Tijdje geleden bezig geweest voor de "FreeStyler community".
(
FreeStyler = gratis software om je DMX lampjes te besturen)
"Vroeger" zat er een niet al te beste en vooral CPU vretende Sound to Light applicatie bij, om je lampjes op de maat van de muziek dingen te laten doen.
Toen kort geleden FreeStyler 3.2 bijna uit ging komen, was er nog 1 bottleneck waar de programmeur van FreeStyler niet aan toe kwam en ook technisch niet in goede banen kon leiden; de sound to light.
Dus heb ik die taak op me genomen en dit is het product wat een paar dagen later van de band rolde:

Meer info:
http://www.digiplay.nl/fs/
Wat doet het?
Het luisterd naar het geluid wat aan de geluidskaart wordt aangeboden (hetzij via een microfoon of line signaal van een mengtafel of de waveout mix), doet de beat detectie en geeft de beat triggers door aan FreeStyler die op zijn beurt b.v. een volgende stap in een chase of sequence activeerd.
Ik heb erg veel aandacht besteed aan het CPU gebruik en kwaliteit van het LPF (Low Pass Filter) en natuurlijk zo goed mogelijk de beat detectie gemaakt. Dit alles afgemaakt met een redelijk mooie gui die (als je het mij vraagt) genoeg visuele info geeft over de stand van zaken.
Maar naast de lage CPU load en beat detectie, ook veel aandacht besteed aan een zo laag mogelijke latency.
Veel positieve feedback gehad van over "de hele wereld" (mijn SL.exe zit in de FreeStyler setup meegeleverd) en inmiddels ook alweer een beta erbij met wat meer functionaliteit om nog beter beat detecties te doen.
Kortom, het was (en is) een leuk projectje wat een heleboel mensen (inclusief mezelf) blij maakt met goed werkende functionaliteit.
[
Voor 3% gewijzigd door
remco_k op 13-11-2009 20:17
]
Alles kan stuk.