[PC] X Rebirth

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:24
YouTube: X Rebirth - Let's play # 1

Let's play serie van OperationDX1. Hij heeft er toch al veel plezier mee hoor :)

De bugs moet je ff doorheen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Sleepkever schreef op maandag 18 november 2013 @ 18:02:
Helemaal gelijk in, niets dan lof voor de mensen dat ze in het weekend door werken hoor. Ik loop ook eigenlijk te zeuren om niets, hell, ik heb het spel niet eens gekocht, dus ik mag sowieso niet klagen.

Dingen zoals performance issues e.d. kunnen ze niet analyseren tot ze de hardware hebben die vandaag of morgen binnen zou komen geloof ik, dus dat is ergens ook wel logisch dat het er niet tussen staat.
Alleen, ja, weet niet, had denk ik wat meer verwacht als je de enorme lijst met bugs / verbeterpunten ziet staan in de steam forums...
Er zijn structurele fouten gemaakt in deze game. Persoonlijk heb ik er wel geld in gestopt omdat er X in de game titel stond, helaas is deze game geen X game maar een mislukte freelancer clone. Ergens hebben ze van deze consolegame een pc game gemaakt en dat zie je in alles terug. De game heeft verouderde graphics, je ziet de A van de XBOX controller nog als je dialoog aangaat en de game speelt niet lekker. Wie de stations bedacht heeft mag van mij direct ontslagen worden, wat een aanfluiting.

Gelukkig is de mod community er nog, helaas is alleen deze mod niet te downloaden vanwege issues op de pagina: http://xrebirth.nexusmods.com/mods/18/
Als iemand een andere link heeft hoor ik het graag.

Dit was mijn laatste Egosoft aankoop ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Heb mij er ook aan laten vangen. Het is hier al aangehaald (en ook in die X Rebirth - Worth A Buy? review), het spel is hoogstwaarschijnlijk als console game begonnen. Maar waarschijnlijk ergens dit jaar zijn ze van gedacht veranderd en dan snel snel een port naar de pc gemaakt. Daarom ook dat we er pas enkele maanden geleden iets van gehoord hebben. Verrassing! Als ze hieraan 7 jaar gewerkt hebben, dan kunnen ze bij egosoft beter een andere sector opzoeken. Ugh, ik ben er niet goed van dat ik hier geld heb in gestoken.

Ongeveer 20 minuten was ik positief, nog wel leuke sfeer + muziek in de ruimte. Graphics in de ruimte zijn voor mij ruim voldoende.Na een half uur was ik mij al aan het storen aan de voice acting.

Er zijn enkele dingen die nog relatief eenvoudig gefixt kunnen worden. Zoals performance problemen. Het rondlopen op stations moet er gewoon uitgehaald worden.Daar zie ik echt geen onmiddelijke toekomst in. Rond de hele stations vliegen op zoek naar iconen waarop je kan klikken om te docken/traden/questen/... is gewoon belachelijk. Vooral omdat je er zo ongelooflijk dicht bij moet vliegens alvorens je er op kan klikken. Dan moet je soms nog eens docken, maar dan blijkt de bepaalde merchant je toch niet leuk te vinden, en wilt dus niet traden.

Maar er zijn ook zo veel grotere problemen met dit spel. :( Ook al huur je een fleet captain en dergelijke en breid je je fleet uit. Die andere schepen zijn gewoon dom. Die doen niets! niets! Ge moet zelf nog altijd naar traders vliegen en dan dingen kopen, en zeggen welk schip dat mag ophalen. En hetzelfde om dingen te verkopen. En zo zit dit spel vol. Dit is sowieso dit jaar niet meer gefixt. (Als het ooit uberhaubt gefixt gaat worden.)

Chris Roberts kan maar beter zorgen dat Star Citizen op iets trekt of er gaan gewonden vallen. Ik heb nood aan een nieuwe goede spacesim.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Hm, probeer naar de site te surfen:
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database
Ik denk dat ze bij Egosoft de stekker eruit getrokken hebben en met alle cash van de pre-orders op vakantie zijn :+

Even serieus: hoe meer ik lees hoe erger het blijkt te zijn, wat een enorme teleurstelling zeg... ik moet toegeven dat ik een heel klein beetje schrik had (verplicht babbelen met personages op de platforms, slechts 1 schip besturen...) maar zoveel negatieve zaken had ik niet verwacht. Ik vraag me af hoe Bernd zich hierbij voelt, dit hadden ze toch moeten zien aankomen...

Ik laat 'm dan ook maar in het plastiekje zitten en wacht op een mirakel. Heb deze week XCOM ontdekt en ben daar nog wel even zoet mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk ben ik de enige die geniet van X rebirth
Spel is in alle opzichten vele malen beter dan zijn voorgangers,niet kijkend naar de bugs :)
Hoop wel dat er nog een aanstal systems worden toegevoegd met de tijd. 4 vind ik wel weinig
De omgeving en sfeer heb ik nog geen ander space game terug gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
nnndoh schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 00:53:
Spel is in alle opzichten vele malen beter dan zijn voorgangers,niet kijkend naar de bugs :)
Hoop wel dat er nog een aanstal systems worden toegevoegd met de tijd. 4 vind ik wel weinig
Dat het spel misschien een paar plus punten heeft zal ik niet ontkennen ( al zijn het er wel weinig ), maar dit spel is zeker niet beter dan de voorgangers.
De gameplay van X3TC en AP is gewoon vele malen beter, het feit dat je in meerdere schepen kan vliegen is gewoon een groot onderdeel van een sandbox.
Ook werkt de interfaces zelfs in dat spel nog vele malen beter dan in x rebirth, dat zegt wel genoeg over de interface in x rebirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik snap alle negativiteit ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 10:41

Mohy

Star Citizen

Ik had in het begin mijn twijfels over de game. Maar ik betrap mij er nu steeds meer op, dat ik toch 'nog effe wil doorspelen'. De game begint steeds meer zijn goede kant te tonen. Dus ik heb vertrouwen en ik vermaak mij eiegnlijk prima met het spel. Alleen die CTD bugs zijn wel heel erg vervelend.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Ik kan niet genieten van X rebirth, ook al ben ik het wel op bepaalde punten met je eens.

Probleem is dat de bugs en ontwerp fouten toch echt wel irritant gaan worden, buiten de crashes om heb ik al meerdere malen overnieuw moeten beginnen in de campain omdat de quests vast lopen of zo onduidelijk zijn dat je de haren uit je hoofd trekt. Heb dat maar gewoon opgegeven en zit nu in de sandbox mode te martelen.

Als je dan eenmaal de geld maak trucks door hebt haal je in een half uurtje 2 a 4 miljoen op en heb je helemaal geen zin meer om te traden.

De menu's zijn echt walgelijk, ik voel me net een kleuter die op knopjes moet rammen door debiele menu structuren heen. De kaart van de omgeving op vragen moet je op 4 verschillende nummers drukken via een compleet nutteloos radial menu. :F

Als dan bij bovenmate van ramp de animaties op je schip stuk gaan (zover ik weet gebeurd dat random) kun je geen enkel menu meer op vragen. :F

Zoals veel boze tongen al beweren en dat vermoeden is bij mij ook groot, het is een xbox game die niet door de keuring is gekomen en dan maar op de pc is gedumpt.

Maar ik geef egosoft wel puntjes dat ze binnen een paar dagen al een patch klaar hadden staan. Maar ze zullen nog heel veel moeten sleutelen om dit fiasco recht te trekken.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Het spel is geen console port. Het grootste probleem is hun design goal, namelijk eenvoud. En om deze eenvoud te bewaken moest het hele spel gespeeld kunnen worden mbv console controllers. Als je eenmaal deze keuze hebt gemaakt dan wordt het hele spel wel erg eenvoudig of een opeenstapeling van menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:07
Van CTD's geen last, maar die inkakkende FPS is behoorlijk irritant
Vooral bij battle's is dit zeker een minpunt.
Ach ik ben blij dat ik er nog niet voor betaald heb
Mochten ze de boel ooit eens fixen/optimaliseren dan krijgen ze centen.
Laatste tijd lijkt het steeds erger te worden met de releases vol bugs (BF4)...
Het was al erg en inmiddels geaccepteerd, maar het begint nu toch wel extreme vormen aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Amok schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:03:
Van CTD's geen last, maar die inkakkende FPS is behoorlijk irritant
Vooral bij battle's is dit zeker een minpunt.
Ach ik ben blij dat ik er nog niet voor betaald heb
Mochten ze de boel ooit eens fixen/optimaliseren dan krijgen ze centen.
Laatste tijd lijkt het steeds erger te worden met de releases vol bugs (BF4)...
Het was al erg en inmiddels geaccepteerd, maar het begint nu toch wel extreme vormen aan te nemen.
Ik denk dat het niet wenselijk is dat je hier publiekelijk gaat zeggen dat je het spel gepirate hebt! Daarbij wil ik opmerken dat andere spellen met opzet "bugs" in de game hebben geplaatst om piraterij tegen te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
Sfinx- schreef op maandag 18 november 2013 @ 18:03:
Hm zonet deze review bekeken, nu ga ik toch twijfelen om de game uberhaupt al te installeren...

YouTube: X Rebirth - Worth A Buy?

Misschien beter ingepakt laten en binnen een maand of 2 weer opnemen, in de hoop dat er al wat verbeterd is. Of ineens tot de expansion uitkomt :p
hehehe, leuke review en vrij accuraat naar mijn ervaring

zijn idee dat dit spel door de microsoft certificering werd afgekeurd vind ik helemaal niet zo ver gezocht gezien de ondersteunende feiten, en het zou idd een hoop verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

maniak schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:12:
[...]
Daarbij wil ik opmerken dat andere spellen met opzet "bugs" in de game hebben geplaatst om piraterij tegen te gaan...
De grootste onzin die ik ooit heb gelezen.

Tenzij je DRM als bug aanmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
sHELL schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:26:
[...]

De grootste onzin die ik ooit heb gelezen.

Tenzij je DRM als bug aanmerkt.
Voordat je jouw wereldbeeld als de norm gaat aanmerken doe eens eerst onderzoek. Bij de eerste zoekopdracht op Google kwam ik dit al tegen: http://www.cracked.com/ar...crewing-with-pirates.html of http://www.ign.com/articl...y-measures-in-video-games

Dus volgende keer niet meteen roepen dat iets onzin is zonder steekhoudende argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Daisai schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 01:01:
[...]

Dat het spel misschien een paar plus punten heeft zal ik niet ontkennen ( al zijn het er wel weinig ), maar dit spel is zeker niet beter dan de voorgangers.
De gameplay van X3TC en AP is gewoon vele malen beter, het feit dat je in meerdere schepen kan vliegen is gewoon een groot onderdeel van een sandbox.
Ook werkt de interfaces zelfs in dat spel nog vele malen beter dan in x rebirth, dat zegt wel genoeg over de interface in x rebirth.
Ik heb X2 en X3 gespeeld, maar het kan me echt niet bekoren.
Elk sector lijkt te veel op de ander, planeetje, stationtje en een paar rotsen.
je ruimteschip gaat niet harder dan een auto, tenzij je dat stomme seti tijd aanzet.
Ik speel dan nog liever freelancer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Precies. X3 had 100 dezelfde sectoren met 1 tot 4 gates. Uiteindelijk is het niks meer dan ergens heen vliegen, shift-d om snel te docken, je ding doen, en op naar de volgende auto pilot fly to. Ik had nooit echt het idee dat ik actief aan het spelen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
pirke schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:30:
Precies. X3 had 100 dezelfde sectoren met 1 tot 4 gates. Uiteindelijk is het niks meer dan ergens heen vliegen, shift-d om snel te docken, je ding doen, en op naar de volgende auto pilot fly to. Ik had nooit echt het idee dat ik actief aan het spelen was.
Ben ik het mee eens. Wat dat er gaat ben ik dan ook wel blij met X Rebirth dat ze dat hebben aangepast. Als ze de bugs eruit halen dan denk ik dat het een prima spel is om te spelen. Hopenlijk krijgen we later nog een update dat je van schip kan veranderen of iets dergelijks, dat zou erg leuk zijn. Voor de rest hoef ik SETI niet terug te zien en is er ook wel wat voor te zeggen dat je niet alles op auto pilot kan laten draaien (zoals in de vorige X games).

Ik had uit irritatie maar weer eens X3: Albion Prelude geïnstalleerd en was er eigenlijk meteen al weer klaar mee. Ongeïnspireerde sectoren, alles gaat super traag, ziet er niet uit qua graphics. De vorige X games hadden op zich wel leuke dingen, maar ik denk dat deze game op zichzelf wel een verbetering kan zijn, het is alleen niet perfect.

edit: En er is weer een nieuwe patch! Moet wel zeggen dat ze goed bezig zijn
• Fixed crash when starting game caused by attached joystick.
• Fixed several causes of crashes in-game.
• Fixed boarding failure feedback.
• Fixed problem with gate not activating.
• Fixed UI issues with buttons being active where they shouldn't.
• Fixed ware categories not being expanded in trade offers.
• Fixed problem with secondary weapon panel not being visible sometimes.
• Fixed problem with player engineers on board capital ships and stations.
• Fixed issues with ship traders not accepting orders.

[ Voor 22% gewijzigd door Soepstengel op 19-11-2013 19:53 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Met een niet alzienbare tijd kunnen we zelfs via mods flink wat systems erbij zien ( hoop ik )als ik zo die topic doorleest hoe dat zit met xml scripting.
Helaas heb ik daar weinig kaas van gegeten. Maar dat je straks ook zelf models zou kunnen plaatsen wordt het naar mijn mening 1 van de beste space sim die ik tot nu toe heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Heb het topic nog maar weer eens opgezocht op het egosoft forum, het is gewoon een console port.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=349638

Er is nu zoveel bewijs gevonden, vraag me af wat egosoft hierover te zeggen heeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sHELL schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:29:
Er is nu zoveel bewijs gevonden, vraag me af wat egosoft hierover te zeggen heeft :/
Egosoft heeft toch al vanaf het begin gezegd dat het geoptimaliseerd zou zijn voor controllers? Dat heb ik er tenminste van begrepen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

anandus schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:35:
[...]

Egosoft heeft toch al vanaf het begin gezegd dat het geoptimaliseerd zou zijn voor controllers? Dat heb ik er tenminste van begrepen.
"Optimaliseren voor controller" en "een kreupele xbox360 port afleveren" is naar mijn mening wel een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
sHELL schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:29:
Heb het topic nog maar weer eens opgezocht op het egosoft forum, het is gewoon een console port.

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=349638

Dit is wat Bernd (CEO van Egosoft) er van gezegd heeft: http://www.ez-guild.com/news.php?readmore=867
...We have been investigating console ports already since the early 2000s. In fact we had X3 Reunion running both on the Xbox (before it had a one ;) and later the Xbox 360. It never made it into a product for different reasons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik vind het hoe dan ook nog steeds een leuk spel. Leuker dan X3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzie2478
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik ben ondertussen al een uurtje of 15 aan het spelen en ik vind niet dat ik een miskoop heb gedaan.
Heel veel sfeer en voorlopig kan ik de verhaallijn nog smaken.

De bugs zijn er wel maar zijn voorlopig niet voldoende om mijn spelplezier te doorprikken.
Alle interacties zijn inderdaad wat onhandig, maar éénmaal je een beetje vertrouwd bent ermee, doet het er niet meer toe. Alle functie's zijn binnen een paar toetsen bereikbaar.

Ja, ik heb nog dromen van betere informatie schermen, maar de huidige werken.

Mensen die hun geld terug vragen, vind ik belachlijk.

Het verhaal van de console port is natuurlijk jammer, maar doet niet af van de inhoud van het spel.

Egosoft is geen grote spelontwikkelaar met grote budgetten, maar ze blijven hun producten wel supporten achteraf..
Ik was al fan vanaf X: beyond the frontier en dat zal met deze niet veranderen.

Ze zijn uniek in hun opzet van welke spellen ze willen maken en ze zijn bereid risico's te nemen.
Bravo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sHELL schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:46:
[...]
"Optimaliseren voor controller" en "een kreupele xbox360 port afleveren" is naar mijn mening wel een wereld van verschil.
Er is dan ook nogal wat af te dingen op jouw "kreupele xbox360 port"-statement... dat ze in de engine rekening houden met een mogelijke toekomstige eventuele Xbox release van dit of een andere op X gebaseerd spel is nou niet bepaald hetzelfde als "ze verkopen ons een xbox spelletje alsof het voor de PC was".

Niet dat ik tevreden ben met wat het nu is, en niet dat ik alle design keuzes toejuich of zelfs maar begrijp, maar dat maakt het nog niet automatisch een brakke port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:57

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Eindelijk de keys via OKS binnen; dat avontuur doen we dus voortaan niet meer :(

Eerst indruk is wel ok. Alleen nogal beroerde joystick support.
Het duurde 10min aan kloten voordat ik een enigzins werkbare opzet kreeg geconfigureerd.
Maar dan nog kan ik geen enkele knop als "fire weapon" assignen. Dat is toch wel heel erg zot....

Besloten om het voor nu maar even op de (steam) plank te laten liggen en wachten op een beetje normale joystick support want dit is niet echt leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 19:45
En toch werkte mijn xbox controller out of the box, wat vreemd! /s

Nee, falende joystick support is al meerdere malen genoemd, staat ook prominent op het lijstje met missende features. Ik snap niet hoe ze bedacht hebben dat niemand joysticks zou gaan gebruiken terwijl rebirth zich er honderden keren beter voor leent dan x3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Heb 'm dan toch maar geïnstalleerd daarnet en even gekeken 'what the fuzz is all about'.

Na 20min heb ik 'm alweer uitgezet om wat mods te installeren, want het is spijtig genoeg nodig. Enkele eerste indrukken:
  • Menu bediening: erg omslachtig met de muis op amper zichtbare kleine menu's ipv via je toetsenbord snel te kunnen enter/nummer/esc, iig geen verbetering. Net zoals die icoontjes voor interactie met een station. Geef mij dan maar text menu's, dit is minder gebruiksvriendelijk dan vroeger vreemd genoeg.
  • Graphics: algemene indruk in space: erg mooi, spijtig dat de shadows erg lelijk zijn in tegenstelling tot de modellen. Binnen in een station helaas een pak minder, zelfde engine dus als je dan zo hard inzoomt is het uiteraard niet denderend. Al zou je dat toch kunnen oplossen met hogere resolutie textures zolang je binnen bent lijkt me. Het naar buiten kijken vanuit een station is dan weer wel erg cool, dat zorgt voor een nieuwe dimensie.
  • NPCs: vooralsnog heb ik er geen probleem mee maar ik kan wel begrijpen dat je op termijn geen zin hebt om voor elke transactie/missie met iemand in persoon te moeten gaan babbelen.
  • Geen external view(s): mis ik enorm! Hopelijk wordt het er snel in gepatcht, eigen cutscenes maken er wel gebruik van dus technisch moet dat geen probleem zijn. Altijd maar in first-person view is misschien wel realistisch maar algauw saai, het leukste aan de vorige X games vond ik dat je alles wat je kon selecteren (zoals ook vijanden) kon bekijken in external view.
  • Geen map/radar: *knip* je hebt dus wel een map maar ik vind 'm erg onhandig om mee te werken. Je kan niet manueel zoomen of zie ik iets over het hoofd? Stations selecteren lijkt ook niet te lukken en zie ik niet verschijnen in de lijst van objecten (in tegenstelling tot de 37515648 schepen :P )
Ik ga het nog even verder uitproberen met wat mods (gewone HUD ipv de helf van m'n scherm vol met die cockpit bv.) maar ik vermoed dat 'm alsnog weer in de kast gaat tot er voldoende gepatched / gemod is.

[ Voor 10% gewijzigd door Sfinx- op 20-11-2013 21:15 ]

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Ja dat heb je vaak met dat soort spellen, het zelfde kan gezegd worden over de stations in x rebirth.
Dat je alleen maar op het punt bent gekomen dat je van station naar station gaat laat zien dat je niet echt ver met het spel bent gekomen.

Als je namelijk beetje ver bent en je eigen unknown sector hebt waar jij je HQ hebt en al je fabrieken ben je wel iets meer aan het doen.

Er zijn natuurlijk wel behoorlijk veel dingen die beter kunnen in X3, de AI en economie bijvoorbeeld, maar het is zeker geen slechter spel dan x rebirth.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Gisteren weer even x3 (ap) aangeslingerd, en wat ze naar mijn idee hadden moeten is gewoon de graphics moeten implementeren van rebirth. Dan had je een topgame gehad!

traktor scratch!

Verwijderd

Topicstarter
DAt ligt aan jezelf. Er is écht geen enkele noodzaak zo te spelen met je autopilot - piraatje spelen is écht geen autopilot sit-and-watch-fest. Zeker niet als je vroeg in het spel zit en met een M3 of M4 schepen probeert te nakken midden in de high value sectors met politie en leger op je staart.

Verwijderd

RPS review

Ouch..

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Jammer van de vele negatieve reacties. Rebirth komt zeker in mijn collectie, maar ik denk dat ik nog even 3 patches wacht ;) Ben ook erg benieuwd wat voor een MODs gaan verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Iemand een idee hoe je eigenlijk moet traden? moet ik nou echt bij elk station elk icoontje af om te zien wat er verkocht word , en waar ik het kan verkopen? of kan het ook anders? via de map ofzo

en verder als men missies gaat doen en er staat er dat de moeilijkheidsgraad hoog is, valt dat weer tegen. of ik ben te goed :)

[ Voor 25% gewijzigd door nnndoh op 22-11-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
nnndoh schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:08:
Iemand een idee hoe je eigenlijk moet traden? moet ik nou echt bij elk station elk icoontje af om te zien wat er verkocht word , en waar ik het kan verkopen? of kan het ook anders? via de map ofzo

en verder als men missies gaat doen en er staat er dat de moeilijkheidsgraad hoog is, valt dat weer tegen. of ik ben te goed :)
Eerste vraag; ja.

Tweede vraag; nee dat ligt niet aan jou, ik doe die dingen ook met twee vingers in m'n neus. Een hard escort missie komt overigens neer op dat het schip 50km verderop ligt en dat je dus freaking lang bezig ben -_- die doe ik dus niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mile5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-08 16:59
Als je een trading computer koopt hoef je overigens niet elk icoontje af, dan staan alle orders van het station er gelijk in zodra je 1 onderdeel van het station hebt gescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Bij X3 had je ook allerlei software nodig om je leven wat makkelijker te maken. Bij X:R heb je momenteel alleen de trading computer software. Die maakt het leven ook een stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mile5 schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:26:
Als je een trading computer koopt hoef je overigens niet elk icoontje af, dan staan alle orders van het station er gelijk in zodra je 1 onderdeel van het station hebt gescand.
Kun je die kopen dan? Ik heb verschillende vendors gevonden die zon ding hebben, maar geen één waar je hem daadwerkelijk kunt kopen. Die vlakken zijn gewoon grijs.
Moet je dan eerst een freighter kopen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

dan heb je nog niet genoeg geld ;) Maar idd, nogal een designflaw, beter kleuren ze het rood oid.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
Oei wat is het stil hier! Is niemand meer aan het spelen?

Op het egosoft forum zie ik dat er inmiddels aardig wat patches zijn verschenen. Hebben deze nog wat goeds uitgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

performancewise is t er een stuk op vooruit gegaan, maar de gameplay, het doel en die achtelijke interactie met npc's en hun voiceovers is nog steeds crap. Daarnaast lees ik dat stationbuilding ook geen enkele nut heeft voor de economie in het spel. sandboxgame, ja m'n neus....

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik heb 'm na een initiële teleurstelling nog een keer aangezet dit weekend en helaas tot dezelfde conclusie gekomen als voorheen: deze game is verre van speelbaar, zelfs al denk je alle tekortkomingen weg.

Het absolute dieptepunt (en eindpunt) was toen ik een eerste side-missie uitprobeerde omdat de main missions me al zwaar de keel uitstaken met het gedoe op zoek naar NPC's in stations, waarbij je als je instructies vraagt verwezen wordt naar een vijandige NPC die niet met je wilt praten. Great.

Anyway, side mission dus... een patrol waarbij ik een cargo ship moest verdedigen.

Vliegt dat ding rot tegen het dichtstbijzijnde station aan en begint daar tegen te head-butten. Ja, letterlijk zo: |:( Dacht ik dat hebben we dan ook weer gehad, begon het schip zowaar IN het station te bewegen. Dat vond ik zo straf dat ik even gebiologeerd heb toegekeken hoe het over een tijdspanne van pakweg 20minuten een stuk van ongeveer 50m heeft doorboord om uiteindelijk aan de andere zijde weer al schokkend uit de zijkant tevoorschijn te komen.

Het is eigenlijk te erg voor woorden, als je daar de filmpjes en uitleg naast zet over de improved pathfinding enzo.

Meer hoefde ik daarna niet meer te zien, en met een kutgevoel heb ik 'm alweer in de frigo gestopt.

Het jammerlijke is dat er een hoop vrijwilligers hard bezig zijn met mods, om deze game toch maar ietwat speelbaar te maken. Zaken zoals target selection tijdens dogfights en external view van geselecteerde schepen: heeft iemand al in elkaar geboxd. Dan vraag je je toch af waarom het in godsnaam niet in de release zit, of in een van de reeds opgeleverde patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik ben er voorlopig ook mee opgehouden. Over een paar maanden begin ik wel weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Ik zit sterk te denken om mijn geld terug te vragen. Er lijkt niet echt schot meer in de zaak te zitten, we zijn inmiddels al weer twee maanden verder en het is nog steeds crap. Maar goed, geld terug vragen is volgens mij ook een gebed zonder einde denk ik bij steam cq egosoft. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Vandaag heb ik mijn geld terug gevraagd, ik heb er 19 uur in zitten en elke minuut was afgrijzelijk met bugs waardoor ik crashes ervaarde, de game niet kon voortzetten etc. Na 4x opnieuw gestart te zijn geef ik het op en vraag ik geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
init6 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:28:
Vandaag heb ik mijn geld terug gevraagd, ik heb er 19 uur in zitten en elke minuut was afgrijzelijk met bugs waardoor ik crashes ervaarde, de game niet kon voortzetten etc. Na 4x opnieuw gestart te zijn geef ik het op en vraag ik geld terug.
Tja ik denk dat het lastig wordt voor mij... Ik heb mijn spel gekocht via een online verkoper van keys (voor een wat gunstigere prijs) dus ik denk dat Steam niks kan doen voor mij. Bij de betreffende verkoper hoef ik het denk ik niet eens te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Soepstengel schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 00:32:
[...]
Bij de betreffende verkoper hoef ik het denk ik niet eens te proberen...
Proberen kan altijd natuurlijk. Nee heb je, ja kan je krijgen :)
Maar bij Steam of Egosoft moet je inderdaad niet zijn, je hebt een koopovereenkomst met de verkoper, niet met Steam of Egosoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Soepstengel schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:33:
Ik zit sterk te denken om mijn geld terug te vragen. Er lijkt niet echt schot meer in de zaak te zitten, we zijn inmiddels al weer twee maanden verder en het is nog steeds crap. Maar goed, geld terug vragen is volgens mij ook een gebed zonder einde denk ik bij steam cq egosoft. Heeft iemand daar ervaring mee?
Gaat ook om het idee. Gun je die makers echt je geld? Als dit soort prulleria verkocht blijft worden, blijft het gemaakt worden.

Geld terug vragen op steam is een kwestie van 4 muisklikken en kost je 2 minuten. Als je goede redenen hebt kan het onbeperkt, b.v. als een developer duidelijk afspraken en beloftes niet is nagekomen. Als het gewoon vanwege een miskoop is is het aantal beperkt.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:01:
[...]
Proberen kan altijd natuurlijk. Nee heb je, ja kan je krijgen :)
Maar bij Steam of Egosoft moet je inderdaad niet zijn, je hebt een koopovereenkomst met de verkoper, niet met Steam of Egosoft.
Gekocht op Steam? Dan is je verkoper wel gewoon Steam natuurlijk. En die lachen je in je gezicht uit als je je geld terug wilt, dus ik ben er niet eens aan begonnen.

Het zal mij verbazen als Egosoft nog lang genoeg in de lucht blijft om een volgende game uit te brengen. Gezien de overweldigende negatieve reactie van zowel de spelers als de pers, en de kleine marges waar ES het al jaren van moet doen, kan ik me niet voorstellen dat ze na dit debacle genoeg geld in huis houden om een heel devtraject door te lopen. En DLC voor Rebirth lijkt me knap zinloos, als je ziet dat degene die het gekocht hebben massaal teleurgesteld zijn zal daar geen markt voor zijn. Daar moeten ze het dus niet van gaan hebben.

Eigenlijk knap dat je community na jaren zeuren om een stabielere engine die bovendien kan opschalen met meer CPU cores en meer geheugen (64bit dus) je een 32bit engine aan kunt bieden als "future proof total rebuild" en je gameplay zo dramatisch kunt verpesten.

Weet er nog iemand een goeie space sim die X3TC kan vervangen? Ik ben nog zoekende namelijk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Het is geen 4X game uiteraard maar ik was een enorme fan van Homeworld, die franchise is dit jaar weer opgepikt door Gearbox en gaat een HD remake uitbrengen in Q2 2014 + kans is groot dat er nadien een nieuw deel aankomt:

YouTube: Gearbox Community Day 2013 - Homeworld Panel Part 1 \[720p HD]

Als een space RTS je ding is kan ik ook Sins of a Solar Empire aanraden, wordt soms de Total War in space genoemd en terecht.

Voor space combat fighter sims is het wachten op Elite: Dangerous en Star Citizen maar beide zijn ten allervroegste voor eind 2014.

De enige echte goede 4X speelbare space sim op dit moment is... X3 vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:13
Hoe zit het eigenlijk met de Freelancer community? Geen idee of dat nog beetje leeft, maar vroeger waren daar best wel wat servers voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sfinx- schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:14:
Het is geen 4X game uiteraard maar ik was een enorme fan van Homeworld, die franchise is dit jaar weer opgepikt door Gearbox en gaat een HD remake uitbrengen in Q2 2014 + kans is groot dat er nadien een nieuw deel aankomt:
YouTube: Gearbox Community Day 2013 - Homeworld Panel Part 1 \[720p HD]
Wel aardig maar ik was al vrij snel met homeworld bezig de config files te tunen zodat je unit cap verviervoudigde en de scheepjes iets goedkoper werden, zodat je een beetje behoorlijke legertjes kunt bouwen. Maar dan wordt het spel veel te makkelijk. Het bljift me dan weer te kleinschalig.
Als een space RTS je ding is kan ik ook Sins of a Solar Empire aanraden, wordt soms de Total War in space genoemd en terecht.
Heb ik, moet nog een keer op zoek naar een mod voor de belachelijke unitcap als je een beetje behoorlijk universumpje gemaakt hebt... Honderden capships en tienzduizenden frigates is waar je naartoe wilt >:)
Maar is wel vermakelijk als RTS, maar niet als space sandbox empire-builder ding natuurlijk.
Voor space combat fighter sims is het wachten op Elite: Dangerous en Star Citizen maar beide zijn ten allervroegste voor eind 2014.
Multiplayer. Enough said.
De enige echte goede 4X speelbare space sim op dit moment is... X3 vrees ik :)
Misschien inderdaad toch maar eens AP aanschaffen dan. Die heb ik geskipt maar dat lijkt nu toch wel aanlokkelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 30-08 22:16
Voor de geïnteresseerden:
Nu 50% korting op Steam.

En er is een flinke update:
http://store.steampowered.com/news/?appids=2870

Iemand al ervaringen hiermee? Ik twijfel om deze aan te schaffen. Gezien de ervaringen staat hij nog op mijn verlanglijst tot iemand mij weet te overtuigen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

De volledige uitgave van Star Citizen hoef je niet te verwachten voor Q2 2015 hoor, dat duurt nog wel even :). Wel komt het spel in verschillende SP/MP modules uit de aankomende tijd, met de Combat module die eind deze week uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:49
Met de huidige korting begin ik toch wel te twijfelen. Er is blijkbaar een major update geweest, 2.0. Iemand hier ervaringen mee? Is het nu eindelijk het spelen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Update 2.0, jep gedownload en deze week 8 uur mee gespeeld. Veel bugfixes zijn opgelost, missies doen het nu wel gewoon goed (tenminste, tot zover ik heb kunnen spelen) en ze hebben wat maffe dingen eruit gehaald en opgepoetst (highway mini-game, cockpit veranderen etc.).

Het speelt echt een heel stuk beter, en ik heb in ieder geval weer besloten om dit spel weer te gaan spelen. Ik kom in ieder geval nu tot DeVries sectie zonder rare mission bugs. Spel crashd echter nog wel eens om de haver klap.

Wil je hem kopen? Ik zou hem wel aanraden, maar niet voor de volle mep van 49,99. Die 50% korting was een mooie deal geweest, en wat mij betreft is die dat wel waard. Zolang je niet een perfect spel verwacht (iets wat ik bijvoorbeeld nu wel bij Star Citizen heb) is het best een leuk spel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Sinds de 2.0 update speel ik het ook weer, geen crashes, trade werkt weer, hier en daar nog wat kleine bugs, maar volgens mij zijn de grote major showstoppers er nu wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Soepstengel schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:25:
Zolang je niet een perfect spel verwacht (iets wat ik bijvoorbeeld nu wel bij Star Citizen heb)....
Een spel perfect noemen welke nog niet released is, is wel erg gevaarlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 10:41

Mohy

Star Citizen

maniak schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:38:
[...]

Een spel perfect noemen welke nog niet released is, is wel erg gevaarlijk ;)
Zegt ie ook niet. Hij verwacht een perfect spel. Oftwel de verwachtingen zijn hooggespannen voor SC (ja, ook bij mij :) )

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Als groot fan van Elite/X was ik flink teleurgesteld en ben blij hem niet te hebben gekocht. Het doet mij wel goed te zien dat mensen hier inmiddels betere ervaringen hebben met 2.0. Hoopvol! Hoop dat andere spelers ook nog hun 2.0 bevindingen gaan posten!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

LiquidT_NL schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:28:
Als groot fan van Elite/X was ik flink teleurgesteld en ben blij hem niet te hebben gekocht. Het doet mij wel goed te zien dat mensen hier inmiddels betere ervaringen hebben met 2.0. Hoopvol! Hoop dat andere spelers ook nog hun 2.0 bevindingen gaan posten!
Ik blijf toch ook wel geïnteresseerd, maar wacht nog maar even. Gaat me niet om het geld, maar om de zoveelste teleurstelling in hype meuk die weinig waar maakt.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Okay... tijd om dit topic weer wat leven in te blazen.

Versie 2.50 is uit en 3.00 is aangekondigd in de vorm van een DLC die GRATIS is als je de DLC Pre-Load voor december!

"Until the release of The Teladi Outpost in December, as a thank-you gift, all owners of X Rebirth can preorder the DLC for free!" -egosoft

Daarna moet je waarschijnlijk dokken voor de DLC.

*patch notes*

• New Feature: New side-bar based main menu.
• New Feature: External camera view.
• New Feature: Free look in cockpit.
• New Feature: New shipyards for small and medium sized ships.

Gaat eindelijk een beetje de juiste kant op met deze game :/

Oh... en een kleine opmerking, de 32bit client gaat er uit! Dit zal waarschijnlijk in de loop van december gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door sHELL op 13-10-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mjah. Gezien de eerste indruk hoeft die DLC voor mij eigenlijk ook niet, maar ik heb het spel nu eenmaal gekocht. Ik zal het eens downloaden en dan, als ik in m'n kerstvakantie echt níéts beters te doen weet, nog eens kijken hoe we er voor staan.

Pluspunt is natuurlijk dat de kans dat het tegen gaat vallen vrij laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
sHELL schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:06:
"Until the release of The Teladi Outpost in December, as a thank-you gift, all owners of X Rebirth can preorder the DLC for free!" -egosoft
Huh? Betekent dit dat we die pre-order wel zelf moet plaatsen of gaat dit automatisch? En hoe doen we dat dan via Steam? Ik snap het niet helemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Soepstengel schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:04:
[...]

Huh? Betekent dit dat we die pre-order wel zelf moet plaatsen of gaat dit automatisch? En hoe doen we dat dan via Steam? Ik snap het niet helemaal :P
http://steamcommunity.com...detail/141059345957289314

Hier kun je de game preloaden via steam, als je x rebirth al in je game library hebt dan krijg je de melding dat de DLC gratis te preloaden is.

Of in steam zelf in de library op de DLC link klikken.

[ Voor 5% gewijzigd door sHELL op 14-10-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
sHELL schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:12:
[...]

http://steamcommunity.com...detail/141059345957289314

Hier kun je de game preloaden via steam, als je x rebirth al in je game library hebt dan krijg je de melding dat de DLC gratis te preloaden is.

Of in steam zelf in de library op de DLC link klikken.
Ok, leuk! Maar misschien een beetje lullig voor de mensen die het spel even links hebben neergelegd en over een paar maanden erachter komen dat ze een gratis DLC mis zijn gelopen? Of kunnen die dat nog wel krijgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Ze hebben tot de December de tijd... vandaar dat ik dit op het forum spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sHELL schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:51:
Ze hebben tot de December de tijd... vandaar dat ik dit op het forum spam.
En het is goed dat je dat doet, want eh...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NoZ3qUw.png

Dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:06

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

heb vernomen dat je met een mod wel gewoon in andere schepen kan vliegen. Dus misschien dat ik X:r toch maar een kans moet gaan geven.

En dat is wel een lekker foutje van Egosoft! ;P
Ik wacht wel op de steam sale, misschien dat daar een pakket in staat voor mooi prijsje ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 07:30:
[...]

En het is goed dat je dat doet, want eh...
[afbeelding]

Dus.
Right.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:43
Met de updates en als het een keertje in de uitverkoop gaat wil ik het ook wel kopen. Enige dat ik me afvraag zijn de system req. wel een beetje realistisch of heb ik echt beduidend meer nodig om het op zowel mijn PC als laptop te kunnen spelen?

Dit staat op de site:
OS: Windows 7 SP1 (64-bit), Vista SP2 (64-bit), XP SP2 Check
Processor: Intel i-Series at 2GHz or AMD equivalent Check, i5 2.2 is mijn slechtste
Memory: 4 GB RAM Check, 8GB
Graphics: Nvidia GT400 series with 512MB RAM or better, ATI 4870HD with 512MB RAM or better Check, GT630m is slechtste (op laptop)
DirectX: Version 9.0c Check
Hard Drive: 6 GB available space Check
Sound Card: DirectX 9.0c Compatible Sound Card Check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoe zijn de ervaringen nu, is het al wat leuker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
anandus schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:05:
Ben ik ook erg benieuwd naar. Het spel is inmiddels voor ~€15 te krijgen en ik zie dat ze nog steeds nieuwe patches uitbrengen (meest recente nog 18 december). Zijn er nog mensen die het spel spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik heb X rebirth vorige week gekocht, ben ook weer totaal verslaafd. heb ook alle andere x3 games :)

Maar mijn ervaring tot nu toe is redelijk goed, zit alweer op 8 uur speeltijd. De chain quest gaan goed en tot nu toe nog weinig bugs tegen gekomen, 2x crash naar desktop gehad en 1x dat de chain quest niet goed ging. dit zie je ook nog wel eens in de X3 albion.

Al met al zou ik na 8 uur gamen een cijfer van een 7 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
Ter info: Rebirth is voor dit weekend gratis te spelen via Steam! :*) Daarnaast is er een 66% korting: €13.59 voor enkel rebirth, €17.- voor met teladi outpost erbij.

[ Voor 22% gewijzigd door Gemini NL op 14-03-2015 15:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Heb geen ervaring met eerdere delen van deze serie, en had Rebirth pas een maand ofzo geleden gekocht, maar ik zou het overslaan. Leuk spel om wat rond te vliegen, dat stuk is goed gedaan, maar voor de rest matig allemaal. Tot ronduit slechte implementatie van het uitstappen en die stations. Quests zijn vaak vaag. Spel kon me niet eecht boeien al met al.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 10:45
Iemand die deze game weer opgepakt heeft
met de nieuwe DLC en ook waar ik goede lessen kan vinden want ik kom er niet helemaal uit

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Kom je niet uit de DLC of het spel in het algemeen? Bedoel je Home Of Light of is er al wat meer uit?

Ik heb dit spel in het begin redelijk wat uurtjes gespeeld, maar ook alweer een hele tijd niet meer aangeraakt. Het mist een gesimuleerde economie. Ja er worden waar goederen heen en weer getransporteerd, maar er wordt enorm gecheat door de AI shipyards. Die kunnen schepen bouwen zonder geld of resources, een schip vernietigen heeft dan ook helemaal geen effect, waardoor het hele concept de plank mis slaat. Iets met een oneindige source&sink zodat de economie altijd blijft draaien en herstelt.

Er zijn overigens best geinige mods, waaronder een waarbij er een daadwerkelijke oorlog gevochten wordt, maar door de hierboven genoemde hardcoded AI cheat kunnen ze oneindig schepen spawnen.
Pagina: 1 2 3 Laatste