Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Ik heb een tijdje X2 gespeeld, maar bij X3 haakte ik af omdat er geen cockpit zichtbaar is, dat vind ik gewoon niks. Tijdje gekeken of er nog mods kwamen maar dat duurde maar...

ZIJn er inmiddels mooie cockpit mods beschikbaar voor X3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:05

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

er zijn wel mods beschikbaar, of ze de moeite waard zijn? geen idee, ik speel het zonder cockpits, werkt goed genoeg imho.

pak wel Terran conflict, die is zeker de moeite waard, ook al heb je geen cockpits :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Misschien nog maar eens proberen, ik zie op de website van X3 dat er een min of meer officiele cockpitmod is. Ik vind t gewoon niet leuk zonder cockpit, dan heb ik het gevoel dat ik achter een raam met remote control speelgoed zit te spelen, zoiets, in plaats van een geavanceerd ruimtetuig zit te piloten.

Is Terran Conflict te volgen zonder Reunion gepseeld te hebben?

[ Voor 35% gewijzigd door Stefke op 02-09-2009 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

jawel, je kan het verhaal wel terug lezen ergens, daar zou ik het iig niet voor laten.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MistaDevine schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:54:
Dus ik dacht gister, ik begin dan even als humble trader. Wellicht dat de begin q's een beetje gericht zijn op het traden zodat ik dat beter begrijp. Dus daar gaan we, vooruit, achteruit, hallo zeggen enz. Dan moet je een stuk debris kapot schieten, dat ging met de terran prima. Helaas zitten er dus geen wapens op het schuitje die je krijgt bij humble trader. 8)7

Zucht. Het idee van een imperium opbouwen lijkt me wel leuk. Maar het gebrek aan een simpele logische handleiding met duidelijke taal maakt het lastig. Ik bedoel: ik kwam er gister pas achter wat SETA is, er ging een wereld voor me open. Alsof ik nu weet wat gas geven is, ipv stationair autorijden... 8)7
Ik vraag me af of je het spel niet beter had kunnen kopen ipv leechen dan. Als je hem koopt zit er namelijk zo'n heel dik papier bij en daar staat in dat als je als humble trader begint en de volgende tien of twaalf trade acties volgt (insert spreadsheetje) dan zit je op een half miljoen knaken en kun je dus je eerste fabriekje kopen.
Er staat nota bene letterlijk uitgeschreven waar je heen moet vliegen, wat je moet kopen en verkopen, en ook in diezelfde handleiding staat al vrij snel over het reizen dat je je SETA kan gebruiken als je liever voor je pensioen aankomt.

Als je hem wel gekocht hebt dan heb je dus die simpele handleiding die je zo graag zou willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
uhm, ik heb m ook gekocht op steam, en daar krijg je wel een linkje naar een handleiding, maar geen fysieke handleiding, wat toch een stukkie handiger is.
Ga dus niet meteen de conclusie trekken dat die versie geleeched is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
TepelStreeltje schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:56:
[...]
Ik zou me niet vast pinnen op alleen traden btw :)

*knip lange uitgebreide uitleg*
Dankjewel, daar heb ik wat aan. Ik zit idd al in Omicron Lyrea en daar zijn wel wat defend missies die wel aardig zijn. Denk dat ik op die manier idd wat geld moet gaan verdienen en dan verder uitbreiden. Denk dat het spel alleen wat langer zal duren dan ik gewend ben ;).

Overigens, bieden die mods een echte meerwaarde aan? Ik heb het niet zo op allerlei toevoegingen die iedere bij een update weer brak zijn enz. Komt denk ik door wow waar je om de week weer kon updaten :+
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:41:
[...]

Ik vraag me af of je het spel niet beter had kunnen kopen ipv leechen dan. Als je hem koopt zit er namelijk zo'n heel dik papier bij en daar staat in dat als je als humble trader begint en de volgende tien of twaalf trade acties volgt (insert spreadsheetje) dan zit je op een half miljoen knaken en kun je dus je eerste fabriekje kopen.
Er staat nota bene letterlijk uitgeschreven waar je heen moet vliegen, wat je moet kopen en verkopen, en ook in diezelfde handleiding staat al vrij snel over het reizen dat je je SETA kan gebruiken als je liever voor je pensioen aankomt.

Als je hem wel gekocht hebt dan heb je dus die simpele handleiding die je zo graag zou willen hebben.
Ehh, moet ik me aangevallen voelen omdat ik het spel gekocht heb via Steam? Rechtsklikken en handleiding weergeven en ik heb een handleiding die, naar mijn mening, erg summier is voor iemand die nog nooit eerder X heeft uitgeprobeerd. Dat wat jij beschrijft (letterlijk waar je heen moet vliegen) heb ik niet in die handleiding teruggevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door -MD- op 02-09-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach so. Ik ging er even vanuit dat Steam gewoon de handleiding mee zou leveren dan, mijn excuses.

Wel raar dat Steam niet gewoon hierheen linkt dan:
http://www.egosoft.com/download/x3tc/bonus_en.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Hmm, na registratie zag ik dat het dezelfde manual was als die waar Steam naar linkt:
http://cdn.steampowered.c..._english.pdf?t=1251751219

Ik heb dat spreadsheetje wel zien staan, dacht dat het een paar voorbeelden waren waar je goederen kon (ver)kopen. Niet dat het een lijstje was wat je kon volgen. Maar dat komt omdat ik er snel doorheen las/keek en de dingen eruit pikte waarvan ik dacht dat die belangrijk waren. Dat is het nadeel inderdaad van een digitale manual ipv een papieren boekje dat je gemakkelijk tijdens de game bij je kan houden. Bovendien leest het erg irritant, witte letters op een zwarte achtergrond en daarom was ik het al snel zat. Maar dat is misschien iets persoonlijks

KnetterGek is misschien toch niet zo gek 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

MistaDevine schreef op woensdag 02 september 2009 @ 16:21:
[...]

Dankjewel, daar heb ik wat aan. Ik zit idd al in Omicron Lyrea en daar zijn wel wat defend missies die wel aardig zijn. Denk dat ik op die manier idd wat geld moet gaan verdienen en dan verder uitbreiden. Denk dat het spel alleen wat langer zal duren dan ik gewend ben ;).
geen dank :)

de defend station X missies zijn in het begin de beste en makkelijkste inkomsten.
de M3/4/5's vallen lekker station aan, terwijl je ze rustig een voor een stuk maakt. ook perfecte manier om schepen erbij te krijgen.
pas als je meerdere corvettes (m6) krijgt moet je beetje op de HP van het station gaan letten.
shield van zon station heeft zo ziek veen HP, duurt echt lang als je geen capital ship/wapens hebt :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Bij X3 reunion staat een cockpit mod bij de downloads, zou die ook bij TC moeten werken?

Verwijderd

MistaDevine schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:25:
Hmm, na registratie zag ik dat het dezelfde manual was als die waar Steam naar linkt:
http://cdn.steampowered.c..._english.pdf?t=1251751219

Ik heb dat spreadsheetje wel zien staan, dacht dat het een paar voorbeelden waren waar je goederen kon (ver)kopen. Niet dat het een lijstje was wat je kon volgen. Maar dat komt omdat ik er snel doorheen las/keek en de dingen eruit pikte waarvan ik dacht dat die belangrijk waren. Dat is het nadeel inderdaad van een digitale manual ipv een papieren boekje dat je gemakkelijk tijdens de game bij je kan houden. Bovendien leest het erg irritant, witte letters op een zwarte achtergrond en daarom was ik het al snel zat. Maar dat is misschien iets persoonlijks

KnetterGek is misschien toch niet zo gek 8)
Helemaal knetter natuurlijk. Maar hij kan wél lezen :+
Als je persé de digitale versie moet gebruiken, prik dan een tweede scherm aan je PC of neem er een laptop naast.

Hierboven: Reunion mods wekren niet in TC (althans, sommige scripts wel maar mods niet.)
Vergeet die damned cockpit. Speel het een paar uur en je merkt er niets van. Sowieso zie je je scheepje.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 13:47 ]

Verwijderd

Even een update:

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?p=3031022#3031022

Mod om botsingen te voorkomen. Is een Alpha test fase, maar beloofd veel goeds. Ga het na het weekend eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie mod, maar nu raken m'n fighters de weg kwijt in asteroid belts.
never mind, dat krijgen we d'r nog wel uit :)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gaaf spel is dit zeg.
Had vroegah ook een van de X2 spellen gespeeld maar ik kwam niet eens door de tutorial. (Was een geleechd spel)

Nu heb ik dit spel eerst geleeched en dezelfde week nog gekocht. (Steam versie helaas)
Ben begonnen als Humble trader en omdat ik niet zo'n bedreven strategy speler ben heb ik lang gedaan over m'n vlootje. (10 scheepjes) Ook heb ik inmiddels een wheatfarm gebouwd welke lekker rendeert.
Ik ben ook Terran contracted en moet nu o.a. disruptor missiles zien te vinden. Heb op een ander forum gelezen dat je deze missie ook kunt skippen omdat ze deze dingen nergens verkopen.(drop only)
Ik had alleen gehoopt dat de trade parameters wat meer geautomatiseerd waren. (Zoals bijv. in railroad tycoon 3. Ga naar x en laad daar Y, ga dan naar Z en verkoop daar Y en koop W. Dit heb ik helaas niet kunnen vinden zodat je om de haverklap ieder bootje moet instrueren wat te doen. (heb alle trade upgrades en extensies) Heb wel gelezen dat er scripts zijn die dit verbeteren maar heb me daar nog niet in verdiept. Ik wil wel graag in vanilla blijven spelen.

Zodra ik wat poen heb wil ik wat fabriekjes bouwen. tot een complex in Presidents end.
Iemand nog tips wat daar neer te pleuren voor een beginnend speler.
En hoe dit een beetje te beschermen tegen andere schurken dan ikzelf.
Ik wil weer wat gaan bouwen zodra ik 10.000.000,- heb.

Alvast bedankt voor de tips.
Ik vind dit een erg leuk topic, leest ook erg lekker weg.

Greatz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:03:
Ik ben ook Terran contracted en moet nu o.a. disruptor missiles zien te vinden. Heb op een ander forum gelezen dat je deze missie ook kunt skippen omdat ze deze dingen nergens verkopen.(drop only)
Terran die disruptors willen? Bedoel jij geen TerraCorp? Dat is namelijk wat anders :)
Ik had alleen gehoopt dat de trade parameters wat meer geautomatiseerd waren. (Zoals bijv. in railroad tycoon 3. Ga naar x en laad daar Y, ga dan naar Z en verkoop daar Y en koop W. Dit heb ik helaas niet kunnen vinden zodat je om de haverklap ieder bootje moet instrueren wat te doen.
Dit strookt niet met:
(heb alle trade upgrades en extensies)
Met Trade Software Mk3 (te koop bij de betere Teladi Equipment dock of Terracorp HQ in Home of Light) kun je namelijk het Trade commando "Start Sector Trader" geven, waarmee je scheepje volautomatisch gaat handelen in een door jou op te geven sector.
Heb wel gelezen dat er scripts zijn die dit verbeteren maar heb me daar nog niet in verdiept. Ik wil wel graag in vanilla blijven spelen.
Dat vanilla daar kom je nog wel van terug, maar 't is een goede manier om het spel te leren spelen (de meeste scripts zijn wel een beetje cheaterig).
Zodra ik wat poen heb wil ik wat fabriekjes bouwen. tot een complex in Presidents end.
Iemand nog tips wat daar neer te pleuren voor een beginnend speler.
Niet in P.E. bouwen is tip 1 als je het wilt verdedigen: alles en iedereen komt door die sector heen. Sorry.

Goeie startbouwsels zijn een Silicon Mine L in Antigone Memorial, welke je met E Cells voedt en welke genoeg Silicon levert voor de hele Argon en Boron cluster in die hoek van de kaart.
Wat ook werkt is even rondneuzen: in Boron space kun je geen Wheat kopen, maar ze kopen het wel graag. Dus in een Boron sector (niet het clustertje bij Argon Prime, maar in de andere drie hoeken) een Wheat farm beginnen is een goed idee. Stott Spices worden gekocht door de Argon, dus een 2-fab complexje in Omicron Lyrae is ook een idee. Zo kun je meer foodstuff verpatsen dus ik zou zeggen, go forth and ontdek!

Persoonlijk is mijn eerste bouwsel altijd iets dat geld oplevert: goedkope schilden! 1 MJ en 5 MJ schilden zijn prut op je fighters maar ze verpatsen lekker. Ammo voor wapens verkoopt slecht zodra de EQ docks en Mil bases volgeladen zijn, maar raketjes kun je meestal wel redelijk verkopen. Lichte wapens doen het wat dat betreft meestal ook wel redelijk.

In jouw geval, als je toch al in PE aan het bouwen bent, zou ik daar Silicon en Ore mines aan knopen, natuurlijk van het type L, en dan 2x Crystal Fab L, 2x Cahoona Bakery L, 2x Cattle Ranch L, en 1x Solar Power Plant XL eraan. Dan produceer je gratis ecells en Ore en Silicon die je kunt verpatsen of middels het toevoegen van nog een food-loopje en wat wapen- en schildfabrieken om kunt zetten in bewapening voor je defensieve aanvalsvloot of eventueel om te verpatsen.
En hoe dit een beetje te beschermen tegen andere schurken dan ikzelf.
12 LAsertower factories met supporting loop bouwen, en de output met een 20-tal Super Freighters opslaan. Elke SF naar een gate in de buurt schoppen en daar je cargobay dumpen. als je eenmaal 300 of 400 Lasertowers hebt verdeeld over de gates en nog eens een bulk van die dingen zo door de hele sector getrooid hebt komt er helemaal NIETS meer levend door die sector heen wat jij niet goed vind. Dan één SF gebruiken om nieuwe aanbouw te blijven plaatsen (ter vervanging van kapotte LTs, als er eens een hele vloot door een gate komt en je een paar LTs verliest.)

Als je zelf ooit die sector nog in wilt, is het handiger een paar Destroyers door je sector te strooien. Ik ondersteun die altijd met een Defense Team (6x Heavy M6, 2x M8) en separaat daarvan laat ik de sector patrouilleren door een Interceptor groep (10x Dragon M6 met ISRs op de punt en PBE op de turret). Uiteraar maak ik m'n eigen Hornet missiles waarmee ik alle schepen helemaal volprop en "Fire Missile" kans op 80% of hoger.

Echter, de beste verdediging is niet een goeie aanval, maar géén aanval. Ook niet op jou dus. Pik een paar lege sectoren waar niemand heen wil en waar niets achter zit, en bouw dáár je complexen. Als er onverhoopt ineens toch dingen heen gaan vliegen heb je ene Pirate Base in je sector en kun je daar mooi je illegale meuk dumpen.

Ik ben zelf na de installatie van Windows 7 per ongeluk opnieuw begonnen (dat maken van backups, daar ben ik echt een ster in :$ ) en ditmaal met een Vanilla game waar ik Marine Repairs en The Marauder aan toe gevoegd heb, en een hekwerk scriptje om zelf gates te maken of verwijderen tussen sectoren. Marine Repairs eenvoudigweg omdat ik anders toch op de bank ga hangen met een boek terwijl m'n spacesuit reparaties doet, en die gates om het leven een keer écht anders te maken :+

House rules:
- versie 2.5 RC2 spelen
- geen automated traders (ook niet aan fabrieken dus!)
- geen fabrieken tot ik m'n eigen TL heb
- geen complexen (inclusief geen autotraders wordt dit nog lachen...)
- alleen savegame laden als ik zelf dood ga: als ik een scheepje of marine verlies, dikke vette pech.
- schepen kopen: alleen tweedehands, geen nieuw spul.
- equipment: kopen wat te koop is bij Pirate Bases en bij EQ Docks als ik mag landen. maar dat mag ik niet vaak want:
- race rank: geen vriendjespolitiek: alles is voor Knettie. Race rank verbeteren mag als ik iets moet kopen, maar ik selecteer prooi vrijwel uitsluitend op cargo en scheepje.
- kutten met gates: als ik wat sterker ben is het doel alle Xenon sectoren aan elkaar te linken door de Xenon sectoren bij Ocean of Fantasy aan Core 023 te linken, even als 101. 101 verder nog te linken aan de Xenon sector bij Eighteen Billion. Tot die tijd heb ik alvast mezelf misdragen en de North gate van Maelstrom aan een nieuwe West Gate in Farnham's Legend geknoopt. Daar is nu ineens een hele grote Pirate sector cluster en met wat build missies ook een levendige bedrijvigheid in fabrieken, welke allemaal traders aantrekken, welke ik natuurlijk allemaal beroof :*)

Goeie vangsten tot dusver:
Een Boron M7M (Kraken dacht ik?) die ik wegens het hebben van één Flail en 3 Hammers maar verpatst heb voor Marine training (van de 20 aanvallende mariniers had ik er nog 2 over na het boarden |:( 2 ster fighters FTL )
Een Teladi TL welke helaas na het capturen overvaren werd door een Teladi Shrike die wat moeite had met mijn acquisitietechniek. Dat kostte me ook m'n...
Een Boron Hydra met welke ik wou gaan boarden tot bovenstaande gebeurde in m'n eerste boarding actie :(

Mijn vlootje:
1 Mamba VG met PBG en PBE voor het losschudden van cargo en het vangen van TS en M3 scheepjes
1 Nova VG voor het ION-D-en van TPs en M6en.
1 Zephyrus om bovenstaande heen en weer te slepen van sector naar sector. Met 5 Marines aan boord om m'n fighters te repareren voor de verkoop aan The Marauder.
6 Perseus (1 VG) die met PAC, PBG, HEPT en IRE "bewapend" zijn en welke uitsluitend dienen ter verdediging van:
2 Super Freighters vol met allerhande waardevolle zooi, zoals wapens, schilden, raketten en nog meer wapens en schilden. En Fighter Drones. like, 400 van die dingen ofzo :+ Do not mess with my storage freighter.

Korte termijn doelen: een M6 ritselen voor boarding. Een M7M met pods regelen voor boarding, en dan een M2 ritselen voor Kontschopping. En dan? Die Xenon sectoren linken werkt alleen als ik er heen vlieg en op de plek waar de gate moet komen een marker aanwijs, dan naar d andere sector en daar ook een marker aanwijzen. Dus em, ik moet 3x naar Core 023 vliegen. Ik heb wel vloot te bouwen zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ben ook weer verder gegaan met mijn game. succes vol een pheonix gecapped en verkocht (had cash nodig, geen idee waarvoor :P ) en men Briggie helemaal tot de tanden toe bewapend (word men nieuwe flagship). en paar M7M's gecapped (eentje met men Hyperion, had geen zin om men kraken in sector te halen :P )
Korte termijn doelen: veel meer FAA's scoren, heb er echt een zwaar tekort aan (gaan er tussen de 15 en 20 op de M2's)
Paar leuke M2's scoren. waaronder sowieso een boreas (nieuwe flagship) maar wil eigenlijk otas niet te pissed maken. maar ff kijken hoe we dat gaan doen...
daarna kijken of ik met de storyline missies kan beginnen...

Trouwens kreeg een mailtje van iemand dat hij zen collosus kwijt was geraakt, gejat door piraten ofzo. is dat de treasure hunt storyline??

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips Knetter, maar ik had nog niets gebouwd in PE. Was het wel van plan maar zie dar nu toch vanaf.
Ik ben inderdaad ook bezig met de terracorp contracted missies, volgens de egosoft website zijn die disruptor missiles lastig te vinden en bestaat de mogelijkheid een andere missie te krijgen.

De tip om de silicon mines te bouwen Antigone Memorial ga ik zeker wel uitvoeren. bedoel je gewoon 1 silicon mine of veel meer?

En ja ik heb ook op een aantal schepen trade mk3 zitten. Maar ik bedoelde eigenlijk meer, ore op picken in Herrons Nebula voor beste prijs, en dit verpatsen aan de hoogste bieder binnen een straal van 1 of 2 sectoren.
Of iets in de trant van, Ore beste prijs in Herron, verkopen beste prijs cloudbase northwest. Met de optie dat hij dit oneindig herhaalt. De goede deals binnen 1 sector zijn er niet veel. (voor zo ver mij is opgevallen)
Ik heb dus de steam versie en moet eerlijk bekennen dat ik die vervelend te lezen handleiding nog niet door en door ken.

Ik ben zelf nog niet eens bij Omnicron Lyrae geweest zo ver was ik nog niet. Ben erg lang op een kwadraat van een 16 tot 20 sectors gebleven. Nu omdat ik na lang traden sinds week ook wel eens vecht of verdedig missies uitvoer kom je tijdens zo'n achtervolg missie wel eens in uithoeken. Dit is de eerste X-game die meer dan 4 uur van mijn tijd heeft gekregen en ik was in het begin misschien wel bang om te ver van huis te gaan.
Misschien ook de onbewuste drang om het startpunt van het spel te zien als het middelpunt van het universum.

Ik ga weer verder met spelen.
Bedankt voor de tips, die Silicon mine die mot er vanavond komen.

Chuss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik heb zelf mijn "HQ" (gewoon waar ik alles dump) in cloudbase south east.
Daar zit een Shipyard en EQ-dock en een paar steentjes waar je leuk ore uit kan halen.
Ook Ore belt zit vol met hi yield roids. (koop een kestrel, gooi de benodigde software en goodies derop en laat hem de de hele zooi scannen ;) (kweet helaas niet meer precies welke software je nodig hebt..) )
Helaas is het een sector met zo'n mist erin, volgende keer gooi ik men spul ergens anders neer. Hoewel ik de argon core sectors wel erg fijn vind...

PE heeft wel paar erg goeie Silicon roids, dus ik heb mijn complex daar wel hangen. heb er voor missies ook al wat andere stations in moeten gooien, dus het is tegenwoordig al een vrij drukke sector. Mijn missile (flail en hammerhead) plex hangt daar.
om een of andere reden hangt er ook meestal wel een dikke vloot, dus ik hoef me geen zorgen te maken daar.

Valt me trouwens sowieso op dat het niet zo druk is bij mij! weinig xenon en Khaak invasies of andere gekkigheid (paranid vloten in argon space etc)
Ligt dat aan men Terran start ofzo?

Wat verder leuke is, spacefuel complexjes in het eerste system gooien van de terrans (heretics end).
De terrans boeit het niet als je daar illegal goods verkoopt en er zijn ZAT kopers daar.
na ik meen uur of 5 heb je je inleg er uit. Als het goed is zijn er ook paar XL solar power plants, dus je kan de inkoop prijs van energy cells 1 boven avarage zetten. op deze manier krijgen je factories altijd zat energy cells, en verkoop je ZAT space fuel.

Ik had er zelf 3 neer gegooit, 100K er naar toe gestort en na paar uur had ik al meer dan 100K (incl inkoop van energy cells)

weet niet hoe lang die dingen al hangen, maar kan er nu 10M uit halen.
het gaat niet snel, maar het is wel een sure bet om geld te verdienen.

Als je beetje leuk kapitaaltje heb is het leuk om rond te gaan vliegen, gewoon sectors bekijken en rondvliegen. Het geld is leuk om ouwe wrakken op te kopen. 9 van de 10 keer, als ze niet 100% hull zijn, kan je ze, zonder moeite voor meer verkopen (hoewel, geen idee of het in 2.1 nog zo is).
ff 5 minuten met je repair laser der op zorgt sowieso voor meer winst.

Je kan bij je automatische traders ook zien heoveel geld ze al voor je verdient hebben. Ik heb er stuk of 20 (??) rondvliegen en het loopt gewoon rustig binnen. die gasten zorgen goed voor zichzelf, met guns shields en drones. (en jumpdrives als ze die nog niet hebben).

heb ik verder nog tips?
meh, ga oefenen met stations bouwen en complexes maken. had ik best wel wat moeite mee in het begin namelijk. om alles netjes op een rij te krijgen enzo. (wel ff reloaden daarna natuurlijk :P )

oh, hele goeie is deze: http://eng.x3tc.ru/ een van de betere sites als het gaat om overzichtelijk info oproepen. (wss moet je em nog ff in het engels zetten, zit in menu links ergens)

[ Voor 14% gewijzigd door TepelStreeltje op 14-09-2009 22:28 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:08:
De tip om de silicon mines te bouwen Antigone Memorial ga ik zeker wel uitvoeren. bedoel je gewoon 1 silicon mine of veel meer?
Ga maar even asteroids scannen daar, dan zie je vanzelf wat ik bedoel :+
En ja ik heb ook op een aantal schepen trade mk3 zitten. Maar ik bedoelde eigenlijk meer, ore op picken in Herrons Nebula voor beste prijs, en dit verpatsen aan de hoogste bieder binnen een straal van 1 of 2 sectoren.
Of iets in de trant van, Ore beste prijs in Herron, verkopen beste prijs cloudbase northwest. Met de optie dat hij dit oneindig herhaalt. De goede deals binnen 1 sector zijn er niet veel. (voor zo ver mij is opgevallen)
Als je trader met mk3 software en tijdej bezig is wordt hij hoger level (dit zie je achter de naam van de piloot als je de info van het scheepje opvraagt). Als hij level 6 is kun je bij Sector Trader opgeven dat hij tot 1 sector mag reizen/jumpen om z'n waren te kopen en verkopen. Dan bestirjk je dus effectief tot 5 sectoren met 1 trader, en dan gata hij vrij snel vrij veel pon opleveren en levlen. na level 8 kan hij Universe trader worden, maar ik hou ze meestal tot level 20 als sector trader (met max 3 jumps, zodat je en hle lap space bestrijkt)
Ik ben zelf nog niet eens bij Omnicron Lyrae geweest zo ver was ik nog niet. Ben erg lang op een kwadraat van een 16 tot 20 sectors gebleven. Nu omdat ik na lang traden sinds week ook wel eens vecht of verdedig missies uitvoer kom je tijdens zo'n achtervolg missie wel eens in uithoeken. Dit is de eerste X-game die meer dan 4 uur van mijn tijd heeft gekregen en ik was in het begin misschien wel bang om te ver van huis te gaan.
Misschien ook de onbewuste drang om het startpunt van het spel te zien als het middelpunt van het universum.
Nou, je zit in een uithoek niet in het midden, dus ga vooral ontdekken :)
Chuss
? Had dat Tschüß moeten zijn?

Maar wij Tweakers doen elkaar permanent de groeten, dat hoef je dus niet onder elke post te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tepelstreeltje en Knetter, goeie tips, ik krijg nu iets meer het gevoel dat het te bevatten is.
Bedankt ook voor de juiste spelwijze van Tschuss. (ik krijg die duitse tekens niet uit m'n keyboard)

Gisteren dus ff die siliconmine geplaatst, maar ik ga d'r vandaag nog 1tje bijplaatsen.
Ik heb na het scannen van de asteroids er een aantal gezien met silicon erin. Hij geeft alleen verschillende hoeveelheden yield aan. 2 asteroides hadden de hoogste yield (yield 61).
Wat is een hoge yield en wat een Lage?? Enne hoelang ken je hier nog uit delven??

Ik heb een aantal freighter met pilotlevel 8 a 9. Goed om te weten dat een sectortrader ook in een straal om zijn startsector gaat shoppen. Ik ga hier dus ook meteen gebruik van maken.

Dit zijn toch tips die een paar kleine ergernissen wegneemt van een toch erg verslavend spel.
Ik vond het vervelend worden om na een tradeupgrade mk3 van 500000credits nog ongeveer evenveel handelingen moet verrichten om een beetje effectief te handelen.
Blijkbaar hoeft dit dus niet en kan ik er gewoon op vertrouwen dat hij oneindig gaat traden binnen een straal van een aantal sectors.
Das dus pecies wat ik miste.

Dus vanmiddag een siliconmine bij bouwen. (nog ff beetje sparen.)
Wat scheepjes instellen als sectortraders.
En misschien nog wat terracorp missies spelen.

I am hooked! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spel ligt hier weer even in de kast door Batman. Hierna ga ik lekker die collision mod testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:51:
@Tepelstreeltje en Knetter, goeie tips, ik krijg nu iets meer het gevoel dat het te bevatten is.
Bedankt ook voor de juiste spelwijze van Tschuss. (ik krijg die duitse tekens niet uit m'n keyboard)

Gisteren dus ff die siliconmine geplaatst, maar ik ga d'r vandaag nog 1tje bijplaatsen.
Ik heb na het scannen van de asteroids er een aantal gezien met silicon erin. Hij geeft alleen verschillende hoeveelheden yield aan. 2 asteroides hadden de hoogste yield (yield 61).
Wat is een hoge yield en wat een Lage?? Enne hoelang ken je hier nog uit delven??

Ik heb een aantal freighter met pilotlevel 8 a 9. Goed om te weten dat een sectortrader ook in een straal om zijn startsector gaat shoppen. Ik ga hier dus ook meteen gebruik van maken.

Dit zijn toch tips die een paar kleine ergernissen wegneemt van een toch erg verslavend spel.
Ik vond het vervelend worden om na een tradeupgrade mk3 van 500000credits nog ongeveer evenveel handelingen moet verrichten om een beetje effectief te handelen.
Blijkbaar hoeft dit dus niet en kan ik er gewoon op vertrouwen dat hij oneindig gaat traden binnen een straal van een aantal sectors.
Das dus pecies wat ik miste.

Dus vanmiddag een siliconmine bij bouwen. (nog ff beetje sparen.)
Wat scheepjes instellen als sectortraders.
En misschien nog wat terracorp missies spelen.

I am hooked! 8)7
ga wel wat met het spul doen he :P
plak er een crystal fab aan vast en een XL solar plant ofzo ;)

hoge yield houd in dat er per uur meer binnen komt.
ik raad je aan om ff op het forum van ego soft rond te kijken.
staan wel wat guides hoe je het meeste uit welke roid kan halen.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:51:

wel even opletten dat je, als ze hoger level worden, opnieuw het Start Sector Trader commando moet geven, en dan kun je aangeven hoeveel jumps hij van z'n startsector af mag komen. Als je niets doet, zal hij uiteindelijk level 20 worden maar wle binnen dat ééne sectorje blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm zojuist een freighter tot sectortrader benoemd maar kreeg geen mogelijkheid tot het aangeven van aantal sectors.
(Of is het dat kolommetje waarin je aangeeft hoeveel jumps en hoeveel refuels je wil hebben. Dat heb ik nl. wel ingesteld.)

Enne... krijg ik een seintje als mijn pilot levelled?

Ander vraagje zo in het algemeen:
1. Hoeveel uur per week spelen jullie dit spel.
Heeft iemand het spel al eens uitgespeeld?
Hoeveel uur gaat daar dan wel niet inzitten??

Wel een hele goeie bang for your buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spel is in feite niet uit te spelen, true je kan het verhaal uitspelen binnen paar dagen. Maar als je zoals mij het hele verhaal en missions zoveel mogelijk vermijd dan kan je ook niets uitspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:02:
hmmm zojuist een freighter tot sectortrader benoemd maar kreeg geen mogelijkheid tot het aangeven van aantal sectors.
(Of is het dat kolommetje waarin je aangeeft hoeveel jumps en hoeveel refuels je wil hebben. Dat heb ik nl. wel ingesteld.)

Enne... krijg ik een seintje als mijn pilot levelled?

Ander vraagje zo in het algemeen:
1. Hoeveel uur per week spelen jullie dit spel.
Heeft iemand het spel al eens uitgespeeld?
Hoeveel uur gaat daar dan wel niet inzitten??

Wel een hele goeie bang for your buck.
kan pas vanaf een bepaalt level van je piloot.
geen seintje
hoeveel uur per week? weinig atm, te druk met andere dingen.
zaterdag halve dag gespeeld, en daarvoor maanden niet :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf level 8 kan je sector trader overgaan tot universe trader. Momenteel handelt je freighter maar in 1 sector. Voor UT (universe trader) zijn ook nog enkele benodigdheden.
van egosoft forum:

For Universe traders:

Fight Command Software MKI

Fight Command Software MKII

At least 25MJ of shielding - can be made up of 5*5MJ if you cant get 25MJ shields, but I'd recommend getting the maximum that your TS can hold as soon as possible, there's a lot of time and credits invested in a UT

Recommended:

Special Command Software MKI
Allows you to transfer pilots between ships

Navigation Command Software MK1
Allows you to command the trader to jump remotely - particularly useful if they've tried to escape from attack by flying to a station in the same sector (often happens in pirate sectors for some unknown reason).

Triplex scanner
Better scanner range, not needed for the trader but can be useful when you're looking at the sector they're operating in remotely.

Jumpdrive
The trader will buy their own at level 12 but this costs 10% more for delivery, cheaper to buy it in advance.

That's all.

You don't need weapons or trade command MKI/II.

Note that you cannot make the ship you're personally flying a ST or UT.

Verwijderd

Ik kom er nu toch wel achter dat de missies van Terracorp steeds lastiger gaan worden.
Ik heb de contracted missies gedaan en ben begonnen aan de nieuwe terracorp missies.

De laatste paar missies kreeg ik het niet in m'n eentje voor elkaar en moest ik eerst een paar fighters om me heen verzamelen.
Ik vlieg zelf met een Nova Vanguard volle shields en PRG's en een P.a.c. op de backturret.
Ik heb Susanowa volle shields met HEPT en P.a.c. op de backturret
En nog een Vanguard met HEPT en PRG's ook volle shields.

Met dit trio lukt het me meestal wel.
Iemand nog fighting tips?
Hoe kan ik die 2 andere scheepjes het makkelijkst commando's geven? (ik raak nogal 's in de stress van alle enemies en menuschermen tegelijkertijd.)
Welke blitz-tactieken gebruiken jullie zoal?

Verwijderd

Ten eerste vecht ik niet met M3s maar met M6 en M7s omdat M3s irritant snel dood gaan en duur zijn.
Maar áls je dan met klein grut moet knokken, dan assign je die als Wingman en dan lees je in de handleiding hoe je die met het toetsenbord shotcut commandos geven kan als "val mijn doel aan" en "bescherm mij".

Het makkelijkst vind ik het om Wings te gebruiken en een complete wing als wingman te gebruiken. als je dan zegt "schop hem dood" en er komen ineens 50 M3s opverheen vallen met raketten en HEPT en EMPC... da's gewoon mooi om te zien :D

carrier wel buiten de wing laten anders loop je kans dat je ineens door je eigen schepen onder PPC vuur gezet wordt. dat suckt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 17:32 ]

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:27:
Ik kom er nu toch wel achter dat de missies van Terracorp steeds lastiger gaan worden.
Ik heb de contracted missies gedaan en ben begonnen aan de nieuwe terracorp missies.

De laatste paar missies kreeg ik het niet in m'n eentje voor elkaar en moest ik eerst een paar fighters om me heen verzamelen.
Ik vlieg zelf met een Nova Vanguard volle shields en PRG's en een P.a.c. op de backturret.
Ik heb Susanowa volle shields met HEPT en P.a.c. op de backturret
En nog een Vanguard met HEPT en PRG's ook volle shields.

Met dit trio lukt het me meestal wel.
Iemand nog fighting tips?
Hoe kan ik die 2 andere scheepjes het makkelijkst commando's geven? (ik raak nogal 's in de stress van alle enemies en menuschermen tegelijkertijd.)
Welke blitz-tactieken gebruiken jullie zoal?
ik zit zelf meestal in een M6 (hyperion vanguard) maar tegenwoordig steeds vaker in men Tiger of Brigantine.
heeft ook met je combat rank te maken, als die hoger is, worden de vijanden die je tegenkomt ook zwaarder.
de assassination missions die ik moet doen zijn meestal een sector vol M6jes en wat fighters,
of een captial met wat m6jes er omheen.

Battle.net Spud#2543

Verwijderd

Ik zal een lijstje maken voor naast toetsenbord met sneltoetsen, das makkelijker dan die steam manual.
Heb ook even wat research gedaan op die database website. (eng.x3tc.ru) Ik weet nu ongeveer wat er zoal te verkrijgen is aan M6sen en weet nu ook hoe die krengen heten.
Volgens mijn lijstje zijn de meest begeerlijke M6sen: Hyperion Vanguard en Springblossom.
Welke gebruiken jullie bij voorkeur?

Vroegah speelde ik ook Wing Commander en "Attack my Target" gebruikte ik echt heel veel.
Dus die houde we erin.

Gisteren nog een extra silicon mine gekocht en aan een Mammoth meegegeven. Ik geef hem de opdracht om hem drie sectoren verderop op een bepaalde asteroide te plaatsen. Ik dus 2 freighters met energy cells zovast die kant op gestuurd. Ik wachten daar op die Mammoth. (Was zovast vooruit gejumped) Nou die is dus nooit gekomen met mijn Silicon mine, foetsie 1.100.000. (Hebben jullie dit ook al eens meegemaakt?)
Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze optie wel bestaat maar eigenlijk niet goed werkt. Iemand die dit kan bevestigen?

Nu dus opnieuw sparen voor Silicon mine en dan maar hand in hand afleveren. (Benodigde energys cells wachten in sector.)
Daarna eens kijken of ik een M6 op de kop kan tikken.
Maar ja die dingen kosten miljoenen, en op dit moment duurt het nog gruwelijk lang eer ik een miljoen erbij heb.

Maar in real life heb je ook eerst een smak geld nodig om meer geld te kunnen genereren.
Dus eerst maar eens een smak geld verdienen dan groeien de inkomsten vanzelf.

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 20:17
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:00:
Volgens mijn lijstje zijn de meest begeerlijke M6sen: Hyperion Vanguard en Springblossom.
OTAS Skiron --> snel en veel shields
Gisteren nog een extra silicon mine gekocht en aan een Mammoth meegegeven. Ik geef hem de opdracht om hem drie sectoren verderop op een bepaalde asteroide te plaatsen. Ik dus 2 freighters met energy cells zovast die kant op gestuurd. Ik wachten daar op die Mammoth. (Was zovast vooruit gejumped) Nou die is dus nooit gekomen met mijn Silicon mine, foetsie 1.100.000. (Hebben jullie dit ook al eens meegemaakt?)
Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze optie wel bestaat maar eigenlijk niet goed werkt. Iemand die dit kan bevestigen?
Weet je zeker dat die gehuurde(?) mammoth jumpte?
Nu dus opnieuw sparen voor Silicon mine en dan maar hand in hand afleveren. (Benodigde energys cells wachten in sector.)
Of een iets oudere savegame laden.

Verwijderd

Ik weet eerlijk gezegd niet of de Mammoth jumpte.
Het was ook de eerste keer dat ik de Mammoth een opdracht geef op deze manier.
Normaal zei ik volgen, en vloog ik langzaam voor de Mammoth uit.
Gisteren zag ik de optie om aan te geven: "plaats Silicon mine op positie" - Dan selecteer ik de sector. - Dan in de sector klik ik op de Asteroid in kwestie. De Mammoth captain bevestigde mijn verzoek.
Dus ik dacht dat het dan wel goed zou komen.
Helaas geen Mammoth meer gezien. Ook niet in de omringende sectors.

Ik zal idd. es ff kijken voor een oudere savegame.
Meer mensen last van slecht luisterende Mammoths, of heb ik waarschijnlijk toch iets verkeerds gedaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:00:
Voor gevechten: ATF Vidar of Hvy Centaur Prototype (all-round PBG + hoge snelheid)
Voor boarding: Argon of Boron Corvette (ION-D)

Springblossom is wel een poosje leuk, maar die MAM warheads zijn lastig te krijgen als je piraatje bent.
Ja hoor. Of hij is onderweg besprongen door piraten (wat voor jou lief is is voor hem nog wel gewoon hostile) of je had onvoldoende geld in de bank om de jumps te betalen (elke gate kost X duizend creds) of hij is je sector in gekomen door een gate waar al een M7 of M2 voor lag en daartegen te pletter gevlogen.

Kijk ff in je Property lijst of je hem daar zie.t Zo niet is ie echt weg.
Welke optie? :?
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:56:
Gisteren zag ik de optie om aan te geven: "plaats Silicon mine op positie" - Dan selecteer ik de sector. - Dan in de sector klik ik op de Asteroid in kwestie. De Mammoth captain bevestigde mijn verzoek.
Dus ik dacht dat het dan wel goed zou komen.
Dat kommando ken ik helemaal niet van geleasde schepen? Ik zeg altijd "vlieg naar die-en-die sector, jump daar zelf heen, en als ie daar dan aankomt (eventueel onder escorte van mijn fighters) dan zeg ik "drop my cargo" -> kies mijn, kies asteroid, wees blij met eerste fabriekje.

Ik zal vanavond eens kijken - ik heb nog net genoeg rank om een Split Ore mine M te kunnen kopen volgens mij, ik zal eens kijken of ik dat kommando van jou kan vinden en testen.
Daarna eens kijken of ik een M6 op de kop kan tikken.
Maar ja die dingen kosten miljoenen, en op dit moment duurt het nog gruwelijk lang eer ik een miljoen erbij heb.
Regel een M3 die ION-D kan mounten, en een tweetal ION-Ds. PBG of HEPT op de rest.
Koop een TP en prop er 10 marines in, train de 5 met de slechtste combar in Mechanical, train de 5 met de hoogste combat skill in Hacking. Engineering kun je laten, is onboeiend op dit moment.
Zodra je minstens 3 sterren MEchanical hebt op je slappelingen en 3 sterren hacking op je sterkere ventjes, leg je de TP ergens in een hoekje van een Border sector waar wel eens corvettes komen. Je stapt in je ion-d equipped M3, enw acht op een corvette.
Dan de truc:
Rag de escorts van de M6 weg, en lok hem een flink stuk buiten de sector zodat je niet lastig gevallen wordt. Beuk met je PBG of HEPT de schilden van de M6 en zodra je daardoor bent schakel je om naar ion-d en hou je je vuurknop in zodat je hem blijft zappen. Dan net zolang zappen tot ie ophoudt met terug schieten. Save. check inventory, als er nog wapens opzitten, dóór zappen tot ze allemaal weg zijn. (raketten zap je niet trouwens, dus die kun je negeren.)

Zodra je de wapens van de M6 helemaal weg hebt opnieuw saven en je TP zeggen "follow me". Als je TP in de buurt is, de schilden op de M6 naar < 9% brengen en je TP het commando "Piracy -> Board ship" geven, doel kiezen, alle marines inzetten, en enter rammen. Jij zorgt (met een enkele HEPT of met je ION-D) dat het schild van de M6 onder de 5% blijft, en je marines landen op het bootje, snijden een gat in de romp, lopen naar binnen en schoppen kont. Na een halve minuut heb je een M6. Zwaar beschadigd, vermoedelijk zonder wapens of schilden of wat dan ook, maar jij hebt een M6. Uitrusting kun je makkelijk vinden door wat High Tech Traders en Weapons Dealers te beroven.
Let op dat ION-D overdraagtvan schip naar schip, dus als je marines in de buurt komen schakel je over naar HEPT (anders zap je je marines mee, wanneer je het schild omlaag probeert te houden, en dan gaan ze dood).

Save op kritische punten want je eerste boarding op is écht geen makkie. Dit moet je echt leren, dus het is geen schande uitvoerig Save en Load te testen tot je hierin thuis bent.
Goeie punten: save als je je doel voor ogen hebt in slot 7, als je de escort weg hebt en de M6 weggelokt van de sector core in slot 8, als ie leeggezapt is en je de TP opdracht gaat geven om te boarden in slot 9, als de marines netjes door de romp heen zijn en gaan kontschoppen in slot 10.
Gaat het helemaal de soep in, dan kun je punt 7 laden en ben je nooit stout geweest.

Je kan trouwens ook een M6 kopen. Als je een pussy bent.B-)
Dan doe je er overigens slim aan om alle shipyards en schepen in je buurt ind e smiezen te houden. Daar komt weleens een Trade missie icon bij, dan zijn de schepen tweedehands te koop. Zo kun je soms wel eens een Centaur kopen voor nog geen 3 miljoen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 14:05 ]

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik was zelf te lui om het met een TP te doen, dus heb M6's met mijn eigen M6 gedaan. (die ik gekregen had, zie spoilers in een post paar paginas terug).
maar het is makkelijker om het met een TP te doen.

ik denk trouwens dat je probleem met die mammoth is dat je vanuit sector X, orders geeft om in sector Y een mine te plaatsen.
ook welles ruzie mee gehad, eerst in sector Y halen en dan zeggen dat hij mine moet dumpen.
OOS (out of sector) spul neer gooien werkt niet goed.

Miljoenen verdienen is opzich niet zo'n probleem als je net begonnen bent.
zorg dat je een Jumpdrive hebt en doe wat transport missies. ik doe nu af en toe een transport missie, binnen 5 minuten is het gedaan. (moet denk ik wel vanuit een M6 of groter, of een TP, meen dat je geen people mee kan nemen in je M3)

Springblossom is gaaf bootje, mooie looks en vrij zieke stats, enige is, het is een terran bootje, dus er kunnen alleen terran wapens op. die zijn meestal niet zo goed verkrijgbaar. en ik vind ze ook te traag. heb het liefst snelle wapens, zoals PRG's en PBE's.

Battle.net Spud#2543

Verwijderd

@Knetter,
De optie om tegen een Mammoth te zeggen: Drop silicon mine in sector. (dan kun je een sector aanwijzen)
Daarna krijg je de map van die sector te zien en kun je individuele doelen aanklikken.
De opdracht heet waarschijnlijk iets anders, maar kan er ff niet opkomen.

Het idee om Marines te trainen en een TP te bemachtigen voor boarden is waarschijnlijk de juiste.
Ik heb alleen het gevoel dat we dan een week of 2 verder zijn. Ik speel dit spel nu voor 2 weken en heb een hoop dingen nog niet gedaan. (zoals, 0 marines getraind, Nog nooit een schip gehad groter dan Mercury superfreighter, Had bijna m'n derde fabriekje staan.)
M.a.w. Ik ken het spel nog maar half en heb me tot dusver beperkt tot traden en beetje vechten.
De eerste reeks Terracorp misies volbracht.
In die 2 weken ben ik geleidelijk aan steeds meer dingen gaan proberen. van trader tot fabrikant en van watje tot proppenschieter. Het is te veel en te omvangrijk om ff in de eerste stint alles toe te passen.
Ik denk dat mijn eerste spel een hele lange gaat worden. (Maar das helemaal niet erg.)

Het gaat uiteindelijk goed komen. En als ik de volgende keer een nieuw rondje start zal het waarschijnlijk veel anders lopen dan wat ik nu presteer.

Is Egosoft ooit nog van plan een X4 online of iets dergelijks te maken. (MMOSPG) (S= Space)
Lijkt me een gouden greep. Moeten ze wel eerst de system requirements wat verbeteren

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:04:
@Knetter,
De optie om tegen een Mammoth te zeggen: Drop silicon mine in sector. (dan kun je een sector aanwijzen)
Daarna krijg je de map van die sector te zien en kun je individuele doelen aanklikken.
De opdracht heet waarschijnlijk iets anders, maar kan er ff niet opkomen.
Geen zorgen, die vind ik wel :+
Het idee om Marines te trainen en een TP te bemachtigen voor boarden is waarschijnlijk de juiste.
Ik heb alleen het gevoel dat we dan een week of 2 verder zijn. Ik speel dit spel nu voor 2 weken en heb een hoop dingen nog niet gedaan. (zoals, 0 marines getraind, Nog nooit een schip gehad groter dan Mercury superfreighter, Had bijna m'n derde fabriekje staan.)
Dat is inderdaad niet morgen klaar nee, maar 't is wel goedkoper dan een M6 kopen en het is gewoon veel leuker om dingen te kapen dan te kopen :+
Maar kopen kan dus ook, zi emijn tweede suggestie ;)
M.a.w. Ik ken het spel nog maar half en heb me tot dusver beperkt tot traden en beetje vechten.
De eerste reeks Terracorp misies volbracht.
In die 2 weken ben ik geleidelijk aan steeds meer dingen gaan proberen. van trader tot fabrikant en van watje tot proppenschieter. Het is te veel en te omvangrijk om ff in de eerste stint alles toe te passen.
Ik denk dat mijn eerste spel een hele lange gaat worden. (Maar das helemaal niet erg.)
Mijn eerste spel deed ik mijn eerste combat missie in een M2 met dekking van wat M3s en M6jes en een paar M7s :+ Die had ik na weken spelen allemaal bij elkaar geharkt (heel veel eerder in dit topic staat een PDFje met screenshots van m'n vloot en stations in dat spel) door traden.
Het spel mag maanden duren - sterker nog, in je M3tje wil jij geen plotlines gaan volgen. Behalve de Terran plotlijn ga je echt nergens levend uitkomen met één M3 :)
Het gaat uiteindelijk goed komen. En als ik de volgende keer een nieuw rondje start zal het waarschijnlijk veel anders lopen dan wat ik nu presteer.
Elk spel is anders. Enne.. als je het gevoel hebt dat je iets leuks doet is het doel bereikt toch? Ik probeer zo snel mogelijk een vloot bi elkaar te roven maar dat is omdat ik piraatje spelen tof vind. Dat is geen eis om het spel te mogen spelen: 't is jouw universe, doe ermee wat je wilt!
Is Egosoft ooit nog van plan een X4 online of iets dergelijks te maken. (MMOSPG) (S= Space)
Lijkt me een gouden greep. Moeten ze wel eerst de system requirements wat verbeteren
Nee, geen X4 (wel waarschijnlijk een ander nieuw spel maar de X serie is afgesloten met X3 TC)
MMOG geloof ik niet - dan verlies je teveel controle over de spelwereld en bovendien heb je dan veel meer verkochte spellen nodig om het winstgevend te houden.

Ook wordt er hier in Dutisland geluld over het verbieden van "killer-spiele" oftewel spellen die op geweld baseren. Denk aan Crysis, Counter-Strike, Call of Duty, dat soort dingen zou hier dan verboden worden. Egosoft is een Duits bedrijf en ik gok dat een spel waarin je als piraat de ruimte doortrekt en duizenden doden op je geweten krijgt, waar je weerloze gevangenen als slaven verhandelt en waar je systematisch met politie en het leger in gevecht raakt omdat je ruimtestations opblaast om de inhoud te bemachtigen bepaald niet als kind-vriendelijke game gezien wordt :+

Het zou dus zomaar kunnen at Egosoft moet verhuizen of stopt met games maken.

Verwijderd

Dat is inderdaad het leukst van dit spel, je kunt het spelen op vele manieren.
Ik ben zelf begonnen met een beetje traden en rondvliegen.
Geleidelijk aan neem ik steeds meer hooi op de vork.

Die games wet in Duitsland is bedroevend te noemen, hoe komen ze er op.
Tsja ik persoonlijk vind het een bekrompen gedachte dat men vind dat je van spellen geweldadig kunt worden.

De band Spearhead zing het treffend in 1 van hun songs;
"They say they blame it on a song when someone kills a cop,
But what music did they listen to when they bombed Iraq"

Zou George W. Bush ook teveel spelletjes gespeeld hebben?
Of speelde Miloscevic misschien teveel Postal of GTA3 voordat hij aan zijn blitz begon?

Just my 0,02.

p.s. Ik ben anti geweld! (Wanneer het tegen mij gericht is. 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:08

SG

SG surft naar info hardewaren

Patch 2.5 is uit voor X3:TC

Grooste feature is de CD/DVD check is eruit.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ben blijer met de marine fixes!
weet nog niet precies wat het verschil is tussen quick, normal en advanced, maar ben er blij mee. vast en zeker minder gespam dat je marines weer klaar zijn met trainen...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SG schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 07:34:
Patch 2.5 is uit voor X3:TC

Grooste feature is de CD/DVD check is eruit.
khoop dat dat niet de enige fix was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel belangrijke features in 2.5:

Grootste issue vind ik de 2gb restriction.
Gelukkig heb ik daar een fix in het forum voor gevonden:
De 2.5 update content:
The upcoming X3: Terran Conflict 2.5 update will be available for download in the not too distant future, but to bridge the gap we've decided to let you know what it features.

New Features and Improvements:

* Removed copy protection
* New options for marine training, including multiple skills and duration
* Several boarding aspects improved and corrected
* Rebalanced boarding Xenon ships
* Added a new menu for access to factories connected to a complex
* Production can be toggled for connected factories
* Show wing orders in the context menu for ships in a wing
* Improved Defend Station command
* Added gateless sector option to several flight commands
* Added more information to the property menu including marines
* Added option to change the sorting method for ships in the property menu
* Improved Best Buys/Best Selling Price Locator menu
* Added "Locate in Sector Map" option to context menus
* Added laser bay information to ship info menu
* Added new instructions to script editor and mission director
* Enabled mods to add news articles to the encyclopedia

Fixes:

* Disabled use of more than 2GB RAM again due to bugs
* Renamed Mercenary stations as Rehabilitation Facilities
* Fixed flak weapons becoming inactive after saving
* Fixed references to destroyed homebases of wings
* Fixed Jump and Fly to command for ships and wings
* Fixed wing jumpdrive energy display
* Fixed Attack Shields command
* Fixed Universal Traders flying into hostile territory
* Fixed issue when launching many marines
* Fixed missile resupply settings on boarded ships
* Fixed mission memory leak which led to slow savegames
* Minor improvements and bugfixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:19:
Toch wel belangrijke features in 2.5:

Grootste issue vind ik de 2gb restriction.
Gelukkig heb ik daar een fix in het forum voor gevonden:
Ik draai al een tijdje 2.5. Zonder de restrictie loopt het spel in principe goed, totdat-ie plotsklaps iets van 1 frame per 10 seconden doet. Daar valt dan ook eigenlijk niet meer op een fatsoenlijke manier aan te ontsnappen.

Gebruik je de restrictie wel, dan kan het spel hier en daar wat minder soepel lopen, maar het 1 frame per 10 seconden-probleem doet zich dan niet meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat er nog zo weinig gereld wordt over het boarden. Ik ben er echt klaar mee tot ze dat oplappen: als ik prse pods moet gebruiken om te boarden is de leut er wel af. Ik heb een tijdje geprobeerd met 2 TPs op TLs en M7Ms te jagen maar zelfs dan is het feitelijk ondoenlijk om redelijk te vangen en de kosten van het kapen van een TL worden dusdanig hoog dat het lastig wordt dat nog te verantwoorden. TMs boarden is helemaal gekkenwerk geworden en heeft als training ook geen nut meer: je kunt met max 6 man boarden en dat levert gewoon geheid casualties op. Elke marine is qua prijs al duurder dan een TM tegen de tijd dat je gaat boarden dus één casualty betekent al dat je voor Jan Boterletter bent gaan boarden.
Oh enne... ik wens je veel pret bij het ion-Den van een M7 of groter. Dat moet anders komen je TPs niet in de buurt, maar alvorens je zo ver bent dat het klereding eens ontwapend is heb je een baard, geitewollen sokken, reuma en een pensioen. En dan is het nog bidden dat er niet en paar ker backups is langsgevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

heb zelf nog nooit geboard met een TP of Ion-D's.
ik pakte (doe het tegenwoordig met een M7M) altijd de kant van het schip waar de bewapening het zwaksts is (onder of boven liefst :) )en blijf daar onder vliegen. tricky, maar zeker te doen bij de capital ships. Shiels naar 0% brengen en je marines er uit kicken. meestal vloog ik dan ff stukje sneller, zodat ik wat voor het schip uitkwam. gaat meestal direct goed (alsin, je marines zijn direct de hull aant cutten) lukt dit niet, dan moet je je target beetje naar je marines toe lokken.

5 marines zijn voor veel dingen zat, je verliest welles wat, maar reloaden werkt meestal, en anders, jammer van die marines, maar een capital ship is meer waard dan paar dooie marines :)
en heb er zo'n 100 totaal, meerendeel 3 sterren in alles. alleen de goede fighters gaan hoger. Ben elite team aan het maken. Voor een Aran en Xenon schepen :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:51:
[...]

khoop dat dat niet de enige fix was :P
Mwoeah, dit alleen al scheelt enorm. Ik was het op gegeven moment echt zat - die DVD check duurde lang, als je een keer vergeten was dat kreng erin te steken moest je weer op zoek... ik ben zelfs na 2.0 gestopt met spelen toen bleek dat ze itt X3R het niet in 2.0 eruit gehaald hadden. Misschien dat ik nu alsnog de boel weer oppak :)

Sowieso heb ik nooit kopieerbeveilingingen begrepen waarmee je de legtieme koper afstraft. Even zinloos als de lange waarschuwing tegen kopieeren bij films - die krijg je ook alleen te zien als je het al gekocht hebt. Flikker op ermee in beide gevallen, je hebt het tegen de verkeerde - en je irriteert er dermate mee dat de verleiding is om alsnog "illegaal" te werken simpelweg om van die irritatie af te komen |:(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:29:
heb zelf nog nooit geboard met een TP of Ion-D's.
ik pakte (doe het tegenwoordig met een M7M) altijd de kant van het schip waar de bewapening het zwaksts is (onder of boven liefst :) )en blijf daar onder vliegen. tricky, maar zeker te doen bij de capital ships. Shiels naar 0% brengen en je marines er uit kicken. meestal vloog ik dan ff stukje sneller, zodat ik wat voor het schip uitkwam. gaat meestal direct goed (alsin, je marines zijn direct de hull aant cutten) lukt dit niet, dan moet je je target beetje naar je marines toe lokken.

5 marines zijn voor veel dingen zat, je verliest welles wat, maar reloaden werkt meestal, en anders, jammer van die marines, maar een capital ship is meer waard dan paar dooie marines :)
en heb er zo'n 100 totaal, meerendeel 3 sterren in alles. alleen de goede fighters gaan hoger. Ben elite team aan het maken. Voor een Aran en Xenon schepen :)
Ga jij meet eens met je M6 proberen TL en M7 en groter te boarden dan. We spreken weer als je drie TLs hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:29:
[...]

Ga jij meet eens met je M6 proberen TL en M7 en groter te boarden dan. We spreken weer als je drie TLs hebt.
been there, done that ;) van wat ik nog kan herrinneren:
2 TL's en stuk of 4 M7M's en 2 Deimos. nog niet in 2.5 geprobeert btw.

tis best te doen, kost je misschien paar reloads.

[ Voor 3% gewijzigd door TepelStreeltje op 17-10-2009 21:38 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, duh, doe he tin 2.5 lieverd. Dat het daarvoor wel kon weet ik ook wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:41:
ja, duh, doe he tin 2.5 lieverd. Dat het daarvoor wel kon weet ik ook wel :+
:P
heb pas een half uurtje gespeeld in 2.5 :)
mjah, denk dat ze het nog wel hotfixen, is veeel kritiek op het nieuwe boarden...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

bleh, probeerde net voor de gein een carrack te cappen met men kraken...
om alle 20 marines wat fighting experience te geven ze allemaal maar afgeschoten.
deck 3 clear, paar seconden later, boarding operation failed, al men marines dood... ok, ze waren vrij groen wat fighting betreft, maar in de rest hadden ze ALLEMAAL minimaal 3 sterren.

het mocht wel wat lastiger, maar dit is ook weer te veel van het goeie!

wilde een Boreas gaan cappen, heb ik daar nu plots meer dan 50 marines voor nodig ofzo!? pffff
hopen dat ze dit snel terugdraaien...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dit weekend maar weer eens boarding gaan proberen, ben al weken bezig met ze te trainen. :') En omdat ik vaak crashes heb na 1 uur spelen en saves ben vergeten uit te voeren ben ik veel, heel veel tijd kwijt. :')

Heb iig al een TL, maar ik ben toch een beetje bang als ik kijk naar dat scheepje :') 3x 25mj shields = 2 schoten van een T2 / T1 en vavoom, weg :P

Had zelf begrepen dat je pas met 5 sterren wat moet gaan proberen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

heb met slecht gedtrainede marines best veel kunnen cappen, zonder problemen. die carrack had ik zelfs met 5 marines eerst kunnen cappen...

carrack is nu spacedust trouwens, wel liev, hij liet het merendeel van zen wapens achter :) Ben dus weer wat IBL's rijker. kom nu om in IBL's, moet nu zooi FAA's hebben... zwaar tekort daaraan.

Ik zou eerst een M6 regelen voor je gaat cappen.
hoewel, met 5 marines begin je tegenwoordig dus niet zo veel meer.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu 20 marines in training, maar ik ga niet over naar 2.5 voordat boarding is gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

goed plan. had ik ook moeten doen.
enige schip wat ik echt nog wil is een boreas. heb er nog over zitten denken om em gewoon te kopen.
maar denk dat ik wat van de plots ga doen terwijl ik op de volgden patch wacht :Y) (en met de hoeveelheid uren die ik in TC gaat dat wel lukken :P )

verders, enige echte voordeel wat ik uit 2.5 heb gehaald is de marine training, hoewel ik nog niet weet hoe dat precies werkt.
Ik merk geen FPS verbetering of andere dingen...
jullie wel??

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zaten wel veel fixes inhet spel maar FP sverbeteren deed 2.5 zekers niet. het LAA vlaggetje moet weer uit dus je framerate is totally fucked up omdat de hele tijd alles gecachet wordt. Als je een halve slag draait moet ineens de andere kant van de sector geladen. Zelfs met een SSD blijft dat wat schokkerig.
2.5 is een verandering maar een verbetering kan ikhet niet echt noemen - best jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Eyed Devil
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 12:32
Hmm, ik heb een probleem.

Ik heb X3: terran conflict gisteren gekocht in de winkel en heb het net geinstalleerd.

Nu geraak ik tot bij het laadscherm van een missie maar verder gereaakt hij niet, hij blijft altijd zeggen "Loading..." met een mooie achtergrondafbeelding.

Het geheugengebruik ligt op dat moment tussen de 350 en de 400 MB.

Ik draai Windows 7 x64.

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

heb je patch 2.5 er over heen gegooit?
hij zou gewoon moeten draaien onder 7 afaik...
kijk anders op het egosoft forum --> http://forum.egosoft.com/index.php
is vast wel iemand die ook hetzelfde probleem heeft gehad en een oplossing heeft gevonden :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Eyed Devil
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 12:32
TepelStreeltje schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:02:
heb je patch 2.5 er over heen gegooit?
hij zou gewoon moeten draaien onder 7 afaik...
kijk anders op het egosoft forum --> http://forum.egosoft.com/index.php
is vast wel iemand die ook hetzelfde probleem heeft gehad en een oplossing heeft gevonden :)
Ik heb daar een paar mensen met hetzelfde probleem gevonden maar telkens konden ze hen ook niet helpen :(

Ik draai Windows 7 Ultimate 64-bit >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Ik heb X3:TC in de aanbieding op Steam gekocht. Ik ben een oude Freelancer fan en ik wilde altijd al de X spellen spelen maar ben er nooit aan toe gekomen. Gisteravond heb ik een paar uurtjes er op zitten met de merchant start. Ik ben begonnen met de handelsroute die in de manual stond maar daar klopte bijna niets van. De meeste producten waren veel duurder om te kopen en minder duur om te verkopen dan in de handleiding stond. Uiteindelijk heb ik het toch voor elkaar gekregen om een aantal goede routes te vinden en wat geld te verdienen. Ik had 100k cr en wat upgrades op mijn mercury toen de autopiloot tegen een rotsblok vloog tijdens het landen, en ik had natuurlijk geen saves |:(.

Het moeilijkste vind ik nog wel om alle mogelijkheden te vinden qua handel omdat ik niet weet waar alles is. Ik heb de kaart van http://eng.x3tc.ru er bij gepakt maar dan is het nog lastig om alles goed te ontdekken.

Ik ben hier nog wel even zoet mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

De vraag/koop prijzen van producten worden allemaal random opgemaakt. dus Station X heeft niet altijd dezelfde prijzen als je een nieuwe game begint.
de manual is scheef, klopt niet helemaal.

Beste wat je (IMHO) kan doen is gewoon wat autotraders hun ding laten doen en missies doen. ik ben zelf niet zo van het traden tbh, maar heb wel wat tips voor je :)
Zorg dat je veel adv satelites in sectors hangt, zo kan je de prijzen zien van de goods in de sector waar je em plaatst.
als je met transports gaat werken geef ze dan ook een trade system extension (iets in die richting heet het, heb het te lang niet gespeeld :S ), dan kan je ook traden in het system waar zij in zitten. (klinkt vaag, maar ding kost geen drol, 1k oid, je merkt het vanzelf wel wat hij doet :) )

verder nog wat starters tips:
let op missies waarin ze een schip verloren zijn. enige wat je hoeft te doen is naar spot vliegen waar ding hangt, claimen en ding terug laten vliegen. MEESTAL heb je zat tijd. later in het spel niet meer, maar het zijn fijne missies om wat start cash mee binnen te halen.
als je personal transport missies wil gaan doen, zorg dan dat je in een schip zit wat mensen mee kan nemen, of dat je een cargo lifesupport system hebt (die vrij lastig te verkrijgen zijn).

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Bedankt voor de tips. Ik heb er ook aan gedacht om missies te doen maar mijn mercury is gewoon te traag voor de meeste missie met z'n topsnelheid van 100m/s.

Ondertussen heb ik 500k cr. Volgens mij is dat nog te weinig om factories te bouwen. Maar het is te veel om interessant te handelen. In het begin kan je snelle sprongen voorwaarts maken omdat je al je geld in 1 keer kan investeren. Nu gebruik ik maar een klein beetje van mijn kapitaal en schiet het dus niet op. Ik had al over auto traders gelezen in de manual, zal daar zeker even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ohja, een mercury is een TS, geen M3 :P
ik ben zelf nooit echt van het fabrieken bouwen geweest, heb in heretics end 3 spacefuel factories die wel leuk verdienen. (zijn daar paar fabrieken die energy cells leveren, dus die koop ik in).
geloof dat die me totaal 6.5M hebben gekost. duurt wel ff voor ze winst gaan maken though, maar wel relatief het snelst.
spacefuel is illegaal, dus doe het in unknown sectors, pirate sectors of in heretics end, daar boeit niemand het wat je doet. (terran space, en die knakkers vinden alles best)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Ik heb veel gelezen over space fuel. Het zou erg veel geld moeten opleveren. Ik zou echter niet weten waar de vraag vandaan moet komen. Ik weet alleen dat Herron's Nebula en Home of Light gebouwen heeft die het vragen. Maar misschien heb ik nog niet genoeg sectoren bezocht.

Het gaat ondertussen best goed. Ik heb 1 UT, een ST en een Ore mine op een 51 yield asteroïde. Ik zit te twijfelen wat te doen. Ik kan nog een aantal ST's kopen of een nieuwe fabriek beginnen. Eerst dacht ik aan een wheat farm in of in de buurt van Boron gebied. Ze hebben fabrieken die wheat gebruiken maar ze maken het zelf niet. Maar volgens mij is er zat wheat in omliggende sectoren. Ik zit dus nog wat te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

je kan het op 2 manieren zien. je bouwt het en verscheept het naar plekken die het willen kopen.
of je bouwt het en laat de traders lekker zelf de zooi ophalen :)

spacefuel is overal in demand, dus je kan gewoon plexje neer zetten en traders het spul op laten halen (en vervolgens worden ze aan snot geschoten door de local police omdat ze illegale shit vervoeren, maar goed, das jouw probleem niet, het levert jou cash op :) )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Dat had ik inderdaad nog niet bedacht. Mijn ore mine heeft namelijk haast geen bezoekers, het geld komt van de mercuries die het verschepen. De prijs zal wel te hoog zijn.

Maar voor een space fuel factory heb ik nog wel wat spaargeld nodig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TepelStreeltje schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:23:
je kan het op 2 manieren zien. je bouwt het en verscheept het naar plekken die het willen kopen.
of je bouwt het en laat de traders lekker zelf de zooi ophalen :)

spacefuel is overal in demand, dus je kan gewoon plexje neer zetten en traders het spul op laten halen (en vervolgens worden ze aan snot geschoten door de local police omdat ze illegale shit vervoeren, maar goed, das jouw probleem niet, het levert jou cash op :) )
Dat laatste kun je op twee manieren interpreteren...

Niets houdt je tegen om - als je een police license hebt - de schepen vol contraband te scannen en ofwel zelf tegen bounty aan gort te schieten, danwel als je geluk hebt te cappen >:)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Ik heb het ook weer eens geïnstalleerd. Het vervelende aan de X-games is dat het bij mij altijd enorm lang duurt voor ik ben opgestart en wat leuks kan gaan doen.
Heeft iemand tips hoe snel te starten als Argon Trader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Gammro schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:44:
Ik heb het ook weer eens geïnstalleerd. Het vervelende aan de X-games is dat het bij mij altijd enorm lang duurt voor ik ben opgestart en wat leuks kan gaan doen.
ik zou zo snel mogelijk een degelijke fighter regelen en wat station defend missies doen.
als je combat rank laag is krijg je niet echt grote vijanden, en die allen toch als eerste het station aan. pas als jij hun raakt, schakelen ze over op jouw.

kortom, zwakke fighters die eerst een station proberen dood te kietelen die jij rustig stuk voor stuk stuk kan maken (lol, pun intented :P )
police license derbij en je krijgt dubbel cash ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gammro schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:44:
Ik zou zeggen door snel te handelen. In het begin zijn er een heleboel credits te verdienen met je TS. maar er is niet gezegd at jij dat ding moet vliegen: Trade System Extension in je eigen scheepje en je kunt met elk van je schepen in om het even welke sector handel drijven - dus je kunt je TS lekker opdrachten geven om van hot naar her te vliegen en dingen te kopen of verkopen terwijl jij met je fightertje op zoek gaat naar dat moois wat gratis is: gedumpte cargo van schepen die door de autopiloot tegen asteroids, gates, andere schepen of stations aangevlogen zijn. en natuurlijk spullekes gedropt door schepen die ruzie maken met de plaatselijke border control fighters. (paranid in Argon space, pirates overal). D emissies die je doet zijn de "lampje" missies, waar je gevraagd wordt een verloren schip terug te halen (let op: geen gestolen schepen!) en daar verdien je poen mee. tot iemand je domweg vraagt of jij in je ouwe aftandse crappy M5 een fonkelende mooie M3 of groter wilt terughalen. Yeah right. Het gevonden schepje in de Shipyard verpatsen (eerst ff met de hand repareren!) en hop, centjes! Doe dit 2x en je kunt een behoorlijke fighter kopen.
Met een knap half uurtje moet je voldoende geld hebben om je ST met een trade software mk3 uit te rusten, en dan kan het schrapen verder zonder jou. Ondertussen heb je natuurlijk ook je eigen fighter met shields en ''en of twee guns uitgerust. Bring on the Easy combat missions :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Ok, nu heb ik een scheepje met trading software MK3, Sector trader aangezet en SETA aan tijdens het leren van mn Frans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gammro schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:07:
Ok, nu heb ik een scheepje met trading software MK3, Sector trader aangezet en SETA aan tijdens het leren van mn Frans :P
Dan ontdek je zometeen waarom dat een slecht idee is, nadat hij door een groepje piraten platgeknald is.
Enjoy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:23:
[...]

Dan ontdek je zometeen waarom dat een slecht idee is, nadat hij door een groepje piraten platgeknald is.
Enjoy :+
Het heeft de hele dag gedraaid, en er is niks gebeurt, veilige sector ftw :+
Ik heb wel af en toe tijdens mn pauzes van het leren even gekeken of alles nog goed ging, en halverwege de dag zelfs nog een sector trader neergezet :)

[ Voor 19% gewijzigd door Gammro op 13-01-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je daar mee bezig blijft ga je ontdekken dat in de veiligste sector in de wereld vanzelf pirate aanvallen op je stations en vloot komen - de straf voor langdurig SETA misbruik.
Ik parkeer als ik stop met spelen altijd m'n scheepje in een station en laat zonder SETA het spel in de achtergrond doorlopen trouwens, als ik geld nodig heb, dat werkt wel :+

De Hub is zo best goed te doen: ik zit in de laatste fase met 5 fabriekjes en dat kakt op z'n dooie akkertje al de hele week door, met af en toe kortstondige relschopperij van mijn kant als ik van kantoor terug kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:15:
Gebruiken jullie ook scripts of mods voor TC? Ik speelde voorheen veel X3R met Xtended Mod. Gister zag ik TC voor €19,99 op Steam, dus maar gekocht. Xtended Mod is nog in ontwikkeling voor TC maar er zijn al wel erg coole scripts die het universum veel meer leven geven. Race Response Fleet en Pirate Guild 3 + Anarkis Defence System. Dat heb ik maar even geprobeerd, en die blijven. De AI maakt nu dikke oorlog en diplomatie met elkaar en neemt sectors ook over. Heb wel het idee dat daardoor de moeilijkheidsgraad flink is gestegen, maar dat doet de pret niet drukken :D
Moet wel weer ff wennen, heb nog geen geld, en ben met de 3e missie voor de Terrans bezig. Eindelijk weer zo'n spel waar geen einde aan zit.
ik speel zelf zonder mods. ik raad je eigenlijk ook aan te beginnen zonder mods.
paar plots doen, spel goed leren kennen (werkt toch heel anders als X3R)
Mods kunnen op lange termijn je spel onspeelbaar maken...
kan me voorstellen dat met die response fleets er misschien wat teveel gerelt word :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De responsefleets maken op een gegeven moment m'n spel onspeelbaar traag omdat OOS die battles gewoon uitgevochten worden en het spel ondersteunt gen mutlicores voor die flauwekul, dus je ééne coretje wordt volledig gekookt terwijl die andere drie niets doen :(
Ik moet zeggen dat piraterij zonder mods ook veel lastiger wordt en daardoor veel toffer. Ik ben nu de missies aan het doen zonder mods, ook wel vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:14:
Ik gebruik versie 1.7 van RRF. Sinds 1.4 zou het niet meer voor moeten komen dat het spel te traag wordt. New for 1.4

Only 5 ships of each class are tagged as RRF ships the rest are ignore to help with CPU load. In addition on trade docks are now constantly linked to the network.

Maar ik zet het eerst even uit. Missie 5 van de Terran Defender start is zo goed als onmogelijk. Je moet dan 3 pirates killen.....en zodra je de 3e aanvalt komen er 2 pirate M2's dankzij die RRF........Met je M4tje maak je niet zo heel veel kans :P
Zodra de missies af zijn wil ik beginnen met traden. Ik had begrepen dat je alleen 'legaal' toegang kon krijgen tot Earth en Aldrin als je deze Terran missies gedaan hebt. Vanuit Earth wil ik het universum veroveren >:)
ik zou niet in in terran space beginnen, waarom merk je vanzelf, of je moet de voglende spoiler lezen :P

spoilertjes over als je eenmaal earth acces hebt:
spoiler:
terran space is nogal leeg. tevens kan je alleen injumpen in heretics end en in geen enkele andere sector.
vliegen naar earth is dus KUT, duurt erg lang (terran sectors zijn GROOT).

gouwe tip:
gooi in heretics end zooi illegale dingen (spaceweed/spacefuel).
de verkoopt loopt daar erg goed en de terrans boeit het niet wat je er doet. de commonwealth ook niet.

zelf vind ik de core argon sectors (dat vierkant rond argon prime) heel erg fijn om je thuis te maken.
paar shipyards in de buurt en genoeg ruimte om veel te gaan bouwen. ook sectors met fijne asteroids om leeg te plukken.

aldrin, hmmm, ff goed denken wat je daar kan doen... voor zover ik weet fucking weinig, sector is irritant groot en je kan ook niet lekker rond vliegen door die pukkel (zie je vanzelf wel wat ik bedoel :P )
enige wat ik zelf gedaan heb daar is spingblossom kopen en de guns er voor. (ding viel ook tegen ivm men hyperion btw, maar goed...)

anyway, succes :)
zonder mods is het spel goed, imho hoeft er niet meer bij.
misschien een mod zodat je grote complexes kan bouwen zonder lag. maar die heb ik zelf nog niet gevonden zonder dat je een ENORME cubus krijgt ipv meerdere stations (en die ook buggy was)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanuit de Terran sectoren starten is een prima idee. Er zijn ruim voldoende asteroids om een behoorlijke cluster complexen te bouwen, er komen geen vijanden (tenzij je Terrans boos maakt natuurlijk) en je kunt en mag er alles bouwen. Ik bouw er graag alhoewel het wle zaak is dat je veel geduld hebt omdat je inderdaad vanuit Asteroid belt niet meer kunt jumpen en dus lange vliegtijden voor lief moet nemen. Als je complexen eenmaal lopen boeit dat natuurlijk weinig meer - en je kunt in de sectoren na Jupiter voldoende complexen bouwen om bijvoorbeeld de Hub te gaan doen zonder dat je direct de hele lokale economie verpest.
Niet Asteroid Belt volbouwen met fabrieken - hooguit een paar mijnen en een SPP L - anders kun je niet meer Terran space inspringen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:23:
Vanuit de Terran sectoren starten is een prima idee. Er zijn ruim voldoende asteroids om een behoorlijke cluster complexen te bouwen, er komen geen vijanden (tenzij je Terrans boos maakt natuurlijk) en je kunt en mag er alles bouwen. Ik bouw er graag alhoewel het wle zaak is dat je veel geduld hebt omdat je inderdaad vanuit Asteroid belt niet meer kunt jumpen en dus lange vliegtijden voor lief moet nemen. Als je complexen eenmaal lopen boeit dat natuurlijk weinig meer - en je kunt in de sectoren na Jupiter voldoende complexen bouwen om bijvoorbeeld de Hub te gaan doen zonder dat je direct de hele lokale economie verpest.
Niet Asteroid Belt volbouwen met fabrieken - hooguit een paar mijnen en een SPP L - anders kun je niet meer Terran space inspringen.
das wel waar, gebeurt geen drol daar :P

maar wat bedoel je met je laatste zin? hoezo kan je dan terran space niet meer in?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het spel gaat crashen met out-of-memory errors als je grote complexen bouwt en dan die sector in springt. nadat je hem verlaten hebt. Meestal werkt het nog wel als je het spel net geladen hebt, maar na een poosje spelen knalt het er bij mij uit als ik een groot complex in beeld krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal de dagelijkse lezers van dit topic niet ontgaan zijn maar toch:
X3TC 2.6 is uit, met A New Home nu als nieuwe missie (met een hele toffe reward) en het eerste Bonus Pack is ook uit - met een paar handige scriptjes.

X3: Terran Conflict
Latest patch
Version 2.6 - Announcement - Download (2.5 -> 2.6) - Download (2.0 -> 2.6) - Download (1.0.1 -> 2.6)

Bonus Pack
Version 4.01.00 - Announcement - Download

Wie verstandig was en geen Steamversie gekocht heeft, maar nu toch Steam awards wil vrijspelen of de nieuwe Dead is Dead mode wil spelen, kan z'n hart ook ophalen:
Announcement en instructies.

Dat is nog eens support. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Ik wou net weer beginnen met X3, maar mijn videokaart gaf artifacts en deed daarna niets meer. Nu ben ik dus aan het travian spelen :') ipv X3. Moet dus even een tijdelijk videokaartje gaan regelen tot ik mijn nieuwe systeem ga kopen dit najaar.

Over 2.6, is boarding nu ook gefixed? Iemand al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

kewl, nieuwe update!
reden om toch weer te gaan spelen :D
compleet nieuwe game starten maar, vorige werd ik beetje zat. vooral omdat mijn homebase in een sector zat met een groene cloud er in :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:48
Eergisteren X3 TC gekocht op steam voor 9.99,-

Heb altijd al X2 the threat willen spelen, maar daar was vroeger nooit van gekomen omdat mijn computer te traag was.

Vroeger veel privateer / privateer2 gespeeld en vele andere non-free roaming space sims.

Na lange tijd dus weer terug naar mijn roots. Het is echt een geweldig spel dusver! Fantastische grafische beelden en heerlijk uitgebreid! Ook de muziek is erg gaaf.

Ik loop alleen nog tegen een probleem op bij het doen van missies. Ik ben humble merchant en heb dus een trage bak. Deze is nu ge-upgrade naar 100 m/s. Maar bij iedere missie die ik wil doen ben ik nadat ik bij het punt ben waar ik danwel een schip moet ophalen, danwel een vracht moet oppikken al over de helft van mijn beschikbare tijd heen! En dan moet ik nog terug! Dat is mij tot nu toe nog geen 1 keer gelukt!!! Wat moet ik doen om deze missies toch te kunnen doen? Zijn er nog andere upgrades die noodzakelijk zijn? Heeft afterburner zin? Of moet ik wachten tot ik een keer een wat sneller schip heb en in de tussentijd gewoon traden?

alvast bedankt voor eventuele tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
Shodan schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:08:
Ik loop alleen nog tegen een probleem op bij het doen van missies. Ik ben humble merchant en heb dus een trage bak. Deze is nu ge-upgrade naar 100 m/s. Maar bij iedere missie die ik wil doen ben ik nadat ik bij het punt ben waar ik danwel een schip moet ophalen, danwel een vracht moet oppikken al over de helft van mijn beschikbare tijd heen! En dan moet ik nog terug! Dat is mij tot nu toe nog geen 1 keer gelukt!!! Wat moet ik doen om deze missies toch te kunnen doen? Zijn er nog andere upgrades die noodzakelijk zijn? Heeft afterburner zin? Of moet ik wachten tot ik een keer een wat sneller schip heb en in de tussentijd gewoon traden?
Ja, 100 m/s is wat te traag voor die missies. De afterburner heb ik pas net over gehoord, nu die in het officiële bonuspack zit, maar ik denk niet dat dat voldoende zal helpen.

De beste oplossing is een M5-klasse schip erbij kopen voor dit soort spoed klusjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Shodan schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:08:
Eergisteren X3 TC gekocht op steam voor 9.99,-

Heb altijd al X2 the threat willen spelen, maar daar was vroeger nooit van gekomen omdat mijn computer te traag was.

Vroeger veel privateer / privateer2 gespeeld en vele andere non-free roaming space sims.

Na lange tijd dus weer terug naar mijn roots. Het is echt een geweldig spel dusver! Fantastische grafische beelden en heerlijk uitgebreid! Ook de muziek is erg gaaf.

alvast bedankt voor eventuele tips!
is oplossing voor de toekomst, maar een jumpdrive maakt dit soort missies (te) makkelijk.
ding kost 100k en kan je kopen bij light's home (oid, middelste sector in argon space) bij terracorp (geloof dat het zo heet, te lang geleden dat ik het gespeeld heb, dus ben alle namen kwijt :P )
verbruikt energy cells als je wil jumpen, maar je bent instant in een andere sector.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

TepelStreeltje schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:52:
[...]

is oplossing voor de toekomst, maar een jumpdrive maakt dit soort missies (te) makkelijk.
ding kost 100k en kan je kopen bij light's home (oid, middelste sector in argon space) bij terracorp (geloof dat het zo heet, te lang geleden dat ik het gespeeld heb, dus ben alle namen kwijt :P )
verbruikt energy cells als je wil jumpen, maar je bent instant in een andere sector.
En als je het nog makkelijker wilt hebben pak je een TM met wat scheepjes die ook jumpdrives hebben zodat je die kunt overzetten naar het schip dat je moet ophalen. Daarna even terugzetten en voila.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ik heb inmiddels een jumpdrive en inderdaad zijn zo de missies wat makkelijker. Echter mis ik nu al wat cargo space in mijn standaard TS. Voor een hoop missies moet ik 2x heen en weer vliegen om goederen aan te leveren. Daar heb ik dus de tijd niet voor, ook niet met jumpdrive! Wat ik dan doe is alvast mijn goederen laden voor ik de missie accepteer en (indien de missie er nog is) accepteren, de eerste delivery doen en dan heen en weer jumpen om de 2e delivery te voltooien. Dit werkt best ok.

Dan nog een paar vraagjes. Ik heb inmiddels 700.000 credits en moet nog even doorsparen voor een beter schip. Ik ben aan het denken om een grotere transport carrier te nemen aangezien tot nu toe het traden wel bevalt. Ik zag bij de shipyard dat je schepen kan kopen met de toevoegingen: S, M, L Wat houdt dit in? In de specs zie je niks anders staan?

Dan nog een vraag over satellieten. Ik heb mijn eerste advance satellite gekocht en in Argon prime gedumpt, werkt op zich prima. Maar wat is nu precies het verschil met de goedkopere navigation satellite? Als ik nu goederen wil verkopen en wil kijken wat de best buys of sells zijn, dan moet ik handmatig mijn sateliet selecteren om te kijken per sector wat de prijzen zijn. Ik had verwacht dat alle satelieten en schepen met elkaar gelinkt zouden zijn, zodat je meteen een overzicht hebt van in welke sectoren je de beste koopjes hebt? Kennelijk werkt het niet zo.

Ben ook wel aan het twijfelen of ik niet naast mijn TS een fighter wil kopen. In een guide werd aangeraden de Nova te kopen, maar die is best nog prijzig, gewoon even doorsparen of zijn er nog andere leuke fighter opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shodan schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:04:
Dan nog een paar vraagjes. Ik heb inmiddels 700.000 credits en moet nog even doorsparen voor een beter schip. Ik ben aan het denken om een grotere transport carrier te nemen aangezien tot nu toe het traden wel bevalt. Ik zag bij de shipyard dat je schepen kan kopen met de toevoegingen: S, M, L Wat houdt dit in? In de specs zie je niks anders staan?
Met u of i kun je specs opvragen van elk scheepje, en dan zie je dat een S 1x1MJ schild heeft, M een volle back 5 MJ schilden en L volle back 25MJ schilden. Fighters hebben ook wat wapens. de S M en L slaat op de uitrusting, niet op het schip dus.
Shop wel rond want verschillende shipyards hebben verschillende versies van TS, M3 M4 en M5 schepen, zodat je met wat rondsuffelen kunt vinden dat je bijvoorbeeld een veel betere TS kunt kopen bij de bootjesboer vijf sectors verderop.
Dan nog een vraag over satellieten. Ik heb mijn eerste advance satellite gekocht en in Argon prime gedumpt, werkt op zich prima. Maar wat is nu precies het verschil met de goedkopere navigation satellite?
Radarreikwijdte. Verder kun je nog de Sector Camera aanzetten meteen adv satelliet maar heel erg veel heb je daar niet aan (een 3d representatie van de sector in het kaartje... als je inzoomt op een scheepje zie je zo de vorm ervan en kun je.. ja, niets eigenlijk.)
Als ik nu goederen wil verkopen en wil kijken wat de best buys of sells zijn, dan moet ik handmatig mijn sateliet selecteren om te kijken per sector wat de prijzen zijn. Ik had verwacht dat alle satelieten en schepen met elkaar gelinkt zouden zijn, zodat je meteen een overzicht hebt van in welke sectoren je de beste koopjes hebt? Kennelijk werkt het niet zo.
Zo werkt dat inderdaad niet. Je kunt als je een sat hebt wel de sector openen vanuit de kaart en gebouwtjes aanklikken om de prijzen en de voorraaden te bekijken. Makkelijk as je wilt weten of je ergens wel of niet heen moet, en je hoeft geen cijfers te onthouden - kijk gewoon hoe vol de toko is. Leeg: goed voor de verkoop. Vol: goed om te kopen.
Ben ook wel aan het twijfelen of ik niet naast mijn TS een fighter wil kopen. In een guide werd aangeraden de Nova te kopen, maar die is best nog prijzig, gewoon even doorsparen of zijn er nog andere leuke fighter opties?
Er zijn bergen leuke fighters. De Nova is een behoorlijk pittige fighter, een beetje langzaam naar mijn smaak maar dikke schilden en behoorlijke flexibiliteit qua wapens en voldoende power om daar ook zinvol mee om te gaan. Er zijn echter zoveel keuzes, dat het beste is gewoon om er een paar te proberen. Mijn favoriete M3 is overigens voor een trader de Falcon Hauler welke je met een jumpdrive uit kunt rusten en gebruiken kunt om snelle transportmissies te doen. Met 200MJ schilden, plek zát voor EBCG munitie en eCells en XL cargo is het echt een manusje van alles voor de trader die het zat wordt om telkens om te moeten vliegen voor pirates :+

Oh, laat je in geen geval een Boron M3 aansmeren. Rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik vloog zelf heeeeeeeeeeeel lang in een nova rond. (kwam er te laat achter dat een nova raider (niet pirate versie, maar gewoon de argon versie) beste variant is...).
daarna overgestapt op een hyperion vanguard en NOOOOOOOOOOOOIT meer iets anders willen hebben. (fyi, is een M6, prijs is iets van 10M, zonder gear erop. (ik heb em gejat uit paranid space :P ) )

bleh, krijg weer zin om te gaan spelen :P
bbl ^^

zoiets bizars had ik net...
ben met nieuwe game bezig, net begonnen met de terran missies, en moest de pirate volgen naar de unknown sector naar PTNI.

ik vlieg naar de basis die ik moet scannen en ik word onder vuur genomen door 2 Xenon M's (m4's) een paar buzzards (m5 ofzo, iig zwakjes) en een pirate nova raider en een normale nova.
wat een best zwaar gevecht is als je zelf in een elite zit :P (M4, met 4 PAC's en 30MJ shields :S )
aan het einde van het gevecht, ik 40% armor minder, maar wel 2 xenon M4's rijker, 1 buzzard en 2 nova's!
briljant! levert me mooi paar miljoen op! kortom, Argon nova raider kopen, vol gooien met goodies en veel cash verdienen met missies!!!

[ Voor 45% gewijzigd door TepelStreeltje op 03-05-2010 17:01 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Bedankt voor alle nuttige info!

Het is echt een zeer uitgebreid spel en in het begin voel je je een beetje overweldigd... Ik ga gewoon het een en ander lekker uitproberen. Vroegah waren er geen fora en moest je sowieso alles zelf uitvogelen ;) Ik trade gewoon nog lekker door en koop misschien later een fighter en laat mijn TS upgraden met trade soft Mk. III en laat hem lekker zelf dingen kopen / verkopen!

Edit: Nog 1 laatste vraag. Als je een jumpdrive gebruikt heb je e-cells nodig, zijn er schepen die een aparte bay hebben voor e-cells? Erg irritant als je een missie doet om e-cells te verschepen en je kunt daarna niet jumpen omdat al je e-cells opgekocht worden..?

[ Voor 20% gewijzigd door Shodan op 03-05-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

nope, je hebt maar 1 cargo bay. let daar dus op :)

ik had zelf altijd een aparte TS VOL met EC's en een Jumpdrive zodat ik nooit zonder kwam te zitten ;)

vlieg net terug naar het HQ om de missie in te leveren, kom ik je Xenon L's tegen. knal er 1 af, andere bailed... WTF?! volgens mij is het bailen beetje verneukt met 2.6...
vind het niet heel erg opzich, kan wel wat starters cash gebruiken :)

mocht je trouwens nieuw schip bij een shipyard kopen, is het verstanding om de L varianten te kopen. die hebben dus meer equipment. hoef je zelf niet te zoeken naar shields en guns... mijn ervaring is dat die krengen lastig te krijgen zijn...

[ Voor 23% gewijzigd door TepelStreeltje op 03-05-2010 18:16 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:07:
nope, je hebt maar 1 cargo bay. let daar dus op :)
ik had zelf altijd een aparte TS VOL met EC's en een Jumpdrive zodat ik nooit zonder kwam te zitten ;)
Ik heb als ik een beetje forse vloot heb sowieso altijd een paar TSjes met Supply dienst - één die mijn persoonlijke schip bevoorraadt met ecells, gauss ammo en ammo en missiles voor m'n fighters (Shrike-fanboy met 8x M3 in de bay voor het kleine grut.)
vlieg net terug naar het HQ om de missie in te leveren, kom ik je Xenon L's tegen. knal er 1 af, andere bailed... WTF?! volgens mij is het bailen beetje verneukt met 2.6...
vind het niet heel erg opzich, kan wel wat starters cash gebruiken :)
Neuh, geen bailing issues in 2.6 gehad? Soms heb je mazzel en soms heb je pech, maar er is bij mij niet bijster veel gebailed.
mocht je trouwens nieuw schip bij een shipyard kopen, is het verstanding om de L varianten te kopen. die hebben dus meer equipment. hoef je zelf niet te zoeken naar shields en guns... mijn ervaring is dat die krengen lastig te krijgen zijn...
De L variant is handig als je niet al schilden en wapens op de plank hebt liggen. Ik koop meestal de S en bewapen het ding dan vanuit m'n Equipment TS (waar ik alle gestolen waren altijd in prop.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik ben nog nooit zo ver gekomen dat ik een grote vloot heb rondvliegen :(
maar heb meestal wel spul achter me aan vliegen.
TP met marines (extra)
TS met loots
TM met ecells en 2 van die split M5'jes die zo snel zijn. voor jumpdrives als ik weer wat gecapped heb, en ruimte om fighters in te proppen als ik er weer een heb kunnen oppikken.
Die m5'jes vliegen op eigen houtje terug naar home of light voor nieuwe Jumpdrive (of ik koop nieuwe, kosten toch geen drol)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de lol van het spel is toch het hebben van een grote vloot die je helemaal bij elkaar gesprokkeld hebt? Ik vind het altijd intens gaaf om m'n eerste M7 en m'n eerste M2 te verkrijgen.
Meestal ga ik ze gelijk even proefrijden naar Xenon Core :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Zo gisteren flink doorgespaard en mezelf een nova vanguard met 3x 25MJ shields gegeven! woohoo, Eindelijk aan de fighting missions beginnen!

Trouwens, wat ik mij afvroeg, waar en wanneer kom ik de eerste plot mission tegen?? Ik heb er nog geen enkele gezien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt als het goed is al een message in je log zitten over de eerste missie. De rest is niet echt goed verstopt ofzo dus die vind je vanzelf als je met de eerste een stuk op weg bent.

offtopic:
speelt Tepelstreeltje trouwens als L2P Tepelstreeltje COD:MW2?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 15:42 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste