Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij niet. Maar geen nood, er bestaat nog altijd de Falcon Hauler - voor een log vrachtschip nog niet eens zo traag, en groot genoeg om alles wat een TL nodig heeft aan te leveren. Daar stuk of vijf van en je kunt snel en makkelijk resupplyen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 23:11

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Momenteel lijkt het in mijn potje allemaal een beetje erg makkelijk. Khaak zie ik vrijwel nooit en ik lees dat ik ze nog minder ga zien nu ik Final Fury met succes heb afgemaakt.
Xenon zijn vervelend maar ik zie (muv xenon sectors) in het ergste geval 1 Q. En die zijn wel redelijk te slopen met vrijwel elk M7.

Nu zag ik in Reunion wel vaker een totale invasie van hostiles. Gebeurd dat in TC wat minder of moet ik daarvoor gewoon een bepaalde combat rank hebben? (zit nu op assassin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

dion_b schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:49:
Volgens mij niet. Maar geen nood, er bestaat nog altijd de Falcon Hauler - voor een log vrachtschip nog niet eens zo traag, en groot genoeg om alles wat een TL nodig heeft aan te leveren. Daar stuk of vijf van en je kunt snel en makkelijk resupplyen.
De Falcon Hauler is toch geen vrachtschip maar een M3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Bomin schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:24:
[...]

klopt, maar wel een M3 met XL cargo en een redelijke cargo space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Volgens mij hebben ze trouwens deze patch aardig de tractor beam verbeterd of was dat eerder al zo?

Wilde vandaag voor het eerst eens iets verplaatsen omdat deze asteroid wel heel erg van alle gates af lag (in Duke's Vision). Dus ik heb een guide opgezocht daarvoor, daar stond dat het een hele taak zou worden.

Maar ik doe nu toch met m'n Orca 80m/s en 10x SETA en het gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de tractor beam is inderdaad opgelapt. Godzijdank want die was echt zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bomin schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:24:
[...]

Qua formele categorie: ja. Qua eigenschappen lijkt het echter op een zeer licht vrachtschip (TS). Dat is een hele mooie combinatie, aangezien een TS niet kan docken met TL/M7/M8 schepen, maar M3s dat wel kunnen. Je kunt deze dingen dus gebruiken voor vrachtvervoer van/naar de grote lompe schepen.

Maar goed ook, want als gevechtsschepen heb je er geen drol aan
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 08:37:
de tractor beam is inderdaad opgelapt. Godzijdank want die was echt zinloos.
Niet zinloos, alleen hemeltergend frustrerend.

* dion_b gaat het ook maar eens een keer uitproberen, kijken of multi-asteroidecomplexen nu zonder gillen en tig save/reload-sessies haalbaar zijn

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:32:
Niet zinloos, alleen hemeltergend frustrerend.
* dion_b gaat het ook maar eens een keer uitproberen, kijken of multi-asteroidecomplexen nu zonder gillen en tig save/reload-sessies haalbaar zijn
Nou ja, dusdanig frusterend dat het de moeite van het rondsleuren van steentjes niet loonde in vergelijking met breed bouwen en complexen linken.
Zelfs in het prille begin waar je elke credit drie keer omdraaien moet voor je hem uitgeeft was de oude tractorbeam nog niet aantrekkelijker dan doorsparen voor een paar extra fabs en complex kits. Het werkte wel, maar het slepen van roids duurde dusdanig lang dat ik nog wel eens vergat dat het spel nog liep en dan na het weekend 200 km in de verkeerde richting was getuft, met het steentje achter de boot geknoopt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik ga het ook weer spelen maar kan iemand me vertellen of de botsingen van schepen nu minder is?
Ik vond het namelijk leuk om een paar scheepjes bij me te hebben maar deze crashen meestal tegen een astoroid oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beter maar niet helemaal weg. Met SETA op 10x door dichte stofwolken vliegen moet je niet doen met klein grut op je vleugel, want dat kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

of gewoon alles lekker dokken in je panther, die kan wel paar roids hebben :D

Edit:
En toen lag mn panther met 14% hull in de shipyard by Omicron Lyrae na een epische battle in Scale Plate Green: nadat ik tijdens een Xenon patrol missie aan de 50 kills zat en de laatste Q aan het zoeken was via de map knalde ik vollop tegen een paar mini roids :(
Snel fighters deployed en een Tiger aan laten rukken (transporter device _/-\o_ ), zo het net kunnen overleven :)

[ Voor 71% gewijzigd door SandStar op 29-07-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje,

ik heb hier nog een oude copy liggen van X3 reunion, zonder key was toen nog niet nodig blijkbaar dus kan hem niet registreren op steam.

Kan ik nu ergens toch deze versie up to date brengen zodat ik alle uitbreidingen en features heb net zoals ik hem op steam zou kopen?

mvg. CX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 20:17
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:43:
Ik had een vraagje,

ik heb hier nog een oude copy liggen van X3 reunion, zonder key was toen nog niet nodig blijkbaar dus kan hem niet registreren op steam.

Kan ik nu ergens toch deze versie up to date brengen zodat ik alle uitbreidingen en features heb net zoals ik hem op steam zou kopen?

mvg. CX
Ook Reunion (was de vorige game) werd met key geleverd, maar als je alle updates toepast heb je die niet nodig. Steam was er nog niet bij toen voorzover ik weet, alleen de UPLINK-functie kan je gebruiken. Geen idee echter of je daar een key voor nodig hebt echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Subtiele kick :)

De X Superbox komt eraan met de volgende inhoud:
  • X Beyond the Frontier
  • X Tension
  • X2 The Threat
  • X3 Reunion
  • X3 Terran Conflict
  • X Encyclopaedia
  • Soundtrack DVD
En natuurlijk een gigantische hoeveelheid content uit de community (mods, leesvoer etc.). Egosoft heeft namelijk al maanden terug in de forums gevraagd of mensen X gerelateerd materiaal kunnen opsturen zodat ze deze in de content voor de box kunnen verwerken :)

De box is vanaf 15 september te koop voor zo'n 45 euro. Goede deal volgens mij qua inhoud ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mindcrash op 22-08-2010 19:23 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus toevallig na het uitpakken van de laatste dozen (verhuis) m'n boekje en alsmede key terug gevonden van m'n oude X3, yeej :-)!

Eigenlijk is dus X3 terran Conflict de game die ik moet hebben wil ik de laatste versie van X3 spelen, of kan ik m'n Reunion toch gratis upgraden naar Terran Conflict mits ik alle updates install?

Als ik m'n key in steam invul btw kent hij deze alleszins niet dus steam zal nog niet echt bestaan hebben of alleszins niet de vorige X3 kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:30:
Eigenlijk is dus X3 terran Conflict de game die ik moet hebben wil ik de laatste versie van X3 spelen, of kan ik m'n Reunion toch gratis upgraden naar Terran Conflict mits ik alle updates install?
Eh, heb jij door dat Terran Conflict een ANDER spel is dan Reunion en dat die behalve dat ze in dezelfde serie zitten geen zak met elkaar te maken hebben?
Als je TC wilt spelen, moet je TC kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd.

Ik zou trouwens nog verder willen gaan: X3R heeft weliswaar minder toeters en bellen dan X3TC, en de learning curve is een stuk steiler, maar achteraf gezien vond ik X3R eerlijk gezegd een beter gebalanceerd spel die ik ook langer bleef spelen. X3TC heeft allerlei manieren om sneller verder te komen, maar daar is ook een deel van de uitdaging mee verdwenen, waardoor ik iig het spel nu al twee keer gewoon heb laten liggen.

Daar komt ook bij dat je je juist als de uitdaging minder is meer gaat ergeren aan de bugs. X3R heeft zonder meer meer bugs dan X3TC, maar je hebt minder de luxe om je erover op te winden. De grootste bugs zijn trouwens onveranderd: AI zuigt in allebei sterk, en de verschillen tussen in-sector en out-of-sector combat zijn even groot.

Verder mbt Steam - er zijn van zowel X3R als X3TC twee versies, de Steam versie en de non-Steam versie. Als jouw key een non-Steam versie is moet je gewoon vanaf DVD installeren en niet vanaf Steam. Wees trouwens blij, bij updates doet Steam iedere keer lastig. Gewoon de ouderwetse manier, werkt ook hier veel beter.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo, eindelijk ook X3 TC binnen.
Vorige week gekocht, was nog moeilijk om te vinden, trouwens, maar op de Duitse Amazon is-ie nog voor €15,90 te krijgen.
[(Je kan hem ook gewoon direct op Steam kopen, maar ik heb liever een hoesje voor mijn spellen voor in de kast, mits mogelijk).

Heb je wel een Duits hoesje, maar ach, op de voor- en zijkant staat toch alleen de titel welke wel gewoon "X3 Terran Conflict is" (En gelukkig niet "X3 Das Erde Konflikt" :P ).
Verder kan je gewoon de key in Steam invullen en vanaf daar downloaden :) Weet je zeker dat-ie in het Engels is en dan heb je hem in Steam, wat wel zo fijn is.

Heb het nu pas een uurtje of 5 gespeeld, maar ik moet zeggen dat de interface echt een enorme opluchting is t.o.v. X3 Reunion. Echt stukken fijner zeg!
Al heeft het hier en daar nog steeds z'n quirks, over het algemeen is het een stuk relaxter :)

Grappig hoe het "the same but (slightly) different" is vergeleken met X3R. En very pretty, het is echt genieten van het vuurwerk als er ruimtegevechten zijn.

Edit:
Ah, ik zie ook dat-ie te krijgen is op de Engelse Amazon. Handig, nu het gratis verzenden is naar NL vanaf daar (plus dat je een Engels hoesje krijgt :P )
Er was een reden dat ik hem daar niet kocht, maar bij het Duitse filiaal, maar weet even niet meer waarom. Misschien niet op voorraad? Goedkoper bij de oosterburen? Dunno.

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 13-10-2010 07:26 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet te updaten naar versie 3.0 die net uit is. Meer missies en bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:01:
Vergeet niet te updaten naar versie 3.0 die net uit is. Meer missies en bugfixes.
Steam doet dat automagisch. Al moest ik wel de Bonus Pack zelf downloaden en installeren.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:01:
Is boarding nog steeds zo irritant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:59:
[...]

Is boarding nog steeds zo irritant?
Goeie vraag. Ik was eigenlijk van plan vanavond als m'n marines af zijn een Paranid M6 te gaan scoren, dan kan ik het zeggen. Maar aangezien er weinig veranderd is aan het boarden zou ik er maar vanuit gaan dat boarden niet irritant is geworden en gewoon goed gebleven is - moeilijk en niet meer een overpowered manier om gratis schepen te scoren.

Als je die ouwe overpowered versie leuker vond kan het trouwens wel zijn dat je het met me oneens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:37
Zo, ik heb nu ook de superbox gekocht.

Heb een tijdje lang X: Beyond the Frontier gespeeld op een oude PC van me, maar cd's kwijt geraakt.
Dus ben ik nu weer begonnen. Ben bang dat X3 en de rest ook zo verslavend zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:54

Neophyte808

Gadget inspector

Ik las een tijdje terug iets over een script waarmee je trading software mk3 en jumpdrives op meer stations beschikbaar kon maken, wat meer een must dan een overbodige luxe is. Weet iemand waar ik die kan vinden? (Voor de duidelijkheid: google is my enemy & egosoft search function is my nemesis ;))

Ik lees hier trouwens echt heel veel dat het traden te makkelijk gevonden wordt enzo en daar kan ik me echt totaal niet in vinden. Ik heb nu 10 UTs 12STs en 5 complex' en als ik SETA een nachtje aan laat staan dan heb ik nog maar 4/5 miljoen credits verdiend. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 08:05

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Misschien niet de goede waren?
er zijn wat truukjes om te zorgen dat je spul altijd verkocht word:
Terracorp koopt altijd alles. dus als je paar TS's daar naar laat vliegen en alles laat verkopen heb je nooit voorraad. (weet niet of het alleen equipment is of ook trade goods)
Maar een shield fab en wat andere stuff in de buurt van home of light is dus goeie zet.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:44:
De enige "mods" die ik gebruik zijn een paar scriptjes om dingen koop- en verkoopbaar te maken op meerdere plekken (zoals ATF schepen in The Moon en Jumpdrive, Transporter en Trade MK3 software bij een paar docks hier en daar), tubeless complexes (voor m'n framerate) en de community fix mod: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=239591
Oh en deze: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=223132
Dit zoek ik dus, alleen die 2 links verwijzen naar andere scripts!

Over die trade dingen: ja idd de verkeerde waren, maar ik heb gewoon een aantal sector traders aan het werk gezet in een reeks sectoren waar ik mn reputatie wat op wil krikken (boron,paranid,split). Sommige sectoren waren goudmijntjes en dan kon ik de STs algauw promoten tot UTs, en sommige waren faal.

Voorbeeldje: ik kreeg net een berichtje van een level 1 sector trader in Paranid Prime (een toch vrij intensieve handelssector lijkt me zo): (...) needs your help, could not sell all my wares, credits made so far: 3653 credits
trade runs: 28...WAIT WUT!? Het ziet ernaar uit dat het schip dus geen homofiel geëxporteerd heeft |:( .

Wow, je hebt gewoon een script waarbij je alle plots uitgespeeld hebt en je ook alle rewards hebt die je voor die plot zou hebben gekregen: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=279274
Ik denk dat ik opnieuw ga beginnen, die plots gaan zo tergend langzaam/zijn bugged/vragen absurd hoge eisen.

[ Voor 10% gewijzigd door Neophyte808 op 31-10-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

de plots zijn juist leuk!
eindelijk iets doen met een doel :P
als je de eisen van het hub plot te hoog vind, er zijn ook mods om die eisen wat lager te maken.
hoewel het (imho) wel een uitdaging is voor je economische/productie kant

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

TepelStreeltje schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:17:
de plots zijn juist leuk!
eindelijk iets doen met een doel :P
als je de eisen van het hub plot te hoog vind, er zijn ook mods om die eisen wat lager te maken.
hoewel het (imho) wel een uitdaging is voor je economische/productie kant
Neh, de plots zijn meer een soort tutorial voor de sandbox game zegmaar, maar er zit nauwelijks een verhaal achter. Ik heb de terran plot en treasure hunt nu uitgespeeld en ik vond het verhaal van x3 reunion toch wel wat beter (niet dat dat zo spectaculair was). Maargoed, de trieste voice-acting, de talloze bugs en de absurd hoge eisen van de plots (final fury wordt final zelfmoord als je een te hoge combat rank hebt) deden me die script proberen... en hij werkt best goed.

Nu die mod nog voor betere trade command software MK3 & jumpdrive availability :)

[ Voor 18% gewijzigd door Neophyte808 op 31-10-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nogsteeds erg zonde vind aan het spel zijn de Complexen, dit moet toch in de vorm van een HQ gemaakt kunnen worden waardoor lag 1000x minder zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Daar is een mod voor :)
Dan word je complex gewoon 1 grote cube.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:13:
Daar is een mod voor :)
Dan word je complex gewoon 1 grote cube.
Maar dat is dan weer lelijk, ze hebben toch HQ in de game reeds. Die textures zou erover heen gezet kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neophyte808 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:18:
[...]
Dit zoek ik dus, alleen die 2 links verwijzen naar andere scripts!
Maar ik ben tweaker, dus ik heb gewoon één scriptje opgesnord dat al producten toevoegt aan bestaande docks, en dat aangepast in de script editor in-game.
Dat is op zich kinderlijk eenvoudig, dus dat moetje zelf best kunnen. Eventueel kun je ook gewoon zelf een scriptje bakken vanuit niets, het zijn maar een paar lines: trade commands for statios heb je nodig, en daaruit moet je dan "add product to station or dock hebben, zodat je de jumpdrive toe kunt voegen, en dan moet je nog add inventory to station or dock gebruiken en 1 stuks jumpdrive toevoegen aan datzelfde station geven, zodat er ook daadwerkelijk jumpdrives gekocht kunnen worden.
Over die trade dingen: ja idd de verkeerde waren, maar ik heb gewoon een aantal sector traders aan het werk gezet in een reeks sectoren waar ik mn reputatie wat op wil krikken (boron,paranid,split). Sommige sectoren waren goudmijntjes en dan kon ik de STs algauw promoten tot UTs, en sommige waren faal.
Een goudmijn voor een ST is een sector met een production chain erin. de prijs van de waren is daar volkomen betekenisloos. Ik pleur L1 STs in een goeie sector tot ie level 6 is en laat hem dan ergens anders met jumprange 1 verder klussen. In de oorspronkelijke sector kom dan een nieuwe ST. Goeie sectoren zijn sectoren waar je zo lang mogelijke en zo breed mogelijke production chains kunt vinden:
Energy -> Bio -> Food -> Tech
Energy -> Mineral -> Tech
De beste sectoren zijn dus sectoren met solar power plants en Bio, liefst met Food stations in dezelfde of omringende sectoren. Paranid Prima is dus absoluut de slechtste plek om een ST in te zetten: je kunt er alleen maar dingen kopen die je niet kunt VERkopen - dat kost alleen maar geld want je ST blijft rotzooi kopen tot ie vol zit. En omdat het wapens enzo zijn, is ie pas vol als je bankrekening leeg is.
Voorbeeldje: ik kreeg net een berichtje van een level 1 sector trader in Paranid Prime (een toch vrij intensieve handelssector lijkt me zo): (...) needs your help, could not sell all my wares, credits made so far: 3653 credits
trade runs: 28...WAIT WUT!? Het ziet ernaar uit dat het schip dus geen homofiel geëxporteerd heeft |:( .
Dat ligt niet aan je Sector Trader ;)

Om snel pecunia te veroveren is het handig om een miniplex te bakken dat 1MJ schildjes produceert. Die worden gekocht in het tempo dat je ze bouwt. Ook als je een complex hebt met 30 van die dingen. Een 1MJ shield factory levert plusminus een kwart miljoen per uur, min je resources kosten. Een Bio en Food fabje in je loop hangen en je Ecells bij de buren kopen is de snelste manier om met weinig investering veel resultaat te halen. Eigen stroom eraan hangen kost een berg geld (Crystal Fabs en SPPs zijn erg duur) dus dat is niet heel effectief - de terugbetaal factor voor en powerloop is meer dan een dag, ik meen zelfs bijna twee dagen. Op de lange termijn is dat wellicht efficienter, maar aangezien je nogal ongeduldig schijnt te zijn wou ik voorstellen dat dus niet te doen.
Wow, je hebt gewoon een script waarbij je alle plots uitgespeeld hebt en je ook alle rewards hebt die je voor die plot zou hebben gekregen: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=279274
Ik denk dat ik opnieuw ga beginnen, die plots gaan zo tergend langzaam/zijn bugged/vragen absurd hoge eisen.
De plots zijn alleen tergend langzaam als je iets fout doet hoor. Terran Plot kun je in een uurtje of twee, drie uit spelen, Operation Dinges met de Kha'ak duurt ook niet veel langer, Goner doe je in een paar uurtjes... alleen de Hub is echt een dikke vette uitdaging. Het is wel handig om te zorgen dat je een beetje schappelijk uitgerust bent voor je aan een plot begint. De Terran plot kun je beginnen met een M4 dus dat is een goeie start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Zou je me dan een linkje kunnen sturen naar DAT scriptje? Ik krijg het scriptje vast wel aangepast, maar een script schrijven from scratch vind ik nog een beetje voodoo.

Over die stations: ja ik weet dat het het beste is om in een production chain te gaan zitten, maar ik weet nog niet hoe de concurrentie werkt in X3:TC. Elke keer als ik een shield/weapon/missile complex op wil gaan zetten is er al een 1 of 2 sectors verderop (dit geldt alleen voor de producten die in het assortiment van het plaatselijke equipment dock zitten). En over Paranid Prime: er zijn daar genoeg factories die producten maken die in de equip dock verkocht worden. Ik dacht dus dat een sector trader die spullen aan het equipment dock zou kunnen verkopen.

Een powerloop heb ik wel eens eerder geprobeerd, alleen dat faalde een beetje omdat ik als eindproduct crystals had, en leg dat maar eens uit aan een station in een loop. Ik ga het misschien wel proberen als ik een echt groot complex ga bouwen voor wapens ofzo.

En met de plot: meh ik kon alsmaar niet aan een m7 komen
(poengebrek), en die had ik wel nodig in een sector met 5 m6's en 10 schepen van de class m3,m4,m5. Daarom heb ik het plot toch maar geskipt, het gaat me toch meer om grote "veld"- slagen en die maak je in de plots niet echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem een willekeurig scriptje dat dingen toevoegt aan stations. Er is er ééntje die Orbital Weapons Platforms toevoegt aan Argon Prime, dat is een goeie starter.
De script editor is point and click functies kiezen, je hoeft niets te typen. Ik denk daarom dat from scratch bouwen geen voodoo is als je het eens probeert.

Er is geen concurrentie in X3TC. Als je produkt goedkoop is krijg je kopers, is het duur krijg je er minder. De per-artikel prijs is verder van invloed op de hoeveelheid klanten. Dat hetzelfde product in buursectors ook verkocht wordt maakt niets uit: de vraag is geen stimulans te kopen, het aanbod bepaalt wat er gekocht wordt.
Dat gezegd hebbende, de verkoop van resources door de NPCs werkt niet heel erg met supply docks: traders kopen goekdoop in en vliegenwat rond, en zullen het uiteindelijk ook wel een keer weer verpatsen. Maar niet in het nabij gelegen equipment dock, dat zou te makkelijk zijn. Docks en trading statinos dus negeren als je zoekt naar een goeie loop sector voor je STs.

Ik snap niet wat het probleme is met crystals als eindprodukt: zolang je er meer maakt dan je verstookt kun je de rest laten verpatsen. De bonuspack toevoeging "Commercial Representative" biedt je de perfekte fix: een enkele trader toewijzen aan je complex, die opdracht geven Commercial Agent te gaan spelen, en hij zorgt dat je fabriek nooit te weinig resources heeft en na een paar levels gestegen te zijn verkoopt hij resources die je overproduceert. zoals Crystals.

Grote veldslagen maak je überhaupt niet veel mee. Tenzij je een fors offensief begint op een Xenon sector (absoluut een goeie grap) of een Race sector in probeert te nemen, hou je vechtpartijtjes beperkt tot kleine skirmishes. Komisch genoeg is de grootste veldslag volgens mij in Final Fury, waar je een paar keer forse rellen voert om diverse sectoren in te nemen of te verdedigen. Ik heb destijd speciaal voor Final Fury vijf M7Ms gekocht en missile loops gebouwd om hele sectoren te kunnen steriliseren, omdat de Kha'ak met letterlijk honderden van die kleine paarse kleredingen op kwamen dagen. Een paar Cerberusjes daar nog bij om met Flak en CIGs de M6 en M3 class tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
DIe stijle leercurve had me behoorlijk laten schrikken. Nu weer een keertje geinstalleerd en het gaat zowaar een stuk vlotter :). Maar....

De eerste vier Sector Traders die ik had gemaakt crashten voor mijn neus na het undocken binnen enkele minuten al tegen een Station. Ik heb al gevonden dat het een voorkomende bug is dat, op het moment dat je zelf in dezelfde sector bent, je schepen kennelijk objecten niet ontwijken. Hebben jullie daar veel last van? Het lijkt mij dat het toch erg vervelend is als je een sector niet in kunt omdat anders je schepen in die sector crashen...

Ik had er inderdaad geen last meer van toen ik de opdrachten gaf vanuit een andere sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MistaDevine schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 02:46:
DIe stijle leercurve had me behoorlijk laten schrikken. Nu weer een keertje geinstalleerd en het gaat zowaar een stuk vlotter :). Maar....

De eerste vier Sector Traders die ik had gemaakt crashten voor mijn neus na het undocken binnen enkele minuten al tegen een Station. Ik heb al gevonden dat het een voorkomende bug is dat, op het moment dat je zelf in dezelfde sector bent, je schepen kennelijk objecten niet ontwijken. Hebben jullie daar veel last van? Het lijkt mij dat het toch erg vervelend is als je een sector niet in kunt omdat anders je schepen in die sector crashen...

Ik had er inderdaad geen last meer van toen ik de opdrachten gaf vanuit een andere sector.
Als je SETA aan hebt gaat de tijd om te reageren omlaag en stijgt de kans dat schepen ergens tegen aan boppen heel hard omhoog. Dus ja, als je een volle sector hebt en er zitten tweeties van jou tussen, dan ga je crashes veroorzaken met SETA (ook zonder SETA is er een klein kansje dat er iets fout gaat). Out of Sector zijn is dus het slimst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

* SandStar heeft momenteel last van suicide traders.

Mn Xenon hub word gebruikt door traders die via Neptune -> Unknown Terran Sector-2 -> Xenon hub -> Zyarths Dominion reizen. Vanuit daar krijgen ze het in hun bolle hoofd om Xenon Sector 598 in te duiken.
Ik was in de veronderstelling dat traders slim genoeg waren om hostile sectors te vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neophyte808 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:35:
Zou je me dan een linkje kunnen sturen naar DAT scriptje? Ik krijg het scriptje vast wel aangepast, maar een script schrijven from scratch vind ik nog een beetje voodoo.

Over die stations: ja ik weet dat het het beste is om in een production chain te gaan zitten, maar ik weet nog niet hoe de concurrentie werkt in X3:TC. Elke keer als ik een shield/weapon/missile complex op wil gaan zetten is er al een 1 of 2 sectors verderop (dit geldt alleen voor de producten die in het assortiment van het plaatselijke equipment dock zitten). En over Paranid Prime: er zijn daar genoeg factories die producten maken die in de equip dock verkocht worden. Ik dacht dus dat een sector trader die spullen aan het equipment dock zou kunnen verkopen.

Een powerloop heb ik wel eens eerder geprobeerd, alleen dat faalde een beetje omdat ik als eindproduct crystals had, en leg dat maar eens uit aan een station in een loop. Ik ga het misschien wel proberen als ik een echt groot complex ga bouwen voor wapens ofzo.

En met de plot: meh ik kon alsmaar niet aan een m7 komen
(poengebrek), en die had ik wel nodig in een sector met 5 m6's en 10 schepen van de class m3,m4,m5. Daarom heb ik het plot toch maar geskipt, het gaat me toch meer om grote "veld"- slagen en die maak je in de plots niet echt mee.
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=225042

Vind het script alleen geen zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Het grote Player HQ vraagstuk :D

Ik heb de Hub plot nu bijna af en zit al een beetje na te denken waar ik mn HQ ga neerzetten.
Na een beetje rondgelezen te hebben lijkt het mij handig om het ding neer te zetten in een vrij lege sector en vervolgens de Hub erop aansluiten. Daarnaast wil ik er een paar equipment docks neerzetten voor resupply van mn schepen. Verder geen complex om zo framerate hoog te houden; ik wil er vrij vaak doorheen vliegen.

Hub is momenteel al verbonden met:
Terran Unknown Sector 1
Zyarths Dominion

Ik zat zelf te denken aan de "Unknown Sector"s bij:
Menalaus Oasis
Unholy Descent
Mist of Elysium

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandStar schreef op zondag 07 november 2010 @ 23:42:
Het grote Player HQ vraagstuk :D

Ik heb de Hub plot nu bijna af en zit al een beetje na te denken waar ik mn HQ ga neerzetten.
Na een beetje rondgelezen te hebben lijkt het mij handig om het ding neer te zetten in een vrij lege sector en vervolgens de Hub erop aansluiten. Daarnaast wil ik er een paar equipment docks neerzetten voor resupply van mn schepen. Verder geen complex om zo framerate hoog te houden; ik wil er vrij vaak doorheen vliegen.

Hub is momenteel al verbonden met:
Terran Unknown Sector 1
Zyarths Dominion

Ik zat zelf te denken aan de "Unknown Sector"s bij:
Menalaus Oasis
Unholy Descent
Mist of Elysium

Suggesties?
Koop je eigen sector en hang je HQ recht boven je gate, ongeveer 15 km weg, zodat je grote schepen ook kunnen landen als je IS bent.
Maak mines op alle asteroids, sleep die naar ACHTER de gate (dus zodat je als je de sector inkomt ze niet ziet) en bouw vervolgens je hele complex ook achter de gate. De landingsplaats van je complex maak j niet ver van je HQ vandaan. In je complex bouw je natuurlijk de raw materials voor de productielijnen in je HQ.
Als je eigen sector onvoldoende resources biedt, heb je de buursector nog natuurlijk.
Aangezien je hub al in de buurt ligt hoeven je traders niet ver te vliegen, de sector is veilig en leeg, en als je er zelf in wilt zijn begin je niet direct met een diashow als je in jumpt (en blijven je traders dus heel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voegt een HQ toe als je er alsnog een HUB aan moet hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:37:
Wat voegt een HQ toe als je er alsnog een HUB aan moet hangen?
Je hoeft de hub niet te verbinden met de sector waar HQ is... is alleen wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HQ is vooral een plek waar je schepen die je nergens anders kunt kopen kunt laten bouwen. Als je 'lief' bent en alle rassen te vriend houdt, betekent dat vooral de (redelijk overbodige) mogelijkheid om unieke en vijandige (Xenon, Khaak) schepen te bouwen.

Maar als je minder lief bent en meerdere rassen vijandig zijn, dan heb je het hard nodig :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
vergeet de paintshop niet!

zelf nog geen PHQ, neem aan dat je geen pirate/mercenary schemes can "painten"? sommige kleurschema's vinyl stikkers :+ die mercs/pirates hebben zijn wel heeeel erg vet.

zelf recent opnieuw begonnen, ~90uur gametime volgens steam.

Terran Plot + gisteren Final Fury afgerond, tijd om de reward te outfitten. iemand nog tips? zat te denken aan IPG's. CFA / FAA's op turrets.

beetje moe van reloaden van m/am warheads op m'n springblossom, dus ga niet voor engergy bolt chainguns.

even niks te doen momenteel. dus marines trainen / ST's aanschaffen/outfitten denk ik. oh en vriendjes worden met Boron.

:edit:
@ Knettergek mbt 1MJ complex

zoiets?

even een asteroid zoeken met min. yield 12 alleen. moet toch niet moeilijk zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Zephyr op 16-11-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Zephyr schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:01:
vergeet de paintshop niet!

zelf nog geen PHQ, neem aan dat je geen pirate/mercenary schemes can "painten"? sommige kleurschema's vinyl stikkers :+ die mercs/pirates hebben zijn wel heeeel erg vet.

zelf recent opnieuw begonnen, ~90uur gametime volgens steam.

Terran Plot + gisteren Final Fury afgerond, tijd om de reward te outfitten. iemand nog tips? zat te denken aan IPG's. CFA / FAA's op turrets.

beetje moe van reloaden van m/am warheads op m'n springblossom, dus ga niet voor engergy bolt chainguns.

even niks te doen momenteel. dus marines trainen / ST's aanschaffen/outfitten denk ik. oh en vriendjes worden met Boron.

:edit:

zoiets?

even een asteroid zoeken met min. yield 12 alleen. moet toch niet moeilijk zijn?
1 1MJ fabriek? Ik zou er gewoon 10 ingooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Neophyte808 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 09:49:
Ik las een tijdje terug iets over een script waarmee je trading software mk3 en jumpdrives op meer stations beschikbaar kon maken, wat meer een must dan een overbodige luxe is. Weet iemand waar ik die kan vinden? (Voor de duidelijkheid: google is my enemy & egosoft search function is my nemesis ;))
@DreamCatchers
Bedankt voor de link, maar ik doelde op het script dat ik hierboven beschrijf, niet het script om je complex' mee te vereenvoudigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zephyr schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:01:

zoiets?

... Je bent gek. al die moeite voor één fabriekje?
Doe dit maar:
http://tinyurl.com/3xn8vee

Oh, en nooit, nooit, nooit, nooit, nooit, nooit mar dan ook echt helemaal NOOIT Ore of Silicon mines in de grootte M kopen. Altijd L. Anders verkwist je waardevolle Ore of Silion.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 14:25 ]

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
ja, geeze. ik ben niet stinkend rijk nog :+

ik heb vanaf het forum de (bonus pack) Commercial AGent in dienst op mijn miniplexje, en die gaat met excess secondary stuff aan de haal / verkopen, dus ik neem aan dat ik niet al te veel verlies draai. komt in elk geval meer binnen dan dat ik uitgeef aan E.Cells.

toch cheers voor tips :) blijf toch een hollander dus ik graai de goedkope stations zonder verder te kijken :P

CAG's misschien ook iets voor suicidal traders Sandstar? even vluchtig doorgepluist qua settings want ik heb niet alles nodig. maar ik zie sector blacklists, jumpdrive usage etc. een trade Mk2 on steroids lijkt het.

Bonus pack is verder officeel ge-signed door Egosoft, dus alles blijft vanilla en zonder modified tags o.i.d.

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Zephyr schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:15:
ja, geeze. ik ben niet stinkend rijk nog :+

ik heb vanaf het forum de (bonus pack) Commercial AGent in dienst op mijn miniplexje, en die gaat met excess secondary stuff aan de haal / verkopen, dus ik neem aan dat ik niet al te veel verlies draai. komt in elk geval meer binnen dan dat ik uitgeef aan E.Cells.

toch cheers voor tips :) blijf toch een hollander dus ik graai de goedkope stations zonder verder te kijken :P

CAG's misschien ook iets voor suicidal traders Sandstar? even vluchtig doorgepluist qua settings want ik heb niet alles nodig. maar ik zie sector blacklists, jumpdrive usage etc. een trade Mk2 on steroids lijkt het.

Bonus pack is verder officeel ge-signed door Egosoft, dus alles blijft vanilla en zonder modified tags o.i.d.
Het waren voornamelijk CAG's die suicidal waren. En van die krengen dacht ik altijd dat ze hostile sectors standaard mijden. Maar ik heb idd voor de zekerheid de specifieke xenon sector geblacklist bij traders van in de buurt liggende complexes.

Momenteel bezig met een 'zero tolerance' beleid aangaande pirates en ander gespuis: actief patrouilleren van sectors waar ik actief in ben. Osaka's in sectors waar Xenon langs komt en Tiger's/Vidar's waar pirates langs poppen.
Binnenkort maar eens kijken of die pirates permanent het zwijgen op kan worden gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand deze Babylon 5 mod al eens gebruikt? Zou hij compleet zijn? :D

http://b5.hc-gamer.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:40:
Heeft iemand deze Babylon 5 mod al eens gebruikt? Zou hij compleet zijn? :D

http://b5.hc-gamer.de/
Ik zag laatst op twitter van Egosoft ook wel een leuke mod.
Zodra ik alle plots af heb ga ik daar eens mee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, dat ziet er echt onwijs vet uit... Alleen dat ding met die vleugels vind ik verschrikkelijk... :{

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die dragon? Die was in de originele X-Tended (X3R mod) ook al aanwezig. Tja, dat soort ding krijg je met community-based spul :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Voor de grap eens een nieuw potje begonnen: Aldren Adventurer...
Paranid waren direct geen groot fan van mij dus die heb ik direct maar even de oorlog verklaard. Zit nu grootste deel van mijn tijd in "Interworlds" te wachten tot er een leuk Paranid doelwit langs komt. Hetzelfde even in "Cloudbase Southwest" geprobeerd maar daar kwam niet echt bijster veel verkeer langs.

Iemand nog tips voor Paranid picking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandStar schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:58:
Voor de grap eens een nieuw potje begonnen: Aldren Adventurer...
Paranid waren direct geen groot fan van mij dus die heb ik direct maar even de oorlog verklaard. Zit nu grootste deel van mijn tijd in "Interworlds" te wachten tot er een leuk Paranid doelwit langs komt. Hetzelfde even in "Cloudbase Southwest" geprobeerd maar daar kwam niet echt bijster veel verkeer langs.

Iemand nog tips voor Paranid picking?
Ophouden met die lamballige gate-camping van je, en hun bordersectors in! een paar M3tjes kun je best hebben neem ik aan, en die zin waardevol, en dan is die hele sector jouw plukbare rijpe vrucht naar keuze :)
regel een transporter device, special command software en eventueel wat extra 25MJ schilden zodat je een TS kunt equippen en vertellen dat hij rondhangende waardevolle spulletjes moet opzuigen, zodat je niet zelf telkens al die kistjes op hoeft te pikken.

Oh, enne... als je een M6 of M7 ziet invliegen, evacueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

M6 solo moet je in een M3 toch wel aan moeten kunnen. Al helemaal met een Spitfyre. IMHO zijn het juist de M5s en snellere M4s die een probleem vormen bij een EEMPC-equipped fighter als dat. Die krengen vliegen sneller dan je schoten...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

dion_b schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:02:
M6 solo moet je in een M3 toch wel aan moeten kunnen. Al helemaal met een Spitfyre. IMHO zijn het juist de M5s en snellere M4s die een probleem vormen bij een EEMPC-equipped fighter als dat. Die krengen vliegen sneller dan je schoten...
M6 kan ik idd net aan. M4 en M5 is ook nog niet zo heel spannend maar die ^%*^%^*$ fighter drones zijn bijna niet te raken :(

Anyway. Sacred Relic maar even onveilig gemaakt maar ik word echt constant lastig gevallen door M7's en M1's die even komen buurten nadat ik wat neer heb gehaald. Komen die daar automatisch op af?
(wel een stuk leuker dan gate camping :) )

Edit:
Zal er wel niks mee te maken hebben maar nadat ik alweer een vluchtpoging deed nadat een M7 kwam buurten duik ik in een slagveld bij "Light of Heart" waar een Odysseus een feestje aan het houden is :D
Hopelijk komt iemand hem neerknallen wat er ligt flink wat loot :9

[ Voor 15% gewijzigd door SandStar op 19-12-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het veacueren ging meer over je transporter/collector, omdat je battle met een m6 weleens rottig kan worden als je TS in range komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gisteren weer begonnen, maar was vergeten hoe naar het is om credits te verdienen...

Heb ook even naar die mod zitten kijken, zitten echt top wijzigingen in. Alleen sommige schepen... tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

X3TC en "naar" om credits te verdienen :? Het is nog net niet zo dat je voor aan je stuurknuppel sjorren credits krijgt, maar dat is zowat het enige...

Een van de redenen dat ik achteraf X3R toch beter vind. Ja, meer bugs, ja minder features, maar het is gewoon niet zo dom makkelijk als X3TC. Enige uitdaging in TC is dat een kluwen fighters met PBGs je gangt (zie Bankrupt Assassin start voor mooi voorbeeld daarvan ;) )

Heb de laatste twee games van X3TC niet eens 'uit' gespeeld, op gegeven moment was het gewoon niet meer interessant. Niet dat ik miljarden credits had, maar het regelen van meer credits, meer schepen of meer wat dan ook was gewoon een kwestie van saai herhalen van zetten.
De meest recente was met een mod die een nieuwe galaxy map had en veel meer pirate en hostile activity. Dat maakte het inderdaad moeilijker, maar ivm brakke AI was het gewoon frustrerend - je raakte continu M2s en M7s OOS kwijt, met gevolg dat de extra activity neerkwam op een soort belasting op je middelen, meer niet.

* dion_b gaat XTC allicht proberen, maar vermoedt dat hij na niet al te lange tijd het laat voor wat het is en wacht op Egosoft's volgend project

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True, credits kan je makkelijk krijgen in X3, maar alleen als je het al hebt. Als je met 0 begint vind ik het spel langzaam op gang komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

minj eerste missie was een very hard station defense. je schiet één schot op een m6, en verstopt je vervolgens achter de Titan die de sector beschermt. Dat herhaal je met alles groter dan en m4, en klaar, geld. (de m4tjes en m5jes kachelen zelf tegen het station aan...)

zo moeilijk is dat toch niet?

Ben met Xtended begonnen. De PBG zit er nog in, wat ik gigantisch kut vind omdat dat ding belachelijk over powered is. verder ziet het er wel goed uit, mooie models over het algemeen, nieuwe map, en andere factieverhoudingen. Ik had binnen drie uur m'n eerste M7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:04:
<snip>
Ik had binnen drie uur m'n eerste M7.
holy crap 8)7
Ik heb in vanilla nog niet eens race rep genoeg voor een M7 na 2 game days :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:04:
minj eerste missie was een very hard station defense. je schiet één schot op een m6, en verstopt je vervolgens achter de Titan die de sector beschermt. Dat herhaal je met alles groter dan en m4, en klaar, geld. (de m4tjes en m5jes kachelen zelf tegen het station aan...)

zo moeilijk is dat toch niet?

Ben met Xtended begonnen. De PBG zit er nog in, wat ik gigantisch kut vind omdat dat ding belachelijk over powered is. verder ziet het er wel goed uit, mooie models over het algemeen, nieuwe map, en andere factieverhoudingen. Ik had binnen drie uur m'n eerste M7.
:{ Ik had na een uur 40000... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doen jullie dan de hele tijd? Een paar return-ship missies en very easy combat misies (waar je normaliter anderen je relwerk kunt laten doen) moet je in een uur kunnen afronden zodat je geld genoeg hebt om schilden en wapens te kopen voor een gebailde fighter die je wilt hebben. na het tweede uur moet je toch echt in het bezit kunnen zijn van een M3, met snelvuur wapens en 25MJ schilden, waarmee je alles wat je zonder boarding crew kunt laten bailen, laat bailen. een paar gebailde TSjes laat je de gedropte cargo ophalen en een permanente stroom gekaapt vliegspul ontstaat tusen je operating sector en een dichtbijzijnde friendly shipyard. Met name het bespringen van M3 class scheepjes helpt om in hoog tempo de miljoenen binnen te halen. Na een goed uur serieus piraatje spelen zou je onderhand genoeg centjes moeten hebben om je eerste M7 te kunnen bekostigen.
En dat is als je het jezelf niet te moeilijk maakt.

spoiler:
En je begint met de Terran start in Xtended met een Terran M7. Dat helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe zo min mogelijk missies omdat ik zo snel in faction omhoog ga dat het soms niet leuk meer is. Dat is ook een reden dat ik Xtended wil gaan installeren.

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Onlangs ook maar eens begonnen met deze reuze interessante game, mede dankzij de geniale verhalen van Nuklear_slug :D

Anyway, ik heb nogal wat issues met het veroorzaken van bails, moet je daar gewoon verrekte veel mazzel voor hebben?

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Tormbo schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:24:
Onlangs ook maar eens begonnen met deze reuze interessante game, mede dankzij de geniale verhalen van Nuklear_slug :D

Anyway, ik heb nogal wat issues met het veroorzaken van bails, moet je daar gewoon verrekte veel mazzel voor hebben?
Deels. je combat rank helpt ook (hoe hoger, hoe beter, echter krijg je met hogere combat rank ook grotere schepen tegen je :P )

Nuklear slug is kewl!
heeftie al weer nieuw verhaaltje geschreven? of was die van Steve het laatste?

[ Voor 24% gewijzigd door TepelStreeltje op 23-12-2010 11:52 ]

Battle.net Spud#2543

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

heeftie al weer nieuw verhaaltje geschreven? of was die van Steve het laatste?
Ik heb er drie gelezen, bij de laatste gaf hij helaas aan door RL issues en tijdgebrek aan niet verder te kunnen gaan.

Net ff bezig, krijg ik een missie om een abandoned Thresher op te halen voor 350k, bekijk het ff lekker, die attitude hit neem ik wel voor lief voor een eigen M7 met ~80% hull :D

edit:
Al zijn ze natuurlijk wel oerlelijk, die Boron scheepjes

[ Voor 8% gewijzigd door Tormbo op 23-12-2010 12:11 ]

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XTC geïnstalleerd, hangt de game constant wanneer ik een emergency jump uitvoer.... Lekker. :(

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Mannen(en vrouwen?)
Vraagje, kon het in de manual en op de egosoft forums (nog) niet vinden.

Is er een mogelijkheid om statistieken van specifieke schepen op te vragen? Ik zou wel eens willen weten hoeveel mijn ST/UT's nu daadwerkelijk hebben opgeleverd tot nu toe.
Kon zelf alleen de algemene statistieken(pilot statistics) vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

Zo, dit spel maar eens aangeschaft op Steam ter afwisseling van 4 weken nonstop GT5. Heb het vroeger al eens op mijn pc gehad maar het liep niet echt lekker. Hopelijk is versie 3.0 en een Core i7 met GTX460 voldoende om het nu soepeltjes te draaien. Nog tips voor een vliegende start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 20:17
Tormbo schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:14:
Mannen(en vrouwen?)

Is er een mogelijkheid om statistieken van specifieke schepen op te vragen? Ik zou wel eens willen weten hoeveel mijn ST/UT's nu daadwerkelijk hebben opgeleverd tot nu toe.
Voor zover ik weet niet, alleen de rank van de piloot kan je terugvinden bijv.: "25 Production Director". Met het "commodity logistics"-systeem kan je wel meer info terugvinden onder "Trader Settings"

@willem100: Gewoon de Terran Defender start kiezen en de verhaallijn doorlopen, dan eindig je met een paar hele mooie schepen en een hoop credits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

willem100 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:05:
Zo, dit spel maar eens aangeschaft op Steam ter afwisseling van 4 weken nonstop GT5. Heb het vroeger al eens op mijn pc gehad maar het liep niet echt lekker. Hopelijk is versie 3.0 en een Core i7 met GTX460 voldoende om het nu soepeltjes te draaien. Nog tips voor een vliegende start?
Dit spel loopt vooral op je CPU en dan ook nog eens maar 1 core. Turboboost zou bijv bijzonder helpen.
Je GPU zal zich nauwelijks hoeven in te spannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Volgens mij in een sector als Aldrin lagt het echt wel door je GPU. Nou ja, lag, de framerate valt wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mostlikely
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Tormbo schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:14:
Mannen(en vrouwen?)

[SCR] [26.11.09] Trade Overview 2.0 (Hotfix3) by ScRaT werkt voor mij prima. Kan ik zeker aanraden als je niks tegen scripts hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandStar schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:43:
[...]

Dit spel loopt vooral op je CPU en dan ook nog eens maar 1 core. Turboboost zou bijv bijzonder helpen.
Je GPU zal zich nauwelijks hoeven in te spannen.
Echt?

D3D Overdrive word juist aangeraden voor X3 en zou een FPS boost kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De vraag is waar je tegen problemen aanloopt...

Als je GPU ondermaats is zal het 'normaal' renderen van dingen in beeld slecht gaan en helpt zo'n "overdrive".

Maar als je GPU krachtig is, dan hang je helemaal vast met collision detection, vooral wanneer grote schepen op elkaar beginnen te schieten. Zelfs met m'n Core i7 wordt het een slideshow als ik met vijf M2s een vergelijkbaar aantal andere aanval. Dat is puur CPU-bound, en is ook nog eens vrij exponentieel: een 50% snellere CPU levert je allicht minder momenten op waar het langzaam gaat, maar als het eenmaal langzaam gaat is het verschil verwaarloosbaar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

Zo, deze week de Terran plot uitgespeeld. Ga denk ik maar verder met de Gooner plot. Iemand die weet welke plot volgorde het beste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

willem100 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:16:
Zo, deze week de Terran plot uitgespeeld. Ga denk ik maar verder met de Gooner plot. Iemand die weet welke plot volgorde het beste is?
Volgens mij maakt het niet echt veel uit. Al zijn sommige plots van elkaar afhankelijk; zo moet je voor "A New Home" stukje "The Hub" gedaan hebben. (dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayt64
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 13:40

fayt64

WC Eendje

Weet iemand misschien waar ik een best buy best sell locator kan halen...? ben me kapot aan het zoeken maar kan zijn dat ik de juiste sectors nog niet heb :P

iemand enig idee??

En hoe moet je de klasses zien van fighters...hoe hoger nummer hoe beter>? bijv M6 beter dan een M3? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

fayt64 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:15:
Weet iemand misschien waar ik een best buy best sell locator kan halen...? ben me kapot aan het zoeken maar kan zijn dat ik de juiste sectors nog niet heb :P

iemand enig idee??

En hoe moet je de klasses zien van fighters...hoe hoger nummer hoe beter>? bijv M6 beter dan een M3? ;)
Als je naar je encyclopedie (in game) kan je zien waar je dingen kan kopen. Moet je het alleen wel al ergens tegen gekomen zijn! je ziet dus niet sectoren waar je nog niet geweest bent.
Zie anders x3tc.ru ;)

Classes werken beetje anders qua nummering.
M3,4 en 5 zijn fighters (van zwaar naar licht)
M6 zijn Corvettes
M7 zijn Frigates (M7M zijn missile frigates)
M2 zijn destroyers
M1 zijn Carriers (kunnen fighters in)

Kortom, van groot naar klein: M1 -> M2 -> M7(M) -> M6 -> M3 -> M4 -> M5

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

fayt64 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:15:

iemand enig idee??
Teladi equipment docks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayt64

fayt64

WC Eendje

Ik heb de best buy best sell gevonden en een fighter gevond die wel voor nu ok is een m6 ofzo gaat niet snel maarja nu nog een jumpdrive bemachtigen en dan kan ik naar een ka'ak stelsel jumpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Uh, waarom zou je naar een Khaak sector willen jumpen? :P Suicidaal??
Als je gemakkelijk een M6 wil bemachtigen en een TP vol marines, doe het terran plat.
anders kopen of cappen met IonD's en TP met marines.

(zie ook eerdere berichten in dit topic van o.a. mij, heb paar soort van guides er in gezet)

Jumpdrive is wel SUPER makkelijk als je geld over hebt voor EC's en zo'n ding zelf.

Eerste wat ik op men schepen fit als ik nieuwe heb, JC :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:55:
Als je gemakkelijk een M6 wil bemachtigen en een TP vol marines, doe het terran plat.
anders kopen of cappen met IonD's en TP met marines.
Volgens mij heeft ie er al één? Alhoewel dat zonder leestekens nogal lastig in te schatten is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayt64

fayt64

WC Eendje

neej ik heb er al 1, en twee transporters... maar moet voor een missie die jump drive hebben... argon missie shizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 14:37
Ben nieuw in dit spel en vlieg al 9 uur doelloos rond alles een beetje aan het uitvinden.

Ik heb nu per ongeluk 11 impulse ray emitters gekocht ipv 1. daardoor is gelijk al het geld op.
Waar kan ik deze wapens verkopen?

Where ever you go, there you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Overal eigenlijk, behalve de factories en farms (dus bijv equipment docks en de speciale stations, Teracorp HQ etc)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikm schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:09:
Ben nieuw in dit spel en vlieg al 9 uur doelloos rond alles een beetje aan het uitvinden.

Ik heb nu per ongeluk 11 impulse ray emitters gekocht ipv 1. daardoor is gelijk al het geld op.
Waar kan ik deze wapens verkopen?
equipment docks, coporate HQs

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 14:37
heb uiteindelijk een plek kunnen vinden, als je de eigenschappen van dat wapen opvraagt zag ik ook waar je dit kwijt kon.

Where ever you go, there you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Ben ook weer eens X3 in gesprongen, het blijft leuk, hoewel er soms zoveel werk in gaat zitten :)

Nu ik na ruim een halfjaar weer terug ben merk ik toch dat ik al wel weer wat dingen moet leren. Klopt het dat met de nieuwe patch er nu op meer plekken Jumpdrives verkocht worden? Net weer wat Mistrals afgenomen van OTAS in Legend's Home en ik kon er ook gewoon Jumpdrive kopen. (Volgens mij had ik speciaal daarvoor een TM met 4 fighters als Jumpdrive holders.)

In ieder geval mijn complex van 2 Ore Mines en 4 1MJ Shield Production Facility doet het nog steeds goed, maar ik wilde hem wat finetunen, en volgens mij loop ik tegen iets aan dat niet kan. Heb het ook gegoogled, wil alleen even bevestiging.

Ik heb Trade with other Races op Yes staan, Intermediate Product Selling op Sell. De shields gaan namelijk als warme broodjes zelfs zonder selling freighter, en de Ore die ik overhoud zou ik graag verkopen. Nu komt het, ik laat de Ore door mijn eigen freighters verkopen, maar ik wil ook wel dat er NPC freighters zelf langskomen, ik heb namelijk echt ruim te veel. Dan wil ik wel voor een bovengemiddelde prijs verkopen, maar als ik de prijs van Ore bovengemiddeld zet, dan krijg ik alsnog dat NPC freighters het aan me komen verkopen, ook al staat product selling op Sell, omdat trade with other races op Yes staat, heb ik dat correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayt64

fayt64

WC Eendje

Geen idee, ben zwaar aan het sparen zodat ik ST class transporter kan kopen en dan me eerste stations kan gaan bouwen... heb de Terran Plot uitgespeelt.. krijg je echt een lame ass schip voor (M8) waar je niks mee kan.... tenminste heb er nu nog niks voor....

Zit nu op 12 miljoen.. en de ST class transporters kosten ongeveer 28 miljoen dus duurt nog effe :P

Als iemand nog een idee heeft om makkelijk aan stations of transporters te komen

edit..

Kom er net achter dat je ook een ST class transporter kunt huren..... 8)7 damn dat is dom van me

[ Voor 11% gewijzigd door fayt64 op 16-03-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

in elk system met een shipyard vliegt een TL (zo heten de transporters die ook stations kunnen vervoeren ;) ) rond.
Hail deze (met C) en je kan ze in huren om je spul te vervoeren.
laat hem in het station docken waar je je spul wil kopen. Koop een station (spel vraagt vanzelf waar je het in wil hebben --> de TL die je in hebt gehuurd) vraag de TL naar een sector te vliegen. Aldaar kan je hem order geven je station te dumpen. (de TL zelf hoeft niet op de plek te liggen. zodra hij de gate door is kan je hem al op de goede plek je station laten plaatsen)
Goude tip, SAVE voordat je je station laat plaatsen :P

erg cheap en tricky manier om een TL te scoren...
Huur der 1 in, laat em naar een pirate sector gaan, en capture em met marines.
kost je wel iets aan standing, maar het kan wel. Het cappen is beetje verandert sinds ik het voor het laatst deed, maar volgens mij moet dit nog wel lukken.

trouwens, terran plot krijg je een behoorlijk goede M6 uit! deze kan ook marines mee nemen.
ik capte mijn eerste capitals met deze M6 en de 5 marines die je er in kan proppen (zorg dat deze wel goed getrained zijn (wat weer fucking veel geld kost :( ) )

[ Voor 30% gewijzigd door TepelStreeltje op 16-03-2011 14:08 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayt64

fayt64

WC Eendje

jah en die M6 zit nu bij de Aldrin Sector zonder Jumpdrive en met marines :P... weet niet of t een M6 is (scabberd) maar die hangt daar triest te zijn :P moet nog effe fiksen dat ik die kan terug halen maar je hebt een jumpdrive nodig om in die sector te komen dacht ik,, :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Scabard is een TP (personell transport) je Vidar is een M6 ;) (alles met M is schieten, T is transport ;) )
Tip, koop een (paar) teladi Kestrel(s) en laat die met de autopiloot naar een station vliegen waar ze jumpdrives verkopen ;)
Beter nog, koop een TM, daar kan je schepen in laten docken. 4 kestrels, 1 Magnetar (is argon schip) dus kan je makkelijk naar home of light laten vliegen voor een Jumpdrive. undock daar de 4 kestrels, gooi er 4 jumpdrives op. dock die weer met de magetar, jump naar de sector waar je schip hangt, undock, trade cargo (transporter is ook dus altijd handig ;) ). 3??? 4 profit ;)

Ik heb als ik op jacht ga (naar wat dan ook) altijd wel een TS en een TM in de buurt. De TS voor extra EC's en andere loot, de TM voor eventuele schepen die bailen. Ze kunnen er in docken of jumpdrive van een van de 2 kestrels lenen.

Ik doe het meeste in men hyperion vanguard, daar kan je ook 2 schepen in docken.
zie ook: http://eng.x3tc.ru/x3_tc_ships/x3-ship.php?c=OTAxMDU2NTE

Was nog best een opgave om die te jatten met een Vidar, maar mij is het gelukt :D
Daarna vanalles met die Hyper-Van gejat (paar M7M's zelfs een M7 en ook een M2) Gewoon goed opletten waar de weakspots zitten met de turrets ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayt64

fayt64

WC Eendje

Ik ben nu rep aan het scoren zodat ik een springblossem kan halen in Aldrin, lijkt me een leuk schip iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja lijkt me ook wel. Let wel even op dat je beter eerst de wapens kunt verzamelen, dan weet je of je er genoeg kunt vinden. De guns voor dat ding zijn in de meeste gevallen niet meer te koop tegen de tijd dat je genoeg rep hebt opgebouwd. Gewone MAMLs halen werkt wel maar daarmee kun je niet alles volproppen. Bovendien sleep je overal tonnen ammo mee naartoe en cappen wordt ook lastig als je met één schot het schild van 8% naar 0% haalt en 10% hull damage doet.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste