Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 225.312 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Ik vind Carbon Copy Cloner redelijk onmisbaar :)

Je kun je hele HDD gewoon clonen naar een Firewire/USB-schijf of zelfs naar een USB-stick en hier vanaf opstarten :)

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.getdropbox.com/i/l/2B-S3mRLIsOLOYuI61lxvy-BFxSjI6sKZtN6XACy27w#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monolingual

Met Monolingual kun je alle talen uit OS X halen die je toch nooit gebruikt. Tevens kun je nog andere zaken weghalen.

Afbeeldingslocatie: http://www.dekoolhydratenlijst.nl/img/Monolingual.png

Met dit gratis programma heb ik meer dan 4GB aan ruimte vrijgemaakt. :)

Monolingual is trouwens al een keer in Deel 3 genoemd, maar toen zonder link (en plaatje) 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

door deze grap mocht ik heel osx opnieuw installeren omdat photoshop het niet meer naar ze zin had (werkte niet meer)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:28:
[...]

door deze grap mocht ik heel osx opnieuw installeren omdat photoshop het niet meer naar ze zin had (werkte niet meer)....
ff ter info:

Ik heb het vanavond gedaan (Monolingual), zit op 10.5.7 met Adobe CS4 en Photoshop werkt nog prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Hier ook geen probleem na weghalen verschillende talen. Het lijkt me raadzaam geen Architectures te verwijderen tenzij je goed weet wat je doet. Heb je uit die lijst iets gedelete? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52
ik heb alleen talen verwijderd!

Totally offtopic:
@Willem169, speciaal voor jou:
Klik!

[ Voor 67% gewijzigd door Spinvis op 12-07-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Spinvis schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:39:
ik heb alleen talen verwijderd!
Heb je hier (als admin) al eens talen weggestreept? Wellicht kan je daar nog wat mee rommelen om het probleem op te lossen:
PS4 talen OS X

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* het is de bedoeling dat je hier onmisbare tools en software plaatst, geen grappige YouTube filmpjes.

[ Voor 80% gewijzigd door Daedalus op 15-07-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

scorpie

Supra Addict

En wat is daar zo onmisbaar aan :? ?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Executor16 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 21:49:
[...]

Lol, moet je eens Appeltje + F doen als F-Stream voorop draait. Daar kom ik net toevallig achter _/-\o_
late kwoooot :P Maar da's wel gaaf ja :D Sowieso een lief proggel :>

Nav eerdere berichten van een medetweaker heb ik ook SizeUp aangeschaf, zodat ik net zoals ik onder Windows gewend ben in een specifieke hoek of op een specifieke plek een venster neer kan gooien. Je kan kiezen hoeveel dollars het je waard is, minimum is iets van net geen 5 dollar. Dus ik geef het appje bij deze weer wat aandacht :)

Afbeeldingslocatie: http://www.irradiatedsoftware.com/sizeup/files/sizeupicon.png
Website SizeUp

In Short

SizeUp allows you to quickly position a window to fill exactly half the screen (splitscreen), a quarter of the screen (quadrant), full screen, or centered via the menu bar or configurable system-wide shortcuts (hotkeys). Similar to "tiled windows" functionality available on other operating systems.

Additional features include moving windows from one monitor to another, from one Space to another, and restoring a window to its original size and position (SnapBack).

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
In plaats van Monolingual kan je beter Xslimmer gebruiken. Deze heeft een blacklist voor applicaties die niet verkleind mogen worden. Kost helaas wel $12.95

Afbeeldingslocatie: http://xslimmer.com/Images/Xslimmer.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Na het zoeken naar een ideale lichte muziek speler, loop ik er perongelijk tegenaan! Nu nog uitzoeken of hij ook folders kan scannen :P

You can browse your entire library. Play your Music, Podcasts, Movies or TV Shows without having to launch iTunes.

Integrated search to find any file you want to play. Search for any album artwork you want to apply. last.fm is built in Ecoute.

Afbeeldingslocatie: http://www.eagle-of-liberty.com/ecoute/images/ss2_big.jpg

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 22:37

dada

Verzamelaar van rotzooi

Thanks, ik zocht al een tijdje naar iets als dit.

Een van de eerste dingen die ik altijd installeer is Textwrangler, handig voor allerlei kleine tekstbestanden/scripts omdat hij heel snel opstart. http://www.barebones.com/products/TextWrangler/

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Geen idee of het al eens langs is gekomen (heb het niet gezien, maar ik heb ook niet alle 5 de delen gelezen):

Visor

Hiermee kun je een terminal window dmv een hotkey op je scherm zetten of verbergen (zonder het te sluiten), ongeveer zoals je bijvoorbeeld de console in games kan oproepen. Errug handig als je veel van de terminal gebruik maakt.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pendora schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:15:
In plaats van Monolingual kan je beter Xslimmer gebruiken. Deze heeft een blacklist voor applicaties die niet verkleind mogen worden. Kost helaas wel $12.95

[afbeelding]
Maar deze haalt niet alle taalbestanden weg. Ik heb daarom beiden. XSlimmer haalt alleen de nutteloze bestanden uit de universal binaries, maar niet de talen. Enkel de talen van OSX zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:07:
[...]

Maar deze haalt niet alle taalbestanden weg. Ik heb daarom beiden. XSlimmer haalt alleen de nutteloze bestanden uit de universal binaries, maar niet de talen. Enkel de talen van OSX zelf.
Bij mij haalt deze toch echt de talen eruit. En van de UB all PPC code. Maar wegens de blacklist weet hij wel bij welke apps het niet kan. Bijvoorbeeld: You control itunes wil niet meer starten als je talen weg haalt. Xslimmer weet dat dus haalt daar de taal bestanden en PPC code ook niet uit.

Edit: stukje van de website
Slim what you want, the way you want it. Take out languages, architectures or both. Select which languages to keep, and let Xslimmer take care of the rest. Checkout Xslimmer's extensive preferences and configure its behavior the way you like it.

[ Voor 19% gewijzigd door Pendora op 20-07-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joint_me schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:15:
Na het zoeken naar een ideale lichte muziek speler, loop ik er perongelijk tegenaan! Nu nog uitzoeken of hij ook folders kan scannen :P
Had je picoplay al geprobeerd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
joint_me schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:15:

[http://ecouteapp.com/]
Woah, nice! Erg handig als je dat logge iTunes niet altijd wilt opstarten om snel wat te spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Serenity op 20-07-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 09-09 09:27
Serenity schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:06:
[...]

Woah, nice! Erg handig als je dat logge iTunes niet altijd wilt opstarten om snel wat te spelen.
Handig dat je de link er ook even bijzet, die ben ik blijkbaar vergeten :D

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Cog is ook zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://cogx.org/images/screenshot006.png

http://cogx.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 18:00
Cog is inderdaad een zeer mooi voorbeeld van een simple muziek speler die veel formaten ondersteund. Screenshot is wel al van een oudere versie, 0.06. Ondertussen zit hij in versie 0.08 (de nightlies iig toch), is die "schuif/drawer" rechts in dat screenshot verdwenen en vervangen door een filetree in het vaste scherm (ook uit te zetten dat je enkel het hoofdscherm ziet). Hij zit nog een volle ontwikkeling, die niet altijd even snel verloopt, dus hier en daar zitten er nog wel wat bugs in. Blijft voor mij wel de hoofdspeler op mijn mbp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 20:37
Medialink

MediaLink is voor mij het perfecte programma om media naar mijn PlayStation 3 te streamen. Plug en play, zonder gedoe. Het heeft ondersteuning voor de volgende formaten:

* MP3, AAC, WMA, WAV
* MPEG1, MPEG2, MPEG4
* H.264, DIVX, XVID
* AVI, WMV, ASF
* JPEG, PNG, GIF, TIFF, BMP
* RAW, PDF, PS, EPS, TGA
Ook .VOB files worden zonder problemen gestreamed.

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/vzzijd.jpg

URL van dit programma : hier. Programma is van Nullriver en kost $20,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 22:45

scorpie

Supra Addict

Er is ook een freeware alternatief, ps3mediaserver, werkt prima.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 20:37
Ziet er ook goed uit, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Hey, handy... Zoiets zocht ik. :)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ghostley schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:41:
[...]

Hey, handy... Zoiets zocht ik. :)
Dan vind ik Name Mangler beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03 21:39

detee

Try not, do or do not

Raveon schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:26:
Cameras [afbeelding]

[afbeelding]

Do you have multiple cameras?
Do you spend time quitting iPhoto every time you connect your iPhone?
Wish you could have your DSLR open Aperture and have iPhoto launch when you connect your point-and-shoot camera?
If so, Cameras is the solution you've been waiting for.
With familiar System Preference functionality, Cameras allows you to manage what happens when you connect your:
  • Digital camera
  • iPhone
  • Digital media reader
  • Any photo device
  • In addition to launching a specific application when you connect a camera, you can also have your images download automatically. Never again spend time launching the right app or quitting apps that you didn't want to launch.
Manage all of your cameras with Cameras!

Super handig!
Zeker superhandig, deze had ik net nodig. Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Een (gedeeltelijk) Nederlands product:

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/5u1f2s.png
SlipCover makes it easy to create custom case icons for all your media files. SlipCover can then easily apply these custom icons to any file, making SlipCover the only application you'll need for cases. Best of all, SlipCover is totally and completely free.

Afbeeldingslocatie: http://www.bohemiancoding.com/slipcover/screenshots/ss1/ss.png

SlipCover biedt ook de mogelijkheid om verschillende covers te installeren. Op het MacThemes2 forum staan er verschillende, zoals: hier, hier en hier.

[ Voor 9% gewijzigd door Rensz op 23-07-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Afbeeldingslocatie: http://www.aptonic.com/images/icon.png
Dropzone

Programmaatje dat in je Dock staat waar je bestanden naar toe kunt slepen. Inclusief verschillende plugins, waaronder twitpic, printen, ftp, ls.gd (soort van tinyurl), etc.. Het is relatief nieuw (2 juli 2009) en veel plugins zijn er dus nog niet beschikbaar. Het kost ook maar $10 dus een buil val je er niet aan. De trial is niet echt crippled, maar je kunt maximaal 5 destinations gebruiken. Ik wilde het vooral gebruiken voor FTP upload, want ik heb meerdere locaties waar ik regelmatig stuff heen sleep. Maar het is veel veelzijdiger en het went echt enorm snel.

Screenshot

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Oxi schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:08:
[afbeelding]
Dockzone

Programmaatje dat in je Dock staat waar je bestanden naar toe kunt slepen. Inclusief verschillende plugins, waaronder twitpic, printen, ftp, ls.gd (soort van tinyurl), etc.. Het is relatief nieuw (2 juli 2009) en veel plugins zijn er dus nog niet beschikbaar. Het kost ook maar $10 dus een buil val je er niet aan. De trial is niet echt crippled, maar je kunt maximaal 5 destinations gebruiken. Ik wilde het vooral gebruiken voor FTP upload, want ik heb meerdere locaties waar ik regelmatig stuff heen sleep. Maar het is veel veelzijdiger en het went echt enorm snel.

Screenshot
Simpel idee, eenvoudig te implementeren, maar oh zo handig d:)b

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

[afbeelding]
Dockzone

Screenshot
Helemaal super! Een kennis van mij is sportfotograaf en die moet nog wel eens veel handelingen doen om e.e.a. te uploaden. Heb hem even een linkje gestuurd!

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ik gebruik daar dit voor: http://www.apple.com/down...utomator/uploadtoftp.html

Gewoon compilen naar een .app en dan op je bureaublad of in je dock zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

Good Fella schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 14:11:
Ik gebruik daar dit voor: http://www.apple.com/down...utomator/uploadtoftp.html

Gewoon compilen naar een .app en dan op je bureaublad of in je dock zetten :)
Ook bedankt voor die tip. Dropbox heeft natuurlijk wat extra features die misschien ook interessant zijn, maar jouw tip ga ik zeker even bookmarken! B)

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Jackdaw schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 00:42:
Medialink

MediaLink is voor mij het perfecte programma om media naar mijn PlayStation 3 te streamen. Plug en play, zonder gedoe. Het heeft ondersteuning voor de volgende formaten:

* MP3, AAC, WMA, WAV
* MPEG1, MPEG2, MPEG4
* H.264, DIVX, XVID
* AVI, WMV, ASF
* RAW, PDF, PS, EPS, TGA

[afbeelding]

Ik gebruik zelf PS3 Media Server :) Nog een tipje dus d:)b

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Jackdaw schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 00:42:
Medialink

* MP3, AAC, WMA, WAV
* MPEG1, MPEG2, MPEG4
* H.264, DIVX, XVID
* AVI, WMV, ASF
* RAW, PDF, PS, EPS, TGA

[afbeelding]

En voor de Xbox 360 gebruikers is er van het zelfde bedrijf Connect360 :)
http://www.nullriver.com/products/connect360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:03

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

ik was al een poosje op zoek naar een tool waarmee ik via internet de computers in m'n thuisnetwerk kan benaderen en controleren. via andere VNC programma's was het, voor mij i.i.g., niet altijd even eenduidig genoeg om dit te realiseren.
onlangs kwam ik sharetool tegen, en het gemak waarmee je dit kunt realiseren verbaasde me echt.
de moeite waard als je iets soortgelijks wilt bereiken en het kost maar $14.77.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Nerpissad schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:49:
ik was al een poosje op zoek naar een tool waarmee ik via internet de computers in m'n thuisnetwerk kan benaderen en controleren. via andere VNC programma's was het, voor mij i.i.g., niet altijd even eenduidig genoeg om dit te realiseren.
onlangs kwam ik sharetool tegen, en het gemak waarmee je dit kunt realiseren verbaasde me echt.
de moeite waard als je iets soortgelijks wilt bereiken en het kost maar $14.77.
Log Me In (gratis, betaald als je meer features wilt). Werkt als een tierelier, voor zowel Mac als PC.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om wakker te worden gebruik ik al sinds het begin van de vakantie (eerst veilig uitproberen natuurlijk) iTunes Alarm. Elke dag een ander muziekje om de dag mee te beginnen.

edit: natuurlijk niet erg handig als je mac niet in je slaapkamer staat ;) maw alleen voor scholieren en studenten 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik gebruik Awaken hiervoor, werkt per-fect. :)
Wel leuk dat iTunes Alarm gratis is in tegenstelling tot Awaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Bodega: Dé app die het je makkelijk maakt allerlei handige en nuttige apps te vinden..
"Your corner store for apps
We've all been there - hunting for that one killer app that would make life so much easier. If only it existed. If only we could find it. With Bodega, you don't have to spend your time hunting for software - it's your one-stop for all your software needs."

Afbeeldingslocatie: http://www.appbodega.com/images/ScreenshotThumb2.png

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:26:
om wakker te worden gebruik ik al sinds het begin van de vakantie (eerst veilig uitproberen natuurlijk) iTunes Alarm. Elke dag een ander muziekje om de dag mee te beginnen.

edit: natuurlijk niet erg handig als je mac niet in je slaapkamer staat ;) maw alleen voor scholieren en studenten 8)7
Kun je hier ook bestanden mee overhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er ook een tooltje is voor OS X die zoiets doet als cidero (welke trouwens ook voor de mac bestaat, zie screenshot), maar dan minder buggy is? Het gaat dus om een tool die een externe mediaplayer via uPnP aan kan sturen.

Afbeeldingslocatie: http://www.cidero.com/ControllerSimple.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:43:
weet iemand of er ook een tooltje is voor OS X die zoiets doet als cidero (welke trouwens ook voor de mac bestaat, zie screenshot), maar dan minder buggy is? Het gaat dus om een tool die een externe mediaplayer via uPnP aan kan sturen.

[afbeelding]
Misschien TwonkyMedia Server ofzo (of gewoon Twonky) weet niet of dat doet wat jij er mee wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwooeiii... alleen voor de site zou je het al kopen. geweldig! Dit is denk ik wel wat ik zoek, ik ga deze eens proberen om mijn HDX mee aan te sturen :) Dank je voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En zou je misschien de volgende keer de topicwaarschuwing willen lezen ;) Dit topic is eigenlijk alleen bedoeld voor het posten van programma's waar je enthousiast over bent. Als je een programma zoekt, moet je daarvoor een nieuw topic aanmaken, waarin je dan wel duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom het niet voldeed.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps....sowwy. helemaal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:26
Filecutter, hiermee krijg je een knippen plakken functie in plaats van kopieren en plakken onder mac. Klein maar doeltreffend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Command + X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Wat niet werkt in de Finder, en FileCutter blijkbaar dus oplost :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Tofu schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:58:
[...]
Wat niet werkt in de Finder, en FileCutter blijkbaar dus oplost :*)
Wel jammer dat het niet gelijk onder de rechtermuisknop zit maar echt 3 kliks weggestopt zit.

rechtermuis -> meer -> filecutter -> knip & plak

Beetje kak dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Waarom niet gewoon slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Als je sleept naar een andere schijf, kopieert hij alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:03
als je alt indrukt verplaatst ie 'm als nog

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
command bedoel je denk ik ;)

(dan verdwijnt dat plusje ook)

[ Voor 37% gewijzigd door lowfi op 19-08-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
F.lux: Het maakt je scherm prettiger leesbaar bij minder verlichting (snachts)
Nadeel: Het sprong afwel te vroeg ofwel te laat aan, en vrij plots.

ProfileMenu: Via de menubalk het colorsync profiel wisselen, en je kunt er dus zelf bij maken in systeemvoorkeuren->beeldscherm->kleur->kalibreer. Zo heb ik een paar verschillende profielen gemaakt, afgestemd op verschillend omgevingslicht
nu nog iets anti-luduvudu

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Tofu schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:28:
[...]
Als je sleept naar een andere schijf, kopieert hij alsnog.
En jij dacht dat daar geen oplossing voor is?

CMD = verplaatsen
Option = kopiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Laatst online: 10-09 17:11
Afbeeldingslocatie: http://vibealicious.com/site/apps/notify/images/ss/mainWindow.png
Notify om meerdere gmail accounts te controleren (max 4).

Edit: Notify is dus pas net een dag uit, bij versie 1.1 gaan ze over op IMAP zodat je ook andere accounts kan controleren. Tot v1.1 is het helaas nog niet mogelijk google apps mail te controleren (op een eigen domein dus).

[ Voor 37% gewijzigd door Falconey op 22-08-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:07

FTL

Naar mijn idee onmisbare tools die minimaal geinstalleerd moeten zijn.
't Is een complete lijst, zijn al een boel dingen eerder gepost, lees daar maar overheen :)
Een complete lijst omdat er altijd standaard wensen van gebruikers zijn, zoals text editing, downloaden, ftp-en enzovoorts. Altijd leuk om te zien wat andere mensen als 'tool set' gebruiken om het leven op de OSX fijner te maken.

SteerMouse
http://plentycom.jp/en/steermouse/
Geeft de mogelijkheid om muisknoppen in te stellen, fijn voor 5 knops muizen.

DoubleCommand
http://doublecommand.sourceforge.net/
Aanpassen van toetsenbord layout (ctrl-option switch enzovoorts)

TextWrangler
http://www.barebones.com/products/TextWrangler/
Zonder goede text editor (free) ben je nergens toch?

Seashore
http://seashore.sourceforge.net/
Hetzelfde geld voor een goede image editor

Cyberduck
http://cyberduck.ch/
Voor het betere ftp, sftp werk

GUI Tar
http://www.edenwaith.com/products/guitar/
Niet de mooiste maar wel een gratis compressor / decompressor voor tar, zip enzovoorts
(bij gebrek aan betere gratis tools?)

Onyx
http://www.titanium.free.fr/pgs/english.html
Cleanup and tweaks van OSX

Theremin
http://mpd.wikia.com/wiki/Client:Theremin
Een goede mpd client voor OSX, om muziek op NMT aan te sturen

Perian
http://perian.org/
Zonder perian niet fijn video's kijken, bevat codecs voor Quicktime.
Aangezien VLC het niet zo fijn doet op m'n OSX

Google Chromium
http://build.chromium.org/buildbot/continuous/mac/LATEST/
Nog niet helemaal af, maar wel een erg fijne browser, zowel voor Windows

Mozilla Thunderbird
http://www.mozilla-europe.org/nl/products/thunderbird/
Naar mijn idee toch beter dan Apple Mail, kan gewenning zijn.

Microsoft Messenger
http://www.microsoft.com/mac/products/messenger/default.mspx
Moet toch iest van microsoft geinstalleerd hebben. Adium deed soms raar op het Live messenger netwerk.

uTorrent for mac
http://www.utorrent.com/
Nog niet helemaal stable, maar toch wel een goede client.

AppCleaner
http://www.freemacsoft.net/AppCleaner/
'Uninstaller' voor OSX, niet gratis helaas.

Disk Inventory X
http://www.derlien.com/
Waar zijn de MB's allemaal naar toe gegaan?!

Monoingual
http://monolingual.sourceforge.net/
Verwijderd talen uit OSX die je toch niet gebruikt.
Geeft toch redelijk wat mb's terug.

en natuurlijk, mijn eigen

NMT Community Software Installer
http://www.nmtinstaller.com
Onmisbare installatie tool voor de NMT, moet zeggen dat het redelijk werkt op OSX.
Mono is nog niet echt volwassen op OSX.

[ Voor 6% gewijzigd door FTL op 29-08-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Laatst online: 11-09 10:25
Falconey schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:25:
[afbeelding]
Notify om meerdere gmail accounts te controleren (max 4).

Edit: Notify is dus pas net een dag uit, bij versie 1.1 gaan ze over op IMAP zodat je ook andere accounts kan controleren. Tot v1.1 is het helaas nog niet mogelijk google apps mail te controleren (op een eigen domein dus).
Goeie app! Zat tot nu toe te prutsen met gmail notifier, welke echt heel traag je mail ophaald, duurt soms wel 15 min. Maar dat is met deze gelukkig verledentijd, bedankt :)

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Thanks, dit is echt een geweldig proggie. Maakt veel dingen net iets makkelijker en inderdaad die paar euro mag geen probleem zijn voor wat je er voor terug krijgt.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Velen zullen het een dure tool vinden, maar voor mij is dit absoluut onmisbare software en dat men een versie uitbracht voor de Mac, was voor mij een belangrijk om uiteindelijk over te kunnen stappen van Windows naar Mac. Babylon i.c.m de Vandale woordenboeken..... erg fijne software. Jammer dat er geen éénheid converter inzit zoals in de Windows versie, maar voor de rest werkt hij erg goed. Erg fijn om snel juiste vertalingen te inden of iets in een Wiki op te zoeken.

http://www.babylon.com/mac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
OkselFris schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:15:
Erg fijn om snel juiste vertalingen te vinden of iets in een Wiki op te zoeken.
Daar is Google en Googles "Did you mean ...?" toch voor? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21:48
Iets op wikipedia kan zelfs met spotlight, icm de 'dictionairy' resultaten.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

ZpAz schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:34:
Iets op wikipedia kan zelfs met spotlight, icm de 'dictionairy' resultaten.
Tuurlijk er zijn zoveel manieren, maar met babylon -> selecteren van het woord, vertaling en verschillende wiki's zichtbaar op 1 bladzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Kan deze nog niet vinden in dit deel van het topic, dus voor 't geval ie nog niet bekend was:

ClickToFlash
http://rentzsch.github.com/clicktoflash/

Bestaat al een tijdje, maar is sinds de laatste keer dat ik 'm kort gebruikte flink verbeterd. Vervangt alle Flash-objecten in Safari door een gradient en geeft je een paar opties. Je kan ook sites whitelisten zodat Flash gewoon standaard wordt weergegeven.

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/611072/hd.h.264.png

^ Het mooiste: je kan forcen dat hij YouTube-filmpjes automatisch als H.264 files afspeelt, en ook dat hij standaard de HD-versie pakt (indien beschikbaar). Daarnaast zit er ook een download-link bij.

Voor Firefox bestaat Flashblock, alleen heeft die niet dit soort opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34
Laat ik nog eens mijn liefde voor AppFresh delen! Noem het de "Software Update" voor je apps: kijkt welke apps geupdate kunnen worden, haalt de update binnen en installeert'm automatisch (vereist natuurlijk admin access). Erg handig!

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 07:58:
Laat ik nog eens mijn liefde voor AppFresh delen! Noem het de "Software Update" voor je apps: kijkt welke apps geupdate kunnen worden, haalt de update binnen en installeert'm automatisch (vereist natuurlijk admin access). Erg handig!
Zeker handig maar niet vlekkeloos, vaak moet je zelf nog de download binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Pendora schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:15:

[afbeelding]
Wist op mijn netbook toch zo'n 1,2GB vrij te maken, erg fijn als je maar een 16GB SSD hebt! Was me die $12,95 zeker waard.
[afbeelding]
Dropzone

Screenshot
Zeer handig programma, heb het meteen maar gekocht en gebruik het met veel plezier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
FTL schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:00:
...
Mozilla Thunderbird
http://www.mozilla-europe.org/nl/products/thunderbird/
Naar mijn idee toch beter dan Apple Mail, kan gewenning zijn.
...
Postbox
Mozilla Thunderbird met een echt apple-smaakje - zelfs stukken beter dan TB3 Beta 100% compatible met TB (plugins?) (Fork)

BTW: Het viel me op dat er tegenwoordig geld voor word gevraagd - voorheen was het freeware - ws kan je nog steeds gratis de bron downloaden - zelf compileren en gratis verspreiden op zijn beurt. (dat is waar FSF naar streeft met de GPL-licentie)

Windows 7
Geen gezever: Tegenwoordig kan je je macbook dichtklappen zonder dat hij in slaap gaat: ideaal voor muziek modus terwijl je magazines doorneemt. Voor de rest zitten er ook andere leuke gadgets bij zoals Paint en solitaire

[ Voor 18% gewijzigd door g4wx3 op 31-08-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 09:33:
[...]

Zeker handig maar niet vlekkeloos, vaak moet je zelf nog de download binnenhalen.
True, maar tegenwoordig gaat zelfs dat heel netjes. Kan AppFresh geen goede download link vinden, dan opent ie een mini-browser met de pagina waarop de download link -waarschijnlijk- staat. Klik jij op de link zodat de download start, dan maakt hij de installatie daarna weer voor je af. Dat is al heel wat beter dan de oudere versies waarbij je na de download zelf handmatig verder moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
cailin_coilleach schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 05:38:
[...]

True, maar tegenwoordig gaat zelfs dat heel netjes. Kan AppFresh geen goede download link vinden, dan opent ie een mini-browser met de pagina waarop de download link -waarschijnlijk- staat. Klik jij op de link zodat de download start, dan maakt hij de installatie daarna weer voor je af. Dat is al heel wat beter dan de oudere versies waarbij je na de download zelf handmatig verder moest.
Volgens mij installeert hij alleen losse .app bestanden zelf, want zo snel er een installer aan te pas komt duwt hij hem gewoon in de downloads folder, en moet je hem later zelf nog starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Correct. Bij mijn laatste update waren dat er 3 van de 35. Valt me nog mee, ik ben een luie donder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Laatst online: 16-06 14:11
Heb nog een super app gevonden voor als je veel TV-programma's of Films in iTunes wilt zetten automatisch voorzien van tags en cover art:

iFlicks (http://www.iflicksapp.com)

Using iFlicks you can easily import your Video Collection into iTunes. This gives you the ability to watch your Videos directly in iTunes or transfer them to your iPod or iPhone. On top of that iFlicks downloads Metadata for your Videos and lets you tweak the Metadata manually. Managing your Video Collection in iTunes has never been this easy.

Is helaas niet gratis (15 euro)

echte aanrader!

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Hierboven zag ik iemand 'AppCleaner' gebruiken, AppTrap doet het naar mijn idee beter, en is gratis. Zosnel je iets (een .app) naar de prullenmand sleept, kijkt AppTrap welke bestanden er bijhoren en vraagt of je die ook meteen mee wil verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Laatst online: 10-09 17:11
ZpAz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:04:
Hierboven zag ik iemand 'AppCleaner' gebruiken, AppTrap doet het naar mijn idee beter, en is gratis. Zosnel je iets (een .app) naar de prullenmand sleept, kijkt AppTrap welke bestanden er bijhoren en vraagt of je die ook meteen mee wil verwijderen.
AppCleaner kan dat ook, je moet het alleen even aanzetten in de preferences.
Afbeeldingslocatie: http://flapdrol.com/f/screenshot/AppCleaner_SmartDelete.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Mm okee, naja AppTrap is gratis, dat is voldoende voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
Hou je computer automatisch opgeruimd: Hazel.prefpane (shareware)
Doet ook de functie Apptrap. prefpane / appcleaner (freeware/freeware)

Bij staan media info en appcleaner in de knoppenbalk van elke map
-> slepen, even op alt (option) duwen en je kun hem erin slepen (lijkt een vergeten hint)

No g vlug deze even toevoegen:

Fluid: Ik had problemen met vienna als rss-lezer (deed het niet meer goed) nu heb ik google-reader in appvorm dankzij fluid.

FSeventer: Om te controleren welke bestanden worden gewijzigd op je systeem bij een bepaalde handeling (openen van programma, intaleren programma) Dmv screenen kun je zo makkelijk kleine problemen oplossen, door bijvoorbeeld bepaalde bestanden weg te gooien.

FStream Online Radio stations luisteren - (zelf erin te zetten)

Big Mean Folder Machine (shareware) Mappen samenvoegen (Why The F* kan OS X dat niet, en windows wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Serenity schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 02:40:
Kan deze nog niet vinden in dit deel van het topic, dus voor 't geval ie nog niet bekend was:

ClickToFlash
http://rentzsch.github.com/clicktoflash/
Ik kwam deze (toevallig ?) ook tegen zondag. :D Een betere aanvulling op mijn arsenaal had ik niet kunnen wensen. O+

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Ik weet niet of dit de plek is om dit te vragen, maar ik ben op zoek naar een network throughput meter, zoiets als Dumeter zegmaar. Ik ken iStat, en menumeter, maar die doen veel meer, en dat wil ik niet (CPU meters draaien vaak in kernel space, is vragen om crashes). Net monitor doet precies wat ik wil, maar is niet gratis. En om nou voor zoiets triviaals te gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 21:51

iMars

Full time prutser

Wits schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:18:
Ik weet niet of dit de plek is om dit te vragen, maar ik ben op zoek naar een network throughput meter, zoiets als Dumeter zegmaar. Ik ken iStat, en menumeter, maar die doen veel meer, en dat wil ik niet (CPU meters draaien vaak in kernel space, is vragen om crashes). Net monitor doet precies wat ik wil, maar is niet gratis. En om nou voor zoiets triviaals te gaan betalen.
nope, dat is niet toegestaan.

Tijdens je post zag je ook de volgende waarschuwing:

Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent.

Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Woops, sorry. De internetgeneratie scant een pagina, ipv deze daadwerkelijk te lezen (topic waarschuwing). 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
ZpAz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:48:
Mm okee, naja AppTrap is gratis, dat is voldoende voor mij ;)
AppCleaner is ook gratis en wordt in tegenstelling tot AppTrap nog wel ontwikkeld en ondersteund:
Note: AppTrap is no longer being maintained or developed by me. Anyone who wishes to continue the development of AppTrap is free to do so, the source code is available and free to use for whatever purposes. Complete forks are fine too, such as this one by Kumaran Vijayan; good work! Visit the development blog for more information.
Bron: http://konstochvanligasaker.se/apptrap/

Niet geheel onbelangrijk als je een app gebruikt imho, daarom hier ook de keuze voor AppCleaner.
g4wx3 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:19:
FStream Online Radio stations luisteren - (zelf erin te zetten)
Een erg fijne app die streaming veelal beter doet dan Quicktime Player (die begint gewoon weer bij het begin als hij even niks heeft, heeeeeeeeel erg irritant).
Big Mean Folder Machine (shareware) Mappen samenvoegen (Why The F* kan OS X dat niet, en windows wel)
Omdat Windows dit totaal verkeerd doet en OS X, of eigenlijk UNIX in het bijzonder, dit juist wel correct doet. Van oudsher is het namelijk altijd al zo geweest dat mappen en bestanden dan vervangen worden. Windows is dan ook zo'n beetje de enige die daar van afwijkt. Uiteraard kun je beargumenteren dat het wellicht een handige optie zou zijn om te vragen of er een replace of merge plaats moet vinden wanneer je een file of folder naar iets kopieert waar een gelijknamige file/folder staat. OS X doet zoiets overigens wel een beetje. Bij het verplaatsen van bepaalde zaken wordt nog wel eens de vraag gesteld met "replace", "keep both" of "cancel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
AppTrap wordt hier nog wel verder ontwikkeld: http://onnati.net/apptrap/

Ik vind het maar een irritant programma trouwens. Bij elke update gaat hij vragen of ik de preferences wil verwijderen, dat wil ik natuurlijk niet. Levert dus meer extra werk op dan dat het vervelend is dat er bestandjes van 1kb blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Het hele idee van programma's als AppTrap en AppCleaner is dat nou juist alles van een programma weggemieterd wordt en niet alleen de .app die in /Applications staat. Overigens is het bij AppCleaner wel zo dat wanneer je iets verwijderd je eerst een bevestigingsscherm krijgt waar je bijv. de preferences uit kunt vinken (mocht je het een keer willen laten staan). Als ik op je linkje klik en de 1e screenshot bekijk zie ik dat AppTrap ook over die functionaliteit beschikt. Ietsje meer werk maar gezien het idee van die tools wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
NetNewsWire beta 3.2

Een desktop rss reader die google reader ondersteunt. Op die manier heb ik thuis de gemakken van een desktop app en tijdens werk in google reader dezelfde rss feeds als thuis. Gelezen items worden ook gesynced zodat niks dubbel gelezen hoeft te worden :P

http://nnwbeta.com/

• MrAcid
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:38:
Het hele idee van programma's als AppTrap en AppCleaner is dat nou juist alles van een programma weggemieterd wordt en niet alleen de .app die in /Applications staat. Overigens is het bij AppCleaner wel zo dat wanneer je iets verwijderd je eerst een bevestigingsscherm krijgt waar je bijv. de preferences uit kunt vinken (mocht je het een keer willen laten staan). Als ik op je linkje klik en de 1e screenshot bekijk zie ik dat AppTrap ook over die functionaliteit beschikt. Ietsje meer werk maar gezien het idee van die tools wel normaal.
Wat ik bedoel: er komt een update van, zeg, Adium. Ik klik op Update and restart. Adium wordt gedownload, de oude versie gaat naar de prullenbak (!) en de nieuwe wordt geplaatst.

Wanneer de oude versie in de prullenbak wordt gegooid krijg je dus (hopelijk, afhankelijk van het programma) de vraag of je ook alle andere bestanden die erbij horen weg wilt gooien. Die melding wil ik helemaal niet zien en ik wil al helemaal niet dat hij het op de achtergrond doet.

Daarnaast boeit het voor de prestaties van je systeem echt geen ene zak. :)

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
MrAcid schreef op donderdag 03 september 2009 @ 00:00:
[...]

Wat ik bedoel: er komt een update van, zeg, Adium. Ik klik op Update and restart. Adium wordt gedownload, de oude versie gaat naar de prullenbak (!) en de nieuwe wordt geplaatst.

Wanneer de oude versie in de prullenbak wordt gegooid krijg je dus (hopelijk, afhankelijk van het programma) de vraag of je ook alle andere bestanden die erbij horen weg wilt gooien. Die melding wil ik helemaal niet zien en ik wil al helemaal niet dat hij het op de achtergrond doet.

Daarnaast boeit het voor de prestaties van je systeem echt geen ene zak. :)
Zo werkt het niet, hij heeft door dat je een update neerzet en gaat dan dus niet de preferences enzo proberen weg te gooien (die wil je immers bewaren).
Alleen als je echt een delete doet krijg je een popup

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• afterburn

afterburn

No more...

iStat Menus is inmiddels naar versie 2.0 met ondersteuning van Snow Leopard

[ Voor 19% gewijzigd door afterburn op 03-09-2009 16:48 ]

Computer specs

• MrAcid
  • Niet online
OxiMoron schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:32:
[...]

Zo werkt het niet, hij heeft door dat je een update neerzet en gaat dan dus niet de preferences enzo proberen weg te gooien (die wil je immers bewaren).
Alleen als je echt een delete doet krijg je een popup
Naja, ik kreeg toch echt een popup bij het updaten van Adium (AppTrap). Maar ik sowieso niks met dat soort programma's, Mac OS X draait prima met wat restantjes van apps.

• ppl
  • Niet online
Dan is dat dus een probleem in AppTrap. Bij AppCleaner kun je die automatische checker aanzetten (of uitzetten als je dat liever hebt) waarbij het ding alleen maar wat doet indien jij in Finder iets weggooit aan programma spul. Op moment dat er een programma een update gaat doen doet AppCleaner helemaal niets. Ik heb dat stukje software nu al erg lang en in de tussentijd Adium toch flink wat keren geupdate (zeker sinds de 1.4 beta) en nooit gehad dat AppCleaner tussen beide kwam bij de update procedure.

Ergo, ik zie een hele goede reden om AppTrap vooral niet te gebruiken en te switchen naar AppCleaner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Dus het probleem van AppTrap is dat je soms extra "leave files" moet drukken in plaats van "move to trash"?

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Zo begrijp ik het in ieder geval van MrAcid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Net Burn geinstalleerd en meteen een cdtje gebrand.....Bij een cd van 80minuten zegt hij zelfs als ik maar voor 60 minuten muziek wil branden dat er te weinig ruimte is en of ik toch door wil gaan. Ik kies ja en hij brand hem en de ps3 speelt de cd gewoon af alleen twee nummers die ik daarna wil afspelen heeft hij de BPM omlaag gegeooid ofzo en erg ' langzaam' gebrand....enig idee waar de fout zit? Niet in de mp3 iig

[ Voor 6% gewijzigd door stefan_el op 05-09-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 13:43
Ik wil XLD nog eens onder de aandacht brengen. Zeer fijne audio converter en cd-ripper. Wordt ook nog regelmatig bijgewerkt naar nieuwere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Blaffeh schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:15:
Ik wil XLD nog eens onder de aandacht brengen. Zeer fijne audio converter en cd-ripper. Wordt ook nog regelmatig bijgewerkt naar nieuwere versies.
+1

Ik gebruikte eerst Max, maar af en toe doet hij een beetje raar, en met XLD nog geen problemen gehad! :)

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Kwam zojuist (twee minuten geleden) deze tegen: I Love Stars. Erg simpele rating tool voor iTunes. Werkt perfect, ondersteunt ook halve sterren.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/downloads/macosx/ipod_itunes/images/ilovestars_20080516102551.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
iTunes zelf ondersteund toch helemaal geen halve sterren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

TwyLight schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:50:
iTunes zelf ondersteund toch helemaal geen halve sterren?
Jawel hoor: Halve sterren in iTunes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit een screenshot willen maken van een webpagina? En van een pagina die niet in één keer op het scherm past? Een boel werk...

Afbeeldingslocatie: http://www.qixis.com/images/webshot-logo-170.png

Een geniaal command-line tooltje om screenshots van hele webpagina's te maken is hier te vinden. Het werkt op 10.5 of beter en gebruikt WebKit voor het renderen van pagina's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:35:
Ooit een screenshot willen maken van een webpagina? En van een pagina die niet in één keer op het scherm past? Een boel werk...

[afbeelding]

Een geniaal command-line tooltje om screenshots van hele webpagina's te maken is hier te vinden. Het werkt op 10.5 of beter en gebruikt WebKit voor het renderen van pagina's...
Was al een tijdje opzoek naar een tool die dit kan. Voor FireFox heb je ScreenGrab, maar ik gebruik Safari. Kwam laatst Little Snapper tegen. Opzich een aardige app die het zelfde + veel meer kan, maar daar zat ik niet op te wachten.

Nu nog iemand die er een leuke UI bij maakt.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent.

Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.