Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-05 20:55
Afbeeldingslocatie: http://img386.imageshack.us/img386/1838/x3tcwideyk2.jpg

Inleiding

Spel: X3: Terran Conflict
Ontwikkelaar: egosoft
Releasedatum: 17 Oktober 2008
Genre: Space Simulator

X3: Terran Conflict is het vervolg en de stand-alone uitbreiding op X3: Reunion (GoT).
Ten opzichte van X3R biedt X3TC onder andere:
  • Een groter universum
  • 4 start-karakters (met nog 6 unlockable) die allen dezelfde 5 campaigns kunnen voltooien
  • "More and better" op het gebied van rassen, corporaties, schepen en dat soort dingen
Meningen & Reviews

Aangezien het niet zo'n bekend spel/serie is zijn er voor zover ik weet geen uitgebreide previews geweest. Ook kon ik gek genoeg maar één review vinden. Misschien komt het omdat de release-datum pas net langs is geweest, maar meestal komen reviews toch rond die datum uit.
  • Review van het duitse Gamestar. De reviewer is erg negatief over het spel en geeft een mager zesje. Een (vrije) vertaling van de conclusie:
    Ruimte-sims zijn geweldig, maar veel te zeldzaam tegenwoordig. Nu is er echter Terran Conflict. Het ziet er geweldig uit, het heeft meer actie dan zijn voorgangers en ik kan enorme schepen besturen. Fout! Dat kan gewoon niet. Voor meer dan een Jager is de besturing ongelofelijk lastig, soms zelfs onmogelijk. Zelfs console-spellen zijn tegenwoordig beter te besturen dan de laatste X-iteraties. Spelers kunnen niet het volledige potentieel benutten.

Conclusie: Slechts voor toegewijde fans van de serie
Mijn (voorlopige) review:
Ik heb het spel net gekocht en slechts 3 uurtjes gespeeld tot nu toe. Ik heb dat gedaan omdat ik eigenlijk altijd al een keertje X2 heb willen spelen, en X3R toen dat uitkwam. Nu de herfstvakantie aanbreekt vond ik dit de perfecte gelegenheid om het een keertje te proberen.
Toen het aan het pre-loaden was heb ik X3R even, ehh..., "geprobeerd". Na een uurtje of 4 had ik genoeg gezien: het eerste uur ging verloren aan ontdekken hoe ik überhaubt een beetje moest bewegen en van de 3 uur missies vloog de helft weg door het zoeken naar waar ik moest zijn.
Tot nu toe vind ik dat veel beter bij X3. Je begint met een vliegcursusje en wordt vrolijk langs een missie-storyline geleid, waarbij de plek waar je naartoe moet (zij het een vijand, ruimtestation of "stargate") heeft een oranje cursor om zich geen (voor oudgedienden: alsof je in X3 iets selecteerde maar dan in het oranje). Tot nu toe ben ik in ieder geval nog niet de weg kwijt geraakt en ook nog niet doodgegaan.

Voorlopige pluspunten en minpunten:
+ Tutorials & missies voor onervaren spelers
+ Goede grafische kwaliteit en normale systeemeisen
+ Het menu is beter bereikbaar en bruikbaar, maar de structuur is niet veranderd (voor X3R spelers)

- Het vliegsysteem is veranderd, waardoor mikken veel moeilijker is. Gelukkig kan je met Shift+N terugschakelen
F.A.Q.

Waar kan ik het kopen en hoeveel kost het?

Hoewel het als het goed is naar de retail komt heb ik het nog niet gezien (het staat nog op pre-order by dynabyte). Het is echter ook te verkrijgen via Steam voor $39.99. Inclusief taxes e.d. wordt dat $47.59. Paypal (waarmee ik het gekocht heb) vertaald dat op dit moment naar €36,45.

Wat zijn de System Requirements?
Minimum Requirements

* Microsoft ® Windows ® XP (SP-2), Vista SP1™
* Pentium® IV or AMD® equivalent at 2.0 GHz
* 1 GB RAM
* 256 MB 3D DirectX 9 Compatible video card (not onboard) with Pixel Shader 1.1 support
* Soundcard (Surround Sound support recommended)
* 10 GB free hard disk space
* DVD-ROM Drive (niet nodig bij steam volgens mij)
* Mouse and Keyboard or Joystick (optional support for force-feedback) or Gamepad

Recommended Configuration

* Intel® Core™ 2 Duo or AMD® equivalent at 2.0 GHz
* 3 GB RAM
* 256 MB 3D DirectX 9 Compatible video card (not onboard) with Pixel Shader 3.0 support
* 10 GB free hard disk space
Ik krijg een Out-of-memory mededeling!

Dit is een bekend probleem bij Vista RTM. Bij de requirements staat dan ook SP1. Er is echter ook een hotfix beschikbaar.

Ik kan nog geen olifant Argon Mammoth raken met die nieuwe vliegmodus!

Geen paniek. Je kunt terugschakelen naar de traditionele besturing met Shift+N. Als alternatief kun je ook Space indrukken als je de linkermuisknop indrukt, je blijft dan in mouse-flight mode zitten en kunt dus met de muis sturen en schieten.

P.S.: Dit is mijn eerste startpost in dit forum, dus commentaar, opmerkingen en tips zijn welkom! Bijvoorbeeld hoe ik tekst kleiner kan maken met een tag, want ik kon het alleen vinden via een tabel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:12

SG

SG surft naar info hardewaren

Heb genoten van het Free roamen in X3 :tR
Geen perfecte game. Maar heeft hele leuke plus punten.
Zo hou ik niet van story. Die kan je overslaan
Traden laat ik liever automatisch.
Maar je kan aan andere manieren aan geld komen. De freebe ships.
En vooral cappen.

Dus ik kijk erg uit naar deze de X3:TC

Cappen is uitgebried met bording crews. Soort versmelting van een MOD
Eindelijk wat reëler Capital ships cappen.

Meer ship classen M7 bombers? Ook weer versmelting van 'n grote Mod.

Je krijgt dus het idee dat veel mods die X3tR completer maken en meer hier geintergreerd zijn.
En vooral de interface er veel aan gesleuteld is.
En er een nieuwe campains met 'n oude bekende maa rnieuwe ras voor X3 de Terrans.

Veel hele bekenden uit de modscene zijn deel geworden van de Dev team.

Grootste min punt van de vorige vond ik de Capital class gameplay.
Het klopt dat fighter gameplay al in orde was
Maar capital ship als een logge fighter besturen maakt caps zinloos. En stress om die te beheren
ook het beheren van fleets of carrier of meer lijkt of die gameplay vergeten is.
Het is een zooi micromangement wat je al helemaal niet kan hebben in realtime fleet combat.
In de mod scene waren er lap middelen.

Ben benieuwed hoe X3 TC dat opgelost heeft of iig verbeterd.
Toegankelijker of ten minste bruikbaar gemaakt heeft.

Daarnaast als je bij steam koopt kan dat alleen met paypal of criditcard? Of nog andere methoden?

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 16:13
Ik heb het bij Egosoft zelf besteld met betaling via bankgiro (IBAN). Ik kan me voorstellen dat ik te laat was met bestellen / betalen om het afgelopen vrijdag al binnen te krijgen, maar deze week verwacht ik 'm wel.

45 euro betaalde ik echter, terwijl het via de play-site 15 euro goedkoper is.
zag ik dan net iets te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

D'r is ook al een 1.2 patch

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-05 20:55
Dat was inderdaad de release patch
Update 1.2 includes new features, improved gameplay and several fixes. For a full list of changes in 1.2, please check the readme that comes with the update. Here is a brief summary of the changes:

- A whole new mission to scan for valuable asteroids
- Enabled mouse control in external view mode
- When a target is lost, the nearest enemy is targeted automatically
- Improved boarding crew functionality
- Various improvements in the user interface
- Adjustments to text and voice
- Several other improvements and fixes

As we have done for previous games we shall continue to improve the game and add content. Work on the next update is already underway. In the meantime, enjoy X³: Terran Conflict 1.2!
Overigens: hoe kom je in hemelsnaam aan een beetje fatsoenlijk geld?

Als ik zo de X3R guides een beetje lees kun je drie dingen doen:
1. Piraten aanvallen en hun schepen overnemen als ze ze verlaten
2. Handel voeren
3. Een space-station en/of mines bouwen

Het eerste is me al gelukt in X3R, maar ben nog geen piraten tegen gekomen in X3TC. Het tweede vond ik een beetje raar: moet je gewoon heen en weer gaan vliegen tussen space stations? Kun je daar een automatische router oid voor opzetten? Lijkt me niet echt leuk werk.
Bij de derde heb ik dus echt geen idee hoe dat moet, en kan het ook niet vinden in guides. Ook heb ik het idee dat ik daar veel te weinig geld voor heb, aangezien alles veel te veel kost bij spaceyards.

In X3TC kun je in ieder geval ook geld verdienen met missies en door vijanden te vernietigen. Het tweede geeft echter misschien 150 Credtis, niet echt veel dus. De missies geven wat meer, 6-15 duizend ofzo. Maar 1% van je ship laten repareren kost al 3000 credits, dus dat vind ik ook niet echt veel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb Terran Conflict nog niet besteld, maar hij komt zeker deze kant op binnenkort, gezien mijn verslaving aan Reunion. Maar gezien ik daar net (opnieuw) ben begonnen wacht ik nog even met de volgende.
dtech schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:56:
Overigens: hoe kom je in hemelsnaam aan een beetje fatsoenlijk geld?
Ik heb nog geen ervaring met Terran Conflict maar ik baseer men post op Reunion en volgens mij zal het daar wel mee lukken.

Handelen.

Ja, daar gaat (veel!) tijd in zitten.
Verkoop meteen je jager om er een vrachtschip van te kopen.
Begin met ore/energy/silicon goedkoop in te kopen en duur te verkopen. Ga door tot je nog een vrachtschip kan kopen en ga zo door.
Upgrade je schepen met de juiste software, zorg iig voor de trade command software mk3 (500k - Terracorp).
Stap over in een ander schip en nu kun je je vrachtschip een sector trader maken, je hoeft dan niet meer de trade runs zelf te doen.
Als je een goede sector uitzoekt om te sector traden (in Reunion is dat bij uitstek Empire's Edge) dan zal het geld sneller en sneller gaan.
Zodra de sector trader genoeg geleveld ( lvl 8 ), een jumpdrive en de max schilden heeft kan je hem een universe trader maken. Die gaat je veel geld opleveren en hoef je eigenlijk niet naar om te kijken. Als je er daar een paar van hebt dan komt het goed.

Vervolgens ga je met stations aan de gang. Huur of koop een Mammoth en dock die bij een shipyard. Koop een station en zoek de juiste sector voor je station en stuur de mammoth er naar toe. Plant het station ergens en wijs een vrachtschip aan het station toe en laat hem er voor werken. Stel de prijzen in en geef het station een startsom. Nu gaat het geld voor je verdienen.

Voor je het weet heb je de bizarste factory complexen, vloten van schepen en stink je van het geld ;)

Nogmaal, dit is in Reunion zo.

Ik heb zelf heel veel geleerd van de pdf manual, ik neem aan dat er bij Terran Conflict ook één zit?

Kan iemand die TC wel heeft vertellen of het zo exact nog werkt?

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40719

Iemand een idee waar ik factories bij de Terrans kan kopen? De Mars Shipyard heeft er geen, in tegenstelling tot de Argos Prime yard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dtech schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:56:

[...]

Het eerste is me al gelukt in X3R, maar ben nog geen piraten tegen gekomen in X3TC.
Probeer de Bankrup Assassin start maar. Je begint met een mooie M3 in 'veilige' ruimte, maar door je bar en barslechte reputatie krijg je om de haverklap vlootjes bounty hunters achter je aan. Dan wens je al te graag een beetje rust :o
Het tweede vond ik een beetje raar: moet je gewoon heen en weer gaan vliegen tussen space stations? Kun je daar een automatische router oid voor opzetten? Lijkt me niet echt leuk werk.
Zodra je geld hebt kun je dat inderdaad op veel manieren automatiseren bijv autonome traders, oftewel Sector Traders/Universe Traders aka Trade Command Mk3, of door zelf stations te bouwen en trade routes op te zetten met freighters.

Maar goed, daar moet je geld voor hebben, en bovendien kun je met handmatig traden hogere winsten halen. Een goed compromis is gebruik maken van de mogelijkheid om schepen op afstand commando's te geven. Jij vliegt rond in je mooie fighter, maar op afstand geef je je TS de opdracht van A naar B te vliegen. In X-termen 'MORT' (Manually Operated Remote Trader)
Bij de derde heb ik dus echt geen idee hoe dat moet, en kan het ook niet vinden in guides. Ook heb ik het idee dat ik daar veel te weinig geld voor heb, aangezien alles veel te veel kost bij spaceyards.
Tja, geld scoren he...

In de manual staat hoe je in 10 trades met een TS 80k credits bij elkaar kunt zamelen. Dat gaat nog sneller als je even wat piraten (of anderszins schepen waar jij de pik op hebt) afschiet. Je vindt geheid nog wat missiles, en een paar daarvan kunnen je ook tienduizenden credits opleveren.

Reken totaal zo'n 2M credits om je eerste station te bouwen, een freighter ervoor te kopen en het van genoeg credits te voorzien dat hij kan blijven draaien.
In X3TC kun je in ieder geval ook geld verdienen met missies en door vijanden te vernietigen. Het tweede geeft echter misschien 150 Credtis, niet echt veel dus. De missies geven wat meer, 6-15 duizend ofzo. Maar 1% van je ship laten repareren kost al 3000 credits, dus dat vind ik ook niet echt veel :S
Nee, maar die rewards gaan omhoog zodra jouw level omhoog gaat. Tegen de tijd dat je iets anders dan 'harmless' bent kun je meer krijgen. Toch blijf de financiele reward bij de meeste missies (Xenon invasions zijn andere koek) bijzaak, hoofdzaak is stijgen in combat- en reputation rank, kans maken op captures en alle rondzwervende cargo opruimen en verkopen. En ja, dat laatste kan ook geautomatiseerd worden (Special Command Software) ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40719

Ben gister opnieuw begonnen (was eerder als Argon trader begonnen en na 300k te hebben verdiend leek het alsof alle trade routes op waren). Heb vandaag de 3e missie van de Terrans voltooid en kwam onderweg een standaard Defend missie tegen. Waarom niet, dus heb de missie aangenomen. Liep op rolletjes en was druk bezig de laatste pirate neer te halen (een Gladiator bomber, zo bleek dus later) toen hij plots zijn schip verliet. Nou, maar ff geclaimed en naar een shipyard gesleept. Het schip bleek nogal beschadigd te zijn, dus had ik het komend halfuur besteed het schip vanuit mijn astronauten pakje te repareren. Toen het eenmaal 100% hersteld was, verwachtte ik iets in de richting van 200-300k te zullen ontvangen. Boy, was I mistaken...

http://img504.imageshack....mage=x3screen00096kb9.jpg

Needless to say, ik stel het traden nog maar ff uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie je waarom veel mensen zweren bij captures ipv traden? ;)

* dion_b is eergisteren eindelijk met X3TC begonnen

Start was MOEILIJK wegens alle mercenaries bij Bankrupt Assassin, maar goed, na een Sector Patrol mission die me 750k opleverde (meerdere Pirate/Yaki Centaurs) en daarnaast een gecapturede Falcon Vanguard en Nova die ik doorverkocht heb ik genoeg geld om m'n Mamba tot in de puntjes uit te rusten en eigenlijk te doen wat ik wil :P

Overigens doe je echt iets verkeerd als je niets meer kunt traden, het is in theorie mogelijk om de gehele galactische economie te verneuken met teveel traders, maar iirc heb je het dan over een stuk of 50 Universal Traders nodig die voor je werken over meerdere weken. Daar heb je iets meer dan die 400k voor nodig (zo uit m'n hoofd iets van 200M in theorie, maar veel meer in praktijk omdat je die krengen continu aan pirates, Xenon, Khaak en pure domheid verliest)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

dion_b schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:17:
Zie je waarom veel mensen zweren bij captures ipv traden? ;)

* dion_b is eergisteren eindelijk met X3TC begonnen

Start was MOEILIJK wegens alle mercenaries bij Bankrupt Assassin, maar goed, na een Sector Patrol mission die me 750k opleverde (meerdere Pirate/Yaki Centaurs) en daarnaast een gecapturede Falcon Vanguard en Nova die ik doorverkocht heb ik genoeg geld om m'n Mamba tot in de puntjes uit te rusten en eigenlijk te doen wat ik wil :P

Overigens doe je echt iets verkeerd als je niets meer kunt traden, het is in theorie mogelijk om de gehele galactische economie te verneuken met teveel traders, maar iirc heb je het dan over een stuk of 50 Universal Traders nodig die voor je werken over meerdere weken. Daar heb je iets meer dan die 400k voor nodig (zo uit m'n hoofd iets van 200M in theorie, maar veel meer in praktijk omdat je die krengen continu aan pirates, Xenon, Khaak en pure domheid verliest)
Haha ja klopt helemaal. Die universal traders zijn soms wel dom ja. De eco kan je er mee om zeep helpen als je zelf geen factories maakt. Als je zelf ook voldoende fabrieken maakt blijft er wel een balans bestaan.

Ik ben benieuwd naar terran conflict. Hij ligt inmiddels in de winkel. Heb hem gisteren gekocht en ga hem zo proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuws-update:
Er is een rolling demo beschikbaar van terran conflict: www.egosoft.com .

Tevens schijnen de vechtmissies nu een echte uitdaging te vormen. Missies met een tiental slagschippen omringd door honderden kleinere fighters zijn nu mogelijk. Dus echt hart tegen hart, vloot tegen vloot!

Mijn ervaring tot nu toe:
Veel betere interface, prachtige nieuwe ruimten om te verkennen, goede nieuwe muziek, opnieuw mooie graphics, meer uitdaging, verbeterde missiebegeleiding, beter plot, vele mooie nieuwe stations en schepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 19:59
Je bedoeld dat de vechtmissies nu ondoenbaar zijn geworden?
Op het egosoft forum zijn een paar enorme klachten.

Klacht 1:
Door de vechtmissies gaat je fighting rank veel te snel omhoog waardoor op een gegeven moment de patrol missies niet meer te doen zijn.
Ik heb er al gehad waarin er meer den 15 m2's rondvlogen en laten we zeggen minstens een stuk of 100 kleiner grut.

Klacht 2:
Doordat er zo ongelofelijk veel vijanden spawnen tijdens de patrol missies is geld verdienen belachelijk makkelijk en hoef je eigenlijk geen stations of traders meer te bouwen.

Voor een:
Xenon K (m2) krijg je ongeveer 4 miljoen.
Xenon P (m6) krijg je ongeveer 600k
Xenon L (m3) krijg je ongeveer 100k
Xenon M (m4) krijg je ongeveer 44k
Xenon N (m5) ??? geen idee

Er zijn al posts van mensen die het voor elkaar kregen om met 1 missie meer dan 200miljoen te verdienen.
Afgezien van dat het enorm veel verdiend kan de engine het volgens mij ook niet aan.
In een van mijn missies spawnde zoveel dat de meeste schepen niks deden en stil lagen.
Daarnaast kon ik gewoon niet meer door een gate heen komen (beeld op zwart) en ik denk dat dit komt door het aantal eenheden in de kaart.
Dat zegt heel wat want voor de rest is het spel enorm stabiel.

Aan de hand van dat eerder genoemde bedrag kan je ook ongeveer bedenken wat er ongeveer allemaal spawned op het moment dat je fighting rank wat hoger word.

Verder zijn de universe traders nog een beetje buggy volgens mij.
In mijn game heb ik er 3 die na dagen spelen pas level 16 zijn.
Ze staan meer op standby dan dat ze wat doen.
Samen met de bovenstaande missies die zo ontzettend veel verdienen zijn de traders dus eigenlijk gewoon weggegooid geld.

Het spel heeft weer net zo veel potentie om een pareltje te worden net als Reunion.
Maar er moeten denk ik nog wel nodig een paar patches overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gehakt schreef op donderdag 06 november 2008 @ 03:29:
Je bedoeld dat de vechtmissies nu ondoenbaar zijn geworden?
Op het egosoft forum zijn een paar enorme klachten.

Klacht 1:
Door de vechtmissies gaat je fighting rank veel te snel omhoog waardoor op een gegeven moment de patrol missies niet meer te doen zijn.
Ik heb er al gehad waarin er meer den 15 m2's rondvlogen en laten we zeggen minstens een stuk of 100 kleiner grut.

Klacht 2:
Doordat er zo ongelofelijk veel vijanden spawnen tijdens de patrol missies is geld verdienen belachelijk makkelijk en hoef je eigenlijk geen stations of traders meer te bouwen.

Voor een:
Xenon K (m2) krijg je ongeveer 4 miljoen.
Xenon P (m6) krijg je ongeveer 600k
Xenon L (m3) krijg je ongeveer 100k
Xenon M (m4) krijg je ongeveer 44k
Xenon N (m5) ??? geen idee

Er zijn al posts van mensen die het voor elkaar kregen om met 1 missie meer dan 200miljoen te verdienen.
Afgezien van dat het enorm veel verdiend kan de engine het volgens mij ook niet aan.
In een van mijn missies spawnde zoveel dat de meeste schepen niks deden en stil lagen.
Daarnaast kon ik gewoon niet meer door een gate heen komen (beeld op zwart) en ik denk dat dit komt door het aantal eenheden in de kaart.
Dat zegt heel wat want voor de rest is het spel enorm stabiel.

Aan de hand van dat eerder genoemde bedrag kan je ook ongeveer bedenken wat er ongeveer allemaal spawned op het moment dat je fighting rank wat hoger word.

Verder zijn de universe traders nog een beetje buggy volgens mij.
In mijn game heb ik er 3 die na dagen spelen pas level 16 zijn.
Ze staan meer op standby dan dat ze wat doen.
Samen met de bovenstaande missies die zo ontzettend veel verdienen zijn de traders dus eigenlijk gewoon weggegooid geld.

Het spel heeft weer net zo veel potentie om een pareltje te worden net als Reunion.
Maar er moeten denk ik nog wel nodig een paar patches overheen.
Kwestie van smaak of je veel vliegtuigen een nadeel of een voordeel vind. Ik vind het juist een pluspunt, maar kan me er ook wel in vinden dat anderen dit mogelijk te moeilijk vinden of dat de gevechten te lang duren. Misschien trekken wat oudere pc's zulke getalen aan gevechtsvliegtuigen ook niet goed.

Een optie voor egosoft zou kunnen zijn dat je voor je aan een missie begint zelf een moeilijkheid selecteerd, in plaats van dat dit afhangt van je gevechtsrang.

De economie is wat traag in het begin, maar let wel, je hebt nu ook concurentie van enkele andere bedrijven, naast de rassen. Bij mij gaat het overigens wel wat sneller met traden gelukkig.

Er zijn wat bugjes, maar welke game heeft die niet? Daarnaast is egosoft/deepsilver niet zo'n mega grote uitgever van spellen als bijv. EA games. Achter dergelijk grote uitgevers zit veel meer geld.

Maar ik vind het nu al een top spel. De verbeteringen t.o.v. Reunion zijn duidelijk aanwezig en in potentie is de game echt nog beter dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
Ik ben het met je eens dat veel units mooie fleetbattles op kan leveren.
Maar je moet het toch met me eens zijn dat met missie 200miljoen verdienen buitenproportioneel is.
Het neemt bijna alle reden weg om verder nog stations en traders te maken.

En ik weet niet hoe goed jij bent in bent in spelletjes maar voor mij waren het aantal units wat ik voor mijn kiezen kreeg echt niet meer fatsoenlijk kapot te krijgen. :P
Ik vermoed zelf dat de missies wel wat aangepast gaan worden.
Als dat gebeurd en de universe traders gemaakt worden dan is het al een heel eind op weg om een prachtspel te worden.

Maar wil niet al te negatief doen over het spel.
Het speelt nu ook al geweldig en als je Reunion leuk vind dan vind je deze ook goed.

Hier wat linkjes naar het forum.
Ik ben blijkbaar niet de enige waarbij de units in de missies niets meer doen doordat het er teveel zijn:
Klik
2. This happens to me also when I do invasion missions. The sheer amount of ships overburdens the CPU and that starts to cause all the ships to turn idle. Ive had entire Xenon fleets just sitting in space doing nothing whatsoever until I kill about half of them (by having to use my capital turrets myself since they wont fire) then they start to wake up gradually. I dont think theres supposed to be this many ships spawned on these missions, it eats CPU's for breakfast.
En hier een topic over de universe traders die niet meer werken.

[ Voor 36% gewijzigd door Gehakt op 07-11-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De patrol missions zijn idd totale overkill, zowel qua hoeveelheid schepen als qua geldbedrag dat je ervoor krijgt. Eerlijk gezegd vind ik het niet erg dat er tig M2s spawnen bij zeer hoge levels, maar een pas beginnend piloot met lage rang krijgt ook tientallen M6ssen met ditto M3s en kleiner grut te verwerken.

Ik beschouw mezelf niet als totale beginner (speel sinds X2, redelijke Split-stijl maw liever snelheid en firepower dan schilden), maar ben op gegeven moment ook gestopt met patrol-missions. Protect $station missions verdienen ook prima geld en geven een veel hanteerbaardere hoeveelheid vijanden, al vind ik de samenstelling van de vijanden daar ook een beetje voorspelbaar.

Eerlijk gezegd heb ik trouwens nog geen problemen met ST of UT gemerkt. Heb er een paar en ze verdienen gestaag geld.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik heb X3tR nog liggen, men pc kan het (helaas) niet aan.
binnenkort nieuwe pc, dus ik ga er maares aan beginnen.

maar aangezien de leercurve nogal hoog ligt voor X3tR, is het verstandig om eerst beginnetje te maken in X3TC en zodra ik het allemaal beetje snap terug te gaan naar X3tR??
en moeten er dan mods overheen om het beetje goed speelbaar te maken en zo ja, welke? ^^

deze ga ik zeker ook bestellen, hoor teveel goeds over X3 ;D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

X3tR? Bedoel je X3R of iets anders? X3R+XTM ofzo?

Leercurve is niet echt zo verschillend tussen de spellen. TC neigt iets meer richting actie, R meer richting handel, maar eigenlijk is het enige verschil dat je in TC meer missies hebt en dat de opbrengsten ervan hoger liggen. Combat is in TC sowieso zwaarder dan in R (betere AI, wapens beter op AI stijl gericht), dus wat dat betreft is R beter als training voor TC dan andersom. Maar om echt in beide te verdiepen heb je maanden en maanden nodig.

Als je het trouwens bestelt, doe dat dan direct van de www.egosoft.com website, zo krijgen de ontwikkelaars van het spel het meeste geld.

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 08-11-2008 18:48 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

dion_b schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:47:
X3tR? Bedoel je X3R of iets anders? X3R+XTM ofzo?

Leercurve is niet echt zo verschillend tussen de spellen. TC neigt iets meer richting actie, R meer richting handel, maar eigenlijk is het enige verschil dat je in TC meer missies hebt en dat de opbrengsten ervan hoger liggen. Combat is in TC sowieso zwaarder dan in R (betere AI, wapens beter op AI stijl gericht), dus wat dat betreft is R beter als training voor TC dan andersom. Maar om echt in beide te verdiepen heb je maanden en maanden nodig.

Als je het trouwens bestelt, doe dat dan direct van de www.egosoft.com website, zo krijgen de ontwikkelaars van het spel het meeste geld.
40e vs 25e bij play.com
gun ze alles, maar gun mezelf ook 2 kratjes bier extra :S
en bij ego soft is alles uitverkocht :P (letterlijk, ALLES)
denk dat ik voorlopig toch maar wacht tot ik The reunion (X3tR) grijs heb gespeeld :)
dank voor de info though!!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar haal je die "The" vandaan?

Ik zit hier tegen een doosje met X3 Reunion te kijken, ik kijk op www.egosoft.com naar X3 Reunion...

Maak het niet onduidelijker dan het al is...

Overigens, bij Egosoft krijg je voor die EUR 40 een special edition met boek en posten en nog wat andere meuk erbij.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
Ik denk dat die dat hier vandaan haalt.
Topictitel: "[PC/Xbox] 'X3: The reunion' is gold"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

helemaal goed @ gehakt :P

houd het voortaan wel wel op X3R dan :P mijn fout

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Bij sommige winkels staat er ook 'the' voor.
heb de game TC nu ook. Bij dynabyte online besteld.

Wat me laast opviel is dat sommige races hebben bij bepalde classes meer types.

Ook bezig 20 marines te trainen.

Als humble merchent zijn races reputation goed maar niet voor terran. Maar eindelijk terran missies mee begonnen en ja nu gaat het het in die regionen.

Daarnaast de gates in terran zijn anders. Ik kan daar niet jumpen.
ook jump beacons kan je de ergens als wares kopen

De factory defend missies tegen 'n M8 en M6 en wat fighter lijkt mij wel interresant.
Kill eerst de M8 factory killer. Dan de slome M6 en als laatste restant fighters want die richten zich allemal op de factory en die kan wel wat hebben behalve 'n M8. Denk ik.

Geld winnen schiet nog niet op. Maar ik ben dan ook Captain slow. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ik word er gek van:

ik heb 2 scheppen in een wing formatie (red wing).
via red wing command menu dock at: , dan vlieg mijn wing alleen maar rond ipv docken.
haal ik ze er uit (red wing opgeheven) en dan per schip dock at: dan werkt het wel.....

waarom is dit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SG schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:46:
Bij sommige winkels staat er ook 'the' voor.
heb de game TC nu ook. Bij dynabyte online besteld.

Wat me laast opviel is dat sommige races hebben bij bepalde classes meer types.
Hier en daar wel kleine verschillen (Teladi heeft een extra M5, Terrans hebben aanzienlijk minder), maar voor het grootste deel komt het doordat de verschillende shipyards verschillende catalogi hebben. Ook zijn er een paar 'super' shipyards die bijna alle schepen van hun ras hebben.

Ik ben bezig voor mezelf een spreadsheetje te maken met stats van alle schepen en vooralsnog zie ik geen schokkende verschillen tussen de rassen qua aantallen.
Ook bezig 20 marines te trainen.

Als humble merchent zijn races reputation goed maar niet voor terran. Maar eindelijk terran missies mee begonnen en ja nu gaat het het in die regionen.
Gaat als vanzelf :z
Daarnaast de gates in terran zijn anders. Ik kan daar niet jumpen.
ook jump beacons kan je de ergens als wares kopen
Geen idee of die jumpen daar wel toestaan. Heb er op de Egosoft fora nog niets over gelezen.
De factory defend missies tegen 'n M8 en M6 en wat fighter lijkt mij wel interresant.
Kill eerst de M8 factory killer. Dan de slome M6 en als laatste restant fighters want die richten zich allemal op de factory en die kan wel wat hebben behalve 'n M8. Denk ik.
Dat zijn wel de makkelijkste verdieners. Zelfs op 'Very Hard' heb ik ongeacht welke volgorde ik ze afschoot nooit meer dan een klein deukje in de station shields gezien. Daarom kies ik er meestal voor om eerst het klein grut uit de weg te ruimen, dan de M6en en tenslotte de M8 voorzichtig aan te pakken. De piloten daarvan willen namelijk best vaak ejecten, en als je eentje na capture repareert kun je er rustig 2-4M aan overhouden bovenop je reward voor de missie.
Geld winnen schiet nog niet op. Maar ik ben dan ook Captain slow. :)
Koop een M6 (of krijg er eentje gratis bij een mission ;) ), doe een paar Xenon patrols - op lage levels vang je voor de Ps al 250k/stuk (en krijg je soms tientallen tegelijk), op hogere levels kun je bijna 1M ervoor krijgen en 7-10M voor de Ks (die nog steeds dezelfde ENORME blinde vlek hebben in hun bewapening als in X3R) :P
icegodd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:08:
ik word er gek van:

ik heb 2 scheppen in een wing formatie (red wing).
via red wing command menu dock at: , dan vlieg mijn wing alleen maar rond ipv docken.
haal ik ze er uit (red wing opgeheven) en dan per schip dock at: dan werkt het wel.....

waarom is dit???
Omdat de AI grote harige ezeltjesballetjes zuigt, en dan in het bijzonder bij docken.

Als je zeer grote schepen hebt (TL, M1, M2) is het zelfs aan te raden om nooit in dezelfde sector te zijn als het schip bij het docken, omdat anders risico op botsingen (groot schip <> dock of groot schip <> andere schepen) te hoog is. Out of sector (OOS) worden er geen botsingen bijgehouden. Ook het docken van vloten kleine schepen gaat dan veel soepeler.

* dion_b raakte op gegeven moment ook nogal geirriteerd dat het docken van Mamba, Mamba Raider en Chimera tegelijk in z'n Boa in-sector in geen enkele combinatie lukte :X

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 11-11-2008 16:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

• B. Stuff
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-12-2024
Vandaag begonnen met X3:TC maar het valt toch vies tegen. Grafisch ziet het er mooi uit, maar de UI is een ramp om mee te werken. Ik loop me helemaal rot te zoeken naar zelfs de meest simpele dingen. Ik ben er nu achter hoe je de mission objectives kan vinden, en de missie icoontjes. Maar zoiets simpels als je ship te equippen is me tot op heden nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eerdere X-series spellen zijn terecht bekritiseerd wegens gebrekkige documentatie, maar die kritiek is duidelijk gehoord en deze keer is de manual daadwerkelijk nuttig. Heb je hem wel bekeken voor je dit postte :? Het is hier Tweakers, niet Beginnersweb, manual lezen voor je vragen stelt/rant is toch het minste wat je kunt doen.

Kijk eens op pagina 16/17 "Current Ship" en dan vooral het kopje "Advanced", pagina 21 "Weapons" en dan de onderste optie in de lijst en mbt non-weapon equipment p81-84. Mocht het probleem zijn dat je niet kunt vinden hoe een uitbreiding te kopen, er staat een zeer basic stap-voor-stap buy/sell tutorial op p31.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B. Stuff
X3 is dan ook niet mijn ding. Ik wil een intuitief spel dat leuk is om te spelen en niet een spel waarbij je voor elke simpele actie de handleiding moet raadplegen. Kijk bij elk ander spel (Ik noem: Tie-Fighter, Wing Commander, Freelancer, Eve Online), op het moment dat je in die games dockt dan heb je overzicht. Dat maakt het spelen een stuk leuker.

[ Voor 60% gewijzigd door B. Stuff op 15-11-2008 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tie-Fighter is nou net een voorbeeld van een spel dat allerminst 'intuitief' werkt. Ook daar moet je verdomd goed weten waar je mee bezig bent, en ironisch genoeg is dat ook een spel dat daar op dezelfde manier om bekritiseerd is zoals jij nu X3TC bekritiseert.

X3 is iig geen arcade-game dat je binnen 5 minuten meester bent en je binnen een paar dagen uitgespeeld hebt. Geen zin om langer dan dat in een spel te steken? Dan is het idd niet het spel voor jou. Overigens ben ik destijds X2 (m'n eerste aanraking met het X-universum) beginnen te spelen zonder manual te lezen, en dat ging me nog best goed af. Het is niet een kwestie van intuitief vs non-intuitief, het is een kwestie van wat je gewend bent qua interface conventies. Ik weet niet of het feit dat ik veel de originele Elite gespeeld heb (naast Wing Commander, Privateer en Frontier enzo) uitmaakt dat ik dit wel behoorlijk intuitief vind, maar het is dus echt iets persoonlijks :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B. Stuff
Dan leg ik me er bij neer dat het toch echt aan mij ligt. :)
Niet om er over door te gaan, maar Tie-Fighter had toch echt een makkelijke interface. Pre mission waren de opties beperkt alleen tijdens het spelen moest je de toetsen combos wel weten, verder was het allemaal lekker simpel.

Je hebt idd gelijk dat het maar net is wat je gewend bent. De laatste 2 jaar voornamelijk Eve Online, als je daar dockt heb je een duidelijk overzicht van je schip en wat je er aankunt veranderen. Ik had echt verwacht dat X3 ook wel zoiets zou hebben, gewoon een simpele interface waarin je makkelijk je schip kunt uitrusten etc.
Als ik bv op de paginas kijk die je opgaf in de handleiding (overigens nog bedankt voor de genome moeite daarvoor) dan vind ik de info die daarin staat ook erg summier. Ik, en daar gaan we weer -- net wat je gewend bent, verwachte toch meer een visuele interface als je gedockt was om zo makkelijke te kunnen ziet hoe je je schip uitrust.

Maar goed. X3 is het dus voor mij echt niet. Ik hoopte meer een overeenkomst met de al eerder genoemde spellen en dan met name grotere gevechten. Ik hou het voorlopig wel bij Eve. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan geef je het wel snel op. Ik denk dat je vastloopt op het feit dat in de X-series slechts een handjevol stations daadwerkelijk mogelijkheid geven om uitbreidingen voor je schepen te verhandelen. Kort door de bocht kan het alleen (beperkt) bij Trading Docks en Pirate Bases, en (wat uitgebreider) bij Equipment Docks en (in X3) bij Military Outposts en corporate headquarters.

In die stations kun je gewoon het trading-schem (sneltoets 'd' als je het niet veranderd hebt, sowieso met de navigatiebalk te bereiken als een van de opties onder 'Station') onderdelen (wapens, schilden, missiles, alles wat ruimte in beslag neemt) kopen en verkopen, en equipment (alles wat geen ruimte in beslag neemt) kopen - verkopen daarvan kan niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Nieuwe patch uit. 1.3

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=226465

Ga hem nu installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Goud waard. Ik kon geen factories meer bijbouwen door een bug met "lange speeltijd" (die mietjes zijn niet gewend dat je een vloot M1 en M2 schepen wilt hebben voor je begint aan de storyline zeker?) en de patch loste die op. Mooie timing :)

Waar ik nu wel vaak last van heb, is dat lasertowers intens mietjes zijn. Ik ben begonnen aan een invasie van de pirate region oostelijk van President's End, en zelfs als je 50 van die towers uit je TS poept zijn ze een paar uur later allemaal stuk. En dat is dan door een paar lullige M3 en M4 fighters :(
IS daar wat voor te verzinnen? Moet ik in sector blijven, opdat het beter gaat, of moet ik me er bij neerleggen dat een sector leeghouden gewoon een paar M2s met corvette escorts gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
weet niet of er mensen zijn die het officiele forum met regelmaat doorlezen, maar ik vond de onderstaande thread toch wel erg vermakelijk (en inspirerend :)) en misschien een linkje waardig:

Squiddy McSquids possibly short life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ja die tread heb ik zien staan. Maar leek me kwa naam niet zo zinnig, als waar gaat het over.
Zal het even checken.

Zelf al even gespeeld. Wat me opviel is dat training stations max 2 bordingpods op voorraad kunnen hebben.

Nu had ik bij bij één station 'n split TP gestationeerd en waren er 10 crew aan het trainen. Meteen wat pods gekocht. heb er nu 4 in totaal.

Maar als humble merchant is mijn combat ranking laag. Cappen gaat niet. En geld stroomt nog niet binnen.
Maar de nividium helpt wel. Nog een level hoger en ik kan een panther kopen.
Heb 'n 2 halve complex. Mislukt die silk wormmissiles produceerd.

Zoek nog naar 'n goeie M3 met goeie wapens en speed.

Dragon en heavy dragon zijn leuk voor head on. Of met missiles die silkworms maar agile als een vrachtwagen.

Daarnaast is het handig om te weten wat voor wapens goed zijn tegen M3. Mijn vlootje is slecht bewapend.
De Heavy dragon kaal aangeschaft.

En ik heb 'n vermoeden dat mijn X2 4400+ de drukke sectors niet trekt. 'n 8600GT helpt daar ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SG schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:50:
Ja die tread heb ik zien staan. Maar leek me kwa naam niet zo zinnig, als waar gaat het over.
Zal het even checken.

Zelf al even gespeeld. Wat me opviel is dat training stations max 2 bordingpods op voorraad kunnen hebben.

Nu had ik bij bij één station 'n split TP gestationeerd en waren er 10 crew aan het trainen. Meteen wat pods gekocht. heb er nu 4 in totaal.

Maar als humble merchant is mijn combat ranking laag. Cappen gaat niet. En geld stroomt nog niet binnen.
Maar de nividium helpt wel. Nog een level hoger en ik kan een panther kopen.
Heb 'n 2 halve complex. Mislukt die silk wormmissiles produceerd.

Zoek nog naar 'n goeie M3 met goeie wapens en speed.

Dragon en heavy dragon zijn leuk voor head on. Of met missiles die silkworms maar agile als een vrachtwagen.

Daarnaast is het handig om te weten wat voor wapens goed zijn tegen M3. Mijn vlootje is slecht bewapend.
De Heavy dragon kaal aangeschaft.

En ik heb 'n vermoeden dat mijn X2 4400+ de drukke sectors niet trekt. 'n 8600GT helpt daar ook niet bij.
Mooi geschreven. Goieie interpunctie ook.
Het deel dat ik wél begrepe is in italic, de rest snap ik niet wat je wilt schrijven.

Alle wapens zijn goed tegen M3 - hoe sterker het wapen hoe beter. HE Plasma Throwers zijn zo'n beetje met alles compatible en doen redelijk wat schade. Concussion generators doen veel meer schade en verpesten je tegenstander z'n kans om te manoeuvreren en hebben bovendien meer range maar passen niet op alles. Phased repeaters passen op zowat alles en hebben hele hoge kans om te treffen - goed tegen raketten en fightertjes van M4 en M5 klasse.

Qua specs - je proc is niet eens het probleem denk ik. mijn framerate stort helemaal in zodra ik m'n twee factory complexen in in President's End on beeld heb, maar als ik me omdraai en geen stations zie dan loopt alles vloeiend. de processor wordt in beide gevallen ongeveer op 40% belast, dus die zal niet veel uitmaken voor rustige of drukke sectors.

Je vloot beroerd bewapenen is niet eens een probleem, als je ze maar buiten gevaarlijke gebieden weet te houden. Zorg voor een M2 escort, een M7 als je daar te arm voor bent, of een setje M6 als je M7 ook boven budget is. Als je je vloot verdeelt is een klein carrier scheepje met jumpdrive de perfecte manier om een groepje van je sterkste M3 fighters snel van sector naar sector te brengen om je cargo ships te verdedigen.Een lasertower factory stelt je in staat een bepaalde sector "af te grendelen" voor ongewenste bezoekers. een stuk of 20, 30 bij een gate (ongeveer 6 km er vandaan, zodat ze tijd hebben te richten op inkomende fighters!) en die gate zit dicht voor ongeveer alles wat M6 of kleiner is. Wel af en toe aanvullen - lasertowers zijn geen hele goeie defenses en gaan vaak stuk. Ook een beetje verspreiden, anders blazen je lasertowers niets op dan andere lasertowers.

Zorg dat je je factory complexes compleet maakt - niets moeten kopen is een vereiste om winst te maken. Zodra je dat voor elkaar hebt kun je je cargo ships als sector traders in de buurt gaan inzetten en zet je je complex zo, dat zowel producten als halffabrikaten verkocht worden, en er niets gekocht wordt. Geld automatisch overhevelen naar je banksaldo boven de 100K en de centjes druppelen vanzelf binnen.
Als je je geldstroom een beetje op orde hebt kun je kiezen wat je wilt doen om de geldstroom te garanderen - óf je kiest ervoor met factory trader ships te werken en zult dus moeten investeren in een veilige ruimtereis voor je cargo ships (patrols, lasertowers, etc.) of je kiest ervoor je schepen autonoom als sector traders te laten werken in relatief veilige gebieden, waardoor je je factories alleen hoeft te verdedigen, en moet zorgen dat je sector traders niet in gevaarlijk gebied terecht komen.
Beide methoden hebben hun voor- en nadelen. Ik doe op het moment beide - ik heb een mining complex in pirate gebied en gebruik M6 corvettes als trader schepen. Ze worden regelmatig aangevallen door pirate M3 scheepjes maar ja... dan krijg ik alleen extra poen voor het slopen van pirates :+

Je laat op deze manier je vloot evolueren tot je op een ggeven moment ontdekt dat als je bijvoorbeeld Argon Prima zou willen hebben, het geen probleem is om in die hoek van de ruimte een vlootje te droppen en alles wat Argon is binnen vijf jumps aan puin te schieten. Nou kwam ik er persoonlijk achter dat ik me stoorde aan Pirates... Een paar M7 scheepjes en drie bases later en geen van de pirates wil nog met me spelen :D
Om de één of andere reden krijg je pirates niet helemal weg uit pirate sectors - zelfs nadat je alles aan flarden geschoten hebt, inclusief hun bases en M7 frigates (M8 bombers met een handje vol tomahawks fixen dat in een handomdraai) blijven er ergens pirate traders + escort fighters spawnen. Maar goed, dat maakt niet uit, want 1 trader met 4 fightertjes komen dus niet door een wolkje van 50 lasertwoers bij een gate :)

Om dat financieel rond te krijgen moet je om te beginnen focussen op inkomen genereren - niet op combat schepen hebben. Superfreighters met trade software mk1 mk2 en mk3 + trading extension inrichten en op eigen houtje laten traden levert al snel een paar honderd K per uur op, meer als je ze op goeie plekken weet weg te zetten. De eerste betaalt zich in een dagje af en dan kun je de tweede kopen, na een halve dag heb je pecunia voor de derde, voor de dag om is heb je nummer 4, enzovoorts.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 399 op 09-12-2008 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
boardingpods kunnen vrij schaars worden/zijn ja, en zijn dan ook vrij handig om "op voorraad" te hebben.

Panther is erg populair qua M7 keuze, Icendiary Bomb Launcher main guns - Flak Array op de rest is ook een terugkerend fenomeen :) qua loadout

qua stats kijk ik persoonlijk op www.seizewell.de (helaas duits, maar goede database achtige sites lijken schaars)

Cappen met een lage combat rating is moeilijk ja, de game engine bepaalt geloof ik via een random number generator de wil van de piloot om te "bailen". dit was voorheen geloof ik een vaste waarde die gecreerd wordt wanneer het schip gespawnt wordt? alnaargelang je vordert qua combat rank wordt deze kans groter.

in vorige versies was de Ion Disrupter vrij populair voor cappen (heavy shield damage, geen Hull damage) idee was om z.s.m. shield down te halen, en dan "rustig" op de hull in te werken met normale weapons en hopen dat de piloot snel bailed (damaged hull repareren kost vrij veel credits, dus maar hopen dat ze vroeg bailen en je niet al te veel equipment beschadigd:))

heb zelf ook de nodige performance issues (helaas is de Steam versie nog niet te patchen naar 1.3) maar zolang er niet hevige vuurgevechten zijn gaat het redelijk goed, heavy traffic is np. voorlopig.

ook zie ik dat X3TC zo ongeveer 1.2Gb verstookt qua RAM, dat is toch wel vrij veel niet? zit 4GB in mijn systeem voor gezien X3TC slechts een 32Bit App. is gaat dit niet veel helpen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

@ knettergek
Mijn stratigie en tactiek is net als mijn taal als een baksteen.
Maar daar zat ik in mijn Elefant schiet 'n dicht by zijde osprey 'n banshee missile op me af. turrets stonden op Attack enemy. Druk in paniek op L en er kwam een missile uit die voor mijn neus de banshee uitschakelde. Ik denk dat het een cheap maar snel missile was. Geen idee welke.

Ja 'n 8600GT is niet veel. En het is ook wel grafish. Maar ook single treaded. Dus ook wel CPU hongerig. Maar dat moet ik dan even checken.
Ik wordt af en toe in mijn Skate bestookd met gele wolken. Kan ik niet zo tegen. Lijken wel effectief tegen mij.

De situatie nu met 1.3
Ik maak nu ook gebruik van freighter drones. Geinig. Maar ook nodig met mijn Split elephant. Al kan ik daarvoor ook 'n fighter voor charten. Maar deze hebben cargo 800 en XL load.
Nu zijn er bij alle ship klassen wel scheepjes die sterk afwijken. Misschien ook een M3 met 'n XL freight bay.
Ja in de klassen lijst kom ik op een
Falcon hauler 200MJ 353XL cargo.
Bastclaw prototype heeft 650L cargo.
Enhanced Kea heeft 750L Cargo.
Denk dat ik de Freught drones voor ECells gebruik.
En 'n Falcon hauler als cargo ship voor grotere afstanden.
Al heb ik zo'n vermoeden dat als je ze uitrust met Cargo life support ze die droppen als ze in de freight bay komen. En de elephant al life support heeft.

@Zephyr
Ben me ook aan het voorbereiden op boarding. Heb 4 split TP verdeeld over trainings kampen 40 marines.
Kost een vermogen. Heb 4 tot 8 pods nu. pod zijn nu makkelijk verkrijgbaar.
Alleen M7M sommige werken met pods en om sommige shepen te boarden geven pods meer kans.
Kost ook 'n vermogen.
Ben ook opzoek naar 'n alround player M6. Snel mainguns en zij turrets
Ga eerst oefenen op M6 en TL zonder pods want heb nog geen M7m.
Ben nu ook aan het sparen voor de panther maar mijn rank mist nog een nod by de split.

In je suit kan je de hull van je caps en ander battle damage schepen gratis repareren.

Voor mij nieuwig heden:
Lees op het egosoft forum over abadonships misies. Dat lijkt mij ook interresant maar nog niet tegen gekomen. En wat voor schip je daar nodig voor hebt.
Ook zou je schepen kunnen kopen met 'n $ teken tag.

iig ga ik mijn Elephant vullen met de 20 beste marines die ik heb Getrained met 3 sterren in bepaalde diciplines. Die osprey had ik ook kunnen proberen te boarden.

• SG

SG

Heb recent de split Panther. Nu had ik daar een probleem mee.
Mijn split Elephant Werd aangevalen en wow er even overheen vliegen. Dat heeft bijna mijn low shielded Panther gekost. Daarna even de vorm bekeken.
Ziet er cool uit maar on logisch.

Heeft van de brede hull palten aan de zijkanten paar achete mekaar as een spartaan schild ?
De dock hangt ver naar beneden onder de buik. Dus overlangs gaan moet 'n heel stuk ruimer zijn.
De phanter is ook voor zo'n groot ding agile. Je mist main fixe gun's.
Is ook meteen de eerste keer dat ik 'n in gate collision last van heb. krijg je met grote shepen.

Nu nog 'n boarding pod compatible ship Split Cobra M7M

Vraag me alleen af hoe laat je de Marines lost om te boarden.
In gewoon vanila X3TC dus zonder mods.
Gowoon in freigth menu ejecten? Heb nog geen M7M

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

zo ver ik weet (heb veel gelezen op forums, maar zelf nog nooit gespeeld :P ) kan je alleen pods launchen als je in een M7M zit

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
M7M inderdaad

boarding pod zelf schiet je af net als een missile (zitten alleen marines in) op moment van hull-impact gaat het hetzelfde verder als met een normale boarding op. zonder Pod (i.e. TP/M6 command console - "piracy" context menu)

mbt tot gate collisions moet je echt even de script editor (cheats) gebruiken om een M2 Valhalla te spawnen, deze past ook gewoon NIET door een jumpgate _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

TepelStreeltje schreef op donderdag 11 december 2008 @ 19:40:
zo ver ik weet (heb veel gelezen op forums, maar zelf nog nooit gespeeld :P ) kan je alleen pods launchen als je in een M7M zit
Ja dat zal dan slelect <M> pod als missile en <L>aunch maar dan dicht bij de target.
Maar ik heb geen M7M want dat wist ik al. Maar de cloe, hoe gaat dat zonder M7M?
Dus Als je in Je TM of TP of M6 'n TL of TM of M6 gaat lastig vallen.
Drop Freight 20 keer. Aangezien er 20 marines in M7 gaan en TL ook.
Mis ik een upgrade? Vplgens manual. Ook zo vaag en summier:
Je hebt Fight Command I nodig, zal even checken of ik dat wel heb in mijn Panther. Dacht van wel.
Waar in spaghettie menu?
Staat wat in over OTAS Sirokos M7(geen M7M) de uitzondering op de regel. Die moet ik hebben.
Zephyr schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:21:
M7M inderdaad

boarding pod zelf schiet je af net als een missile (zitten alleen marines in) op moment van hull-impact gaat het hetzelfde verder als met een normale boarding op. zonder Pod (i.e. TP/M6 command console - "piracy" context menu)
Piracy oh dat zocht ik. Verwacht eerder board target.
mbt tot gate collisions moet je echt even de script editor (cheats) gebruiken om een M2 Valhalla te spawnen, deze past ook gewoon NIET door een jumpgate _/-\o_ :P
Zijn ze te enthausiast geweest bij egosoft met sheepjes bouwen.

Heb de Ion shared rail guns gebruikt. 12 stuks op mijn Panther. En die shieten eerder alles aan gort. niks bailen.
Maar M7 met 3 1GJ shield en zo agile dat ik de Panther gebruik als baseball bad en tussendoor gewoone bots werk tegen Fighters. Mijn rank is met dat uitstapje wel gestegen naar Militant. Misschien is mijn rank nog te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Na een nividium boost van 10mil mijn fortijn naar naar 25mil gestegen.Traden gaat me slecht af. Op nividum collect mining na.

Heb wat station defend missies gedaan en na 3 stuks van 25M naar 39M
Maar 3M voor hull repartie op 'n lange patrol missie. 36M dus.
Nu staat daar 300K als verdienste op.
Maar elke Xenon Q kill levert 1M op. Zit nu op 300K+50M in de missie buffer. En de missie is nog niet voorbij.
Begon in split Z... nogiets sector met shipyard en Solarplants. Midden Oosten.
Daaron Xenon setor 598 geloof ik gaat het verder.
Zo'n patrol duurt lang. Ben er af en toe tactisch uit gejumped.

Ben onvoorbereid met mijn Panther M7 begonnen.
Met wat collected missiles.

Nu ben ik op zoek naar effectieve missiles voor zo'n missie. Omdat ik alles wat er maar in zit met L lanceer kwam ik een tegen die raak en grote klap was op redelijke afstand. Alleen had ik 4 verschillende typen afgeschoten excusief aurora missiles.

Ik lees op forum dat men eigen complex loop opzetten om mucho missles voor free te genereren. zelf heb ik silkworm factory leuk voor trage M4 of salvo op M3

// Wow: 109mil voor die missie. 'n Kale Phyton voor besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
dat gaat lekker qua inkomsten :)

zelf net Terran plot "uitgespeeld", toch wel vermakelijk geweest, zei het wat kort, maar goed universe is "open", en nu begint het echte spel pas ;)

mijn bescheiden asset-lijst voorlopig:

quest Vidar; volledig uitgerust
2 sector-traders volledig uitgerust (L8 & L10, nog even jumpdrives voor kopen m.b.t. upgrade naar universe)
2 TP's "vol" met marines >:)
M8 Claymore (quest)
M5 Jaguar (capture) 610 m/s :>
TP Express (capture)
M4 Elite (capture)

[/dagboek]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

(misschien verkeerde topic, maar om nou een 2 maanden oud topic te kicken...)

Voor X3 Reunion is een bonus pack verkrijgbaar met zooitje mods derin, is die de moeite waard om te installeren als ik 0 ervaring heb met het spel? Updates installeren is zowiezo wel goed idee denk ik?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Dit is dé X3 Terran Conflict Tread. Dit is 'n low profile game van een vergeten genre. Dit is dus geen al te drukke thread. Of moeten we elke week maar een nieuwe starten. Dit is nog een recente game waarvoor ik even Fallout3 en Crysis warhead nog in in de verpakking laat en farcry2 voor afgebroken heb.

Dat er niet dagelijks gepost wordt is normaal voor deze game.
---------------------------------

@ Zephyr
Ja schijnt dat je in TC makkelijker vermogens kan verdienen. Gaat voor mij iig sneller dan in reunion.
Heb de Terran Complot ook actief staan. Ben op het punt beland om Teladium naar m316 te brengen. Maar die waren me daar vijandig. Dus even mijn rank boosten.

Heb zooi M3(+) derelic ships = freebie ships.
Mamba, Skate, Bastclaw gewone en betere. en/adv Persues + Eclipse. De andere sold.

2 Falcon hauler 353XL als Carrier TS

M7 Panther
TL Elephant
M2 Python
M6 skiron
M6 Dragon
M6 Heavy Dragon

3 M5 Kerstel om snel OOS naar Terran shipjard te vliegen of auto Astroid te scannen
3 Caiman miner nividium collecten.

Duo complex in split space. Silkworm missile factory
Verdwaalde ore mine

2 Terran TS in Terran space als Sector traders.
2 TS level 20 als Sector trader bij mijn comples en stuk of 6 complex owned TS.

4 split ilugana bij training stations net als mijn 2 split M6 in piraten station allemaal Marines trainen.
11 marines in mijn Panther.

Nu nog 'n Boarding pod ondersteunende M7M
Misschien een disruptor missle fab in mij complex erbij zetten.

Alleen de Panther is redelijk bestukd.
De meeste zijn de shield wel maximaal maar onderbewapend.

Ik ga denk ik een sector wat losse fabs droppen voor economie te pushen en mucho profits en 'n TL die daarvoor beter geschikt is. Misschien wat Fab defence missies doen en nog meer nividium, voor 'n Boron TL.
Gebruik ik mijn Elephant als een support carrier. Boron 50000ST vs 34000ST cargo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:25
Zeg mensen, en vooral SG met zn uitvoerige verslagen, ik begin nu toch ook wel de kriebels te krijgen om dit spel te spelen, klinkt erg interessant en doet me een beetje denken aan Freelancer, maar dan ingewikkelder. Ik zou alleen even willen kijken of ik uberhaupt het spel een beetje kan, X3 staat toch te boek als lastig voor de casual speler. Wat is gemakkelijker, Reunion of TC? kwa besturing en beheer enzo.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
TepelStreeltje schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:16:
Voor X3 Reunion is een bonus pack verkrijgbaar met zooitje mods derin, is die de moeite waard om te installeren als ik 0 ervaring heb met het spel? Updates installeren is zowiezo wel goed idee denk ik?
dit betreft eigenlijk allemaal extra ship-computer commando's om het je net iets gemakkelijker te maken, niet echt een lijstje addons die je gameplay ervaring "verzieken" imo, meeste functies zijn gewoon voorstellen vanuit de community zelf / suggestion threads, die gewoon die originele game nooit gehaald hebben / nooit in een update verwoven zijn.
Brent schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:31:
Zeg mensen, en vooral SG met zn uitvoerige verslagen, ik begin nu toch ook wel de kriebels te krijgen om dit spel te spelen, klinkt erg interessant en doet me een beetje denken aan Freelancer, maar dan ingewikkelder. Ik zou alleen even willen kijken of ik uberhaupt het spel een beetje kan, X3 staat toch te boek als lastig voor de casual speler. Wat is gemakkelijker, Reunion of TC? kwa besturing en beheer enzo.
de TC "instap", is vele malen begrijpelijker dan voorgaande versies, hier kan je gerust normaal gaan spelen zonder dat je eerst de manual moet doorpluizen naar key-functies omdat je min of meer in het diepe gegooid word.

de originele versie (X-Beyond the Frontier) was wel het meest brilliant in dat opzicht.

Earth scheepje ondergaat jumpdrive trials - * verassing* er gaat iets fout - je beland in het Commonwealth deel van het universum (dat afgesloten is van de buitenwereld / Aarde) - aardige Teladi meneer komt je scheepje repareren, echter; of je even de kosten van de reparatie terug kan betalen (liefst gisteren) - vervolgens kan je zelf uitzoeken wat wat is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ja X3:TC 1.3 is de latest in the series. Dit houd dat dit ook de meest ge evoleerde versie is.
Maar freelancer is veel beperkter en meer higher profile title die ook af aanvoeld. En daarmee veel toegankelijker, met online.
X3TC haald dat bij lange na niet. Maar is wel verbeterd tov X3R.

TC is ook weer single player en met meer diepgang en extra features. Veel mod scripts zijn dan ook manieren om die GUI die vaak onnatuurlijk en te diep aanvoeld uit te breiden met veel missende mogelijkheden. En door die diepgang is er nog steeds veel voor verbetering vatbaar.

Zelf speel ik vanaf X2 The Treat en in X3:TC zie ik nu van die extra dingen die ik nog niet eerder gezien heb. Maar dat komt omdat ik altijd X series in orginele staat speel. En met TC zijn veel reunion waardevolle script mod orgineel geworden in TC. Die ene hoop micro management uit handen nemen. Of extra opties die je erg mist toevoegen.
Zoals
Carrier command upgrade. Ooit krijg je mini of full carrier. Panther is een middle carrier. TM M7 M1
Al gebruik ik hem meer als godzilla fighter met autoaim front turrets met IBL. hij is zo agile dat ik hem als M3 mepper gebruik.
Explorer command upgrade geene rvaring mee
suply software upgrade weet nog niet hoe ik dat moet gebruiken.
Patrol softwate upgrade die is wel duidelijk maar ook geen ervaring mee.

Nog nooit eerder gezien in mijn games maar wel zoiets in de X3R script en mod section van de egosoft forums lang geleden in een mod form. Maar dus nieuw voor mij en weet nog niet hoe exact ik dat moet toepassen. Sommige zijn vanzelf spreken zoals Patrol. Maar supply moet ik ook even uitzoeken.

Vooral de voor mij nog onbekende Carrier en suply software upgrade voor mijn panther lijkt mij interresant. Heb ze al maar gebruik ze nog niet. Vooral omdat ik momenteel geen pure Combat fighter wings gedocked hebt. De terran fighters zijn krachtige killers. Heb ik zo gehoord. Dus daar 10 van in een wing pleuren.
Ik zie ook veel meer menu opties voor docked fighters. of owned ships. Als ik weer eens spit door de menu boom.
Je krijgt een dieper layerd menu systeem dat mij doet denken aan
DOs wordperfect orcad ultiboard. aan menu. Niet iets waar je even snel doorspit in the heat of battle.

Maar met een fighter door TC crossen in begin fase is de meest toegankelijke deel.
Op Egosoft forums staan veel guides. Als je de meer complexe game features wil gebruiken. Als je wat kapitaal en reputation verdiend hebt. Dan wordt het diep.
Manual is vaak sumier maar help je aardig ook op weg. Maar de online guides zijn het meest waarde volle.
Vooral het officiele Forum is veel tips te vinden.

De basic view GUI maakt ook meer gebruik van de muis. relatief toegankelijker dus.

Ben nu bezig met missiles. Er zijn er zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SAmenvattend: X3 TC moe tje me ebeginnen als je niet zo'n enorme space trader bent maar dit wel leuk lijkt. Het interface van Reunion vond ik zo goed dat ik het na een week gedumpt heb en nooit meer gekocht.
In TC werkt het allemaal wat logischer. Je zoekt wel een paar dagen tot je alle knoppen door hebt maar goed, daar krijg je dan ook een mega game voor terug.

* Anoniem: 399 viert vandaag z'n 250e factory :+
Verder is m'n vlootje uitgebreid. Ik ben de Hub missie aan het doen en ben daar al drie keer uitgejaagd door een vlootje kneiter irritante Xenon M7 schepen, dus m'n bezettingsvlootje voor die sector is nu:
M1 Collossus "Beelzebub" - met 30 M3 fighters met volle cargohold met silkworms, en fire missile op 95% ;) )
M2 Titan "Azraël" - mijn knuffelige manier om een jumpgate dicht te zetten is er een M2 in te parkeren :+
M2 Boreas "Euronymous"- Voor het geval de hint niet duidelijk was met die Titan.
M7M Aquilo "Demogorgon II" - met 300+ Flail missiles en fire missiles op 80% - voert de grote verdwijntruc uit met fighters van alle klassen en zelfs M6 corvettes.
M7 Cerberus "Chtulu" - met 6 M3 Blastclaw prototypes aan boord, vol bepwapend en storage volgeladen met Silkworm en Banshee missiles. Uiteraart met fire missiles op 100%. Als het snel genoeg is om een M2 te ontlopen gaat het hier alsnog fout.
4x M6 Heavy Centaur - als dekking voor:
2x M8 Auster Hauler - met een cargobay vol ECells en Tomahawks. Omdat die Xenon sector aan de andere kant van die jumpgate vol met opblaasbaar speelgoed zit >:)

Ik moet nog wel ff wat aan de pecunia gaan doen, want ik heb nu twee Mammoths waar ik build station missies mee doe maar het gaat me niet hard genoeg. Aangezien m'n universe traders telkens bij de piraten op de koffie gaan heb ik me beperkt tot mijn eigen export ondernemingen en een dozijn sector traders.

Ik vlieg zelf in wat er zoal voor de voeten komt, maar in vriendelijke sectoren heb ik een Kestrel onder de kont en 3 Kestrels als Wingmen. Daar kun je trouwens prima M3 fighters mee uit elkaar plukken ;)

• SG

SG

Zo proficiat. Ik wordt knettergek van mijn misslukte frankenstijn complexje. tweedelig spagetti
Meestal blinkblink yellow.
Wow er laast 'n failbirage facory aan toevoegen. Deed de dock optie niet. was grijs uit. pas na een kwartier kwam ik erachter dat je zelf in sector moet zijn. Black out denk ik.

Ik zie dat je je Capitals een naam geeft.

Was dit ook van plan. Maar geef je alleen de naam of ook hint wat het voor ding is.en waarvoor het dient
Of ben je zo mutitasken dat je alles uitelkaar houd.

Speciale uitzonderlijke shipjes zoals de
Falcon Hauler pleur ik Cargo 353XL achter en nr.
Caiman tanker Ore B 02 Ecel die koopt de ecel resource. de B van beta is uniek

'n Cap ship zou ik zijn 'task, naam, klass' gebruiken
Voor M2
BStar Galactica CPhyton 'n Battlestar is iets wat je midden tussen caps kan pleuren en dus rondom anti cap turrets heeft. Geen idee of phyton daar geschikt voor is.
Cruiser zou meer allround zijn front cap round antifighter. Voor patrol. OOS combat.
Destroyer meer front heavy en snel
Assaut als destroyer maar dan extremer.

M7
Assault Frigate Predator CTresher.
panther light carrier
Agememnon antifighter frigate.
Tiger multirole
Shrike Anti cap light carrier.
Demios Anti fighter carrier.

Ik zie in de menu attack opties zoals
Attack fighters
Attack Capships
Retreat.

Zou bomber en missile ships hun task ook er voor zetten.
M8,M7m
AF anti figter failbirage
AC anti cap Hammer iets
AS anti station tomahawk

Aangezien ik vaker lees dat de AI missile dom is.

Ook dat je een zooi missile fabs nodig hebt. Will je bombers en M7m regelamatig gebruiken
250 zeker veel missile fab's?
Missiles zijn toch wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Trouwens, hoe spelen jullie X3, met de muis/tb only, of met joystick/gamepad er bij?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

X2 The Treat & X3 : Reunion met Joystick met keyb/muis.
X3: Terran Conflict met Zalman FPS1000 en logitech G15.
Mis de joystick niet. Maar ga hem wel eens en keer eraan hangen.

Ben in mijn humble merchant gamepje ook al eens een K tegen gekomen en het overleefd.
De eerste keer was met skate.
De Panther met IBL maakt met doging op 4 tot 5K afstand met IBL er gehakt van.
De panter is net 'n Cosmische dildo waar je P en kleiner, om de oren mee slaat. De shield zijn ideal om lichtere scheepjes snel mee te killen. En is agile genoeg om slow capital fire te ontwijken.

En dat gaat goed met de muis. Alleen heb ik wel zo'n FPS game muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
TB+muis only hier ook

alhoewel joystick misschien toch wel extra toegevoegde waarde zou zijn qua "immersion", de engine leent zich m.i. toch wel voor air-combat style vliegkunsten (goed, voor bakstenen met ion-drives heeft het uiteraard niet veel nut; naaaaaaaar liiiiiiiiiinkssssss *trekt aan joystick* :+ )

qua naming van ships heb ik zelf maar half-life als inspiratie gebruikt:

M6 - Questionable Ethics :+
TS - Anomalous Materials
TP - Unforeseen Consequences

... en nog meer van dat soort ongein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikimotel
  • Laatst online: 19-04 23:04
Iemand problemen gehad met activatie?
Ik heb vandaag via steam X3 terran conflict gekocht, maar kan hem niet activeren...Tages site is prut.
(ik moet zeker een klein jaar wachten op beloofde de nocd/nodvd oplossing...)
Ik heb de diverse partijen gevraagd om opheldering, maar allen wijzen naar Tages.
Tages geeft niet thuis...weg € 40,-..
Dan maar weer X3 reunion spelen...totdat het zover is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
ik had ook 7 pogingen nodig, if that's any comfort.

reboot van windows en Tages was ineens wel thuis. (weet niet op dat enig verband met falen van activatie heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Tja wou ik even de TC spreadsheet even uit printen. Ik denk afdrukken klicken gebeurt er niks paar keer gedrukt. Begon ie te printen maar elke klick is doorgekomen. En de 500vel bak zowat er doorheen en nu zwarte toner bijna op. Foutje bedankt. even toner bestellen. Heb 2 bestanden paar keer geprint had het te laat door maar toch even onderbroken.
Nog genoeg kleur er in. wordt pas mijn 3de zwart toner voor 8500 vel.

Heb in Astriod belt in terran space wat mine en fabs gedropt voor zo'n 30mil. Wow zo'n Osaka kopen maar mijn rankings is 2 schalen te laag. Betje traden zonder complex maar los. En ergens wat patrol en statio defence missies vinden.

Ook stuk 5 TS trader verloren door 'n rond trekken de Q langs mijn complex in split space.
Ook 'n Mobile miner base gebruik ik als TL heeft bijna het dubbele aan cargo voor STations.

[ edit ]

Ja Patch 1.4 is beschikbaar en al geinstalleerd.

[ edit 2 ]

Voor het eerst met failbirage bezig geweest. Geinig! Was eigenlijk van plan mijn eerste cobra pod board. Maar kwam een piraten M2 met fighter escort tegen. Geen M6 of TL voor mijn onervaren marines. Dus een fail birage test. fighters zijn net vliegen en target kaput gaan de overige naar de volgende.
Heb ook twee Katana's gedocked in een wraith missile fab. Wraith zijn een zwaardere uitvoering. Alleen geen eigen fab's mogelijk.
Heb nu één fail fab dat is duidelijk te weinig maar voldoende voor een board poging. Maar dan wel met hammers erbij. Fail doet niet veel tegen een M2 met full shields.
Volgende plan. 4 fial en 2 hammer fab er bij zetten.1 tomahawk.

[ Voor 31% gewijzigd door SG op 26-12-2008 15:21 . Reden: Fial birage! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

failbirage? Waar heb je het over?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Klinkt als!
even opgezocht, maar dat moet volgens manual "flail barrage missile" zijn. Rare naam.
Soort semi auto voor snelle salvo's van swarms. 'n missile waarbij target optioneel is. Anti fighter. Zolang het maar rood is.

Nu heb ik net pas die FB missile uitgeprobeerd bij boarden en wel met mijn allereerste boardings poging.
Doseren van salvo is moeilijk in te schatten. Voor je het weet schiet je de M6 ook weg.
Met M7m en boarding pods van afstand 10 á 20km

Heb 'n shielddown Blastclaw verloren maar ospray en Centaur voor gekregen.
minus zooi flail barrage missiles.
Verloren marines
Trainen kosten en ook en aanschaf.
De weg werp pods

De flail barrage missile en hammer torpedo zijn meer voor fast sector clearen.

'n Complex heb je toch wel nodig. Maar mijn complex is nog niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zeg het gewoon nóg een keer: SG, zoals jij schrijft geloof ik niet dat iemand nog de moeite neemt het te lezen.

Vandaag mijn 1000e fabriekje vieren! Eigenlijk ben ik hard aan het werk (kuch) maar ja, niemand wil z'n PC slopen dus ik heb ff tijd over.
Ik heb nu:
Twee complexes in President's End (ik had nog geen tractorbeam toen ik daar begon) één maakt beamweapons, lasertowers en overtollig voer, de ander maakt ammo,missiles en consumeert overtollig voer. Bescherming hier, een Argon M1 met 30 fightertjes (bijmekaar geraapt schroot van mensen die liever uitstapen als tegen mij te vechten) en een Boreas.
Eén complex in Farnham's Legend, alwaar Flail missiles voor m'n M7M gemaakt worden en Ore, voedsel, Ecells en crystals worden geexporteerd naar andere factories in de regio. Aangezien de pirates me haten wordt hier een Aquilo, twee Boreas, 8 Heavy Centaurs en twee Cerberusjes geacht de gates dicht te houden. Een Mistral superfreighter staat hier permanent op collect wares, en alsie vol is verkoop ik de missiles... werkt prima :+
Eén complex in Perpetual Sin waar alle capitalship wapens gemaat worden die ik kon vinden. Resources te veel dus gelijk maar Corvette en Frigate wapens toegevoegd. Omdat je daar op en paar jumps van Split, Paranid en Boron shipyards met giga assortiment zit, is dat een geweldig handig plek. Elke gekochte M7 of groter wordt uitgerust met jumpdrive en Ecells, en jumpt hierheen voor uitrusting. Eén Boreas en twee Deimos frigates bewaken de sector tegen Duke's vloot. Dat is nu niet meer écht nodig aangezien ik z'n HQ heb opgeblazen :+
Mijn vierde complex zit in de Kuiper Belt. Middels een bugje in de command console kan ik m'n schepen direct hierheen laten jumpen dus een shield manuf complex bouwen duurt niet zo heel erg lang. Hier worden Ecells, schilden en wat voorraad voor m'n eigen vloot gebouwd. Aangezien er in dit gebied geen fuck te beleven valt zonder Terran factories gebruik ik dit ding alleen om geld te verdienen aan schilden en ore. Later ga ik m'n bezettingsvlootje hier bevoorraden... voor nu hangen er drie frigates ter verdediging, en af en toe mijn carrier frigate voor m'n Kestrel attack fleet.
In Senator's Badlands ben ik begonnen aan een complex dat voer, space fuel en wapens produceert, en natuurlijk ore, silicon en Ecells. Ik mag van de Yaki niet verder naar beneden om spullen te verhandelen, maar z ekomen bij mij wel dingen kopen en m'n rating bij hen stijgt langzaam maar zeker. Over een paar uur mag ik óf IBLs komen kopen, óf ik ga proberen of je factories kunt cappen. De sector wordt door vijf Boreas, vier Deimos en twee Cerberus bewaakt. Een Aquilo met 1000 Flails zorgt ervoor dat fighters niet tegen mijn caps kunnen worden ingezet. Verder heb ik er per ongeluk tien Eclipses rondvliegen, die ik daar niet heen wilde sturen maar nu ze er zijn, fuck it. Alle eclipses zijn tot hun strot volgeduwd met Thunderbolt, Tempest, Silkworm en Hurricane missiles.
In Antigone Memorial heb ik een complexje dat crystal, computer parts, chips, teladanium, tomahawks en capship/corvette wapens produceert. Hier hangen standaard mijn vijf M8 bombers zich vol te tanken met eCells en tomahwak raketten. Deze zijn veel goedkoper, sneller, beter en gek genoeg kleiner dan Hammer torpedos voor de M7M, dus als ik een M2 weg wil hebben, of een basis, of een hele sector vol M2s met fighter escorts en vijf bases, dan is een paar M7Ms met flails en de vijf bombers eigenlijk altijd genoeg. Alle turrets op "attack enemies" missile fire rate op 100%... de sector in jumpen en wachten tot ie leeg is :+
In theorie moet Antigone ook verdedigd worden, maar aangezien ik voor Farnhams's Legend tien Centaur corvettes gebruik als traders (Sell for best price in pirate sectors... m'n Mistrals gingen te vaak stuk :+ ) is deze sector ook goed beveiligd.
Verdere inkomsten worden verzorgd door twintig Mistral sector traders en tien Mistral superfreighter sector traders in Terran gebied. Na het uitmoorden van de pirate bases in de Unknown sectors achter Pluto (met Kestrels :D ) zit er niets roods mer in deze regio dus ik had hier ook gewoon onbewapende traders kunnen nemen. Echter er gaat iets moois uit van een trader die als ie wordt aangevallen door piraten al drie kills gemaakt heeft voor je je jump naar zijn sector voltooid hebt.

Ik ben ondertussen wat missies aan het doen - de Terran campaign is vrij goed te doen met mijn Orange wing, bestaande uit 31 Kestrels :+ Ik heb de Kestrels allemaal bewapend met 2x PAC voorop, 2x PRG achterop, 10 silkworms en 15 wasp missiles, 5 MJ shield. alles getuned naar maximale specs uiteraard. Alhoewel dat op zich kuttige wapentjes zijn (het zijn ook maar M5 fighters) kun je met dit vlootje redelijk betrouwbaar een xenon M7 aanvallen en verslaan. Ten eerste gaat ie op z'n gat als je 32x 10 silkworms op hem afvuurt (fire missile % staat op 60 ;) ) en ten tweede is het ding niet in staat terug te vuren - althans niet zo dat het wat raakt. En missile defense turrets doen weinig tegen een enorme wolk ilkworms... om van de wasps nog te zwijgen.
Tot nu toe heb ik negen patrol missies gedaan met die Kestrels als Wingmen (en zelf ik ook in zo'n ding) en ik heb alleen vier Kestrels verloren aan lomp docken met de carrier (stomme AI :( )

Ik wil nu m'n vlootje uit gaan breiden tot waar het zo groot is dat ik zonder zorgen de hele Terran regio kan innemen. Ik kan kan weliswaar legaal toegang tot Earth krijgen als ik blijf lief doen tegen de ATF, maar die missies duren me veel te lang en ik kan nergens factories kopen van hun, dus ik vrees dat ik nooit Terran M2 schepen zal kunnen kopen. (althans, niet zo dat ik ze kan bewapenen, en let's face it, wat moet je met een M2 als je geen guns kunt vinden om erop te plakken?)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 399 op 29-12-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit spel lijkt me best leuk, maar ik weet niet precies hoe ik dit spel moet zien.

Is het als een soort Elite?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ik ken elite niet uit ervaring. Mijn eerste game in deze genre is Privateer. Dan freelancer en sinds X2 ook aan de Xseries. Maar Elite is de moeder van deze genre de eerste in zijn soort.
Zo ver ik weet is elite meer op newtonian rules gebaseerd. Dus true orbit en vlieg model physics.
Doet me denken aan Universal Combat.

Xseries is wel meer arcade.
Dus ja zelfde genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:20:
Dit spel lijkt me best leuk, maar ik weet niet precies hoe ik dit spel moet zien.

Is het als een soort Elite?
Het is exact een soort Elite.
Sterker nog, ik denk dat de eerste X game gewoon een vervolg op de laatste elite is geweest als ik de gameplay zo eens zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
KnetterGek schreef :
dus ik vrees dat ik nooit Terran M2 schepen zal kunnen kopen
misschien een typo, maar Terran juist wel(tenzij je alle sectors wiped :+ ). ATF heeft inderdaad geen shipyards, Tyr's zijn capable though, Odin durf ik niet te zeggen. waarom je overigens terran space wil claimen is mij een raadsel, je kan hier toch niet inbound jumpen? of mis ik wat.
KnetterGek schreef :
althans, niet zo dat ik ze kan bewapenen, en let's face it, wat moet je met een M2 als je geen guns kunt vinden om erop te plakken?
tja probleem #2 inderdaad.

de enige snelle manier (anders dan factories campen) is de exploit methode in een vanilla game door equipment te clonen.

koop ship van keuze, vervolgens kom je in het shipfitting menu en kan je dus extra's aanschaffen voor je order, hier kies je dus b.v. een EMPC (de lokale Equipment Dock heeft deze op voorraad. (Terran naam onglipt me atm) wanneer je dus een grote order plaatst worden dus alle ships gefit met 1 x EMPC terwijl de equipment-dock er slechts 1 op voorraad heeft. (verder betaal je de normale prijs)
KnetterGek schreef :
Unknown sectors achter Pluto
hier loop ik altijd te gate-campen voor "loaded" weapon dealers, dus ik laat die pirate base liever intact :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SG schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:25:
Ik ken elite niet uit ervaring. Mijn eerste game in deze genre is Privateer. Dan freelancer en sinds X2 ook aan de Xseries. Maar Elite is de moeder van deze genre de eerste in zijn soort.
Zo ver ik weet is elite meer op newtonian rules gebaseerd. Dus true orbit en vlieg model physics.
Doet me denken aan Universal Combat.

Xseries is wel meer arcade.
Dus ja zelfde genre.
Elite was niet op Newtonian physics gebaseerd (no way dat dat op een 8b computer met 32kB RAM kon draaien :+ ), het waren de opvolgers Frontier en Frontier:First Encounters die Newtonian waren.

Qua flight model is er niet eens zo'n enorm verschil tussen Elite en de X-series.

Wat wel heel erg verschilt is het universum. Elite heeft een bij benadering onbeperkt universum dat dmv procedural generation gemaakt wordt. X heeft een vast universum met vaste sectoren. In de oudere spellen (X-BTF etc.) kon dat beperkend werken, maar het universum is in X3-TC zo groot dat je eerder last hebt van gebrek aan overzicht dan beperktheid. Je bent *LANG* bezig om zonder jump drive van Getsu Fune tot Mists of Elysium te vliegen :+

Wat ook verschilt is de economie; sterker nog, de economie is het Unique Selling Point van X. In Elite wordt ook de economie procedureel gegenereerd zodra je in de buurt komt van een planeet. Buiten een paar missies zal wat je op één plek doet weinig effect hebben op wat er elders gebeurt. Ook is er geen verband tussen de opduikende NPC schepen in Elite en de locale economie (muv dat piraten veel meer opduiken in anarchic/feodal systems dan in democracies en corporate states).

Bij X draait daarentegen de gehele economie van het universum continu door, en is alles gekoppeld. Als een piraat (of jij >:) ) een vrachtschip afschiet, betekent dat dat ergens een fabriek zonder resources komt te zitten. Die fabriek kan dan ook niet leveren, waardoor een ander vrachschipper zonder werk zit, en mogelijk nog een fabriek die dure eindproducten levert stil komt te liggen. Hetzelfde kan gebeuren als jij een fabriek bouwt en lagere prijzen voert dan de concurrent. Maar die concurrenten staan ook niet stil, dus je kunt niet klakkeloos trade runs doen en verwachten dat iets wat op moment a winstgevend is dat op moment b ook is.

Alles is dynamisch en grijpt op elkaar in. Wat dat betreft is X veel minder "arcade" dan Elite of trouwens welke andere space shooter dan ook. Je hoeft heus niet bij iedere piraat die je tegenkomt de rekenmachine erbij te pakken voordat je hem afschiet, maar jouw strategische beslissingen kunnen wel degelijk je hele spel beinvloeden. Dat is enerzijds het leuke en anderzijds juist het meest uitdagende van X.

IMHO is trouwens X3-Reunion voor een trader net iets beter gebalanceerd dan X3-TC. In X3-R is het veel moeilijker om met combat geld te verdienen, waardoor je bijna gedwongen wordt een handelsimperium op te zetten. In X3-TC is het zo idioot makkelijk om geld te verdienen met combat dat de moeite van handel (en het beschermen van handel) nauwelijks loont.

Een ander aspect waarin X verschilt van Elite, Privateer, Freelancer etc, is dat je meerdere schepen tegelijk kunt bezitten en opdrachten kunt geven. Dat kan zo simpel zijn als dat jij in een kleine fighter vliegt en jouw vrachtschip beschermt tegen piraten, maar het kan ook volledige handelsimperia met honderden vrachtschepen, grote oorlogsschepen om je handelsbasissen te beschermen en groepen kleinere schepen die je vrachtroutes in de gaten houden, met jij aan het roer van een enorm carrier mothership met tientallen fighters aan boord en meerdere destroyers die je beschermen tegen aanvallen van buitenaf.

Het aansturen van groepen schepen is altijd een achilleshiel van X geweest (evenals barslechte AI die prima in staat is om zich te pletter te vliegen tegen asteroiden, nog los van slechte tactics in combat), maar dat is dan weer in X3-TC een stuk verbeterd tov X3-R.

Overigens is patch 1.4 van X3-TC uit. Dat begint een aantal van de balance issues aan te pakken waardoor het spel leuker wordt. Op zich zou ik het bijna aanraden om als beginner eerst X2 te spelen, dan X3-R, vervolgens X3-R met XTM mod en tenslotte X3-TC, maar ondanks dat je zo a) een verhaallijn mooi volgt, b) het basisspel goed onder de knie krijgt en uitbreidingen een voor een te verwerken krijgt en c) drie fantastische spellen en een übermod meemaakt, ben je zo letterlijk een jaar van je leven en allicht ook je vriendin kwijt :+

Edit:
SG schreef op maandag 29 december 2008 @ 02:08:
Klinkt als!
even opgezocht, maar dat moet volgens manual "flail barrage missile" zijn. Rare naam.
Soort semi auto voor snelle salvo's van swarms. 'n missile waarbij target optioneel is. Anti fighter. Zolang het maar rood is.
Ah...

Mocht je "flail barrage missile" te lang vinden, op de Egosoft fora worden deze beestjes doorgaans gewoon "flails" (=gesels) genoemd :z

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 30-12-2008 16:58 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 03-05 17:39
Waar ik af en toe gek van word in de X games (en ook weer in TC) is die computerstem, een soort semi-vrouwelijke robotstem waar ik echt de bibbers van krijg :o Zouden hier mods voor zijn?

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dion_b _o_

Fijne uitleg! :)
Het klinkt wel als een kolfje naar mijn hand. Ik ga even kijken of ik ergens voor weinig X3: Reunion kan krijgen, en me vanaf daar ga begeven in het universum van X3 :)
Maar vanavond wel even X3: Terran Conflict uitproberen.

Als het draait tenminste :X
Dacht dat ik gelezen had dat dit grafisch een heel zwaar spel is, dus ben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Qua performance ben je bijna altijd CPU-limited. Het spel is notoir single-threaded :( - dus een dualcore levert nauwelijks meerwaarde tov single en een quad nul tov dual. Een zeer hoog geclockte dualcore Conroe/Penryn (C2D) is op zich de ideale CPU ervoor, maar dan nog zal zelfs een op 4GHz geclockte i7 op z'n knieen gedreven worden als je in een sector met asteroiden een gevecht hebt tussen tientallen capital ships met bijbehorende 'klein grut' en missiles.

Dat gezegd, dergelijke gevechten kun je prima uit de weg gaan, wat als beginner sterk aan te raden is. Door de slechte AI kun je een kleine overmacht aan, maar verwacht niet dat je met een kleine fighter hele vloten van de vijand kunt afmaken. Dat gaat niet lukken :+

In X2 en X3R heb ik overigens wel op gegeven moment een hobby ervan gemaakt om te kijken wat het grootste verschil is dat ik aankon. Met een Split Scorpion M4 fighter een Xenon K M2 destroyer vernietigen was in beide spellen het beste wat ik presteerde. Ter vergelijking, de Scorpion is iets van 5m lang, de K is zo'n 2 a 3 km lang 8)7

Om een indicatie te geven, ik speel op 1600x1200 en draai met AA op vol (dit is een spel waar je het echt merkt) zonder problemen op m'n E8200 met 8800GT (512MB) en 3GB RAM. Alleen heb ik niet echt verschil gemerkt tov m'n vorige config, een E2180 met 7600GT en 2GB RAM. Sterker nog, X3R draait ook prima op de bak van m'n vriendin, een X2 3800+ met 6600GT en 2GB RAM, al zit zij wel op 1280x1024, wat natuurlijk een stuk scheelt mbt videokaart.

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 31-12-2008 03:23 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
sinds ik met een "gemodde" x3tc.exe draai (large adress aware flags / app. can handle >2 GB) draait het vloeiend op 1920x1200 en volle AA settings, terwijl het voorheen een drama was, exe-file slokte 2Gb op en ging vervolgens vrolijk lopen cachen/swappen (bij nagenoeg elke vorm van combat/explosies) met een FPS drop naar 0 als gevolg, soms wel minuten lang.

E8400/8800GTS512/8Gb/Vista x64

.exe piekt nu soms richting de 3,5Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Large address aware klinkt als een 64b-specifieke flag. App can handle >2GB zou daarentegen ook voor 32b setups met 1-4GB nuttig kunnen zijn...

Hoe mod je die .exe?

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 31-12-2008 14:53 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

idd, doe es wat tips geven ;)

ook nog tips aanwezig voor X3R?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dit lijkt me de truc:
You need the explorer ( http://www.ntcore.com/exsuite.php )

You open with this explorer the XR_3DA.exe in the bin folder from stalker.

On the left side you will find "NT Header/File Header". Click on File Header.

On the right side click on "click here".

Now you need to enable "App can handle> 2gb adressest " and to save.

I recommend to backup the XR_3DA.exe befor editing.
Ik geloof dat er met Supreme Commander ook zo'n trucje was :)

Overigens begin ik nu best in X3: Reunion gezogen te worden (duurde wel paar uur tot ik dingen een beetje begon door te krijgen :P
Maar ik ben daar voorlopig nog bezig als opwarmertje voor X3: TC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Heb maar 2GB, maar mij lijkt 'n 8600GT ook te licht. En X3TC lijkt me toch wel iets om eens in volle glory te bekijken.
Klopt dat ze de engine van X3R gepakt hebben en die is singletreaded.
Dus een CPU met hoge IPC per core en dan ver OC'ed.

Zijn er Ci7 benches met X3: TC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
@ anandus

ja, dat is inderdaad de universele "oplossing"

CFF explorer dus

zal nog wat plaatjes plakken ;
1
2

dan app. can handle >2GB aanvinken

wat betreft 64-Bit ben je dan klaar, dat heeft native large adress aware (haalde LAA en "app. can handle >2Gb" even door elkaar)

voor 32Bit heb je nog een boot.ini 3gb switch nodig om "LAA" aan te zetten.

moet je uiteraard wel genoeg RAM hebben zoieso.

voor de meeste games (degene die de .exe verifyen denk?) gaat dit trucje overigens niet werken, Reunion durf ik niet te zeggen, kans is groot dat het misschien gewoon werkt. gewoon even oude .exe kopieren/backuppen en uitproberen zou ik zeggen, in het ergste geval ver$@#k je je savegame (u bent bij deze gewaarschuwd :+ )

[ Voor 5% gewijzigd door Zephyr op 01-01-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 16:13
Zephyr schreef op woensdag 31 december 2008 @ 16:52:
zal nog wat plaatjes plakken ;
1
2

dan app. can handle >2GB aanvinken
Twee keer hetzelfde plaatje!?

Ik vond de optie onder "characteristics" iig
wat betreft 64-Bit ben je dan klaar, dat heeft native large adress aware (haalde LAA en "app. can handle >2Gb" even door elkaar)

voor 32Bit heb je nog een boot.ini 3gb switch nodig om "LAA" aan te zetten.
Onder Vista (32Bit) moet dat met bcdedit:

bcdedit /set IncreaseUserVa 3072

d:)b Het werkt fantastisch! Ik heb de textures weer op high gezet, reclamefilmpjes weer ingeschakeld, AA en AF op max en het loopt als een zonnetje! Waarom staat deze tip niet op het forum van Egosoft?

E8400/8800GT/4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
oops, fixed links

het staat er niet met zoveel woorden als officiële "tweak" nee, waarschijnlijk gewoon een kwestie dat ze geen zin hebben om gemodde .exe's te gaan lopen supporten/troubleshooten.

toch wel krom inderdaad dat je met relatief weinig werk zoveel extra performance eruit perst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ik heb vlag nu halfstok staan.

Na boardingpod avontuur en met combat mijn cash wat spekken voor een complex afwerkings avontuur. Met tractor beam mine's gesleept wat een gedoe. En dan van 1 broken complex twee werkende van maken. Dus wat missing fabjes erbij poten. En de complex calculater site even raad plegen. Heb sowieso een probleem dat de astroid daar van de cola light versies zijn.
Maar dus mijn elaphant zoeken voor een fabje op te halen.
Niet in de lijst te vinden. Mesages bekeken, ook niet! Weer de lijst, zit er toch echt niet meer tussen.
Nu zit mijn message lijst vol van die Sector trade berichten van die dodo AI. Paar pagina's verder en ja Q killd
Elefant en 3 docked fighters. Nog van voor de boarding avontuur. Dus te ver terug gebeurd.
Maar ja dus kwa load equip misschien zo'n 30mil verlies. Maar ondertussen ook zoveel binnen gehaald.
Met veel moeite. Zit nu op 70Mil Na complex verwerking en die draaien nu op laag rendement.

Hebt tot nu to die dwalende Q kills op tijd ontdekt. En geen waarschuwing. En het jumped ook niet even weg met zooi ecells en jumpdrive.
Al down van het verlies stuur ik na complex afronding mijn andere TL naar shipjard met veel fab's jumped die bij de gate naast een Q. Gelukkig checkte ik even na de jump. dus reload.

Na het verlies van laag getrainde marines ga ik nu marines wat voller trainen. zodat de kans groter wordt op sucsesvolle boarding en minder sloopwerk. Ik wil toch wel wat duke nemisis M6 gaan vangen. En wat top marines sparen voor die duke zeus M2.

Ga kijken naar een sector waar een leuk complex gebouwed kan worden met astroid die beter bij complex passen. Aangezien het lang duurt eer 50 marines voldoende getraind zijn. En om weer wat boardings pods te verzamelen. En wat hold-stand missies.

En wat is de ideale patrol OOS combat groep tegen een Q met escort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OOS tegen een Q? Een M2 + support. Ik ben in TC nog niet met iets groters dan een Panther aan de slag gegaan, laat staan OOS, maar als X3R-wijsheid nog steeds telt, dan is het een kwestie van maximale weapon range & loadout icm maximale shields. Toen was de Teladi Phoenix een aanrader. Dan nog ben je onderworpen aan de grillen van de great RNG (random number generator), maar een Q zal er niet snel gaten in schieten.

Overigens is het altijd een goed idee om kwetsbare schepen ergens uit de vuurlinie op te slaan. Als je een goed beschermde (=meerdere M2s) PHQ hebt is dat een goede plek om ze te docken, maar als je nog niet zover bent kun je ze gewoon in core sectors van friendly races in shipyards docken :z

[ Voor 26% gewijzigd door dion_b op 03-01-2009 17:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Heb 'n Python M2 maar slecht equiped. Maar die heeft de minste shield voor 'n M2 dacht 6GJ. Waar 10GJ beetje standaard is. Is ook een keer al afgeslacht door Q toen het ergen in space idle hing. Gelukkig op tijd ontdekt. 'n Osaka M2 is dan beter lijkt mij. Heb ook 2 katana's misschien leuk als escort. Geen idee of dit wat is. Misschien tijd om mijn Python te equipen. Of tijdje terug de verkeerde M2 gekocht?
Nadeel van M2 is dat ze wel tijd nodig hebben voor interceptie aangezien ze traag zijn.

Daarnaast ook gisteren ontdekt. Er zit een npc agron elite docked in mijn Panther. Krijg hem er niet uit. Misschien alles laten undocken. Heeft geen preoriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Python is prima voor IS gebruik, met name als je zelf achter het stuur zit. Het kan enorme firepower aan voorzijde concentreren en heeft een erg smal profiel waardoor je -als je goed vliegt- minder hoeft te incasseren dan bij andere M2s. Alleen zijn dat uitgerekend zaken waar je OOS niets aan hebt. OOS wordt vorm en exacte locatie turrets op een schip namelijk in het geheel niet meegeteld, en dan hou je een M2 over met minder shields dan gemiddeld, dus niet echt optimaal.

Overigens zweren veel mensen bij de Xenon K als OOS defense, omdat het evenveel firepower heeft als de Phoenix of Python, bijna evenveel shields heeft als de Phoenix, maar werkelijk geen drol kost om te bouwen in je PHQ (minder dan een gemiddelde M7).

Mbt snelheid - nee, idd, M2s zijn niet snel en dus vrij nutteloos tegen groepen fighters. Maar tegen M7 en groter is een M2 snel genoeg. Je moet gewoon zorgen dat ze alleen patrols doen op plekken waar het nodig is dat het veilig blijft ;)

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 03-01-2009 18:16 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Oh PHQ die heb ik nog niet. Geen idee hoe maar wel iets over gelezen.
Dus die K valt dus af. Aangezien ik nog niet ervaren ben met zo'n ding te boarden.
Maar meer 'n M2 wat je kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik weet dat de vraag eerder is gesteld, maar doe het toch weer ;)

Voor de verhaallijn is het beter om eerst X2, X3:TR en dan X3:TC te spelen.

Ik heb X2 gespeeld, maar ben afgehaakt vanwege de absoluut beroerde GUI icm het besturen van schepen. Afgezien van het feit dat het vechten mij ook nog eens slecht af ging :X

Aangezien de GUI van X2 niet compatible met mij was, is het beter om aan X3:TR te beginnen of meteen X3:TC? Ik ga in ieder geval het stof niet meer van X2 afhalen :N

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Alleen ervaring vanaf X2.
Elke nieuwere versie lijkt iig een doorontwikkeling met een hoop code reuse.
Dus die GUI komt in gelijke vorm weer terug maar dat in dezelfde basis mar iets verfijnd vooral op opties.
Door al die mods en feature uitbreidingen zijn menu's kolosaler geworden.
Maar heb altijd ogineel gespeeld dus veel in X3TC is nieuw voor mij. Aangezien TC geinspireerd en ook doorontwikkeling van populaire mods is. Het is vooral rijker.
Plot en verhalen lijnen boeien me niet zo. ben meer vrij en blij en in de univers men eigen ding doen.
Maar die kadotjes maken die plots zowat verplicht.

Zo ook als je die PHQ wil of bepaalde excotische shepen of toegang tot unieke sectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:40
Ik heb hem draaien hier op een i7 920 en ATI 4870 maar jeetje wat heb ik soms last van enorme lag! Bij missie 3 waren er (in mijn ogen) niet zo heel erg veel schepen en elke 20 seconden stond het spel zo'n 3 seconden stil, behoorlijk iritant! Spel draait met patch 1.4 en op de default settings. Iemand meer dit probleem en eventueel een oplossing?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ik heb ook zoiets maar dan met langere tussen posen. Maar als die freeze hoor ik de HDD opspinnen.
Denk dat in mijn geval een onboard Bios green feature van de sata controler aan staat. Voor mij tot nu to wel te pruimen. Aangezien ik in bigger ships met genoeg shield rond zoefd om die tijd te overbruggen. en meesal ben ik niks dringens aan het doen. Heb ik in windows trouwens ook.
In one shot one kill shooter uiteraard irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
dit ligt aan de game zelf, hoewel niet iedereen er (regelmatig) last van heeft.

zodra geheugen-gebruik maximaal (voor X3TC.exe toegewezen adress-space) piekt, gaat windows cachen/swappen met performance drops als gevolg (tot zeer extreem geen/0 FPS aan toe)

probleem wordt min of meer erkent door Egosoft; in de zin dat dit probleem zich kan voordoen na verloop van tijd, er wordt echter geen officiële oplossing geboden voor mensen die dit probleem constant hebben.

- zie uitleg op deze pagina m.b.t. "tweaks" voor 32 en 64Bits.

enige andere oplossing is;
- settings downgraden (wat vaak niet eens effect heeft)
- wachten op een fatsoenlijk officiële patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zephyr schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:47:
dit ligt aan de game zelf, hoewel niet iedereen er (regelmatig) last van heeft.

zodra geheugen-gebruik maximaal (voor X3TC.exe toegewezen adress-space) piekt, gaat windows cachen/swappen met performance drops als gevolg (tot zeer extreem geen/0 FPS aan toe)

probleem wordt min of meer erkent door Egosoft; in de zin dat dit probleem zich kan voordoen na verloop van tijd, er wordt echter geen officiële oplossing geboden voor mensen die dit probleem constant hebben.

- zie uitleg op deze pagina m.b.t. "tweaks" voor 32 en 64Bits.

enige andere oplossing is;
- settings downgraden (wat vaak niet eens effect heeft)
- wachten op een fatsoenlijk officiële patch
Helpt Readyboost misschien hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
wellicht te proberen ja (voor Vista dan), data toegang is theoretisch sneller dan bij HDD access, met een USB 2.0 flash drive moet het al lukken, zit alleen wel 4Gb limiet aan dacht ik.

evt. ook superfetch als optie (dit is een beetje in het zelfde straatje qua vista built-in features)

blijft jammer dat je dit soort workarounds moet gaan verzinnen om het fatsoenlijk te kunnen spelen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55111

Klopt het dat je (in het begin) erg veel aan het rondvliegen ben? Ik ben nog maar net begonnen met X3, heb geen voorgangers gespeelt. Ik volg nu de eerste missies op die ik krijg, daar ben ik nu zo`n 2 uur mee bezig geweest, en ik denk dat ik van die 2 uur zeker wel 1uur en 45m heb rondgevlogen opweg naar de missie(zonder verdwaald te raken). Beetje saai. Doe ik iets verkeerd? Ik vlieg max. met 241m/ps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik kan me van X2 herinneren dat je de tijd kan versnellen, dat scheelt nogal ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Motrax schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:23:
Ik kan me van X2 herinneren dat je de tijd kan versnellen, dat scheelt nogal ;)
In X3:Reunion is dat met de 'j'-toets. Mits je SETA hebt geïnstalleerd. Zal on X3:TC ook wel zoiets zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
exact hetzelfde voor TC inderdaad .

realtime vliegen is wel erg hardcore _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

anandus schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:51:
[...]
Helpt Readyboost misschien hierbij?
Readyboost bedoeling is iets traags met iets snels bufferen/cachen.
Om bijvoorbeeld swappen op te vangenn. En de HD dus te bufferen.
Maar dit is vaak gevolg aan gebrek aan systeem mem size.
Wat weer deels op te lossen is door gewoon meer geheugen.
Als je met Vista 64 al ruim superfetch en dus over veel geheugen beschikt heeft readyboost geen zin.
Als je snelle HD hebt wordt de invloed ook minder.
Reviews in het begin over Readyboost gaven vooral aan dat het zinloos is.
Diepgaande reviews gaven omstandigheden aan waar er wel positieve invloed was.
Maar ja 'n budged instap notebook met maar 512MB voor Vista van 1,5 jaar geleden. Dan wel.

IPV Readyboost zou voor die intensieve swap gevallen.
Misschien twee kleine SLC SSD HD in RAID0 zetten. Voor tijdelijke zooi zoals swap temp internet cache.

------------------------------------------

Maar over de game.
Heb in mijn Complexen xenon geteisterde sector Family Nij? een zooi Lasertowers gezet.
Krijg ik tijdens mijn Defent station 'n melding van destrucked lasertower door P.
Even checken P Lx'en L'en en zooi N&M's 1 pagina vol.
Even met silkworms de defent station rest fighters opruimen, nova en falcons en dan checken voor te jumpen naar probleem sector.
Maar in die korte tijd geen xenon meer? Hebben die +/- dozijn laser towers ze gekilled.
Bij messages zie ik iig niks staan?

Als die zo effectief zijn vs fighter geen slecht idee omdat ik toch al zo'n fab in de complex heb zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door SG op 06-01-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
oh, even iets dagboek achtigs..

Pirate M7 Carrack jumpt in sector en wordt vervolgens door het lokale politie-korps in puin geschoten (M1 + een bende M3's)

zie ik ineens een - Ion Pulse Generator x 2 - in de sector lijst staan :D :D

dussss.... full speed in de Vidar om dat op te rapen natuurlijk, echter een grote explosie als ik de crate aantik, passen er geen XL containers in dat ding, container aan gruzzelementen... :'( :'( :'(

zit het een keer mee denk je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Die meer dan 2 GB truuk werkt inderdaad erg goed, loopt een stuk beter. Ik zal binnenkort eens een benchmark draaien met die i7 920 van mij voor de mensen die het graag willen weten. Merk inderdaad wel dat hij single threaded is, wat een gemis is dat zeg! 1 thread loopt net niet helemaal op 100%, ik denk dat de hyper threading een beetje roet in het eten gooit, ga die eens uit zetten vanavond kijken wat dat doet. Ook gelijk ff uitzoeken hoe ik de benchmark optie in het spel aan krijg :? die staat grijs bij mij :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ja HT kan voor prestatie winst maar ook voor verlies zorgen. Ben ook benieuwd om te horen hoe dat bij deze game uitpakt. Hoop dat het geen verlies is want om elke keer in de bios, het om te zetten, lijkt mij ook niks.

Bij HWI benchen van HT heb je vaker wel winst tot grof zo'n 30% waar je gemiddeld op 10% uit komt met een schieter naar onder van bijn 30%, bij die paar aps 'n games.Dit maakt de meer waarde van HT nogal beperkt en ook sterk app en game afhankelijk.
------------------------------
Ben even naar Boron space gegaan. Voor wat rank boosten daar en dus wat fab defend missies.
Kom ik die Hub missie tegen. En ja dat is wat anders dan je an sector gewent bent dat breekt erg met ander toch wel repetive feel van de rest. Ook zie ik in de Hub menu Gate alignment? Maar niet op geklikt.
Nu begint die boron passenger die nu in de hub zit allerlij warez te vragen.
Eerst Computer componets. 400x heb toevallig zo'n fab idle in Astroid belt zitten.
Dan nu Microchips 500x. Heb ook zo'n fab naast die andere zitten. Maar die fabs hebben max een 40 voorraad. Alle fab in univers nagegaan en de helft meetstal leeg en paar met een beetje. Zit na 10x rond jumpen pas op 100. Schiet niet op.
Heb een wolk laser towers en sat bij de hub gezet.

Ga nu uitzoeken wat die hub allemaal gaat vragen, onder tussen zooi marines trainen heb ook wat nieuwe die vanaf bootcamp al 1 of 2 sterren fight skills hebben.
Jammer Dat de sterren niet allemaal in menu wordt weer gegeven. Maakt 80 marines managen lastig.

Misschien een complexje bouwen.
Of 'n elephant met paar Falcon hauler 353XL en enhanced Kea 750L? als wares verzamel wing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
SG schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:49:
Ja HT kan voor prestatie winst maar ook voor verlies zorgen. Ben ook benieuwd om te horen hoe dat bij deze game uitpakt. Hoop dat het geen verlies is want om elke keer in de bios, het om te zetten, lijkt mij ook niks.

Bij HWI benchen van HT heb je vaker wel winst tot grof zo'n 30% waar je gemiddeld op 10% uit komt met een schieter naar onder van bijn 30%, bij die paar aps 'n games.Dit maakt de meer waarde van HT nogal beperkt en ook sterk app en game afhankelijk.
Heb eerst een benchmark gedraaid zonder aanpassingen aan het systeem, alleen mijn CPU was een klein beetje overgeklokt naar 2,8 Ghz, niet echt noemswaardig maar toch. Systeem ziet er als volgt uit:

MSI Eclipse Mobo
Intel i7 920
6 GB Kingston DDR3-1066 geheugen
ATI Radeon HD 4870 1GB
Creative Titanium PCIe

Spel instellingen:
1280 x 1024 x 32
Texture High
Shader High
More Dynamic Light Sources aan
Ship colour variations aan
AA x8 / x4
Anisotropic Texture Filtering x8
Glow enabled

De eerst benchmark met nog een shitload aan programma's op de achtergrond, aero aan enz, EAX aan, AA op x8, hyper threading aan en de 64 bit trick (meer dan 2 GB toewijzen aan aplicatie). Gemiddelde framerate 86.9 fps

Tweede benchmark zonder programma's of services (msconfig diagnostic startup mode), zonder overclock, zonder hyper threading, zonder EAX, AA op x4, wel 64 bit trick geeft een gemiddelde framerate van 89.5 |:(

Kortom HT doet volgens mij niets aan de framerate, ik denk dat alle programma's en services die op de achtergrond draaien de 3 FPS verschil verklaren. Misschien dat er met een hogere overclock betere resultaten worden gehaald maar hier hoef ik dus niet naar een oplossing te zoeken. Het soteren zag ik trouwens ook terug komen in de benchmark, wel zonder lange tussenpauzes en niet zo heel erg vaak. Ik heb er nu ook tijdens het spelen niet zoveel last meer van.

Ik denk dat egosoft eens een goede patch uit moet gaan brengen voor dit probleem, het is vrij iritant zo af en toe maar gelukkig is het nog wel speelbaar en bederft het (naar mijn mening) het spel niet zo veel. Wel jammer dat egosoft niet gewoon multi threaded doet. Tot zo ver mijn bevindingen betreft de core i7 en HT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Omdat X3 GOD engine single threaded is. Verwachte ik iig geen winst. Maar was eerder aan het letten op een HT hit. Voor winst heb je multi treaded game engine nodig. Dus geen Performance Hit.
Tja Ci7 en dan OC'en.

Vraag me af of die turbo mode kan enablen waar 3 core uit en 1 een trapje hoger. special voor single treaded apps.
X3 TC is iig als app daarvoor een candidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Die turbo staat standaard sowieso aan op de i7.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Wat is eigenlijk het instap-niveau van deze game? Ik heb nog nooit een X game gespeeld, wel al meer mainstream dingen zoals Freelancer (vond ik heel erg vet, zoek nog steeds iets gelijkaardigs) en de meer RTS achtige dingen zoals Homeworld en Sins of a Solar Empire. EVE niet, ik ben tegen maandelijks betalen voor te gamen ;)

Ik heb wat geduld om een game te leren spelen maar als ik achter 3 uurtjes sukkelen nog steeds geen meter vooruit geraak is er wel een kans dat ik uit frustratie opgeef :P
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste