Beste tweakers,
even een vraagje over het betreffende D945GSEJT bordje, wel een beetje offtopic zoals jullie dit noemen , misschien zelfs wel in 't verkeerde 'topic'.
Ik wil namelijk vragen of iemand met een dergelijk bordje even iets wil uitproberen.
Ik begrijp dat je dan op een andere plaats moet posten. Echter heb ik hier meer kans om iemand tegen te komen die dit bordje ook heeft.
In iedergeval heb ik het 'bekende' setje met de M350 behuizing van mini-box.
kingston ram module , welke kingston voor dit mainboard aanraad op hun website.
2,5" sata samsung sata disk
Ik kom echter tot de ontdekking dat dit bord een probleempje heeft met XP pro sp3, met betrekking tot rebooten.
Als je het bord laat opstarten in windows werkt alles prima. Als je dan afsluit of opnieuw opstart ook prima.
Standby werkt prima , resume uit standby werkt ook prima. Nadat het bordje ge-resumed is uit standby werkt alles prima behalve opnieuw opstarten.
Windows sluit netjes af , en blijft hangen wanneer ie eigenlijk zou moeten gaan herstarten.
Als je in deze situatie shutdown doet ipv reboot , sluit windows wel netjes af, en gaat het bordje uit.
Een gelijk issue , danwel met een Dell mini 9 netbook, met een ander OS:
http://www.mydellmini.com...after-sleep-resolved.html
Hierbij valt dan wel op dat het eigenlijk om hetzelfde cpu/chipset gaat als de D945GSEJT
Echter de genoende workaround , gaat niet op voor het D945GSEJT bordje.
Inmiddels heb ik op de communities van intel een bericht geplaatst. Vooralsnog zonder resultaat.
Daarnaast heb ik een case geopend bij Intel. Hierop krijg ik de reactie dat er niets bekend is over dit fenomeen. Als ik ze vraag of het reproduceerbaar is, wordt ik met het bekende kluitje...
Mocht iemand met een dergelijk bordje dit lezen , en toevallig xp pro sp3 hebben draaien, wil ik hem/haar vragen of hij/zij dit even wil testen.
Mocht dit voorgezet moeten worden in een ander topic , hoor ik 't graag.
Grts Roel