Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 225.310 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
lowfi schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:26:
Ik ben ook van quicksilver naar launchbar gegaan. Bij spotlight moet je zo precies zijn.
Ik ook. Het is alleen jammer dat het geen freeware is. Trail is nu afgelopen en heb eigenlijk geen zin 'm m te kopen :P

Heb deze week ook al Hazel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 23:43:
[...]

Ik weet niet of je het QSB kan laten leren... maar toen ik 'fir...' tikte kwam het volgende naar voren:
[afbeelding]
wat ik eigenlijk bedoelde is of je als je een typefout maakt zoals bijvoorbeeld fre dan toch nog firefox vindt. QS doet dit namelijk perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij doet quicksilver het nog steeds perfect en eerlijk gezegd zou ik niet zonder kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

THE_BASE schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:02:
[...]

Hmm, foutje jah, inderaad Spotlight. Maar draait hier beter dan QuickSilver!
Heb je de Snow Leopard versie wel geïnstalleerd dan? www.blacktree.com

[ Voor 3% gewijzigd door dadj op 03-10-2009 18:47 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Nitai schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 23:43:
[...]

Ik weet niet of je het QSB kan laten leren... maar toen ik 'fir...' tikte kwam het volgende naar voren:
[afbeelding]
Dat is dus niet wat ik bedoel. Nu moet je perse het begin van een item intypen, en als er veel programma's zijn die met hetzelfde beginnen is dat erg vervelend omdat je dan als nog een heel stuk in moet typen. Handiger is het zoals bij QuickSilver dat je echt afkortingen van items kunt aanleren. Bovendien maakt QuickSilver onderscheid tussen c, ca, cal en calc zodat alle 4 naar een ander item kunnen verwijzen. Dit vind ik veel prettiger werken dan hoe Google Search het doet/deed.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:38
@Digistorm: Als je bij Google Quick Search Box "hat" intypt, geeft ie ook 'Chat' weer in het lijstje. Je hoeft dus niet per se het begin van een item typen. Idem voor bijc. "ocume" -> 'Documenten' en ga zo maar door :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heeft nog niemand geantwoord op wat Digistorm precies bedoeld.

Bij deze Digistorm: Ook GQSB leert. Als ik nu FF intyp laat hij bijvoorbeeld Firefox zien. Ook als ik ffox intyp zie ik Firefox staan. Hij is bij mij alleen wel een beetje crashy, verder erg mooi stukje software met een hoop erg fijne features, waarvan enkele veel beter dan in QS en sommige die QS zelfs niet heeft. Zou hem graag al volledig gebruiken, zije het niet dat hij vandaag non-stop aan het crashen is om een of andere reden (gister de hele dag niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:24:

Bij deze Digistorm: Ook GQSB leert. Als ik nu FF intyp laat hij bijvoorbeeld Firefox zien. Ook als ik ffox intyp zie ik Firefox staan. Hij is bij mij alleen wel een beetje crashy, verder erg mooi stukje software met een hoop erg fijne features, waarvan enkele veel beter dan in QS en sommige die QS zelfs niet heeft. Zou hem graag al volledig gebruiken, zije het niet dat hij vandaag non-stop aan het crashen is om een of andere reden (gister de hele dag niet).
Thanks :P Eindelijk weet ik wat ik wil weten. Dat crashen is dan wel weer jammer ;( Maar aangezien QS best zwaar is en niet altijd snel reageert ben ik wel in voor iets nieuws.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digistorm schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:51:
[...]

Thanks :P Eindelijk weet ik wat ik wil weten. Dat crashen is dan wel weer jammer ;( Maar aangezien QS best zwaar is en niet altijd snel reageert ben ik wel in voor iets nieuws.
Dat is ook precies waarom ik zo hoop dat hij (GQSB) wat stabieler word. En hij heeft echt erg leuke features. Ik vind vooral de rekenmachine veeel fijner dan die in QS, en het zoeken naar iets op Google werkt ook fijner.

Ook heeft Quicksilver problemen in Snow Leopard bij het gebruik van Spaces, en werkt Big Text ofzo niet meer, en dat gebruikte ik toch vrij veel in colleges :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Get Lyrical

Afbeeldingslocatie: http://triscal.introvibe.com/files/2009/04/picture-1.png

GetLyrical haalt lyrics op uit LyricWiki. Het is helaas niet zo goed als iArt (maar dat werkt alleen onder Windows). Het werkt echter wel enorm simpel. Je kunt gewoon de nummers selecteren in iTunes, waarvoor je lyrics wilt toevoegen en dan op Tag Selection drukken. Verder kun je het programma ook op de achtergrond laten draaien en dan voegt het lyrics toe voor het liedje wat je afspeelt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:57

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:24:

Ok, thanks ZorBiX, ik tik meestal gewoon de eerste letters van de naam van een app, dit is wel een goede tip.
Overigens werkt het bij mij wel goed op meerdere machines, ik heb de 2.0.1647 release van QSB. Misschien eens in de logs duiken waarom hij crasht? Ik gebruik het dan ook pas 2 weekjes, misschien dat het crashen nog moet komen naar gelang z'n index groter wordt of iets dergelijks.

@Hoedje: Leuk :) Even uitproberen...

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 11:39:
Get Lyrical

[afbeelding]

GetLyrical haalt lyrics op uit LyricWiki. Het is helaas niet zo goed als iArt (maar dat werkt alleen onder Windows). Het werkt echter wel enorm simpel. Je kunt gewoon de nummers selecteren in iTunes, waarvoor je lyrics wilt toevoegen en dan op Tag Selection drukken. Verder kun je het programma ook op de achtergrond laten draaien en dan voegt het lyrics toe voor het liedje wat je afspeelt.
Ik heb hem eerlijk gezegd niet geprobeerd, maar kan me niet voorstellen dat hij beter werkt dan Pollux of Harmonic, welke ook allebei gratis zijn.

[afbeelding]
is een widget voor Dashboard, die op de achtergrond de lyrics van nummers die je afspeelt download, en daar ook de lyrics van het huidige nummer weergeeft. Wel aardig dus.
Download Harmonic

[afbeelding]
Pollux daarentegen is echt wondersoftware. Bij deze kan je meerdere liedjes selecteren en hem daarop z'n werk laten doen. Hij pakt dan van al die liedjes een sample, waarna hij alle gegevens aan kan vullen, zijnde: titel, artiest, album, jaar, genre, albumart en lyrics (kan nog wat vergeten zijn), en je kan ook kiezen bijvoorbeeld alleen het jaar en genre van een nummer toe te laten voegen/aan te laten passen. Omdat hij overal samples van pakt en het update is het niet de snelste, maar wel een erg goeie. Zeker een aanrader voor de iTunes gebruikers onder ons!
Download Pollux

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Ah, bedankt, ben ik erg blij mee!

Want Harmonic had ik al, maar sinds een paar maanden doet het opzoek-gedeelte niet meer...

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
BeZaX schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 19:40:
Vandaag nog tegen een leuke nieuwe applicatie aangelopen. Mocht je een eigen webspace hebben en je deelt veel bestanden, foto's met andere mensen dan kan FileShuttle je wel eens handig helpen.

http://www.michaelvillar.com/fileshuttle/ (gratis)
Erg handig!
Heb een klein AppleScript geschreven om geselecteerde bestanden/folders in Finder via LaunchBar/Quicksilver direct naar FileShuttle te sturen.
Download: http://bit.ly/lXAVA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmonic werkt inderdaad niet meer omdat Lyricswiki haar API dicht heeft gegooid in verband met platenmaatschappijen. Nou is lyricswiki geloof ik overgenomen door lyrics.wikia.com, en die heeft wel weer een beschikbare API dacht ik. Ik heb echt uren het web afgestruind opzoek naar een automatische lyric app, ik kwam ook Get Lyrical tegen maar wat ik irritant vind is dat je perse een icoon in de dock moet hebben, en na een paar dagen gebruik zette ie opeens alleen 'Get [titel] as ringtone!' oid in de lyrics.. Iemand een goeie automatische lyrics app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:15:
Harmonic werkt inderdaad niet meer omdat Lyricswiki haar API dicht heeft gegooid in verband met platenmaatschappijen. Nou is lyricswiki geloof ik overgenomen door lyrics.wikia.com, en die heeft wel weer een beschikbare API dacht ik. Ik heb echt uren het web afgestruind opzoek naar een automatische lyric app, ik kwam ook Get Lyrical tegen maar wat ik irritant vind is dat je perse een icoon in de dock moet hebben, en na een paar dagen gebruik zette ie opeens alleen 'Get [titel] as ringtone!' oid in de lyrics.. Iemand een goeie automatische lyrics app?
Pollux, zoals ik net al meldde.. Die kan nog veel meer, maar ook gewoon alleen lyrics ophalen. Plus hij staat alleen in de menubalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stom van me, hier overheen gelezen. Het klinkt geweldig, ik ga er naar kijken :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Hoedje schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 11:39:
Get Lyrical

[afbeelding]

Hey thanks :) Ik gebruikte tot op heden allerlei crappy widgets waarbij je dus stuk voor stuk je file tagged. Dit is handiger natuurlijk. Nederlandstalige lyrics vindt ie niet zo veel.

Hazes ftw! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:41
sOid schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 10:15:
[...]

Heb deze week ook al Hazel gekocht.
Hazel? Wat is dat?
Ik zit nu op de site te kijken, maar heb niet echt een goed beeld. Kan jij het misschien kort uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57

Jrz

––––––––––––

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:46:
[...]

Pollux, zoals ik net al meldde.. Die kan nog veel meer, maar ook gewoon alleen lyrics ophalen. Plus hij staat alleen in de menubalk.
Ho gaat pollux eigenlijk om met nummers die op bijv. een verzamel cd staan?

Herkent hij dan dat het op een verzamel cd is? of geeft hij gewoon de naam aan?

Kan hij ook zonder itunes werken :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Jrz op 05-10-2009 10:02 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
Ah thanks pollux is wel handig, maar een nieuwere versie is al uit op de officiele website http://www.polluxapp.com/Home.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jrz schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:55:
[...]

Ho gaat pollux eigenlijk om met nummers die op bijv. een verzamel cd staan?

Herkent hij dan dat het op een verzamel cd is? of geeft hij gewoon de naam aan?

Kan hij ook zonder itunes werken :-)
Ik denk niet dat hij zonder iTunes werkt, en ik weet niet hoe hij het album erbij zoekt, maar de meeste vergelijkbare applicaties zoeken naar het oudste album waar dat nummer op stond, dus eigenlijk het album waar het nummer origineel vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pollux werkt heel goed!
Volgens mij werkt het inderdaad alleen maar met iTunes.

Het werkt met zo'n muziek fingerprint, hij neemt een stukje van het nummer en dat vergelijkt hij dan met een database. Ik heb wel een keer gehad dat ik een heel album wilde taggen maar dat hij 1 nummer ervan een andere albumnaam en cover gaf, omdat dat nummer ook als single was uitgebracht (en dus was de albumnaam de titel van die single en het bijbehorende plaatje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:28:
Pollux werkt heel goed!
Volgens mij werkt het inderdaad alleen maar met iTunes.

Het werkt met zo'n muziek fingerprint, hij neemt een stukje van het nummer en dat vergelijkt hij dan met een database. Ik heb wel een keer gehad dat ik een heel album wilde taggen maar dat hij 1 nummer ervan een andere albumnaam en cover gaf, omdat dat nummer ook als single was uitgebracht (en dus was de albumnaam de titel van die single en het bijbehorende plaatje).
Heb ik ook last van. Heb heel veel mix albums, maar ja die geeft ie dus allemaal de originele album naam. Das een beetje minder. Maar goed, dan moet ik even uitvinken dat ie de albumnaam ook verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik heb er ook even naar gekeken maar ik vind het toch geen handig programma. Misschien komt het ook omdat al mijn muziek gewoon goed getagged is. Pollux haalt zijn info natuulijk gewoon uit een database die door gebruikers is gevuld. Dus niet alle tags zijn altijd even mooi (Albumnaam (disc: 1) bv). En zoals aangegeven met verzamelalbums wordt het helemaal een zooitje.

Ik dacht het te kunnen gebruiker voor jaartallen maar die worden bij mij juist heel erg slecht gevonden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, tot zover pollux, hij werkte bij mij niet meer, toen vond ik dit op de site:
Hello,

Over the last couple of days, Pollux has gotten an unanticipated high volume of traffic and downloads. We're very happy for the huge interest and success our app has received, but for the very same reason, the third-party services Pollux uses such as MusicDNS and Lyricwiki are no longer able to support Pollux for free. Thus, our current version (1.1.9) is broken.

As we are just two college students not looking for any profit, we are unable to pay for the services Pollux depends on even with the very generous donations we have received. We're looking to resolve this issue and continue to bring you Pollux at the lowest cost we can manage. We apologize for Pollux not working until we can sort out this matter, and we thank you for your interest and patience.

- Chetan and Shashwat
Dacht ik eindelijk een goeie app te hebben gevonden :P.
Iemand een goed (werkend!) alternatief met dezelfde functies? (hoeft niet persé gratis te zijn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
lowfi schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:29:
Ik heb er ook even naar gekeken maar ik vind het toch geen handig programma. Misschien komt het ook omdat al mijn muziek gewoon goed getagged is. Pollux haalt zijn info natuulijk gewoon uit een database die door gebruikers is gevuld. Dus niet alle tags zijn altijd even mooi (Albumnaam (disc: 1) bv). En zoals aangegeven met verzamelalbums wordt het helemaal een zooitje.

Ik dacht het te kunnen gebruiker voor jaartallen maar die worden bij mij juist heel erg slecht gevonden :S
En de laatste update van pollux zorgt ervoor dat je niet meer kunt taggen, zogenaamd konnen de servers met de info het niet meer aan en moet het geld gaan kosten. yeah right. Ze zouden de laatste dagen nogal wat traffic te verwerken gehad hebben. Zal geen toeval zijn dat de laatste dagen ook gesproken is over pollux hier in het forum. :)
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:06:
Goed, tot zover pollux, hij werkte bij mij niet meer, toen vond ik dit op de site:

[...]

Dacht ik eindelijk een goeie app te hebben gevonden :P.
Iemand een goed (werkend!) alternatief met dezelfde functies? (hoeft niet persé gratis te zijn..)
Inderdaad dit dus. Gewoon de auto update functie uitzetten en op google zoeken naar versie 1.1.8. Die doet het namelijk gewoon nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 18:00
dangerpaki schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:06:
Zal geen toeval zijn dat de laatste dagen ook gesproken is over pollux hier in het forum. :)
Denk dat het niet zozeer de aandacht in dit forum was maar aan het topic over Pollux op Lifehacker.com (dat daarna overgenomen werd door anderen) :)

Om terug on topic te geraken, Rip is een app die ik zelf gebruik om mijn cd's te rippen (naar FLAC, maar ondersteund ook andere formaten). Het is nog wel in ontwikkeling, maar er zitten nu al een paar nuttige functies in zoals ondersteuning van C2 error correctie, Musicbrainz integratie (maar ook freeDB of de eigenlijk iTunes library kunnen gebruikt worden om tag info op te halen), opzoeken van albumart, ... Maar het belangrijkste vind ik toch wel de AccurateRip ondersteuning voor controle of de cd correct geripped is geweest. EAC doet bijvoorbeeld hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:06:
[...]

Inderdaad dit dus. Gewoon de auto update functie uitzetten en op google zoeken naar versie 1.1.8. Die doet het namelijk gewoon nog.
Zowel 1.1.8 als 1.1.7 doet het bij mij ook niet.. Krijg een error die zegt dat 'ie niet kan connecten o.i.d. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:39:
[...]

Zowel 1.1.8 als 1.1.7 doet het bij mij ook niet.. Krijg een error die zegt dat 'ie niet kan connecten o.i.d. ..
hmm das minder, heb het niet getest, maar het is dus niet simpelweg een knop uitzetten, lijkt erop dat de app gewoon gebanned is van de servers omdat ze teveel verkeer veroorzaken dus. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quicksilver heeft een update gekregen voor osx 10.6 zie ik net. Bij mij is hij nu weer stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:27
Probleem :
Mail word in OSX Mail gelijk gemarkeerd als gelezen als je het preview window actief hebt staan. In andere programma's is er een optie om een mail pas te markeren na een aantal seconden.

Oplossing:
Het was even zoeken, maar de met de plugin TruePreview voor OSX Mail kan je dit wel instellen.

[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 10-10-2009 09:02 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
wat is eigenlijk het verschil tussen desktop manager en spaces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er naast final cut nog andere monteer programmas?
Final Cut is echt klote om mee te werken als je met veel codecs werkt.

Ik zit gewoon nu op Xp te monteren in sony vegas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_Boy
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 09:03
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:42:

Adobe Premiere Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:42:

Final Cut is een Pro app. Ik zou eerder naar iMovie kijken.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:03

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

ik was zojuist op zoek naar een programma dat mij kon vertellen wat er nou precies gebackupped wordt door m'n time capsule en kwam TimeTracker tegen.
het maakt een eenvoudig overzicht van alle time machine back-ups en zo is makkelijk te zien waar alle ruimte door wordt opgevuld...ik had soms 'onverklaarbare' back-ups van 9 à 10 GB zonder te weten waar dat vandaan kwam. het bleek dus om virtual machine bestanden te gaan wat achteraf gezien natuurlijk logisch is dat deze wijzigen zodra je VMware opstart.
ik weet niet of er andere programma's zijn met dezelfde functionaliteit, waarschijnlijk wel, maar deze is gratis en doet precies wat het moet.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Een herhaling van de topicwaarschuwing, aangezien sommige mensen die blijkbaar niet lezen: dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software.

Als je opzoek bent naar een stuk software, raadpleeg dan eerste Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Daar kun je al vaak vinden wat je zoekt. Mocht je er niet uit komen, dan mag je een nieuw topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

M@cer schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:02:
Probleem :
Mail word in OSX Mail gelijk gemarkeerd als gelezen als je het preview window actief hebt staan. In andere programma's is er een optie om een mail pas te markeren na een aantal seconden.

Oplossing:
Het was even zoeken, maar de met de plugin TruePreview voor OSX Mail kan je dit wel instellen.
Hee, da's mooi! Dat vond ik idd een van de minpunten van Apple Mail.

Vind dit verder een heel interessant topic. Als ik iets vind zal ik het posten :). zou het verder wel op prijs stellen als de SP eens een update zou krijgen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 16-10-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
I use DVDRemaster for that! :)

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:21
Na een aantal demo's van facturatieprogramma's te hebben geprobeerd ben ik blijven hangen voor mijn bedrijfje bij Grand Total. Zwitserse makelij met ook nederlandse taal.
In mijn ogen absoluut geniaal programma voor dit soort doeleinden. Ook de mogelijkheid om offertes te maken, betalingen en betalingsgedrag in te gaten te houden van klanten. Het enige wat ik mis is een stukje voorraadbeheer van de artikelen die je invoert in de catalogus.
De meeste van dit soort programma's zijn gericht op alleen urenfacturatie of alleen op verkoop van spullen.
Dit programma kan zeer goed overweg met de verschillende belastingstelsels als je, zoals ik, ook zaken doet in het buitenland. Templates zijn helemaal naar wens aan te passen.
Voor mijn doeleinden is dit veel geschikter dan Billings, iBiz of wat dan ook.
Natuurlijk heb je Checkout enz, maar deze zijn veel duurder en hebben features die voor mijn bedrijf volstrekt overbodig zijn.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
M@cer schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:02:
Probleem :

Oplossing:
In Leopard zat daar wél een vertraging op, gek genoeg! Maar de plugin die jij hebt gevonden lost het ook op. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
Helvetireader - Niet echt een applicatie te noemen, maar icm. Fluid werkt dit wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 10-09 12:36
*knip* zoals in de topicwaarschuwing staat: dit topic is alleen bedoeld voor het posten van programma's waar je enthousiast over bent. Als je een bepaald stuk software zoekt, mag je daar een nieuw topic voor openen, waarin je duidelijk vermeld wat je zelf al gezocht en gevonden hebt en waarom het niet voldeed.

[ Voor 82% gewijzigd door Daedalus op 19-10-2009 19:35 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als je SABNZBD+ noemt, dan is MacPar Deluxe ook een onmisbaar stukje gereedschap voor als af en toe een download niet zo heel erg lekker op je hdd is beland en de eerste er niet uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
*knip* Zoals in de topicwaarschuwing en twee post boven je staat zijn request hier niet toegestaan.

[ Voor 72% gewijzigd door Daedalus op 31-10-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Nou ik was nog niet helemaal tevreden over het navigeren op mijn nieuwe mac. Op de PC gebruikte ik al jaren Total Commander uiteindelijk vond ik Disk Order en ben ik weer vervolmaakt gelukkig

www.likemac.ru/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar gebruik ik juist deze voor: muCommander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik gebruik ForkLift; zelfde idee, alleen heeft het wat meer een Leopard look. Helaas vind ik bij allen dat ze niet echt kunnen tippen aan Total Commander, maar het is soms wel handiger dan slepen in Finder :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46
EgoPro schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:36:
Nou ik was nog niet helemaal tevreden over het navigeren op mijn nieuwe mac. Op de PC gebruikte ik al jaren Total Commander uiteindelijk vond ik Disk Order en ben ik weer vervolmaakt gelukkig

www.likemac.ru/
Wacht maar tot je FTP gaat gebruiken, DiskCommander is zo labiel als het maar kan. De support is ook erg slecht. Geef mij maar Forklift...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Voor SFTP needs gebruik ik FUGU, werkt ook prima, al is forklift een stuk mooier maar helaas betaald.

Afbeeldingslocatie: http://rsug.itd.umich.edu/pics/fugu.png
FUGU

[ Voor 21% gewijzigd door Je Moeder op 04-11-2009 13:32 ]

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 09-09 09:27
Raveon schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:32:
Voor SFTP needs gebruik ik FUGU, werkt ook prima, al is forklift een stuk mooier maar helaas betaald.

[afbeelding]
FUGU
Waarom een appart programma cyberduck, doet alles :) (FTP, SFTP, Amazon, etc.)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Laatst online: 10-09 17:11
Ik gebruik Transmit voor SFTP en S3. Deze had ik een tijdje geleden gekocht voor $15 (normaal $29).

Ook heb ik nog ExpanDrive, dit is wel handig om even snel wat aan te passen. Het gebruikt wel meer CPU dan Cyberduck/Transmit en voelt wat laggy aan met servers buiten de Benelux/Duitsland/Engeland.

Verder is er ook nog Pathfinder als alternatief op Total Commander (dual-pane finder/sftp/etc).

[ Voor 4% gewijzigd door Falconey op 04-11-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik snap de ballen van Cyberduck. De eerste keer dat ik files op m'n server zette bleken ze hidden geupload te zijn waardoor ze via http niet bereikbaar waren. Daar sta je dan met je handen in het haar naar je klant toe. Maar lekker terug gegaan naar wat ik onder windows al gebruikte: Filezilla. Vertrouwde werkende omgeving met sitemanager. Ook sftp verkeer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
Volgens mij nog niet genoemd:
Als alternatief voor Coverstra gebruik ik tegenwoordig Bowtie
Gratis en voldoet voor mij net zo goed.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bowtie loopt niet zo lekker op Snow Leopard. Het is wachten op de nieuwe beta release, waarvan de ontwikkeling in volle gang is. Zou nog dit jaar moeten komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Ik heb er net even mee zitten spelen en hier werkt het zonder problemen hoor. Behalve 1 theme, maar dat ligt meer aan dat theme dan aan de app, aanzien de rest van de theme's wel goed werkt.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn bij bepaalde theme's wat bugs, zoals op Macthemes is te lezen.

Het probleem dat ik heb is dat Bowtie van de desktop is verdwenen zodra ik de Mac uit de slaapstand haal.
Even de app opnieuw opstarten werkt wel, maar na een bepaalde tijd verdwijnt ie gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:26:
Bowtie loopt niet zo lekker op Snow Leopard. Het is wachten op de nieuwe beta release, waarvan de ontwikkeling in volle gang is. Zou nog dit jaar moeten komen....
Klopt, refreshed niet zo lekker...

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
Had ook gelezen over problemen, maar herken ze zelf niet. Draai SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Misschien een goede tip voor de mensen die met een MacBook onderweg zijn: http://networklocationapp.com/

Kleine applicatie die boven in je menu een icon toont en daarin kun je kiezen voor verschillende locaties met individuele settings. Dat kan bijvoorbeeld Airport aan en local interface uit zijn, maar ook zaken als volume, iChat status, mail settings, mappings van drives enzovoort, afhankelijk van de gekozen locatie.

Ik heb helaas nog geen goed freeware alternatief kunnen vinden, maar dit programma is echt ideaal als je vaker van werkplek wisselt. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robain
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:18
Marco Polo (http://www.symonds.id.au/marcopolo/) is een gratis alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Je moet 'm maar 1x gebruiken, maar toch onmisbaar!
AddressBookSync is a free Mac OS X application to download profile pictures and other Facebook data to Address Book cards. This is a handy tool to keep your contacts' pictures updated if you have numerous Facebook friends in your Mac OS X Address Book.
Afbeeldingslocatie: http://danauclair.com/addressbooksync/images/fbscreen.png

http://danauclair.com/addressbooksync/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nice! Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-11-2020
Speed Download

Zeer handig programma voor mensen die veel downloaden met Rapidshare of andere vergelijkbare websites. Niet meer alle links apart openen en vervolgens na 10 minuten last hebben van een lamme vinger van het klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik ben al een tijdje over van Windows naar Mac. Ik verzamel veel artikels, maak snel eventjes een snapshot etc. Voor de snapshots had ik op Windows altijd Snagit wat gewoon een erg goed programma is.
Op de Mac heb ik gelukkig nu een aantal programma's gevonden voor mijn verzamelwoede.

- Shovebox...allom bekend om wat dan ook snel te bewaren.

Voor het maken van screenshots heb ik in ieder geval een prima snag-it alternatief gevonden. Tja capture van iMac is leuk om even snel een plaatje te maken, maar ik wil vooral een bibliotheek aanleggen.

- Voila, is een erg fijn alternatief. werkt erg snel (sneller dan Snag-it) en vooral de capture from Safari werkt erg fijn. Aanrader maar helaas niet gratis... maar ach dat maakt zo' n programma snel goed.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57

Jrz

––––––––––––

Ik weet niet of het hier mag, *knip* inderdaad, en daarom mag je hier ook een nieuw topic voor aanmaken.

[ Voor 67% gewijzigd door Daedalus op 04-12-2009 22:53 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkselFris schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:14:
Ik ben al een tijdje over van Windows naar Mac. Ik verzamel veel artikels, maak snel eventjes een snapshot etc. Voor de snapshots had ik op Windows altijd Snagit wat gewoon een erg goed programma is.
Op de Mac heb ik gelukkig nu een aantal programma's gevonden voor mijn verzamelwoede.

- Shovebox...allom bekend om wat dan ook snel te bewaren.

Voor het maken van screenshots heb ik in ieder geval een prima snag-it alternatief gevonden. Tja capture van iMac is leuk om even snel een plaatje te maken, maar ik wil vooral een bibliotheek aanleggen.

- Voila, is een erg fijn alternatief. werkt erg snel (sneller dan Snag-it) en vooral de capture from Safari werkt erg fijn. Aanrader maar helaas niet gratis... maar ach dat maakt zo' n programma snel goed.
Is Evernote niks voor jou?
Kan je ook gemakkelijk artikels knippen en beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:33
OkselFris schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:14:
Andere alternatieven zijn: Skitch en Little Snapper (little snapper kan ook hele pagina's snappen en categoriseren e.d.)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien offtopic, maar wat is er mis met command-shift-3/4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
joint_me schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:49:
[...]

Waarom een appart programma cyberduck, doet alles :) (FTP, SFTP, Amazon, etc.)
Ik vind CyberDuck een erg vervelende app. En Fugu voldoet prima aan mijn behoeften.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Een topper voor het taggen (buiten itunes) is TAGR (free) maar nog wat beperkt, maar wel goed.
En music picard! Super tag programa , dit doet alles wat je wil.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:34:
[...]

Het mooie van Evernote is dat het crossplatform is. Niet alleen op Mac en Windows, maar ook op de iPhone en Windows Mobile en zelfs via de browser te benaderen. Foto's, plaatjes, tekeningen, teksten, documenten, bestanden, etc. Veel kun je er in opslaan en het is nog gratis ook bij niet al te heftig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Voor het vinden van cover art gebruik ik Album Artwork Assistant (gratis).

Je selecteert de bestanden in je iTunes library waar je cover art voor wilt vinden en AAA zoekt vervolgens naar cover art. De getoonde resultaten vermelden heel handig hun formaat. Mocht je niet tevreden zijn met de resultaten dan bevat AAA een ingebouwde(!) web browser die automatisch een google zoekopdracht uitvoert. Cover art kan direct aan de bestanden worden toegevoegd of in de wachtrij gezet worden om later te worden toegevoegd. AAA kent allerlei slimmigheidjes en werkt zeer snel en stabiel.

Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/1007/albumartworkassistant.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Lounge Deluxe schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:45:
Voor het vinden van cover art gebruik ik Album Artwork Assistant (gratis).

Je selecteert de bestanden in je iTunes library waar je cover art voor wilt vinden en AAA zoekt vervolgens naar cover art. De getoonde resultaten vermelden heel handig hun formaat. Mocht je niet tevreden zijn met de resultaten dan bevat AAA een ingebouwde(!) web browser die automatisch een google zoekopdracht uitvoert. Cover art kan direct aan de bestanden worden toegevoegd of in de wachtrij gezet worden om later te worden toegevoegd. AAA kent allerlei slimmigheidjes en werkt zeer snel en stabiel.

[afbeelding]
Dank, super handig, functionaliteit zat al in pollux. maar hier heb je meer vrijheid qua wat je wilt. en pollux doet het een tijdje niet meer nu, beetje jammer, wacht nog steeds dat ie het weer gaat doen of dat er een alternatief uitkomt. beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03 21:39

detee

Try not, do or do not

Sinds een paar dagen gebruik ik TunesArt.
het is een combinatie van coverart en gimmesometune. Het zoeken naar lyrics doet het prima. Wel soms een beetje buggy (tekst valt opeens weg in het venster), maar niet echt hinderlijk vind ik. En gratis.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Mijn favoriete tools:
BetterTouchTool (opvolger van Multiclutch) voor het configureren van multi touch gestures
Missing Sync voor het synchroniseren van mijn HD2 aan de Mac
Shovebox voor het snel verzamelen en organiseren van clips en bits
Menu Browser voor het supersnel toegang krijgen tot al mijn bestanden.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:14:
Misschien offtopic, maar wat is er mis met command-shift-3/4 ?
Werkt prima hoor, maar als je erg veel met screenshots werkt is dat niet voldoende. voordeel van een programma als Voila is, dat je de screenshots simpel kan categoriseren. af en toe is het makkelijk om er commentaar, aanwijzigingen etc erbij te zetten. Wat ik ook vaak gebruik is een screenshot van een website maken incl. scrollen. voor een snelle screenshot is dus de ingebouwde functie voldoende, maar wil je wat meer dan is een programma als Voila een zegen. Ik zou echt niet kunnen zonder Snag-it op windows (vooral op het werk) en Voila op de Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:34:
[...]

Ik heb het even bekeken en het ziet er ook erg goed uit.
Momenteel gebruik ik de combinatie van shovebox voor snelle knipsels en Yep voor het echte document archief. werkt allemaal erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Als er 1 programma is waar ik echt niet zonder zou kunnen is OVERFLOW.
Op elke computer druk ik op F1 voor overflow. Zo handig en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal vast al ergens behandeld zijn maar kan het niet direct vinden dus sorry als dat het geval is 8)

Ik ben onlgans van een leven met Nokia naar de Iphone gegaan - Geweldig ! 2 weken geleden van de PC naar de IMac - Ook geweldig ! Hoe kan ik eenmalig mijn Iphone Adresboek in mijn IMac krijgen ?

Kan het domweg over zitten typen maar doe het liever compleet in de Iphone om het vervolgens over te pompen naar de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:14

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 08:59:
Het zal vast al ergens behandeld zijn maar kan het niet direct vinden dus sorry als dat het geval is 8)

Ik ben onlgans van een leven met Nokia naar de Iphone gegaan - Geweldig ! 2 weken geleden van de PC naar de IMac - Ook geweldig ! Hoe kan ik eenmalig mijn Iphone Adresboek in mijn IMac krijgen ?

Kan het domweg over zitten typen maar doe het liever compleet in de Iphone om het vervolgens over te pompen naar de Mac.
Gewoon je iphone aan de mac hangen ? :S :/

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:16:
[...]

Gewoon je iphone aan de mac hangen ? :S :/
Dat doe ik maar niet voor mijn adresboek - dat gaat toch juist de andere richting op (dus van Mac naar IPhone) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:24:
[...]

Dat doe ik maar niet voor mijn adresboek - dat gaat toch juist de andere richting op (dus van Mac naar IPhone) ?
Hij synchroniseert, het werkt dus twee kanten op. Is je adresboek van de Mac leeg dan zet hij de contacten van iPhone op de Mac als het goed is :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 20:31
Nog niet tegengekomen hier, videomonkey
www.videomonkey.org

video encoding. Makkelijk eenvoudig en snel video bestanden omzetten naar itunes/ipod/iphone formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Bij deze wil ik graag Dashboard KickStart aandragen.

Ik ergerde me altijd suf wanneer ik dashboard startte en al mijn widgets nog moesten laden. Dat is met dit programma dus verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet tegengekomen hier, videomonkey
www.videomonkey.org

video encoding. Makkelijk eenvoudig en snel video bestanden omzetten naar itunes/ipod/iphone formaat.
wat is het voordeel tov Quicktime dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
http://www.mupromo.com/

MacUpdate Promo Winder Bundle

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34
multipasser schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 01:12:
Als er 1 programma is waar ik echt niet zonder zou kunnen is OVERFLOW.
Op elke computer druk ik op F1 voor overflow. Zo handig en snel.
Wat is het? Wat doet het? Wat is de link? Enz...

Dit zal je wel bedoelen: Overflow

[ Voor 12% gewijzigd door Liegebeest op 15-12-2009 13:53 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zit niet één applicatie bij die me ook maar aan het twijfelen zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

cailin_coilleach schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:52:
[...]

Wat is het? Wat doet het? Wat is de link? Enz...

Dit zal je wel bedoelen: Overflow
Vroeg me ook al af wat het deed. Handig als je een linkje en tekstje erbij plaatst.

Anyway, even gekeken op die site, maar heb zelf al zoiets "gebouwd" in de dock. Heb verschillende stacks aangemaakt met daarin de verschillende apps. Eentje met office applicaties, beeldbewerking etc. Zoiets als het dock had ik ook al vanaf windows 98 in gebruik. Zelfs op mijn huidige Vista Desktop nog in gebruik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

gebruik overflow 2 dagen en je kan niet meer zonder. Je kan je dock redelijk leeg staan en druk op F1 en overflow komt op met al je iconen waar je ook files in kunt gooien.
http://farm4.static.flick...70670790_042bc1d497_o.jpg zo iets, maar ik gebruik de onderverdelingen niet in overflow. Enkel 1 paneel vol icoontjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:35

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Gebruik toch gewoon Quicksilver. Beste. Mac App. Ever.

:)

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Quicksilver is belachelijk imo. Je moet er typen, gebruik dan gewoon spotlight, zoals ik 50% van de tijd mijn applicaties start. Dingen die ik niet in overflow heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Geen idee wat Quicksilver doet, maar aangezien de dock verplicht is heb ik mijn weg daarin gevonden. Lekker standaard uit het zicht laten verdwijnen, niet al te veel iconen en voor de rest idd spotlight. cmd-spatie een paar letters en gaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Zoals al vaker aangegeven. Quicksilver (& co) zijn meer dan alleen applaunchers en bovendien veel slimmer dan spotlight. fref typen (mind the 'i") start gewoon firefox op ipv met een 0 hits te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34
multipasser schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:29:
gebruik overflow 2 dagen en je kan niet meer zonder. Je kan je dock redelijk leeg staan en druk op F1 en overflow komt op met al je iconen waar je ook files in kunt gooien.
Mijn dock -is- redelijk leeg. 7 apps permanent in de dock en twee stacks met applicaties (+ trash). Dock lekker klein maken en aan de linkerkant parkeren. Klaar.

Maar bedankt voor de tip :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Laten we dit geen Overflow vs Quicksilver vs Spotlight war maken.

Ik zelf heb een tijdje overflow gebruikt (als trial) maar kan eigenlijk prima zonder.
90% van m'n apps haal ik uit m'n dock en voor de rest voldoet spotlight prima.
Als je vaak genoeg een app nodig hebt dat het irritant begint te worden als je steeds dezelfde typefout maakt dan moet de app of in m'n dock of ik moet beter typen ;-)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:35

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Een perfect to-do programma gevonden en al twee weken aan het gebruiken als leidraad voor een druk leven :)

The Hit List.

Verkeert nu in een beta-status en tlijkt helaas wel een betalende app te worden.

Ik ben alvast overtuigd door een zeer gelikte interface, super eenvoudige commands ('Enter' voor nieuwe taak, 'spatie' voor taak gedaan, 'Tab' voor een subtaak in een project) en een onmiskenbare Apple-feel.
(Hoop dat het nog lang beta blijft! ;))

Bovendien kan je het linken met je iCal calender, maar ik heb Tasks in iCal nooit echt heel goed gesnapt...

[ Voor 9% gewijzigd door Albi The Dragon op 16-12-2009 09:19 ]

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent.

Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.