Terran die disruptors willen? Bedoel jij geen TerraCorp? Dat is namelijk wat anders

Ik had alleen gehoopt dat de trade parameters wat meer geautomatiseerd waren. (Zoals bijv. in railroad tycoon 3. Ga naar x en laad daar Y, ga dan naar Z en verkoop daar Y en koop W. Dit heb ik helaas niet kunnen vinden zodat je om de haverklap ieder bootje moet instrueren wat te doen.
Dit strookt niet met:
(heb alle trade upgrades en extensies)
Met Trade Software Mk3 (te koop bij de betere Teladi Equipment dock of Terracorp HQ in Home of Light) kun je namelijk het Trade commando "Start Sector Trader" geven, waarmee je scheepje volautomatisch gaat handelen in een door jou op te geven sector.
Heb wel gelezen dat er scripts zijn die dit verbeteren maar heb me daar nog niet in verdiept. Ik wil wel graag in vanilla blijven spelen.
Dat vanilla daar kom je nog wel van terug, maar 't is een goede manier om het spel te leren spelen (de meeste scripts zijn wel een beetje cheaterig).
Zodra ik wat poen heb wil ik wat fabriekjes bouwen. tot een complex in Presidents end.
Iemand nog tips wat daar neer te pleuren voor een beginnend speler.
Niet in P.E. bouwen is tip 1 als je het wilt verdedigen: alles en iedereen komt door die sector heen. Sorry.
Goeie startbouwsels zijn een Silicon Mine L in Antigone Memorial, welke je met E Cells voedt en welke genoeg Silicon levert voor de hele Argon en Boron cluster in die hoek van de kaart.
Wat ook werkt is even rondneuzen: in Boron space kun je geen Wheat kopen, maar ze kopen het wel graag. Dus in een Boron sector (niet het clustertje bij Argon Prime, maar in de andere drie hoeken) een Wheat farm beginnen is een goed idee. Stott Spices worden gekocht door de Argon, dus een 2-fab complexje in Omicron Lyrae is ook een idee. Zo kun je meer foodstuff verpatsen dus ik zou zeggen, go forth and ontdek!
Persoonlijk is mijn eerste bouwsel altijd iets dat geld oplevert: goedkope schilden! 1 MJ en 5 MJ schilden zijn prut op je fighters maar ze verpatsen lekker. Ammo voor wapens verkoopt slecht zodra de EQ docks en Mil bases volgeladen zijn, maar raketjes kun je meestal wel redelijk verkopen. Lichte wapens doen het wat dat betreft meestal ook wel redelijk.
In jouw geval, als je toch al in PE aan het bouwen bent, zou ik daar Silicon en Ore mines aan knopen, natuurlijk van het type L, en dan 2x Crystal Fab L, 2x Cahoona Bakery L, 2x Cattle Ranch L, en 1x Solar Power Plant XL eraan. Dan produceer je gratis ecells en Ore en Silicon die je kunt verpatsen of middels het toevoegen van nog een food-loopje en wat wapen- en schildfabrieken om kunt zetten in bewapening voor je defensieve aanvalsvloot of eventueel om te verpatsen.
En hoe dit een beetje te beschermen tegen andere schurken dan ikzelf.
12 LAsertower factories met supporting loop bouwen, en de output met een 20-tal Super Freighters opslaan. Elke SF naar een gate in de buurt schoppen en daar je cargobay dumpen. als je eenmaal 300 of 400 Lasertowers hebt verdeeld over de gates en nog eens een bulk van die dingen zo door de hele sector getrooid hebt komt er helemaal NIETS meer levend door die sector heen wat jij niet goed vind. Dan één SF gebruiken om nieuwe aanbouw te blijven plaatsen (ter vervanging van kapotte LTs, als er eens een hele vloot door een gate komt en je een paar LTs verliest.)
Als je zelf ooit die sector nog in wilt, is het handiger een paar Destroyers door je sector te strooien. Ik ondersteun die altijd met een Defense Team (6x Heavy M6, 2x M8) en separaat daarvan laat ik de sector patrouilleren door een Interceptor groep (10x Dragon M6 met ISRs op de punt en PBE op de turret). Uiteraar maak ik m'n eigen Hornet missiles waarmee ik alle schepen helemaal volprop en "Fire Missile" kans op 80% of hoger.
Echter, de beste verdediging is niet een goeie aanval, maar géén aanval. Ook niet op jou dus. Pik een paar lege sectoren waar niemand heen wil en waar niets achter zit, en bouw dáár je complexen. Als er onverhoopt ineens toch dingen heen gaan vliegen heb je ene Pirate Base in je sector en kun je daar mooi je illegale meuk dumpen.
Ik ben zelf na de installatie van Windows 7 per ongeluk opnieuw begonnen (dat maken van backups, daar ben ik echt een ster in

) en ditmaal met een Vanilla game waar ik Marine Repairs en The Marauder aan toe gevoegd heb, en een hekwerk scriptje om zelf gates te maken of verwijderen tussen sectoren. Marine Repairs eenvoudigweg omdat ik anders toch op de bank ga hangen met een boek terwijl m'n spacesuit reparaties doet, en die gates om het leven een keer écht anders te maken
House rules:
- versie 2.5 RC2 spelen
- geen automated traders (ook niet aan fabrieken dus!)
- geen fabrieken tot ik m'n eigen TL heb
- geen complexen (inclusief geen autotraders wordt dit nog lachen...)
- alleen savegame laden als ik zelf dood ga: als ik een scheepje of marine verlies, dikke vette pech.
- schepen kopen: alleen tweedehands, geen nieuw spul.
- equipment: kopen wat te koop is bij Pirate Bases en bij EQ Docks als ik mag landen. maar dat mag ik niet vaak want:
- race rank: geen vriendjespolitiek: alles is voor Knettie. Race rank verbeteren mag als ik iets moet kopen, maar ik selecteer prooi vrijwel uitsluitend op cargo en scheepje.
- kutten met gates: als ik wat sterker ben is het doel alle Xenon sectoren aan elkaar te linken door de Xenon sectoren bij Ocean of Fantasy aan Core 023 te linken, even als 101. 101 verder nog te linken aan de Xenon sector bij Eighteen Billion. Tot die tijd heb ik alvast mezelf misdragen en de North gate van Maelstrom aan een nieuwe West Gate in Farnham's Legend geknoopt. Daar is nu ineens een hele grote Pirate sector cluster en met wat build missies ook een levendige bedrijvigheid in fabrieken, welke allemaal traders aantrekken, welke ik natuurlijk allemaal beroof
Goeie vangsten tot dusver:
Een Boron M7M (Kraken dacht ik?) die ik wegens het hebben van één Flail en 3 Hammers maar verpatst heb voor Marine training (van de 20 aanvallende mariniers had ik er nog 2 over na het boarden

2 ster fighters FTL )
Een Teladi TL welke helaas na het capturen overvaren werd door een Teladi Shrike die wat moeite had met mijn acquisitietechniek. Dat kostte me ook m'n...
Een Boron Hydra met welke ik wou gaan boarden tot bovenstaande gebeurde in m'n eerste boarding actie
Mijn vlootje:
1 Mamba VG met PBG en PBE voor het losschudden van cargo en het vangen van TS en M3 scheepjes
1 Nova VG voor het ION-D-en van TPs en M6en.
1 Zephyrus om bovenstaande heen en weer te slepen van sector naar sector. Met 5 Marines aan boord om m'n fighters te repareren voor de verkoop aan The Marauder.
6 Perseus (1 VG) die met PAC, PBG, HEPT en IRE "bewapend" zijn en welke uitsluitend dienen ter verdediging van:
2 Super Freighters vol met allerhande waardevolle zooi, zoals wapens, schilden, raketten en nog meer wapens en schilden. En Fighter Drones. like, 400 van die dingen ofzo

Do not mess with my storage freighter.
Korte termijn doelen: een M6 ritselen voor boarding. Een M7M met pods regelen voor boarding, en dan een M2 ritselen voor Kontschopping. En dan? Die Xenon sectoren linken werkt alleen als ik er heen vlieg en op de plek waar de gate moet komen een marker aanwijs, dan naar d andere sector en daar ook een marker aanwijzen. Dus em, ik moet 3x naar Core 023 vliegen. Ik heb wel vloot te bouwen zeg maar