![]() |
---|
Inleiding Spel: X3: Terran Conflict Ontwikkelaar: egosoft Releasedatum: 17 Oktober 2008 Genre: Space Simulator X3: Terran Conflict is het vervolg en de stand-alone uitbreiding op X3: Reunion (GoT). Ten opzichte van X3R biedt X3TC onder andere:
|
Meningen & Reviews Aangezien het niet zo'n bekend spel/serie is zijn er voor zover ik weet geen uitgebreide previews geweest. Ook kon ik gek genoeg maar één review vinden. Misschien komt het omdat de release-datum pas net langs is geweest, maar meestal komen reviews toch rond die datum uit.
Ik heb het spel net gekocht en slechts 3 uurtjes gespeeld tot nu toe. Ik heb dat gedaan omdat ik eigenlijk altijd al een keertje X2 heb willen spelen, en X3R toen dat uitkwam. Nu de herfstvakantie aanbreekt vond ik dit de perfecte gelegenheid om het een keertje te proberen. Toen het aan het pre-loaden was heb ik X3R even, ehh..., "geprobeerd". Na een uurtje of 4 had ik genoeg gezien: het eerste uur ging verloren aan ontdekken hoe ik überhaubt een beetje moest bewegen en van de 3 uur missies vloog de helft weg door het zoeken naar waar ik moest zijn. Tot nu toe vind ik dat veel beter bij X3. Je begint met een vliegcursusje en wordt vrolijk langs een missie-storyline geleid, waarbij de plek waar je naartoe moet (zij het een vijand, ruimtestation of "stargate") heeft een oranje cursor om zich geen (voor oudgedienden: alsof je in X3 iets selecteerde maar dan in het oranje). Tot nu toe ben ik in ieder geval nog niet de weg kwijt geraakt en ook nog niet doodgegaan. Voorlopige pluspunten en minpunten: + Tutorials & missies voor onervaren spelers + Goede grafische kwaliteit en normale systeemeisen + Het menu is beter bereikbaar en bruikbaar, maar de structuur is niet veranderd (voor X3R spelers) - Het vliegsysteem is veranderd, waardoor mikken veel moeilijker is. Gelukkig kan je met Shift+N terugschakelen |
F.A.Q. Waar kan ik het kopen en hoeveel kost het? Hoewel het als het goed is naar de retail komt heb ik het nog niet gezien (het staat nog op pre-order by dynabyte). Het is echter ook te verkrijgen via Steam voor $39.99. Inclusief taxes e.d. wordt dat $47.59. Paypal (waarmee ik het gekocht heb) vertaald dat op dit moment naar €36,45. Wat zijn de System Requirements? Ik krijg een Out-of-memory mededeling! Dit is een bekend probleem bij Vista RTM. Bij de requirements staat dan ook SP1. Er is echter ook een hotfix beschikbaar. Ik kan nog geen olifant Argon Mammoth raken met die nieuwe vliegmodus! Geen paniek. Je kunt terugschakelen naar de traditionele besturing met Shift+N. Als alternatief kun je ook Space indrukken als je de linkermuisknop indrukt, je blijft dan in mouse-flight mode zitten en kunt dus met de muis sturen en schieten. |
P.S.: Dit is mijn eerste startpost in dit forum, dus commentaar, opmerkingen en tips zijn welkom! Bijvoorbeeld hoe ik tekst kleiner kan maken met een tag, want ik kon het alleen vinden via een tabel |