De ZyXEL detecteert dat het 8 / 85 wel iets oplevert (geen IP, maar wel verbinding met dslam in de centrale voor dataverkeer), schakelt om blijkbaar dan.
Betekent ook dat als je wel het juiste signaal hebt op je modem je deze echt dubbel moet controleren of hij wel op 0/34 staat weer, anders krijg je op het Telfort signaal ook geen IP.Let op: ik ben een vrouw dus vanaf hier even wat langzamer.
Als ik alle kabels etc aansluit, als LAN verbinding, krijg ik wel een IP adres en DNS etc toegewezen. Echter als ik in de instellingen van het ZyXEL modem kijk, zie ik daar geen IP adres staan. Ook niet als ik de VPI?VCI wijzig naar 0 / 34. Dit laatste heeft ook geen gevolgen voor de verbinding, ook niet als ik het modem reset (niet de hard reset).
Klopt denk ik, zie bovenstaande. De verbinding computer - ZyXEL is prima, maar de ZyXEL heeft wel een DSL signaal maar niet die van Telfort.
Ik zal ze zo maar weer even bellen, ze herkennen me inmiddels als ik bel.
Wat nu als zij op het tweede aderpaar verbinding leveren? Dit is mij allemaal te technisch en ik baal als een stekker (understatement) dat ik als leek hun achter de vodden moet zitten en achterhalen wat het probleem kan zijn. Ik ga dus echt geen kabels strippen etc.
Meestal is het zo aan te sluiten, maar zijn ook scenario's waar het tweede aderpaar niet makkelijk is aan te sluiten. Kan wel eens zijn dat het niet aangesloten draadjes zijn, door een vorige bewoner bijvoorbeeld los gemaakt.
Omdat je het maar nooit weet, of het er toe doet; er is een ISDN installatie naast het ISRA punt opgebouwd. Kan dat ISDN er nog wat mee te maken hebben of mij helpen verbinding te krijgen?
Als het los hangt heeft het er niets mee te maken waarschijnlijk. Hangt er vanaf hoe het ooit geweest is, misschien zit dat wel op je tweede aderpaar aangesloten.
En als laatste: Als de Telfort verbinding niet werkt op uiterlijk 28 oktober ben ik er klaar mee en wil ik niets meer met hun diensten te maken hebben, ik ga dan Alice aanvragen. Het zal wel weer minimaal een maand duren voordat ze besloten hebben mij dan af te sluiten, ALS ze dat al doen. Ga ik dan weer hetzelfde probleem met Alice krijgen? Kunnen ze niet als het ware de oude verbinding "overschrijven

"?
Kan heel goed dat Alice hetzelfde effect geeft, zeker als je overstapt ja.
Syytön schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:43:
Nu zal er wéér een KPN monteur langs komen, die zal mij vandaag bellen voor een afspraak. Geweldig, daar zit ik echt op te wachten, kan ik weer vrij nemen van werk. Ik heb -2 verlofdagen. Ze komen maar lekker in míjn tijd. En dan nog, wat kan die man doen, behalve naar het doosje kijken en constateren dat er "een" DSL signaal is. Wat gaat deze man doen dat de vorige monteur 2 weken geleden níet kon of deed.
Serieus, wat gaat die man doen? Wat KAN hij doen???
Sowieso mag dit alles uiterlijk dinsdag plaatsvinden want dan ben ik er serieus helemaal klaar mee. Een technisch probleem van 12 weken, kom op nou.
Storend dat die monteur is weg gegaan zonder een werkend product achter te laten, een DSL signaal is niet altijd het juiste signaal. Stel je zit op het verkeerde aderpaar aangesloten thuis zal iemand het moeten omdraaien, of jij zelf of een monteur. Zit het buitens huis fout moet een monteur ook kunnen controleren of het nu goed zit, moet je ook thuis voor zijn.
[
Voor 20% gewijzigd door
bjck op 24-10-2008 09:50
]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.