Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vandaag begin ik aan het schilderen van een gezicht. Nog nooit op de manier gedaan waarop ik het nu ga doen, ik heb een donkere achtergrond waar het gezicht "uit moet komen". Moet dus goed met licht en donker werken, gaat vast 100 keer fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

:D Leuk bedacht Roy !!

[ Voor 15% gewijzigd door nero355 op 18-01-2013 17:52 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
zoenvisje schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:46:
Zijn er hier mensen naar een kunstacademie geweest? Hoe beviel dat?

Ik studeer nu Communicatie & Multimedia design maar kan mijn ei absoluut niet kwijt en ben mij aan het oriënteren op een meer kunstzinnige opleiding.
Het hangt er vanaf wat je wilt, een kunstacademie is een goede plek als je verder wilt gaan op je ideeën en uitwerking. De laatste tijd is (tijdens het onderwijs) het technische aspect (tekenen, schilderen, stofuitdrukking etc.) vaak ondergeschikt aan het conceptuele aspect (het idee, wat je probeert te vertellen) maar dat is vaak een wisselwerking.

De meeste kunstacademies zijn er niet om je fantastische technische kennis te leren, daar zijn genoeg opleidingen voor die je altijd al kunt volgen en minder begeleiding voor nodig hebt (natuurlijk kan dit altijd op de academie, maar op een lager pitje). Het draait er vooral om dat je als 'kunstenaar' (of ontwerper) kritisch tegenover je eigen werk kan staan, een eigen werkmethode kan ontwikkelen en en jezelf kan blijven vernieuwen. Niemand heeft iets aan een 1-trick pony.

Dus of je daar je creatieve ei kwijt kan, daar moet je voor kijken. Een open dag is altijd de moeite waard hiervoor ook al moet je goed zijn in het wegfilteren van praatjes. Volgende week zijn de open dagen van de Rietveld, Willem de Kooning en KABK, dus als je interesse hebt kan je direct even gaan kijken of het iets voor je is.
RoyK schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:20:
Ik heb er niks van. Laat ik het zo zeggen, ik zou er niet mee om kunnen gaan. Het geforceerde kunstige gedoe. Ik heb genoeg mensen in mijn netwerk die geen normaal streepje kunnen zetten en de kunstacademie hebben afgerond. Schiet mij maar lek. Ik vind het dus ook meer een status dingetje voor je portfolio. Maargoed,.. zoals ik aangaf, ik ben het type er niet voor.
Tja, dat soort mensen heb je bij elke opleiding, het geforceerde kunstige hangt puur van de student af. Een opleiding aan een academie heeft voor iedereen een ander doel, voor sommigen is een normaal streepje zetten daar ook geen deel van (zolang ze zich maar niet voordoen het te kunnen ;)).

[ Voor 33% gewijzigd door agentorangina op 19-01-2013 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/5029/imag0245p.jpg

Zo, ben hier mee bezig, abstract gezicht dus. Ben er alleen niet echt tevreden over. Wel over het "idee", dus dit soort kleuren/vegen, maar ben niet tevreden met het gezicht. Normaal ben ik altijd erg perfectionistisch maar het wil maar niet uit de verf (:+) komen. Ik wil minder zwarte lijnen, met name de neus vind ik echt niet mooi/realistisch genoeg, maar elke keer als ik wat lijnen weghaal en wat meer schaduw toevoeg, om het zo maar even te zeggen, gaat het er nog slechter uitzien. Iemand tips?

Acrylverf overigens.

E: Ik ga ook even het rechter oog aanpassen, zwarte lijntjes daar zijn dikker dan bij het linker oog, en hij zit volgens mij niet helemaal op de goede hoogte.

[ Voor 11% gewijzigd door Thomas op 21-01-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Schaduw impliceert een lichtbron. Kies dus eventueel waar dat licht vandaan komt en pas de belichting van het gezicht daar op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

CaptJackSparrow schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:53:
Schaduw impliceert een lichtbron. Kies dus eventueel waar dat licht vandaan komt en pas de belichting van het gezicht daar op aan.
Heb min of meer bedacht dat het licht van links kwam maar dat hele idee maar in de wind geslagen op een gegeven moment (omdat ik te lui was de ogen en lippen aan te passen). Ik ga dat toch maar even doen als de boel droog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als ik had moeten kiezen waar je evt. nu al een lichtbron gekozen zou hebben was dat juist rechts geweest. :p

De lichtere rand rond het rechter oog, meer licht boven de wenkbrauw daar, het lichtblauw vs. het iets donkerder ogend groen, en nog een paar dingen.

Grappig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

CaptJackSparrow schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:10:
Als ik had moeten kiezen waar je evt. nu al een lichtbron gekozen zou hebben was dat juist rechts geweest. :p

De lichtere rand rond het rechter oog, meer licht boven de wenkbrauw daar, het lichtblauw vs. het iets donkerder ogend groen, en nog een paar dingen.

Grappig. ;)
Ik kies altijd links, heb de neus ook eerst geschilderd zonder contouren aan de linker kant. Het rechter oog vind ik ook nog beter gelukt, dus dan ga ik liever met het rechter oog knutselen :). Wilde overigens de volgende schets (waar het licht zo te zien wel rechts zit :')) schilderen, alsof het gezicht uit het donker kwam;

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/3198/imag0248burst003.jpg

Toen ik begon met kleuren voor het gezicht heb ik dit idee al snel in de wind gegooid omdat ik het niet kon laten zoiets te maken als waar ik nu dus mee bezig ben. Ik ben dit jaar gestopt met mijn studie om volgend jaar naar de kunstacademie te gaan, ben dus bezig met mijn portfolio. Probleem is dat ik enkel (recent) abstract en surrealistisch werk heb (geschilderd), en ook iets realistisch wilde maken. Weer niet gelukt, dit wordt impressionistisch. Heb al wel een aantal goed uitgewerkte realistische schetsen en ben van plan een stadsgezicht te maken van een mooie foto die ik vorig jaar heb geschoten, en heb verder ook nog een aantal fotoseries die ik kan laten zien. Hoop dat dat genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:49
Mischien de (schaduw)lijn aan de kant van lichtinval erg dun maken/bijna weglaten?

Hopelijk mocht ik dit ff doen, ff heel snel simpel de neus wat gesmudged
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files7/195094/u5T93hoIam.jpg
Mischien is het helemaal niet wat je wil/zoekt hoor.

Nog wat gekrabbel, m'n ding is eigenlijk manga maar hier een poging tot iets meer realistisch.
Wat wazige delen, waarschijnlijk door aan elkaar plakken van 2 ingescande delen(origineel is A3)
M'n papier heeft eigenlijk te groffe korrel :|

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files7/195322/eq3zg2cKp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files7/195323/V7BhEimHlsX.jpg

edit: grootte plaatje aangepast

[ Voor 49% gewijzigd door Mutatie op 22-01-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wauw, 2e is erg mooi. Ik ga nu verder met m'n schilderijtje, zal zo de voortgang posten.

E: Neus ben ik tevreden mee, linker oog heb ik helemaal verpest. Als de verf droog is ga ik die in zijn geheel reconstrueren, en nog wat aan de linker wang aanpassen. Ik post straks/morgen wel even een foto :). Heb de neus links wat lichter gemaakt, maar nog wel een (lichte) contourlijn, vond dat wel goed passen bij de rest van het schilderij.

[ Voor 72% gewijzigd door Thomas op 21-01-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Thnx :)
Ben benieuwd.
Van die 2e van mij ben ik niet erg tevreden over de diepte van een paar van die dingen waar de antennes uit komen (hoe benoem je zoiets :+ ), ipv dat het naar buiten steekt lijkt het naar binnen te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mutatie schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:44:
Thnx :)
Ben benieuwd.
Van die 2e van mij ben ik niet erg tevreden over de diepte van een paar van die dingen waar de antennes uit komen (hoe benoem je zoiets :+ ), ipv dat het naar buiten steekt lijkt het naar binnen te steken.
Ik zou bij een paar van die dingen even naar de schaduw kijken, een aantal dingen kloppen niet helemaal (te veel schaduw), dat zal wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Tijdens het bankzitten met vriendin eindelijk weer gaan schetsen.

Gebaseerd op een verspreking:

Afbeeldingslocatie: http://fbcdn-photos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/582445_4780089674110_617345857_n.jpg?dl=1

En een wat meer realistische Dr. Zoidberg die ik nog verder ga uitwerken.

Afbeeldingslocatie: http://fbcdn-photos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/148902_4773858678339_2055322080_n.jpg?dl=1

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Thomasx4 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 23:17:
[...]

Ik zou bij een paar van die dingen even naar de schaduw kijken, een aantal dingen kloppen niet helemaal (te veel schaduw), dat zal wel helpen.
Dat is ook inderdaad de oorzaak, de tekening is al een tijdje geleden gemaakt en ga er nu niets meer aan doen, volgende keer beter!
Hoe staat het schilderwerk ervoor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zo ben al lang niet meer in dit topic geweest, gezicht is inmiddels al dagen af (en ik ben best tevreden, zal als ik tijd heb een foto maken en uploaden). Ben nu bezig aan dit naschilderen;

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.gamefront.com/wp-content/uploads/2012/10/dishonored-whale-slaughterhouse1.jpg?cda6c1

Concept art van dishonored (:')), maar vond het er mooi uitzien en ik denk dat ik zoiets wel kan.

E: Zo wat een priegelwerk zeg, heb nu de lucht af en ben begonnen met de "skyline" aan de rechterkant. Die is wel goed gelukt, maar ik ga nu met dat pakhuis beginnen (wat ik graag vandaag nog af wil hebben), en dat is me wat zeg. Ik ga zo even wat kleinere penseeltjes kopen en lekker met een lineaal werken.

E#2: Ah, nieuwe penseeltjes gevonden die precies goed zijn voor dit soort priegelwerk. Ik ga lekker aan de slag, zal zo even foto's van dat gezicht posten en mijn voortgang met het huidige schilderij.

[ Voor 39% gewijzigd door Thomas op 30-01-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Reed gister in de Primark tegen spotgoedkope witte schoenen aan en de crea-bea in mij kon dat natuurlijk niet laten schieten:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8371/8430058332_9a92c82059.jpg
DIY Jack Skellington sneakers finished by ZoenVisje, on Flickr

Weet niet zeker of dit is toegestaan hier, zo niet hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 20:56
Kwam zojuist nog wat, 10 jaar, oud werk van mezelf tegen, toen ik nog inspiratie had...

Afbeeldingslocatie: http://www.phusebox.com/got/bicgirl1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.phusebox.com/got/bicgirl2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.phusebox.com/got/dop.jpg

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:34

D-rez

dexels

mooi hoor zoenvisje. Ik zou trouwens niet weten waarom het niet zou mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
zoenvisje schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:52:
Reed gister in de Primark tegen spotgoedkope witte schoenen aan en de crea-bea in mij kon dat natuurlijk niet laten schieten:

[afbeelding]
DIY Jack Skellington sneakers finished by ZoenVisje, on Flickr

Weet niet zeker of dit is toegestaan hier, zo niet hoor ik het graag
Sterker nog; ik heb zelfs een eigen groep op Deviantart hiervoor opgericht.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
D-rez schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:04:
mooi hoor zoenvisje. Ik zou trouwens niet weten waarom het niet zou mogen.
Thx. Ik zou ook niet weten waarom niet maarja het is toch een beetje anders dan de meeste andere werkjes hier.
Ricepuppet schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:46:
[...]

Sterker nog; ik heb zelfs een eigen groep op Deviantart hiervoor opgericht.
Oh nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Inmiddels het frame getekend van dat grote gebouw, maar het ziet er eigenlijk best lelijk uit (al klopt het volgens mij allemaal wel, technisch gezien). Hopen dat het wat mooier wordt als ik begin te verven, het is nu echt een wirwar van potloodlijnen. Moet enkel het dak nog even perfectioneren en dan zal ik even een foto posten van wat ik tot nu toe heb.

[ Voor 96% gewijzigd door Thomas op 01-02-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zo, gaat heerlijk, dat schilderen. Hier een upload van hoe ver ik ben.

Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/6796/imag0299n.jpg

Vind hem zelf voor zover wel goed gelukt. Dat gebouw moet nog wel wat bijgewerkt worden, lucht e.d. ga ik ook nog detailleren, rechts komt nog een schip, skyline ga ik ook nog detailleren, water ga ik ook nog perfectioneren (en nog een bootje in schilderen voor die hangar). Wat ik nu heb geeft wel een beeld van wat het worden zal. Ik hoop dat ik over een paar dagen klaar ben :). Foto is ook redelijk vaag, maar ik vind hem er zelf in het echt (doek is als ik het goed heb 50*70) imposant uitzien van een paar meter afstand.

dubbelpost is tevens een kickje :X

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 01-02-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:36
Op deviantart is er een wedstrijdje, een kunstwerk maken voor tomb raider reborn. linkje

regels/prijzen/inzendingen etc zijn in de link te vinden. Zal wel niet winnen maar ga zeker meedoen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

DONE!

Morgen bij daglicht lijntjes bijwerken en allicht nog een schip op de voorgrond toevoegen, handtekening eronder en klaar. Vind hem zelf wel aardig gelukt, heb nog nooit zo'n "realistisch" schilderij gemaakt, op zo'n doek werken is toch stukken lastiger dan met papier en potlood (strakke lijnen maken is echt verdomd lastig :(). Sowieso is acryl eigenlijk niet wat je moet gebruiken voor dit soort projecten, de volgende keer neem ik olieverf, maar had niet genoeg in huis voor zo'n groot schilderij, dus heb acryl gepakt.

klik

Overigens is al het schilderwerk wel zonder lineaal gedaan uiteindelijk. Heb wel van te voren met potlood lijnen gezet voor die hangar, de rest is uit de losse pols.

Ik heb je afbeelding even omgezet naar een link. Bijna 4mb is erg groot voor een afbeelding en dat stellen mobiele bezoekers niet echt op prijs. Het is prettiger als je een thumbnail maakt en die doorlinkt naar het origineel.

[ Voor 14% gewijzigd door Spike_wolf op 03-02-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-09 20:25
een paar valentijn kaartjes gemaakt! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.kaartje2go.nl/kaarten/knuffel-konijntje/img/knuffel-konijntje.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.kaartje2go.nl/kaarten/love-is-in-the-air-5/img/love-is-in-the-air-5.jpg

Als jullie ze nu even "liken" op de pagina.. helpen jullie me misschien een beetje te klimmen in populariteit daar :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

"knuffel" leest een beetje als "rnuffel" met een te lang streepje ... kan je dat nog fixen of was het zo bedoeld ?? Leuk getekend, dat wel :Y

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Board meetings zijn soms doodsaai (vooral als het gaat om dingen waar ik
niks mee hebt) en dan wil ik nog weleens een snel 'tekeningetje' maken. :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BNOtyIy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dYi5wN2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
nero355 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 01:15:
"knuffel" leest een beetje als "rnuffel" met een te lang streepje ... kan je dat nog fixen of was het zo bedoeld ?? Leuk getekend, dat wel :Y
hmm.. ik heb de opmerking nog niet ontvangen.. hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 15:33

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

RoyK schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:03:
[...]

Ik had ze op facebook al gezien, heel erg leuk geworden! En hier geen leesverwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 10:49
[...]

Nope. Maar kan me voorstellen dat 't minder verward als de lus in de k open is, dus dat de K gewoon met 2 pootjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

[...]

Zou ik nooit opgekomen zijn.

Is nero3SS misschien een deetje byslektisln? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
ik heb het ook even hier om me heen gevraagd en niemand die er last van heeft. Ik laat het dan ook maar even met rust. Als ik het vervang ontstaan er op het internet ook een boel dooie links die nu naar dit kaartje linken.. en straks een andere title heeft. :) Dank je voor alle snelle reacties .

Vandaag zet ik nog een filmpje op youtube. Ik maak van een bord, een hangar met een oud vliegtuig en nog wat Cern foto's een Area 51 basis diep onder de grond :) subscribe even.. dan zit hij straks automatisch in je lijst YouTube: Roy Korpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:57:
Zou ik nooit opgekomen zijn.

Is nero3SS misschien een deetje byslektisln? ;)
Nee, maar wel iemand die af en toe tot op de pixel nauwkeurig dingen symmetrisch positioneert ten opzichte van elkaar bijvoorbeeld dus kleine details vind ik best belangrijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
ik dank je ook zeker voor je feedback Nero355. Tot nu toe heb ik geen negatieve reacties ontvangen over de 'k' , dus ik laat het even met rust. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:29
Thomasx4 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:26:
DONE!

Morgen bij daglicht lijntjes bijwerken en allicht nog een schip op de voorgrond toevoegen, handtekening eronder en klaar. Vind hem zelf wel aardig gelukt, heb nog nooit zo'n "realistisch" schilderij gemaakt, op zo'n doek werken is toch stukken lastiger dan met papier en potlood (strakke lijnen maken is echt verdomd lastig :(). Sowieso is acryl eigenlijk niet wat je moet gebruiken voor dit soort projecten, de volgende keer neem ik olieverf, maar had niet genoeg in huis voor zo'n groot schilderij, dus heb acryl gepakt.

klik

Overigens is al het schilderwerk wel zonder lineaal gedaan uiteindelijk. Heb wel van te voren met potlood lijnen gezet voor die hangar, de rest is uit de losse pols.

[mbr]Ik heb je afbeelding even omgezet naar een link. Bijna 4mb is erg groot voor een afbeelding en dat stellen mobiele bezoekers niet echt op prijs. Het is prettiger als je een thumbnail maakt en die doorlinkt naar het origineel.[/]
Nog niemand op gereageerd en dat is meestal voor de motivatie wel fijn :) Ziet er erg kewl uit! De sfeer van de orginele plaat zit er goed in.. Qua compositie mis ik toch wel het linker deel van het orgineel, dit geeft erg veel diepte in de plaat. Ook wat meer highlights/value change naar de voorgrond toe geeft de plaat wat meer diepte. Hang je dit nu thuis op of wat gebeurd er uiteindelijk mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

robin222 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:55:
[...]

Nog niemand op gereageerd en dat is meestal voor de motivatie wel fijn :) Ziet er erg kewl uit! De sfeer van de orginele plaat zit er goed in.. Qua compositie mis ik toch wel het linker deel van het orgineel, dit geeft erg veel diepte in de plaat. Ook wat meer highlights/value change naar de voorgrond toe geeft de plaat wat meer diepte. Hang je dit nu thuis op of wat gebeurd er uiteindelijk mee?
Ja ik had misschien dat linker schip ook moeten schilderen, maar goed, vind hem zo ook wel mooi. Ik heb hem hier gewoon opgehangen ja, heb de komende tijd toelatingen voor kunstacademies dus ik gebruik hem ook voor mijn portfolio. Overigens heb ik nog hele kleine aanpassingen gemaakt, wat kleur gecorrigeerd in het water en lijnen bijgewerkt. In het echt vind ik hem er stukken mooier uitzien dan op die foto die ik heb gemaakt.

Afgelopen vrijdag al toelating gehad in Utrecht maar ze geven je niet echt feedback tijdens het showen van je portfolio en het ter plekke maken van werk. Ze zijn bij iedereen heel neutraal, tijdens het maken van werk geven ze je nog wel eens kleine tips over hoe je materiaal kan gebruiken maar ze geven voor de rest geen mening of feedback. Ook best logisch. Ik maakte nog wel de woordgrap dat ik vond dat dit schilderij goed uit de verf is gekomen, daar konden ze wel om lachen.

Ik was wel afgelopen donderdag bij de verjaardag van mijn tante en zij heeft les gegeven op een kunstacademie (Sint Joost, Breda) en haar sprak het wel aan. Heb haar gelijk de rest van m'n portfolio laten zien en ze denkt dat ik er wel doorheen kom. Ik heb bijna niks van de portfolio's van de rest gezien, maar we moesten ter plekke ook een opdracht maken, en ik had niks te vrezen. Ik ben zelden heel gelukkig en onderschat mezelf denk ik vaak op dat gebied, maar toen ik daar om me heen keek had ik toch wel het idee dat ik bij de besten hoorde. Ze hadden in het midden van de zaal een stilleven met een stuk of 20 objecten neergezet, en we moesten daar schetsen van maken.

Eerst moesten we in 10 minuten 2 objecten tekenen (met houtskool) en dan vooral letten op de vorm, schaduw e.d. maakte niet veel uit. Daarna moesten we hetzelfde doen maar dan in 5 minuten. Daarna moesten we weer hetzelfde doen in 10 minuten van 2 andere objecten en dan met name op schaduw letten, hierna wederom hetzelfde in 5 minuten. Daarna kregen we 2x 10 minuten om een object zo realistisch mogelijk te schetsen. Er stond o.a. een beeld van een paard tussen, en aangezien ik niemand zag die dat ding nam omdat het het moeilijkste object was heb ik deze een keer gebruikt, wat erg goed lukte.

Tijdens het tweede deel van de ochtend moesten we de boel verscheuren en er een abstract iets van maken, alles weer op een abstracte manier aan elkaar vast plakken en ze hadden verf, krijt, stiften, etc. om er een mooi geheel van te maken. Hier kregen we een uur voor, is erg goed gelukt bij mij.

Vervolgens had ik een gesprek van 10 minuten met het hoofd van die faculteit en 2 studentes, is uiteindelijk 10 minuten uitgelopen omdat het zo lekker ging. De 10 minuten waren in een mum van tijd om en ik had het erg naar mijn zin, toen zei die vrouw dat ik maar niet op de tijd moest letten en hebben ze nog een aantal vragen gesteld en was ik weer 10 minuten verder. Tijdens het gesprek merkte ik wel dat ze van me onder de indruk waren, ik had overal een goed antwoord op en het gesprek voelde lekker informeel en gezellig aan.

Toen moest ik mijn portfolio laten zien, ik had 10 schilderijen, 5 schetsen en 3 series foto's (+- 20 in totaal). Heb ik wat over verteld en dat ging ook prima. Gaat trouwens om een lerarenopleiding dit. Ben er niet zeker van of ik dit wil doen, maar ik vond het er erg leuk uitzien en voelde me goed op mijn plek. Ik zit nog wel te twijfelen tussen dit of een opleiding tot autonome kunstenaar, en het zit me nog steeds wel ergens dwars dat het een HBO studie is terwijl ik een Gymnasiumdiploma heb, maar goed. Er waren daar gelukkig meer mensen met een VWO diploma dus ik ben niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
Thomasx4 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:41:
[...]
Toen moest ik mijn portfolio laten zien, ik had 10 schilderijen, 5 schetsen en 3 series foto's (+- 20 in totaal). Heb ik wat over verteld en dat ging ook prima. Gaat trouwens om een lerarenopleiding dit. Ben er niet zeker van of ik dit wil doen, maar ik vond het er erg leuk uitzien en voelde me goed op mijn plek. Ik zit nog wel te twijfelen tussen dit of een opleiding tot autonome kunstenaar, en het zit me nog steeds wel ergens dwars dat het een HBO studie is terwijl ik een Gymnasiumdiploma heb, maar goed. Er waren daar gelukkig meer mensen met een VWO diploma dus ik ben niet de enige.
Veel succes! Als het gesprek eenmaal loopt hoef je je denk ik niet veel zorgen te maken, de tijd is maar een richtlijn en daar ga je zo overheen als toelatings-jury bij een interessante (mogelijke) student.

Om welke reden twijfel je tussen puur autonoom of de lerarenopleiding? Uiteindelijk liggen ze vaak dicht bij elkaar, je hebt zowel autonome kunstenaars die zonder enkele (leraren)opleiding doceren en leraren die succesvol blijven als autonoom kunstenaar.

Over het HBO niveau, tja daar ontkom je niet aan. Vanuit het Gymnasium of VWO is het onmogelijk om zomaar een master in te stappen of een PHD te behalen (waarvan er bijna geen zijn) Het promotietraject binnen de kunsten is zo extreem theoretisch dat je niet zonder een HBO (van een kunstacademie) of extreem veel ervaring er zelfs aan mag beginnen. Dus ja het is een stapje terug als je het vergelijkt met de 'normale' studies na het VWO zoals een universiteit, maar tegelijk is een vergelijking onmogelijk, want het is gewoon een ander spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasx4 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:41:
Ik zit nog wel te twijfelen tussen dit of een opleiding tot autonome kunstenaar, en het zit me nog steeds wel ergens dwars dat het een HBO studie is terwijl ik een Gymnasiumdiploma heb, maar goed. Er waren daar gelukkig meer mensen met een VWO diploma dus ik ben niet de enige.
In de creatieve hoek bestaat er nu eenmaal weinig op universitair niveau. Kunstgeschiedenis wellicht, maar dat is uiteraard passief; als je zelf aan de slag wilt bestaat er weinig boven HBO.

Overigens heb ik me daar nooit heel erg aan gestoord, omdat de inslag sowieso volledig anders is op de meeste kunstacademies dan op 'normale' HBO's. Er moet nu eenmaal een label aan van de overheid, maar het is absoluut niet hetzelfde of vergelijkbaar.
RoyK schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:59:
ik dank je ook zeker voor je feedback Nero355. Tot nu toe heb ik geen negatieve reacties ontvangen over de 'k' , dus ik laat het even met rust. :)
Ik vind het ook een beetje raar zo, het lijkt net of er rnuffel staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ja het is jammer dat WO studies weinig aan praktijk doen. Ook één van de redenen dat ik met mijn studie ben gestopt.

Afijn, ik denk dat het toch die lerarenopleiding wordt. Niet omdat ik per sé leraar wil worden maar ik denk dat die studie wel meer inhoud heeft. Je schijnt ongeveer 50% van de tijd bezig te zijn met kunst maken, en 50% met pedagogiek, kunstgeschiedenis, etc. Je hoeft ook geen richting te kiezen zoals dat wel moet met een opleiding tot autonome kunstenaar (Beeldhouwen, Schilderen, Grafiek, Intermedia, Digitale Media of Tekenen).

Hierna wil ik denk ik of gelijk aan de bak en z.s.m. een master in kunsteducatie halen, of misschien nog een studie doen als dat financieel haalbaar is. Dan wel een studie die enigzins aansluit bij wat ik nu doe, maar wat ik dan wil weet ik nog niet. Kunstgeschiedenis en Algemene Cultuurwetenschappen zijn een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel even goed nagaan of die lerarenopleiding echt in jouw straatje past. Van wat ik om me heen zie is het sommige mensen op het lijf geschreven, maar ervaren anderen het juist weer als een soort hobbyvariant van autonome kunst omdat er wat minder gefocust wordt. De waarheid bestaat hierbij niet, maar het is wel belangrijk dat wat je kiest bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Het is weer een tijdje geleden geweest dat ik iets had om hier te posten, maar ik had vandaag weer erg de behoefte om van mij af te tekenen. Misschien wil ik het nog een klein beetje beter afwerken, maar ik ben best tevreden met het resultaat :)

Afbeeldingslocatie: http://kaesve.nl/kanniettekenen/wp-content/uploads/2013/02/rainbow_princess_small.jpg <- klik voor groter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Leuke tekening :)

Ben overigens aangenomen op de kunstacademie :). Ze zouden het na zo'n 2 weken laten horen maar ik kreeg na minder dan een week al bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
netjes!
ik doe zelf grafische opleiding.

mediavormgever op het sintlucas in boxtel en kan me nog herinneren hoe blij ik was toen ik aangenomen was haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gefeli. :) Hoe lang ben je daarmee zoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasx4 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 00:08:
Ben overigens aangenomen op de kunstacademie :). Ze zouden het na zo'n 2 weken laten horen maar ik kreeg na minder dan een week al bericht.
Gaaf, ik kan me nog goed herinneren hoe blij ik toen was. Op hoeveel scholen heb je toelating gedaan, of ben je alleen hiervoor gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dit is mijn eerste toelating. Ik moet nog op de Rietveld Academie, Artez en de AHK. Dit was op de HKU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
kaesve schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:34:
Het is weer een tijdje geleden geweest dat ik iets had om hier te posten, maar ik had vandaag weer erg de behoefte om van mij af te tekenen. Misschien wil ik het nog een klein beetje beter afwerken, maar ik ben best tevreden met het resultaat :)

[afbeelding] <- klik voor groter!
Mooi subtiel!
Thomasx4 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 01:34:
Dit is mijn eerste toelating. Ik moet nog op de Rietveld Academie, Artez en de AHK. Dit was op de HKU.
Gefeliciteerd! Heb je zelf een voorkeur? Zeker aangezien niet al te veel academies een docentenopleiding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 09:46
Ik heb weer wat op foto's gebaseerde speedpaints gemaakt. Ik probeer nu vooral te concentreren op kleur en lichtwaardes en minder op vormen en detail en dat pakt goed uit vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img820/8862/beachandboats.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img51/3989/beachdrinkcocktail.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img600/4794/beachsunset.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
De Hupie,

ik vind de derde het mooist,
daar kreeg ik het gevoel bij dat het een foto was.

vind de lucht netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Derde is inderdaad het mooist. Reflectie is mooi gedaan, kleuren zijn prachtig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Laatst online: 16-09 09:47
Prachtig mooi De Hupie. Wat voor materialen heb je daarvoor gebruikt?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Ik wil deze jongen even met jullie delen. Is een klasgenoot van mij en hij maakt geweldige speedpaints naar mijn mening, vooral zijn laatste. Hier een filmpje van de laatste painting.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=H8NHguLXrKQ&feature=share&list=UU4A8kmDy3tL4BCvZaOuj2gA]

Hij gaat binnenkort zelf een Tweakers account aanmaken dus jullie kunnen meer van hem verwachten ;)
Als je het mooi vindt, kijk vooral even rond op zijn youtube kanaal.

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ziet er inderdaad erg goed uit lanovski! Hopelijk gaat hij hier geregeld meer mooi werk posten :)

Ik vind het grappig dat juist mijn 3e tekening van mijn vorige post zo goed is gelukt aangezien ik daarbij de photoshop navigator op mijn 2e scherm had bovenop de referentie foto. Op deze manier kan ik veel beter de kleuren vergelijken (misschien beetje vals spelen maar voor mij gevoel leer ik op deze manier nog steeds veel over kleuren)

@Robolokotoko, ik gebruik een wacom intuos 4 M en Photoshop CS5.1, kwa brushes gewoon de standaard brushes die met PS komen (ook chalk brush uit dry media brushes).

Hier nog een speedpaint. Ik vind de groene vegetatie wat minder gelukt, daar heb ik moeite mee.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img341/5470/emptybeach.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Haha ik dacht dat het geschilderd was of zo. Tekenen staat op een laag pitje bij mij op het moment. Maar als ik er weer zin in krijg ga ik ook eens kijken voor een Wacom. Op TeamHWW hebben ze het er ook regelmatig over. Vasco gebruikt ze. Laatst zei hij nog dat het moeilijker is om echt strakke lijnen te tekenen met een tekentablet maar dat er software voor is die de lijnen kan corrigeren. Ook vertelde hij welke verschillende software hij meestal gebruikt.

Het was even zoeken maar ik heb een linkje van de video waarin Vasco verteld hoe hij te werk gaat:

http://www.teamhww.nl/201...spberry-pi-camera-add-on/
Vanaf de 24e minuut van de video

[ Voor 26% gewijzigd door Robolokotobo op 18-02-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Nou, zoals je op mijn speedpaints kunt zien, is er geen rechte lijn te bekennen :P Maar ik snap dat dat voor andere doeleinden wel handig kan zijn, bijvoorbeeld voor mechanische objecten.

Als je wilt gaan tekenen op de pc, zou ik gewoon een 2ehands bamboo oid kopen, dan kun je het goedkoop uitproberen.

Ik weet verder niet wie Vasco is of wat hij doet, heeft hij een portfolio site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 14:09

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Een strakke lijn tekenen met Photoshop is ook doodeenvoudig, één keer op je beginpunt tikken, shift in drukken en op je eindpunt tikken, en voila, een kaarsrechte lijn. Hoe hard je met je wacom tikt bepaalt de dikte van de lijn.
Ook kun je gewoon terwijl je tekent Shift in drukken om slechts op een enkele as te tekenen :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 22:05
Ik heb de afgelopen tijd ook veel (na)getekend. Hier mijn laatste creaties:

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/drawball/042.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/drawball/043.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/drawball/044.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/drawball/michael_wip001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/drawball/045.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/drawball/046.jpg

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Met strakke lijn bedoelde ik meer een lijn zonder bibbers .Er is dus software wat dat eruit kan halen. Maar hij kan het zelf beter vertellen dus ik zou zeggen kijk even.

Vasco is programmeur. Portfolio weet ik niet. Hier vind je nog wat videoreviews van Wacom tablets waar hij ook in zit. http://www.gamekings.tv/about-us/about-vasco-neering/

[ Voor 12% gewijzigd door Robolokotobo op 19-02-2013 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik overweeg een Intuos, maar vind het nog wat duur om zomaar meteen voor een Medium te gaan, is een Small (A6) echt te klein voor 24" scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

De grootte van een wacom heeft weinig met het formaat van je scherm te maken maar meer met je manier van werken. Het overgrote deel van de gebruikers zoomt regelmatig in en uit waardoor je canvas in principe continu van grootte wisselt en het formaat van je scherm niet relevant meer is.

Je moet meer kijken naar hoe je zelf tekent, gebruik je altijd hele lange lijnen, of wat kortere? En denk er dan aan dat een lijn van 2cm op je tablet op je canvas een lijn van 2 meter kan zijn als je hem uitgezoomd zet.
Ik heb het gevoel dat over het algemeen bijna iedereen wel uit de voeten kan met aan A6 tablet, hoewel A5 wat meer ruimte geeft, maar zeker om te beginnen zou ik lekker een A6 pakken en kijken hoe je daarmee overweg kunt en je daarmee een beetje wijs maken in de techniek van het digitaal tekenen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Spike_wolf schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:36:
De grootte van een wacom heeft weinig met het formaat van je scherm te maken maar meer met je manier van werken. Het overgrote deel van de gebruikers zoomt regelmatig in en uit waardoor je canvas in principe continu van grootte wisselt en het formaat van je scherm niet relevant meer is.

Je moet meer kijken naar hoe je zelf tekent, gebruik je altijd hele lange lijnen, of wat kortere? En denk er dan aan dat een lijn van 2cm op je tablet op je canvas een lijn van 2 meter kan zijn als je hem uitgezoomd zet.
Ik heb het gevoel dat over het algemeen bijna iedereen wel uit de voeten kan met aan A6 tablet, hoewel A5 wat meer ruimte geeft, maar zeker om te beginnen zou ik lekker een A6 pakken en kijken hoe je daarmee overweg kunt en je daarmee een beetje wijs maken in de techniek van het digitaal tekenen.
Ja ik ben ook iemand die veel inzoomt, zal het hoofdzakelijk gaan gebruiken voor retoucheren van foto's en daarnaast om het tekenen weer op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dan zou ik inderdaad lekker een A6 pakken, helemaal voor foto retouchering heb je niet meer nodig. :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Nog een stuk of 10 te gaan. Woordgrapjes met dieren erin :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/539601_478823942165003_504518938_n.jpg

Check het album:
https://www.facebook.com/...37.189253624455371&type=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een Luizenle-ventje? ;)

Waarom kijkt die driftkikker niet veel bozer?

Labrat... met 'evil grin' en klein mensje in ene 'hand' en grote injectiespuit in andere. :p

Kloothommel...? Hmm... misschien toch niet. :+

Mierenn..... Nee nee nee!!! 8)

Luistervink? Ja die kan wel. :)

[ Voor 15% gewijzigd door CaptJackSparrow op 19-02-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
hehe, ik heb er meer dan 100 ontvangen via facebook. Ik ben geloof ik wel even gevuld :)

luizenleven staat er al tussen, kijk maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Weet ik. Ik zette alleen het streepje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hahaha "Proefkonijn" en "Tompoes" zijn echt leuk :D _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Na wat doekjes te hebben "verpest" met experimenteren met technieken en kleuren heb ik weer inspiratie gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://static6.businessinsider.com/image/4fc63c8beab8ea280e000003-900/the-party-foundation-monument-consists-of-a-hammer-a-sickle-and-a-writing-brush-to-represent-workers-farmers-and-intellectuals-respectively.jpg

Ik ga deze foto schilderen, monument in Noord-Korea. Ik geef er wel een leuke twist aan, zal het resultaat ook posten als ik klaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:54:
Ik heb de afgelopen tijd ook veel (na)getekend. Hier mijn laatste creaties:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Teken jij alleen op drawball? Zou je niet liever eens op een 'echte' wijze tekenen? Gebruik je voorbeelden bij wat je tekent?

Vragen, vragen :p

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 22:05
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 01:39:
[...]

Teken jij alleen op drawball? Zou je niet liever eens op een 'echte' wijze tekenen? Gebruik je voorbeelden bij wat je tekent?

Vragen, vragen :p
Momenteel alleen op drawball. Ik vind het wel leuk om in zo een community live te tekenen met andere mensen. Vroeger tekenende ik ook veel op papier. Echter was het de laatste tijd vrij rustig tot ik weer bij drawball terecht kwam, toen raakte ik weer een beetje verslaafd> Soms teken ik dingen na, de andere keer weer dingen uit mijn hoofd.

Vandaag was ik bezig met het natekenen van een orca. het resultaat tot zover:
Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/drawball/047.jpg

GTA VI - All aboard the hype train!!

• RoyK
Sneak preview van Turtle Treasure! Binnenkort nog veel meer plaatjes :D

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/421871_479565158757548_788178912_n.jpg

Verwijderd

Ziet er goed uit roy. voor een app?
zelf ben ik ook met een app bezig. feedback zou nice zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.randygootjes.nl/wp-content/uploads/2013/01/piraten.jpg

• RoyK
yep, voor een app. Ben er al bijna een half jaar mee bezig

Misschien iets meer kleur contract in de bruin tinten ?
luikjes an de kanonnen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Iedereen is lekker bezig hier zie ik.

Ben zelf bezig geweest met Mario & Luigi sneakers
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8379/8499377987_92e68fe7da.jpg
Mario & Luigi sneakers by ZoenVisje, on Flickr

Te koop voor 50 euro excl. verzendkosten, maat 38... Ik verkoop ze om mijn hobby betaalbaar te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ben nu voor het eerst met echt verf wezen schilderen, het was een leuke ervaring! Kost wel iets meer voorbereiding en opruimwerk dan gewoon me wacom erbij pakken :P Heb de goedkope verfspullen van de Xenos gebruikt maar dat werkt tot nu toe prima.

Een van de afbeeldingen heb ik al eerder op de computer nagetekend ( http://hupie.deviantart.com/art/Zeezicht-350134293 )

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img4/6918/oceancliffssmall.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img835/1589/nightskywatersmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mooi hoor. Ik gebruik zelf ook goedkope canvasdoeken van Xenos o.i.d., wel redelijk dure verf (acryl) van Amsterdam, heb ook wel goedkopere tubetjes liggen maar die vallen me altijd tegen. Ik heb ook een aantal goedkope sets kwasten liggen maar ik merk toch dat je beter wat duurdere kan kopen, zolang je die maar goed verzorgd is dat veel fijner dan die goedkope zooi. Bij goedkopere kwasten heb je wel eens haren die uitvallen wat erg vervelend is (dan zit er zo'n los haartje op je doek), daarnaast schieten die vaak uit omdat ze geen goede vorm hebben, en moet je erg vaak opnieuw verf aanbrengen omdat ze amper wat vasthouden.

Qua olieverf kan je het beste voor artisan gaan, maar met olieverf verf ik nauwelijks tegenwoordig, droogt heel langzaam en verft weer anders dan acryl.

E: Aankomende maandag trouwens toelating aan de Rietveld academie. Ik ben nu al gespannen :(. Ik hoop echt van harte dat ik daar wordt toegelaten, dan ga ik daar ook zeker heen.

[ Voor 10% gewijzigd door Thomas op 27-02-2013 14:04 ]

Verwijderd

[knip]

Je werk showen is prima, dat zien we ook graag, maar alleen vissen naar Likes is hier niet gewenst :)

[ Voor 148% gewijzigd door Spike_wolf op 28-02-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
@thomas: en? wat is het nieuws? Ben je toegelaten? :)

ik ben de laatste paar dagen in een experimentele bui en veel bezig met het tekenen van dieren. Dit is een van mijn favoriete resultaten.

Afbeeldingslocatie: http://th09.deviantart.net/fs71/PRE/i/2013/058/4/8/foldable_dog_by_ksv_nl-d5wefrl.jpg klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Misschien niet heel duidelijk maar heb 4 maart dus pas aanmelding (zie de edit op 27feb). Ze doen het daar in 2 rondes; in de eerste ronde moet je je portfolio showen en erover vertellen, als je daar doorheen bent komt ronde 2 waarin je nog meer gesprekken moet voeren en ter plekke het een en ander moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/1786/dsc0026nu.jpg

Sorry voor de dubbelpost :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Hierbij een vraagje over tablets;
Ik gebruik momenteel een wacom bamboo fun a4 om mee te tekenen, dit bevalt mij prima.

Biedt een intuos aanzienlijk meer kwaliteit op het gebied van precisie dan een bamboo? (hopelijk stel ik het zo niet te vaag..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil tussen de Bamboo en de Intious is niet groot. Het enigste verschil zit hem in de pengevoeligheid. Heb je al enige ervaring in de Bamboo en weet je hoe je moet omgaan met de pengevoeligheid dan geeft Intious je hier wat meer niveaus in.

Hier is een citaat dat ik vond op deviantArt:
Bamboo - Awesome for beginners and pros alike. Pleases everyone.
Intuos - Okay, so you think you can handle a pen tablet and you want more. Okay, here's more extra pressure sensitivity.
Cintiq - So you're really 100% gonna do art for a living? Save up your money if you'd really want this, but your Bamboo/Intuos will always have your back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Helaas niet toegelaten op de Rietveldacademie. De vrouw met wie ik sprak vond dat ik nog niet genoeg ontwikkeld was, maar vond wel dat ik talent had en raadde me aan om de vooropleiding te doen. Heb daar niet zo'n zin in eigenlijk. De meeste mensen die daar komen hebben ook al een kunstopleiding afgerond of stromen in, dus begrijp ook wel dat ik niet ben toegelaten. Ik heb nog gevraagd of ze überhaupt mensen toelaten die rechtstreeks van het voortgezet onderwijs afkomen en ze zei dat ze dat eigenlijk nooit doen, alleen als bleek dat iemand echt uitzonderlijk veel talent en passie heeft. Aan de ene kant vind ik dit heel raar maar aan de andere kant is dat natuurlijk de reden van hun goede naam.

Ik moet nog naar de AHK en de KABK, denk dat ik daar meer geluk zal hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
Thomasx4 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:43:
Helaas niet toegelaten op de Rietveldacademie. De vrouw met wie ik sprak vond dat ik nog niet genoeg ontwikkeld was, maar vond wel dat ik talent had en raadde me aan om de vooropleiding te doen. Heb daar niet zo'n zin in eigenlijk. De meeste mensen die daar komen hebben ook al een kunstopleiding afgerond of stromen in, dus begrijp ook wel dat ik niet ben toegelaten. Ik heb nog gevraagd of ze überhaupt mensen toelaten die rechtstreeks van het voortgezet onderwijs afkomen en ze zei dat ze dat eigenlijk nooit doen, alleen als bleek dat iemand echt uitzonderlijk veel talent en passie heeft. Aan de ene kant vind ik dit heel raar maar aan de andere kant is dat natuurlijk de reden van hun goede naam.

Ik moet nog naar de AHK en de KABK, denk dat ik daar meer geluk zal hebben :).
Van wat ik hoor is de vooropleiding & het 1e jaar aan de Rietveld het favoriete van hun gehele opleiding. Maar gezien de huidige status van kunstonderwijs is het gewoon lastig direct mensen toe te laten vanuit het voortgezet onderwijs. Je wilt graag dat mensen in ieder geval een jaartje even los 'gespeeld' hebben voor ze een verdere opleiding kiezen.

Er is altijd een enige mate van terughoudendheid als de portfolio toch nog wat beperkt is. Ja kan hebben dat een kunstacademie je direct aan neemt, maar dit kost meestal best wat tijd aan werk op je portfolio.

Dus nu op naar de rest, maar je kan op zich niet klagen lijkt me? Wanneer heb je AHK en KABK? (de laatste lijkt me ergens deze maand of begin april?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

.

[ Voor 114% gewijzigd door Thomas op 17-12-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:34:
Hier is een citaat dat ik vond op deviantArt:
Bamboo - Awesome for beginners and pros alike. Pleases everyone.
Intuos - Okay, so you think you can handle a pen tablet and you want more. Okay, here's more extra pressure sensitivity.
Cintiq - So you're really 100% gonna do art for a living? Save up your money if you'd really want this, but your Bamboo/Intuos will always have your back.
De eerste 2 klopt toch niet :? Intuos serie heeft toch ook support voor kantelen van je pen en zo ?! Dat heeft de Bamboo niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:34:
Het verschil tussen de Bamboo en de Intious is niet groot. Het enigste verschil zit hem in de pengevoeligheid. Heb je al enige ervaring in de Bamboo en weet je hoe je moet omgaan met de pengevoeligheid dan geeft Intious je hier wat meer niveaus in.
Het verschil is niet groot, maar maakte voor mij wel het verschil tussen net niet lekker kunnen tekenen en dat wel doen. Ik kan moeilijk exact benoemen waarom en hoe, maar ik weet wel dat ik niet meer terug ga naar een Bamboo. Het is het net niet voor mij.
Thomasx4 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:53:
Op de HKU merkte ik toen we daar ter plekke een opdracht moesten maken wel dat ik één van de besten was. Ik was in het begin nog best nerveus maar toen ik even rondkeek wat de anderen allemaal uitvogelden kwam ik tot de conclusie dat ik niets te vrezen heb.
Jij kon zomaar inschatten dat je een van de besten was? Dat op zichzelf is al knap. En je moet nog beginnen! B)

Maar wat serieuzer; zeker bij kunstacademies is het erg lastig te praten in termen van goed of slecht in de zin van het ROC vs.Cambridge . Zoek naar de school die bij jou past (lees: die het beste voelt); dat is met stip het belangrijkste. Je gaat jezelf erg ongelukkig maken als je die keuze maakt om de verkeerde redenen. De kans dat je het haalt wordt dan al een stuk kleiner (want soms zou je willen dat je er nooit aan begonnen was, ook als de school je wel ligt) en bovendien krijg je daar geen bijzonder werk van. Daar moet je uiteindelijk toch van leven, dan kan je beter gelijk aan de uitkering gaan.

Tl;dr: van een school met een 'reputatie' word je niet gelukkig, rijk of beroemd. Van gelukkig en dus goed zijn in wat je doet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:16:
[...]

Het verschil is niet groot, maar maakte voor mij wel het verschil tussen net niet lekker kunnen tekenen en dat wel doen. Ik kan moeilijk exact benoemen waarom en hoe, maar ik weet wel dat ik niet meer terug ga naar een Bamboo. Het is het net niet voor mij.

[...]

Jij kon zomaar inschatten dat je een van de besten was? Dat op zichzelf is al knap. En je moet nog beginnen! B)

Maar wat serieuzer; zeker bij kunstacademies is het erg lastig te praten in termen van goed of slecht in de zin van het ROC vs.Cambridge . Zoek naar de school die bij jou past (lees: die het beste voelt); dat is met stip het belangrijkste. Je gaat jezelf erg ongelukkig maken als je die keuze maakt om de verkeerde redenen. De kans dat je het haalt wordt dan al een stuk kleiner (want soms zou je willen dat je er nooit aan begonnen was, ook als de school je wel ligt) en bovendien krijg je daar geen bijzonder werk van. Daar moet je uiteindelijk toch van leven, dan kan je beter gelijk aan de uitkering gaan.

Tl;dr: van een school met een 'reputatie' word je niet gelukkig, rijk of beroemd. Van gelukkig en dus goed zijn in wat je doet wel.
Als je met een grote groep om een stilleven staat en links en rechts ziet dat objecten die zo realistisch mogelijk moesten worden geschetst er gewoon niet correct uitzien (zowel qua vorm als qua shaduw, etc.) bij veel mensen, dan ben je wel even blij. Ik ben zelf altijd nogal een pietje precies als het om vorm gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:22
Nog niet tevreden maar goed, het is een begin. Probeer het tekenen na jaren weer een beetje op te pakken.

Ik vindt deze test bijvoorbeeld te weinig contrast hebben (verhouding tussen licht en donkere vlakken).
Ook is het focuspunt in de tekening niet duidelijk genoeg. En niet genoeg detail in de rotsen.

Maar goed, het is een begin.

Gemaakt met photoshop en wacom intuos5 touch.

Afbeeldingslocatie: http://www.robwillemse.net/wp-content/uploads/2013/02/waterfall_002_test.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door jojoba007 op 07-03-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:51

krvabo

MATERIALISE!

Ik vind het een heel mooie illustratie, maar die regenboog kan zo niet zichtbaar zijn :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krst
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:42
Wel als ze achter de waterval zitten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
Ik kan zelf dus echt niet digitaal tekenen. Ik heb verschillende tablets geprobeerd, van klein tot een intuos a4+, maar ik kan maar niet wennen aan het digitale proces. Ik ben goed bekend met photoshop en ik ken alle trucjes, maar het kost me uren voordat ik iets neer heb gezet waar ik ook maar een beetje tevreden mee ben. Nee. Geef mij maar lekker een stuk papier, een pot inkt en drie stiften en ik vermaak mij veel meer.

Net eventjes tussen zaken door een schetsje gemaakt, waar ik best tevreden mee ben :)

Afbeeldingslocatie: http://th00.deviantart.net/fs70/PRE/i/2013/069/c/a/pirate_stories_by_ksv_nl-d5xn0pz.jpg <-- klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 10:49
Coole piraat. Erg leuk kinderboeken-stijltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Door ronde 1 heen aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunst :). Er waren in totaal 10 mensen vandaag, we moesten ons werk opstellen op een gang ergens (was wel grappig, er liepen super veel studenten langs die heel geïnteresseerd waren), en een vent beoordeelde ons één voor één. Nadat hij het werk had gezien en vragen had gesteld liep hij een rondje met iedere kandidaat, waarna de kandidaat of blij of verdrietig terugkwam. Ik kwam blij terug, yeuy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-08 19:11
jojoba007 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:30:
Nog niet tevreden maar goed, het is een begin. Probeer het tekenen na jaren weer een beetje op te pakken.

Ik vindt deze test bijvoorbeeld te weinig contrast hebben (verhouding tussen licht en donkere vlakken).
Ook is het focuspunt in de tekening niet duidelijk genoeg. En niet genoeg detail in de rotsen.

Maar goed, het is een begin.

Gemaakt met photoshop en wacom intuos5 touch.

[afbeelding]
Wauw! Ziet er gaaf uit! Zeker voor een test.

Ik zou wel wat over hebben om zo te kunnen tekenen :p Alleen nooit het geduld om te oefenen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ook niet oefenen, je moet gewoon lekker doen. Dan word je vanzelf beter en uiteindelijk heel goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

+1

Heb in juli dus de definitieve toelating aan de KABK maar ben in ieder geval door de voorselectie heen. De man die me beoordeelde vond wat ik had wel goed, maar zei dat ik echt veel meer moest gaan maken en dat dan ook in veel meer disciplines en met andere materialen. Ik ga gewoon elke dag lekker aan de slag, nu met houtskool bezig (moet alleen even van dat fixeermiddel kopen zodat het niet vervaagd).

Heb hier nu wel echt mijn zinnen opgezet, denk dat die lerarenopleiding aan de HKU het niet helemaal is (lesgeven vind ik niet bijster interessant, en merkte ook dat het werk van de rest van de kandidaten daar echt belabberd was, aan de KABK was dat wel anders).

@jojoba, vind het erg mooi hoor :). Je zou om het focuspunt meer op die man en vrouw te leggen de boel daar wat lichter kunnen maken (gewoon een lichtstraal op dat gedeelte van de tekening). Daarnaast is die overgang van rots naar paaltje wel erg vaag, zou daar gewoon een strak contrast gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:22
Thomasx4 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:05:
+1

Heb in juli dus de definitieve toelating aan de KABK maar ben in ieder geval door de voorselectie heen. De man die me beoordeelde vond wat ik had wel goed, maar zei dat ik echt veel meer moest gaan maken en dat dan ook in veel meer disciplines en met andere materialen. Ik ga gewoon elke dag lekker aan de slag, nu met houtskool bezig (moet alleen even van dat fixeermiddel kopen zodat het niet vervaagd).

Heb hier nu wel echt mijn zinnen opgezet, denk dat die lerarenopleiding aan de HKU het niet helemaal is (lesgeven vind ik niet bijster interessant, en merkte ook dat het werk van de rest van de kandidaten daar echt belabberd was, aan de KABK was dat wel anders).

@jojoba, vind het erg mooi hoor :). Je zou om het focuspunt meer op die man en vrouw te leggen de boel daar wat lichter kunnen maken (gewoon een lichtstraal op dat gedeelte van de tekening). Daarnaast is die overgang van rots naar paaltje wel erg vaag, zou daar gewoon een strak contrast gebruiken.
Bedankt voor de tips. Ik denk wel dat ik het er voor deze tekening hier bij laat. Over een tijdje zal ik weer wat nieuws posten. Ben erg druk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb een soort van houtskool week ingelast, elke dag 1 á 2 uurtjes schetsen. 2 dagen terug een best redelijk stadsgezicht van Utrecht getekend, gisteren zo'n "op slot" ding dat op een WC zit nagetekend (had een tijd terug in een hotel namelijk een hele leuke gefotografeerd), en nu net Stalin nagetekend. Was wel echt verdraaid lastig, heb al lang geen gezichten meer getekend dus ik heb het een keer of 5 moeten proberen voordat alles goed in verhouding zat....
Pagina: 1 ... 25 ... 33 Laatste