Dit was een tekening tussendoor, om van de stress af te komen. Eerste keer sinds heel erg lang dat ik met kleurpotloden heb gewerkt.

Verwijderd

Kleurpotlood is altijd wel een kreng om mee te werken, maar je bent zeker geslaagd! Geel en blauw gaat natuurlijk erg goed samen. Dus voor lang niet ermee werken: Doorgaan!kaesve schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:08:
dat ziet er best aardig uit thomas
Dit was een tekening tussendoor, om van de stress af te komen. Eerste keer sinds heel erg lang dat ik met kleurpotloden heb gewerkt.
[afbeelding] Klik voor groter
+1. Ik háát kleurpotlood. Toevallig vandaag in m'n dummy mee gekliederd maar dat lijkt echt helemaal nergens op. Die tekening vind ik wel mooi trouwensagentorangina schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:26:
[...]
Kleurpotlood is altijd wel een kreng om mee te werken, maar je bent zeker geslaagd! Geel en blauw gaat natuurlijk erg goed samen. Dus voor lang niet ermee werken: Doorgaan!
Heb een weekje terug wel een super fijne set pastelkrijtjes gekocht waar je heerlijk mee aan de slag kan. Nog niet echt de tijd genomen om er mooie dingen mee te maken, maar wel even wat getest en wat een fijn spul zeg. Je bent overigens wel 36 euro lichter na een doosje van 30 kleuren (halve krijtjes), maar het is echt onwijs fijn spul. Vergelijkbaar met houtskool maar dan iets minder vlekkerig, en in kleur dus. Vandaag ook eindelijk fixatief gekocht, was namelijk op en ik vergat het telkens, maar nu kan ik iig. m'n houtskool tekeningen fixeren. Ben alleen een kneedgum vergeten te kopen, komt morgen wel.
Hier trouwens wat schetjes van 2 dagen terug waar ik wel tevreden over was
http://imageshack.us/a/img547/427/dsc0242hy.jpg
http://imageshack.us/a/img203/3039/dsc0243xc.jpg
[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 20-03-2013 21:46 ]
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:58:
Ik ben maar weer eens aan de slag gegaan met me tablet en wilde iemand uit mijn verleden op mijn beeld brengen. dit is er uit gekomen.
[afbeelding]
Prachtig.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
'Enorme ramp op Amsterdam CS'.
Vandaal!
[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 27-03-2013 11:04 ]
uitkomst.

Si vis pacem, para bellum
http://img594.imageshack.us/img594/154/drawingsb.jpg
Directe link omdat de afbeelding erg groot is (+- 4000x1000)
@ hierboven,
best mooi gedaan, zeker voor op een Note 2
[ Voor 23% gewijzigd door Thomas op 30-03-2013 13:18 ]
Het is een idee naar een painting van Daniel Lieske. Ik vindt hem echt een kunstenaar op de manier
hoe hij contrast en kleur in zijn werken gebruikt. Google hem maar eens.
Dit is mijn resultaat.
programma: Photoshop
Brushes: 3
Waarvan:
1 custom brush voor het mos
1 standaard soft brush voor lightval etc.
1 standaard bristle brush
Klik het plaatje voor een grotere versie

Haha sorry, deze week komt Eindhoven onlineCaptJackSparrow schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:00:
Welja. Maak er maar een bende van.
'Enorme ramp op Amsterdam CS'.
[video]
Vandaal!
Ps, even inhaken op hierboven... een ander verschil tussen de Bamboo en de intuos is dat de intuos ook de hoek van je pen registreer en je peseel een ander effect krijg
En ook deze was weer leuk en prachtig om te zien RoyRoyK schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:04:
[...]
Haha sorry, deze week komt Eindhoven online
Ps, even inhaken op hierboven... een ander verschil tussen de Bamboo en de intuos is dat de intuos ook de hoek van je pen registreer en je peseel een ander effect krijg
Leuk ook om te zien dat het wordt opgepikt door de media, zo kom je nog eens ergens!
Verwijderd

Gandalf the Grey, olieverf op papier (dry brush technique).
Hoeveel gebruikte kleuren als ik vragen mag?
Verwijderd
@ Thomas, dat is het toch echt niet

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Mijn opa doet veel met aquarel en leek mij ook wel eens leuk maar voor zo'n landschap ofzo ben ik nog niet oud genoeg ;-) dus heb er mijn eigen draai aan gegeven:

Link - aquarel by ZoenVisje, on Flickr
Gedaan met aquarelpotloden op aquarelpapier van 27 x 18 cm. Ben niet helemaal tevreden over de schoen maar voor een eerste keer is het denk ik best aardig gelukt.
Laat ik mijn werk hier dan ook maar dumpen:

DapperKonijntje schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:28:
He verdorie een gigantisch watermerk, nu kan ik geen plagiaat plegen
Nee, maar het is namelijk al eerder voorgekomen dat iemand het stal, dus ik neem geen risico's meer
[ Voor 20% gewijzigd door EmmaVZ op 23-04-2013 19:53 ]
Verwijderd
Zeer fraai. Hoeveel uurtjes zitten daarin?EmmaVZ schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:59:
Hmm.. kijknou, niet alleen computerzooi op T.net![]()
Laat ik mijn werk hier dan ook maar dumpen:
[afbeelding]
Heb je misschien een glossy monitor?Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:51:
Zie ik nou ook nog een paard op de achtergrond of lijkt dat maar zo?
Hahaha.. stal.... --> paard... stal ... heb je hem!? ,... maar uhh... Emma. Mooi gedaan hoor.EmmaVZ schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:41:
[...]
Nee, maar het is namelijk al eerder voorgekomen dat iemand het stal, dus ik neem geen risico's meer
Mag ik je als tip meegeven om een volgende tekening in een andere beeldverhouding te maken? Nu eindig je in een soort van een vierkant.. dat "leest" vaak wat minder lekker.. Dit had heel goed in een breedbeeld vorm gepast.. Ik begin de laatste tijd bijna altijd in 3840x2160
my 2 centjes
Got it, haha, en ook je tips, thanks!RoyK schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:14:
[...]
Hahaha.. stal.... --> paard... stal ... heb je hem!? ,... maar uhh... Emma. Mooi gedaan hoor.
Mag ik je als tip meegeven om een volgende tekening in een andere beeldverhouding te maken? Nu eindig je in een soort van een vierkant.. dat "leest" vaak wat minder lekker.. Dit had heel goed in een breedbeeld vorm gepast.. Ik begin de laatste tijd bijna altijd in 3840x2160
my 2 centjes
Verwijderd
Hier niks dan liefde voor het kleurpotloodThomasx4 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:45:
[...]
+1. Ik háát kleurpotlood. Toevallig vandaag in m'n dummy mee gekliederd maar dat lijkt echt helemaal nergens op. Die tekening vind ik wel mooi trouwens.
Heb een weekje terug wel een super fijne set pastelkrijtjes gekocht waar je heerlijk mee aan de slag kan. Nog niet echt de tijd genomen om er mooie dingen mee te maken, maar wel even wat getest en wat een fijn spul zeg. Je bent overigens wel 36 euro lichter na een doosje van 30 kleuren (halve krijtjes), maar het is echt onwijs fijn spul. Vergelijkbaar met houtskool maar dan iets minder vlekkerig, en in kleur dus. Vandaag ook eindelijk fixatief gekocht, was namelijk op en ik vergat het telkens, maar nu kan ik iig. m'n houtskool tekeningen fixeren. Ben alleen een kneedgum vergeten te kopen, komt morgen wel.
Hier trouwens wat schetjes van 2 dagen terug waar ik wel tevreden over was.
http://imageshack.us/a/img547/427/dsc0242hy.jpg
http://imageshack.us/a/img203/3039/dsc0243xc.jpg
http://i.imgur.com/KbqRy21.jpg
http://i.imgur.com/bYpMnYz.jpg
http://i.imgur.com/26cTpIz.jpg
Pastelkrijt is inderdaad ook prettig. Welk merk heb je gekocht? Ik werk zelf met een combinatie van pastelkrijt en -potlood:
http://i.imgur.com/1d5XLUi.jpg
[ Voor 20% gewijzigd door Thomas op 24-04-2013 00:03 ]
Verwijderd
Dat ziet er erg goed uitVerwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:37:
Hier niks dan liefde voor het kleurpotlood. Heerlijk medium, super kleurintensiteit, gedetailleerd, mengt prettig:

Verwijderd
ThanksVerwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:04:
[...]
Dat ziet er erg goed uitTeken je van foto's of doe je het meer uit de losse hand?
Dank jeThomasx4 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:02:
Rembrandt. Vind het geweldig spul, alleen erg duur (mag nu al een aantal kleuren opnieuw aanschaffen). Erg mooie tekeningen trouwens! Zou ik je niet nadoen.
Rembrandt is inderdaad fijn. Zelf gebruik ik Van Gogh, maar dat is één pot nat, beide van Talens. Ik kan je aanraden ook eens het pastelpotlood te gebruiken, erg fijn voor de details, hoewel ze qua kleurintensiteit wat minder zijn
Teken/schilder je ook nog met andere technieken?
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 00:11 ]
Compliment dat je zonder raster oid werkt, het lijkt het ondertussen een gewoonte te worden bij iedereen..Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:07:
[...]
Thanks. Dit zijn allemaal opdrachten, dus vanaf foto's nagetekend. Wel vanuit de losse pols, dus zonder raster en de hond is zonder vooraf te schetsen opgezet.
Verwijderd
Verhoudingen zijn niet altijd perfect, maar he, als je een fotokopie wilt, dan koop je maar een printer, denk ik dan
Ik schilder trouwens ook, voornamelijk met acryl verf (heb inmiddels zo ongeveer het hele kleurenpalet van Amsterdam in huis), en teken ook met potlood, grafietstiften, houtskool, en dat natuurlijk met verschillende technieken.
Complimenten voor je werk. Ik is de eerste keer dat ik echt mooie tekeningen met kleurpotlood zie!Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:37:
[...]
Hier niks dan liefde voor het kleurpotlood. Heerlijk medium, super kleurintensiteit, gedetailleerd, mengt prettig:
Pastelkrijt is inderdaad ook prettig. Welk merk heb je gekocht? Ik werk zelf met een combinatie van pastelkrijt en -potlood:
http://i.imgur.com/1d5XLUi.jpg
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
Dank jeHawVer schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:42:
[...]
Complimenten voor je werk. Ik is de eerste keer dat ik echt mooie tekeningen met kleurpotlood zie!
Ik heb overigens een nieuw topic geopend, misschien dat het voor jullie ook wat is: Hoe een tekening of schilderij wordt opgebouwd [WIP]
Het topic is puur en alleen bedoeld om te laten zien hoe al bestaande werken zijn opgebouwd, het lijkt me leerzaam en vooral leuk om dat te zien, ook van anderen
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 21:25 ]
Het lijkt veel op de mogelijkheden met houtskool - vandaar de gelijkenis in het resultaat. Voordeel van de dry brush lijkt me vooral dat het na aanbrengen niet meer per ongeluk kan uitsmeren.
En (kleur)potloden zijn inderdaad een heerlijk medium! Wie is er niet groot mee geworden
[ Voor 15% gewijzigd door Fireshade op 25-04-2013 15:38 ]
Verwijderd
Het smeert totaal niet uit, dus dat is wel prettig. Het kan echter wel vlekken
Ja, da's waar. Met houtskool ben je eigenlijk nog vrijer met tortillons en gummen (lekker handig die lichte streep er achteraf in krijgenVerwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:41:
Dry brush is niet echt te vergelijken met houtskool, vind ik zelf. Meer met grafiet, eigenlijk. Alleen is grafiet nog redelijk omkeerbaar, haha.
Echt lang geleden voor mij, dat tekenen met fysieke media.
Ik mis het wel, als ik dit soort kwaliteit tekeningen voorbij zie komen
(Het einde is echt briljant!)
Quote van heel lang geleden, maar super toffe video's man!RoyK schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:29:
en middels is er een time laps video online (ps, wat is het stil in dit draadje?)
YouTube: Sweet little tree in the forest - Photoshop time-lapse Speed Painting by Roy Korpel
(ik zou het tof vinden als jullie hem een thumbs up geven.. dat helpt de video een beetje te klimmen in de rankings!
Edit: Ah ik zie het al! Later dit jaar dus! Kijk er heel erg naar uit!
Bron: YouTube: Dead Planet | Photoshop CS6 how to time lapse video (with wallpaper)
[ Voor 14% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 05-05-2013 22:11 ]
Verwijderd
Vandaag bij thuiskomst meteen de laptop aan, photoshop erbij, tablet aansluiten en aan de slag met een vlugge schets. Het valt me alles mee, wel is het heel makkelijk tekenen (tot nu toe, that is), want foutjes zijn in no time gecorrigeerd. Maar goed, leuk was het zeker en ik wil er dan ook mee doorgaan
Het resultaat:

Verwijderd
Je bent met je neus in de boter gevallenVerwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:46:
Ik heb vandaag van de liefste Tweaker op aarde een Wacom tekentablet gekregen, hij gebruikte hem niet en ik wilde al heel lang eentje hebben. Zo geschiedde.
Verwijderd

[ Voor 182% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 20:02 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Bij de een is dat effect wat sterker dan bij de andere.
Geen idee hoe je dat effect het best zou kunnen verminderen... als je het zou willen verminderen.
Ik denk dat Arnhem het ook niet wordt, ik zit nu eigenlijk te twijfelen tussen Den Haag en de vooropleiding aan de Rietveld Academie (Amsterdam), ik ga er maar even van uit dat ik in Den Haag ook wordt aangenomen. Aan de Rietveld Academie ben ik niet aangenomen, te weinig ervaring zeiden ze. Ze zien liever mensen die al een vooropleiding hebben gehad of een andere vorm van onderwijs in kunst hebben gehad (heb op de middelbare school wel kunst gehad maar dat is natuurlijk niet echt vergelijkbaar met wat ze op een kunstacademie willen zien).
Goed, het komt er dus op neer dat het of Den Haag of Amsterdam wordt. Heeft iemand op één van beide gezeten of zit iemand op één van deze academies? Van beide spreekt de internationale "allure" me wel aan, lessen worden aan beide scholen in het Engels gegeven wat me wel fijn lijkt, en beide scholen hebben veel mogelijkheden om uitwisselingen te doen. Op dit punt is het Rietveld beter, ze hebben contacten met veel meer en veel betere academies over de hele wereld. Dit is de lijst van de Rietveld Academie http://www.rietveldacadem...nge_partners2012_2014.pdf en deze van de KABK http://www.kabk.nl/pageEN.php?id=0202.
Daarnaast is de Rietveld Academie ook een stuk bekender wat ook handig is, dus wat dit betreft gaat mijn voorkeur ook uit naar de Rietveld Academie. Ook spreekt Amsterdam me meer aan dan Den Haag qua stad. Echter vond ik de sfeer in Amsterdam wel echt een stuk minder dan in Den Haag. Amsterdam zit echt vol met rare hipsters terwijl het in Den Haag juist best normale mensen waren, volgens mij hebben ze er een veel minder zweverig beeld op kunst dan in Amsterdam. Ik hoop dat iemand hier ervaring heeft met één van beiden en me een beetje kan vertellen hoe het er aan toe gaat.
Verwijderd
Ik vond het wel grappig erbij staan, ik moest iets van de neus maken, met een normale neus vond ik het er een beetje leeg uitzienCaptJackSparrow schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:55:
Leuke tekeningen alleen... die roze neuzen doen mij een beetje denken dat ze varkenssnuiten hebben.
Bij de een is dat effect wat sterker dan bij de andere.
Geen idee hoe je dat effect het best zou kunnen verminderen... als je het zou willen verminderen.
Het is al duidelijk dat ideeën voor toelating niet nodig zijnThomasx4 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:59:
Kunstacademies...
Toelating aan de Rietveld is over het algemeen het striktste in Nederland, vaak willen ze je (heeft meestal te maken met je leeftijd) het voorbereidend jaar laten doen. Dit is al helemaal zo als je Beeldende Kunst wilt doen. Over het voorbereidend jaar hoor ik veel positieve verhalen, mensen die andere richtingen gingen volgen dat ze verwacht hadden, dat ze het 't interessantste jaar van hun gehele studie vonden omdat het je zoveel keuze en vrijheden gaf. De kwaliteit van de opleiding is hoog en je krijgt begeleiding van internationaal gerenommeerde kunstenaars.
Den Haag is ook een opleiding met hoge kwaliteit, met goede docenten uit het vakgebied. Over het algemeen is de diversiteit van studenten wat groter dan bij de Rietveld, iets wat je zelf ook al opmerkte met de 'best normale mensen'. Ik heb zelf in Den Haag gezeten (niet de opleiding beeldende kunst, maar goed, ik ken er genoeg die het hebben gevolgd), en het was een interessante studie, met veel vrijheid om te doen wat je wilt en onderzoek uit te voeren. Ook de grote diversiteit in klassen maakten het een interessante smeltpoel. Natuurlijk zijn er altijd kanttekeningen, maar ik ken ook genoeg Rietvelders die hetzelfde hebben.
Internationaal staat de Rietveld zeker hoger aangeschreven, wat terug te zien is in de lijst met partners. Ik weet dat die van de KABK incompleet is, maar het RCA, nee, dat hebben ze niet.
Ik stond voor dezelfde keuze, Rietveld of de Koninklijke Academie, ik heb uiteindelijk de tweede gekozen omdat ik de aanpak daar nuchter en duidelijk vond en goed vond passen bij wat ik zocht in een opleiding waar ik vier jaar over zou moeten doen. Dus ik zou zeggen, kijk wat je het belangrijkste vind!
Hartelijk dank
Voor mij hebben zowel de Rietveld Academie als de KABK ook hun nadelen, maar goed, van alle academies in Nederland spraken deze mij toch wel het meeste aan. Heb zowel bij de Rietveld Academie als de KABK wel wat gepraat met de andere deelnemers, en vond deze mensen toch een stuk interessanter dan in Arnhem en Utrecht. Het werk was ook echt van een véél hoger niveau bij de andere academies in mijn ogen.
Het grootste dilemma waar ik op het moment voor sta is dat ik het idee heb dat Rietveld veel zweveriger is en veel meer op afwijkende ideeën is gefocust dan Den Haag. Wat dat betreft denk ik dat Den Haag beter bij me past vanwege de wat nuchterdere kijk op zaken. Aan de andere kant denk ik dat je uiteindelijk wel meer aan een diploma hebt aan het Rietveld, en ik vond het werk dat ik heb gezien op bijvoorbeeld Rietveld TV af en toe geweldig mooi. Wat ik ook heel fijn vond was dat de vrouw die op het Rietveld mijn werk bekeek en gesprekken voerde, een heel duidelijke, goed beargumenteerde mening gaf over mijn werk, en me uitlegde waarom ze me niet toeliet en ook nog tientallen minuten de tijd heeft genomen om vragen te beantwoorden. In Den Haag vond ik de vent (Martijn heet hij volgens mij) die me doorliet echt een heel vreemd figuur, niet zozeer omdat hij heel onverschillig was bij het bekijken van mijn werk (dat was op de rest van de toelatingen ook zo) maar hij kon tijdens ons gesprek met hele vreemde, ongerelateerde vragen de bocht om komen, en gaf onduidelijk antwoord op de meeste dingen die ik vroeg.
Ga er nog eens goed over nadenken en eerst maar eens kijken of ik er ook echt doorheen kom in Den Haag. Bedankt voor je reactie iig.
Wie maakt het mooiste staatsieportret van Willem-Alexander?

Mario & Yoshi by ZoenVisje, on Flickr
Van schoenen naar petjes! De petjes zijn populairder dan de schoenen omdat er geen maat aan vast zit.
Ik heb geen ervaring met kunstacademies, maar misschien kun je ook voor diegenen die er wel ervaring mee hebben ook aangeven wat je na de opleiding wil doen met je opgedane kennis. Dat kan nog veel bepalender zijn in je keuze dan die paar mensen die je hebt meegemaakt.Thomasx4 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:53:
Wat dat betreft denk ik dat Den Haag beter bij me past vanwege de wat nuchterdere kijk op zaken. Aan de andere kant denk ik dat je uiteindelijk wel meer aan een diploma hebt aan het Rietveld, en ik vond het werk dat ik heb gezien op bijvoorbeeld Rietveld TV af en toe geweldig mooi.
Overigens, staar je niet blind op die paar docenten (?) die je toevallig hebt gesproken. Ze zijn niet bepalend voor je opleiding. De andere docenten kunnen totaal anders zijn, zeg maar. Kijk naar wat de opleiding in zijn geheel nastreeft. Ook ben jij uiteindelijk degene die het eruit moet halen, de docenten bepalen dat niet.
Nou ik ga natuurlijk niet naar de kunstacademie vanwege de grote kans op een baan, die is er namelijk niet. Ik doe het gewoon om mezelf te ontwikkelen, en als ik na mijn bachelor nog zin heb om door te gaan dan doe ik een master en waarschijnlijk een lerarenopleiding om toch zekerheid van een baan te hebben. In eerste instantie wil ik gewoon die bachelor doen omdat het me enorm leuk lijkt, daarna kijk ik wel of ik doorga of iets anders ga studeren.Fireshade schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:23:
[...]
Ik heb geen ervaring met kunstacademies, maar misschien kun je ook voor diegenen die er wel ervaring mee hebben ook aangeven wat je na de opleiding wil doen met je opgedane kennis. Dat kan nog veel bepalender zijn in je keuze dan die paar mensen die je hebt meegemaakt.
Overigens, staar je niet blind op die paar docenten (?) die je toevallig hebt gesproken. Ze zijn niet bepalend voor je opleiding. De andere docenten kunnen totaal anders zijn, zeg maar. Kijk naar wat de opleiding in zijn geheel nastreeft. Ook ben jij uiteindelijk degene die het eruit moet halen, de docenten bepalen dat niet.
Denk toch dat ik voor Rietveld ga zelfs al moet ik daar eerst een vooropleiding doen. De voordelen wegen op tegen de nadelen. Je hebt er meer gelegenheden om werk aan publiek te laten zien, meer mogelijkheden qua uitwisselingen, de school staat hoger aangeschreven en er komt meer publiek op de tentoonstellingen af, Amsterdam is een leukere stad dan Den Haag. Leraren daar zijn ook "beroemder" dan die in Den Haag. Nadelen zijn dat ze weinig op techniek en meer op concepten focussen, maar dat zal in Den Haag hetzelfde zijn. Daarnaast heb ik ook wat kromme verhalen gehoord over arrogante leraren die psychologische spelletjes met leerlingen spelen, maar dat kan je denk ik ook wel met een flinke korrel zout nemen aangezien het aantal positieve verhalen groter is. Na de vooropleiding kan ik overigens altijd nog iets anders doen als hun manier van lesgeven en algehele filosofie me niet bevalt.

http://voorzieningen.leid...k-tekenen-schilderen.html
Druktechnieken zijn er in allerlei -vaak eeuwenoude- varianten waarbij het meestal de bedoeling is om een afbeelding meerdere malen af te kunnen drukken. In deze Workshop zijn de aangeboden technieken relatief jong en juist vooral bedoeld om unieke afbeeldingen te maken. Een kleurrijke poster voor aan de muur via zeefdruk, verfijnde illustraties via monotype en stoere afbeeldingen via papierdruktechnieken.
Bij het Tekenen & Schilderen krijg je zowel gerichte opdrachten als ruimte voor eigen inbreng .Aan de hand van beeldelementen als lijn, vorm, toon, compositie en kleur leer je spelenderwijs een tekening of schilderij opbouwen. Er wordt geëxperimenteerd met verschillende materialen als potlood, inkt, houtskool, krijt en acryl.
Er wordt flink geëxperimenteerd en tekenervaring is niet noodzakelijk.
Veel succes! Ik hoor enkel goede dingen over het voorbereidend jaar dus je zal er vast (naast het extreem harde werken) vele plezier aan beleven (en grote stappen in je ontwikkeling zetten)Thomasx4 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:38:
[...]
Nou ik ga natuurlijk niet naar de kunstacademie vanwege de grote kans op een baan, die is er namelijk niet. Ik doe het gewoon om mezelf te ontwikkelen...
Dit soort workshops zijn altijd erg interessant om je palet aan technieken uit te breiden, of te onderzoeken wat je wilt doen. Workshops via inschrijvingen zijn vaak wel lastig om lopend te krijgen (bij te weinig inschrijvingen kan je de docenten niet meer een vergoeding geven), druktechnieken zijn niet altijd even populair omdat velen denken dat het veel tijd kost (wat totaal niet waar is). Als Leiden qua afstand te doen is kan ik het Grafisch Werkcentrum Amsterdam aanraden, daar hebben ze vaker interessante workshops lopen en hebben een zeer inspirerend team.zoenvisje schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:34:
Zijn er hier misschien mensen uit Leiden e.o. die interesse hebben in onderstaande workshop? Er zijn nog niet genoeg aanmeldingen en als dat komende donderdag 23 mei nog zo is gaat het niet door.
Er wordt flink geëxperimenteerd en tekenervaring is niet noodzakelijk.
Verwijderd
Het verschilt in mijn ervaring sterk per opleiding hoe een bepaalde academie is. Ik ben een beetje bekend met De Willem de Kooning, Artez Enschede en de Design Academy in Eindhoven (en natuurlijk flink met de HKU), maar daar valt niet zomaar iets over te zeggen per school, op wat grote lijnen na.Thomasx4 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:59:
Daarnaast is de Rietveld Academie ook een stuk bekender wat ook handig is, dus wat dit betreft gaat mijn voorkeur ook uit naar de Rietveld Academie. Ook spreekt Amsterdam me meer aan dan Den Haag qua stad. Echter vond ik de sfeer in Amsterdam wel echt een stuk minder dan in Den Haag. Amsterdam zit echt vol met rare hipsters terwijl het in Den Haag juist best normale mensen waren, volgens mij hebben ze er een veel minder zweverig beeld op kunst dan in Amsterdam. Ik hoop dat iemand hier ervaring heeft met één van beiden en me een beetje kan vertellen hoe het er aan toe gaat.
Mijn eerdere advies blijft staan (lees het desnoods nog even terug); kies alsjeblieft een school uit waarvan je het gevoel krijgt dat die bij je past. Ik hoor veel verhalen van mensen die zich gelijk al thuis voelden in de lichte chaos of juist het wat schoolsere stramien van een bepaalde academie. De ideale school bestaat niet en voor een goede naam moet je zeker niet naar een school gaan; dat helpt allemaal niets jouw tijd prettig en nuttig te maken. Het belangrijkste is dat je je op je plek voelt en kunt groeien op een manier die bij je past.
Maareh, ik lees veel verschillende ideeën, maar misschien niet zoveel richting. Is het anders geen idee eens rustig rond te kijken, ervaring op te doen en dan pas een keuze te maken? Ik weet dat ouders dat nooit willen horen en het is heel hip om alles gelijk in één keer te doen, maar juist in deze hoek is een beetje richting zoeken helemaal geen slecht idee
Hoe kom je daarbij? In het overgrote deel van de richtingen is prachtig werk te vinden. Sommige richtingen zijn lastig - zoals fine art - maar over het algemeen hangt het ook voor een goed deel van je portfolio af en ook nog een beetje van je houding, ondernemend vermogen en dat soort zaken. Het is absoluut minder zeker dan economie doen en dan ergens voor een vast bedrag achter een bureau schuiven, maar dat wil niet zeggen dat het bij voorbaat kansloos is er een boterham mee te verdienen. Je zult daar waarschijnlijk alleen zelf meer achteraan moeten.Thomasx4 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:38:
Nou ik ga natuurlijk niet naar de kunstacademie vanwege de grote kans op een baan, die is er namelijk niet.
Dat is juist een ding wat mij zo trok, je bent wat je het zelf maakt.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2013 02:19 ]
Het is inderdaad afgelast vanwege te weinig aanmeldingen, vind ik echt zonde. Druktechnieken vind ik heel interessant. Ze willen proberen de workshop nog eens aan te bieden in het najaar, ik hoop dat het dan wel lukt.agentorangina schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 02:09:
[...]
Dit soort workshops zijn altijd erg interessant om je palet aan technieken uit te breiden, of te onderzoeken wat je wilt doen. Workshops via inschrijvingen zijn vaak wel lastig om lopend te krijgen (bij te weinig inschrijvingen kan je de docenten niet meer een vergoeding geven), druktechnieken zijn niet altijd even populair omdat velen denken dat het veel tijd kost (wat totaal niet waar is). Als Leiden qua afstand te doen is kan ik het Grafisch Werkcentrum Amsterdam aanraden, daar hebben ze vaker interessante workshops lopen en hebben een zeer inspirerend team.
Amsterdam is nog wel te doen vanuit Leiden voor een eendaagse workshop/cursus, ik ga zeker even rondsnuffelen op de site. Bedankt!
Onderstaande is een concept voor een BMW Citycar.
Gemaakt met een Intuos 3 A4 tekentablet en Photoshop.

Project Dogwaffle Howler 8.2 (Special Edition)
Tweaktipje. Als je in de demoversie dogwaffle.exe vervangt door die uit de GOTD versie... dan werkt die ook.
Photoshop Time Lapse videos: "Fireflies will guide you home" illustratie | Time Lapse Video
http://www.amazon.co.uk/g...o00_s00_i00?ie=UTF8&psc=1
http://frenden.com/post/3...raphics-tablet-that-could
Ik ben benieuwd hoe die in de praktijk zal zijn, over de prijs voor zo'n groot oppervlak kan ik iig niet klagen...
Floccinoccinihilipilification
Zeer vette filmpjes maak je!RoyK schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:07:
Het is een tijdje geleden, maar ik heb nu een leuke illustratie gemaakt inclusief time lapse!Zie hier het resultaat:
Photoshop Time Lapse videos: "Fireflies will guide you home" illustratie | Time Lapse Video
Ik zie dat je vaak het canvas draait, doe je dit steeds via image > rotate of heb je er een snellere manier voor?

Pauzeschets
www.avpnews.com
Ik gok dat 'ie dat via z'n Wacom veel sneller kanDrawer schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:05:
[...]
Zeer vette filmpjes maak je!
Ik zie dat je vaak het canvas draait, doe je dit steeds via image > rotate of heb je er een snellere manier voor?
The devil is in the details.
Dan is mijn vraag helemaal relevant, want ik kloot wat aan met m'n Wacom.Hahn schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:32:
[...]
Ik gok dat 'ie dat via z'n Wacom veel sneller kan
Edit: Hmm, gevonden, touch aanzetten en net als op een smartphone draaien.
[ Voor 14% gewijzigd door Drawer op 03-07-2013 13:57 ]
Volgens mij is het zelfs dat als je R ingeduwd houd, je je canvas kan draaien en zodra je R dan los laat zit je weer in je vorige tool
Je hebt gelijk ja. Thanks.Nico schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:10:
@Drawer: veel keyboard shortcutsR induwen dan kun je je canvas roteren in photoshop.
Volgens mij is het zelfs dat als je R ingeduwd houd, je je canvas kan draaien en zodra je R dan los laat zit je weer in je vorige tool
Verwijderd
Laat het zeker even weten! Als eigenaar van een Intuos ben ik toch zeker benieuwd naar goedkope concurrentie die mogelijk beter is.RamO schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:42:
Zo eindelijk deze Monoprice tablet aangeschaft naar aanleiding van deze review die ik vorig jaar hier had gepost:
http://www.amazon.co.uk/g...o00_s00_i00?ie=UTF8&psc=1
http://frenden.com/post/3...raphics-tablet-that-could
Ik ben benieuwd hoe die in de praktijk zal zijn, over de prijs voor zo'n groot oppervlak kan ik iig niet klagen...
Nee, je wilt rotate juist niet gebruiken, omdat je daarbij steeds informatie verliest. Als je een plaatje bijvoorbeeld 7 graden draait, kan dat niet pixel voor pixel vertaald worden. Bij bijvoorbeeld 90 en 180 graden kan dit wel, maar dat is meer uitzondering dan regel. Bij alle andere standen zullen er dus pixels geïnterpoleerd worden. Doe je dit heel vaak zal je op termijn dus te maken krijgen met kwaliteitsverlies.Drawer schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:05:
Photoshop heeft een mooie functie waarbij je de canvas alleen op je beeldscherm draait, maar niet te maken krijgt met permanent veranderde pixels
Gaaf! Een dergelijke comic-stijl vind ik vaak nog erg lastig; de verhoudingen blijven bij mij te vaak richting het realistische hangen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 17:31 ]
Ik gebruik dat heel veel omdat ik dan lekkerder / natuurlijker mijn hand kan gebruiken. Als je op een stuk papier werk doe je dit ook automatisch met het papier.. en dat kan ook in Photoshop sinds CS4!
Zo hij is binnen! ff snel geinstalleerd en geprobeerd: eerste reactie... wow not bad, de drukgevoeligheid schaalt erg lineair en de gevoeligheid is erg goed: hij herkent de kleine bewegingen goed. En bovendien een lekker groot oppervlak (10x6.25 inch).Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:31:
[...]
Laat het zeker even weten! Als eigenaar van een Intuos ben ik toch zeker benieuwd naar goedkope concurrentie die mogelijk beter is.
Ik heb er nog niet veel tijd gehad om em verder te testen, maar ik zal nog ff wat video's posten.
Al met al heel erg tevreden met dit ding (zeker voor 38 engelse ponden).
Verwijderd
Misschien is dat qua formaat nog wel idealer. Mijn A4 vind ik toch wel een beetje aan de grote kantRamO schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 00:19:
Zo hij is binnen! ff snel geinstalleerd en geprobeerd: eerste reactie... wow not bad, de drukgevoeligheid schaalt erg lineair en de gevoeligheid is erg goed: hij herkent de kleine bewegingen goed. En bovendien een lekker groot oppervlak (10x6.25 inch).
Ik heb er nog niet veel tijd gehad om em verder te testen, maar ik zal nog ff wat video's posten.
Al met al heel erg tevreden met dit ding (zeker voor 38 engelse ponden).

Wat een decadente harrie kan ik soms zijn, een beetje naar andere tablets kijken terwijl je prima voorzien bent.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2013 00:59 ]
Verwijderd
Als het beter werkt voor aanzienlijk minder geld is dat een compromis dat ik wel wil sluiten, al betwijfel ik of ik mijn Intuos zal vervangen. Je moet niet alles willen hebben. Het is wel fijn een alternatief achter de hand te hebben. Goed voor kennissen, bij schade en dat soort werk.RoyK schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:57:
Vind hem alleen niet zo mooi uitzien. Het oog wil ook wat..zo prominent op je bureau. Hebben hun ook schermen waar je op kan tekenen.
Daarnaast heb ik als student geen geld voor een 300 euro intuos hehe...
Hier zijn nog een aantal reviews over schermen:
http://frenden.com/post/38693256477/yiynovamsp19u
en http://frenden.com/tagged/review
Verwijderd
Ik moet zeggen dat al zijn reviews over Wacoms erg negatief zijn en die over Monoprices erg positief. Dan ga ik op een of andere manier toch een beetje twijfelen aan de objectiviteit. Aan de andere kant tekent hij wel ontzettend mooie dingenHier zijn nog een aantal reviews over schermen:
http://frenden.com/post/38693256477/yiynovamsp19u
en http://frenden.com/tagged/review

Ik ook niet hoor, ik heb erg veel mazzel gehad bij het vinden van aan als nieuwe tweedehands.RamO schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:02:
Daarnaast heb ik als student geen geld voor een 300 euro intuos hehe...

Daarnaast in zen modus wat sketches gemaakt.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
bwhahaha, iedereen maakte die opmerking. Dit is gewoon een kat met samoerai outfit
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ontegenzeglijk knap en vaardig getekend... alleen... als ik 'brutally honest' ben... het is "haar" toch niet echt... maar... toen vroeg ik me ook af of je "haar" ook wel getekend hebt.Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 20:58:
[afbeelding]
Dry brush olieverf schilderij op A3 formaat papier.