luidsprekers uit de nieuwe Kef C serie zit een montagesysteem, waardoor je ze eenvoudig aan een schroef kunt ophangen. Heb mijn rears (twee Kef C3 luidsprekers) dus op oorhoogte aan een schroef hangen. De bank wordt naar voren geschoven als er gebruikt wordt gemaakt van het 5.1 systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 22:40:
[...]
Als ik moest kiezen tussen B&W en Monitor Audio.. dan koos ik direct voor Monitor Audio.
Maar zoals Roamor al zegt... geluid is erg persoonlijk... Ga zelf luisteren!

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 17:26
Ik heb zelf ook een Denon maar ik heb er nog geen kwalitatieve goede speakers aan hangen. Me JBL e20 gaan als surround dienen (nu nog front). Een kennis van me die aardig audiofiel doet overkomen ;) raad mij B&W aan om bij me Denon aan te schaffen. Maar helaas heb ik geen geldboom in me tuintje :'(
Ik hoop wanneer ik er genoeg tijd voor heb, dat ik een paar leuke 2e hands front speakers op de kop kan tikken.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Lichtelijk offtopic; weet iemand waar het Beyerdynamics Hoofdtelefoon topic van laatst gebleven is? Ik kan het maar niet terugvinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Roamor schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:02:
Lichtelijk offtopic; weet iemand waar het Beyerdynamics Hoofdtelefoon topic van laatst gebleven is? Ik kan het maar niet terugvinden....
offtopic:
Was het deze: Headset/Headphone dillema ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe reciever, nu heb ik een iets minder budget.
Ik zit zelf te kijken naar de Onkyo SR576 of de SR606 en de Sony STR DG820.
Ik heb een aantal reviews over de Sony gelezen en deze komt bijna elke keer heel erg positief uit de tests, waarom zie ik hier zo weinig mensen aandacht besteden aan deze reciever.
Mis ik iets, of is het qua prijs/kwaliteit verhouding echt een mooie reciever?

Ik zit te denken aan een combinatie met de HKTS-11 welke ook goed uit tests komen volgens mij

Iemand nog andere suggesties?
Budget voor reciever en surroundspeakers +/- EUR 650,-

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Je zou ook eens naar een yamaha kunnen kijken. Die hebben ook hele mooie en goede receivers in de prijs range van de SR576 of 606

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Klopt, dat was hem. Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 18:34
N-E-R-D schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:45:
Ik heb een aantal reviews over de Sony gelezen en deze komt bijna elke keer heel erg positief uit de tests, waarom zie ik hier zo weinig mensen aandacht besteden aan deze reciever.

Ik zit te denken aan een combinatie met de HKTS-11 welke ook goed uit tests komen volgens mij

Dit topic is niet bedoeld voor zulke 'Wat moet ik nemen?' vragen. Tip, kijk iets verder, b.v.: Nieuwe Receiver + Enkele vragen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N-E-R-D schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:45:

Tjah, denk dat daar niet echt een verklaarbare reden voor is. Denk dat sony meer gezien wordt als een huis tuin en keuken merk waar Onkyo als een "duurder" merk aangezien wordt. Terwijl de binnen kant toch eigenlijk wel identiek is qua componenten en kunnen. Het blijven beide grotendeels budget merken, ze hebben hier en daar wel mooi spul dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Eens kijken of mijn nieuwe pc speakers wel interessant genoeg zijn om op te reageren:

Voor 50e per stuk, nieuw, fatsoenlijke pc speakers:

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/iQ1/21122008301.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/iQ1/21122008302.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/iQ1/22122008304.jpg
Naast de Concerts aan de eindbak om in te spelen

Ik kan niet wachten tot ik een eindversterker heb en ik ze bij de pc kan gebruiken :9

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:39

Graveheart

Say what?

JT schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:19:
Eens kijken of mijn nieuwe pc speakers wel interessant genoeg zijn om op te reageren:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik kan niet wachten tot ik een eindversterker heb en ik ze bij de pc kan gebruiken :9
Voor €50,- per stuk nieuw, lijkt me dat een hele goede aankoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Mr.Graveheart schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:51:
[...]

Voor €50,- per stuk nieuw, lijkt me dat een hele goede aankoop. :)
Gekkenhuis, zoek maar eens op inet, 100e per stuk nieuw op z'n minst en ik denk dat je ze voor 50e niet eens 2e hands gaat vinden. Nu nog ff leuk eindbakje bij regelen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:19:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

50 euri voor nieuwe KEF IQ1's? Een koopje, veel plezier er mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van HK AVR-135 met daarop 4 stuks kef Q5, een mooie set om te zien en om naar te luisteren. Echter heb ik het volgende "probleem".

Ik heb van alles geprobeerd maar kijg het niet voor elkaar om alle 4 de speakers hetzelfde geluidsniveau te laten weergeven. D.w.z. als ik de de versterker in 5 kanaals stereo zet zouden m.i. alle 4 de Q5's hetzelfde niveau moeten hebben, alle instellingen betreffende level en afstand staan gelijk, Maar de rears blijven achter, zowel in volume als in diepgang, Voorste speakers al eens met de rears gewisseld, goede dikke kabels enz. Maar geen gelijk geluid uit alle 4 de Q5's

Zijn hier ervaringen mee bij jullie of ga ik dit niet voor elkaar krijgen met deze versterker.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.