Ik ben sinds een week ook weer begonnen met X3:TC. De oude save files had ik gelukkig nog (moest nog een hoop missies doen, waaronder de laatste 2 fases van de HUB), dus ben daar maar mee doorgegaan. Voordeel is dat er een redelijk eigen "empire" ligt en een positieve cashflow, dus ik kan me nu wat meer richten op dogfights. Tevens wil ik het boarden eens meer gaan oefenen want dat ging me een jaar geleden niet echt goed af.

Het is al weer een tijd geleden dat ik dit heb ingesteld, dus of alles nog klopt durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. De oude manier in Vanilla (voordat CAG er in zat) was 2 freighters per station toewijzen. 1 op buy Ecells en 1 op sell Ore/Silicon. Tegenwoordig kan je dat met 1 freighter met CAG doen. In eerste instantie zal die alleen Ecells halen (omdat zijn experience level nog niet hoog genoeg is), maar naar verloop van tijd zal die zowel kunnen kopen en verkopen. Ook zal die op een bepaald lvl zelf een jumpdrive kopen, als die deze nog niet heeft. (Zie voor meer info
hier)
Vergeet ook niet je stations een start kapitaal te geven. Anders kunnen de freighters niks kopen
Ook het instellen van de maximale range waar gekocht/verkocht kan worden als mede de inkoop/verkoopprijs is van belang voor goede winst. De range zette ik in het begin niet te hoog omdat m'n CAG pilots nog geen jumpdrive konden gebruiken en 10 sectoren vliegen met een trage freighter duurt erg lang
(In mijn huidige game hoef ik dit niet meer te doen, omdat ik een complex heb dat CAG piloten trained

)
Heeft iemand ervaring met het spelen van dit spel met de Saitek X52? En dan met name voor bv boarding en fleet control. Is dit via de joystick een beetje te doen, of is muis en keyboard toch makkelijker?