Zekers. Een goeie manier om piraten af te leren je continue te anaaliseren is een space weed of space fuel fabje in hun buurt te bouwen

Soms lijkt het ook alsof er heel weinig gehandeld wordt door mijn stations, maar ik heb ze wel op "vlieg routes" geplaats, ze zitten zeg maar op trade routes, dus heel veel NPCs komen er langs, maar blijkt weinig te gebeuren, kan hier iets van invloed op uitoefenen, of andere tips om te zorgen dat er wat meer actie komt?
De prijs van je verkochte goed omlaag en/of de prijs van je gekochte goed omhoog. Als je boven de norm biedt op grondstoffen ben je aantrekkelijker, als je onder de norm verkoopt ook. Overigens verkoopt niet alles even snel, maar dat is een ander verhaal. ietsje bijschaven (een paar creds omhoog voor de inkoop en een paar omlaag voor de verkoop) is al genoeg o de trade wat te stimuleren. Nabijheid van potentiele afnemers telt niet: de AI koopt als het goedkoop is en verkoopt als het duur is, en is verder dom.
Ik heb nu een Centaur (M6) om wat combat missies te gaan doen, piraatjes te killen en scheepjes te claimen (al een paar keer gelukt, 1.5 mil voor een schip? yes please), maar de standaard wapens zijn een beetje erg bleh. Waar moet ik op letten bij betere wapens, waar kan ik ze vinden? En wat betreft shields? Ik heb nu 2x een 200mj shield erop zitten, is dat verstandig?
Schilden is easy: zit je aan de max? zo ja, Ok, zo nee, bijkopen die dingen. Je kunt niet teveel schilden hebben, hooguit te weinig

Qua wapens is de Centaur redelijk uitgebreid, met leuke turret opties tegen raketten en kleine fighters (PRG bijvoorbeeld) en plasma-dingen op de neus (of, als je écht een held wilt zijn, 2 concs en de rest plasma) en eventueel een ION-D of vier om schepen te cappen.
Verder is de Centaur gewoon een middelmatig krachtige M6, als je meer wilt zul je een Heavy M6 moeten ritselen of de experimental heavy centaur moeten eh... vinden. Of je schaalt op naar een M7

Hoe zet ik een automatische trade op? Zeg maar, ik wil een transport zo instellen dat hij de goedkoopste ore inkoopt en het zo duur mogelijk verkoopt, maar ik kan hem maar 1 van die commando's tegelijk geven, of zie ik iets over het hoofd?
Ik meen en dacht, maar dat kan aan één van de vele mods liggen die ik gebruikte, dat je je trader op één bepaalde commodity kon instellen met mk2 trade software. Als dat niet lukt: mk3 kopen, en het ding in een sector als Sector Trader inzetten (en zelf weg daar). Na een tijdje handelen tussen stations wordt hij hoger en hoger level en kun je op een gegeven moment het ding Sector Trader maken met een maximale jumprange, zodat hij binnen een cluster sectoren gaat handel drijven. Als je dat lang genoeg volhoudt kun je er dan een Universe trader van maken, die geheel geautomatiseerd gaat traden voor je.
Dat was het wel geloof ik

Wedden dat je nog meer vragen gaat hebben voor de week uit is...