Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Klinkt interessant CyCloneNL. Is er ook de mogelijkheid bijvoorbeeld 1 of meerdere files te excluden? Dan kan ik hem namelijk zeker gebruiken.

[ Voor 1% gewijzigd door afraca op 08-03-2010 23:07 . Reden: typo ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Op dit moment niet nee, al is zoiets wel een hele handige toevoeging.
Waar ik ook aan zit te denken is alle bestanden, voordat ze gewijzigd/verwijderd worden eerst even te downloaden, zodat als je per-ongeluk een verkeerd bestandje upload gewoon terug kan.

Maar eerst even de basisfunctionaliteit afronden!

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 22:42
CyCloneNL schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:35:
FileMon
Word jij ook helemaal gek van het constant weer uploaden van je .php file nadat je dat ene vergeten haakje terug gezet heb?

Ik anders wel, en daarom heb ik FileMon geknutseld! FileMon is een tooltje wat een bepaalde directory in de gaten houd, en als er wat gemaakt/gewijzigd of verwijderd word doet 'ie het ook voor je op je FTP.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

offtopic:
Alvast voor de mensen die gaan roepen: Gebruik een fatsoenlijke IDE; Textpad is fatsoenlijk!
Voor het probleem wat jij aangeeft gebruik ik Win SCP (meuk: WinSCP 4.2.7).
Daarmee laat je een ftp directory eigenlijk het zelfde functioneren als een lokale map. Als je een bestand opent om te bewerken, het daarna opslaat in de editor, upload Win SCP het direct weer naar de ftp directory.

Verder ziet jou programma er ook netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

@CycloneNL, je hebt daar in Filezilla iig een optie voor wat download and edit heet. Die doet ongeveer hetzelfde als jouw tooltje.

Dat neemt niet weg dat een hele map monitoren natuurlijk veel makkelijker is voor de eindgebruiker _O_

Ikzelf selecteer mijn IDE's altijd op FTP-functionaliteit, maar misschien komt dit toch nog een keer van pas :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RetroTycoon schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:53:
[...]

Ik ga hier zeker naar kijken. WEG MET IE! })

* RetroTycoon rent

Even een check: je bedoelt dus zoiets? Want dit draait buiten de browser hè ;)
Opera widgets draaien idd buiten de browser, maar als het goed is zijn de cookies e.d. wel gedeeld.
Hmm... daar kan ik dus niks over terugvinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
JackPoint schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:20:
[...]

Voor het probleem wat jij aangeeft gebruik ik Win SCP (meuk: WinSCP 4.2.7).
Daarmee laat je een ftp directory eigenlijk het zelfde functioneren als een lokale map. Als je een bestand opent om te bewerken, het daarna opslaat in de editor, upload Win SCP het direct weer naar de ftp directory.

Verder ziet jou programma er ook netjes uit :)
Maar behoud je dan nog wel je lokale kopie? Of is het in principe gewoon een `virtuele folder`?
Matis schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:24:
@CycloneNL, je hebt daar in Filezilla iig een optie voor wat download and edit heet. Die doet ongeveer hetzelfde als jouw tooltje.

Dat neemt niet weg dat een hele map monitoren natuurlijk veel makkelijker is voor de eindgebruiker _O_

Ikzelf selecteer mijn IDE's altijd op FTP-functionaliteit, maar misschien komt dit toch nog een keer van pas :)
View&Edit ken ik, en gebruik ik ook vaak. Alleen het werkt niet echt lekker, vind ik. Ik heb geen idee waar die bestanden lokaal komen te staan, en ik moet per bestand aangeven wat ik wil editen.
Helaas kan ik tegenwoordig gewoon niet zonder Textpad, de meeste PHP IDE's zijn zo bloated...

Een IDE moet gewoon goed werken, als er bv Auto-completion in zit moet dat ook IMO ten aller tijde accuraat zijn, en dat kan bij PHP gewoon niet. Daarom gebruik ik liever iets simpels :)

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
CyCloneNL schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:37:
[...]

Maar behoud je dan nog wel je lokale kopie? Of is het in principe gewoon een `virtuele folder`?

[...]
Je kunt het inderdaad zien als een virtuele folder. Je hebt dus (wel ergens temp) geen lokale kopie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

WinSCP kan ook gewoon mappen synchroniseren, naar keuze handmatig of gescript.

[ Voor 65% gewijzigd door CodeCaster op 09-03-2010 11:47 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 12:22
@CyCloneNL:
Ziet er goed uit, is inderdaad een probleem wat ik ook wel eens tegenkom. Het zou inderdaad ook wel prettig zijn om files terug te kunnen zetten! Met WinSCP kan het ook, maar dit oogt toch iets gemakkelijker in het gebruik.

Daarnaast helemaal eens met afraca wat betreft het excluden, zou een mooie feature zijn!

[ Voor 34% gewijzigd door dvdheiden op 09-03-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
CyCloneNL schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:35:
FileMon
Word jij ook helemaal gek van het constant weer uploaden van je .php file nadat je dat ene vergeten haakje terug gezet heb?

Ik anders wel, en daarom heb ik FileMon geknutseld! FileMon is een tooltje wat een bepaalde directory in de gaten houd, en als er wat gemaakt/gewijzigd of verwijderd word doet 'ie het ook voor je op je FTP.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

offtopic:
Alvast voor de mensen die gaan roepen: Gebruik een fatsoenlijke IDE; Textpad is fatsoenlijk!
Is handig, alleen 1 probleem. >:) Wat als ik per ongeluk de file opsla nadat ik iets teveel heb weggehaald en daardoor mijn php file om zeep help. Sommige editors kunnen dan geen undo meer doen, waardoor daarna meteen mijn backup (die op de ftp staat) ook weg is... ;)

Niet iedereen gebruikt voor prive projectjes SVN :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:32
FTPMon of FileMon, de maker gebruikt 2 namen :P lijkt me handig maar ik zou graag een downloadlinkje willen :) Zie ik die over het hoofd? /edit Zo te lezen is het nog niet af en moeten we nog even geduldig zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door _eXistenZ_ op 09-03-2010 12:53 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

stef-o schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:36:
Tja, misschien moet je gewoon maar wel SVN (of ander versiebeheer) gebruiken voor prive projectjes (SVN is heel simpel lokaal te installeren zonder dat je allemaal 'ingewikkelde' servers hoeft in te richten)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Janoz schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:18:
Tja, misschien moet je gewoon maar wel SVN (of ander versiebeheer) gebruiken voor prive projectjes (SVN is heel simpel lokaal te installeren zonder dat je allemaal 'ingewikkelde' servers hoeft in te richten)
Dan is Mercurial (of git, of bzr) waarschijnlijk nog makkelijker.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Of het makkelijker is doet niks af aan mijn argumentatie (staat immers ook in dat je ook andere tools kunt gebruiken. Ik heb het over SVN omdat ik dat gebruik en omdat ik reageer op iemand die het er over heeft)

Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen denken dit niet nodig te hebben. Het inrichten is binnen een kwartiertje te doen en het scheelt je zo enorm veel gekloot. Dat er zelfs mensen zijn die de 'live' versie als de ultieme backup beschouwen doet mij al helemaal duizelen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb idd ook VisualSVN op mijn servertje draaien. Ik heb een aantal users rechten gegeven en kan zo heel eenvoudig mensen toegang geven tot de repository of niet.

Daarnaast zijn er genoeg (open-source en/of gratis) paketten om je mutaties zichtbaar te maken.

Het kan zelfs geïntegreerd worden met een buildserver, zodat je ook realtime-builds kunt laten genereren.

Ik heb het niet vaak nodig, maar de keren dat ik het nodig had, was ik erg blij dat ik het ingericht had :P

[ Voor 29% gewijzigd door Matis op 09-03-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
stef-o schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:36:
[...]

Is handig, alleen 1 probleem. >:) Wat als ik per ongeluk de file opsla nadat ik iets teveel heb weggehaald en daardoor mijn php file om zeep help. Sommige editors kunnen dan geen undo meer doen, waardoor daarna meteen mijn backup (die op de ftp staat) ook weg is... ;)

Wat als je nu een aantal regels wijzigt, het blijkt te werken maar je maakt iets anders kapot.
Vervolgens sluit je jouw IDE af waardoor die zijn undo geschiedenis vergeet.
Later de dag zit je met hetzelfde probleem.

Dit is gewoon een versioning probleem wat niet in een FTP client thuis hoort,
tenzij je voor een all-in-one oplossing gaat waar je ook versioning mee kan toepassen,
maar dan is hen natuurlijk geen tool meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Om maar effe in de ftp sfeer te blijven...

NZBuploader

Is eigenlijk heel simpel. Ik heb thuis een NAS die een folder aan het monitoren is voor NZB files.
Die folder is te benaderen oa via ftp.
Het tooltje registreert NZB files en als je die opent, dan ftp'd ie de file naar de monitor folder en wist de lokale NZB file.

Waarom?
Normaal moet ik 'm dan eerst opslaan OF op de juiste share (vanuit thuis) OF eerst ergens opslaan en daarna uploaden via ftp (vanaf werk)
Of natuurlijk via webinterface, maar da's nog meer gedoe.

Nu gewoon een NZB link aanklikken op bijv een website en klaar. Thuis gaat het apparaat downloaden.

Het zal ongetwijfeld al bestaan, maar zoeken zou denk ik bijna net zo lang duren als maken

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Firefox had daar ook een plugin voor, genaamd Automatic Save Folder.

Nu ben ik voor Chrome nog niets gevonden dat er op lijkt, dus jouw tool is van harte welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:52
RetroTycoon schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:07:
Ik zie wel dat er idd een context parameter beschikbaar is. Icm het type 'html' vermoed ik dat hij het dan wel doet, anders evalueerde hij natuurlijk ook de t.net-js :) Ik ga ermee aan de slag.
Ik kan nog niet echt een oplossing kunnen vinden, steeds hetzelfde probleem: een deel van de data ophalen.
Aan de andere kant: ik heb ook nog nooit een Firefox-addon gezien die iets dergelijks doet: een deel van een website tonen in een minivenstertje (in FF zou dit dan de sidebar worden), waarbij deze data niet uit een rss of dergelijk formaat komt. Op websites en dus ook Firefox kom je dit niet tegen vanwege die same origin policy, dat het werkt onder Chrome is omdat je expliciet aangeeft dat de extensie toegang krijgt tot GoT, mocht je nou willen weten waarom daar wel ;) Mocht iemand een oplossing kennen, of een dergelijke addon zodat ik de ideeën kan kopiëren, meldt dat _/-\o_ Voor Opera is er nog wel hoop omdat ik al voorbeelden heb gezien die zó werken ;) En aangezien deze standalone zijn, ook geschikt voor andersbrowserden (als Firefox'ers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Matis schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:36:
Firefox had daar ook een plugin voor, genaamd Automatic Save Folder.

Nu ben ik voor Chrome nog niets gevonden dat er op lijkt, dus jouw tool is van harte welkom :)
alstu

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

TY _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
RetroTycoon schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:07:
[...]

Ik kan nog niet echt een oplossing kunnen vinden, steeds hetzelfde probleem: een deel van de data ophalen.
Aan de andere kant: ik heb ook nog nooit een Firefox-addon gezien die iets dergelijks doet: een deel van een website tonen in een minivenstertje (in FF zou dit dan de sidebar worden), waarbij deze data niet uit een rss of dergelijk formaat komt. Op websites en dus ook Firefox kom je dit niet tegen vanwege die same origin policy, dat het werkt onder Chrome is omdat je expliciet aangeeft dat de extensie toegang krijgt tot GoT, mocht je nou willen weten waarom daar wel ;) Mocht iemand een oplossing kennen, of een dergelijke addon zodat ik de ideeën kan kopiëren, meldt dat _/-\o_ Voor Opera is er nog wel hoop omdat ik al voorbeelden heb gezien die zó werken ;) En aangezien deze standalone zijn, ook geschikt voor andersbrowserden (als Firefox'ers).
Probeer het eens met

$('#result').load('http://gathering.tweakers.net/forum/myreact #td.topics');
Loading Page Fragments

The .load() method, unlike $.get(), allows us to specify a portion of the remote document to be inserted. This is achieved with a special syntax for the url parameter. If one or more space characters are included in the string, the portion of the string following the first space is assumed to be a jQuery selector that determines the content to be loaded.

We could modify the example above to fetch only part of the document:

$('#result').load('ajax/test.html #container');

When this method executes, it retrieves the content of ajax/test.html, but then jQuery parses the returned document to find the element with an ID of container. This element, along with its contents, is inserted into the element with an ID of result, and the rest of the retrieved document is discarded.
Zie http://jqapi.com/#p=load voor meer uitleg en examples

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Dat is ook de basis van de Google Chrome-extensie ;) Maar in FF werkt dit dus niet vanwege SOP (same origin policy), maar ook omdat er binnen de extensies niet met een <div> gewerkt kan worden, die je gebruikt om de $('').load-actie in te verwerken (dit is een restrictie van Firefox lijkt het). Er is daarna dus geen mogelijkheid een selector toe te passen aangezien die werken binnen de document.body, en die is niet gevuld door $('').load :X Je kunt dus niks met de opgehaalde data.

[ Voor 42% gewijzigd door RetroTycoon op 10-03-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Al dat gepraat gaat toch ver boven m'n pet :P
Of zeg je dat niet zo?
iig ga ik ook eens een gokje wagen op Android. Je weet maar nooit of het lukt, en als het lukt zou ik er zéker verder mee willen gaan.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Android, ja goed idee :) Maar wat ik zeg is niet zo ingewikkeld, ik zal het even wat duidelijker maken. Misschien kun jij er dan ook wat mee voor je app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Zou best fijn zijn!
Ik heb wel een keer wat aangekloot met JS en PHP, maar dat werd niet echt iets. Ik kon met PHP hello world schrijven, en met JS een prompt oproepen die dan iets op het scherm schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort ook eens een Android-app schrijven. Ik wacht alleen nog op een goed idee.
Weten jullie iets leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:22:
Ik ga binnenkort ook eens een Android-app schrijven. Ik wacht alleen nog op een goed idee.
Weten jullie iets leuk?
Maak een daadwerkelijk functionerende friend tracker en verkoop hem voor 5 euro in een abonnement, :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
YopY schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:10:
[...]

Maak een daadwerkelijk functionerende friend tracker en verkoop hem voor 5 euro in een abonnement, :+.
Is Google Latitude niet goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
YopY schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:10:
[...]

Kon dat maar!
Maar misschien moeten we met iets makkelijks beginnen?
/me STILLE HINT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Nee, het moet flitsender, met een geanimeerd groen radar scherm, bliepjes, en een SUPER TE WAUW-LEIPSE reclame erbij.

En eenvoudiger? Eenvoudig is voor de zwakken.

Excuus voor OT, moet even.

[ Voor 3% gewijzigd door YopY op 11-03-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik denk dat we inderdaad met iets relatief eenvoudig moeten beginnen. Ik heb wel wat kennis van Java, maar nu ook niet om te zeggen dat ik een pro ben. Ik heb 1 boek gelezen en loop op dit moment stage in een bedrijf waar Java geprogrammeerd wordt. Voor de rest heb ik ook kennis voor PHP & Javascript, maar ik weet niet als we die nodig zullen hebben. VB.Net zullen we sowieso niet nodig hebben denk ik dan.

Ideetjes zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
We kunnen samen aan iets van een T.Net app werken, of iets met een simpele RSS reader.Tenminste, als jij wilt samenwerken.

Was het bij jou ook zo'n gekloot met alles startklaar maken?

[ Voor 36% gewijzigd door thijsje66 op 11-03-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samenwerken zie ik wel zitten.
Op mijn desktop (win7) staat alles mooi zoals het hoort, maar op mijn laptop (Ubuntu) is het nog even zoeken in Eclipse. Ik probeerde de plugin al eerder te installeren, maar de internetconnectie viel weg waardoor de installatie mislukte. Wanneer ik hem nu opnieuw probeer te installeren krijg ik: "Duplicate location".

Eclipse herinstalleren werkt blijkbaar ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu voor Android een koppeling maken met SABnzbd+ met een barcode scanner, het concept is al een keer gedaan, maar bestaat nog niet op Android, en vooral niet icm Nieuwsgroepen. Maar het lijkt me alsnog leuk om in de Free Record Shop automatisch NZBs te kunnen downloaden door een barcodescan te doen :)

Moet te doen zijn :)

Dit allemaal na mijn prachtige nieuwe hyves applicatie :) (De oude werkt niet meer met 2.0 / 2.1) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 10:31
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:29:
Dit allemaal na mijn prachtige nieuwe hyves applicatie :) (De oude werkt niet meer met 2.0 / 2.1) :(
Link? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu voor Android een koppeling maken met SABnzbd+ met een barcode scanner, het concept is al een keer gedaan, maar bestaat nog niet op Android, en vooral niet icm Nieuwsgroepen. Maar het lijkt me alsnog leuk om in de Free Record Shop automatisch NZBs te kunnen downloaden door een barcodescan te doen :)

Ja, ik had ook zo'n idee, maar dan via de piratenbaai.
Eens kijken hoe we dit zouden kunnen oplossen. Ik denk wel niet dat dit gemakkelijk gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint

Goed idee :) en de nzb's downloaden en via bijv ftp naar je pc thuis sturen. Dan kan je je eigen usenet programma die nzb's uit een bepaalde folder laten importeren :D
Heb zelf (nog) geen android, kan evt wel kijken om iets dergelijks voor Windows Mobile te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een barcode library is voor android al beschikbaar, dus daar hoeven we ons al geen zorgen meer over te maken. Er is trouwens ook al een app beschikbaar waarmee je je torrents die thuis staan te downloaden al kan beheren: Remote Transmission.

Dus: We scannen de barcode in, dan wordt er gekeken welk product het is, en deze info gaan we dan gebruiken om te gaan zoeken bij TPB of usenet.

Of zouden jullie het anders aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
zoiets zat ik ook aan te denken. zullen we dan maar een taakverdeling gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed idee, ik stuurde je alvast een mail.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een tooltje gemaakt dat me meld wanneer mijn OV maandkaart verloopt, als hij verloopt, gaat verlopen of verlopen is geeft ie een melding en kan je een nieuwe aanschafdatum aanklikken d.m.v. een agendatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dit gaat wel héél ver, als je het mij vraagt...... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Inderdaad, voor 't geld dat een film of CD tegenwoordig kost (zeker met die 3 voor 25 acties of de aanbiedingen) is downloaden gewoon heel de moeite niet meer waard. Je haalt 't bijna gratis, compleet & goeie kwaliteit, in de winkel.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:44

RMX

monnick schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:44:
[...]

Dit gaat wel héél ver, als je het mij vraagt...... :|
Geweldig idee als je het mij vraagt!
Heel slim bedacht!
Bestaande technieken koppelen en dat in 1 product..
Het lijkt Apple wel :)
AtleX schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:50:
Inderdaad, voor 't geld dat een film of CD tegenwoordig kost (zeker met die 3 voor 25 acties of de aanbiedingen) is downloaden gewoon heel de moeite niet meer waard. Je haalt 't bijna gratis, compleet & goeie kwaliteit, in de winkel.
Ik ben tegenwoordig lui.
Als ik iets koop, geen zin om uit te pakken en in mijn DVD speler te doen..
Sabnzbd + Synology NAS + HDX 1000 + Oversight _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door RMX op 12-03-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
AtleX schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:50:
Gaat ook om het idee dat het kan he :p
Is het een idee om hiervoor een apart topic op te starten voor de requirements?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Is wel een goed idee. Ruben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, inderdaad een goed idee.
Maar topics aanmaken is niet echt een van mijn specialiteiten :p
Zeg mij wat er in moet komen en ik maak hem wel aan. Of als jij hem liever aanmaakt ... (zet mij wel als co-auteur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Ik maak er zo wel ff een aan. En zet jou natuurlijk als co-auteur.
Wat voor naam geven we het (en dus ook meteen het project)?

[ Voor 31% gewijzigd door thijsje66 op 12-03-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsje66 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:18:
Ik maak er zo wel ff een aan. En zet jou natuurlijk als co-auteur.
Wat voor naam geven we het (en dus ook meteen het project)?
Goh, daar vraag je me iets. Ik denk dat we ook best iets gebruiken waar het woord 'Droid' in komt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
BarTorrentDroid :P
Maar zonder grappen:
  • BarDroident
  • TorrentScanner
  • BarDownScan
Ze zijn allemaal slecht, maar het is toch beter dan niets? Maar geef jij ajb ook suggesties, want ik ben hier zó slecht in. Het woord 'Droid' erin vind ik wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk vind ik TorrentScanner wel een toffe naam.
Ik ben hier ook écht niet goed in. De namen die ik in gedachten had bestaan allemaal al :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
thijsje66 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:40:
BarTorrentDroid :P
Maar zonder grappen:
  • BarDroident
  • TorrentScanner
  • BarDownScan
Ze zijn allemaal slecht, maar het is toch beter dan niets? Maar geef jij ajb ook suggesties, want ik ben hier zó slecht in. Het woord 'Droid' erin vind ik wel goed.
TAUS -> Torrent And Usenet barcode Scanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Da's wel een mooie.
Maar het is eigenlijk een remote.
Toch maar doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Project is aangemaakt. Nu nog even een taakverdeling, en dan aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja zeg, ik had het idee geopperd, en nu wordt mijn idee (Dat ook al niet uniek meer was) gewoon gestolen, haha! Nee, wel leuk om dit te horen. Ik kan op zich ook wel helpen? :) Ik heb al een hele rits ervaring met Android applicaties ontwikkelen, dus als jullie hulp nodig hebben, help ik graag :)

En de Hyves applicatie is nog niet publiek, ik ben nog de laatste puntjes op de I aan het zetten m.b.t. refactoren van de code, die niet heel clean is omdat het nogal groot geschreven is, maar ach.

Hij wordt binnenkort wel publiek, aangezien dat het hele idee was. Gelukkig mag het van Hyves zelf, zolang ik hun naam er maar niet aan koppel.

Dus, stuur me maar een berichtje als je me wilt hebben ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Moet die slowchat nu in dit topic plaatsvinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Dit is idd niet de bedoeling.
ItsMatsy, ik heb je nog niet op msn. DM ff je MSN ajb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Guys, de discussie over het starten van een eigen project hoeft niet hier he. Dit topic is echt bedoeld voor het showen van je eigen software. Slowchatten doe je maar ergens anders ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RetroTycoon schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 00:00:

T.net > Post History

Klik voor een snelle blik of er alweer reacties zijn op topics die je volgt.

https://chrome.google.com...fgballolpbgcbgafcpbfkllld
Je bent me voor, staat op m'n todo lijst :). Maar dan niet als icon, maar gewoon geïntegreerd in de t.net pagina met een draggable window.

Maar eerst even een feature om de watch en ignore lijsten te synchroniseren zodat ze op alle PC's benaderbaar zijn. Wat preferen jullie, middels een google docs documentje (zoals Chrome z'n bookmarks kan synchroniseren) of via de t.net notepad?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Doe mij maar via t.net notepad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
code:
1
2
3
4
5
6
    @Override
    public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) {
        boolean result = super.onCreateOptionsMenu(menu);
        menu.add(0, INSERT_ID, 0, R.string.menu_insert);
        return result;
    }

als ik dit doe, zegt hij dit:
code:
1
INSERT_ID cannot be resolved

En dat is niet alleen in dit geval, maar in alle gevallen.

Het gaat hier trouwens over een android app, ik ben de notepadv1 tutorial aan het doen.

code:
1
public static final int INSERT_ID = Menu.FIRST;

Krijgt als antwoord:
code:
1
Syntax error on tokens, delete these tokens

Weer iets dat ik niet snap.

[ Voor 16% gewijzigd door thijsje66 op 17-03-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Matis schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:50:
Doe mij maar via t.net notepad :)
Ik heb thuis een WIPje die dat doet :). 't is wel vervelend dat er geen manier is om te detecten dat Chrome wordt afgesloten. Ik heb nu een window.onbeforeunload event voor elke GoT page, en als het de laatste tab is dan synchroniseert ie, maar dat betekent wel dat als je maar met 1 tab over GoT browset hij bij elke klik opnieuw de settings stored in het notepad. 't Valt qua data natuurlijk enorm mee, maar 't zijn wel weer twee extra requests (een om de notepad op te vragen en nog een om 'm op te slaan)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

@oisyn.
Tof :) Mocht je een beta/unstable willen laten testen, dan wil ik je best helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
thijsje66 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:58:
code:
1
2
3
4
5
6
    @Override
    public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) {
        boolean result = super.onCreateOptionsMenu(menu);
        menu.add(0, INSERT_ID, 0, R.string.menu_insert);
        return result;
    }

als ik dit doe, zegt hij dit:
code:
1
INSERT_ID cannot be resolved

En dat is niet alleen in dit geval, maar in alle gevallen.

Het gaat hier trouwens over een android app, ik ben de notepadv1 tutorial aan het doen.

code:
1
public static final int INSERT_ID = Menu.FIRST;

Krijgt als antwoord:
code:
1
Syntax error on tokens, delete these tokens

Weer iets dat ik niet snap.
Zoals Creepy al aangaf is het niet de bedoeling om hier het opstarten van een project, of de problemen ermee te gaan bespreken. Mocht je tegen problemen aanlopen, dan kun je natuurlijk altijd een nieuw topic starten, mits die voldoet aan de richtlijnen

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:04:
[...]

Ik heb thuis een WIPje die dat doet :). 't is wel vervelend dat er geen manier is om te detecten dat Chrome wordt afgesloten. Ik heb nu een window.onbeforeunload event voor elke GoT page, en als het de laatste tab is dan synchroniseert ie, maar dat betekent wel dat als je maar met 1 tab over GoT browset hij bij elke klik opnieuw de settings stored in het notepad. 't Valt qua data natuurlijk enorm mee, maar 't zijn wel weer twee extra requests (een om de notepad op te vragen en nog een om 'm op te slaan)
Kan je niet iets met de onbeforeunload van de background page van je extension?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:04:
't is wel vervelend dat er geen manier is om te detecten dat Chrome wordt afgesloten.
Ik weet niet of het werkt, maar misschien kun je het windows-object gebruiken?
JavaScript:
1
2
3
4
5
chrome.windows.onRemoved.addListener(
    function(integer windowId) {
      // laatste window? -> opslaan
    }
);

edit: als Woy's idee niet werkt uiteraard, die is nog eleganter :p

[ Voor 31% gewijzigd door user109731 op 17-03-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:45:
[...]

Kan je niet iets met de onbeforeunload van de background page van je extension?
Nee, die worden dus niet gerund bij shutdown. Events als tabs en windows closed worden ook niet gefired als je de laatste tab sluit :(

Ik geloof dat de enige enigszins werkbare variant is dat je content pages gebruikt die een onbeforeunload() adden op de window objects van de pagina's die je geladen hebt, maar dan heeft de plugin dus veel meer permissies nodig dan alleen GoT, wat ik een beetje overdreven vind...

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 17-03-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
Ik ben alweer een tijdje bezig met Carpo². Misschien nog bekend van een lange tijd terug. Ik ben opnieuw begonnen en vind dat het nu wel weer tijd wordt om er wat van te laten zien :)

Carpo² is een usenet downloader die ik vooral voor de hobby maak. De eerdere versie deed wat ie moest doen, maar was behoorlijk buggy. Deze versie gebruik ik zelf al een tijdje en is bijzonder stabiel.
Carpo² is geheel modulair opgezet. Hij kan als service gestart worden. Dit is handig als je bijvoorbeeld alleen de webserver plugin gebruikt. Maar hij kan ook standalone gedraaid worden voor als je toch liever een GUI gebruikt. Doordat Carpo² modulair is zou je hem dus in andere projecten als usenet engine kunnen gebruiken.

Hij ondersteund ook par2 sets. Voor nu alleen nog als controle, maar ik wil er later ook reparatie aan toevoegen. Uiteraard is dit allemaal zelf geschreven (om het moeilijk te houden ;) ).

En omdat plaatjes meer zeggen dan duizend woorden:

Afbeeldingslocatie: http://decypher.nl/carpo_ss_1.jpg
GUI

Afbeeldingslocatie: http://decypher.nl/carpo_ss_2.jpg
Nog meer GUI

Afbeeldingslocatie: http://decypher.nl/carpo_ss_3.jpg
En nog meer

Afbeeldingslocatie: http://decypher.nl/carpo_ss_4.jpg
En nog een plaatje van de website gegenereerd door de webserver plugin

Uiteraard moet er nog een download linkje komen. Doe ik z.s.m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein tooltje gemaakt voor de GoT-ers die regelmatig plaatjes van andere sites posten.

MicroSE Labs Hotlink tester.
Voer een url naar het plaatje in en druk op enter. Je krijgt dan je plaatje (uitgezomed) te zien of een foutmelding als er een hotlink protectie is.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0OCg1E6D6JJlFGVSCrPAoT0f/full.png

Downloaden kan hier:
http://microse.nl/downloads/bestanden/TestHotlink.7z (vereist .Net 2.0)
(tool is niet multi-threaded, vond ik nogal overbodig)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

In .NET 4.0 is multithreading echt een breeze geworden met databinding.

C#:
1
(new Task(_ => JouwFunctie())).Start();

(in reply to Sander)

[ Voor 18% gewijzigd door Snake op 23-03-2010 14:33 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik ;) Maar .Net 4.0 is nog niet zo bekend. Ik kan het wel inbouwen, misschien voor een update.

Ik heb ff een update gemaakt die wél multi-threaded is. Verder werkt het hetzelfde. (linkje: zie mn vorige post)

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Zo, ik heb m'n eerste werkende Android app geschreven.
Het is een klein RSS readertje voor tweakers.mobi, en alleen maar dat.
Maar je moet toch ergens mee beginnen?
Anyway, hier is de apk file:
http://www.filefactory.com/file/b0d2fcb/n/TweakersRSS.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:38:
Dat weet ik ;) Maar .Net 4.0 is nog niet zo bekend. Ik kan het wel inbouwen, misschien voor een update.

Ik heb ff een update gemaakt die wél multi-threaded is. Verder werkt het hetzelfde. (linkje: zie mn vorige post)
Zoveel moeite hoef je daar toch niet voor te doen? System.Net.WebClient heeft zat a-sync methods die prima gebruikt kunnen worden zonder dat je GUI blokkeert.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
thijsje66 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:12:
Zo, ik heb m'n eerste werkende Android app geschreven.
Het is een klein RSS readertje voor tweakers.mobi, en alleen maar dat.
Maar je moet toch ergens mee beginnen?
Anyway, hier is de apk file:
http://www.filefactory.com/file/b0d2fcb/n/TweakersRSS.apk
Je had em TweakeRSS moeten noemen ;)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:15
Snake schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:31:
In .NET 4.0 is multithreading echt een breeze geworden met databinding.

C#:
1
(new Task(_ => JouwFunctie())).Start();

(in reply to Sander)
Om te voorkomen dat de GUI hangt hebben ze juist de background worker bedacht...
http://msdn.microsoft.com...del.backgroundworker.aspx

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-09 16:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb een Outlook plugin gemaakt voor FogBugz (issue tracker voor onze software projecten). Daarmee kan je, als je een mailtje ontvangt, direct een incident / case aanmaken in FogBugz. Zie hier voor meer info.

Afbeeldingslocatie: http://services.cnoc.nl:7066/default.asp?pg=pgDownload&pgType=pgWikiAttachment&ixAttachment=1027&sFileName=2-openmail.png
wordt dan

Afbeeldingslocatie: http://services.cnoc.nl:7066/default.asp?pg=pgDownload&pgType=pgWikiAttachment&ixAttachment=1028&sFileName=3-createcase.png
en dat ziet er zo uit in FogBugz:

Afbeeldingslocatie: http://services.cnoc.nl:7066/default.asp?pg=pgDownload&pgType=pgWikiAttachment&ixAttachment=1030&sFileName=5-checkfogbugz.png

Erg handig voor klanten die weigeren ons support e-mail adres te gebruiken (mailtjes aan dat adres komen nl wel direct automgisch in FogBugz terecht).

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymoona schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:20:
[...]

Om te voorkomen dat de GUI hangt hebben ze juist de background worker bedacht...
http://msdn.microsoft.com...del.backgroundworker.aspx
Achja, of je maakt zelf een thread of je laat de backgroundworker dit doen.. Resultaat is hetzelfde, maar dan gebruik ik nu een generieke methode.
AtleX schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:25:
[...]

Zoveel moeite hoef je daar toch niet voor te doen? System.Net.WebClient heeft zat a-sync methods die prima gebruikt kunnen worden zonder dat je GUI blokkeert.
Probleempje dat ik iets verder ga dan de standaard WebClient :p (Namelijk de HttpWebRequest)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een http webrequest kan je ook makkelijk in een thread laten lopen. kost bijna geen extra moeite.
een keer 10 extra regels.

vind het persoonlijk altijd irri als de gui niet reageerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:37:
[...]
Probleempje dat ik iets verder ga dan de standaard WebClient :p (Namelijk de HttpWebRequest)
En wat is dan het probleem? Je HttpWebRequest heeft ook gewoon asynchrone methodes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:57

Compizfox

Bait for wenchmarks

Een simpel programmaatje om me te helpen met wiskunde. Het is handig bij het ontbinden in factoren, hij kan namelijk alle getallen-paren uitrekenen die vermenigvuldigd een bepaald getal zijn en die bij elkaar opgeteld een bepaald getal zijn.

Versie 0.9 (Beta)
http://www.tuxplace.nl/download/category/1-downloads
(De onderste, SomProductSolver)

Released onder de GPL, source te downloaden in de link onder Details.
Feedback-topic: (in het forum is te posten zonder dat je een account hoeft te hebben) http://www.tuxplace.nl/fo...tsomsolver-feedback-topic

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:53

Reinier

\o/

Boss schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:43:
Ik heb een Outlook plugin gemaakt voor FogBugz (issue tracker voor onze software projecten). Daarmee kan je, als je een mailtje ontvangt, direct een incident / case aanmaken in FogBugz. Zie hier voor meer info.
Dat kun je misschien wel aan Joel Spolsky verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb lopen zoeken naar een code snippet of plugin voor Visual Studio die automatisch de methoden Equals() en GetHashCode() implementeren.

Ik kon dit niet vinden en heb zelf wat gemaakt die de grove opzet maakt voor mij en die dit naar de commandline schrijft. Dit kopieer ik weer naar de klasse.

Hebben jullie andere ideeën hierover en zie ik iets over het hoofd?

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
public void CreateHashAndEquals()
        {
            String paramname = "obj";
            Type type = typeof(Product);
            String localvar = String.Format("_{0}", type.Name.ToLower());

PropertyInfo[] properties = type.GetProperties();
            String equals_context = String.Empty;
            String hash_context = String.Empty;

String typeEquals = String.Format("\tif ({1} == null || GetType() != {1}.GetType()){0}\t{{\t{0}\treturn false;{0}\t}}{0}", Environment.NewLine, paramname);

String cast = String.Format("\t{0} {1} = {2} as {0};{3}", type.Name, localvar, paramname, Environment.NewLine);

equals_context = "\treturn (";
            bool first = true;
            for (int i = 0; i < properties.Length -1; i++)
            {
                if(first)
                {
                    equals_context += String.Format("{0}.{1}.Equals(this.{1}) && {2}", localvar, properties[i].Name, Environment.NewLine);
                    first = !first;
                }
                else
                    equals_context += String.Format("\t\t{0}.{1}.Equals(this.{1}) && {2}", localvar, properties[i].Name, Environment.NewLine);
            }

equals_context += String.Format("\t\t{0}.{1}.Equals(this.{1}));", localvar, properties[properties.Length - 1].Name, Environment.NewLine);

String snippet_equals = String.Format("public override bool Equals(object {3}){0}{{{0}{1}{0}{4}{0}{2}{0}}}", Environment.NewLine, typeEquals, equals_context, paramname, cast);

hash_context = "\treturn ";

first = true;
            for (int i = 0; i < properties.Length - 1; i++)
            {
                if (first)
                {
                    hash_context += String.Format("this.{0}.GetHashCode() ^{1}", properties[i].Name, Environment.NewLine);
                    first = !first;
                }
                else
                    hash_context += String.Format("\t\tthis.{0}.GetHashCode() ^{1}", properties[i].Name, Environment.NewLine);
            }

hash_context += String.Format("\t\tthis.{0}.GetHashCode();", properties[properties.Length - 1].Name, Environment.NewLine);

String snippet_hashcode = String.Format("public override int GetHashCode(){0}{{\t{0}{1}\t{0}}}", Environment.NewLine, hash_context);

Console.WriteLine(String.Format("{0}{1}{1}{2}",snippet_equals,Environment.NewLine, snippet_hashcode));

Dit genereert bv dit:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
public override bool Equals(object obj)
{
    if (obj == null || GetType() != obj.GetType())
    {   
    return false;
    }

Product _product = obj as Product;

return (_product.ProductId.Equals(this.ProductId) && 
        _product.Description.Equals(this.Description)  &&
        _product.Name.Equals(this.Name) }

public override int GetHashCode()
{   
    return this.ProductId.GetHashCode() ^
        this.Name.GetHashCode() ^
        this.Description.GetHashCode() ;    
}

Eclipse heeft deze feature wel, alleen ontbeert deze voor zover ik weet in Visual Studio 2008

Merged naar [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Spiral schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:42:
Hebben jullie andere ideeën hierover en zie ik iets over het hoofd?
Ja resharper installeren ;) Die heeft een optie om ze te genereren, waar je aan kunt geven welke properties van een object de signature bepalen, en die worden dus ook in de Equals en GetHashCode meegenomen.

Die genereert het volgende
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
public class Test : IEquatable<Test>
{
    private string field;
    private string otherField;
    private int number;

public static bool operator !=(Test test1, Test test2)
    {
        return !Equals(test1, test2);
    }

public static bool operator ==(Test test1, Test test2)
    {
        return Equals(test1, test2);
    }

public bool Equals(Test test)
    {
        if (test == null) return false;
        if (!Equals(field, test.field)) return false;
        if (!Equals(otherField, test.otherField)) return false;
        if (number != test.number) return false;
        return true;
    }

public override bool Equals(object obj)
    {
        if (ReferenceEquals(this, obj)) return true;
        return Equals(obj as Test);
    }

public override int GetHashCode()
    {
        int result = field != null ? field.GetHashCode() : 0;
        result = 29*result + (otherField != null ? otherField.GetHashCode() : 0);
        result = 29*result + number;
        return result;
    }
}

[ Voor 58% gewijzigd door Woy op 31-03-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Mijn eerste 'echte' tool die ik gemaakt heb:

Windows Live Messenger Windows 7 Tray Patch

Omdat ik graag laag 8 uit het OSI model help heb ik een klein tooltje gemaakt om een vervelend probleem van Windows Live Messenger op te lossen.

Het gaat om het volgende probleem wat zich voor doet bij Windows 7.
Afbeeldingslocatie: http://ja.ckhage.nl/wp-content/uploads/2010/04/screenshot21.png

Bij het sluiten van het hoofdscherm blijft er altijd een icoontje onderin staan die je niet weg kunt halen. Probeer je dat toch dan sluit de hele Windows Live Messenger.

Om dit probleem op te lossen heb ik het volgende programma gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://ja.ckhage.nl/wp-content/uploads/2010/04/screenshot3.png

Hier programma is hier te downloaden

Mocht iemand nog feature requests of andere tips hebben dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Bedankt JackPoint, ik heb ook altijd 'last' gehad van die dubbele balk voor Windows Live Messenger. Wist niet dat het probleem zo makkelijk op te lossen was door de compatibiliteit om te zetten.

Ik heb zelf ook een 'tooltje' gemaakt: een 3FM radio stream "gadget". Ik heb tot voor kort altijd een echte windows gadget gebruikt, maar die werkte niet meer, dus heb ik m'n eigen gemaakt. Behalve de audio stream kun je ook de webcam (video stream) bekijken. Ook word om de 5 seconden de titel + artiest van het huidige nummer opgehaald en weergegeven, en de laatste 10 nummers worden onthouden en in een menuutje getoond als men daar om vraagt. En het venster 'docked' vanzelf aan de rand van je scherm als het in de buurt komt, zoals gadgets ook doen (uiteraard 'docked' het niet met andere gadgets).

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2mfwhs.png

Ik heb nog geen download ofzo, gebruik dit alleen zelf, maar als mensen geinteresseerd zijn kan ik het een beetje opschonen en een download klaar zetten. Er zijn nog een paar dingetjes die niet helemaal lekker lopen, en ik wil nog wat dingetjes toevoegen.

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 13-04-2010 13:39 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kan ook gewoon MSN opstarten met Vista compatibility mode, dan maakt ie gewoon een tray icon zoals voorheen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
.oisyn schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:57:
Je kan ook gewoon MSN opstarten met Vista compatibility mode, dan maakt ie gewoon een tray icon zoals voorheen :Y)
Dat doet mijn tooltje ook. ;) Gaat voor een minder ervaren computer gebruiker sneller als dat hij in program files moet zoeken en daar de compatibility mode instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 13:22

Rannasha

Does not compute.

Compizfox schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:33:
Een simpel programmaatje om me te helpen met wiskunde. Het is handig bij het ontbinden in factoren, hij kan namelijk alle getallen-paren uitrekenen die vermenigvuldigd een bepaald getal zijn en die bij elkaar opgeteld een bepaald getal zijn.

Versie 0.9 (Beta)
http://www.tuxplace.nl/download/category/1-downloads
(De onderste, SomProductSolver)

Released onder de GPL, source te downloaden in de link onder Details.
Feedback-topic: (in het forum is te posten zonder dat je een account hoeft te hebben) http://www.tuxplace.nl/fo...tsomsolver-feedback-topic
Het ontbinden in factoren van een kwadratische vergelijking (wat het doel is van dit programma) kan vrij makkelijk analytisch. Daar is geen "solver" voor nodig. Gegeven een een product p en een som s, dan zijn de oplossingen a en b:

a = s / 2 + sqrt(s^2 - 4 p) / 2
b = s / 2 - sqrt(s^2 - 4 p) / 2

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 15:59
JackPoint schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:00:
[...]

Dat doet mijn tooltje ook. ;) Gaat voor een minder ervaren computer gebruiker sneller als dat hij in program files moet zoeken en daar de compatibility mode instelt.
Dus je maakt een programma om een ingebouwde feature aan te roepen? Kun je dan niet beter de 'niet ervaren' gebruiker er op wijzen dat het ook in windows zelf kan ipv zoiets?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Webgnome schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:41:
[...]

Dus je maakt een programma om een ingebouwde feature aan te roepen? Kun je dan niet beter de 'niet ervaren' gebruiker er op wijzen dat het ook in windows zelf kan ipv zoiets?
Mwah, hoeveel van die programmatjes zijn er niet, duizenden gok ik, en ze worden toch veel gebruikt.

Kijk ook maar eens naar die TweakUI achtige programmatjes, het enige wat ze doen is registerinstellingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

JackPoint schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:00:
[...]

Program Files? Kan direct vanuit het startmenu. Windows knop, tik messenger, right click op live messenger, properties, compatibility tab, done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackPoint schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:39:
Mijn eerste 'echte' tool die ik gemaakt heb:

Windows Live Messenger Windows 7 Tray Patch

Omdat ik graag laag 8 uit het OSI model help heb ik een klein tooltje gemaakt om een vervelend probleem van Windows Live Messenger op te lossen.

Het gaat om het volgende probleem wat zich voor doet bij Windows 7.
[afbeelding]

Bij het sluiten van het hoofdscherm blijft er altijd een icoontje onderin staan die je niet weg kunt halen. Probeer je dat toch dan sluit de hele Windows Live Messenger.

Om dit probleem op te lossen heb ik het volgende programma gemaakt.
[afbeelding]

Hier programma is hier te downloaden

Mocht iemand nog feature requests of andere tips hebben dan hoor ik het graag :)
Normaal gezien is dit probleem in de volgende versie van WLM verdwenen. Een klasgenoot van mij test deze voor het moment uit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:56:
[...]

Normaal gezien is dit probleem in de volgende versie van WLM verdwenen. Een klasgenoot van mij test deze voor het moment uit ...
is het niet opgelost and je hem in vista mode draait (wat ik al een tijdje doe)?

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevinp schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:00:
[...]

is het niet opgelost and je hem in vista mode draait (wat ik al een tijdje doe)?
Ja, maar Microsoft kan niet aan al zijn gebruikers vragen om het programma even in Vista-mode te draaien he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:57

Compizfox

Bait for wenchmarks

Species5618 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:19:
[...]

Het ontbinden in factoren van een kwadratische vergelijking (wat het doel is van dit programma) kan vrij makkelijk analytisch. Daar is geen "solver" voor nodig. Gegeven een een product p en een som s, dan zijn de oplossingen a en b:

a = s / 2 + sqrt(s^2 - 4 p) / 2
b = s / 2 - sqrt(s^2 - 4 p) / 2
Pff, dat hebben we nog niet gehad bij wiskunde :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
NickThissen schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:38:
Bedankt JackPoint, ik heb ook altijd 'last' gehad van die dubbele balk voor Windows Live Messenger. Wist niet dat het probleem zo makkelijk op te lossen was door de compatibiliteit om te zetten.

Ik heb zelf ook een 'tooltje' gemaakt: een 3FM radio stream "gadget". Ik heb tot voor kort altijd een echte windows gadget gebruikt, maar die werkte niet meer, dus heb ik m'n eigen gemaakt. Behalve de audio stream kun je ook de webcam (video stream) bekijken. Ook word om de 5 seconden de titel + artiest van het huidige nummer opgehaald en weergegeven, en de laatste 10 nummers worden onthouden en in een menuutje getoond als men daar om vraagt. En het venster 'docked' vanzelf aan de rand van je scherm als het in de buurt komt, zoals gadgets ook doen (uiteraard 'docked' het niet met andere gadgets).

[afbeelding]

Ik heb nog geen download ofzo, gebruik dit alleen zelf, maar als mensen geinteresseerd zijn kan ik het een beetje opschonen en een download klaar zetten. Er zijn nog een paar dingetjes die niet helemaal lekker lopen, en ik wil nog wat dingetjes toevoegen.
dit zou zalig zijn met de mogelijkheid om andere radiozenders ttoe te voegen ;)
Pagina: 1 ... 11 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.