Zo, voor de mensen die het leuk vinden om te lezen zal ik even een verhaaltje posten:
Ik werk bij de BCC en we kregen daar vorige week een nieuwe lijn Denon AVR receivers binnen ( AVRxx09). Ik zat een beetje te kijken naar de 1509, daar ik die wel interessant vond. 's Avonds heb ik toen thuis de twee voorgaande delen van dit topic doorgebladerd en werd ik wel erg geprikkeld door alle mooie opstellingen (complimenten aan allen!). Nou had ik voor mijn doen wel mooi spul staan (Denon DRA500 stereo receiver en twee keer Mordaunt-Short 904i speakers) alleen vond ik de opstelling van de speakers e.d. niet echt goed. Echter, de volgende dag heb ik op mijn werk besloten de AVR1509 te kopen en de DRA500 te verkopen, dit is allemaal zonder problemen verlopen. Ik wilde graag een nieuwe receiver omdat de DRA500 geen subwoofer uitgang had en ik toch wel graag een home theater opstelling wou creeëren.
De AVR1509 heb ik vandaag opgehaald en meteen neergezet. Daarna heb ik ongeveer 2,5 uur besteed aan het verbouwen en opruimen van mijn kamer. Het begin is er nu en evt. updates zal ik zeker hier posten. Later in deze post volgt nog een wish-list.
Dat was het wel, nu de foto's!
Als je de kamer binnenkomt zie je dit:
Met het glazen deurtje van het TV-meubel opengeschoven:
Close-up van het TV-meubel:
Close-up van de receiver + DVD recorder:
En dan als je naar links kijkt als je mijn kamer in komt zie je dit:
En als je naar rechts kijkt dit:
En nog een close-up van het TV-meubel plus speakers; stof-frontjes erop:
En stof-frontjes eraf:
En wat zien jullie nou allemaal?
Audiospul:
-Denon AVR1509 receiver;
-2x Mordaunt-Short MS904i;
Console:
-Playstation 2;
TV:
-82cm Philips Matchline TV (100hz, topmodel destijds)
DVD recorder:
-Philips DVD recorder, type ontbreekt mij eventjes
Laptop:
-Dell Studio 15
Verder wil ik nog van mijn desktop PC misschien een Home Theater PC maken, maar dat weet ik nog niet zeker. En alles stuur ik aan met de Logitech Harmony 555 afstandsbediening.
En nog een wish-list:
Op zeer korte termijn:
-Monstercable speakerkabel (ongeveer 20 a 30 meter heb ik nodig denk ik...) a 8 euro de meter;
-Quicklocks voor 't speakerkabel.
Iets langere termijn:
-Achterspeakers (nog geen flauw idee wie/wat/waar en hoe);
-Subwoofer (nog geen flauw idee wie/wat/waar en hoe).
Dat was het wel denk ik!
Als iemand tips heeft over de Subwoofer; gráág! (Het is een kamer van 5x3 meter, dus weet niet of dat effect heeft?)
Greetz, RBH
P.S.: Foto's zijn gemaakt met mijn 10-22 lens, dus vertekening is aanwezig!