B&W CM Serie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.984 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
Ik ben op zoek naar een andere Home Theater Set. Ik zit nu op het moment met een 4jaar oud 5.1 Pioneer setje. Ik wil het geleidelijk aan vervangen. Mijn oog was eerst gevallen op Bose. De voordelen aan Bose vind ik dat ze er mooi compact en klein uitzien, maar na veel lezen ontkom je er toch niet aan dat ze gewoon slecht uit de test komen. Ik heb zelf ook een Bose set geluisterd bij iemand thuis en het klonk zeker wel beter dan mijn Pioneer set maar dan houd het ook wel op :).

Toen zag mijn oog de mooi afgewerkte CM1 serie van B&W. Het nadeel is dat ze wat groter zijn dan Bose 8) . Het voordeel weet ik niet kwa geluid maar ik heb wel eens de B&W 6/7/8 series geluisterd en dat was echt geweldig. Dus ga ik ervan uit dat de CM series ook goed geluid geven.

De set in 1x kopen gaat niet lukken want zo rijk ben ik helaas niet :'(
Mijn idee is om eerst 2x CM1's te kopen + de HK AVR 335.

Is de HK AVR 335 een goede receiver om deze boxen aan te sturen ? Waarom de HK? Omdat ik het design wel mooi vind. Raden jullie mij aan om ook gelijk de centre speaker aan te schaffen?

Nu zie ik op de B&W site bij alle series een subwoofer voor elke serie behalve de CM serie. Is het niet nodig om een aparte sub te hebben voor een mooie bass sound ?

Ik neem aan dat dit beter presteert dan mijn huidige 5.1 set. Toch wil ik graag meningen horen van anderen die hier kennis van zaken hebben.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Is de HK AVR 335
Deze heb ik zelf gehad.
Deze model geeft zeker een goed geluid.
Helaas had het model van mij alleen maar problemen met zijn voeding die constant in zijn beveileging ging.
Er zit op die voeding een reset knop als je die indruk werkte het weer voor 1dag.
Terug voor garantie maar het probleem blijft.
Toestel ingerolen tegen een denon versterker die ik toch beter vond klink.
Mijn h\r was nieuwe trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:00
De CM1 is niet vergelijkbaar met bose, de CM1 is kwaliteit. Of die HK receiver geschikt is weet ik niet, ga luisteren en oordeel zelf. Ik heb echter niet echt positieve dingen over HK gehoord, de bovenstaande klacht schijnt vaker voor te komen met dat merk, evenals andere mankementen. Ga ook luisteren icm Denon, Marantz, Onkyo en Yamaha... of Rotel als het budget het toelaat. Zeker met het oog op een 5.1 opstelling zou ik wel een receiver met power nemen, aangezien de CM serie toch wel wat van je versterker schijnt te eisen. Dan bedoel ik niet 7 x 180 watt receiver met een 200 watt voeding van Sony, maar échte watts.

Dat er geen subwoofer in de CM serie is maakt niet uit, er zijn genoeg kwaliteitssubs. Deze hoeft niet te matchen met je luidsprekers. Hou met name het merk REL in je achterhoofd, dan weet je genoeg. :)

[ Voor 25% gewijzigd door PHiXioN op 09-04-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 16:02

Rexomnium

Vincam aut moriar

Ik heb de CM7's in combinatie met een stereoversterker (Rotel RA-1062), dus ik kan niet zeggen hoe ze klinken in een 5.1 setting.
De CM7-luidsprekers hebben een mooi vol geluid met een heerlijk strakke, volle bas. Over een subwoofer zou ik me maar niet al te veel zorgen maken, want je hebt genoeg aan de 2 floorstanders.
De CM1's hebben geen woofer voor zover ik weet, dus die zijn meer geschikt als rearspeakers. Wil je alleen 4x de CM1's en een middenspeaker, dan zou ik wél voor een subwoofer gaan.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
Na jullie reacties ben ik wat gaan zoeken over de HK AVR335. Er zijn inderdaad meerdere mensen met dezelfde problemen. Dus dit merk laat ik dus voor wat het is.

PHiXioN; jij had het over "echte" watts uit een receiver, bedoel je dan zoiets als de onkyo tx-sr674e? Mijn gedachte was dat ik ongeveer 500-600 max 700 euro wil uitgeven voor een receiver, maar ik ben echt leek op dat gebied dus je kan me alles aansmeren. Wat betreft de bassbox tja ik vind het altijd mooi als het allemaal hetzelfde is uit 1 serie, maar dat is gewoon mijn persoonlijke voorkeur. Ze hebben dit niet dus ik zal zeker gaan kijken voor een bijpassende!

Rexomnium: Het is inderdaad de bedoeling om het in de toekomst er een totale 5.1 set van te maken met 4x CM1's en 1x centre speaker.

Wat raden jullie mij aan om te doen:

Ik wil beginnen met in ieder geval 2x CM1 + Receiver of 2x CM1 + Receiver + Centre speaker of 2x CM1 + Receiver + bassbox of gewoon nog een x aantal maanden doorsparen voor een 2x CM1 + receiver + bassbox + centre speaker ? :) Mijn idee was om het rustig uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

voor mijn h\k 335 te vervangen was een
denon avr-1907 (550euro)
Deze versterker kan bi-wire aan (je woofer en je tweeter word door verschillende interne versterker aangestuurt)
Moet zeggen dat er wel verschil is toen ik mijn speakers zo heb aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 16:02

Rexomnium

Vincam aut moriar

Wat is de reden dat je niet voor de CM7's kiest? Ruimtegebrek of geldgebrek? Indien het eerste: verhuizen, indien het tweede: doorsparen!
Kies alsjeblieft niet voor een sub. De CM7 geeft een veel harmonieuzer klankbeeld. Maar goed, dat is mijn smaak en smaken kunnen uiteraard verschillen.
Ga vooral luisteren in een goede audiozaak. Vraag aan de verkoper of je een paar versterkers mag beluisteren icm met een groot aantal verschillende luidsprekers. Luister naar de CM speakers met en zonder sub. Alleen zo kun je een goede afweging maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Rexomnium op 11-04-2007 00:10 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:00
Ik sluit me daar bij aan, het zullen uiteindelijk jouw oren zijn die er naar moeten luisteren. Verhuizen om speakers te plaatsen is echter wel een beetje erg drastisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:23

jOzh

Sweet dude!

Rexomnium schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:51:
Wat is de reden dat je niet voor de CM7's kiest? Ruimtegebrek of geldgebrek? Indien het eerste: verhuizen, indien het tweede: doorsparen!
Kies alsjeblieft niet voor een sub. De CM7 geeft een veel harmonischer klankbeeld. Maar goed, dat is mijn smaak en smaken kunnen uiteraard verschillen.
Ga vooral luisteren in een goede audiozaak. Vraag aan de verkoper of je een paar versterkers mag beluisteren icm met een groot aantal verschillende luidsprekers. Luister naar de CM speakers met en zonder sub. Alleen zo kun je een goede afweging maken.
Het laag uit een vloerstaander als de CM7 is niet te vergelijken met het laag dat er uit een (goede) sub komt. Overigens moet je hierbij ook wel aangeven of je bedoelt in stereo- of in HT-gebruik. Ik heb zelf een SVS subwoofer, deze laat ik in stereo niet meespelen aangezien ik dat niet echt prettig vind klinken. Bij een filmpje echter zou ik niet meer zonder de SVS willen, geeft een heel andere beleving aan een film.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
Zo het is een tijdje geleden maar ik ben eruit. Ik heb vandaag mogen luisteren naar de B&W CM7 in combinatie met de Rotel RSX-1057 en ik was gelijk verkocht _/-\o_ . Het geluid wat hieruit komt is echt super! Je hebt inderdaad geen subwoofer nodig.

Ik heb dit mogen bestellen voor een HELE mooie prijs :)

Ik zal uiteindelijk een foto neerzetten in het show je HT topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:59

KhaZ

Alfa Romeo

Waar heb je ze gekocht, prijs? Ben erg geïnteresseerd in deze serie speakers : )

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessiebessie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Grappig, je bent hetzelfde als mij begonnen :)

Vond de B&W CM7 ook heel erg mooi. Heb deze ook in wenge gekocht en daarbij ook een receiver. Wilde lekker in stereo muziek kunnen luisteren, maar voornamelijk uit kunnen breiden naar een HT opstelling. Heb toen de cm7 in combinatie met de Denon 4306 gekocht.

Heb ondertussen nu ook de CMC en dat is helemaal geweldig. Voor stereo heb ik de speakers in bi-amp aangesloten. Mijn receiver spuugt 120W per kanaal uit en en door bi-amp krijgen beide speakers dus 240W. Klinkt echt geweldig.

Verder als sub, voor een HT opstelling zou ik wel denken aan een sub. Voor muziek is geen subwoofer nodig, maar met films merk je soms dat je net iets mist. Heb bij mijn dealer de complete CM lijn in combinatie met de PV1 van B&W beluisterd en ik wist niet wat ik hoorde. Die staat op mijn verlanglijstje!!!!!!!!

Verder is het nieuws nog vers, maar de CM lijn wordt dus uitgebreidt. Ik wilde wel grote speakers achter, maar nog 2x een CM7 achter vond ik iets teveel van het goede. Nu de CM5 ook is aangekondigd (de grotere broer van de CM1 boekenplankspeaker) ben ik helemaal in mijn nopjes. Mijn dealer heeft ze al mogen beluisteren en ze zijn echt geweldig volgens hem. De plannen zijn dus te wachtten daarop.

Veel plannen, nu het geld nog :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16
Darki3 schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:03:

Toen zag mijn oog de mooi afgewerkte CM1 serie van B&W. Het nadeel is dat ze wat groter zijn dan Bose 8) . Het voordeel weet ik niet kwa geluid maar ik heb wel eens de B&W 6/7/8 series geluisterd en dat was echt geweldig. Dus ga ik ervan uit dat de CM series ook goed geluid geven.

Is de HK AVR 335 een goede receiver om deze boxen aan te sturen ? Waarom de HK? Omdat ik het design wel mooi vind. Raden jullie mij aan om ook gelijk de centre speaker aan te schaffen?

Nu zie ik op de B&W site bij alle series een subwoofer voor elke serie behalve de CM serie. Is het niet nodig om een aparte sub te hebben voor een mooie bass sound ?

Ik neem aan dat dit beter presteert dan mijn huidige 5.1 set. Toch wil ik graag meningen horen van anderen die hier kennis van zaken hebben.
Eerst even een ding: HK is WEL mooi afgewerkt? Ik ben beledigd:)

Nu over de speakers. Ik heb (toen ik mijn set ging kopen) ook alvast geluisterd naar 2 CM7's op mijn AVR255. Dit klonkt ronduit geweldig! Ik heb op dit moment een hkts11 set aan mijn avr255 gehangen omdat je voor die hele speaker set niet een cm7 kunt kopen:)

Ik ben wel verliefd geworden op de cm serie, ZEKER aangezien deze ook in zwart geleverd gaan worden:) Het design is geweldig en het geluid is (imo) perfect! Heb een keer een B&O set beluisterd die beter klonk maar das WAY WAY WAY boven me budget:) Verder nooit zo'n heerlijk lekker geluid gehoord als de CM serie!

Wanneer ik mijn spaarrekening weer een beetje gevuld heb ga ik op zoek naar 2 cm7's:)

Kortom: AANRADER!!!!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

lj_tree schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:18:
[...]

Eerst even een ding: HK is WEL mooi afgewerkt? Ik ben beledigd:)

Nu over de speakers. Ik heb (toen ik mijn set ging kopen) ook alvast geluisterd naar 2 CM7's op mijn AVR255. Dit klonkt ronduit geweldig! Ik heb op dit moment een hkts11 set aan mijn avr255 gehangen omdat je voor die hele speaker set niet een cm7 kunt kopen:)

Ik ben wel verliefd geworden op de cm serie, ZEKER aangezien deze ook in zwart geleverd gaan worden:) Het design is geweldig en het geluid is (imo) perfect! Heb een keer een B&O set beluisterd die beter klonk maar das WAY WAY WAY boven me budget:) Verder nooit zo'n heerlijk lekker geluid gehoord als de CM serie!

Wanneer ik mijn spaarrekening weer een beetje gevuld heb ga ik op zoek naar 2 cm7's:)

Kortom: AANRADER!!!!
toon volledige bericht
Als je bij B&W wil blijven, zou ik ook even naar de nieuwste 600-serie kijken, qua geluid steken ze de CM naar de kroon, voor een leuker prijskaartje.
Maar het design, tja, als je de CM7 bekijkt en hoe die afgewerkt is....
Het oog wil tenslotte ook wat :9
Pagina: 1