Intel D945GSEJT ziet nogal

,maar nog niet

eruit.
handleiding
Een
11,8W TDP singlecore Atom en GSE-chipset combinatie. 83 dollar per duizend stuks, smijt de chipsets op een bordje, bak ze goed door en uiteindelijk worden ze voor
99,90 euro in het dure België verkocht. De prijs is nog niet over-the-top. Niet onbelangrijk dat ik eventjes in een trein kan springen en na een halve werkdag zou ik het bordje kunnen inbouwen. Het is op voorraad ipv het eindeloos wachten op postpakketjes.
Ik zoek iets om een zuinige capturebak te maken met een Hauppauge PVR-150 MCE en deze kaart presteert alleen onder Linux goed.
Hauppauge kon de luminantie/chrominantie-scheiding niet goed krijgen, dus uitschakelen die hap en het levert wazig beeld op. Volgens Intel kan je
enkele Linux-distro's zonder problemen installeren, maar uitgebreider testen ze ook niet.
Een 12V aansluiting en het bordje heeft een molex voor 2 harde schijven zodat je een picopsu kan uitsparen en je hebt alleen een 12V voeding nodig. Wireless-kaartje voor laptops kan je ook op het bordje kwijt. Z-U130 of compatibel USB SSD kan je op een header prikken, maar ik zie ze nog niet in België.
Realtek 8111D zit erop om de kosten te besparen. De capturekaart neemt ongeveer 10% van een oude Pentium 3, maar een Realtek kan de hele Atom of Pentium 3 opvreten. Tijdens het overzetten van bestanden zou ik niet graag hebben dat het capturen hapert. Met 100Mbps tientallen GB's overzetten is ook niet aangenaam.
[
Voor 10% gewijzigd door
rapture op 04-07-2009 22:11
]