Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
beetje laat, maar nog bedankt voor je reactie! :)

Ut/St ben ik compleet van afgestapt. Wat nog wel een vaste bron van inkomsten geeft zijn factories. In x3:R nooit zo actief mee geweest, meer in TC zijn ze gewoon goed uitgewerkt.

Nu ook voor de eerste keer een schip gecapt :*) Na tijdje sparen de boron m6 gekocht, en wat marines getraind. Defend station missie en capturen die hap.
Gebeurde wel wat geks bij het capturen. Er sprong een astronaut uit het schip die schijnbaar naar een station wou vliegen. Dis ik pik em op, blijkt het een 4 sterren marine te zijn :? Weet 100% zeker dat die niet van mij was, maar nu dus wel.

Hebben jullie trouwens al unknown objects gezien? Ben ik met een factory in hilla`s joy bezig, komt er opeens een ufo langsvliegen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:05

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Geen dank ;)

ja, dat zijn easter eggs :)
moet je voor de gein es external view van ze doen, ze maken ook erg vaag geluid.

Je marines krijgen levels in fighting als ze schepen cappen, geen ervaring in andere dingen though, dus vreemd dat je ineens een 4 star marine op pikt :P
zou kunnen dat die op het schip zat wat je probeerde te cappen en door een glitch (of wat dan ook) over is gelopen naar jou kant :P

Probeer voor de grap een Hyperion Vanguard te cappen (niet te koop, vliegen rond in paranid sectors).
Ding is vrij snel, kan goeie wapens fitten en heeft 2 turrets voor en 2 achter. ZIEK grote cargo bay (voor een M6, 3333 units) en ziet er nog goed uit ook.
Is al tijden mijn favo schip. omdat hij snel is kan je gemakkelijk voor een schip komen om je marines er uit te gooien. Enige nadeel is dat hij geen IonD's kan fitten, maar gelukkig wel PBE's. welke ook weer ideaal zijn voor M4's en M5's.
De HEPT's in de 2 front turrets doen meestal de rest wel stuk maken ^^

Gooi trouwens niet teveel levels in je marines, met 3 sterren in alles moeten ze als het goed is alle commonwealth schepen kunnen cappen. (tenzij ze anti pirating devices aan boord hebben natuurlijk)
De gasten die goed in fighting zijn geworden (dus 4 of 5 sterren) zijn de enige die ik hoger train dan 3 sterren. (elite squad bouwen om Xenon schepen te cappen, oooit, als ik me verveel ofzo :P )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:34

SG

SG surft naar info hardewaren

Sfinx- schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:09:
Ik merk toch dat de CPU de bottleneck is in mijn systeem (E8400, HD4850 Gainward GS 512MB). Jouw CPU is (voor zover ik weet) niet bepaald beter dan de mijne.

Als je kijkt naar de laatste benchmark op de frontpage van de HD4890's, zie je trouwens nog maar eens dat een GPU maar optimaal presteert als de CPU ook mee wil... wat had je hiervoor van videokaart?
'n eVGA 8600GT
Heb even Crysis warhead uitgespeeld en ben bezig met Fallout3.
Even in Antigonal memorial even mijn Complex viewen. Dat werd de gebruikelijke slide show.
Had ook 8GB gekocjht maar mijn MSI K9aP is daar allergies voor. :(

Maar heb zo'n idee dat AMDTI en nV niet voor deze game optimaliseren.
Ikkan nu wat zwaardere GFX instellingen zetten 4x AA en 8x AF en de scheepje zien er smooth uit.
Uiteraard nog steed weg blijven uit sectors met grote complexen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:53:
Probeer voor de grap een Hyperion Vanguard te cappen (niet te koop, vliegen rond in paranid sectors).
Ding is vrij snel, kan goeie wapens fitten en heeft 2 turrets voor en 2 achter. ZIEK grote cargo bay (voor een M6, 3333 units) en ziet er nog goed uit ook.
Hey bedankt voor de tip heh :(
Ik gebruik een Terran Katana als boarding scheepje, zodat ik m'n zwakkere TPs in diverse bases m'n marines kan laten trainen. Met mijn trouwe Eclipse "Bzzzzt" en Katana "Busje komt zo" ben ik al een poosje m'n marines aan het trainen op TPs en sinds ze 2 combat sterren hebben gaan we M6jes proberen.
Nemesis. Geen probleem.
Nog een Nemesis die de eerste komt helpen. Dank u wel, dat is scheepje twee :+
Dragon... lastiger maar geen grote bezwaren.
Heavy Dragon, ging makkelijker omdat ie minder snel beweegt en dus grondig doorbakken was voor m'n Katana in de buurt was.
Hyperion Vanguard: eerst schiet dat ballending m'n Eclipse aan flarden, de tweede poging gaat het goed tot in een onbewaakt moment het ding m'n Katana met één schot weet te raken van z'n laatste gun, en scheurt de Katana met 10x M/AM de Hyperion aan vellen... Shift + L maar weer.
Poging drie, de Hyperion eindelijk volledig ontwapend en met ionD structureel onder vuur gehouden zodat hij rondjes om me heen vliegt, boarding actie lukt ook, marines vechten zich naar binnen, deck1 clear, deck 2 clear, boarding op failed - alle 5 marines dood |:(
SHIFT FUCKING EL!
Ben maar weer op Nemesisjes gaan jagen, want ik werd een beetje sjaggo van die Hyperion.

Ik heb trouwens ivm een onverwachte overstap op Vista (voor m'n werk) het spel opnieuw geinstalleerd, gelijk naar 2.0 gepatched en origineel gelaten. Omdat iemandop het egosoft forum schreef dat de computer in het Duits veel minder lamballig praat, zodat je kans hebt dat de tekst ook daadwerkelijk uitgesproken is vóór je in slaap valt, heb ik het spel nu in het Duits. Ik kan je vertellen dat je je helemaal rot zoekt naar sectoren omdat de namen niet meer kloppen, en dus ook het overzicht in je Properties scherm weg is (Cloudbase South East, Wolkenbasis Süd-Ost, is van boven naar beneden verhuisd bijvoorbeeld. Legend's Home, Heimat der Legende, zit net als vijftien andere sectors onder de H nu en je blijft letters duwen op je tobo voor je de juiste sector in beeld hebt.)
Ik moet bekennen dat het spel in 't Duits op zich wel redelijk speelbaar is (mits je je lachspieren in bedwang kunt houden :+ ) en dat de boordcomputer inderdaad veel sneller is en ook geen last meer heeft van slechte balancering van het volume: in het Engels waren sommige soundbytes echt heel veel luider dan andere, in het Duits is de voice constant op één volume en schrik je dus niet omdat voor dat ééne wapen de soundbyte heel hard was opgenomen.
De voice-overs zijn trouwens soms wel heeeeeel slecht - ik ben opgehouden met Boron aan te vallen en ipv daarvan Paranid en Split gaan doen, want de waanzinnig foute Boron soundbytes gingen me écht de keel uithangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

probeer de terran Vidar anders, daar heb ik mijn Hypervan ook mee gecapped.
ding heeft vrij veel shields voor een M6, dus je kan die hyperion vanguard vrij goed tanken.
ik heb met ongetrainede fighter marines alles gecapped tot nu toe. (brigantine, meerdere M7M's en M7's en zooi M6jes.) gewoon goed kijken of er marines aan boord zijn. belangrijkste is dat ze door de hull heen komen en niet het hele bootje uit elkaar trekken. (ie, mechanic, engineering en hacking skills op redelijk niveau).

Naast de hyperion vanguard, HCP en de springblossom heb ik eigenlijk nog geen andere m6s gevonden die ik de moeite waard vind.
had misschien beter niet met de 3 beste schepen kunnen beginnen toen ik m6s ging vliegen.
(HCP trouwens onderaan, ding is leuk omdat hij veel verschillende wapens kan fitten, meer niet)

Springblossom vind ik trouwens butt ding, kan niet met de guns omgaan en hij lijkt wel van papier... in men hypervan houd ik het langer vol dan in men springblossom... (misschien dat ik er gewoon nog mee moet leren vliegen hoor :) )

Duitse X3? hell no! betty is niet perfect, but we love her anyway :)

spoiler over terran plot
spoiler:
de vidar krijg je in het verloop van het terran plot

katana ziet er verder ook goed uit, iets sneller als een vidar, evenveel shields. vidar heeft 10(!) main guns ipv 6, en maar 2 turrets.

[ Voor 5% gewijzigd door TepelStreeltje op 29-04-2009 15:52 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was opnieuw begonnen nadat ik vier van de plots uit gespeeld had heh :+ I know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Ik heb een tijdje niet echt veel kunnen spelen, maar nu terug lekker bezig.

Panther is leuk maar ik vind die Tigers er veel beter uitzien, heb me dan maar eentje aangeschaft als extra ondersteuning :) In de toekomst wil ik er nog eentje. Verder ook het CODEA script ontdekt - dat pas recent vertaald is trouwens. Schitterend script voor Carriers!

Ben er alleen nog niet 100% uit wat ik wil als type voor mijn M3/4/5 fighters die de vaste support vloot zullen worden voor mijn Panther...

Hebben jullie al Carriers met een heuse vloot en zoja, wat voor type fighters gebruik je erbij?

[ Voor 3% gewijzigd door Sfinx- op 29-04-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Helaas geen geld voor geen carrier hier :9

Had laatst een hoge Boron race rank gehaald, king`s knight geloof ik dat het was. Komt er opeens iemand met een missie naar me toe.
"Ja me vrienden gingen even naar xenon core 023 om te kijken of er misschien wat leuks te vinden is. Ze zijn echter niet meer teruggekomen, kan jij ze terug halen?"
Ja hallo zoek het zelf ff lekker uit :+ Hadden ze maar een jumpdrive mee moeten nemen :)

Heb verder terran plot uitgespeeld, het einde kwam sneller dan ik dacht!

Kleine spoiler betreft Terran plot
spoiler:
Had trouwens wel last van bugs(?) toen ik bij de aarde aankwam. Zet gewoon me schip braaf op de autopilot om te dokken, wordt ik continu neergeknald :?, pas na meerdere keren was het gelukt om te dokken...

Nu maar eens de Final fury missies proberen. Vorige keer dat ik eraan begon werd de eerste missie een groot drama. Dacht namelijk dat ik tegen de kha`ak moest vechten, zie ik opeens 5x xenon M6 voor me neus. Heerlijk als je zelf in een mamba zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

over die boron:
spoiler:
das ook een plot, voor the hub, ga niet meer verklappen, maar is niet echt voor fighters, maar voor traders/builders.

en terran plot is idd best wel buggy, vaak saven en eigenlijk docking computer hebben voor als je op dat punt komt.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ondertussen heb ik mijn Panther voorzien van 8 Elites, volledig uitgerust met PRG's. Toch een heel ander gevoel om deze in actie te zien, mooi per 2 en een pak efficiënter om kleiner grut uit te schakelen op grotere afstand. Bovendien ziet het er knap uit ook, vanavond eens 'n screenshot nemen van mijn vlootje :)

Verder heb ik nog wat leuke scripts gevonden:
  • Fighter command hotkey - Deze gebruik ik om met 1 sneltoets mijn persoonlijke M3 te launchen en over te nemen, erg handig! Let op: de documentatie is in het duits, het heeft nog meer opties maar die heb ik niet nodig.
  • Follow me/remember homebase - Dit eenvoudig scriptje zorgt ervoor dat wanneer ik van schip verwissel, het vorige schip mij volgt en niet meer doelloos blijft hangen zoals in vanilla. Bespaart weer een hoop klikwerk :)
  • Trade overview - Nog in alpha status maar eindelijk heb ik het ideale script gevonden voor statistiekjes bij te houden van inkomsten/uitgaven! Houdt per trader / station een logboek bij van inkomsten en uitgaven, althans van diegene die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfinx- schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:55:
Ondertussen heb ik mijn Panther voorzien van 8 Elites, volledig uitgerust met PRG's. Toch een heel ander gevoel om deze in actie te zien, mooi per 2 en een pak efficiënter om kleiner grut uit te schakelen op grotere afstand. Bovendien ziet het er knap uit ook, vanavond eens 'n screenshot nemen van mijn vlootje :)
Waarom Elites. Van alle dingen die je kunt kopen, vind ik dit wel de aller aller sufste keuze die er is. Elites zijn echt rotzooi. Solanos als je snel met PRG dingen stuk wilt hebben, Eclipses als het allemaal wat grovver moet en je PBG wilt gebruiken. Of, als je veel OOS bent terwijl je carrier z'n werk doet, Scimitars met 6x EMPC.
Als je geen Argon vriendjes bent kun je Mambas of Chimeras gebruiken. Maar echt, Elites? Why?!

/me heeft van het weekend z'n eerste doelen bereikt: (weekend: donderdagavond tot zondag avond)
• Een TL gekaapt. (Teladi Albatross die net m'n eerste Mines afleverde in Asteroid Belt - de Terrans vinden het best als je je misdraagt in hun voortuin.)
• een zelfstandig complex in Asteroid Belt dat Ore, Silicon, 1MJ en 200 MJ shields, chips, computerbits, teladianium en eCells maakt. De oplettende lezer zal hier Hub components in terug zien... ;)
• drie assault teams gemaakt gebaseerd op skills (combat/hack/tech/engi):
The Nerds (0of1/2/2/2) (+/- 15 man)
The Whizzkids (2/3/3/3) (+/- 8 man)
The Wiseguys (3+/4+/4+/4+) (6 man, waarvan één in training en 5 in m'n boardingship: een M6 Katana.) :+
• een M6 gekaapt die ION-D kan mounten (Argon Centaur uit Elysium of Light, Argon vind het best, Goner worden pissed maar boeiend.)
• Een M7M gekaapt (en vervolgens verkocht ivm lompheid :'( )
• een Terran Yokohama gekocht en uitgerust met SSC en MAMLs voor de verdediging van genoemd Plexje
• Lasertower fab, Space Fuel fab toegevoegd aan Complex, met wat gekochte satellietjes en een berg gebouwde lasertowers het complex voorzien van de broodnodige "aan de deur wordt niet gekocht" maatregelen tegen onredelijke Split en Paranid die discussies willen beginnen over van wie die M6 en TL class schepen waren waarmee ik m'n Complex bekostigt heb.
• Xenon Q gesloopt met m'n Eclipse (PBGs en blijven vuren vanaf een lastig te raken puntje onder z'n staart) in Boron space zodat ik weer bij de Boron mag landen.
• Boron rang weer hoog genoeg gemaakt om te kunnen traden en fabrieken te kopen (ik wil de hub gaan doen komend weekend)
• Terran rang weer opgevijzeld naar waar ik wapens en schepen mag kopen na een onfortuinlijk ongelukje waarbij m'n Yokohama "Big Ass Bumpersticker" een Katana en diens gehele supportwing tot schroot beukte bij het uitkomen van de noordelijke O.A. in Jupiter (woepsiepoeps... :$ )

M'n M7 maakt me al redelijk grijs nu.
Voor er guns op zaten zat ie al dik in de schilden en, op weg naar de Torus, was ik hem vergeten. Ik zit in Jupiter een beetje te nietsen terwijl ik in m'n Properties scherm bezig ben, en voor m'n ogen maakt de Katana wing zich op om door de Accellerator te duiken, komt er ineens van de andere kant ene enorm wit gevaarte dat *baf* de hele wing platmaait. "hihihihihi... hi..... hi? Waarom is dat ding groen omkaderd?" *checkt race-ranking* ah crap :'( !
Toen er eenmal guns op zaten liet ik hem, om te testen of ie OOS een beetje wilde, Thuruk's Beard in duiken om daar op Split te gaan schieten. gig best, dus IS even proberen: Split schieten in Pirate Alley. Raakt het takke ding een Teleadi Shrike, heel de wereld ineens rood en de Yokohgama heeft geen anti-capital wapens in vanilla, dus met MAML tegen IBLs :'( Dat ging maar nét goed. (hooray for 5 GJ schilden)

Als ik de Hub 1/3 gedaan heb hoog tijd om de Terran plot line maar weer eens door te spelen zodat ik kan beginnen aan Aldrin - ik wil die Terran fabrieken die erin schijnen te zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 14:58:
[...]

Waarom Elites. Van alle dingen die je kunt kopen, vind ik dit wel de aller aller sufste keuze die er is. Elites zijn echt rotzooi. Solanos als je snel met PRG dingen stuk wilt hebben, Eclipses als het allemaal wat grovver moet en je PBG wilt gebruiken. Of, als je veel OOS bent terwijl je carrier z'n werk doet, Scimitars met 6x EMPC.
Als je geen Argon vriendjes bent kun je Mambas of Chimeras gebruiken. Maar echt, Elites? Why?!
Misschien beter nog eens vermeld: ik speel met de CMOD inclusief Improved Ships plugin - deze rebalancet zowat alle ship stats. Snelheid moet je dus niet vergelijken met vanilla, mijn Elites vliegen aan 250m/s. Ik zou voor Solano's gegaan zijn aangezien die 75MJ shield hebben, maar die vind 'k niet zo mooi. Estethica is ook belangrijjk ;)

Belangrijkste reden is dus het uitzicht, de Elite leunt het dichtste aan bij mijn ideale voorstel van een 'fighter' [referenties: X-wing fighter uit StarWars, Viper uit Battlestar Galactica]:

Afbeeldingslocatie: http://www.monicahelms.com/blog/wp-content/uploads/2008/02/x-wing.jpg

X-wing

Afbeeldingslocatie: http://x3tc.ru/x3_img_ship/59615026a821sc.jpg

Elite

Uiteraard ben ik ook van plan om een aantal M3's toe te voegen... dan komt de Eclipse wel in aanmerking, die leunt dichter aan bij mijn beeld van een 'bomber' à la Raptor uit BSG :+

EDIT: Was ik bijna vergeten - nog een voordeel van de Elites is de back turret! Kans om door missiles uit de lucht geknald te worden is een pak minder.

[ Voor 4% gewijzigd door Sfinx- op 04-05-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfinx- schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:49:
[...]
Misschien beter nog eens vermeld: ik speel met de CMOD inclusief Improved Ships plugin - deze rebalancet zowat alle ship stats.
Eh.. "debalancet" is het dan :+
Maar ja, dan zijn alle schepen ineens anders, dan is het vergelijkingsmateriaal inderdaad weg ineens.
EDIT: Was ik bijna vergeten - nog een voordeel van de Elites is de back turret! Kans om door missiles uit de lucht geknald te worden is een pak minder.
Dit in tegenstelling tot de Eclipse en Chimera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Heb x3 tc van steam gehaald, maar nu wilde ik de manual uit printen maar dat zijn nogal wat zwarte pagina's.
Weet iemand waar ik een printer friendly manual kan downloaden of ergens een control layout met beginners guide kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:51:
[...]

Eh.. "debalancet" is het dan :+
Maar ja, dan zijn alle schepen ineens anders, dan is het vergelijkingsmateriaal inderdaad weg ineens.

[...]

Dit in tegenstelling tot de Eclipse en Chimera?
Eclipse & Chimera zijn M3 fighters, ik heb ondertussen trouwens al enkele Eclipse toegevoegd :) Die hebben uiteraard ook turrets, zelfs 2 (front & back) buiten de main slots.

Elites is mijn voorkeur voor M4. En ik was lichtjes te enthousiast over de snelheid, ze vliegen 'slechts' aan 180m/s, niet 250 :P Eclipse vliegen aan 130m/s. Net een vuurdoopje gegeven en niet laaiend enthousiast over, om eerlijk te zijn... ze werden aan mootjes gehakt door een bende Falcons (mix van Vanguard & Hauler), maar waren wel in de minderheid moet ik toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

JVLK schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:11:
Heb x3 tc van steam gehaald, maar nu wilde ik de manual uit printen maar dat zijn nogal wat zwarte pagina's.
Weet iemand waar ik een printer friendly manual kan downloaden of ergens een control layout met beginners guide kan krijgen?
printer friendly, geen idee...
beginners guide? staan SHITLOAD guides op de forums van egosoft. in dit topic staat ook wel veel info.
de flight instructor helpt je ook wel redelijk goed. en het lijkt wel beetje op freespace, dus als je dat kent is het schieten en vliegen niet zo lastig. (ik mistte alleen de afterburner in het begin nogal, en de warp functie :) )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhond
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2023
Sfinx- schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:55:

Trade overview - Nog in alpha status maar eindelijk heb ik het ideale script gevonden voor statistiekjes bij te houden van inkomsten/uitgaven! Houdt per trader / station een logboek bij van inkomsten en uitgaven, althans van diegene die je wilt.
[/list]
Het lukt mij maar niet om dit script werkend te krijgen. ik heb het script gedownload en volgens de instructie in mijn TC map uitgepakt.
Met shift + F5 zal je het moeten kunnen activeren maar er gebeurt helemaal niks.

Hoe heb jij het werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Gewoon de boel uitpakken in je TC directory is voldoende.

Dan staan er bij je Interface Controls 2 hotkeys extra (helemaal onderaan) die je kan toewijzen aan wat je maar wil. Standaard waren ze bij mij niet toegewezen trouwens, ik weet niet waar je die shift f5 vandaan haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me krijgt het capturen met z'n M6 door :D
In de afgelopen paar dagen binnengehengeld:
2 Yaki Ryu (sold)
8 Split Elephant (sold)
4 Split Dragon (sold)
2 Split Hvy Dragon (sold)
2 Hvy Centaur Prototype (1 actief in gebruik als capship, 1 verpatst)
3 Paranid TL (verpatst)
1 Hyperion Vanguard (in gebruik als sectortrader annex Paranid killer in Argon space)
3 Split Cobra (1 in dock, 2 verkocht)
1 Split Panther (geen Flak aan boord... sukkel :+ Verkocht ter bekostiging van m'n nieuwe Flagship)

Ik heb nu de Hub af, en heb een HQ klaar liggen in m'n EQ dock in Mars, wachtend tot ik m'n supportplexje af heb en schepen kan gaan bouwen. (de hub plot heb ik ietsje gecheat met een aanpassinkje van Apricotslice waardoor de benodigde hoeveelheid meuk met een nulletje gereduceerd wordt... en het meeste heb ik gejat, geplunderd en gestolen in Split en Paranid space 8) )
Ik heb ook de Terran plot af en wil nu aan de Aldrin Missions beginnen, maar daar moet je schijnt het weer eerst de Goner plot en Operations Dinges-hoe-heet-het-ook-weer in Argon Sector Mnogwat afhebben.
Dus ik heb mezelf een Kha'ak bestendig scheepje verschaft: Argon Titan FTW (lekker goedkope destroyer, prima tegen Kha'ak M5jes :+ )
Ik heb wel zoveel gemodde meuk aan boord dat er ondertussen van mijn spel ook weinig origineel meer is... de Titan kan links en rechts PBCs mounten, net als de Cerberus. Helaas voor de rest van de wereld kun je bij de Marauder PBC fabs kopen... Dat Kha'ak schieten gaat werken :D
Met een paar snelle Corvettes (heb ook nog een vlootje Terran en ATF spul rondvliegen...) een M7M en een Yokohama met fusionbeams en MAML moet dat goed gaan komen.

Is er een manier om bij de Goner weer zo ver op goeie voet te komen dat je missies mag gaan doen? Ze zijn een beetje boos over het verdwijnen van een stuk of driehonderd Rangers... O-)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik probeer X3:TC ook te spelen. Alles loopt helemaal prima, totdat ik in het trade-scherm van een basis kom.
Alles gaat dan echt als stroop (1 frame per 4 seconden ofzo), het geluid hapert ook. En ik vermoed dat er rechtsboven een filmpje of plaatje moet zijn, maar bij mij is dat een zwart vlak.

X3:TC staat als als exception bij de audio en video decoder van ffdshow.

Herkent iemand dit probleem?

Verder loopt het allemaal prima, alleen kan ik niet traden, wat nogal onhandig is in dit spel :P

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 13-05-2009 09:26 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 23:40
Kzou even je Codecs nalopen..X3 Gebruikt deze nogal.. Probeer eens CCCP Codec pack oid (eerst evne oude verwijderen).

Volgens mij zit het in ieder geval in je codecs. (als je steam version heb zou je ook nog even je game kunnen verifiën)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Subslider schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:52:
Kzou even je Codecs nalopen..X3 Gebruikt deze nogal.. Probeer eens CCCP Codec pack oid (eerst evne oude verwijderen).

Volgens mij zit het in ieder geval in je codecs. (als je steam version heb zou je ook nog even je game kunnen verifiën)
Dat vermoeden had ik ook, maar behalve ffdshow heb ik geen codecs (Win7).
En bij ffdshow staan ze nu in de exception-list.

Misschien heeft het ermee te maken dat X3:TC Directshow probeert te gebruiken in plaats van Media Foundation? (Maar dan zou dit probleem ook bij Vista-gebruikers voorkomen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
mm dat durf ik je niet te zeggen sorry, ik heb zelf ook win7 met steam version en CCCP codec pack en heb geen problemen. (ook zonder cccp (clean win install) heb ik hier geen problemen mee) mischien raad om ffdshow opnieuw te installeren?

Edit: OH gevonden - http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=217747
Dat al geprobeerd?

[ Voor 15% gewijzigd door Subslider op 13-05-2009 14:04 . Reden: Nieuw linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Subslider schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:03:
mm dat durf ik je niet te zeggen sorry, ik heb zelf ook win7 met steam version en CCCP codec pack en heb geen problemen. (ook zonder cccp (clean win install) heb ik hier geen problemen mee) mischien raad om ffdshow opnieuw te installeren?
Guess So.
Zal het allemaal maar eens opnieuw installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:13:
/me krijgt het capturen met z'n M6 door :D
In de afgelopen paar dagen binnengehengeld:
2 Yaki Ryu (sold)
8 Split Elephant (sold)
4 Split Dragon (sold)
2 Split Hvy Dragon (sold)
2 Hvy Centaur Prototype (1 actief in gebruik als capship, 1 verpatst)
3 Paranid TL (verpatst)
1 Hyperion Vanguard (in gebruik als sectortrader annex Paranid killer in Argon space)
3 Split Cobra (1 in dock, 2 verkocht)
1 Split Panther (geen Flak aan boord... sukkel :+ Verkocht ter bekostiging van m'n nieuwe Flagship)

Ik heb nu de Hub af, en heb een HQ klaar liggen in m'n EQ dock in Mars, wachtend tot ik m'n supportplexje af heb en schepen kan gaan bouwen. (de hub plot heb ik ietsje gecheat met een aanpassinkje van Apricotslice waardoor de benodigde hoeveelheid meuk met een nulletje gereduceerd wordt... en het meeste heb ik gejat, geplunderd en gestolen in Split en Paranid space 8) )
Ik heb ook de Terran plot af en wil nu aan de Aldrin Missions beginnen, maar daar moet je schijnt het weer eerst de Goner plot en Operations Dinges-hoe-heet-het-ook-weer in Argon Sector Mnogwat afhebben.
Dus ik heb mezelf een Kha'ak bestendig scheepje verschaft: Argon Titan FTW (lekker goedkope destroyer, prima tegen Kha'ak M5jes :+ )
Ik heb wel zoveel gemodde meuk aan boord dat er ondertussen van mijn spel ook weinig origineel meer is... de Titan kan links en rechts PBCs mounten, net als de Cerberus. Helaas voor de rest van de wereld kun je bij de Marauder PBC fabs kopen... Dat Kha'ak schieten gaat werken :D
Met een paar snelle Corvettes (heb ook nog een vlootje Terran en ATF spul rondvliegen...) een M7M en een Yokohama met fusionbeams en MAML moet dat goed gaan komen.

Is er een manier om bij de Goner weer zo ver op goeie voet te komen dat je missies mag gaan doen? Ze zijn een beetje boos over het verdwijnen van een stuk of driehonderd Rangers... O-)
zei ik toch :)
stelt niet zo veel voor dat cappen met een M6.
met een M7M is het nog simpeler. moeilijkste is uitrekenen hoeveel missiles je nodig hebt :P

Ik merkte alleen wel dat met 2.0 het iets lastiger is om je pod te lanceren... die wil niet weg als de shields niet heeeeeel dicht bij 0% zijn... dus je kan niet ALLES van 50km afstand schieten. (dus je torps met flails en pod met flails) ik blijf meestal op 15km afstand, zodat de vliegtijd niet zo heel lang is.

Moet weeres gaan spelen echt, te weinig tijd gehad laatste paar weken... heb alleen nog terran plot gedaan, de rest ligt nog allemaal open...
maar eerst een missile plex bouwen, denk dat een M7 met flails wel goed gaat werken in de final fury missies in combi met een M2 met PPC's :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
anandus schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:04:
[...]
Guess So.
Zal het allemaal maar eens opnieuw installeren :)
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=217747
Dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja.
Ook FFDShow verwijderen helpt ook niet.
Maar het lijkt mij toch echt een codec-bugje.
Even kijken of het scheelt als ik het spel opnieuw installeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinaDani
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07 10:50
Ik zit wat meer naar deze game te kijken. X3 vond ik niet zo, maar ik kwam ook nooit goed op gang door gebrek aan uitleg en tutorials. Is dit bij X3:TC opgelost?

En weet iemand wanneer de Gold Edition in de winkel ligt? X3:TC lijkt me een toffe game, maar ik wacht liever op de gold edition zodat ik X3 ook voor een prikkie binnen krijgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Tja, X3:TC heeft uiteraard een steile learning curve maar als je ietwat geduld hebt, spartel je door je eerste frustraties heen en heb je een pracht van een game, waarin ik zelfs na ondertussen maanden spelen nog elke dag nieuwe dingen ontdek en beleef.

Wat ik begrepen heb (nooit de vorige edities gespeeld) had je in het verleden een gebrek aan een deftige interface als leek, en was de gamepley voornamelijk ettelijke menuutjes doorscrollen eer je een simpel commando kon laten uitvoeren.

Dit is zoiezo enorm verbeterd, buiten de sneltoetsen heb je een gelikte interface waar je met 2 à 3 kliks zowat alles kan doen, van trade commandos tot wings aansturen, setup van je weapons loadout etc.

Ik had van mijn leven nog geen X-game gespeeld, en ik denk dat ik na pakweg 1u handleiding lezen :+ en 5 minuten staren en wat vanalles uitproberen gedurende een half uurtje toch al doorhad hoe ik moest rondvliegen, een eenvoudige missie aanvaarden en zelfs hoe ik op vijanden moest schieten.

Na enkele dagen ben je volledig opgeslorpt in het X universe en wil je niks anders meer 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Sfinx- op 14-05-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfinx- schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:22:
Ik had van mijn leven nog geen X-game gespeeld, en ik denk dat ik na pakweg 1u handleiding lezen :+ en 5 minuten staren en wat vanalles uitproberen gedurende een half uurtje toch al doorhad hoe ik moest rondvliegen, een eenvoudige missie aanvaarden en zelfs hoe ik op vijanden moest schieten.
de X3TC handleiding (koop de box versie, niet Steam!!!!) bevat een prima handleiding om te beginnen als een trader en eerst eens wat knaken te verdienen. Er stata ook een hoop in uitgelegd over complexen bouwen, fabrieken aansturen, schepen cappen, etc. D'r is veel te leren en dus duurt het een week voor je het echt door hebt, maar het is niet zoals bij Reunion dat het eigenlijk onspeelbaar is voor je de handleiding door hebt gespit. Ik speelde vroeger (op mijn 386 SX 16) Elite en wilde dus dolgraag instappen in het X-liefdesbootje en ben telkens na het zien van het spel gelijk weer weggerend van de besturing.

Ik ben aan X3TC begonnen, omdat er in de review stond dat als je de vorige spellen ook graag gespeeld had maar de controls onoverkomelijk kut vond, je dan met dit spel blij zou zijn. Zo gezegd, zo gekocht. Het resultaat?

veni, vidi, vloekie
spoiler:
Ik kwam, ik zag, ik vloog tegen een ruimtestation omdat ik met de cameracontrols zat te spelen in plaats van op te letten...

Sindsdien geen seconde het gevoel gehad dat het onspeelbaar was vanwege de controls, maar ik leer nog wel regelmatig dingen bij (het cappen met M6 klasse schepen is nu bijvoorbeeld pas écht onder de knie hier.) en ontdek ook nog regelmatig nieuwe dingen.

Ik heb af en toe zo'n game die je koopt en blijft spelen, of waar je telkens naar terug komt. S.T.A.L.K.E.R. is zo'n game. COD4 ook. The Witcher idem. Maar X3 TC heeft die hele reeks spellen van de troon geschopt en ik speel naast X3 alleen nog effe snel Fallout 3 (uitgespeeld en niet meer gestart - hartstikke leuk maar X3 lonkt) en af en toe 's avonds een uurtje of twee COD4 multiplayer. Op een eigen server met maten, en dan alleen omdat ik met m'n vrienden wil ouwehoeren.
Na enkele dagen ben je volledig opgeslorpt in het X universe en wil je niks anders meer 8)
/me herkent inderdaad dit statement. Als de EU rechtvaardig was moest ik naar Nederland verhuizen om dit te kunnen spelen: alleen daar zou er gedoogbeleid zijn. Oh, en Frankrijk zou er stennis over schoppen en aan de Zuidgrens kon je geen internetcafé meer in lopen zonder een paar uitgetelde Fransen en Belgen en Britten slapeloos voor hun schermen te zien hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
DinaDani schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:03:
Ik zit wat meer naar deze game te kijken. X3 vond ik niet zo, maar ik kwam ook nooit goed op gang door gebrek aan uitleg en tutorials. Is dit bij X3:TC opgelost?

En weet iemand wanneer de Gold Edition in de winkel ligt? X3:TC lijkt me een toffe game, maar ik wacht liever op de gold edition zodat ik X3 ook voor een prikkie binnen krijgen kan.
Na is zeker een leuke game, heeft inderdaad wel enigzins wat inlees werk nodig maar is wel erg goed. Ikzelf ben nu geruime tijd bezig (2 sp.dist. Complexen / 40+ schepen) maar denk over een herstart..

spoiler:
Ben nu bijna bij de HUB quest aangekomen, maar ik wil deze eigenlijk nog helemaal niet doen omdat het een beetje aanvoelt als het einde van het spel.. (daarna dan nog PHQ maar dat zie ik erbij horen..)

Ik zou kijken naar de retail version btw ipv steam.. de laatste update (2.0) heeft 2 weken ofzo geduurd voordat deze op steam was... -.-
Als je toch gaat spelen (ik ben zonder manual begonnen) er is ontzettend veel informatie op de Egosoft forums te vinden, daar kun je praktisch alles wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Subslider schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:14:
[...]

Na is zeker een leuke game, heeft inderdaad wel enigzins wat inlees werk nodig maar is wel erg goed.
Hangt heel erg af wat je gewend bent. Ik heb in de tijd voor internetaansluiting (1e helft jaren '90) heel wat complexe spellen gespeeld waar documentatie ook brak was of ontbrak. Vergeleken daarmee is X leren peanuts, zeker als Elite, Privateer en Frontier bekende kost zijn. Als je daarentegen nooit een echt diepe strategy/handelsspel gespeeld hebt en gewend bent aan het handje meegevoerd te worden, dan is dit - zacht gezegd - even wennen.
spoiler:
Ben nu bijna bij de HUB quest aangekomen, maar ik wil deze eigenlijk nog helemaal niet doen omdat het een beetje aanvoelt als het einde van het spel.. (daarna dan nog PHQ maar dat zie ik erbij horen..)
spoiler:
Wees maar niet bang dat het spel binnenkort afgelopen is. Die hub quest duurt tenzij je *enorme* complexen gaat neerzetten weken op weken gametime.
Ik zou kijken naar de retail version btw ipv steam.. de laatste update (2.0) heeft 2 weken ofzo geduurd voordat deze op steam was... -.-
Als je toch gaat spelen (ik ben zonder manual begonnen) er is ontzettend veel informatie op de Egosoft forums te vinden, daar kun je praktisch alles wel vinden.
Eens. Je merkt heel goed dat Steam een extra laag vormt die de boel vertraagt. En ik blijf erbij dat ik zelf m'n install media wil hebben. Moet dan weer wel zeggen dat de copy protection (DVD er steeds in hangen) hoogst irritant is, en teleurstellend dat ze het bij 2.0 er niet zoals bij X3R af gehaald hebben. Misschien moet ik gewoon op zoek naar een NoCD :(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 00:16:
Moet dan weer wel zeggen dat de copy protection (DVD er steeds in hangen) hoogst irritant is, en teleurstellend dat ze het bij 2.0 er niet zoals bij X3R af gehaald hebben. Misschien moet ik gewoon op zoek naar een NoCD :(
Ik hou voor al m'n games een klein ISOtje van een paar MB wat ik kan mounten ipv de DVD in een drive te proppen. Komisch genoeg werkt vooral met Tages bescherming Deamon Tools beter dan m'n echte DVD drive :+
Ik heb in de tijd voor internetaansluiting (1e helft jaren '90) heel wat complexe spellen gespeeld waar documentatie ook brak was of ontbrak. Vergeleken daarmee is X leren peanuts, zeker als Elite, Privateer en Frontier bekende kost zijn.
*O* Herkenning!
Op een 286 F19, F15 II en Apache Gunship spelen zonder handleiding... Daarbij vergeleken is dit allemaal tamelijk simpel.
De handleiding bevat zelfs een walk-through voor je eerste uur als tradr waarmee je genoeg geld verdient om je schip te upgraden, een start kapitaal op te bouwen en te investeren in je tweede schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Jep, niets leuker dan het langzaam ontdekken van een meesterwerkje zoals dit :)

Hebben de meer ervaren complex builders onder jullie wat tips voor me? Ik ben nu in het stadium dat ik vlotjes 50mil bijeen spaar met een paar missies uit te voeren, en het lijkt me stilletjes aan opportuun om wat voorzieningen zelf te maken zoals een shield complex, groter energy complex etc. Dit om mijn steeds groeiende vloot te voorzien ipv Traders de halve sector te moeten rondsturen om aan mijn behoeften te voldoen, en daarbij ongetwijfeld veel te veel te betalen.

Vooraleer ik er aan begin wil ik echter graag weten wat de mogelijkheden zijn om dat gedoe te automatiseren, ik heb het namelijk niet zo met elk schip handmatig te commanderen wat het juist moet doen om dit of dat fabriekje rendabel te laten werken.

Tot nu toe gebruikte ik de Station Financial Manager, echter niet helemaal 100% performant. Onlangs viel mijn oog op de Commercial Agent, die zou mij dan weer meer tijd kosten om alle traders manueel in te stellen...

Met tips bedoel ik een standaard (betrouwbaar gebleken) setup voor bijv. een medium shield complex, locaties, ... (oja, en hoe jullie die dingen wat proper aan elkaar breien zonder een half uur te klooien :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Sfinx- op 15-05-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinaDani
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07 10:50
Bedankt voor jullie replies allen. Toch maar eens op zoek naar X3TC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Hangt heel erg af wat je gewend bent. Ik heb in de tijd voor internetaansluiting (1e helft jaren '90) heel wat complexe spellen gespeeld waar documentatie ook brak was of ontbrak. Vergeleken daarmee is X leren peanuts, zeker als Elite, Privateer en Frontier bekende kost zijn. Als je daarentegen nooit een echt diepe strategy/handelsspel gespeeld hebt en gewend bent aan het handje meegevoerd te worden, dan is dit - zacht gezegd - even wennen.
Om een of andere reden heb ik Elite helemaal gemist. Ik PC game vanaf de 80386.
Weet alleen dat Elite procedureel is en realistischere Physics toepast.
Hoor wel dat ze met Elite4 bezig zijn maar eerst een andere game daarvoor nog uitkomt.
The Outsider?
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:53:
*O* Herkenning!
Op een 286 F19, F15 II en Apache Gunship spelen zonder handleiding... Daarbij vergeleken is dit allemaal tamelijk simpel.
F19? Mijn eerste PC game van microprose was F119 Stealth fighter. Misschien een 1 te weinig of een 1 teveel bij mij?
Opzich zijn de meeste dogfight sims nogal toegankelijk.
Behalve Tornado. Als een combat sim benaderd wordt op een manier zoals MS Flight sim.
De handleiding bevat zelfs een walk-through voor je eerste uur als tradr waarmee je genoeg geld verdient om je schip te upgraden, een start kapitaal op te bouwen en te investeren in je tweede schip.
Ja de manual bij deze versie is iig wel goed om beginners op weg te helpen.Denk dat egosoft dev team toch wel luisterd naar feedback en bewust zijn dat de instap curve toch wel hoog is. En een manual tochwel een must is. Niet alleen voor het prille begin maar ook als je verder komt en features gaat gebruiken waar je eerst wat capitaal voor nodig hebt.
--------------------------------

Maar ja ze bouwen voort op de UI legacy van de serie. Ik vind juist hun UI systeem juist slecht voor een combat en war en battle game. Voor traden voldoet het een beetje, kan ook beter. De space combat UI is wel op redelijk niveau. Maar eens komt je op het punt dat je capital ships carrier(S) en dus een vloot of meerdere hebt. Tja dan mis je nogal wat in die UI. Ja verder in de game wordt het een Fleet RTS game en verlangje naar homeworld interface om je schepen op een snelle toegankelijke in battle manier te beheren.

Daarnaast vind ik de X3 series kwa diepte en featureset een stuk dieper dan Freelancer of privateer. Dan zijn de UI eisen ook stuk hoger. Zijn niet veel games waar je ook capital ships speelbaar zijn op een, op eerste gezicht space fighter game. Dit trekt me juist zeer in X3 series.

Maar als je 3000AD series en dan de laaste Universal combat even een run geeft dan slaat dat compleet alles kwa onnodige UI complexiteit. Tja hier ook capital ships hoi hoi. Tot dat je iets wilt doen erin? Exit!

Voor Xseries. Iets heel simpels zoals het bezit lijstje in X3. Waar je alle bezittingen in ziet. Maar ook veel in beheerd moeten worden, is rond uit omslachtig, Vooral als daarmee vloten en fighter groups en traders en fabs moet beheren. Opzich als je de tijd neemt en er in verdiepd is het te doen met beperkingen, in vredige game tijden. Maar als je schepen in combat door zulke menu moet beheren is te omslachtig.

Ik mis een true capital UI combat systeem. Een capital ship is toch andere gameplay dan een fighter.
Ik mis een snelle toegankelijke tactical wingman screen.
Ik mis een snelle carrier command tactical screen/menu.
Ik mis een Fleet managing screen.
Ik mis een layer van abstractie. zoals een carier en fighters zijn een object. De fighter groups zijn sub objecten.en daar onder elke fighter .

Ik mis dus UI screen/systeem, die toegespits zijn om het huidige gameplay style die in focus is. Dus in combat mag er geen trade opties zijn dat maakt UI paar pages dik. En daar wil je niet doorheen spitten in de heat of battle of combat.

In combat lijst zou dus een carrier, als een geheel als een eenheid vermeld worden in die lijst. Of eerder een object hiarchie. en ook alleen maar de battle vloten. En appart reenforcement en support floten. Trade fab en bescherming en escort en patrol schepen niet in die lijst. Deze battle tactical screen moet met een knop beschikbaar zijn. Zonder door een groot filter tab te worstelen. Daarnaast je forces splitsen over main taken. Een fleet beheer screen. De bescherming fighter en sector patrols hoeven niet in een combat lijst weergegeven te worden. Maar moeten ergen ook als zodanig overzichtelijk ingesteld kunnen worden.

Dus op zich is een lijst leuk voor naar te staren in de zin van bezittingen. Maar als je effectief er mee wilt zijn moet die hele UI omgegooid worden wat beter bij de verschillende gameplay stylen die in de game voorkomen past.

Maar Universal combat is nog extremer dan X3. freelancer mist bepaalde UI intense features die X3 wel heeft. Dus grote kans op een UI die goed en af is. Ik vergelijk dus X3 eerder met Universal combat maar ook met Homeworld. Zie X3 als een Hybride.

Het grootste probleem van zulke resource managing en fleet managing en imperium managing games vind is. Dat geen 'emperor' zijn rijk beheerd tot op laagste niveau. Dat is net zoals dat één persoon elk individu in een land direct leid. En daarbij elke individu ook helemaal afhankelijk is van deze leiding. Innitiatief loos. Dus daarmee begeleiding intensief. En dat kan een mens niet. Wel een zeer krachtige computer die snel vele commands kan genereren, met uiteraard hele krachtige en complexe AI routines. Maar inteligente units kunnen maar moeten ook heel veel zelf afhandelen. Ook is er midden kader nodig waar er interactie tussen is. Samenwerking. Groep AI.

Zo'n game rust ook sterk op een AI engine die naast de wereld levendig maakt ook de Player bijstaat aangezien een empire van dodo's niet ver komt. Maar dan wordt de tegenstand ook wat zwaarder.

Zoals die UT universal trader met een triple scanner. Die zien dus als ze in sector jumpen of er al vijanden zijn of er vijanden naar zich toe komen. Dan meld je dit aan response fleet en jump je al ver voordat ze in fire range zijn naar een save sector. ipv eerst een burst fire incaseren en dan als er nog wat van je schip over is jumpen. Een Q maakt snel kortemetten met een trader dus deze form van AI maakt de game op dit gebied al minder micromaneging intensief. Dus zoals het nu is kies ik voor een trader met krachtige schilden

Tja dan zou je denken dat ik X3 niks vind maar dat is niet zo. Vind het een zeer unieke ruwe diamand met teer erover en zeer scherpe randen. Met ook features die erg trekken.Egosoft is die diamand een beetje aan het cleanen polischen en afwerken maar d'r zijn zoveel punten van verbetering. Zoals capitalship en boarding boeien me zeer. X3TC is weer een stap naar perfectie en 2.0 een stapje daarboven op. Maar ze zijn nog lang niet klaar.

Ik denk dat als ze de trilogie hiermee be-eindigen en ene nieuwe franchise opzetten hiervan leren en een nieuwe game engine ontwikkelen die de meeste op legacy beperkingen beruste minpunten aanpakken.

X3TC is wel een voorbeeld dat UI ontwikkeling bij vooral zo'n complexe game zeer belangrijk is. En deze genere in deze form nogal afhankelijk is van zeer uitgebreide AI systeem.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik kan me wel vinden in veel van je puntjes, maar veel van de beperkte mogelijkheden en leegtes zijn reeds opgevuld door de community, dit vind ik ook een prachtig concept. Meer nog, er komt binnenkort een release uit met enkele van deze scripts, wat een lead project moet zijn voor hopelijk nog meer.

Zo komen al deze pareltjes ook bij het grote publiek terecht, en niet enkel de beperkte groep die de mod forums doorspit, en het aandurft/wilt om deze te installeren.

Om een schitterend voorbeeld te noemen: het CODEA script maakt het beheer van een Carrier énorm veel realistischer en bovendien veel leuker. Personeel inhuren, betalen afhankelijk van hun rang, deze promoveren naar hun aantal vlieguren/kills, zijn gegroepeerd (object-oriënted voor de programmeurs onder ons ;) ) in battle groups die je zelf kan tunen. Ik ben volledig in de ban :)

Zeker nu dat de volgende release ook het beheer van de support capital ships zal ondersteunen. Dit komt al heel aardig in de buurt van RTS fleet management op grotere schaal, al draait het allemaal wel rond 1 Carrier. In de praktijk vlieg je als speler toch meestal met een dergelijke vloot rond. En je kan deze ook op afstand beheren uiteraard.

Verder kan je dergelijke vloten ook inzetten OOS, voor verdediging van sectoren enz.

Zoiezo is er nog veel ruimte voor verbetering en groei, er bestaat niet zoiets als de perfecte game. Ik verwacht in ieder geval een vervolg op de franchise, al is het misschien niet meer in het X universe. Zolang ze maar bij hun roots blijven en niet met een MMO gaan beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben het meer met SG eens. Het is fantastisch dat de X-series zo'n grote modding/scripting community heeft, maar wat de community doet zou om extra's moeten gaan, niet om basisfunctionaliteit.

De problemen mbt management van een grote vloot spelen al zeker sinds X2 (2003). In X3R is werkelijk niets veranderd op dat vlak, X3TC doet een paar stappen de goede richting in, maar het is nog steeds beroerd. Veel van de concepten die idd in RTSsen standaard zijn worden hier genegeerd. Dat is dood- en doodzonde.

Omgekeerd is het idee van zaken te delegeren mooi, maar de uitvoering ervan is meestal desastreus. De X-series wordt terecht bekritiseerd omwille van gare AI. Dan wil je niet dat diezelfde AI jouw beslissingen gaat maken. Kijk maar naar Master of Orion 3 voor hoe dat een goed spel om zeep kan helpen.

Maar goed, ondanks deze kritiek is er geen enkel ander spel dat in de niche van single-player strategische, real-time first-person space trader/shooter in de buurt komt van X. De combo van dynamic economy met open-endedness en een warme houding tov community is geniaal gelukt. Laten we alleen voor Egosoft hopen dat niemand anders zich succesvol hierop richt (Elite 4...), want UI issues een decennium laten sudderen over drie a vier major releases is nou niet bepaald concurrentietechnisch slim :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

dion_b schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:17:
Omgekeerd is het idee van zaken te delegeren mooi, maar de uitvoering ervan is meestal desastreus. De X-series wordt terecht bekritiseerd omwille van gare AI. Dan wil je niet dat diezelfde AI jouw beslissingen gaat maken. Kijk maar naar Master of Orion 3 voor hoe dat een goed spel om zeep kan helpen.
Dat er met geavanceerde AI feature de dev's er vaker een puinhoop van maken gaat het niet om. Ben ik wel mee eens. Maar dat is een andere discusie. Over het fenomeen brakke AI in games.
Wat wel het punt is dat deze Feature creep homeworld achtige fleet gedoe gameplay, juist geavanceerde AI heel hard nodig heeft. Eigenlijk crusiaal. Dat staat daar los van.
De AI wat er nu is. Hoefd niet zozeer brak als slecht gecodeerd te zijn, maar is juist zeer beperkt. Alsof ze simpele insecten emuleren. Simpel gedrag. Dat kan overkomen als brak maar het is meer het missen van AI features. Dit kan uitgebouwed worden. uiteraard in een brilliant of sloppy manier en heel uitgebreid of net genoeg. Het is alsof er weinig resources en mankracht in de AI gestopt is. Het is te basic.
'n Guru er 2 jaar op laten broeien en misschien krijg je iets never seen in game market. Of zijn minst iets wat redelijk de game op dat gebied completer maakt.

Maar als je bangt bent om te delegeren dan moet je als dev delegerende gameplay mijden. Dus die Fleet gameplay had geschapt moeten worden ipv een feature op te leveren waarvan de content en object instantering wel aanwezig is maar de UI en AI compleet onbreken of zeer ontoegankelijk is.
De reden dat freelancer wel af aanvoeld is dat ze features beperken, waardoor elke module van de game logic te overzien blijft in game software engenering prosces met een deadline en budged.
Wat ook van belang is, dat wat je opleverd af is en aan de kwaliteit eisen voldoet.

Want is zo'n feature wel feasable. Freelancer heeft online dat is standaard stuf voor dev's.
Ik ben geen expert maar team support AI is vaker brak dan helpvol. Zoals je al aangeefd. Dit mede omdat gamers zeer onvoorspelbaar kunnen zijn. En anticiperende AI of adaptieve AI die zich aan de speler aanpast, een AI guru mogelijk hoofdpijn bezorgt.Delegeren geld het zelfde voor. Misschien niet zomaar gedaan. Het is eigenlijk het zelfde als een Computer tegestander. maar dan computer medestander. Maar als je gamedesign en AI requierment erom vragen. Dan reserveer je wat budged voor een AI expert.

'n gamer of eerder gezegd een mens kan beperkt een aantal dingen tegelijk doen. Ook afhankelijk hoe intensief elke task is.

In een dogfight wat in seconden beslecht kan worden kan je er niet veel naast doen.
Dit houd in zeer snelle UI toegang die ook alleen het hoogst nodige bied voor snelle actie.
Dit houd in hooguit een wingman en iets anders. Je empire moet dan even full auto gaan en problemen zelf kunnen oplossen.

Wil je meer taken doen moet de gameplay pace omlaag.
Dit kan door een groter ship te zitten waar je minuten lang enige vijandig vuur kan incaseren.
ipv 1 á 3 dingen kan je 3 grote tot 7 kleinere dingen doen.
In vrede tijd zelf meer. En doet snelheid er minder toe. Maar dat houd niet in dat je van de UI een potje kan maken.

Het lijkt mij dus als speler onlogisch om als leidende spil van de fleet, in een fighter te zitten als onderdeel van een fleet in battle. Ik zet dan wel als lap middel mijn fighter in automode en laat de AI combaten en doe dan wat anders.
Je hebt dus op veel verschillende niveau assisentie van een AI medestander nodig.

Het lijkt mij overigens wel een monster taak om te doen, wat dev's zich uiteraard niet moeten onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik ben een week of wat geleden ook begonnen met X3:TC. Eerste dag dat ik het speelde was het 'mwah, wel leuk maar echt boeiend...?', maar 2 dagen later kon ik er gewoon niet meer afblijven :D

Begonnen als terran defender met een sabre. Op een gegeven moment werden station defence missions lastig door Ospreys die een bepaald wapen had die op een range van 2.5 KM gewoon niet mist. Komt door de combat mod geloof ik, want zonder die mod haalde ik ze erg makkelijk neer.

Toen overgestapt op een split mamba raider, 4x HEPT en 4x ECB + een mass driver erin, erg leuk schip ivt de Sabre. Na wat extra centen bij elkaar gespaard te hebben overgestapt naar een Chimera met ongeveer dezelfde setup. De extra shields zijn best handing. 25 MJ is toch zo weg als clusters gewoon bij elkaar blijven en het dus lastig is ze stuk voor stuk te pakken.

Geluk gehad met een retrieve ship mission, moest een Heavy Nemesis terugbrengen. Eerst geprobeerd te houden, maar zonder goede wapens was het lastig om de ineens vijandige Argon M1 + escorts van me af te slaan. Ding dus maar verkocht voor 10 mill waarmee ik een eerste complexje op heb gezet.

Na het voltooien van de terran plot een springblossom opgehaald en tot nu toe met 6x E-M/AML front, 2 E-SSC voor het kleine grut front, 2 E-SSC op de turrets op missle defence, en 4x EMPC achter op attack enemy. Gaat echt heerlijk. Enige probleem tot nu toe zijn Khaak corvettes in groepjes van 4+. Bij een patrol kreeg ik ineens 4 van die krengen op mijn dak. De snelheid helpt natuurlijk niet want die beam weapons missen schijnbaar niet. Ook hier de clusters erg lastig uit elkaar te krijgen.

Nu eerst eens kijken of ik wat E-EMPC's kan bemachtigen, wil eigenlijk die spitfyre wel eens proberen. Die kan ook M/AML gebruiken, maar met een cargohold van 200 schiet dat niet op. Schijnbaar zit er met de patch naar 2.0 een fabriekje voor E-EMPC's rond de jumpbeacon in Aldrin, maar die heb ik nog niet gezien. De normale eq's hebben natuurlijk niets. Als ik er geen vind dan probeer ik wel een springblossom met die dingen te cappen. Er schijnt een manier te zijn om 1 E-EMPC te verkopen en dan met inkopen van meerdere ships dezelfde terug te kopen, waardoor je de hoeveelheid vermenigvuldigt. Lijkt me wel lastig om zo'n ding te cappen vanwege de hoge snelheid die hij heeft...

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

met de aldrin expansion zijn er idd fabrieken bij gekomen. gewoon een bootje die sector laten mappen op een range van 400km.
half uurtje later heb je de hele sector :)
de outposts daar verkopen ook prototypes en experimentals, dus (als je er genoeg hebt) paar haulers der in gooien en opkopen zodra ze aanwezig zijn. Zo heb ik men sprinky ook vol gegooit.
ik heb men sprinky trouwens gekocht, cappen had ik geen zin in (rep loss...) en ding kost niet meer dan 10M.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Ik heb de mijne ook gekocht, ding was maar 6M ofzo :z . De comment over het cappen was meer om toch een eempc te krijgen mocht die nergens te koop zijn. Moet wel even een mod deactiveren zodat die lompe rots in Aldrin weer terug is, anders duurt het scouten een eeuwigheid. Zal wel leuk worden met de hoeveelheid ships die nu op de positie van die rots aan het rondvaren zijn :D

Ik heb tot nog toe 3x Unknown (EQ docks) gevonden en 2x Weapon Factory, maar die factories hebben geen EEMPC's. Hoeveel weapon factories zijn er in totaal?

Ik neem trouwens aan dat je het mappen van de sector met patrol command software -> scout for enemies kan doen of is er een handigere manier? Volgens mij is er ook explorer software, maar dat weet ik niet zeker.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raku schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:32:
Ik neem trouwens aan dat je het mappen van de sector met patrol command software -> scout for enemies kan doen of is er een handigere manier? Volgens mij is er ook explorer software, maar dat weet ik niet zeker.
Explorer software, "Map Sector" commando. Patrol software is voor patrouilles...
SG schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 16:15:
[...]

F19? Mijn eerste PC game van microprose was F119 Stealth fighter. Misschien een 1 te weinig of een 1 teveel bij mij?
Dat was F-117A wat jij bedoelde. Dat was min of meer een re-make van F19 maar dan met een kist die wel echt bestond, VGA graphics, en de keuze om realistisch bewapend te zijn (2x bay en verder niets) of "arcade" wat de F19 bewapening van 1x gun en 4x bay was. (in F19 had je dus alleen maar wat in F117a "arcade" heette.)

Maar dat was voor jouw tijd geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 18:45:
[...]

Explorer software, "Map Sector" commando. Patrol software is voor patrouilles...

[...]
Heb het gevonden, kon het op mijn werk niet even nakijken of dat er daadwerkelijk was. Die spitfyre loopt nu lekker rondjes te vliegen om Aldrin op zoek naar een factory.. hopelijk is dat ding er uberhaupt nog.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 18:45:
Ja handige software. 'n snelle Kerstel laten mappen en Advanced satelites in de cargo. :) en met grof timen laten droppen. Maar je kan ook een satelite netwerk droppen. Maar vind eentje voldoende voor de meeste sectoren.
Dat was F-117A wat jij bedoelde. Dat was min of meer een re-make van F19 maar dan met een kist die wel echt bestond, VGA graphics, en de keuze om realistisch bewapend te zijn (2x bay en verder niets) of "arcade" wat de F19 bewapening van 1x gun en 4x bay was. (in F19 had je dus alleen maar wat in F117a "arcade" heette.)

Maar dat was voor jouw tijd geloof ik :+
Nou eerder lekkende geheugen cellen. :+

F-19 Stealth Fighter (1987) // Dit was mijn eerste gekochte PC game en reed toen al brommer. 80386S 25Mhz

Maar heb ondertussen zoveel games gespeeld ik weet het niet meer exact en laat staan jaar en volgorde. :)

Die hele elite gedoe had ik toen gemist, was toen helemaal into combat sim's. Privateer was mijn eerste vrije cosmos spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Afgelopen week verder gegaan met FF plot. Erg leuk, maar die herhalingen zijn wel erg bagger zeg. Nu moet ik alleen sector 931 nogmaals opruimen, maar er spawned gewoon iedere keer een Destroyer :z

Had ik al gezegd dat ik met cmod speel? In deze draad had ik al gelezen dat die de Khaak Destroyer wat aanpast. Daar ga ik met mijn M6 niet tegenop kunnen, dus focus ik nu eerst op het bijeen krijgen van wat zwaarder geschut. Eerst eens een complex begonnen in Antigone Memorial, 4 zware keien verplaatst, maar wat een klotenwerk is dat. Wil niet weten hoe bagger het was pre-2.0 toen je met 2 m/s je roids moest verplaatsen. Heb nu 6x crystal fab, boron food loopjes , solar xl enzo in een loopje staan, denk dat ik eerst maar een missle fabje ga neerzetten (2x hammerhead, 2x tomahawk ofzo) en eventueel een droid fab.

Blijkbaar is die eempc fab er niet in mijn game (direct gepatched naar 2.0 na install) en is de 2e weapons fab ook weg. Nouja, ik red me prima met 6x P-SSC en 8x P-M/AML in de springblossom. Heb er een mod overeen gegooid die wat bugs oplost en de aldrin ships weer de oorspronkelijke weapons layout geeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Raku op 08-06-2009 11:22 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Speel nog steeds X3 TC 2.0 in vanilla.
Ben van oorsprong een speler die plot's links laat liggen en lekker vrij en blij mijn eigen ding in die abstracte beperkte universe doe. Cappen en het nieuwe boarden houd mij aardig zoet.
Allerlei scheepjes verzamel als in een postzegel verzameling dat vind ik leuk.

Maar die plot daar krijg je vaak van die excoticshe dingen als kado. En kom je in verboden sectors, die dan toegakelijk worden. Je eigen HQ.
Maar dit houd in dat je X3 speeld zoals je het niet wilt.
Rare plotjes meer aan eenschakeling van missies.
Traden en complex builden als een bezetene.
Dat deed ik eerst een beetje erbij zodat er wat cash flow was, nu wordt je door bepaalde plotten die richting in geforceerd.

De barrage missiles dwingen je tot 'n specifieke complex te maken, maar daar heb ik minder probleem mee voor een persoonlijk complex voor missile gedreven boarding avontuur te bevoorraden.

Ik vind dat X3 is uitgegroeid tot een nadruk op plot lijn en je als gamer er niet omheen komt. Of je blijft aardig achter gesteld.

Dat vind ik jammer. Ben met die Hub bezig maar niet actief.

Voor meer spel plezier in het vrije zoals eindelijk eens met fleets efficent te keer gaan is de UI te beperkt voor, maar ook de AI.
Daarvoor zou wat goed uitgewerkte fleet beheer en tactische mod wel welkom zijn.

Voor nu hobbel ik langzaam met grote tussen pozen door de plot lijntjes. En doe vooral cappen en boarden.
Af en toe even pak ik zo'n plotje weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Voor degene die het forum niet zo volgen, nieuwe patch is uit:
2.1 - June 2009

New Features and Improvements

- The Treasure Hunt Story Mission
- A fabled, unique ship to acquire
- Improved performance
- New Large Crystal Fab factories
- New functionality to run the game in the background, located in the gameplay options menu
- Improved tractor beam tow behaviour
- Improved Universal Trader
- Improved mine minerals command
- Added scan single asteroid command
- Several script optimisations
- Added sector camera button to the sector map
- Improved sector camera contrast
- Additional marine information in trade, freight and ship info menus
- Additional ship information in shipyard and HQ menus
- Reduced the number of crystals needed for the HUB repair mission
- Added mission service to buy asteroid information
- Several missiles rebalanced

Fixes

- Defend sector command fixed
- Patrol command fixed
- Freight transfer with multiple freight drones fixed
- Fixed the unbuyable drone factories in shipyards
- Fixed incorrect enemies during corporation missions
- Fixed several issues in freight scan mission
- Fixed several minor plot and generic mission issues
- Fixed marine selection during boarding
- Fixed marines being replaced by passengers after boarding pod destroyed
- Fixed several Mission Director bugs
- Fixed diagonal cursor movement in the sector map
- Incorrect station wrecks for Xenon stations removed
- Incorrect Terran station icons fixed
- Fixed Argon Gladiator right missile launcher
- Fixed Terran Skirnir forward missile launchers
- Fixed asymmetrical turret configurations on several ships
- Fixed compatible lasers for the Springblossom rear turret
- Fixed several ship graphical issues
- Minor improvements and bugfixes
Heb hem zelf nog niet geprobeerd, ik weet niet of de mods er een beetje mee samenwerken. Ik denk dat ik het van het weekend even ga proberen.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

klinkt goed!
heb het al tijdje niet gespeeld, maar dit zijn wel goeie dingen!

ben benieuwd hoe de UT's nu werken... in 2.0 had ik ze nog niet in gebruik (genoeg traders, maar gewoon te lui :P )

trouwens, iemand nog tips hoe ik een satalite netwerkje aan kan gaan leggen? Kan je dat een freighter automagisch laten doen of moet je alles zelf doen?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Explorer command software kan automatisch sattelites in een sector neergooien. Of je meerdere sectoren kunt pakken weet ik niet.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:39

JJJ

Net begonnen met X3.. de leercurve is nu minder steil geworden tov voorgaande versies imo :)

Ben alleen wel een Pirate Nova Raider tegengekomen in mijn Sabre, het lukt me alleen niet om hem neer te halen. Het lijkt wel alsof hij turrets aan de achterkant heeft... Is dit uberhaupt te doen of kan ik maar beter verder vliegen en hopen dat ik er later weer eentje tegenkom in een beter schip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

JJJ schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:54:
Net begonnen met X3.. de leercurve is nu minder steil geworden tov voorgaande versies imo :)

Ben alleen wel een Pirate Nova Raider tegengekomen in mijn Sabre, het lukt me alleen niet om hem neer te halen. Het lijkt wel alsof hij turrets aan de achterkant heeft... Is dit uberhaupt te doen of kan ik maar beter verder vliegen en hopen dat ik er later weer eentje tegenkom in een beter schip?
je Sabre is een M4, tegen een M3 (zoals een nova) kan het lastig zijn. en ja, hij heeft een turret op de achterkant van zen bootje. wel meer M3's hebben dat btw.
je kan het beste een Argon Nova Raider kopen trouwens (of kapen als het je lukt :P )

de terran bootjes zijn over het algemeen sterker dan de commonwealth schepen (meer shields, sneller en de wapens die er op gaan zijn sterker). enige nadeel is dat de wapens vrij traag zijn (bullet velocity) en dat het daardoor lastig kan zijn om kleine bootjes te raken.
Opzich moet een M3 wel te doen zijn denk ik. veel strafen (ASDW) en hopen dat hij bailed. heb je gratis M3 bootje er bij :D

spoiler over Terran plot.
spoiler:
je krijgt uiteindelijk ook een M3 in de terran plot, dus je kan ook nog paar missies doen. uiteindelijk zelfs ook een M6 en beetje training hoe capturen met marines gaat. Deze Vidar kan je erg goed gebruiken om wat andere boten te gaan capturen :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raku schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 08:58:
Explorer command software kan automatisch sattelites in een sector neergooien. Of je meerdere sectoren kunt pakken weet ik niet.
Deploy Sattelite Network commando gebruiken, sector opgeven waar het netwerk naartoe moet, en een positie in de sector aangeven waar in alle tussenliggende sectoren een sat moet komen.
Je shcheepje gaat van waar hij is naar waar hij zijn moet in elke sector op de door jou aangegeven plaats een sat droppen. Ik gebruik hier een Kestrel voor, dan schiet het tenminste op.
TepelStreeltje schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:29:
je Sabre is een M4, tegen een M3 (zoals een nova) kan het lastig zijn. en ja, hij heeft een turret op de achterkant van zen bootje. wel meer M3's hebben dat btw.
Dit moet goed lukken. Terran schepen zij veel sterker dan de Commonwealth schepen van vergelijkbare grootte. Ik heb in m'n Sabre heel veel kills gemaakt voor ik overstapte in een Scimitar. Ook M3s en Pirate Ospreys.
Leer strafen.
je kan het beste een Argon Nova Raider kopen trouwens (of kapen als het je lukt :P )
Novas? Baggerdingen! Regel liever een Terran Scimitar, 6x EM Plasma Cannon erop en je hebt een vrijbrief om M3,4,5,6 en 8 te kontschoppen. M7 kost wel moeite (als ze geen flak hebben lukt het trouwens wel).
de terran bootjes zijn over het algemeen sterker dan de commonwealth schepen (meer shields, sneller en de wapens die er op gaan zijn sterker). enige nadeel is dat de wapens vrij traag zijn (bullet velocity) en dat het daardoor lastig kan zijn om kleine bootjes te raken.
Maar min of meer ongelimiteerde munitie met dank aan bezopen sterke weapon generators maken dat een kwestie van sproeien maar. Je raakt ze heus wel :+ Fighterdrones Mk1 zijn de enige dingen die lastig te raken zijn, de rest is echt koekie.
Raku schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:17:
Afgelopen week verder gegaan met FF plot. Erg leuk, maar die herhalingen zijn wel erg bagger zeg.
Hier zit ik ook tegenaan te hikken. Het klereding moet af om de Terran Conflict missies te mogen doen maar echt, wát een waardeloze kutmissies zijn dat. Ik blijf telkens convoys escorteren door de Unknown Sector. Ik heb daar ondertussen langs de lijn van gate naar gate 2 Skirnir, 4 Titans, 2 Aquilos, een Yokohama, een Ägir, een Vidar, 6 Katanas, 9 Springblossoms en een handjevol gejatte Commonwealth corvettes. OOS zijn die escort missies goed te doen - de M7Ms roeien alles uit in een oogwenk en wat niet direct gemissiled wordt krijgt een M2 en wat M6 jes en/of een M7 op z'n dak.
Maar het feit dat ik er al negen gedaan heb en nummer tien op me wacht ergert me echt helemaal lam. Ik heb nu een Orca rondfladderen om de M7Ms te bevoorraadden tussen de missies - hoe suf is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:43:
[...]

Deploy Sattelite Network commando gebruiken, sector opgeven waar het netwerk naartoe moet, en een positie in de sector aangeven waar in alle tussenliggende sectoren een sat moet komen.
Je shcheepje gaat van waar hij is naar waar hij zijn moet in elke sector op de door jou aangegeven plaats een sat droppen. Ik gebruik hier een Kestrel voor, dan schiet het tenminste op.

[...]

Dit moet goed lukken. Terran schepen zij veel sterker dan de Commonwealth schepen van vergelijkbare grootte. Ik heb in m'n Sabre heel veel kills gemaakt voor ik overstapte in een Scimitar. Ook M3s en Pirate Ospreys.
Leer strafen.

[...]

Novas? Baggerdingen! Regel liever een Terran Scimitar, 6x EM Plasma Cannon erop en je hebt een vrijbrief om M3,4,5,6 en 8 te kontschoppen. M7 kost wel moeite (als ze geen flak hebben lukt het trouwens wel).

[...]

Maar min of meer ongelimiteerde munitie met dank aan bezopen sterke weapon generators maken dat een kwestie van sproeien maar. Je raakt ze heus wel :+ Fighterdrones Mk1 zijn de enige dingen die lastig te raken zijn, de rest is echt koekie.
Ik was verlieft op men pirate nova raider. suf dat ik niet de argon versie gebruikt had (had er maar 6 van liggen...) maar erg fijn bootje verder.
Terran spul vond ik nogal beperkt door de wapens. de "kogels" gingen me echt te traag.
PBE's /PRG's werken prettiger voor klein spul. Voor het grote spul HEPT's.
ook het beperkte aanbod aan missiles is jammer.

Moet wel zeggen, de tijd dat ik in een sabre rond vloog is nogal ver achter me :P heb helaas weinig tijd om te spelen en heb pas 1 game gemaakt. (waar ik nu klein vlootje capitals in heb en paar leuke complexjes)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:39

JJJ

Ik heb X3 nu al een uurtje of 10-11 gespeeld en ben nog niet echt ver gekomen. Ik moet zeggen dat het vrij frustrerend kan zijn als je alweer geowned wordt door een vlootje van ~7-10 Xenon.. Is het misschien de bedoeling dat je de eerste 100 uur met een grote boog om groepjes vijanden heen vliegt ofzo? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJJ schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:20:
Ik heb X3 nu al een uurtje of 10-11 gespeeld en ben nog niet echt ver gekomen. Ik moet zeggen dat het vrij frustrerend kan zijn als je alweer geowned wordt door een vlootje van ~7-10 Xenon.. Is het misschien de bedoeling dat je de eerste 100 uur met een grote boog om groepjes vijanden heen vliegt ofzo? :X
Min of meer wel ja. Begin eerst maar met wat kleinere groepen aan te vallen. Of van die eenzame gevallen. daarmee je vaardigheden trainen en betere spullen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJJ schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:20:
Eh... denk je dat je in je eentje tegen tien man gaat winnen? Ben je IRL superman ofzo? :+
Probeer het eens rustiger aan te doen. doe wat defend station missies zodat je wat behoorlijke vliegtuigjes verzamelt, ga vervolgens die behoorlijke dingen verpatsen en koop een nette M6. Ga dáármee 7 tot 10 Xenon ownen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TepelStreeltje schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:29:
[...]

M4s zijn gebouwd om M3s neer te halen. Als je moeite hebt met het aanpakken van een Nova (al dan niet Raider) in een Sabre valt er maar één ding over te zeggen: you're doing it wrong

Eerste regel is ken uw vijand - als een M3 geen rear turret heeft kun je (als het 1-tegen-1 is tenminste) door je hogere wendbaarheid vrolijk op gelijke snelheid achter z'n aars zitten en die aan gort schieten. Maar als hij wel een rear turret heeft moet je dat anders aanpakken.

Tweede regel is raken, niet geraakt worden. Tenzij je een Mamba Raider tegenkomt heeft een M3 altijd meer schilden dan een M4. Nooit tov de vijand stilstaan, atijd lateraal bewegen. Het makkelijkste is om dmv strafe + roll in een soort kurkentrekkerbeweging op hem af te vliegen. Dan schiet hij op waar jij was, niet waar jij bent, en heb je geen last van die turret :)

Waar heb je het trouwens over mbt "zen bootje"? Ik ben nog geen Buddhisten tegengekomen in het spel - bedoel je Goner ships?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

dion_b schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:14:
[...]

M4s zijn gebouwd om M3s neer te halen. Als je moeite hebt met het aanpakken van een Nova (al dan niet Raider) in een Sabre valt er maar één ding over te zeggen: you're doing it wrong

Eerste regel is ken uw vijand - als een M3 geen rear turret heeft kun je (als het 1-tegen-1 is tenminste) door je hogere wendbaarheid vrolijk op gelijke snelheid achter z'n aars zitten en die aan gort schieten. Maar als hij wel een rear turret heeft moet je dat anders aanpakken.

Tweede regel is raken, niet geraakt worden. Tenzij je een Mamba Raider tegenkomt heeft een M3 altijd meer schilden dan een M4. Nooit tov de vijand stilstaan, atijd lateraal bewegen. Het makkelijkste is om dmv strafe + roll in een soort kurkentrekkerbeweging op hem af te vliegen. Dan schiet hij op waar jij was, niet waar jij bent, en heb je geen last van die turret :)

Waar heb je het trouwens over mbt "zen bootje"? Ik ben nog geen Buddhisten tegengekomen in het spel - bedoel je Goner ships?
ik weet hoe het werkt hoor ^^ z'n bootje bedoelde ik :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren na maanden de game weer reinstalled, was met mijn safegame toch nog maar 1 mil verwijderd van mijn eigen Mammoth.

Half uur later had ik hem: Mijn eigen Mammoth, met genoeg $ om een ore mine te bouwen.

Dus ik inladen, vergeet ik de Mammoth uit te rusten met gear. Dus ik naar de Shipyard.

Undock ik, zie ik de mammoth ricking Asteriod gaan en boom.. Weg mammoth....

Q_Q

Snel maar savegame gepakt.

Zijn er goeie mods die dit soort crappy AI aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, er is geen totale AI overhaul mod. Als je update naar 2.1 nu en 2.5 over een paar dagen / weken moet daar wel het een en ander in gebeuren schijnt het, maar collision detection blijft een heikel punt. Vooral als je slecht wendbare schepen hebt en SETA gaat gebruiken komt het niet goed. (de opmerking is dus ook geen SETA gebruiken in een asteroidenveld). Overigens is het normaliter gewoon een deukje in het schild maar als jij een Mammoth met 200 MJ schild tegen een bonk steen gooit gaat ie dat niet overleven nee.

Ik heb trouwens zelf erg weinig last van dumbfuckflying AI, al sinds 2.0.

Als je gewoon zorgt dat je out of sector bent als je TL aan- en afdokt dan gaat het wel goed, want als jij uit de sector bent wordt er geen collision detection gedaan. Ik laat m'n TLs en capships dus altijd docken voor ik zelf de sector inspring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende vraag:

Die combat mod, wie gebruikt deze nog sinds 2.0+?
Zouden performance verbeteringen in zitten in combat mod, maakt dit nog verschil met de 2.0+ updates/

Verwijderd

Ik zou niet weten wat die mod nog moet doen aan performance verbetering dan. Met 2.1 is de renderer onderrhanden genomen zodat je zelfs met Plexghetti con carnage nog speelbare framerates houdt. Speelbaar is wel wat qanders dan vloeiend, maar als je kijkt naar wat voor gigaplexen je kunt bouwen (d'r staat ergens een PDFje van mij een stuk naar boven, als je een voorbeeld wilt) dan is dat wel logisch.
De bijna verdubbelde framerate in het spel is een verbetering die geen mod gaat evenaren. Upgraden naar 2.1 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Hallo mensen,

Kan iemand mij zo zeggen hoe ik eigenlijk een van mijn schepen verkoop? Ik heb een paar oude scouts waar in vanaf wil, maar ik kan nergens vinden hoe!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je schepen laten docken bij een shipyard. Vervolgens kan je ze daar verkopen door daar zelf te docken of het op afstand doen indien je een trade extension (oid) geinstalleerd hebt .
Op het forum van egosoft is trouwens veel informatie te vinden. Het heeft mij veel geholpen toen ik begon met x3. Veel succes!

*edit*
weet hier toevallig iemand of er nog nieuwe spacesims op komst zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:23:
Je moet je schepen laten docken bij een shipyard. Vervolgens kan je ze daar verkopen door daar zelf te docken of het op afstand doen indien je een trade extension (oid) geinstalleerd hebt .
Op het forum van egosoft is trouwens veel informatie te vinden. Het heeft mij veel geholpen toen ik begon met x3. Veel succes!
Bedankt Socks, dat heeft me aan genoeg geld geholpen om een simpele Baldric (TS) te kopen... Wat mij opvalt is dat die nog steeds maar een totale cargobay heeft van minimaal 3000/maximaal 4500. In de manual die je via Steam binnen kunt halen, wordt geschreven over vrachten van iets van 11000.

Welk schiptype is het beste om op z'n eigen houtje te laten handelen? En dan bedoel ik dus niet eentje met maar 3000 cargobay-ruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Buran_ schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:07:
[...]
Bedankt Socks, dat heeft me aan genoeg geld geholpen om een simpele Baldric (TS) te kopen... Wat mij opvalt is dat die nog steeds maar een totale cargobay heeft van minimaal 3000/maximaal 4500. In de manual die je via Steam binnen kunt halen, wordt geschreven over vrachten van iets van 11000.

Welk schiptype is het beste om op z'n eigen houtje te laten handelen? En dan bedoel ik dus niet eentje met maar 3000 cargobay-ruimte ;)
Een hele grote cargospace heeft ook nadelen voor autonome handelaars, dus staar je daar niet blind op. cargo upgraden loont trouwens niet echt - voor de prijs van 1500 extra cargospace koop je nog 2 of 3 Baldrics.
kijk in je Encyclopedia in het spel wat je aan TSjes al gezien hebt, daar staat ook gelijk bij waar je het kopen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een rare bug gehad:

Mistral super freigher had 15000 cargo. Alleen 12000 was constant bezet, ook al haalde ik de gehele cargohold leeg inclusief modules. Gekeken of er schade was of iets anders, paar keer game client opnieuw opstarten: Nogsteeds.

Uiteindelijk verkocht en nieuwe voor gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Misschien een mod gebruikt die items aanmaakte? Als je bijv. cmod3 gebruikt en die later verwijderd heb je vaak capships die ineens zonder gamma ppc zitten, en dus wel gewicht innemen. Natuurlijk zitten er op je freighter geen ppc's, maar misschien iets soortgelijks?

Zijn er nog mensen die hier improved races gebruiken? Echt geweldig wat deze met het X universe doen. Khaak destroyers die ineens in sector jumpen, response fleet van het betreffende race spawned, enorme gevechten. Bijvoorbeeld hier in zyarths dominion, die overgenomen is door de Xenon:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xZ3sr0MZizW8QeIsfksGclJi/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Cr0qURy0MwQo6Xt3GiL9hBJt/thumb.jpg

Toen de carriers alle fighters loslieten ging het wel een beetje laggen, maar echt geweldig. Ook khaak die met xenon vechten om sectors is gewoon super. Het is alleen jammer dat je geen reward krijgt voor het clearen van een sector, maar ach.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn game werd intens traag van dat script. Ook na verwijdering van het script loopt dat spel niet meer speelbaar. En aangezien dat net het spel was waarin ik alle plots klaar had om de tweede Terran plot te gaan doen ben ik echt ENORM BLIJ met dat **********************************************script :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:49:
[...]

Een hele grote cargospace heeft ook nadelen voor autonome handelaars, dus staar je daar niet blind op. cargo upgraden loont trouwens niet echt - voor de prijs van 1500 extra cargospace koop je nog 2 of 3 Baldrics.
kijk in je Encyclopedia in het spel wat je aan TSjes al gezien hebt, daar staat ook gelijk bij waar je het kopen kunt.
Bedankt KnetterGek, dat is duidelijk genoeg :)

Ik zit nu met het volgende probleem. Ik wil mijn Baldric dus autonoom laten traden. Ik heb begrepen dat je dan de MK3 software nodig hebt, en dat je een piloot voor je schip moet hebben. Ik kan alleen nergens vinden hoe ik zo'n piloot zo gek krijg in mijn schip te klimmen. Kan iemand hier wat duidelijkheid over geven?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je MK3 Trading software koopt krijg je d'r een piloot bij :+
Dat is inderdaad even wennen, maar die schijn je dus inderdaad zo mee te installeren.

Als je later een nieuw schip koopt waar je de bestaande Sector Trader in wilt stoppen, dan heb je op het schip met mk3 ook special command software nodig. Maar dat kun je t.z.t. ook gewoon kopen, dat moet niet persé nu al.
Oh, by the by, als je traders in Terran space laat vliegen en zeker bent dat ze daar blijven kun je met het standaard 1 MJ schildje gewoon terecht - daar komt niets vijandigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raku schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:46:
Misschien een mod gebruikt die items aanmaakte? Als je bijv. cmod3 gebruikt en die later verwijderd heb je vaak capships die ineens zonder gamma ppc zitten, en dus wel gewicht innemen. Natuurlijk zitten er op je freighter geen ppc's, maar misschien iets soortgelijks?

Zijn er nog mensen die hier improved races gebruiken? Echt geweldig wat deze met het X universe doen. Khaak destroyers die ineens in sector jumpen, response fleet van het betreffende race spawned, enorme gevechten. Bijvoorbeeld hier in zyarths dominion, die overgenomen is door de Xenon:

[afbeelding]

[afbeelding]

Toen de carriers alle fighters loslieten ging het wel een beetje laggen, maar echt geweldig. Ook khaak die met xenon vechten om sectors is gewoon super. Het is alleen jammer dat je geen reward krijgt voor het clearen van een sector, maar ach.
Sow, welke HUD gebruik jij dan?

Mijn vlootje:

1 ] Argon Collosus
+ 3x Nova Sentinel + 1x Eclipse + 1x Nova vanguard + 5x Persues (10 fighters)
1 ] Argon Titan
1 ] Argon Heavy Centaur
1 ] Argon Cerberus
1 ] Argon mammoth

Van deze schepen is eigenlijk alleen mijn Collossus uitgerust met wapens omdat er amper wapens te vinden zijn. En dan ook nog eens een slechte loadout. Moet nog precies doorkrijgen wat de beste loadouts zijn.

Heb er nu zeker 8 Cluster Flak Array op zitten die het bootje in leven houd en alle overige slots zitten Phased Repeater Guns. Het is geweldig om te zien hoe het M3's van zich af houd, maar zodra M7 om de hoek komt word het wat spannender.

9 ] Freigthers allemaal als sector traders op goeie plekken

Heb me voornamelijk op Argon gericht, heb eigenlijk maar iets van 30% van de complete map verkent.
Zit er over te denken om mijn relaties met andere races te gaan verbeteren, zoals de Boron en vooral de Teladi.

Ben nu bezig me aan het inlezen voor het overnemen van schepen.

Heb begrepen dat:

Je hebt cargo life support nodig voor marines, maar deze worden ver weg verkocht door Terrans.
Of je hebt een schip nodig dat dit al standaard heeft, had begrepen dat dit voor argon de Minotaur is?

- overnemen:
Je moet shield naar beneden brengen, daarna met fighter drones deze op 0 houden.
Vervolgens kan je je marines erop af sturen, die een bepaalde ranking moeten hebben om een schip over te nemen.
Per marine ben je 1mil kwijt om ze naar Rank 5 op alles te krijgen.
Als je marines op de Hull zijn, moet je de schield onder 10% zien te houden.
Zodra ze binnen zijn moet je afstand nemen en wachten tot de klus geklaard is.
Je kan boarding pods extra gebruiken om grotere afstanden te overbruggen.

Klopt dit zover?

Heb ook een complex gebouwt om toch eens te kijken hoe dat in zijn werk gaat. Op dit moment maakt het voornamelijk Firestorm Torpedo's en Lasertowers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:27:
Van deze schepen is eigenlijk alleen mijn Collossus uitgerust met wapens omdat er amper wapens te vinden zijn.
Waarom koop je dan deze schepen? :?
Anyway, wapens zijn er zat te koop, en anders bespring je een paar weapon traders en high-tech traders, dan krijg je vanzelf wat je nodig hebt.
Of je bouwt een wapenfabriek ana je complexje.
Heb er nu zeker 8 Cluster Flak Array op zitten die het bootje in leven houd en alle overige slots zitten Phased Repeater Guns. Het is geweldig om te zien hoe het M3's van zich af houd, maar zodra M7 om de hoek komt word het wat spannender.
Dat wordt niet spannend, dan ga je dood. Een M7 is veel sterker dan een M1, de Cerberus uitgezonderd. Een paar salvo's IBL en je M1 ligt in puin. Maar als je alleen handelt, dan wordt je sowieso haast nooit aangevallen dus vooruit maar weer.
Ben nu bezig me aan het inlezen voor het overnemen van schepen.

Heb begrepen dat:

Je hebt cargo life support nodig voor marines, maar deze worden ver weg verkocht door Terrans.
Of je hebt een schip nodig dat dit al standaard heeft, had begrepen dat dit voor argon de Minotaur is?

- overnemen:
Je moet shield naar beneden brengen, daarna met fighter drones deze op 0 houden.
Vervolgens kan je je marines erop af sturen, die een bepaalde ranking moeten hebben om een schip over te nemen.
Per marine ben je 1mil kwijt om ze naar Rank 5 op alles te krijgen.
Als je marines op de Hull zijn, moet je de schield onder 10% zien te houden.
Zodra ze binnen zijn moet je afstand nemen en wachten tot de klus geklaard is.
Je kan boarding pods extra gebruiken om grotere afstanden te overbruggen.

Klopt dit zover?
Je moet om Marines te droppen een TP of M6 hebben met Cargo Bay Life-Support. En Marines uiteraard.
Je ragt met het scheepje naar keuze de schilden van je doel (TM, TL, M6 of groter, geen fighters of TSjes dus!) en zorgt dat die schilden onder de 5% blijven terwijl je TP of je M6 de marines dropt. (als je zelf M6 vliegt is dit makkelijker, maar M3 + TP werkt ook goed.)
(save 1: snel saven voor je marines dropt)
Schilden laag houden (absoluut onder de 9% !!!)
(save 2: zodra je marines aan het schip aangekomen zijn saven in een nieuw slot)
Zodra je marines binnen zijn neem je afstand. (save 3, weer een eigen slot)
Na een poosje heb je een schip of een groepje losvliegende mariniers.

Een scheepje met Ion Disruptors is het slimst om in te zetten als capper: je knalt eerst hard de schilden van je vijand af en met de ION-D frituur je de gevoelige electronica in de wapens zodat de rotzak ophoudt met je TP kapot knallen. Gewoon een kwartiertje blijven frituen tot alle wapens goed gaar zijn :+

Cappen met Pods is makkelijker maar je hebt er een Minotaur of andere M7M voor nodig, een bos flails, een paar hammers, en geluk dat de turrets niet net je boarding pod uit de lucht raggen en je mariniers om zeep helpen. Oefen eerst maar effe met een Heavy Centaur met 4x ION-D en 2x Plasma Burst Generator of Concussion Impulse Generators (voor de schilden.)

Cycrows enhanced boarding script is HEEL fijn in het begin, hotkeys en snelle mariniers maken boarding veel eenvoudiger.

Lesmateriaal:
http://rapidshare.com/files/254086378/Squiddy_EN.zip
Vervolgens de Advanced cursus:
http://rapidshare.com/files/254086377/Zen_EN.zip
Gevolgd door het vervolg (let op: hieraan pas beginnen als je de vorige af hebt! dit is een vervolg verhaal.)
http://forum.egosoft.com/...&postorder=asc&highlight=

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:35:
[...]

Waarom koop je dan deze schepen? :?
Anyway, wapens zijn er zat te koop, en anders bespring je een paar weapon traders en high-tech traders, dan krijg je vanzelf wat je nodig hebt.
Of je bouwt een wapenfabriek ana je complexje.
De schepen kocht ik omdat ik 500 milj. had maar geen andere doelen meer. Heb toen maar besloten mijn vloot te gaan aanschaffen. Had al een complex gebouwd.

Wapens zijn op, heb mijn Freigthers al 2 IRL dagen op pad gestuurd om Cluster Flak te kopen en Ion Disrupters e.d. maar zonder resultaat. Denk dat ik een complex moet bouwen, maar vind complexen bouwen niet het leukste werkje.
[...]

Dat wordt niet spannend, dan ga je dood. Een M7 is veel sterker dan een M1, de Cerberus uitgezonderd. Een paar salvo's IBL en je M1 ligt in puin. Maar als je alleen handelt, dan wordt je sowieso haast nooit aangevallen dus vooruit maar weer.
Heb meerdere M7's neergehaald maar wel met mijn Heavy Centaur als backup. Maar wel een aantal keer op 10% shield uitgekomen.
[...]

Je moet om Marines te droppen een TP of M6 hebben met Cargo Bay Life-Support. En Marines uiteraard.
Je ragt met het scheepje naar keuze de schilden van je doel (TM, TL, M6 of groter, geen fighters of TSjes dus!) en zorgt dat die schilden onder de 5% blijven terwijl je TP of je M6 de marines dropt. (als je zelf M6 vliegt is dit makkelijker, maar M3 + TP werkt ook goed.)
(save 1: snel saven voor je marines dropt)
Schilden laag houden (absoluut onder de 9% !!!)
(save 2: zodra je marines aan het schip aangekomen zijn saven in een nieuw slot)
Zodra je marines binnen zijn neem je afstand. (save 3, weer een eigen slot)
Na een poosje heb je een schip of een groepje losvliegende mariniers.
Maar komen schepen nou wel of niet standaard met Cargo Life support? Mijn Heavy Centaur kan ik bijv. geen marines mee kopen.
Een scheepje met Ion Disruptors is het slimst om in te zetten als capper: je knalt eerst hard de schilden van je vijand af en met de ION-D frituur je de gevoelige electronica in de wapens zodat de rotzak ophoudt met je TP kapot knallen. Gewoon een kwartiertje blijven frituen tot alle wapens goed gaar zijn :+
Heb TP's altijd links laten liggen omdat het haulers lijken te zijn?
Cappen met Pods is makkelijker maar je hebt er een Minotaur of andere M7M voor nodig, een bos flails, een paar hammers, en geluk dat de turrets niet net je boarding pod uit de lucht raggen en je mariniers om zeep helpen. Oefen eerst maar effe met een Heavy Centaur met 4x ION-D en 2x Plasma Burst Generator of Concussion Impulse Generators (voor de schilden.)
Had al begrepen dat je andere missles moet gebruiken om een soort van spervuur op te zetten zodat ze op je missles en niet op je boarding pods richten. Maar heb ook begrepen dat fighter drones helpen daarin.
Cycrows enhanced boarding script is HEEL fijn in het begin, hotkeys en snelle mariniers maken boarding veel eenvoudiger.
Dat was de eerste tip die ik met googlen tegen kwam :') Neem Cycrows boarding script! :D

Ik wil trouwens een aantal toevoegingen hebben maar twijfel of ze bestaan:

Bestaan er mods die je navigation beacons geven waar je naartoe kan jumpen? Heb wel een mod van Cycrows gevonden waar je random kan jumpen op elke plek in een stelsel, maar vind dit voor mijzelf dan toch weer niet zo realistisch.

Heb ook een script gevonden met hull repair drones, maar daar krijg je ook shield repair battery's bij... Wat ik weer niet wil gebruiken. Zou eigenlijk alleen een hullrepair drone willen en dat je dit ook daarwerkelijk kan kopen.

Ook vind ik het wapen arsenaal wat minder, maar heb al begrepen dat Terran andere wapens gebruiken die niet in de game encl. zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:27:
[...]

Sow, welke HUD gebruik jij dan?
Millitary HUD, staat op de download pagina van combat mod 3 (heb je geen combat mod voor nodig overigens)
vziw is clusterflak nog steeds onbruikbaar, de clusters zijn er klein en doen amper schade. Kan zijn dat ze dat inmiddels veranderd hebben, maar reguliere flak is wel een stuk beter voor AA.

Gebruik je trouwens mods? Als je cmod3 gebruikt of MARS kun je met het inlezen voor het cappen wel voor verrassingen komen te staan. Cappen van enemy capships is vrij lastig met MARS. Ook M6's is een stuk lastiger, niet alleen door het verbeterde turret script dat bij MARS meekomt, maar ook doordat veel schepen achterop FBL gebruiken. En die doet best wel pijn met cmod3 aan, in tegenstelling tot vanilla waar ze gewoon nutteloos zijn.

Moet zelf zeggen dat het wel een verbetering is, want met een M7M een capship cappen in vanilla is nieteens leuk meer, het is gewoon /veel/ te simpel. M6 is wel lastig, ook in vanilla, maar met wat oefening voor positionering gaat het prima.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Hia dreamcatcher, long time no seen :) (eve, remember ;) )

ik raad je stiekem aan ff de afgelopen paar honder posts door te lezen in dit topic, daar staan ook al veel vragen beantwoord.
ook rondzoeken op het egosoft forum is erg leerzaam.

om wat van je vragen te beantwoorden:
Cluster fak arrays zijn bende. werken niet.
FAA zijn wel ziek goed!
jumpen in een sector kan niet, je kan wel met je jumpdrive naar een andere gate in het system jumpen.

alle rassen verkopen net wat andere dingen, die FAA's worden alleen door de teladi gemaakt en verkocht (als ze uberhaupt al te koop zijn... anders kan je een fabriek gaan voeden en hopen dat je geluk hebt met het kopen, dingen doen er meerdere uren over om 1 batch te maken)
je kan beter traders gaan rellen in de pirate systems.

Mods gebruik ik zelf niet, zelfs cycrow's niet, nog nooit nodig gehad. sommige werken ook niet goed met andere dingen in het spel. CMOD werkt op lange termijn niet goed.
MARS weet ik niet precies (die zorgt er voor dat je turrets beter werken), maar schijnt wel goed te zijn. Hoewel de AI dan ook weer beter op jou schiet ^^

trouwens, heb in mijn Vidar ook M7's gesloopt, easy, gewoon scannen waar de wapens het zwakste zijn en daar onder/naast/boven gaan hangen :)
ook capturen van M7's gaat zo best wel makkelijk.

Geen enkele boot, behalve TP (transport - personell) komt met life support.
pas als je een bootje aant kapen bent, instaleren je marines er eentje gratis. anders kan je ze duur kopen. handig voor als je met een M6 gaat capturen (corvettes zoals de centaurs enzo) maar moet je wel ff kijken waar je ze kan kopen. earth torus is een hel, daar zou ik niet op wachten. voor die tijd heb je toch al een vidar die wel life support heeft trouwens.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:04:
Hia dreamcatcher, long time no seen :) (eve, remember ;) )

ik raad je stiekem aan ff de afgelopen paar honder posts door te lezen in dit topic, daar staan ook al veel vragen beantwoord.
ook rondzoeken op het egosoft forum is erg leerzaam.

om wat van je vragen te beantwoorden:
Cluster fak arrays zijn bende. werken niet.
FAA zijn wel ziek goed!
jumpen in een sector kan niet, je kan wel met je jumpdrive naar een andere gate in het system jumpen.

alle rassen verkopen net wat andere dingen, die FAA's worden alleen door de teladi gemaakt en verkocht (als ze uberhaupt al te koop zijn... anders kan je een fabriek gaan voeden en hopen dat je geluk hebt met het kopen, dingen doen er meerdere uren over om 1 batch te maken)
je kan beter traders gaan rellen in de pirate systems.

Mods gebruik ik zelf niet, zelfs cycrow's niet, nog nooit nodig gehad. sommige werken ook niet goed met andere dingen in het spel. CMOD werkt op lange termijn niet goed.
MARS weet ik niet precies (die zorgt er voor dat je turrets beter werken), maar schijnt wel goed te zijn. Hoewel de AI dan ook weer beter op jou schiet ^^

trouwens, heb in mijn Vidar ook M7's gesloopt, easy, gewoon scannen waar de wapens het zwakste zijn en daar onder/naast/boven gaan hangen :)
ook capturen van M7's gaat zo best wel makkelijk.

Geen enkele boot, behalve TP (transport - personell) komt met life support.
pas als je een bootje aant kapen bent, instaleren je marines er eentje gratis. anders kan je ze duur kopen. handig voor als je met een M6 gaat capturen (corvettes zoals de centaurs enzo) maar moet je wel ff kijken waar je ze kan kopen. earth torus is een hel, daar zou ik niet op wachten. voor die tijd heb je toch al een vidar die wel life support heeft trouwens.
Volg het topic al geruime tijd, heb het zelfs op 1000 pagina's ingesteld zodat ik het gehele topic in 1x kan door zoeken. Maar boarding is en blijft een weinig uitgelegd iets.

Heb jij 2.1 geinstalleerd? Heb nu 2.1 geinstalleerd en gisteren voor het eerst combat missies gedaan en stond eigenlijk verbaasd hoe goed cluster flak's zijn. Binnen 1 a 2 salvo's was al het kleine grut defect. Heb wel alle turrets ingesteld. Maar andere wapens zijn dus beter.

Jumpen in sector kan wel met Cycrows mod, maar ben benieuwd of er mods zijn die ook Nav. beacons toevoegen. Lijkt mij een stuk realistischer en ook minder crash gevoelig, ben heel veel rankings al kwijtgeraakt door te jumpen met mijn m1 in een sector en bovenop een ander te landen. Ik kijk nu eerst met Nav satelites of de gate leeg is, maar nogsteeds is het prutsen om de bugs heen.

Zit er ook over na te denken om te zoeken naar mod waarbij friendly fire wel aan staat, maar friendly crashes op je eigen schepen niet.

Gebruik nog geen CMOD en geen MARS mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Ik ben trouwens afgelopen week met een nieuw spel begonnen en het valt me op dat met de 2.1 patch de Final Fury missies veranderd zijn. Geen convooi escort meer, maar enkel 2 missies in de beide khaak sectoren de elkaar afwisselen! Een stuk leuker om te doen :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Final Fury is helaas random. Ik heb meer dan 20 escort missies gedaan. :r
Op een gegeven moment had ik 7 M7Ms en een Orca vol Flails om die sector schoon te houden terwijl de scheepjes erdoor vlogen en dan nóg een hele vloot M6jes met M8 support nodig hebben om die convoys aan te laten komen. Echt, walgelijke kutmissies als je combat rank wat hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Ja, ik kom er ook net achter... mijn vorige spel alleen maar convooi gehad... valt dus even tegen. Ik heb nog niet zo'n hoge combat ranking dus ik kan met een M6 gewoon alles af, dan valt het mee.

Deed je dat trouwens OOS? Vanilla OOS M7M's zijn toch best zwak geloof ik, maar dat weet je vast beter dan ik :P

Ik wil eigenlijk die OOS mod wel eens proberen, maar ben bang dat het wat teveel cpu gaat gebruiken allemaal (improved races, OOS mod, mars + enemy ships)

[ Voor 41% gewijzigd door Raku op 26-08-2009 16:18 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanilla OOS zijn M7Ms "da shit". Raketten hebben 0 vliegtijd: die komen gewoon aan als ze worden afgevuurd. Als je OOS blijft blijft die secotr ook prachtig Kha'ak-vrij zolang je raketten in je M7Ms hebt zitten. Een paar Adv Sats erbij en je verzekert je ervan dat er helemaal NIETS in de buurt van het konvooi komt. Behalve dan wat er spawned :(
Maar daar zijn dus die M6jes voor en een paar M8s om de KM6en aan vellen te raggen voor die een Springblossom stuk maken.a combat "tuning" en "verbetering" vind ik die mods allemaal kut eigenlijk.

De enige "mods" die ik gebruik zijn een paar scriptjes om dingen koop- en verkoopbaar te maken op meerdere plekken (zoals ATF schepen in The Moon en Jumpdrive, Transporter en Trade MK3 software bij een paar docks hier en daar), tubeless complexes (voor m'n framerate) en de community fix mod: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=239591
Oh en deze: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=223132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:24:
[...]

Volg het topic al geruime tijd, heb het zelfs op 1000 pagina's ingesteld zodat ik het gehele topic in 1x kan door zoeken. Maar boarding is en blijft een weinig uitgelegd iets.

Heb jij 2.1 geinstalleerd? Heb nu 2.1 geinstalleerd en gisteren voor het eerst combat missies gedaan en stond eigenlijk verbaasd hoe goed cluster flak's zijn. Binnen 1 a 2 salvo's was al het kleine grut defect. Heb wel alle turrets ingesteld. Maar andere wapens zijn dus beter.

Jumpen in sector kan wel met Cycrows mod, maar ben benieuwd of er mods zijn die ook Nav. beacons toevoegen. Lijkt mij een stuk realistischer en ook minder crash gevoelig, ben heel veel rankings al kwijtgeraakt door te jumpen met mijn m1 in een sector en bovenop een ander te landen. Ik kijk nu eerst met Nav satelites of de gate leeg is, maar nogsteeds is het prutsen om de bugs heen.

Zit er ook over na te denken om te zoeken naar mod waarbij friendly fire wel aan staat, maar friendly crashes op je eigen schepen niet.

Gebruik nog geen CMOD en geen MARS mod.
ik speel het heel af en toe nog, maar nog niet echt met 2.1 getest.
ik heb zon 30 FAA's, waar ik men brigandine en nog wat, geloof een M1 ofzo heb vol gegooit, naast alle front turrets vol met IBL (had geluk met het cappen van een M7, zaten 21 IBL's in :P )

Battle.net Spud#2543

Verwijderd

Sinds gisteren, niets gewijzigd, ineens overal ???? achter de text. En scripts worden niet meer geladen... lekkah dan.

Verwijderd

a script fucked your game :)
dit is dus waarom ik niet zo heel happig ben op een hoop va die scripts - dat combineren van die dingen is vaak levensgevaarlijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:56:
a script fucked your game :)
dit is dus waarom ik niet zo heel happig ben op een hoop va die scripts - dat combineren van die dingen is vaak levensgevaarlijk.
:') Levensgevaarlijk zal het niet zijn.

Weet niet of het script gerelateerd is, voorheen werkte het perfect. Na reinstall gaan die scripts lekker weer terug. :)

• Raku

Raku

Mental Aid

Ik backup tegenwoordig altijd savegames voordat ik weer eens wat scripts probeer. Zo heb ik gisteren even capship combat zonder cmod3 geprobeerd, maar dat is toch echt compleet anders.

Zonder cmod3 kun je op afstand met een paar salvo's van groot wapentuig alles kapot krijgen zonder zelf maar iets op te hoeven vangen. Met cmod3 duurt het een heel stuk langer en moet je flink wat manouvres uithalen om uberhaupt niet te dicht in de buurt van andere capships te komen. Als dat wel gebeurt ben je de sjaak, want straven is er dan niet meer bij. Met cmod3 moet je tegen 2 andere capships echt oppassen, want het duurt gewoon lang voordat je d'r een heb neergehaald en je zit dus een behoorlijke tijd allerlei ppc vuurwerk te ontwijken. Maar wel handig om het e.e.a. in perspectief te zien, want ik snapte dus echt niet hoe mensen met 1 capship hele sectoren leegkregen zonder zelf noemenswaardige schade op te lopen.

De vraag voor mij is voornamelijk wat ik het fijnste vind spelen. Ik snap dat in 'echte' ( :') ) situaties destroyers enorm veel firepower hebben en dus alles zeer snel in puin toveren, maar echt leuk is dat niet. Ik vond het een beetje te makkelijk worden, dus ik heb lekker weer cmod3 geinstalleerd.

Verder ook even RRF geprobeerd icm improved races, maar dat script maakt alles echt traag, en heeft niet zo heel veel toegevoegde waarde.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor X addicts is er maar één leven... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinstall: Issue fixed.
Alleen een mistral super freighter heeft weer een bug waarin 7000 cargo vol is, van de 11000 zonder enige reden waarom... :( Heb het hele schip gestript van modules en wapens en shields, maar zonder resultaat. Mooi klote dit.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Als dat het enige is zou je eventueel een cheat ding kunnen gebruiken om je mistral te verwijderen en even een nieuwe te spawnen. Je spel heeft toch al een modified tag, dus echt boeien doet het niet.

Of als je geld hebt en geen zin hebt om dat op te zoeken gewoon verwijderen en een nieuwe halen, dat is wat ik zou doen iig.

[ Voor 24% gewijzigd door Raku op 28-08-2009 15:23 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog geen mods geinstalled, maar wat doet dat modified tag dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Die zorgt ervoor dat je die saved games niet meer kan gebruiken in vanilla. Dus vooraleer je mods installeert kan je best je savegames backuppen, om te vermijden dat indien je toch niet zo happig bent op de mod, niet meer kan verder doen in vanilla.

Ik ben trouwens al een tijdje gestopt met spelen, toen ik gestopt was had ik een heel aardige vloot en een hele resem aan mods geinstalleerd om het leuk te houden. Kijk er wat tegenop om alles opnieuw te moeten installeren, indien ik de nieuwe patch zou willen. Langs de andere kant zijn al deze mods waarschijnlijk ook al geupdated voor 2.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Oh ik dacht dat je al mods gebruikte. Je kunt die tag vinden onder in je pilot information scherm, onder de kills die je gemaakt hebt. (Standaard hotkey pp). Iets met ***modified***

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is weer terug, glitches van ??? achter de menu's.

Zonder enige mod of wat dan ook. :(

Wel vreemd dat ik mijn safegames gewoon unmodden kon inladen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 30-08 22:16
Ik ben sinds een weekje ook begonnen met X3:TC. Ik ben helemaal nieuw met X. Maar wat een ramp is het om het spel te doorgronden. Was begonnen als Terran, erg lastig om kapitaal op te bouwen en het lukte me maar niet om een trader automatisch te laten werken (mk1,2 enz gekocht). Ik zit nu een beetje q's te 'grinden' om een vloot aan te kunnen schaffen. En dat duurt lang...

Dus ik dacht gister, ik begin dan even als humble trader. Wellicht dat de begin q's een beetje gericht zijn op het traden zodat ik dat beter begrijp. Dus daar gaan we, vooruit, achteruit, hallo zeggen enz. Dan moet je een stuk debris kapot schieten, dat ging met de terran prima. Helaas zitten er dus geen wapens op het schuitje die je krijgt bij humble trader. 8)7

Zucht. Het idee van een imperium opbouwen lijkt me wel leuk. Maar het gebrek aan een simpele logische handleiding met duidelijke taal maakt het lastig. Ik bedoel: ik kwam er gister pas achter wat SETA is, er ging een wereld voor me open. Alsof ik nu weet wat gas geven is, ipv stationair autorijden... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

MistaDevine schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:54:
Ik ben sinds een weekje ook begonnen met X3:TC. Ik ben helemaal nieuw met X. Maar wat een ramp is het om het spel te doorgronden. Was begonnen als Terran, erg lastig om kapitaal op te bouwen en het lukte me maar niet om een trader automatisch te laten werken (mk1,2 enz gekocht). Ik zit nu een beetje q's te 'grinden' om een vloot aan te kunnen schaffen. En dat duurt lang...

Dus ik dacht gister, ik begin dan even als humble trader. Wellicht dat de begin q's een beetje gericht zijn op het traden zodat ik dat beter begrijp. Dus daar gaan we, vooruit, achteruit, hallo zeggen enz. Dan moet je een stuk debris kapot schieten, dat ging met de terran prima. Helaas zitten er dus geen wapens op het schuitje die je krijgt bij humble trader. 8)7

Zucht. Het idee van een imperium opbouwen lijkt me wel leuk. Maar het gebrek aan een simpele logische handleiding met duidelijke taal maakt het lastig. Ik bedoel: ik kwam er gister pas achter wat SETA is, er ging een wereld voor me open. Alsof ik nu weet wat gas geven is, ipv stationair autorijden... 8)7
Ik zou me niet vast pinnen op alleen traden btw :)

Je freighters autonoom laten traden kan alleen met trade software MK 3
Die zijn vrij duur (paar ton) en maar te koop op een paar plaatsen. (weet ze ff niet uit men hoofd though :S tijd geleden dat ik heb gespeeld)

De Terran start is best goed, gewoon eerst de missies volgen die je daar krijgt, dan moet je op gegeven moment commonwealth systemen in (zeg maar, NIET-terran space :P ).
Dan kom je bij omicron Lyrea. das een volle sector met genoeg te doen. Ga je naar het westen, dan kom je in teladi space. en ga je ver naar het oosten, dan kom je in split space.
Rond deze sectors zijn genoeg missies te doen, schepen te kopen (zit in PTNY of sector er naast een teladi shipyard, in omicron een Argon).

Ik raad je aan zo snel mogelijk een Nova Raider te kopen (of hopen dat er eentje bailed) en die vol te gooien met guns. HEPT's zijn goed, PRG's zijn ook goed. PBE is leuk om shields snel neer te krijgen, en doen minder hull dmg, zodat je je targets (hopelijk) kan laten bailen.

anyway, Omicron Lyrea is een tijd mijn home sector geweest. daar wat geld verdienen en rond kloten. uiteindelijk ben ik verhuist naar de Core Argon sectors (alles rond home of ligt en argon prime) en daar ook zooi complexes gebouwt.
Dat is alleen nogal een end vliegen vanaf Omicron lyrea, maar 1 troost, je kan daar een jumpdrive scoren, dus je bent zo terug.

Verder, de terran missies:
spoiler:
geven je uiteindelijk een M6 die vrij goed is en een boot vol met marines. zodat je eigenlijk direct kan begnnen met het cappen van capitals.
De marines die je krijgt zijn ongetrained, maar je kan ze op vrij veel plekken trainen, ze aanschaffen kan alleen in military outposts (waar er 1 van zit in blackhole sun, wat weer dichtbij Omicron Lyrea is

trouwens, is er nieuwe copy protection gekomen met patch 2.3? (de laatste)
ik speel met nocd, maar hij wil niet meer :(

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 20:17
TepelStreeltje schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:56:
[...]

Je freighters autonoom laten traden kan alleen met trade software MK 3
Die zijn vrij duur (paar ton) en maar te koop op een paar plaatsen. (weet ze ff niet uit men hoofd though :S tijd geleden dat ik heb gespeeld)
In Teladi territoria
Dan moet je de DVD erin doen he

Waar haal je overigens 2.3?

2.1 is de laatste en 2.5 RC1 is beschikbaar voor L3 users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

FiscBiker schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:54:
[...]

In Teladi territoria

[...]

Dan moet je de DVD erin doen he

Waar haal je overigens 2.3?

2.1 is de laatste en 2.5 RC1 is beschikbaar voor L3 users.
mjah, dvd gebruik ik liefst zo min mogelijk, netjes houden enzo :P
bedoel 2.1 dan :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:56:
[...]

Updaten naar laatste patch en dan weer naar 2.0 (oid) patchen. Je blijft de patch behouden, maar de copyright protect. is weg.

Wat zijn L3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

L3 users zijn mensen die op het forum ook bij de release candidates kunnen.
dus je kan feedback geven en bugreports plaatsen enzo. heb er zelf nog niet zo veel mee gedaan, maar je kan dus als eerder alles zien enzo.

Battle.net Spud#2543

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste