Telfort Internet ervaringen topic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 83.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn internet is sinds vanochtend erg nukkig.

Sites die niet laden, speed test die verschillende resultaten geven van 0.25 tot 9mb.

Ik zal zo maar eens met telfort bellen, want dit kan ik niet langer aanzien.

Ik kreeg een onvriendelijk kortaf persoon aan de lijn, Ik moest dertig seconde de knop aan de achterkant indrukken en nu gaat het weer.
heb nu wel ipv 10mb 7mb

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:51:
Ehm raar ik post net een bericht maar zie hem niet staan, nog maar een keer opnieuw posten en dan wat korter.

Ik heb 2 adressen met 2 telfort verbindingen. Nu wil ik de modems omruilen, Zyxel 2602 < - > Zyxel 2602-HW, is dat mogelijk of moet ik daar nog veel instellingen aan wijzigen? Kan namelijk geen inlog gegevens in de modems vinden en aangezien het netwerk indentiek is hoef ik ze misschien alleen maar te verwisselen.

Heb trouwens nog nooit probs gehad met de verbindingen, niks dan lof voor telfort!
Kan je gewoon wisselen, maar denk aan de telefonie accounts! Die verplaatsen gewoon mee....

PS: Laat je naam weg onder je post, is tegen het beleid om groetjes (dus ook je naam) onder je post te zetten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Het is toch ook wat met Telfort he...

30-sept: Aangetekende brief gestuurd omdat ik mijn abbo per direct wil opzeggen omdat ze mijn geen gelijkwaardige verbinding hebben kunnen leveren na mijn verhuizing.
12-okt: Via het webformulier dezelfde brief nog een keer gepost met nadrukkelijk de toevoeging dat ik binnen 10 werkdagen schriftelijk een reactie wil ontvangen.
22-okt: Reactie op het webformulier: verzoek tot opzegging via e-mail kan niet in behandeling worden genomen (waarom niet of hoe het dan wel moet wordt niet vermeld) en wat de brief betreft moet ik nog even geduld hebben want deze is wegens onvoorziene drukte nog niet in behandeling genomen.

Zucht... :|

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister bracht de postbode mij een nieuw modem van Telfort.
Heel erg leuk allemaal, maar ik had direct al kunnen vertellen dat ze dat modem hadden mogen houden, er is namelijk niets mis met het oude modem.
Alles aangesloten, ook met de nieuwe kabels, en inderdaad was de situatie nog steeds hetzelfde:
- power: geel
- ethernet: geel
- DSL: geel
- internet: ROOD. :(

Uiterlijk 28 oktober moet alles in orde zijn wat mij betreft... ze zijn dan precies 8 weken en 1 dag in gebreke door geen werkende verbinding te leveren. Vandaag ga ik een andere provider aanvragen, mocht het toch voor de 29e werken dan kan ik dit annuleren. Ga er echter niet van uit.

Kreeg ook voor het eerst een reactie op mijn mail! :o Met zo'n leuk standaard antwoord dat ze via de mail niet in kunnen gaan op mijn opzegging, waarbij ze mij het adres geeft, en mij ook mededeeld dat ik via dit adres een klacht kan indienen. Goh, gaf ik niet in diezelfde mail aan, dát ik al een klacht aangetekend naar dat adres verstuurd had... :D :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Mischien een tip in het algemeen.

Met het modem wat ik bij mijn verbinding kreeg, had ik wel een last van vertraging.. en een onverklaarbaar hoge ping.

Draytek Vigor 2800 erop gestoken, en 3600 uur probleem loos online.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Decon Frost schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:35:
Mischien een tip in het algemeen.

Met het modem wat ik bij mijn verbinding kreeg, had ik wel een last van vertraging.. en een onverklaarbaar hoge ping.

Draytek Vigor 2800 erop gestoken, en 3600 uur probleem loos online.
Heb jij internet + bellen? Of alleen internet? Zat namelijk zelf ook te denken aan deze Draytek, maar kon niet met zekerheid vinden of het ook ging werken met internet+bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:02

OgWok

U.N.C.L.E.

pgerrits schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:47:
[...]

Heb jij internet + bellen? Of alleen internet? Zat namelijk zelf ook te denken aan deze Draytek, maar kon niet met zekerheid vinden of het ook ging werken met internet+bellen.
Als je even hier klikt zie je alle specs:

http://www.draytek.nl/pag...2800/specs.php?show=specs

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Syytön schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:28:

Kreeg ook voor het eerst een reactie op mijn mail! :o Met zo'n leuk standaard antwoord dat ze via de mail niet in kunnen gaan op mijn opzegging, waarbij ze mij het adres geeft, en mij ook mededeeld dat ik via dit adres een klacht kan indienen. Goh, gaf ik niet in diezelfde mail aan, dát ik al een klacht aangetekend naar dat adres verstuurd had... :D :|
Welk adres is dit dan?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Niet om onrust te stoken, maar het is mij nooit gelukt mijn DrayTek 2800VG op dezelfde snelheid als de ZyXEL te laten draaien. De 2800 was altijd zo'n 3mbit lager (19mbit versus 16mbit). Ik ben hier tamelijk lang mee bezig geweest, wachtend op een DrayTek 2820Vn die toen nog niet verkrijgbaar was in NL. Zoek maar eens in de oudere delen van dit topic, bijv: Hakkie in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 -...". De chipset in de 2800 blijkt niet optimaal samen te werken met de Tiscali DSLAMs in de wijkcentrales. Dit is destijds bevestigd door DrayTek en Tiscali. Ik weet niet of er ondertussen firmware voor de 2800 is waarin dit is opgelost.
Sinds medio mei heb ik de 2820VN die snel en stabiel draait. Er waren wat issues met VoIP, maar de laatste beta heeft ook dat verholpen. Werkelijk een top apparaat! Maar goedkoop is hij dan ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albekende adres:
Green ISP B.V. handelend onder de naam Telfort
Postbus 23079
1100 DN Amsterdam Zuidoost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Syytön schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:28:
Gister bracht de postbode mij een nieuw modem van Telfort.
Heel erg leuk allemaal, maar ik had direct al kunnen vertellen dat ze dat modem hadden mogen houden, er is namelijk niets mis met het oude modem.
Alles aangesloten, ook met de nieuwe kabels, en inderdaad was de situatie nog steeds hetzelfde:
- power: geel
- ethernet: geel
- DSL: geel
- internet: ROOD. :(
Dat is op zich een duidelijk teken dat je modem zich niet kan inloggen op het netwerk. Welke aanbieder had de vorige bewoner? Als het IPB of direct-adsl van kpn was zou je met die gegevens in kunnen loggen, dan weet je iig wat meer. Komen er meerdere aderparen je huis binnen? Als je aanvraag is gedaan met de optie geen adsl aanwezig dan zal het op een vrij aderpaar gezet worden, als de vorige bewoner op dat moment nog aDSL had ga je naar een ander aderpaar(mits aanwezig).
Dus als vorige bewoner je de gegevens van het vorige abonnement kan geven, zou je dat(mischien) nog kunnen testen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Syytön schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:52:
[...]

Albekende adres:
Green ISP B.V. handelend onder de naam Telfort
Postbus 23079
1100 DN Amsterdam Zuidoost
Oke, wou ff zeker weten dat ik niet toevallig een ander adres had gebruikt :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:56:
[...]

Dat is op zich een duidelijk teken dat je modem zich niet kan inloggen op het netwerk. Welke aanbieder had de vorige bewoner? Als het IPB of direct-adsl van kpn was zou je met die gegevens in kunnen loggen, dan weet je iig wat meer. Komen er meerdere aderparen je huis binnen? Als je aanvraag is gedaan met de optie geen adsl aanwezig dan zal het op een vrij aderpaar gezet worden, als de vorige bewoner op dat moment nog aDSL had ga je naar een ander aderpaar(mits aanwezig).
Dus als vorige bewoner je de gegevens van het vorige abonnement kan geven, zou je dat(mischien) nog kunnen testen.
De vorige bewoner had Online.
Ik heb vorige week contact opgenomen met hem, hij geeft aan dat hij zijn internet al weer een paar weken heeft in zijn nieuwe woning (hij heeft het ook laten verhuizen). Nadat ik hem heb gemaild (want ik dacht, misschien is het inderdaad zo dat zijn internet hier nog loopt), heeft hij voor de zekerheid nog contact opgenomen met Online, zij hebben bevestigd dat zij geen signaal meer leveren op mijn adres.

Ik heb 1 israpunt in huis, en bij de helpdesk kon men zien dat er op 1 aderpaar signaal is. Op het andere aderpaar staat geen signaal zeggen ze. Aangezien ik wél een DSL signaal heb, moet dat wel van Telfort zijn.
Het is trouwens ook zo'n oud kastje met zo'n klikstekkertje die er uit komt, zou ook niet weten hoe ik dat moet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

pgerrits schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:47:
[...]

Nee ikzelf heb dit niet...

In mijn werkomgeving kom ik dit wel tegen... en dat werkt perfect inet + bellen...

Het mooie is zelfs, dat je de helpdesk van Draytek kunt bellen, om je Telfort verbinding in te stellen...Dat is pas service...

andere tips:
*Zorg dat de kabel die uit de muur, je splitter ingaat, zo kort mogelijk is. Liefst 10 cm of minder. Ervaring leert mij dat dit kan helpen.
*Koop een fatsoenlijk splitter... gooi die van telfort weg. Ook de kabels ed.. .allemaal vervangen voor andere..
(bv bij @home werd jaren lang een Cat2 kabel bij een 20 MBit verbinding geleverd... )

[ Voor 24% gewijzigd door World Citizen op 23-10-2008 13:55 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Syytön schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:30:
[...]

Ik heb vorige week contact opgenomen met hem, hij geeft aan dat hij zijn internet al weer een paar weken heeft in zijn nieuwe woning (hij heeft het ook laten verhuizen). Nadat ik hem heb gemaild (want ik dacht, misschien is het inderdaad zo dat zijn internet hier nog loopt), heeft hij voor de zekerheid nog contact opgenomen met Online, zij hebben bevestigd dat zij geen signaal meer leveren op mijn adres.

Ik heb 1 israpunt in huis, en bij de helpdesk kon men zien dat er op 1 aderpaar signaal is. Op het andere aderpaar staat geen signaal zeggen ze. Aangezien ik wél een DSL signaal heb, moet dat wel van Telfort zijn.
Het is trouwens ook zo'n oud kastje met zo'n klikstekkertje die er uit komt, zou ook niet weten hoe ik dat moet veranderen.
Ik weet niet hoe online-modems ingesteld moeten zijn, maar het kan geen kwaad dat even te testen.
Als het modem geen IP krijgt heeft dat vaak te maken met ofwel onjuiste gegevens ingevoerd, of soms echt op het verkeerde netwerk zitten. Een laatste zou kunnen zijn dat kaart waar je op aangesloten zit niet is verbonden met het netwerk van telfort, daar zouden andere klanten van telfort(of ADSL van KPN, hangt van de centrale af) bij je in de buurt daar hoogstwaarschijnlijk ook iets van moeten merken.
Het ligt in ieder geval duidelijk in het domein van telfort. Een check die de helpdesk hopelijk heeft gedaan is het checken van service-id op de lijn en of deze overeenkomt met hun administratie, dan is het signaal van telfort en gezien de sync en standaard modem is probleem dan in centrale of verder op in het netwerk te verwachten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:40
Om mensen die Telfort overwegen ook eens een positief bericht te laten lezen hier: Ik heb sinds maart 2007 Tiscali T6 en sinds de overstap naar Telfort ben ik nog steeds tevreden. Ik heb een enkele keer een paar uur geen telefonie gehad, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Internet is altijd stabiel en betrouwbaar geweest. Ik woon 663 meter van de telefooncentrale en train in tussen de 17 a 18MB.

Ik heb wel het Zyxel modem vervangen door een Speedtouch 780WL. Als je veel met Torrents en Emule download of uit nieuwsgroepen, loopt de Zyxel op een gegeven moment vol. Het draadloze deel ligt er dan uit en je kan niet meer inloggen op de Zyxel. Met de Speedtouch heb ik die problemen niet.

Ik adviseer dus nog steeds iedereen: Go Telfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb een vraag jongens,

Ik had Speedxs opgezegd voor 8 december maar ze zeggen dat 30 november mijn abo ophoudt, nou is het zo dat ik bij telfort waar ik naartoe ga ook 8 december aangegeven had. Dus nu wordt mijn nieuwe verbinding 8 dec opgeleverd en speedxs afgesloten de 30e van november.

Dus dan ga ik een tijdje zonder internet zitten zoals ik het begrijp. Wat moet ik doen, Telfort bellen of gewoon annuleren want dat schijnt nog tot de 30e te kunnen en opnieuw aanvragen voor eind november??

Kan ik het signaal van speedxs en telfort hebben dus bijvoorbeeld een paar dagen dubbel zodat ik niet zonder internet zit?

Als dat zo is zou ik liever telfort al operationeel hebben rond 25 november ofzo, als er wat is kan ik nog gebruik maken van speedxs internet.

Gaarne zsm antwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Syytön schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:30:
[...]

Kan heel goed dat er toch ergens ADSL signaal op staat nog, ondanks het administratief er niet meer zou moeten zijn. Zo kan Online melden dat ze geen signaal meer leveren en de helpdesk van Telfort zien dat er maar één ADSL signaal zou moeten zijn. En toch kan dan op beide aderparen signaal staan nog technisch.

En zeker als jij al aangevraagd had terwijl de andere lijn nog in de verhuizing zat of net verhuisd was kan je op een ander aderpaar terecht gekomen zijn. Tijdens je aanvraag en aderpaar reservering is die immers nog bezet door de andere/oude bewoner/verbinding.

Zelfs als de Online verbinding op hun nieuwe adres al werkt kan de oude er nog liggen. Een verhuizing is eigenlijk bij ADSL niet letterlijk een verhuizing (niet omprikken), maar een nieuwe aansluiting en een opheffing. Dus kan elkaar iets overlappen...
Loekie schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:07:
[...]

Ik weet niet hoe online-modems ingesteld moeten zijn, maar het kan geen kwaad dat even te testen.
Als het modem geen IP krijgt heeft dat vaak te maken met ofwel onjuiste gegevens ingevoerd, of soms echt op het verkeerde netwerk zitten. Een laatste zou kunnen zijn dat kaart waar je op aangesloten zit niet is verbonden met het netwerk van telfort, daar zouden andere klanten van telfort(of ADSL van KPN, hangt van de centrale af) bij je in de buurt daar hoogstwaarschijnlijk ook iets van moeten merken.
Het ligt in ieder geval duidelijk in het domein van telfort. Een check die de helpdesk hopelijk heeft gedaan is het checken van service-id op de lijn en of deze overeenkomt met hun administratie, dan is het signaal van telfort en gezien de sync en standaard modem is probleem dan in centrale of verder op in het netwerk te verwachten.
Als je tijdelijk je VPI/VCI veranderd in je ZyXEL modem naar 8 / 35 (ipv de 0 / 34 van Telfort) en je krijgt een IP adres weet je zeker dat je nog op een Online verbinding zit :)

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 23-10-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Laatst online: 08-01 16:26
Ik vind het werkelijk ongeloofelijk.
Gisteren had ik een standaard antwoord gekregen van de helpdesk over het opnieuw configureren van mijn modem bla bla bla.
Daarop heb ik een reactie gestuurd dat dit niet het probleem is en dat ik van mijn abonnement af wil. Wat krijg ik als reactie?

PRECIES HETZELFDE MAILTJE.....

Nu ga ik dus echt stoppen met betalen.
Laat die deurwaarder maar komen.

Stelletje *#&*%&*#$($

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Arsenius schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:29:
Ik heb een vraag jongens,

Ik had Speedxs opgezegd voor 8 december maar ze zeggen dat 30 november mijn abo ophoudt, nou is het zo dat ik bij telfort waar ik naartoe ga ook 8 december aangegeven had. Dus nu wordt mijn nieuwe verbinding 8 dec opgeleverd en speedxs afgesloten de 30e van november.

Dus dan ga ik een tijdje zonder internet zitten zoals ik het begrijp. Wat moet ik doen, Telfort bellen of gewoon annuleren want dat schijnt nog tot de 30e te kunnen en opnieuw aanvragen voor eind november??

Kan ik het signaal van speedxs en telfort hebben dus bijvoorbeeld een paar dagen dubbel zodat ik niet zonder internet zit?

Als dat zo is zou ik liever telfort al operationeel hebben rond 25 november ofzo, als er wat is kan ik nog gebruik maken van speedxs internet.

Gaarne zsm antwoord..
Serieus, vraag een van je buren of je voor een week of wat op hun draadloos internet mee mag doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ik heb mijn eerste aanvraag van telfort maar geannuleerd en opnieuw aangevraagd met als datum 20 november.

Eens kijken of ze dat voor elkaar krijgen in een maandje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
witteveder schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:15:
[...]

Serieus, vraag een van je buren of je voor een week of wat op hun draadloos internet mee mag doen...
Lekkere oplossing, nee ik had het pas eergisteren aangevraagd dat telfort. Dus heb de oude aanvraag geannuleerd en opnieuw gedaan voor 20 november.

Nou maar hopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:51:
[...]

Kan heel goed dat er toch ergens ADSL signaal op staat nog, ondanks het administratief er niet meer zou moeten zijn. Zo kan Online melden dat ze geen signaal meer leveren en de helpdesk van Telfort zien dat er maar één ADSL signaal zou moeten zijn. En toch kan dan op beide aderparen signaal staan nog technisch.

En zeker als jij al aangevraagd had terwijl de andere lijn nog in de verhuizing zat of net verhuisd was kan je op een ander aderpaar terecht gekomen zijn. Tijdens je aanvraag en aderpaar reservering is die immers nog bezet door de andere/oude bewoner/verbinding.

Zelfs als de Online verbinding op hun nieuwe adres al werkt kan de oude er nog liggen. Een verhuizing is eigenlijk bij ADSL niet letterlijk een verhuizing (niet omprikken), maar een nieuwe aansluiting en een opheffing. Dus kan elkaar iets overlappen...

[...]
Als je tijdelijk je VPI/VCI veranderd in je ZyXEL modem naar 8 / 35 (ipv de 0 / 34 van Telfort) en je krijgt een IP adres weet je zeker dat je nog op een Online verbinding zit :)
Ik zal even kijken als ik thuis ben vanavond.
Maar dan nog: als dit al allemaal gaande is, dan hoef ik daar niet de dupe van te worden. Of ben ik nu gek.
Ik heb bij Telfort al zoveel malen het hele verhaal uitgebreid verteld en alle informatie waarvan die relevant zou kunnen zijn, doorgegeven.

Overigens was maandag een medewerker van Telfort bezig met testen, mijn modem geresette toen de hele tijd. Dan viel DSL weg, kwam weer terug, en 30 sec later het rode internet lampje. Zou dit ook kunnen als er een andere provider levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Syytön schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:36:
[...]

Maar dan nog: als dit al allemaal gaande is, dan hoef ik daar niet de dupe van te worden. Of ben ik nu gek.
Ik heb bij Telfort al zoveel malen het hele verhaal uitgebreid verteld en alle informatie waarvan die relevant zou kunnen zijn, doorgegeven.

Overigens was maandag een medewerker van Telfort bezig met testen, mijn modem geresette toen de hele tijd. Dan viel DSL weg, kwam weer terug, en 30 sec later het rode internet lampje. Zou dit ook kunnen als er een andere provider levert?
We redeneren hier allemaal vanuit de techniek(naar ik aanneem ;)) Je hebt een DSL-signaal, vraag is van wie, meest logisch is dan aanbieder van vorige bewoner(ik hoop het niet voor je). Als je met andere VC's idd een IP krijgt weet je voldoende. Het enige dat ze hoeven te doen is een lijntest waaruit een service-id naar voren komt en dit naast hun administratieve gegevens leggen. Ik weet niet in hoeverre ze bij telfort klanten aan lijnen koppelen, maar daar zou ook nog het een en ander mis kunnen zijn.
De kosten lijken mij niet direct een probleem, als telfort hun lijn niet op kan leveren dan zullen ze je ook geen abo laten betalen en je tegemoet komen in kosten, maar waarschijnlijk wel pas achteraf...

Ik weet niet of ze bij telfort ook TR069 gebruiken, dan zou het kunnen dat het modem van afstand herstart kan worden. Wellicht kunnen ze ook de kaart waarop je in de centrale zit aangesloten resetten, maar 1e lijn zal dat niet kunnen denk ik zo maar.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Syytön schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:36:
[...]

Dat kan allemaal. Waarschijnlijk ben je aangesloten op een ander aderpaar waar nog het signaal op staat (perongeluk) van de oude ISP en heeft Telfort een aansluiting op het 2de aderpaar geleverd/gekregen doordat de eerste nog niet vrij was. Probeer het eens sowieso net als de eerder genoemde andere instellingen op dit aderpaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

OgWok schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:30:
Overigens zijn de meeste modems (die de providers leveren) niet echt geschikt om met een man of 9 probleemloos te internetten. Zelfs bij de "betere abonnementen".
Achja, ligt er maar net in wat je er voor router achter hangt. Hoe je het ding instelt.
Ik heb afgelopen jaar een telfort verbinding met 8 man gedeeld. Ging prima.
Voorwaarden zijn wel: modem in bridge mode zetten. Router erachter met QOS (en deze qos ook daadwerkelijk instellen).

Op mijn werk (een kleine hbo) hebben ze een simpele planetinternet lijn liggen. De router die er voorheen hing ging continue op z'n plaat. Router die er nu hangt kan het op z'n gemak aan. zo zijn er vaak genoeg tientallen laptops tegelijk aan het surfen.
Het is gewoon belangrijk dat je met qos de boel goed instelt. In het geval van die HBO is al het verkeer boven destination poort 1024 (en daarmee dek je het meeste p2p verkeer wel mee af) niet mogelijk. Geen centje pijn voor die router. Of er nou 1 pc online is of 50.. dat ding geeft geen krimpt. En modem zit alleen te bridgen dus die heeft het ook ontzettend makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Arsenius schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:26:
[...]

Lekkere oplossing, nee ik had het pas eergisteren aangevraagd dat telfort. Dus heb de oude aanvraag geannuleerd en opnieuw gedaan voor 20 november.

Nou maar hopen ;)
Ik ben niet eens cynisch, hoor... Als je tijdelijk ff met je buren kan internetten, scheelt een hoop stress enzo als telfort iets langer nodig heeft opeens om eea in orde te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn download snelheid met usenet is zeer onstabiel. Ene keer 900kbs en dan zakt hij weer in naar 300kbs nog meer mensen deze problemen? Is er wat aan te doen ?
Ik gebruik tweaknews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik zit nou een paar delen van dit topic mee te lezen. Ik vraag me af:

In hoeverre is de uitslag op http://pcdb.bbned.nl/ waarheidsgetrouw en bepalend voor de haalbare snelheid?

Ik ben (nog) geen klant van Telfort, maar twijfel nog.
Om teleurstellingen te voorkomen wil ik redelijk zeker zijn dat ik +/- 12Mbit haal (anders doe ik het niet).
Volgens de postcode check zou ik ongeveer 17 moeten halen. Ik geloof er alleen geen reet van aangezien ik meerdere postcodes heb geprobeerd (ook in het buitengebied) en halen allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Ik krijg volgende week de sleutel van mijn nieuwe onderkomen en heb daarom Telfort internet alvast aangevraagd. Mijn ouders hebben sinds een dik half jaar ook telfort(internet+VIOP) en dat bevalt perfect.

Wel een leuke afstand tot de central: De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 386 meter. _/-\o_
Alleen jammer dat de central gecapped wordt op 8 mbit... :|

Ben benieuwd wanneer ik een werkende verbinding heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
voor zoverre ik weet word je niet gecapped behalve als de centrale waarop je zit adsl van kpn nog niet gereed is voor adsl2+ van kpn, bbned staat er los van.

Voor de rest zou ik er van uit gaan dat je toch minstens 12 mbit krijgt als je tot een meter of 1800 woont van de centrale. Als de centrale en geen tiscali (babyXL) heeft en ook geen kpn adsl2+ dan moet je het met normale adsl doen dat is dus max 8 mbit.

[ Voor 6% gewijzigd door Arsenius op 23-10-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Ok!
Volgens http://pcdb.bbned.nl/ zit ik 145 meter van de centrale. Lijkt me ideaal.
Kan je ook ergens achterhalen (zonder eerste een abonnement aan te vragen) met welk soort sever je te doen hebt? Met andere woorden of er adsl2+ op beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

Arsenius schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:45:
voor zoverre ik weet word je niet gecapped behalve als de centrale waarop je zit adsl van kpn nog niet gereed is voor adsl2+ van kpn, bbned staat er los van.

Voor de rest zou ik er van uit gaan dat je toch minstens 12 mbit krijgt als je tot een meter of 1800 woont van de centrale. Als de centrale en geen tiscali (babyXL) heeft en ook geen kpn adsl2+ dan moet je het met normale adsl doen dat is dus max 8 mbit.
Mijn ouders zitten op dezelfde centrale (de enige in het drop) op bijna 1 km afstand. De modem geeft ADSL2 aan. (dus geen ADSL2plus) volgens de startpost zou er dan een verbinding van 8mbit moeten zijn en dat klopt ook. (7998 kbps om precies te zijn). Ik ga er dus vanuit dat ik ook gewoon 8mbit haal, mocht het meer zijn dan is dat mooi meegenomen. Met 8mbit ben ik ook tevreden. Voor 20 euro p/m is 8mbit van Telfort ook één van de, zoniet dé, goedkoopste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ja dat is zo, ik zit nu op een 10 mbit lijntje maar krijg er meestal maar een 1 MBtje/second uitgeperst.

Betalen we 30 euro p/m voor en we hebben een kpn abonnement voor telefonie. per maand komen we uit op 30 + 16 euro kpn abo plus telefoonkosten in NL. Dat is al gauw 70 euro.

Nu is dat voor 30 euro van telfort opgelost en krijg ik of 8 mbit of veel meer dan dat voor terug. Tel op 40 x 12 = 480 euro besparing per jaar.

En dat is het voor ons wel waard. Ik heb ook telfort aangevraagd en hoop dat het rond 20 nov is opgeleverd.. en al is het maar 8 mbit dat zal ik amper merken die 2 mbit verschil qua downloaden. En als het meezit heb je 12 ~ 15 mbit.

In de loop van het jaar van 2009 enz lijkt me toch dat KPN wat meer centrales toch ready maakt voor adsl2+, dus als je het nu nog niet krijgt dan komt het vast nog wel.

Voor af en toe wat series/filmpjes/ mp3tjes is 8 mbit echt zat. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Arsenius schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:06:
In de loop van het jaar van 2009 enz lijkt me toch dat KPN wat meer centrales toch ready maakt voor adsl2+, dus als je het nu nog niet krijgt dan komt het vast nog wel.
Dat vraag ik me dus af. KPN is ook al druk bezig met uitrollen van glasvezel in diverse steden. Ik zit zelf ook nog op een ADSL 1 centrale volgens mij maar betwijfel of ze dat nog gaan upgraden.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:15:
[...]

We redeneren hier allemaal vanuit de techniek(naar ik aanneem ;)) Je hebt een DSL-signaal, vraag is van wie, meest logisch is dan aanbieder van vorige bewoner(ik hoop het niet voor je). Als je met andere VC's idd een IP krijgt weet je voldoende. Het enige dat ze hoeven te doen is een lijntest waaruit een service-id naar voren komt en dit naast hun administratieve gegevens leggen. Ik weet niet in hoeverre ze bij telfort klanten aan lijnen koppelen, maar daar zou ook nog het een en ander mis kunnen zijn.
De kosten lijken mij niet direct een probleem, als telfort hun lijn niet op kan leveren dan zullen ze je ook geen abo laten betalen en je tegemoet komen in kosten, maar waarschijnlijk wel pas achteraf...

Ik weet niet of ze bij telfort ook TR069 gebruiken, dan zou het kunnen dat het modem van afstand herstart kan worden. Wellicht kunnen ze ook de kaart waarop je in de centrale zit aangesloten resetten, maar 1e lijn zal dat niet kunnen denk ik zo maar.
Ik heb gister even gekeken; VPI/VCI staat standaard op 8 / 35. Betekend dit dat ik Online heb?

Let op: ik ben een vrouw dus vanaf hier even wat langzamer.
Als ik alle kabels etc aansluit, als LAN verbinding, krijg ik wel een IP adres en DNS etc toegewezen. Echter als ik in de instellingen van het ZyXEL modem kijk, zie ik daar geen IP adres staan. Ook niet als ik de VPI?VCI wijzig naar 0 / 34. Dit laatste heeft ook geen gevolgen voor de verbinding, ook niet als ik het modem reset (niet de hard reset).

Ik zal ze zo maar weer even bellen, ze herkennen me inmiddels als ik bel. :/

Wat nu als zij op het tweede aderpaar verbinding leveren? Dit is mij allemaal te technisch en ik baal als een stekker (understatement) dat ik als leek hun achter de vodden moet zitten en achterhalen wat het probleem kan zijn. Ik ga dus echt geen kabels strippen etc.

Omdat je het maar nooit weet, of het er toe doet; er is een ISDN installatie naast het ISRA punt opgebouwd. Kan dat ISDN er nog wat mee te maken hebben of mij helpen verbinding te krijgen?

En als laatste: Als de Telfort verbinding niet werkt op uiterlijk 28 oktober ben ik er klaar mee en wil ik niets meer met hun diensten te maken hebben, ik ga dan Alice aanvragen. Het zal wel weer minimaal een maand duren voordat ze besloten hebben mij dan af te sluiten, ALS ze dat al doen. Ga ik dan weer hetzelfde probleem met Alice krijgen? Kunnen ze niet als het ware de oude verbinding "overschrijven :+ "?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
Vandaag kreeg ik het mailtje dat mijn Internet opgeleverd zou zijn van Telfort, helaas is niks minder waar.

Net gebeld, er komt een monteur langs van KPN voor me lijn, het gaat om een nieuwe lijn die bij mij weten nog nooit is gebruikt.

Er komt bij mij een lijn binnen die direct in zijn huls gaat, er komt geen kabel uit het ISRA punt, hierdoor heb ik hem dus moeten openmaken.

Uit het ISRA punt komen 2 licht bruine kabels, 1 donker bruine en 1 zwarte.
Ik heb net even een foto met me telefoon genomen, zie hieronder sory voor de onduidelijkheid.
Afbeeldingslocatie: http://verkerkict.nl/IMG_0002.JPG

Waar moet ik hem nu precies op aansluiten? Ik ging uit van de donker bruine en de zwarte.
Helaas krijg ik op geen mogelijkheid DSL.

Nog een vraag, hoe snel moet na aansluiting het DSL lampje gaan branden? Dit omdat het handig is met het testen van de kabels hoelang ik erop moet wachten voordat ik door kan gaan naar de volgende.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net nog maar weer gebeld, ze noemden als service-id een getal dat op 42 eindigt.

Tevens kon de man niet zeggen of zij DSL leveren, maar hij gaat er van uit van niet, en dat er een andere provider op de lijn zit. Dus dat zij ook niet op aderpaar 2 leveren.

Nu zal er wéér een KPN monteur langs komen, die zal mij vandaag bellen voor een afspraak. Geweldig, daar zit ik echt op te wachten, kan ik weer vrij nemen van werk. Ik heb -2 verlofdagen. Ze komen maar lekker in míjn tijd. En dan nog, wat kan die man doen, behalve naar het doosje kijken en constateren dat er "een" DSL signaal is. Wat gaat deze man doen dat de vorige monteur 2 weken geleden níet kon of deed.
Serieus, wat gaat die man doen? Wat KAN hij doen???

Sowieso mag dit alles uiterlijk dinsdag plaatsvinden want dan ben ik er serieus helemaal klaar mee. Een technisch probleem van 12 weken, kom op nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Syytön schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:44:
[...]

Ik heb gister even gekeken; VPI/VCI staat standaard op 8 / 35. Betekend dit dat ik Online heb?
De ZyXEL detecteert dat het 8 / 85 wel iets oplevert (geen IP, maar wel verbinding met dslam in de centrale voor dataverkeer), schakelt om blijkbaar dan.

Betekent ook dat als je wel het juiste signaal hebt op je modem je deze echt dubbel moet controleren of hij wel op 0/34 staat weer, anders krijg je op het Telfort signaal ook geen IP.
Let op: ik ben een vrouw dus vanaf hier even wat langzamer.
Als ik alle kabels etc aansluit, als LAN verbinding, krijg ik wel een IP adres en DNS etc toegewezen. Echter als ik in de instellingen van het ZyXEL modem kijk, zie ik daar geen IP adres staan. Ook niet als ik de VPI?VCI wijzig naar 0 / 34. Dit laatste heeft ook geen gevolgen voor de verbinding, ook niet als ik het modem reset (niet de hard reset).
Klopt denk ik, zie bovenstaande. De verbinding computer - ZyXEL is prima, maar de ZyXEL heeft wel een DSL signaal maar niet die van Telfort.
Ik zal ze zo maar weer even bellen, ze herkennen me inmiddels als ik bel. :/

Wat nu als zij op het tweede aderpaar verbinding leveren? Dit is mij allemaal te technisch en ik baal als een stekker (understatement) dat ik als leek hun achter de vodden moet zitten en achterhalen wat het probleem kan zijn. Ik ga dus echt geen kabels strippen etc.
Meestal is het zo aan te sluiten, maar zijn ook scenario's waar het tweede aderpaar niet makkelijk is aan te sluiten. Kan wel eens zijn dat het niet aangesloten draadjes zijn, door een vorige bewoner bijvoorbeeld los gemaakt.
Omdat je het maar nooit weet, of het er toe doet; er is een ISDN installatie naast het ISRA punt opgebouwd. Kan dat ISDN er nog wat mee te maken hebben of mij helpen verbinding te krijgen?
Als het los hangt heeft het er niets mee te maken waarschijnlijk. Hangt er vanaf hoe het ooit geweest is, misschien zit dat wel op je tweede aderpaar aangesloten.
En als laatste: Als de Telfort verbinding niet werkt op uiterlijk 28 oktober ben ik er klaar mee en wil ik niets meer met hun diensten te maken hebben, ik ga dan Alice aanvragen. Het zal wel weer minimaal een maand duren voordat ze besloten hebben mij dan af te sluiten, ALS ze dat al doen. Ga ik dan weer hetzelfde probleem met Alice krijgen? Kunnen ze niet als het ware de oude verbinding "overschrijven :+ "?
Kan heel goed dat Alice hetzelfde effect geeft, zeker als je overstapt ja.
Syytön schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:43:

Nu zal er wéér een KPN monteur langs komen, die zal mij vandaag bellen voor een afspraak. Geweldig, daar zit ik echt op te wachten, kan ik weer vrij nemen van werk. Ik heb -2 verlofdagen. Ze komen maar lekker in míjn tijd. En dan nog, wat kan die man doen, behalve naar het doosje kijken en constateren dat er "een" DSL signaal is. Wat gaat deze man doen dat de vorige monteur 2 weken geleden níet kon of deed.

Sowieso mag dit alles uiterlijk dinsdag plaatsvinden want dan ben ik er serieus helemaal klaar mee. Een technisch probleem van 12 weken, kom op nou.
Storend dat die monteur is weg gegaan zonder een werkend product achter te laten, een DSL signaal is niet altijd het juiste signaal. Stel je zit op het verkeerde aderpaar aangesloten thuis zal iemand het moeten omdraaien, of jij zelf of een monteur. Zit het buitens huis fout moet een monteur ook kunnen controleren of het nu goed zit, moet je ook thuis voor zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 24-10-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:17

Phreak

KTM SuperDuke

Op 3 november krijg ik de sleutel van mijn nieuwe kasteeltje in het centrum van Almelo.
Ik zal tegen die tijd dan ook een telfort abonnementje bestellen, of ik hier telefonie bij neem weet ik nog niet.
Woon op dit moment ergens anders in Almelo met Telfort + telefonie en dat werkt allemaal zonder problemen.
De locatie waar ik kom te wonen zou alleen maar gunstiger worden aangezien de wijkcentrale praktisch voor de deur staat.

Heb even wat opgezocht:

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar
Centrale: Aml-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 333 meter.

Dus dan zou je zeggen dan ik wel redelijk dicht bij die 20mbit moet kunnen komen op ADSL2+
Bellen doe ik toch haast niet, dus dat zal niet direct in de weg moeten zitten.
Kan ik eindelijk optimaal gebruik maken van m'n eweka abonnementje. _/-\o_

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Hoe te checken voor adsl2+ centrale van kpn, ik heb dat gedaan via kpn en xs4all. Even kijken of 20 mbit van KPN beschikbaar was op mijn postcode en die was beschikbaar.

Of er nog een tiscali/babyxL netwerk ligt weet ik niet maar dat maakt niet zoveel uit denk ik. :z

http://www.xs4all.nl/alle...ng/adsl/postcodecheck.php

Als er 20mbits van hun beschikbaar zijn dan zit je goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Arsenius op 24-10-2008 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 09:04
na het konstant wegvallen van mijn dsl signaal en na een hele tijd wachten heeft telfort dit probleem opgelost...
Ze hebben de snelheid teruggeschroefd naar 6144 kbs, waardoor mijn downloadsnelheid behoorlijk is gedaald.
Naar mijn idee heeft Telfort een capaciteitsprobleem en daar worden wij de dupe van....
Ook is de downloadsnelheid via nieuwsgroepen (eweka) zeer instabiel. Lijkt net een bergetappe....

Ik ga weer klagen bij Telfort, ze dienen me een behoorlijke verbinding te leveren punt uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

fv12 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:04:
na het konstant wegvallen van mijn dsl signaal en na een hele tijd wachten heeft telfort dit probleem opgelost...
Ze hebben de snelheid teruggeschroefd naar 6144 kbs, waardoor mijn downloadsnelheid behoorlijk is gedaald.
Naar mijn idee heeft Telfort een capaciteitsprobleem en daar worden wij de dupe van....
Ook is de downloadsnelheid via nieuwsgroepen (eweka) zeer instabiel. Lijkt net een bergetappe....

Ik ga weer klagen bij Telfort, ze dienen me een behoorlijke verbinding te leveren punt uit...
Dat heeft niets met capaciteit te maken maar met de vbg tussen jou en de centrale. Die is waarschijnlijk niet stabiel genoeg door verschillende zaken. (Bekabeling/afstand enz..) Door de vbg dan terug te zetten op bijvoorbeeld 6mb/s word je S/N marge beter waardoor je meer marge overhoud om rare dippen in je dsl-signaal op te vangen. Dus een stabielere vbg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Arsenius schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:20:
Hoe te checken voor adsl2+ centrale van kpn, ik heb dat gedaan via kpn en xs4all. Even kijken of 20 mbit van KPN beschikbaar was op mijn postcode en die was beschikbaar.

Of er nog een tiscali/babyxL netwerk ligt weet ik niet maar dat maakt niet zoveel uit denk ik. :z

http://www.xs4all.nl/alle...ng/adsl/postcodecheck.php

Als er 20mbits van hun beschikbaar zijn dan zit je goed.
Hmm, volgens die check is ADSL basic bij mij beschikbaar.. dar zou dus impliceren dat ik niet op een ADSL1 centrale zit?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb antwoord van de helpdesk:
Het modem ontvangt de nummers sowieso, dit is onderdeel van het SIP protocol. Waarschijnlijk moet u het modem overzetten van FSK naar DTMF nummerherkenning of vice versa zodat het telefoontoestel het ook kan decoderen. Als u een speedtouch modem heeft kan ik u helaas daar niet mee helpen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Ik kan die optie nergens vinden. Kan het zijn dat deze niet op een Speedtouch 780 aanwezig is? :?

Of geeft de helpdesk nu juist aan dat het niet op een Speedtouch aanwezig is? :?

Overigens heb ik hier ook nog een Experia-box liggen van KPN, als het op die Speedtouch niet zit dan kan ik daar eens mee gaan experimenteren.

[ Voor 19% gewijzigd door pven op 24-10-2008 15:01 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
De Speedtouch staat standaard al op DTMF en nummerherkenning werkt hier in ieder geval zonder problemen.

Als je een speedtouch Experiabox hebt kun je dit proberen om bij de sip gegevens te komen : http://www.adslgg.nl/modu...ums&file=viewtopic&t=4567

Heb je de Siemens Experiabox dan zit meer dan alleen surfen met het modem er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
DeliciousBrown® schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:25:
De Speedtouch staat standaard al op DTMF en nummerherkenning werkt hier in ieder geval zonder problemen.
Bij mij sinds de overgang van Speedlinq naar Telfort niet meer. :/
Als je een speedtouch Experiabox hebt kun je dit proberen om bij de sip gegevens te komen : http://www.adslgg.nl/modu...ums&file=viewtopic&t=4567

Heb je de Siemens Experiabox dan zit meer dan alleen surfen met het modem er niet in.
Het is helaas een Siemens, dank voor je reactie dan ga ik er niet eens mee aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Syytön schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:43:
Ik heb net nog maar weer gebeld, ze noemden als service-id een getal dat op 42 eindigt.

Tevens kon de man niet zeggen of zij DSL leveren, maar hij gaat er van uit van niet, en dat er een andere provider op de lijn zit. Dus dat zij ook niet op aderpaar 2 leveren.

Je had nog even kunnen vragen of er ook telefonie op de lijn zit gezien je andere post over ISDN, ze zouden dan een nummer moeten zien dat overeenkomt met je hoofd ISDNnummer. Een andere 'code' is de vraag of er sprake is van linesharing of niet, non sharing geeft aan dat er geen telefonie op de lijn zit. Als het op de zelfde lijn als ISDN zit, dan zul je splitter tussen ISRA en NT1 moeten plaatsen en dan vanaf DSL op het splitter een kabel naar de DSL-poort.

Ik ken de Zyxel niet dusdanig goed om te weten of deze automatisch overschakelt naar juiste instellingen voor het huidige type lijn, ik weet dat er verschillende modems zijn die dit wel doen. Als deze automatisch overschakelt ben ik bang dat je verbinding toch nog op 'Online' staat, dan zal een overstap naar Alice je ook niet helpen. Als je echt ISDN naast de telfortlijn hebt kun je overwegen op die lijn ADSL aan te vragen bij andere aanbieder, maar dan kunnen de maximale snelheden 1 tot 2 Mbit lager uitvallen(hoewel ik me voor kan stellen dat langzaam internet beter is dan geen internet, no pun intended.)
De monteur kan een eigen modem mee nemen, vaak weten ze de instellingen van de meest voorkomende netwerken wel en evt ook testnetwerken en kan dus nagaan van wie dit signaal exact is. Hangt wel even af van de opdracht die hij meegekregen heeft, vraag dit dus even goed na.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
pven schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:31:
Dit al geprobeerd? : DeliciousBrown® in "Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Hurricane schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:36:
[...]

Bij Adsl-only, dus zonder een normale telefoonlijn, staat er helemaal geen spanning op de lijn! Gewoon modem aansluiten op rood/blauw en kijken of het modem in sync komt.
Kan iemand dit bevestigen? Als dit zo is, is er dus iets anders aan de hand.

Op 6 oktober heb ik gebeld en toen werd gezegd dat KPN tussen 5 en 10 dagen langs zou komen. Op 16 oktober aan dat ze het bij KPN erg druk hebben en dat ze geen zicht hebben op hoe lang het duurt.

Weet iemand hoe lang dit kan gaan duren? Zijn er dingen die ik zelf nog kan testen of om het proces te versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Aldmar schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:00:
Mijn ouders hebben sinds een dik half jaar ook telfort(internet+VIOP) en dat bevalt perfect.
Als ik het goed begrijp neem je alleen internet af wel zo verstandig. Snap niet dat je ouders zo tevreden zijn over VOIP van Telfort. Bij mijn ouders is het niets dan ellende. Eind december gaat de brief de deur uit om op te zeggen. Volgend jaar terug naar 'normale' analoge kpn lijn + Tele2 internet lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Decon Frost schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:16:
[...]

Knappe kerel....

Ik krijg toch echt genoeg mail binnen.... En met regelmaat worden er mailtje afgeleverd die klanten aan elkaar sturen... Ik sta dan niet in de cc, mischien een bcc, echter dat kan ik er niet aan af zien.

Dus die jongen op het tiscali forum, weet het niet zo goed.

Daar komt bij dat hij het blijkbnaar niet vreemd vind dat een klant een administrator adrexs in handen heeft...? Ik wel toch.

*edit

sry dat ik soms wat nochalant overkom omtrend dit onderwerp... maar het is toch van de zotten dat dit al zeker 1 jaar aan de gang is zo... Ze hebben er gewoon geen boodschap aan. Ik ben ermee naar Radio Online gestapt... die hebben er een uitzending aan besteed, Tiscali/telfort wou niet reageren... Ik heb gebeld en gemail met de systeembeheerders.. geen reacktie...
Dan word je moedeloos van..!! Zeker als je zelf ook in de IT werkt..

BTW: Internet werkt bij mij perfect.... Nog nooit echte uitval gehad.. Dus kwa product : TOP
Zoals ik iets terug al zei, PM even voorbeeld(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:31:
[...]

[...]

Het is helaas een Siemens, dank voor je reactie dan ga ik er niet eens mee aan de slag. :)
Heb gewerkt op de helpdesk van speedlinq een tijd terug, Bij de overzet hebben sommige mensen hun nummerherkenning niet meegekregen, je kunt dit op de site van telfort weer aanzetten, als die optie ontbreekt (of er niets meer is) moet je even de helpdesk opbellen die kunnen een vinkje zetten bij nummer herkenning. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

funrider schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:29:
[...]

Als ik het goed begrijp neem je alleen internet af wel zo verstandig. Snap niet dat je ouders zo tevreden zijn over VOIP van Telfort. Bij mijn ouders is het niets dan ellende. Eind december gaat de brief de deur uit om op te zeggen. Volgend jaar terug naar 'normale' analoge kpn lijn + Tele2 internet lijntje.
Het bevalt toch echt goed. Kan er ook niets aan doen... :+
(Wel af en toe last van een telefoon die 2x overgaat zonder nummermelding, maar durf niet te zeggen of dit aan Telfort ligt...)

Op dit moment meldt de modem: System Uptime: 791:15:32

Telfort is niet alleen maar slecht natuurlijk. Het overgrote deel zal meer dan tevreden zijn. Alleen als iets niet naar behoren werkt, krijgt het veel aandacht. 99.9% van de gevallen in dit Topic gaat over een niet goed werkende lijn, maar als je echt een serieuze enquête zou houden is verreweg het overgrote deel tevreden over Telfort. De klanten waarbij alles wel goed werkt, checken ook niet dagelijks dit topic ;)

Natuurlijk zijn er ook (te) veel gevallen bekend waar het niet goed werkt, maar over het algemeen werkt Telfort gewoon goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een eikel van de telefoon support zeg. Ik bel hem paar dagen terug op vanwege een storing. Werd ik erg kortaf verwezen naar een gaatje achter in de modem die ik 30 seconden moest indrukken. Ik vraag nog raak ik dan instellingen kwijt moet ik een back up maken? Nee nee was allemaal niet nodig tot ziens.
Kom ik erachter dat een pc niet meer via wifi online kon. Ik in mijn modem en wat bleek alles foetsie.

Kan ik weer als leek zijnde alles opnieuw uitvogelen en allemaal firewall regels maken, nat poorten doorsturen, mac adressen invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik ben al vele maanden erg tevreden met Telfort.

Sinds kort heb ik toch wel een probleem die ik ook zelf veroorzaak :P.
Als ik 100 torrents tegelijk aan heb staan (op 80% van mijn max. bandbreedte) dan merk je het op de andere PC's na een dag. Ze moeten dan op de andere pc's een aantal keer refreshen wil een internetpagina openen. Ik denk dat de packets dan niet meer aankomen op één of andere manier, omdat het zo "druk" is op me modem. Na ongeveer 2 dagen gaat de modem "dood" en na een reset kan ik er weer tegenaan.

Wat ik eigenlijk zou willen is dat anderen bij mij thuis geen last hebben van mijn ehm... "internetleven". Daarom overweeg ik een tweede ADSL lijn aan te laten sluiten (ook via Telfort) die dan alleen voor mij is en mijn bezigheden en de rest voor de andere PC's.
Ik neem aan dat Telfort er gewoon voor kan zorgen dat er een tweede lijn op mijn adres binnenkomt, maar ik durf het eigenlijk niet meteen al via Telfort.nl te bestellen, want ik ben bang dat ze niet begrijpen wat ik wil gaan doen en dat ze aan mijn eerste lijn zitten.

Ik vroeg me af of iemand hier (positieve?) ervaringen mee heeft of misschien "bestel-tips".

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
ReFleXWolf schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:35:
Ik ben al vele maanden erg tevreden met Telfort.

Als ik 100 torrents tegelijk aan heb staan (op 80% van mijn max. bandbreedte) dan merk je het op de andere PC's na een dag. Ze moeten dan op de andere pc's een aantal keer refreshen wil een internetpagina openen. Ik denk dat de packets dan niet meer aankomen op één of andere manier, omdat het zo "druk" is op me modem. Na ongeveer 2 dagen gaat de modem "dood" en na een reset kan ik er weer tegenaan.

Wat ik eigenlijk zou willen is dat anderen bij mij thuis geen last hebben van mijn ehm... "internetleven". Daarom overweeg ik een tweede ADSL lijn aan te laten sluiten (ook via Telfort) die dan alleen voor mij is en mijn bezigheden en de rest voor de andere PC's.
Ik neem aan dat Telfort er gewoon voor kan zorgen dat er een tweede lijn op mijn adres binnenkomt, maar ik durf het eigenlijk niet meteen al via Telfort.nl te bestellen, want ik ben bang dat ze niet begrijpen wat ik wil gaan doen en dat ze aan mijn eerste lijn zitten.

Ik vroeg me af of iemand hier (positieve?) ervaringen mee heeft of misschien "bestel-tips".
Als je tijdens de aanvraag aangeeft dat je momenteel nog geen internet hebt zal Telfort als het goed is moeten gaan leveren over het 2de aderpaar en heb je 2 verbindingen naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Aldmar schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:48:
[...]

(Wel af en toe last van een telefoon die 2x overgaat zonder nummermelding, maar durf niet te zeggen of dit aan Telfort ligt...)

Ik zie 'Actief: 0 dagen, 2:14:17' :/

Twee dagen is maximaal, langer lukt gewoon niet. 20Mbit haal ik ook bij lange na niet, met 9Mbit moet ik momenteel al blij zijn. Als de kans daar is, dan stap ik over; ik ben het echt beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackraven
  • Laatst online: 13-09 17:26
ReFleXWolf schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:35:
Ik laat m'n linux routertje via een telnet-script elke nacht even een koude herstart op de modem uitvoeren, zodoende is de NAT-tabel elke ochtend weer lekker opgeschoond...
misschien ook een idee? Als je huidige capaciteit genoeg is, lijkt het mij zonde van de 20 eurie extra...

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

pven schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:11:
[...]

Ik zie 'Actief: 0 dagen, 2:14:17' :/

Twee dagen is maximaal, langer lukt gewoon niet. 20Mbit haal ik ook bij lange na niet, met 9Mbit moet ik momenteel al blij zijn. Als de kans daar is, dan stap ik over; ik ben het echt beu.
System Uptime: 246:39:49 met een DrayTek 2820Vn. Ingetraind op 18Mbit's overigens.

Waarom is het nou bij de ene centrale gaar en bij de andere niet. :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Stephan4kant schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:26:
Kan iemand dit bevestigen? Als dit zo is, is er dus iets anders aan de hand.
Wat wil je bevestigd hebben? Dat er met een adsl only geen spanning op de lijn staat?
Ja dat klopt. Er staat alleen een spanning van 48 volt op de lijn als je analoge signaal hebt.
Heb je isdn, dan zit je op 90 volt.
Heb je geen telefoonsignaal, dan kan je geen spanning meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MensionXL schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:19:
[...]

System Uptime: 246:39:49 met een DrayTek 2820Vn. Ingetraind op 18Mbit's overigens.

Waarom is het nou bij de ene centrale gaar en bij de andere niet. :?
Ik ben overgekomen van Speedlinq, daar was het ook al bagger. Aangezien er in de backbone niets is gewijzigd, had ik ook geen hoop op verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Blackraven schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:11:
[...]

Ik laat m'n linux routertje via een telnet-script elke nacht even een koude herstart op de modem uitvoeren, zodoende is de NAT-tabel elke ochtend weer lekker opgeschoond...
misschien ook een idee? Als je huidige capaciteit genoeg is, lijkt het mij zonde van de 20 eurie extra...
Oh, dat is misschien ook een optie, maar ik zou niet weten hoe ik automatisch mijn Telfort router zou moeten restarten. Het is een ZyXEL P-2602H-D1A. (Telfort Multi PC modem).
Een extra lijntje zou me iets meer bandbreedte opleveren, maar ik bedenk me nu ook dat er dan 2 netwerken in huis ontstaan en dat het printen via mijn netwerkprinter ook weer lastig wordt. Dus een automatische restart lijkt me ideaal.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

job schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:20:
[...]
Wat wil je bevestigd hebben? Dat er met een adsl only geen spanning op de lijn staat?
Ja dat klopt. Er staat alleen een spanning van 48 volt op de lijn als je analoge signaal hebt.
Heb je isdn, dan zit je op 90 volt.
Heb je geen telefoonsignaal, dan kan je geen spanning meten.
Tsja dat zei ik hem al. Het is bij ISDN trouwens 96V en geen 90V. Maakt verder ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:43:
Hier in postcodegebied 7451 niks dan lof over Telfort Internet+Telefonie.
Ik haal een goede 7mbit(Centrale is nog ADSL2 zonder de plus). Telefonie ligt er nauwelijks uit.
Afgelopen maand toevallig even geen telefonie gehad. Maar dat was met een reset van de router opgelost.
Bij ons loopt een glasvezel project dus als dat soepel gaat verlopen dan ga ik Telfort toch uitzwaaien.
Keuzes zijn er om gemaakt te worden :)
Hier bij mijn postcode 5663SH ook positief, had voorheen Orange/Online en niks meer dan ellende, ik zal in deze uithoek voorlopig nog geen glasvezel mogen genieten, maar ben met de huidige verbinding tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Heb eigenlijk twee (beginners)vragen.
Vraag 1:
Volgens verschillende tests op internet (xs4all site en die links in de startpost) zit ik op 148 meter van de centrale. Ook zou er ADSL2+ beschikbaar zijn.

Hoe zeker is dit? In hoeverre kun je er dan vanuit gaan dat telfort dan ook minimaal 12 Mbit kan leveren? (dit even los gezien van bekabelingsproblemen in de woning).

Vraag 2:
Ik ben verhuisd naar een vrij oude woning. ISRA punt zit in de slaapkamer en er loopt vanuit daar een kabel naar de woonkamer. Hier zit een 'normale' telefoonaansluiting waar je zo'n dikke telefoonstekker(met 4 pootjes) in kan steken. Is de woonkamer dan ook een geschikte plaats om aan te sluiten? Zo niet, moet er dan nog een monteur komen om e.a. aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heb het zelfde af en toe gaat de telefoon over zonder nummermelding maar er is niemand aan de lijn????
voor de rest werkt het prima in Venlo
[...]

Telfort is niet alleen maar slecht natuurlijk. Het overgrote deel zal meer dan tevreden zijn. Alleen als iets niet naar behoren werkt, krijgt het veel aandacht. 99.9% van de gevallen in dit Topic gaat over een niet goed werkende lijn, maar als je echt een serieuze enquête zou houden is verreweg het overgrote deel tevreden over Telfort. De klanten waarbij alles wel goed werkt, checken ook niet dagelijks dit topic ;)

Natuurlijk zijn er ook (te) veel gevallen bekend waar het niet goed werkt, maar over het algemeen werkt Telfort gewoon goed. :)
[/quote]

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

MauriX schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:50:
Heb eigenlijk twee (beginners)vragen.
Vraag 1:
Volgens verschillende tests op internet (xs4all site en die links in de startpost) zit ik op 148 meter van de centrale. Ook zou er ADSL2+ beschikbaar zijn.

Hoe zeker is dit? In hoeverre kun je er dan vanuit gaan dat telfort dan ook minimaal 12 Mbit kan leveren? (dit even los gezien van bekabelingsproblemen in de woning).
Echt zekerheid heb je natuurlijk nooit maar in mijn vorige woning zat ik op zo'n 110 meter van de centrale en haalde de volledige 20MBit. 12 MBit lijkt me bij jou dus in principe makkelijk haalbaar.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
TOP! Dan maak ik me er niet druk om. Is inmiddels bestel! (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
vulliw schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:20:
Hier hetzelfde! Maar geen telefonie van Telfort, enkel ADSL, we bellen uit via voipcheap en inkomend via budgetphone (en pots kpn lijn).
We gebruiken ook niet het telfort modem, maar een st716 en een fritz!box fon voor in totaal 4 lijnen.

Het enige wat dan overeenkomt is dat we Telfort ADSL hebben. Dat doet me eraan denken dat er misschien mensen zijn die de ip range scannen en loze calls doen als er poorten open staan (onder voorbehoud, weet niet precies of onze voip apparaatjes inbound connecties accepteren)

[ Voor 22% gewijzigd door SpiceWorm op 25-10-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Wanneer je een nieuwe intrainsnelheid wil, hoe doe je dit dan?

Complete modem resetten (terug naar fabrieksinstellingen) of is een keer uit en aan zetten (met een tussenpauze van 10 seconden) genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Mij lijkt het uit en aanzetten genoeg. Intrainen is volgens mij zoiets als contact maken met je centrale. Zodra je modem uit is en weer aan gaat moet er met de centrale overlegt worden over wat de snelheid tussen de 2 moet worden, lijkt mij.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwacht echter geen schokkende hogere snelheid dan voor herstart, bovendien retraint het modem ook regelmatig om er voor te zorgen dat de hoogst mogelijke snelheid gehaald wordt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ReFleXWolf schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:44:
Mij lijkt het uit en aanzetten genoeg. Intrainen is volgens mij zoiets als contact maken met je centrale. Zodra je modem uit is en weer aan gaat moet er met de centrale overlegt worden over wat de snelheid tussen de 2 moet worden, lijkt mij.
Intrainen is bepalen hoe snel de communicatie kan verlopen. Er is dan al contact met de centrale.

Het opnieuw starten van het modem is inderdaad genoeg. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackraven
  • Laatst online: 13-09 17:26
Ik heb m'n modem niet in bridged mode staan vanwege m'n telefonie, maar anders...
voor de liefhebbers hieronder een telnet scriptje om de modem te herstarten met een linux routertje. Scriptje bewaren en als cronjob op het door jou gewenste tijdstip uit laten voeren.
Wel even telnet activeren in je modem :p
code:
1
(sleep 1; echo -e "jewachtwoord\r"; sleep 1; echo -e "sys reboot 0\r"; sleep 1; echo -e "exit\r") | telnet 192.168.1.254

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sponsbob
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:19
Hakkie schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:49:
[...]

Niet om onrust te stoken, maar het is mij nooit gelukt mijn DrayTek 2800VG op dezelfde snelheid als de ZyXEL te laten draaien. De 2800 was altijd zo'n 3mbit lager (19mbit versus 16mbit). Ik ben hier tamelijk lang mee bezig geweest, wachtend op een DrayTek 2820Vn die toen nog niet verkrijgbaar was in NL. Zoek maar eens in de oudere delen van dit topic, bijv: Hakkie in "Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 -...". De chipset in de 2800 blijkt niet optimaal samen te werken met de Tiscali DSLAMs in de wijkcentrales. Dit is destijds bevestigd door DrayTek en Tiscali. Ik weet niet of er ondertussen firmware voor de 2800 is waarin dit is opgelost.
Sinds medio mei heb ik de 2820VN die snel en stabiel draait. Er waren wat issues met VoIP, maar de laatste beta heeft ook dat verholpen. Werkelijk een top apparaat! Maar goedkoop is hij dan ook niet...
heb zelf hier een draytek 2800vg perfect draaien en traint maar iets lager in dan de orginele telfort modem.
heb wel een andere versie adsl firmware erin zitten.
en is vergeleken met het telfort modem stabiel en telefonie werkt ook goed.
beter een iets lagere en goed werkende verbinding dan een brakke hoge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ook de ervaring dat de portmapping functie van de zyxel modem er na een tijdje mee stopt?

ik gebruik de bittorrent client transmission en heb hiertoe een poort handmatig doorgemapt vanaf het modem naar mijn pc. dit werkt ook goed; onder preferences/networking van transmission zie ik een groen rondje ten teken dat de port forwarding goed werkt ("port is open").

echter naar verloop van tijd, in de orde van weken, lijkt het alsof het modem stopt met forwarden. dwz preferences/networking port forwarding van de bittorrent client geeft niet langer een groen rondje maar een rood rondje ("port is closed").

starten en stoppen van de transmission client lost het probleem niet op.

aan en uitzetten van het zyxel modem lost het probleem wel op.

modem is van type P-2602R-D3A met firmware versie: V3.40(AJG.1) | 08/18/2006

gevalletje gecrashte portforwarding in het zyxel modem kennelijk, meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Mijn ZyXEL doet het prima, maar aan een "works for me" heb je ook niet echt veel. :/

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:53:
iemand ook de ervaring dat de portmapping functie van de zyxel modem er na een tijdje mee stopt?

ik gebruik de bittorrent client transmission en heb hiertoe een poort handmatig doorgemapt vanaf het modem naar mijn pc. dit werkt ook goed; onder preferences/networking van transmission zie ik een groen rondje ten teken dat de port forwarding goed werkt ("port is open").

echter naar verloop van tijd, in de orde van weken, lijkt het alsof het modem stopt met forwarden. dwz preferences/networking port forwarding van de bittorrent client geeft niet langer een groen rondje maar een rood rondje ("port is closed").

starten en stoppen van de transmission client lost het probleem niet op.

aan en uitzetten van het zyxel modem lost het probleem wel op.

modem is van type P-2602R-D3A met firmware versie: V3.40(AJG.1) | 08/18/2006

gevalletje gecrashte portforwarding in het zyxel modem kennelijk, meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn?
Zelfde combo hier, sowieso is transmission een beetje vaag. Hier laat ie ook regelmatig zien dat die poort gesloten is, maar huidige torrens lopen goed door en nieuwe beginnen ook bijna direct. Ik negeer het lekker omdat die torrents toch wel doorlopen en zonder herstart van het modem komt na verloop van tijd die poort weer op open te staan. Ik ben dus geneigd te geloven dat dit een geval van vage detectie van transmission is i.p.v. gaar modem. Neemt niet weg dat ik binnenkort overstap op een fritz!box overstap omdat het standaard modem te beperkt is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Beste Mensen,

Mijn modem trimde in op 18130/1097 is prima 1038 meter van de centrale
Maar na de laatste storing !!! maand geleden ongeveer
kom ik niet meer hoger dan 17320/1062 is nog niet slecht!!
Ik heb telfort gebeld en gevraagd hoe dit kan. konden ze of wilde ze niet verklaren.

Nog een andere vraag:
Telfort heeft de lijn bij kpn opgezegd en mij een modem geleverd met aansluiting van 2 analoge lijnen. Modem Zyxel P-2602HW-D3A!!!
Mijn nt1 kasje hangt nog gewoon aan de muur. (kan natuurlijk gewoon weg)
Dus de isdn lijn is niet terug gezet naar analoog door kpn.
Want telfort zei dat hun een modem leverde wat via een isdn lijn werkte.

Ik heb nog 3 ISDN toestellen en die wil ik graag gebruiken gaat dit via een Fritz modem?????

[ Voor 24% gewijzigd door vulliw op 26-10-2008 13:23 ]

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJAARDA|IA
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08-2019
Sinds mei ben ik aangesloten via Telfort en heb nog steeds het volgende probleem:
Het modem traint in op een 13,5 mb en 's avonds en vooral in het weekend (vooral zondag) blijft er van de bandbreedte van 13,5 mb maar 1 mb over.
Heb het probleem voorgelegd aan de helpdesk en er komt maar geen oplossing. Zijn er anderen die dit probleem ook hebben en nog leuker hoe het is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
vulliw schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:16:
Beste Mensen,

Mijn modem trimde in op 18130/1097 is prima 1038 meter van de centrale
Maar na de laatste storing !!! maand geleden ongeveer
kom ik niet meer hoger dan 17320/1062 is nog niet slecht!!
Ik heb telfort gebeld en gevraagd hoe dit kan. konden ze of wilde ze niet verklaren.

Nog een andere vraag:
Telfort heeft de lijn bij kpn opgezegd en mij een modem geleverd met aansluiting van 2 analoge lijnen. Modem Zyxel P-2602HW-D3A!!!
Mijn nt1 kasje hangt nog gewoon aan de muur. (kan natuurlijk gewoon weg)
Dus de isdn lijn is niet terug gezet naar analoog door kpn.
Want telfort zei dat hun een modem leverde wat via een isdn lijn werkte.

Ik heb nog 3 ISDN toestellen en die wil ik graag gebruiken gaat dit via een Fritz modem?????
ISDN kost je wat op maximaal haalbare snelheid DSL, bij jou kan het niet meer dan 1 Mb schelen, waarschijnlijk minder.
Een Fritz!box met S0 bus kan gebruikt worden om een ISDN-centrale op aan te sluiten en dus je ISDN-toestellen, kijk even op AVM.de om het een ander te controleren. Ikzelf wacht op de introductie van de 7270 International, in Duitse uitvoering kan je het apparaat al met ISDN gebruiken(Annex B).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor met een fritzbox werkt het perfect om isdn spul aan te sluiten. Ik heb de 7050 Annex A en daarachter een QuatrroVox en een Vox Alliance en werkt perfect, kan zelfs via de analoge lijn uitbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Helaas heb ik geen ISDN centrale.
Ik wil i.p.v. Telfort modem de fritz gebruiken en werkt dan mijn ISDN toestel?????
Loekie schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:32:
[...]

ISDN kost je wat op maximaal haalbare snelheid DSL, bij jou kan het niet meer dan 1 Mb schelen, waarschijnlijk minder.
Een Fritz!box met S0 bus kan gebruikt worden om een ISDN-centrale op aan te sluiten en dus je ISDN-toestellen, kijk even op AVM.de om het een ander te controleren. Ikzelf wacht op de introductie van de 7270 International, in Duitse uitvoering kan je het apparaat al met ISDN gebruiken(Annex B).

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Ik heb alleen een telfort modem, dus met alleen een fritz modem met ISDN aansluiting werkt daar een los ISDN toestel op.
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:41:
Ja hoor met een fritzbox werkt het perfect om isdn spul aan te sluiten. Ik heb de 7050 Annex A en daarachter een QuatrroVox en een Vox Alliance en werkt perfect, kan zelfs via de analoge lijn uitbellen.

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
Daros schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:21:
Vandaag kreeg ik het mailtje dat mijn Internet opgeleverd zou zijn van Telfort, helaas is niks minder waar.

Net gebeld, er komt een monteur langs van KPN voor me lijn, het gaat om een nieuwe lijn die bij mij weten nog nooit is gebruikt.

Er komt bij mij een lijn binnen die direct in zijn huls gaat, er komt geen kabel uit het ISRA punt, hierdoor heb ik hem dus moeten openmaken.

Uit het ISRA punt komen 2 licht bruine kabels, 1 donker bruine en 1 zwarte.
Ik heb net even een foto met me telefoon genomen, zie hieronder sory voor de onduidelijkheid.
[afbeelding]

Waar moet ik hem nu precies op aansluiten? Ik ging uit van de donker bruine en de zwarte.
Helaas krijg ik op geen mogelijkheid DSL.

Nog een vraag, hoe snel moet na aansluiting het DSL lampje gaan branden? Dit omdat het handig is met het testen van de kabels hoelang ik erop moet wachten voordat ik door kan gaan naar de volgende.

Alvast bedankt
Nadat ik de klantenservice had gebeld, hebben ze een technische call in geschoten, ging gelukkig allemaal erg snel en werd vriendelijke geholpen. Geen verhalen van wil je je modem resetten ze gingen gelijk over tot het inschieten van een probleem.

S avonds werd ik terug gebeld door een jongen kerel, erg aardig allemaal. Na in het systeem alle aansluitingen te hebben doorgenomen kwamen we er achter dat mijn verbinding wel actief was alleen bij me onder buurman. Technisch gezien woon ik waarschijnlijk op een B nummer en niet het volle nummer.

Hij heeft een reminder in zijn agenda gezet voor volgende week om te kijken of dat het dan al is gelukt. Hij heeft sowieso aan KPN doorgegeven wat er moet gebeuren om het werkzaam te krijgen.

Ik hoop dat dit allemaal volgende week soepel verloopt. En dan heb ik internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Heb vorige week Telfort aangevraagd. Ben erg benieuwd wat voor snelheid ik kan/ga halen.
Ik ben ook benieuwd of Telfort goed samen gaat met Usenet. Ik heb een Eweka accountje en ben érg benieuwd naar de mogelijkheden.
Iemand hier ervaring mee? Knijpt telfort usenet of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Telfort knijpt niets.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
HULDE! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Krijgt iemand onderstaande melding wel eens bij het versturen van een mail?

Ik namelijk al 1 jaar lang.. en bij telfort willen ze mij niet helpen...
- These recipients of your message have been processed by the mail server:
support@vizik.com; Failed; 5.3.0 (other or undefined mail system status)

Remote MTA mrq.tiscali.sys: network error

- SMTP protocol diagnostic: 550 Sorry, your network is blacklisted

Reporting-MTA: dns; mail-6-nl.tiscali.it
Arrival-Date: Mon, 27 Oct 2008 15:29:02 +0100

Final-Recipient: rfc822; support@vizik.com
Action: Failed
Status: 5.3.0 (other or undefined mail system status)
Remote-MTA: dns; mrq.tiscali.sys

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Decon Frost schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:30:
Krijgt iemand onderstaande melding wel eens bij het versturen van een mail?

Ik namelijk al 1 jaar lang.. en bij telfort willen ze mij niet helpen...

[...]

Volgens mij geeft deze melding weer dat je mail adress of alle mailes lopende middels de telfort server blacklisted zijn op de mail server van de ontvangende partij. M.a.w. Er is ooit misschien spam (een virus gehad op je pc?) verstuurd van jou pc.. Of van een ander telfort klantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 10:02

OgWok

U.N.C.L.E.

Heel apart. Bel mijn vader op en hoor kiestoon en het kiezen van zijn nummer. Daarna niets....... toch even extra gewacht, hoor geen telefoon over gaan......dan toch "hallo, met....."
Telefoon gaat bij degene die je belt gewoon over, alleen ik hoor NIETS.

Kent iemand dit fenomeen: bellen en niet horen dat er verbinding is?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Laatst online: 12-09 18:15
Na minstens 4 maanden helpdesk bellen/ verschillende providers internet aanvragen en nog meer helpdesk bellen ben ik er eindelijk achter gekomen dat ik internet moet bestellen op het adres van mijn buren. (huisnummer 31 toevoeging 33).

Mijn IS/RA punt is namelijk bij mijn buren; nu heb ik wel een analoge telefoon aansluiting (grote stekker), maar het lijkt me dat ik de splitter en het modem beter maar zo dicht mogelijk bij het IS/RA punt kan houden.

De vraag is dus eigenlijk hoe vaak het voorkomt dat het modem telfort modem ge-reset dient te worden...

Nu heb ik bedacht dat er 3 mogelijkheden zijn:

- Modem in meterkast van de buren (lastig ivm resetten)
- Modem in eigen huis (lange lijn van +- 8m naar het IS/RA)
- Modem in meterkast van de buren met schakelaar waarmee ik zelf kan resetten (mooie oplossing maar misschien een beetje overkill)

Wat denken jullie ervan?

Ook zit ik nog een beetje met het hele aderparen verhaal; ik heb er namelijk 5 op mijn IS/RA; zal de KPN monteur ook even uitleggen waar ik precies mijn splitter mag gaan aansluiten?

En als laatste heb ik een vraag over het zyxel modem/router; is het ook mogelijk om de router functie uit te schakelen? Ik zou namelijk het liefst (in mijn eigen huis) er een Airport extreme op aansluiten aangezien die minder problemen geven met Apples

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

pgerrits schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:56:
[...]

Volgens mij geeft deze melding weer dat je mail adress of alle mailes lopende middels de telfort server blacklisted zijn op de mail server van de ontvangende partij. M.a.w. Er is ooit misschien spam (een virus gehad op je pc?) verstuurd van jou pc.. Of van een ander telfort klantje.
Toch vreemd dat ik dit bij vrijwel elk adres waar ik naartoe wil mailen... krijg.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Decon Frost schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:02:
[...]

Toch vreemd dat ik dit bij vrijwel elk adres waar ik naartoe wil mailen... krijg.
Dat is inderdaad wel vreemd. Maar meestal als je ergens als spammer te boek staat, dan nemen andere providers dit ook over.

Ik heb dit ooit ook op een stage bedrijf gehad. Onze server was geinfecteerd met een virus en verstuurde dagelijks 2500 spam berichten. Binnen 2 weken waren we geblokkeerd op vrijwel alle mail servers (behalve hotmail,g-mail etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Jns1986 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:00:
Na minstens 4 maanden helpdesk bellen/ verschillende providers internet aanvragen en nog meer helpdesk bellen ben ik er eindelijk achter gekomen dat ik internet moet bestellen op het adres van mijn buren. (huisnummer 31 toevoeging 33).

Mijn IS/RA punt is namelijk bij mijn buren; nu heb ik wel een analoge telefoon aansluiting (grote stekker), maar het lijkt me dat ik de splitter en het modem beter maar zo dicht mogelijk bij het IS/RA punt kan houden.

De vraag is dus eigenlijk hoe vaak het voorkomt dat het modem telfort modem ge-reset dient te worden...

- Modem in meterkast van de buren met schakelaar waarmee ik zelf kan resetten (mooie oplossing maar misschien een beetje overkill)

Wat denken jullie ervan?

Ook zit ik nog een beetje met het hele aderparen verhaal; ik heb er namelijk 5 op mijn IS/RA; zal de KPN monteur ook even uitleggen waar ik precies mijn splitter mag gaan aansluiten?

En als laatste heb ik een vraag over het zyxel modem/router; is het ook mogelijk om de router functie uit te schakelen? Ik zou namelijk het liefst (in mijn eigen huis) er een Airport extreme op aansluiten aangezien die minder problemen geven met Apples
Ervanuitgaande dat je de modem niet zo vaak dient te resetten lijkt me de 1e optie het best.
2e optie lijkt me niet aan te raden. Modem altijd zo dicht mogelijk bij ISRA plaatsen (IPB van kpn = max 2 meter tussen isra en modem).
3e optie kan, moet je even knutselen (=extra gaatje boren en extra kabeltje trekken misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

OgWok schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:57:
Heel apart. Bel mijn vader op en hoor kiestoon en het kiezen van zijn nummer. Daarna niets....... toch even extra gewacht, hoor geen telefoon over gaan......dan toch "hallo, met....."
Telefoon gaat bij degene die je belt gewoon over, alleen ik hoor NIETS.

Kent iemand dit fenomeen: bellen en niet horen dat er verbinding is?
Hier precies hetzelfde... belde mijn schoonmoeder op (dat heeft er overigens niks mee te maken hoor :+). Toevallig was ze ook online, en ze kon me zo zeggen wat ik allemaal zei, maar ik kon haar niet horen. Lekker, gaat goed daar ....

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Wat denken jullie ervan?

Op zich hóeft een aantal meter kabel tussen het ISRA-punt en je modem geen probleem te zijn. Ik heb er zelf ook een meter of 5 tussen zitten aangezien ik bij het ISRA-punt gewoon geen stopcontact heb. Er is bij mij geen verschil in intrainsnelheid en ook niet in stabiliteit t.o.v. 5 meter of 30 centimeter kabel. Dat gezegd hebbende, de ZyXEL is behoorlijk stabiel, ik heb hem in de paar maanden dat ik Telfort heb nog nooit hoeven te resetten, dus de eerste optie hoeft ook geen ramp te zijn.

Het aderpaar waar normaal gesproken ADSL op wordt geleverd is rood/blauw.

Je kunt de ZyXEL in Bridge mode zetten, dus dat moet geen probleem zijn. Ik weet niet of dat problemen oplevert met de telefonie, overigens, kan me er iets bij voorstellen. Kun je je Airport niet gewoon als Access Point instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero

Resetten kan je ook via telnet.
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat iedereen individueel laat weten of het niet of wel (weer) werkt met je aansluiting, zo kunnen we natuurlijk een heel topic met 1000 posts gaan vullen en draagt niets bij.