Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 348.644 views

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

dtjv schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:45:
Yep, die gok lijkt veilig, [:)]. Ook omdat de Helicons een wat rondere vorm hebben dan ik op de foto kan herkennen - de kast van de Mentor is wat hoekiger.
Het zijn inderdaad Mentors, de schattige 5, alhoewel je dan in hifi termen natuurlijk niet spreekt van "schattig" maar van WAF :P.

De mentortjes zijn de opvolgers van mijn keilidhs. Ik miste duidelijk iets in het hoog en ook stemmen konden veel beter. Het laag van de keilidhs was wel fantastisch, zeer strak door het gesloten ontwerp (en de zware eindversterker), wel wat aan de warme kant qua karakter.

Toen dus gaan luisteren en echt makkelijk was het niet. Een beter hoog was zo gevonden (tweeters worden nog steeds beter), maar ik wilde verder natuurlijk nergens op inleveren. Geluisterd naar oa. Amphion, Monitor Audio, Dynaudio, Audio Physic en dus Dali. En de laatste zijn het geworden, niet de grotere 6, qua prijs niet zo'n groot verschil, maar het vijfje klonk lekkerder. Een kleinere kast en iets kleinere mid/laag units geven nog wat meer ruimtelijkheid en een beter midden. Ze lopen wel wat minder laag door, maar ik luister vooral pop/rock/jazz en dus geen orgelklassiek, waardoor erg laag voor muziek niet zo belangrijk is. Ultralaag (voor films en extra ruimtelijkheid bij muziek) gaat er nog wel eens komen in de vorm van een fatsoenlijke sub.

De eerst volgende upgrade gaat trouwens een hele mooie bron worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.wittmann-hifi.de/hifi/images/LINN-Majik-DS-gro%C3%9F.jpg

Als het goed is voor het einde van het jaar. :9

Great minds think alike!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
Verbal Kint schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:11:
[...]

De eerst volgende upgrade gaat trouwens een hele mooie bron worden:

[afbeelding]

Als het goed is voor het einde van het jaar. :9
Linn Majik DS? Ben benieuwd wat je ervan vindt, heb er al een hoop goeds over gelezen.

Had ik trouwens gelijk met het merk van dat scherm?

[ Voor 27% gewijzigd door dtjv op 27-11-2008 13:55 ]

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

dtjv schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:54:
[...]

Linn Majik CD? :> Zeker een mooie speler.
Niet helemaal, zou ook wel lastig zijn want er zit geen laadje in. :)

Het is een Majik DS, een netwerkspeler. Onlangs vergeleken met een Ikemi, best een aardige cd-speler maar binnen 10 seconden was duidelijk dat de DS gewoon beter is. Best schokkend nog eigenlijk gezien het prijsverschil.. Die Ikemi is gelukkig niet van mij. >:)
Had ik trouwens gelijk met het merk van dat scherm?
Nope, dat is uit een chinese container (proluxx).

[ Voor 0% gewijzigd door Verbal Kint op 27-11-2008 14:01 . Reden: Stiekum wijzigen! Foei! ]

Great minds think alike!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
Verbal Kint schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:59:
[...]

Niet helemaal, zou ook wel lastig zijn want er zit geen laadje in. :)

Het is een Majik DS, een netwerkspeler.

[...]
Damn, je bent snel. Ik zag 't op het moment dat ik 'm postte, en had m'n post binnen een seconde of 30 veranderd...

Bestaat de rest van je set ook uit Linn-apparatuur?

[ Voor 6% gewijzigd door dtjv op 27-11-2008 14:49 ]

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
ksi schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:51:
[...]

Nouja zeg, dat is wel een beetje een nono response.
Dat vraagt toch echt om fotos!! ;)
Hahahaha....ik heb een hele tijd terug me living al gepost. Ik zal binnenkort wat nieuwe foto's maken want er hebben wat upgrades plaatsgevonden:P

Ik ga over 2 weken beginnen met een nieuw project in de woonkamer en dat is een MDF plank tegen de muur monteren, tv er tegenaan, kabels erachter, speakers er tegenaan, kabels erachter, zwart verven (voordat speakers en tv er tegenaan gaan:) ) en wat lichtslang erachter die ook weer op mijn klik-aan-klik-uit dimmer AB remote ding gevalletje komt:)

Tis een hele mond vol:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Verwijderd

Ik hoorde Linn ;)

tulpstekkers
woofer
front

Even heel snel een paar foto's geschoten (met flits) van mijn luidsprekers. Op de laatste foto zie je een klein beetje dat de voorkant smaller is dan de achterkant. Aan beide zijden is het niet de schaduw die je ziet, maar het taps toelopen (of aflopen) van de luidspreker. Hierdoor wordt de luidspreker compact om te zien, maar groot qua volume. De voorzijde is 17 cm breed en de achterzijde 23,5 cm.

Fatsoenlijke foto's volgen nog wel een keer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2008 08:30 ]

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:18:
Fatsoenlijke foto's volgen nog wel een keer.
Dat lijkt me handig ja, want de links zijn dood... :o

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Younes schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:59:

Dat lijkt me handig ja, want de links zijn dood... :o
Nee hoor, alleen iets met bandbreedte :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 18:55

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:18:
[...]

Heb ze niet zelf gebruikt, enkel de site bij de favorieten gezet toen :P
Aha,

das jammer... In ieder geval super bedankt.. Ik ga ze vandaag nog bestellen ..

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

MazeWing

The plot thickens...

In afwachting van mijn nieuwe speakers die volgende week komen, heb ik m'n home cinema compleet opnieuw ingericht. Ik ben gegaan voor een B&W speakerset en aangezien ik geen geld op m'n rug heb groeien, zal dit in delen gaan. In eerste instantie de front speakers, zijnde de B&W 683 en een Denon receiver. Begin volgend jaar, zal ik dit gaan uitbreiden met B&W 685 speakers als rear, een ASW610 subwoofer (of mogelijk toch rel) en een B&W HTM61 centre speaker.

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/4210/tvmeubeltd0.jpg

Wat ziet men nu:

- 40 inch Sony D3000
- Denon 2808 receiver
- PS3
- XBOX 360
- PS2
- Samsung digitale ontvanger

Meubel is van IKEA, de LACK. Verlichting achter de tv is ook van IKEA, de DIODER
en het kabelgootje is van de gamma :)

Zodra ik volgende week m'n speakers heb, zal ik natuurlijk even een nieuw plaatje posten ;)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Die stoel die je daar hebt staan nodigt uit om er uuuuuuuren op te gaan zitten :) Wat voor 1 is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Een leolux stoel. Jaren geleden ooit door m'n vader gekocht om z'n toenmalige stoel te vervangen. Gelukkig voor mij beviel hem die stoel niet zo goed, dus heb ik 'm nu :D

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Ik zie links en rechts nogal wat xbox-en staan. Ik maak ook al paar jaar extensief gebruik van dit heerlijke multimedia apparaat!! Ik heb er een aantal vragen over:
1. Wat doen jullie aan het geluid? De fans maken een enorm geluid
(heb daarom xbox in kastje zitten met ir-forwarder, maar blijf hem nog horen)
2. Ik heb mijn xbox op 720 draaien, ziet er niet helemaal lekker uit, letters hebben een randje en DVD's zijn niet helemaal scherp. (ghosting oid). Meer mensen last van? hoe opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind zelf alleen de amp nogal groot (en minder esthetisch) voor op je meubel. Kun je hem niet omruilen met een kleiner apparaat uit je kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerveza schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:38:
Ik zie links en rechts nogal wat xbox-en staan.
?????? ik zie alleen aan de rechterkant een xbox, die links staat is een ps3 en in het midden staat is een ps2( iets beter kijken :) )

als ik jouw was koop een ps3 daarmee heb je geen problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zie links en rechts nogal wat xbox-en staan. Ik maak ook al paar jaar extensief gebruik van dit heerlijke multimedia apparaat!! Ik heb er een aantal vragen over:
Met wat klein modwerk kan er een stille 80mm fan in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:32:
[...]

?????? ik zie alleen aan de rechterkant een xbox, die links staat is een ps3 en in het midden staat is een ps2( iets beter kijken :) )

als ik jouw was koop een ps3 daarmee heb je geen problemen :P
Meen je dit nou serieus? :p Hij bedoelt dat hij hier en daar bij verschillende mensen een xbox ziet staan. Hij bedoelt niet links en rechts in datzelfde kastje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:06:
Ik vind zelf alleen de amp nogal groot (en minder esthetisch) voor op je meubel. Kun je hem niet omruilen met een kleiner apparaat uit je kastje?
de receiver is groter dan de ruimte in het meubel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:13:

Ah, das een goede reden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn1990 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:03:
[...]

Meen je dit nou serieus? :p Hij bedoelt dat hij hier en daar bij verschillende mensen een xbox ziet staan. Hij bedoelt niet links en rechts in datzelfde kastje ;)
jep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2023
2. Ik heb mijn xbox op 720 draaien, ziet er niet helemaal lekker uit, letters hebben een randje en DVD's zijn niet helemaal scherp. (ghosting oid). Meer mensen last van? hoe opgelost?
Je kunt een paar dingen doen, de fans vervangen door bv. een Talismoon Whisperfan (iets stiller). Als de koellichamen niet optimaal contact maken gaat de fans ook sneller draaien (meer herrie), reseaten met betere koelpasta (AS5) wil dan ook nog wel eens helpen. Andere kast, volgens mij maakt Lian Li een 360 kast (met grotere/stillere fans). Waterkoeling, je kunt kant-en-klare waterkoeling sets kopen voor de 360 (uiteraard extern).

Wat punt twee betreft, hoe heb je de 360 video aangesloten en op wat voor TV?

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
synthdood schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:24:
[...]
Mooi kastje! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?
Stiekem wil ik dat ook wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Volgens mij had iemand in een vorig deel van dit topic een lijst gepost van een blad (volgens mij duits) met alle door hun gegeven cijfers voor receivers.
Kan iemand dit nog herinneren (en weet waar het staat of heeft deze nog) of ben ik in de war met een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
MazeWing schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:13:
[...]

Bekend probleem bij zo'n beetje alle fatsoenlijk ogende meubeltjes, en al helemaal bij Ikea. Net niet hoog genoeg en te ondiep. Een beetje receiver past er niet in, en een mediacenter al helemaal niet omdat deze meestal iets van 45cm diep zijn. De meeste kastjes zijn 35 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

ik vind het niet zo storend. Je moet ook rekening houden met airflow e.d. en omdat de receiver in het zwart is en op zichzelf al mooi oogt, is het voor mij absoluut niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 19:00
Update,

Was opzoek naar nieuwe speakers B&W684 of MA RS6 maar na het luisteren
met m'n oude VanMedevoort versterker bleek die toch echt niet meer zo goed te klinken....

Wel het 'matchen' was ik inm. een beetje zat en gekozen voor een bijpassende versterker voor
m'n cd-speler: Marantz Sa7001 en dus een Pm7001.

Speakers was dus ff weinig geld voor en gekozen voor Wharfedale 9.4 (laatste bij Correct 89 Euri ps. :o )

Ongeloofelijk wat een geluid; vol, warm enorm veel details en vooral muzikaal.
kan niet stil zitten!

De speakers gaan tzt nog wel vervangen worden, maar voor dit geld ben ik zeer heppie _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/5497/katie004yh1.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
synthdood schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:31:
[...]

Bekend probleem bij zo'n beetje alle fatsoenlijk ogende meubeltjes, en al helemaal bij Ikea. Net niet hoog genoeg en te ondiep. Een beetje receiver past er niet in, en een mediacenter al helemaal niet omdat deze meestal iets van 45cm diep zijn. De meeste kastjes zijn 35 :-(
Ik heb zelf het Leksvik TV-Meubel van Ikea (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70115187)

45 cm diep, veel ruimte voor Hifi, en als je een tussenplankje weghaalt kan elke PC en receiver erin. Zelf tot voor kort een Pioneer VSX-D1014 er instaan, en dat is geen klein apparaat.

Aanrader! (en ook in zwartbruin leverbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:56

Fjeze

AllesPerfect!

synthdood schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:24:
[...]

Mooi kastje! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?
Ik ben ook wel erg benieuwd waar je dat kastje vandaan hebt Nik?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:56

Fjeze

AllesPerfect!

Nik schreef op zondag 23 november 2008 @ 21:54:

05 | Aanzicht vanuit kijkpositie.
[afbeelding]
Ik ben ook wel erg nieuwsgierig waar je dit meubel vandaan hebt, en welk type dit is.
Weet je nog waar hem vandaan hebt Nik?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Damn, lang hier niet geweest. Inmiddels woon ik weer ergens anders. Teasertje, de rest komt als ik m'n kamer verder heb opgeruimd want daar heb ik nu geen zin meer in :P

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/b603fb39.jpg

Dankzij m'n werk ligt hier nu tijdelijk een Sony Alpha 300 (dSLR) met 11-18 breedhoeklens van 750e :+ Mooi eens gebruik van maken deze week. Planning is morgen maar ik beloof niks :P

[ Voor 26% gewijzigd door JT op 01-12-2008 22:45 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Alvast een picje van m'n Tannoy Ssub 15" gepoort met een behuizing van om en nabij de 125l >:) Echte bas en goed diep ook met veel druk. Loopt niet echt lekker mee met muziek. Maar daarvoor zet ik hem dan ook niet aan :P

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00938.jpg

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
ziet er mooi uit man !

dan ook maar eens een foto van mijn instalatie posten.

What you see :

-Denon AVR-3808A
-Panasonic 42pz80
-Monitor Audio RS6
-Monitor Audio RSCLR Center
-Moniror audio silver rears.
-Magnat Avantgarde S100 sub
-Upc Digital HD-dvr
-Van den Hull CS122 Bi-amp speaker kabel

Wat vinden jullie er van ?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leopoldg/Brimme/av/IMG_0615%20klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50
Je vergeet je ps3 te vermelden! Verder ziet het er goed uit stijlvolle wand en de apparatuur ook. Vindt het meubel persoonlijk alleen niet zo geschikt bij de rest van je design.

Tevens zou een kabelgootje ook wel wat wonderen doen, no offense.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ah, toch wél interesse voor wat ik heb :P Mooie setup Brimme, wordt je Denon alleen niet erg warm?

Anyway, pics van mij. Vanavond gespeeld met de dSLR van het werk, met 11-18 breedhoeklens o.a. :9 Wel uit het handje bij vrij hoge sluitertijden, beeldstabilisatie is niet eindeloos. Maar goed, geeft een leuke impressie.

Specs:
Pioneer VSX-D812 als pre
Parasound HCA-806 als eindbak (heeft onderhoud nodig; wie wil dat voor me doen voor een leuke prijs?)
Pioneer DV-696
Philips 82cm CRT breedbeeld

Jamo Concert 8 frontspeakers
Kef Q6c center
Creative Megaworks 550 satellietjes als de 3 rear speakers (8>
Tannoy sSub15

Ik zou zo onderhand misschien wel eens kunnen gaan kijken voor een andere receiver als pre, met microfoontje om alles goed in te meten :) De satellietjes voldoen momenteel wel even...surrounds uit de serie van de Concert zijn me te duur (lees: 500e per stuk ofzo), zelfbouw zou ideaal zijn met Seas Excel drivers (zelfde als in de Jamo Concerts) maar dat kost ook nog een pak geld. Meest reele optie momenteel is een setje Kef iQ1's en laat ik nou net een setje gekocht hebben...alleen zit ik veel vaker achter de pc dus die komen bij de pc B) En ik zou nog wel een setje kunnen halen, maar ja prioriteiten enzo he :P

Vanaf de bank:
Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00989.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/b603fb39.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00980-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00979-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00999.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00958.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00998.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00962.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00977.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00971.jpg

Het beest :9
Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00973.jpg

Stukje breder dan 43cm :X
Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00974.jpg

Kabels :? O-)
Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00974.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00975.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00955.jpg

Aansturing en bron:
Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00976.jpg

Cheapo rear speakertjes, direct op de receiver:
Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00942.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00945.jpg

Kamer met gewoon licht:
Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00982.jpg

En m'n badkamer installatie B)
Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00935.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Home%20theater/DSC00914.jpg

Ben niet zo een fan van Creative, maar deze Megaworks 550 met 8" subwoofer heeft me 20 euro gekost met 1 versterker kanaal dat soms uit gaat als die lang aan staat :Y) Moet je ff de versterker echt uitzetten met de aan-uit knop op de subwoofer. Of je gebruikt hem als douche/schijt sound-system en sluit de hele bende gewoon aan via de rear kanalen B) Alles is trouwens professioneel geisoleerd met ductape (8>

[ Voor 8% gewijzigd door JT op 03-12-2008 23:50 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brimme schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:23:
ziet er mooi uit man !

What you see :

-Denon AVR-3808A
-Panasonic 42pz80
-Monitor Audio RS6
-Upc Digital HD-dvr

[afbeelding]
John Mayer - Where The Light Is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
JT schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:45:
Ah, toch wél interesse voor wat ik heb :P Mooie setup Brimme, wordt je Denon alleen niet erg warm?

Anyway, pics van mij. Vanavond gespeeld met de dSLR van het werk, met 11-18 breedhoeklens o.a. :9 Wel uit het handje bij vrij hoge sluitertijden, beeldstabilisatie is niet eindeloos. Maar goed, geeft een leuke impressie.

Specs:
Pioneer VSX-D812 als pre
Parasound HCA-806 als eindbak (heeft onderhoud nodig; wie wil dat voor me doen voor een leuke prijs?)
Pioneer DV-696

Kef Q6c center
Tannoy sSub15
Wel erg dikke eindversterker vergeleken met de rest _/-\o_

[ Voor 67% gewijzigd door mac1987 op 04-12-2008 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Vergeleken met de rest? Prima match voor m'n Concerts, zowel qua "dikheid" als qua klank en power :Y) Ga maar eens opzoeken wat voor speakers dat zijn, die Jamo's ;) Maar tnx :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik zie niet waarom de foto's o zo speciaal met de dslr zijn gemaakt, want het resultaat is van mindere kwaliteit dan de gemiddelde compactcamera foto met auto-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Brimme schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:23:
ziet er mooi uit man !

What you see :

-Denon AVR-3808A
-Panasonic 42pz80
-Monitor Audio RS6
-Upc Digital HD-dvr

[afbeelding]
Mooie SET!.

Ik heb al vaker gezegt in dit topic. Dit ziet er uit als de set op mijn wishlist. Vraagje. Met die twee RS6-en is een sub dan nog een must? Geven die niet genoeg laag? Of heb je een sub enkel voor de lage "punch" bij films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
@ JT ,

Meesterlijk die douche instalatie !
Denk dat er weinig zijn met audio in hun favoriete opfrishok !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:49:
En ik zie niet waarom de foto's o zo speciaal met de dslr zijn gemaakt, want het resultaat is van mindere kwaliteit dan de gemiddelde compactcamera foto met auto-instellingen.
Ga jij die foto's in het donker maar eens doen met een compact camera op iso 800. En als die dat niet heeft op iso 400 met sluitertijd op...zeg, 1/2e, zonder fatsoenlijke beeldstabilisatie en statief. En probeer ook eens een hoek van 104 graden te fotograferen met een compact. Succes, je krijgt een biertje van me als jij met je compact een foto kan maken met een hoek van 104 graden, zo goed als ruisvrij en redelijk scherp zonder flits uit de hand.

Edit: ik post 20+ foto's vervolgens zeur je over de kwaliteit van de foto's. En wat blijkt als ik verder in het topic kijk? Jij hebt zelf niks gepost. Graag gedaan hoor, het posten van kijkvoer :') -O-
carpetburn schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:58:
@ JT ,

Meesterlijk die douche instalatie !
Denk dat er weinig zijn met audio in hun favoriete opfrishok !
Ja, ben er echt blij mee, sta soms te dansen onder de douche :+ Genoeg db, genoeg bas en verder boeit het niet zo heel erg onder de douche :P

[ Voor 8% gewijzigd door JT op 04-12-2008 11:12 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Haha geluid in de badkamer willen wij ook. Is al het vocht alleen niet onwijs slecht voor je speakers? Bedoel ik heb ook nog wel een goedkoop setje liggen maar hoe lang redt dat setje het in een warme dampende badkamer (vriendin gaat regelmatig in bad)....???

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mensen....het is niet de bedoeling dat jullie alleen maar reageren op die sub en satellieten in de badkamer :+
lj_tree schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:06:
Haha geluid in de badkamer willen wij ook. Is al het vocht alleen niet onwijs slecht voor je speakers? Bedoel ik heb ook nog wel een goedkoop setje liggen maar hoe lang redt dat setje het in een warme dampende badkamer (vriendin gaat regelmatig in bad)....???
Geen idee, ik zie het wel :+ Ik heb wel de AB aan het draadje in een plastic zakje gedaan. Vooralsnog werkt het al een paar maanden prima in een badkamer waar de afzuiging het een tijdje niet heeft gedaan tot voor een week geleden :P

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 04-12-2008 11:14 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

JT schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:02:
[...]

Ga jij die foto's in het donker maar eens doen met een compact camera op iso 800. En als die dat niet heeft op iso 400 met sluitertijd op...zeg, 1/2e, zonder fatsoenlijke beeldstabilisatie en statief. En probeer ook eens een hoek van 104 graden te fotograferen met een compact. Succes, je krijgt een biertje van me als jij met je compact een foto kan maken met een hoek van 104 graden, zo goed als ruisvrij en redelijk scherp zonder flits uit de hand.
ahum, en de lamp aan zetten? was dat een optie??

Kom trouwens maar op met dat biertje, ik kan die foto maken met mijn Lumix TZ5.... die volgens de specs ook nog eens onder de compact camera's valt.

Omdat het anders wel erg off-topic dreigt te raken maar een pic van mijn set-up.
(receiver, DVD/HDD, Digi-decoder, xbox staan in wandkast achter TV)
Afbeeldingslocatie: http://88.159.88.148/pub/P1020178.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Zerveza op 04-12-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nee sorry, je gaat mij niet wijs maken dat die Panasonic een 11mm breedhoek lens heeft en ook nog eens (zo goed als) ruisvrij iso 800 kan doen, wat dus beter zou zijn dan een dSLR ;) Lamp staat ook aan, verderop in de foto's. Wilde het licht achter het kastje erachter op de foto krijgen maar blijkbaar is sfeerimpressie niet belangrijk. Ik zal nog eens foto's maken, heb het wel gezien :/

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
JT schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:13:
Mensen....het is niet de bedoeling dat jullie alleen maar reageren op die sub en satellieten in de badkamer :+

[...]

Geen idee, ik zie het wel :+ Ik heb wel de AB aan het draadje in een plastic zakje gedaan. Vooralsnog werkt het al een paar maanden prima in een badkamer waar de afzuiging het een tijdje niet heeft gedaan tot voor een week geleden :P
Haha geweldig....we gaan t gewoon proberen. Binnenkort geluid in de badkamer!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

lj_tree schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:26:
[...]

Haha geweldig....we gaan t gewoon proberen. Binnenkort geluid in de badkamer!:)
Ja, is echt mooi :P Ik heb ook zo een glasvezel badkamer die ze zo met de hijskraan erin getild hebben ofzo. Draagt bij aan de beleving want als het een beetje hard staat, trilt de hele bende mee onder je voeten :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
JT schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:29:
[...]

Ja, is echt mooi :P Ik heb ook zo een glasvezel badkamer die ze zo met de hijskraan erin getild hebben ofzo. Draagt bij aan de beleving want als het een beetje hard staat, trilt de hele bende mee onder je voeten :+
Hahaha:)

Mijn beneden buurman is nogal een zeikerd (sinds ik me harman kardon AVR255 en HKTS11 heb:) ) dus denk dak daar een beetje voorzichtig mee moet zijn:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zerveza schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:14:
[...]
Kom trouwens maar op met dat biertje, ik kan die foto maken met mijn Lumix TZ5.... die volgens de specs ook nog eens onder de compact camera's valt.

Omdat het anders wel erg off-topic dreigt te raken maar een pic van mijn set-up.
[afbeelding]
Ik zie geen wandkast; het zeit er wel netjes/strak uit! Geef een wat meer details? Een plaatje zegt meer dan 100 woorden :)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

lj_tree schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:31:
[...]

Hahaha:)

Mijn beneden buurman is nogal een zeikerd (sinds ik me harman kardon AVR255 en HKTS11 heb:) ) dus denk dak daar een beetje voorzichtig mee moet zijn:P
Het hele punt is dat het dus niet eens snoeihard hoeft omdat het van glasvezel is ;) En het is ook wel goed geisoleerd dus dat scheelt. Veel plezier ermee iig :P

[ Voor 47% gewijzigd door JT op 04-12-2008 11:34 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

twixx schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:34:
[...]

Ik zie geen wandkast; het zeit er wel netjes/strak uit! Geef een wat meer details? Een plaatje zegt meer dan 100 woorden :)
Wandkast aan andere zijde van muur waar tv aan hangt (gangkast moet ik eigenlijk zeggen). Wat details beteft kan ik me absoluut niet meten aan al het geweld dat hier voorbij komt. (daarom staat alles ook in gangkast, kan ik met de looks nog wat verbloemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

Zerveza schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:55:
[...]

Wandkast aan andere zijde van muur waar tv aan hangt (gangkast moet ik eigenlijk zeggen). Wat details beteft kan ik me absoluut niet meten aan al het geweld dat hier voorbij komt. (daarom staat alles ook in gangkast, kan ik met de looks nog wat verbloemen)
Dus als ik het goed begrijp moet je om die apparaten te bedienen om die muur heenlopen waar je tv aanhangt?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Falcon2107 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:49:
[...]

Mooie SET!.

Ik heb al vaker gezegt in dit topic. Dit ziet er uit als de set op mijn wishlist. Vraagje. Met die twee RS6-en is een sub dan nog een must? Geven die niet genoeg laag? Of heb je een sub enkel voor de lage "punch" bij films?
de RS6-en geven zeker genoeg laag, heb de sub dus inderdaad alleen voor de films, is mijn onder buurman ook heel erg blij mee.ben ook blij dat ik mijn front speakers d.m.v bi-amp heb kunnen aansluiten want mijn bass is nu nog strakker.

Blu-ray is inderdaad john mayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Zerveza schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:14:
[...]

ahum, en de lamp aan zetten? was dat een optie??

[afbeelding]
:D Mooi vloertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hele resem foto's in de post van JT zijn niet zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van een appartement naar een bovenwoning in Utrecht heeft ook zijn nadelen: de speakers zijn de deur uit. De vier "grote" zuilen namen toch teveel plek in beslag, en ben dus overgestapt naar een andere speaker die:

- Niet in de weg staan
- mooi zijn
- redelijk goed klinken
- betaalbaar zijn

De fronts:
Afbeeldingslocatie: http://www.unplggd.com/uimages/unplggd/2008_02_21%20Amp%20w%20Speakers_1.jpg

De rears:
Afbeeldingslocatie: http://www.kingsound.co.kr/photopool/Scandyna_Micropod_img03.jpg

De center:
Afbeeldingslocatie: http://www.timelessproducts.ch/podspeakers/wallbracket_cinepod_white_45.jpg

Fronts komen op OF op statieven of worden gemonteerd middels een omnimount ophangsysteem, rears komen te hangen aan de muur.

Eigen foto's volgen uiteraard asap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:27

Roy

Hobbies?

Nou, laat ik mijn setup ook maar eens posten :).
Begin september verhuisd naar een nieuwbouwwoning (eindelijk samenwonen), en nu langzaam mijn Home Cinema bij elkaar aan het sprokkelen. Ik moet zeggen dat ik het meeste al klaar heb, ziehier het resultaat tot nu:

Afbeeldingslocatie: http://roy.damgrave.nl/files/images/ht1.jpg
Het overzicht vanuit de bank. Met als TV de Samsung LE-26r51b (oud beestje al weer...), en naast het tv-meubel de subwoofer

Afbeeldingslocatie: http://roy.damgrave.nl/files/images/ht2.jpg
Het kastje begint nu aardig gevuld te raken. De Harman Kardon AVR-255 past er perfect in, en de center speaker van de HKTS 11 serie staat perfect in het midden. Daaronder een Humax IR-HD5000c digitale ontvanger, en daaronder de Xbox 360

Afbeeldingslocatie: http://roy.damgrave.nl/files/images/ht3.jpg
Achter de deurtjes vooral opslag van spelletjes en controllers (en switch, stekkerdoos, kabels, etc.)

Afbeeldingslocatie: http://roy.damgrave.nl/files/images/ht4.jpg
Logitech Harmony one voor de bediening van alle zooi

Afbeeldingslocatie: http://roy.damgrave.nl/files/images/ht5.jpg
Op het dressoir (wat achter de bank staat) staan de rear speakers

Afbeeldingslocatie: http://roy.damgrave.nl/files/images/ht6.jpg
En in de tafel ligt de collectie met afstandsbedieningen die sinds een paar weken overbodig zijn (Logitech _/-\o_)

Afbeeldingslocatie: http://roy.damgrave.nl/files/images/s16v.jpg
En in de vrije ruimte rechtsbovenin het tv-meubel komt m'n nieuwe HTPC wat in de OrigenAE S16v behuizing komt (past goed bij de Harman Kardon). De computer ligt nu nog in een oude behuziing achter het rechter deurtje.

Dus wat zien we allemaal:
- Samsung LE-26R51
- Harman Kardon AVR-255
- Harman Kardon HKTS-11
- Humax IR-HD5000C
- Xbox 360
- Logitech Harmony One
- en dit allemaal in/op een zelf gebouwd tv-meubel

Wat moet er nog komen:
- OrigenAE s16v behuizing
- Eigenlijk een iets grotere tv (maar dat gaat nog wel even duren)
- Logitech DiNovo mini
- en misschien nog een Logitech Squeezebox duet

En dan is het kastje weer vol.....

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-08 13:48

Robinski76

The one and only

ah, kan je je links ff in orde maken. Ik zie maar 1 foto en de rest is die photobucket melding.
Ben wel zeer benieuwd.

En voor de mensen die zeuren over de fotokwaliteit: dit is een 'Home Cinema' topic en geen 'wat is een goede foto?' topic.

Dit is overigens nav de post van JT

[ Voor 7% gewijzigd door Robinski76 op 04-12-2008 17:22 . Reden: post verduidelijken ]

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:45

Aldmar

Niks...

Na lang lurken hier dan mijn 'Home Cinema'. Ben pas verhuist (eindelijk op mezelf) dus hier en daar moet nog het een en ander afgewerkt worden :) En let ook niet op de kabels aan de voorkant van de receiver, dat ziet er natuurlijk niet uit. Heb te weinig optische ingangen :X Tijd om te upgraden :P

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/P1000668-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/P1000672-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/P1000675-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/P1000678-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/P1000685-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/P1000686-border.jpg

Band of Brothers Blu-ray: _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/P1000654-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/P1000656-border.jpg

Transformers Blu-ray:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/P1000659-border.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/P1000663-border.jpg

Licht aan:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/P1000664-border.jpg

Afstandsbedieningen :o gelukkig alles vervangen door de Harmony: _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/P1000676-border.jpg

Wat je ziet:
Receiver: Pioneer VSX-916
5.1 setje: Infinity Primus HCS
HDD-recorder: Pioneer DVR-440H
Digitale TV: Samsung decoder
TV: Samsung LE26M51B
Projector: Epson EMP-TW600
Scherm: Kingpin MS180
Spelcomputer: Xbox 360
Blu-ray speler: PlayStation 3 (wordt voornamelijk gebruikt als blu-rayspeler ;))
Afstandsbediening: Harmony 525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
JT schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:01:
Vergeleken met de rest? Prima match voor m'n Concerts, zowel qua "dikheid" als qua klank en power :Y) Ga maar eens opzoeken wat voor speakers dat zijn, die Jamo's ;) Maar tnx :)
Ja ok, daar heb je wel gelijk in.
Ik zal het herformuleren: je hebt wel een erg dikke eindversterker en frontspeakers vergeleken met je dvd-speler, receiver tv en center ;) Muziek is (met name in stereo) zeker belangrijker dan films gok ik zo :) ?

Maar moet gezegd; mooie set _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door mac1987 op 04-12-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

JT schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:45:

Specs:
Pioneer VSX-D812 als pre
Pioneer DV-696

Kef Q6c center
Tannoy sSub15

Ik zou zo onderhand misschien wel eens kunnen gaan kijken voor een andere receiver als pre, met microfoontje om alles goed in te meten :) De satellietjes voldoen momenteel wel even...surrounds uit de serie van de Concert zijn me te duur (lees: 500e per stuk ofzo), zelfbouw zou ideaal zijn met Seas Excel drivers (zelfde als in de Jamo Concerts) maar dat kost ook nog een pak geld. Meest reele optie momenteel is een setje Kef iQ1's en laat ik nou net een setje gekocht hebben...alleen zit ik veel vaker achter de pc dus die komen bij de pc B) En ik zou nog wel een setje kunnen halen, maar ja prioriteiten enzo he :P

Vanaf de bank:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het beest :9
[afbeelding]

Stukje breder dan 43cm :X
[afbeelding]

Kabels :? O-)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Aansturing en bron:
[afbeelding]

Cheapo rear speakertjes, direct op de receiver:
[afbeelding]

[afbeelding]

Kamer met gewoon licht:
[afbeelding]

En m'n badkamer installatie B)
[afbeelding]

[afbeelding]

Ben niet zo een fan van Creative, maar deze Megaworks 550 met 8" subwoofer heeft me 20 euro gekost met 1 versterker kanaal dat soms uit gaat als die lang aan staat :Y) Moet je ff de versterker echt uitzetten met de aan-uit knop op de subwoofer. Of je gebruikt hem als douche/schijt sound-system en sluit de hele bende gewoon aan via de rear kanalen B) Alles is trouwens professioneel geisoleerd met ductape (8>
Jouw foto's zijn niet meer zichtbaar. Kun je ze ff ergens uploaden waar ze wel altijd zichtbaar zijn?

[ Voor 95% gewijzigd door Younes op 04-12-2008 17:54 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldmar schreef op donderdag 04 december 2008 @ 17:06:
Na lang lurken hier dan mijn 'Home Cinema'. Ben pas verhuist (eindelijk op mezelf) dus hier en daar moet nog het een en ander afgewerkt worden :) En let ook niet op de kabels aan de voorkant van de receiver, dat ziet er natuurlijk niet uit. Heb te weinig optische ingangen :X Tijd om te upgraden :P

[afbeelding]
[afbeelding]
Kun je mij vertellen wat voor meubel ik hier op de 3e en 4e afbeelding zie en waar die vandaan komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
Roy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:04:
Afbeeldingslocatie: http://roy.damgrave.nl/files/images/ht4.jpg
Logitech Harmony one voor de bediening van alle zooi

Dus wat zien we allemaal:
- Logitech Harmony One
En ? tevreden over die Logitech Harmony One ? Ik lees op internet namelijk zulke wisselende verhalen over dit product :? Ik overweeg zelf sterk er ééntje aan te schaffen.

[ Voor 69% gewijzigd door daanNL op 04-12-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:45

Aldmar

Niks...

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:21:
[...]

Kun je mij vertellen wat voor meubel ik hier op de 3e en 4e afbeelding zie en waar die vandaan komt :)
Het tv-meubel is het alom bekende Besta kastje van IKEA. :P Ik heb alleen de lades eruit gelaten zodat de reciever er precies in past. En de middelste plank onderin heb ik zelf nog even zwart gespoten. Officieel is die onbehandeld, maar dat is natuurlijk niet mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

daanNL schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:27:
[...]
En ? tevreden over die Logitech Harmony One ? Ik lees op internet namelijk zulke wisselende verhalen over dit product :? Ik overweeg zelf sterk er ééntje aan te schaffen.
Ik ben er heel erg tevreden over. Het instellen kost wel even veel tijd, maar dan kun je er ook werkelijk alles mee bedienen.
Het enigste waar ik even aan moest wennen is het gebruik van 'activiteiten'. De activiteit 'TV Kijken' doet bijvoorbeeld de tv aan, de receiver aan, de ontvanger aan, en alles op het juiste kanaal. Je moet dan wel altijd gebruik maken van de logitech afstandsbediening, omdat de afstandsbediening anders niet weet welke apparaten er aan of uit staan. Maar na een paar dagen wilde ik al niets anders meer :)

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Roy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:08:
[...]

Ik ben er heel erg tevreden over. Het instellen kost wel even veel tijd, maar dan kun je er ook werkelijk alles mee bedienen.
Het enigste waar ik even aan moest wennen is het gebruik van 'activiteiten'. De activiteit 'TV Kijken' doet bijvoorbeeld de tv aan, de receiver aan, de ontvanger aan, en alles op het juiste kanaal. Je moet dan wel altijd gebruik maken van de logitech afstandsbediening, omdat de afstandsbediening anders niet weet welke apparaten er aan of uit staan. Maar na een paar dagen wilde ik al niets anders meer :)
Ik zou ook niet meer zonder kunnen, maak al jaartje gebruik van een 555, geniaal! En als je het instellen eenmaal door hebt, is het ook niet zoveel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Eerst maar een paar plaatjes om meet te mogen doen in dit topic; m'n huidige setup.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3005/3082977408_b9f7aee8bd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3153/3082975654_312ab676e3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3019/3082976142_2570cbecc5.jpg

U ziet:
• Sony Bravia 40v2500
• AppleTV I love this with my MacBook
• Samsung HD DVB-C tuner
• Onkyo TX-SR601E 6.1 receiver
• Onkyo DV-SP501 DVD speler
• Phonar L, center en R speaker gekozen op gehoor in Venlo

Maar dan nu de aanleiding:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3133/3082138395_21b207af04.jpg

Ga ik opzoek naar een nieuwe potmeter(as) of vervang ik hem gewoon meteen door een nieuw model waar wel HDMI in/out op zit? En blijf ik dan bij Onkyo? hmm... Plakken en met de AB bedienen: been there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twixx schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:54:
Eerst maar een paar plaatjes om meet te mogen doen in dit topic; m'n huidige setup.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet:
• Sony Bravia 40v2500
• Samsung HD DVB-C tuner

[afbeelding]

Ga ik opzoek naar een nieuwe potmeter(as) of vervang ik hem gewoon meteen door een nieuw model waar wel HDMI in/out op zit? En blijf ik dan bij Onkyo? hmm... Plakken en met de AB bedienen: been there.
Leuk allemaal hoor, maar ik vind dat smarties/M&M's schilderij er echt uitspringen. Waar heb je die vandaan? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:12:
[...]
Leuk allemaal hoor, maar ik vind dat smarties/M&M's schilderij er echt uitspringen. Waar heb je die vandaan? O+
Foto gemaakt - beetje nabewerkt - laten drukken op canvas met 4 cm frame, thats all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
twixx schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:54:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet:
• Sony Bravia 40v2500
• Samsung HD DVB-C tuner

[afbeelding]

Oeww, nasty! :(
En dat terwijl ik die oudere Onkyo's er nog massiever en degelijker uit vind zien dan de nieuwe (niet dat die er goedkoop uitzien ofzo).
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Als je nog geen behoefte hebt aan HDMI zou ik toch voor een tientje een nieuwe potmeter(as) kopen. Het is een beetje zonde om een goed werkende receiver die redelijk duur is geweest voor zo'n simpel mankement af te schrijven.
Als je toch HDMI wilt is dit wel een mooi moment en excuus om een nieuwe te kopen, maar als je deze tweedehands nog wilt verkopen zou ik hem ook eerst repareren. Noem een defect bij de verkoop, hoe onbenullig ook, en de prijs die je krijgt halveert zo.
Een auto met een mankement dat €200 kost om te repareren daalt ook zo €400 in verkoopwaarde :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
mac1987 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:27:
[...]
Oeww, nasty! :(
En dat terwijl ik die oudere Onkyo's er nog massiever en degelijker uit vind zien dan de nieuwe (niet dat die er goedkoop uitzien ofzo).
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Zoals je op de foto misschien kunt zien is het front van de receiver gelijk aan de front van het kastje. De volume knop steekt dus zo'n 2 cm uit. Tijdens het ophangen van een rail had ik alle a/v afgedekt met een doek. Toen ik de lader parallel verplaatste aan de kastjes vergat ik dat de knop uitstak. Zo is de as gebroken.

Je hebt gelijk; ik ga hem toch eens openhalen om te kijken wat ik er aan kan doen.
:( al die kabels aan de achterkant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:10
Roy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:04:
En dan is het kastje weer vol.....
@Roy, waar heb je dat kastje vandaan als ik vragen mag? Vind hem echt geweldig!

sorry verkeerd gekeken je hebt hem zelf gemaakt 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door BrcBas op 04-12-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

BrcBas schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:53:
[...]

@Roy, waar heb je dat kastje vandaan als ik vragen mag? Vind hem echt geweldig!

sorry verkeerd gekeken je hebt hem zelf gemaakt 8)7
Yep, zelf gemaakt aangezien ik nergens een kast kon vinden die aan mijn eisen voldeed :P
Vooral de diepte was vaak een probleem, de Harman Kardon en de OrigenAE zijn nogal diep, en veel meubels zijn 40 of 45 cm diep, terwijl ik graag 50 wou. En dan moet je zelf maar weer de zaag te hand nemen :)
Maar ja, nu past ie wel goed bij de salontafel die we ook zelf gemaakt hebben.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Roy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:22:
[...]

Yep, zelf gemaakt aangezien ik nergens een kast kon vinden die aan mijn eisen voldeed :P
Vooral de diepte was vaak een probleem, de Harman Kardon en de OrigenAE zijn nogal diep, en veel meubels zijn 40 of 45 cm diep, terwijl ik graag 50 wou. En dan moet je zelf maar weer de zaag te hand nemen :)
Maar ja, nu past ie wel goed bij de salontafel die we ook zelf gemaakt hebben.
Ziet er erg netjes uit. Knap gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste HT liefhebbers,

Ik ben op dit forum nieuw, en heb al aardig wat doorgenomen, gelezen en natuurlijk gekeken!

Ik zelf ben momenteel ook druk met me HT, en ik heb met Google Sketchup, een ontwerp gemaakt, voor me nieuwe dvd/tv meubel!
En dat gaat er ongeveer zo uitzien :
Afbeeldingslocatie: http://i424.photobucket.com/albums/pp326/boydpz/Afbeelding1.png

Als het goed is word vanavond het hout afgeleverd thuis.
En zoals je misschien kunt zien, heb ik achter de tv een dubbele wand, achter die want komt verlichting!

Op de afbeelding, staat de tv op de plank.. maar ik maak hem hangend!

Er zullen binnenkort meerdere foto's volgen!

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldmar schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:42:
Het tv-meubel is het alom bekende Besta kastje van IKEA. :P Ik heb alleen de lades eruit gelaten zodat de reciever er precies in past. En de middelste plank onderin heb ik zelf nog even zwart gespoten. Officieel is die onbehandeld, maar dat is natuurlijk niet mooi...
Oh ik zie het nu inderdaad, heb even op de ikea site gekeken, maar de kast is niet wat te diep voor me met 60cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:13:
beste HT liefhebbers,
Ik ben op dit forum nieuw, en heb al aardig wat doorgenomen, gelezen en natuurlijk gekeken!
Ik zelf ben momenteel ook druk met me HT, en ik heb met Google Sketchup, een ontwerp gemaakt, voor me nieuwe dvd/tv meubel!
[afbeelding]
Groetjes!
Weet je zeker dat je dat erboven wilt, ik zou die hokjes juist aan de onderkant doen...komt anders heel druk over zo'n meubel en komt de stabiliteit niet ten goede. Weet uiteraard niet de rest van je inrichting maar op basis van deze tekening.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoMe schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:16:
[...]

Weet je zeker dat je dat erboven wilt, ik zou die hokjes juist aan de onderkant doen...komt anders heel druk over zo'n meubel en komt de stabiliteit niet ten goede. Weet uiteraard niet de rest van je inrichting maar op basis van deze tekening.
Klopt wat je zegt.. maar de onderkant is niet egt een optie.
En het klopt inderdaad dat er zo veel druk op komt te staan, maar er komen nog steunen onder zeg maar.
Deze staan inderdaad alleen niet op de tekening.

Ik hoop vanavond een foto te kunnen plaatsen van mij eerste cadeau van deze pakjes avond ;)
Het hout! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:09
Hey Roy!

Ik zit nu al 3 dagen rond te neuzen op dit forum omdat ik eindelijk eens samen ga wonen en alles nieuw ga kopen, en op mijn lijstje van mogelijke aankopen staan precies de volgende dingen bovenaan:
Big-ass TV :+
H/K AVR-255
H/K HKTS-11
H/K HTFS-2 (in ieder geval voor de boxen achter)
Logitech Harmony One

En 3 van die dingen zie ik toevallig bij jou in je kamer staan! Overal op internet staan vooral over de receiver en boxen wisselende verhalen. Graag hoor ik van iemand die precies die combinatie heeft staan (al moet ik natuurlijk ook gewoon zelf nog naar de speciaalzaak gaan en zelf luisteren); hoe klinkt het?

En heb je bij de aankoop ook andere opties gehoord en waarom is je keuze hierop gevallen? (muwhaha, cross-examination)

De HKTS-11 is natuurlijk in verhouding een redelijk goedkoop systeem, dus ik ben voornamelijk benieuwd of de combo met de AVR-255 goed is, en hoe die zich verhoud tegen bijvoorbeeld dikke full-range zuilspeakers.

Thnx alvast, en ik zal natuurlijk ook netjes mn home cinema pics posten als alles klaar is volgend jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
nehru schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:45:
...en waarom is je keuze hierop gevallen? (muwhaha, cross-examination)
Ik ben ook aan 't kijken naar de AVR-255 met de HKTS-7 of HKTS-11. De belangrijkste reden voor mij is dat de wife-acceptance factor van deze Harman/Kardon apparatuur erg hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 17:38
@ Boyd

Mooi ontwerp, ben benieuwd:) Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nicklazzz schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:14:
@ Boyd

Mooi ontwerp, ben benieuwd:) Succes
Dank je wel! =)

Heb net telefoontje gehad, dat het hout rond half 6 word afgeleverd!
Zal later in de avond denk ik een foto posten!
En dan van het weekend de eerste voorbereidingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

nehru schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:45:
Hey Roy!

Ik zit nu al 3 dagen rond te neuzen op dit forum omdat ik eindelijk eens samen ga wonen en alles nieuw ga kopen, en op mijn lijstje van mogelijke aankopen staan precies de volgende dingen bovenaan:
Big-ass TV :+
H/K AVR-255
H/K HKTS-11
H/K HTFS-2 (in ieder geval voor de boxen achter)
Logitech Harmony One

En 3 van die dingen zie ik toevallig bij jou in je kamer staan! Overal op internet staan vooral over de receiver en boxen wisselende verhalen. Graag hoor ik van iemand die precies die combinatie heeft staan (al moet ik natuurlijk ook gewoon zelf nog naar de speciaalzaak gaan en zelf luisteren); hoe klinkt het?

En heb je bij de aankoop ook andere opties gehoord en waarom is je keuze hierop gevallen? (muwhaha, cross-examination)

De HKTS-11 is natuurlijk in verhouding een redelijk goedkoop systeem, dus ik ben voornamelijk benieuwd of de combo met de AVR-255 goed is, en hoe die zich verhoud tegen bijvoorbeeld dikke full-range zuilspeakers.

Thnx alvast, en ik zal natuurlijk ook netjes mn home cinema pics posten als alles klaar is volgend jaar :+
Ik ben ook heel lang aan het twijfelen geweest of dit een goede combinatie was. Ik heb in verschillende winkels verschillende combinaties beluisterd (nu moet ik zeggen dat ik de set meer gebruik voor films dan voor muziek, dus daar lag mijn focus), en vond de HKTS11 gewoon heel goed klinken. Ik vond de weergave namelijk het meest natuurgetrouw. De KEF 2005.2 vond ik ook super, maar waren duurder.

Grote full-range zuilspeakers geven uiteraard een veel warmer en dieper geluid, en dat vind ik persoonlijk mooier. Maar aangezien de luidsprekers niet al te veel mochten opvallen (vrouw-factor), was de HKTS-11 voor mij de beste keus. En ik moet zeggen dat ik er nog geen seconde spijt van heb gehad, de luidsprekers zijn krachtig genoeg en de combinatie klinkt gewoon supergoed voor het geld.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Roy schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:58:
[...]

Ik ben ook heel lang aan het twijfelen geweest of dit een goede combinatie was. Ik heb in verschillende winkels verschillende combinaties beluisterd (nu moet ik zeggen dat ik de set meer gebruik voor films dan voor muziek, dus daar lag mijn focus), en vond de HKTS11 gewoon heel goed klinken. Ik vond de weergave namelijk het meest natuurgetrouw. De KEF 2005.2 vond ik ook super, maar waren duurder.

Grote full-range zuilspeakers geven uiteraard een veel warmer en dieper geluid, en dat vind ik persoonlijk mooier. Maar aangezien de luidsprekers niet al te veel mochten opvallen (vrouw-factor), was de HKTS-11 voor mij de beste keus. En ik moet zeggen dat ik er nog geen seconde spijt van heb gehad, de luidsprekers zijn krachtig genoeg en de combinatie klinkt gewoon supergoed voor het geld.
Wat grappig. Ik zat met mijn vriendin precies naar de zelfde speakers te kijken. De kef2005.2 vinden we beide erg mooi alleen een stuk duurder dan de HKTS11.
Het gaat nu de HKTS11 worden en die vind ik ook erg mooi. Ik wou de kef ook wel maar dan moest zij het verschil bij lappen en dat wou ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twixx schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:25:
[...]

Foto gemaakt - beetje nabewerkt - laten drukken op canvas met 4 cm frame, thats all :)
Waar kan je dat laten doen en wat kost dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:13:
beste HT liefhebbers,

[afbeelding]

Als het goed is word vanavond het hout afgeleverd thuis.
En zoals je misschien kunt zien, heb ik achter de tv een dubbele wand, achter die want komt verlichting!

Op de afbeelding, staat de tv op de plank.. maar ik maak hem hangend!

Er zullen binnenkort meerdere foto's volgen!

Groetjes!
Dit zijn interessante dingen om te volgen. Een eigen topic zeer zeker waard! Ideetje misschien? :*)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:09
Ha! Echt in hetzelfde schuitje als een aantal anderen hierzo dus ;)
Die KEF set heb ik ook naar zitten kijken, net als de losse iQ5(0) en iQ2c geloof ik..

Maar inderdaad, de H/K's zijn goed te euh, verkopen :+ Morgen eens even goed kijken (luisteren) bij de speciaalzaak, en mn vriendin wijzen op hoe mooi dat wel niet bij het interieur gaat passen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Younes schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:33:
[...]

Dit zijn interessante dingen om te volgen. Een eigen topic zeer zeker waard! Ideetje misschien? :*)
haha, ja misschien wel.
heb ondertussen het hout allemaal binnen.
En kan er dus mee aan de slag.
Dit weekend staat er nog niet erg veel op het programma.
Maar ik zal in ieder geval een een foto posten van het hout :P
En dan even kijken voor een eigen topic, en dan post ik hier de link wel.

groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
Roy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:08:
[...]

Oké, bedankt ! Ik neem echter aan dat dit een extra optie is en dat ook gewoon elk apparaat apart te bedienen is en dat ik zelf kan schakelen tussen apparaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

daanNL schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:14:
[...]
Oké, bedankt ! Ik neem echter aan dat dit een extra optie is en dat ook gewoon elk apparaat apart te bedienen is en dat ik zelf kan schakelen tussen apparaten ?
Yep, natuurlijk kan dat.. maar nadat je gewend bent geraakt aan de "Activities" functie wil je niet meer anders... (nee 'k werk niet bij Logitech)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 21:58

FeaR

In GoT we trust

Deels een cross-post uit Post je gameroom-topic. Maar omdat mijn game-room ook mijn Home Cinema-room is post ik het hier ook nog maar een keertje >:)

Hier dan mijn game- home cinema kamer.
Ik woon nog bij mijn ouders dus alles moest op één kamer…
Daarom dat de speakers ook niet perfect in opstelling staan met de tv.
Maar mijn kijkpositie klopt wel aardig…

Eerst de console afdeling.
Van boven naar Beneden:
  • TV: Philips 42PFL9603 (Full HD, Ambilight, etc)
  • Receiver: Sony STR-DE685
  • DVD-speler: JVC XV-N30BK
  • Console 1: Sony Playstation 3 60GB-versie (maar nu met een 250GB harde schijf)
  • Console 2: Xbox 360 Elite
Speakers komen van Magnat en vormen een 5.1 set.
Zowel de twee zuil-, de twee achter- en de centerspeakers zijn van de Magnat Motion 990 serie.
De sub is een 200A van dezelfde Motion serie.

Het totaalplaatje van de tv, consoles, receiver, dvd-speler, pc, rechtsvoor speaker en de subwoofer.
Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq173/FeaR1986/TotaalKlein.jpg

Close-up van de receiver, dvd-speler, Playstation 3 en de Xbox 360 Elite:
Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq173/FeaR1986/ConsolesKlein.jpg

De tv met ambilight aan, zonder flits:
Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq173/FeaR1986/Ambilight2Klein.jpg

De linksvoor speaker met het andere deel van de dvd-collectie:
Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq173/FeaR1986/FrontLeftKlein.jpg

En hier twee foto's met de kleine links- en rechtsachter luidsprekers, maar omdat deze zo dicht op mijn bed staan zijn ze precies groot genoeg.
Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq173/FeaR1986/RearLeftKlein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i445.photobucket.com/albums/qq173/FeaR1986/RearRightKlein.jpg

Tot op heden ben ik gewoon tevreden met wat ik heb.
Alleen de oude Sony receiver staat in het lijstje om vervangen te worden.
Dit wordt wellicht een Onkyo TX-SR706. Dit omdat deze HDMI-in heeft en alle nieuwe HD audio-codecs als DTS HD en Dolby True HD ondersteunt.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 06-12-2008 23:00 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 19:12:

De tv met ambilight aan, zonder flits:
[afbeelding]
Ambilight lijkt me op deze manier een beetje nutteloos, maar ik kan dat ook verkeerd ervaren?
offtopic: heel veel van die lego modellen heb ik ook nog staan, masterlijk spul is dat _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 21:58

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 11:01:
[...]Ambilight lijkt me op deze manier een beetje nutteloos, maar ik kan dat ook verkeerd ervaren?
offtopic: heel veel van die lego modellen heb ik ook nog staan, masterlijk spul is dat _/-\o_
Het rechterkanaal van het ambi-light werkt gewoon, maar dat is ook te zien.
Het linkerkanaal zie ik ook wel alleen veel minder fel en het verlicht gewoon heel de linker hoek van mijn kamer. Maar over een tijdje ga ik het huis uit en dan komt de tv tegen een muur te hangen. Plus dat ik dan ook de speakers op stel zodat ik er echt goed voor zit. Maar voor nu ben ik gewoon tevreden met hoe het staat... nu alleen die Onkyo 706 nog en ik ben helemaal klaar :P

Alle vier de planken stonden eerst vol met Lego, maar zoals je ziet is daar nu niet veel meer van over.
Een van de planken geeft nu plaats aan mijn schedel--verzameling.
En de andere plank is gepromoveerd tot dvd-plank.
En als de dvd- en game-collectie zo door gaan groeien word er straks nog een plank bijgetrokken om daar de games op te zetten.

Dat betekent dus nog meer Lego naar de bergzolder. Maar het is zeker wel meesterlijk spul. Alleen "jammer" dat je er je hele leven aan vast zit. Want tweedehand brengt het niets meer op. Al is het wel zo dat ik weer een tijd met Lego speel als ik iets uit elkaar haal om naar de bergzolder te brengen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mensen, willen jullie de Topicwaarschuwing weer in acht nemen? Dit topic is puurvooral voor het laten zien van je home cinema, niet voor het neuzelen over kastjes, nog te maken meubels en dergelijke.

Dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Kaj. op 07-12-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaj. schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:20:
Mensen, willen jullie de Topicwaarschuwing weer in acht nemen? Dit topic is puurt voor het laten zien van je home cinema, niet voor het neuzelen over kastjes, nog te maken meubels en dergelijke.

Dank.
Het posten moet ook een beetje leuk/gezellig blijven, en af en toe een keer een reactie of een vraag lijkt me dan niet ongepast. Het moet ook geen opsom topic worden, ikzelf vind het leuk om tips etc. van anderen te lezen, dat helpt mij weer om mijn home cinema tiptop in orde te krijgen. En als je naar de vorige pagina kijkt worden er meer dan genoeg sets gepost..

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaj. schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:20:
Mensen, willen jullie de Topicwaarschuwing weer in acht nemen? Dit topic is puurt voor het laten zien van je home cinema, niet voor het neuzelen over kastjes, nog te maken meubels en dergelijke.

Dank.
Ach man zeur niet, zonder meubels kun je ook geen HT hebben?!.... (als het nou ging over de sneeuwklokjes ging die weer boven de aarde komen... kan ik je reactie nog enigzins voorstellen :P )

Vind het ook juist erg leuk om tips en truuks te krijgen van anderen qua meubels, omdat audio en meubels gewoon bij elkaar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zeker, meubels zijn ook nodig, maar de crew heeft er altijd een punt van gemaakt om dit geen adviezen-topic te laten worden. Of dat nu over een versterker gaat of over een zelfbouwkastje; daar kun je gewoon beter een aparte thread voor starten. :)

Ik heb mijn post wat aangepast overigens; stond er wel erg hard.

[ Voor 12% gewijzigd door Kaj. op 07-12-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met the Blob en _Diesel_ eens.
We hoeven onze ervaringen en kritiek wisselen, wat vr meubel het ook is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd de foto's!

Speakerloos:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3190/3091475135_39883ea11c.jpg?v=0

De nieuwe fronts, de minipods:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3010/3092311982_ce378b800e.jpg?v=0

Een van de rears, de micropod:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3226/3092312746_898c560cc6.jpg?v=0

Fronts en rears komen nog op een andere plek (worden bevestigd aan de muur), dit was even een "noodoplossing". Center moet nog worden geleverd.
Wat het eerste opviel toen ik de doos openmaakte was het gewicht van de speakers. De micropods zijn erg klein tov de minipods, maar hebben behoorlijk wat gewicht! Daardoor voelen de minipods nogal licht aan, en dat geeft een beetje een goedkoop gevoel.

Het geluid dat ze produceren is meer dan prima, komt -op de laagweergave na- enorm dicht in de buurt van de MA bronze serie. Ietwat schel hoog en een prima mid. Geluid komt goed los van de speakers en de micropodjes klinken in de surroundopstelling gewoon heel erg goed!

Tot nu toe dus helemaal tevreden :D!
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.