Flozem schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:30:
[...]
Ik vind de graphics, op station interior en npc's na dan, wel goed uitzien.

elemaal mee eens. Een tweede design beslissing die nergens op slaat. Leuk dat ik op space stations kan rondlopen, maar het moet wel iets toevoegen. Momenteel doet het afbraak aan de gameplay, en haalt het de snelheid uit het spel. Bovendien mag het er anno 2013 op zijn minst fatsoenlijk uitzien qua graphics, en meer afwisseling bevatten.

Integendeel. Ik had liever gezien dat X: Rebirth dezelfde diepgang had gehad als X3: Terran Conflict en Albion Prelude. Het enige waar ik naar zocht was een grafische update, een efficiënte 64bit game engine en een betere interface (met name rts-like controls als fleetcommander via de sector map). En heel misschien wat meer echte invloed op de economie en politiek.

Helaas slaat X:Rebirth op alle vlakken de plank mis.

Ik ben in free-play gegaan omdat ik de traderwerktnietenjhettradeschermdoethetniet-bug had, en in free play is het spel gewoon ook kut.
In X3TC ging je met een klein scheepje eropuit om middels handelen, piraatjespelen en missies doen geld en spullen te verwerven voor betere scheepjes, equipment en uiteindelijk een imperiumpje. In XR ga je over afzichtelijke spacestations wandelen om kistjes te openen waar shit in zit, vervolgens ga je alle NPCs af om te kijken of er één is die wat wil kopen van je. Dan vlieg je anar het volgende station, alwaar je weer rondloopt ,kistjes opent en de gevonden spullen verkoopt. Dit herhaal je tot je geld hebt om gear voor je twietie te kopen, want handelen gaat niet als je geen trade schip hebt, en als je je verveelt kun je wat combat missies doen, of voor taxi spelen.
/me heeft er ondertussen al verrekte weinig trek meer in. De technische problemen daargelaten (die fixen ze best nog wel) maar de hel eachterliggende redesign van de gameplay is gewoon volledig de verkeerde kant op gegaan. We wilden X3 gameplay met goeie interface en 64bit engine, en we krijgen een 32bit engine, een nóg veel slechtere interface, en alle gameplay vernaggeld.
Het is dat Steam geen refunds doet. Iets wat ik eigenlijk pas weet nadat ik er naar op zoek gegaan ben wegens dit spel. Wát zonde van m'n 40 euro is dit zeg. Te sneu gewoon.