Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:39

Jiffy

God, you're ugly!

ehtweak schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:46:
[...]
Hmmm, maar dat was nu juist mijn vraag: "zijn de formulieren correct aangekomen en volledig?"
En zoals in het door jou ontvangen bericht staat, kunnen ze daar nog geen antwoord op geven... :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

ehtweak schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:46:
[...]

Hmmm, maar dat was nu juist mijn vraag: "zijn de formulieren correct aangekomen en volledig?"
Als je formulier niet volledig is krijg je daar bericht van. Ik kreeg gisteren een brief met het verzoek ook een kopie van de achterkant van mijn rijbewijs op te sturen. Ik had alleen de voorkant meegestuurd maar het BSN staat op de achterkant.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jiffy schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:05:
[...]

En zoals in het door jou ontvangen bericht staat, kunnen ze daar nog geen antwoord op geven... :)
M.a.w. geen nieuws, goed nieuws?
Blijf het alleen 'opvallend' vinden dat in deze tijd van Interpret, online, web 2.0 en wat dies meer zij, de DNB zich in stilzwijgen hult. Waar de gedupeerden naar hunkeren is een teken van bevestiging, van 'ja, het wordt verwerkt', of 'ja, het is in behandeling'. Desnoods met een bericht erbij of je nog 4 maanden geduld wilt hebben. Maar vooral dat 'vage', dat knaagt... :X
En probeer je dus van alles om er achter te komen wat er gaande is.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 09:16

Goverman

not loaded

^^ web 2.0 zegt mensen buiten tweakers vrij weinig... Mooie gadgets bouwen op een website klinkt leuk, maar dat doet de DNB (terecht) niet. Waarschijnlijk is dit een van de weinige keren dat ze tot uitkeren moeten overgaan. Voor zo'n enkele keer ga je niet een webwinkel-achtige infrastructuur opzetten. Dat is flauwekul, nergens voor nodig en zorgt alleen maar voor meer kosten bij de DNB (waar de belastingbetaler en de banken weer over gaan zeuren en ook dat is weer terecht).

En nog een punt: als er staat hoelang e.e.a. gaat duren, des te meer vragen krijgt de DNB (goh, hier staat dat ik mijn geld binnenkort ga verwachten, maar dat staat er al drie dagen... is er wat mis??). Ofwel: meer informatie leidt tot meer vragen. Dat kost personeelscapaciteit; capaciteit die m.i. beter in het afwikkelen van de formulieren kan gaan zitten.

Ik snap best dat er op tweakers de nodige controlfreaks zitten. Herken ik bij mezelf ook wel een beetje. Maar goed, je zult gewoon even moeten wachten. Je kunt aftellen: 13 weken na (+/-) 22 oktober. Dat zal dan zo rond 22 januari 2009 moeten zijn. Dit is ruimschoots binnen de 5 maanden aanvraagtijd, dus hoef je niet bang te zijn dat je de aanvraagtijd gaat missen.

*Goverman houdt topics als deze nauwlettend in de gaten, want ook Goverman wacht op centjes...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:33
Deviator79 schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:40:
ik heb nog geen saldo overzicht ontvangen van Icesave. Ben ik de enige of wachten nog meer mensen op het overzicht?
Ik wacht daar ook nog steeds op omdat ik mijn aanvraag nog niet compleet was kan ik dus het afschrift niet zelf printen.
Morgen toch maar eens bellen met DNB.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

ChiLLeR schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:09:
[...]

Ik wacht daar ook nog steeds op omdat ik mijn aanvraag nog niet compleet was kan ik dus het afschrift niet zelf printen.
Morgen toch maar eens bellen met DNB.
Volgens mij ga je dat afschrift sowieso niet automatisch krijgen. Iedereen die ik ken heeft het zelf van de site afgehaald, als dat niet lukt moest je contact opnemen met DNB. Dus ja, doe dat :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huilies, als we nou niet allemaal extra brieven naar DNB gaan sturen schiet het misschien nog een beetje op. Je krijgt je geld toch wel, lekker wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Net op de radio gehoord dat ijsland de eerste 20k volledig gaat vergoeden en de rest tot 80k door de nederlandse overheid. Het ziet er dus naar uit dat iedereen tot 100k veilig is. Het is nog niet bekend op welke termijn dit gaat gebeuren.

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

CMG schreef op maandag 17 november 2008 @ 06:57:
Net op de radio gehoord dat ijsland de eerste 20k volledig gaat vergoeden en de rest tot 80k door de nederlandse overheid. Het ziet er dus naar uit dat iedereen tot 100k veilig is. Het is nog niet bekend op welke termijn dit gaat gebeuren.
Wat ik niet snap, is waarom dit nu ineens nieuws is. Wouter meldde toch al bijna 2 maanden terug dat iedereen tot 100k veilig zat? De staat schoot immers de eerste 20k ook voor. Het enige dat er nu is bereikt is dat IJsland aangeeft die eerste 20k per spaarder te betalen. Goed voor Nederland, niet beter voor ons als spaarders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

SeatRider schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:07:
[...]

Wat ik niet snap, is waarom dit nu ineens nieuws is. Wouter meldde toch al bijna 2 maanden terug dat iedereen tot 100k veilig zat? De staat schoot immers de eerste 20k ook voor. Het enige dat er nu is bereikt is dat IJsland aangeeft die eerste 20k per spaarder te betalen. Goed voor Nederland, niet beter voor ons als spaarders.
Als je tussen de regels doorleest:
"Dit is ook goed nieuws voor Nederlandse spaarders, omdat we nu voortvarend te werk kunnen gaan met de afwikkeling van deze kwestie", aldus een woordvoerder van het ministerie van Financiën in een reactie."
M.a.w. er werd eerst niet voortvarend te werk gegaan (afwachtende houding) en nu gaat er dus pas wat gebeuren. De meeste mensen zitten dus al een maand te wachten, maar het ministerie/DNB hebben al die tijd gewoon afgewacht of de geldpot vanuit IJsland wel gevuld zou worden...

Ik zie het dus wel als weer een lichtpuntje.
Maar de illusie dat het inderdaad eerder dan die 3 maanden gaat komen (het geld) heb ik niet meer.
Zou positief verbaasd zijn als dat wel het geval is.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ehtweak schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:11:
[...]
Ik zie het dus wel als weer een lichtpuntje.
Maar de illusie dat het inderdaad eerder dan die 3 maanden gaat komen (het geld) heb ik niet meer.
Zou positief verbaasd zijn als dat wel het geval is.
Feitelijk verandert er helemaal niets. Het lichtpuntje is niet harder/hoger gaan branden.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Guardian Angel schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:20:
[...]

Feitelijk verandert er helemaal niets. Het lichtpuntje is niet harder/hoger gaan branden.
Hooguit is het lichtpuntje ergens anders weer aangestoken zodat je kans hebt dat het nog langer gaat duren ( procedure kan weer opnieuw opgestart worden )...

Ik heb nu niet echt de illusie dat het nu sneller zal gaan, hooguit dezelfde tijd of langzamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Het goede nieuws is natuurlijk ook, dat het geld voor de 1e €20k door IJsland betaald gaat worden, weliswaar voorgeschoten door andere landen/NL. Anders had NL ook die moeten betalen.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Lolhozer schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:11:
Het goede nieuws is natuurlijk ook, dat het geld voor de 1e €20k door IJsland betaald gaat worden, weliswaar voorgeschoten door andere landen/NL. Anders had NL ook die moeten betalen.
Nee, Bos had al een overeenkomst met IJsland.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Guardian Angel schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:20:
[...]

Zeg dat wel.
De britten kunnen blijkbaar iets wat wij (=DNB) niet kunnen of willen.
http://www.zibb.nl/102405...neller-hun-geld-terug.htm
:?
De britse oplossing blinkt natuurlijk uit door eenvoud! Gewoon inloggen op de bestaande account, terugboeken, klaar!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ehtweak schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:06:
[...]

Zeg dat wel.
De britse oplossing blinkt natuurlijk uit door eenvoud! Gewoon inloggen op de bestaande account, terugboeken, klaar!
Tja nederland blinkt natuurlijk altijd uit in procedures. Maar het word uiteindelijk gewoon geregeld dus het is IMHO een beetje kinderachtig om dan nog te gaan wijzen en zeuren dat de britten hun geld sneller terug krijgen.

Het word nu eenmaal op deze manier afgehandeld door DNB en de procedure had je al voor IceSave failliet ging kunnen weten. Het is alleen nog wat eenvoudiger geworden omdat je niet een aparte claim bij het ijslandse stelsel in hoeft te dienen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 00:54
ehtweak schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:06:
[...]

Zeg dat wel.
Nou wat eenvoudig. Gewoon even de site en de backend verbouwen, zodat je ineens allerlei andere tegenrekeningen kan gebruiken. Lekker veilig...NOT. Dat terugboeken naar slechts één rekening was een van de grootste veiligheden in het systeem van icesave. Daarnaast vind ik het onzin om het op zo'n manier te doen, want je kan zelf ook de moeite nemen om het naar de juiste rekening door te boeken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mistraller schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:26:
[...]

Nou wat eenvoudig. Gewoon even de site en de backend verbouwen, zodat je ineens allerlei andere tegenrekeningen kan gebruiken. Lekker veilig...NOT. Dat terugboeken naar slechts één rekening was een van de grootste veiligheden in het systeem van icesave. Daarnaast vind ik het onzin om het op zo'n manier te doen, want je kan zelf ook de moeite nemen om het naar de juiste rekening door te boeken.
Juist wel veilig; gewoon naar de, eerder vastgelegde tegenrekening, terugboeken. Daar is toch niks mis mee? Zo is de rekening ook geopend en zo kan 'ie ook weer afgesloten worden.

Inderdaad moet je niet allerlei nieuwe rekeningen gaan/kunnen opgeven, dan wordt het verwarrend.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
ehtweak schreef op woensdag 19 november 2008 @ 08:57:
[...]

Juist wel veilig; gewoon naar de, eerder vastgelegde tegenrekening, terugboeken. Daar is toch niks mis mee? Zo is de rekening ook geopend en zo kan 'ie ook weer afgesloten worden.

Inderdaad moet je niet allerlei nieuwe rekeningen gaan/kunnen opgeven, dan wordt het verwarrend.
Ja en die andere rekeningen kunnen ze in Engeland dus wél opgeven. En wat dacht je van de hele backend omgeving? Die achterkant staat wel tegen een lege geldpot aan te babbelen, dus daar zal toch echt het één en ander op de schop moeten. Doe mij maar gewoon de DNB aanpak.

---------------

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mistraller schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:46:
[...]

Ja en die andere rekeningen kunnen ze in Engeland dus wél opgeven. En wat dacht je van de hele backend omgeving? Die achterkant staat wel tegen een lege geldpot aan te babbelen, dus daar zal toch echt het één en ander op de schop moeten. Doe mij maar gewoon de DNB aanpak.
Wellicht heb ik het dan verkeerd uitgelegd. Mea culpa, mea maxima culpa O-)

Ik bedoelde, gebruik dezelfde frontend/backend (die is zo te zien nog steeds intact, op het overboekgedeelte na). Sta verder geen wijzigingen toe (alles zo simpel mogelijk houden). Hier is immers niks aan gewijzigd door de gebruiker, wordt notabene gebruikt als 'bewijsmateriaal' voor je aanvraagformulier richting de DNB. En de DNB heeft al aangegeven de complete administratie van IcesaveNL te hebben.
Verander in de backend het rekeningnr waarvan alle bedragen afgehaald worden (de pot van de DNB/ministerie van financien dus). En voila; klaar!
Nu is de DNB een hele nieuwe administratie aan het opzetten. Er was (redelijk snel) een website waarop je online je gegevens moest invoeren. Er zijn brieven aan alle klanten verstuurd met inlogcodes, etc. Er is dus heel veel 'dubbel' werk gedaan. En daarnaast moet de DNB al die honderdduizend ingestuurde dikke pakken papier weer verwerken, scannen, opslaan, archiveren, etc.
Hoezo 'dubbel' werk? :?
Soms is het KISS principe in Nederland ver te zoeken:
Wikipedia: KISS-principe

Mooie Plaatjes   

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehtweak schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:27:
Nu is de DNB een hele nieuwe administratie aan het opzetten. Er was (redelijk snel) een website waarop je online je gegevens moest invoeren. Er zijn brieven aan alle klanten verstuurd met inlogcodes, etc. Er is dus heel veel 'dubbel' werk gedaan. En daarnaast moet de DNB al die honderdduizend ingestuurde dikke pakken papier weer verwerken, scannen, opslaan, archiveren, etc.
Is dit niet gewoon een standaard protocol wat DNB afdraait? Waarbij het geheel op hun werkwijze en hun systemen is afgestemt, op die manier bespaar je namelijk verwerkingskosten. Als je hun systemen moet gaan koppelen met een willekeurig ander systeem heb je daar sowieso al een paar developers voor nodig om het externe systeem na te lopen en compatible te maken. En developers zijn duurder dan een aantal typgeiten die de ingestuurde formulieren verwerken ;)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Erkens schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:41:
[...]

Is dit niet gewoon een standaard protocol wat DNB afdraait? Waarbij het geheel op hun werkwijze en hun systemen is afgestemt, op die manier bespaar je namelijk verwerkingskosten. Als je hun systemen moet gaan koppelen met een willekeurig ander systeem heb je daar sowieso al een paar developers voor nodig om het externe systeem na te lopen en compatible te maken. En developers zijn duurder dan een aantal typgeiten die de ingestuurde formulieren verwerken ;)
En daarbovenop ga je met zo'n belangrijk financieel systeem niet even in een maand tijd koppelen/wijzigen. Daarvoor zou je eerst een goed vooronderzoek doen, en daarna uitgebreid testen. Dat is gewoon niet op een verantwoorde manier te doen in zo'n korte tijd. Het zal vast wel mogenlijk zijn om het terugboeken mogenlijk te maken, maar dan moet de DNB het daarna alsnog verwerken en is het dus voor hun nog net zo veel werk.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

rwb schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:57:
[...]

En daarbovenop ga je met zo'n belangrijk financieel systeem niet even in een maand tijd koppelen/wijzigen. Daarvoor zou je eerst een goed vooronderzoek doen, en daarna uitgebreid testen. Dat is gewoon niet op een verantwoorde manier te doen in zo'n korte tijd. Het zal vast wel mogenlijk zijn om het terugboeken mogenlijk te maken, maar dan moet de DNB het daarna alsnog verwerken en is het dus voor hun nog net zo veel werk.
Toch hebben ze het in Engeland wel voor elkaar gekregen...

• Mistraller
Erkens schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:41:
[...]

Icesave was niet de eerste omgevallen bank, en ondertussen ook niet meer de laatste.

DNB gaat echt geen systemen van een externe, notabene buitenlandse commerciële bank gebruiken om financiële zaken af te handelen. Houwen zo.

Edit: Ik kwam nog een artikel tegen over bovenstaand...

Bron: http://webwereld.nl/articles/53480
Icesave hengelaars

De gedachte dat cybercriminelen mogelijk een bedreiging kunnen vormen voor Icesave klanten is zeer reëel. Immers de perikelen rondom de IJslandse bank gingen verder dan alleen het met kraters gevulde eiland en de berichtgeving erover was aanzienlijk. De cybercriminelen zouden bijvoorbeeld de nepberichten kunnen voorzien van een link die naar een nagemaakte website doorverwijst die als twee druppels water op de echte site van Icesave lijkt. Daar zouden de fraudeurs mogelijk gevoelige informatie kunnen achterhalen.

[ Voor 29% gewijzigd door Mistraller op 23-11-2008 23:35 ]

---------------

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:01:
[...]
Ach, ze rijden daar toch aan de verkeerde kant. Gun ze nu ook eens wat positiefs.

En wat maakt het uit eigenlijk, het geld komt eraan via de DNB.

ARME AOW’er

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:01:
[...]
Ja maar jij weet ook niet wat voor moeite het daarna voor de engelse centrale bank nog kost om alles nog te verwerken. Er zijn nou eenmaal meerdere partijen bij betrokken, en je gaat niet op zulke korte termijn grote wijzigingen doen. de DNB heeft gewoon deze procedure op de plank liggen voor een dergelijke gebeurtenis, en dus is het IMHO netjes dat ze het gewoon op die manier afhandelen.

Niemand zou er vrolijk van worden als er bij het afhandelen van de claims opeens taferelen zoals afgelopen jaar met de belastingaangifte ( of erger ) zouden gebeuren.

• CMG
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

NKCSS - Projects - YouTube

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 17:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik vond de mail redelijk intimiderend overkomen qua wettelijk taalgebruik. Maar volgens mij staat er niks anders dan dat je een brief met je officiëel vastgestelde tegoed krijgt, en als je het daar mee eens bent dan hoef je niks te doen. Ben je het niet met het vermelde tegoed eens, dan dien je wel actie te ondernemen.

Oh ja, en als je NAW gegevens afgelopen tijd zijn gewijzigd, dan kun en moet je die via de IceSave site nu aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Icesavespaarders krijgen voor de kerst geld
vrijdag 28 november 2008 | 08:47

DEN HAAG (ANP) - Sinterklaas is niet gelukt, maar de gedupeerde spaarders van de gevallen bank Icesave krijgen voor de kerst hun geld terug. De Nederlandsche Bank kan medio december beginnen met het overmaken van de spaargelden.

Minister Wouter Bos (Financiën) stuurt hier vrijdag een brief over naar de Tweede Kamer. Zijn woordvoerder bevestigde een bericht hierover in het AD. De spaartegoeden zijn tot 100.000 euro gegarandeerd. Wie meer in IJsland had gespaard, moet proberen op een andere manier nog geld terug te krijgen.

Bron: Brabants Dagblad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

BamSlam_ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 08:50:
vrijdag 28 november 2008 | 08:47

DEN HAAG (ANP) - Sinterklaas is niet gelukt, maar de gedupeerde spaarders van de gevallen bank Icesave krijgen voor de kerst hun geld terug. De Nederlandsche Bank kan medio december beginnen met het overmaken van de spaargelden.

Minister Wouter Bos (Financiën) stuurt hier vrijdag een brief over naar de Tweede Kamer. Zijn woordvoerder bevestigde een bericht hierover in het AD. De spaartegoeden zijn tot 100.000 euro gegarandeerd. Wie meer in IJsland had gespaard, moet proberen op een andere manier nog geld terug te krijgen.

Bron: Brabants Dagblad
Underpromise, but overdeliver :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

BamSlam_ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 08:50:
Er is inderdaad weer beweging in de zaak.
Ook de DNB heeft weer een bulletin geplaatst:
http://www.dnb.nl/over-dn...-en-dnb/dgc/dnb206365.jsp

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Om mijzelf even te quoten...
argro schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:06:
[...]
Ik denk dat het geld voor de kerstdagen wel op je rekening staat.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Nu online

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

argro schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:52:
Om mijzelf even te quoten...

[...]
Nou, sjapeau hoor.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
ehtweak schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:27:
[...]

Wellicht heb ik het dan verkeerd uitgelegd. Mea culpa, mea maxima culpa O-)

Ik denk niet dat die papieren formulieren zijn overgetypt. Ik denk dat ze alleen bedoeld zijn als 'juridische backup' omdat alleen daar een handtekening opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ray-zor schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:29:
[...]

Ik vond de mail redelijk intimiderend overkomen qua wettelijk taalgebruik. Maar volgens mij staat er niks anders dan dat je een brief met je officiëel vastgestelde tegoed krijgt, en als je het daar mee eens bent dan hoef je niks te doen. Ben je het niet met het vermelde tegoed eens, dan dien je wel actie te ondernemen.

Oh ja, en als je NAW gegevens afgelopen tijd zijn gewijzigd, dan kun en moet je die via de IceSave site nu aanpassen.
Het is inderdaad zo simpel.

Controleer of je adres gegevens nog kloppen op de site.
Je krijgt vanzelf thuis een overzicht met het saldo dat je tegoed hebt.
Als je het daar niet mee eens bent moet je binnen 2 weken reageren.
Ander hoef je niets te doen en wordt het geld op je rekening gestort.

Simpel en duidelijk lijkt mij.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vanochtend in de Telegraaf (voor zover die info betrouwbaar is):

"...vanaf 10 december begint de DNB met de terugbetaling..." _/-\o_

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Het is nu gelukkig ook duidelijk waar dat geld voorlopig vandaan komt tot de IJslanders over de brug komen.
Spaarders draaien op voor garantiefonds

BRUSSEL - Spaarders zullen een deel van de op hun spaarboekje ontvangen rente direct weer moeten inleveren.

Het door hun bank in te houden geld moet vervolgens in een nieuw spaargarantiefonds worden gestort. Het gaat om een nog op te richten miljardenpot, waarmee op een later tijdstip klanten van failliete banken kunnen worden geholpen. Volgens minister Bos (Financiën) is dat de beste manier om ook in de toekomst de onlangs tot 100.000 euro verhoogde depositogarantieregeling overeind te houden.

Grens
Dat zei de minister gisteren in Brussel, waar de EU-ministers besloten de grens van een ton in heel Europa permanent in te voeren. Bos: "Het moet een Europees fonds worden dat niet de overheden maar de spaarders zelf gaan vullen."

Bos mikt daarbij op een verplichte rentekorting: "Je kunt spaarders ook zelf laten kiezen of ze wel of niet verzekerd willen zijn, maar dat lijkt mij toch niet ideaal", aldus de bewindsman, die beseft dat een aantal gezonde Nederlandse banken ongelukkig is met de huidige garantieregeling. ,,We zullen met de banken in gesprek gaan om de regeling te verbeteren. Daarbij is het het beste dat er een nieuw fonds komt, dat in goede tijden wordt gevuld", aldus Bos.

Bij de huidige regeling draaien nu de gezonde banken voor de problemen bij de concurrentie op. Zo trok onder meer de degelijke Rabobank aan de bel omdat die met veel geld over de brug moest komen om de spaarders van Icesave te redden, nota bene veel oud Raboklanten.
http://www.telegraaf.nl/o...eld___.html?pageNumber=13

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inmiddels bijna midden December en ik heb tot nu toe niks gehoord. Ook niks ontvangen van de DNB verder. Iemand al enig nieuws gehoord of het nog gaat lukken voor Kerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Helaas nog niks gehoord en net even op mijn eigen rekening gekeken maar ook nog niks ontvangen. Denk trouwens wel dat er van te voren wordt aangekondigd als er betaald gaat worden? Stel dat je zwaar in het rood staat ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:15
hemiparo schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:28:
Helaas nog niks gehoord en net even op mijn eigen rekening gekeken maar ook nog niks ontvangen. Denk trouwens wel dat er van te voren wordt aangekondigd als er betaald gaat worden? Stel dat je zwaar in het rood staat ofzo?
want, stel dat?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Is het meteen weer weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Hoezo is het dan meteen weer weg? Je totale bezit neemt toch toe (of je totale schuld neemt af) wanneer je het geld terug krijgt, of je nou zwaar in het rood staat of niet.

• Mistraller
Dan is dat mooie kleurtje ineens weg!

Of je zal maar een maximum op je saldo hebben zitten.

Maar goed. op 9 december is er wel een finaal rekening overzicht toegevoegd aan mijn rekening. Het zal dus allemaal niet lang meer duren denk ik. (Zie de rekening overzichten in je icesave login pagina)

---------------

• elian0
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 17:08
Volgens NRC begint DNB vandaag met betalen.

http://www.nrc.nl/economi...betaalt_spaarders_Icesave

En het staat ook op de DNB-site:
http://www.dnb.nl/nieuws-...nieuws-2008/dnb208600.jsp

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En de icesave site is gelijk maar op slot gegooid.
Je kunt niet meer inloggen om je rekeninggegevens te bekijken... :?

Mooie Plaatjes   

• Gizz
  • Laatst online: 21:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het verbaast me trouwens dat 140.000 mensen pas 100.000 aanvragen hebben ingediend. Zitten er dan 40.000 mensen gewoon te slapen? Of tellen ze een en/of rekening als twee mensen terwijl er maar één aanvraag ingediend kan worden? Dan heb je niet zoveel aan die getallen :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Gizz schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:35:
Het verbaast me trouwens dat 140.000 mensen pas 100.000 aanvragen hebben ingediend. Zitten er dan 40.000 mensen gewoon te slapen? Of tellen ze een en/of rekening als twee mensen terwijl er maar één aanvraag ingediend kan worden? Dan heb je niet zoveel aan die getallen :P
Ik heb nog niet eens een eindsaldobrief van Icesave gehad. Toch maar eens achteraangaan. Het is maar 100 euro, maar toch.

• Goverman

Goverman

not loaded

Misschien dat er nog genoeg mensen waren die al wel een rekening hadden geopend, maar er nog nauwelijks geld op hadden gezet, of een euro om de inschrijving te voltooien.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Veel mensen hadden ook net op tijd hun geld weggehaald. Die hoeven dus niets te vorderen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Men had tot maart 2009 de tijd om een verzoek in te dienen.

• argro
DeeJee schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:03:
[...]

Men had tot maart 2009 de tijd om een verzoek in te dienen.
Daarbij zullen er ook een behoorlijk aantal mensen zijn die hooguit 1 euro (ter verificatie) op de rekening hadden staan en die geen verzoek in zullen gaan dienen.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Nu het geld bijna terug is wordt het tijd om eens te gaan kijken waar ik het geld nu ga "stallen".

• hemiparo
  • Niet online
Vandaag even contact gehad met DNB. Uiterst vriendelijk te woord gestaan (denk dat ik niet de enige was) en ik gaf aan graag te willen weten of mijn aanvraag goed is binnengekomen en dat is zo (was zelfs een van de eerste schijnt ;))

* hemiparo kan binnenkort ook op zoek naar een andere standplaats voor het spaargeld ;)

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:01:
[...]

Veel mensen hadden ook net op tijd hun geld weggehaald. Die hoeven dus niets te vorderen.
Hooguit toch nog een beetje rente over de periode tussen weghalen centen voor platgaan site/Icesave en de officiele einddatum.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:41:
[...]

Ik heb nog niet eens een eindsaldobrief van Icesave gehad. Toch maar eens achteraangaan. Het is maar 100 euro, maar toch.
Of mensen die zich dus suf wachten op een brief die er nooit komt ;)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

DeeJee schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:33:
Nu het geld bijna terug is wordt het tijd om eens te gaan kijken waar ik het geld nu ga "stallen".
"bijna"
Op andere fora wordt al melding gemaakt dat mensen daadwerkelijk hun centen binnen hebben. Vervolgens wordt dat weer in twijfel getrokken door anderen omdat men denkt dat er gepushde positieve talk wordt neergezet in het forum.

Iemand alhier daadwerkelijk poen teruggehad? Ikke niet :? in ieder geval.

Mooie Plaatjes   

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Er zijn zeer betrouwbare bronnen dat het uitkeren is begonnen. Ik denk niet dat zoveel reeds-geregistreerde mensen een gecoordineerde actie zijn begonnen, incl. screenshots...
Nou, veel plezier met jullie geld voor de Icesavespaarders, na minimaal 59 rentevrije dagen :) Dus toch nog zo'n 3.6% rente voor jullie over de gehele periode, als je vanaf het begin bij Icesave zat, dus ook achteraf was het beter dan bij veel grootbanken... :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• hemiparo
  • Niet online
pedorus schreef op donderdag 11 december 2008 @ 17:52:
Er zijn zeer betrouwbare bronnen dat het uitkeren is begonnen. Ik denk niet dat zoveel reeds-geregistreerde mensen een gecoordineerde actie zijn begonnen, incl. screenshots...
Nou, veel plezier met jullie geld voor de Icesavespaarders, na minimaal 59 rentevrije dagen :) Dus toch nog zo'n 3.6% rente voor jullie over de gehele periode, als je vanaf het begin bij Icesave zat, dus ook achteraf was het beter dan bij veel grootbanken... :p
Ah... dus jij had WEL een glazenbol zodat je van te voren al wist hoe alles zou lopen? ;)

Vindt het niet zo erg dat het zo is gelopen. Had idd beter kunnen zijn maar ook veel erger. Ik ben blij dat ik mijn geld terug heb eh... krijg. Had me van te voren goed laten informeren en heb ook niet het idee dat me iets te verwijten valt. Maar achteraf is alles makkelijk natuurlijk!

Uit heeeeel betrouwbare bron (medewerkster DNB) heb ik idd vernomen dat terugbetalen vandaag is begonnen dus er kunnen al best mensen blij zijn. Ook zei deze aardige mevrouw dat niet alles in één keer kan worden gedaan dus nog even geduld!

• Mistraller
MrFl0ppY schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:01:
[...]

Veel mensen hadden ook net op tijd hun geld weggehaald een bankrun veroorzaakt. Die hoeven dus niets te vorderen.

---------------

• pedorus
  • Niet online
hemiparo schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:56:
Ah... dus jij had WEL een glazenbol zodat je van te voren al wist hoe alles zou lopen? ;)
Ik zou het zelf meer zwakke knieën noemen. ;) Ik hou het nu oa bij een echte Nederlandse bank als NIBC ;)

Over de bankrun: ik denk dat alleen Engelsen daaraan echt mee hebben kunnen doen, omdat Nederlanders eigenlijk voornamelijk na die bewuste maandag 14u waren, dus te laat. En je kunt het de individuele spaarders moeilijk kwalijk nemen denk ik, Icesave had van te voren in ieder geval gewoon onder het Nederlandse en Engelse garantiestelsel moeten vallen... Achteraf gezien valt het dus nogal mee voor verreweg de meeste Icesave-spaarders (2 maanden geen rente in een tijd dat sommige grote beleggers genoegen nemen met -0.01%), maar van te voren was dat niet zo duidelijk, vanwege het 'IJslandse garantiestelsel'.

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Mwoa, wellicht is dit iets te egoistisch, te bot, of welk je woord ook wilt gebruiken, om dit te zeggen, maar hoe dan ook wordt iedereen genaaid, icesave of geen icesave. Icesave is slechts een druppel op een gloeiende beurs. De bailouts van banken in het algemeen, en dan heb ik het nog niet eens over de autofabrikanten in de VS waar wij indirect aan meebetalen. Het is ergens alleen maar terecht dat eens niet alleen bedrijven uit de brand worden geholpen hoewel het mijn inziens eens verfrissend was geweest als zowel banken, bedrijven als burgers eens gewoon lekker aan de vrije marktwerking over waren gelaten. (ik heb/had ook een flink bedrag bij icesave staan). Nu begint de draaimolen gewoon opnieuw totdat de volgende crash 'begint'. En dat noemt men de economische conjunctuur.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• paella
  • Laatst online: 20-09 20:00
Ach, heel vroeger had je de tulpenbubble. Maak je geen illusies dat we leren van de geschiedenis.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervl
  • Laatst online: 20:54
Ik heb mijn geld weer terug op mijn rekening :)

Afbeeldingslocatie: http://petey.nu/pics/dgs.gif

Wel apart dat er op de laatste regel staat "EU buitenland overboeking". Alsof het geld echt vanuit IJsland (EU?) is overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Op icelost staan wel meer screendumpjes. Daar staat die onderste regel niet bij. Het grappige vind ik wel om te zien dat de blur bij het bedrag bij velen toch lang genoeg is om zeker 6 of 7 cijfers te herbergen ;)

Ik heb het nog niet maar ik wacht gewoon rustig af.

aan dat "vaststaan" ben ik nu wel gewend, dus als het er is stop ik het in een spaarvast rekening bij de rabo tegen 5%. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mistraller op 12-12-2008 01:32 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Laatst online: 02-08 13:03
Tip van de flip. Pas op met dezelfde dag overboeken naar een andere spaarrekening bij sommige banken. (lees ING, wellicht meer)

Boekingsdatumn valutadatum kan (dit jaar nog) je gaan nekken. Valutair kan je dan voor een dag rood staan met je klus. Niet voor te lachen met 15%. Gun de banken dat gewoon niet!
wiki valutering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
scorelord schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:40:
Tip van de flip. Pas op met dezelfde dag overboeken naar een andere spaarrekening bij sommige banken. (lees ING, wellicht meer)

Boekingsdatumn valutadatum kan (dit jaar nog) je gaan nekken. Valutair kan je dan voor een dag rood staan met je klus. Niet voor te lachen met 15%. Gun de banken dat gewoon niet!
wiki valutering
Dat zou wat zijn zeg. Ik mag van mijn bank maar een heel klein beetje rood staan, dat zou betekenen, dat als ik de staatsloterij win, en ik maak het bedrag dezelfde dag over, dan sta ik een paar miljoen rood. Ik denk niet dat het zo werkt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 20:10

Dido

heforshe

pietervl schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 01:15:
Wel apart dat er op de laatste regel staat "EU buitenland overboeking". Alsof het geld echt vanuit IJsland (EU?) is overgemaakt.
Ijsland is geen EU. Het is dus iig niet vanuit Ijsland overgemaakt. Ik kan me wel weer voorstellen dat er ergens een EU-rekening gebruikt wordt om het geld vandaan over te boeken :)
Mistraller schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:13:
Dat zou wat zijn zeg. Ik mag van mijn bank maar een heel klein beetje rood staan, dat zou betekenen, dat als ik de staatsloterij win, en ik maak het bedrag dezelfde dag over, dan sta ik een paar miljoen rood. Ik denk niet dat het zo werkt.
Ik weet dat er eea veranderd is en nog gaat veranderen, maar zo werkte het wel degelijk, en niemand leek het (lange tijd) gek te vinden. Dan kreeg je vandaag geld binnen, je haalde het er meteen vanaf, en volgens je rekenig afschrift had je het er gisteren afgehaald terwijl het morgen pas gestort werd.

Het is dus inderdaad wat ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorelord schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:40:
Dit kan inderdaad behoorlijk geld kosten als je flink met geld tussen spaarbanken gaat schuiven. Ik gooi de datum altijd op de volgende werkdag. In het weekend wordt toch niet verwerkt en zo ben ik altijd safe.

Hoewel ik nu de Postbank een compliment moet geven: geen valutering!
Dido schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:46:
Ik weet dat er eea veranderd is en nog gaat veranderen, maar zo werkte het wel degelijk, en niemand leek het (lange tijd) gek te vinden. Dan kreeg je vandaag geld binnen, je haalde het er meteen vanaf, en volgens je rekenig afschrift had je het er gisteren afgehaald terwijl het morgen pas gestort werd.

Het is dus inderdaad wat ;)
Gozer die even het geld van het huis binnen een dag bij de ABN doorschoof in het programma Kassa: rekening van een paar honderd euro gekregen, uit "coulance" vergoed door de ABN :X Ik ben er toen ook achter gekomen toen ik een paar tientjes bij de ABN mocht aftikken omdat ik met geld aan het schuiven was geweest. kansloze manier van zakendoen :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online

[afbeelding]

Ik denk dat dat komt doordat er twee systemen zijn voor overboekingen (een Nederlandse en een Europese), en dat de DNB van het 'nieuwe', Europese systeem gebruikt maakt (SEPA). In de toekomst moet het Europese systeem het systeem van de individuele eurolanden overbodig maken.
@Dido: het is IJsland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mistraller schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:13:
[...]

Zo werkt het dus wel, helaas. :(
Er is ook verschil tussen boekdatum en valutadatum. Vaak zie een bedrag op b.v. 12-12-2008 binnenkomen, maar als dan naar de details kijkt, is de valutadatum pas 13-12-2008. Dus als je die hoofdprijs van de staatsloterij dezelfde dag probeert over te boeken (zal niet lukken), maar sta je dus voor een dagje flink rood ja. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

gefeliciteerd hoor!
Ben je bij een bank of de POSTbank?
soms kan dat ook een dag schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Had een mailtje gestuurd naar de DNB met het verzoek naar de status van mijn teruggaafaanvraag. Werd ik keurig persoonlijk (!) teruggebeld door iemand van de DNB.
"Alle papieren had ik correct ingevuld en er was een ok voor terugbetalen"
"U kunt er op rekenen dat u voor eind volgende week uw geld terugheeft!" "Prettig weekend!".
Kijk, dat noem ik wel een nette service! Gewoon persoonlijk contact en een geruststelling. Hulde hiervoor.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
ehtweak schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:29:
Had een mailtje gestuurd naar de DNB met het verzoek naar de status van mijn teruggaafaanvraag. Werd ik keurig persoonlijk (!) teruggebeld door iemand van de DNB.
"Alle papieren had ik correct ingevuld en er was een ok voor terugbetalen"
"U kunt er op rekenen dat u voor eind volgende week uw geld terugheeft!" "Prettig weekend!".
Kijk, dat noem ik wel een nette service! Gewoon persoonlijk contact en een geruststelling. Hulde hiervoor.
Tsja, misschien lullige opmerking , maar heb je wel enig idee wat dit ene telefoontje gekost heeft om te organiseren als je het gaat uittrekken over 140.000 personen?

1 persoon moet het mailtje lezen, dossier erbij zoeken van dnb om te zien of het wel om een klant gaat ( 15 minuten werk omdat gemiddelde persoon dossiernrs etc weglaat )
1 persoon moet inplannen wanneer er teruggebeld moet gaan worden.
1 persoon moet gaan terugbellen ( gemiddeld aantal pogingen ligt op 3 omdat mensen op hun werk hun mobiel niet aan hebben staan of hun thuisnr doorgeven terwijl ze op hun werk zitten, overwerktarief niet meerekenen alhoewel heel veel mensen tussen 8 en 5 niet bereikbaar zijn ) lengte van het gesprek is

En doe de kosten van dit ene telefoontje nou eens x 140.000...

Ik besef dat jij het heel netjes vindt, maar voor iets wat voor de DNB / belastingbetaler een pure kostenpost is moet ik toch zeggen dat ik het erg veel geld vind als je ook gewoon het nieuws kan volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gomez12 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:17:
[...]

Tsja, misschien lullige opmerking , maar heb je wel enig idee wat dit ene telefoontje gekost heeft om te organiseren als je het gaat uittrekken over 140.000 personen?
Waar het bij zulk soort zaken (en vele andere dingen) om gaat is INFORMATIE.
Waarom heeft een vervoerder track&trace? (je kunt toch ook braaf wachten totdat het pakje komt)
Waarom hebben we vid.nl om te zien hoe lang de file is? (je staat toch stil, dus wat maakt het uit)
Waarom willen weten of het zometeen gaat regenen? (buienradar) (nat wordt je toch)
Waarom berichten mensen over hun ervaringen in fora? (je kunt ook braaf je mond houden en gedwee afwachten)
etc, etc.

En zeker als het om geld gaat, willen mensen (ik in ieder geval wel) weten wat en wanneer er dingen gaan gebeuren. Aangezien de DNB er voor heeft gekozen (de reden waarom doet er niet toe) om GEEN online status overzicht mechanisme op te zetten, maar zelf aangeeft dat als je iets wilt weten, je kunt bellen of mailen. Heb ik dat ook gedaan. En daarop kreeg ik binnen een paar uur een berichtje terug dat ze me zouden bellen.
En ja, ik gaf meteen ALLE benodigde relevante info (referentienr DNB, bankreknr, naw gegevens) en een telefoonnummer waarop ze me meteen konden bereiken.

Voor de rest blijf ik het een keurige reactie vinden van de DNB. Ook de toonzetting van hoe men de dingen doet is aangenaam te noemen. Er gaan/gingen al genoeg zaken fout, laten we nou de lichtpuntjes van deze financiele debacles ook eens in het zonnetje zetten.
Ik denk, laat ik eens wat positiefs melden, maar zelfs dan zijn er mensen die er een negatieve draai aan weten te geven. Jammer. Maar desalniettemin wens ik eenieder een prettig weekend.

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 12-12-2008 22:39 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

^^ In het geval van de DNB is een "hoe zit het met mijn aanvraag", bij track&trace eigenlijk ook...

Informatie is alleen bruikbaar als het kan leiden tot ander handelen. Bij buienradar besluit je om al of niet een paraplu mee te nemen, de verkeersinformatie gebruik je om een (alternatieve?) route te kiezen. Ervaringen plaatsen in fora kan tot veranderend handelen leiden in de toekomst (van zowel jezelf, medeforummers als de leverancier/bank/o.i.d.): nuttig dus om deze informatie te verzamelen en te delen.

Wanneer het gaat om je spaargeld dan kan ik me voorstellen dat - enkel en alleen voor je eigen gemoedsrust - je naar de DNB belt. Maar verder is het een vrij nutteloze actie. Je hebt je geld niet sneller terug en hebt ook geen mogelijkheid om dat proces te versnellen.

Wanneer dat telefoontje dan minstens drie mensen van hun werk houdt, dan kun je weldegelijk beweren dat kosten en baten daarvan in geen enkele verhouding tot elkaar staan. Zeker niet wanneer de mensen die een dergelijk verzoek moeten behandelen eigenlijk bezig zijn met uitbetalen (daar waar ze dus voor worden ingehuurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Goverman schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 00:18:
^^ In het geval van de DNB is een "hoe zit het met mijn aanvraag", bij track&trace eigenlijk ook...

Informatie is alleen bruikbaar als het kan leiden tot ander handelen.
...
Wanneer het gaat om je spaargeld dan kan ik me voorstellen dat - enkel en alleen voor je eigen gemoedsrust - je naar de DNB belt. Maar verder is het een vrij nutteloze actie.
Kijk, en daar zit 'm de crux! Voor jou is dat wellicht nutteloze info, maar voor mij niet!
Ik kan weliswaar geen invloed uitoefenen op de termijn waarop het uitbetaald wordt, maar voor mij (en vele anderen weet ik ook) is het WEL van belang of het geld b.v. deze maand nog komt of pas geruime tijd later. Want dan kun je actie ondernemen met andere potten geld die op andere plekken gestationeerd zijn. Zo weet ik dat b.v. mensen iets besteld hadden (en ze zouden dat betalen met geld wat op hun Icesave rekening stond). Als de bestelde spullen dan betaald moeten worden en je moet geld hebben, dan zul je dus iets anders moeten regelen.
Want het bleek namelijk dat bij sommigen aanvragen er b.v. iets administratief niet in orde is. In dit geval zou je van de DNB wat te horen krijgen hoe nu verder. (hetgeen extra tijd kost). Maar omdat niemand kon zien of zijn/haar ingeleverde papieren OK waren (en er dus in december uitbetaald zou worden), was het gokken of het geld dit jaar of pas volgend jaar zou binnenkomen.
Dus het was zeer zeker geen nutteloze info!

"Oordeel niet, alvoor gij de gehele zaak kent" ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
ehtweak schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:13:
[...]

Kijk, en daar zit 'm de crux! Voor jou is dat wellicht nutteloze info, maar voor mij niet!
Ik kan weliswaar geen invloed uitoefenen op de termijn waarop het uitbetaald wordt, maar voor mij (en vele anderen weet ik ook) is het WEL van belang of het geld b.v. deze maand nog komt of pas geruime tijd later.
Tsja, dat had DNB toch al duidelijk gemaakt in een persbericht op hun website : http://www.dnb.nl/nieuws-...nieuws-2008/dnb208600.jsp
Dan had je nog enkele landelijke media die hier al eerder over berichten etc.
"Oordeel niet, alvoor gij de gehele zaak kent" ;)
Bekijk dingen ook eens vanuit het totaal ipv alleen vanuit jezelf...
Dan nog blijft mij vraag staan, is het geaccepteerd dat DNB een paar miljoen uitgeeft aan een telefoonteam + behandeling ( want daar praat je over bij 100.000 klanten die kunnen gaan bellen in korte tijd ) wat voor DNB puur een verliespost is?
Hoeveel geld moet de DNB uitgeven om jouw geld terug te krijgen en in de tussentijd jou een goed gevoel te geven en wie gaat dit geld opbrengen?

[ Voor 3% gewijzigd door Gomez12 op 13-12-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gomez12 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:44:
[...]

Tsja, dat had DNB toch al duidelijk gemaakt in een persbericht op hun website : http://www.dnb.nl/nieuws-...nieuws-2008/dnb208600.jsp
Dan had je nog enkele landelijke media die hier al eerder over berichten etc.
Ik probeer het nog een keer, en dan houd ik er over op. (maar dit zal wel net zo zinloos zijn als die schare mensen die maar blijven volhouden dat het allemaal je eigen schuld is)
Er staat nadrukkelijk:
"Uiteraard kan alleen betaald worden wanneer de aanvraag volledig is en aan de voorwaarden voor uitkering is voldaan"
En daar ging het nu juist om. Je kunt niet weten of alles volledig is, ergo of er deze maand uitbetaald ging worden. Dat was nou het ontbrekende stukje info.
In eerder stadium gaf de DNB aan dat men geen status info kon/wilde geven. Later gaf de DNB ZELF aan, dat die vragen beantwoord kon worden.
Dan nog blijft mij vraag staan, is het geaccepteerd dat DNB een paar miljoen uitgeeft aan een telefoonteam + behandeling ( want daar praat je over bij 100.000 klanten die kunnen gaan bellen in korte tijd ) wat voor DNB puur een verliespost is?
Hoeveel geld moet de DNB uitgeven om jouw geld terug te krijgen en in de tussentijd jou een goed gevoel te geven en wie gaat dit geld opbrengen?
Da's helemaal niet relevant. De DNB communiceert dat er een helpdesk is die telefonisch en electronisch te bereiken is en dat je daar gebruik van kunt maken. Er staat nergens dat dat niet mag, niet wenselijk is, er maar 100 mensen mogen bellen, of wat dan ook. :/
De taak van de DNB:
De Nederlandsche Bank is verantwoordelijk voor het bewaken van de financiële stabiliteit in Nederland. Drie zaken zijn daarbij van belang: lage inflatie, veilig betalingsverkeer en soliditeit en integriteit van financiële instellingen.
Rode draad in ons werk is vertrouwen. Vertrouwen in geld, in financiële instellingen en het financiële stelsel als geheel.
In dit geval (bij een grootschalige uitbetaling in het kader van een garantieregeling) hoort daar ook informatie richting de consument bij. Punt.

Als we over geld besparen bij de overheid beginnen, is het einde toch zoek. Dan had Nout afgelopen zomer zich wat vaker achter oren moeten krabben toen onze IJslandse vrinden met het verzoek tot overleg kwamen... 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
ehtweak schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:25:
[...]
"Uiteraard kan alleen betaald worden wanneer de aanvraag volledig is en aan de voorwaarden voor uitkering is voldaan"
En daar ging het nu juist om. Je kunt niet weten of alles volledig is, ergo of er deze maand uitbetaald ging worden. Dat was nou het ontbrekende stukje info.
Tja, gevoelsmatig zeg ik ( heb gewerkt bij instanties waar iets naartoe gestuurd moest worden ) dat dit alleen een noodzakelijke toevoeging is. Zodat als zij 5 papieren vroegen en jij stuurt er 3 op verspreid over een periode van 3 weken dat jij dan niet hoeft te verwachten dat je je geld dan al terugkrijgt. Heb je gewoon 1 pakketje verstuurd met alle 5 de papieren dan gaat alles goed.
[...]
Da's helemaal niet relevant. De DNB communiceert dat er een helpdesk is die telefonisch en electronisch te bereiken is en dat je daar gebruik van kunt maken. Er staat nergens dat dat niet mag, niet wenselijk is, er maar 100 mensen mogen bellen, of wat dan ook. :/
Tsja, de AH heeft ook een helpdesk, die kan je ook op gaan bellen om thuis alle prijzen aan je boodschappenlijstje toe te voegen, zodat je met precies het juiste geld bij de kassa klaar kan gaan staan. Nergens geeft AH aan dat je niet mag bellen voor 1500 prijzen...
In dit geval (bij een grootschalige uitbetaling in het kader van een garantieregeling) hoort daar ook informatie richting de consument bij. Punt.
Juist in het kader van de garantieregeling en de onzekerheid was er meer behoefte aan snelheid dan aan individuele informatievoorziening. Elke informatie die gegeven wordt kost tijd om op te zoeken etc.
Tuurlijk hadden ze ipv nu beginnen met terugbetalen ook nu iedereen een brief kunnen sturen of hun aanvraag wel of niet goed ontvangen was of dat het nog in behandeling was en dat het wachten met terugbetalen alleen maar was omdat nog niet iedereen alles correct had ingevuld.

Maar ik heb meer het idee dat ze nu werken volgens het heel simpele systeem van een groot gedeelte is nagekeken en kan terugbetaald worden ( hier zouden ze dus info over kunnen geven, maar ze kunnen ook gewoon terugbetalen ), een gedeelte is nog niet nagekeken maar wordt de komende 2 weken nog nagekeken en als het goed bevonden wordt dan wordt dit ook nog voor de kerst terugbetaald ( hier valt nog geen info over te geven ), en dan heb je nog een 3e stapeltje wat in 1e instantie afgekeurd is vanwege onvoldoende info, maar ze kunnen het nog niet definitief afkeuren omdat er in het na te kijken stuk nog de ontbrekende info kan zitten ( hier valt dus ook geen info over te geven ).
Dus op het moment dat ze je definitieve informatie kunnen geven geven ze dit nu ook door gewoon te gaan terugbetalen.

Als we over geld besparen bij de overheid beginnen, is het einde toch zoek. Dan had Nout afgelopen zomer zich wat vaker achter oren moeten krabben toen onze IJslandse vrinden met het verzoek tot overleg kwamen... 8)7
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de eindsaldo-brief zaterdag pas ontvangen, maar heb vandaag m'n pecunia al binnen :) Nu maar even op zoek naar een nieuwe plek om 't te stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:44:
Ik heb de eindsaldo-brief zaterdag pas ontvangen, maar heb vandaag m'n pecunia al binnen :) Nu maar even op zoek naar een nieuwe plek om 't te stallen.
wanneer heb je je spullen verstuurd? Ik de 21e en nog niks op de rekening :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Laatst online: 16-01 02:24
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:45:
[...]

wanneer heb je je spullen verstuurd? Ik de 21e en nog niks op de rekening :|
Heb je wel de brief met je eind-saldo gehad?
Ik niet, maar dat kan nog t/m de 20e duren; be patient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de boel volgens mij rond 17-10 verstuurd. Heb de eindsaldo brief zaterdag pas gekregen (vond 'm gisteravond), en vanochtend kwamen de euro's. Had volgens mij net zo goed andersom kunnen zijn: eerst 't geld en dan de brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Ik heb vanochtend het geld gestort gekregen op m'n rekening :) Er staat nu nog 1 deel open en dat is de helft van de en/of rekening. Die zal bij m'n vrouw gestort gaan worden. Verder heb ik nog geen brieven ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 17:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

djmartyn schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:16:
.....
Verder heb ik nog geen brieven ontvangen.
Met het risico op een "me 2" topic, wil ik bovenstaande bevestigen. Ook ik heb het geld net binnen zonder een brief of mail met definitief saldo te hebben ontvangen. Gelukkig klopt het bedrag.

[ Voor 20% gewijzigd door Ray-zor op 16-12-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Ray-zor schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:37:
[...]

Met het risico op een "me 2" topic, wil ik bovenstaande bevestigen. Ook ik heb het geld net binnen zonder een brief of mail met definitief saldo te hebben ontvangen. Gelukkig klopt het bedrag.
Hier ook, gisteren gestort. Brief is de maandag (volgend op de zaterdag dat ie is ontvangen) naar DNB gegaan. Geen bevestiging of saldobrief ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SeatRider schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:40:
[...]

Hier ook, gisteren gestort. Brief is de maandag (volgend op de zaterdag dat ie is ontvangen) naar DNB gegaan. Geen bevestiging of saldobrief ontvangen.
Je zou ook geen bevestiging krijgen, althans dat stond in die brief? Zelf heb ik mijn geld nog niet mogen ontvangen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Rond 18-10-2008 verstuurd en vandaag geld ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:50
Goverman schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:47:
Rond 18-10-2008 verstuurd en vandaag geld ontvangen.
Idem dito hier. Lijkt toch vrij snel te gaan allemaal, erg prettig. Nu morgen maar eens de boel overmaken naar MoneYou. Edit; net ook de brief op de mat.

[ Voor 5% gewijzigd door Leftblank op 16-12-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Heb het geld ook terug! :)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 17:10
ik ga tegen de trend in, wel een brief, geen geld ;)

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Zou leuk zijn als ik mijn geld nog in december krijg. Heb alles twee weken geleden opgestuurd!

Ik dacht steeds van, het komt, het komt wel... Maar het verloopt spoedig, goed om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 21:15
vandaag en de brief en het geld :)

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Vandaag de brief, hopelijk morgen het geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
Hier (nog) geen brief, and no money...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20-09 20:00
Hier ook nog niets (tis maar 100 euro, maar toch)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atbob
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-08 14:26
Yes, vandaag (vanochtend) het geld, nog geen brief. De laatste letters van 't alfabet doen 't blijkbaar ook nog. Aanvraag gelijk op dag van ontvangst ingediend.

Goed, waar zal ik het nu eens stallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Ray-zor schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 11:37:
[...]

Ik heb vandaag ook nog een brief ontvangen van DNB. Alleen voor mezelf. M'n vrouw heeft nog helemaal niets ontvangen per bank of op per post.

Edit: Vandaag is het restant ook bij m'n vrouw gestort :) We hebben nu alles weer terug.

[ Voor 9% gewijzigd door djmartyn op 17-12-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, inmiddels het geld teruggehad. _/-\o_
2 x de helft (met dezelfde valutadatum) is overgemaakt door de DNB (blijkbaar vanwege het feit dat het een E/O rekening betreft)

Maar geen brief van de DNB.
Gelukkig, toch weer ruimte voor kerstkadootjes... :)

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste