Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 225.311 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Web Snapper kan dat ook:

http://www.tastyapps.com/

Ik heb little snapper ook een keer met een (mac heist??) bundle gekregen. Gebruik het ook niet inderdaad omdat het teveel kan. Een library met screenshots.... uhm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Good Fella schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:20:
[...]

Was al een tijdje opzoek naar een tool die dit kan. Voor FireFox heb je ScreenGrab, maar ik gebruik Safari. Kwam laatst Little Snapper tegen. Opzich een aardige app die het zelfde + veel meer kan, maar daar zat ik niet op te wachten.

Nu nog iemand die er een leuke UI bij maakt.
Papparazi is ook zoiets.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Ik heb niet alle pagina's van dit topic doorgelezen (laat staan de vorige edities), maar deze ben ik nog niet tegengekomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.pixelmator.com/i/pixelmator.gif
Pixelmator

Een behoorlijk geavanceerd programma om plaatjes mee te bewerken, het maakt ook gebruik van de kracht van je grafische kaart om sneller te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-08 19:32

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Al naar Paparazzi gekeken? Doet hetzelfde en is erg simpel, en gratis :)

offtopic:
Sorry, hierboven niet gelezen :X

[ Voor 20% gewijzigd door Repsaj_Nav op 08-09-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 01:31

Jrz

––––––––––––

Ik kon op GoT maar 1 match vinden over DTerm, maar toen was het nog betaalware.

DTerm 1.2 is nu gratis :)

Werkt erg relax met finder en xcode

Ik gebruik iStatsMenu ipv de normale klok, omdat deze een handige dropdown heeft van:
* Deze maand + week nummers
* Wereldklokken

Nou vind ik het een beetje overkill op hier istat menu voor te gebruiken, + soms klopt de huidige datum niet (weet neit waarom niet eigenlijk).. Ook zou ik mijn google calendar er op willen zien. Hij heeft wel een linkje naar ical, maar dat is weer een extra handeling.

Iemand nog een leuke klok vervanger? :)

[ Voor 60% gewijzigd door Jrz op 07-09-2009 22:29 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
jj71 schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:40:
Ik heb niet alle pagina's van dit topic doorgelezen (laat staan de vorige edities), maar deze ben ik nog niet tegengekomen:

[afbeelding]
Pixelmator

Een behoorlijk geavanceerd programma om plaatjes mee te bewerken, het maakt ook gebruik van de kracht van je grafische kaart om sneller te werken.
Fijn programma :)

Morgen komt een versie uit met slice tool & save for web. Photoshop is bijna niet meer nodig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jrz schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:24:
Ik kon op GoT maar 1 match vinden over DTerm, maar toen was het nog betaalware.

DTerm 1.2 is nu gratis :)

Werkt erg relax met finder en xcode
En voor wie niet weet wat het is: http://www.decimus.net/dterm.php (zie filmpje!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:04

Grin

Ride si sapis.

Netmonitor, geniale tool.
Voor mij de enige waardige OSX variant van DUmeter
Helaas niet gratis, maar voor nog geen 7,50 is het zijn geld (meer dan) waard!
Bij mij ziet hij er alsvolgt uit (5de icoon van rechts):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zuiderv/Desktop/Nieuw/Netmon.png

Maar hij kan ook in de systray (jeweetwel, daar rechtsboven), of als een floating window of of of...
Naja, je begrijpt... er is veel mogelijk.

http://homepage.mac.com/rominar/net.html

[ Voor 5% gewijzigd door Grin op 09-09-2009 11:57 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Verwijderd

Grin schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:56:
[afbeelding]

Maar hij kan ook in de systray (jeweetwel, daar rechtsboven), of als een floating window of of of...

Probeer IstatMenu deze is gratis .. en ziet er beter uit..

http://www.islayer.com/apps/istatmenus/

Afbeeldingslocatie: http://www.islayer.com/images/apps/istatmenus2/diskactivity.png

Afbeeldingslocatie: http://www.islayer.com/images/apps/istatmenus2/cpu.png

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Gratis, goed.
Maar hij ziet er zeker niet beter uit, en ik wil deze info in mijn dock hebben.

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Mmm... Kwestie van smaak natuurlijk, maar iStat vind ik veel mooier, je kan meer instellen, en gratis. En in mijn dock wil zoiets al helemaal niet...

Don't live for pleasure, make life your treasure

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Nu een paar weken Mac aan het draaien en inmiddels een paar programma's gevonden die wat mij betreft onmisbaar zijn.

Pathfinder. Is al eens eerder genoemd en werd toen traag genoemd, ik merk daar echter niks van. Wanneer je snel en vaak met files en folders in de weer bent, is de finder absoluut onhandig en is Pathfinder onmisbaar.

iDeskcal.
Laat alle afspraken en todo's op de desktop verschijnen. erg makkelijk is dat je met Alt+ Spatie snel een nieuwe afspraak kan maken. Erg prettig.

Ach en er zullen nog snel andere volgen. Eerder had ik al genoemd Babylon (wat natuurlijk wel erg prijzig is) en 1Password. Dit blijft een leuk topic omdat je zo toch goede ideetjes op kan doen. 1Password en Dropzone heb ik via dit topic leren kennen en vooral 1Password is 1 van de programma's welke mij over de streep heeft getrokken om Windows te verlaten. (ik moest eerst beslist een vervanger voor Roboform hebben)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Nog een aanrader: mBox Mail for Mac.
Wat doet 't: het maakt je Hotmail/Live mail IMAP capable.
Het is GEEN mailclient maar een plug-in voor de mailclient.

Mijn Hotmail account welke ik al meer dan 10 jaar gebruik wou maar niet fatsoenlijk binnenkomen @ Thunderbird of Apple Mail.
Wat ik ook probeerde, hij synct alleen de inbox. Terwijl ik mijn mail juist in mappen heb staan en diverse regels heb aangemaakt zodat alles netjes wordt gesorteerd.
Nu heb ik eindelijk een plug-in gevonden welke IMAP functies toevoegt aan dat zwaar verouderde POP3 protocol van Hotmail/Live mail.

[ Voor 5% gewijzigd door Grin op 11-09-2009 10:14 ]

Verwijderd

Ik heb niet alle 21 paginas doorgenomen ( wel van plan :P ) dus ik plaats gewoon even me favoriete apps.

Utorrent -
Simpel programma om torrents mee te downloaden, nog wel in Beta maar werkt wel gewoon goed en stabiel.

Firefox -
Simpelweg om de goeie plugins gebruik ik firefox, niets tegen safari :P

Final Cut Pro -
Kan nog helemaal niks hiermee, video monteren doe ik nog via bootcamp op windows met sony vegas.
Morgen een apple final cut pro event in amsterdam waar ik hoop flink bij te spijkeren.

Zipeg -
Om .rar bestanden uit te pakken. Werkt niet altijd als een bestand in meerdere .rar pakketjes is verpakt.

Google Earth -
Voor film locaties is dit altijd een handige app.

VLC -
Beste app om video in HD te bekijken, quicktime bied amper ondersteuning hiervoor.

Adium -
Mijn MSN client, de officiele msn messenger for mac krijg ik niet aan de praat, maar dit werkt ook lekker.
Vooral ook tof dat je status in het dock vermeld word door een eendje met een bord ( away, etc ).

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 01:08:
Zipeg -
Om .rar bestanden uit te pakken. Werkt niet altijd als een bestand in meerdere .rar pakketjes is verpakt.
Een unrar programa dat beter werkt is dan MacPar, erg fijn unrar programma dat mij nog nooit in de steek heeft gelaten.

I am the great Cornholio!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MetaFrame schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 09:52:
[...]

Een unrar programa dat beter werkt is dan MacPar, erg fijn unrar programma dat mij nog nooit in de steek heeft gelaten.
Ik ben ook heel tevreden over UnrarX (ook gratis).

• dangerpaki
  • Laatst online: 06-09 12:24
MetaFrame schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 09:52:
[...]

Mee eens.

Had hiervoor een aantal andere geprobeerd. Maar heb het liefst zo min mogelijk programma's op m'n laptop. En aangezien MacPar ook meteen bestanden controleert die je via UseNet hebt gedownload vind ik het een goede optie voor mezelf.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als jullie nou allemaal gewoon SABnzbd+ gebruiken, dan heb je al die programma's überhaupt niet meer nodig.
Op UnrarX na dan, die is natuurlijk altijd handig voor andere .rar bestanden.

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Het is alweer aardig wat delen geleden dat The Unarchiver langs kwam :)

The Unarchiver is een losse applicatie en adverteert zich zelf als een vervanger voor de ingebouwde uitpakker (BOMArchiveHelper.app). Daar ben ik het helemaal mee eens! Erg fijne unarchiver die eigenlijk alle gangbare formaten kan uitpakken. Ook heeft het wat extra functionaliteit die ook best handig is (bijvoorbeeld het verwijderen van een archief na het uitpakken).

Zeker de moeite waard om eens naar te kijken. Als het bevalt, lekker al je archief-formaten aan The Unarchiver binden ;) Werkt ook prima onder Snow Leopard. Mocht je The Unarchiver al een poosje gebruiken, raad ik je aan eens de versienummers te checken. Er zit geen update-checker in en er zijn wat prettige updates geweest.

Afbeeldingslocatie: http://wakaba.c3.cx/images/unarchiver_icon.png

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
The Unarchiver vind ik zelf ook een zeer goede applicatie. Een heel enkele keer heeft 'ie wat moeite met een RAR (vooral als ze opgedeeld zijn), maar over het algemeen werkt het prima.

Ik maak zelf nog wel eens gebruik van Pastor. Hier sla ik licenties en wachtwoorden encrypted in op. Pastor is een heel simpel programma, dus geen plugins die integreren in Safari etc. die nog wel eens willen breken bij updates. Ook zit er een password generator in. :)

[ Voor 90% gewijzigd door Frietsaus op 12-09-2009 16:15 ]

Verwijderd

The Unarchiver kan geen password protected RAR's openen. Dat is wel een gemis soms.
Moet je weer uitwijken naar bijv. UnrarX.
Verder is het een goede app.

• Stormbringer
Ik gebruik dan weer Stuffit en MacPar! :P

@DutchNelson: Google Earth handig voor film locaties? Leg eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ik gebruik BetterZip en Par2 for mac. De eerste kost geld, maar is het absoluut waard imo, de tweede is gratis.

Wat ik fijn vind aan BetterZip is dat het zich gewoon gedraagt als een normaal programma als WinZip, en alle soorten archives aankan. Daarnaast kan het ook archives maken (ook multipart). Beste archive utility dat ik tot nu toe gebruikt heb op de mac.

Par2 for Mac is gewoon simpel: doet wat het doen moet (checken en repairen van files dmv par), en niks meer of minder.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Laatst online: 28-05 10:31
Omdat onder Safari 64-bit de meeste plugins niet meer werken, was ik op zoek naar een vervanger voor AdBlock.

GlimmerBlocker is een opensource/gratis adblocker die, anders dan veel adblockers, niet als plugin werkt maar als http proxy. Dit heeft als voordeel dat hij onder alle browsers werkt en ook blijft werken als de browsers geupdate worden. Ik heb hem als proxy ingesteld in Safari en FireFox en geen merkbare vertraging gezien bij het inladen van webpagina's. Hij werkt zelfs onder je iPhone op je wifi netwerk.

En behalve adblocking op url's zit er de mogelijkheid in om je eigen css/javascript code in te voegen of bepaalde transformaties toe te passen op webpagina's voordat ze in je browser getoond worden. Een beetje zoals Greasemonkey dus.

Een prima tool dus met voor mij als enige nadeel dat de meegeleverde filters nog niet zo uitgebreid zijn en het zelf filters toevoegen iets moeilijker gaat dan bij sommige plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

afterburn schreef op zondag 13 september 2009 @ 08:15:
Ik gebruik BetterZip en Par2 for mac. De eerste kost geld, maar is het absoluut waard imo, de tweede is gratis.
Die Betterzip is een handige tip. Ziet er ook goed uit. Ik ben wat aan het zoeken naar een goede archiver maar was deze niet tegen gekomen. De prijs van een licentie is ook redelijk wat ik juist een probleem vindt van Stuffit. Die laatste is volstrekt overpriced.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:34

_Christiaan_

Master of SOG

Hulde voor aMSN, ik wist niet dat er een client bestond waarmee je kon cammen, nudgen, voice-berichten sturen etc.

Nu verbaas ik me over het feit dat er geen paint-waardig alternatief voor MS paint bestaat. Ja, paintbrush (voor de Mac) en Seashore, maar ergens vind ik MS Paint nog altijd lekkerder werken.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:26
_Christiaan_ schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:26:
Hulde voor aMSN, ik wist niet dat er een client bestond waarmee je kon cammen, nudgen, voice-berichten sturen etc.

Nu verbaas ik me over het feit dat er geen paint-waardig alternatief voor MS paint bestaat. Ja, paintbrush (voor de Mac) en Seashore, maar ergens vind ik MS Paint nog altijd lekkerder werken.
PixelMator wat hier boven in dit topic genoemd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Pixen is zoiets als mspaint.exe

http://opensword.org/Pixen/

Wel grappig dat mensen nog zoveel waarde hechten aan een programma wat sinds win95 niet meer is geupdate :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 01:08:
Ik heb niet alle 21 paginas doorgenomen ( wel van plan :P ) dus ik plaats gewoon even me favoriete apps.

Utorrent -
Simpel programma om torrents mee te downloaden, nog wel in Beta maar werkt wel gewoon goed en stabiel.
Het download inderdaad prima en sneller dan Transmission (lijkt het).

Maar Transmission delete de torrenttrackerfiles. uTorrent plaatst ze in user/library/application support/utorrent, wat ik vervelend vind. Zo ziet iedereen wat je download en het laat sporen achter. :9

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

lowfi schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:15:

Wel grappig dat mensen nog zoveel waarde hechten aan een programma wat sinds win95 niet meer is geupdate :P
Niet helemaal waar, in Win 7 zit een ietswat nieuwere versie ;) :D

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:07

FTL

Ik zie mensen een boel compressor en extractor tools roepen hier.
De meeste goede kosten geld> mocht je een goede (maar minder mooi uitziende) compressor en extractor zoeken dan kan ik je GUItar aanraden. Kan veel formaten compressen en extracten.

Tot nu toe nog geen gratis programma gezien die dezelfde functies aanbiedt.
Afbeeldingslocatie: http://www.edenwaith.com/images/products/guitar/gt_screenshot7_small.png

Ondersteunde compressie archives:
http://www.edenwaith.com/products/guitar/files.php

[ Voor 5% gewijzigd door FTL op 14-09-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:21

Kettrick

Rantmeister!

Paint is onmisbaar op vrijdag :> , ik heb tuxpaint wel eens geprobeerd, maar dat is het ook niet helemaal ( of helemaal niet eigenlijk ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:14

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Wie weet er een goed to-do programma?

Ik gebruik zelf tegenwoordig Cyberduck voor FTP, maar die doet het bij mij niet goed onder snow leopard?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:35
Things :) .

EDIT: Is trouwens niet toegestaan om te vragen om software ;) .

[ Voor 75% gewijzigd door TheJVH op 14-09-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
Voor mij zijn: coda, textmate, mamp, itunes, colloguy, overflow, vmware fusion, firefox, photoshop, illustrator, flash en mail niet te missen. Ideale apps, al kosten sommige wel geld.

Edit: Adium is ook echt ideaal.

[ Voor 8% gewijzigd door jorde op 14-09-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

stormfly schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:13:
[...]

PixelMator wat hier boven in dit topic genoemd wordt?
Ik heb em even geprobeerd. Leuk, mooi programma. Maar ik mis veel te veel dingen uit paint. Dingen als lijnen, rechthoeken etc.

Heb ik ook al geprobeerd, maar die loopt bij mij bagger. Als ik iets wil verplaatsen, gaat dat met 0,01 fps.

Het enige programma dat tot nu toe heel erg in de buurt komt is Paintbrush. Klein minpuntje dat ik tegengekomen ben, was dat de kleuren gaar worden als je een BMP meerdere keren opslaat. Geen idee hoe dit komt, want BMP is gewoon ongecomprimeerd.

In de originele MS Paint kon je ook dingen selecteren en dan op een bepaalde manier 'transparant' verplaatsen, zodat je geen wit selectievlak in je background zag als je iets erin ging verplaatsen (ik weet niet hoe ik dit uit moet leggen, maar kenners weten misschien wat ik bedoel). Dit is niet mogelijk in Paintbrush, toch wel een gemis voor mij.

[ Voor 18% gewijzigd door _Christiaan_ op 14-09-2009 22:32 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
ClickToFlash

Eindelijk een goede manier om YouTube automatisch af te laten spelen met QuickTime. Ook blokkeert het standaard Flash. Wil je het wel zien? Dan klik je het blokje gewoon aan. Ook is het mogelijk om een whitelist te maken zodat Flash content niet wordt geblokkeerd vanaf die websites. :)

Ik hoor m'n fans ineens veel minder vaak aanslaan. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Frietsaus op 14-09-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Als je dat soort info en rotzooi in je dock wil hebben heb je gewoon geen respect voor OS X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

TwyLight schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:00:
Als je dat soort info en rotzooi in je dock wil hebben heb je gewoon geen respect voor OS X :P
Huh? ClickToFlash staat niet in je dock hoor :) die maakt vlakjes in je browser waar anders een rintone-advertentie had gestaan oid...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Zpottr schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:15:
[...]

Huh? ClickToFlash staat niet in je dock hoor :) die maakt vlakjes in je browser waar anders een rintone-advertentie had gestaan oid...
Sorry maar ik bedoelde ook eigenlijk deze post:
Grin schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:56:
[afbeelding]

Was misschien handiger geweest als ik gewoon had gequote, inplaats van mn reactie neer te plempen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

TwyLight schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:00:
Inhoudelijk zeer sterke opmerking TwyLight.
Wanneer je vermeld waarom het rotzooi is, geen probleem.
Maar ongefundeerd je ongezouten mening roepen heeft niemand wat aan.
Daarnaast schoffeer je (onnodig) een poster die goedbedoeld informatie wou delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
CrankyGamerOG schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:44:
Wie weet er een goed to-do programma?

Ik gebruik zelf tegenwoordig Cyberduck voor FTP, maar die doet het bij mij niet goed onder snow leopard?
Cyberduck 3.2 beta doet het wel in SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
http://snowleopard.wikidot.com/ voor info over wat wel en niet werkt. Check de lijst elke dag even voor een aantal apps die kuren vertonen. :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
Frietsaus schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:37:
ClickToFlash

Eindelijk een goede manier om YouTube automatisch af te laten spelen met QuickTime. Ook blokkeert het standaard Flash. Wil je het wel zien? Dan klik je het blokje gewoon aan. Ook is het mogelijk om een whitelist te maken zodat Flash content niet wordt geblokkeerd vanaf die websites. :)

Wat ik wel vervelend vind is dat er bijv. op Hyves videos staan, die ik wel wil zien, dus heb ik het in mijn whitelist gezet. Maar op elke pagina start hij ook meteen alle videos! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Stormbringer schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:54:
[...]
Wat ik wel vervelend vind is dat er bijv. op Hyves videos staan, die ik wel wil zien, dus heb ik het in mijn whitelist gezet. Maar op elke pagina start hij ook meteen alle videos! 8)7
Dat is inderdaad irritant, en de reden waarom ik het niet gebruik.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mijn Time Machine vond het nodig om elke keer (elk uur!) ongeveer een GB weg te schrijven terwijl er eigenlijk niets veranderde. Dan mag je een TB aan de andere kant van het netwerk hebben hangen maar die loopt toch echt langzaam vol.

BackupLoupe (€1,49) laat precies zien wat er elke sessie is gebackup-ed - het bleek om een mail drafts folder te gaan die in een of andere vreemde toestand was geraakt.

Zoef

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:57

Nitai

Live the life you love.

Mooi Zpottr! Dank je wel.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Kogel
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 15:11
Menumeters. Een systemmonitoringtooltje. Geeft boven in de balk een aantal zaken aan. Niet OSX onwaardig vind ik. Ik laat op 1 van mijn macs (medicenter) regelmatig eyetv zaken exporteren naar mp4. daar is hij dan behoorlijk druk mee en ik kan dan keurig zien dat de processoren vol zitten.

Simpel en gratis

• steffex
  • Laatst online: 12-08 00:24
Kogel schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:55:
Menumeters. Een systemmonitoringtooltje. Geeft boven in de balk een aantal zaken aan. Niet OSX onwaardig vind ik. Ik laat op 1 van mijn macs (medicenter) regelmatig eyetv zaken exporteren naar mp4. daar is hij dan behoorlijk druk mee en ik kan dan keurig zien dat de processoren vol zitten.

Simpel en gratis
Plak er volgende keer meteen een linkje bij: Menumeters

even kijken of het beter is dan istatmenus

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
iStatMenus werkt helaas nog niet in Snow Leopard. Sinds de upgrade draait atMonitor hier. Mooier dan MenuMeters, vind ik.

Verwijderd

Jasper schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:07:
iStatMenus werkt helaas nog niet in Snow Leopard. Sinds de upgrade draait atMonitor hier. Mooier dan MenuMeters, vind ik.
er is al een update gekomen waardoor iStatMenus nu ook SL compatible is.

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
_Christiaan_ schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:30:
[...]

Heb ik ook al geprobeerd, maar die loopt bij mij bagger. Als ik iets wil verplaatsen, gaat dat met 0,01 fps.

Het enige programma dat tot nu toe heel erg in de buurt komt is Paintbrush. Klein minpuntje dat ik tegengekomen ben, was dat de kleuren gaar worden als je een BMP meerdere keren opslaat. Geen idee hoe dit komt, want BMP is gewoon ongecomprimeerd.

In de originele MS Paint kon je ook dingen selecteren en dan op een bepaalde manier 'transparant' verplaatsen, zodat je geen wit selectievlak in je background zag als je iets erin ging verplaatsen (ik weet niet hoe ik dit uit moet leggen, maar kenners weten misschien wat ik bedoel). Dit is niet mogelijk in Paintbrush, toch wel een gemis voor mij.
Paint.net al geprobeerd? Ik gebruik hem niet zo veel (lees: ikke paint-dingen nie snappen ;)) maar werkt wel prettig: linkie

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je weet dat je in het Apple subforum zit? ;)

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
misschien dat ze met een Mono versie komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Ik heb altijd een Windows machine gehad, maar omdat je nu ook op een x86 OS X kan installeren heb ik dat gedaan. Ik wilde het gewoon graag eens proberen. Ik ben erg enthousiast over en ik zal in de toekomst zeker overwegen om een Mac aan te schaffen. Zeker als ik een laptop zou zoeken, dan zou een Macbook niet gek zijn. Maar goed dat terzijde.

Iets waar ik nogal aan stoorde, en volgens mij veel meer mensen gezien de reacties op allerlei fora, is het niet normaal werken van 'Home' en 'End'. Om dit op te lossen heb ik na een tijdje zoeken een mooie tool gevonden die ik iedereen kan aanraden. 'Home' en 'End' gedragen zich hiermee net als in Windows en Linux.

keyfixer
Helaas werkt dit niet in Firefox (blijft imho fijner dan safari), daarvoor moet je nog een andere tool van dezelfde site downloaden.
Keyfixer Firefox
In deze laatste moet nog wel iets veranderd worden in de package om hem te laten werken in Firefox 3.5. Uitleg staat hier

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Je kunt toch gewoon Appletje + Pijltje links of Pijltje rechts doen als je naar het begin of eind van een regel wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Dat zijn twee toetsen en dat vind ik niet makkelijk. Daarnaast ben ik gewend aan het gebruik van 'Home en 'End' en dat doe ik automatisch zonder erbij na te denken.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat kan. :)

Uiteindelijk lever je nu wel functionaliteit in, maar ik kan me voorstellen dat het in dit geval niet zo erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Jasper schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:07:
De iStat Menus die je nu kunt downloaden is versie 2.0 en die werkt anders prima in Snow Leopard. De widget versie (iStat Pro) doet dat ook al.

MenuMeters is ook niet helemaal SL compatible maar daar hebben ze nu een 1.4 beta versie voor die dat wel is en waar ze nog druk mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notify - Een alternatieve Gmail notifier die meerdere accounts ondersteund. Momenteel zijn dat er maximaal 4. Binnenkort wordt ook nog ondersteuning voor IMAP servers toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Decalies schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:24:
[...]

Paint.net al geprobeerd? Ik gebruik hem niet zo veel (lees: ikke paint-dingen nie snappen ;)) maar werkt wel prettig: linkie
Daar kan ik niks mee he :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Misschien niet onmisbaar maar Zuma's Revenge is wel een verdomd verslavend spelletje :D

Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/upload/090920_130636_zuma.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:14:
[...]

er is al een update gekomen waardoor iStatMenus nu ook SL compatible is.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Kwak schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:50:
Ik heb altijd een Windows machine gehad, maar omdat je nu ook op een x86 OS X kan installeren heb ik dat gedaan. Ik wilde het gewoon graag eens proberen. Ik ben erg enthousiast over en ik zal in de toekomst zeker overwegen om een Mac aan te schaffen. Zeker als ik een laptop zou zoeken, dan zou een Macbook niet gek zijn. Maar goed dat terzijde.

Iets waar ik nogal aan stoorde, en volgens mij veel meer mensen gezien de reacties op allerlei fora, is het niet normaal werken van 'Home' en 'End'. Om dit op te lossen heb ik na een tijdje zoeken een mooie tool gevonden die ik iedereen kan aanraden. 'Home' en 'End' gedragen zich hiermee net als in Windows en Linux.

keyfixer
Helaas werkt dit niet in Firefox (blijft imho fijner dan safari), daarvoor moet je nog een andere tool van dezelfde site downloaden.
Keyfixer Firefox
In deze laatste moet nog wel iets veranderd worden in de package om hem te laten werken in Firefox 3.5. Uitleg staat hier
De meeste mac gebruikers zullen hier weinig aan hebben, omdat er geen home of end op de Macbooks zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
Op MacBook / MacBook Pro

Command + pijl omhoog = Home
Command + pijl omlaag = End
Alt + pijl omhoog = Page Up
Alt + pijl omlaag = Page Down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:35
Command + Pijl naar links = Home
Command + Prijs naar Rechts = end

Pijl omhoog en omlaag is einde en begin van de pagina ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 17:10
En dat is ook nog eens afhankelijk van de applicatie die je dan draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:41
Dutch_Razor schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:19:
[...]

De meeste mac gebruikers zullen hier weinig aan hebben, omdat er geen home of end op de Macbooks zitten ;)
que?

Afbeeldingslocatie: http://i692.photobucket.com/albums/vv284/D0NN13DARK0/IMG_0017.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Bij de nieuwe MacBooks staat dat er niet meer op. Het werkt wel nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:21
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:08:
Notify - Een alternatieve Gmail notifier die meerdere accounts ondersteund. Momenteel zijn dat er maximaal 4. Binnenkort wordt ook nog ondersteuning voor IMAP servers toegevoegd.
Bedankt die kende ik nog niet maar is inderdaad heel goed, zeker als je meerdere accounts hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
sonderpa schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:11:
Op MacBook / MacBook Pro

Command + pijl omhoog = Home
Command + pijl omlaag = End
Alt + pijl omhoog = Page Up
Alt + pijl omlaag = Page Down
Fn + pijl links/rechts doet home/end en Fn+pijl omhoog/omloog doet pgup/pgdn, dat is een stuk universeler dan het gebruik van alt/cmd. Met alt/cmd moet je trouwens ook oppassen omdat de alt voornamelijk gebruikt wordt voor bewerkingen in tekst en cmd juist weer voor algehele navigatie (cmd + links/rechts is pagina terug/vooruit).
Geldt niet alleen voor de MacBook (Pro/Air) maar ook voor de kleine alu toetsenborden (wired en wireless).

Het verhaal met Fn werkt gewoon in Firefox zonder gerommel met rare dingen als Keyfixer Firefox. Ook kun je perfect gebruik maken van de ctrl functies om in tekst te navigeren als je wat aan het tikken bent (zoals de vi/vim/emacs mensen gewend zijn, het werkt overigens ook in bash dus erg nice als je ook nog eens in Terminal aan de knutsel gaat). Gewoon een kwestie van de juiste toetscombinaties aanleren, voor dit soort dingen is helemaal geen extra stuk software nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Het zal allemaal een kwestie van gewenning zijn denk ik. Een toets vind ik gewoon handiger. Dan je heb je nog een hand over die je kan gebruiken als je bv een regel tekst wel selecteren. Dat doe je dan met Shift + Home/End (afhankelijk van het feit of je aan het begin of eind van de regel bent).

Die keyfixer wijzigt gewoon iets een library en is daarna niet meer actief dus je installatie wordt er niet echt door vervuild.

Maar goed, volgens mij is er bij dit soort dingen niet iets dat echt beter is en moet je het gewoon zo configureren zoals je zelf prettig vindt. Net zoals de keys bij bv een First Person Shooter.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 15:05

Blonde Tux

<advertisement>

Afbeeldingslocatie: http://www.macgeneration.com/pictures/news/Google_Notifier.png

Google Notifier for Mac
Ideaal programmatje waar je je gmail en gcal notificaties, te zien zijn. Om de mail te kijken moet je wel inloggen, maar je hoeft niet meer continu te checken of tie er wel is.

Linkje

[ Voor 11% gewijzigd door Blonde Tux op 21-09-2009 15:19 ]

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik weet dat dit geen discussietopic is, maar als je een Gmail account toevoegd aan de Mail app, dan laat je mail app toch een rood bolletje zien als er nieuwe mail is? Idem met reminders voor je calenders (die je ook van Google kunt gebruiken in OS X)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 06-09 12:24
Tom schreef op maandag 21 september 2009 @ 17:03:
Ik weet dat dit geen discussietopic is, maar als je een Gmail account toevoegd aan de Mail app, dan laat je mail app toch een rood bolletje zien als er nieuwe mail is? Idem met reminders voor je calenders (die je ook van Google kunt gebruiken in OS X)?
Bij mij wel. Ik vind het persoonlijk daarom niet nodig om een notifier te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 15:05

Blonde Tux

<advertisement>

Ja, klopt, maar ik gebruik de mail app totaal niet en op Calender verschillende gedeelde agenda's heb, vind ik het een handig stukje software.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het voordeel van een notifier tov. Mail.app is vooral de footprint. Daarnaast prefereer ik de Gmail webinterface ivm. labels, dus een notifier is dan wat praktischer. Kwestie van persoonlijke voorkeur, me dunkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Vraagje (niet zeker of dit hier mag/kan): ik heb heel wat coverart in mijn itunes library zitten die ik graag in de mp3 files zélf zou wegschrijven. Ik weet hoe ik dit moet doen voor één song, maar zou dus voor ALLE songs die itunes-coverart hebben dit willen wegschrijven in de mp3 file zélf. Bestaat zo'n tooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

lapino schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:45:
Vraagje (niet zeker of dit hier mag/kan): ik heb heel wat coverart in mijn itunes library zitten die ik graag in de mp3 files zélf zou wegschrijven. Ik weet hoe ik dit moet doen voor één song, maar zou dus voor ALLE songs die itunes-coverart hebben dit willen wegschrijven in de mp3 file zélf. Bestaat zo'n tooltje?
Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Aldusch de waarschuwing @ het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Voor al mijn scribbles, ideeen, notes enzo gebruik ik sinds kort: Macjournal.

Werkt erg goed. Niet gratis, maar ik zit nog in de trial :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lapino, daar is o.a. een script voor.
Tracks selecteren (die al artwork hebben, maar niet embed) en in de menubar het betreffende script in het scripts menu aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:41
Jrz schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:26:
Voor al mijn scribbles, ideeen, notes enzo gebruik ik sinds kort: Macjournal.

Werkt erg goed. Niet gratis, maar ik zit nog in de trial :)
Wow, thanks!
Zocht al tijden naar een goede alternatief van OneNote; maar de meeste die werden gezegd vond ik niet lekker werken (lees Evernote en OmniPage).

Edit: Moet je trouwens voor de lol eens kijken bij WinJournal (zelfde developer).
En dan de screenshots: hoe lelijk ziet dat eruit!

[ Voor 14% gewijzigd door Ryur op 22-09-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 13:01
Zie topicwaarschuwing: dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Als je opzoek bent naar een bepaald programma, mag je daarvoor een nieuw topic openen, nadat je eerst zelf hebt gezocht.

[ Voor 83% gewijzigd door Daedalus op 27-09-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Zeer handig vind ik Menu Browser, wat mij een menu van mijn harddisk geeft vanuit de menubar. Niet gratis maar die wopping $5 valt ook wel over heen te komen. ;)

Een andere waar ik niet meer zonder kan is Hazel, om automagisch bepaalde acties op directories los te laten.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

afterburn schreef op zondag 27 september 2009 @ 20:38:
Zeer handig vind ik Menu Browser, wat mij een menu van mijn harddisk geeft vanuit de menubar. Niet gratis maar die wopping $5 valt ook wel over heen te komen. ;)

Een andere waar ik niet meer zonder kan is Hazel, om automagisch bepaalde acties op directories los te laten.
Dat kan je ook bereiken met een stack op menu-mode?
Effe de site bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Jrz schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:00:
[...]

Dat kan je ook bereiken met een stack op menu-mode?
Effe de site bekijken :)
Niet echt, ik kan hiermee door alle directories lopen, files openen, versturen per email of gegevens ervan bekijken en een terminal openen in die directory vanuit 1 menu.

Met een stack kun je wel door de directories lopen, maar dat is traag en elke directory is een klik. Menu Browser klapt gewoon open als een context menu als je met je muis boven de nieuwe directory komt. Meer dan 1 niveau dieper is niet handig met stacks.

[ Voor 25% gewijzigd door afterburn op 27-09-2009 23:48 ]

Computer specs

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Frietsaus schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:37:
ClickToFlash

Ik wil deze nog even onder de aandacht brengen. Youtube werkt een stuk fijner met dit programma. Jammer dat mijn video's nog niet volledig automatisch in Safari opstarten (terwijl ik dit wel heb ingeschakeld?) Maar voor de rest werkt het echt fijn! Ik overweeg al bijna om flash er helemaal af te gooien, het wordt voor de rest toch vrijwel alleen maar gebruikt voor reclame. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Na vele jaren Quicksilver gebruikt te hebben en het steeds vaker crashte besloot ik over te stappen op Launchbar. Helaas zijn de 30 dagen van de trailperiode om en heb ik geen zin om hier 24 euro voor neer te leggen. In m'n zoektocht ben ik toen op de gratis alternatief Google Quick Search Box gestuit. Op het eerste gezicht werkt dit vrij aardig, soms lijkt het minder snel dan Launchbar of Quicksilver, maar dat kan ook afhankelijk zijn van dat hij flink aan het indexeren is.

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_N76yGvbMPVw/SWu4JjRD4aI/AAAAAAAAAFQ/kAQMLJeWLNo/s400/QSBscreen.png

Om een of andere reden vind ik dit soort tooltjes nauwkeuriger dan Spotlight (voor het launchen van Apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sinds Snow Leopard gebruik ik QuickSilver niet meer. Het crashte regelmatig en bouwde de index slecht op.

Ik ben nu weer terug bij Quicklook wat ik eigenlijk prima vind werken. Ik heb gewoon ingesteld dat ik programma's als eerste wil zien, ik zoek op Adium en klik op enter.

Ik heb geen extra's meer nodig. :D

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt Google Quick Search Box ook net als quicksilver ook met slechts delen van woorden? zoals bijvoorbeeld aium en dan toch adium vinden, spotlight werkt daar bij namelijk niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

@THE_BASE: bedoel je Spotlight? Quicklook is toch om de inhoud van bestanden snel te kunnen bekijken?
@Sum: yes, werkt prima Sum. Je kan ook gelijk naar webpagina's gaan en eventueel direct zoeken in Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Nitai schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 07:48:
@THE_BASE: bedoel je Spotlight? Quicklook is toch om de inhoud van bestanden snel te kunnen bekijken?
@Sum: yes, werkt prima Sum. Je kan ook gelijk naar webpagina's gaan en eventueel direct zoeken in Google.
Hè, serieus? Ik heb het lang geleden geprobeerd, maar toen wilde het alleen aan het begin van een woord matchen. Als ik in Quicksilver bijvoorbeeld 'FF' type, dan krijg ik (na paar keer helpen) FireFox. In de tool van Google werkte dat toentertijd niet. Is dat nu dan veranderd?

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29
THE_BASE schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:47:
Sinds Snow Leopard gebruik ik QuickSilver niet meer. Het crashte regelmatig en bouwde de index slecht op.

Ik ben nu weer terug bij Quicklook wat ik eigenlijk prima vind werken. Ik heb gewoon ingesteld dat ik programma's als eerste wil zien, ik zoek op Adium en klik op enter.

Ik heb geen extra's meer nodig. :D
Ik gebruik nog steeds Quicksilver, van crashen geen last gehad. De index wordt helaas maar 1x per 10 min opgebouwd, wat helaas niet korter in te stellen is... Voor mij is de reden dat ik als beheerder veel ssh gebruik en dat netjes met een plugin ook in QS geintegreerd is. Een deel van de hostnaam intypen en QS geeft netjes uit mijn "known hosts" lijstje de host aan.

Dat mis ik best wel bij de alternatieve die te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myrdhin schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:09:
[...]

Ik gebruik nog steeds Quicksilver, van crashen geen last gehad. De index wordt helaas maar 1x per 10 min opgebouwd, wat helaas niet korter in te stellen is... Voor mij is de reden dat ik als beheerder veel ssh gebruik en dat netjes met een plugin ook in QS geintegreerd is. Een deel van de hostnaam intypen en QS geeft netjes uit mijn "known hosts" lijstje de host aan.

Dat mis ik best wel bij de alternatieve die te vinden zijn.
Dat is wel in te stellen :) Kijk maar eens bij de tab Catalog in het instellingenscherm en dan ergens aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:05:
[...]

Dat is wel in te stellen :) Kijk maar eens bij de tab Catalog in het instellingenscherm en dan ergens aan de onderkant.
Daar staat bij mij alleen maar "manueel, 10 minuten, half uur, uur en dagelijks". Korter dan 10 min lukt blijkbaar niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Laatst online: 23:34
Vandaag nog tegen een leuke nieuwe applicatie aangelopen. Mocht je een eigen webspace hebben en je deelt veel bestanden, foto's met andere mensen dan kan FileShuttle je wel eens handig helpen.

http://www.michaelvillar.com/fileshuttle/ (gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nitai schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 07:48:
Hmm, foutje jah, inderaad Spotlight. Maar draait hier beter dan QuickSilver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik ben ook van quicksilver naar launchbar gegaan. Bij spotlight moet je zo precies zijn.

Websearch van QS en LB is ook errggg handig trouwens :)

[ Voor 25% gewijzigd door lowfi op 02-10-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Digistorm schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 07:57:
[...]

Hè, serieus? Ik heb het lang geleden geprobeerd, maar toen wilde het alleen aan het begin van een woord matchen. Als ik in Quicksilver bijvoorbeeld 'FF' type, dan krijg ik (na paar keer helpen) FireFox. In de tool van Google werkte dat toentertijd niet. Is dat nu dan veranderd?
Ik weet niet of je het QSB kan laten leren... maar toen ik 'fir...' tikte kwam het volgende naar voren:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OVEVftvWqDf4BgjPBSDmeF3h/full.png

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent.

Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.