Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 348.642 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
lex schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:59:
[...]

aangezien de 685 en CM1 vrijwel gelijk zijn en ik ervaring heb met de CM1 op verschillende typen versterkers denk ik niet dat je dit zomaar kan beoordelen door naar de specs te kijken ;)
AFAIK zijn de RA-04, RA-05 en RA-06 gelijk qua opbouw. Het enige verschil (zoals het op de Rotel website staat) zijn uitrusting (zoals wel of niet een remote) en het vermogen. Net zoals bij de RB- serie, de RB-1070 en RB-1080 zijn qua opbouw het zelfde alleen levert de RB-1080 meer vermogen. (Heb zelf de RB-1070, maar ook de 1050 en 1080 gehoord.) En het neemt niet weg dat het imho gewoon een leuke combo is, en dr is natuurlijk altijd beter... M'n post was niet gebaseert op alleen specs maar ook op common sense en ervaring met Rotel spullen. :)

En om het topic niet helemaal te bevuilen met geblaat wat specs van mijn spullen:

Hometheatre:
- Marantz SR4002 Receiver
- Marantz DV4001 DVD-Speler
- Dali Concept 6 (Front)
- Dali Concept Center (Center)
- Dali Concept 2 (Rear)
- Sony KDL-32U2000 TV

Stereo:
- Rotel RC-1070 Pre-Amp
- Rotel RB-1070 Power-Amp
- Rotel RCD-1072 CD-Speler
- Monitor Audio GS-20 Speakers

Foto's volgen tzt nog wel eens. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dualdude op 30-10-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:57

Aapje

Opel-beun
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GjTAW0ALBPTcFK1VpE1JgWVq/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iSNuMGd09Kl2kg9orwOCj78w/full.jpg

Ik vind m'n setup nu eindelijk topic waardig :P
HTPC met 250gb, e4450 + 2gb ram
DVR met UPC Royaal pakket
PS2 Aqua met 80gb hd erin

De JBL subwoofer is klein beetje omgebouwt door mij, en word binnenkort vervangen met een Z5500 setje, idem met die lelijke aiwa speakers :) En er komt nog misschien een Xbox360 bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dualdude schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:03:
[...]

AFAIK zijn de RA-04, RA-05 en RA-06 gelijk qua opbouw. Het enige verschil (zoals het op de Rotel website staat) zijn uitrusting (zoals wel of niet een remote) en het vermogen. Net zoals bij de RB- serie, de RB-1070 en RB-1080 zijn qua opbouw het zelfde alleen levert de RB-1080 meer vermogen. (Heb zelf de RB-1070, maar ook de 1050 en 1080 gehoord.) En het neemt niet weg dat het imho gewoon een leuke combo is, en dr is natuurlijk altijd beter... M'n post was niet gebaseert op alleen specs maar ook op common sense en ervaring met Rotel spullen. :)

En om het topic niet helemaal te bevuilen met geblaat wat specs van mijn spullen:

Hometheatre:
- Marantz SR4002 Receiver
- Marantz DV4001 DVD-Speler
- Dali Concept 6 (Front)
- Dali Concept Center (Center)
- Dali Concept 2 (Rear)
- Sony KDL-32U2000 TV

Stereo:
- Rotel RC-1070 Pre-Amp
- Rotel RB-1070 Power-Amp
- Rotel RCD-1072 CD-Speler
- Monitor Audio GS-20 Speakers

Foto's volgen tzt nog wel eens. :)
Zou leuk zijn om foto's te zien :) Zit aan een vergelijkbare opstelling te denken en ben benieuwd hoe de dali's jou bevallen in combinatie met de sr4002 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Heb de Concept's bij Hobo ooit gehoord en toen de Center gekocht (had de rest al).
Ik vind de combinatie met Marantz SR-8001 erg mooi, maar advies blijft hier altijd: eerst luisteren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:28
Roderiktweaker schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:12:
Is ook prima. Heb zelf helaas stoeptegels en rubbers onder mijn luidsprekers. Omdat een goede marmere plaat die betaalbaar is moeilijk te krijgen is.
Probeer het eens bij een grafsteen handel, die hebben soms nog wel stukken liggen die kan je misschien wel voor een mooi prijsje meenemen.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:31:
[...]

Zou leuk zijn om foto's te zien :) Zit aan een vergelijkbare opstelling te denken en ben benieuwd hoe de dali's jou bevallen in combinatie met de sr4002 >:)
Ze bevallen me prima. De SR-4002 heeft meer dan genoeg vermogen om ze aan te kunnen sturen. De Concept Center klinkt wel wat 'dunner' in verhouding tot de rest en lijkt daarom wat afwijkend te klinken. In het begin had ik zo iets van, ik weet niet of ik dit wel wat vind. Maar na wat meer films getest te hebben past hij er toch wel goed bij vind ik. Ik zou nu niet meer voor de SR-4002 gaan maar voor de SR-4003. Deze heeft een nieuwer design (ik vind hem mooier) en deze heeft eigen decoders aan boord voor de nieuwere audio formaten. Of je moet dit niet belangrijk vinden en de SR-4002 veel goedkoper kunnen krijgen natuurlijk.

Ik had de Concept 2's eerst aan een NAD C320BEE, maar ik vind ze aan de Marantz prettiger klinken. De NAD lijkt wat minder warm te klinken dan de SR-4002. Is wel een beetje een appels-peren vergelijking opzich (stereo versterker vs surround receiver), maar NAD en Marantz hebben toch beide wel hun eigen karakter. Dit verschil merkte ik ook toen ik m'n Concept 2's aan een Marantz PM-4001 probeerde. Deze is wel vergelijkbaar met de C320BEE, alleen heeft iets minder vermogen.

M'n huisgenoot heeft de Marantz SR-4001 maar dan met Mordaunt Short speakers (900 Serie). Hij heeft 904's als front. Mijn voorkeur gaat uit naar de Dali's omdat deze wat helderder klinken. De Mordaunt Shorts lijken wat warmer te klinken maar dat komt ook omdat ze wat minder helder zijn dan m'n Dali's. Maar zoals al is gezegt, voor je wat koopt zou ik eerst zelf gaan luisteren. :)

Hierbij alvast twee piccies van m'n HT:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zetec/audio/marantz_dali_01.jpg
Ik heb een paar rubberen 'dopjes' op het plankje geplakt en daar steunt de center op. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zetec/audio/marantz_dali_02.jpg
Pics zijn genomen direct na het plaatsen van alle meubels e.d. dus er hangt nog niks aan de muur, dat is inmiddels anders, voor daar weer opmerkingen over komen. ;) Op deze foto zijn de surrounds ook nog niet aangesloten.

@Mac1987
De SR-8001 vind ik persoonlijk te duur icm. de Concepts. Die verdient eigenlijk hoogwaardigere speakers. Als je stereo ook belangrijk vind is de overweging voor een paar stapjes hoger qua receiver nog wel het overwegen waard maar puur voor surround is het naar mijn mening niet nodig. :) Ik heb de SR-4002 gehoord naast de SR-7001 en vond voor films de 7001 niet het prijsverschil waard met de Concepts als speakers.

[ Voor 11% gewijzigd door Dualdude op 31-10-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Afbeeldingslocatie: http://blog.hometheatermag.com/cedia2008/B&W%20CM9.jpg

Niet van mij, maar ik wordt er wel verdomd hebberig van!

http://uk.cinenow.com/vid...m9-cedia-expo-denver-2008

Ik vond het zonde om er een nieuw topic voor te openen, maar oh man, wat een mooie range. :)

[ Voor 42% gewijzigd door PHiXioN op 31-10-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:58
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:03:
Na een aantal jaar hier te hebben rond gekeken leek het me leuk mijn eigen homecinemaslaapstudeerkamer te laten zien.
Hij is nog in progress wat ook behoorlijk te zien is.

Zoals je ziet kan er nog wel het een en ander aan kabelmanagement gedaan worden. Momenteel heb ik hier echter niet genoeg tijd voor ivm. een tentamenweek ;( . Ook ben ik van plan binnenkort zuilluidsprekers aan te schaffen vandaar mijn leuk geïmproviseerde speakerstands 8)
[afbeelding]

Wat er te zien is:

- TV: Panasonic 42pz80
- Speakerset: JBL SCS 178
- Receiver: Sony STR-DG720 (presteert wat mij betreft prima, meer dan krachtig genoeg voor mijn kamer en was de enige betaalbare receiver met meerdere HDMI ingangen ruim een jaar geleden)
- Playstation 3
- Xbox 360
- Toshiba HD-EP30 HD-DVD speler
- Popcorn Hour
- Logitech Harmony 885 universele afstandsbediening
- Paar controllers
- Gitaar
- Een deel van mijn films (waarvan een 40tal Blu-Ray en HD-DVD)
- Een flinke Pulp Fiction poster

Mijn set als ik tv kijk of game:
[afbeelding]

Een ander deel van mijn films
[afbeelding]

Mijn kijkplek waar nog wat aan te verven en op te knappen valt.
[afbeelding]

En als laatste mijn bureautje/werkplek
[afbeelding]

Wat er te zien is:

- Ipod
- Stapeltje liggende externe harde schijven
- Een staande externe harde schijf
- Draadloos muis en toetsenbord (type weet ik zo even niet O-) )
- Logitech X-240 speakerset
- Samsung SyncMaster 245Bplus
- Telefoon
- Acer 5920
- Game PC

Zowel de laptop als de PC zijn aan beide de tft en mijn receiver aangesloten via een HDMI kabel en het geluid van de PC loopt via een optische kabel.
De laptop wordt vooral voor school gebruikt en om af en toe series op mijn tv af te spelen en de PC om te gamen of 1080p af te kunnen spelen zonder stotteren (waar mijn Popcorn Hour wel moeite heeft met de beroemde vogelscene uit Planet Earth heeft mijn pc er totaal geen moeite mee).

Al met al niets vergeleken met sommige sets in dit topic maar een leuk setje voor op de slaapkamer van een arme student lijkt me zo :) .
Hoe bevalt die speakerset? Waren laatst in de aanbieding bij Pricex.nu. NIet genomen omdat ze een impendantie van 4 ohm hebben en dat zou niet matchen met de versterker :(

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De speakerset bevalt mij eigenlijk enorm goed, ik ken niemand die ze bij mij heeft beluisterd die er niet van onder de indruk was. Het zal niet zo goed klinken als een set van 1000 euro maar dat verwacht ik ook niet. Ik heb eigenlijk bijna geen minputen. Als ik dan iets moet noemen is het natuurlijk het laag wat je niet echt kan verwachten van zulke speakers en al helemaal in die prijscategorie. Gelukkig maakt de subwoofer er een hoop goed.
Ik heb zelf ook 8 ohm versterker maar ik heb nooit problemen gehad. Soms kijk ik een film zoals The Pirates of the Caribean met een heel hoog volume, dit zonder dat mijn versterker te heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dualdude schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:17:
[...]

Ze bevallen me prima. De SR-4002 heeft meer dan genoeg vermogen om ze aan te kunnen sturen. De Concept Center klinkt wel wat 'dunner' in verhouding tot de rest en lijkt daarom wat afwijkend te klinken. In het begin had ik zo iets van, ik weet niet of ik dit wel wat vind. Maar na wat meer films getest te hebben past hij er toch wel goed bij vind ik. Ik zou nu niet meer voor de SR-4002 gaan maar voor de SR-4003. Deze heeft een nieuwer design (ik vind hem mooier) en deze heeft eigen decoders aan boord voor de nieuwere audio formaten. Of je moet dit niet belangrijk vinden en de SR-4002 veel goedkoper kunnen krijgen natuurlijk.

Ik had de Concept 2's eerst aan een NAD C320BEE, maar ik vind ze aan de Marantz prettiger klinken. De NAD lijkt wat minder warm te klinken dan de SR-4002. Is wel een beetje een appels-peren vergelijking opzich (stereo versterker vs surround receiver), maar NAD en Marantz hebben toch beide wel hun eigen karakter. Dit verschil merkte ik ook toen ik m'n Concept 2's aan een Marantz PM-4001 probeerde. Deze is wel vergelijkbaar met de C320BEE, alleen heeft iets minder vermogen.

M'n huisgenoot heeft de Marantz SR-4001 maar dan met Mordaunt Short speakers (900 Serie). Hij heeft 904's als front. Mijn voorkeur gaat uit naar de Dali's omdat deze wat helderder klinken. De Mordaunt Shorts lijken wat warmer te klinken maar dat komt ook omdat ze wat minder helder zijn dan m'n Dali's. Maar zoals al is gezegt, voor je wat koopt zou ik eerst zelf gaan luisteren. :)
Tof dat je het zo uitgebreid omschrijft! Natuurlijk ga ik luisteren voor ik een keuze maak. Mijn onderbouwing voor de SR4002 is vooral eigenlijk de prijs op dit moment. Ik heb een ps3, en die kan het hdaudio gedeelte ook voor zijn rekening nemen dus met deze receiver zit ik voorlopig goed lijkt me :)

Grappig dat je de vergelijking aanhaalt tussen mordaunt short en dali. Ik twijfel namelijk tussen deze twee speakersets. (combi 902/904 en de concepts die jij hebt). Dali is wat hoger in budget, en ik ben nu wat aan het afwegen of me dat het verschil waard is. De mordaunt short kastjes heb ik inmiddels gehoort aan een SR4002 en dat klonk idd warm zoals ook een beetje bekend is van de combi Marantz en MS, de dali's hoop ik deze week ergens te beluisteren. In ieder geval bedankt voor het delen van je ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:12:
De speakerset bevalt mij eigenlijk enorm goed, ik ken niemand die ze bij mij heeft beluisterd die er niet van onder de indruk was. Het zal niet zo goed klinken als een set van 1000 euro maar dat verwacht ik ook niet. Ik heb eigenlijk bijna geen minputen. Als ik dan iets moet noemen is het natuurlijk het laag wat je niet echt kan verwachten van zulke speakers en al helemaal in die prijscategorie. Gelukkig maakt de subwoofer er een hoop goed.
Ik heb zelf ook 8 ohm versterker maar ik heb nooit problemen gehad. Soms kijk ik een film zoals The Pirates of the Caribean met een heel hoog volume, dit zonder dat mijn versterker te heet wordt.
Dit schijnt (taal)technisch niet goed te zijn, maar het zijn wel tevens 'mijn woorden'. Ik wilde er dan ook een '8 ohm versterker' aanhangen, maar las dat je dan 2 4 ohm speakers per uitgang in serie zou moeten aansluiten.

Dat jij nu alsnog geen problemen ondervind, daar baal ik wel van (voor mezelf) ;)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:02
Ai.... verkeerd ge-quote...

[ Voor 96% gewijzigd door Charlie932 op 01-11-2008 15:33 ]

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
@Mac1987
De SR-8001 vind ik persoonlijk te duur icm. de Concepts. Die verdient eigenlijk hoogwaardigere speakers. Als je stereo ook belangrijk vind is de overweging voor een paar stapjes hoger qua receiver nog wel het overwegen waard maar puur voor surround is het naar mijn mening niet nodig. :) Ik heb de SR-4002 gehoord naast de SR-7001 en vond voor films de 7001 niet het prijsverschil waard met de Concepts als speakers.
Ja, ik was een beetje onduidelijk in mijn verhaal. Wat ik probeerde te zeggen is dat Dali's qua klank prima samengaan met Marantz. De SR8001 staat wel een stuk hoger in de range, maar heeft min of meer dezelfde klankkleur. Ik heb overigens alleen de Concept Center. Mijn fronts zijn de Suite II 2.8 en mijn achterspeakers de Blue 2002.
Dit komt doordat ik telkens een onderdeel verbeter. Ik begon met dezelfde set maar dan met Blue 3003's als front en een Denon AVR-1905. De Blue C1000 center was 2x zo duur als de Concept en ik vond hem niet noodzakelijkerwijs beter, vandaar de Concept Center. Vervolgens liep ik tegen een goede aanbieding aan voor de Marantz en heb ik die gekocht. Ik miste wat power bij de Denon (was ook 4 klasses lager dan de SR8001). Tenslotte kwam ik de Suites tegen voor een schappelijke prijs en heb ik die gekocht.

Ik heb geen gescheiden surround en stereo set zoals jij, dus stereo is bij mij inderdaad wat meer van belang bij mijn surroundcomponenten dan bij jou.
Vind het wel een mooie combinatie van surround en stereo die jij hebt btw _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door mac1987 op 01-11-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29

Superflip

*pwiet*

PHiXioN schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:18:
[afbeelding]

Ik vond het zonde om er een nieuw topic voor te openen, maar oh man, wat een mooie range. :)
Die vallen serieus tegen als je goede ELAC's ofzo hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHiXioN schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:18:
[afbeelding]

Ik snap niet dat mensen altijd op het uiterlijk afgaan van speakers. ;( Ze zijn immers gebouwd om te beluisteren. Ok, het oog ook wil ook wat, maar om dan gelijk te concluderen dat ze beyond pro zijn, nee.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
mac1987 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:54:
Vind het wel een mooie combinatie van surround en stereo die jij hebt btw _/-\o_
Danku..danku.. ;)

Hierbij nog een piccie van m'n stereoset

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zetec/audio/rotel_ma.jpg
Normaal staan de Dali speakers en Marantz apparatuur er natuurlijk niet bij. ;) Maar moest het even ergens kwijt tijdens het inrichten van m'n slaapkamer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
Dualdude schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:17:
[...]

Hierbij alvast twee piccies van m'n HT:
[afbeelding]
Ik heb een paar rubberen 'dopjes' op het plankje geplakt en daar steunt de center op. :)

[afbeelding]
Pics zijn genomen direct na het plaatsen van alle meubels e.d. dus er hangt nog niks aan de muur, dat is inmiddels anders, voor daar weer opmerkingen over komen. ;) Op deze foto zijn de surrounds ook nog niet aangesloten.

@Mac1987
HELE dikke set man....en dat op je slaapkamer!!! Damn you:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
Tzt verhuist het nog wel naar een woonkamer, maar studeer nog dus woon met meerdere personen in een huis. Als ik een eigen huis heb dan komt het anders te staan. Heb gelijk maar iets gekocht wat me wel naar m'n zin is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:07
Zoals men in andere topics wellicht heeft kunnen lezen, ben ik onlangs overgegaan tot de aanschaf van een andere woning. Bij wijze van afscheid post ik hier wat pics van mijn huidige situatie. Ik volg dit topic al vele delen en heb zelf af en toe wat foto's opgeslagen ter inspiratie voor mijn nieuwe stek.

De totale oppervlakte van woonkamer+open keuken gaat naar 50 vierkante meter en ik ben erg benieuwd wat dat voor het geluid gaat doen. Nu heb ik wel last van staande golven in het laag, maar misschien mis ik de nieuwe situatie juist wel een subwoofer. Eerst maar eens m'n nieuwe buren leren kennen :P

Maar goed, nu eerst de situatie "voor". Het zijn (oudere) brakke telefoonpics, want ik heb geen camera.

Het overzicht (tegenwoordig is het iets "gezelliger"):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~webmelk/IMAGE_122.jpg

Versterker, een NAD:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~webmelk/IMAGE_124.jpg

Superaudio/dvd-speler van Sony:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~webmelk/IMAGE_125.jpg

Trots van het systeem, de speakers, 2 keer ALR-Jordan Number 3:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~webmelk/IMAGE_017.jpg

De plek van waaruit het allemaal bekeken wordt:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~webmelk/IMAGE_018.jpg

In het witte kastje zit tegenwoordig ook een stille pc met grote harde schijf verstopt en ook een ander geweldig apparaat: een Squeezebox Duet. En de verzameling cd's is wat uitgebreid 8)

Zoals gezegd ervaar ik het in het echt allemaal wat warmer en gezelliger dan op de foto's. Het zal wel zijn dat ik niet zo'n goede fotograaf ben. De versterker in het kastje heeft weinig ruimte om zijn warmte kwijt te kunnen, maar het lijkt wonderwel toch goed te gaan.

De speakers ben ik het meest blij mee, maar ik vind het lastig om te omschrijven wat er nou precies zo goed aan is. Ze zijn erg clean en analytisch, maar hebben toch een fijn geluid. (Klinkt meteen alweer tegenstrijdig.)

Op mijn verlanglijstje staat al een tijdje een beamer, maar die kan natuurlijk beter wachten tot na de verhuizing (ben een jaar aan het zoeken geweest). Verder heb ik na wat demo's besloten dat ik Chinese audio wel interessant vind en dan met name de Shanling A300 (versterker) en een door Pacific Audio gemodificeerde MHZS cd-speler. Die klonken beiden heel erg fijn. Maar tegen die tijd dat ik echt dingen ga aanschaffen, ga ik nog wel meer luisteren en dan hoor ik vast ook andere mooie apparaten.

De overstap naar 5.1 zie ik mezelf niet snel maken, hoewel ik wel van films hou. Muziek blijft veruit het belangrijkste en is hetgene dat veel geld mag kosten. Maar wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Weet iemand waar ik B-Bod kan contacteren, die gast die ongeveer jaar terug foto's postte van zijn Innova Podium tv meubel. Zou er ook zo een willen kopen en info nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ Henk schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:03:
........Verder heb ik na wat demo's besloten dat ik Chinese audio wel interessant vind en dan met name de Shanling A300 (versterker) en een door Pacific Audio gemodificeerde MHZS cd-speler. Die klonken beiden heel erg fijn. Maar tegen die tijd dat ik echt dingen ga aanschaffen, ga ik nog wel meer luisteren en dan hoor ik vast ook andere mooie apparaten.
Dan moet je zeker deze versterker een keer gehoord hebben, de Jungson JA 88 D. Ik doe hem in ieder geval niet weg, het is de beste versterker die ik ooit gehoord heb! Ook in de hogere prijsklassen van >3000 euro, kunnen aan deze versterker niet tippen qua zuiverheid....
Afbeeldingslocatie: http://i294.photobucket.com/albums/mm115/wietsez/DSC02370.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit heel erg te twijfelen over mijn nieuwe aanschaf.

Ik zit heel erg te denken aan de B&W CM serie. En dan in de kleur wenge (donder bruin).
Alleen vraag ik me heel erg af hoe dit staat bij een zwarte televisie en zilveren apparatuur.
Ik ben bang dat het een beetje een kermis gaat worden.

Ik heb juist speciaal gekozen om de apparatuur zilver te houden, en de televisie zwart, om het niet een zwart geheel te maken.
Dus als er iemand is met een dergelijke setup dan ben ik erg benieuwd naar de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou eindelijk dan verhuist en goed kunnen opstellen! Het is dus een soort ''Deticated room'' geworden in de woonkamer ben erg blij mee zoals het nu is, alleen de RA Gimini is er nog niet die verwacht ik vandaag of morgen. Ik zal hieronder even vertellen wat er allemaal staat en licht...

Hardware:

Samsung LE40A656 Full HD LCD
Onkyo TX SR-605
Playstation 3 320GB
Panasonic BD-30
Digitenne (kaartje in de TV)

Speakers: allen aangesloten met 2x2,5mm kwaliteitskabel.

4x JBL Northbridge E80 fronts en rears/ front bi-wire
1x JBL Northbridge EC25 centerspeaker
1x RA Gimini subwoofer/ Oehlbach Y kabel

Kabels bestaan uit Oehlbach en Vivanco zoveel mogelijk hetzelfde gehouden.

Hoop afstandbedieningen haha

Media:

+- 250DVDs
+- 20 Blu Ray's
+- 12 games
+- 100 albums op de PS3

De harware is eigenlijk het laatste jaar helemaal vernieuwt, op 2 JBL e80s na. Dus voorlopig is het even klaar wat dat betreft (al wil ik graag weer terug op Denon) en zal er weer wat meer media binnenkomen om van al dat moois te genieten! En nu dan wat foto's zodra de RA Gimini er is zal ik er een nieuwe foto opzetten! Ben benieuuwt wat jullie ervan vinden.....

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/zix4qo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/rmoilj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/ann9xz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2n8333m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/30agtoo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2nuoz9e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2nc3uc0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/nxjlgj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Laatst online: 20-06-2022
Afbeeldingslocatie: http://www.pruttelpot.com/afb020.jpg

Sorry voor de slechte kwaliteit foto, maar hier de specs;

LG 32" lcd tv (hd ready)
Harman/Kardon AVR 132
Harman/Kardon DVD 47
Harman Kardon boxen set met actieve subwoofer (type vergeten)
Conceptronic CFullHDMA mediaplayer
UPC Mediabox met DVR
Marantz RC9500 remote controll (touchscreen fullcolor, IR en RF)

En in de verkoop:
Philips RC9800i (IR en Wifi).

Niet op de foto:
Sony draaitafel
Synology DS207+ nas (foto/film/muziek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Modbreak:Even wat "de mijne is groter dan de jouwe" / "ik heb er meer verstand van" geblaat verwijderd.

Vind het trouwens dieptriest dat het nodig geweest is; beetje respect voor elkaar please.

[ Voor 19% gewijzigd door teacher op 03-11-2008 20:32 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm heb ik nou ook wat verkeerds gezegt, weet niet wat daarna nog gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Ik heb een Denon AVR-1909 en die staat in een nogal krap audio meubel.
Daarom heb ik in de achterwand 2 80mm fans geplaatst, voor wat koeling. Ondanks dat ik hiervoor de zogenaamd stilste fans die te krijgen zijn voor heb gekocht, hoor je ze best wel goed, vooral tijdens gesproken scenes op tv en tijdens films.

Nu zie ik hier een aantal receivers ook klem staan in het meubel, bijvoorbeeld van:
Pruttelpot:
Afbeeldingslocatie: http://www.pruttelpot.com/afb020.jpg
JalkePeters:
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2nc3uc0.jpg
DJ Henk:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~webmelk/IMAGE_124.jpg
Minneyar:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/cvdberg/SP3avOKk0LI/AAAAAAAAE3A/Qb0hePYvYYY/s576/DSCF3681.JPG
Rav:
Afbeeldingslocatie: http://i398.photobucket.com/albums/pp63/tnetupload/_MG_2315.jpg

Ik begrijp dat het zondermeer beter is als de receiver lekker uit kan waaien, maar hoe slecht is het nu echt om je receiver zo in te bouwen, zonder koeling?

Om een idee te geven, zo is het bij mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.sparla.org/images/got/receiver_klem.jpg
De receiver kan er dus niet uit zonder de plank er onderuit te halen. Het meubel is achter de rand iets hoger. Hij heeft nog een paar (1-3) cm boven zich, voordat hij het meubel raakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 14:37
Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar mijn meubel is aan de achterkant volledig open. En als ik mijn versterker voel is hij ook niet echt warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 19:25
Dirtbiter schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:46:
Daarom heb ik in de achterwand 2 80mm fans geplaatst, voor wat koeling. Ondanks dat ik hiervoor de zogenaamd stilste fans die te krijgen zijn voor heb gekocht, hoor je ze best wel goed, vooral tijdens gesproken scenes op tv en tijdens films.
De "zogenaamd stilste fans die te krijgen zijn"? Toen ik dat las ging ik direct naar SPCR toe om te kijken of ik iets gemist had, maar daar staan ze niet. Sterker nog, ik vind met google helemaal geen reviews van het ding? Waarop baseer je dat ze de stilste zijn, op die 12dB die in de specs staan? Daar klopt kennelijk weinig van, want 12dB(A) hoor je echt niet. ;)

Ik denk dat je met twee Scythe SY1225SL12L fans op 9V ofzo, gemonteerd met van die rubberen ophangdingetjes, al heel wat minder hoort (zeg maar, niets meer).

Mijn receiver heeft oven ook maar een centimeter of 3, maar de achterkant van mijn kast is dan wel volledig open. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Mooie receiver met mooi scherp display en echt metalen volumeknoppen enzo voor de prijsklasse, die AVR-1909 :)
Ik had hiervoor de 1905, maar die zag er toch 2 klasses goedkoper uit (zeg maar, als zijn eigen klasse ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:07
Nu zie ik hier een aantal receivers ook klem staan in het meubel, bijvoorbeeld van:

...
DJ Henk:
[afbeelding]

Ik begrijp dat het zondermeer beter is als de receiver lekker uit kan waaien, maar hoe slecht is het nu echt om je receiver zo in te bouwen, zonder koeling?
Ik vind die van mij niet echt ingebouwd. Er is weinig ruimte aan de bovenkant, maar veel aan de achterkant en aan de zijkanten, waar ook ventilatieroosters zitten. Als je op een warme zomerdag na veel spelen nog steeds je hand erop kunt leggen zonder hem te verbranden, lijkt het me wel goed. (Maar dat is maar mijn idee. Ik heb er niet officieel verstand van, of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomPana
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-02-2022
@ JalkePeters

Waar is het meubel vandaan als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kwantum... hij was uhmm ff denken 189,- heeft poosje geleden in de folder gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:00:

Ik zit heel erg te denken aan de B&W CM serie. En dan in de kleur wenge (donder bruin).
Alleen vraag ik me heel erg af hoe dit staat bij een zwarte televisie en zilveren apparatuur.

Ik heb juist speciaal gekozen om de apparatuur zilver te houden, en de televisie zwart, om het niet een zwart geheel te maken.
Dus als er iemand is met een dergelijke setup dan ben ik erg benieuwd naar de foto's.
Goed om te weten dat deze nu ook in hoogglans zwart verkrijgbaar zijn dan:
http://www.hangcenter.hu/docs/B&W_CMSzeria.pdf

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:19:
Imiddels verhuisd naar een nieuwe woning. Hierbij mijn Homecinema inrichting:

[afbeelding]
Ik ben ook op zoek naar een salontafel in wit hoogglans. Waar heb je deze gehaald? Aan welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Hoe voorzie je die ventilators van stroom?
Ik heb m'n HK receiver ook in een heel krap kastje staan, ik vind hem soms wel redelijk warm worden.
Aan de zijkant en bovenkant is een halve centimer over. Aan de zijkanten heb ik grote gaten geboord, zodat daar koele lucht vandaan kan komen. De achterkant is open, maar daar zitten geen koelgleuven.
Sommige HK receivers hebben intern al een ventilator zitten, geen idee of dat bij die van mij het geval is (AVR 245)
Ook ik vraag me af, wat is te warm en waar kan zo'n receiver tegen?

[ Voor 16% gewijzigd door T-8one op 04-11-2008 20:56 ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Tja, de nieuwe Onkyo's worden zo warm dat je je handen eraan kan branden. Volgens Onkyo kan dit geen kwaad. Anderen beweren weer dat de levensduur, indien je je handen niet meer comfortabel op de receiver kan leggen, ernstig verkort wordt.
Ik hou het er maar op dat een warme receiver geen kwaad kan, maar een hete wel (pijnlijk om je hand op te leggen).
Overigens betekent een aan de buitenkant warme receiver wel dat hij zijn warmte goed afgeeft. Je hoort ook wel eens verhalen van receivers die nog geeneens handwarm worden maar dan opeens bij een feest ermee ophouden (waarschijnlijk door oververhitting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Onkyo 875 is natuurlijk "bekend" om zijn extreme warmte en er staan zat verhalen op fora te lezen over letterlijk vonken die aan de achterkant er uit komen met als gevolg een defecte voeding en dergelijke. Zo ver moet het natuurlijk ook niet gaan. Geldt voornamelijk voor dit specifieke model gelukkig, over andere Onkyo apparatuur weinig gelezen. Wilde deze eerst ook kopen maar heb toch maar voor een (minder krachtige) Pioneer gekozen die voor mij ruim voldoende is en ook na langdurig pompen nog niet eens handwarm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:06

RBH

Zo, voor de mensen die het leuk vinden om te lezen zal ik even een verhaaltje posten:

Ik werk bij de BCC en we kregen daar vorige week een nieuwe lijn Denon AVR receivers binnen ( AVRxx09). Ik zat een beetje te kijken naar de 1509, daar ik die wel interessant vond. 's Avonds heb ik toen thuis de twee voorgaande delen van dit topic doorgebladerd en werd ik wel erg geprikkeld door alle mooie opstellingen (complimenten aan allen!). Nou had ik voor mijn doen wel mooi spul staan (Denon DRA500 stereo receiver en twee keer Mordaunt-Short 904i speakers) alleen vond ik de opstelling van de speakers e.d. niet echt goed. Echter, de volgende dag heb ik op mijn werk besloten de AVR1509 te kopen en de DRA500 te verkopen, dit is allemaal zonder problemen verlopen. Ik wilde graag een nieuwe receiver omdat de DRA500 geen subwoofer uitgang had en ik toch wel graag een home theater opstelling wou creeëren.

De AVR1509 heb ik vandaag opgehaald en meteen neergezet. Daarna heb ik ongeveer 2,5 uur besteed aan het verbouwen en opruimen van mijn kamer. Het begin is er nu en evt. updates zal ik zeker hier posten. Later in deze post volgt nog een wish-list.

Dat was het wel, nu de foto's!

Als je de kamer binnenkomt zie je dit:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p112/RobinRBH/1-6.jpg?t=1225832544

Met het glazen deurtje van het TV-meubel opengeschoven:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p112/RobinRBH/2-4.jpg?t=1225832590

Close-up van het TV-meubel:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p112/RobinRBH/3-3.jpg?t=1225832609

Close-up van de receiver + DVD recorder:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p112/RobinRBH/4-4.jpg?t=1225832644

En dan als je naar links kijkt als je mijn kamer in komt zie je dit:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p112/RobinRBH/5-4.jpg?t=1225832665

En als je naar rechts kijkt dit:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p112/RobinRBH/6-5.jpg?t=1225832685

En nog een close-up van het TV-meubel plus speakers; stof-frontjes erop:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p112/RobinRBH/7-4.jpg?t=1225832720

En stof-frontjes eraf:
Afbeeldingslocatie: http://i126.photobucket.com/albums/p112/RobinRBH/8-5.jpg?t=1225832739

En wat zien jullie nou allemaal?

Audiospul:
-Denon AVR1509 receiver;
-2x Mordaunt-Short MS904i;

Console:
-Playstation 2;

TV:
-82cm Philips Matchline TV (100hz, topmodel destijds)

DVD recorder:
-Philips DVD recorder, type ontbreekt mij eventjes

Laptop:
-Dell Studio 15

Verder wil ik nog van mijn desktop PC misschien een Home Theater PC maken, maar dat weet ik nog niet zeker. En alles stuur ik aan met de Logitech Harmony 555 afstandsbediening. :)

En nog een wish-list:

Op zeer korte termijn:
-Monstercable speakerkabel (ongeveer 20 a 30 meter heb ik nodig denk ik...) a 8 euro de meter;
-Quicklocks voor 't speakerkabel.

Iets langere termijn:
-Achterspeakers (nog geen flauw idee wie/wat/waar en hoe);
-Subwoofer (nog geen flauw idee wie/wat/waar en hoe).

Dat was het wel denk ik! :)

Als iemand tips heeft over de Subwoofer; gráág! (Het is een kamer van 5x3 meter, dus weet niet of dat effect heeft?)

Greetz, RBH

P.S.: Foto's zijn gemaakt met mijn 10-22 lens, dus vertekening is aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Mooie set hoor :)
Maar vind je €160 tot €240 niet een beetje veel geld voor speakerkabel? Dat is 2/3 van de prijs van je receiver!
Zou je niet voorlopig gewone speakerkabel van €2 de meter (minimaal 2,5mm^2) voor rond de €50 halen en de rest in een center, surround of subwoofer stoppen?
Ik zou in ieder geval mijn set eerst compleet willen hebben voor ik zulke bedragen aan marginale upgrades uit ga geven. Het is nu een beetje zonde om die receiver niet in surround te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:57:
[...]

Mooie set hoor! ziet er heel goed uit! Mag ik vragen waar je de glazen salontafel vandaan hebt geplukt? :9
Hey sorry voor de late reactie, maar was op vakantie, moet ook gebeuren zo op z'n tijd.
Ik huur het appartement met een gedeelte van de inboedel, onder andere de salontafel en de bank. Weet dus niet waar de salontafel vandaan komt. Als je graag wil kan ik hem een keer op z'n kop zetten om het merk te kijken, maar aangezien ik in Ierland woon is de kans al wat kleiner dat je hem in NL tegenkomt.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:46:
[afbeelding]

Wat is dit voor meubel, ben namelijk precies in deze stijl op zoek....

Sorry voor de crappy reply, maar moet de handleiding voor het forum nog een keer goed doornemen.
Is inderdaad de Besta serie van de Ikea zoals Kneep al zei. Dit moet wel het meest voorkomende meubel op het forum zijn haha.
MartijnGizmo schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:29:
Vijfde kastje ernaast aan de linker kant? :)
eerst maar eens een grotere woonkamer. :)

Rav:
[afbeelding]

Ik heb met de decoupeerzaag de volledige vorm van de versterker uit de achterplaat gezaagd. De versterker wordt nooit echt warm.

[ Voor 15% gewijzigd door Rav op 05-11-2008 01:45 . Reden: foutje met quotes plakken ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

Ik heb de CM7 floorstanders, uitgevoerd in Wenge kleur.Mijn televisie is weliswaar niet helemaal zwart, maar het scherm zelf (dat toch het grootste oppervlak vormt) is wel diepzwart. :)

Apparatuur is uiteraard wel allemaal zilver.

Hier wederom een paar plaatjes hiervan:
Afbeeldingslocatie: http://www.larsmunne.nl/stereo/01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.larsmunne.nl/stereo/02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.larsmunne.nl/stereo/03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.larsmunne.nl/stereo/04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.larsmunne.nl/stereo/05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.larsmunne.nl/stereo/06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.larsmunne.nl/stereo/07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.larsmunne.nl/stereo/08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.larsmunne.nl/stereo/09.jpg

De plaatsing van de meubelen zoals op de foto's is nu niet meer hetzelfde. Mijn eettafel staat nu in de erker en de bank staat precies tegenover de televisie. De televisie staat ook niet langer aan de linkerkant, maar precies in het midden van het meubel.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Rexomnium schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:09:
[...]

Ik heb de CM7 floorstanders, uitgevoerd in Wenge kleur.Mijn televisie is weliswaar niet helemaal zwart, maar het scherm zelf (dat toch het grootste oppervlak vormt) is wel diepzwart. :)
Hoe bevallen deze CM7 floorstanders in de praktijk? Zou je hier in combinatie met 2xCM1 en een CMC een HT van kunnen bouwen zonder sub? Of zou je me in dat geval misschien de nieuwe CM9 aanraden?

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Pegasus81 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:23:
[...]

Hoe bevallen deze CM7 floorstanders in de praktijk? Zou je hier in combinatie met 2xCM1 en een CMC een HT van kunnen bouwen zonder sub? Of zou je me in dat geval misschien de nieuwe CM9 aanraden?
Ik kan mezelf niet echt een expert noemen op audio-visueel gebied. Mijn setup is voornamelijk gericht op stereoweergave. Ik kan je dan ook geen advies geven met betrekking tot de nieuwe CM9 speakers. Ik heb ze nog nooit gehoord namelijk :).

De CM7's zijn wel erg goed en bieden een rijk, diep geluid en geven een zeer goede bassweergave. Het geluid kan echt uit de speakers knallen en blaast je nagenoeg uit je hemd :).

Kijk in onderstaande topic voor meer info:
B&W CM Serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

mac1987 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:19:
Mooie set hoor :)
Maar vind je €160 tot €240 niet een beetje veel geld voor speakerkabel? Dat is 2/3 van de prijs van je receiver!
Zou je niet voorlopig gewone speakerkabel van €2 de meter (minimaal 2,5mm^2) voor rond de €50 halen en de rest in een center, surround of subwoofer stoppen?
Ik zou in ieder geval mijn set eerst compleet willen hebben voor ik zulke bedragen aan marginale upgrades uit ga geven. Het is nu een beetje zonde om die receiver niet in surround te kunnen gebruiken.
Bedankt. :)

Ik heb het speakerkabel toch op termijn nodig en deze maand krijg ik 22 meter (wat ik nodig heb) voor 88 euro, lijkt me een goede deal. :) Was het nou het dubbele geweest, dan had ik het nog niet gedaan nee.. Een subwoofer komt volgend jaar pas aangezien ik nog teveel uitgaven heb deze maanden.. :( Achterspeakers staan boven nog, dus die kan ik dan gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 14:37
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De plaatsing van de meubelen zoals op de foto's is nu niet meer hetzelfde. Mijn eettafel staat nu in de erker en de bank staat precies tegenover de televisie. De televisie staat ook niet langer aan de linkerkant, maar precies in het midden van het meubel.
Mooi meubel, waar komt die vandaan?
Enneuh wat voor platenspeler is dat? Ziet er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Ok, voor die prijs is het wel goed te doen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Xander schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:29:
[...]
De "zogenaamd stilste fans die te krijgen zijn"? Toen ik dat las ging ik direct naar SPCR toe om te kijken of ik iets gemist had, maar daar staan ze niet. Sterker nog, ik vind met google helemaal geen reviews van het ding? Waarop baseer je dat ze de stilste zijn, op die 12dB die in de specs staan? Daar klopt kennelijk weinig van, want 12dB(A) hoor je echt niet. ;)
Dat baseer ik inderdaad op de specs.
Ik bedoel natuurlijk de stilste 80mm fans, ik begrijp ook wel dat een teruggeschroefde 120mm fan stiller is, maar daar is geen plek voor in de achterwand. Ik moest het even met specs doen.
Ik moet nog even een dB meter opsnorren, dan meet ik een keer het geluid...
12 dB zou je inderdaad niet mogen horen.
T-8one schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:50:
[...]
Hoe voorzie je die ventilators van stroom?
Er zitten 4 fans in: 2 voor de Denon, die krijgen stroom via een 12VDC geschakelde voeding die in de extra 230 uitgang van de Denon zit (die normaal voor een DVD speler te gebruiken is).
De andere 2, voor de computer, zitten aangesloten op een molex connector die via een spare PCI slot naar buiten is gebracht.

Op deze manier zijn de fans alleen aan als het echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 19:25
Dirtbiter schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:12:
[...]

Dat baseer ik inderdaad op de specs.
Dat moet je gewoon niet doen dus. :P Die specs slaan vaak nergens op. De geluidsproductie van fans kun je alleen vergelijken met een fatsoenlijke review erbij, en dan ook alleen als de twee fans op dezelfde manier gereviewed zijn! Verschillende reviewsites houden er ook hun eigen standaarden op na...
Ik bedoel natuurlijk de stilste 80mm fans, ik begrijp ook wel dat een teruggeschroefde 120mm fan stiller is, maar daar is geen plek voor in de achterwand.
2x 120mm is qua oppervlakte toch heel wat minder dan de achterkant van je receiver? Waarom past dat dan niet in je achterwand? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:51
(jarig!)
Zo. Na veel lezen in dit topic werd het toch wel eens een keer tijd om zelf eens wat fotos neer te zetten :)

Afbeeldingslocatie: http://olivierfaber.com/random/HC/IMG_1652_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://olivierfaber.com/random/HC/IMG_1657_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://olivierfaber.com/random/HC/IMG_1679_klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://olivierfaber.com/random/HC/IMG_1720_klein.jpg

Mijn hele home theater bestaat eigenlijk voornamelijk uit oude spullen van mn pa, de speakers waren ook van hem, maar mn moeder vond ze te groot, kwam mij prima uit :)

Dit staat er:
Sony STR-DB930
Onkyo DV-SP402E
Goodmans G Magister (of iets dergelijks, meer staat er niet op)
Sharp L-37XD1E
Home theater PC, aangesloten via DVI naar HDMI

Het is dus stereo, receiver is wel surround, dus met verloop van tijd word het wel een keer surround maar ben nog student dus ik houd marktplaats maar in de gaten.
Mijn oog is gevallen op KEF iQ1 en Q6c, kijkend naar de rest van mijn setup, lijkt jullie dat een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Als je de Kef iQ serie wil moet je binnenkort naar de Hobo Stock sales. iQ1 voor €99, iQ3 voor €149 en iQ7SE voor €349 als ik het goed had :p .
Verder mag je je pa (of eigenlijk ma :+ ) wel bedanken. Zo'n best mooie set voor nop :P

[ Voor 9% gewijzigd door mac1987 op 05-11-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Minneyar schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:34:
[...]

Mooi meubel, waar komt die vandaan?
Enneuh wat voor platenspeler is dat? Ziet er mooi uit.
Meubel is zelfbouw. Platenspeler is een 30 jaar oude Lenco. Volgens mij is het de L75, maar zeker weten doe ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Helemaal super, ze zien er echt fantastisch uit (zonder de kapjes dan wel) !
Ik ga even verder denken en sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:28:
[...]

Helemaal super, ze zien er echt fantastisch uit (zonder de kapjes dan wel) !
Ik ga even verder denken en sparen :)
Tja, juist zonder die kapjes kan het een kermis worden. De speakers worden dan een stuk drukker dan met die zwarte fronten. Dat zwart staat ook beter bij je televisie, lijkt me.

Maar ach, smaken verschillen uiteraard en aan esthetisch advies heb je niet zo heel veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat was ook mijn grote zorgpunt, waarom ik ze graag eens wilde zien.
Maar het mooiste aan de speakers vind ik juist de zilveren randen die erin zitten.

Ik wil het dus combineren als bruine kleur, met mijn bruine meubels,
en de zilveren ringen met zilveren apparatuur.

Alleen de tv is dan in mijn geval nog de afsteker, gezien die zwart is,
en de gele conussen. Maar daar kan ik nog mee leven, het ziet er ook wel een beetje exclusief uit zo'n geel kleurtje van B&W :-)

Even een paint-shop van mijn voorstelling met mijn tv:

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/8986/tviz2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Afbeeldingslocatie: http://www.larsmunne.nl/stereo/tviz3.jpg
Vind ik toch een stuk rustiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Xander schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:45:
[...]

2x 120mm is qua oppervlakte toch heel wat minder dan de achterkant van je receiver? Waarom past dat dan niet in je achterwand? :)
Ik zou even een foto van mijn achterwand moeten laten zien, maar ik heb dus op precies de juiste plaatsen gaten in de achterwand gemaakt, voor alle aansluitingen (optisch, voeding, HDMI, speaker etc.).
Vervolgens kreeg ik met moeite daar nog 2 80mm fans tussen gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

en... zoals eerder vermeldt, ze bestaan nu ook in (hoogglans) zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:03:

Even een paint-shop van mijn voorstelling met mijn tv:

[afbeelding]
Ziet er goed uit! :) Wat voor Philips tv is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Tijd voor een compromis :+

Kapjes links en rechts eraf, center in de ruimte van het bovenste langwerpige center deurtje met kap. Persoonlijk vind ik de stofkapjes ook het design verpesten namelijk (alhoewel ik ze zelf nog wel op m'n Z5500 heb zitten 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RBH schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:36:
[...]

Ziet er goed uit! :) Wat voor Philips tv is het?
het is de 37PLF7662D/12

het is een vorig model,
er zijn nog wel een paar tv's die er sterk op lijken.
was de eerste echte 37inch 1080p fullhd tv van philips, dus ik moest hem toen hebben.
Was ongeveer 1000 euro.

@pegasus81,

Ik weet inderdaad dat ze ook in hoogglas zwart komen. Erg mooi!
Alleen wil ik mijn woonkamer inrichten met donkerbruine meubels.
en je kent de vrouwen, die willen dat de speakers zo min mogelijk opvallen, en ik zelf hou niet van kermis,
dus denk ik dat donker bruin dan het beste bij de overige spullen zal staan.

Bedankt voor het meedenken allemaal

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:20:
[...]

het is de 37PLF7662D/12

het is een vorig model,
was de eerste echte 37inch 1080p fullhd tv van philips, dus ik moest hem toen hebben.
Was ongeveer 1000 euro.
Ha! Die hebben wij hier beneden ook staan! Ook in 37". :) Ik dacht al, hij komt me bekend voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:20:
[...]

het is de 37PLF7662D/12

het is een vorig model,
Was ongeveer 1000 euro.

@pegasus81,

Ik weet inderdaad dat ze ook in hoogglas zwart komen. Erg mooi!
Alleen wil ik mijn woonkamer inrichten met donkerbruine meubels.
en je kent de vrouwen, die willen dat de speakers zo min mogelijk opvallen, en ik zelf hou niet van kermis,
dus denk ik dat donker bruin dan het beste bij de overige spullen zal staan.

Bedankt voor het meedenken allemaal
Bekende tv ;)

Wat nieuwe foto's van mijn woonhok:
(klik voor groter)
Afbeeldingslocatie: http://www.foxke.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1344&g2_serialNumber=2

Afbeeldingslocatie: http://www.foxke.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1350&g2_serialNumber=2

Afbeeldingslocatie: http://www.foxke.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1347&g2_serialNumber=2

Wat er zoal staat:
- HK AVR 445
- HK DVD 37
- Philips 37/PFL-7662D/12
- Mourdaunt-Short Avant 908i
- PS3
- Samsung digitale tv van @home
- Logitech Harmony 525 remote
- Apple airport met optical kabel om de muziek van m'n iMac naar de versterker te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

^^...netjes, mooi strak meubel

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Foxke schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:09:
[...]

Wat er zoal staat:

Hey hoe bevallen die mourdaunt's? Ik heb ze nog niet in een zaak bij mij in de buurt zien staan, waarmee kan ik ze vergelijken?? Ik vind ze qua design wel mooi namelijk, beetje gelijk aan wat ik gewend ben van Acoustic Energy (wat ik ook erg goed vind klinken overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie speakers! Ben altijd al fan geweest van de CM7's. Dit zal een beetje als vloeken in de kerk klinken in dit topic, maar ik zou nooit van mijn leven lelijke speakers in mijn kamer zetten. Een hoge WAF is wel nodig zeg maar. CM serie staat zeker hoog op het mooi-lijstje :) en dan ook nog super klinken, net iets te hoge prijsklasse helaas.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rav schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:12:
[...]

Mooie speakers! Ben altijd al fan geweest van de CM7's. Dit zal een beetje als vloeken in de kerk klinken in dit topic, maar ik zou nooit van mijn leven lelijke speakers in mijn kamer zetten. Een hoge WAF is wel nodig zeg maar. CM serie staat zeker hoog op het mooi-lijstje :) en dan ook nog super klinken, net iets te hoge prijsklasse helaas.
het mooie is dat je ze maar 1 maal hoeft te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Setup laatste fase..deze zal verlopig blijven staan :)

Tussenfase:

Yaqin buizenamp
Afbeeldingslocatie: http://imgplace.com/image_bin/6939/4bbc963134c5f91e7da44a13fb3937bd.JPG.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgplace.com/image_bin/2918/a667c4acf9bbfa6214ea04ef8020d5a6.JPG.th.jpg

Buizenversterker is inmiddels weer weg..

Huidige setup:

Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadhouse.com/fileuploads/2954/2954156ae4be7ff3458b53baf16757cbd308d18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img4.uploadhouse.com/fileuploads/2954/295415547576cc5c2beb0796e0ac16fbc7970a4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.uploadhouse.com/fileuploads/2954/2954154955b27ba234822d910f80537c1364c95.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadhouse.com/fileuploads/2954/29541537c20634541422bd635268af47ecc7e54.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img5.uploadhouse.com/fileuploads/2954/295415772a4ad9ff047c9c1700b5f4ca61695e7.jpg

Wat zie we:

* Panasonic 42" plasma scherm.
* Cambridge Audio Azur 640A V2 versterker.
* MHZS CD33 gemodificeerde buizen cdplayer
* Topfield HDTV satteliet reciever
* DENON dvd player met een geweldige DAC

* B&W CDM-1 monitors

*Meubel met ledverlichting geeft nice licht door de melkraampjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxke schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:09:
[...]

Bekende tv ;)

Wat nieuwe foto's van mijn woonhok:
(klik voor groter)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat er zoal staat:
- HK AVR 445
- HK DVD 37
- Philips 37/PFL-7662D/12
- PS3
- Samsung digitale tv van @home
- Logitech Harmony 525 remote
- Apple airport met optical kabel om de muziek van m'n iMac naar de versterker te krijgen
Waar heb je dat meubel vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Wat heb jij een toffe klok op je laptop silitek :)
Kun je daar wat meer over vertellen? (wat voor programma bijv.)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:46
Huig schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:39:
Wat heb jij een toffe klok op je laptop silitek :)
Kun je daar wat meer over vertellen? (wat voor programma bijv.)
http://www.bright.nl/fliqlo-screensaver

Dit is hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible, ik vraag me nog altijd af van waar deze salontafel komt. Ik ben namelijk dringend op zoek naar een salontafel in wit hoogglans.

Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/5831/dscf1796nc2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:26:
Setup laatste fase..deze zal verlopig blijven staan :)

Tussenfase:

Yaqin buizenamp

Buizenversterker is inmiddels weer weg..
Ben wel benieuwd waarom je die Yagin hebt verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:55
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:27:
Possible, ik vraag me nog altijd af van waar deze salontafel komt. Ik ben namelijk dringend op zoek naar een salontafel in wit hoogglans.
Ik ben zelf erg tevreden met een witte salontafel van www.designsales.nl :

Afbeeldingslocatie: http://www.designsales.nl/webshop/lg_224.jpg

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Laatst online: 04-09 15:13
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:44:
[...]

Ben wel benieuwd waarom je die Yagin hebt verkocht?
Ik kan me voorstellen dat zo'n buizenamp niet genoeg power heeft voor de B&W monitor speakers.

Overigens; zijn er hier dan echt nog posters die denken dat groter beter is? Gezien de mod break van Teacher. :?

Ik heb idee dat men te snel te grote speakers in een te kleine ruimte probeert te proppen onder het mom dat kleine speakers minder geluid en ook minder bas zouden produceren. Integendeel.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Saab schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:10:
[...]

Ik kan me voorstellen dat zo'n buizenamp niet genoeg power heeft voor de B&W monitor speakers.

Overigens; zijn er hier dan echt nog posters die denken dat groter beter is? Gezien de mod break van Teacher. :?

Ik heb idee dat men te snel te grote speakers in een te kleine ruimte probeert te proppen onder het mom dat kleine speakers minder geluid en ook minder bas zouden produceren. Integendeel.
Exact, de B&W CDM-1 vragen een behoorlijke versterker komen ze goed uit de verf. Yaqin heeft dat vermogen niet. IDD zijn voor kleine ruimtes 25/30 m2 monitors prima. Zo doen deze CDM's niet onder in laag in verhouding tot de zuiltjes die ik had en in het middensegment zijn nog steeds briljant..

De Cambridge komt dichtbij het buizen geluid vandaar mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saab schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:10:
[...]

Het wattage van een buizenversterker komt lang neit overeen met dat van een transistor versterker hoor. 20 W buizen power is miss wel 60 W transistor power, zoals het tegenwoordig staat aangegeven dan bij de specs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Laatst online: 04-09 15:13
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:49:
[...]

Het wattage van een buizenversterker komt lang neit overeen met dat van een transistor versterker hoor. 20 W buizen power is miss wel 60 W transistor power, zoals het tegenwoordig staat aangegeven dan bij de specs ;)
Kan zo zijn maar zeker monitor's kunnen aan 60W nog niet genoeg hebben, gaat niet zozeer om continue vermogen als wel ook om piek en stabiliteit bij lagere impedantie's. Ik denk dat een buizenversterker stabieler is bij lagere impedanties.

Over welke specs heb jij het dan?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3206/3012648340_e67edb2cdb.jpg?v=0

mijn bescheiden setje bestaand uit:
Source: iPod Touch(met lineout dock), iBook G4 800Mhz
Amp: Scott A436
Speakers: Davis M4.0(zelfbouw)
Equalizer: JVC Sea M770
Dell 24" monitor(FullHD)

komt waarschijnlijk binnenkort een zeroDAC bij

en niet homecinema, maar wel portable cinema

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3288/2903641873_d7938c6e57.jpg?v=0
iPod Touch
Qables LOD
Little Dot MK1
ATH EW9

[ Voor 21% gewijzigd door Exphy op 08-11-2008 19:39 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:27:

[afbeelding]
Hanver,

Ik heb hier al een reactie opgegeven :) De salontafel komt bij xenario.nl weg (leeuwarden & wolvega) zitten hun.

Het tv meubel (eigenlijks een dressoir) komt bij Trendhopper weg..

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn BK Gimini is binnen, super afwerking mooi geluid ben een gelukkig man. Ook een Monster HTS1000 besteld want ik kon radio luisteren via mijn stopcontact en had een flinke brom in mijn audio.... nu is dat gelukkig nagenoeg weg......

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2yy81mc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/qyej5y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/v49hjr.jpg

De HTS is trouwens anders nu was daar even om gou te testen, lampjes en andere niet audio dingen zitten in een ander stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:16:
[...]

Waar heb je dat meubel vandaan?
Beter meubel in Baarle-Nassau
semicon schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:40:
[...]

Hey hoe bevallen die mourdaunt's? Ik heb ze nog niet in een zaak bij mij in de buurt zien staan, waarmee kan ik ze vergelijken?? Ik vind ze qua design wel mooi namelijk, beetje gelijk aan wat ik gewend ben van Acoustic Energy (wat ik ook erg goed vind klinken overigens)
Ze bevallen erg goed! Ik wil de 902i nog hebben als surround speakers. Maar waarmee je ze vergelijken kan weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Afbeeldingslocatie: http://www.ammari.nl/tweakers/images/IMG_2042.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ammari.nl/tweakers/images/IMG_2020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ammari.nl/tweakers/images/IMG_2048.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ammari.nl/tweakers/images/IMG_2049.jpg

Wat je ziet:
  • Versterker: Marantz SR4001
  • Luidsprekers: Monitor Audio SILVER-RS1
  • Subwoofer: Dynaudio Audience SUB-30A
Mijn vorige subwoofer was een Rel Quake (dobbelsteen) en nu heb ik deze. Wat een verademing!

:)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saab schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:05:
[...]

Kan zo zijn maar zeker monitor's kunnen aan 60W nog niet genoeg hebben, gaat niet zozeer om continue vermogen als wel ook om piek en stabiliteit bij lagere impedantie's. Ik denk dat een buizenversterker stabieler is bij lagere impedanties.

Over welke specs heb jij het dan?
Naja bijvoorbeeld Yamaha reciever specs, staat er 7 maal 130 watt op uit een versterker van 8 kilo. Lariekoek dus. Ik kan bijna wel garanderen dat een buizen versterker met een aangegeven vermogen van ~25 watt die 130 watt van die yamaha er uit speelt qua zuiverheid. Nou gaat het om wat iemand mooi geluid vind dus het blijft een mening.

Voorbeeld, Mijn buurman met zijn 5 maal 300 watt speakers 8)7 (zegt hij) vind het super om luid te spelen waarbij het hele geluid verkracht wordt, 50 % vervorming, laag dreunt ontzettend en het hoog snijd in je oren. Die lacht elke buizenversterker uit om de aangegeven wattages.

Maar je hebt inderdaad gelijk, dat het hele vermogen verhaal van de versterker weer veranderd bij andere speakers. De weerstand veranderd bij elke frequentie en zal inderdaad dallen bevatten bij lagere frequenties.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessiebessie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-02-2024

Ik heb een zwarte lcd tv, een zilveren denon receiver en de cm serie in wenge. Denk dat dat precies is wat jij zoekt :) of niet :P

Zal deze week even een foto maken, misschien vanavond nog :P en die dan ook op de forum zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:35
mac1987 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:08:
Als je de Kef iQ serie wil moet je binnenkort naar de Hobo Stock sales. iQ1 voor €99, iQ3 voor €149 en iQ7SE voor €349 als ik het goed had :p .
Verder mag je je pa (of eigenlijk ma :+ ) wel bedanken. Zo'n best mooie set voor nop :P
Wanneer zijn die Hobo stock sales precies?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:46:
[...]

een kleine gok...

NU??

http://www.hobo.nl/stocksale.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:46:
[...]

Bij www.correct.nl in rotterdam staan er IQ5 voor 149 per stuk in dark apple. Welke ik persoonlijk de mooiste kleur vind. En een beuken Q6Center voor maar 49 euro welke bij de stock sale van hobo 99 euro is, toch 100 % prijs verschil schandalig eigenlijk.

http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=299755

Vorige week stonden er nog IQ7 beuken op voor 149 per stuk, die kan ik nu niet meer vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Younes schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:44:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:
  • Versterker: Marantz SR4001
  • Luidsprekers: Monitor Audio SILVER-RS1
  • Subwoofer: Dynaudio Audience SUB-30A
Mijn vorige subwoofer was een Rel Quake (dobbelsteen) en nu heb ik deze. Wat een verademing!

:)
Zo dat ziet er mooi en opgeruimd uit! Heb je geen last van vroege reflecties van het tafelblad? Ik heb overigens mijn speakers ook al lang en breed klaar, zelfs met een andere tweeter erin.

Mocht je een iets ander geluid uit je monitor audio's willen toveren, moet je maar even een gil/DM geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 23:26:
[...]

Bij www.correct.nl in rotterdam staan er IQ5 voor 149 per stuk in dark apple. Welke ik persoonlijk de mooiste kleur vind. En een beuken Q6Center voor maar 49 euro welke bij de stock sale van hobo 99 euro is, toch 100 % prijs verschil schandalig eigenlijk.

http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=299755

Vorige week stonden er nog IQ7 beuken op voor 149 per stuk, die kan ik nu niet meer vinden.
Zat net ff te kijken bij Correct. Weet dat ze vaak goeie aanbiedingen hebben met vooral JBL en Kef speakers.
Helaas zie ik alleen de iQ1 nog maar staan voor dezelfde prijs als bij Hobo (€99) en een iQ5 voor €149 (das wel weer goedkoop).
Maar voor een iQ1 zou ik voor de service dan liever naar Hobo gaan.
Je zou wel even kunnen bellen en vragen wat ze nog hebben. Een iQ7 voor €149 is natuurlijk een spotprijs.

[ Voor 4% gewijzigd door mac1987 op 11-11-2008 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mac1987 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 02:52:
[...]

Zat net ff te kijken bij Correct. Weet dat ze vaak goeie aanbiedingen hebben met vooral JBL en Kef speakers.
Helaas zie ik alleen de iQ1 nog maar staan voor dezelfde prijs als bij Hobo (€99) en een iQ5 voor €149 (das wel weer goedkoop).
Maar voor een iQ1 zou ik voor de service dan liever naar Hobo gaan.
Je zou wel even kunnen bellen en vragen wat ze nog hebben. Een iQ7 voor €149 is natuurlijk een spotprijs.
Service? Waarom zou hobo betere service hebben dan correct ? Het zijn maar speakers welke een passief deel van de installatie is en dus hoogswaaraschijnlijk nooit kapot gaan. Of je moet het zelf echt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Nieuwe aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://www.stonecase.nl/images/sub.jpg
SVS SB12+ piano gloss black 8)

Overzicht volgt wanneer me televisiearm weer terug is....
Vorige was scheef en is beetje zooitje dus haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ksi schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:36:
Nieuwe aanwinst:
[afbeelding]
SVS SB12+ piano gloss black 8)

Overzicht volgt wanneer me televisiearm weer terug is....
Vorige was scheef en is beetje zooitje dus haha.
Waar kun je deze Sub bestellen? Via de official SVS site wordt je doorverwezen naar een Engelse distributeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:57:
[...]

Service? Waarom zou hobo betere service hebben dan correct ? Het zijn maar speakers welke een passief deel van de installatie is en dus hoogswaaraschijnlijk nooit kapot gaan. Of je moet het zelf echt doen.
Ten eerste nemen ze mensen onder de 25 niet serieus tot je je portemonnee trekt (spreek uit ervaring toen ik voor een TX-SR805 ging kijken) en ten tweede hebben ze echt de ballen verstand soms. Zo vroeg ik of de firmware versie van mijn net aangeschafte Marantz SR8001 al ondersteuning had voor 7.1 PCM, waarop zij antwoorden dat er geen firmware updates zijn bij Marantz (ik had volgens een hififorum al de 4e van 5 updates...).
De enige die mij daar ooit goed geholpen heeft (bij de aanschaf van de SR8001) is uit frustratie vertrokken.
Als je ooit problemen hebt met apparatuur en ze kennen je bij Hobo, dan zijn ze best bereid je te helpen. Ook eventueel advies bij aanschaf van andere spullen is beter bij Hobo.
Nu zal dit allemaal bij speakers niet zoveel uitmaken, maar als de prijzen toch hetzelfde zijn (zoals bij de iQ1), dan zou ik uit principe naar Hobo gaan. Daar zijn ze bovendien bereid om speakers en apparatuur voor je aan te sluiten, zelfs als het om relatief laaggeprijste spullen gaat.
Bij Correct waren ze nog geeneens bereid om de TX-SR805, toen €1399 bij Correct, voor me aan te sluiten of me te bellen als hij wel aangesloten was. Ik moest hem maar gewoon kopen en omruilen als hij niet beviel (met de kans dat de receiver waar ik hem voor inruil duurder is bij Correct dan bij een concurrent) of ik moest maar af en toe langskomen of bellen om te kijken of hij al aangesloten was.
De man die dit tegen mij zei was de assistent floormanager. Van zo iemand zou je toch verwachten dat hij weet of geleerd heeft wat 'service' en 'klantenbinding' inhoudt... 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door mac1987 op 11-11-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

mac1987 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:40:
[...]

Ten eerste nemen ze mensen onder de 25 niet serieus tot je je portemonnee trekt (spreek uit ervaring toen ik voor een TX-SR805 ging kijken) en ten tweede hebben ze echt de ballen verstand soms. Zo vroeg ik of de firmware versie van mijn net aangeschafte Marantz SR8001 al ondersteuning had voor 7.1 PCM, waarop zij antwoorden dat er geen firmware updates zijn bij Marantz (ik had volgens een hififorum al de 4e van 5 updates...).
De enige die mij daar ooit goed geholpen heeft (bij de aanschaf van de SR8001) is uit frustratie vertrokken.
Als je ooit problemen hebt met apparatuur en ze kennen je bij Hobo, dan zijn ze best bereid je te helpen. Ook eventueel advies bij aanschaf van andere spullen is beter bij Hobo.
Nu zal dit allemaal bij speakers niet zoveel uitmaken, maar als de prijzen toch hetzelfde zijn (zoals bij de iQ1), dan zou ik uit principe naar Hobo gaan. Daar zijn ze bovendien bereid om speakers en apparatuur voor je aan te sluiten, zelfs als het om relatief laaggeprijste spullen gaat.
Bij Correct waren ze nog geeneens bereid om de TX-SR805, toen €1399 bij Correct, voor me aan te sluiten of me te bellen als hij wel aangesloten was. Ik moest hem maar gewoon kopen en omruilen als hij niet beviel (met de kans dat de receiver waar ik hem voor inruil duurder is bij Correct dan bij een concurrent) of ik moest maar af en toe langskomen of bellen om te kijken of hij al aangesloten was.
De man die dit tegen mij zei was de assistent floormanager. Van zo iemand zou je toch verwachten dat hij weet of geleerd heeft wat 'service' en 'klantenbinding' inhoudt... 8)7
Van HOBO mag je verwachten dat ze meer kennis in huis hebben dan van correct, wan hun assortiment is immers smaller (maar dieper?). Correct moet kennis van een breder assortiment hebben. Kans is dan groot dat er minder kennis aanwezig is. Ik ben het er wel mee eens dat HOBO meer service biedt dan correct alleen al omdat ze meer kennis hebben en dus een beter en meer advies kunnen geven.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het blijft 1 mening, ik ken genoeg mensen die iets bij correct gekocht hebben die er wel positief over zijn. Hobo kan best beter zijn hoor daar kan ik geen oordeel over veilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
Ten eerste nemen ze mensen onder de 25 niet serieus tot je je portemonnee trekt
Dat had ik eerst bij Hobo Enschede ook ;) Maar hoef er inmiddels mn naam al niet meer te noemen als d'r wat voor me wordt besteld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dualdude schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 18:34:
[...]

Dat had ik eerst bij Hobo Enschede ook ;) Maar hoef er inmiddels mn naam al niet meer te noemen als d'r wat voor me wordt besteld. :P
Je bent dan ook al de 25 een aantal jaar gepasseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Seers schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:42:
[...]

Zo dat ziet er mooi en opgeruimd uit! Heb je geen last van vroege reflecties van het tafelblad? Ik heb overigens mijn speakers ook al lang en breed klaar, zelfs met een andere tweeter erin.

Mocht je een iets ander geluid uit je monitor audio's willen toveren, moet je maar even een gil/DM geven. :)
Ik heb ze helemaal naar voren geschoven tot aan de rand en ik ben er 3 meter vanaf gaan zitten en ik moet zeggen dat het geluid wat rustiger overkomt. Het klinkt niet meer zo druk dus ja, ik heb last van vroege reflecties. Daarom was ik meteen naar de Ikea geraced om luidsprekerstands te halen maar die hadden ze niet meer. Heel stom, maar al die tijd zat ik wat meer aan de linkerkant van het bureau omdat mijn monitor daar staat dus ik had constant meer geluid van links. Nu heb ik de monitor naar het midden geschoven, de versterker helemaal rechts en de speakers naar voren geschoven. Zelf zit ik nu midden zowat tussen de speakers. Die heb ik een stukje naar mij toe gedraaid en ik ervaar het geluid nu echt anders. Eindelijk echt stereo en ik hoor meer detail. Ik zit echt in de muziek.

Je hebt DM!

...en waarom?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.