Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:05

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Shodan schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:40:
Zo gisteren flink doorgespaard en mezelf een nova vanguard met 3x 25MJ shields gegeven! woohoo, Eindelijk aan de fighting missions beginnen!

Trouwens, wat ik mij afvroeg, waar en wanneer kom ik de eerste plot mission tegen?? Ik heb er nog geen enkele gezien??
waarom heb je voor een vanguard gekozen?? (voor een overzicht van de verschillende types Nova zie --> http://eng.x3tc.ru/x3_tc_ships/list.php?s=nova )
maar goed bezig, nova vind ik zelf ERG fijn scheepje :)

plot missies: hangt er vanaf welke je wil doen.
Terran plot is simpel, als het goed is word je opgeroepen in Omnicron Lyrea (of de sectors daar ten noorden van, richting terran space). moet je standing met argon empire wel neutral of beter zijn.
In OL vliegt ook speciaal bootje, als je die hailed verteld hij je de rest (dit moet je niet met een nova doen btw :P )
treasure hunt missie weet ik ff niet meer hoe je die start.
maar als je meer info wilt zou ik je adviseren ff naar egosoft forum te gaan, daar staat alles super duidelijk uitgelegt (ook zonder spoilers)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Veel goeds over de nova gehoord en heb wel behoefte aan een lekkere stevige fighter.

Wat betreft de plot missie. Ik ben als humble merchant gestart waardoor ik niet direct bij omnicron Lyrea ben. Ik moet eerst een soort "bridge" missie doen? Naja, ik kom er anders vanzelf wel achter. Ik heb nu in ieder geval al een aardig goede standing met Argon door mijn vele trading missies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Shodan schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:32:
Veel goeds over de nova gehoord en heb wel behoefte aan een lekkere stevige fighter.

Wat betreft de plot missie. Ik ben als humble merchant gestart waardoor ik niet direct bij omnicron Lyrea ben. Ik moet eerst een soort "bridge" missie doen? Naja, ik kom er anders vanzelf wel achter. Ik heb nu in ieder geval al een aardig goede standing met Argon door mijn vele trading missies
nope, voor terran plot kan je direct beginnen, zolang je maar neutral bent. Final fury plot ook, hoewel die nogal zwaar qua combat is.
rest weet ik ff niet uit men hoofd. (hub plot en treasure finding. nieuwe home missies weet ik al helemaal niet, ben nog bezig met opbouwen van een empire en een vloot :) )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:43:
[...]

nope, voor terran plot kan je direct beginnen, zolang je maar neutral bent. Final fury plot ook, hoewel die nogal zwaar qua combat is.
rest weet ik ff niet uit men hoofd. (hub plot en treasure finding. nieuwe home missies weet ik al helemaal niet, ben nog bezig met opbouwen van een empire en een vloot :) )
Hub plot: hoge Boron rank nodig en dan een beetje door Boron sectoren fladderen, je wordt vanzelf lastig gevallen. Hier moet je eigenlijk een trade empire voor bouwen, en het helpt als je je eigen silicon mine(s) hebt.
Treasure Hunt: volgens mij krijg je deze op een gegeven moment ergens een keer als berichtje in je logboek. bader daar maar effe doorheen (hint: heeeeelemaal onderaan. Use the mouse, Luke)
A New Home: geen idee meer.
Goner: Elysium of Light bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
leven in dit topic ;)

gisteren toch ook maar weer verder gegaan, savegame v1.4 :X werkte gelukkig nog. draait allemaal net weer even een stuk fijner nu upgrade pc hardware. heh.

voorlopig 2 x Mistral SF die ge-kit moeten worden voor STrader/UT, Vidar gebruiken voor wat sector/station defense missies, Xenon beginnen nu toch wat sneller te bailen nu de combat rank wat hoger wordt (voorlopig alleen nog L's & N's) grootste groepen die ik zie is hoogstens 2 Xenon P's, maar misschien wordt dit nog moeilijker later?

TM in tow om alle vers geclaimde fighters te docken, levert i.i.g. nog iets op bij een shipyard, wapens blijven alleen haast nooit heel, evenals shields. iets meer easy on the triggerfinger zijn waarschijnlijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

de schepen die spawnen hangen af van wat je zelf vliegt en wat je combat rank is.
er is een kans dat er beetje gear intact blijft als een piloot bailed. die kans is alleen zooooo laag, dat ik zorg dat ik goede voorraad goodies in een TL heb hangen. Als men cash het toe laat koop ik ook direct shields en guns in als ik ze bij een fabriek of E-dock te koop zie.
helaas is dat in men huidige game nog niet het geval, heb nog geen 100k en paar freighters en men (eindelijk) volledig gefitte Nova Raider.

Moet nu missie doen en wat personen vervoeren, moet dus een TS hebben (of TP)... probleem is dat ik daar geen shields voor kan vinden. (vandaar dat ik dus alles direct op koop als ik wat rijker ben)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-04-2024
Ah, X3:TC. Bijna 100 uur in zitten, maar al enkele maanden niet gespeeld, weer eens afstoffen denk ik. Ik heb gelezen dat er nogal wat verbeteringen in de prestaties zijn sinds patch 2.5, klopt dit? En is boarding met patch 2.6 weer een beetje terug op het oude niveau? Het lijkt me nu namelijk wel bar lastig om nog grote bootjes te cappen als je zelfs met 20 marines op 100 fightskill nog grote verliezen maakt. Of heb ik het helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Even een vraagje over capping,

Ben nu veel vecht missies aan het doen en heb al een aantal schepen kunnen cappen, helaas alleen nog maar bij <25% hull. Dus volgens mij is het het dan niet waard om ze op te knappen en te gebruiken? Want het kost meer rapair geld dan dat het schip zou kunnen opleveren. Alleen als de hull >75% ofzo is zijn ze het denk ik nog waard om te gebruiken?

Hoe denken jullie hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 20:17
Shodan schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:58:
Even een vraagje over capping,

Ben nu veel vecht missies aan het doen en heb al een aantal schepen kunnen cappen, helaas alleen nog maar bij <25% hull. Dus volgens mij is het het dan niet waard om ze op te knappen en te gebruiken? Want het kost meer rapair geld dan dat het schip zou kunnen opleveren. Alleen als de hull >75% ofzo is zijn ze het denk ik nog waard om te gebruiken?

Hoe denken jullie hier over?
Uitstappen (Shift-E) en je repair laser gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Duurt dat geen uren :P.... Naja, zal het eens proberen. Op kleine schepen zal dat inderdaad waarschijnlijk meevallen, alleen wil ik geen M6 zo repareen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
persoonlijk stuur ik eigenlijk alles direct naar de nearest shipyard om te verkopen en neem ik niet (meer) de moeite om alles tot 100% hull te "repairlaseren"

bewaar alleen eigenlijk bepaalde types, heb b.v. een tweetal Prototype Blastclaws bewaard om volledig uit te rusten.

M6 en daarboven is uiteraard wel de moeite, standaard uitleg op het officiële forum is over het algemeen "paperclip tussen de CTRL-key en ga een film kijken", :+

je kan evt. ook proberen weer in je personal ship te stappen nadat je spacesuit batterij leeg is, accu is namelijk weer instant op 100%, zo zou je constant heen en weer kunnen springen. een volle accucharge voor b.v. een M3 is misschien 10% hull oid (tijd geleden alweer, kan wat te optimistisch zijn :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

100% energy op een M3 is helaas geen 10%hull repair :( :( :(
houd er wel rekening mee dat je trade en combat rank zakken als je te lang niets doet! dus heel lang SETA vol aanzetten en je traders laten rondvliegen kost je rank maar levert je wel cash op.
weet niet zeker of het ook geld voor repairen, maar ga er eigenlijk wel vanuit :)
als ik echt capitals cap (m1,2,6 en 7) repareer ik degene die ik echt wil houden tot 100%. de rest gaat allemaal direct de verkoop in.
cappen is ook goeie manier om aan gear te komen voor de rest van je capitals, mits je marines retarded zijn :P

wat wil je met die blastclaws? Vond ze zelf eigenlijk niet echt de moeite waard... ik doe het alleen met nova raiders. hoewel ik ze in men vorige lange game uiteindelijk allemaal verkocht heb om de lijst met schepen in je properties lijst niet zo groot te maken :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Volgens mij heb ik een nova raider ge-capped, die is dus op 25% hull, dus dat gaat idd wel ff duren dat repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:48:
100% energy op een M3 is helaas geen 10%hull repair :( :( :(
Klopt maa rboeit niet. een volle laser repairt maar 15% sneller dan een cycle-ende, dus je bent sneller met je horloge op de vuurknop leggen dan met in- en uitstappen de hele tijd. En het leest ook makkelijker (TV kijken is voor burgerlijke zielen, ik hang op de bank en lees boeken :+ )
houd er wel rekening mee dat je trade en combat rank zakken als je te lang niets doet! dus heel lang SETA vol aanzetten en je traders laten rondvliegen kost je rank maar levert je wel cash op.
weet niet zeker of het ook geld voor repairen, maar ga er eigenlijk wel vanuit :)
Nee want dan doe je iets. de rank drop is bij het niet beroeren van de knoppen/controls.
als ik echt capitals cap (m1,2,6 en 7) repareer ik degene die ik echt wil houden tot 100%. de rest gaat allemaal direct de verkoop in.
cappen is ook goeie manier om aan gear te komen voor de rest van je capitals, mits tenzij je marines retarded zijn :P

wat wil je met die blastclaws? Vond ze zelf eigenlijk niet echt de moeite waard... ik doe het alleen met nova raiders. hoewel ik ze in men vorige lange game uiteindelijk allemaal verkocht heb om de lijst met schepen in je properties lijst niet zo groot te maken :)
Blastclaw PTs hebben niet veel gun slots dus ze blijven lang op volle kracht vuren, 2x2 turret slots, en een dikke 600 cargo (M) die je tot de strot toe vol met raketten kunt frotten. Mijn BCPs zijn royal guard op mijn eigen Shrike met Fire Missiles op 80%. Q? Wat nou Q! Ik zal die Q eens boemen. Shift-7. En boem doet de Q. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
Blastclaw PTs hebben niet veel gun slots dus ze blijven lang op volle kracht vuren, 2x2 turret slots, en een dikke 600 cargo (M) die je tot de strot toe vol met raketten kunt frotten. Mijn BCPs zijn royal guard op mijn eigen Shrike met Fire Missiles op 80%. Q? Wat nou Q! Ik zal die Q eens boemen. Shift-7. En boem doet de Q.
ik was de reden van het bewaren alweer vergeten, waarschijnlijk is een opmerking hier ergens een keer gevallen en bij mij blijven hangen ...sindsdien bewaar ik ze altijd maar, dank voor de memory-refresh. lol

net een sector patrol, vond de mission computer ineens dat buiten wat losse khaak corvette's de nabije Pirate Gallion ook tot de targetlist behoort, ik ga toch even wat dichterbij kijken en vervolgens undocken er een 6tal M3's en wat los grut, duuusss vervolgens maar besloten het losse khaak-grut maar af te knallen en de pirates maar te laten voor wat het is...ping -> mission complete (okay het zal wel), doorvliegen volgende sector voor restant patrol, verder zonder issues ~1,5mill verdient, ik retrace m'n route en ga terug richting gate.

5 seconden voor enteren gate:
*enemy target lock*
errr huh?
*staat oog-in-oog met een pirate gallion die door de gate is heenkomen*
.1 seconden later was ik roadkill. :(
pfffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:10
Ik ga X3 nog maar eens proberen. Ik heb zeker al 2x geinstalleerd en na 30 min weer afgegooid omdat het niet weten wat te doen, mijn heel erg frustreerde. Ik miste een goede tutorial. Het concept spreekt echter ontzettend tot de verbeelding, ik wil het graag leuk vinden. Kan iemand mij de ultieme starters guide linken? Liefst eentje die je lekker aan het handje door de eerste uren van het spel heet loodste, daarna red ik mijzelf wel.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De handleiding loodst je door het eerste uur heen zodat je genoeg pecunia hebt om je eigne koers te zetten vanaf daar.
Non-linear betekent dat je vanaf daar zelf op verkenning uit mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

zeg het nooit in dit topic, maar check ook het egosoft forum (dat zijn de makers) staan ontzettend veel goeie guides op.
en speel je X3r (reunion) of X3TC (terran conflict). TC is wat gebruiksvriendelijker dan X3r...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
Ben gisteren maar eens helemaal opnieuw begonnen, maar dat valt best tegen na een maandje of 5 niet spelen. Boring Boron start als eerste gedaan, wat retrieve ship missies en een "achtervolg-leugenachtig-stuk-tuig-dat-geheimen-verkoopt" missie, wat al gauw eindigde in een relatief kansloze dogfight met enkele piraten terwijl ik zelf in een schattige octopus zonder wapens rondvloog. Fail 1.

Toen maar de Unholy traitor gedaan. Eerste keer startte ik in een core sector op een kilometertje of 15 van een military base, dus het was daar erg druk. de 4 keer daarna ook veel te rap aan m'n eind gekomen.

Toen maar Bankrupt assassin, ging goed, een sectortje doorgevlogen, meteen m'n eerste TS gecapped en vervolgens ook meteen besprongen door 5 bountyhunters, waarna ik eraan herinnerd werd dat HEPT's niet bijster handig zijn tegen relatief snelle scheepjes en ik al gauw m'n eigen onderdeeltjes weer door het vacuum van de ruimte zag zweven...

Vanavond maar weer een poging doen, maar ik zal de wat lastigere starts maar even moeten laten totdat ik het dogfighten weer een beetje onder de knie heb, want op dit moment zou ik volgens mij nog verliezen tegen een civilian transport. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bankrupt Buttbuttin beginnen en gewoon in je startsector blijven. af en toe dicht langs een gate fladderen om wat bounty hunters te spawnen en die lok je vervolgens eenvoudig naar lokale sector defenses (Boreas, OWP) en klaar. Gedropte items oppikken en verpatsen voor de knaken en je schilden en wapens upgraden.
Als je schepje helemaal op orde is (Mass Drivers tegen M5jes...) zul je merken dat de spawns minder en minder worden tot je op het punt komt dat niemand nog op je wil schieten.
Om de leegte tussen de spawns wat te vullen kun je Paranid transporters overvallen, daar verdien je ook nog wat pecunia mee.

Of start gewoon niet met een Hard game start ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 23:11

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Welke versie van het spel is momenteel aan te raden: de fysieke versie met cd of via Steam?

Tot nu toe koop ik mn spellen altijd in de winkel en nooit via Steam maar met de beschikbaarheid van TC in winkels (niemand heeft het meer) is Steam wel een makkelijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

mijn ervaringen met steam zijn goed, eigenlijk nooit problemen mee...
zeker nu Egosoft steam nog beter ondersteund (met achievements enzo).
duurt alleen wat langer voor je de patches hebt, en je kan niet met de beta patches mee doen, dat zijn de enige nadelen imho...
voor de rest, doen!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

je moet langer op patches wachten? Dat klinkt wat minder handig...
Maar praat je dan over dagen of weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

SandStar schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:08:
je moet langer op patches wachten? Dat klinkt wat minder handig...
Maar praat je dan over dagen of weken?
geloof wel paar weken.
maar het spel draait perfect hoor! maak je geen zorgen, de patches die nu uit komen zijn vooral content patches. af en toe nog een tweak, maar zelfs met de release versie is het spel zonder (al teveel, even indekken, ben zelf later begonnen ;) ) problemen te spelen.

dont worry, als je het echt wil, gewoon kopen.
en anders mag je me in cloudbase southwest uit de lucht komen schieten ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 20:17
De 2.7 patch (in beta-testing) belooft een grote sprong in performance te worden.

Ik meen me te herinneren, maar kan het zogauw niet terugvinden, dat je je steam-registratiecode kunt gebruiken met een DVD-installatie. Hoe je de DVD verkrijgt zit dan in een grijs gebied Als je toch bij Steam gaat kopen kan je dat altijd nog proberen eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal tussen de 2 dagen en de 2 weken.
maar het spel draait perfect hoor! maak je geen zorgen, de patches die nu uit komen zijn vooral content patches.
Helaasch, de patches zijn naast nieuwe content OOK heel forse lappen bugfixes en performance tune-ups.
Om nog te zwijgen van kleine verbeteringetjes aan bestaande content natuurlijk.
af en toe nog een tweak, maar zelfs met de release versie is het spel zonder (al teveel, even indekken, ben zelf later begonnen ;) ) problemen te spelen.
Nou... de patches waren niet bepaald zinloos aanwezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Niet heel veel veranderd sinds Reunion dus :D
Ik ga maar eens op zoek naar een winkel die het nog verkoopt. Zal wel flink zoeken worden en grabbelbakken doorspitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandStar schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:42:
Niet heel veel veranderd sinds Reunion dus :D
Ik ga maar eens op zoek naar een winkel die het nog verkoopt. Zal wel flink zoeken worden en grabbelbakken doorspitten...
play.com heeft hem wel maar daar kost ie 35 jallies. dat moet goedkoper kunnen denk ik.

Bij Amazon kost ie 28 pond (ook 35 euro dus) maar de Gold edition is veel minder:
http://www.amazon.co.uk/X...mes&qid=1274454929&sr=8-4
15 pond. Dat is te doen, voor veel minder ga je hem in de grabbelbak niet vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
Steam's eigen grabbelbak (weekend-deals) zou ik ook even in de gaten blijven houden, heb hem al 2x in de weekend-deal zien staan ~ 14,99 of iets van die strekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Grabbelbakhit @ 12,99 :D

* SandStar is op weg om iemand in Cloudbase Southwest uit de lucht te schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

SandStar schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:59:

ik zwaai terug vanuit men Brigantine volledig gefit met Flak en IBL's, achter me liggen men tiger, men kraken en assortiment aan bij elkaar geraapt speelgoed (lading M6'jes, shitload M3's en vast ook nog wel paar M7's en M8's)

Vergeet je het bier niet?!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

uh... ik en mn M3 komen later wel keer langs....

Lijkt trouwens wel of Terran gates nogal buggy zijn. Komt iets te vaak voor dat ik na een jump direct tegen iemand aan knal. Heb ik nooit in andere delen, alleen in Terran space.

edit:
Of anders doe ik even een "auto follow" van mn eigen bak op een freighter...
Vervolgens vliegt mijn bak recht op de ander af, doen ze boem en heb ik 1 bak minder...

[ Voor 27% gewijzigd door SandStar op 23-05-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
SandStar schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:59:

Ik heb laatst X3TC voor 9.99 bij steam vandaan. De duo pack (reunion en TC) kostte toen 15,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Zo, na een aantal uurtjes te hebben gespeeld afgelopen tijd weet ik weer wat er zo leuk was aan de X3 serie.

Ik heb mn vloot altijd rond Omicron Lyrae hangen en zag continue pirates voorbij komen vanaf de Circle of Labour jumpgate. Snapte er eerst niks van maar ze lijken onderweg naar andere pirate sectores. Na een beetje rondhangen blijken de Argon aan het kleiduiven schieten te zijn gegaan in Brennan's Triumph. 1 capital ship met wat M7 en M6's zijn daar de lokale pirate base aan het slopen, wat niet gaat want die lijkt niet kapot te kunnen. Zal wel met een plot te maken hebben. Maar alle pirates lopen er op stuk :D

Zouden de Argon op deze manier ooit weggaan? want die basis krijgen ze niet kapot en ze zijn met zo'n overmacht aanwezig dat niemand ze wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

uiteindelijk besluiten de RNG (random number gods) dat een M4 genoeg is om de hele vloot uit te lucht te schieten :P
zolang jij niet in die sector komt is de kans daar vrij groot op :) (out of sector combat word wat anders berekend dan als jij zelf in de sector bent)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zij niet veel schepen die plot-based invinciarmor hebben, de Argon One zal het niet zijn in B'sT, dus ik denk dat de pirates gewoon lamaarzige slappelingen zijn die niet in staat zij een capital te crashen. Dat komt vanzelf goed als er een Brigantine voorbij komt. tot ie tijd hebben de Argon een kleiduifdagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Yup, jullie hadden gelijk. Alles was gisteravond weer normaal hoewel de piratebase verdwenen was.

Kan nu ook in Aldrin komen. Ik dacht dat de Terran economy al beetje brak was maar in Aldrin is het nog veel erger. Die kunnen niet eens de standaard wapens maken die op hun schepen passen. Alleen die Star/Sun burst dingen. Vlieg je daar lekker rond in je Springblossom met 2 guns :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

jep, das het grote probleem van terran spul... de wapens :/
wat je evt zou kunnen doen (als je cash het toelaat) is volledig gefitte M3's kopen en daar de guns vanaf halen voor op je sprinky (of groter)
ik heb zelf net een Vidar, en was ook opzoek naar guns, bleek men rank niet hoog genoeg... al men andere terran schepen maar leeggehaald en toen had ik er genoeg (zelfs 1 teveel :D )
nu bezig met de marines trainen die ik over heb gehouden aan het terran plot en dan opzoek naar een Hyperion vanguard en een M7M :D

wel apart, zat een lvl 5 fighting marine tussen. verder 0 skills, maar wel 5 sterren in fighting! kortom, deze gaat in alle skills naar 5 sterren en er wordt een reload gedaan als deze dood gaat in een ship cap :P

nu ik wat meer cash heb wil ik ook weer gaan kijken naar spaceweed complexje in heretics end...
ff kijken hoe lang het duur voor die de centen waard zijn.
geloof dat 3 setjes van 2 stations iets van 7miljoen kostte, meh toch maar weer ff een complex calcje zoeken...

trouwens, knetter, nog andere tips voor goed lopende complexen??

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:08:
nu ik wat meer cash heb wil ik ook weer gaan kijken naar spaceweed complexje in heretics end...
ff kijken hoe lang het duur voor die de centen waard zijn.
Best lang aangezien de teladi nogal ver weg zitten. Space Fuel gaat beter.
geloof dat 3 setjes van 2 stations iets van 7miljoen kostte, meh toch maar weer ff een complex calcje zoeken...
Per setje, ja...
trouwens, knetter, nog andere tips voor goed lopende complexen??
Ja hoor. bouw een fabje voor 1 MJ schilden. na een paar uur heb je je ore mine verdiend, aansluiten. Na een uurtje of wat heb je je food loop verdiend, neem een L loop. Pleur er nog 4 1MJ fabrieken bij. Je haalt nu alleen Ecells binnen, dus je volgende stap is... 2x foodloop L, 2xCrystal Fab L, SPP XL.
nu heb je een complexje dat 1MJ schilden maakt. voer en 1MJ fabs blijven bijprikken tot je ore mine het niet meer trekt, en instellen dat geld vanzelf in je banksaldo moet.
Stuurt deze tip door naar tien mensen en word rijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ohja, goeie! heb je nog suggesties voor locatie? :)

ga nu ff men marines trainen dat ze een TL kunnen jatten, daarna paar TL's jatten en verkopen voor wat extra cash.
heb voor Antigone Memorial gekozen als mijn nieuwe complex hub. Moet genoeg vreten en EC's kunnen leveren tot ik zelf genoeg van dat speelgoed kan produceren. zit ook een EQ-dock in, dus ik kan ook het overschot aan spul daar kwijt. enige is dat het 4sectors vliegen is vanaf een shipyard, en dat de sector maar 2 in/uitgangen heeft. maar wel vette asteroids!!

[ Voor 82% gewijzigd door TepelStreeltje op 29-05-2010 12:56 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

complexen bouwen was ik nooit zo'n ster in met reunion. Maar in TC lijkt het redelijk te lukken.
Complexen zelf verdienen geen schoonheidsprijs maar cash loopt redelijk binnen:

1 complex met lasertower, fighterdrones en HEPT en nog 1 met 2x computerplant, mosquito missle en 200M shield.
Muv die computerplants bouw ik eigelijk alleen maar dingen die ik zelf nodig heb. Tot nu toe verkoopt alles wel.

Ben alleen iets te fanatiek geweest met het slopen van pirates waardoor mn combat rank wat hoog is en pirates mij niet erg lief vinden. Die Goner missies worden dan een stuk lastiger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Nieuwe update: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=279438
Kijken of mn game wat minder lag heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh, dat is vlot, je bent effe twee weken op werkreis en ze brengen hem al uit...
2.5 heb ik maaaaaaaaanden mogen testen :+

Maar eh, ja, 2.7 gaat jouw lag oplossen. En je vertraging bij grote complexen. En het hakkelen in-game omdat het spel z'n cache dumpt.

2.7 is qua performance dé patch waar ik al sinds 1.0 op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ah, vandaar dus de hang-ups! dan dumptie cash!
had verwacht dat ik het op men nieuwe bak niet zou hebben (vrij snel beestje met 4gb geheugen) maar toch had ik het, ERG irritant!!!
hopen dat ze ook binnen 2 maanden komen met 2.7 :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

wow... 2.7 erop gegooid en alles gaat opeens helemaal vloeiend. Seta 6x was altijd schok schok schok en zelfs dat gaat nu vloeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pas wel op dat het nu, omdat het vloeiender loopt, in SETA ook minder vaak tot autopilot-idioterie zal komen... maar dat je daar dus niet op kunt vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Woei, dit is inderdaad zeer merkbaar beter :)

Moet wel zeggen dat ik het ondertussen beetje saai vind worden, ik mis een mod als Terradine (X2) of XTM (X3R) die echt wezenlijke veranderingen aanbrengt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

dion_b schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:42:
Moet wel zeggen dat ik het ondertussen beetje saai vind worden
...
My new Panther and I disagree 8)

Momenteel druk bezig mn hangar te vullen met fighters en ondertussen tegen alles wat rood is aanvliegen. Roadkill!!! :D

Edit:
Your ship Your Caiman Super Freighter XL was destroyed in sector Omicron Lyrae by Your Complex Hub beta
Nice :(

[ Voor 17% gewijzigd door SandStar op 07-06-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
tijd voor een don't drink and fly campagne op die space reclameborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zephyr schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:15:
tijd voor een don't drink and fly campagne op die space reclameborden?
Teladi don't drink and drive, they smoke and fly :+

Vanwege het goede weer staat mijn game alweer een poosje stil. Als iemand weer regen, sneeuw, nachtvorst en koud pokkeweer bestelt speel ik pas weer verder.

Heeft iedereen A New Home al gespeeld trouwens? Wat vinden we d'r van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Nee, ben nog bezig met het opbouwen van een vloot enzo, wel Terran plot gedaan, maar voor de rest nog helemaal geen... eerst een leuk capital bootje regelen.

Kweet ook eigenlijk niet hoe je de New World plot start...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
Van 't weekend weer opnieuw begonnen. Simpele humble merchant start, wat getrade, al gauw een geblutste buster raider op de kop getikt, nog wat meer getrade en vooral asteroid scan missies gedaan. Ook m'n eerste 2 station defence missies gedaan, weinig bounty (289 credits voor een m5, bwahahaha) Maar wel een discoverer vanguard en een falcon vangaurd gecapped. Nog een paar 2e hands el cheapo bootjes op de kop getikt, waaronder een mercury SF, waar ik m'n trade MK3 uit m'n eerste mercury in over ga zetten en die mag binnen 2 jumps van hol gaan sector traden. Relatief veilig en veel stationnetjes.

Vanavond wil ik in elk geval een Nova Raider hebben, kopen of cappen, maakt niet uit, maar die 2x5 mj shields en geen rear turret voel ik me nog niet bijster veilig in. Hoe zit het met het Cappen in 2.7? Gaan je marines nog steeds met bosjes de pijp uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

dat vroeg ik me ook af, voor zover ik weet is het bij 2.5 al weer terug gezet (niet zo veel terug als voorheen) maar heb er geen bron van :)

een Kraken cappen met 5 untrained marines lukte niet :P hoewel ze wel tot de core kwamen, alleen er zat er geen een tussen met voldoende hacking skill
feit dat die gasten al tot de core kwamen viel me al heeeeel erg mee.

echt bizar, was beetje Pirate alley aan het scouten, vlieg naar het zuiden, richting Paranid space, vliegt daar plots een Kraken, ZONDER escort, zonder missiles en zonder marines etc etc.
dat kan je natuurlijk niet laten vliegen!
kortom, TP vol met marines gekocht, jumpdrive er op gegooit, naar sector gejumped in pirate alley en geprobeert te cappen...
echt zonde dat al men marines in training zaten (stuk of 30, allemaal duurste training optie gegeven) anders had ik echt EASY men eerste capital ship gehad (ik vloog net in men vidar, nog niet eens een Hyperion vanguard gegapt!)

Trouwens, hebben jullie die bug (met 2.7) ook dat je in een station niet ziet wat voor skills je marines hebben?? ik krijg gewoon zwart schermpje, ipv het overzicht met skills...
ik meen me te herinneren dat het voorheen gewoon zichtbaar was...

Vengeful, een Nova raider kan je mss het beste vers kopen, dan heb je direct vol shields (dus de L variant). ik vond het in het begin altijd het lastigst om shields te kopen (altijd overal op :/ of als je ze ziet, niet genoeg cash :/ )
L versie kost net 2M oid...
Oh, en ga voor de ARGON variant, niet de pirate nova raider!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Ik ben net bezig met "A New Home"...
Moet zo even een TM op de kop tikken en dan maar eens gaan kijken wat ik in Freedom's Reach allemaal aantref.

Ben net klaar met mn 4e complex waardoor ik behalve 1GJ en 25M shields alles wat ik nodig heb zelf kan maken: wasp pijltjes, FAA, CIG, HEPT, PRG en 200MJ shields.
Handige tip trouwens over die 1MJ shield complex; die gaan idd als zoete broodjes over de toonbank :D

Mn Panther zit nu volgestopt met 10 Solano's en 5 Nova Vanguards. Moet ik toch wel redelijk kont mee kunnen schoppen :)

[ Voor 19% gewijzigd door SandStar op 08-06-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marine stats zie je alleen met een bioscanner als je niet zelf in het statio hangt waar ze hangen. Anders kun je in je property list ook gewoon bij personell kijken natuurlijk.

qua vengeful: als je een falcon vanguard hebt, met 1x200mj als ik me niet vergis, waarom dan al die paniek om een nova te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sluggha
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-11-2024
vraagje: ik heb X3:TC lang aan de kant laten liggen vanwege de "lag" die het spel constant had.
Is dit nu opgelost? (heb de steam-versie)
Indien ja installeer ik het spel weer. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangyt helemaal af van de oorzaak van jouw "lag". Als dat kwam door het niet goed gebruiken van >2GB RAM, dan: ja!

Maar als je niet meer dan 2GB RAM hebt, of als je CPU of GPU de bottleneck was, dan: nee.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:40:
Marine stats zie je alleen met een bioscanner als je niet zelf in het statio hangt waar ze hangen. Anders kun je in je property list ook gewoon bij personell kijken natuurlijk.

qua vengeful: als je een falcon vanguard hebt, met 1x200mj als ik me niet vergis, waarom dan al die paniek om een nova te scoren?
nova is 100ms sneller :P

maar ik dacht dat je marine stats kon zien als je ze koopt bij een station?? dat was mijn punt eigenlijk...

@Sandstar, hoe ben je begonnen aan de new home missies?? wat moet je er voor gedaan hebben?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Ik kreeg opeens een bericht van iemand geloof ik. Gebeurde niet lang nadat ik de Goner plot had afgemaakt. Heb ook een paar Final Fury missies gedaan maar niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 01:14:
[...]
maar ik dacht dat je marine stats kon zien als je ze koopt bij een station?? dat was mijn punt eigenlijk...
met een bioscanner wel. zonder volgens mij alleen als je zelf in het bootje zit wat ze koopt, maar misschien zelfs ook dan niet.
met bioscanner is het in elk geval mogelijk alles normaal te zien bij marines, zonder wordt het lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
[b][message=34145068,noline]
200MJ is dolle pret natuurlijk en de Falcon heeft ook zeker goede eigenschappen, maar ik hou persoonlijk altijd van een degelijke balans tussen snelheid en bescherming. Nou heeft de Falcon de bescherming van een brok graniet, maar is het ook niet bijster veel sneller dan die brok graniet. Dus, voorlopig even een Nova Raider doen, dan ergens een kestrel vinden, dan een Degelijke TM vinden, dan pak ik er mogelijk ook weer een Falcon bij.

Maar, first things first, gisteren opnieuw windows geïnstalleerd, had al een poos wat probleempjes met m'n videokaart die drivergerelateerd waren en ik hoopte eigenlijk gewoon op een softwareconflict, maar na een volledig verse installatie blijven de problemen aanhouden en ik ben na lang zoeken tot de conclusie gekomen dat ik m'n GPUbios moet flashen. Op hoop van zegen en hopend dat ik m'n kaart niet voorgoed vernaggel, ga ik dat vanavond eerst maar doen. In elk geval nooit meer XFX voor mij, wat een klotemerk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vengeful schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:08:
[...]

200MJ is dolle pret natuurlijk en de Falcon heeft ook zeker goede eigenschappen, maar ik hou persoonlijk altijd van een degelijke balans tussen snelheid en bescherming. Nou heeft de Falcon de bescherming van een brok graniet, maar is het ook niet bijster veel sneller dan die brok graniet. Dus, voorlopig even een Nova Raider doen, dan ergens een kestrel vinden, dan een Degelijke TM vinden, dan pak ik er mogelijk ook weer een Falcon bij.
Die Teladi schepen hebben echt de meest ranzig misleidende namen... bij "Falcon" denk ik Hayabusa. In plaats daarvan krijg je een ondergemotoriseerde Lada :z

IMHO is een rear turret veel belangrijker dan 125MJ extra schilden, ik zou dan ook veel liever in een Mamba Raider zitten dan in een Falcon (OK, dat is dan 175MJ minder schild, maar schild heb je pas nodig als je geraakt wordt...).

Ik zou zelf zo vroeg in het spel proberen een goede M4 te cappen (een Pirate Scorpion zou ideaal zijn, maar zelfs een Buzzard is nog te doen), en daarmee een redelijke M3 (die Nova Raider bijv) en tenslotte een M3+ te pakken, waarbij ik nog steeds niet eruit ben of ik de Chimera, LX of Skate Prototype het beste vind. In m'n eerste X3TC spel wist ik tot m'n stomme verbazing een Chimera te cappen bij m'n allereerste poging. Dat is een redelijke upgrade tov de Mamba (non-raider, dus geen turret!) waar je bij Bankrupt Assassin mee begint :o

* dion_b denkt met smart terug aan z'n X2 starts - met de Buster een Bayamon cappen, daarmee Orinoco's cappen en met het geld daarvan een Perseus of Mamba kopen :D

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 09-06-2010 15:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:35:
[...]

Die Teladi schepen hebben echt de meest ranzig misleidende namen... bij "Falcon" denk ik Hayabusa. In plaats daarvan krijg je een ondergemotoriseerde Lada :z
Nix Lada, er zit geen gereedschapssetje bij de Falcon. hijis qua snelheid inderdaad een beetje bedroevend, maar de riante cargospace voor EBC ammo en 200MJ schilden maken het ding tot een prima eerste M3 - zeker als je hem zomaar krijgt zonder te hoeven kopen. EBC en EBC ammo is voldoende te vinden in arms dealers en high tech traders, dus dat zit wel snor.
Als je je Falcon eenmaal hebt is dat een mooi moment om wat werk te gaan verrichten om je eerste Chimera of Mamba te regelen mits je combat wilt gaan plegen, voor een trader/taxi is een Falcon zinniger door de grotere cargo (eCells!) space.
Falcons, en dan met name de Falcon Sentinel met 400MJ schildjes, zijn trouwens uitstekende AI wingmen - als die tegen een TS of iets aanvliegen, is dat ding stuk, en niet je wingman. :+

Wat je in elk geval moet vermijden is Boron scheepjes. Die zijn én langzaam én onderbewapend én kunnen geen EBC. Dat is zeg maar het slechtste van Split en Teladi gecombineerd.
IMHO is een rear turret veel belangrijker dan 125MJ extra schilden, ik zou dan ook veel liever in een Mamba Raider zitten dan in een Falcon (OK, dat is dan 175MJ minder schild, maar schild heb je pas nodig als je geraakt wordt...).
Hangt er weer vanaf waar je op jaagt. Fighter Drones zijn de pest voor je Mamba Raider, terwijl je tegen de tijd dat die dingen door je Falcon's schilden komen allang en breed in een andere sector bent.
Ik zou zelf zo vroeg in het spel proberen een goede M4 te cappen (een Pirate Scorpion zou ideaal zijn, maar zelfs een Buzzard is nog te doen), en daarmee een redelijke M3 (die Nova Raider bijv) en tenslotte een M3+ te pakken, waarbij ik nog steeds niet eruit ben of ik de Chimera, LX of Skate Prototype het beste vind. In m'n eerste X3TC spel wist ik tot m'n stomme verbazing een Chimera te cappen bij m'n allereerste poging. Dat is een redelijke upgrade tov de Mamba (non-raider, dus geen turret!) waar je bij Bankrupt Assassin mee begint :o
Chimera als je klein grut wilt cappen, Skate PT als je je TPs wilt inzetten om M6 en TLs te grijpen, LX in geen geval. De Advanced Perseus heeft overigens ook zeker meerwaarde, ondanks dat het geen M3+ is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Ik las trouwens op X forum ook over Xenon en Kha'ak die raiding parties sturen.
Tot nu toe ben ik alleen in Menelaus Paradise 1 keer een Q tegengekomen die wat fighter backup had.

Hoe groot is de kans dat er in 1 van mijn sectors echt wat uitbreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:45:
[...]

Nix Lada, er zit geen gereedschapssetje bij de Falcon. hijis qua snelheid inderdaad een beetje bedroevend, maar de riante cargospace voor EBC ammo en 200MJ schilden maken het ding tot een prima eerste M3 - zeker als je hem zomaar krijgt zonder te hoeven kopen. EBC en EBC ammo is voldoende te vinden in arms dealers en high tech traders, dus dat zit wel snor.
EBC is leuk, maar als je tegen 4 of 5 M4tjes moet, zeker de Xenon M met PBE's, dan ben je een totale sitting duck. Dat is mijn probleem met (te) slome M3s.
Als je je Falcon eenmaal hebt is dat een mooi moment om wat werk te gaan verrichten om je eerste Chimera of Mamba te regelen mits je combat wilt gaan plegen, voor een trader/taxi is een Falcon zinniger door de grotere cargo (eCells!) space.
Voor een taxi is het te sloom, je gaat met dat geval de helft van je missies verkloten omdat je zelfs met jump drive niet op tijd bij de station bent.
Falcons, en dan met name de Falcon Sentinel met 400MJ schildjes, zijn trouwens uitstekende AI wingmen - als die tegen een TS of iets aanvliegen, is dat ding stuk, en niet je wingman. :+
Yay. Doe dan maar liever geen wingman, of een M6 die dat nog beter doet, en niet noemenswaardig trager is dan de Falcon :z
Wat je in elk geval moet vermijden is Boron scheepjes. Die zijn én langzaam én onderbewapend én kunnen geen EBC. Dat is zeg maar het slechtste van Split en Teladi gecombineerd.
Op moment als dit zou ik zo graag willen dat er een deathmatch arena mogelijkheid was om 1-on-1 met een Skate Prototype tegen jou te gaan in willekeurig welke M3(+) :z

Die EBC kan me gestolen worden, combo van PBE (of als dat niet kan zoals bij de Skate PRG) met HEPT doet wonderen, zeker icm snelheid en wendbaarheid.
[...]

Hangt er weer vanaf waar je op jaagt. Fighter Drones zijn de pest voor je Mamba Raider, terwijl je tegen de tijd dat die dingen door je Falcon's schilden komen allang en breed in een andere sector bent.
Missiles en M5jes zijn gevaarlijker dan drones. Bovendien beschouw ik om het even welke aantasting van m'n schilden als een teken dat ik als piloot een fail begaan heb.
[...]

Chimera als je klein grut wilt cappen, Skate PT als je je TPs wilt inzetten om M6 en TLs te grijpen, LX in geen geval. De Advanced Perseus heeft overigens ook zeker meerwaarde, ondanks dat het geen M3+ is...
De Advanced Perseus is idd erg mooi, maar nutteloos als stand-alone schip ivm te kleine vrachtruim voor zinnige hoeveelheid E-cells. In een van de twee baaien van een Hyperion Vanguard daarentegen...

Chimera kan veel meer dan alleen klein grut, het heeft forse weapon energy, van de non-Terran schepen heeft alleen de LX een grotere generator. Het is dus bij uitstek iets om M6/M8 e.d. neer te halen. Voordeel tov LX is de hogere snelheid en slankeren lijnen (=minder makkelijk te raken), nadeel is de zwakkere schilden en lagere energie.

Reden dat ik geen fan ben van Terran schepen is dat ze weliswaar dodelijk zijn tegen alles >=M3, maar ze kunnen geen M4 of M5 fatsoenlijk raken met die EMPCs. Dat maakt ze erg kwetsbaar. Dat gezegd, de Spitfyre is een diabolisch schip, waarmee je gewoon het M4 en M5 probleem kunt ontlopen en zelf kunt bepalen wanneer en tegen wie je vecht.
SandStar schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:22:
Ik las trouwens op X forum ook over Xenon en Kha'ak die raiding parties sturen.
Tot nu toe ben ik alleen in Menelaus Paradise 1 keer een Q tegengekomen die wat fighter backup had.

Hoe groot is de kans dat er in 1 van mijn sectors echt wat uitbreekt?
Cijfermatig: geen idee. Wel sinds 2.6/2.7 (2.6 alleen nauwelijks gespeeld) vaker Q's en Khaak Corvettes tegengekomen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

vergeet niet de springblossom!
een M6 die 360ms haalt!
enige nadeel, kan alleen prototypes/experimental weaponry aan :/
in mijn vorige game was ik nog bezig met het fitten van een springky...
misschien dat met de New Home missies de rep harder gaat van Terran/Aldrin, zodat ik fatsoenlijk springky kan vliegen.

Het gemist van goeie M4/M5 wapens merk ik echt heel erg op men Vidar... Kan niet wachten tot ik weer een Hyper-Van vlieg, de turrets aan de voorkant vol met HEPT's, achterop iets wat leuk tegen missiles is (IRE of PAC oid) en op je main guns 50/50 PBE / HEPT.
vrij weinig dat me tegen heeft kunnen houden.
klein grut met de PBE's, Corvettes met de HEPTS, bij veel corvettes/groot speelgoed de turrets mee laten schieten.
de snelheid zorgt dat je nog redelijk veel kan ontwijken, mocht dat mis gaan heb je zat shields. enige nadeel is de weapon energy. Wil dit op gaan vangen door EBC's te gaan gebruiken (wss in men turrets). heb nog nooit met EBC's gewerkt, maar bij een patrol missie knalde de pirates een TS uitelkaar met 140 units aan EBC ammo, moet wel genoeg zijn voor lang leuk spelen met EBC's gok ik ^^ :P
Evt paar fighters laten dokken voor extra opslag, extra Jumpdrives of extra firepower, moet ik ook nog naar kijken.
Weet wel dat de Hyper-Van mijn favoriete scheepje is, ondanks dat hij niet perfect is.
Zelfs men Brig of Tiger konden me niet zoveel lol geven, beide veel te traag.
Mocht ik een springblossom zo kunnen fitten dat hij ook tegen fighters leuk is, ga ik misschien over. (Hoewel een Tiger met IBL's in de main guns en de rest alleen maar Flak ook ERG leuk is tegen klein grut :P )

Trouwens, nog vraagje, de CFA's waren toch gefixet ofzo? Zijn deze nu beter dan de FFA's?? wat is het verschil in jullie ervaring?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:59:
Op moment als dit zou ik zo graag willen dat er een deathmatch arena mogelijkheid was om 1-on-1 met een Skate Prototype tegen jou te gaan in willekeurig welke M3(+) :z
De Skate Prototype is een uniek schip, en ook gelijk het enige hebbenswaardige Boron spul kleiner dan M6+. Al het andere aan fighters wat de Boron leveren is rotooi, en de Prototype leveren ze niet.
EBC is leuk, maar als je tegen 4 of 5 M4tjes moet, zeker de Xenon M met PBE's, dan ben je een totale sitting duck. Dat is mijn probleem met (te) slome M3s.
[...]
Die EBC kan me gestolen worden, combo van PBE (of als dat niet kan zoals bij de Skate PRG) met HEPT doet wonderen, zeker icm snelheid en wendbaarheid.
EBC is gewoon een prima vervanging voor HEPT waardoor je energy overhoudt voor je PRGs op je Falcon en dus evengoed geen problemen met klein grut hebt. Niemand doet toch hopelijk maar één soort wapen op je tweety. PRG + EBC en je trekt met hetzelfde gemak vanalles uit de lucht, en je heoft je geen zorgen te maken over terugschieterij, want daar heb je die 200 MJ voor. Overigens kun je wel redelijk evasive vliegen als het moet, maar het moet niet zoveel.
Voor een taxi is het te sloom, je gaat met dat geval de helft van je missies verkloten omdat je zelfs met jump drive niet op tijd bij de station bent.
Juist bij hard taxi missies lukt dat altijd prima hoor.
Yay. Doe dan maar liever geen wingman, of een M6 die dat nog beter doet, en niet noemenswaardig trager is dan de Falcon
Falcons kun je echter zo hop 123 cappen en M6en kosten moeite. M6jes zijn net zo goed niet handig want je kunt toch M7s of M2s gebruiken. Maar er is altijd een punt in het spel waar je vloot voornamelijk uit fighter classes bestaat, en op zo'n moment is een wing Falcons als tanks gewoon een prima instrument. Geef jij je AI Mambas?
Missiles en M5jes zijn gevaarlijker dan drones. Bovendien beschouw ik om het even welke aantasting van m'n schilden als een teken dat ik als piloot een fail begaan heb.
Missiles en M5s heb je evengoed geen last meer van met 200 mj, die krijg je wel neer voor ze er door komen. Als jij zo goed kunt vliegen dat je nooit geraakt wordt, ook niet als er tien mk1 drones om je heen fladderen, dan vraag ik me af waarom je ooit naar M6 of groter zou upgraden. De Qs moeten dan toch bij bosjes vallen voor je Mamba.
De Advanced Perseus is idd erg mooi, maar nutteloos als stand-alone schip ivm te kleine vrachtruim voor zinnige hoeveelheid E-cells. In een van de twee baaien van een Hyperion Vanguard daarentegen...
Ik gebruik persoonlijk altijd een TM om m'n fighters van hot naar her te slepen, dat heeft de Perseus wel nodig ja.
Chimera kan veel meer dan alleen klein grut, het heeft forse weapon energy, van de non-Terran schepen heeft alleen de LX een grotere generator.
Misverstand: om te cappen, is voor klein grut de Chimera het beste, omdat je generator plus mobiliteit plus schilden plus PBE de perfecte combi zijn om alles te bespringen en te laten ejecten. Als je groter spul wilt cappen heb je marines nodig, en is een IOND vereist -> Skate Prototype.
Dingen stuk maken lukt met beide prima.
Reden dat ik geen fan ben van Terran schepen is dat ze weliswaar dodelijk zijn tegen alles >=M3, maar ze kunnen geen M4 of M5 fatsoenlijk raken met die EMPCs. Dat maakt ze erg kwetsbaar.
Dit is op zich waar, maar qua snelheid doen ze niet veel onder voor de snelste Split schepen, en die hebben dan geen schilden van belang, wat die evengoed kwetsbaar maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:45:
[...]

De Skate Prototype is een uniek schip, en ook gelijk het enige hebbenswaardige Boron spul kleiner dan M6+. Al het andere aan fighters wat de Boron leveren is rotooi, en de Prototype leveren ze niet.
De reguliere Skate is ook niet zo slecht, en er is niets mis met de Mako dat niet mis is met de hele M4 class. Maar dat gezegd, ik vlieg vooral Split of Paranid ivm combo van firepower en snelheid. Het is vooral een kwestie van stijl - ik zou bijv positiever zjin over Boron schepen dan over Teladi schepen :z
[...]

EBC is gewoon een prima vervanging voor HEPT waardoor je energy overhoudt voor je PRGs op je Falcon en dus evengoed geen problemen met klein grut hebt. Niemand doet toch hopelijk maar één soort wapen op je tweety. PRG + EBC en je trekt met hetzelfde gemak vanalles uit de lucht, en je heoft je geen zorgen te maken over terugschieterij, want daar heb je die 200 MJ voor. Overigens kun je wel redelijk evasive vliegen als het moet, maar het moet niet zoveel.
200MJ is werkelijk zo weg als je 5 of 6 Xenon M en L met PBE over je heen krijgt. Stuk voor stuk mep je ze wel weg (zeker met PRG), maar niet als ze tegelijkertijd komen. En aangezien zij veel sneller zijn dan jij in je Falcon kun jij niet bepalen waar en wanneer je vecht, dat doen zij.
[...]

Falcons kun je echter zo hop 123 cappen en M6en kosten moeite.
De falcons die je capt zijn echter niet de 200MJ versies. Ik heb er iig niets aan omdat ze trager zijn dan alles wat ze zouden moeten escorten. Vroeg in het spel verkoop ik ze, als ik credits in de honderden miljoenen heb doe ik de moeite van het cappen niet meer.
M6jes zijn net zo goed niet handig want je kunt toch M7s of M2s gebruiken.
M6 niet handig? De Hyperion (Vanguard) blijft mijn favoriete personal ship - snel als een fighter, veel meer firepower, en voor die paar gevallen waarin het niet wendbaar genoeg is kun je twee fighters meevoeren.

De Vidar kun je eerder in het spel bemachtigen en is tegen alles groter dan M3 zowaar effectiever dan de Hyperion.

En OK, dat zijn beide unieke schepen, maar de Otas Skiron is ook een prima M6 die wel gewoon te koop is.
Maar er is altijd een punt in het spel waar je vloot voornamelijk uit fighter classes bestaat, en op zo'n moment is een wing Falcons als tanks gewoon een prima instrument.
Niet in mijn spellen. Ik vlieg solo rond in een fighter tot ik iets groters heb wat bruikbaar is (vaak Vidar, Hyperion of Panther). Ondertussen heb ik een vloot van TSsen, later een paar TLs erbij voor het bouwen van stations. Dan wat M6jes om die te beschermen, met M7 en M2 als ik het geld heb.
Geef jij je AI Mambas?
Nee. Sowieso doe ik dus weinig met vloten, maar als het moet (bijv ik wil die Panther vullen ;) ) pak ik dingen met veel schild, maar wel minimaal dezelfde snelheid als de carrier waar ze in moeten. De Panther doet 121m/s, dus de Falcon Vanguards vallen af. Als ik een PHQ heb, doe ik voor zware attach LX of Enhanced Kea.

Wel zorg ik altijd voor een paar Falcon Haulers voor bevoorrading en het snel oprapen van troep die exploderende cap ships achterlaten >:)

Moet ik ze gewoon kopen, dan neem ik daarvoor Scimitar of Medusa (of evt Perseus Sentinel of zelfs een Eclipse)

Daarnaast pak ik voor anti-fighter werk M4tjes, waarbij na wat gekloot zowaar de Tombo met gewone PACs het het beste bleek te werken :o
Als ik ruzie heb met Yaki, dan gebruik ik Solano's.
[...]

Missiles en M5s heb je evengoed geen last meer van met 200 mj, die krijg je wel neer voor ze er door komen. Als jij zo goed kunt vliegen dat je nooit geraakt wordt, ook niet als er tien mk1 drones om je heen fladderen, dan vraag ik me af waarom je ooit naar M6 of groter zou upgraden. De Qs moeten dan toch bij bosjes vallen voor je Mamba.
Wat heeft een Q te maken met drones? Sowieso heb ik zelden last van drones (ben niet zo'n piraat ;) ). Reden om iets anders dan Mamba te vliegen is een iets grotere veiligheidsmarge, en laser generators. De Mamba is echt niet slecht voor een reguliere M3, maar met 5000MW duurt het te lang om grote schepen neer te halen - om nog maar te zwijgen van hoe lang het duurt met MD.

Ja, ik heb in zowel X2, X3R als X3TC Xenon K's solo neergehaald met m'n Mamba (Raider) in X2 en X3R zowaar ook met een Scorpion 8)7 , maar het enige wat dat oplevert is kramp in je trigger finger. Een Vidar doet dat een stuk sneller, een Panther nog beter (als je ergens die IBL's gevonden hebt tenminste...).
[...]

Ik gebruik persoonlijk altijd een TM om m'n fighters van hot naar her te slepen, dat heeft de Perseus wel nodig ja.
TM is vroeg in het spel handig als mini-carrier idd. Zelf gebruik ik het niet om fighters aan te voeren, maar juist om caps diep in vijandelijk space veilig naar een shipyard te brengen. Jumpdrive is dan een pre ;)
[...]

Dit is op zich waar, maar qua snelheid doen ze niet veel onder voor de snelste Split schepen, en die hebben dan geen schilden van belang, wat die evengoed kwetsbaar maakt.
Weinig schilden maakt kwetsbaar, maar langzame schoten zijn erger - ik heb echt problemen als ik bijv in een Cutlass een stel Pirate Scorpions tegenkom. Eén hit en ze zijn dood - maar zie die ene hit maar te scoren. Ondertussen zitten ze jou wel met HEPT te bestoken, en zelfs de zeer stevige schilden van de Cutlass voelen dat wel. Meest krankzinnig zin de Valkyrie en Rapier - M5jes die wel een M3 om zeep kunnen helpen, maar niets kunnen tegen mede-M5. En met 5x1MJ hou je dat niet lang vol.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Even een vraagje over schepen als wingman gebruiken.

Ik heb zelf een Nova vanguard en gebruik tegenwoordig bij sommige missies een nova raider en een Teladi Falcon als wingmen. Ik heb 1 schip 2x HEPT en 2x PAC gegeven, maar ik heb het idee dat hij alleen zijn HEPTS gebruikt. Deze zijn voor sommige schepen (M4/M5's) veels te langzaam, waardoor ik weinig aan dat schip heb. Is het handiger om M3 escort schepen vol te douwen met PACs?

Edit: Of bedoel ik nu PBT's? Ik ben even de terminologie kwijt. Die snelle wapens in ieder geval. Ik gebruik ze zelf als ik M5 schepen kapot moet schieten... Kunnen AI spelers zelf wapens kiezen die ze moeten gebruiken?

[ Voor 20% gewijzigd door Shodan op 16-06-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

PRG = Phased Repeater Gun -> dat zijn volgens mij de snelle
PAC = Particle Accelerator Cannon -> wel veel goedkoper

Wat betreft wingmen kan ik je niet helpen. Ik ben gelukkig al zover dat ik M5's kan negeren en erop vertrouw dat mn FAA korte metten maakt van die dingen :)

Maar zijn je beide schepen wellicht wat te langzaam voor de M5 meuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

PRG's zijn die rooie snelle, erg leuk tegen klein spul
PAC's zijn wel ok tegen snel spul, maar niet briljant.
PBE (pulsed beam emiter - groene ERG snelle) zijn imho de beste die je kan krijgen tegen klein spul (op je fighters, anders is flak het beste :) )
voor info over de PBE -> http://eng.x3tc.ru/x3_tc_weapons/x3-weapon.php?c=MTMyMzU1NzE

Wat mijn avonturen betreft: zit beetje in de shit...
heb zon 50 marines in training, maar nog niet echt een groepje waarmee ik alvast wat kan gaan cappen. ook de cash om de gasten te blijven trainen mis ik op het moment...
heb geprobeerd een TL te cappen met wat bijelkaar geraapt spul met al enige training in de pocket, maar die kwamen niet eens door de hull heen :/
kortom, ik mag die kneuzen nog meer gaan trainen en in de tussentijd nog boring zooitje missies gaan doen...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nadeel van PBE is dat ze ranzig veel energie slurpen. PRG's zijn wat dat betreft beter als je zelf niet in de gelgenheid bent om te doseren. Ik zou sowieso erg terughoudend zijn in het monteren van PBE in iets met minder dan 5000MW laser generator.

PBE's zijn echt ideaal als turret wapens, er komt geen missile langs, en daar is het korte bereik juist een voordeel - de turret blijft niet onzinnig een M5 tracken die het toch niet kan raken, waardoor missiles erdoor komen (veelvoorkomend probleem met bijv PACs in de turret).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

daar heb ik eigenlijk nooit op gelet... maares doen voor de grap :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Is het eigelijk handig om een equipment dock te kopen? Ik zit momenteel met 5x een M7 die ik eigelijk gewoon een vaste plek wil geven waar ze kunnen docken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

meh, volgens mij niet.
sowieso heb je dan alsnog maar 2 plekkies per EQD...
pak elke willekeurige sector en laat ze een stuk onder of boven het midden hangen (lees, 40Km of meer)
gebeurt niets met ze :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

En toen was er weer een update: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=280454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SandStar schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:29:
Is het eigelijk handig om een equipment dock te kopen? Ik zit momenteel met 5x een M7 die ik eigelijk gewoon een vaste plek wil geven waar ze kunnen docken....
Equipment docks kunnen erg nuttig zijn, maar niet als cap ship parkeergarages :z

Als je genoeg geld hebt voor een EQ en genoeg grote schepen hebt om parkeerproblemen te hebben, ben je vast tegen een ander probleem aangelopen: waar vind je de wapens, schilden en missiles om die monsters te equippen?

Eén EQ lijkt geen oplossing omdat je niet genoeg wapens kunt opslaan voor een enkele cap ship turret, laat staan voor een hele schip of vloot. Maar... met een beetje slimheid (en een paar grote TSsen) kun je daar wat aan doen :)

Je kunt namelijk de EQ als homebase instellen voor een paar schepen die spulletjes voor je gaan kopen. Dat is niet zo spannend. Spannender is dat je ook een stel schepen kunt nemen met EQ als homebase die je instelt om te verkopen, maar een verkoopprijs kiest die te hoog is. Grap is dat die schepen dan alle wares die ze zouden moeten verkopen in hun ruim nemen, maar nooit wegvliegen om er wat mee te doen. En dan kun je opeens ipv 2 PPC's letterlijk honderden van die dingen in je ruim bij de EQ hebben ;)

1) koop EQ en plaats op een veilige plek
2) koop een aantal betrekkelijk snelle schepen die normaal kunnen docken en XL cargo aankunnen. Je zou kunnen denken aan de snelste TSsen (Caiman, Mistral), of de grootste M3s (Falcon Hauler). Zelf neem ik meestal de Mistral. Zorg dat ze max snelheid en schilden hebben, en Trade Command Software 1 en 2, en dat ze *geen* wapens hebben. De rest doet er niets toe.
3) stel de EQ in als homebase voor de snelle schepen, stel de ware die je wilt verzamelen in op de EQ (je kunt er meerdere naast elkaar doen op dezelfde EQ), en geef "Best Buy" command aan een schip voor die ware. Herhaal voor alle andere wares die je wilt/schepen die je hebt.
4) koop de grootste TSsen die je kunt vinden. Enige spec die relevant is, is de vrachtruim. Deze dingen gaan gewoon als containers aan je EQ hangen, dus snelheid etc totaal niet interessant. Mistral, Dolphin of Vuture Super Freighters zijn dus ideaal. Mistral is de grootste, dus indien beschikbaar aan te raden.
5) stel de EQ in als homebase voor de grote TSsen, stel de verkoopprijs maximaal voor die wares. En geef de grote TSsen dan de "Best Sell" command ervoor.

Et voila, die grote monsters gaan vollopen en je kunt ineens een hele M2 of een vloot M3s equippen :P

Dan gaat de uitdaging alleen nog uit voor moeilijk verkrijgbaar spullen als IBL en PRG. Vooral IBL is in default spel lastig, want de enige forge zit in een gevaarlijke sector. Die forge produceert niets omdat de freighters die benodigde spullen aanleveren steeds afgeschoten worden. Als je dat probeert te automatiseren zonder grondige maatregelen gaan jouw freighters ook afgeschoten worden :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

duidelijk verhaal :)

Ga het zeker uitproberen maar het moet helaas ff op de lange baan worden geschoven: ben nagenoeg klaar met "A New Home". Alleen het deel met de enorme hoeveel credits moet ik nog ff oplossen :X
Momenteel @ 216M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b mompelt iets over Nividium-mining dmv rocks-exploit :z

Of anders gewoon continu combat missions doen, die worden steeds rendabeler, en met een M7 (of twee) kun je vrijwel iedere mission goed afronden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

ik zit nu idd universe af te zoeken naar combat missions met mn Panther. Mocht het te link worden kan ik ook nog een Cerberus, Shrike, Thresher en Tiger als backup laten aanroepen.

Maar is dat mining ding in bijv Perpetual Sin een goed idee? Ik heb een mammoth die ik er wel op uit kan sturen daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met een Panther kun je als je goed vliegt een Xenon K of Khaak Destroyer uitschakelen, dus als het te link wordt zou ik niet meer schepen maar betere tactiek overwegen :z

Mbt Nividium mining, daar heb je geen TL voor nodig, maar een (Advanced) Satellite en een paar TSjes. Het is wel een beetje een exploit:

spoiler:
Ga naar een sector met Nividium rocks erin. Makkelijkst vindbare is 0,0,0 in Kingdom's End, maar er zijn zat andere te vinden. Zorg dat je in iets kleins en wendbaars vliegt, bijv. een M3, en dat je een satelliet aan boord hebt. Vlieg naar de rocks en schiet de grotere stukken aan gort totdat je tientallen rocks hebt van het formaat dat je met een Ore collector op kunt zuigen. Dump nu satelliet en vlieg naar een andere sector.

Koop vervolgens een sloot TSjes met Special Command Software en Navigation Commands Mk1. Meer heb je niet nodig. Hoe goedkoper de base TS, des te rendabeler. Geen cargo bay extension kopen. Helaas heb je de SCS niet in Kingdom's End, maar in Argon Prime kun je Mercuries kopen met die meuk. Geef eentje een afwijkende naam, geef vervolgens de rest commando om die ene te volgen, en stuur hem vervolgens naar het satelliet.

Als ze aangekomen zijn (duurt even aangezien je geen engine upgrade koopt), stuk voor stuk de commano "collect rocks" geven. Dat gaan ze ook doen, en dat zijn bij satelliet in kwestie Nividium rocks.

De exploit bestaat eruit dat normaliter de game engine rocks samenvoegt als je Out-Of-Sector (OOS) bent om de boel speelbaar te houden. Als je echter een satelliet of schip erbij houdt, worden de rocks in stand gehouden. Zelfs als je ze verzamelt! Je krijgt zo dus een oneindige bron Nividuim rocks om te collecten 8)7

Als je vervolgens die schepen vol hebt zitten is de vraag waar dat spul kwijt te raken. Een enkele TS kan de totale markt aan Nividium in het spel makkelijk verzadigen. Maar... als je een schip verkoopt krijg je de helft van de waarde van z'n cargo terug. En de helft van een vrachtlading Nividium is nog altijd een paar miljoen credits :o

Dus gewoon de volle TSsen naar de dichtstbijzijndste shipyard sturen en verkopen. Win :D

Per groep rocks kun je misschien zinnig rond de 20 TSsen max aansturen, maar als je het op meerdere locaties doet kun je hier idiote hoeveelheden geld mee binnenharken. Daarom dat het echt in de categorie "exploit" hoort.

Je kunt ook zonder exploit gaan minen, maar IMHO is de AI daarvoor dermate slecht ontwikkeld dat het geen zinnige investering van je tijd en moeite is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Ik heb het uiteindelijk met een vloot van Demeter Miners gedaan in Perpetual Sin. Dat met die sateliet was ik zelfs zelf achtergekomen. (duurde wel lang en heeft me 2 Demeters gekost die tegen mn Mammoth aan vlogen)

Anyway, uiteindelijk genoeg credits dus ik *hop* die missie afmaken.
Helemaal gelukt en superblij, besluit direct een "jump and fly to station" te doen naar Ocean of Fantasy zodat ik daar lekker kon saven in een equipment dock. Command ingevoerd en direct ff een cola scoren en nog wat aandacht aan vriendin besteden. Kom ik vervolgens terug om naar het hoofdmenu van X3TC te kijken...

Blijkbaar dus ergens tegenaan geknald of afgeknald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

waarom heb je niet gewoon salvage insurance gebruikt? :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

voornamelijk omdat ik niet zo heel handig ben :P

Anyway, alles is goedgekomen en "Guiding Star" blijkt ook een mooie Nividium asteroid te hebben :D
Eens kijken of ik wat NPC verkeer kan aantrekken met een complex daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tular
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-08-2022

Tular

Druid 79 - Aggramar (retired)

Met 2.6 opnieuw begonnen als Terran Defender. In de Terran-Plot missie waarbij je een convoy attack in Nyana's Hideout moet uitzoeken, zag ik daar 4 Xenon L's vliegen. Van die 4 heb ik er 1 afgeschoten en 2 geclaimed. De 4de heb ik vooralsnog laten gaan en ben door gevlogen naar Profit Centre Alpha. De L's schoten pas terug op het moment dat ik óf recht voor ze in hun vizier kwam te vliegen óf ik heel langzaam ging vliegen. Verder deden ze me helemaal niks.

Dit lijkt mij toch niet echt kloppen.

May you live in interesting times!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Tular schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:41:
Met 2.6 opnieuw begonnen als Terran Defender. In de Terran-Plot missie waarbij je een convoy attack in Nyana's Hideout moet uitzoeken, zag ik daar 4 Xenon L's vliegen. Van die 4 heb ik er 1 afgeschoten en 2 geclaimed. De 4de heb ik vooralsnog laten gaan en ben door gevlogen naar Profit Centre Alpha. De L's schoten pas terug op het moment dat ik óf recht voor ze in hun vizier kwam te vliegen óf ik heel langzaam ging vliegen. Verder deden ze me helemaal niks.

Dit lijkt mij toch niet echt kloppen.
had ik ook... (zie wat posts terug, verse game, binnen 1 uur speeltijd 3 schepen kunnen claimen, van de 10 die ik afgeschoten had (oid :P ) )
denk dat door je lage combat rank de xenons je zo schattig vonden dat ze hun scheepie maar hebben verlaten :)
voor de rest zal het wel rustiger gaan wat claimen betreft hoor

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Vraagje mbt reward van "A New Home".

spoiler:
Krijg je in je eigen sector ook een beetje trader verkeer?
Ik heb er een 1MJ Shield complex neergezet; deze staat er nog niet zo heel erg lang dus ik verwachte ook nog niks. Maar als ik zo in de omliggende sectors kijk dan zie ik nauwelijks verkeer. De 2 split sectors in de buurt zijn nagenoeg uitgestorven. (meer Xeon als commonwealth)
De Boron sectors zijn ook niet heel erg actief.

Iemand trouwens ook die 2 rare terran scabbards in de aangrenzende unknown sector gehad?
Los van het feit dat ze nogal uit koers zijn doen ze ook helemaal niks en heeft er 1 behoorlijke klappen gehad (weinig hull over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandStar schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:12:
Vraagje mbt reward van "A New Home".
spoiler:
Krijg je in je eigen sector ook een beetje trader verkeer?
Als ik m'n complex toelaat toeristen aan te trekken kun je over de hoofden lopen. De Hub heeft één gate aan Zyarth's Dominion, één aan Veil of Delusion en één aan Tharka's Sun, dus ik sleur vanuit het hele niet-Argon stuk van de kaart klanten. Als je de hub niet hebt moet je wat geduldiger zin voor het begint vol te stromen, maar het komt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Thanks, heb het spel even een nacht aan laten staan en de ochtend erna zag ik zowaar weapons dealers mn 1MJ shields kopen :)

Next: Hub plot :D

Edit: Holy crap! of ik even een hoeveelheid modder wil gaan halen voor het meest epische moddergevecht ooit :X
Daarnaast mn eerste hub-gate nar Zyarth's Dominion gezet waardoor ik nu dus een redelijke stroom van Xenon's door de Hub zie vliegen :(
Andere gate staat nog steeds naar een Xenon sector.

[ Voor 51% gewijzigd door SandStar op 27-06-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandStar schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:44:
Daarnaast mn eerste hub-gate nar Zyarth's Dominion gezet waardoor ik nu dus een redelijke stroom van Xenon's door de Hub zie vliegen :(
Andere gate staat nog steeds naar een Xenon sector.
Ja duh, de zuid gate van Zyarth's dominion zit aan een Xenon sector. :z
Je had de oost gate van ZD moeten koppelen, dáár zit alleen een unknown sector achter waar geen xenon heen wil. Dan blijft je Hub sector lekker leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Volgende uitdaging: 400.000 ore naar de hub verslepen.

In place:
complex met 4 Ore Mine L's
complex met Solar Powerplant XL voor aanvoer van energie

10 XL freighters voor transport van ore complex naar de hub.

Daarnaast zit ik te overwegen een Argon trading station neer te knallen met een paar mobile miners er omheen die hun ore daar offloaden. handig?

Edit:

whatever, gewoon gedaan :D
20 miners, 50 transports verdeeld tussen complex en trading station.
Wordt straks nog een opgave om te bedenken wat ik met die vloot ga doen als dit voorbij is :X

[ Voor 21% gewijzigd door SandStar op 01-07-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Teladianium verslepen O-)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Teladianium... Ore... Nvidium en nu crystals...
De resources zijn het probleem niet, het vervoeren is de grootste opgave :(
Nu is dat wel redelijk te automatiseren maar me die Q's die elke keer weer opduiken moet je de route ook nog eens flink bewaken.

Hopelijk heeft die zoetwatervis eindelijk genoeg als ik de 250.000 crystals heb geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Nou ik ben vorige week ook maar weer eens begonnen aan X3TC, in het verleden er eigenlijk nooit echt in kunnen komen omdat de performance een beetje belabberd was en het daardoor gewoon niet lekker weg speelde voor mij. Met de laatste patch is de performance echter prima.

Ben puur aan het traden, ik heb het niet zo op vijanden (misschien wanneer ik het grotere speelgoed kan betalen >:)), en dat gaat tot nu toe vrij goed. Heb een stuk of 4 high level ST en 2 rookie ST's lopen, een UT, en een complex in Antigone Memorial van 4x1 MJ Shield (en als ik zie hoe het verkoopt zou er nog aardig wat bij kunnen) en 2xOre Mine L, waarvan de overproductie aan Ore ook verkocht wordt. Denk dat het zo'n ruime 500.000 credits per uur oplevert.

Nu zit ik tegen de 25M credits en zit ik een beetje te denken aan een TL, dat bouwt toch wat sneller en makkelijker stations dan telkens in te moeten huren, en ik wil hem een beetje als een mobiele uitvalsbasis kunnen gebruiken. Bijv. 3 super freighters met ecells erin voor de missies van "breng me 20,000x e-cells binnen 20 minuten voor 1,75M credits". Buiten andere handige dingen om erin te docken/storen die ik nu nog niet bedacht heb. M'n oog is gevallen op een Boron Orca, buiten dat ie graflelijk is wel de beste stats voor dit doel denk ik, heeft iemand nog een andere suggestie of zou het een goede aankoop zijn?

Nog wat andere kleine dingetjes die ik op mijn speurtocht door het Egosoft X3 forum niet kon vinden:
*Hoe is de mening over cargo bay extensions? 100% extension kost me bijna net zoveel als nog een TS.
*Is er ergens een printbare kaart van het universum die er ook in zwart wit degelijk uit ziet, liefst met de Terran sectors niet ergens er tussen gepropt (hoeft ook niet op 1 A4)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

denk dat je met een Orca een goeie hebt, voldoet helemaal aan je eisen zo te zien :) en de speed is ook nog redelijk. goedkoop verkrijgen? jat er een ;) maar denk dat kopen voor jou betere optie is...

uitprintbare kaart? hmm, ik alt-tab altijd naar X3tc.ru maar de derde hit op google gaf me deze :P

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=217926

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Worden de Boron sowieso niet een beetje unhappy met je als je er een jat? :P

Bedankt voor de kaart, vraag me af hoe ik die over het hoofd gezien heb 8)7 Heb er toch aardig wat gezocht. Alt-tab normaal ook naar x3tc.ru maar het gaat een beetje vervelen, en op een papieren kaart kan ik nog aantekeningen maken.

Misschien ben ik er nooit ver genoeg voor gekomen maar ik zie dat er nu ook TM bestaan. Zien er ook interessant uit voor bijv. de missie die ik noemde :) Maar dat komt dan wel als die Orca vol zit. Zijn ze verder nog ergens bruikbaar voor? Of is het echt gewoon een kleine versie van een M1 zeg maar.
Edit: Ah nee, kan alleen M5/M4/M3 docken zie ik :+
Edit2: En Hmm TS kunnen helemaal niet meer in TL docken, dat verpest mijn plannen een beetje :p

[ Voor 10% gewijzigd door Greebs op 05-07-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Bomin schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:55:
Worden de Boron sowieso niet een beetje unhappy met je als je er een jat? :P

Bedankt voor de kaart, vraag me af hoe ik die over het hoofd gezien heb 8)7 Heb er toch aardig wat gezocht. Alt-tab normaal ook naar x3tc.ru maar het gaat een beetje vervelen, en op een papieren kaart kan ik nog aantekeningen maken.

Misschien ben ik er nooit ver genoeg voor gekomen maar ik zie dat er nu ook TM bestaan. Zien er ook interessant uit voor bijv. de missie die ik noemde :) Maar dat komt dan wel als die Orca vol zit. Zijn ze verder nog ergens bruikbaar voor? Of is het echt gewoon een kleine versie van een M1 zeg maar.
mjah, boron unhappy, jammer dan :P als je het goed doet (dus in een pirate sector bijv) valt de rep loss mee. als je ook (zodra je marines binnen zijn) je excuses aan bied aan alles en iedereen die rood is geworden, valt het zelfs nog meer mee. (is wel beetje glitch abuse, maar goed)
let wel, je moet wel iets hebben waarmee je die marines er in krijgt en de shields laag kan houden. kortom, een M6, of een M7 met pods. eer je die hebt ben je ook weer veel centjes verder (hoewel, als je rep goed is, zou ik een paranid hyperion vanguard halen, ook voor traden best redelijk schip. grote cargo hold en kan 2 fighters mee nemen (pak hier dus paar fighters voor met grote hold (zie eerder in het topic ) )

TM's? mjah, mini carriers... je kan er stuk of 4 bootjes in kwijt. en voor de rest, ze zijn niet bijster sterk of snel ofzo...
let wel, TS's kunnen niet docken in schepen! alleen fighters! (dus m5 m4 m3! misschien ook M8, maar denk het niet)
dus je plannetje gaat niet helemaal op...
het verplaatsen van grote hoeveelheden EC's word dus nog steeds met TS's. je kan echter wel een transporter gebruiken om de schepen naast je TL te bevoorraden.

ben zelf compleet geen trader, dus heb niet zo veel tips voor je...
heb meestal wel klein vlootje ST's en UT's rond vliegen though, maar die doen hun ding lekker zonder dat ik me er zorgen om hoef te maken :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:24:
let wel, je moet wel iets hebben waarmee je die marines er in krijgt en de shields laag kan houden. kortom, een M6, of een M7 met pods.
Een M6 kan met max 5 marines alleen zinnig ingezet worden als ze fors getrained zijn - 5 is gewoon te weinig in den beginnen voor een TL. In plaats van die moeilijkheid op je hals te halen ben ik persoonlijk een dikke vette fan van de M3 met ION-Disruptors en en TP met 10 marines. je raakt er drie of vier kwijt en dan heb je een TL. Wel even opletten dat je ALLE wapens van de TL af frituurt, en dat je ALLE boarding-preventie techniek eraf zapt. Anders heb je een lege TP, pissed off Boron (alhoewel ik persoonlijk eerder Mammoths jat, en dus boze Argon overhoud), en geen TL.
Vroeger, toen boarding nog makkelijk was, zou ik adviseren je marines te trainen, en zboarding met een TP te oefenen, op een TM.Maar omdat je daar met 5 marines altijd wel één of twee dooien aan overhoudt, is minj nieuwe advies te trainen op dingen die het hebben waard zijn - TLs en M6jes. De Boron en Argon M6+ kunnen ION-D hebben dus dat zijn handige bootjes om op te oefenen, je houdt dan een betere vervanging voor je M3 over.
Combat trainen kost wel marines, dus wees voorbereid op een redelijke hoeveelheid uitgaven voor je goed en wel een team forse marines hebt.
TM's? mjah, mini carriers... je kan er stuk of 4 bootjes in kwijt. en voor de rest, ze zijn niet bijster sterk of snel ofzo...
Ze zinj best snel op zich, maar zodra je een ander iets hebt om je fighters mee door het universum rond te sleuren worden ze snel zinloos inderdaad. Universe Traders in TMs is op zich nog wel een ideetje - forse schilden, relatief goede vuurkracht en behoorlijk esnelheid boeien meer dan de cargo size.
je kan echter wel een Transporter Device gebruiken om de schepen naast je TL te bevoorraden.
Ik heb één Caiman Hauler rond fladderen die geen ander doel heeft dan ECells heen en weer sleuren tussen complexen en m'n TLs en Capital Ships, zodat ze altijd genoeg jumpfuel hebben. TLs zijn veel te langzaam, te duur, en ze kunnen niet docken met complexen, dus je moet dan of alsnog een TS hebben, of met freight drones gaan lopen tobben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Ja ik was ook niet van plan om een TL rond te laten jumpen om dingen van ECells te laten voorzien, meer dat ik daar wat TS SF in gedockt kon hebben klaar om wat ECells rond te brengen als fuel of om een mission te completen dus. Maar die kan ik natuurlijk ook homebasen aan een complex, of een SPP XL van mezelf..

Maar hoe moet ik dat van jou zien? Gewoon een TS met Supply Command Software & Transporter Device en dan als command Refuel/Resupply op een TL en dan blijft hij die eeuwig van ECells voorzien wanneer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, een TS met transporter, jumpdrive, en navigation soft + engine en cargo tunings, welke ik af en toe vertel dat ie ecells moet inladen, naar een TL moet jumpen, en dan "exchange freight" doen.
Overigens kun je schepen wel homebasen aan en TL, en het schip dan de opdracht geven "buy ware" (trade mk1). Dat doe ik nog wel eens met gedockte fighters in een TL als ik gen freight drones heb en geen TS in de regio. Of dit met een TS werkt weet ik niet.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste