Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Zephyr schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:12:
[...]
misschien een typo, maar Terran juist wel(tenzij je alle sectors wiped :+ ). ATF heeft inderdaad geen shipyards, Tyr's zijn capable though, Odin durf ik niet te zeggen.
Ik bedoel eigenlijk - ik kan ze wel kopen maar niet bewapenen. Dat doet pijn.
de enige snelle manier (anders dan factories campen) is de exploit methode in een vanilla game door equipment te clonen.
Bah. Exploits.
waarom je overigens terran space wil claimen is mij een raadsel, je kan hier toch niet inbound jumpen? of mis ik wat.
Add ship to Wing. Command Console - Navigation Jump to Sector - select gate: Kuiper Belt, Orbital Accellerator South (Pluto). Enter.
:+

Terran space claimen is heerlijk omdat je onbewapende sector traders rond kunt laten vliegen. ff die Pirate base kapotshoppen en vanaf Asteroid Belt ben je 100% veilig voor Xenon, Pirates en Kha'ak. Het stikt er bovendien van de asteroids, dus een complexje bouwen dat "effe" een setje Boreas bewapent is no problem. Ik maak het al zo gek dat ik in Kuiper Belt twee Boreas en een Panther met 32 fighters in eén ruk kan bewapenen met de output van m'n complexje. Inclusief schilden, PPCs en heel, heel, HEEL veel raketten.
* Anoniem: 399 gelooft in raketten. Fire Missile % op 50% en alles volproppen met Silkworms en Wasps - zelfs de mieterigste M5 wordt tot M3 killer.

k ga die memory fix een sproberen. als ik Perpetual Sin in vlieg klapt het spel eruit wegens gebrek aan memory, wat ik met 6 GB op XP64 een beetje flauw vind. Bovendien was ik daar nog niet klaar - ik exporteer per uur ongeveer 1 miljoen creds aan wapens, voedsel voor de drie naburige rassen, en resources.

Trouwens, voor de beginnende Complexbuilder, in de Unknown Sector tussen New Income en Montalaar kun je een Space Fuel distillery beginnen. dat kopen ze daar tegen elke prijs, en omdat de sector van niemand is komt niemand je complex kontschoppen. Wel ff op letten dat je het spul verkoopt maar niet je traders er mee naar de buren laten fladderen, want dan haalt de border patrol je uit de lucht.

Ik ben parrallel aan een tweede game begonnen - een Terran fighterpilot die piraatje speelt (met in dit geval m'n Terran Sabre... 3 M/E guns en geen missiles - en ownen dat dat ding doet met mij erin :+ ) en dat gaat best leuk. Scheepjes kopen is aardig maar scheepjes stelen en verkopen tot je genoeg geld hebt voor je eerste vlootje sector traders is veel leuker :+

update:
ik heb de > 2gb aware patch gedaan. het spel loopt niet meer vast als ik perpetual sin in vlieg (hoera, ik kan uitbreiden!) en slurpt vrolijk 2600 MB als ik laad en direct daarheen jump :+
wat ie nu wel heel veel doet is swappen als de ziekte. Dat deed hij voorheen nooit - misschien kan ik dat ook wel ergens fixen, maar dat is van later zorg. Eerst m'n factories op orde bakken voor m'n PHQ, alwaar we lekker scheepjes gaan bouwen :D
dion_b schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:43:
Probeer je ook qua interface en gameplay aanvankelijk te beperken. Ja, vrijwel iedere toets op de keyboard doet wel wat, maar je hebt er echt maar een paar nodig voor 'the basics'.
100% mee eens. Mijn vorige potje space-sim-trader met vrije keuze speelde ik in Elite 2... ik was er dus ver genoeg uit om from scratch te mogen beginnen.
Het simpelste begin is de humble trader. Niemand wil je dood hebben, en je hebt geld, een behoorlijk schip en je begint op een plek waar heel veel geld te verdienen valt zonder ook maar één gevaarlijke sector in de regio.
Ik speel gemiddeld 3 tot 4 uur per dag, meestal als ik had moeten slapen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 399 op 09-01-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sfinx- schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:29:
Wat is eigenlijk het instap-niveau van deze game? Ik heb nog nooit een X game gespeeld, wel al meer mainstream dingen zoals Freelancer (vond ik heel erg vet, zoek nog steeds iets gelijkaardigs) en de meer RTS achtige dingen zoals Homeworld en Sins of a Solar Empire. EVE niet, ik ben tegen maandelijks betalen voor te gamen ;)

Ik heb wat geduld om een game te leren spelen maar als ik achter 3 uurtjes sukkelen nog steeds geen meter vooruit geraak is er wel een kans dat ik uit frustratie opgeef :P
De X-series staat bekend om vrij complex te zijn. Dit zijn niet shooters die je binnen een week uitspeelt en dan klaar bent. Veel mensen spelen deze spellen maandenlang meerdere uren per dag. Verwacht zeker niet dat je die diepgang in drie uur doorgrond hebt.

X3 kun je op meerdere niveaux spelen, als shooter, als space-sim, als trader, als empire-builder en als strateeg/admiraal. Het is prima mogelijk de eerste drie snel onder de knie te krijgen - niet dat je in drie uur meester bent in een van de drie, wel dat je genoeg snapt om zelf de rest beetje bij beetje te leren.

Wat je vooral moet begrijpen is dat je te allen tijde keuzes hebt, en dat veel van die keuzes voor een beginneling (qua kennis van het spel, maar ook qua equipment en schepen) veel te hoog gegrepen zijn. Belangrijkste is dus om in het begin een 'friendly' start te doen ("Bankrupt Assassin" in TC was voor mij als X2 en X3 veteraan zo goed als niet te doen, niet proberen als beginner dus :z ), alleen "Very Easy" en "Easy" missions doen, en in het algemeen niet proberen te rennen voor je kunt lopen.

Lukt die zelf-discipline, dan volgt de rest vanzelf. Probeer je ook qua interface en gameplay aanvankelijk te beperken. Ja, vrijwel iedere toets op de keyboard doet wel wat, maar je hebt er echt maar een paar nodig voor 'the basics'.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:12

SG

SG surft naar info hardewaren

Ben met die hub missie bezig. Grote hoeveel heden resources worden er gevraagd. Nu weet ik dat de vervolg missie de PHQ is.
Daar kan je dus Reverse engineren en excotische schepen na bouwen. en werkt ook als warehouse.
Nu kost schepen bouwen ook veel resources. En de Hub missie vraagd ook veel van die resources.

Ipv te traden of UT op te zetten lijkt mij grote complexen met over produktie wel handig. Niet alleen voor de PHQ maar ook voor capital ship produktie.
Anders kan je voor elke ship de universe afstruinen voor resources.

Nu dus aan het kijken waar big yield roids zijn, Silicon en ore. En daar dan de mine op zetten de yield onthouden en dan een closesed loop op zetten. gezien M7m missiles vreten ook wat missile fabs.s
Elke complex is al snel in de 100mil dus wat combat doen. onder tussendoor alleen mines plaatsen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

100M is sinds 1.4 iets moeilijker om te verzamelen, maar is nog steeds doodsimpel. Ik heb gisteravond nog een assassination mission (iets van vier of vijf M6jes met begeleidende M3/M4/M5 grit) gedaan voor 8.9M :z

Handig mbt de hub mission is dat je bij het afmaken van het eerste deel de troep makkelijk genoeg bij elkaar kunt verzamelen, het wordt daarna pas echt lastig (ben je nog niet door het eerste deel heen, maak je borst maar nat, tweede deel heb je letterlijk honderdduizenden units Teladianium nodig 8)7 ). Na het eerste deel kun je de twee jump gates ergens anders op richten. De hub wurmt zich dan als het ware tussen twee bestaande sectoren in. Kies dan ergens vlakbij de grote asteroiden die je wilt hebben.

Hou er ook rekening mee dat als je het tussen twee sectoren met druk verkeer kwakt, je ook veel verkeer door de hub kunt hebben. Dat kan positief zijn of negatief afhankelijk van wat je ermee wilt. Ik heb het iig tussen Argon Prime en Home of Light gestopt om veel vreedzaam verkeer te krijgen, en vervolgens space fuel en space weed complexen erin gezet. Die leveren aardig geld op :P

Om aan Teladianium te komen heb ik een complex in President's End gebouwd en vervolgens ingesteld op niet aan NPC verkopen. Dat ligt om de hoek en is IMHO veel te leeg :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Dat is ongeveer zoveel als fab defence. Maar stuk of 30 fab defence missies doen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met de nieuwe patch heb ik heel vaak station building mission die geen prijs kennen, en dan heb je risico dat je een negatief bedrag betaald wordt. Ik ging al eens van 900 M op de bank naar 44 M op de bank door zo'n missie... maar verder doe ik nog wel eens taxi missies van > 30 M, builder missies in de richting van 200M, defense missies van 10 M + ships, enzovoorts.
Dus echt arm... ou was ik al niet arm meer met min complexes, maar van de missies wordt het, behalve de buggybuilders, zeker niet slechter :+

Nuklear_slug heeft trouwens op het egosoft forum een naaistreek met de hub laten zien - hoe je een stuk space af kan breken van de rest. Erg grappig om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik lees die thread al sinds het linkje hier gepost werd.
gast schrijft heerlijk en echt tof om te zien hoe ver hij komt :D
zen eigen stukje space, wat wil je nog meer ;)

creative use of game mechanics ftw ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Ben nu al een tijdje informatie over deze game aan het opzoeken en ik ben voldoende geïntrigeerd om 'm eens uit te testen... helaas geen demo dus zal ik me ineens de volledige versie aanschaffen.

Is het de moeite om deze in de winkel te kopen? Ik las dat er geen geprinte manual bijzit... of kan ik 'm beter via Steam kopen, zo hoef ik i.i.g. niet met een DVD zitten klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-05 21:02
Sfinx- schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:07:
Ben nu al een tijdje informatie over deze game aan het opzoeken en ik ben voldoende geïntrigeerd om 'm eens uit te testen... helaas geen demo dus zal ik me ineens de volledige versie aanschaffen.

Is het de moeite om deze in de winkel te kopen? Ik las dat er geen geprinte manual bijzit... of kan ik 'm beter via Steam kopen, zo hoef ik i.i.g. niet met een DVD zitten klooien.
Demo:
http://www.egosoft.com/download/x3tc/demos_en.php

Ik kan me wel herinneren dat mensen klaagden dat de demo geen recht deed aan de volledige versie. Ook wordt er erg op Steam afgegeven en kan ik persoonlijk bevestigen dat de handleiding zo nu en dan een heel prettig naslagwerk is, ook al had-ie beter in elkaar gezet kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sfinx- schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:07:
Is het de moeite om deze in de winkel te kopen? Ik las dat er geen geprinte manual bijzit...
:?

Waar haal je dat vandaan? Alle X spellen hebben geprinte manuals, zelfs de budget-editie X3R die ik destijds kocht voor EUR 7.99. Groot punt van kritiek was echter steeds dat de manual vrij nutteloos was.

Voor X3TC is de manual op de schop gegaan, en hoewel niet perfect is het nu wel een duidelijke, overzichtelijke handleiding voor het spel geworden. Ik heb'm op m'n bureau liggen :)
f kan ik 'm beter via Steam kopen, zo hoef ik i.i.g. niet met een DVD zitten klooien.
Tja, dan moet je met Steam klooien...

Het is een beetje een kwestie van eigen voorkeur. Egosoft heeft trouwens in het verleden bij versie 2.0 van spellen de DRM eruitgegooid - geen garantie dat het bij X3TC ook gebeurt, maar zeker niet ondenkbaar :)

Als je Egosoft een warm hart toedraagt bestel je het direct bij hen, dan betaal je niet voor een tussenpersoon (DVD distributeur, Steam etc) en krijgen zij meer van je zuurverdiende geld. Je kunt er trouwens ook een deluxe edition kopen met een fanfic roman erbij en een grote poster - maar om eerlijk te zijn is dat niet echt de meerprijs waard tenzij je een verstokte fan bent ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ok, dat was dan blijkbaar foutieve informatie :) Gelukkig maar, ik vond het al vreemd dat dit spel geen geprinte manual zou hebben. Waarschijnlijk ergens gelezen van iemand met een Steam versie, daarom dat ik een verkeerde indruk had.

En eh, als ik naar de Engelstalige shop van Egosoft surf staat daar bij elke game: "Sold Out" 8)7

* Sfinx- ziet 'm staan bij Amazon.co.uk voor £19.95 (22 eur) en bestelt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zucht, prutsers :P

Tja, als ze'm niet hebben kun je het met goed geweten elders kopen idd :z

Handleiding is zowaar echt nuttig, het kan geen kwaad'm goed van kaft tot kaft door te lezen voordat je start en hem erbij te houden. Ook geen overbodige luxe om een tweede PC/laptop erbij te houden om dingen op te zoeken en te noteren. Alternatief is om veel info te verzamelen en dan uit te printen. Nadeel van alles van tevoren op te zoeken is trouwens dat je veel spoilers te pakken krijgt. Leuker is om het zelf bij te gaan houden. Dan leer je veel meer en is het leuker :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Echte mannen zetten al die info op hun tweede scherm aan hun PC natuurlijk... één scherm aan je PC is zóóó 2003.
Ik heb de handleiding er naast gehouden bij de eerste keer dat ik iets nieuws moest doen. Raiden, traden, piraten, relschoppen, fabcomplexje bouwen...
Ik shcrok wel even - het was voor mij jaren terug dat een spel met een handleiding kwam waar meer in stond dan "bel EA Support als het niet werkt" maar het boekwerk bij X3TC is absoluut een goeie starter's guide.

Speaking of which - Xenon schepen cappen in de Hub sector lijkt een goed idee maar in de praktijk komt er net als je vijf M6jes hebt een M2 de gate door en dan zijn je M6jes stuk en je drie TPs zijn leeg dus je kan die m2 niet proberen :(
Het laten stoppen van de vijand is overigens geen plicht voor je begint met marines droppen - als de guns eraf zijn gaan vijanden je head-on rushen, dus dan pleur je gewoon je marines eruit en die vangen dan vanzelf je vijand :+
Xenon m6 kostte trouwens wel voor vijf m6jes meer dan 30 marines :( misschien kun je beter oefenen op pirates ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Sfinx- schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:54:
Ok, dat was dan blijkbaar foutieve informatie :) Gelukkig maar, ik vond het al vreemd dat dit spel geen geprinte manual zou hebben. Waarschijnlijk ergens gelezen van iemand met een Steam versie, daarom dat ik een verkeerde indruk had.

En eh, als ik naar de Engelstalige shop van Egosoft surf staat daar bij elke game: "Sold Out" 8)7

* Sfinx- ziet 'm staan bij Amazon.co.uk voor £19.95 (22 eur) en bestelt :*)
psssst, play.com
http://www.play.com/Games...-2-0/Product.html?cur=258
gratis bezorgt voor 10,50

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Dat is Reunion, niet Terran Conflict (op play: EUR 34.08 ;) ). En die kan ik trouwens via Amazon ook kopen voor ongeveer 10 eur... alleen lijkt het me een iets te grote stap om daarmee te beginnen, ik zag overal dat de GUI enorm onoverzichtelijk is en de stap als beginner dus nog veel groter is zonder deftige tutorial, manual enz.

Bovendien hoop ik dat TC mij voldoende content biedt zodat ik zoiezo geen zin heb om een oudere versie te spelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 399 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:09:
Echte mannen zetten al die info op hun tweede scherm aan hun PC natuurlijk... één scherm aan je PC is zóóó 2003.
Uhuh. Been there. Done that. Got the T-shirt

Het probleem is alleen dat muv zeldzame uitzonderingen (Civ2, Supreme Commander) de spelontwikelaars ervan uitgaan dat je in één enkele scherm zit en zodra je focus erbuiten probeert te krijgen heb je de poppen aan het dansen.

Daarom dat ik dus met een laptop naast m'n scherm gedraaid heb en binnenkort een mooie SGI 18" TFT op een Epia bord aansluit om hetzelfde te bereiken :z
[...]
Speaking of which - Xenon schepen cappen in de Hub sector lijkt een goed idee maar in de praktijk komt er net als je vijf M6jes hebt een M2 de gate door en dan zijn je M6jes stuk en je drie TPs zijn leeg dus je kan die m2 niet proberen :(
Het laten stoppen van de vijand is overigens geen plicht voor je begint met marines droppen - als de guns eraf zijn gaan vijanden je head-on rushen, dus dan pleur je gewoon je marines eruit en die vangen dan vanzelf je vijand :+
Xenon m6 kostte trouwens wel voor vijf m6jes meer dan 30 marines :( misschien kun je beter oefenen op pirates ofzo.
Is het geen optie om zelf een zware M6 in de buurt te houden om zo'n M2 uit te schakelen als hij erdoor komt? De K heeft nog altijd z'n monumentale blinde vlek waar je zelfs met een M3/M4 kunt gaan zitten en met geduld hem uit elkaar schieten, met een M6 is het doodsimpel, mogelijk nog makkelijker dan met een M7 (zie maar eens een M7 volledig in die blinde vlek te houden...) :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:55
Weet iemand wat de eisen zijn om de Argon bridge missie te kunnen doen via de Exterminator? Heb op internet gekeken maar ik wordt er niet echt wijzer uit, staan allerlei nummers maar ik snap er niks van :P.

Ik heb trouwens ook twee schermen staan en opzich is het wel handig, je moet alleen alt-tabben om door een pagina te scrollen enzo en daardoor gaat je spel op pauze, best iritant als je een behoorlijk eind moet vliegen! Laptop idee is erg goed, heb ik een tijdje gedaan toen ik nog een scherm had met Oblivion. Ik heb naast mijn PC nog een PS3 en een TV staan dus ik denk dat ik die maar ga gebruiken om dingen op te zoeken zodra ik mijn 24"scherm heb.

Kwam gisteren trouwens volgens mij een Xenon M3 tegen tijdens een defensie missie in Scale Plate Green, ik zat in mijn cheap ass Sabre met 4 plasma's en 5x 5MJ shields en dat won ik gewoon! Gelijk m'n reputation ver omhoog bij de taladi, echt grappig gewoon, had ik niet verwacht van zo'n klein shipje al was het wel wat lastig.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 02:37:
[...]

Uhuh. Been there. Done that. Got the T-shirt

Het probleem is alleen dat muv zeldzame uitzonderingen (Civ2, Supreme Commander) de spelontwikelaars ervan uitgaan dat je in één enkele scherm zit en zodra je focus erbuiten probeert te krijgen heb je de poppen aan het dansen.
Bij mij overleeft alles het als ik alt-tab om van mn'spel naar Firefox en terug te gaan/ Als dat bij jou problemen oplevert is het idd geen handige manier van werken natuurlijk, maar goed. Het was meer een opmerking tussendoor dan een discussie waardige opmerking (althans, zo was het bedoeld :+ )
Is het geen optie om zelf een zware M6 in de buurt te houden om zo'n M2 uit te schakelen als hij erdoor komt? De K heeft nog altijd z'n monumentale blinde vlek waar je zelfs met een M3/M4 kunt gaan zitten en met geduld hem uit elkaar schieten, met een M6 is het doodsimpel, mogelijk nog makkelijker dan met een M7 (zie maar eens een M7 volledig in die blinde vlek te houden...) :+
Drie grote problemen met dit idee.
P1: De M2 kachelt de gate door, bevindt zich in een wolkje M6jes, en je komt erachter dat je bezoek hebt omdat je ineens allemaal grote boemen hoort en ziet.
P2: Ik vlieg een OTAS M6 die an sich zwaar genoeg is om een niet terugschietend stuk ellende uit de lucht te maaien, maar z'n fighter escort maakte het leven wel effe knap lastig, met een paar keer zo'n raket die 1.2M damage doet als je hem niet tv kapot schiet. Toen ik de fighters weg had was m'n vlootje TPs weggevaagd.
P3: Ik wou het ding cappen, niet opblazen! :+

Oh, en Soepstengel? Ga twee EMPC guns verpatsen om 25 MJ schilden te kopen, want de volgende M3 of M4 schiet een raket op je af en dan ben je dood met zo'n flut schild. Bovendien kun je met die Sabre toch niet wezenlijk meer dan 2 EMPC aan op termijn (ja, heel ff, en dan is je accu leeg :+ )dus die extra guns doen geen zinvolle dingen. Het is in het begin van het spel altijd wel handig om even wat aan je rep te doen bij iedereen - beetje Xenons en Kha'ak afknallen in hun sectoren ofzo, gewoon dat ze je 25 MJ schilden laten kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

X3TC is idd nog vrij netjes mbt Alt-Tab (al vind ik net als Soepstengel de oponthoud hinderlijk), er zijn veel ergere spellen.

Mbt P1, 2, 3:

O1: altijd alert blijven in vijandelijke ruimte :)
O2: hopelijk dat 1.4 de turrets wat effectiever maakt. Mijn Vidar maakt iig snel genoeg gehakt van Ls en LXen. Het zijn in TC juist de Ms waar ik koppijn van krijg.
O3: Ks zijn sowieso ronduit onrendabel om te cappen aangezien ze veel te goedkoop zijn voor hun vechtcapacteiten. Enige reden om te cappen is zoals gezegd om te RE-en en dan in je PHQ te bouwen. Heb het nog niet berekend, maar Qs zijn allicht een beter idee.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Oh, en Soepstengel? Ga twee EMPC guns verpatsen om 25 MJ schilden te kopen, want de volgende M3 of M4 schiet een raket op je af en dan ben je dood met zo'n flut schild. Bovendien kun je met die Sabre toch niet wezenlijk meer dan 2 EMPC aan op termijn (ja, heel ff, en dan is je accu leeg :+ )dus die extra guns doen geen zinvolle dingen. Het is in het begin van het spel altijd wel handig om even wat aan je rep te doen bij iedereen - beetje Xenons en Kha'ak afknallen in hun sectoren ofzo, gewoon dat ze je 25 MJ schilden laten kopen :+
Ja ik weet dat het een flut dingetje is, en gelukkig ging het allemaal net goed zodat ik een flink salaris kreeg zodat ik een nieuwe schip zou kunnen kopen. Heb er echter voor gekozen om door te vliegen naar Ocracoke's Storm om daar de Advanced Eclipse op te halen die naar mijn idee net wat beter zou zijn, blijkt dus dat ie veel beter is! Jammer alleen dat het schip zo ontzettend langzaam is, maar de firepower en shields maken alles weer goed. Ga eens kijken of ik dat ding verder wil uitbreiden of niet, heb nu 2 mil en wil eigenlijk door sparen voor een m6.

edit: Trouwens, PS3+TV gebruiken als extra scherm werkt niet echt gemakkelijk. Denk dat een laptop een stuk makkelijker is! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Soepstengel op 14-01-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:40:
O1: altijd alert blijven in vijandelijke ruimte :)
m'n M6jes knuffelden de gate om eruit te vliegen, dus zo snel kun je niet kiken helaas. Maar inderdaad, gisteren avond ook ontdekt dat als je even de hond buiten gooit en vergeet op pause te zetten, je terug komt en Game Over ziet staan :( Stomme Pirate Carrack.
O2: hopelijk dat 1.4 de turrets wat effectiever maakt. Mijn Vidar maakt iig snel genoeg gehakt van Ls en LXen. Het zijn in TC juist de Ms waar ik koppijn van krijg.
Ja, de M3 tjes die gaan gewoon vanzelf stuk, maar idd het klein grut is vaak het probleem. Maar, die hammerheads die wil ik toch wel HEEL zeker van zijn dat ze stuk zjin :+
O3: Ks zijn sowieso ronduit onrendabel om te cappen aangezien ze veel te goedkoop zijn voor hun vechtcapacteiten. Enige reden om te cappen is zoals gezegd om te RE-en en dan in je PHQ te bouwen. Heb het nog niet berekend, maar Qs zijn allicht een beter idee.
Goedkoop = onrendabel? Jij denkt dat ik schepen verkoop die ik gecapt heb ofzo? Ech nie :+ Lekker outfitten en inzetten. En who cares of het effectief is, ik wil gewoon een Xenon vloot kunnen bouwen in m'n PHQ. Ik heb een wing van 30 Xenon N in een carrier zitten die geen ander doel heeft dan launchen, met missiles een capship bombarderen, en weer landen. Een vette M1 killer? Nauwelijks - meestal moet de M7 carrier er nog aan te pas komen om het werk af te maken. Maar het is wel schattig om te zien :+

Ik heb m'n OTAS M6 even aan de wilgen gehangen voor de Kha'ak story line. Om een reden die mij geheel onduidelijk is heeft Egosoft besloten dat Corvettes minder bewegelijk moeten zijn dan slagschepen - en dus vlieg ik nu een Cerberus met 6 Eclipses aan boord, en Plasma Beam Cannons aan de flanken - vier stuks *O*
Lekker Khaák slopen en tot mijn grote verbazing is de M7 gewoon veel en veel handzamer en veel bete rin staat M4 en M5 scheepjes uit de lucht te knallen. Nou helpen die plasma beam cannons daar wel enorm aan mee natuurlijk maar toch - machtig speelgoed zo'n M7. Het duurt effe voor je d'r bent maar dan schop je ook kont als nooit tevoren.

Zijn M6jes dan eigenlijk niet gewoon buggy, dat die zo langzaam draaien en zo sloom optrekken? Ik kan me niet voorstellen namelijk dat je een gevaarte als een M7 of M7M makkelijker om z'n as gooit dan een klein licht scheepje.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 399 op 14-01-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ergens heb ik het idee dat X3TC een beetje in spagaat zit tussen X3R schepen en XTM schepen (het grootste deel van de nieuwe schepen komt rechtstreeks uit XTM). In X3R, zeker 2.0, waren de 'nieuwe' schepen al overpowered tov alle uit X2 overgebleven dingen (met name de LX en de Hyperion). De in XTM toegevoegde schepen zijn vooral op dat (erg hoge) niveau berekend, met dan ook nog eens wat meer overkill in Terran/Sohnen schepen.

Nu zijn in X3TC een paar trends van X3R doorgetrokken (M6 verder aftakelen van de onverwoestbare alleskunners uit X2 tot specialisten die zeker niet solo horen te werken), maar tegelijkertijd zijn de 'superschepen' uit XTM, zoals de hele M7 reeks en de zwaardere M3+sen wel min of meer behouden (alleen wat trager gemaakt). Gevolg is dat de M7 nog steeds buitenproportioneel krachtig is, en de M6 in nagenoeg alle gevallen minder gevaarlijk is dan een M3+.

Dat kun je goed zien in de assassination of station defense missions. In een M3(+) duurt het even om de M6sen af te maken omdat je tegen je beperkte weapon power generators aanloopt, maar tenzij je waardeloos slecht vliegt of wegens verveling afgeleid bent vormen ze geen reeel gevaar. De M3s en M4s zijn daarentegen echt een risico. Op zich niets mis mee, want M6sen zijn niet bedoeld als fighter-killers. Maar als je zelf in een M6 vliegt zijn het nog steeds de M3s en M4s waar je problemen mee hebt. En als je in een M7 vliegt kun je nagenoeg alles toch negeren (en blijven wederom de M3s het langste leven...).

Zit dus uit te kijken naar een goede balance patch - maar ben alleen bang dat heel wat mensen teleurgesteld gaan worden als Egosoft dat doet, omdat het onvermijdelijk de M7 omlaag gaat halen en mogelijk ook de M3+ aan banden gaat leggen, net de favoriete schepen van de meeste spelers ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
gisteren een "deliver ship" mission gevonden voor ~3 miljoen

ik had voorheen steeds M4-M5's

blijkt het dus gewoon ineens een Centaur (standaard versie) te zijn, ja. sorry hoor. ik probeer lief te blijven maar dit wordt wel erg aantrekkelijk om deze ergens weg te moffelen. O-)

*me wacht op reactie van Argon politiekorps*

fingers crossed, hoop niet dat de reputation hit al te groot wordt, (of iets groters dan een M7 op me dak krijg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zephyr schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:51:
gisteren een "deliver ship" mission gevonden voor ~3 miljoen

ik had voorheen steeds M4-M5's

blijkt het dus gewoon ineens een Centaur (standaard versie) te zijn, ja. sorry hoor. ik probeer lief te blijven maar dit wordt wel erg aantrekkelijk om deze ergens weg te moffelen. O-)

*me wacht op reactie van Argon politiekorps*

fingers crossed, hoop niet dat de reputation hit al te groot wordt, (of iets groters dan een M7 op me dak krijg)
Dan komen ze je halen... met twee M5jes, 2x M4 en een HCP. Die eerste twee zijn al wit gloeiend metaalstof voor ze binnen 5 km zijn door je wasps, die M$s wandelen beide tegen je eerste schoten met je HEPTs en de HCP kun je óf cappen of je ragt in één sessie HEPT sproeien de schilden er af waarna je hem gewoon beukt. Tijdens zijn gedwarrel (hij moet even bijkomen van de schok :+ ) vuur je je laatste beetje gun energy in HEPt vorm door z'n staart en weg.
Totale tijd om een Argon police patrol weg te moffelen onder een asteroid: 90 seconden vanaf het eerste schot.

Er zijn ook mensen die Cerberussen kwijt raken (ja, die M7 ja)... dat is mooi, want je pirate fleet heeft direct drie keer de vuurkracht van eerst. De Cerberus is een mooi stukje gewe4ld om fighters en corvettes mee weg te blazen, zelfs als je geen PBCs hebt. IBLs kopen bij de Yaki en je kunt er mee gaan jagen op anderman's M7s >:)
En als je klaart bent met het uitroeien van een Boron sector met je gestolen M7 en de Argon military komt hem halen... met 2x M5, 2x M4 en een HCP... met een M7 kan het ruim binnen de 30 seconden :+
Het duurt wel lang voor je weer in Argon sectors mag komen zo.

* Anoniem: 399 heeft het als pirate ook al redelijk naar z'n zin in X3TC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
een Cerberus kwijt? 8)7

zou wel helpen als de beloning in zo'n geval enigsinds in verhouding staat tot het te bergen schip, als het ooit terug wilt zien tenminste, (WA verzekerd waarschijnlijk ofzo :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zephyr schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:32:
een Cerberus kwijt? 8)7

zou wel helpen als de beloning in zo'n geval enigsinds in verhouding staat tot het te bergen schip, als het ooit terug wilt zien tenminste, (WA verzekerd waarschijnlijk ofzo :+ )
Reward was iets van 13 miljoen geloof ik. Maar de verkoopprijs van dat ding is zowat 25, en dat is voor ik hem uitgerust heb met allerhande mooi gejat speelgoed, en voor ik hem tot het fucking dak >:) vol gestampt heb met Wasp missiles. (ik geloof niet in guns tegen M5jes)

Ik denk dat ik er vanavond eens mee ga proberen om in één vlucht van Seizewell naar Three Kingdoms te vliegen daarbij niets achterlatend dan smeulende wrakken en honderden, duizenden Boron lijken.

Ik weet trouwens niet waarom de Yaki me zo aardig vinden - zouden die het tof vinden dat ik het aantal Boron in de ruimte richting nul aan het duwen ben? Normaliter als je de Yaki home sector in gaat wordt alles toch rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
* Sfinx- heeft de game ondertussen geinstalleerd & running voor de eerste keer

Ship movement control was heel even wennen maar de mouse control werd algauw m'n eerste keuze. Ik denk dat ik op een of andere manier de tutorial geskipt heb, ofwel is de tutorial zeer beperkt :P Heb alleszinds een eerste missie voltooid die eigenlijk voornamelijk bestond uit vliegen van het ene naar het andere station en Patrols.

Gelukkig dat die J toets bestaat of ik was bijna in slaap gevallen eer er iets rood op mijn radar verscheen... het vechten zelf is intuïtief als je Freelancer gewoon bent, best leuk, alleen nogal vervelend dat de vijand rapper kan vliegen dan mezelf :X Op een bepaald moment had ik last van friendly fire, dat denk ik toch, er vlogen nogal grote jongens in de buurt en er waren overal ontploffingen rondom me heen (en uiteraard ging mijn shield omlaag).

Anyway, missie voltooid en ik heb m'n eerste +10k verdiend. Best maar gewoon de volgende missie doen zeker (naar Mars), of hebben jullie betere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Focus je niet teveel op de missies. Ze zijn idd een soort tutorial, maar het spel heeft zoveel meer te bieden. Bovendien ga je voor sommige missies je schip beter op orde moeten hebben en dat ga je met alleen de missies niet voor elkaar krijgen.

Welke start heb je gekozen? Dat bepaalt je opties voor een flink gedeelte. Terran space is vooral erg groot en erg leeg (SETA oftewel 'j' is onmisbaar), dus veel valt er niet te beleven en ook het handelen gaat traag.

Als je wilt handelen zonder teveel risico zou je het beste naar de 'oude' Teladi, Boron en Argon sectoren kunnen vliegen. Dat is een aardig endje weg bij waar je nu zit, maar zo zie je ook eens wat van het universum. Eerst steeds naar het zuiden gaan tot je niet verder kunt. Je zit dan in een prominente Argon sector. Daarna continu naar het westen gaan of als er geen mogelijkheid is om naar het westen te gaan naar het noorden. Je komt dan achtereenvolgens door Argon, Teladi, Split, Teladi en tenslotte Boron space.

Als je uiteindelijk niet meer naar het westen of het noorden kunt zit je in de Boron home system en kom je via de zuidelijke gate in de Argon core sectors. Deze trektocht duurt letterlijk tientallen sectors (gelukkig zijn ze iets kleiner dan de terran gevallen, maar dan nog), dus tenzij je een masochist bent zul je onderweg eea moeten vinden om je te amuseren. Deze sectoren hebben veel meer verkeer en veel meer stations dan de Terran sectoren. Veel van die dingen bieden missions aan (uitroeptekens, vizieren of geldtekens boven schepen of stations). Save altijd voor je een mission aanneemt en pak bovendien aanvankelijk alleen "very easy" missions. Voor een trader zijn de trade missions uiteraard het meest aantrekkelijk, maar je kunt voor een uitdaging een station defense mission nemen. Vermijd de station construction en patrol mission, voor de eerste heb je een TL nodig (de goedkoopste kost zo'n 17M om te kopen en nog iets van 5M om uite te rusten, iets voor latere zorg) en de patrol missions zijn zware combat gevallen. Je kunt je schip upgraden in Equipment Docks (ongeveer een op vier sectoren heeft er eentje) en in sectoren met Shipyards kun je andere schepen kopen - nieuwe schepen bij de Shipyard zelf, 2e hands schepen van anderen. Dat laatste kan in het begin een goede manier van winst maken zijn. Veel van die 2e hands schepen worden voor minder verkocht dan je zelf kunt krijgen als je ze in een shipyard verkoopt 8)7

Wil je meer de combat kant opgaan, dan hoef je niet zo ver weg te gaan. Vlieg in dat geval gewoon naar de Argon sectoren direct ten zuiden van Terran space. Daar zul je regelmatig Xenon schepen voorbij zien vliegen. Als ze alleen zijn en niet te groot kun je ze afschieten. Daarmee stijgt je populariteit bij de Argon, stijgt je combat rank, kun je de brokstukken (meestal kleine missiles) oppakken en verkopen, en af en toe zul je er zelfs eentje kunnen capturen (als hij blauw wordt). Xenon schepen zijn niet zo geniaal om zelf in te vliegen, maar je kunt ze verkopen bij de shipyards voor nog meer winst. Nog winstgevender zijn de station defense missions. Ze verlopen volgens vast stramien: een groep vijanden (piraten of Yaki) vliegt van de dichtstbijzijndste gate naar een station en probeert het te vernietigen. Jouw taak is om die vijanden te vernietigen. Grote voordeel is dat ze jou negeren tot jij ze aanvalt, dus risico is minimaal (totdat je grotere schepen met meerdere geschutskoepels tegen je krijgt). Je krijgt hier sowieso een mooie beloning als je alles afschiet, en zoals altijd ook hogere rank, kans op missiles enzo en af en toe zelfs een capture.

En ach, anders kun je gewoon de missions blijven doen tot je er moe van wordt of je simpelweg niet verder komt. De plot missions hebben sowieso geen tijdslimiet, dus je kunt te allen tijde de boel stilleggen en iets anders doen ;)

Edit:
Even dit toevoegen - je belangrijkste prioriteiten zouden moeten zijn:
  • de snelheid van je schip maximaliseren (in Terran space moet je iirc bij de space docks zijn)
  • de wendbaarheid van je schip maximaliseren (idem)
  • zorgen voor Trading System Extension (dan kun je op afstand prijzen en beschikbaarheid van producten beoordelen)
  • Voorzover niet aanwezig Fight sw mk1 en 2 kopen (om dmv 'k' je lasers automatisch het doel te laten 'leaden')
  • Indien nog niet gedaan zorgen voor maximale schilden en wapens voor je schip
  • Vrachtruim maximaliseren (kan verbazingwekkend duur zijn...)
  • Alvast beginnen uitkijken naar een tweede schip (tip: als je nu een fighter hebt, neem een TS (vrachtschip), liefst een zo snel mogelijke (>110m/s max speed). Heb je nu een vrachtschip, probeer een M4 of nog beter (maar duurder) M3 schip te kopen)
Hou er sowieso rekening mee dat uitbreidingen + equipment voor een nieuwe schip doorgaans nog eens 50% bovenop de aanschafprijs kosten, in het geval van vrachtschepen zelfs ruim 100% (vrachtruim uitbreiden is niet goedkoop).

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 16-01-2009 12:24 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik ben als Terran Defender begonnen, aangezien ik las dat dit het beste was als je nog nooit X3 gespeeld hebt. Verder vind ik combat actie het leukste maar ik weet ook wel dat je zonder een goede economie nergens geraakt...

Gisteren nog even de 2e missie begonnen (waarbij je een schip moet achtervolgen) maar toen passeerde ik een gevecht met een groot vijandelijk schip ( nee ik weet nog niet wat het onderscheid is en welk nummertje Mx staat voor welk type :P )... binnen een paar tellen was ik dood :+

Je suggestie om richting Argon te vliegen spreekt me wel aan, wat Xenon afknallen en met wat geluk cappen. Hoe zie ik of er "brokstukken" zijn en hoe kan ik ze oppikken? Ik veronderstel dat mijn cargo ruimte ook gaat moeten vergroten, die is nu nog steeds standaard.

Eerst wat geld verdienen want alles is gespendeerd aan het 25J shield en de speed optimization upgrade... over wendbaarheid heb ik niet echt te klagen dus vond ik niet prioritair. En nu dus wat sparen voor ik meer kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Sfinx- schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:18:
Ik ben als Terran Defender begonnen, aangezien ik las dat dit het beste was als je nog nooit X3 gespeeld hebt. Verder vind ik combat actie het leukste maar ik weet ook wel dat je zonder een goede economie nergens geraakt...

Gisteren nog even de 2e missie begonnen (waarbij je een schip moet achtervolgen) maar toen passeerde ik een gevecht met een groot vijandelijk schip ( nee ik weet nog niet wat het onderscheid is en welk nummertje Mx staat voor welk type :P )... binnen een paar tellen was ik dood :+

Je suggestie om richting Argon te vliegen spreekt me wel aan, wat Xenon afknallen en met wat geluk cappen. Hoe zie ik of er "brokstukken" zijn en hoe kan ik ze oppikken? Ik veronderstel dat mijn cargo ruimte ook gaat moeten vergroten, die is nu nog steeds standaard.

Eerst wat geld verdienen want alles is gespendeerd aan het 25J shield en de speed optimization upgrade... over wendbaarheid heb ik niet echt te klagen dus vond ik niet prioritair. En nu dus wat sparen voor ik meer kan doen...
Die "tweede missie" is bekend ;) Daar kan je het beste alle kleine Xenon schepen vernietigen en de grote Xenon schip laten vliegen op een afstand van minimaal 10 km :P (om maar voorzichtig genoeg te zijn!) in hetzelfde sector vliegt een aardig sterk vriendelijke scheepje die de grote onklaar maakt zodra jij de kleintjes hebt afgeschoten. Laat dat vrachtschip maar lekker doorvliegen, je faild de missie niet als je die gewoon door laat vliegen ;). Ik zet missie twee trouwens tussen haakjes want het gene wat jij en ik nu beschrijven is missie 4 ;). Als het goed is heb je ook een paar scheepjes gehad die je in een wing moest zetten, klopt dat? DIe kan je het beste verkopen en eventueel ontdoen van wat equipment die je kan gebruiken. De extra schield heb ik trouwens van een capped schip gepakt, wat een mazzel voor mij! Als je trouwens wat schepen capt kan je die het beste even stil laten staan en de hull repareren met je space suite, scheelt een hoop geld en levert je ook veel op bij de shipyard. Je kan met je start schip denk ik wel tot missie 4 spelen, als je verder wilt kan je beter minimaal een M3 schip kopen of zoeken al raden sommige mensen aan om voor een M6 of M7 te sparen ;) Ik ga je niet vertellen waar maar op internet staat informatie over waar je niet gebruikte schepen kan vinden die je zo kan cappen zonder gevecht vol met wapens en schields. Soort van spoiler om je te vertellen waar die staan dus dat doe ik lekker niet ;)

edit: de brokstukken kun je trouwens oppakken als cargo, kijk op je map en meestal zie je die dingen langs komen als Wasp Missile of iets in die richting, ze zijn ook aangeduit in je HUD met een cargo icoontje (kan het helaas nu alleen niet laten zien)

[ Voor 5% gewijzigd door Soepstengel op 16-01-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Hm nee ik had het toch wel degelijk over Missie 2 :P Ik ben nog maar net begonnen en deze is de missie die je op Mars krijgt, net nadat je een eerste Rapier gratis krijgt (heb ik ineens verkocht). Dan moet je een paar jumpgates door en dan wachten op een vijandelijke aanval, en het niet-Xenon schip achtervolgen.

Onderweg zag ik in de verte een vrij grote flinkerd door een hoop blauwe kleintjes bestookt worden, toen ik daar langs passeerde was het ineens poef bam game over :'( Volgende keer boogje errond vliegen dus O-)

Enneh ja ik wil proberen om het spel zonder "cheats" te spelen, iig niet zomaar een verlaten schip gaan opzoeken met behulp van coordinaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Sfinx- op 16-01-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sfinx- schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:18:
Valt mee. In X3TC is het balans zodanig veranderd dat je het prima kunt spelen (ook financieel) met enkel een fighter als eigen schip totdat je zeer grote dingen krijgt die nergens kunnen docken, dan zul je aan minstens één vrachtschip moeten geloven.

Maar X3 spelen alsof het Freelancer is doet tekort aan wat het spel allemaal kan ;)
  • M1: carrier. Erg groot en log, voor z'n formaat licht bewapend, maar kan tientallen fighers vervoeren. Die maken dit in theorie het meest destructieve type.
  • M2: destroyer. Erg groot en log, erg zwaar bewapend. Meest destructieve solo-type. Maar vervoert geen andere schepen.
  • M3: heavy fighter. Maakt gehakt van alle kleinere schepen en kan in groepen grote schepen het leven zuur maken. Is kwetsbaar voor kleinere fighters in grote groepen of area-of-effect wapens (flak op grote schepen)
  • M3+ very heavy figher. Zwaardere variant van bovenstaande. Heeft meestal meerdere turrets en hoeft minder bang te zijn voor M5 schepen en missiles.
  • M4: medium fighter. Mept M5jes en maakt M3 fighters het leven zuur, maar kan weinig tegen grotere schepen beginnen.
  • M4+: medium-zware fighter. Zwaardere variant van bovenstaande, doorgaans met turret.
  • M5: klein grut. Extreem snel, maar nauwelijks schilden en lichte wapens. Solo kun je er niet veel meer mee doen dan *snel* rondvliegen en andere M5s en M4s aanpakken, maar in zeer grote groepen kunnen ze onverwacht destructief zijn tegen zelfs de grootste vijanden.
  • M6: corvette. Logger dan een fighter, maar kleiner dan een echte capital ship. Zijn vooral nuttig als patrol leaders en om grote vrachtschepen aan te pakken. In groepen kunnen ze captial ships aan, maar zijn erg kwetsbaar voor M3 schepen.
  • M7: frigate. De bewapening van een carrier in een veel kleinere schip. Dodelijk tov alles dat kleiner is dan een destroyer, maar kwetsbaar voor groepen fighters. Er zijn ook varianten die fungeren als kleine carrier of als missile cruiser.
  • M8: bomber. Geen primaire lasers. Schieten grote, zware dodelijke missiles van grote afstand op capital schepen en stations. Ongeveer vergelijkbaar met een onderbewapende M6 verder. Interessant om mee te spelen, maar zeker niet geschikt voor solo-gebruik.
  • TS: transport ship. Standaard vrachtschip. Vervoert (traag) grote hoeveelheden goederen.
  • TP: personenvervoerschip. Vervoert iets sneller flinke hoeveelheden vracht of passagiers/slaven/soldaten
  • TM: vrachtschip dat vier fighters kan vervoeren. Bruikbaar als salvage ship of om een combat group snel en onopvallend van A naar B te krijgen.
  • TL: enorme vrachtschip dat stations kan vervoeren en bouwen. Kan ook meerdere fighters docken en wordt daarom vaak als eerste basisschip gebruikt door de beginnende admiraal.
Naast deze lijst zijn er nog wat dingen die rondvliegen, maar het overgrote deel kun je in dit keurslijf persen. Tenzij ik me vergis heb jij als Terran Defender een M4(+) om te beginnen, met typisch Terran EMPC wapens - erg effectief tegen tragere vijanden, maar de schoten gaan irritant traag als je M4/M5 schepen moet neerhalen.
Met 'Brokstukken' bedoel ik de cargo crates die na een gevecht blijven liggen. Als je nog ruimte vrij hebt (en het cargo type is niet te groot) kun je er gewoon tegenaan vliegen en ze worden opgeslokt.

Cargo ruimte vergroten is idd een goed idee. Niet eerste prio (de duurste dingen nemen gelukkig weinig ruimte in), maar als je op volle snelheid en wendbaarheid bent is het een handige.
Snelheid is nagenoeg altijd belangrijker dan wendbaarheid inderdaad, maar zeker als je in je eentje groepen gelijkwaardige schepen aan wilt kunnen is het een life-saver.
Sfinx- schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:47:
[...]

Enneh ja ik wil proberen om het spel zonder "cheats" te spelen, iig niet zomaar een verlaten schip gaan opzoeken met behulp van coordinaten.
Goed idee. In X3R heb ik wel coordinaten opgezocht van tevoren. Aan de ene kant was dat in X3R nuttig omdat het veel minder snel gaat qua inkomsten dan in X3TC, aan de andere kant was de spanning er zo ook vanaf. In X3TC heb ik vooralsnog geen spoilers onder ogen gehad :)

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 16-01-2009 16:37 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Bedankt voor al de info/tips... wel een dingetje dat me nu te binnen schiet: is het normaal dat de achtergrondmuziek nogal brak klinkt? Ik speel met hoofdtelefoon maar de kwaliteit van de muziek is belabberd, dit terwijl de andere geluiden wel stereo zijn. Ik heb wel 'slechts' een standaard onboard 7.1 geluidscontroller.

[ Voor 11% gewijzigd door Sfinx- op 16-01-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat bedoel je met "maar de kwaliteit van de muziek is belabberd, dit terwijl de andere geluiden wel stereo zijn." :?

Is het muziek bij jou mono? Kan het zijn dat je 7.1 aan hebt staan waardoor de helft van de muziek over de zes kanalen gaat die je niet op je koptelefoon hoort...?

Iig heeft X3TC hoge ogen gescoord in reviews door z'n sfeervolle muziek die zich aanpast aan wat er om je heen gebeurt. Ik zou het zeker ook niet "nogal brak" beschrijven :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

geweldige info Dion_B!
dit waren altijd dingen die ik zelf niet echt kon concluderen nav verhalen :)

ook dat een M2 en M1 GROOT zijn, maar een M3 dan ineens weer niet.
en een M7 dan weer wel :S
lekker duidelijk :P maar goed, heb het nu iig door :)

muziek is bij mij goed? heb wel de laatste patches geinstalleerd.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat van de enigszins inconsequente volgorde van nummers heeft te maken met de geschiedenis van de X-series:

X-BTF en X-Tended: M1-M5, TP, TS, TL
X2: M6 erbij
X3R: M7 erbij (eentje dan) en drie M3+
XTM (X3R mod): M8 erbij plus sloot aan andere schepen (Yaki, Terrans en Pirates goed uitgewerkt)
M3TC: M4+ en TM erbij, onofficiele zaken uit XTM voor een flink gedeelte officeel gemaakt.

Overigens kwam er in X-BTF een M0 voor (Xenon planet killer), waar wrakstukken van in de X3R plot bezocht worden; in XTM heb je er ook twee (Terran en Argon super-battleships). In XTM heb je ook T0 rondvliegende fabrieken :P

In andere mods kom je nog merkwaardigere dingen tegen - de Terradine mod in X2 had zowaar Imperial Star Destroyers 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door dion_b op 16-01-2009 23:11 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ondertussen al gevonden wat het probleem was... ik had inderdaad mono sound, enkel voor de muziek. Vond het al heel vreemd. Een andere codec pak heeft m'n probleem opgelost, blijkbaar gaan EAX en Vista niet zo goed samen en moet je ook nog eens de juiste codecs hebben om het wat vlotjes te laten lopen.

Uiteraard is de muziek zelf schitterend, maar als je het in mono hoort klinkt het naar mijn mening 'brak' 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
* Sfinx- heeft ondertussen een Nova gevonden

Nu nog uitdokteren hoe ik al mijn upgrades, weapons, missiles, shields, ... kan overzetten van m'n Sabre :/

Oja en nu ik toch bezig ben, hoe ik de energie regeneration van mijn wapens/repair laser kan verhogen :P

[ Voor 24% gewijzigd door Sfinx- op 17-01-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
in het begin:

beide scheepjes docken bij een willekeurige station.

via "landed ships" het ship selecteren waar je equipment uit wil trekken, pop-up menu -> Advanced -> Freight Exchange, dan krijg je vervolgens een waslijst met alle equipment te zien van beide schepen.

hier kan je simpelweg de slider gebruiken (naar links of naar rechts) om spul te transferen.

b.v.
Terran EM cannon - your ship : 2 <schuifbalk> andere ship : 0

dan naar rechts drukken om te verplaatsen, bevestigen met enter.

later (of evt. gelijk als je er het geld voor hebt) kan dit in de ruimte binnen een straal van 5km? met een transporter-device die circa 60k kost en nagenoeg overal te koop is

m.b.t. tot reactor regen, dat gaat niet voor zover ik weet, en hangt volledig van het ship-reactor zelf af, sommige varianten van b.v. M3's hebben uiteraard wel hogere waarden, maar dat gaat vaak weer ten koste van andere "stats".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou er wel even rekening mee dat je de wapens wel kunt overzetten naar het vrachtruim van de Nova, maar dat je Terran EMPC's niet op een Argon Nova kunt equippen :o

Nova's kun je voorzien van typische Argon wapens als HEPTs (vergelijkbaar met je EMPC's, schoten zijn langzaam maar destructief) en PACs (schiet beduidend sneller, maar doet minder schade en is minder efficient - dus meer energie nodig voor een zekere hoeveelheid schade) enzo.

Persoonlijk ben ik geen fan van de Nova, hij is log en sloom - ik zou geen combatsituaties kunnen bedenken waarin ik iets wel met de Nova zou kunnen doen maar niet met de Sabre. Enig voordeel is wel dat hij meer 'forgiving' is als je minder goed vliegt - drie keer zoveel schilden helpt daar wel. Maar goed, drie keer zoveel schilden zijn ook snel weg als je niet weer buiten bereik van de vijand kunt komen.

Wel heeft de Nova een veel groter vrachtruim, dus je kunt daarmee wat handel drijven. Dat gezegd, als je dat wilt doen zou ik'm verkopen en voor dat geld een vrachtschip kopen en uitrusten.

Bovenstaande geldt trouwens alleen als het een 'reguliere' Nova is. Als het een Argon Nova Raider is of een Nova Prototype, dan heb je wel een zeer goed schip te pakken.

Mbt energy regeneration - dat zit vast aan je schip en bij benadering heb je altijd te weinig :P

Twee manieren om toch beter ermee om te gaan:
- raak schieten. Wees erg spaarzaam met je schoten en alleen schieten als je niet kunt missen. Zo zorg je ervoor dat een maximale percentage van je energy daadwerkelijk je vijand bereikt
- niet altijd met alle wapens tegelijk schieten.

Dat laatste verdient enige toelichting. Op een kleine Terran schip heb je maar beschikking over één type wapen (EMP), maar dan nog, als je op snelle, kleine schepen schiet is het überhaupt raken van zo'n schip relevanter dan het *hard* raken ervan. Dus selecteer in zo'n geval één of twee EMPs. Bewaar je volle wapens voor noodsituaties of als je grote logge dingen aanvalt waar ieder schot zeker raak is.
Bij andere types schepen heb je meerdere types wapen. Neem de Nova. Hij kan acht wapens aan de voorkant monteren. Je zou daar bijvoorbeeld vier HEPTs en vier PACs kunnen nemen, en die dan als volgt over je beschikbare wapengroepen kunnen verdelen:

1) alle wapens (alleen voor uitzonderlijke situaties)
2) 4x HEPT (voor het beschieten van zware schepen)
3) 4x PAC (voor het beschieten van klein grut dat snel vliegt)
4) 1x PAC (om een tegenstander te 'kietelen' als z'n schilden kapot zijn - als hij eject kun je zo een schip capturen zonder dat je hem helemaal aan gort geschoten hebt)

Verschillende schiptypes vragen om verschillende verdelingen (mijn favoriete Split Chimera rust ik bijv uit met 4x HEPT en 4x PBE (idioot snel schietend, maar kort bereik en energieslurpend))

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ok, ik heb een hoop daarvan ondertussen zelf al uitgedokterd maar alleszins bedankt voor de uitgebreide info ;)

Momenteel heb ik:

Sabre
3x EMPC
5x 5MJ shield

Nova
2x PAC
2x 25MJ shield
1x 5MJ shield

Maar zoals je zei is de Nova tergend traag en dus niet bepaald handiger om te dogfighten. Echter wel een pak steviger qua shields. Met behulp van een hoop defend en andere actieve missies, en wat capping heb ik ongeveer 1,2 mil Cr bijeen gespaard. Indien ik de Nova zou verkopen verdubbelt dat bedrag.

Wat zou ik nu best doen? Ik ben bij mijn laatste missies toch een paar keer hard geowned door M3 Pirates, zittende in de Nova. Ik zou graag een steviger maar daarom niet minder snel schip willen.

Daarnaast heb ik ook veel gelezen over automatisch handel drijven met een 2e schip... dit is dus ook een piste die ik aan het onderzoeken ben. Alle tips zijn welkom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Belangrijkste tip is om idd te beseffen dat je in X juist meerdere schepen tegelijk kunt hebben, wat voor handel erg leuk is. Ik zou iig aanraden om de Nova te verkopen. Een schip dat even snel is als de Sabre maar wel zwaarder ga je nauwelijks vinden.

Enige wat in de buurt komt is de Split Mamba Raider. Die heeft weliswaar ook maar 25MJ schilden, maar is zowaar sneller dan de Sabre, heeft 8 wapenmounts voorop en een rear turret (die helaas alleen een mass driver kan mounten), en een veel groter vrachtruim (= erg nuttig om energy cells in te vervoeren voor je jumpdrive zodra je er eentje hebt). Slechts een probleem: waarschijnlijk wil de Split momenteel niets van je weten.

Zelf ben ik ook iemand die hoge snelheid essentieel vindt. Ik vlieg dus idd het liefst in een Split Chimera. Het is trager dan de Sabre, maar een stuk sneller dan een Nova. Helaas geldt daar ook voor dat je de Split tot vriend moet krijgen (of juist tot vijand maken en dan eentje capturen, maar M3+ schepen cappen gebeurt zeer weinig).

Maar goed, advies nu zou zijn om de Nova te verkopen en een vrachtschip (TS) te kopen Otas heeft zonder meer de beste, maar die is a) duur en b) vooralsnog lastig te vinden. Terran vrachtschepen hebben weinig cargo space maar zijn betrekkelijk snel en zwaarbewapend. Argon gevallen zijn erg gemiddeld. Ik zou denk ik gezien waar je nu zit een Terran Baldric kopen. Hij is het minst traag en heeft zeer zware schilden. Je kunt trouwens het best een TS *niet* bewapenen, dan zal hij als hij aangevallen wordt terug proberen te vechten, wat suicidaal is.

Als derde schip zou je straks een Argon Nova Raider kunnen overwegen. Daar is nog vrij goed in te vliegen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Um, ik zit ondertussen in Split territory en die zijn inderdaad niet zo op me gesteld :+ Denk dat ik al 2 stations vijandig heb gemaakt, tijdens een defence mission beginnen ze ineens te zagen en worden dan rood, waarna er zo'n leuke Border Patrol dude afgestormd komt en mij in mootjes hakt als ik niet heel rap weg ben. En toppunt van alles is dat ik toch na een tijdje mooi uitbetaald wordt voor de succesvolle missie 8)7

Maar goed, had al een aardig potje bijeen verzameld, Nova verkocht en zag ik ineens Mamba Raider te koop staan en laat ons zeggen impulsief aangekocht. Nu heb ik enorm moeite om ergens iets van equipment te vinden om 'm te upgraden... Split equipment docks lijken allemaal compleet uitverkocht (is dit normaal?), verder gevlogen naar Teladi (zelfde verhaal) en Boron (die willen niks verkopen door te lage ranking). Ga nog maar wat verder vliegen richting Argon en hopen dat ik daar iets vind, want voorlopig heb ik een magere 2 PACs en dat is het zowat.

Oja en qua shield kan je blijkbaar maar 1x 25MJ installeren, dat is het. Ook eigenlijk over gekeken, ik dacht dat ik er toch meer zou kunnen installeren maar niet dus... toch nog niet het ideale schip waar ik op gehoopt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het ideale schip waar je op hoopt bestaat (gelukkig!) niet :o

Als één schip in alles goed zou zijn, zou de halve lol van het spel weg zijn. De Mamba Raider is de ultieme zware interceptor. Het is bliksemsnel maar kan aanvallen met het wapengeweld van een zware fighter. Keerzijde is helaas die ene 25MJ schild.

Gelukkig is Argon space op zich een goede voor uitrusting ervoor - Argons verkopen ook mass drivers en HEPTs.

Maareh, misschien een idee om niet door core sectors te vliegen van races waar je geen vrienden mee bent, dan krijg je idd patrols achter je aan. Nu niet zo'n punt, maar je gaat er later handelsschepen aan kwijtraken.

Verder mbt uitverkochte equipment docks: ja, dat kan goed. De economie is als je begint een zooitje. Vergeet niet dat *alles* gekoppeld is. Jij kunt daadwerkelijk zelf daar verandering in brengen - al heb je daar wat meer schepen (en stations) voor nodig en gaat het even duren ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Heb 'm nu toch kunnen upgraden met wat leuke stuff, o.a. een Mass Driver, alleen weet ik niet of dat ding wel werkt. Ik heb er munition voor en geinstalleerd op mijn rear turret, maar in combat lijkt er niet te veel te gebeuren. Moet ik nog iets meer instellen? Is deze handmatig te bedienen?

Voorlopig heb ik 2x HEPT (bij gebrek aan meer in voorraad) en 2x PACs, enkel hiermee al een Osprey (dacht ik) neergehaald >:) Weliswaar met wat hulp maar toch. Met de welgekende truuk van binnen bereik komen, salvo lossen en rap weer uit bereik vliegen, herhaal :P

Begin nu stilaan wel uit te kijken naar een degelijke TS die wat voor me kan handelen, dat moet ik wel nog volledig uitzoeken. Heb tot nu toe nog geen enkele trade gedaan.

En iets hoe ik me kan verdedigen tegen missiles zou ook handig zijn, zodra ik een waarschuwing krijg volgt "Game Over" meestal binnen de minuut :X

[ Voor 9% gewijzigd door Sfinx- op 18-01-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sfinx- schreef op zondag 18 januari 2009 @ 00:00:
Heb 'm nu toch kunnen upgraden met wat leuke stuff, o.a. een Mass Driver, alleen weet ik niet of dat ding wel werkt. Ik heb er munition voor en geinstalleerd op mijn rear turret, maar in combat lijkt er niet te veel te gebeuren. Moet ik nog iets meer instellen? Is deze handmatig te bedienen?
Het is handmatig te bedienen, maar dat wil je niet...

Wat je moet doen is naar je command console gaan (shift-C), dan daar de command voor je rear turret bekijken. Waarschijnlijk is hij nu leeg. Verander dat in Missile Defense en je hebt er een stuk meer aan :)
Voorlopig heb ik 2x HEPT (bij gebrek aan meer in voorraad) en 2x PACs, enkel hiermee al een Osprey (dacht ik) neergehaald >:) Weliswaar met wat hulp maar toch. Met de welgekende truuk van binnen bereik komen, salvo lossen en rap weer uit bereik vliegen, herhaal :P
Dat is idd de manier om met een snel en wendbaar schip te vechten. Tip is om ook in een spiraal erop af te gaan, dus continu rollen & strafen. Zo kun je zelfs head-on een vijand aanpakken.
Begin nu stilaan wel uit te kijken naar een degelijke TS die wat voor me kan handelen, dat moet ik wel nog volledig uitzoeken. Heb tot nu toe nog geen enkele trade gedaan.
Principe is doodsimpel: koop goedkoop, verkoop duur.

De prijs van een product wordt bepaald door z'n basisprijs plus of min een percentage afhankelijk van hoeveel een station heeft van iets. Energy cells kosten bijv basis 16, maar als een station helemaal vol is krijg je ze voor 12, en als een station zo goed als leeg is betaal je 19.

Koop dus altijd bij stations met meer dan de helft hun voorraad (die balk) beschikbaar en verkoop altijd bij stations met minder dan de helft van hun voorraad gevuld. Dan maak je nooit verlies.

Verder willen fabrieken hun product alleen verkopen en hun resource alleen inkopen. Je kunt dus niet bij een fabriek alle energy cells opkopen en die weer aan de fabriek ernaast verkopen. Omgekeerd kun je een lading e-cells ook niet slijten aan een solar power plant die leeg is.

Er zijn boekdelen geschreven (letterlijk :o ) over de meest winstgevende handel. Iirc was er een ultieme route die van Split ruimte in het noordoosten (Chelt + Rastar) naar Teladi ruimte in het midden ging waar je met een enkele run in een enkele (grote) TS 2 a 3 miljoen winst kon maken. Maar dat is voor gevorderden. Begin eens zodra je een schip hebt met een redelijk vrachtruim met het kopen van e-cells voor <15 en verkopen >17. Winstmarge is beperkt, maar je kunt het overal doen en het tikt wel aan ;)
En iets hoe ik me kan verdedigen tegen missiles zou ook handig zijn, zodra ik een waarschuwing krijg volgt "Game Over" meestal binnen de minuut :X
Zie bovenste punt mbt die rear turret, daar is hij voor :P

Dat is trouwens een reden om *altijd* als je keuze hebt een schip te nemen met rear turret. Alternatief is om zelf 180 graden te draaien om missiles kapot te schieten, maar dat maakt je weer kwetsbaar voor anderen. No-no als je de keuze hebt dus.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
En hoe kan ik dat trade proces automatiseren of op afstand besturen zonder dat ik zelf met zo'n TS moet gaan zitten rondcruisen want daar heb ik dus weinig zin voor :) Bovendien maak ik met elke patrol / defence / target kill missie ongeveer 100k winst en als ik wat scheepjes cap kan dat oplopen tot bijna 1mil.

Moet ik al een mooie handel kunnen doen om dat te evenaren, en dan al de moeite dat ik er moet instoppen... zie nu nog niet echt het nut in.

[ Voor 18% gewijzigd door Sfinx- op 18-01-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je moet er een Sector Trader (ST) van maken, door een aantal software packages en andere hardware te installeren. Ik weet alleen niet precies wat, maar Google weet het wel ;)

En in het andere onderwerp van X3 staat het ook:
dion_b schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:35:
Zeker dat je dan niet iets qua equipment gemist hebt?

Trade 1, 2 en 3, Fight 1 en 2, Trade command software en minimaal één 25MJ shield is iirc wat je nodig hebt.
Het mooie van handelen is dat je er 20+ van rond kan laten vliegen. Dat tikt wel aardig aan, ook al heb je een investeringsbedrag nodig. Maar goed, dat kan je juist bij het cappen halen.

[ Voor 66% gewijzigd door Motrax op 18-01-2009 12:58 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Bij mij werkt dat ST en UT niet, zijn te vaak idle. Heb stuk of 10 ST en 2 UT's.

Maar weer complex begonnen. Eerst de mijnen.
3 silcon en 3ore. Maar na 3 mijnen lukt het me niet om de 4de erin te krijgen.
De eerste 3 gingen vanuit stand in de complex. De 4de ore gesleept. hielp niet dan de silicon gesleept ook niet.
Ik heb het idee dat je twee complex hubs niet kan mergen. Dus ja geen zin in een tweede gebroken complex.
Dus heb nu het begin van één complex en die 3 mijnen los. Heb geprobeerd wat crystal fabs tussen te poten maar helpt ook niet.
Volgende poging 'n Solar XL dicht bij die 3 mijnen poten. en wat rastar en chelt fabs erbi of ertussenj.

Maar ja door stress wat Teladi space verkend en wat geld verdiend voor de rest van de complex plus een Tressher M7 met 10 Ion cannons. Even naar Duke HQ gegaan uit testen op zeus. Viel tegen maar dat kan aan mij liggen. Onder tussen wat PPC naar mijn phyton gestuurd. Want die heavy weaponfab maken naast ioncannon ook PPC's.

Maar eerst verder met mijn nieuwe tresher spelen.
Ook met mijn Cobra met flails een Xenon L gecapped? Was wel verbaasd.

Even ook wat doorsparen voor een vlootje TL's.

Ook 'n M7 met PBC anti fighter laser met 5+km range

Dan weer verder modderen met die complexen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Dan denk ik dat ik het spel wat begin te begrijpen, tot ik jouw post lees... nu voel ik me weer helemaal noob :+ Ik ga iig dadelijk de ST taktiek uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

SG zijn reacties zijn sowieso wat... moeilijk leesbaar ;)

En maar smijten met hoge bedragen, grote stations, uberwapens en schepen. En ik heb nog niet eens één schip gecapt in X3:R :'(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Zo, eerste ST is up and running, ben eens benieuwd. Ding heeft me wel een half fortuin gekost (1.5mil), een Caiman met nu dus alles gemaximaliseerd qua speed/cargo/... en zonder enige wapens [had ergens gelezen dat je zo meer kans hebt om geen ongewenste aanvaringen te krijgen met passerende ongure types :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
als je echt cheesy wilt zijn dump je die ST in een veilige sector (mijne zaten in neptune) ga je zelf OOS (out-of-sector) saven @ station of salvage insurance in space, SETA aan en ga je vervolgens naar je werk/school :+

mijn ST-piloot (ST krijgen een echte pilot-name ipv standaard boordcomputer piloot) was na een halve dag level 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Juist. En dan kom je terug en ben je weer Harmless... :z

Je trade en vooral combat rank dalen als je langer dan 5 minuten SETA aan laat staan om juist dit soort flauwe farming tegen te gaan ;)

Edit:
Ik kan trouwens melden dat er wel een nadeel kleeft aan het negeren van de plot missions in het begin. Vroege plot missions zijn in een M7 Panther niet al te uitdagend >:)

[ Voor 31% gewijzigd door dion_b op 21-01-2009 00:16 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien heft Sfinx- wat aan mijn recente Terran Defender start.

Ik was m'n Boring Boron Megarijkestinkerd een beetje beu aan het worden en omdat ik in alle race sectors complexen heb en geen zin een een enorme rel, en omdat ik m'n hub plot gesloopt heb door die boron muts te verpatsen als slaaf (oeps :+ ) ben ik een paar dagen terug eens ernstig gaan zitten voor m'n Terran Defender piraatje.

De missie in de Terran plotline waar je een cargo ship voor nodig hebt heb ik besloten van gestolen goed te doen - op naar de Boron en scheepjes cappen dus. De Boron en Paranid zijn prooi, de rest van de wereld (nog?) niet. De Paranid omdat het eikels zijn (ik deed bijna helemaal niemand kwaad en z'n escorte fighters vielen mij aan :( ) en de Boron omdat... nou ja. Wat een mietjes zijn dat zeg. in een Core sector negen TSjes cappen en/of slopen voordat de politie niet meer gelooft dat het een ongelukje was... man man man. Bijkomend voordeel van bij de Boron op de shitlist staan, is dat je in niet-Boron sectors alleen voor military op moet passen. Waar alle andere rassen gun turrets op hun freighters zetten (en OTAS en de Caiman freighters zelfs irritant krachtig kunnen zijn) vliegen de Boron op pure charisma door de ruimte. Tijdens een capping run hoef je dus niet te vrezen dat je zojuist geplukte, zwaar gedeukte, freighter door een voorbij vliegende trader's turret aan flarden wordt geschoten. Dat is wel prettig.

Nadat ik de Terran plot missies uit heb gespeeld had ik ineens een vlootje Terran scheepjes en heb mezelf voorgenomen alleen Terran te vliegen - geen ondermaatse rotzooi van die buitenaardse freaks :+ Vooral vanwege de fabeltastische powergenerators op Terran scheepjes, maar ook gewoon, voor de leut.
Dat werkt eigenlijk best lekker. Terrans zijn uiterst lastig van raketten te voorzien, maar de M3 -> M6 reeks is met een bosje EMPCs keurig uitgerust. Omdat alle Terran scheepjes een belachelijke partij energy per seconde opwekken ben je zelfs in een M4 nog een bedreiging voor Commonwealth corvettes, dus het piraatjespelen middels "kom eruit of ik schiet je aan vellen" werkte dusdanig goed, dat ik in drie uur spelen vier met cargo volgepropte gestolen Boron Dolphins had, en een complete verzameling M4 en M3 scheepjes van de Boron Border Patrols. Heren sponsoren, hartelijk bedankt weer :w
Die schepen heb ik verpatst (alleen Terran vliegen heh) en Baldrics gekocht als STs. Aangezien STs in Terran space beduidend langzamer geld verdienen dan in COmmonwealth space, en ik daar overal belaagd word door onredelijke Boron en snode Paranid, moet ik dus lijdend toezien hoe ik van m'n STs niet rijk ga worden. Tien van die dingen in Aldrin helpt wel iets, maar alles bij elkaar... dit gaat geen goudmijntje worden zonder externe impulsen. Hoe nu aan grof geld te komen?

Tijdens het Terran missie gedeelte ben ik gestuit op een paar TPs, en ik heb marines zat, dus... in Rolk's Legacy, tussen Pirate en Terran sector ingeklemd, is een patrol bestaande uit wat M3tjes en een hele berg M4s, maar geen capital ships. Die zijn vermoedelijk naar een bijeenkomst van de sponsorbeweging ofzo. En er vliegen niet één maar twee TLs rond: één huurbare TL met wapens, en één civilian TL "Boron Casino" zonder wapens. Een groot, duur schip, met Jumpdrive, zonder wapens, in een waardeloos beveiligde sector... Ik denk dat ik de Boron Military een skybox moet aanbieden na al deze sponsoring. :*)
Zo bedacht zo uitgevoerd - met de Vidar vlak voor de TL gaan hangen, 5 marines uitpoepen en met alle tien de EMPCs volgas de schilden eraf beuken. Had ik al opgemerkt dat de Terran schepen echt bezopen sterke reactoren hebben? De schilden eraf pellen duurde niet lang en d'r was nog energy zát over voor de irritant goed getimede binnenkomende Kraken M7M (mooi, flails. Jammer dat ze niet zo werken tegen corvettes). Alhoewel me dit wel een TP met 10 marines kostte (damn, flails hebben dus toch een doel :( )
Terwijl ik de M7M stuk maakte hadden mijn turrets nog prik over om het schild van de TL weg te houden, en vijf minuten later vloog in Legend's Home mijn trotse groene nieuwe eigendom naar de Argon shipyard voor de verpats-actie van de week. Het ship zonder lading was 13 miljoen waard. Echter, deze TL had een Jumpdrive, en ik had nog een hele boel weggestopte gestolen TSjes die ik gevuld had met lading maar niet uit hun sectoren kon krijgen zonder uren lange saaie bescherming te moeten doen. Dat komt allerdings, omdat ik een luie piraat ben.

Als ik een sector in ga, dan knal ik alles en iedereen die niet lief kijkt naar de 5% health. als ze dan nog niet uitgestapt zijn spam ik ze met de radio "geef je vracht hier" en dat doen ze dan braaf. Herhalen tot het betreffende schip leeg is, en dan definitief stuk maken voor het geval ze wat vergeten waren. Een paar TSjes geeft zich op tijd over, en die gebruik je dus om alle gedropte cargo in te proppen. Dan zijn ze vol, en duur. Maar... ook bokketraag, want je hebt een toch al langzaam schip eerst vol decoratieve maar onhandige gaten lopen knallen. Voor autos boeit het niet, voor ruimteschepen toch wel. Meestal mik ik de volle TSjes in een naburig gelegen station waar ik nog mag landen (meestal Pirate bases, of factories in buur-sectoren die niet van het slachtoffer-ras zijn). In theorie doe ik dit zodat ik een paar M3tjes kan halen om een convooi te maken, maar in de praktijk ben ik een luie bal en weet ik ook wel dat ik een keer een TL ga vangen... dus...

De gecapturede TL (met alle vijf de schilden nota bene... marines FTW!) sector voor sector alle TSjes laten bezoeken en leeg laten halen, daarna de TSjes gewoon in hun eentje richting de dichtstbijzijnde shipyard gestuurd. Komen ze aan is het mooi, komen ze niet aan ook geen man overboord. De Orca heeft ruimte voor een paar M3tjes, en daar had ik er 4 van gecapt, dus die ook volgepropt met gestolen goederen en in de Orca geladen. En uiteindelijk de volledig gevulde Orca TL verpatst in Cloudbase South East voor 42M *O*

Daarvan heb ik m'n eerste complexje gefinancierd: Space Fuel en Space Weed productie in de Unknown Sector tussen Montalaar en New Income. binnen vijf jumps zien minimaal 4 Pirate Bases... het loopt storm daar. Ondanks de kleine oplage (1x Weed L en 2x Fuel M) verdient m'n complex al meer per uur dan m'n in Terran space overgebleven vier STs. (de andere tien zitten in Aldrin.)

M'n eerlijke trader had in deze tijd veel meer geld verdiend, omdat ik nooit had hoeven investeren in een 3-scheeps wing Cutlasses ter verdediging van mijn TL en nog eens zes van die dure krengen voor de bescherming van mijn complex. Maar... dit is leuker >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terrans (middel)grote schepen zijn IMHO beetje overpowered, de kleine schepen missen een snelvurend wapen. Niets is irritanter dan M5jes proberen te meppen in een Terran fighter. Maar goed, ik ben dan ook redelijk Split-fanaat. Vmax FTW, zeer redelijke generatoren, en schilden? Die zijn voor lusers die geraakt worden :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjes ploppen aat prima in een Scimitar of kleiner? Terrans zin redelijk snel en als je alle guns aan laat staan vuren ze per saldo hartstikke snel. Je moet voor m5 jagen niet terug vallen op minder wapens natuurlijk. Ik heb in elk geval pas last van M5s als ze 400+ gaan en ik Vidar vlieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 11:14
Is het trouwens al opgelost (dmv een patch), waardoor je niet ineens honderden schepen over je heenkreeg bij de missies, het vooruitzicht op dit heeft me namelijk een beetje tegengehouden verder te gaan(en de overlading aan triple-A titels eind vorig jaar ook :P)
Verder vind ik t enorm lastig om op te starten, t duurt altijd enorm lang voor ik genoeg geld heb voor een beetje schip, of ik kan de terran wapens nergens kopen(overal uitverkocht)

Nu het een paar keer is gepatched zou ik t best nog wel eens een poging geven namelijk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De honderden schepen bug is in 1.4 eruit gepetst. Wapens voor Terran schepen blijft lastig, met een paar traders de economie bumpstarten helpt. EM Plasma guns vind je trouwens redelijk en M/AM ammo ook, maar het big ass spul duurt nog altijd lang.

Hoelang je startup duurt is, zoals je hierboven kunt lezen, volkomen aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Heb ook gemerkt dat er in de meeste Equipment Docks niet veel te halen valt, maar als ik bij de fabriekjes zelf check vind ik normaal wel wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Missions zijn idd een stuk behapbaarder geworden in 1.4. Waar ik in 1.3 soms inderdaad honderden fighters en tientallen captial ships kreeg bij een 'Average' mission, waarbij de game engine het zo zwaar kreeg dat de helft gewoon 'dood' in de ruimte hingen (en m'n eigen turrets het ook begaven :X ), kreeg ik gisteren één M2, een tweetal M6sen en wat klein grut :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
@KnetterGek, dank voor het dagboek-uitreksel, leest lekker weg _/-\o_

passen TS'en tegenwoordig niet meer in TL's trouwens? (ooit? meen me te herinneren dat het "vroeger" X2? wel kon)

die gebailde/ongeclaimde TS'en van 19M/S zonder shields zijn nogal lastig om in veiligheid te brengen inderdaad, ber er al menigeen verloren terwijl ze opweg waren naar een shipyard (unshielded helpt ook niet echt) ik probeer tegenwoordig het laatste stukje hull wat "voorzichtiger" :+ te doen met maar 1 EMPC bijvoorbeeld, soms lijkt het of er dan wat meer heel blijft t.o.v. 10 raggende EMPC's (om over M/AM launchers nog maar te zwijgen)

Terran spul is inderdaad over het algemeen flink overpowered ja, ik schrok toch wel even toen ik in een andere M6 dan de Vidar stapte, turnrate etc. was ineens stukken minder...

m.b.t. Split shipdesigners, volgens mij krijg bij sommige ship designs gewoon ook de melding van de boordcomputer "oh ja, bijna shield-generators vergeten, erm, daar zit nog een gaatje voor een 25MW shield, omdat ze te druk zijn met volproppen van het design met HEPT's :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zephyr schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:23:
@KnetterGek, dank voor het dagboek-uitreksel, leest lekker weg _/-\o_

passen TS'en tegenwoordig niet meer in TL's trouwens? (ooit? meen me te herinneren dat het "vroeger" X2? wel kon)
In X2 kon het wel, en het is een van de meest omstreden verschillen dat het in X3R en TC niet kan. Er zijn mods om het weer mogelijk te maken.

Alternatief is om een vlootje M3tjes met XL cargo capacity erop na te houden om bevoorrading te regelen (irritant want je kunt maar een paar honderd units per M3 vervoeren) of om alles dmv transporter te doen (op zich goed te doen, maar slecht te automatiseren).

Reden om het niet meer toe te staan had te maken met het feit dat je juist zo goed sommige dingen kon automatiseren met TSs in TLs dat het het balans kon verneuken en bijna een exploit werd. Waarom dit er wel uit moest en de idioot hoge beloning voor XI missions er wel in bleef bij X3R is echter een raadsen
die gebailde/ongeclaimde TS'en van 19M/S zonder shields zijn nogal lastig om in veiligheid te brengen inderdaad, ber er al menigeen verloren terwijl ze opweg waren naar een shipyard (unshielded helpt ook niet echt) ik probeer tegenwoordig het laatste stukje hull wat "voorzichtiger" :+ te doen met maar 1 EMPC bijvoorbeeld, soms lijkt het of er dan wat meer heel blijft t.o.v. 10 raggende EMPC's (om over M/AM launchers nog maar te zwijgen)
Ander nadeel van Terrans idd - EMPC's zijn effectiever tegen hull dan shield, dus ze zijn erg brak voor capping doeleinden.

Wat je kunt doen is om een TL met een zooitje Discoverers erin gebruiken als mothership. De Discoverers zijn puur en alleen jumpdrive delivery systemen - zodra je eea gecapped hebt, Discoverer ernaar laten vliegen en jumpdrive en een kleine voorraad e-Cellen dmv transporter overzetten. Vervolgens TS naar dichtstbijzijndste system met shipyard laten jumpen :)

Als je door je jumpdrives heen bent kun je de TL met al z'n Discoverers naar dichtstbijzijndste verkooppunt van jumpdrives laten vliegen om alles weer op peil te krijgen...
Terran spul is inderdaad over het algemeen flink overpowered ja, ik schrok toch wel even toen ik in een andere M6 dan de Vidar stapte, turnrate etc. was ineens stukken minder...
Vidar is idd het meest overpowered geval. Die zware generator+bewapening zou prima balanced kunnen zijn als het zo log als een varken zou zijn. Maar dat is het dus nadrukkelijk niet.
m.b.t. Split shipdesigners, volgens mij krijg bij sommige ship designs gewoon ook de melding van de boordcomputer "oh ja, bijna shield-generators vergeten, erm, daar zit nog een gaatje voor een 25MW shield, omdat ze te druk zijn met volproppen van het design met HEPT's :D )
Idd. Bij benadering zijn Split fighters gewoon een schip van een klasse lager qua snelheid en shield, maar dan met top-of-class bewapening voor de hogere klasse.

Wat het beste voor je werkt hangt af van je stijl. Ik hou ervan om zelf te bepalen waar en wanneer ik vecht, en om ter plekke snel en hard toe te slaan, dan terug te trekken. Daar passen Split schepen bij. Anderen willen vooral als ze vechten achter iemand's staart kunnen hangen, andere schepen kunnen negeren en zo één voor één de vijanden uitschakelen. Daar zijn Argon modellen weer goed in.

* dion_b zou toch zo graag een X2/X3 fighter duel arena willen hebben waar we voor eens en voor altijd zouden kunnen uitvechten welke overall het beste is als twee player-controlled schepen elkaar tegenkomen >:)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja, overpowered... Terran schepen zjin krachtiger dan de rest, dus ze zijn zeker more powered, maar je hebt nauwelijks raketten ter beschikking, de cargobays zijn nou niet bijzonder en de cargo size is ook niet wezenloos ofzo. De beperkte keuze aan wapens en de ronduit slechte beschikbaarheid van alles behalve het meest basale spul maken dat een vlootje Terran schepen zeker wel ernstig te kampen heeft met een beperking waar bij de rest geen sprake van is.
Met m'n trader koop ik als ik weer 1,2 miljard bij elkaar heb tien Boreas, ram die vol met 16 PPCs 8 Gauss en 8 Ion cannons uit m'n fabrieken, en wat flak onder en boven voor het geval iemand met een m5 wat probeert. Dan vul ik de cargohold met 2500 ECells en stamp ik het ding tot de nok toe vol met allerhande raketten en schop hem naa reen Xenon sector alwaar het een poosje lawaaierig wordt en dan heb ik weer een sector leeg.
Ik ben nu niet eens in staat m'n Mobile Pirating Base-Ship met capship wapens te bevoorraden, dus wat ik met een M2 zou moeten, geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mwoeah, met een enkele Panther krijg je een Xenon sector ook wel leeg hoor :z

Een Boreas *is* trouwens een (kleine) M2.

Mbt die Terran beperkingen- het zijn idd geen handelsschepen nee, en tegen klein prut kunnen ze kwetsbaar zijn. Maar als je met die 16 Boreassen 16 Osaka's of ATF Tyrs tegen zou komen, denk ik niet dat je zou zeggen dat het wel meevalt met de Terrans :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:01:
Mwoeah, met een enkele Panther krijg je een Xenon sector ook wel leeg hoor :z
Niet Out of Sector ;)
Een Boreas *is* trouwens een (kleine) M2.
Lees ff terug - ik speel nu met uitsluitend en alleen Terran scheepjes. Met een Terran M2 kopen schiet ik geen bal op, want dan heb je zo'n ding en dan? dan kun je corvettes beuken. Want bewapenen ho maar.
Mbt die Terran beperkingen- het zijn idd geen handelsschepen nee, en tegen klein prut kunnen ze kwetsbaar zijn. Maar als je met die 16 Boreassen 16 Osaka's of ATF Tyrs tegen zou komen, denk ik niet dat je zou zeggen dat het wel meevalt met de Terrans :o
bij mij weten klopt de Boreas in elk geval een Osaka vrolijk uit de lucht. De mix Gauss + Ion boort in een ranzig tempo door het schild heen en voor de Boreas tot op de blanke lak geschuurd is door de Osaka, wordt de Osaka al een mooi geel wolkje. Of dat met een Tyr ook zo is betwijfel ik trouwens ook wel. Maar ja... koop jij effe een Osaka en bewapen jij hem? En dan... nóg 15 :+

Het scheepje is best sterk, individueel vergeleken met Commonwealth schepen. Maar het is zo moeilijk een redelijke hoeveelheid wapens bij elkaar te schrapen dat het uiteindelijk gewoon niet loont om er één te kopen of zelfs cappen. Kijk, als je idd 16 Osakas kon kopen en zelf de wapens produceren werd het een ander verhaal, maar dat is niet het geval. En dat is een beperking waar je dusdanig veel last van hebt dat je die zeker wel af mag wegen tegen de verhoogde vuurkracht en drastisch (heéél drastisch) betere generatoren.
Het punt is dus niet "de Terran is niet sterker" maar "je kunt 16 Boreas zó kopen en bewapenen. 16 Osakas gaat je dit jaar niet meer lukken."

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 399 op 22-01-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik heb aardig wat Xenon en Pirates afgeknald terwijl mijn eenzaam sector tradertje zich langzaam aan het uplevelen is (momenteel level 7), heb nu ongeveer 3mil in kas. Zal misschien aan het feit liggen dat ik in een Pirate sector rondvlieg maar de Pirate vlootjes die passeren zijn vrij groot en regelmatig moet ik in een boogje errond of ik word binnen enkele seconden gereduceerd tot een BBQ :P

De vraag is hoe ik nu best m'n geld investeer. Mijn mambo raider is zowat fully upgraded, ik heb 4 HEPTs en 2 PAC's die genoeg zijn voor dogfights, zolang er slechts 3 of 4 M3s aanwezig zijn lukt het meestal maar als ze van die BlastClaws bijzitten dan maak ik me toch rap uit de voegen. Ik heb dan ook maar 1 miezerig 25MJ shieldje en zodra dat platligt volgt de rest meestal heel rap.

Ik veronderstel dat ik rapper geld moet verdienen om dan uiteindelijk daarmee een vlootje samen te kunnen stellen van meerdere M3s en kleiner grut, maar of traders dan de beste oplossing zijn, daar ben ik dus nog niet echt van overtuigd. Mijn ene TSje verdient wel wat geld maar dat gaat zooo traag dat ik het amper merk. Het is al bij al ook een ferme investering om zo'n ding up te graden, dat moet al een hele tijd bezig zijn om die smak geld (1.5mil ongeveer) terug te verdienen. Heb ook al zitten lezen over een fabriekje opzetten maar dat kost dan weer een heleboel geld, lijkt me nu ook nog niet aan de orde. Of toch daarvoor verder sparen?

Andere ideetjes zijn uiteraard ook welkom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat doe je in een pirate sector? ben je missiles aan het verzamelen vor de verkoop? if not, wieberen daar.
Mogelijkheden om geld te verdienen zijn missies doen, een fabrieken complex exploiteren, sector traders laten lopen, zelf traden, en piraatje spelen (dwz, scheepjes aan vallen, via de radio vertellen dat ze hun spullen af moeten geven, en die dan oppikken en verpatsen)
Wat rondhangen in een piraten sector doet op zich geen zak voor je inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik was laat ons zeggen op doorreis :+ Nee ik had een "very hard" missie waarbij ik een schip moest volgen en dat leidde me dus door enkele Pirate sectors ten oosten van Argon Prime. Ondertussen zit ik al lang terug in meer interessante gebieden. Dus als ik het goed versta moet ik gewoon verder doen en heeft het nog geen zin om me meer schepen aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo vroeg in ht spel probeer ik altijd een paar snelle missies te doen (station protect en single-sector patrols betalen redelijk en duren niet te lang)
En ja, als je niet wilt piraten dan is dat je beste oplossing - en sector traders bij elkaarsparen. die gaan als je er een paar hebt flink in de papieren lopen nl. Als je liever veel vecht, het geld gebruiken voor een duurder, beter M3 schip of als je het niet erg vind wat micromanagement te moeten doen in den beginnen, kun je met een enkele factory ook al geld verdienen, bijvoorbeeld door een paar mijnen te beginnen in Antigone Memorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
vind een Boreas ook wel aantrekkelijk ja, hij is ook nog eens redelijk snel voor een M2. in het begin is het even schrikken qua uiterlijk, maar dat gaat op een gegeven moment wel over,

een Tyr is redelijk makkelijk te outfitten trouwens, 12 PSP's in de linker of rechter turret batterij en je bent klaar, er is niet erg veel wat een (gechargde) PSP volley gaat overleven, moet je alleen wel even de goede kant naar de vijand wijzen, en in de turret gaan zitten (heeft dat tenminste ook nog eens nut :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sfinx- schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:47:
[...]P

De vraag is hoe ik nu best m'n geld investeer. Mijn mambo raider is zowat fully upgraded, ik heb 4 HEPTs en 2 PAC's die genoeg zijn voor dogfights, zolang er slechts 3 of 4 M3s aanwezig zijn lukt het meestal maar als ze van die BlastClaws bijzitten dan maak ik me toch rap uit de voegen. Ik heb dan ook maar 1 miezerig 25MJ shieldje en zodra dat platligt volgt de rest meestal heel rap.

Ik veronderstel dat ik rapper geld moet verdienen om dan uiteindelijk daarmee een vlootje samen te kunnen stellen van meerdere M3s en kleiner grut, maar of traders dan de beste oplossing zijn, daar ben ik dus nog niet echt van overtuigd.
In een Mamba Raider met die uitrusting kun je makkelijk zo'n groep aanvallen. Een Blastclaw is veel trager dan jij bent, dus als je goed vliegt kan hij je niets maken :o

Stel je komt een groep tegen van vijf piraten bestaande uit een Blastclaw, twee Falcons (al dan niet Vanguard), een Buzzard en een Harrier.

Allereerst mijn inschatting van relatieve gevaar (grootste bovenaan, kleinste onderaan):

Buzzard
Blastclaw
Harrier
Falcon

Waarom? Omdat de Buzzard nagenoeg even snel kan als jij kunt en wapens heeft die jou echt pijn kunnen doen. De Blastclaw kan gehakt van je maken als je stil staat, maar als je hem die kans niet geeft en zelf kiest wanneer je het gevecht aangaat is het beter te overzien.
De Falcons zijn van voren gevaarlijk, maar ze zijn veel te traag en hebben geen manier om dingen achter ze aan te pakken. Daarom is de Harrier gevaarlijker, omdat z'n PACs daadwerkelijk schade kunnen aanrichten en je hem niet kunt vermijden.

Mijn advies zou zijn om ze in de volgende volgorde aan te pakken:

1) Harrier. Snel met PAC uitschakelen. Is waarschijnlijk dood voordat de groep doorheeft dat je aan gaat vallen.
2) Buzzard. Ook in je eerste pass met PACs aanvallen en uitschakelen.

Dan *wegvliegen* waarbij je op max snelheid zowel strafe als roll blijft doen om te zorgen dat de zware jongens jou niet kunnen raken. Gefeliciteerd. Je hebt nu alles uitgeschakeld dat jou kan inhalen. Jij bepaalt vanaf nu hoe en waar het verder gaat.

Vervolgens kijken naar de relatieve snelheden van de anderen. Als het een beetje meezit zal eentje (meestal de Blastclaw) noemenswaardig sneller zijn. Blijf wegvliegen totdat er flinke ruimte tussen die eerste en de andere zit. Draai dan om en schakel over op volle HEPT.

3) Blastclaw. Richt je op z'n neus en blijf dmv roll en strafe tegelijk relatief zijlings verplaatsen. Als het goed is kun je zo bijna al jouw schoten laten landen, terwijl minder dan 1/4 van de zijne zullen raken. Zo heb je het verschil in schilden mooi opgevallen. Aangezien hij recht op je af vliegt kun je zodra je in bereik bent beginnen te schieten. Blijf continu schieten, strafen, rollen en toch richten op de target cursor. Als hij nog niet verpulverd of gebailed is 1km stoppen met schieten en in één ruk bijna rechtsomkeert maken - maar niet stoppen te rollen en strafen. Blijf zo wegvliegen tot je ruim buiten bereik bent (4km bijv), dan kijken naar je energy. Is die boven de 25% en je shields boven 75%, omdraaien en nog een run doen. Is het lager? Dan blijven wegvliegen tot je wel weer op peil bent. Herhaal totdat de Blastclaw dood of blauw is. Dan wegvliegen van de overgebleven piraten tot je energy en shields weer op 100% zijn.

4 + 5) de Falcons. In geval van twijfel bovenstaande procedure herhalen. Maar als ze niet dichtbij elkaar zitten (of je je cojones wilt testen :+ ) kun je na de eerste pass strak voorbij de M3 vliegen, omkeren en op gelijke snelheid vliegen en gewoon van achteren dat ding kapotschieten. Als er wel nog andere vijanden in de buurt zijn, ook nu continu rollen en strafen. Zo niet, lekker lui de Falcon van achteren nemen.

Moraal van bovenstaande is vooral:
- ook al val je een groep aan, probeer het zoveel mogelijk 1-on-1 uit te vechten
- schakel eerst de vijanden uit die jou het initiatief kunnen ontnemen
- nooit fair vechten. Blinde vlek? Misbruiken!

Dan nog, de Mamba is en blijft lichtbedekt. Als de vijanden PRG's of PSG's danwel MD's of PBE's hebben (area-of-effect danwel always-hit wapens) heb je een probleem. Prioritiseer een vijand die die troep blijkt te hebben altijd als eerste, en in geval van twijfel meer afstand houden (MD en PBEs kunnen niet veel meer dan 1km schieten, PRG en PSG kunnen wat verder maar worden minder nauwkeurig/effectief)
Mijn ene TSje verdient wel wat geld maar dat gaat zooo traag dat ik het amper merk. Het is al bij al ook een ferme investering om zo'n ding up te graden, dat moet al een hele tijd bezig zijn om die smak geld (1.5mil ongeveer) terug te verdienen. Heb ook al zitten lezen over een fabriekje opzetten maar dat kost dan weer een heleboel geld, lijkt me nu ook nog niet aan de orde. Of toch daarvoor verder sparen?

Andere ideetjes zijn uiteraard ook welkom 8)
Als je TS al volledig geupgrade is zou je een tweede kunnen kopen, niet met het oog op ST/UT, maar om straks als je een fabriek hebt gelijk ook een trader erbij te hebben voor bevoorrading. In de tussentijd kun je die trader gebruiken voor manual trades. Ik zou aanraden om een zo snelle te nemen als je kunt vinden, dan om te focussen op lange-afstandstrade (dus zaken met hoge winstmarge).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Wel, ik kon me niet bedwingen en ik heb 'ns zitten rondneuzen naar een ideale M3, die ik (mits even spieken :$) gevonden heb onder de vorm van een Advanced Persius. Niet zeer snel maar toch aan 209 max speed allesbehalve traag, en veel belangrijker 4x25MJ shields. Ik heb nog steeds mijn Mambo Raider bij als Wing en die haalt het klein grut voor me neer terwijl ik zelf de grotere jongens afhandel.

Voordien had ik toch wel wat moeite om met behulp van ettelijke hit&runs en strafe/roll een stevige M6 neer te halen zonder zelf getoast te worden als ik ook maar heel even in zijn visier kwam. Nu ga ik er vlotjes over, een stuk of 3 à 4 keer mijn HEPTs legen, en verlies ik ook wel eens 50% shielding bij een misrekend manoeuver, maar het is tenminste niet ineens game over :P Speelt alleszins een pak aangenamer.

Qua bewapening houd ik het voorlopig op 2x PBE's (zaten er standaard op), dacht die te kunnen gebruiken om snelle schepen neer te halen maar dat was buiten hun bereik gerekend. In welke situatie zijn deze nuttig? Verder ook nog 4x HEPT's, m'n favoriete wapen tot nu toe 8)

Laatst weer een "punish pilot" missie gespot, zijn meestal goed voor snel een dikke premie te verdienen... zie ik als reward 2.5mil staan en resterende tijd 10min :9~ Rap gejumpt naar de desbetreffende sector en de stouterik neergehaald (in een Osprey met nog een vriendje van hetzelfde type) - net binnen de tijd :)

Heb nu +5mil, ofwel ga ik voor nog een STtje of twee (de eerste is bijna level 10), maar eerst nog eens zien wat een fabriekje me zou opbrengen... ervan uitgaande dat ik zo'n ding überhaupt kan neerpoten met mijn huidig budget.

Gebruiken jullie trouwens mods? Ik heb er eentje geïnstalleerd voor wat mooiere achtergronden en planeten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Nee speel het in puur vanilla.
Maar het trekt wel sterk aangezien bij deze game de mods de game vaker completeren of weer een stap naar af brengen. Je mist soms crusiale dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sfinx- schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 01:12:
Wel, ik kon me niet bedwingen en ik heb 'ns zitten rondneuzen naar een ideale M3, die ik (mits even spieken :$) gevonden heb onder de vorm van een Advanced Persius. Niet zeer snel maar toch aan 209 max speed allesbehalve traag, en veel belangrijker 4x25MJ shields. Ik heb nog steeds mijn Mambo Raider bij als Wing en die haalt het klein grut voor me neer terwijl ik zelf de grotere jongens afhandel.
Ehm, is het tegenwoordig mode om alle scheepsnamen steeds fout te spellen :?

De Perseus is mooi, maar heeft een veel te kleine vrachtruim. Dat betekent dat je weinig energy voor je jumpdrive kunt meenemen, waardoor het veel te lang duurt om van de ene kant van de kaart naar de andere te gaan.
Voordien had ik toch wel wat moeite om met behulp van ettelijke hit&runs en strafe/roll een stevige M6 neer te halen zonder zelf getoast te worden als ik ook maar heel even in zijn visier kwam. Nu ga ik er vlotjes over, een stuk of 3 à 4 keer mijn HEPTs legen, en verlies ik ook wel eens 50% shielding bij een misrekend manoeuver, maar het is tenminste niet ineens game over :P Speelt alleszins een pak aangenamer.

Qua bewapening houd ik het voorlopig op 2x PBE's (zaten er standaard op), dacht die te kunnen gebruiken om snelle schepen neer te halen maar dat was buiten hun bereik gerekend. In welke situatie zijn deze nuttig? Verder ook nog 4x HEPT's, m'n favoriete wapen tot nu toe 8)
Ieder wapen heeft z'n niche en z'n nut. Je moet kijken naar hoeveel energie ze kosten per shield en hull unit, en hoeveel schade ze per seconde doen. PBE's zijn ideale capture wapens, ze vermorzelen schilden maar doen vrijwel geen hull damage. Het korte bereik betekent dat je gewoon dichtbij moet komen. Bij HEPTs moet je als je dichtbij komt afbuigen, bij PBEs moet je juist pas bij 1km beginnen te schieten. Ook zullen PBE's binnen bereik *altijd* raken. Ze zijn dus ideaal om M5s aan te pakken. Je moet alleen niet achter een M5 proberen aan te vliegen maar ze juist naar jou toe lokken.
Laatst weer een "punish pilot" missie gespot, zijn meestal goed voor snel een dikke premie te verdienen... zie ik als reward 2.5mil staan en resterende tijd 10min :9~ Rap gejumpt naar de desbetreffende sector en de stouterik neergehaald (in een Osprey met nog een vriendje van hetzelfde type) - net binnen de tijd :)

Heb nu +5mil, ofwel ga ik voor nog een STtje of twee (de eerste is bijna level 10), maar eerst nog eens zien wat een fabriekje me zou opbrengen... ervan uitgaande dat ik zo'n ding überhaupt kan neerpoten met mijn huidig budget.

Gebruiken jullie trouwens mods? Ik heb er eentje geïnstalleerd voor wat mooiere achtergronden en planeten te krijgen.
Ik heb iig nog geen mods in X3TC geinstalleerd. Ik wacht tot 'vanilla' geen uitdaging meer biedt en er meer tijd is geweest om een paar mooie mods (wie weet iets op XTM schaal...) te maken :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ze zijn bezig met TC 2.0 Beta te testen.
Dat is meer een feature content Patch.
Als level 3 user kan je die beta gaan testen. Maar savegame compabiliteit is niet gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Wat betekent level 3 user? En kan je ergens zien wat de features zijn van deze beta?

[ Voor 52% gewijzigd door Sfinx- op 25-01-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Sfinx- schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:46:
Wat betekent level 3 user? En kan je ergens zien wat de features zijn van deze beta?
Hello everyone.

We're entering a new era with our first public beta test. The version available to test is X³: Terran Conflict 2.0, featuring the Aldrin Expansion missions. In 2.0 you can look forward to a whole new mission, new stations and new sectors.

This update is big, so we have decided to make it available to the public in beta form. Access to the beta version is only available to Level 3 users who have signed up for DevNet. It is also only available to DVD version of X3: Terran Conflict. This excludes STEAM users and versions of the game with Online Activation.

To sign up for DevNet, select the box marked I want to participate in the X-DEVNET in your ForumProfile and enter your contact details. This will grant you Level 3 user status and access to several new areas. If you wish to proceed further to Level 5 then you will need to sign the Non-Disclosure Agreement. L3 users can find the new X3TC Public Beta Testing Forum in their Forum Index.

For all other users who are interested in the upcoming update but do not want to participate in the public beta, new information on 2.0 will be revealed in due course.

Owen
EGOSOFT
;)
oh en je moet je copy registreren :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel veel scripts, en sommige gebruik ik ook (niet alles is leuk, en sommige dingen zijn wreed overpowered.
Ik heb een tidje gspeeld met een pirate met als idee ik blijf pirate-friendly en alles-andere-unfriendly. Dan is een AL script als "the Marauder" min of meer onmisbaar, omdat na een paar dagen in race sectors dingen kapot maken en stelen niemand anders nog met je wil handelen en ook niemand dus van zins is je gejatte schepen op te kopen danwel je je eerste fabriekjes te verkopen.

Voor m'n terran-only pirate heb ik een shipyards script gevonden dat de shipyard op de maan ombouwt tot ATF shipyard waar je ook bepaalde fabrieken kunt kopen. Zo kun je weliswaar beperkt toch fabriekjes bouwen, en je scheepjes bewapenen.

Sommige scripts zijn regelrechte cheats: ik heb een marine-trainer scriptje dat in theorie het micromanagement van het trainen van je voetvolk moet wegwerken. In de praktijk zet het gewoon een schip vol ventjes op "training" modus, telt elke X seconden een bedrag van je rekening en maakt de skill van je ventjes hoger. Maar hij trekt je rustig door nul met je bankrekening, en één simpele aanpassing in de scripteditor en de prijs is volledig anders. Dat script hb ik er dus weer uitgegooid.

Vanilla TC is zeker leuk, maar het is wel leuk om voor non-standard games ook non-standard dingen te kunnen doen. Zoals bijvoorbeeld de Xenotech shipyard die je in staat stelt Xenon schepen te kopen... nieuwe game: alleen Xenon dingen vliegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
TepelStreeltje schreef op zondag 25 januari 2009 @ 19:07:
[...]

[...]

;)
oh en je moet je copy registreren :)
Interessant... effe forum profiel aanmaken >:)

Edit: woei, ziet er leuk uit _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Sfinx- op 25-01-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tular
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-08-2022

Tular

Druid 79 - Aggramar (retired)

Gisteren ook mijn eerste stapjes gezet in het X (3TC) universum. Aangezien de controls nog allemaal wennen zijn ten opzichte van andere games (elite, freelancer, eve) is het nog zoeken naar hoe alles werkt. Op het forum heb ik al wel enige threads gelezen maar vooralsnog doe ik het rustig aan.

Begonnen als Terran en een M3 scheepje gekregen. Nu ben ik aan de human story-line missions begonnen en heb ik net een M5 gekregen om wat scouting te doen. In de eerste paar missions heb ik een Xenon N bemachtigt en ben ik nog aan het uitzoeken hoe en waar ik die kan verkopen.

Vraagje: voor een mission waarbij je een ship ergens moet afleveren, moet je dat ship dan zelf leveren of krijg je een pick-up point en deliver point?

May you live in interesting times!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Volgens mij zijn er 2 soorten van dergelijke missies. Eentje waarbij je een 'verloren' of 'gestolen' ship moet cappen en terugsturen naar de opdrachtgever, daarvoor staat de prijs op voorhand duidelijk in de briefing van de missie. Hiervoor krijg je een locatie voor pickup en delivery. Let trouwens op want als je denkt dat het meer winst oplevert door het schip voor jezelf te houden: think again - het verdwijnt zodra je de missie abort (als het jouw eigendom nog niet is op dat moment) :P Als je het wel reeds hebt toegeëigend dan wordt het als gestolen gerapporteerd, dus niet echt aan te raden tenzij je wilt piraterijen.

En dan heb je de effectieve "deliver a ship" missies, die impliceren dat je dergelijk type ship ergens vandaan moet halen en afleveren, je krijgt dus geen informatie over hoe je het moet bemachtigen. Zelf kopen of capturen dus. Hiervoor krijg je een op voorhand afgesproken bedrag + de kost van het schip. Kan je dus wel wat winst opleveren aangezien het kopen van een schip meestal goedkoper is dan het verkopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Sfinx- op 26-01-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sfinx- schreef op maandag 26 januari 2009 @ 13:19:
[...]

Kan je dus wel wat winst opleveren aangezien het kopen van een schip meestal goedkoper is dan het verkopen.
Correctie: gewoon bij een shipyard een schip verkopen die je bij dezelfde shipyard gekocht hebt is altijd verliesgevend :o

Alleen krijg je voor zo'n mission doorgaans een stuk meer dan de reguliere prijs.

Omgekeerd zijn er ook "missions" waar je een schip kunt kopen. Die willen nogal eens een stuk onder de reguliere prijs zitten. Ze zijn dan wel beschadigd, maar zelfs in die toestand kun je ze met winst verkopen (of gewoon zelf in gebruik nemen na reparatie).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik ben ondertussen beginnen experimenteren met trading, meer bepaald het geavanceerde werk want zelf heen en weer liggen vliegen dat zie ik dus niet zitten :P

Meer concreet: in een wilde bui (en uiteraard omdat ik het eens moest uitproberen) heb ik me een Silicon Mine gekocht en geplaatst in President's End (waar overigens voor de rest niks te zien is). Ik hoop daar in de toekomst wat bij te bouwen, zoals een Power Plant. Maar voorlopig doet ie het helemaal niet slecht. Ik heb wel nog maar 1 TS voor inkoop van Energy Cells en 1 voor verkoop van Silicon Wafers aangeduid, ik zal er duidelijk meer moeten instellen om het wat vooruit te laten gaan.

Daarnaast ga ik nu 4 sector traders laten uplevellen (heeft het zin om een hoger level van TS te linken aan een fabriek, of doet die zoiezo hetzelfde als een onervaren piloot? ik zet ze nu op "sell for best price" en "buy for best price").

Trouwens al 1 ervaren TS verloren aan Piraten, kan je op een of andere manier instellen dat je TSjes niet mogen vliegen door vijandige sectoren? Of moet ik ze telkens handmatig een ommetje laten vliegen... zo wordt het iig vrij moeilijk te controleren.

Ik kan trouwens bevestigen dat missies waarbij schepen verkocht worden zeer winstgevend zijn, net nog een Perseus te koop aangeboden voor 600k en na een 'korte' oplapbeurt verkocht voor 1.5mil! Over repairen gesproken, dat is me soms wel een saaie bedoening maar ik doe het toch telkens handmatig voor maximale winst. Beetje dom dat je energy level telkens naar 0 gaat en zodra je in/uit je schip stapt weer op 100 :+

Edit: nog eentje voor 200k en verkocht aan 1.5mil :o

[ Voor 16% gewijzigd door Sfinx- op 26-01-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je kan de TS een fighter escort meegeven. Dat helpt al aardig.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sfinx- schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:09:
Meer concreet: in een wilde bui (en uiteraard omdat ik het eens moest uitproberen) heb ik me een Silicon Mine gekocht en geplaatst in President's End (waar overigens voor de rest niks te zien is). Ik hoop daar in de toekomst wat bij te bouwen, zoals een Power Plant. Maar voorlopig doet ie het helemaal niet slecht. Ik heb wel nog maar 1 TS voor inkoop van Energy Cells en 1 voor verkoop van Silicon Wafers aangeduid, ik zal er duidelijk meer moeten instellen om het wat vooruit te laten gaan.
Held! goeie locatie voor beginnende fabs, slechte locatie voor verkopen: je zit 2 hops van piratenland en dat gaat je trader schepen kosten.
Wat ik bij silicon mines altijd als eerste toevoeg is een crystal fab (en natuurlijk een complex hub om de twee te linken) omdat je crystals maakt van de silicon - en de uitgaven aan meatsteak cahoonas + ecells is nog altijd beduidend minder dan je inkomsten van de verpatserij van crystals. na wat sparen een tweede crystal fab, dan een power plant, dan een cattle ranch, een cahoona bakery, en genoeg crystal fabs om je power plant te voorzien van crystals, dan nog twee cattle ranches, twee cahoona bakeries en een ore mine (in presidents end kun je die makkelijk inhaken aan je complexje, dus dat komt goed) en dan wapen fabrieken en shield plants. Aangezien je voldoende ore, crystal, meatsteaks en ecells produceert om je fabrieken lopend te houden en over te houden zet je "trade intermediate products" op "sell" en klaar, je hoeft geen traders meer - de AI komt je spullen gewoon opkopen.

Wat ik in president's end aan kan raden is wel: maak hier of ergens anders een lasertower factory, en pleur een handje vol van die dingen bij de East en de North gate. daar willen nog wel eens pirates doorheen vliegen namelijk... en die rotzakken zijn slecht voor de handel.
Daarnaast ga ik nu 4 sector traders laten uplevellen (heeft het zin om een hoger level van TS te linken aan een fabriek, of doet die zoiezo hetzelfde als een onervaren piloot? ik zet ze nu op "sell for best price" en "buy for best price").
Dit heeft geen nut. ST level doet voor zover ik het kan zien alleen bepalen hoe ver van de start sector de ST mag komen, dus ik zet die op een gegeven moment in een sector met precies zoveel jumps dat ze niet in Pirate space belanden. Geen omkijken meer naar.
Wat je wel kunt doen om te helpen is satellieten in de omgeving uitzetten zodat je sector traders, en je factory traders, welke je allen hebt uitgerust met best-buy, best-sell, en trading system extension upgrades, makkelijk de juiste verkooplocatie kunnen vinden. Je kunt heel veel sattelietjes kopen voor één Trade software mk3 - en die heb je niet nodig voor fabrieken. (elke trading software voegt bepaalde commando's toe. "sell for best price" is mk2, dus mk3 software zit er voor bacon and beans bij als je fabriekjes gaat supporten met je trader.
Trouwens al 1 ervaren TS verloren aan Piraten, kan je op een of andere manier instellen dat je TSjes niet mogen vliegen door vijandige sectoren? Of moet ik ze telkens handmatig een ommetje laten vliegen... zo wordt het iig vrij moeilijk te controleren.
als je in Argon Prime begint met ST, dan is pirate space welgeteld 4 jumps weg. dus daar moet je maximaal 3 jumps opgeven als range limit. In Red Light is het 5 jumps, dus daar kunnen ze tot 4 jumps gaan zonder gevaarlijk te doen. Zo kun je inperken waar je STs aan kwijt gaat raken. Een fighter escorte is zeker handig, maar dat kan aardig in de papieren lopen als je bijvoorbeeld in Split Fire door een Pirate Carrack onder de voet gelopen wordt en je drie STs en hun escorte, elk 3 M3s, kwijt raakt. Het probleem is daarmee: een ST kost 4 ton voor het schip (zonder cargo expansion - dat is me te duur) en dan nog eens 1 miljoen om het ding behoorlijk uit te rusten met snelheid, schilden, wapens, fighterdrones en software. Een M3 kost toch wel snel 4 tot 5M voor je het ding ingezet hebt, minder als je je eigen wapens en schilden maakt. in elk geval kost die escorte al snel tegen de 5 á 10 miljoen - dat duurt heel lang, voor je die terug verdiend hebt met een ST. De ST gewoon laten traden in een ongevaarlijk gebied is dan een slimmere optie. Raak je d'r één kwijt aan een verloren Kha'ak of piraat dan is dat jammer.
In gebieden waar ik veel STs in een vaste clubje sectoren heb wil ik nog wel eens een paar patrouilles Corvettes uitzetten, maar dat zijn meestal ook sectoren waar ik dan fabrieken heb en dan zorg ik dat de gates naar buiten dat gebied richting gevarenzone rijkelijk bestrooid zijn met lasertowers. Indien nodig met een sector patrol van een beetje redelijk bijpassend formaat. Een M7M in Elena's fortune maar bijvoorbeeld een handje vol M3 fightertjes in Cloudbase South West.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 399 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 10:44:
[...]

Held! goeie locatie voor beginnende fabs, slechte locatie voor verkopen: je zit 2 hops van piratenland en dat gaat je trader schepen kosten.
Oplossing: zelf niet verkopen. Als je je prijs niet te hoog zet komen klanten naar jou toe, dan heb jij alleen op de inkoop risico, en dat valt vrij makkelijk te vermijden zoals je hieronder al geeft ;)
Wat ik bij silicon mines altijd als eerste toevoeg is een crystal fab (en natuurlijk een complex hub om de twee te linken) omdat je crystals maakt van de silicon - en de uitgaven aan meatsteak cahoonas + ecells is nog altijd beduidend minder dan je inkomsten van de verpatserij van crystals. na wat sparen een tweede crystal fab, dan een power plant, dan een cattle ranch, een cahoona bakery, en genoeg crystal fabs om je power plant te voorzien van crystals,
Voila, vanaf hier is je complex zelfvoorziend. Geen gedoe met inkoop-TS meer :z
dan nog twee cattle ranches, twee cahoona bakeries en een ore mine (in presidents end kun je die makkelijk inhaken aan je complexje, dus dat komt goed) en dan wapen fabrieken en shield plants. Aangezien je voldoende ore, crystal, meatsteaks en ecells produceert om je fabrieken lopend te houden en over te houden zet je "trade intermediate products" op "sell" en klaar, je hoeft geen traders meer - de AI komt je spullen gewoon opkopen.
Pcies :)
Wat ik in president's end aan kan raden is wel: maak hier of ergens anders een lasertower factory, en pleur een handje vol van die dingen bij de East en de North gate. daar willen nog wel eens pirates doorheen vliegen namelijk... en die rotzakken zijn slecht voor de handel.
Idd. Of een weapons platform.
[...]

Dit heeft geen nut. ST level doet voor zover ik het kan zien alleen bepalen hoe ver van de start sector de ST mag komen, dus ik zet die op een gegeven moment in een sector met precies zoveel jumps dat ze niet in Pirate space belanden. Geen omkijken meer naar.
Wat je wel kunt doen om te helpen is satellieten in de omgeving uitzetten zodat je sector traders, en je factory traders, welke je allen hebt uitgerust met best-buy, best-sell, en trading system extension upgrades, makkelijk de juiste verkooplocatie kunnen vinden. Je kunt heel veel sattelietjes kopen voor één Trade software mk3 - en die heb je niet nodig voor fabrieken. (elke trading software voegt bepaalde commando's toe. "sell for best price" is mk2, dus mk3 software zit er voor bacon and beans bij als je fabriekjes gaat supporten met je trader.
Idd. Het plaatsen van de satellieten is een vak op zich. Piraten, Khaak en Xenon maken er namelijk een hobby van om die dingen af te schieten als ze binnen bereik komen. Oplossing is om ze ergens te dumpen wat niet direct op de doorgaande vliegroutes zitten, maar tegelijkertijd ook niet het eerste zijn wat een schip van ver buiten tegenkomt en target. Vaak is vlakbij de meest afgelegen station, maar dan net aan de 'binnenkant' (dus richting midden van sector) de beste plek.
[...]

als je in Argon Prime begint met ST, dan is pirate space welgeteld 4 jumps weg. dus daar moet je maximaal 3 jumps opgeven als range limit. In Red Light is het 5 jumps, dus daar kunnen ze tot 4 jumps gaan zonder gevaarlijk te doen. Zo kun je inperken waar je STs aan kwijt gaat raken. Een fighter escorte is zeker handig, maar dat kan aardig in de papieren lopen als je bijvoorbeeld in Split Fire door een Pirate Carrack onder de voet gelopen wordt en je drie STs en hun escorte, elk 3 M3s, kwijt raakt. Het probleem is daarmee: een ST kost 4 ton voor het schip (zonder cargo expansion - dat is me te duur) en dan nog eens 1 miljoen om het ding behoorlijk uit te rusten met snelheid, schilden, wapens, fighterdrones en software. Een M3 kost toch wel snel 4 tot 5M voor je het ding ingezet hebt, minder als je je eigen wapens en schilden maakt. in elk geval kost die escorte al snel tegen de 5 á 10 miljoen - dat duurt heel lang, voor je die terug verdiend hebt met een ST. De ST gewoon laten traden in een ongevaarlijk gebied is dan een slimmere optie. Raak je d'r één kwijt aan een verloren Kha'ak of piraat dan is dat jammer.
In gebieden waar ik veel STs in een vaste clubje sectoren heb wil ik nog wel eens een paar patrouilles Corvettes uitzetten, maar dat zijn meestal ook sectoren waar ik dan fabrieken heb en dan zorg ik dat de gates naar buiten dat gebied richting gevarenzone rijkelijk bestrooid zijn met lasertowers. Indien nodig met een sector patrol van een beetje redelijk bijpassend formaat. Een M7M in Elena's fortune maar bijvoorbeeld een handje vol M3 fightertjes in Cloudbase South West.
Heb je het hier wel over Sector Traders als je "ST" zegt :? Een ST blijft (in Vanilla iig) namelijk stug in de sector waar je hem op af stuurt. Is daar geen trade mogelijk, dan gaat hij ergens in een station in die sector op standby.

Het klinkt hier meer alsof je het hebt over TSsen die een station als homebase hebben gekregen en op "Sell ware for best price" ingesteld worden. Daar kun je idd aangeven hoeveel jumps ze moeten doen :o

Andere tip waar President's End goed voor is. Maak van die eerste complex een Teladianium productiecentrum. Stel vervolgens in dat er niet met NPC gehandeld wordt. En zet de prijs minimaal. Voila, je hebt de perfecte bevoorrading voor de Xenon hub mission. Als je na de eerste stap (repareren met een sloot aan Quantum tubes enzo) de twee bestaande gates mag verplaatsen, zorg ervoor dat je dat doet in de buurt van President's End (zelf vind ik ivm traffic de gate tussen Argon Prime en Home of Light ideaal). En dan een volledig geupgrade superfreighter de Hub als homebase geven en instellen op Buy ware for best price" en Teladianium. Het gaat nog steeds *LANG* duren voordat je de benodigde zooi bij elkaar hebt, maar tenminste kost het je niets en hoef je er zelf niets voor te doen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ok, dus eerste wat ik ga doen is mijn ervaren traders op UT plaatsen en de nieuwtjes aan m'n fabriek koppelen. Wat betreft uitbreidingen en convooien met heuse escortes, daarvoor is er momenteel nog geen budget vrees ik :P

Maar ik wil ook nog een beter schip om kill missies te doen op niveau hard of very hard. Ik heb het nogal zwaar tegen Ospreys met bijhorende M5/M4 escorte, uitgerust met een hoop missiles en PBE's die me aan gort knallen bij het eerste contact.

De vraag is of het loont om hiervoor een zwaarder type (en dus ook trager) aan te schaffen, ik denk dan aan een M6 à la Hyperion - maar die kan je niet kopen heb ik gehoord. Mijn huidige Advanced Perseus heeft een top speed van 266.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zwaardere schepen kunnen zeker helpen, maar je zult dan moeten wennen aan (veel) tragere gevallen. Als je wat meer Terran missions gaat doen krijg je vanzelf een M6 cadeau nouja, je moet er wel een beetje werk voor doen..., en zowaar een van de beste.

Maar je zou met een volledig uitgeruste Advanced Perseus prima zo'n groep aan moeten kunnen. Ook hier loont het om niet domweg op die groep af te vliegen. Probeer de lichtste schepen als eerste af te plukken. Ik ben geen fan van missiles, maar een paar Wasps kunnen M5s snel zat uitschakelen. Of gebruik Mosquitoes om ze te irriteren en uit te lokken om een voor een op je af te komen. Maar met jouw snelheid (sowieso sneller dan alles muv de M5jes) zou je gewoon hit&run kunnen doen - op volle snelheid erop af, de snelste schepen targetten, op max bereik beginnen schieten. Dan voor je binnen PBE bereik bent rechtsomkeert en op volle snelheid er weer uitvliegen. Herhaal tot niets over is (waarbij je iets lakser kunt vliegen zodra M4s met PBE kapot zijn).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:13:
Heb je het hier wel over Sector Traders als je "ST" zegt :? Een ST blijft (in Vanilla iig) namelijk stug in de sector waar je hem op af stuurt. Is daar geen trade mogelijk, dan gaat hij ergens in een station in die sector op standby.
_O- Je hebt echt nog nooit een sector trader gelevelled en dan ergens anders weer als ST ingezet?
Neem je lvl 10 ST. schop hem richting een sector en zeg doe hier sector trader. Dan komt "maximum jump range (0-3)" en geef jij het max aantal jumps vanuit die sector op dat hij mag overbruggen om zijn waren te kopen en verkopen. Daarom moet je een ST af en toe als ie een paar level heeft opnieuw starten, zodat hij meerdere sectors tegelijk bestrijkt. Dit is gewoon vanilla.

Ik vind dat echt bijzonder dat je dat nooit gedaan hebt hoor. Gaan je STs allemaal dood of kijk je d'r nooit meer naar om? Ik bedoel, als ie gaat idlen dan moet je hem na de herstart toch ook zeggen hoeveel jumps hij maken mag. Dit was in 1.2 al zo, maar je zit toch niet meer op de release versie neem ik aan.
Het klinkt hier meer alsof je het hebt over TSsen die een station als homebase hebben gekregen en op "Sell ware for best price" ingesteld worden. Daar kun je idd aangeven hoeveel jumps ze moeten doen :o
Ja, daar óók :+
Andere tip waar President's End goed voor is. Maak van die eerste complex een Teladianium productiecentrum. Stel vervolgens in dat er niet met NPC gehandeld wordt. En zet de prijs minimaal. Voila, je hebt de perfecte bevoorrading voor de Xenon hub mission. Als je na de eerste stap (repareren met een sloot aan Quantum tubes enzo) de twee bestaande gates mag verplaatsen, zorg ervoor dat je dat doet in de buurt van President's End (zelf vind ik ivm traffic de gate tussen Argon Prime en Home of Light ideaal). En dan een volledig geupgrade superfreighter de Hub als homebase geven en instellen op Buy ware for best price" en Teladianium. Het gaat nog steeds *LANG* duren voordat je de benodigde zooi bij elkaar hebt, maar tenminste kost het je niets en hoef je er zelf niets voor te doen :)
In President's End zitten maar drie steentjes met Ore en dan nog niet eens veel. Dat kan makkelijker. Neem dan Antigone Memorial ofzo. Perpetual Sin is ook handig. En Mines of Fortune.
dion_b schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 00:59:
Maar je zou met een volledig uitgeruste Advanced Perseus prima zo'n groep aan moeten kunnen. Ook hier loont het om niet domweg op die groep af te vliegen. Probeer de lichtste schepen als eerste af te plukken. Ik ben geen fan van missiles, maar een paar Wasps kunnen M5s snel zat uitschakelen. Of gebruik Mosquitoes om ze te irriteren en uit te lokken om een voor een op je af te komen. Maar met jouw snelheid (sowieso sneller dan alles muv de M5jes) zou je gewoon hit&run kunnen doen - op volle snelheid erop af, de snelste schepen targetten, op max bereik beginnen schieten. Dan voor je binnen PBE bereik bent rechtsomkeert en op volle snelheid er weer uitvliegen. Herhaal tot niets over is (waarbij je iets lakser kunt vliegen zodra M4s met PBE kapot zijn).
Ik ben persoonlijk wél een fan van missiles - ik bouw ze dus ook overal zelf. een vlootje wasps op alles en iedereen om de turrets af te leiden en de M5jes tot schroot te verbouwen, en dan silkworms erachteraan op het M4 en M3 tuig om die te verwijderen. D eM6jes met wat zwaarders naar keuze bestoken, of gewoon meer silkworms, en dan graaien wat je graaien kunt.
Tip: als piraat heb je hier geen worst aan omdat alles verrot is, maar voor combat missies werkt het goed.
Firestorm torpedos trouwens recht van voren op M6jes afvuren en dan wieberen - de area-effect boem maakt z'n escorte af, maar jou ook als je niet snel weg bent.
Op een M1 zijn die dingen ook mooi. Effe kietelen tot ie uit venijn z'n fighters lanceert (om jou te pakken) en dan firestormpje d'r op om die allemaal in één klap uit te schakelen. >:)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 399 op 28-01-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Vandaag hele dag zitten spelen, wat een genot echt :D
kon eerst niet door X3R heen komen, maar deze UI is zoveel beter en makkelijker geworden!

beetje de terran missies zitten doen en gewacht op die gast die ik moet volgen. ondertussen wat station defence missies doen. GEWELDIGE manier om aan scheepjes te komen!
heb er nu stuk of 5 liggen en nog (hopelijk :P ) goedkoop 2 haulers gekocht (dolphin en een of ander argon TS ding)
alleen alles is zonder shields en in de buurt is ook geen 25MJ shield fab of station die ze verkoopt :/

Heb nu 2 M3's, een pirate Nova raider, Xenon M3 en men eigen Sabre (helaas met 1 schild minder, had ff snel cash nodig :P )
Cash is ook geen probleem meer, very hard defence missie gedaan voor een station waarnaast een collusus hing :D
Kortom, heb de restjes opgehaald en me uit de voeten gemaakt voor alle shit die op de piraatjes geschoten word. Ze doen jou toch niets, totdat je ze aanvalt. tot die tijd kietelen ze de shields van het station, gaan we vaker doen :D

Maar het fitten van al het speelgoed is lastig... de wapens die ik wil zijn niet te krijgen of vereisen hoge repution (en zijn dus ook duuuur).

Wat zijn leuke wapens voor een Nova Raider? Wilde daar mijn hoofd bootje van maken (als ik ooit schilden ga vinden...)

Ook wil ik die 2 TS's aan het werk gaan zetten. Overal is beetje tekort aan crystals. dus maar snel een crystal fab opzoeken :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik begin nu een beetje door te hebben hoe het hele (trouwens niet onaardig complex) systeem van handel in elkaar zit, maar ik kan me voorstellen dat het beheren en delegeren een immense taak wordt zodra je meerdere fabrieken en later complexen bezit.

Een eerste blik op de Mod sectie toont me wel al een hoop interessante dingen zoals de Station Financial Manager, die eigenlijk gewoon je station management automatiseert, en nog leuker: statistiekjes bijhoudt. Wel nog in (final) beta, maar ik hou 'm in het oog.

Verder heb ik een BlastClaw Prototype kunnen capturen, ziet er leuk genoeg uit om aan mijn mini-vlootje toe te voegen (nu m'n Adv. Perseus, Mambo Raider en BlastClaw :+ ) Daarnaast toch aan het uitkijken naar een M6 (Skiron lijkt me leuk) voor het zwaardere werk.

[ Voor 20% gewijzigd door Sfinx- op 28-01-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sfinx- schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:19:
Verder heb ik een BlastClaw Prototype kunnen capturen, ziet er leuk genoeg uit om aan mijn mini-vlootje toe te voegen
Groot voordeel aan dee dingen is de grote cargobay. Volrammen met missilles, en dan bijvoorkeur nog een paar van deze BCPs in een carrier... met de carrier naar de vijand, schepen eruit schoppen en missille fire rate op 100% en je problemen verdwijnen als sneeuw voor een snijbrander :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 399 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:21:
[...]

_O- Je hebt echt nog nooit een sector trader gelevelled en dan ergens anders weer als ST ingezet?
Neem je lvl 10 ST. schop hem richting een sector en zeg doe hier sector trader. Dan komt "maximum jump range (0-3)" en geef jij het max aantal jumps vanuit die sector op dat hij mag overbruggen om zijn waren te kopen en verkopen. Daarom moet je een ST af en toe als ie een paar level heeft opnieuw starten, zodat hij meerdere sectors tegelijk bestrijkt. Dit is gewoon vanilla.

Ik vind dat echt bijzonder dat je dat nooit gedaan hebt hoor. Gaan je STs allemaal dood of kijk je d'r nooit meer naar om? Ik bedoel, als ie gaat idlen dan moet je hem na de herstart toch ook zeggen hoeveel jumps hij maken mag. Dit was in 1.2 al zo, maar je zit toch niet meer op de release versie neem ik aan.
:o

Nee, idd nooit gedaan. Ik ben niet zo'n trader en gebruik UTs alleen als 'vaste' inkomstenbron op de achtergrond. Meestal idd een stuk of vier tegelijk inkopen, vervolgens alvast compleet uitrusten voor UT taken (dus incl jumpdrive) en naar een sector sturen om te levellen. Dat gaat als je een goede sector kiest vrij vlot, vervolgens zodra ik merk dat ze lv10 zijn op UT zetten en dan verder hopelijk vergeten :z

In m'n huidige spel heb ik er vooralsnog hooguit twee (Mistral Superfreighters uiteraard).
[...]

In President's End zitten maar drie steentjes met Ore en dan nog niet eens veel. Dat kan makkelijker. Neem dan Antigone Memorial ofzo. Perpetual Sin is ook handig. En Mines of Fortune.
Nadeel van die andere twee is dat ze minder op de route zitten. Mijn hele idee met de hub is om zoveel mogelijk verkeer erdoor te krijgen (en evt nog interessante battles tussen races). Vandaar dat ik AP/HoL gekozen heb voor de eerste gates. Tweede paar gooi ik allicht ergens in Split space en derde bij Asteroid Belt (juist om daar wel zoveel mogelijk verkeer te krijgen). Dan is PE handig dichtbij. Voor echt grote complexen wil ik doorgaans zo ver mogelijk van doorgaande routes zitten; in X3R vond ik Patriarch's Retreat een ideale, al is het nu natuurlijk niet meer zo doodlopend.
[...]

Ik ben persoonlijk wél een fan van missiles

[...]

Tip: als piraat heb je hier geen worst aan omdat alles verrot is
Zie hier waarom ik ze niet gebruik. Ze kosten geld (je had ze immers kunnen verkopen ipv afschieten), en ze kosten je geld door minder warez achter te laten.
Anoniem: 399 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:01:
[...]

Groot voordeel aan dee dingen is de grote cargobay. Volrammen met missilles, en dan bijvoorkeur nog een paar van deze BCPs in een carrier... met de carrier naar de vijand, schepen eruit schoppen en missille fire rate op 100% en je problemen verdwijnen als sneeuw voor een snijbrander :+
Interessante scheepjes, ik vlieg er af en toe ook mee rond. Maar uiteraard andere tactiek :+

Ze hebben maar 4 weapon mounts voorop, wat erg weinig is voor een M3(+), maar die vier mounts worden gevoed door een goede weapon generator. Zaak dus om er iets destructiefs in te mouten. PRG's zijn ideaal. Ze hebben maar een kort bereik, dus je zult echt in het gevecht moeten duiken. Maar omdat ze area-of-effect hebben heb je M5jes gelijk kapot en doen ze buitenproportioneel veen schade aan grotere schepen. Ze zijn bijna even krachtig als de PSG was in X2

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:54:
[...]

:o

Nee, idd nooit gedaan. Ik ben niet zo'n trader en gebruik UTs alleen als 'vaste' inkomstenbron op de achtergrond. Meestal idd een stuk of vier tegelijk inkopen, vervolgens alvast compleet uitrusten voor UT taken (dus incl jumpdrive) en naar een sector sturen om te levellen. Dat gaat als je een goede sector kiest vrij vlot, vervolgens zodra ik merk dat ze lv10 zijn op UT zetten en dan verder hopelijk vergeten :z

In m'n huidige spel heb ik er vooralsnog hooguit twee (Mistral Superfreighters uiteraard).
Met STs kun je dus hetzelfde bereiken, maar met en door jou vastgestelde set sectors. Dan weet je zeker dat die mutsen niet ineens opkomen met "Warning, one of you ships is under attack in sector Xenon Core 023"... Is wel fijn :+

Mistrals zijn idd de weej to go. Dat is het enige dat zich nog een klein beetje verweren kan. Baldrics zijn het volgende ivm de fijne Terran generator en EMPC. Dat houdt de M4 en M5 pitaatjes van z'n staart.
Nadeel van die andere twee is dat ze minder op de route zitten. Mijn hele idee met de hub is om zoveel mogelijk verkeer erdoor te krijgen (en evt nog interessante battles tussen races). Vandaar dat ik AP/HoL gekozen heb voor de eerste gates. Tweede paar gooi ik allicht ergens in Split space en derde bij Asteroid Belt (juist om daar wel zoveel mogelijk verkeer te krijgen). Dan is PE handig dichtbij. Voor echt grote complexen wil ik doorgaans zo ver mogelijk van doorgaande routes zitten; in X3R vond ik Patriarch's Retreat een ideale, al is het nu natuurlijk niet meer zo doodlopend.
Echt het laatste waar ik op zit te wachten is een berg traffic door m'n sectors. Je kan geen gate meer door zonder stootkussen, die homos van traders knallen elke vijf minuten tegen je complex aan dat daar dan wel weer stuk aan gaat natuurlijk, boze Boron en Paranid schoppen tegen je Boreas die je dan moet herbewapenen omdat z'n gauss ammo op is na een uur, ze droppen niets als je OOS bent, dus... wat je d'r mee moet, die traffic, ik weet het niet. Het is nog slecht vor je framerate ook.
Nee, ik heb liever sectoren in hoekjes van de kaart waar niemand heen wil - daar maken we de fabs. Het traffic komt vanzelf wel, en wat er komt komt alleen voor jouw fabriek. De Boron en Paranid blijven dus weg, je kan pas niet meer door de gate als je een megaplex gebouwd hebt, ze laten je Boreas met rust en als je iedereen zat bent bouw je een ore mine M en die sleur je met je tractorbeam direct voor de gate - hop, dicht dat gat.
Zie hier waarom ik ze niet gebruik. Ze kosten geld (je had ze immers kunnen verkopen ipv afschieten), en ze kosten je geld door minder warez achter te laten.
Maar iedereen is wel sjtuk :) in combat missies, en scenario's zoals de Kha'ak Invasion, zijn ze geweldig. Ook is het wel handig om een fighterwing te strippen van een gewild target.
Interessante scheepjes, ik vlieg er af en toe ook mee rond. Maar uiteraard andere tactiek :+
Mietje :+
Ze hebben maar 4 weapon mounts voorop, wat erg weinig is voor een M3(+), maar die vier mounts worden gevoed door een goede weapon generator. Zaak dus om er iets destructiefs in te mouten. PRG's zijn ideaal. Ze hebben maar een kort bereik, dus je zult echt in het gevecht moeten duiken. Maar omdat ze area-of-effect hebben heb je M5jes gelijk kapot en doen ze buitenproportioneel veen schade aan grotere schepen. Ze zijn bijna even krachtig als de PSG was in X2
De guns op dat ding zijn secundair - het is een missille support fighter, simpel :)
Sterk is ie wel, maar als ik alleen guns heb dan is de Cutlass, met 4+2+2 wapen hardpoints en een 270 MW generator toch de betere keus. Die is nog snelleren zwaarder beschild ook. Beschild is geen woord volgens Firefox maar wat weet die er nou van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 399 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 07:42:
[...]

Met STs kun je dus hetzelfde bereiken, maar met en door jou vastgestelde set sectors. Dan weet je zeker dat die mutsen niet ineens opkomen met "Warning, one of you ships is under attack in sector Xenon Core 023"... Is wel fijn :+

Mistrals zijn idd de weej to go. Dat is het enige dat zich nog een klein beetje verweren kan. Baldrics zijn het volgende ivm de fijne Terran generator en EMPC. Dat houdt de M4 en M5 pitaatjes van z'n staart.
Mwoeah, ik max de shields en laat ze gewoon onbewapend. Als ze in problemen komen moeten ze gewoon wegjumpen, niet futiel proberen de piraten af te schieten.

Mistrals zijn wel perfect, de SF versie is traag maar niet zo erg als een Dolphin of Vulture SF, maar heeft wel het grootste vrachtruim, en de gewone Mistral is daadwerkelijk snel te noemen, al is het vrachtruim wat beperkt.

Voor geautomatiseerde traders gebruik ik bijna alleen maar Mistral SFjes, voor support schepen van m'n eigen vloot vooral gewone Mistrals.
[...]

Echt het laatste waar ik op zit te wachten is een berg traffic door m'n sectors. Je kan geen gate meer door zonder stootkussen, die homos van traders knallen elke vijf minuten tegen je complex aan dat daar dan wel weer stuk aan gaat natuurlijk, boze Boron en Paranid schoppen tegen je Boreas die je dan moet herbewapenen omdat z'n gauss ammo op is na een uur, ze droppen niets als je OOS bent, dus... wat je d'r mee moet, die traffic, ik weet het niet. Het is nog slecht vor je framerate ook.
Nee, ik heb liever sectoren in hoekjes van de kaart waar niemand heen wil - daar maken we de fabs. Het traffic komt vanzelf wel, en wat er komt komt alleen voor jouw fabriek. De Boron en Paranid blijven dus weg, je kan pas niet meer door de gate als je een megaplex gebouwd hebt, ze laten je Boreas met rust en als je iedereen zat bent bouw je een ore mine M en die sleur je met je tractorbeam direct voor de gate - hop, dicht dat gat.
Normaliter met je eens, maar daar heb je geen Hub voor nodig. De Hub wil ik gebruiken als shortcut door de map (1e pair bij Argon Prime, 2e allicht bij Family Nji, anders bij Contorted Dominion, 3e bij Asteroid Beld)) en en passant ook zoveel mogelijk illegal goods erin verkopen. Daarvoor heb je klanten nodig ;)

Als ik toekom aan grote complexen bouwen, dan doe ik dat idd weer aan de randen van de kaart.
[...]

Maar iedereen is wel sjtuk :) in combat missies, en scenario's zoals de Kha'ak Invasion, zijn ze geweldig. Ook is het wel handig om een fighterwing te strippen van een gewild target.

[...]

Mietje :+
Zegt mister-blijf-op-tig-km-afstand-en-schiet-missiles-af-ipv-daadwerkelijk-te-vechten :+
[...]

De guns op dat ding zijn secundair - het is een missille support fighter, simpel :)
Sterk is ie wel, maar als ik alleen guns heb dan is de Cutlass, met 4+2+2 wapen hardpoints en een 270 MW generator toch de betere keus. Die is nog snelleren zwaarder beschild ook. Beschild is geen woord volgens Firefox maar wat weet die er nou van.
Een M3 met 6800MJ weapon energy kan een stuk meer dan alleen missiles smijten :P

Heb je PRGs ooit uitgeprobeerd? Het voelt als muggen/fruitvliegjes met een bus deo en aansteker uitroeien >:)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
een BlastClaw Prototype wordt (m.i.) pas interessant met Plasma Burst Generators op de front turrets.

ik heb er inmiddels een stuk of 4 docked @ OTAS HQ, wachtend op PBG's, want om de een of andere reden presteer ik het altijd om alle weapons te mollen voordat de piloot eject. :'(

PRG's zijn inderdaad _/-\o_ (volgens mij doen ze het als missile defense ook redelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Missiles zijn ook toast idd. Enige minpunt daar is dat als er Hammerheads of Firestorms tussen zitten, je ze pas binnen de blast radius raakt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ben een beetje aant rondkijken naar een leuke M3, wat raden jullie aan?
Ik vind de eclipse wel erg shiney!
alleen die heeft maar 1 shield, maar wel een 200mj.
Wat is beter? 5x 25mj (de eclise prototype bijv) of toch 1 keer 200mj.
het is wel meer, dus opzich is dat duidelijk. maar krijg je niet meer recharge als je er meer heeft, of wordt dat echt alleen bepaalt door de generator in het bootje zelf?

Heb op het moment dus een Xenon L en een Nova raider, maar voor beide nog geen equipment...
om beide te fitten ga ik stuk of 7 a 8 25mj shields nodig hebben. de guns en andere goodies nog niet eens meegeteld :/

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:01:
Mwoeah, ik max de shields en laat ze gewoon onbewapend. Als ze in problemen komen moeten ze gewoon wegjumpen, niet futiel proberen de piraten af te schieten.
Op zich wel waar, maar dooie m4 en m5 piraatjes maken voor je jump houdt wel in dat je overlevenskansen stijgen. En 10 cargospace voor twee EMPCs...
Uiteraart wordt er gewoon gesprongen bij combat... ben niet geheel suicidaal ;)
Mistrals zijn wel perfect, de SF versie is traag maar niet zo erg als een Dolphin of Vulture SF, maar heeft wel het grootste vrachtruim, en de gewone Mistral is daadwerkelijk snel te noemen, al is het vrachtruim wat beperkt.

Voor geautomatiseerde traders gebruik ik bijna alleen maar Mistral SFjes, voor support schepen van m'n eigen vloot vooral gewone Mistrals.
* Anoniem: 399 ook. Alhoewle de SF wat sluggish is, moet je die een svergelijken met een super freighter van de andere merken. Dat er mensen zijn die het geduld hebben om op hun Dolphin te wachten dat snap ik écht niet. Ik word al licht assertief van het wachten op Baldric en Mistrals, Dolphin SFs die schop ik naar ene shipyard voor de verkoop, met "meld je ff als je d'r bent" aan, en weggeven die dingen. Zeut :(
Normaliter met je eens, maar daar heb je geen Hub voor nodig. De Hub wil ik gebruiken als shortcut door de map (1e pair bij Argon Prime, 2e allicht bij Family Nji, anders bij Contorted Dominion, 3e bij Asteroid Beld)) en en passant ook zoveel mogelijk illegal goods erin verkopen. Daarvoor heb je klanten nodig ;)
Illegale goods maak en verkoop je in Unknown Sector direct onder Legend's Home. Daar vliegt nooit wat doorheen tot je daar Ali's Tweedehands Autoverkoop begint (zo heet m'n plexje in elk geval) met space weed, space fuel en SQUASH mijnen. Je kan die sector nu alleen nog in met een M6 of groter omdat je geheid tegen een trader opbopt als je de gate door komt. 1 jump van Argon en Teladi sectors, 2 jumps van Pirate en Boron, 4 jumps naar Paranid space en 5 naar Split space. Kun je álles lekker verpatsen en je trade rank en je race ranks ophemelen. Geen hub nodig :+
Als ik toekom aan grote complexen bouwen, dan doe ik dat idd weer aan de randen van de kaart.
[...]
Zegt mister-blijf-op-tig-km-afstand-en-schiet-missiles-af-ipv-daadwerkelijk-te-vechten :+
Lies! Damned lies! Statistics! Ik vecht vaak zat op close range!

spoiler:
M'n flails komen nu eenmaal niet verder :+
Een M3 met 6800MJ weapon energy kan een stuk meer dan alleen missiles smijten :P
Ja, tot je batterijtjes op zijn en je moet gaan zitten epibreren tot die commonwealth armeluis generator je weer op orde heeft. Dat staat me tegen. Als ik ga schieten dan wil ik pas dat er gemiept wordt over de energy levels tegen de tijd dat de xenon Q een rokend branden skelet is waar nog met pijn en moeite af en toe een enkel verdwaald schotje uit een IBL afkomt. Niet nadat ik twee M3s bestookt heb. Dat is echter met ook de BCP helaas wel een beetje de zaak. Het grote cargoruim maakt dit helemaal goed, mits je er missiles in laadt.
Heb je PRGs ooit uitgeprobeerd? Het voelt als muggen/fruitvliegjes met een bus deo en aansteker uitroeien >:)
bedoel je nu PRG of PBGs?
PRG is phased repeater gun. Dat is gewoon een snelvurend middellange afstandswapen wat dankzij z'n drie schoten tegelijk een geweldige raketten, drone en M5 stopper is. Uitstekende bewapening op turrets en lichtere fightertjes.
De PBG... Plasma Burst Generator...
* Anoniem: 399 is fan van die dingen om traders mee te ontdoen van hun schild. Zij poepen een setje fighter-drones uit, een jij roostert die zachtjes tot ze droog krokant zijn. No drones, no problem. :+
TepelStreeltje schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:17:
ben een beetje aant rondkijken naar een leuke M3, wat raden jullie aan?
Terran. Maar een goeie vergelijking maak je zelf: wat moet het ding kunnen, hoe speel je, en wie gaat hem besturen, jij of de AI?
Ik vind de eclipse wel erg shiney!
alleen die heeft maar 1 shield, maar wel een 200mj.
Wat is beter? 5x 25mj (de eclise prototype bijv) of toch 1 keer 200mj.
het is wel meer, dus opzich is dat duidelijk. maar krijg je niet meer recharge als je er meer heeft, of wordt dat echt alleen bepaalt door de generator in het bootje zelf?
De genrator in het bootje bepaalt dit. Hogere max shields zijn handig om mee te starten maar voor endurance combat is meer generator beter.
Let ook op de snelheid: snelheid == armor, en de Eclipse, mooi dik dat schild, is zo traag dat je door de modale M6 aan flarden geschoten wordt omdat die je in kan halen. De modale M3 loopt rondjes om je en schiet je vanaf alle flanken tegleijk in de puin. De modale M4 pakt je langzaam maar zeker omdat je niet in staat bent hem af te weren vanwege je gebrak aan snelheid, en een M5je loopt gewoon gillend weg en die krijg je dus ook niet klein.
Blijft over, TSjes en TMs opjagen. boeiend.
* Anoniem: 399 vindt de Eclipse maar een prutding. Snelheid + hoge generator scores moet je hebben. De rest is min of meer bijzaak. Gezien de Terran schepen op deze drie punten (shield EN weapon generators!) goed scoren ben ik erg blij met die dingen. Wil je wat flexibeler zijn in je inzet van schepen, dan kies je beter geen Terran, maar puur op gevechtsscores voor eenvoudig "hullie moete allemaal dood en wij allemaal nie"... go Earth!
Heb op het moment dus een Xenon L en een Nova raider, maar voor beide nog geen equipment...
om beide te fitten ga ik stuk of 7 a 8 25mj shields nodig hebben. de guns en andere goodies nog niet eens meegeteld :/
Fabriekjes bouwen dan. En die Xenon... mooie scheepjes hoor maar bij de Split koop je vergelijkbare en vaak betere schepen. Niet te veel schilden, wel veel snelheid, redelijke wapengeneratoren, en de shield generator is ondanks het vaak flinterdunne schildlaagje wél opgewassen tegen een forse aanval - je schilden zijn dun maar laden wel goed snel bij. Dan passen op de Split schepen min of meer dezelfde wapens als op die van de Xenon en de Split spulletjes kun je zó kopen, terwijl Xenon schepen verkrijgen soms knap lastig is...
Xenon ships are valued quite highly, especially by the Xenon themselves. The selfish bastards will do anything rather than give them up.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste