Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Savegames zijn niet compatibel met TC, dat staat expliciet vermeld in de nieuwsbrief(helaas). Waarschijnlijk is dit omdat ze de galaxy map enigszins op de schop genomen hebben.

Ik zal mijn vriendin alvast even inlichten :P

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn de savegames niet compatible omdat het een hele nieuwe storyline is?
Als iemand dat even test scheelt het mij 10 euro als het niet bevalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Hoeft niet getest, staat expliciet vermeld in de nieuwsbrief
It is important to note that X3: Albion Prelude will NOT feature savegame compatibility with X3: Terran Conflict.
edit: of doelde je nou op de storyline? Hoe kan je die testen en weten of het aan jouw smaak voldoet? :P

[ Voor 21% gewijzigd door Tormbo op 08-12-2011 10:28 ]

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tormbo schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:27:
edit: of doelde je nou op de storyline? Hoe kan je die testen en weten of het aan jouw smaak voldoet? :P
Op het storyline gedeelte uiteraard. als ht gewoon een expansion is en je de bestaande galaxy door fladdert en de bestaande quests kan/moet doen en er dan gewoon één quest bij gekomen is dan geloof ik het wel voor die tien euro.
als het echt een nieuwe insteek is en je dus een nieuwe galaxy hebt om te ontdekken en om rel in te schoppen dan is het misschien wel de moeite nog even waard - mits ze XR niet uitbrengen voor ik Skyrim zat ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:24

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Tormbo schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:22:
Savegames zijn niet compatibel met TC, dat staat expliciet vermeld in de nieuwsbrief(helaas). Waarschijnlijk is dit omdat ze de galaxy map enigszins op de schop genomen hebben.

Ik zal mijn vriendin alvast even inlichten :P
ach, hoef ik dus ook niet te zoeken :p

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Jemig,

Ik ben een paar weken geleden opnieuw begonnen met tc (zonder te cheaten), heb nu wat stations , een berg UT's. Het spel komt nu pas eigenlijk op gang, komt er een update uit! Aargh... Daar gaat mn leven

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Erikie schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:13:
Jemig,

Ik ben een paar weken geleden opnieuw begonnen met tc (zonder te cheaten), heb nu wat stations , een berg UT's. Het spel komt nu pas eigenlijk op gang, komt er een update uit! Aargh... Daar gaat mn leven
Leuk verjaardagscadeautje! gefeliciteerd ;)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:42:
ik check nog met enige regelmaat de site van egosoft in afwachting van updates voor X:rebirth die 2012 verwacht wordt.

Vandaag een verrassing: X3: Albion Prelude, een uitbreiding voor X3:TC!

[video]
Tof :)
Ben benieuwd hoe en wat!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd naar de kosten voor deze expansion en of het op zich zelf staat of X3 al gekocht moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:17:
Ben benieuwd naar de kosten voor deze expansion en of het op zich zelf staat of X3 al gekocht moet zijn.
Als je de X Superbox hebt dan is-ie gratis, voor eigenaren van X3:TC zal-ie $9.99 zijn, en anders is-ie te krijgen voor $19,99 (in een bundle samen met X3:TC).
bron

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Al iemand Albion aan het spelen? Ik moet helaas tot vanavond wachten. Ben wel benieuwd wat voor nieuwe scheepjes er nu in zitten.

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Damn daar gaat mijn voornemen om tijdens de kerstvakantie te studeren voor m'n certificaat :+ Hoe zit het met de mods voor Albion, zijn deze nog/al een beetje compatibel?

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Het spel is vandaag pas uitgekomen, ik vrees dus van niet :)

Sowieso zou ik zeggen, probeer eerst vanilla eens, wie weet wat ze allemaal verbeterd hebben.

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Sfinx- schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:24:
Damn daar gaat mijn voornemen om tijdens de kerstvakantie te studeren voor m'n certificaat :+ Hoe zit het met de mods voor Albion, zijn deze nog/al een beetje compatibel?
TC mods zouden moeten werken. Mods voor Albion werken waarschijnlijk niet voor TC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu 2 uur aan het spelen geweest in X3 kan niet zeggen dat Albion een toevoeging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

Alle packs van Egosoft (AP los volgens mij namelijk niet) zijn nu t/m 2 januari -50% op Steam. Heb zelf de gelegenheid maar aangegrepen om het Terran War Pack aan te schaffen, wellicht kan iemand anders er nog wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Mjah, wel jammer dat je als je X3:TC hebt je niets aan al die aanbiedingen hebt. X3TC+Albion: 9.99, Albion, 9.99 :( Nog maar even aanhoren of het een beetje leuk is, anders wacht ik wel op rebirth. Heb nog genoeg te spelen op het moment.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Op dit moment is het kwa plot redelijk beperkt, maar daar is verbetering voor beloofd.

Qua gameplay zijn er een hoop verbeteringen die het opbouwen van een vloot of imperium vergemakkelijken.

Voor iedereen die ervoor voelt om de Stock Exchange te manipuleren:

spoiler:
Vind een stock exchange met een lagere supply dan demand van Mosquito Missiles.
Verkrijg een freighter, met zo hoog mogelijke cargo, laad deze vol met Mosquitos.
Bouw een complex met 1 of meer Mosquito Missile fabrieken
Dump alle missiles van de freighter in het complex.
Koop zoveel mogelijk Mosquito Missile stock(er is meer beschikbaar als de supply hoger is(stock = supply*2))
Laad de missiles terug in de freighter.
Verkoop je stock, met flinke winst.
Herhaal zolang je wilt.

Het zal nog winstgevender zijn als je de *volledige* supply van Mosquito Missiles kan beheersen.

[ Voor 63% gewijzigd door Tormbo op 21-12-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Vandaag in de Daily Deal van Steam de X-spellen met 75% korting.
Dus Albion Prelude voor €2,50 voor de mensen die het nog niet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Jup, heb alles van X gekocht voor 10e. heb nu enkele dingen dubbel, maar goed :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

anandus schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:52:
Vandaag in de Daily Deal van Steam de X-spellen met 75% korting.
Dus Albion Prelude voor €2,50 voor de mensen die het nog niet hebben :)
Bedankt voor de tip. Weet nog niet wanneer ik er aan toe kom om te spelen, maar voor 2.50 kan ik deze echt niet laten liggen.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 17-09 07:28
Als X-noob vraag ik me af wat verstandiger is, meteen beginnen met Albion Prelude of eerst X3:TC gaan doen? Of zelfs helemaal terug en beginnen bij Reunion? :o

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan 3 dingen doen, X3 Reunion zou ik vergeten, maar als je nostalgie wilt, dan wel.

X3AP, je kan dan gelijk goed beginnen en de meeste mods zijn beschikbaar, maar ik zou persoonlijk eerst zonder mods spelen.

X3TC, je kan vanilla spelen wat ik ook heb gedaan tot aan zo'n beetje nu heb ik zonder mods gespeeld (152 game dagen, alles completed), daarna zou het leuk worden om met mods te spelen (dit stelt je bijvoorbeeld in staat om ATF schepen te kopen, beter PHQ zodat een Aran niet gesliced wordt e.t.c.).

X3TC Extended, je kan alvast een beginnetje maken met 1.2, maar 2.0 is dichtbij een release, voordeel hiervan is, is dat alles beter gebalanceerd is en verschillende rassen zullen zo nu en dan ook echt eens een vette mat partij hebben en als jij wat groter bent komen ze je af en toe ook eens wat klappen uit delen.

Let wel op dat X3TC Extended een totaal ander stelsel is, hier is geen toegang meer tot de Commonwealth, Sol system en andere sectoren, dit is vanwege het totaal modden niet mogelijk!
Je begint in het gedeelte van in en om Aldrin als Terran en je hebt 199 sectoren die je totaal kan bezoeken, maar het meeste daarvan is locked totdat je een bepaalde rep of plot heb gedaan.
BerendBoon schreef op maandag 26 december 2011 @ 16:48:
Als X-noob vraag ik me af wat verstandiger is, meteen beginnen met Albion Prelude of eerst X3:TC gaan doen? Of zelfs helemaal terug en beginnen bij Reunion? :o

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Same here, al wel weer uitgekeken op AP eigenlijk.

Hou me ondertussen maar even bezig met SPAZ, leuk tussendoor spelletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand van de ruimtefanaten hier evochron mercenary geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:28:
Nop, ziet er opzich wel interessant uit!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:28:
Schijnt wat minder diep te zijn dan de X-games, meer ala Freelancer..
Zag dat er wat threads op het steam forum staan met impressies van de game...

Ben trouwens van de week begonnen met X3:AP, had binnen 8 uur spelen, 100 mil op de rekening staan. Wel leuk die stock-market ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Zal je waarschijnlijk na de update niet meer lukken. :)

Ben toch maar even bezig gegaan met de Poisoned Paranid start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:45
Ik ben zojuist begonnen aan X3TC maar vroeg me af waar de spanning in dit spel vooral in te zoeken is? Op dit moment vergelijk ik het een beetje met Freelancer en EVE Online. Qua gameplay vind ik het meer op Freelancer lijken, met een beetje de snelheid/traagheid van EVE online erin. Alleen ik mis een beetje de spanning. Het is tot nu toe een beetje missies doen en af en toe een piraat tegenkomen, maar om nou te zeggen dat ik bang ben wanneer ik in de buurt van een gate kom?
Bij EVE online was het altijd spannend wie er in local kwam ingejumped en of ze je gingen webben/scramblen, dat kon een tactisch spel worden. Hier vlieg ik recht op alle schepen af, even knallen en klaar is kees. Of komt daar nog verandering in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

zodra je combat rank hoger word, kan je het af en toe best wel lastig krijgen, komt vanzelf wel.

uitdaging in X3 is gewoon een empire opbouwen. UT's, factories, complexxes, vloten aansturen etc
de combat kan je met Freelancer vergelijken, de Economy met Eve, daar houd het wmb klein beetje op met vergelijkingen...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MailMan schreef op maandag 20 februari 2012 @ 22:18:
Ik ben zojuist begonnen aan X3TC maar vroeg me af waar de spanning in dit spel vooral in te zoeken is? Op dit moment vergelijk ik het een beetje met Freelancer en EVE Online. Qua gameplay vind ik het meer op Freelancer lijken, met een beetje de snelheid/traagheid van EVE online erin. Alleen ik mis een beetje de spanning. Het is tot nu toe een beetje missies doen en af en toe een piraat tegenkomen, maar om nou te zeggen dat ik bang ben wanneer ik in de buurt van een gate kom?
Bij EVE online was het altijd spannend wie er in local kwam ingejumped en of ze je gingen webben/scramblen, dat kon een tactisch spel worden. Hier vlieg ik recht op alle schepen af, even knallen en klaar is kees. Of komt daar nog verandering in?
Als je je stressniveau wat op wilt voeren kun je misschien je leven spannender maken door een beetje zelf piraatje te gaan spelen. Dit is vooral leuk in het begin van het spel, als je niets hebt en alles een uitdaging is. Het is gen on-rails knallerij: zoals bij zovele open world spellen maak je zelf het tempo en bepaal je zelf of je een permanente rel voor overleving voert of af en toe een schermutseling. Het tempo gaat nooit hoog worden als je het zelf niet hoog maakt.

Je hoeft trouwens niet alle opties in het spel te benutten - soms is het veel leuker om een potje te spelen waarin je juist bepaalde dingen niet gebruikt.

Lesmateriaal:
http://rapidshare.com/files/254086378/Squiddy_EN.zip
Vervolgens de Advanced cursus:
http://rapidshare.com/files/254086377/Zen_EN.zip
Gevolgd door het vervolg (let op: hieraan pas beginnen als je de vorige af hebt! dit is een vervolg verhaal.)
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=248619&start=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de hele X serie, inclusief X3:AP is vandaag en morgen nog voor een tientje te hebben op Steam.
Voor wie ook niet kan wachten tot X:Rebirth uitkomt en van z'n zomervakantie af moet O-)

Voor Albion Prelude is trouwens gisteren v2.5 uitgekomen met bonus missies.

Of ben ik écht de enige die dit nog wel eens speelt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:21
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:29:
de hele X serie, inclusief X3:AP is vandaag en morgen nog voor een tientje te hebben op Steam.
Voor wie ook niet kan wachten tot X:Rebirth uitkomt en van z'n zomervakantie af moet O-)

Voor Albion Prelude is trouwens gisteren v2.5 uitgekomen met bonus missies.

Of ben ik écht de enige die dit nog wel eens speelt? :/
Dit topic houdt ik iig nog wel in de gaten. X3:TC is voor mij zo ongeveer de enige reden om nog een aparte Windows-partitie op mijn PC te hebben, maar feitelijk kom ik daar dus nooit meer in, laat staan dat ik X3 opstart.

Ben wel benieuwd naar Rebirth, dan gaan er waarschijnlijk wel weer wat uurtjes onder Windows doorgebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb TC laatst gekocht op een schijfje voor 20 euro. Speciaal zodat ik 'm zonder Steam kan spelen (Steam moet bij nl. ruim een minuut niks doen nadat alles geboot is). Helaas moest ik het schijfje via Steam activeren :( dus nu maar een piratenversie opgezocht en geinstalleerd. Speelt toch lekkerder.

Binnenkort maar eens een eerste factory gaan bouwen als het traden wat sneller gaat. Nu maak ik vaak 20-40k credits winst per vracht en dat schiet nog niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiscBiker schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:34:
[...]

Dit topic houdt ik iig nog wel in de gaten. X3:TC is voor mij zo ongeveer de enige reden om nog een aparte Windows-partitie op mijn PC te hebben, maar feitelijk kom ik daar dus nooit meer in, laat staan dat ik X3 opstart.

Ben wel benieuwd naar Rebirth, dan gaan er waarschijnlijk wel weer wat uurtjes onder Windows doorgebracht worden.
Er was een poll op de egosoft forums over de linux versies... is er niet gewon een Linux versie van X3TC? Sowieso draaien veel mensen het met succes onder Wine...
Dat lijkt me een poging waard, als je toch serieus Linux gebruiker bent moet dat Wine opvoeden geen groot probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:50:
[...]

Er was een poll op de egosoft forums over de linux versies... is er niet gewon een Linux versie van X3TC? Sowieso draaien veel mensen het met succes onder Wine...
Dat lijkt me een poging waard, als je toch serieus Linux gebruiker bent moet dat Wine opvoeden geen groot probleem zijn.
Reunion heb ik voor linux, TC heb ik toen op het forum nog naar gevraagd (of me gevoegd in een topic van een ander in ieder geval), maar volgens mij was er nooit genoeg animo voor (sowieso moet die animo in eerste instantie dan van LGP komen).

Wine heb ik allang niet meer gebruikt en om dat nou alleen voor TC weer op te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiscBiker schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:20:
Wine heb ik allang niet meer gebruikt en om dat nou alleen voor TC weer op te zetten...
Dat is meer werk dan een windows partitie ernaast houden ga je nu zeggen? :+
Maar als je inderdaad maar één spel speelt en dat al maanden niet speelt dan heeft het weinig zin idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij blijft het schip rondjes draaien onder Wine, alsof je de muis de hele tijd naar links beweegt. Vreemd probleem, anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Nou ik heb me ook maar eens gewaagd aan TC. Mijn hemel, het spel is zelfs eng om te beginnen. Echt alle en complete vrijheid aan de start. Ik ben maar gaan handelen, want zelfs de training/tutorial missie voor fighter werd me fataal. Lekker rustig rondvliegen, verkennen en handelen.

Heb al een leuk start kapitaaltje en m'n Mercury beetje lopen upgraden (sneller, handelsoftware erop gezet). Nu wil ik zo langzamerhand een automatische handelsroute opzetten met een paar remote controlled schepen en daarna een paar stations gaan bouwen.

Ben er nog niet uit of je een soort van Solar Energy Station kan bouwen, want in sommige sectoren zou dat een goudmijn zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
Nazanir schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:10:
Ben er nog niet uit of je een soort van Solar Energy Station kan bouwen, want in sommige sectoren zou dat een goudmijn zijn.
Kan wel, maar dat is toch niet iets voor beginners. De meest lucratieve beginstations zijn 1 en 5 mj schildfabriekjes. Op de een of andere manier is daar altijd wel vrij veel vraag naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ik ben nog steeds lekker aan het handelen, maar ik heb gemerkt dat het kopen en verkopen van 2e hands schepen ook erg lucaratief is. Schipje kopen voor 60k, even met de hand repareren en verkopen voor 350k loont toch erg de moeite, doe je gewoon tussen de goederen transporten door.

Ik ben in ieder geval helemaal hooked.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je traders MK2 trading software geeft kun je volgens mij dat ding een sector in trappen en semiautomatishc laten traden, toch? energycells handelen is in het begin een lekkere manier om gestaag centjes te verdienen. En dan inderdaad een mk1 shield factory kopen, plaatsen en gaan bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ik heb nog een paar vraagjes:

Ik heb nu 5 stations, maar wat ik wil weten: wanneer er gehandeld wordt door NPCs met mijn stations, heeft dat invloed op mijn standing?

Soms lijkt het ook alsof er heel weinig gehandeld wordt door mijn stations, maar ik heb ze wel op "vlieg routes" geplaats, ze zitten zeg maar op trade routes, dus heel veel NPCs komen er langs, maar blijkt weinig te gebeuren, kan hier iets van invloed op uitoefenen, of andere tips om te zorgen dat er wat meer actie komt?

Ik heb nu een Centaur (M6) om wat combat missies te gaan doen, piraatjes te killen en scheepjes te claimen (al een paar keer gelukt, 1.5 mil voor een schip? yes please), maar de standaard wapens zijn een beetje erg bleh. Waar moet ik op letten bij betere wapens, waar kan ik ze vinden? En wat betreft shields? Ik heb nu 2x een 200mj shield erop zitten, is dat verstandig?

Hoe zet ik een automatische trade op? Zeg maar, ik wil een transport zo instellen dat hij de goedkoopste ore inkoopt en het zo duur mogelijk verkoopt, maar ik kan hem maar 1 van die commando's tegelijk geven, of zie ik iets over het hoofd?

Dat was het wel geloof ik :p

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nazanir schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:33:
Ik heb nog een paar vraagjes:

Ik heb nu 5 stations, maar wat ik wil weten: wanneer er gehandeld wordt door NPCs met mijn stations, heeft dat invloed op mijn standing?
Zekers. Een goeie manier om piraten af te leren je continue te anaaliseren is een space weed of space fuel fabje in hun buurt te bouwen :)
Soms lijkt het ook alsof er heel weinig gehandeld wordt door mijn stations, maar ik heb ze wel op "vlieg routes" geplaats, ze zitten zeg maar op trade routes, dus heel veel NPCs komen er langs, maar blijkt weinig te gebeuren, kan hier iets van invloed op uitoefenen, of andere tips om te zorgen dat er wat meer actie komt?
De prijs van je verkochte goed omlaag en/of de prijs van je gekochte goed omhoog. Als je boven de norm biedt op grondstoffen ben je aantrekkelijker, als je onder de norm verkoopt ook. Overigens verkoopt niet alles even snel, maar dat is een ander verhaal. ietsje bijschaven (een paar creds omhoog voor de inkoop en een paar omlaag voor de verkoop) is al genoeg o de trade wat te stimuleren. Nabijheid van potentiele afnemers telt niet: de AI koopt als het goedkoop is en verkoopt als het duur is, en is verder dom.
Ik heb nu een Centaur (M6) om wat combat missies te gaan doen, piraatjes te killen en scheepjes te claimen (al een paar keer gelukt, 1.5 mil voor een schip? yes please), maar de standaard wapens zijn een beetje erg bleh. Waar moet ik op letten bij betere wapens, waar kan ik ze vinden? En wat betreft shields? Ik heb nu 2x een 200mj shield erop zitten, is dat verstandig?
Schilden is easy: zit je aan de max? zo ja, Ok, zo nee, bijkopen die dingen. Je kunt niet teveel schilden hebben, hooguit te weinig :)
Qua wapens is de Centaur redelijk uitgebreid, met leuke turret opties tegen raketten en kleine fighters (PRG bijvoorbeeld) en plasma-dingen op de neus (of, als je écht een held wilt zijn, 2 concs en de rest plasma) en eventueel een ION-D of vier om schepen te cappen.
Verder is de Centaur gewoon een middelmatig krachtige M6, als je meer wilt zul je een Heavy M6 moeten ritselen of de experimental heavy centaur moeten eh... vinden. Of je schaalt op naar een M7 ;)
Hoe zet ik een automatische trade op? Zeg maar, ik wil een transport zo instellen dat hij de goedkoopste ore inkoopt en het zo duur mogelijk verkoopt, maar ik kan hem maar 1 van die commando's tegelijk geven, of zie ik iets over het hoofd?
Ik meen en dacht, maar dat kan aan één van de vele mods liggen die ik gebruikte, dat je je trader op één bepaalde commodity kon instellen met mk2 trade software. Als dat niet lukt: mk3 kopen, en het ding in een sector als Sector Trader inzetten (en zelf weg daar). Na een tijdje handelen tussen stations wordt hij hoger en hoger level en kun je op een gegeven moment het ding Sector Trader maken met een maximale jumprange, zodat hij binnen een cluster sectoren gaat handel drijven. Als je dat lang genoeg volhoudt kun je er dan een Universe trader van maken, die geheel geautomatiseerd gaat traden voor je.
Dat was het wel geloof ik :p
Wedden dat je nog meer vragen gaat hebben voor de week uit is... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

De MK3 software is inderdaad wat ik zocht, heb nu een half dozijn traders verschillende sectoren ingeschopt.

Wat ik me een beetje afvraag, is het de moeite een TL class te kopen? Want de enige meerwaarde die ik daar in zie, is dat je zelf je stations mee kan nemen, maar als je bedenkt dat het huren van een TL iets van 1000 credits per jump kost (wat gewoon domweg peanuts is) ten opzichte van de prijs van zo'n ding.

Zijn ze ook inzetbaar voor gevechten? Want dan zou het wel leuk worden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nazanir schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:34:
De MK3 software is inderdaad wat ik zocht, heb nu een half dozijn traders verschillende sectoren ingeschopt.

Wat ik me een beetje afvraag, is het de moeite een TL class te kopen? Want de enige meerwaarde die ik daar in zie, is dat je zelf je stations mee kan nemen, maar als je bedenkt dat het huren van een TL iets van 1000 credits per jump kost (wat gewoon domweg peanuts is) ten opzichte van de prijs van zo'n ding.

Het is een T class. dus er kunnen wel guns op (en out-of-sector werkt dat nog wel tegen piraatjes) maar he tis geen gevechtskruiser.
De grote lol van het hebben van je eigen TL is dat het voor veel piraten de eerste eigen carrier is waar je een paar gihters in kwijt kan, bergen met loot, en je kunt er je eigen bases mee bouwen.
Naarmate de strijd vordert gebruik ik vloten TLs om snel safe en simpel complexen te bouwen, en om een horde fighters en fighter drones (!!!) af te leveren in conflictsectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Owja helemaal vergeten te vragen, misschien ben ik dom of heb ik er over heen gekeken, maar kan je ergens een betere scanner halen? Baal beetje van het standaard bereik namelijk.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nazanir schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:34:

Een TL is makkelijk voor het zelf bouwen van stations en als je voor Teladi, Paranid, Split of Boron gaat bouwen dan gaat je rep heel snel omhoog.

Een TL moet je ver van gevechten vandaan houden als je vanilla speelt, door een naar mijn idee veel te kleine shield generator, zijn ze zo kapot geschoten.

Ik speel al modified na 1 jaar vanilla te hebben gespeeld, bij mij heeft een TL 2GJ shields en zo kan die dus wat meer klappen hebben.
Ook de Goner Aran is bij mij 10 keer 2GJ, daarnaast is iedere TL veel wendbaarder.

Met andere woorden, ik heb geen last meer van eeuwig wachten en zo.
Bovendien draai ik FDN en zo heb ik ongeveer verdeel punten over alle sectoren.
In deze game draai ik wel met keep factory stocked, maar dit is puur om te kijken hoe het werkt en ik kan zeggen dat het goed werkt, maar je game performance lijdt er echt heel erg onder.

Scanner range is helaas niet beter als je al een Triplex scanner hebt, tenzij je modified gaat spelen.
Maar als je sector vol ligt met advanced sattelites dan hoeft dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Even een bump aangezien versie 2.0 van de X-tended mod voor Terran Conflict is uitgekomen.

X-tended: Terran Conflict is een total conversion met enorm veel nieuwe schepen en wapens en een hoop andere aanpassingen. Als je hebt genoten van X3:TC en X3:AP dan is dit zeker de moeite van het bekijken waard.

http://www.thexuniverse.c...ict-2-0-Released-22-12-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Ik heb de game zojuist gekocht op steam, raad je aan om meteen te starten met die mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik zou je aanraden om eerst vanilla onder de knie te krijgen.
Dat duurt wel even ;)

Ook raad ik je aan om de bonus pack te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Tormbo schreef op maandag 24 december 2012 @ 13:23:
Even een bump aangezien versie 2.0 van de X-tended mod voor Terran Conflict is uitgekomen.

X-tended: Terran Conflict is een total conversion met enorm veel nieuwe schepen en wapens en een hoop andere aanpassingen. Als je hebt genoten van X3:TC en X3:AP dan is dit zeker de moeite van het bekijken waard.

http://www.thexuniverse.c...ict-2-0-Released-22-12-12
is er ergens een feature list? Ben erg benieuwd wat ze allemaal verandert hebben :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salsario
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01-2020
Hmmz, ik heb net zoals meerdere mensen hier vorige week in de sale ook x3ap gekocht. Ik had al x3tc, maar na het installeren van de bonuspacks zie ik ze nergens... (via steam dus) iemand tips voor me om te checken of ze wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Als je de bonuspack installeert (je bedoelt zoals deze toch? Logistics Software, etc.?), dan zie je het ingame, je kan extra softwareupgrades kopen, bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salsario
Hmmz, nee helaas niet zichtbaar bij me. Raar, heb hem in de steamapps/terran conflict geinstalleerd.
Maar dank je voor de reactie, dan zit er toch iets fout aan mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het hoort inderdaad in /terran conflict (of in het geval van AP in /terran conflict/addon als ik het goed heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salsario
Ja daar staat het in, hij had de addon map na de installatie zelf aangemaakt. Vaag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren maar weer eens verder gegaan met X3:TC, wat dingen verhandeld, etc. Leuk, alleen zat ik met een hele voorraad ore die geen een sector in de buurt wilde kopen. Vanavond maar eens kijken of ik een satelliet kan vinden om in nabijgelegen sectoren icm met best buy/sell software goede deals te vinden.
Weet niet of dat gaat werken maar zo blijf je iig wel bezig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:23:
Gisteren maar weer eens verder gegaan met X3:TC, wat dingen verhandeld, etc. Leuk, alleen zat ik met een hele voorraad ore die geen een sector in de buurt wilde kopen. Vanavond maar eens kijken of ik een satelliet kan vinden om in nabijgelegen sectoren icm met best buy/sell software goede deals te vinden.
Weet niet of dat gaat werken maar zo blijf je iig wel bezig :9
Overtollige Ore kun je ook goed converteren in 1MJ schildjes, goedkope wapens of goedkope raketjes, die verkopen allemaal vrij redelijk. Wel even de overige resources regelen en eventueel supply scheepjes voor de inkoop ritselen (verkoop gaat vanzelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 26 december 2012 @ 13:59:
Ik zou je aanraden om eerst vanilla onder de knie te krijgen.
Dat duurt wel even ;)

Ook raad ik je aan om de bonus pack te installeren :)
Even topic weer afstoffen.

Bonus pack moet je niet installeren met Xtended Terran Conflict 2.0, veder moet je ook vanaf een schone installatie beginnen met installeren, dus zonder allerlei mods.
Tevens in de directory Types\TWareT.pck verwijderen en dan pas starten en een nieuwe game beginnen.

Xtended Terran Conflict 2.0 heeft de meest gangbare mods er al ingebakken zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thans op Twitter:

EGOSOFT GmbH ‏@EGOSOFT
Well now, what does this mean? http://soon.tm

soon.tm toont een X-Rebirth logo en een counter.
Met nog 3 minuten te gaan... :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TZqNvAgjIBlFOHivhVgWxBKR/full.png

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is de teller weg en staat er "15-11-13"
Dat wordt dus nog een drietal maanden wachten.

edit: Hee, een trailer.

Blijkbaar hebben ze de link geupload en toen de video naar youtube gepompt; even wachten dus nog. Amateurs, die hadden ze gewoon hidden kunnen zetten, uploaden, en dan bij de release even de link kunnen posten en het ding op "public" kunnen zetten. Maar goed, Egosoft, we zijn wel wat gewend :+

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
@Knettergek: Pssst ;)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 08-08-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar ik had geen zin een nieuw topic te starten en dacht bij mezelf "ik kwak het wel hier, dit komt bij mensen in hun post history en dan maakt anandus wel een keer een topic, die heeft toch niets beters te doen".

>:) it worx! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ware het niet dat dat topic al paar uur eerder was gemaakt, lazy you :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo blij met Rebirth dat ik van het weekend Albion Prelude gekocht heb ben ik maar weer eens een beetje aan het pielen geslagen in X3 :)
Afgezien van het feit dat ik weer naar bugfixscriptjes op zoek moet (m'n STs spelen uitsluitend nog met zichzelf, ondanks dat er zát te handelen is in de sectoren waar ze zitten) en iets meot gaan verzinnen op de game-breaking OP PBGs (die zullen wel vervangbaar zijn door iets anders met een modje, hoop ik) heb ik het al weer beter naar m'n zin dan Rebirth überhaupt ooit mogelijk zou kunnen maken.

Net m'n eerste 40 marines getrained, van de week als ik 's avonds tijd heb maar eens een paar TLs en/of M2s gaan proberen te cappen. Met m'n Centaur en een TP... en ik moet er een betje mee gaan opschieten want alles behalve Teladi wil me dood hebben, en in AP zijn er veel meer military patrols door anderman's sectoren en ik ben al ergens een complexje kwijt geraakt, dus er moet bescherming bij m'n factories en natuurlijk broodnodig gewroken worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

begonnen aan deze game. Veel negatieve reacties op Rebirth gelezen. En men, wat is het ingewikkeld. Ik vraag me af, of het op een gegeven moment nog wel leuk is? Je vloot zal een keer de pan uit rijzen, de inkomen bedraagt enkele miljoenen per uur of dan wel niet meer.. en niemand kan je nog een gevoelige tik uit delen. Wat maakt deze game ook verderop nog leuk?

Voorlopig vind ik het gaaf dat ik even een single play game heb gevonden en ik me niet hoef te meten met online mensen. Gewoon lekker in mijn remi de baas uit hangen :)

ps, fijne tuts van deze kerel: YouTube: CdrDave

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 22-01-2014 11:27 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naarmate je sterker wordt worden de plotmissies ook aangepast. Als jij met een enkele M3 aan komt kakken kun je veel dingen niet doen (het neerhalen van een vlootje capital ships wordt een uitdaging, bijvoorbeeld) maar als jij met een M2 met ondersteunende vloot op de proppen komt dan zul je merken dat je tegenstand ook bestaat uit kleinere en grotere vloten.
Het is wel een sandbox, dus vroeg of laat groei je eruit. Ik vind het zelf wel lang duren voor ik het gevoel krijg "en nu?" hoor, vooral sommige van die plot lijnen duren écht lang om doorheen te rellen en er zit nog het één en ander aan dingen in die je wilt hebben.

Maar vroeg of laat, waarschijnlijk laat, groei je er wel uit. Dan kun je opnieuw beginnen en bijvoorbeeld piraatje gaan spelen, of wat anders gaan doen. Maar dan ben je wel mákkelijk 100 of 200 uur verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RoyK schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:26:
[...] en niemand kan je nog een gevoelige tik uit delen. [...]
De moeilijkheid groeit met je mee.
Het aantal en soort vijandelijke schepen is afhankelijk van je eigen vloot.
Dus op een gegeven moment heb je capital ship battles enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

nou.. we zullen zien dan maar! Voorlopig worstel ik in de complexe materie. ben al 4 keer opnieuw begonnen haha. Ook heeft de game het moeilijk op 1920x1080 zodra er een menu open gaat. Dan stottert hij. Dus misschien in een iets lagere resolutie spelen.

ps, wat doet de functie" Run game in background"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als hij stottert wanneer je een menu opent ligt dat waarschijnlijk aan het feit dat hij aan het swappen is. Je geheugen lijkt dus vol te zijn? In elk geval moet dat niet aan je graka liggen (tenzij je wellicht op een antieke laptop zit te gamen ofzo, maar volgens mij deed jij grafisch boeiende dingen dus dat zal meevallen dan?)

Run in background kun je aanzetten als je wilt dat wanneer je alt-tabt het spel doorloopt. Bedoeld zodat je een lange reis op de autopilot kunt doen terwijl je even de pizzakoerier mailt/belt/whatsappt of je huishouden doet, maar wordt vooral gebruikt door mensen die een ST UT of factory aan het werk zetten, dan alt-tabben, en de volgende dag 12 miljoen op hun bank hebben voor nietsdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

aah just KnetterGek, dank je! Ik had al wat gehoord ergens inderdaad dat mensen de pc nachten lang aan staan en ondertussen gigantische bedragen binnen halen haha.

Ik bezit een iMac met een i5 3.1 ghz, 12 gig geheugen en draai de game op een stukje SSD. Het zou niet echt mogen denk ik. Maar misschien heb ik iets aan of uit gevinkt wat beter niet had kunnen doen.

In ieder geval lijkt het me een leuke afwisseling.. om zo op de zijweg te spelen. Ik ben nog even aan het uitpluizen of ik deze ook voor OSX kan bemachtigen.. want dan kan ik het af en toe even opstarten naast het werken, gewoon even 15 minuten mn hoofd legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

het komt er op neer dat je in het begin wel even een paar uur met trading bezig ben heh in je eigen universum (waar je start) met Ore en als het even kan zo snel mogelijk zo een software pakketje instaleren dat je ook stiekem Feul mee kan nemen. Is er ergens een beetje een vuistregel hoeveel credits je op je rekening moet hebben? Ik denk dat ik naar 2 trading toestellen wil gaan en dan op ore, fuel en energy cells heen en weer ga vliegen. en zo inkomsten op te bouwen. Maar.. moet eerlijk bekennen dat ik he wel een beetje langdradig vind. Steeds die vlieg momenten waar je een paar minuten moet wachten en je eigenlijk niet heel veel kunt doen. Je moet ook nog je schip in de gaten houden merk ik. De autopiloot vloog tegen een astroide aan en boem, game over! lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je enkel handelt dan ga je saaie vliegmomenten hebben. Als ik een saai vliegmoment heb dan kijk ik even op de sectormap wat er aan smakelijks in mijn buurt fladdert en dat wordt beschoten tot ze hun cargo uitpoepen en eventueel het schip achterlaten en hem peren in hun ruimtepakje.
Dan komt er meestal wel politie of sector security bij mutsen, die moeten dan ook dood en dan heb je nog wel mer cargo en soms een scheepje erbij. Dan vis je die space suits uit de ruimte (voor later) en claim je de eventuele schepen en containers met goodies (alleen het dure spul), je dumpt de wapens die je teveel gevonden hebt bij een niet totale vijand des doos-zijnde afnemer als je die kunt vinden en de gevonden voetgangers verkoop je als slaven aan de regionale piraat.

Of je kunt met ecells en ore tussen fabriekjes gaan pendelen inderdaad.

Als ik trader speel (meestal heb ik vrij snel een paar TSjes gekaapt, die laat ik dan traden) dan probeer ik een kleine 40K op m'n rekening te houden zodat je geld hebt om in te kopen, en terwijl zij het slome saaie pendelvluchtje doen ga ik even wat uitheemse volkeren afslachten. Even opletten wat je waar aanvalt natuurlijk: in Argon sectoren kun je Paranid stukschieten dat vind niemand erg, maar Boron beschieten levert problemen op (in mijn geval snel gevolgd door een allejezusgrote vloot Boron capships die mijn hele 1MJ schild-complexje deconstrueerden :( en als je terugschiet komt de politie zich ertegenaan bemoeien en tegen de tijd dat je alle rode dingetjes gesloopt hebt ben je nergens meer welkom in Argon space... :| )

Lesmateriaal:
http://rapidshare.com/files/254086378/Squiddy_EN.zip
Vervolgens de Advanced cursus:
http://rapidshare.com/files/254086377/Zen_EN.zip
Gevolgd door het vervolg (let op: hieraan pas beginnen als je de vorige af hebt! dit is een vervolg verhaal.)
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=248619&start=0

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

dank voor je quality reply.. het eerste wat in me op komt is: Men... waar ben ik aan begonnen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen met Litcube's Universe? :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste