Maar ik ben tweaker, dus ik heb gewoon één scriptje opgesnord dat al producten toevoegt aan bestaande docks, en dat aangepast in de script editor in-game.
Dat is op zich kinderlijk eenvoudig, dus dat moetje zelf best kunnen. Eventueel kun je ook gewoon zelf een scriptje bakken vanuit niets, het zijn maar een paar lines: trade commands for statios heb je nodig, en daaruit moet je dan "add product to station or dock hebben, zodat je de jumpdrive toe kunt voegen, en dan moet je nog add inventory to station or dock gebruiken en 1 stuks jumpdrive toevoegen aan datzelfde station geven, zodat er ook daadwerkelijk jumpdrives gekocht kunnen worden.
Over die trade dingen: ja idd de verkeerde waren, maar ik heb gewoon een aantal sector traders aan het werk gezet in een reeks sectoren waar ik mn reputatie wat op wil krikken (boron,paranid,split). Sommige sectoren waren goudmijntjes en dan kon ik de STs algauw promoten tot UTs, en sommige waren faal.
Een goudmijn voor een ST is een sector met een production chain erin. de prijs van de waren is daar volkomen betekenisloos. Ik pleur L1 STs in een goeie sector tot ie level 6 is en laat hem dan ergens anders met jumprange 1 verder klussen. In de oorspronkelijke sector kom dan een nieuwe ST. Goeie sectoren zijn sectoren waar je zo lang mogelijke en zo breed mogelijke production chains kunt vinden:
Energy -> Bio -> Food -> Tech
Energy -> Mineral -> Tech
De beste sectoren zijn dus sectoren met solar power plants en Bio, liefst met Food stations in dezelfde of omringende sectoren. Paranid Prima is dus absoluut de slechtste plek om een ST in te zetten: je kunt er alleen maar dingen kopen die je niet kunt VERkopen - dat kost alleen maar geld want je ST blijft rotzooi kopen tot ie vol zit. En omdat het wapens enzo zijn, is ie pas vol als je bankrekening leeg is.
Voorbeeldje: ik kreeg net een berichtje van een level 1 sector trader in Paranid Prime (een toch vrij intensieve handelssector lijkt me zo): (...) needs your help, could not sell all my wares, credits made so far: 3653 credits
trade runs: 28...WAIT WUT!? Het ziet ernaar uit dat het schip dus geen homofiel geëxporteerd heeft

.
Dat ligt niet aan je Sector Trader
Om snel pecunia te veroveren is het handig om een miniplex te bakken dat 1MJ schildjes produceert. Die worden gekocht in het tempo dat je ze bouwt. Ook als je een complex hebt met 30 van die dingen. Een 1MJ shield factory levert plusminus een kwart miljoen per uur, min je resources kosten. Een Bio en Food fabje in je loop hangen en je Ecells bij de buren kopen is de snelste manier om met weinig investering veel resultaat te halen. Eigen stroom eraan hangen kost een berg geld (Crystal Fabs en SPPs zijn erg duur) dus dat is niet heel effectief - de terugbetaal factor voor en powerloop is meer dan een dag, ik meen zelfs bijna twee dagen. Op de lange termijn is dat wellicht efficienter, maar aangezien je nogal ongeduldig schijnt te zijn wou ik voorstellen dat dus niet te doen.
Wow, je hebt gewoon een script waarbij je alle plots uitgespeeld hebt en je ook alle rewards hebt die je voor die plot zou hebben gekregen:
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=279274
Ik denk dat ik opnieuw ga beginnen, die plots gaan zo tergend langzaam/zijn bugged/vragen absurd hoge eisen.
De plots zijn alleen tergend langzaam als je iets fout doet hoor. Terran Plot kun je in een uurtje of twee, drie uit spelen, Operation Dinges met de Kha'ak duurt ook niet veel langer, Goner doe je in een paar uurtjes... alleen de Hub is echt een dikke vette uitdaging. Het is wel handig om te zorgen dat je een beetje schappelijk uitgerust bent voor je aan een plot begint. De Terran plot kun je beginnen met een M4 dus dat is een goeie start.