Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:58:
[...]

bedoel je nu PRG of PBGs?
PRG is phased repeater gun. Dat is gewoon een snelvurend middellange afstandswapen wat dankzij z'n drie schoten tegelijk een geweldige raketten, drone en M5 stopper is. Uitstekende bewapening op turrets en lichtere fightertjes.
De PBG... Plasma Burst Generator...
/me is fan van die dingen om traders mee te ontdoen van hun schild. Zij poepen een setje fighter-drones uit, een jij roostert die zachtjes tot ze droog krokant zijn. No drones, no problem. :+
* dion_b is echt niet goed bezig laatste paar dagen |:(

PBG idd. Die vlammenwerpers.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:24

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Xenon ships are valued quite highly, especially by the Xenon themselves. The selfish bastards will do anything rather than give them up.

lol, heb er al zeker 7 gecapped, Paar L's en zooi M's
dingen verkopen leuk :)
had al het idee dat het fitten van die L vervelend zou worden. kortom, die gaat op de verkoop :D

Krijg net een missie een bootje op te halen. Een Nova.
reward, 100K schip prijs, ronde 1.6M ding zit op 50% hull... (reppen en tv kijken ftw :P )
choices choices... Als ik em niet in lever, bij wie krijg ik dan een rep loss? Bij de eigenaar van het station (teladi geloof ik) of bij het ras waar de opdrachtgever lid van is?

Heb ondertussen klein flootje aan schepen dus, aantal haulers overgekocht ook, en in het station weer verkocht (levert vreemdgenoeg altijd winst op) op gegeven moment mercury super hauler voor 150K. sure, waarom ook niet!
ding komt vast wel van pas. laat em wel lekker sector trader spelen. dacht ik bij de rest ook, alleen nog niet echt geduld gehad om ze de opdracht te geven en de mods te halen voor ze... (best buy/best sell mods enzo)

Als ik een fabriek neer plant, word die dan vanzelf aangedaan door freighters om hem te supplyen? bedoel, hij moet zen grondstoffen ergens vandaan halen... kweet ook niet wat de vraag is naar 25MJ shields, heb wel al fabriek gevonden die ze bouwt (4 sectors verder). kan evt grondstoffen aan gaan leveren, maar schepen cappen en defend missies/patrol sector missies leveren meer op. zeker in sectors waar grote bootjes rondvliegen (colussus etc)

Al met al heerlijk spel! morgen weer verder rellen :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:01:
reward, 100K schip prijs, ronde 1.6M ding zit op 50% hull... (reppen en tv kijken ftw :P )
choices choices... Als ik em niet in lever, bij wie krijg ik dan een rep loss? Bij de eigenaar van het station (teladi geloof ik) of bij het ras waar de opdrachtgever lid van is?
Ik geloof zelfs beide.
Heb ondertussen klein flootje aan schepen dus, aantal haulers overgekocht ook, en in het station weer verkocht (levert vreemdgenoeg altijd winst op) op gegeven moment mercury super hauler voor 150K. sure, waarom ook niet!
ding komt vast wel van pas. laat em wel lekker sector trader spelen. dacht ik bij de rest ook, alleen nog niet echt geduld gehad om ze de opdracht te geven en de mods te halen voor ze... (best buy/best sell mods enzo)
Blijf in de buurt van Earth, Home of Light, Legend's Home of Queens Dinges (rechts onder) dan is een jumpdrive nooit ver. Teladi equipment docks verkopen mk3 trade en best buy/sell software, evenals de toko in Home of Light. transporters wordt lastiger, dat is volgens mij alleen Home of Light en de Terran sectors.
Dan hoe fje niet zo ver te vliegen voor je software upgrades.
Je kan ook een m5je met jumpdrive gebruiken om de software te kopen en x-fer te doen naar je cargo schip. dat scheelt een berg tijd.
Als ik een fabriek neer plant, word die dan vanzelf aangedaan door freighters om hem te supplyen? bedoel, hij moet zen grondstoffen ergens vandaan halen...
nou ja vanzelf niet natuurlijk. Je moet je fabriek van geld voorzien, en van freighters. die geef je bij "homebase" de fabriek op, en dan zet je ze op Trade - buy ware for best price of sellw are for best price, dan geef je de ware aan, en dan gaan ze binnen het bereik van de fabriek (max numnber of jumps) met het geld van de fabriek (daarom moest er geld in) de nodige spulletjes kopen.
handiger is het bijbehorende fabrieken aan te knopen met een complex hub, zodat je minder freighters nodig hebt. Dit moet geen vraag zijn - dit staat letterlijk stap voor stap in de handleiding.
kweet ook niet wat de vraag is naar 25MJ shields,
Jij hebt toch schepen die die dingen nodig hebben? Zie daar je vraag :+
heb wel al fabriek gevonden die ze bouwt (4 sectors verder). kan evt grondstoffen aan gaan leveren, maar schepen cappen en defend missies/patrol sector missies leveren meer op. zeker in sectors waar grote bootjes rondvliegen (colussus etc)
ja maar je spaart wel knaken als je je eigen schilden gebruikt ipv gekocht spul. en je kunt je schilden altijd verpatsen bij military ooutposts en equipment docks, dus die dingen komen heus wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
TepelStreeltje schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:01:
Heb het daarnet 2* geprobeerd. Ik kreeg de opdracht om een Nemesis op te halen, claim en dan abort mission.
Voor zover ik kan zien verlies je niks reputatie maar zodra je uit de sector bent wordt het schip "aangevallen".
Wat je ook doet het schip is er sowieso aan, jammer :(

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

-AzErTy- schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:15:
[...]

Heb het daarnet 2* geprobeerd. Ik kreeg de opdracht om een Nemesis op te halen, claim en dan abort mission.
Voor zover ik kan zien verlies je niks reputatie maar zodra je uit de sector bent wordt het schip "aangevallen".
Wat je ook doet het schip is er sowieso aan, jammer :(
had dat in het begin, omdat ik niet optijd was, dat de missie dus failde.
later word idd je bootje aan snot geschoten.om die reden heb ik em direct in een station geparkeerd.
Kijken of hij nog steeds gesloopt word na een dag.
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:15:
[...]

Ik geloof zelfs beide.

[...]

Blijf in de buurt van Earth, Home of Light, Legend's Home of Queens Dinges (rechts onder) dan is een jumpdrive nooit ver. Teladi equipment docks verkopen mk3 trade en best buy/sell software, evenals de toko in Home of Light. transporters wordt lastiger, dat is volgens mij alleen Home of Light en de Terran sectors.
Dan hoe fje niet zo ver te vliegen voor je software upgrades.
Je kan ook een m5je met jumpdrive gebruiken om de software te kopen en x-fer te doen naar je cargo schip. dat scheelt een berg tijd.

[...]

nou ja vanzelf niet natuurlijk. Je moet je fabriek van geld voorzien, en van freighters. die geef je bij "homebase" de fabriek op, en dan zet je ze op Trade - buy ware for best price of sellw are for best price, dan geef je de ware aan, en dan gaan ze binnen het bereik van de fabriek (max numnber of jumps) met het geld van de fabriek (daarom moest er geld in) de nodige spulletjes kopen.
handiger is het bijbehorende fabrieken aan te knopen met een complex hub, zodat je minder freighters nodig hebt. Dit moet geen vraag zijn - dit staat letterlijk stap voor stap in de handleiding.

[...]

Jij hebt toch schepen die die dingen nodig hebben? Zie daar je vraag :+

[...]

ja maar je spaart wel knaken als je je eigen schilden gebruikt ipv gekocht spul. en je kunt je schilden altijd verpatsen bij military ooutposts en equipment docks, dus die dingen komen heus wel op.
Dank je voor de antwoorden!

moet bekennen dat ik niet heel enthousiast de handleiding heb doorgelezen, wel dat handbook dat op het forum van egosoft staat, maar ben meer van het vechten en minder van het traden :P dus heb het niet trade gedeelte niet bijster aandachtig doorgelezen.

Vond het beetje te grote gok om direct een shield fab neer te gooien... paar sectors verder is er al een station die ze maakt.
Heb op het moment sowieso niet genoeg geld om een complex te bouwen denk ik, zit op kleine 2M, station is misschien wel te doen.
geloof dat die ook wel in 1 van men haulers past. (mercury super freighter moet wel passen toch?)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:10:
moet bekennen dat ik niet heel enthousiast de handleiding heb doorgelezen, wel dat handbook dat op het forum van egosoft staat, maar ben meer van het vechten en minder van het traden :P dus heb het niet trade gedeelte niet bijster aandachtig doorgelezen.
Nou, ga dat toch maar even doen, ik heb namelijk geen zin het ding aan je voor te lezen.
station is misschien wel te doen.
geloof dat die ook wel in 1 van men haulers past. (mercury super freighter moet wel passen toch?)
Daarom dus. Lees om jezelf het leven makkelijker te maken die paar bladzijden handleiding ff door want je mist echt essentiële beginnerskennis over het beginnen met fixed assets.
Building Factories begint op pagina 36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:42:
[...]

Nou, ga dat toch maar even doen, ik heb namelijk geen zin het ding aan je voor te lezen.
[...]

Daarom dus. Lees om jezelf het leven makkelijker te maken die paar bladzijden handleiding ff door want je mist echt essentiële beginnerskennis over het beginnen met fixed assets.
Building Factories begint op pagina 36.
hehe, was het wel van plan hoor :) dont worry :)

dank je iig voor de info!

ps, zag je in squiddy's nieuwe topic :) gast schrijft echt tof :)
een van de redenen voor mij om toch meer tijd in het spel te steken :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik speel dit spel nu een paar uur voor het eerst. Speel de terran campaign en nu heb ik een hele lading xenon L's gecapped. Hoe kan ik nou zien of die fully equipped beter zijn als mijn sabre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UlyssesNL schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:19:
Ik speel dit spel nu een paar uur voor het eerst. Speel de terran campaign en nu heb ik een hele lading xenon L's gecapped. Hoe kan ik nou zien of die fully equipped beter zijn als mijn sabre?
Stats vergelijken. hoeveel hardpoints, hoeveel weapon power, hoeveel shield MWs, hoeveel speed, welke wendbaarheid, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of evt online een ship stats file voor X3TC opzoeken. Dat laatste neemt wel veel van de lol van het zelf uitzoeken weg. Ik heb zelf op een tweede PC naast waar ik gamede een spreadsheet met die zooi bijgehouden. Was soms even monnikenwerk, maar het gaf een stuk meer bevrediging ;)

Vergeet niet dat "beter" niet bestaat. Hooguit beter in iets. Wat het beste schip is voor een bepaald doel hangt af van die doel en jouw persoonlijke smaak en speelstijl. Als ik Khaak ga lastigvallen doe ik dat in een ander schip dan als ik ga proberen Piraten te capturen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik gebruik zelf deze site --> http://eng.x3tc.ru/ voor ALLE info.
Staat een kaart bij, stats van schepen, missiles, wapens, wares (dus het spul dat je kan traden), alle fabrieken/stations etc etc etc.

verklapt wel een hoop, maar soms ook handig om ff terug te zoeken wie/wat/waar ook al weer is :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik ga niet op een site de beste stats uitzoeken vant zoals dion_b al zegt neemt dat veel lol weg. Ik heb het ondertussen ook al gevonden en heb besloten mijn sabre te houden heb dus xenon L's verkocht a 500k each. Denk ik dat dat veel geld is maar het is dus eigenlijk helemaal niks :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-09 12:06
UlyssesNL schreef op zondag 01 februari 2009 @ 02:11:
Ik ga niet op een site de beste stats uitzoeken vant zoals dion_b al zegt neemt dat veel lol weg. Ik heb het ondertussen ook al gevonden en heb besloten mijn sabre te houden heb dus xenon L's verkocht a 500k each. Denk ik dat dat veel geld is maar het is dus eigenlijk helemaal niks :|
Als je echt een hele lading xenon Ls heb verkocht, dan zou je tenminste een paar mil moeten hebben. Dat is voldoende om aan bouw missies te beginnen. Daar ligt het echte geld. Ik heb bouw missies gehad waarmee ik wel 6 milj heb verdiend! :*)

Questie van bouwmissie aannemen (denk eraan dat je wel de station moet kunnen betalen!)
Naar de sector gaan met de shipyard die de station verkoopt die je nodig hebt.
TL schip huren die meestal in core sectors met shipyards rondhangen.
Vragen of de TL met de shipyard wilt docken, station kopen en daarna gelijk vragen of de TL naar de sector wilt gaan waar het station gebouwd moet worden.
Het station bouwen op de missie navbeacon. Bij het bouwen kan je met numpad de station plaatsen en insert gebruiken om de navmap te draaien van bovenaanzicht naar zijaanzicht.

Hiermee heb je zo 20 mil verdiend, die je kan gebruiken om een split elephant TL te kopen. Daarmee kan je bouwmissies in 5 minuten mee voltooien. Het geld stroomt zo binnen _/-\o_

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Ik ben al een tijdje op zoek naar PBG's maar geen flauw idee waar ik die dingen zou kunnen vinden/kopen. De enige fabriek is in een Pirate sector en daar ben ik niet zo bevriend mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, moet je maar vriendjes worden. Als het niet op de 'eerlijke' manier kan, dan moet je een pirate base binnen 3 sectoren vinden die'm voor je wil hacken (iirc een 'wit lampje' 'mission') :z

Edit:
En jawel, ben tegen m'n eerste mission bug aangelopen. Final Fury, mission drie.

spoiler:
Bescherm een TL die drie mijnen moet plaatsen in Unknown Sector boven Argon Military M148 dat krioelt met Khaak. Als de Khaak de TL te pakken krijgen spawnt bij een van de gates een nieuwe. Zelfs met vrij grof geschut (zelf in een Vidar met m'n Panther als backup om Corvettes aan te pakken) gaat de TL er meermaals aan. Maar eindelijk krijgt eentje z'n tweede mijn geplaatst. En dan...

Dat kloteschip is naar de sector ernaast gevlogen, vliegt daar rondjes en weigert met mij te praten of iets anders.

Oplossing is om'm te vernietigen. Helaas is de sector zodanig bewaakt dat er 'spontaan' niets gevaarlijks doorkomt, dus ik zal het zelf moeten doen. Morgen kijken of ik een zo reputation-friendly manier mogelijk kan verzinnen om een ongelukje te veroorzaken...

[ Voor 69% gewijzigd door dion_b op 02-02-2009 00:42 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b bouw een Mine (maakt niet uit wat voor, mits je begrijpt dat het geen explosief ding moet zijn maar zo'n enorme steen met zo'n blikken torentje d'r op) en tractor die tegen de TL aan :+

Overigens, echte mannen doen die missie zonder dat die TL dood gaat ;)
moet je maar geen mietje noemen :+

Ik heb m'n Terran game ff in de ijskast staan en ben als Tormented Teladi begonnen. Als je in 12 uur 2,5 miljoen bij elkaar harkt (lastig maar haalbaar) krijg je een Enhanced Kea, een gewone Kea met betere power, meer schilden, iets meer snelheid, en 750 cargospace wat voor een M3 best flink is ;)
/m is al weer piraatje aan het spelen, dit keer is iedereen hostile behalve Teladi en Boron, en Terran nog.
Dat is eigenlijk best kut, want ik kom er net achter dat ik voor een 25 MJ shield plant Split danwel Paranid vriendje moet zijn. Aangezien de Split me zelfs in hun Border sectors niet meer zomaar toelaten (don't fuck with my enhanced Kea, laten we zeggen) moet ik me tijdelijk als Paranid vriendje gaan opstellen.

Ik had trouwens vet geluk in dit scenario - ik begon en ving binnen een half uur een M3 met twee HEPTs en een 25 MJ schild intact, en daarna twee High Tech Traders met een flink deel van hun cargo intact. alle cargo die de gedropt hadden bij elkaar geveegd, in een TS gepropt en die verkocht en hop, m'n eerste 2 miljoen waren daar. De rest deed zich aan toen ik een TM onder vuur legde en die sprong eruit bij nog 79% hull, met een cargobay driekwart vol met CIGs... m'n scheepje opgehaald voor die twee-en-een-half miljoen credits en direct in Queen's retribution een BoGas en een BoFu factory begonnen, met een complexje ertussen. m'n gejatte TS brengt eCells, m'n geroofde TM verkoopt BoFu, en binnen 6 game uur had ik m'n eerste stabiele inkomen, een vette M3, en dankzij een handige run op een tweede Weapons Dealer een cargobay vol Thunderbolt missiles... dan kun je met je M3tje assassin misies gaan doen - een wolkje raketten en een random M6 gaat eronderdoor.

Eigenlijk is opbouwen veel leuker dan een empire hebben vrees ik. MAar dat geeft niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:36:
dion_b bouw een Mine (maakt niet uit wat voor, mits je begrijpt dat het geen explosief ding moet zijn maar zo'n enorme steen met zo'n blikken torentje d'r op) en tractor die tegen de TL aan :+

Overigens, echte mannen doen die missie zonder dat die TL dood gaat ;)
moet je maar geen mietje noemen :+
:+

Ach, een Ore Mine M kost maar 4 a 500k ofzo, en ik heb al een Vidar in die sector die een TB bovenop zou kunnen monteren. Maar ik heb een gruwelijke rothekel aan mijnen slepen, dus allicht dat ik per ongeluk er met m'n Panther doorheen ga vliegen...
Ik heb m'n Terran game ff in de ijskast staan en ben als Tormented Teladi begonnen. Als je in 12 uur 2,5 miljoen bij elkaar harkt (lastig maar haalbaar) krijg je een Enhanced Kea, een gewone Kea met betere power, meer schilden, iets meer snelheid, en 750 cargospace wat voor een M3 best flink is ;)
/m is al weer piraatje aan het spelen, dit keer is iedereen hostile behalve Teladi en Boron, en Terran nog.
Dat is eigenlijk best kut, want ik kom er net achter dat ik voor een 25 MJ shield plant Split danwel Paranid vriendje moet zijn. Aangezien de Split me zelfs in hun Border sectors niet meer zomaar toelaten (don't fuck with my enhanced Kea, laten we zeggen) moet ik me tijdelijk als Paranid vriendje gaan opstellen.
Of als echte die-hard piraat gewoon M3s afknallen tot eentje een shield laat vallen danwel je er eentje capt met een shield :P

* dion_b is om deze reden trouwens meer privateer dan piraat, stuk makkelijker qua bevoorrading ;)
Ik had trouwens vet geluk in dit scenario - ik begon en ving binnen een half uur een M3 met twee HEPTs en een 25 MJ schild intact, en daarna twee High Tech Traders met een flink deel van hun cargo intact. alle cargo die de gedropt hadden bij elkaar geveegd, in een TS gepropt en die verkocht en hop, m'n eerste 2 miljoen waren daar. De rest deed zich aan toen ik een TM onder vuur legde en die sprong eruit bij nog 79% hull, met een cargobay driekwart vol met CIGs... m'n scheepje opgehaald voor die twee-en-een-half miljoen credits en direct in Queen's retribution een BoGas en een BoFu factory begonnen, met een complexje ertussen. m'n gejatte TS brengt eCells, m'n geroofde TM verkoopt BoFu, en binnen 6 game uur had ik m'n eerste stabiele inkomen, een vette M3, en dankzij een handige run op een tweede Weapons Dealer een cargobay vol Thunderbolt missiles... dan kun je met je M3tje assassin misies gaan doen - een wolkje raketten en een random M6 gaat eronderdoor.
\o/
Eigenlijk is opbouwen veel leuker dan een empire hebben vrees ik. MAar dat geeft niet :+
:z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:47:
[...]

:+

Ach, een Ore Mine M kost maar 4 a 500k ofzo, en ik heb al een Vidar in die sector die een TB bovenop zou kunnen monteren. Maar ik heb een gruwelijke rothekel aan mijnen slepen, dus allicht dat ik per ongeluk er met m'n Panther doorheen ga vliegen...
dát kost wel rank rating.
Oh trouwens, je ore mine gewoon direct op de TL bouwen is misschien ook wel een oplossing. numpad-5 bij het bouwen hangt de ore mine aan je cursor, en als je dan door de lijst met items in de sector scrollt zie je de mine ook springen. gewoon de TL kiezen en enter duwen, dan bouwt ie de ore mine midden in die TL... dat doet nog wel boem vandaag dan :+
Of als echte die-hard piraat gewoon M3s afknallen tot eentje een shield laat vallen danwel je er eentje capt met een shield :P
Eh, jaaaaaaaaahhh maaaaaaaaar dat duurt fucking eeuwen. Zo ga ik niet m'n vloot bevoorraaden. Ik heb alleen TSjes en M3tjes... ik krijg dat nooit aangesleept.
/me is om deze reden trouwens meer privateer dan piraat, stuk makkelijker qua bevoorrading ;)
Agree - 100% pirate ga ik ngo wel proberen maar... eerst m'n fabcomplex in Freedom's Reach opzetten. (daar komt niemand heen en je kan bij alle races de deur platschoppen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:34

SG

SG surft naar info hardewaren

Zelf speel ik dus humble merchant. Dat is dus heel relaxed. Meeste handelende rassen ben ik bevriend.

Maar ben dus vooral piraten aan het jagen en dan die Duke piraten.
Geprobeerd een Xenon PX te boarden met 4 sterren marines in Zyarths dominion. Dat lukte niet Na 4 pogingen. Marines: Alles 5 sterren behalve fight 0 tot 2. dat zijn dus 4 sterren marines.
Even bij Duke HQ langs gegaan om Zeus te boarden. Mijn eerste capital ship cap.
Eerste keer raak. Maar mijn Panter die op follow stond deed de sightseeing xenon route dus die wou ik er bij halen maar die bestond niet meer. Reload en weer gehaald.
4 pod alle marines over en geen doden. Lijkt me interresant om 20 marines in een keer fight skill te trainen.
Dan kwam na tijdje een 7de Nemises. Die ook even cappen maar 2 marines heefd dat gekost.
Hou me maar bij Zeus. Dat trainen duurt lang. Heb nu 2 nemises M6

Wat is nog meer makkelijk te boarden.

iig ga ik bij die andere piraten ook even bezoeken. De yaki laat ik nog even met rust.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ben lekker aant spelen met traden en kijken waar ik fabriekje neer kan gooien en vooral missies doen.
De argon vinden me al erg liev, wat wel goed uit komt, omdat ik een Heavy centaur prototype wil cappen van ze.
Hoe het cappen zelf werkt heb ik nog niet helemaal door (ja ok, boarding pods, maar dan moet je wel een Cap ship hebben...)

Als ik het goed heb moet je een TP vol met marines hebben, die er uit schoppen (geen idee hoe nog) als de shields down zijn van het schip dat je wil cappen.
Tevens is het wel slim om eerst de wapens en andere systems te slopen met Ion-Disruptors.

heb ik het zo goed?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Geen idee zo cap board ik space sheepjes niet. :)
Ik heb dus zo'n M7m Missile boardingpod capable ship.
ideaal voor carriers en battle cruiser te cappen aangezien die langzamer zijn.
en zo'n Hammer bij zo'n schip je aardig fijn gedoseerd de shielden kan neer halen met 20+ stuks en flail 5 of meer hem neer houd. en dat op 15 á 20km.
Ik vlucht zet op een rechtse in onscreen monitor en doe shift <F> zodat ik met zijn snelheid vlucht en dus de afstand constant blijft.
Escort M6's maak ik af. M7 want die zijn sneller.

Maar ja die hammer headjes vallen tegen je hebt er een aardig grote barrage voor nodig.

'n Duke pirate Zeus met escort en Prirate gallion met escort en de hammertjes zijn op.
Mijn broken twee delige fab mist wat Ore en ore is zeldzaam in die sector. Zal mijnen moeten zoeken in omliggende sectors om hem goed te voeden.
De andere complexen moet ik ook nog afmaken.

De andere M6 TM TP manier van boarden doe ik niet. Lijkt mij lastig.

Vraag mij af is zo'n M1 Gallion? een interresant ding of kan ik hem beter verkopen. Stat's zien er in game iig on interresant uit.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:08:
Ben lekker aant spelen met traden en kijken waar ik fabriekje neer kan gooien en vooral missies doen.
De argon vinden me al erg liev, wat wel goed uit komt, omdat ik een Heavy centaur prototype wil cappen van ze.
Hoe het cappen zelf werkt heb ik nog niet helemaal door (ja ok, boarding pods, maar dan moet je wel een Cap ship hebben...)

Als ik het goed heb moet je een TP vol met marines hebben, die er uit schoppen (geen idee hoe nog) als de shields down zijn van het schip dat je wil cappen.
Tevens is het wel slim om eerst de wapens en andere systems te slopen met Ion-Disruptors.

heb ik het zo goed?
Ongeveer. Ik weet niet wat SG zegt, maar zo cap ik in elk geval:

Ik prop mijn 5 beste Marines in m'n Vidar (M6 - kan 5 man marines in) en ga op zoek naar een hebbenswaardig scheepje in de categorie "groot". Eenmaal aangekomen strip ik daar de escorts vanaf (fighters zijn irritant) en ros ik het schild van de boot.
Dan zijn er twee opties:
Methode 1 - als het schip niet heel snel is en niet al te hard op je kan schieten, er voor gaan fladderen en met de autopilot "piracy" doen - dan board ie het scheepje. dit vereist wel dat het kreng stil ligt, en dat is vaak niet het geval. (Let op: als je het schip eerst een uurtje gezapt hebt met een ion disruptor wel, maar dat doe ik niet, want ik hou meer van...)
Methode 2 - het schip is sneller dan 23 m/sec, en je hebt geen zin het kreng anderhalf uur te zappen of je wilt graag wat van de spullekes hebben die aan boord zijn. Vlieg een eind weg zodat het schip je achtervolgt. schop met de Command console met Special Command -> 'launch marines' alle marine uit je bootje. Ze gaan met een slakkegangetje richting je doel... en je doel komt op je af. vlieg een stukje weg en hou je marines tussen jou en je doel. Zorg dat je het schild van je tegenstander onder de 10% hebt zodra die bij je Marines is. Zodra je hoort "allmost there" dan MOET dat schild METEEN naar de < 10% anders ben je je marines kwijt! zorg dus dat je dat haalt. (en niet met area-damage torpedos want dan ben je ook je marines kwijt :+ )
zodra je marines gezegd hebben dat ze er bijna zijn dan gaan ze aankomen, hoe snel het bootje ook is dat je wilt vangen. hou dat schild onder de tien procent tot je marines aan het vechten slaan, en neem dan gepaste afstand. Wacht tot ze klaar zijn (en hopelijk gewonnen hebben) en je hebt een bootje. Met 5 goed getrainde marines (minimaal 4 sterren op alles) heb je een behoorlijke kans om een M7 te vangen of een TL.
Als je een TP wilt gebruiken dan stap je daar in, schop je je marines eruit, stap je terug in je eigen schip, laat je je TP wegjumpen, en laat je je vijand dan alsnog met zonder schilden door je wolkje marines vliegen.

Methode 2 geeft goeie kans op schilden, wapens en cargo als bijvangst. Met een ION-D zap je die hele boot leeg dus kaap je alleen de boot en niets van de inhoud.

Ik heb nog nooit een M7M gebruikt met boardingpods. Dat maakt het leven wellicht eenvoudiger, maar je moet er eerst één zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

das dus het probleem :P
heb een klein vlootje aan M3's liggen en TS's, maar niets groters dan dat...

Denk dat ik dus maar ff snel een TP moet kopen en het handmatig doen.
Maar schiet zo'n boot dan niet je marines naar de getver?
heb soms al moeite met een M6 tanken in men Nova Raider, dus ik kan niet de schoten vangen terwijl men marines naar binnen proberen te gaan...

Maar om nou een uur om bootje te gaan schieten zodat hij niets heeft om men marines mee neer te schieten...
bleh...

Misschien anders eerst maares een TL proberen, die hebben hopelijk minder goeie defences... (vast niet :S )
Kan ik die ook direct gebruiken om de station build missies te doen.

Heb ook besloten dat ik wat fabriekjes en mijntjes in de zuidelijke regionen van Argon core space ga neer zetten.
werkelijk ALLES heeft een tekort aan Energy cells, dus ik denk dat ik klein complexje ga bouwen wat energy cells aanlevert.

Geloof dat ik dan al direct aan een Loop moet gaan denken wil het echt (ziekelijk veel) geld opbrengen.
maar goed, eerst maar beginnen met een Silicon mine en een SPP der aan vast.
nog ff uitzoeken welke het beste past bij een L silicon mine...

edit:
net ff zitten kijken naar de stats van de TL's, en denk dat ik toch maar voor een argon mammoth ga.
kan de rep loss wss wel hebben (zit op de max rep).
evil plan, ik vraag of hij mee wil naar een sector waar geen politie rondvliegt :P

[ Voor 40% gewijzigd door TepelStreeltje op 04-02-2009 13:05 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:59:
Denk dat ik dus maar ff snel een TP moet kopen en het handmatig doen.
Maar schiet zo'n boot dan niet je marines naar de getver?
Alleen als je de marine echt HEEL PRECIES tussen jou en de vijand houdt :+ hij mikt er niet op.
heb soms al moeite met een M6 tanken in men Nova Raider, dus ik kan niet de schoten vangen terwijl men marines naar binnen proberen te gaan...
oh oh oh... regel een M6 voor je aan het grote spul begint. Eén goeie hit van een M7 en je bent space dust nl.
Maar om nou een uur om bootje te gaan schieten zodat hij niets heeft om men marines mee neer te schieten...
bleh...
Vandaar dus methode 2 :+
Misschien anders eerst maares een TL proberen, die hebben hopelijk minder goeie defences... (vast niet :S )
Kan ik die ook direct gebruiken om de station build missies te doen.
Er zijn in Core sectors civilian ships te vinden op basis van de TL. de Arena, de Casino, enzovoorts zijn allemaal TLs (je kunt ze ook moeilijk missen.)
Civilian ships hebben normaliter geen wapentuig aan boord, maar ze rennen hard weg als je d'r op gaat knallen dus methode 2 werkt niet en je vervalt in methode 1 zonder het schieten met ion-d... het kan goed hoor, maar het gaat wel frustrerend zijn de eerste paar keer.
Heb ook besloten dat ik wat fabriekjes en mijntjes in de zuidelijke regionen van Argon core space ga neer zetten.
werkelijk ALLES heeft een tekort aan Energy cells, dus ik denk dat ik klein complexje ga bouwen wat energy cells aanlevert.
OK, in President's End wat silicon mines, 5 crystal fabs, een solar Powerplant XXL en 2x cattle ranch L en 2x cahoona bakery L en de hele Argon sector is voorzien... ;)
Geloof dat ik dan al direct aan een Loop moet gaan denken wil het echt (ziekelijk veel) geld opbrengen.
maar goed, eerst maar beginnen met een Silicon mine en een SPP der aan vast.
nog ff uitzoeken welke het beste past bij een L silicon mine...
Zie boven.
edit:
net ff zitten kijken naar de stats van de TL's, en denk dat ik toch maar voor een argon mammoth ga.
kan de rep loss wss wel hebben (zit op de max rep).
evil plan, ik vraag of hij mee wil naar een sector waar geen politie rondvliegt :P
dat wil ie niet... tenzij je er één huurt en die daar naartoe laat vliegen natuurlijk. Vanav Cloudbase South East naar Farnham's Legend bijvoorbeeld O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

dat was men plan, naar Savage spur ofzo, maar Farnham's is NOG simpeler :P

Net al uitvoerig gebruik gemaakt van zon TL, paar missies gedaan met stationnetje bouwen, en om wat van men eigen stations neer te plempen.
Heb gekozen voor een Silicon mine in Ore. Ding heeft een yield van in de 60.
Moeten alleen Energy cells in om hem te laten produceren... (ff niet bij stil gestaan...)
Dus heb maar direct crystal Fab M der aan vast geplakt met een hub er tussen (spaghetti plex incoming!) het bouwen van zon complex is wel erg omslachtig. ze hadden er beter een remote camera bij kunnen doen, zodat je overzicht hebt... maar goed.
Fabje moet natuurlijk weer vreten hebben, dus moet cahoona bakery en steak farm aan vast.
en dan natuurlijk nog een SPP....
kortom, geintje van 40M...

Ik had hoop dat ik het met 10M zou redden...

Waar ik echt compleet geen moer van snap is hoe je zorgt dat je eigen freighters die stations laat bevooraden.
duurde al ff voor ik door had hoe ik de begin voorraad energy cells van men frieghter over kon zetten op het station zelf...
Heb nu maar 1 trader als sector trader ingezet, maar heb niet het gevoel dat dit gaat helpen...

In ore belt zit een SPP, dus opzich moet hij daar voorraden vandaan kunnen halen.
en kan opzich mijn crystals ook aan hem leveren om zo dus weer energy cells terug te kunnen krijgen. (heb wel klein beetje nagedacht over waar en waarom daar :P )

Na veel kutten dus een klein plexje en nog 4M op de bank...
zit te twijvelen wat ik er nu aan vast moet plakken, voedsel spul of klein beetje doorsparen voor een M SPP (zonder vreten werkt het niet, maar zonder energy cells werkt het al helemaal niet!)

bleh, vind het vrij ingewikkeld en niet erg natuurlijk werken, het hele plex gebeuren...
heb ook al guides gezocht, het beruchte X3 handbook bijv, maar daar word ik ook niet erg veel wijzer van. Dus als je nog verdere tips en hints heb beste knetter_gek, heeeeeeeel graag!

ohja, presidents end is 1 grote graveyard.
shitload station en ship debris :D (kan je daar nog wat mee trouwens?? resources uit halen ofzo?)
moest er voor een missie een weapon component fabje neer zetten, maar voor de rest is het leeg :)
shit, zit dus 1 45yield asteroid in presidents end... is het slimmer om overnieuw te beginnen in P's end?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:58:
Ongeveer. Ik weet niet wat SG zegt, maar zo cap ik in elk geval:
Wat ik zeg in kort:
Methode A Longdistance Corvette + Capitalship pod boarding met M7m
Methode B Longdistance M6 pod boarding. 2 á 3 M3 met shield down attack command + M7m.

Ben laat met boarden begonnen dus had al wat kapitaal want zo'n M7m is nogal een duur fregat.
Daarnaast een fatsoenlijke missile suply complex is ook zeer gewenst en kost ook aardig wat.

Die met M6 TM TP boarding fase heb ik maar overgeslagen :)

Voordeel van TP is die kunnen 10 marines onboard hebben.
Maar die scheepjes zelf kunnen niet veel hebben. Maar zijn ook betaalbaar.
Iluguana Vanguard TP is de snelste TP en kan ook beetje bewapend worden.
Maar die gebruik ik meer als Marines supply buffers bij trainings kampen.

Iemand die TM gebruikt?

Nu nog op zoek naar unieke capitals.

Edit:
Kom ik in oostelijke piraten sector 'n M2 Briggantine M1 gallion en M7 tegen. Methode A op los gelaten na eerst de fighters en M7 te killen.
Eerst de snellere M1 met 2 pods daarnaa de M2 ook met 2 pods.
Die zijn erg makkelijk te boarden. Denk dat het ook met één pod mogelijk is.
Was ik even mijn marines aan het checken en de info list. Wat een lange lijst.
Blijkt die M2 26 IBL en 12 nog iets anders te hebben :)
Mijn M7m is nu aardig Hammer leeg en nog wat flais over.
Moet dus eerst weer wachten op een nieuwe missile load.
En ga dus weer iets anders ondertussen doen. Mijn complexjes afmaken.

[ Voor 24% gewijzigd door SG op 05-02-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tular
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-08-2022

Tular

Druid 79 - Aggramar (retired)

Gisteren tijdens het doen van een mission in de Terran Storyline heb ik met wat geluk een transport (mercury dacht ik) geclaimed. Ik deed de mission waarbij je pirates moet scannen op illegale wares en bij het afschieten daarvan sprong de piloot van de laatste transport eruit. De transport had nog maar 1 blokje hull dus die ga ik eerst repareren en daarna ben ik van plan hem in te gaan zetten middels mort.

Voorzover ik weet heeft de transport Trading system extension software nodig, het system een adv. nav. satellite en mijn huidige ship ook de Trading Software.

Eerst maar eens een trading empire opzetten voordat ik me op het capturen van scheepjes ga richten.

May you live in interesting times!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met één enkele MORT zet je niet snel een trading empire op. Het kan geen kwaad om ondertussen vrolijk nog een paar op dezelfde manier aan je verzameling toe te voegen. Dan heb je een stuk sneller een trading empire ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik weet van X3:R dat een 6% Dolphin de reparatiekosten hoger liggen dan de aanschafkosten... dus voordat je gaat repareren is het handig om eerst te kijken hoeveel een nieuwe kost.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Mja, tenzij je handmatig repairt wat mogelijk is sinds Terran Conflict... alleen kan het wel heel lang duren in sommige gevallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tular

Tular

Het zal waarschijnlijk handmatig repareren worden vanwege een gebrek aan cash (minder als 200k). Dat geeft me mooi een beetje tijd om wat andere dingen te doen (tv kijken, manual lezen, forum afstruinen).

Hij vliegt nu nog in Nathan's Voyage en de planning is om eerst naar PTNI HQ te gaan als er software nodig is. Anders vlieg ik hem naar Omicron Lyrae of Black Hole Sun om daar te gaan handelen. Beide sectoren hebben genoeg stations om mee te handelen dus daar verwacht ik wel een leuke start te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Heb mijn 2de boarded M1 Gallion gerepareerd.
Wat duurt dat lang, ondanks maar 94% hull.
Moet nog die Brigantine M2 doen 77% hull.

[ Voor 8% gewijzigd door SG op 06-02-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:17
Sfinx- schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:38:
Mja, tenzij je handmatig repairt wat mogelijk is sinds Terran Conflict... alleen kan het wel heel lang duren in sommige gevallen :+
Er is een mod om repair lasers te kunnen kopen, die mount je dan 8 op je M6 en vuren maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Dus ben ik ook maar begonnen met x3tc. Ik vond x3r ook vet, maar dat was in de tijd dat ik nog een 8600gt in m'n pc had zitten. Nu heb ik een 9800gt erin geprakt en loopt alles zeer gesmeerd (zelfde engine he).

Anyways, m'n aanpak is weer het zelfde als in x3r, lekker safe en simpel. beginnend bij manual trading, dan sector trading, en vervolgens ut. ik kan me alleen niet herinneren van x3r dat sector traders ook buiten hun sectors gingen traden, maar dat is dus bij tc veranderd? Verder heb ik eindelijk m'n 1e station kunnen bouwen, echter mis ik de optie om een hauler te assignen voor buy / sell orders, oftewel een ordinaire station trader.. Nu moet ik continue manual energy cells inslaan.

Ja die closed loop komt eraan, alleen mis ik wat geld :p. ik heb ook pas maar 3 trage sector traders. Toch weer een vette game om je tijd in te verliezen :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

als je ze ST's maakt gooi je der Trade software MK3 in. Op het moment dat ze dat hebben krijgen ze experience. en per level doen ze meer dingen erbij (zelf energy cells kopen, in naburige sectors kijken etc) en uiteindelijk, op lvl 8, kan je ze UT maken.

Bij mij gaat het best goed op het moment.
Leuk vlootje liggen,zooitje traders etc. Ben bijna helemaal verhuisd naar de Argon core sectors. daar ga ik nu 4 ST's aan het werk zetten.

Mijn complex werkt nog steeds NIET.
wss door het gebrek aan energy cells.
Ik had het denk ik beter pas kunnen doen op het moment dat ik een complete loop kon maken, heb nu maar 3 delen...

Tevens zit ik beetje vast. Ik vlieg in m'n nova en beter heb ik op het moment niet.
Ik wil meer! dus heb een TP gekocht, deze volg gestopt met Merc's en een TL vriendelijk gevraagd of hij ff in Farnham's legend wil gaan parkeren.
maar het cappen wil maar niet lukken... (zie ook X3 forum, loopt al topic van me :P )

iig, merc moeten levellen, dus ik ga nu gewoon bad boy uithangen en transports beroven en Pirate centaurs / caravals capturen.

Ik heb ook een TM nodig. Zo worden recovery missies eitje, en als ik voor iets een JD nodig heb kan ik die van de bootjes halen die ik in de TM laat docken :D

Had trouwens ook laatst ook een missie of ik ff een gestolen bootje terug wil halen.
Blijkt het een Kraken te zijn (M7)... compleet zonder wapens of andere systems! alleen shields...
kreeg de shields niet zo goed neer, en men TP was ook vervelend.... Missie was 250K waard, had dat ding GRAAG zelf willen hebben (iets met upgrade vanaf men M3 :P ) en de rep loss kan ik goed hebben atm.

Capturen blijkt een lastige hobby te zijn...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:21:
Mijn complex werkt nog steeds NIET.
wss door het gebrek aan energy cells.
Ik had het denk ik beter pas kunnen doen op het moment dat ik een complete loop kon maken, heb nu maar 3 delen...
Het staat met dikke vette koeieletters in je handleiding lieverd, en zoals gezegd ik wil je best helpen mar ik ga dat ding niet overtikken.
Op Pagina 42 staat in de Q&A precies jouw situatie en de oplossing. Koop een TS en mik er level 2 Trade software op. Lees pagina 42 aandachtig door en wordt in vijf minuutjes eigenaar van een lekker lopend Spaghettiplexje.
Tevens zit ik beetje vast. Ik vlieg in m'n nova en beter heb ik op het moment niet.
Ik wil meer! dus heb een TP gekocht, deze volg gestopt met Merc's en een TL vriendelijk gevraagd of hij ff in Farnham's legend wil gaan parkeren.
maar het cappen wil maar niet lukken... (zie ook X3 forum, loopt al topic van me :P )

iig, merc moeten levellen, dus ik ga nu gewoon bad boy uithangen en transports beroven en Pirate centaurs / caravals capturen.
Handiger is ze gewoon trainen. Pagina 50.
Capturen blijkt een lastige hobby te zijn...
Oh yes. Heel ernstig zelfs. Zó erg dat ik me afvraag waarom het zo moeilijk moet zijn. Je marines d'r uit trappen betekent dat ze op 2 km van je bootje in de ruimte zweven - waarom niet gewoon 5 meter achter je bootje?
Erikie schreef op zondag 08 februari 2009 @ 03:54:
Verder heb ik eindelijk m'n 1e station kunnen bouwen, echter mis ik de optie om een hauler te assignen voor buy / sell orders, oftewel een ordinaire station trader.. Nu moet ik continue manual energy cells inslaan.
trade soft mk2, homebase instellen op je factory, en trade orders geven. klaar. Handleiding paginag 42 zoals al eerder gezegd.
Erikie schreef op zondag 08 februari 2009 @ 03:54:
ik kan me alleen niet herinneren van x3r dat sector traders ook buiten hun sectors gingen traden, maar dat is dus bij tc veranderd?
ST laten traden tot ze leven 5 of hoger zijn, opnieuw sector trader commando meegeven, dan vraagt hij "hoeveel jumps" en tot zover buiten zijn huidige sector gaat hij kijken naar buy/sell mogelijkheden.
UT FTL, ST FTW.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 15:34 . Reden: Later als ik groot ben neem ik een typecursus. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Tja die complexen. Wordt er gek van.

Ben weer bezig om een eerste goede grote complex te bouwen. In Antigonal Memorial.
Voldoende sillicon en ore is dan belangrijk. Én alle mijnen erin.

Heb al 2 silicon mines en 1 ore in de complex maar de andere 3 willen er niet in. Elke keer als ik een fab in die richting maak wordt de hele of crusiale connectie layout aangepast. Wat opvalt is dat aardig wat fab's 3 nodes hebben. En de connecties verspringen met die Y koppelings fabs als ik een fab erbij richting mines zet. Maar de complex wilt die mines niet.

De complex heeft nu voor 'n free E-Cell loop minstens één van elke fab. Dus de complex loopt al stationair.

Nu nog 4 crystal fab richting de mines zetten en maar hopen dat die mines dan wel gelinkt kunnen worden.

Heb nu.
2 Sill L
1 Ore L
1 SPP XL
2 Crystal
2 Chelt L
2 Rastar L
1 25MJ shield.

2 Ore L en 1 Sill L nog los maar die draaien al.
Die heb ik al dicht bij de complex gesleept.

Die 6 mijnen zijn voldoende om 2 SPP XL te voorzien.

Ga maar eens even goed inlezen over complexen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:33:
[...]

Het staat met dikke vette koeieletters in je handleiding lieverd, en zoals gezegd ik wil je best helpen mar ik ga dat ding niet overtikken.
Op Pagina 42 staat in de Q&A precies jouw situatie en de oplossing. Koop een TS en mik er level 2 Trade software op. Lees pagina 42 aandachtig door en wordt in vijf minuutjes eigenaar van een lekker lopend Spaghettiplexje.

[...]

Handiger is ze gewoon trainen. Pagina 50.

[...]

Oh yes. Heel ernstig zelfs. Zó erg dat ik me afvraag waarom het zo moeilijk moet zijn. Je marines d'r uit trappen betekent dat ze op 2 km van je bootje in de ruimte zweven - waarom niet gewoon 5 meter achter je bootje?
Men plex heb ik niets meer mee gedaan, en heb manual gelezen hoor, maar dus geen drol mee gedaan. denk dat het bij een closed loop pas echt intressant word. (cattle dinges, cahoonya bakery, XL SPP, mine, en crystal fab) maar kost nu teveel.

en ben bezig met stuk of 20 marines te trainen, dingen vreten gelukkig geen geld, maar het gaat voorspoedig...

Wat is trouwens het verstandigst, om paar specialisten in hacken te maken en de rest meer te trainen in de andere skills? of alles gelijk maken?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:23:
[...]

dát kost wel rank rating.
Oh trouwens, je ore mine gewoon direct op de TL bouwen is misschien ook wel een oplossing. numpad-5 bij het bouwen hangt de ore mine aan je cursor, en als je dan door de lijst met items in de sector scrollt zie je de mine ook springen. gewoon de TL kiezen en enter duwen, dan bouwt ie de ore mine midden in die TL... dat doet nog wel boem vandaag dan :+
Alsnog geen zin gehad om met een mine te kloten. Heb met m'n Panther de Mammoth kapotgevaren. Kostte me 1% Argon rep, verder niets. Vervolgens respawnde hij op de juiste plek en kon ik de mission afmaken, wat een stuk meer rep opleverde :)

Nu voor de volgende uitdaging: op zoek naar EEMPC voor m'n Springblossom :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SG: de afstand van je complex hub tot de mijnen bepaalt of ze d'r in kunnen. Dat kan dus of altijd of nooit. Als het niet gaat moet je met een tractorbeam je mines naar je complex toe slepen.

Tepel: als je ecells invoert naar je plex gaat het vanzelf produceren en ga je rijk worden. 2 traders is alles wat je nodig hebt.
dion_b schreef op maandag 09 februari 2009 @ 01:07:
Nu voor de volgende uitdaging: op zoek naar EEMPC voor m'n Springblossom :P
Die vind je niet. Sowieso is dat schip niet geweldig. Omdat je er geen EEMPC voor vindt hou je het op MAM launchers en Starbursts. Daarmee is cappen echter een pure ramp. Bovendien deden bij mij de Starbursts geen schade... Ook een beperking :+
Na een poosje spelen met de Springblossom ben ik toch maar weer in m'n Vidar gekropen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ach, steeds in dezelfde ship vliegen is sowieso saai. Ik kruip nog regelmatig in m'n Chimera (standard, de "Enhanced" is wmb te traag) om klein grut te jagen, en ben nu tussendoor bezig om een Skiron te outfitten met 8x ID op de main guns. Idee is om schepen waarbij de equipment me geen zak kan schelen makkelijk capbaar te maken. Dan gewoon met een TP langs komen wandelen en klaar is cap. Lui? Zeker. Verspillend? Absoluut. Effectief? Ook >:)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik heb me nu ook een Skiron aangeschaft, na een beetje sparen :+ Niet zo eenvoudig om dat ding volledig te equippen, ik zit al een paar uur rond te vliegen op zoek naar 200MJ shields. Overal uitverkocht :X

En dat ik deze hard nodig heb, was me vrij duidelijk na mijn eerste defend missie in de Skiron, met slechts 1x 200MJ shield en verder 4 HEPT's en 1 PRG in de rechter en back turrets. Kleintjes vlogen langs me (en werden rap opgekuisd door mijn wing pilotes die ik bij het station achtergelaten had).

M4's en M3's schoten mijn shield kapot in no time, gelukkig kon ik de laatste afknallen voor mijn volledige hull weg was. Resulteerde achteraf in een dikke 45minuten handmatig repairen |:( Ben dan rap overgeschakeld naar een M3 om de M6jes af te maken die er nog aankwamen.

Ik moet dus wel nog even wennen aan het feit dat zo'n M6 veel kwetsbaarder is en dus niet zomaar alle inkomende fire kan dodgen. 1GJ aan shield zal ook al helpen ipv de huidige 200MJ. En mijn turret slots zo rap mogelijk vol krijgen, voor missile defense en kleiner grut af te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 07:48:
SG: de afstand van je complex hub tot de mijnen bepaalt of ze d'r in kunnen. Dat kan dus of altijd of nooit. Als het niet gaat moet je met een tractorbeam je mines naar je complex toe slepen.
Dus de afstand tot de hub. Dat klinkt aan nemelijk want de hub zit aan de andere kant van de complex en er een stuk vanaf.
Daarnaast kan je ook complexen koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfinx- schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:14:
Ik heb me nu ook een Skiron aangeschaft, na een beetje sparen :+ Niet zo eenvoudig om dat ding volledig te equippen, ik zit al een paar uur rond te vliegen op zoek naar 200MJ shields. Overal uitverkocht :X

En dat ik deze hard nodig heb, was me vrij duidelijk na mijn eerste defend missie in de Skiron, met slechts 1x 200MJ shield en verder 4 HEPT's en 1 PRG in de rechter en back turrets. Kleintjes vlogen langs me (en werden rap opgekuisd door mijn wing pilotes die ik bij het station achtergelaten had).

M4's en M3's schoten mijn shield kapot in no time, gelukkig kon ik de laatste afknallen voor mijn volledige hull weg was. Resulteerde achteraf in een dikke 45minuten handmatig repairen |:( Ben dan rap overgeschakeld naar een M3 om de M6jes af te maken die er nog aankwamen.

Ik moet dus wel nog even wennen aan het feit dat zo'n M6 veel kwetsbaarder is en dus niet zomaar alle inkomende fire kan dodgen. 1GJ aan shield zal ook al helpen ipv de huidige 200MJ. En mijn turret slots zo rap mogelijk vol krijgen, voor missile defense en kleiner grut af te knallen.
Verbeterpuntjes:
- Schilden kopen faalt. Regel een paar shield production fabs, maak er een Plexje van en hang er desgewenst een ore mine, food production chain en eventueel energy cell producion loop aan.
- Wapens proberen te kopen faalt idem. Maak je eigen fabrieken.
- Corvettes hebben knetterdikke schilden nodig, omdat ze minder snel en minder bewegelijk zijn dan een M7. Bovendien komen ze power tekort. Rust je turrets uit met snelle wapens, bij voorkeur de PRG, om missiles en fighters van je af te houden. Zet aan de voorkant het zwaarst haalbare geschu op je dop en gebruik dat om zwaar spul uit te schakelen. Gebruik indien mogelijk een mix van projectile en energy wapens om te zorgen dat als je turrets je energy leegtrekken je nog altijd vijanden kunt afhouden.
- Een M6 zonder snelle raketten is zo goed als dood als hij door een capabele wing M5 fighters aangevallen wordt. Zorg dus voor Wasps om de lichte fighters van je lijf te houden en mosquitos voor de MK 1 fighter drone. (de MK2 schiet je met je turrets de poeier in, net als M4 fighters.)
- Een fighter escort is zoals je al bemerkt hebt absoluut van levensbelang als je een gemende groep aanvalt (tenzij je voldoende raketten mee neemt... een honderdje of twee.)

Last but not least: gebruik Corvettes voor sector patrols en zet jezelf zsm in een M7. Laat jezelf bevoorraden door een TS die je in-sector laat komen als je wat nodig hebt en dan weer weg laat jumpen.
SG schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:27:
[...]

Dus de afstand tot de hub. Dat klinkt aan nemelijk want de hub zit aan de andere kant van de complex en er een stuk vanaf.
Daarnaast kan je ook complexen koppelen?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Euhm, dat is ongetwijfeld not-done als je in de miljoenen zwemt om rap wat "plexjes" te fixen maar in mijn geval dus niet :P Maar goed, ik hoop met deze grote jongen rapper geld in te zamelen, wat dan weer kan gespendeerd worden aan infrastructuur (ik heb momenteel slechts 1 schamel fabriekje).

Bedoeling is om uiteindelijk in elke turret (left, right, back) 2 PRG's te plaatsen, met de back op missile defence en de andere op attack all enemies. Vooraan heb ik momenteel 4x HEPT, echter aan het overwegen om daar CIG's en eventueel 1 of 2 ID's bij te knallen of door te vervangen. Ben nog niet van plan om de held te gaan uithangen met boarding van capitals dus die laatste zijn niet echt prioritair.

Edit: en net 4 200MJ shields gevonden, klaar voor een tweede vuurdoop >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Sfinx- op 09-02-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sfinx- schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:19:
Euhm, dat is ongetwijfeld not-done als je in de miljoenen zwemt om rap wat "plexjes" te fixen maar in mijn geval dus niet :P Maar goed, ik hoop met deze grote jongen rapper geld in te zamelen, wat dan weer kan gespendeerd worden aan infrastructuur (ik heb momenteel slechts 1 schamel fabriekje).
In X3TC is combat echt *de* manier om geld te zamelen. Je kunt met een enkele sector defense missie (sinds 1.4 daadwerkelijk speelbaar) makkelijk meerdere miljoenen binnenhalen.
Bedoeling is om uiteindelijk in elke turret (left, right, back) 2 PRG's te plaatsen, met de back op missile defence en de andere op attack all enemies. Vooraan heb ik momenteel 4x HEPT, echter aan het overwegen om daar CIG's en eventueel 1 of 2 ID's bij te knallen of door te vervangen. Ben nog niet van plan om de held te gaan uithangen met boarding van capitals dus die laatste zijn niet echt prioritair.
Laat ze dan zitten. Bij 'normaal' gebruik zijn het ondingen - ze vreten energie, springen over op friendlies en kloten met je targetting.

Sowieso zou ik afraden meer dan twee type wapen te nemen op een schip. Bij de Skiron ga ik (als ik niet M7s of groter ga roosteren met ID) HEPT en PBG voorin monteren en idd PRGs in de turrets. Dan nog, het is IMHO geen ideaal player ship. Het is een stuk minder wendbaar dan zelfs m'n enorme Panther. Wat dat betreft valt qua M6 de Vidar niet snel te overtreffen (behalve als je M5 zwermen tegenkomt...) - de enige M6 die wendbaarder is dan een vrachtschip 8)7
Zo moeilijk zijn ze niet te viden. Ook de wapens zijn goed te doen, al moet je voor PBG en IBL geduld hebben - gewoon een TS in een van de weinige fabrieken parkeren en opkopen zodra ze beschikbaar komen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfinx- schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:19:
Maar je kon wel een M6 OTAS schip kopen... Dat lijkt me een fout in je prioriteitstelling dan :+

Dat is trouwens gewoon een keuze hoor - maar ik regel altijd zsm een paar food-o-plexjes in Core sectoren van bevriende races om geld in te zamelen. (Een Food-o-plex: bio fabriek + food fabriek, één trader die ecells haalt en één die de food verkoopt). Het gaat je niet rijk maken (alhoewel in het begin van het spel een miljoen credits in een uur wel érg lekker is!) maar het houdt wel een gestaag inkomen op gang zodat je in elk geval genoeg knaken hebt om je schepen uit te rusten, ammo te kopen en je jumpende scheepjes van ecells te voorzien.

Ik zou die turrets allemaal op Missile defense zetten.Dan vallen ze alle raketten aan die op je af komen, en alle scheepjes die op jou gevuurd hebben. Met PRGs "attack enemies" gaan ze een M3 of M6 ontdekken en onder vuur leggen, en omdat dat kreng niet dood gaat gaan de M5jes ongestraft je Corvette te lijf. Bovendien ga je die Firestorm torpedo pas opmerken als het kutding aankomt... en dan hoeft 't niet meer.
dion_b schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:03:
Sowieso zou ik afraden meer dan twee type wapen te nemen op een schip. Bij de Skiron ga ik (als ik niet M7s of groter ga roosteren met ID) HEPT en PBG voorin monteren en idd PRGs in de turrets.
Ik heb in m'n Enhanced Kea op dit moment 2x PBG, 2x PRG en 4x HEPT. Dat is een mooie mix - meer dan 3 wapentypes wordt gekkenwerk. Als ik m'n andere fighters niet met minj PBGs had uitgerust had ik nu 2x PRG en 6x PBG gehad.
Dan nog, het is IMHO geen ideaal player ship. Het is een stuk minder wendbaar dan zelfs m'n enorme Panther. Wat dat betreft valt qua M6 de Vidar niet snel te overtreffen (behalve als je M5 zwermen tegenkomt...) - de enige M6 die wendbaarder is dan een vrachtschip 8)7
Said it before, say it again: de M6 is een bagger product dat vanwege zijn bezopen lage wendbaarheid het gat tussen de M3 en de M7 niet echt afdekt. Een goed player ship is eerder een snelle M3 dan een sterke M6. De Vidar is idd de enige uitzondering op deze regel, omdat hij wendbaar genoeg is om ook redelijk effectief M4tjes en met een beetje moeite M5jes uit te schakelen, naast zijn waanzinnige reactor die hem in staat stelt een M7 te ontdoen van z'n schilden voor je hoort "Attention. Energy low." :+
[...]
Zo moeilijk zijn ze niet te viden. Ook de wapens zijn goed te doen, al moet je voor PBG en IBL geduld hebben - gewoon een TS in een van de weinige fabrieken parkeren en opkopen zodra ze beschikbaar komen.
Eh, áls je economie niet te hard ontwricht is doordat één of andere linke lomperd alemaal transports aan het overvallen is natuurlijk :+
Maar dan nog, probeer jij eens een vlootje van een M6, 3x M3, 3x M4 en twee TSjes uit te rusten met gekochte spullen. Voor je alles bij elkaar hebt heb je een vermogen aan ecells opgestookt :( Dit is een min of meer "standaard" vlootje dat ik gebruik om 2 sector traders in een core sector te plaatsen namelijk: de M6 met een M3 en een M4 op sector patrol, en elke ST TS met een M3 en een M4 als bodyguards lekker door de sector laten tuffen. Als je ST TS mag gaan jumpen, de M6 de relevante sectors laten patrollen. (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Nou, ik ben best tevreden van m'n huidige setup (4x HEPT, 2xCIG, 6x PRG turrets). Even testje gedaan met defend missie, M4 of groter was getoast binnen enkele seconden, kleiner grut werd door m'n escorte vernietigd. Een probleempje echter, blijkbaar is de AI niet zo slim als ik, als er een M6 in de buurt komt van mijn M3 (die ik vroeger zelf vloog) moet ik 'm telkens handmatig wegsturen of ze worden afgemaakt :/ Kan je instellen dat een schip uit de buurt moet blijven van corvettes en groter?

Wat ik nog niet geprobeerd heb is om zelf een M3 te vliegen en dan mijn Skiron zijn ding te laten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:57:
[...]

Maar dan nog, probeer jij eens een vlootje van een M6, 3x M3, 3x M4 en twee TSjes uit te rusten met gekochte spullen. Voor je alles bij elkaar hebt heb je een vermogen aan ecells opgestookt :( Dit is een min of meer "standaard" vlootje dat ik gebruik om 2 sector traders in een core sector te plaatsen namelijk: de M6 met een M3 en een M4 op sector patrol, en elke ST TS met een M3 en een M4 als bodyguards lekker door de sector laten tuffen. Als je ST TS mag gaan jumpen, de M6 de relevante sectors laten patrollen. (
Ik heb geduld en laat ze gewoon een rondje varen door veilige space. Mijn Skiron heb ik eerst naar de HEPT fab in Aladna Hill gestuurd, dan naar de EQs in Light of Heart, Lucky Planets en Trinity Sanctum. Vervolgens via Paranid Prime (ivm vermijden Split Fire) naar Heart of Light voor Terracorp HQ (jumpdrive & transporter). Vanavond stuur ik'm naar Boron home space om de IDs te scoren.

Tegelijkertijd vliegen een paar Caiman SFs rond om spullen voor ST/UT te verzamelen enzo. Eens per zoveel tijd kijk ik gewoon wat waar rondhangt, koop ik iets en stuur ik ze naar de volgende halte :z
Sfinx- schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:04:
Nou, ik ben best tevreden van m'n huidige setup (4x HEPT, 2xCIG, 6x PRG turrets). Even testje gedaan met defend missie, M4 of groter was getoast binnen enkele seconden, kleiner grut werd door m'n escorte vernietigd. Een probleempje echter, blijkbaar is de AI niet zo slim als ik, als er een M6 in de buurt komt van mijn M3 (die ik vroeger zelf vloog) moet ik 'm telkens handmatig wegsturen of ze worden afgemaakt :/ Kan je instellen dat een schip uit de buurt moet blijven van corvettes en groter?
AI zuigt. Ik vlieg nauwelijks met wingmen behalve bij escort missions, waar ik meestal een grote schip op "Protect ..." heb staan en zelf pro-actief achter schepen aanga.
Wat ik nog niet geprobeerd heb is om zelf een M3 te vliegen en dan mijn Skiron zijn ding te laten doen...
Dat werkt beter, simpelweg doordat hoe groter een schip is, des te minder subtiel er gevlogen hoeft te worden. Dan nog heb ik bij zo rondvliegen vaak zat zelf hits gekregen van m'n escort. IBL en Flak doen pijn :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Heb eindelijk de mines in mijn complexje. Even de complex calculator raadplegen wat ik allemaal erin kan proppen. Heb iig al 2 SPP XL erin.

Deze zware complex word 'n fail / hammer M7m feeding complex. met 'n 25MJ verdwaald fabje

/edit:

Kom hier op uit:
Antigonal Memorial complex calculatie

Dacht dat het 2 * 64 sillicon mijnen waren maar die naslag site geeft 2 * 61silicon mijnen.

[ Voor 30% gewijzigd door SG op 10-02-2009 19:04 . Reden: Calculatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De grootste asteroiden daar zijn iig 61 Si

* dion_b is ook begonnen met daar te bouwen - heb al een Si mine L, drie flower farms L, twee oil refineries L en net een derde oil refinery en de eerste crystal fab gekocht.

Daar komen straks 5 crystal fabs en een SPP XL bij :)

Moet nog kijken wat hij daarna gaat doen - misschien ook Teladianium (Hub...), maar kan zijn dat ik eens wat ga doen aan de wapenschaarste in het spel...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Wat doet de yield van een asteroid eigenlijk? En is het belangrijk of je op een hoge yield asteroid een M, L of XL plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mines heb je alleen in M en L.

Type mijn icm yield geeft aan hoeveel Si of Ore er geproduceerd wordt, waarbij yield lichtelijk exponentieel werkt. Een 60 yield asteroid zal dus iets meer dan twee keer zoveel produceren als eentje met 30 yield. L levert 2.5x zoveel op als een M, dus eigenlijk wil je altijd L gebruiken (het verschil in aankoopprijs is sowieso klein).

Vuistregel is trouwens dat je per 10 yield 1 Crystal fab aan kunt sturen. Dus als je zonder tekorten een XL Solar Power Plant aan wilt sturen moet je een 60 yield Si asteroid hebben (want 6 Crystal fabs nodig), voor een L SPP heb je een yield van 30 nodig, en voor een M SPP is 20 genoeg (sterker nog, met 1 Crystal fab kom je al nagenoeg aan de benodigde Crystals, dus zou een yield van 10 genoeg moeten zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• SG

SG

dion_b schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:58:
De grootste asteroiden daar zijn iig 61 Si

* dion_b is ook begonnen met daar te bouwen - heb al een Si mine L, drie flower farms L, twee oil refineries L en net een derde oil refinery en de eerste crystal fab gekocht.

Daar komen straks 5 crystal fabs en een SPP XL bij :)

Moet nog kijken wat hij daarna gaat doen - misschien ook Teladianium (Hub...), maar kan zijn dat ik eens wat ga doen aan de wapenschaarste in het spel...
Ja kom aardig up to speed met complexen. Maar 2 * 3 extra was ook niet genoeg voor ene extra crystal fab. Slaat ook nergens op dat die alleen in M leverbaar zijn. L en XL zeer gewenst.
Nu moet ik voor SPP XL +XL en L 15 crystal fab er in pleuren. Heb al 11.
Ook 13 Chelt en rastar L 'n XL daarvan is dan ook wenselijk. Heb 3 van elk in L.

Heb 3 Terran mobile mining station TL om fab's aan te leveren
Met weer 3 chelt L en 3 Rastar L erin.

Maar mijn geld is verminderd de complex kost 255 mil. Moet weer geld vangen met boarden van M1+M2 :)
84 fabs! Als er meer typen in XL leverbaar waren zou dat aanzienlijk schelen. Ook in FPS.
Gefinancieerd met 2 M1 en 1 M2 Heb nog 2 á 3 capitals nodig voor de rest te financieren.
En nog 2 extra TL's
Heb weer wat flails en hammers beschikbaar :)

• Sfinx-
Ik zou wel 'ns een screenshot willen zien van jullie 'empires', klinkt allemaal zo groot en bombastisch :) Daarmee vergeleken ben ik nog maar een prille beginner :P

* Sfinx- gaat ijverig verder met defend missies die zo'n 2 mil per stuk opleveren

Volgende investering is i.i.g. een eerste complexje aan elkaar breien 8)

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:01
Ik ben begonnen met een solar power plant in Cloudbase South West aangezien daar enorm veel vraag was en omdat er in in Cloudbase South West, Red Light en Home of Light crystal fabs lagen waar ik mijn inkopen kan doen. Ik heb er een trader tegen aan gegooid maar ik snap het niet hellemaal. Ik zeg Best Buy en dan Crystals maar dan wil die dus naar Paranid Prime vliegen (trade station) om daar crystal in te kopen... Blijkbaar is het daar goedkoper, knap dat die dat weet omdat ik in Home of Light en Red Light een sat heb opgehangen, een van de 3 moet dan wel het goedkoopste zijn ipv een trade station lijkt mij :\ Anyway, achteraf kwam ik erachter dat die crystal fabs in de 3 sectors wel wat produceerde maar toch voor duur verkochten en vrij weinig stock hadden. Ik heb ook gezien dat je op je station iets in kan stellen kwa sell en buy waardes, wat zijn dit voor waardes? Gemiddeld, minimum, max? En wat is voor een solar power plant aan te raden kwa waardes in dat district? Nog tips voor deze locatie?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Verwijderd

Sfinx- schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:26:
Ik zou wel 'ns een screenshot willen zien van jullie 'empires', klinkt allemaal zo groot en bombastisch :) Daarmee vergeleken ben ik nog maar een prille beginner :P

* Sfinx- gaat ijverig verder met defend missies die zo'n 2 mil per stuk opleveren

Nou ja, bombastisch... als je wat poen hebt gaat het vanzelf harder en harder.
Ik graaf zo wel ff wat savegames op en maak een paar screenies voor je als je dat wilt.

edit:
het past niet in één shotje.
Hier is een PDFje.
Soepstengel schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:10:
Ik ben begonnen met een solar power plant in Cloudbase South West aangezien daar enorm veel vraag was en omdat er in in Cloudbase South West, Red Light en Home of Light crystal fabs lagen waar ik mijn inkopen kan doen. Ik heb er een trader tegen aan gegooid maar ik snap het niet hellemaal. Ik zeg Best Buy en dan Crystals maar dan wil die dus naar Paranid Prime vliegen (trade station) om daar crystal in te kopen... Blijkbaar is het daar goedkoper, knap dat die dat weet omdat ik in Home of Light en Red Light een sat heb opgehangen, een van de 3 moet dan wel het goedkoopste zijn ipv een trade station lijkt mij :\ Anyway, achteraf kwam ik erachter dat die crystal fabs in de 3 sectors wel wat produceerde maar toch voor duur verkochten en vrij weinig stock hadden. Ik heb ook gezien dat je op je station iets in kan stellen kwa sell en buy waardes, wat zijn dit voor waardes? Gemiddeld, minimum, max? En wat is voor een solar power plant aan te raden kwa waardes in dat district? Nog tips voor deze locatie?
JE factory staat op jump range 9 standaar.d Paranid prima is binnen 9 jumps, dus je trader neemt die mee als keuzemogelijkheid voor de goedkoopste inkooplocatie.
Aangezien een goeie tip is "begin in Couldbase South West geen power plant" omdat de crystal fabs daar helemaal niet produceren, is de handigste oplossing voor jou nu om te zorgen dat je je trader een jumpdrive geeft en hem op autojump instelt, en natuurlijk dat ie ecells moet inslaan voor 60 jumps. dan komt hij bij het afleveren van de crystal gelijk wat ecells halen voor z'n reisje naar de crystalwinkel. dan gata het redelijk snel en kan je powerplant wel wat op gaan leveren. Dan zou ik er ZSM een silicon mine aan hangen (die neemt ecells van je SPP en maakt er silicon van namelijk... en dat kun je verkopen aan de crystal fabs om de hoek!)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 22:00 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sfinx- schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:26:
Valt goed mee. Ik doe niet zo aan screenshots, maar kan het vrij makkelijk beschrijven:

Bankrupt Assassin start (MOEILIJK in TC :o )

Nu qua schepen:
Panther M7 (IBL voorop, verder flak)
Vidar MM6 (EMP overal)
Skiron MM6 (HEPT voorop, PRG elders, nog op zoek naar ID en PBG)
Orca & Mobile Mining meuk TLs
Chimera, Blastclaw Prototype, Cutlass M3+
Boa TM, Viper M8
Een paar SFFs als UT en Teladianium-inzameldingen, en dan nog klein grut (overwegend Kestrels die ik voor (asteroid) mapping & satellite bezorgdiensten inzet)

Qua fabs:
Teladianium complex in President's End (op basis van een 36 Si Asteroid iirc)
Teladianium, Energy, Silicon complex in Antigone Memorial (op basis van 61 So Asteroid)
en dan nog losse Spaceweed en Space fuel mini-complexjes (input energy, output dope) in de hub ;)

Onderschat niet hoeveel die dingen kosten. M'n grote kostte me 50M. Dat gezegd, in 1.3 dagen game time zou het zichzelf terugverdiend moeten hebben.

Maar goed, wat is 50M? Met name sector patrols zijn winstgevend. Bij mij spawnt meestal een M2 en wat M6jes. Netto winst zo'n 10M voor een single-sector, 15-20M voor een multi-sector patrol. Geld op? Even in Panther springen en een paar patrols doen :z

Ik zou aanraden een M7 te nemen voor je aan complexen begint. De Panther is wel zo makkelijk omdat het ook een hangar heeft, maar heeft als nadeel dat je geen main guns hebt (oftewel je bent van de AI afhankelijk mbt je front guns). Andere M7s kunnen geen fighters docken maar kunnen wel gewoon recht vooruit schieten ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

WTF de laatste twee screenshots, hoe groot is dat complex wel niet :X

Valt me op dat je 500 stations hebt, maar 1100 factories gebouwd?

Verder valt het me op dat je bijna 50% hit efficiency hebt. Ik haal 30% bij X3:R. Is dat hier anders?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hit efficiency hangt sterk af van welke wapens je het meeste gebruikt. KE en PBE raken nagenoeg altijd. EMP en HEPT zijn langzamer en missen dus vaak. Je kunt het alleen vergelijken als je beide dezelfde schepen met dezelfde wapens gebruikt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 01:55:
Hit efficiency hangt sterk af van welke wapens je het meeste gebruikt. KE en PBE raken nagenoeg altijd. EMP en HEPT zijn langzamer en missen dus vaak. Je kunt het alleen vergelijken als je beide dezelfde schepen met dezelfde wapens gebruikt.
En hoe je speelt. Ik hou er niet van gun energy te verspillen door op max range op dingen te gaan schieten dus ik probeer altijd op korte afstand te komen en dan vol de kraan open te draaien. Wat ook helpt is dat ik primair op dingen schiet die makkelijk te raken zijn (capitals, transports, corvettes).
Oh enne... Flails. Gewéldig voor je hit-ratio :+
Motrax schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:10:
WTF de laatste twee screenshots, hoe groot is dat complex wel niet :X
Als ik die vijf minuten in beeld heb gehad (met een paar frames per minuut...) dan crasht het spel wegens gebrek aan geheugen :+
Best groot dus.
Valt me op dat je 500 stations hebt, maar 1100 factories gebouwd?
Complex Construction Kits en factory build missions.
Verder valt het me op dat je bijna 50% hit efficiency hebt. Ik haal 30% bij X3:R. Is dat hier anders?
Ik vecht gewoon anders dan jij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Fucking zieke shit :P
maar wel mooi complexjes enzo, wat produceer je zelf niet echt? :P

eerste wat ik ga maken is men eigen energy cells complexje, en dan een 25MJ shield fabje der aan vast. ben al blij als ik dat werken krijg ^^ zon enorm complex als jij hebt komt later wel... ooit...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let wel dat dat niet hoeft - X3 kun je op veel manieren spelen, niet iedereen kiest voor monstercomplexen en economisch tycoonschap. Sterker nog, er zijn er die nadrukkelijk ervoor kiezen om geen stations te bouwen en alles vanuit de illegaliteit te doen.

Kortom, als jij er zin in hebt dat soort complex te bouwen (of de wat bescheidenere op practische productie gerichte gevallen die ik maak), doe het vooral, maar zo niet, ga het niet zinloos nastreven. Het is jouw spel :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me agrees. In die game, dat is m'n eerste game, ben ik begonnen met het doel het spel te leren kennen. Legaal traden, legale fabs bouwen, legaal m'n gevectsschepen inzetten. Een vloot van schepen, met carriers met fighters voor de verdediging en een kudde Boreas voor de aanval gewoon voor de leut. Ik heb in dat spel met eigenlijk iedereen goeie rating behalve de Kha'ak Xenon en Pirates. De lol zit er een beetje in om zonder vechten dat spel door te komen. Ik heb er zelf echt weken lang m'n Mercury SF gevlogen met een wing M6jes als bodyguard.

In m'n Terran Pirate spelletje gaat het allemaal anders, en nu in m'n Teladi pirate game ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ben met men eerste game bezig. denk dat ik ook daar ergens eindig :P spaghettiplexjes heb ik nog niet echt geld voor. maar met normale build missies haal ik ook al tussen de 500k en 3m op :D
zon beetje iedereen is nog friends (met uitzondering van Teladi en argon, die willen men baby's)
Nu ff bezig verder te gaan met het Terran plot bezig met de missie nogal veel schijnt te buggen... (jumpdrive dingen verkrijgen)

ondertussen beetje verder gegaan met dingen verzamelen, bootjes centraal regelen, missies, missies en nog meer missies...
Heb nu in Cloudbase SW een zooi schepen liggen en zooi gear. Wil wing van 3 Nova Raiders achter me aan hebben vliegen om men aarsch te dekken als dat nodig is :P

Cash gaat ook erg lekker nu, had net een Taxi missie, 1 persoon, 1.2M winst. moest binnen 30 minuten. Jumpdrive aan, en binnen 5 minuten was de teladi te plekken :D

Ook mooi, waren laatste 2 Titans bezig met een sector binnen vliegen, vanuit een gate dus.
Blijkbaar vonden ze elkaar én de gate ERG lief. bleef neits van over behalve een stapeltje crates :P (niets bijzonders derin helaas)

Wel op gegeven moment een groot bootje neer geschoten (laatste schot er op gelost, de sector police deed de rest)
kwam een leuke 3M aan capital ship guns uit :D

Is het dus idd zo dat als JIJ het laatste schot lost dat er dan meer loot uit komt?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 22:08:
ben met men eerste game bezig. denk dat ik ook daar ergens eindig :P spaghettiplexjes heb ik nog niet echt geld voor. maar met normale build missies haal ik ook al tussen de 500k en 3m op :D
In 1.3 waren de verdiensten nog in de regio van 100 tot 200 miljoen per station build missie...
O-)

Ik heb weer een mooi plekkie gevonden voor m'n Spaghettiplex in deze game. Achter New Paranid space zitten twe verlaten sectoren die mij prima bevallen, vooral omdat er één wel lekker wat steentjes bevat en daarbij een paar redelijke silicons. Middels de gepland te verkrijgen Xenon Hub wil ik dit ding dan aan m'n andere plexen voer, E-Cells en indien vereist Crystals en Silicon gaan laten leveren.

KnetPretPlex
Tamelijk ambitieus voor iemand die net z'n eerste TL gekocht heeft, maar ik heb al een kleine plexje en twee sector traders, plus een redelijk lopend handeltje in gevonden spullen (tussen Aladna Hill en Freedoms Reach zitten 3 sectors vol Weapon Dealers... ;) ) dus dit moet haalbaar zijn.
Ik heb al vast 30 lasertowers bij de ingang van de sector gedropd voor het geval er iemand ideeën krijgt. Ik heb de eerste 3 SilMine Ls geplaatst en een CCK zodat ik een hub heb. Met 2 miljoen op de bank wordt het toevoegen van een Bofu en BoGas fab + 3x CCK wat te duur, maar dat komt zometeen wel goed. De volgende stap daarna wordt een prijzige set 2x Crystal fabs en dan ff doorsparen voor een SPP XXL... en dan zijn we min of meer binnen en is het een kwestie van dingen toevoegen als het geld beschikbaar komt.
Beetje kut alleen dat die Paranid en Split me allemaal dood willen hebben, dus ik heb daar geen afzetmarkt...
Daar was dus die Xenon Hub voor.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

@KnetterGek

Ja te snel gepatch kwam erachter toen ik al 1,4 liep. Daarvoor 'n patrol missie over 3 sectoren gedaan was goed voor 109mil. Daarna is patrol een factor 10 gereduceerd.
Dus X3TC gamers van de eerste release dagen of 1st week, kunnen nu aanzienlijk ver zijn.

Voor mijn 84 * fab complex plannetje moest ik even geld verzamelen.
Mijn broken complex duo gaf weer een lading flails en hammertjes voor tweede boarding avontuur.
M1 Zeus, M1 Gallion, M2 Brigantine en 4 * M7 Carracks. 59 + 53 + 53 + 4 * 18 M = 237M ka-ching.
Alles gerepareerd tot 100% en kaal verkocht.

Mijn 20 M7m Cobra marines zijn nu 5 sterren. Alles wat je trainen kan is 5 behalve fight dat is 4 of 5 sterren.
Een dolende Q geprobeerd 5 keer maar met 20 marine haal ik Deck 2 cleared.
Ooit ook 'n P geprobeerd maar toen was de fight skill van 3 tot 0 sterren en max trained.
De volle 4*5 sterren marines in mijn panther gedroped.
En de Cobra aangevuld met vol getrainde maar noob fight marines 0 tot 3 sterretjes

2 extra Terran TL gehaald.
Complexje draaid al als energie loop.
Om het een goede start te geven zal ik eerst de food volbouwen 2 * 6 naar 2 * 13 stuks.
Dan de crystals 11 naar 15.
3 de SPP L
Dat even laten stabiliseren.
Dan zooi missile fab's 33 stuks

Om het soepel te laten lopen kijk ik ook even tussen door welke fab's in need zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door SG op 14-02-2009 23:30 . Reden: Quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Het spel is trouwens overal uitverkocht... Levertijd is nu bepaald op 1 juni volgens verschillende sites (bol.com en 12game.com). Waarom duurt dat zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wordt op de Egosoft fora ook nogal over gediscussieerd. Ego laat vrij weinig los, maar tussen de regels doorlezend is duidelijk dat de vraag aanzienlijk groter is dan verwacht (goed nieuws dus), maar dat hun distributeurs totaal niet in staat zijn daar zinnig op in te spelen :/

Enige keus nu is Steam, maar om de gebruikelijke redenen zijn er zat mensen die daar niet aan willen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
dion_b schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:35:
Wordt op de Egosoft fora ook nogal over gediscussieerd. Ego laat vrij weinig los, maar tussen de regels doorlezend is duidelijk dat de vraag aanzienlijk groter is dan verwacht (goed nieuws dus), maar dat hun distributeurs totaal niet in staat zijn daar zinnig op in te spelen :/

Enige keus nu is Steam, maar om de gebruikelijke redenen zijn er zat mensen die daar niet aan willen...
Gebruikelijke reden als in dat men graag een doosje en eventuele handleiding wilt. Echter kan je bij dit spel ook het argument meenemen dat je de beta patches niet kan gebruiken met de steam versie ;) Maja, beetje vaag dat het spel zo slecht uitgegeven wordt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Ik heb hulp nodig met die tractor beam.. hoe werkt die? ik zit al in m'n achteruitkijkcockpit (??! :) ) van m'n mercury, maar vervolgens als ik op de rechtermuisknop druk gebeurt er "NIKS". Tractor beam is wel installed. Moet ik een ander schip gebruiken?

-edit :)

anyway, ik heb dus een pos (player owned structure) geselecteerd, heb m'n aim laser lock op de pos, en probeer vervolgens het station te draaien met de tractor beam, zoeits wat ook in x3 reunion kon.

[ Voor 31% gewijzigd door Erikie op 15-02-2009 20:56 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"vrij weinig"
Dit soort vragen krijg ik op m'n werk ook wel eens. Ook daar is het antwoord "wat bedoel je PRECIES en kun je EXACTE details van je probleem geven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ik geloof dat ze een 2.0 versie willen releasen en daarom alles uit hebben laten verkopen (hebben ze bij X3R ook gedaan.)

Tot die tijd speel ik em illegaal, maar wil em wel orgineel hebben.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
TepelStreeltje schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:40:
Ik geloof dat ze een 2.0 versie willen releasen en daarom alles uit hebben laten verkopen (hebben ze bij X3R ook gedaan.)

Tot die tijd speel ik em illegaal, maar wil em wel orgineel hebben.
Same here, maar dan moeten ze zeker wel wat peformance foutjes weg werken die ik nu zelf heb weg gewerkt door bijvoorbeeld het exe bestand aan te passen voor >2gb memory truuk. Gisteren zat ik trouwens op 85% use of memory met in totaal 6GB aan memory :| Echt bizar voor een spel, heb ik nog nooit eerder gezien. (ja er liepen wel wat applicaties op de achtergrond maar de verbuikten niet ontzettend veel). Valt mij ook wel op dat het vaak ligt aan waar je rond vliegt, als het druk is dan zit ik dus op 85% memory use, is het rustig dan zit het rond de 50 a 60%.

edit: heb trouwens nu een crystal fab gezet in herrons nebula. Werkt tot nu toe lekker, alle benodigde resources zitten vrij dicht bij (binnen 2 jumps) en ik kan alles ook lekker verkopen binnen 2 jumps. Ben benieuwd wat ik hieraan ga verdienen!

[ Voor 12% gewijzigd door Soepstengel op 16-02-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tular

Tular

dion_b schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:38:
Met één enkele MORT zet je niet snel een trading empire op. Het kan geen kwaad om ondertussen vrolijk nog een paar op dezelfde manier aan je verzameling toe te voegen. Dan heb je een stuk sneller een trading empire ;)
Van het weekend had ik eindelijk weer eens tijd om verder te vliegen. Het ging alleen niet zoals verwacht. Toen ik een follow mission probeerde te doen en even niet op zat te letten, kwam ik te dichtbij waardoor ik die failde. Toen ik me omdraaide om terug te vliegen, kwam er ineens een pirate convoy langs (Hermes + 2x M5). Die Hermes is nu mijn 2de transportship en is ook op weg om als trader ingezet te gaan worden. De 2 M5's zijn in schroot veranderd. In de cargo zit 139 Teladianium, waar ik er 200 nodig heb voor een Terran Plot mission. Deze verkoop ik nu wel en op een later moment koop ik het wel weer in als ik verder met de Plot wil.

Daarna nog een recover-ship mission gedaan en in de sector waar hij heen moest tegelijk een defend base mission uitgevoerd. De pirates kwam op de mine af maar aangezien er een Teladi Condor in het system aanwezig was en me kwam helpen was deze mission ook zo gehaald.

De "Duke's" scheepjes staan op mijn KoS list. Jammer genoeg kon ik 1 freighter niet afschieten of capturen omdat die zonodig langs een M1 wilde en dat dus ook niet overleefde.

Voorlopig ben ik de trotse eigenaar van mijn Sabre, Vulture Hauler, Hermes en 2x M5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lasertowers zijn handige base defenses. Een stuk of twintig, dertig bij ene jumpgate en een paar scheepjes die collect wares doen en je wordt heel snel rijk :)
Wel sneu dat ze een Argon weapons dealer onder vuur leggen terwijl er een Boron Thresher voorlangs vliegt. Het goede nieuws, ik heb m'n eerste dooie M7 op het geweten. Het slechte nieuws, mijn KnetPretPlex moet even op pauze want de Boron vinden me niet meer zo heel erg lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het spel nu ook een dag of 3, inmiddels heb ik door dat met trader beginnen makkelijk is.
Wat ik gedaan heb is mijn shield verkopen, hierdoor had ik 40.000 credits om traden mee te beginnen.
Ben naar Ore Belt gegaan en ben daar Energy Cells en Ore in het system wezen verkopen. Na een paar uur had ik genoeg credits voor mijn 2e hauler. Deze heb ik Ore laten verkopen in Argon Prime en Home of Light, dit heb ik handmatig gedaan. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat ik Best Buy en Sell extension kon gebruiken. Deze gekocht voor beide schepen. Na een uur had ik 2 andere schepen erbij. Inmiddels ben ik aan het sparen voor 1 mil, ik wil de station build missies gaan doen... Heb daarvoor een super freighter gekocht en deze geupgrade met jumpdrive... Alleen alle missies zijn hard.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Als X3 TC 2.0 ook een DVD en DRM check loze versie wordt ga ik die ook weer kopen.
Soepstengel schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:46:
Same here, maar dan moeten ze zeker wel wat peformance foutjes weg werken die ik nu zelf heb weg gewerkt door bijvoorbeeld het exe bestand aan te passen voor >2gb memory truuk.
Staat in de Beta 3 en RC1 dat dat 2GB probleem is opgelost.
Moet sowie so wat Toner bestellen voor mijn excotische printer. Dan ook meteen 'n High-end kaart en sloot geheugen en mogelijk nieuwe voeding. Game lijkt ook Grafish zwaar.
Gisteren zat ik trouwens op 85% use of memory met in totaal 6GB aan memory :| Echt bizar voor een spel, heb ik nog nooit eerder gezien.
Ik heb maar 2GB?
Maar als je vista gebruikt die doet aan Superfetch. Die pre laad dus programma delen van popie apps. Vista houd je app gebruik bij.
(ja er liepen wel wat applicaties op de achtergrond maar de verbuikten niet ontzettend veel). Valt mij ook wel op dat het vaak ligt aan waar je rond vliegt, als het druk is dan zit ik dus op 85% memory use, is het rustig dan zit het rond de 50 a 60%.
Als ik naar mijn complex kijk of 'n paar fab uit die complex dan wordt het ook een responsloze nog net geen slide show experience.
edit: heb trouwens nu een crystal fab gezet in herrons nebula. Werkt tot nu toe lekker, alle benodigde resources zitten vrij dicht bij (binnen 2 jumps) en ik kan alles ook lekker verkopen binnen 2 jumps. Ben benieuwd wat ik hieraan ga verdienen!
Ik had al wat mini complexjes gedropt in astroid belt voor wat terran rep te kweken. Op een na is alles opeens groen. Het heeft nogal wat tijd nodig om te stabiliseren.

Heb eindelijk mijn Antigone Memorial Fail/hammer Complex af. En aangezien dat die al underconstruction gedeeltelijk al liep. Had ik al snel een lading voor mijn cobra en na een Split equipment dock droppen in een oost split sector. Moet toch wat pakeerplaats hebben voor mijn TL's Fresh capped fighters etc. Meteen weer op boarding jacht in Duke headquaters sector. Zie 3 big capitals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:31:
Heb het spel nu ook een dag of 3, inmiddels heb ik door dat met trader beginnen makkelijk is.
Wat ik gedaan heb is mijn shield verkopen, hierdoor had ik 40.000 credits om traden mee te beginnen.
Ben naar Ore Belt gegaan en ben daar Energy Cells en Ore in het system wezen verkopen. Na een paar uur had ik genoeg credits voor mijn 2e hauler. Deze heb ik Ore laten verkopen in Argon Prime en Home of Light, dit heb ik handmatig gedaan. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat ik Best Buy en Sell extension kon gebruiken. Deze gekocht voor beide schepen. Na een uur had ik 2 andere schepen erbij. Inmiddels ben ik aan het sparen voor 1 mil, ik wil de station build missies gaan doen... Heb daarvoor een super freighter gekocht en deze geupgrade met jumpdrive... Alleen alle missies zijn hard.
super freighter kan geen Station containers verplaatsen, houd daar wel rekening mee :)
Zo'n ding kan alleen in een TL (ding van 26M in de verkoop) je kan ze ook inhuren (dingen vliegen altijd rond in een system met een shipyard).

Mijn ervaringen met (very) Hard missies is dat ze goed te doen zijn, alleen de tijd nogal tight is :P
Jumpdrive enzo is wel handig om te hebben...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:04:
[...]

super freighter kan geen Station containers verplaatsen, houd daar wel rekening mee :)
Zo'n ding kan alleen in een TL (ding van 26M in de verkoop) je kan ze ook inhuren (dingen vliegen altijd rond in een system met een shipyard).

Mijn ervaringen met (very) Hard missies is dat ze goed te doen zijn, alleen de tijd nogal tight is :P
Jumpdrive enzo is wel handig om te hebben...
Ok... damn mooi kut..
Andere vraag, kan deze niet vinden in de guides: Waar kan ik jump beacons kopen?

En waarom werkt in mijn small mercury trade command software mk3 niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:34:
[...]
Ok... damn mooi kut..
Andere vraag, kan deze niet vinden in de guides: Waar kan ik jump beacons kopen?
Niet. Jump Drives kun je in Home of Light kopen bij Terracorp of bij Atreus in Queens Harbour of bij OTAS in Legend's Home of bij de Terrans bij de Earth docking bay.
En waarom werkt in mijn small mercury trade command software mk3 niet?
Zit je d'r zelf in? Dat gaat nl niet. Trade mk3 maakt Sector Trader en Universe Trader opties mogelijk - autonoom handelen. Autonoom gaat niet als jij d'r in zit dus mk3 trade moet in een andere freighter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

idd, gooi die software in een boot, ga naar trade en kies sector trade.
pak een sector met lekker veel stations (home of light, argon prime, etc etc) en niet meer naar om kijken.
gooi er 1 basic shield op als je cash nodig hebt (en vervang ze als je cash zat hebt ;) ). gebeurt toch geen drol in die sectoren.
ik heb in men eigen game iets van 8 Sector traders rondvliegen.
geen idee hoeveel het me oplevert though :P
maar je moet wat met de ST's die bailen

Weet nog niet of ik er UT's van wil maken... is dat echt serieus veel meer de moeite waard??

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:48:
[...]

Niet. Jump Drives kun je in Home of Light kopen bij Terracorp of bij Atreus in Queens Harbour of bij OTAS in Legend's Home of bij de Terrans bij de Earth docking bay.

[...]

Zit je d'r zelf in? Dat gaat nl niet. Trade mk3 maakt Sector Trader en Universe Trader opties mogelijk - autonoom handelen. Autonoom gaat niet als jij d'r in zit dus mk3 trade moet in een andere freighter.
Nope, ik zit er zelf niet in. Maar in de manual lees ik dat ik een pilot nodig heb? Heb nu Elenas en Argon prime bezocht, maar geen pilot kunnen kopen? Vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

...

De piloot krijg je zelf als je het commando er op rost dat hij een sector trader moet worden, onder het trade menu.

Maar misschien mis je nog wat andere software, die ik niet uit m'n hoofd weet :+

Trade Mk I, II, III
Fight I, II? Of was dat weer voor een UT?

[ Voor 13% gewijzigd door Motrax op 16-02-2009 22:16 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:16:
...

De piloot krijg je zelf als je het commando er op rost dat hij een sector trader moet worden, onder het trade menu.

Maar misschien mis je nog wat andere software, die ik niet uit m'n hoofd weet :+

Trade Mk I, II, III
Fight I, II? Of was dat weer voor een UT?
Denk dat ik inderdaad iets mis, maar kan niet vinden in de manual... :P Ik ga nu elke sector af met een equipment dock en koop random alles wat ik daar kan vinden om die traderoutes te kunnen doen, ben handmatig gedoe wel een beetje zat :D

Iemand die hier iets kan uit ophalen?

Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u31/mydyingbrides/Freight1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u31/mydyingbrides/Freight123.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u31/mydyingbrides/Freight12.jpg

Fly to sector werkt iig niet

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:58:
[...]

Denk dat ik inderdaad iets mis, maar kan niet vinden in de manual... :P Ik ga nu elke sector af met een equipment dock en koop random alles wat ik daar kan vinden om die traderoutes te kunnen doen, ben handmatig gedoe wel een beetje zat :D

Iemand die hier iets kan uit ophalen?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Fly to sector werkt iig niet
als dat je trader is, heeftie alles wat hij nodig heeft (sterker nog, teveel zelfs :P )
Ga naar trade en dan Start Sector trade :)
dan kies je een locatie en dan doet hij de rest zelf.

Fly to sector werkt wel, maar denk dat jij Jump to sector wil probeert.
das met de Jumpdrive. Om dat ding te gebruiken moet je Energy cells in je cargo hold hebben (of het schip wat je wil dat gaat jumpen moet Ecells hebben)
Dingen kan je kopen bij trade stations (niet altijd) maar wel altijd bij Solar Power Plants. Helaas hangen deze niet in elke sector though.

Tis beetje met de menu's spelen en kijken wat er gebeurt, maar als je Trade software MK3 hebt, kan je een TS zelf geld laten verdienen voor jou.
Weet niet precies wat ze nog meer nodig hebben, maar meeste software upgrades zijn niet zo duur. zorg iig voor trade system extension, altijd handig als via hem in een sector wat spul wil kopen (wapens ofzo dus eerst niet op voorraad waren in die sector)

Oh, en check de manual :P had ik zelf eerst deels gedaan, maar alles wat je wil weten staat daar gewoon letterlijk in. andere goeie site voor de eerste stapjes vond ik: http://www.fire-fish.net/?q=node/12
Ook het forum is erg goed, veel hulp kan je daar krijgen.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals zichtbaar in mijn screenshots: Geen trade optie.

Heb nu alle 5mj shields eraf gesloopt en ben het 25mj station aan het campen om daar 5x 25mj shields te regelen, en anders weet ik het ook niet meer.

Manual helemaal gelezen, die site lees ik het eerste over Sector Trader: Ga naar Trade option.

:(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2009 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:17
ik denk dat je die Merc eerst uit de wing moet halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik ook eens proberen, maar de reden dat ik deze in de wing gestopt hebt is vanwege al die vervelende satelites die het overzicht totaal irritant maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:07:
Kan ik ook eens proberen, maar de reden dat ik deze in de wing gestopt hebt is vanwege al die vervelende satelites die het overzicht totaal irritant maken.
Je kunt een Wing geen trade commands geven - dit is idd le problemski.
Als je naar het Options Tab gaat kun je ship type "other" uitzetten - dat zijn je sattelites. (Kijk maar ff naar mijn pdfje iets terug in dit topic, dan zie je ook geen satellieten

Nodig voor een Sector trader: Trading system extension en Trade MK3.
Handig: schilden, wapens, Fight software mk1 + 2, navisoft v1, jumpdrive en één of meer M3s als bodyguards.
Geen idee of het zin heeft: Best Buy Locator, Best Sell Locator, satelliet netwerk in de omgeving.
Zeker geen zin: trader in een wing zetten en proberen er een sector trader van te maken.

SG,
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=236714
je kunt schijnt het toch complex hubs linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Best buy / best sell niet nodig, is alleen handig op je player schip.

Satellieten zijn alleen nodig voor ... hm. Dat is een goede. Voor UT zeker nodig omdat die luie donder anders niet naar een andere sector gaat, maar geen idee hoe een ST het gaat doen in een heel grote sector als zijn eigen sensor het niet trekt.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Absoluut. Sterker nog, dat is een van de manieren om alsnog een station te koppelen aan een complex als je'm te ver van de complex hub gedumpt hebt. Gewoon naar elkaar toe laten groeien ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Hoi hoi hoi. :)

Ik knal er 'n 2 fab complexje tussen de twee hubs.
Split Fab's voor dingen die ik niet zo vaak nodig heb, meer net te vaak om dat zoeken toch maar te vermijden.
En dan ben ik benieuwd. :)

'n Zeus en Zeus en Gallion en brigantine M1 / M2 geboard. Helaas te laat doorgekregen dat ik 10 marines verloren heb. Maar ja heb zo'n 50++ marines in training.

Moet wel weer boarding pods verzamelen van de 40 nog maar 10 over.

Toch maar eens assessin missies doen. Wil ook iets leuks of exotisch boarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:56:
[...]

Je kunt een Wing geen trade commands geven - dit is idd le problemski.
Als je naar het Options Tab gaat kun je ship type "other" uitzetten - dat zijn je sattelites. (Kijk maar ff naar mijn pdfje iets terug in dit topic, dan zie je ook geen satellieten

Nodig voor een Sector trader: Trading system extension en Trade MK3.
Handig: schilden, wapens, Fight software mk1 + 2, navisoft v1, jumpdrive en één of meer M3s als bodyguards.
Geen idee of het zin heeft: Best Buy Locator, Best Sell Locator, satelliet netwerk in de omgeving.
Zeker geen zin: trader in een wing zetten en proberen er een sector trader van te maken.

SG,
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=236714
je kunt schijnt het toch complex hubs linken.
Je had gelijk, heb wings verwijderd en het probleem was opgelost.

Heb gisteren 4 Mercury Mediums aan het werk gezet als Traders, maar ik ben niet helemaal tevreden.
1 Doet het perfect, handeld in warheads en was binnen een half uur 10. Maar de rest gaat zitten handelen in 26 energy cells, en in 54 meatsteaks etc etc. Of ze staan 10 minuten op standby (real time), met hun cargobay gevuld. In totaal heeft 1 trader met Warheads voor 1 milj. omgezet, maar de rest...

Toen besloten: Ik geef ze 1 jump range erbij.

Was 1 trader van Orebelt naar Three Worlds gegaan?!

Best vreemde situaties. Misschien moet ik maar niet constant kijken wat ze aan het doen zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

die ene sector is gewoon rechtsstreeks genomen....
niet echt handig als je dus een sector onder een sector hebt, maar zonder direct verbinding (zoals orebelt en 3worlds afaik)

ze doen hun ding verder wel hoor, standby betekend dat ze gewoon ff niets te handelen hebben en weer doorgaan na paar minuten.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:47:
die ene sector is gewoon rechtsstreeks genomen....
niet echt handig als je dus een sector onder een sector hebt, maar zonder direct verbinding (zoals orebelt en 3worlds afaik)

ze doen hun ding verder wel hoor, standby betekend dat ze gewoon ff niets te handelen hebben en weer doorgaan na paar minuten.
Mwa ze hebben genoeg te handelen. Ore staat te koop voor 50 en in de sector ernaast word het gekocht voor 110. Vandaar dat ik vraagtekens had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:01:
[...]

Mwa ze hebben genoeg te handelen. Ore staat te koop voor 50 en in de sector ernaast word het gekocht voor 110. Vandaar dat ik vraagtekens had.
Dat is dan ook een bekende bug in de sector trader code die er nog uit gepatched moet worden. Als je ze met zichzelf laat spelen komt het na verloop van tijd wel goed (hoge rlevel met meer sectors te bestrijken helpt) maar het komt toch vooral voor in moeilijke sectoren. Let er dus op waar je begint met levelen - in een sector waar geen resource loop is wordt het soms erg lang idlen (wachten tot de prijs van de gekochte resourcves in fabrieken weer over de mediaan komt, en/of tot de prijs van aangeboden eindproducten weer onder de mediaan komt)

De hele tijd kijken is wel erg onontspannend inderdaad. Een flink startkapitaal en goeie sector plaatsing, plus af en toe verplich van sector laten wisselen, kan flink helpen.

Zodra je een beetje flink poen hebt binnengehaald zou ik trouwens aanbevelen een eenvoudig maar voedzaam complexje te bouwen in een sector die max 2 jumps van een paar solar power plants ligt (een paar, niet één!) en max 2 jumps van een aantal fabrieken die voedsel nodig hebben om hun producten te maken. Je koopt bijvoorbeeld een Cattle Ranch L en een Cahoona Bakery L plus een complex construction kit, en maakt van die twee fabriekjes + CCK één complex. Daar hang je twee freighters aan met trade soft mk2 (niet 3!). Eén zet je op "buy wares for best price - energy cells" en de ander op "sell ware for best price - meatsteak cahoonas". Geef je fabriek een maximale jumprange van 3 sectors, pomp er 200.000 credits in als startkapitaal, en dan sit back and enjoy the view.
Van je eerste halve miljoen maak je twee jumpdrives die je in je trader propt, je zet je traders op autojump bij 1 sector distance en refuel tot 20 sectors, en dan kun je je max jump range van dat complexje opvoeren tot 9 - je traders springen dan met hun jump drive dus het duurt niet lang om ergens te komen (kost wel een beetje ecells maar boeien).
Als je de vraag naar cahoonas een betje redelijk voldaan hebt ga je je complex uitbreiden met een Ore mine en / of een silicon mine (altijd de L) en een CCK om het aan je complex te knopen. De mine gebruikt alleen ecells dus het enige wat je hoeft te doen om nog rijker te worden is jezelf op een tweede freighter trakteren met jumpdrive en trade mk2. je raadt het al: die gaat "sell ware for best price - ore (of silicon wafers)" doen.
zo breidt je je complex alsmaar uit, en pas je gaandeweg je output product aan. Als je bijvoorbeeld een crystal fab gaat bouwen, dan wil je die crystals niet verkopen (want je volgende aankoop wordt een solar power plant zo groot als je halen kunt ;) ) enzovoorts.
Na een paar uur verkoop je wapens, schilden en andere high-tech zooi... en koop je niets meer in. Pure, onbegrensde winst.
Oh, en in Home of Light koopt het Terracorp HQ ongelimiteerd bepalde zaken in, zoals ik meen raketten, mijnen (de boem-doende soort, niet die grote lompe dingen) en allerhande wapentuig. Dat is makkelijk, afzet-garantie hebben ;)

Verwijderd

:{ En de bug dat je warheads kan kopen en verkopen bij hetzelfde station in Argon Prime. Dus zo komen jullie aan jullie geld in de game! :D

Had trouwens hele mooie mods gevonden:
http://www.xpluginmanager.co.uk/ships/#vorlond

maar alleslijkt offline te zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2009 16:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:48:
:{ En de bug dat je warheads kan kopen en verkopen bij hetzelfde station in Argon Prime. Dus zo komen jullie aan jullie geld in de game! :D

Had trouwens hele mooie mods gevonden:
http://www.xpluginmanager.co.uk/ships/#vorlond

maar alleslijkt offline te zijn.
http://forum.egosoft.com/viewforum.php?f=94

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ik heb ondertussen het Terran plot helemaal afgerond, dus heb nu een Vidar om mee te spelen (ff wapens scoren eerst, wat nog erg lastig blijkt te zijn. iets met rep...) en wat ander spul.
Nu zit ik dus te kijken wat ik verder ga halen voor leuke bootjes. en vooral, hoe!

Heb al leuk vlootje van wat M3s (skate, zooi nova raiders, blastclaw prot, mamba, etc) en een hele zooi TS's die hun ding lekker doen. Stuk of 50 marines, meeste getrained tot lvl 3 (leuk man, 20 marines uit het terran plot, die nog niet eens een pakkie boter tegen een boot aan kunnen gooien...) en wat TP's en een TM.

Ben beetje door de pirate sectors aant cruisen, opzoek naar Hi-tech traders en weapon dealers.
Heb al mooie verzameling wapens gescoort en zit ook rond de 20M aan cash.

Voor mij dus de vraag, hoe kom ik aan iets groters dan mijn huidige M3.

Zat zelf te denken om een M7M te cappen met men TP en M3 (skate vol met IonD's en evt men M8 om de escorts met een missile uit te schakelen), maar ben er nog geen een tegen gekomen in pirate alley tussen aladna hill en presidents end.
En dan deze M7 gebruiken, icm boarding pods om een leuke M6 te scoren (HCP comes to mind, hyperion of springblossom ook ;) ) en die dan als hoofd bootje te gaan gebruiken.
(moet zowiezo eerst een paar missile complexes bouwen voor dat ik echt goed gebruik kan maken van men M7M)

Hebben jullie nog ideeen hoe ik dit goed voor elkaar krijg?
zoek vooral echt goeie tactieken... Marine-Bootje legen op de route die je cap-target neemt vraagt nogal wat micro management, maar moet te doen zijn.

Valt me trouwens tegen dat men Nova Raider geen IonD's kan fitten! Anders had ik wel een pirate centaur helemaal lam geschoten en gecapped. moet nog boot vinden die goed is en IonD's aan kan (volgens mij die Skate die ik vandaag gecapped heb) maar de info die ik vind lijkt niet altijd goed te zijn... (zie ook: http://eng.x3tc.ru/x3_tc_ships/weapon-search.php?weapon=36 )

Battle.net Spud#2543

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste