Marilyn Monroe heb ik geschilderd, ja. Zou best kunnen dat het haar niet helemaal is, ik weet alleen niet zo goed waar dat precies in zit, jij bent de eerste die het zegtCaptJackSparrow schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:44:
[...]
Ontegenzeglijk knap en vaardig getekend... alleen... als ik 'brutally honest' ben... het is "haar" toch niet echt... maar... toen vroeg ik me ook af of je "haar" ook wel getekend hebt.
Ik kan m'n vinger er niet precies op leggen, maar het lijkt iets met de ogen te zijn
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Ik heb zelf nog weer even goed gekeken en ik denk zelf de mond. Nou ja, morgen weer een dag en e.e.a. kan nog tot op zekere hoogte aangepast worden.
Ik weet niet wat het is met de ogen dat je ziet? Ze horen namelijk zo zwart door het licht en de schaduwinval.
Ik weet niet wat het is met de ogen dat je ziet? Ze horen namelijk zo zwart door het licht en de schaduwinval.
Het zijn zowel de ogen en de mond maar ook de lengte(verhouding) van het gezicht die voor mij maakten dat ze het 'net niet helemaal is'. Toen vroeg ik me af wat je evt. als voorbeeld hebt gebruikt en of dat misschien een foto van een 'look-alike' zou kunnen zijn geweest.... en dan wellicht zelfs (per ongeluk van) een 'female impersonator'... en toen viel me op dat je misschien ook een adamsappel getekend leek te hebben.
Ik kan me natuurlijk vergissen maar ik zag er nu eenmaal toch wat 'mannelijke trekken' in.
Look-alikes zijn er in elk geval genoeg.
Ik kan me natuurlijk vergissen maar ik zag er nu eenmaal toch wat 'mannelijke trekken' in.
Look-alikes zijn er in elk geval genoeg.
Verwijderd
Nou, dat is vooral omdat het door de schaduw (ook op de foto) lijkt alsof ze iets van een adamsappel heeft, haha. Ik heb de afgelopen dagen nog wat kleine aanpassingen gedaan omdat ik zelf ook niet helemaal tevreden was, het resultaat: http://i.imgur.com/r4MjXMK.jpg
Voor nu laat ik het zo. Het kan best zijn dat ik over een week denk, he, dit doe ik nog even anders.
Voor nu laat ik het zo. Het kan best zijn dat ik over een week denk, he, dit doe ik nog even anders.
Ik hou niet zo van x posten, maar deze deal duurt wss niet zo heel lang (of wel aangezien ik niet erg bekend ben met tekentablets en prijzen)
Dus doe ik het toch onbeschaamd.
Iemand advies voor een noob?
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Je doet niet alleen aan crossposten, je mist ook nog eens het hele mooie geweldige Wacom-topicBad Brains schreef op zondag 21 juli 2013 @ 23:23:
Ik hou niet zo van x posten, maar deze deal duurt wss niet zo heel lang (of wel aangezien ik niet erg bekend ben met tekentablets en prijzen)
Welk type van Wacom tablet?
Toegegeven, hij is al een flinke tijd niet meer omhoog geweest.
Een A5 kan je op zich best wat mee, je moet alleen wat meer zoomen (wat ook nog afhankelijk is van of je relatieve of absolute schermcoordinaten gebruikt). Als je 'm in de toekomst voor serieus werk wil gaan gebruiken dan zou ik absoluut voor de versie gaan die een slag groter is. Maar om alleen uit te proberen of voor minder intensief werk is de A5 wel een leuke keuze ja.
Ik zieVerwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:05:
Ik heb zelf nog weer even goed gekeken en ik denk zelf de mond. Nou ja, morgen weer een dag en e.e.a. kan nog tot op zekere hoogte aangepast worden.
Heb 'm net wat heen en weer zitten flippen en volgens mij is het haar rechteroog en/of ooglid (voor haar, niet voor de kijker) waar ik over val. Het "voelt" alsof het te "groot" is. Geen idee of je daar iets mee kan...
Dat zit wel Schnorr.
Ik ga even in het topic koekeloeren, even op de grootte terug te komen.Stukfruit schreef op maandag 22 juli 2013 @ 00:06:
[...]
Je doet niet alleen aan crossposten, je mist ook nog eens het hele mooie geweldige Wacom-topic
Welk type van Wacom tablet?
Toegegeven, hij is al een flinke tijd niet meer omhoog geweest.
Een A5 kan je op zich best wat mee, je moet alleen wat meer zoomen (wat ook nog afhankelijk is van of je relatieve of absolute schermcoordinaten gebruikt). Als je 'm in de toekomst voor serieus werk wil gaan gebruiken dan zou ik absoluut voor de versie gaan die een slag groter is. M
.
Veel mensen vinden een A4 "te groot", snap je dat ik er geen hol van begrijp als ik die dingen lees.
Een A4 is ook vele malen duurder. Ik zoek een goed instap tablet.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Instap = A5 
En ik denk dat je dan even moet kijken naar hoe die mensen hem gebruiken wanneer ze zoiets zeggen
Als je 'm dagelijks in gebruik hebt dan is een A4 echt een zegen en voelt een A5 behoorlijk verkrampt aan!
* Stukfruit gebruikt de A4 hele werkweken op het werk en thuis een A5 voor de hobby en iedere keer zodra ik thuiskom is het weer even van "aaaww nee grbl!!1"
Maar zoals ik al zei, het ligt er ook aan hoe vaak je er iets mee gaat doen. Zoek anders een tweedehands A5, dan kan je je er financieel in ieder geval niet echt een bult aan vallen.
En ik denk dat je dan even moet kijken naar hoe die mensen hem gebruiken wanneer ze zoiets zeggen
* Stukfruit gebruikt de A4 hele werkweken op het werk en thuis een A5 voor de hobby en iedere keer zodra ik thuiskom is het weer even van "aaaww nee grbl!!1"
Maar zoals ik al zei, het ligt er ook aan hoe vaak je er iets mee gaat doen. Zoek anders een tweedehands A5, dan kan je je er financieel in ieder geval niet echt een bult aan vallen.
[ Voor 48% gewijzigd door Stukfruit op 22-07-2013 00:21 ]
Dat zit wel Schnorr.
Op de meeste foto's staat ze wat zachter. Je hebt vrij harde hoekig aandoende lijnen getekend, en haar gezicht lijkt wat smaller...Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:17:
Nou, dat is vooral omdat het door de schaduw (ook op de foto) lijkt alsof ze iets van een adamsappel heeft, haha. Ik heb de afgelopen dagen nog wat kleine aanpassingen gedaan omdat ik zelf ook niet helemaal tevreden was, het resultaat: http://i.imgur.com/r4MjXMK.jpg
Misschien dat CaptJackSparrow daarom de mannelijke trekjes ziet?
Ik doe het je niet na hoor en vind het razend knap, maar dat is wat ik zie t.o.v. bijv. dit plaatje van haar.
[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 22-07-2013 14:40 . Reden: typo ]
Ha, alles leuk en wel. Maar die kost 400+ euri.
Leuk als je weet wat je wilt hebben, echter voor een gebbetje.. bietje veel.
RoyK in "Welk type van Wacom tablet?"
Leuk als je weet wat je wilt hebben, echter voor een gebbetje.. bietje veel.
RoyK in "Welk type van Wacom tablet?"
[ Voor 22% gewijzigd door Bad Brains op 22-07-2013 00:27 ]
Verwijderd
Dat zijn natuurlijk wel twee technieken die je onmogelijk met elkaar kunt vergelijken... Maar goed, ik ga niks meer aan het werk doen, ik ben er super tevreden mee zoals het er nu ligtalbino71 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 00:24:
[...]
Op de meeste foto's staat ze wat zachter. Je hebt vrij harde hoekig aandoende lijnen getekend, en haar gezicht lijkt wat smaller...
Misschien dat CaptJackSparrow daarom de mannelijke trekjes ziet?
Ik doe het je niet na hoor en vind het razend knap, maar dat is wat ik zie t.o.v. bijv. dit plaatje van haar.
Hij is weer fraai. Had dit evt. ook met kleur (bruin) gekund?
Zijn er hier mensen die Krita op tablet hebben getest?
Er is een nieuwe versie uit die snel kan wisselen tussen tablet en desktop mode.
http://krita.org/item/193-presenting-krita-gemini
Er is een nieuwe versie uit die snel kan wisselen tussen tablet en desktop mode.
http://krita.org/item/193-presenting-krita-gemini
Verwijderd
Dank je wel
.
Jouw monster doet me denken aan een kruising tussen een Pokémon en Woola
. Heb je dit in paint gemaakt? Of met photoshop?
Jouw monster doet me denken aan een kruising tussen een Pokémon en Woola
Belangrijk gegeven wat je niet moet overslag is hoe groot de monitor is waar je op werk. Zit je op een 27" scherm is een A5 in verhouding zeer onprettig.Stukfruit schreef op maandag 22 juli 2013 @ 00:17:
Instap = A5
En ik denk dat je dan even moet kijken naar hoe die mensen hem gebruiken wanneer ze zoiets zeggenAls je 'm dagelijks in gebruik hebt dan is een A4 echt een zegen en voelt een A5 behoorlijk verkrampt aan!
Lol =), zie wat je bedoeld ja. Ik gebruik photoshop.Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:12:
Dank je wel.
Jouw monster doet me denken aan een kruising tussen een Pokémon en Woola. Heb je dit in paint gemaakt? Of met photoshop?
Heb even een ruwe update gemaakt, vond het hoofd te groot. Maar weet niet of het een verbetering is. (ook achtergrond aangepast en de flag weg gehaald)

Meningen?

Meningen?
[ Voor 13% gewijzigd door nr12 op 17-09-2013 16:05 ]
De ''hoorns'' en de rug Zien er een beetje distorted uit
Gaaf beest! Lekker ruwe plaat zo, past er wel bij.
Staat m inderdaad wel goed
Verwijderd
Whaha, Woola's enge broertje is tof
.

Ik heb besloten een serie ogen te maken
. De tweede serie waar ik twee delen van heb en nog niet verder ben
.

Ik heb besloten een serie ogen te maken
Ik had zin om naast mijn 3d bezigheden op de computer ook eens in 2d te tekenen met potlood. Het is nagetekend van een foto.

Ziet er goed uit! Lijkt een beetje op wat een vent maakte waarvan ik wat schetsen heb (ben even z'n naam kwijt, maar was een vrij beroemde kunstenaar in Nederland, mijn opa was bevriend met hem en ik heb wat schetsen geerfd).
Internet op mijn tablet deed het niet toen ik met deze tekening begon dus ik ben de print van een onderzetter gaan natekenen. Helaas niet afgemaakt op dierendag zelf
.

Na een hele tijd niet getekend te hebben even dit gemaakt. Ik zit deze serie de laatste tijd te kijken. In drie dagen twee seizoenen er doorheen gejaagd. De tekenstijl van deze serie ligt me wel omdat het vrij simpel is en dus goed te doen is voor iemand met weinig teken ervaring zoals ik.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

[ Voor 16% gewijzigd door Robolokotobo op 07-10-2013 23:45 ]
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Dat is flink moedig 42dpi! Kan mij voorstellen dat het geen gemakkelijke klus is om nu een portret van je moeder te maken.
Ik heb ook een nieuwe tekening af. Ik heb weer een landschap getekend, dit met de Unearthly Challenge op het oog (www.unearthlychallenge.com) . Ik weet nog niet zeker of ik mee ga doen maar ik tref alvast voorbereidingen
Als ik meedoe, dan zal het wel in de 3D categorie zijn.
Ik heb ook een nieuwe tekening af. Ik heb weer een landschap getekend, dit met de Unearthly Challenge op het oog (www.unearthlychallenge.com) . Ik weet nog niet zeker of ik mee ga doen maar ik tref alvast voorbereidingen

Verwijderd

WIP'je, paard in kleurpotlood.
@42dpi, heel knap dat je je overleden moeder neer durft te zetten
Ziet er weer erg knap uit San87! Ik moet zeggen, ik vind de tekeningen waar je extra kleur in gebruikt nog wel het mooiste, zoals het paardenoog met extra blauw er in. Dat maakt het nog mooier dan het in het echt is (of hebben paarden echt zon blauwe kleur rond de ogen?
).
Ik heb ook weer een nieuwe tekening af, vind hem de beste tot nu toe. Vooral de boot ben ik tevreden mee, de omgeving zoals het water en de overgang naar land wat minder maar die was ook erg lastig om na te tekenen.
Ik heb ook weer een nieuwe tekening af, vind hem de beste tot nu toe. Vooral de boot ben ik tevreden mee, de omgeving zoals het water en de overgang naar land wat minder maar die was ook erg lastig om na te tekenen.

Verwijderd
Haha, over het algemeen niet
, maar in de natuur is niks echt zwart, maar bestaat bijvoorbeeld een zwart paard uit meerdere kleuren. Ik vind het leuk om kleuren levendig te maken. Daarom gebruik ik bijna geen zwart, maar donkerblauw en donkerbruin (gemixt is het zo goed als zwart, maar niet zwart. Zwart is zo leeg).

De huidige stand van zaken.
Ik vind je plaat mooi. Vooral de boot, inderdaad. Misschien hier en daar wat meer contrast toevoegen, vooral in de achtergrond...?
En af:

De huidige stand van zaken.
Ik vind je plaat mooi. Vooral de boot, inderdaad. Misschien hier en daar wat meer contrast toevoegen, vooral in de achtergrond...?
En af:

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 22:35 ]
Verwijderd

Begonnen met een nieuw project
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2013 21:56 ]
Doe je ook wel eens wat anders dan paarden? Je hebt echt talent voor kleurpotlood (dat gebruikte je toch het meest?), zou wel eens willen zien hoe je natuur, de mens of objecten kan tekenen.
Verwijderd
Er zijn op Tweakers ook wel mensentekeningen van mij te vinden, ik teken ook honden, katten, e.d.. Landschappen en objecten niet, vind ik niet leuk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 15:04 ]
Waar haal jij de tijd vandaan om dat allemaal te doen joh. Knap werk hoor.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen welke (merk) materialen je gebruikt? Ik ben namelijk van zins om een oude hobby weer op te pakken.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen welke (merk) materialen je gebruikt? Ik ben namelijk van zins om een oude hobby weer op te pakken.
Verwijderd
Het is mijn hobby, voor m'n hobby maak ik tijd
.
Ik heb kleurpotloden van Derwent, pastelpotloden van Van Gogh en mijn grafietpotloden komen bij de V&D weg
. Olieverf heb ik van Van Gogh en Rembrandt.
Ik heb kleurpotloden van Derwent, pastelpotloden van Van Gogh en mijn grafietpotloden komen bij de V&D weg
Verf is voorlopig niet mijn bedoeling, ik denk mee richting copics en/of kleurpotloden.
Zelf had ik dieze al op het oog, dus wel grappig dat je het over Derwent had.
- http://www.dekwast.nl/artikel/39276
- http://www.dekwast.nl/artikel/13591
maar van kleurpotloden weet ik nog niet goed welke kant ik op ga.
zat wat kleurpotloden hier aan te denken. Maar vind het wel wat prijzig.
- http://www.vanbeekart.nl/.../?parm=PRD0&prdcod=310162
pastelkrijt moet ik nog ergens hebben liggen bedenk ik mij net. is geloof ik Rembrandt van talens.
Zelf had ik dieze al op het oog, dus wel grappig dat je het over Derwent had.
- http://www.dekwast.nl/artikel/39276
- http://www.dekwast.nl/artikel/13591
maar van kleurpotloden weet ik nog niet goed welke kant ik op ga.
zat wat kleurpotloden hier aan te denken. Maar vind het wel wat prijzig.
- http://www.vanbeekart.nl/.../?parm=PRD0&prdcod=310162
pastelkrijt moet ik nog ergens hebben liggen bedenk ik mij net. is geloof ik Rembrandt van talens.
[ Voor 29% gewijzigd door D-rez op 12-11-2013 11:40 ]
Iemand ervaring met de Coloursoft van Derwent en de Luminance van Caran d'ache? En die mij zijn/haar ervaringen over deze twee kan geven?
ik zit nu e denken om deze aan te schaffen.

maar wellicht zal ik vandaag of morgen even de lokale art-shop binnenstappen en van een aantal merken een paar potloden kopen om te testen.

maar wellicht zal ik vandaag of morgen even de lokale art-shop binnenstappen en van een aantal merken een paar potloden kopen om te testen.
[ Voor 21% gewijzigd door D-rez op 13-11-2013 11:45 ]
Ik heb Derwent kan niet zeggen dat ik ze nou heeel fijn vind, maar dat kan ook aan mijn stijl liggen als je kleuren gaat mengen zou ik ze niet aanschaffen.D-rez schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:44:
Iemand ervaring met de Coloursoft van Derwent en de Luminance van Caran d'ache? En die mij zijn/haar ervaringen over deze twee kan geven?
[afbeelding]
Si vis pacem, para bellum
Ik had begrepen dat je die coloursoft wel goed kan mengen.... O_o.
raar, maakt het er niet makkelijker op. Mij leek die Coloursofts wel redelijke prijs, maar wellicht ga ik ze toch beter zelf nog even vergelijken.
raar, maakt het er niet makkelijker op. Mij leek die Coloursofts wel redelijke prijs, maar wellicht ga ik ze toch beter zelf nog even vergelijken.
ohw, en deze had ik afgelopen weekend even rap gemaakt. "Het verhaal" hierachter is dat mijn dochter van die glow in the dark sterren + maan gekregen had van een vriendinnetje.
Het is eigenlijk een kleurplaat welke ze heeft gemaakt en aan dat vriendinnetje terug gegeven heeft als bedankje.
Zelf heb ik ze rap even kleur gegeven in PS om hem als banner of smoelenboek te gebruiken, nothing fancy daar.
Het is eigenlijk een kleurplaat welke ze heeft gemaakt en aan dat vriendinnetje terug gegeven heeft als bedankje.
Zelf heb ik ze rap even kleur gegeven in PS om hem als banner of smoelenboek te gebruiken, nothing fancy daar.

Ik vind coloursoft juist heel fijn voor kleuren mengen.
Heb vandaag een masterclass portrettekenen gevolgd bij Hellen Klos http://www.portretsite.nl/.

Masterclass with Hellen Klos by ZoenVisje, on Flickr

Me by ZoenVisje, on Flickr
Mijn zus staat model (foto). Heb HB, 3B en 5B potloden gebruikt en een klein kwastje.
Zeer leerzaam, komende weken ga ik hem afmaken. Er zit in de stukjes die nu af zijn zo'n 6 uur werk. Normaal zou het haar als laatste gedaan worden maar vanwege tijdgebrek (ben te streng voor mezelf dus alles duurt uren) heeft Hellen me alvast een stukje laten doen zodat ik zelfstandig verder kan.
Heb vandaag een masterclass portrettekenen gevolgd bij Hellen Klos http://www.portretsite.nl/.

Masterclass with Hellen Klos by ZoenVisje, on Flickr

Me by ZoenVisje, on Flickr
Mijn zus staat model (foto). Heb HB, 3B en 5B potloden gebruikt en een klein kwastje.
Zeer leerzaam, komende weken ga ik hem afmaken. Er zit in de stukjes die nu af zijn zo'n 6 uur werk. Normaal zou het haar als laatste gedaan worden maar vanwege tijdgebrek (ben te streng voor mezelf dus alles duurt uren) heeft Hellen me alvast een stukje laten doen zodat ik zelfstandig verder kan.
Goed bezig zoenvisje!
Ik heb gister de grote houtenkist van de coloursofts besteld, dus hopelijk kan ik er snel mee aan de slag. Het zullen waarschijnlijk geen kunstwerken worden, eerder illustraties voor kindjes e.a., maar wellicht ook een keer iets serieus
Ik heb gister de grote houtenkist van de coloursofts besteld, dus hopelijk kan ik er snel mee aan de slag. Het zullen waarschijnlijk geen kunstwerken worden, eerder illustraties voor kindjes e.a., maar wellicht ook een keer iets serieus
Mooi voenvisje!
Heb zelf vorige week het "teken" blok van dit semester afgesloten aan de Rietveld Academie, zal wat dingen uploaden als ik tijd heb. Heb veel dingen geprobeerd die ik nog nooit heb gedaan, verschillende materialen door elkaar gebruikt, veel verschillende stijlen uitgeprobeerd, was erg leuk allemaal. Het ging er niet zozeer om dat je realistisch tekende, maar dat we dingen op een bepaalde manier uitdrukte. We hebben objecten, modellen, en architectuur gedaan.
Het begon meestal met gewoon observeren en snelle tekeningen maken, daarna bijvoorbeeld met kleuren spelen; wat zwart is wit maken en omgekeerd, wat "hard" is, zoals een korst van een stuk brood, ook hard tekenen (hard drukken), zachtere dingen "zachter" tekenen. Bepaalde oppervlakken egaal maken, zoals een model met een zwarte regenjas aan; de regenjas egaal zwart maken en de rest wel driedimentionaal tekenen, dat soort dingen.
Heb zelf vorige week het "teken" blok van dit semester afgesloten aan de Rietveld Academie, zal wat dingen uploaden als ik tijd heb. Heb veel dingen geprobeerd die ik nog nooit heb gedaan, verschillende materialen door elkaar gebruikt, veel verschillende stijlen uitgeprobeerd, was erg leuk allemaal. Het ging er niet zozeer om dat je realistisch tekende, maar dat we dingen op een bepaalde manier uitdrukte. We hebben objecten, modellen, en architectuur gedaan.
Het begon meestal met gewoon observeren en snelle tekeningen maken, daarna bijvoorbeeld met kleuren spelen; wat zwart is wit maken en omgekeerd, wat "hard" is, zoals een korst van een stuk brood, ook hard tekenen (hard drukken), zachtere dingen "zachter" tekenen. Bepaalde oppervlakken egaal maken, zoals een model met een zwarte regenjas aan; de regenjas egaal zwart maken en de rest wel driedimentionaal tekenen, dat soort dingen.
Kinderillustraties kunnen ook kunstwerken zijn toch?D-rez schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:42:
Goed bezig zoenvisje!
jawel, maar niet echt realistisch, gewoon een compleet andere stijl welke soms wel gebagatelliseerd wordt.
filosofisch gezien kan alles kunst zijn, er zijn verschillende theorieën maar basis gezien alles kan.
Wikipedia: Clive Bell
Wikipedia: R. G. Collingwood
Wikipedia: George Dickie (philosopher)
Wikipedia: Clive Bell
Wikipedia: R. G. Collingwood
Wikipedia: George Dickie (philosopher)
Si vis pacem, para bellum
Verwijderd

Nieuw project
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 12:37 ]
mooi begin,
Kun je de gebruikte materialen er bij zetten?
Kun je de gebruikte materialen er bij zetten?
Eindelijk ook even de tijd genomen om weer aan iets zoets te werken. Deze stond al een poosje op de planning. De schets komt zelfs uit 2011 geloof ik. Binnenkort komt hij op youtube te staan in een timelapse met lieve muziek er onder.
En natuurlijk in mn webshop voor de kinderkamers

voor een peuter, heeft ze zich wel netjes opgemaakt. Als mijn dochter dat doet zit heel haar gezicht onder de schmink.
Wel heel schattig!
Wel heel schattig!
haha, in de iets hogere resolutie zie je misschien iets beter dat de lippenstift er knullig op zit 
Nu ga ik aan een raket werken waar je van bovanaf naar kijk, die op volle snelheid de lucht in schiet! Wordt voor mijn zoontje op zijn kamer!
Nu ga ik aan een raket werken waar je van bovanaf naar kijk, die op volle snelheid de lucht in schiet! Wordt voor mijn zoontje op zijn kamer!
ja dat die lippenstift niet geheel binnen de lijntjes is, was me al opgevallen. Maar ik heb het eerder over het voorhoofd, wangen etc. en zeker de oogschaduw kan heel feestelijk zijn.
Wegens het feit dat ik hier een kleine heb rondlopen zie dol is op kleurplaten, heb ik deze kleurplaat voor haar gemaakt:

LOL. Tja, van paarden weet ik niets. Daarnaast is deze poging ook maar een "uit m'n hoofd" tekening zonder enige referentie behalve (het zeer weinige) wat er in de diepe krochten van mijn hoofd zit.
Tussen alle opdrachten op m'n kunstacademie door ben ik een muur van 3,5 bij 2,4 meter aan het schilderen voor het "huis" waar een goede vriend van me woont. Krijg er voor betaald, ze wonen daar met 15 man dus het is gelukkig een aardig bedragje (al zou ik als het geen vrienden van me waren wel een stuk meer vragen). Het is de dom in Utrecht vanuit de zadelstraat, vandaag de dom gedaan, al moeten er nog wat details gedaan worden en ga ik de kleur iets lichter maken.

Verhoudingen van de tekening kloppen niet helemaal, links zijn de deuren en etalages kleiner dan rechts. Ga ik iets aanpassen, al valt het in real life niet zo op (ook de stoep links wat kleiner gemaakt om het toch te laten kloppen, maar ben daar niet zo tevreden mee). Foto geeft helaas geen extreem goed beeld van hoe het er in het echt nou uitziet, is als je er voor staat is het wel een stukje imposanter.
Ohja, en de lucht ga ik ook nog wat aanpassen, je zag er nog lijnen doorheen van het raster dat ik had getekend, en je ziet nu nog vrij duidelijk waar ik die weg heb gewerkt, ga ik allemaal even mooi egaal maken. Ik gebruik trouwens acrylverf, als het af is doe ik er een laagje vernis overheen.
E: En mijn progressie in de afgelopen dagen;

E2: En weer iets verder;

Verhoudingen van de tekening kloppen niet helemaal, links zijn de deuren en etalages kleiner dan rechts. Ga ik iets aanpassen, al valt het in real life niet zo op (ook de stoep links wat kleiner gemaakt om het toch te laten kloppen, maar ben daar niet zo tevreden mee). Foto geeft helaas geen extreem goed beeld van hoe het er in het echt nou uitziet, is als je er voor staat is het wel een stukje imposanter.
Ohja, en de lucht ga ik ook nog wat aanpassen, je zag er nog lijnen doorheen van het raster dat ik had getekend, en je ziet nu nog vrij duidelijk waar ik die weg heb gewerkt, ga ik allemaal even mooi egaal maken. Ik gebruik trouwens acrylverf, als het af is doe ik er een laagje vernis overheen.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomas op 18-12-2013 20:49 ]
Verwijderd
Dit is gaaf! Gaat wel flink wat werk in zitten denk ik zo. Hoeveel uren heb je er inmiddels in gestopt?Thomasx4 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:12:
Tussen alle opdrachten op m'n kunstacademie door ben ik een muur van 3,5 bij 2,4 meter aan het schilderen voor het "huis" waar een goede vriend van me woont. Krijg er voor betaald, ze wonen daar met 15 man dus het is gelukkig een aardig bedragje (al zou ik als het geen vrienden van me waren wel een stuk meer vragen). Het is de dom in Utrecht vanuit de zadelstraat, vandaag de dom gedaan, al moeten er nog wat details gedaan worden en ga ik de kleur iets lichter maken.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat schiet al op, ook een aardig formaat! Ga je nog iets met de randen van de zijmuren doen?Thomasx4 schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 19:12:
Ik vind de 'belichting' zeer realistisch gedaan!
Ripped and sweet.
hallo dames, heren,
na jaaaren aankloten en ruzie met photoshop/mijn tablet begin ik eindelijk een beetje comfortabel te worden met digitaal tekenen. Ik heb in de afgelopen dagen geprobeerd een kerstkaart-achtig iets te maken en heb daar ontzettend veel van geleerd
Het resultaat:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie (je kan rechts op deviantart de volledige versie downloaden). Ik ben grotendeels tevreden met het resultaat. Alleen de beer ben ik nog niet zo blij mee, dus als iemand daar iets over wil zeggen, hoor ik dat graag!
Fijne feestdagen iedereen!
na jaaaren aankloten en ruzie met photoshop/mijn tablet begin ik eindelijk een beetje comfortabel te worden met digitaal tekenen. Ik heb in de afgelopen dagen geprobeerd een kerstkaart-achtig iets te maken en heb daar ontzettend veel van geleerd

Klik op de afbeelding voor een grotere versie (je kan rechts op deviantart de volledige versie downloaden). Ik ben grotendeels tevreden met het resultaat. Alleen de beer ben ik nog niet zo blij mee, dus als iemand daar iets over wil zeggen, hoor ik dat graag!
De beer heeft een te puntige snuit, te dun linkerbeen (dus als je naar de tekening kijkt het been rechts) en dat been lijkt ook een beetje naar binnen gedraaid te staan dus dat kan je ook fixen. Vind het er voor de rest netjes uitzien
.

Verwijderd
De poten van een beer staan ietwat naar binnen gedraaid, dat is makkelijker lopen ivm de nagels.
Goede vooruitgang na aankloten en ruzie! (zo te lezenkaesve schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:50:
hallo dames, heren,
na jaaaren aankloten en ruzie met photoshop/mijn tablet begin ik eindelijk een beetje comfortabel te worden met digitaal tekenen. Ik heb in de afgelopen dagen geprobeerd een kerstkaart-achtig iets te maken en heb daar ontzettend veel van geleerdHet resultaat:
Maar dat zijn details! Na vooruitgang kan er enkel meer volgen!
Verwijderd

Een snelle 'schets', heb er denk ik zo'n 40 minuten over gedaan. A4 formaat, kleurpotlood.
Vanavond en gisteravond nieuwe tekeningen gemaakt (nagetekend vanaf foto). De rechter tekening heb ik zon 80-90 min over gedaan, van de linker heb ik de tijd niet bijgehouden. Ik vind het lastig om echt donkere vlakken te tekenen met 2b potlood, wellicht dat ik daarvoor een ander (zwart) potlood voor nodig heb. Speel nu eigenlijk al een beetje vals door met Levels te spelen in Photoshop na de scan.

Je zou voor de lol eens Conté krijt moeten kopen (en een bus haarlak/fixeermiddel om het te fixeren). Soort van houtskool maar dan wat minder "veegbaar" en je kan er van al het tekengerij misschien wel de meest diepzwarte tinten mee maken.
Zeer indrukwekkend. Vind met name het gebruik van wit (leeglaten) zeer intrigerend. Kom je weinig tegen.Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:28:
[afbeelding]
Een snelle 'schets', heb er denk ik zo'n 40 minuten over gedaan. A4 formaat, kleurpotlood.
Verwijderd
DankChrotenise schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:30:
[...]
Zeer indrukwekkend. Vind met name het gebruik van wit (leeglaten) zeer intrigerend. Kom je weinig tegen.
Verwijderd
Hey mensen,
Ik zou graag volgend jaar de opleiding DAE volgen (Digital Arts and Entertainment, België) om gamedevelopper te worden. Maar daarvoor zou ik best al een basis perspectief tekenen hebben. Weten jullie goede guides/tutorials/boeken/... Waarmee ik kan beginnen? En hebben jullie tips over hoe ik het beste begin?
(Welk materiaal moet ik hebben, trucjes om beter te tekenen, ...)
Alvast bedankt!
Ik zou graag volgend jaar de opleiding DAE volgen (Digital Arts and Entertainment, België) om gamedevelopper te worden. Maar daarvoor zou ik best al een basis perspectief tekenen hebben. Weten jullie goede guides/tutorials/boeken/... Waarmee ik kan beginnen? En hebben jullie tips over hoe ik het beste begin?
Alvast bedankt!
Ik heb erg veel boeken en dvd's van Scott Robertson. Van de week is het boek How to Draw hier binnen gekomen:Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:36:
Hey mensen,
Ik zou graag volgend jaar de opleiding DAE volgen (Digital Arts and Entertainment, België) om gamedevelopper te worden. Maar daarvoor zou ik best al een basis perspectief tekenen hebben. Weten jullie goede guides/tutorials/boeken/... Waarmee ik kan beginnen? En hebben jullie tips over hoe ik het beste begin?(Welk materiaal moet ik hebben, trucjes om beter te tekenen, ...)
Alvast bedankt!
http://www.bol.com/nl/p/how-to-draw/9200000011099132/ Enige wat ik hier over kan zeggen is
De rechter afbeelding blijft me wel boeien. De shaduwen in het water+reflectie vind ik erg goed overkomen. Rechter is wat te ruig misschien.De Hupie schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:04:
Vanavond en gisteravond nieuwe tekeningen gemaakt (nagetekend vanaf foto). De rechter tekening heb ik zon 80-90 min over gedaan, van de linker heb ik de tijd niet bijgehouden. Ik vind het lastig om echt donkere vlakken te tekenen met 2b potlood, wellicht dat ik daarvoor een ander (zwart) potlood voor nodig heb. Speel nu eigenlijk al een beetje vals door met Levels te spelen in Photoshop na de scan.
[afbeelding]
@Thomasx4, bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken. Ik heb echter het idee dat je met krijt minder makkelijk de vormen van een rots kunt tekenen t.o.v. een potlood, aangezien een potlood een hardere en scherpere punt heeft. Maar misschien moet ik het eerst zelf uitproberen 
Vandaag weer nieuwe tekening gemaakt. Niet zo goed gelukt als de vorige vind ik, maar ik blijf oefenen
Vandaag weer nieuwe tekening gemaakt. Niet zo goed gelukt als de vorige vind ik, maar ik blijf oefenen

Verwijderd
Wow, dat is precies wat ik zocht, héél erg bedanktrobin222 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:16:
[...]
Ik heb erg veel boeken en dvd's van Scott Robertson. Van de week is het boek How to Draw hier binnen gekomen:
http://www.bol.com/nl/p/how-to-draw/9200000011099132/ Enige wat ik hier over kan zeggen isOok de dvd's van gnomon workshop van hem zijn errgggg leerzaam. Uiteraard zijn er genoeg video's en tutorials op internet te vinden maar zeker dat boek is z'n 33 euro waard en ik kan best beweren dat je daarna de basics van perspectief tekenen onder de knie hebt. (bij het boek zitten ook een hoop video tutorials.) Tevens is hij product ontwerper voor producten, games en films dus de basis die hij je leert is ontzettend goed toepasbaar.
[...]
De rechter afbeelding blijft me wel boeien. De shaduwen in het water+reflectie vind ik erg goed overkomen. Rechter is wat te ruig misschien.
Ik heb vandaag al op wat site's gekeken, maar verder dan scheve torens ben ik tot nu toe nog niet gekomen
Klopt ja, maar ik zou het toch aanraden om eens wat van die krijtjes te kopen, ze zijn wel redelijk duur (een euro per stuk o.i.d.), zijn langwerpige vierkante staafjes. Je kan er een A4'tje mee vol vegen zodat je een scherpe "punt" krijgt, waardoor het makkelijker wordt scherp te tekenen. Het zijn ook erg stevige krijtjes, á la potlood. Je kan er trouwens ook potloden van kopen (bij kunstwinkels), echt ongelofelijk hoeveel contrast je er mee kan maken.De Hupie schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:40:
@Thomasx4, bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken. Ik heb echter het idee dat je met krijt minder makkelijk de vormen van een rots kunt tekenen t.o.v. een potlood, aangezien een potlood een hardere en scherpere punt heeft. Maar misschien moet ik het eerst zelf uitproberen
[afbeelding]
E:
Dat boek heb ik ook ja! Erg goed boek om eens wat technieken te trainen.
[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 10-01-2014 00:50 ]
Was al een tijdje van plan om dit plaatje na te tekenen maar het is er nu eindelijk van gekomen. Niet heel netjes of secuur getekend maar ik wou niet al te lang bezig zijn. In totaal een uur over gedaan.

Hoe zorg je er voor dat de tekening straks proportioneel goed uitkomt? Kun je niet beter van grove schets naar details gaan? Ik heb ze op de Montmartre ook vanuit de details zien tekenen en daar kwamen tekeningen goed uit de verf. Maar dat zou mij niet lukken. Dan moet je een super goed gevoel voor proporties hebben.
Overigens vind ik de hoeveelheid detail in je tekening erg mooi!
Overigens vind ik de hoeveelheid detail in je tekening erg mooi!
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
Ik teken altijd vanuit de details
. O.a. het resultaat:

Dry brush (olieverf).

Kleurpotlood.

Grafiet.
Allen in dit topic terug te vinden, tevens meer voorbeelden van mijn werk waarbij ik geen schets heb gebruikt en meteen vanuit detail werk. Ik vind het heel fijn werken.

Dry brush (olieverf).

Kleurpotlood.

Grafiet.
Allen in dit topic terug te vinden, tevens meer voorbeelden van mijn werk waarbij ik geen schets heb gebruikt en meteen vanuit detail werk. Ik vind het heel fijn werken.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 16:08 ]