Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
shades schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:22:
edit: Zit teveel op; heb geen fancy displayport etc nodig - is voor console based ubuntu systeem.. Misschien is deze pricewatch: Asus AT5NM10-I wel beter voor mijn toepassing... Iemand daar ervaring mee icm ubuntu server - lieft 10.04 lts 64b?
Jup werkt prima. Draai x64 en werkt erg fijn. Als je wat meer specifieke vragen heb dan hoor ik het wel.

Zelf zit mijn systeem er zo uit (Zie Betelgeuse).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Oke - dat is goed om te weten,

Ik zie dat je een chenbro kast hebt gekozen - erg mooi alleen staat die niet meer in de pricewatch. Wel de Chenbro ES34069 maar die is 180,-- Erg veel geld. Ik heb alleen een mirror-set nodig (Raid1) en dat kan toch ook gewoon met de 2 onboard sata porten ?

Waar heb je die riser-kaart voor nodig eigenlijk ?

Ook leuk maar duur : http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=z8eiAw05gJJgiaao

[ Voor 18% gewijzigd door shades op 11-10-2010 00:03 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
shades schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:04:
Oke - dat is goed om te weten,

Ik zie dat je een chenbro kast hebt gekozen - erg mooi alleen staat die niet meer in de pricewatch. Wel de Chenbro ES34069 maar die is 180,-- Erg veel geld. Ik heb alleen een mirror-set nodig (Raid1) en dat kan toch ook gewoon met de 2 onboard sata porten ?

Waar heb je die riser-kaart voor nodig eigenlijk ?

Ook leuk maar duur : http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=z8eiAw05gJJgiaao
Gebruik de onboard sata poort alleen voor de DVD/CD brander (slimdrive variant) die ik erin heb zitten. Al gebruik ik die vrijwel nooit hoor. De andere onboard sata poort is onbenut. De risercard zit een sata controller in met 4 poorten waarop de 4 disken dus kunnen. Gebruik er maar 3 van totaal. Draai RAID 1 met 2 disks en 1 disk spare.

Heb die Chenbro van mijn bij Informatique gekocht (die hadden destijds redelijk wat op voorraad). Zitten ongeveer 5 min fietsen van mijn werk dus kwam goed uit. Misschien hebben ze nog wel wat staan. Vind wel de kast wat luid met de fans. Niet irritant maar je hoort hem wel goed. Is wel op te lossen door de fans op je mobo aan te sluiten zodat je ze kunt regelen. Dat heb ik echter nog niet gedaan omdat ik geen zin heb om m'n server uit te zetten ;) Verder ben ik erg blij met mijn Chenbro...erg goed gebouwd. Enige minpunt vind ik de kwaliteit van het deurtje. Dat mocht wel iets beter maar goed hoe vaak heb ik die open.....nooit idd.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 14:12
Heeft er iemand hier toevallig al ervaring met dit bordje van supermicro de X7SPA-HF-D525 ?

http://www.supermicro.com...OM/ICH9/X7SPA-HF-D525.cfm

De voorloper hiervan de x7spa-hf is links en rechts nog wel te vinden, maar deze met een d525 is nergens te vinden. Het lijkt mij een super mooi bord voor in mijn nieuwe low power server, 6 sata poorten en IPMI :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mags schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:46:
Heeft er iemand hier toevallig al ervaring met dit bordje van supermicro de X7SPA-HF-D525 ?

De voorloper hiervan de x7spa-hf is links en rechts nog wel te vinden, maar deze met een d525 is nergens te vinden. Het lijkt mij een super mooi bord voor in mijn nieuwe low power server, 6 sata poorten en IPMI :9~
Hier ben ik dus ook uitermate in geïnteresseerd. Ik ben op zoek naar een goed mini ITX of mini DTX MB.Het MB moet 6 interne sata aansluitingen hebben.Ik zat even op het Zotac pad ( NM10 DTX of ook gekend onder NM 10 B-E ), maar een hoop negatieve ervaringen met de sata poorten zitten mij dwars.De bedoeling van m'n opzet is een freeNAS te bouwen met 6 interne HDD in de Fractal Design R2 Mini array.Ik ben een redelijke leek in heel dit ( bouwde vroeger wel zelf m'n pc's, maar ben er al lange tijd uit ).Ik wil in JBOD draaien om een zo groot mogelijke schijfcapaciteit te hebben en met zo'n hoogst mogelijk te behalen read/write snelheid te halen. Alle suggesties zijn meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Graham schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:02:
[...]
Vind wel de kast wat luid met de fans. Niet irritant maar je hoort hem wel goed. Is wel op te lossen door de fans op je mobo aan te sluiten zodat je ze kunt regelen.
Heb dezelfde kast, en heb de fans gewoon niet aangesloten. Draait al zo'n 1,5 jaar prima.
Die power converters die gekoeld worden moeten 180w aankunnen dacht ik, en m'n systeempje trekt er maar 25 a 30.
Meestal helemaal geluidloos overigens. Ik draai een Linux live versie van usb-stickje (zelf geconfigureerd naar wens) en de hd's spinnen down als ze 15min niet gebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:40:
[...]

Hier ben ik dus ook uitermate in geïnteresseerd. Ik ben op zoek naar een goed mini ITX of mini DTX MB.Het MB moet 6 interne sata aansluitingen hebben.Ik zat even op het Zotac pad ( NM10 DTX of ook gekend onder NM 10 B-E ), maar een hoop negatieve ervaringen met de sata poorten zitten mij dwars.De bedoeling van m'n opzet is een freeNAS te bouwen met 6 interne HDD in de Fractal Design R2 Mini array.Ik ben een redelijke leek in heel dit ( bouwde vroeger wel zelf m'n pc's, maar ben er al lange tijd uit ).Ik wil in JBOD draaien om een zo groot mogelijke schijfcapaciteit te hebben en met zo'n hoogst mogelijk te behalen read/write snelheid te halen. Alle suggesties zijn meer dan welkom.
Jup voor dat soort configs is hij echt helemaal perfect. Ik snap niet dat hij nergens in nederland te koop is. Volgens mij moeten er een hoop mensen zijn die op zoek zijn naar iets als dit voor een leuk servertje in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:28

rapture

Zelfs daar netwerken?

Niet meer eraan beginnen. We stonden 3 jaar lang stil bij het performance-niveau van 10 jaar terug.

Nu is AMD Brazos geïntroduceerd, processorperformance is naar dualcores van 5 jaar geleden opgedreven en de leuke bordjes komen eraan. De Pentium 3 servertjes kunnen eindelijk eruit getrapt worden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G1DZXhAG959e7C0bGIm9xaQ4/full.jpg
Asus E35M1-M

PCI-Express 4x voor dual Intel Gigabit of raid-controller. PCI-Express 1x voor Intel Gigabit of andere lichte I/O-kaarten. 2 PCI-sloten voor oude meuk. Genoeg rekenkracht om software raid voor 5 SATA-poortjes (6de is externe SATA) en Realtek Gigabit aan te drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat verbruikt dat spul eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mags
rapture schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:45:
[...]
Niet meer eraan beginnen. We stonden 3 jaar lang stil bij het performance-niveau van 10 jaar terug.

Nu is AMD Brazos geïntroduceerd, processorperformance is naar dualcores van 5 jaar geleden opgedreven en de leuke bordjes komen eraan. De Pentium 3 servertjes kunnen eindelijk eruit getrapt worden.
[afbeelding]
Asus E35M1-M

PCI-Express 4x voor dual Intel Gigabit of raid-controller. PCI-Express 1x voor Intel Gigabit of andere lichte I/O-kaarten. 2 PCI-sloten voor oude meuk. Genoeg rekenkracht om software raid voor 5 SATA-poortjes (6de is externe SATA) en Realtek Gigabit aan te drijven.
Hij is inderdaad wel mooi low power, als platform zeker interessant om in de gaten te houden, maar voor in een servertje waar ik het bord voor wil gebruiken schiet hij voor mij tekort. Maar bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken of er op basis van dit platform ook serverbordjes gemaakt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechSmurf
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:45
Graham schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:47:
[...]Jup werkt prima. Draai x64 en werkt erg fijn. Als je wat meer specifieke vragen heb dan hoor ik het wel.
Ik wel, toevallig: klopt het dat de Atom D510 die erop zit geen frequency scaling ondersteunt? Ik krijg het in elk geval, met Ubuntu Server 10.10 en precies hetzelfde bordje, niet voor elkaar. Hij draaien op zijn maximale frequentie, hoe idle hij ook is.

Edit: briljant, reageren op een post van drie maanden oud.

[ Voor 6% gewijzigd door TechSmurf op 10-01-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

http://www.anandtech.com/...view-amd-e350-benchmarked
The system idled around 15W however AMD cautioned me that this number was unnaturally high. Final Brazos systems will be far more power optimized and AMD expects numbers to drop down to as low as 5.6W.
Laten we hopen dat AMD's claim waarheid wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14

Hier nog een geinteresseerde. Ik zou het bord graag inbouwen in een Chenbro ES34069 (met 4 x 3.5"en 2 x 2.5"). Lijkt me een hele mooie combinatie voor een klein, compact, stil en vooral zuinig servertje met toch nog wel wat power. Helaas is het Supermicro bord zeer moeilijk te verkrijgen, zelfs op ebay. Maar goed, de Atom is natuurlijk best wel traag, trekt per saldo meer stroom dan een Core i3 en is ondersteuning voor max 4GB ddr3 op 800MHz ook niet zo aantrekkelijk. Ik mik nu op een Sandy Bridge Core i3/i5 of een AMD Brazos. Nadeel van die laatste is dat ik tot op heden nog geen enkel signaal heb ontvangen dat er ook server bordjes met die apu gemaakt gaan worden. Een bordje gericht op een htpc (met wifi enzo) zie ik niet zitten. Sowieso zou ik dan IPMI moeten missen en dat is toch wel een heel erg mooie feature. De perfecte oplossing (snelle, zuinige cpu met 8GB ddr3 op ITX server bordje met IPMI en 6 x SATA) zit er voor mij vooralsnog niet bij, maar als ik qua power een compromis zou sluiten zou ik de Supermicro X7SPA-HF-D525 wel zien zitten.....als deze verkrijgbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:40:
De bedoeling van m'n opzet is een freeNAS te bouwen met 6 interne HDD in de Fractal Design R2 Mini array.Ik ben een redelijke leek in heel dit ( bouwde vroeger wel zelf m'n pc's, maar ben er al lange tijd uit ).Ik wil in JBOD draaien om een zo groot mogelijke schijfcapaciteit te hebben en met zo'n hoogst mogelijk te behalen read/write snelheid te halen. Alle suggesties zijn meer dan welkom.
Ik heb ook nagedacht over JBOD. Moet heerlijk zijn om één grote partitie te hebben. Echter, bij mijn weten ben je al je data kwijt als één van de hdd's het begeeft. Dat risico is het mij niet waard. Dan maar 4 of 5 partities i.p.v. 1. Ik denk dat de enige optie om één grote snelle partitie te maken een RAID5 config is. Maar een RAID5-config met b.v. Areca-controller schijnt weer problemen te kunne opleveren als je geen dure Enterprise-hdd's gebruikt. Of je moet kiezen voor een softwarematige RAID5-oplossing in Linux. Dat schijnt goed te performen en je kan probleemloos goedkope 2TB-schijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Inderdaad, gecombineerd met Ubuntu + XMBC en een paar SATA-disks is dit de ideale NAS-server gecombineerd met een HTPC. Ik hoop dat het spul snel beschikbaar komt, mijn HTPC is zojuist overleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers, mini itx lovers ;)

Ik ben er al een aardige tijd uit (bouw sinds 2003 - kuch kuch appeltijdperk - geen pc's meer) geweest maar ben aan het kijken naar een budget media pctje om samen te stellen. Budget rond de 250 euro.

Wensen:
- HDMI aansluiting
- WIFI onboard
- CPU onboard
- Energie zuinig

Na wat zoeken en gelees, kom ik uit op de volgende configuratie:

- mobo: Zotac NM10-ITX ION Upgrade Kit
- geheugen: Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/2G
- hdd: Samsung Spinpoint M7 HM321HI , 320GB SATA-300, 8MB, 5400rpm
- case: Aplus CS-Cupid 1

Alles bij elkaar opgeteld val ik ruim binnen het budget.

Maar heb het gevoel dat ik iets ben vergeten of mogelijk onjuist heb gedaan.
- moet ik nog ergens rekening mee houden als ik later een bluray of dvd drive wil toevoegen?
- trekt het onboard videogeheugen het HDMI afspelen?
- de cpu is onboard, heb ik geen additionele koeling nodig?
- de case heeft een 60W voeding. Is nog niet echt heel zuinig, alternatieven zijn welkom :)

Kortom, graag zou ik een beroep willen doen op de doorgewinterde en beter up-to-date pc-liefhebber dan ik zelf :)

Vast bedankt voor de input!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nieuwe E350 plank van MSI in de PriceWatch:

pricewatch: MSI E350IA-E45

edit:

nog een:

pricewatch: Sapphire Pure White Fusion E350M1W

[ Voor 34% gewijzigd door neographikal op 17-01-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Weet iemand of er ook nog server bordjes gepland zijn? Bovenstaande bordjes hebben respectievelijk 4 en 5 SATA-porten. Ik zie er liever minimaal 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

-Moondust- schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:19:
[...]

Weet iemand of er ook nog server bordjes gepland zijn? Bovenstaande bordjes hebben respectievelijk 4 en 5 SATA-porten. Ik zie er liever minimaal 6.
pricewatch: Supermicro X7SPA-HF ?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Heb ik aan gedacht, maar de Atom lijkt me toch wel erg traag, zelfs de D525. Ik heb mijn hoop gevestigd op de AMD Fusion (Brazos), en anders toch maar een Sandy Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Brazos is ook niet alles: een AMD E-350 (Zacate) is als cpu niet veel sneller dan een D525, alleen de GPU is veel beter. Zie oa deze benches van Anand waar hij tov de oude Atom D510 niet echt veel sneller is - en dat verschil is met de hoger geklokte D525 (met DDR3 ook nog) nog kleiner. Voor performance richting de CULV Celeron/Pentium moeten we nog tot Llano of Krishna wachten, of hopen dat er een flink hoger geklokte Zacate komt.

[ Voor 18% gewijzigd door Dreamvoid op 18-01-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tropator
  • Laatst online: 13-09 09:06
-Moondust- schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:11:
[...]

Hier nog een geinteresseerde. Ik zou het bord graag inbouwen in een Chenbro ES34069 (met 4 x 3.5"en 2 x 2.5"). Lijkt me een hele mooie combinatie voor een klein, compact, stil en vooral zuinig servertje met toch nog wel wat power. Helaas is het Supermicro bord zeer moeilijk te verkrijgen, zelfs op ebay. Maar goed, de Atom is natuurlijk best wel traag, trekt per saldo meer stroom dan een Core i3 en is ondersteuning voor max 4GB ddr3 op 800MHz ook niet zo aantrekkelijk. Ik mik nu op een Sandy Bridge Core i3/i5 of een AMD Brazos. Nadeel van die laatste is dat ik tot op heden nog geen enkel signaal heb ontvangen dat er ook server bordjes met die apu gemaakt gaan worden. Een bordje gericht op een htpc (met wifi enzo) zie ik niet zitten. Sowieso zou ik dan IPMI moeten missen en dat is toch wel een heel erg mooie feature. De perfecte oplossing (snelle, zuinige cpu met 8GB ddr3 op ITX server bordje met IPMI en 6 x SATA) zit er voor mij vooralsnog niet bij, maar als ik qua power een compromis zou sluiten zou ik de Supermicro X7SPA-HF-D525 wel zien zitten.....als deze verkrijgbaar zou zijn.
Ik zit momenteel met ongeveer dezelfde configuratie in gedachten:
  • Chenbro ES34169 (dus die met ingebouwde 120W voeding)
  • (hopelijk) de Supermicro X7SPA-HF-D525
  • 2 of 4 Samsung F4EG 2TB schijven
  • klein SSD OS-schijfje (Windows Server 2008 R2)
  • 4G Ram
M.b.t. de X7SPA-HF-D525 heb ik op 5 januari http://www.ahead-it.eu/ gecontacteerd om te vragen naar de beschikbaarheid en die schatten toen dat het "zeker nog een maand zou duren".

Nog ff wachten dus ?

Feedback op mijn geplande configuratie mag ook altijd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 15:47

nzyme

terror

is er inmiddels wat ervaring met Supermicro X7SPA-HF-D525 icm freenas of iig veel disks (in bijv. raidz)?

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die voor mij zou willen testen of hun Atom + XP SP3 Geekbench ook niet wil afmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

ik draai 'm nu op een N270

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vSdr4l5Yw1M3S45KNBCYfqX3/medium.jpg

800 punten dus, tegenover 6000 van een Q9550 op 3.6? GHz.

[ Voor 81% gewijzigd door M2M op 03-05-2011 15:38 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er uit als Vista/Win7 :P. Edit: Wel bedankt natuurlijk!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:55:
Ziet er uit als Vista/Win7 :P. Edit: Wel bedankt natuurlijk!
het rechter gedeelte is een remote desktop sessie naar 192.168.0.1 :), met intel atom N270, windows xp SP3 en 800 punten. Ik denk, ik zet de vergelijking er even bij, kun je zien hoe langzaam een atom eigenlijk is :)

[ Voor 13% gewijzigd door M2M op 03-05-2011 16:03 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:02:
[...]

het rechter gedeelte is een remote desktop sessie naar 192.168.0.1 :), met intel atom N270, windows xp SP3 en 800 punten.
Aah excuses! :P. Dan ligt het aan wat anders bij mij... Hij wil hem niet afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 09:03

iMars

Full time prutser

tropator schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:35:
[...]

Ik zit momenteel met ongeveer dezelfde configuratie in gedachten:
  • Chenbro ES34169 (dus die met ingebouwde 120W voeding)
  • (hopelijk) de Supermicro X7SPA-HF-D525
  • 2 of 4 Samsung F4EG 2TB schijven
  • klein SSD OS-schijfje (Windows Server 2008 R2)
  • 4G Ram
M.b.t. de X7SPA-HF-D525 heb ik op 5 januari http://www.ahead-it.eu/ gecontacteerd om te vragen naar de beschikbaarheid en die schatten toen dat het "zeker nog een maand zou duren".

Nog ff wachten dus ?

Feedback op mijn geplande configuratie mag ook altijd :-)
Het is al weer een tijdje stil in dit topic ;)

Ik heb nu exact jouw config draaien (4x 2TB ga ik vanmiddag halen). Alleen draait er bij mij Linux op.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het valt me nog mee wat VIA doet trouwens: een mini-ITX bordje met VIA Nano X2 voor ±72€. (EPIA-M900)

Als ze dan ook meer beginnen te werken aan linux/bsd support is dat denk ik toch best aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
mini-ITX bordje met VIA Nano X2 E-serie lijkt me erg interesant.
Omdat het de enigste low power/low cost boardtjes zijn met hardware encryptie.

Ik draai nu een leuke linux servertje met een ATOM N270. Daar ben ik erg te vrede over.
Alleen als ik iets met encryptie wil doen dan is het niet de juiste oplossing. Denk aan openvpn of secure ftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Kickje!

Iemand ervaring met de Foxconn R10-D4 ?

Afbeeldingslocatie: http://www.dvdswinkel.nl/12570-13202-thickbox/Foxconn-R10D4.jpg

Specs:
Processor: Atom D525
Chip: Intel® NM10 Express
4 x USB 2.0 Poort
2 X SATA pport

Leuke prijs voor een server ? (salland.eu = €104,-) Doe daar 2 GB geheugen + 2 x 2TB Green hardeschijven bij en je bent voor +- 250 euro klaar..

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Stopman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Ik heb een paar dagen terug de MD100 van ECS gekocht: Atom 230, 2Gb DDR2 @ 533Mhz (CL4), GMA 950 IGP en een Seagate 1TB HDD @ 5900Rpm.

Met een verbruik van ongeveer 45w is dit een zuinig apparaatje: mijn P4 van Compaq neemt maximaal 140w per uur!

DVD (rips) lopen allen zonder te stotteren en ook voor het afspelen van 24bit FLAC's of Internetten i.c.m µTorrent draait de Atom 230 zijn hand niet voor om.

Als over 2 jaar de Silvermont Atom (22 nm) uitkomt zal ik deze zeer zeker overwegen als opvolger van mijn huidige Atom-based systeem ;)

Edit: dat is dan 45W (ipv 35W) stroomverbruik als ik de HDD wél meetel :D

[ Voor 18% gewijzigd door John Stopman op 16-11-2011 14:13 . Reden: niet-werkende link vervangen ]

Wust um yn 'e moele ha? :p

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Nice topic
Heb net een Jetway NF9E Q77 mini-itx bordje besteld die als VMWare server moet dienen.

Volledige specs:
Case CFI A-7879 (met 200W PSU)
Moederbord Jetway NF9E Q77
Intel Intel Core i3-3225
16GB DDR 1600 sodimm Crucial CT2KIT102464BF160B
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste