[PC] X Rebirth

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mede-auteurs:

Verwijderd

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:13

Myri

Afbeeldingslocatie: http://www.egosoft.com/img/content_x_rebirth_logo.gif
Trade Fight Build Think - The biggest sandbox this side of the galaxy.

Egosoft heeft X-Rebirth aangekondigd, het nieuwe deel in de X serie.

X:Rebirth is een single-player space simulation sandbox game en is een "reboot" van het X universum, waarin tov. de vorige delen het heel anders, beter, grootser en mooier wordt. Zo werd ook de gameplay grondig op de schop genomen.

About the Game
In the distant future, the X universe faces a period of profound and irrevocable change. While the universe stumbles towards an uncertain future, countless adventures await as new enemies rise in search of power. Enter a young adventurer and his unlikely female ally traveling in an old, battered ship with a glorious past - two people alone against the galaxy, playing a key part in the events to come. The fate of the universe rests in the hands of the player...

X Rebirth represents a spectacular new beginning for the X series, offering loyal fans and newcomers alike a vast, vivid and extremely detailed universe to explore throughout the game. Varied gameplay elements such as action-packed space combat, detailed trading mechanics and high-speed space exploration with fast travel allow players to experience a truly unique space saga that will keep them hooked for dozens of hours. X Rebirth features a whole new user experience - it is easier than ever to start with, and remains as deep as fans expect it.

FEATURES
TRADE! A fully simulated economy that means your actions really do matter. Travel the space highways to find profit in gigantic space cities, swarming with ships and drones.

++ Every ship you see has a task. Stop a freighter from reaching its destination and its cargo will be stopped too, causing prices to rise. ++

FIGHT! From small scale skirmishes to epic fleet encounters, battles in the X Universe know no limits. Choose to fight for the military, work for the police or be a lawless pirate, or if you prefer just fight when you need to defend yourself - it's up to you.

++ Take the action right into massive structures. Target turrets and shield generators to weaken your enemy, damage engines and jump drives to prevent their ships from escaping, or stop their factories producing to cripple their economy. ++

BUILD! Create your own empire! From trading stations to large factories, farms to hightech military complexes, everything can belong to you. Build for trade and profit or to strengthen your military presence and dominate your enemies.

++ Extend and upgrade your stations to make them operate more efficiently, with every element visible in glorious animated detail. Harvest your own resources to keep your empire running smoothly. ++

THINK! A rich, detailed history and a deep complex plot await you, but you are free to decide when and where to take part. Explore the universe at your own pace - choose your own path and create your own destiny.

++ Get up-close and personal with aliens and humans alike. Land on stations, meet people, then accept missions from them or hire them as crew members for your ships. ++

TRADE, FIGHT, BUILD, THINK... in the X Universe - the biggest sandbox this side of the galaxy.

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.egosoft.com/games/x_rebirth/screenshots/x_rebirth_screen_036_th1.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.egosoft.com/games/x_rebirth/screenshots/x_rebirth_screen_034_th1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.egosoft.com/games/x_rebirth/screenshots/x_rebirth_screen_033_th1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.egosoft.com/games/x_rebirth/screenshots/x_rebirth_screen_006_th1.jpg
  • Meer screenshots vind je hier.
Videos:
Trailer
Scale & Detail
[video]http://www.youtube.com/watch?v=NEbL1p5vZpw&feature=youtu.be"]YouTube: X Rebirth - Scale and Detail[/]
Controls
[video]http://www.youtube.com/watch?v=rtXV34Py2fI"]YouTube: X Rebirth Controls[/]

Links:

Steam Store: X-Rebirth: http://store.steampowered.com/app/2870/

[ Voor 92% gewijzigd door Myri op 12-08-2013 22:14 . Reden: Added youtube clips ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De timer is afgelopen, er staat nu een release date: 15-11-2013 :)

En een video die het bij mij nog niet doet 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 08-08-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Screenies toegevoegd, logo toegevoegd, TS opgeruimd, en...

Trailer link op Steam toegevoegd.
Omdat het op YT allemaal niet werkt.

edit: de YT link vervangen door een werkende.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Trailer ziet er goed uit! :)

Ik hoop dat dat "FPS-gedeelte" (in ruimteschip rondlopen) optioneel is, ik kan daar slecht tegen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Lijkt er op alsof ze toch proberen beetje Space Citizen voor te zijn met veel features. Ik vind het allemaal prima though :P
Zolang je maar in andere schepen kan vliegen dan die baksteen waar ze het in het begin van die trailer over hebben...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens mij valt het wel mee met die overlap met Space Citizen, dat is toch echt eerder een shooter dan een trading sim.

En andere schepen zal vast geen probleem zijn :) er zullen wel tientallen schepen zijn waar je in kan vliegen, lijkt me. Je kan maar in 1 schip vliegen :/ Je kan er wel meerdere hebben en controleren. Hmm.. Nou, wachten op mods dan.

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 08-08-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 16:30
Nou, dan kan ik voor het eerst sinds 2008 weer eens een nieuwe desktop samen gaan stellen, die dit spektakel een beetje soepel kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dit is ook een interessant filmpje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15-11, ha ha, dat is een paar dagen voor mijn verjaardag, dan weet ik al waar ik mezelf op ga trakteren :)
FiscBiker schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:33:
Nou, dan kan ik voor het eerst sinds 2008 weer eens een nieuwe desktop samen gaan stellen, die dit spektakel een beetje soepel kan draaien.
Mijn bak is uit 2009, maar ik ga begin November ook eens weer wat nieuws kopen, desondanks heb ik nog steeds geen moeite met wat voor game dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Misschien kan er in de FP ook nog wat informatie die je terugvindt op de steam pagina. Om het geheel toch wat meer te kaderen wat het nu juist is en wat er verwacht kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb het toegevoegd, al staat er niet echt veel info, volgens mij.

[ Voor 90% gewijzigd door anandus op 09-08-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Bwoah, op zich niet zoveel nee, maar het is momenteel nog beetje beperkt qua beschikbare informatie, dus moeten we niet te kieskeurig zijn :) Gaandeweg zal heel de post toch een beetje herwerkt worden naarmate meer informatie beschikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
X:Rebirth - Controls explained:
YouTube: X Rebirth Controls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
En misschien nog een interessante thread betreffende "Player only has one personal ship":
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=306576

Je hebt blijkbaar één schip waarbinnen alles gemodelleerd is en waarbinnen je naar hartelust kan rondlopen/..., maar daarnaast kan je door middel van drones andere schepen besturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Myri op 09-08-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Het ziet er in ieder geval zeer mooi uit. Hopelijk is het spel wat duidelijker dan de vorige. Ik had ze op steam, maar amper gespeeld, de tutorial was al moeilijk genoeg. :p

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vengeful
  • Laatst online: 04-04-2024
X-Rebirth? En ik moet Albion Prelude nog steeds spelen :( Ziet er wel prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Vengeful schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:16:
X-Rebirth? En ik moet Albion Prelude nog steeds spelen :( Ziet er wel prachtig uit.
hahaah, ik ook :P
gaat weer enorm veel tijd kosten gok ik.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
Ziet er goed uit! Ben altijd al van mening geweest dat X1 t/m X3 nooit echt veel vernieuwing brachten, dit ziet er echt heel goed uit! Ben heel erg benieuwd :)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Eindelijk, ik dacht dat men gestopt was met development. Op de x site was t al jaren stil, maar dit ziet er echt awesome uit. Ik hoop dat het nog complexer wordt dan de huidige x3 series!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Myri schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:41:
En misschien nog een interessante thread betreffende "Player only has one personal ship":
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=306576

Je hebt blijkbaar één schip waarbinnen alles gemodelleerd is en waarbinnen je naar hartelust kan rondlopen/..., maar daarnaast kan je door middel van drones andere schepen besturen.
Wow dat is wel een erg belangrijk punt... X³ vond ik fantastisch omdat je kon vliegen met zoveel verschillende type schepen, ook al had je een hele vloot kon je tijdens een battle met een fighter rondvliegen & dogfighten en ondertussen genieten van de actie.

Als ik het goed heb zal je enkel maar met dit 'personal ship' en met 'drones' kunnen vliegen in first person? Dan wordt dit dus niet mijn game -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Met de drones kan je een ander schip spelen net zoals je dat in vorige versies kon.
Wat je niet kan, is er in rondwandelen.
Gezien de beperkte mankracht die ze ter beschikking hebben om het spel te maken bestond de oplossing er voor hun in om op deze manier te werken. Eén schip met volledige vrijheid van wandelen en doen, en daarnaast andere schepen die je ter beschikking hebt maar waar je niet in kan rondwandelen.
Om het dan enigszins in-story te brengen wordt er gewerkt met drones die andere schepen kunnen besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Ach.. je moet ook dingen overlaten voor een expansion ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Of voor de modders ;)

Denk dat het snel geregeld zal zijn dat het WEL kan.
Wat voor mij toch best wel een puntje is tbh, geen deal breaker, maar wel een dikke teleurstelling

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Pre-order is beschikbaar op Steam:
http://store.steampowered.com/app/2870/#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nice. En hij is gelijk al 10% goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Dat is standaard pre-release gedrag op Steam heb ik de indruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee, prik mijn marketingpraatje eens niet lek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Let me give you a quick tour around what X Rebirth is and is not.

Why X Rebirth instead of X4

After more than 10 years of developing the X games by adding features to an existing concept, we wanted to make a fresh start. All the games of the old X series after X:Beyond the Frontier, were developed by taking the prequel and adding features on top. This had a lot of advantages for us as developers. Most importantly it allowed us to work very closely with the community. We could listen to your wishes and feedback on the last game and incorporate much of that into the next game.

However it also had a big drawback: It made the game more and more complicated and harder to get into for those who were not already part of the community from the start.

Complex=good, Complicated=bad

Let me get this straight right at the start. X Rebirth is not less complex or dumber than any of the X games of the past. But to make a game intuitive and easy to learn, you have to design it from scratch. Adding features to a game that was not designed for these features at the start, is never perfect.

Designed to be fun and easy but complex and deep at the same time
This one line sums up the ethos of all the game design changes that you will read and hear about, namely:

Technology: System requirements, modding and more
Navigation and Universe Design
Ships and Stations: What is yours and how you control it
Building: The Economy and how you make a difference

A Changed Universe

The X universe was always defined by gates. Gates that were (almost?) the only technology that allowed its inhabitants to bridge interstellar distances.

The gates were built by a very advanced ancient civilisation a long long time ago. They were later used by the different populations that developed in the X universe and they relied on them for trading and for their everyday life.

A while after the events told in X3:Terran Conflict however, the gates suddenly ceased to work. Why? That's still unknown. This shutdown however had dramatic political and economical consequences. Millions of people were isolated far away from their former home and many systems suddenly lacked the supplies of food or other resources they needed for everyday life.

At the start of X Rebirth, these events are again a thing of the past, but they have formed a changed and new universe.
Source: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=306346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Myri schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:54:
Met de drones kan je een ander schip spelen net zoals je dat in vorige versies kon.
Wat je niet kan, is er in rondwandelen.
Gezien de beperkte mankracht die ze ter beschikking hebben om het spel te maken bestond de oplossing er voor hun in om op deze manier te werken. Eén schip met volledige vrijheid van wandelen en doen, en daarnaast andere schepen die je ter beschikking hebt maar waar je niet in kan rondwandelen.
Om het dan enigszins in-story te brengen wordt er gewerkt met drones die andere schepen kunnen besturen.
Hm dus ik kan wel zoals in X3 een vloot opbouwen en vliegen met eender welk schip, alleen moet ik dan via een drone ernaar toe vliegen en de controle overnemen? Of begrijp ik dit nu verkeerd? En je 'main' schip kan je dus niet kiezen... mja, het is niet echt ideaal maar ik moet het nog in actie zien alvorens ik oordeel :)

Switchen tussen schepen deed ik in X3 ook met een mod om het te vergemakkelijken, als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
The playership - Not just an ordinary ship

One of the big changes in X Rebirth when compared to the old X games is that you as a player will only be flying a single ship. But before you get upset and complain about the lack of freedom to steer other ships, WAIT... that's still possible. Its just packaged in a different way... So please be patient for a moment and read on. Wink

Like in X:Beyond the Frontier, where the player was also bound to a single ship called the Xperimental shuttle, X Rebirth will place you in another very special ship: The Pride of Albion, or as it is more recently known: The Albion Skunk.

Rooms and NPCs

This one ship, however, is not just another ship like those you know from our past games. For starters, it has several rooms that you can see and use, it has a crew of NPCs who work for you, their captain, and who you can meet face to face.

The Co-Pilot

Some of these NPCs can be hired and exchanged, others you meet by destiny (or as we refer to it: The plot). The best example of that latter kind will be your co-pilot. She will be your interface to the ship and helps you control many of the more complex aspects of the game.

The story of the ship

It has a long history and that history is far from over.
You can influence what this ship is and how it develops.

Expanding the ship

It is a fast and maneuverable ship and can be expanded. Weapons systems, engines, shields, but most importantly: Drones.

Drones - You fly them or you command them

Drones are a very big new area of the game and are used in many different ways by YOU the player.

Drone remote control - The VR HUD

First of all there is the possibility to remotely control a drone. This is basically exactly like switching personally into another ship. You can fly drones in a 1st person perspective and it looks as if you are inside the drone. You do this, however, using a Virtual Reality environment in your ship. While your co-pilot takes over the control of your ship, goggles come down from the ceiling and you dive into the remote control of the drone.

The cool thing about this, is that with drones we have even more design freedom than with ships. They can be very small, for example, and are generally very specialized for a particular job. The whole gameplay experience can be a lot more varied than with normal ships, which always have to contain a lot more features.

This is also one of several gameplay changes that allow us to get the player deeper into station and ship environments and help you play with the elements at the surface of ships and stations. A drone can sometimes reach into vents and corridors that are so small that even your ship cant fit inside.

Last but not least, another nice side effect is that you won't die if you are shot down inside a drone. All that happens is that you lose a vehicle - one of many that can be launched from your ship.

Passive functions of a drone

Drones can also help you in a fully automatic mode. They have an AI and can work autonomously if you launch them. This can give you assistance for especially hard jobs.

Abilities

If you want to have some control over what a drone should be doing for you but dont want to switch to remote control with your VR goggles, you can give them commands using a quickly-accessible compass menu. Tell a fighter drone to take out that one turret on the left while you personally take care of the shield generator on the right...

Capital ship control

Where the drones are your preferred vehicles for specialized tasks inside and near the surface of a station, capital ships are your vehicle of choice for all the many "big" tasks. From transportation of goods, collecting of resources like ore, gas or plasma up to large carriers and destroyers. They all exist in X Rebirth and you can of course own and operate many of them!

You can in fact even land on these beasts and get out of your playership to meet NPCs while watching the large ship move around in space FROM the deck of the ship!

You won't be sitting in the cockpit and steer such a capital ship from the first person perspective anymore simply because that is boring. Steering huge and slowly-turning ships manually just doesnt make sense. It would force us to make them turn and move unrealistically quick and even then they would be impossible to maneuver near our huge and complex shaped stations.

Instead the steering is done by NPCs who work for you but closely follow your orders. You can control capital ships who work for you in many new ways.

Stations and large ships - New fight tactics

Capital ships as well as space stations are now a lot more detailed. These details, however, are not limited to improved and animated visuals. They are there for gameplay reasons. A single capital ship can have hundreds of objects on its surface. Things like turrets and shield generators which can of course be scanned, manipulated or simply destroyed individually, but also bigger objects like jumpdrive generators, engines and much more.

Taking out or disabling these elements will allow lots of new fight tactics and interesting strategic decisions:

What system should be disabled first to get the best possible outcome from an attack?
What systems should be sabotaged instead of destroyed?
Whats the benefit of an espionage mission to scan the surface of a ship or station?
Which defense systems should you personally take out to help your capital ship to more effectively use its own weapons?

Surface interactions

But it's not just useful for fighting. On the contrary: The biggest changes are on the building, trading and designing of your own stations and ships.
Stations as well as ships are no longer things that you build or use as one large object. They are systems that are developed and improved. Read more about this in the building section.

Capital ship physics

If you have read above about you flying over the surface of a capital ship to take out turrets or other surface elements, as we call them, you may have wondered: 'Hey but what if the ship is moving or turning while I try this?'

Here is another of these big gameplay changes we had to do: When flying closer to large ships, your ship (or the drone you are remote controlling), will gradually be drawn into the influence of that ship. The closer you are to its surface, the more the ship will "drag you with it".

This allows you to actually land on or in ships while they are moving. Even in the middle of a fight between two capital ships you can fly over the surface of one and watch the scenario of the battle like a passenger with the beautiful space background turning around you, while the capital ships move and turn.

Talking to people - NPCs working for you

I have already mentioned the NPCs who help you operate your ships (all of them). This is another of these BIG things for us.

We want to make the game easier to understand by controlling many of the complex things you can do in an X game through conversations.

Instead of dry and hard-to-interpret text menus, you will be talking to people. You will give them commands and they willl tell you about their progress - all in the form of conversations.

Examples

Some examples of NPCs working for you:

Managers onboard your factories run the economy side. They buy and sell wares, but will only do what you allow them to do.
Captain of a ship: He or she is the person on the bridge who steers the ship according to your commands. You can tell them what you want them to do in very fine detail, or you give them more freedom or assign them to work for a station manager.
Your Co-Pilot: She was already mentioned above and she is the most important of all NPCs in this game. You will learn more about her soon.
Boarding crew: Just one example of crew members working for you.
Source: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=306576

• anandus
  • Niet online
X Rebirth Gamescom teaser trailer:

Heerlijk hoe groot de schaal van die complexen is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
De soundtracks kan je beluisteren op Spotify: https://play.spotify.com/album/2cth1fsMgrnZD22ZjZ5A3P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ben zonet terug van Gamescom en heb de demo kunnen doorspelen, mijn eerste indruk (copy/paste van de Egosoft fora):
Ok fortunately there wasn't a line when I got there so I only had to wait for a few minutes (the demo lasted only 10).

Since I had only limited time I tried to check out as many things as I could while still enjoying the action :) It was the demo as shown in the screen vid, of course quite limited but I managed to check out one fairly large complex close-by and had some dogfights in which I tested the ship manoeuvrability and weapon systems.

The ship controls felt very similar (identical actually) to the ones in X3 so no suprises there. The only slight difference is the booster which actually drains your shields as already pointed out before, and the animation feels much better than in X3, with the screen slightly blurring etc, it looks very realistic/cool but its not overdone.

About the speed: the smaller enemy fighters felt like they went a little faster but with boost I was capable of catching them quite easily. Didn't have the time to check the actual numbers but it felt very similar to flying an M3 like the Nova or Perseus.

The dogfights were very familiar and I would say there wasn't much difference apart from the graphics which are obviously better :) I haven't seen the AI flying inside of a big complex but you definitely can, which is really awesome. Note on that part: bumping into the buildings didn't seem to have many impact apart from loosing a little bit of shields, I didn't notice anything but I saw the guy before me ramming like crazy trying to exit a narrow corridor without any notices of damage.

In the end you had to focus certain keypoints on a capital ship (not sure it was capital but definitely large). Using missiles and a few volleys of my main guns (which were all I had, as far as I could see) it went down in a matter of seconds, much quicker than I had imagined.

So I actually ended up by completing the demo before the timer went off, which ain't a bad thing I guess, drawn into the action I wasn't paying attention to the timer anymore.

Sidenote: I tried to walk around in my ship but I couldn't find the right commands / buttons immediately so I went back to the action. The familiar shortcuts for your maps and menu's somewhat work but they actually open up inside of your ship on a big screen and not on your overlay. I didn't see an option to put the map on your overlay immediately, but I hope that will also be possible. Of course, it is in fact more realistic for them to open on a different screen than your cockpit but for practical purposes... ;)

My final first impression: looks gorgeous, feels very familiar and the player ship is actually very similar to the M3 class which I used to fly around in most of the time in X3. Have yet to see how you will be able to build up a fleet and control it, but everything else looks very promising untill now!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dank voor je indrukken!
Heb je nog vragen kunnen stellen ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Nee ik had niet zoveel tijd, waren met een bende en die wouden wat anders gaan zien... denk ook niet dat er echt ontwikkelaars rondliepen, het leken me eerder jongens die er de boel wat in de gaten moesten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:24
Bij amazon.co.uk: 30 pond (35 euro) met gratis verzending. Wel een weekje later spelen. Net besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ook 35(,23) bij Play.com
Meestal op de dag zelf, of 1 dag na release in huis, gratis verzending (komt ook uit de UK)

http://www.play.com/Games...lproducts&urlrefer=search

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Vreemd, ik dacht dat er geen boxed english version op de markt ging komen? Ik wacht nog even af om te zien wat er beschikbaar is, want voor een duitstalige manual ga ik nu geen dvdtje laten opsturen en een week wachten :)

Zie ook in hun eigen online shop: http://www.egosoft.com/shop/ geen sprake van een engelstalige dvd. Er is wel sprake van een engelse CE edition maar daar is tot zover weinig van gekend.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ervarign met Play.com is wel dat het soms wéken kan dduren voor je dingen er zijn, dus dat "één dag na release binnen" is leuk verzonnen, maar dat is bij mij nooit gebeurd.

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:23:
Mijn ervarign met Play.com is wel dat het soms wéken kan dduren voor je dingen er zijn, dus dat "één dag na release binnen" is leuk verzonnen, maar dat is bij mij nooit gebeurd.
dan heb jij net geluk gehad ;P
Ik bestel regelmatig boeken bij ze, nooit problemen mee gehad.
Games eigenlijk altijd op de dag van release om 1800 in mijn brievenbus gehad. enkele keer de dag er na.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Deze game is me recent opgevallen, maar ik heb geen ervaring met de X - games. Hebben deze games een campaign verhaal, of is het eerder de bedoeling om "eindeloos" je eigen ding te doen en je imperium uit te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Allebei :)

Bij de X3-games heb je een hoofdcampaign, een aantal subcampaigns en eindeloos aantal kleine missies die je uit kan voeren voor stations.

Daarnaast kan je gewoon sandboxen.

En je kan dit door elkaar heen doen. Dus even stukje campaign A, dan sandboxen, dan stukje campaign B, sandboxen, wat missies doen voor stations, sandboxen, Campaign A weer, etc. Wat je wil.

[ Voor 122% gewijzigd door anandus op 30-08-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Hopelijk zit er genoeg afwisseling in de gegenereerde missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Dat bepaal je zelf :-)
De missies worden deels bepaald door jou acties.
Daarnaast zal je ongetwijfeld, mercenary & trading missies hebben van allerlei allooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:29
TepelStreeltje schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:44:
[...]

dan heb jij net geluk gehad ;P
Ik bestel regelmatig boeken bij ze, nooit problemen mee gehad.
Games eigenlijk altijd op de dag van release om 1800 in mijn brievenbus gehad. enkele keer de dag er na.
Ben je niet in de war met Amazon.co.uk ofzo ? Ik bestel namelijk al jaren bij Play en tussen de 1 en 3 weken is heel normaal daar. Laatste maanden niet meer besteld aangezien zelfs zavvi sneller was dus dan moet het echt flink vooruit zijn gegaan. Dag 1 heb ik hoe dan ook nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Beakzz schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:54:
[...]

Ben je niet in de war met Amazon.co.uk ofzo ? Ik bestel namelijk al jaren bij Play en tussen de 1 en 3 weken is heel normaal daar. Laatste maanden niet meer besteld aangezien zelfs zavvi sneller was dus dan moet het echt flink vooruit zijn gegaan. Dag 1 heb ik hoe dan ook nooit meegemaakt.
haha, nope, zeker weten play.
maar is wel al lang geleden dat ik een new release daar bestelde (denk aan COD:MW2) dus het kan sinds die overname slechter geworden zijn...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2023
Vanavond om 21u onze tijd (als ik me niet vergis) is dr een AMA op reddit met Bernd (eigenaar van Egosoft).

Meer info: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=342301

edit: zie http://www.reddit.com/r/I...er_egosoft_soon_releasing

[ Voor 24% gewijzigd door Merroc op 30-08-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Moet deze thread niet naar Roleplaying ipv Strategy? Beetje vergelijkbaar met Star Citizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
pirke schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:59:
Moet deze thread niet naar Roleplaying ipv Strategy? Beetje vergelijkbaar met Star Citizen.
Ja en nee, maar ik denk dat het toch voornamelijk meer een strategiespel is waarin je roleplayet.
Uiteindelijk is het toch een tycoon-game :P

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 02-09-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Dat is nog goedkoper dan amazon, netjes!

En met ideal betalen nog een euro korting = 32 euro, en met de coupon "allkey5off" nog maar 31,34 euro :)

[ Voor 18% gewijzigd door pirke op 02-09-2013 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het zo jammer dat de X serie nooit multiplayer heeft..
waarom doen ze dat nooit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Omdat dat qua werk een gans andere aanpak vereist + dat het benodigde kapitaal sterk stijgt.
En wat ga je dan maken... Nog een MMO? Of Lan support voor 8 spelers? Met als bemerking bij het laatste dat investeerders daar helemaal niet in geinteresseerd zijn. Als die MMO horen dan flapperen hun oren, maar anders zal je zeer lauw ontvangen worden. En dan krijg je uiteindelijk ook maar een spel waar niemand op zit te wachten.

Egosoft kiest ervoor om een unieke singleplayer ervaring aan te bieden. En de mogelijkheden daarbinnen ten volle te benutten. Laat hun dus zeker doen waar ze goed in zijn en waar ze zich goed bij voelen. Het maakt het spel er voor ons alleen maar beter op.

(as a personal note had ik ook graag lan support gezien hoor :), maar als de keuze MMO (-achtig), danwel singleplayer, dan kies ik toch voor deze ervaring. Kan ik tenminste saven en opnieuw opstarten wanneer ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myri schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:35:
Omdat dat qua werk een gans andere aanpak vereist + dat het benodigde kapitaal sterk stijgt.
natuurlijk snap ik dat er een andere aanpak wordt vereist maar lijkt me niet dat kaptiaal daarvoor veel hoef te stijgen als je daar al rekening mee had gehouden in het begin van de development fase..

Maar ik had gedacht iets van freelancer multiplayer style :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Ik begrijp je hoor :)

Dit als Freelancer had zo fijn geweest. Maar blijkbaar is er toch voldoende reden om het puur singleplayer te houden... Ik bekijk het een beetje als Skyrim, ook singleplayer ondanks dat het toch wel erg fijn zou zijn om met wat vrienden samen te kunnen spelen. (en dan brengen ze nu een MMO uit, waar ik niet in geinteresseerd ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:23:
[...]

natuurlijk snap ik dat er een andere aanpak wordt vereist maar lijkt me niet dat kaptiaal daarvoor veel hoef te stijgen als je daar al rekening mee had gehouden in het begin van de development fase..

Maar ik had gedacht iets van freelancer multiplayer style :)
Mischien dat dit iets voor je is? :)
[PC] Star Citizen - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heh bah, multiplayer.

O-)
spoiler:
nog een goeie reden om het bij singleplayer te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myri schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:46:
Ik begrijp je hoor :)

Dit als Freelancer had zo fijn geweest. Maar blijkbaar is er toch voldoende reden om het puur singleplayer te houden... Ik bekijk het een beetje als Skyrim, ook singleplayer ondanks dat het toch wel erg fijn zou zijn om met wat vrienden samen te kunnen spelen. (en dan brengen ze nu een MMO uit, waar ik niet in geinteresseerd ben)
Ja vind het jammer, lijkt me dat het veel potentie heeft voor een multiplayer gedeelte :)

• Myri
X:Rebirth & Star Citizen zijn 2 verschillende games.

Ik heb ook een pledge gemaakt voor SC, maar als ik nu zie wat ze er allemaal in willen frotten beginnen mijn wenkbrauwen een beetje te fronsen. Meer geld binnenkrijgen wil niet noodzakelijk zeggen dat je het moet uitgeven aan allerlei nieuwe "stretch goals". Rondwandelen in een space station, schepen overnemen in 1st/3rd person view zijn dingen die mij echt geen hol interesseren. Ik wou een game als privateer & freelancer. Op een nieuwe SWTOR met ruimtegevechten zit ik niet te wachten. En aangezien het privateer deel vooral MMO-achtig wordt aanzien begin ik beetje te vrezen. Nu bon, je zal ook de mogelijkheid hebben voor een standalone server, maar dan mis ik a) het verhaal (en dat vind ik wel fijn bij freelancer), b) de zeer uitgebreide trade en construction options van x:rebirth.

• pirke
Myri schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:03:
X:Rebirth & Star Citizen zijn 2 verschillende games.

Ik heb ook een pledge gemaakt voor SC, maar als ik nu zie wat ze er allemaal in willen frotten beginnen mijn wenkbrauwen een beetje te fronsen. Meer geld binnenkrijgen wil niet noodzakelijk zeggen dat je het moet uitgeven aan allerlei nieuwe "stretch goals". Rondwandelen in een space station, schepen overnemen in 1st/3rd person view zijn dingen die mij echt geen hol interesseren. Ik wou een game als privateer & freelancer. Op een nieuwe SWTOR met ruimtegevechten zit ik niet te wachten. En aangezien het privateer deel vooral MMO-achtig wordt aanzien begin ik beetje te vrezen. Nu bon, je zal ook de mogelijkheid hebben voor een standalone server, maar dan mis ik a) het verhaal (en dat vind ik wel fijn bij freelancer), b) de zeer uitgebreide trade en construction options van x:rebirth.
Verhaal is alleen de single player introductie in de online persistente wereld.

Ik heb ook gepledged in de hoop dat het een goede game wordt en geen SWTOR/MassEffect kruising nee. We zullen zien :)

X Rebirth lijkt me geweldig juist omdat het single player is! Dan kan ik pauzeren en een andere keer verder gaan, of toch even een save laden omdat de aanval gigantisch fout ging. Lekker in m'n eentje sandboxen, heerlijk _/-\o_

• Myri
Verhaal is alleen de single player introductie in de online persistente wereld.
En dat vind ik nu net jammer :-) Maar bon, ik ben dan ook een singleplayer speler, als het dan lan-support heeft dan is dat heel mooi meegenomen, maar niet altijd noodzakelijk

[ Voor 3% gewijzigd door Myri op 11-09-2013 13:23 ]

• pirke
Nog wat leuke ingame behind the scenes footage over pathfinding and trading ship loading/unloading:

• mattderi
Deze game heeft mijn interesse gewekt, maar ik ben totaal niet vertrouwd met deze serie. Op welke manier kan ik het best zien of dit spel mijn ding is? Ik ben geen demo's tegen gekomen van de oudere games. Welke game uit de reeks zou ik het best eens proberen om te zien of het me ligt? Of wacht ik sowieso best op X-Rebirth?

Verwijderd

Topicstarter
Het idee van Rebirth is dat ze de hele franchise overhoop gooien om een giga berg verbeteringen die al jaren gewenst zijn te kunnen inbouwen en een hoop oude irritaties weg te kunnen ruimen. Ik zou X3:Terran Conflict aan kunnen raden als spel, maar het kan goed zijn dat je af zou knappen op dingen die juist in Rebirth opgelost zijn.

Ik zou dus, eerlijk gezegd, wachten op Rebirth.

• pirke
X3 kun je proberen, maar veel zaken (waar ik zelf ook op afgeknapt was) hebben ze nu juist opgelost. Om van punt A naar B te gaan moest je minutenlang door space vliegen zonder dat je ook maar iets te doen had, zolang dat je vaker niks deed dan wel wat. Dat is in Rebirth dus opgelost. Ook is de impact van jouw acties merkbaar in de wereld, ipv dat het eigenlijk geen drol uitmaakte wat je deed :)

• Sfinx-
pirke schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:10:
Nog wat leuke ingame behind the scenes footage over pathfinding and trading ship loading/unloading:

[video]
Dude dat is een filmpje van april ofzo... had ik heel even hoop op nieuwe footage :P

Blijft wel bang afwachten hoe het nu juist zit met het controleren van andere schepen... niks fijner vond ik dan een hele vloot uitbouwen en dan zelf lekker meedoen met dogfights terwijl je capital ships het zwaardere werk op zich nemen. Dat hoef je hopelijk niet te doen door eerst op zo'n schip te landen en dan een uitleg in persoon tegen de kapitein, tegen dan is alles al aan gort geschoten :+

Op zich moeten die dogfights nog wel lukken met je personal ship maar of je de actie kan blijven volgen via verschillende ingame camera standpunten is mij nog niet duidelijk, in X3 kon je alle geselecteerde objecten vanuit meerdere standpunten bekijken :) En dan bedoel ik dus niet via een of andere drone... daar zie ik vooralsnog niet de meerwaarde van in, tenzij bovenstaande niet meer mogelijk is (en dan is het een serieuze stap achteruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
mattderi schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:24:
Deze game heeft mijn interesse gewekt, maar ik ben totaal niet vertrouwd met deze serie. Op welke manier kan ik het best zien of dit spel mijn ding is? Ik ben geen demo's tegen gekomen van de oudere games. Welke game uit de reeks zou ik het best eens proberen om te zien of het me ligt? Of wacht ik sowieso best op X-Rebirth?
Check de humble bundle!!!!

Supergoedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
Die heb ik inderdaad meegepikt. Perfect om het universum eens uit te testen. Nu nog beslissen welke versie ik zal proberen :P Ik veronderstel dat Albion Prelude de meest aangewezen versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mattderi schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:20:
[...]
Die heb ik inderdaad meegepikt. Perfect om het universum eens uit te testen. Nu nog beslissen welke versie ik zal proberen :P Ik veronderstel dat Albion Prelude de meest aangewezen versie is?
Nou, voor het verhaal is het natuurlijk het beste als je gewoon bij deel 1 begint, als je nu begint en niet teveel stopt om te slapen, eten, of ndere onnodige bijzaken te regelen heb je nog iets van 1340 uur tot de release, dus dat zou op zich genoeg tijd moeten zijn om alle delen te spelen en in elk geval de plotmissies te doen en een paar side missies als je een beetje het tempo erin houdt.

Als je wel wilt slapen, eten of andere onnodige bijzaken verrichten is het wellicht handiger om je te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ook meegepikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Laatst online: 05-09 14:32
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:14:
[...]

Nou, voor het verhaal is het natuurlijk het beste als je gewoon bij deel 1 begint, als je nu begint en niet teveel stopt om te slapen, eten, of ndere onnodige bijzaken te regelen heb je nog iets van 1340 uur tot de release, dus dat zou op zich genoeg tijd moeten zijn om alle delen te spelen en in elk geval de plotmissies te doen en een paar side missies als je een beetje het tempo erin houdt.

Als je wel wilt slapen, eten of andere onnodige bijzaken verrichten is het wellicht handiger om je te beperken.
Ik heb echt amper story missies gedaan. In TC begonnen, alleen maar gehandeld en wat stations gebouwd en toen kwam ik er eigenlijk pas achter dat er een main story was. Laatst Albion Prelude gekocht maar nog amper aangeraakt. Ik ben nu te verwend met de gameplay beelden van Rebirth :(

Misschien moet ik het toch maar eens gaan proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik ben heel ver gegaan in X3:TC, main story uitgespeeld tot op het niveau dat je enorme complexen moest beginnen bouwen enzo. Dan ben ik afgehaakt.

Albion wel aangeschaft maar om eerlijk te zijn nooit opgestart... kwamen een hoop andere games uit en zin om X3 te spelen had ik niet meer.

Ik hoop dat in Rebirth het nog steeds mogelijk is van je te focussen op militaire progressie maken en zo je economie heel snel te boosten, dat was in X3 iig veel efficiënter dan het (veel tragere) opbouwen van een economie door trading. Al deed je dat uiteraard wel 'voor gegarandeerde inkomsten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel albion prelude overgeslagen omdat ik het wel even gezien had met X. Daarom ben ik weer enthousiast over Rebirth natuurlijk - ik ben wel weer toe aan een goeie sandbox scifi game.

• pirke
Aangezien ik jaren terug alleen nog maar ooit X3:R heb gespeeld, vandaag dus maar eens met X1 begonnen. Na een paar uur overgestapt op een uurtje X2. Daarna X3:TC. Hier ga ik het plot wat verder van spelen. Sandboxen ga ik daarna in X3:AP doen. Leuk vermaak tot X:R uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Nieuw filmpje over traden en mining: http://www.ez-guild.com/news.php?readmore=804

• maniak
Aaaaaand its gone... :)
Ze waren te vroeg met het filmpje en Egosoft vroeg of ze de video offline wilde halen.

• pirke
Korte beschrijving dan, het zou zonde zijn om de informatie niet te delen ;)

Traden kan op 2 verschillende manieren, elk met hun eigen gameplay. De eerste is de "normale" manier waarbij je zelf bij een station goederen koopt (bij een persoon in de station) en die ergens anders weer verkoopt. Het grote verschil met X3 is dat je dus met een persoon in zo'n station zaken doet ipv na docken een menu doorloopt. In het filmpje zag het er wel gaaf uit. Shady handelaren achterin de bar enzovoort :)

De andere manier van traden is je trading vloot managen. Je plaatst grote trading orders en assigned die aan een captain van 1 van je cargo schepen. Je kan zo ook meerdere orders queuen en het kan zomaar 10 tot 20 minuten duren voordat een order wordt uitgevoerd. Je kan blijven kijken hoe je cargo schip docked en de vracht overstuurt, maar je kan ook op zoek gaan naar andere deals. Prijzen liggen vast op het moment dat je de order accepteert, de cargo verzendtijd speelt niet mee. Een trage hauler heeft geen risico dat een snellere hem voor is waardoor je winst verdampt. Jij bent zelf degene die dus goede deals moet aangaan. De cargo kapitein handelt de rest dan af.

Prijzen zijn ook minder voorspelbaar. Je hebt naast vraag en aanbod ook andere factoren die een rol spelen en je kan korting krijgen als hij je mag of als je bepaalde informatie deelt (je hebt een lek in de koeling gezien toen je langs vloog).

Voor mining kun je zelf de asteroids gaan laseren, of de asteroid taggen zodat een van je miningschepen met grote cargo bay dat voor je doet. Heel veel meer kan ik me zo niet meer herinneren van het mining deel, behalve dat het er mooi uitzag :)

Het hele filmpje zag er goed uit met commentaar van Bernd (eigenaar Egosoft).

[ Voor 7% gewijzigd door pirke op 25-09-2013 09:52 ]

• pirke
maniak schreef op woensdag 25 september 2013 @ 07:25:
[...]

Aaaaaand its gone... :)
Ze waren te vroeg met het filmpje en Egosoft vroeg of ze de video offline wilde halen.
Hij is er weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit. Ben erg benieuwd hoe Rebirth gaat uitpakken.
Viel me wel op dat rond de 7de minuut 5 schepen gedurende de aanval tegen het station aan botsen.
Hopelijk is de pathfinding in de uiteindelijke versie van Rebirth wel iets beter dan dat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlfABetA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 16:11
Vindt het raar dat tweakers hier totaal geen aandacht aan wil geven. Heb al verschillende keren nieuws ingestuurd, (release date, new video's and...)maar over x rebirth willen ze niets posten.
Hier is nog een nieuwe screenshot:
http://www.egosoft.com/ga.../x_rebirth_screen_040.jpg

Ik zelf kan niet wachten op deze game.

[ Voor 19% gewijzigd door AlfABetA op 07-10-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
AlfABetA schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:28:
Vindt het raar dat tweakers hier totaal geen aandacht aan wil geven. Heb al verschillende keren nieuws ingestuurd, (release date, new video's and...)maar over x rebirth willen ze niets posten.
Hier is nog een nieuwe screenshot:
http://www.egosoft.com/ga.../x_rebirth_screen_040.jpg

Ik zelf kan niet wachten op deze game.
Het blijft een kleine(re) franchise natuurlijk, geen mainstream. Enkel blockbusters komen aan bod op de frontpagina.

Ik ga 'm ongetwijfeld kopen, al wacht ik nog even af hoe je nu effectief andere schepen kan aansturen en volgen vanuit je personal ship... tot op heden nog steeds geen gameplay van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Ik ben ook erg benieuwd naar Rebirth. Ik was vaak redelijk snel 'klaar' met de eerdere delen vanwege sommige trage gameplay elementen. Dit lijkt nu aangepakt, ben erg benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlfABetA
Op dit moment hebben ze bij gamestar.de een 4 delige video met Egosoft-Chef Bernd Lehahn. Met veel meer info en details.
Hier de link (is wel duits)

http://www.gamestar.de/sp...ebirth,46889,3028746.html

[ Voor 34% gewijzigd door AlfABetA op 11-10-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlfABetA
Deep Silver heeft nu ook de Collector's Edition of X Rebirth aangekondigd.
http://www.deepsilver.com...tors-edition-of-x-rebirth

http://images.gamestar.de...p/bdb/2425651/944x531.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:57

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Iemand nog een goede joystick suggestie? Mijn huidige Microsoft Sidewinder is wel aan vervanging toe.
Lijkt er alleen op dat het nogal een niche markt is geworden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
SandStar schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:05:
Iemand nog een goede joystick suggestie? Mijn huidige Microsoft Sidewinder is wel aan vervanging toe.
Lijkt er alleen op dat het nogal een niche markt is geworden :(
Ik heb ook nog een oude MS Sidewinder Force Feedback 2. Ding doet het prima en is beter dan de meeste joysticks die tegenwoordig verkocht worden. Het nadeel is een gebrek aan knoppen (max 8 ), maar het grote voordeel is dat het centreermechanisme gewoon je force feedback motoren zijn ipv een of andere veer die na 2 jaar verslapt (zelfs de X52 heeft daar last van).

Ik heb al vaak naar potentiele alternatieven gekeken, maar dit is gewoon 1 vd beste die er bestaan... op ebay gaan ze vaak voor meer geld over de toonbank dan de originele aanschafprijs :) (mits in goede staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 12:09
Ik zit met smart te wachten op dit spel. Ik ben wel 'fan' van de andere X games, althans ze hebben me altijd geboeid. Maar de learning curve en soms ook de moeilijkheid van gevechten hebben me altijd tegengehouden. Vooral het verstoppen van dingen in de UI zat me altijd tegen, het spel voelde niet intuïtief.

Vandaar dat ik amper de verhaallijnen heb gevolgd en ben ik alleen maar bezig geweest met ships te spawnen en dergelijke. Ik vond het altijd machtig om met een capital ship - vol met gewapende schepen - een systeem aan te vallen. In eerste instantie viel het me dan ook flink tegen dat je nu niet meer van schip kan veranderen. Het blijk dat je nog wel meerdere schepen kunt kopen en hun orders kunt geven. Het is voor mij even afwachten of ik dat ook even leuk gaat vinden als zelf in een capital ship te vliegen.

Tot nu toe ziet het er belovend uit!

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 10:41

Mohy

Star Citizen

SacreBleu schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:59:

Vandaar dat ik amper de verhaallijnen heb gevolgd en ben ik alleen maar bezig geweest met ships te spawnen en dergelijke. Ik vond het altijd machtig om met een capital ship - vol met gewapende schepen - een systeem aan te vallen. In eerste instantie viel het me dan ook flink tegen dat je nu niet meer van schip kan veranderen. Het blijk dat je nog wel meerdere schepen kunt kopen en hun orders kunt geven. Het is voor mij even afwachten of ik dat ook even leuk gaat vinden als zelf in een capital ship te vliegen.

Tot nu toe ziet het er belovend uit!
Het grote nadeel van zelf capital ships te vliegen vind ik vaak het gevoel van 'onoverwinnelijkheid'. Gooi je boot vol met wapens, een jumpdrive en veel energie cellen en er is eigenlijk niks wat je kan gebeuren. En is de tegenstander toch sterker dan je... Springen naar het volgende stelsel. Geld ophalen? Zoek maar de juiste missie uit en het geld vliegt letterlijk naar je toe: Een M7 uitrusten met Flak en dan een 'defend the station mission' doen, is garantie voor geld en minimaal risico. (Piraten "harvesten" in piraten sectoren kan ook goed geld opbrengen) En dat zijn dan leuke missies voor als je neutraal bent...(en wilt blijven :) )

Dat je geen capitals meer kunt besturen vind ik dus eigenlijk wel heel prima. Loop je tenminste nog wat risico ;) Ik hoop alleen dat de nieuwe manier van traden niet de snelheid uit het spel haalt.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:57

SandStar

DPC-Crew

Zandster

pirke schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:56:
[...]

Ik heb ook nog een oude MS Sidewinder Force Feedback 2. Ding doet het prima en is beter dan de meeste joysticks die tegenwoordig verkocht worden. Het nadeel is een gebrek aan knoppen (max 8 ), maar het grote voordeel is dat het centreermechanisme gewoon je force feedback motoren zijn ipv een of andere veer die na 2 jaar verslapt (zelfs de X52 heeft daar last van).

Ik heb al vaak naar potentiele alternatieven gekeken, maar dit is gewoon 1 vd beste die er bestaan... op ebay gaan ze vaak voor meer geld over de toonbank dan de originele aanschafprijs :) (mits in goede staat)
Ben inderdaad wel een beetje op zoek naar hedendaagse modellen... kan toch niet zo zijn dat niemand meer goede joysticks op de markt brengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlfABetA
Egosoft heeft een nieuwe trailer uitgebracht voor de Amerikaanse markt.

YouTube: Second X Rebirth Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
AlfABetA schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:17:
Egosoft heeft een nieuwe trailer uitgebracht voor de Amerikaanse markt.

YouTube: Second X Rebirth Trailer
Wow... epische trailer _/-\o_ Ik was even minder actief aan het wachten maar nu heb ik weer heel erg veel zin :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ziet er mooi uit. Wel veel focus op combat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
8-pagina dikke preview van X-Rebirth in tijdschrirft Gameplay van maand november. Ze zijn erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Kon me niet meer bedwingen, ik heb ge pre-ordered via Amazon (40,86€). Weten we weer wat doen tijdens de wintermaanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlfABetA
Ik heb de game ook gekocht. Ben erg benieuwd erna. Is lang geleden dat ik me echt verheugde op een game.
Toch vindt ik nog steeds raar dat tweakers er totaal geen aandacht aan besteed. Er zijn zoveel reviews over ditjes en datjes, of alleen nieuwe video's te zien hier bij tweakers, maar hoeveel ik X Rebirth ook onder hun aandacht breng, ze doen er helemaal niets mee. Ze zouden net meer ook de kleine studios moeten ondersteunen. Zeker over een game waar 7 jaar aan gewerkt is.
Maar ok, ik hoop dat deze game het via steam heel goed doet. Het is er namelijk met Egosoft erop of eronder met deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Ik wacht nog even op de reviews van hoe de controls zijn in de game, maar het lijkt mij nu al een top game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 12-09 16:49
Vers van Twitter!

@EGOSOFT
New #XRebirth video to explain the long range scanner and exploration of the huge universe:

YouTube: X Rebirth - Exploration

Ziet er goed uit! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Melkunie op 07-11-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 21:18

Ryada

She/Her

Zijn de specs van deze game al bekend want ik wil hem wel graag redelijk hoog kunnen spelen :P

Desondanks meteen ge pre orderd (heb nu net 30 min geleden het spel ontdekt via dit topic bij toeval)
Heel veel zin in maar zou het aan te raden zijn de andere delen eerst te spelen of kan ik meteen gewoon deze gaan spelen?

Steam: Ryada.

Pagina: 1 2 3 Laatste