Ik bedoel eigenlijk - ik kan ze wel kopen maar niet bewapenen. Dat doet pijn.Zephyr schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:12:
[...]
misschien een typo, maar Terran juist wel(tenzij je alle sectors wiped). ATF heeft inderdaad geen shipyards, Tyr's zijn capable though, Odin durf ik niet te zeggen.
Bah. Exploits.de enige snelle manier (anders dan factories campen) is de exploit methode in een vanilla game door equipment te clonen.
Add ship to Wing. Command Console - Navigation Jump to Sector - select gate: Kuiper Belt, Orbital Accellerator South (Pluto). Enter.waarom je overigens terran space wil claimen is mij een raadsel, je kan hier toch niet inbound jumpen? of mis ik wat.
Terran space claimen is heerlijk omdat je onbewapende sector traders rond kunt laten vliegen. ff die Pirate base kapotshoppen en vanaf Asteroid Belt ben je 100% veilig voor Xenon, Pirates en Kha'ak. Het stikt er bovendien van de asteroids, dus een complexje bouwen dat "effe" een setje Boreas bewapent is no problem. Ik maak het al zo gek dat ik in Kuiper Belt twee Boreas en een Panther met 32 fighters in eén ruk kan bewapenen met de output van m'n complexje. Inclusief schilden, PPCs en heel, heel, HEEL veel raketten.
* Anoniem: 399 gelooft in raketten. Fire Missile % op 50% en alles volproppen met Silkworms en Wasps - zelfs de mieterigste M5 wordt tot M3 killer.
k ga die memory fix een sproberen. als ik Perpetual Sin in vlieg klapt het spel eruit wegens gebrek aan memory, wat ik met 6 GB op XP64 een beetje flauw vind. Bovendien was ik daar nog niet klaar - ik exporteer per uur ongeveer 1 miljoen creds aan wapens, voedsel voor de drie naburige rassen, en resources.
Trouwens, voor de beginnende Complexbuilder, in de Unknown Sector tussen New Income en Montalaar kun je een Space Fuel distillery beginnen. dat kopen ze daar tegen elke prijs, en omdat de sector van niemand is komt niemand je complex kontschoppen. Wel ff op letten dat je het spul verkoopt maar niet je traders er mee naar de buren laten fladderen, want dan haalt de border patrol je uit de lucht.
Ik ben parrallel aan een tweede game begonnen - een Terran fighterpilot die piraatje speelt (met in dit geval m'n Terran Sabre... 3 M/E guns en geen missiles - en ownen dat dat ding doet met mij erin
update:
ik heb de > 2gb aware patch gedaan. het spel loopt niet meer vast als ik perpetual sin in vlieg (hoera, ik kan uitbreiden!) en slurpt vrolijk 2600 MB als ik laad en direct daarheen jump
wat ie nu wel heel veel doet is swappen als de ziekte. Dat deed hij voorheen nooit - misschien kan ik dat ook wel ergens fixen, maar dat is van later zorg. Eerst m'n factories op orde bakken voor m'n PHQ, alwaar we lekker scheepjes gaan bouwen
100% mee eens. Mijn vorige potje space-sim-trader met vrije keuze speelde ik in Elite 2... ik was er dus ver genoeg uit om from scratch te mogen beginnen.dion_b schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:43:
Probeer je ook qua interface en gameplay aanvankelijk te beperken. Ja, vrijwel iedere toets op de keyboard doet wel wat, maar je hebt er echt maar een paar nodig voor 'the basics'.
Het simpelste begin is de humble trader. Niemand wil je dood hebben, en je hebt geld, een behoorlijk schip en je begint op een plek waar heel veel geld te verdienen valt zonder ook maar één gevaarlijke sector in de regio.
Ik speel gemiddeld 3 tot 4 uur per dag, meestal als ik had moeten slapen.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 399 op 09-01-2009 17:06 ]