Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb momenteel geen andere player dan VLC en die gebruikt zijn eigen codecs. Los daarvan, is het wel slim om de volledige x264 decoding in software te doen op een Atom? :)

Trouwens: iemand al de TV-out op de D945GCLF2 geprobeerd? Ik krijg alleen zwart-wit beeld (TV format op PAL-B/G) via S-Video, andere pc op dezelfde kabel op dezelfde tv werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:09
Raven schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:01:
Zelf niet veel succes daarmee op 't IM-945GSE plankje, Damn Small Linux weigert te installeren en geeft de volgende foutmelding:

[...]

Partitioneren overigens met cfdisk gedaan, heb niet het idee dat ik daar wat verkeerd heb gedaan.
Kan volgensmij ook niet, cfdisk zit vrij simpel in elkaar...

't heeft overigens wel een tijdje geduurt voordat ik doorhad welke naam (sda/sdb/hda/hdb/etc) de CF-kaart had gekregen van DSL. Zat naar sdb (sda is USBpen) te zoeken, toen hda en hdb, blijkt het hdc te zijn 8)7
Ik heb ook wel eens met dit bijltje gehakt. Was volgens mij niet dezelfde foutmelding, maar werkte iig ook niet. Probleem zat hem toen in de mbr van de disk. Deze kun je repareren met fixmbr oid. Het probleem is dat ik niet meer bij die handleiding kan komen. Mocht je er echt niet uit kunnen komen zal ik wel even iemand vragen of hij hem nog wel heeft.
Iig hebben we het toen opgelost door cf kaartje in cardreader te doen en aan een andere linux pc te hangen. Deze de mbr laten fixen, hem partitioneren en er grub op zetten. Daarna terug in CF->IDE adapter en toen wilde het wel booten. Met een beetje geluk kun je die mbr fix wel overslaan.
Let er wel op dat je dan de goede diks aan stuurt (cardreader is ook sdx).

Mocht het niet lukken laat het maar weten.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Later maar even proberen of dat commando ook onder DSL werkt, anders moet ik even kijken of 't plankje kan booten van een per PATA->USB aangesloten cd-/dvd-romspeler met een XP schijf erin om fixmbr te doen.

Partitioneren op andere pc... Euh, zou kunnen. Heb laptop met kubuntu 8.10, en een sweex cardreadertje erbij.
Grub eropzetten heeft denk ik niet veel zin daar de frugal-install toch zelf grub erop zet. (al dan niet succesvol laatst)

Dit is niet echt een cardreader he, het is een PATA->CF adapter wat in dat pctje zit. Weet 100% zeker dat het hdc is, aangezien het CFkaartje 2GB aan opslagruimte heeft en de USBpen (installatiebron) 256MB, dat valt wel op dat verschil ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
Raven schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:50:
Later maar even proberen of dat commando ook onder DSL werkt, anders moet ik even kijken of 't plankje kan booten van een per PATA->USB aangesloten cd-/dvd-romspeler met een XP schijf erin om fixmbr te doen.
Wij hebben toen het commando onder debian gebruikt, geen idee of het letterlijk fixmbr heet, kan het nl niet terugvinden in m'n gentoo installatie. maar het repareerde iig de grootte van de mbr op die cf drives.
Partitioneren op andere pc... Euh, zou kunnen. Heb laptop met kubuntu 8.10, en een sweex cardreadertje erbij.
Grub eropzetten heeft denk ik niet veel zin daar de frugal-install toch zelf grub erop zet. (al dan niet succesvol laatst)
kun je dat niet disabelen? Zet het er anders eerst op om te kijken of je dan wel kunt booten. Je komt bij grub nl eerst in een menu. als je daar in komt kun je altijd DSL er overheen laten schrijven. Dan weet je iig dat het werkt
Dit is niet echt een cardreader he, het is een PATA->CF adapter wat in dat pctje zit. Weet 100% zeker dat het hdc is, aangezien het CFkaartje 2GB aan opslagruimte heeft en de USBpen (installatiebron) 256MB, dat valt wel op dat verschil ;)
Dat weet ik, dat Via mobo waar het uiteindelijk op draaide had ook zo'n PATA->CF converter (dus daar op /dev/hdx). Maar wij maakten de basis installatie (grub en kernel) op die debian bak en zetten hem er daarmee ook op (dus nog met cardreader, dus /dev/sdx). Daarna prikten we de boel in die adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:03
Die barebone is dus zonder ventilator? Interessant. Maar wel een ventilator in de voeding toch?

De WindBOX is al in Duitsland te koop zie ik.Als 'ie niet snel in NL te koop komt, haal ik 'm wel in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
insan1ty schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:38:
Ik heb momenteel geen andere player dan VLC en die gebruikt zijn eigen codecs. Los daarvan, is het wel slim om de volledige x264 decoding in software te doen op een Atom? :)
Dat doe je nu toch ook al? En andere players regelen is minimale moeite, Windows Media Player Classic wordt met nagenoeg alles wat voor Windows beschikbaar is gebundeld en is prima geschikt voor testwerk.
Trouwens: iemand al de TV-out op de D945GCLF2 geprobeerd? Ik krijg alleen zwart-wit beeld (TV format op PAL-B/G) via S-Video, andere pc op dezelfde kabel op dezelfde tv werkt wel.
Zit je wel in S-Video mode te outputten en niet gewoon composite?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
dion_b schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 21:52:
[...]

Dat doe je nu toch ook al? En andere players regelen is minimale moeite, Windows Media Player Classic wordt met nagenoeg alles wat voor Windows beschikbaar is gebundeld en is prima geschikt voor testwerk.
Klopt, met Windows Media Player Classic gaat zelfs 1080p goed!
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/mpc.PNG
[...]

Zit je wel in S-Video mode te outputten en niet gewoon composite?
Ik kan hier niet in kiezen in de driver. Het enige wat ik kan kiezen is een videoformaat. Of kijk ik nu verkeerd? Ook de BIOS en opstartscherm worden in zwart-wit weergegeven, in de BIOS zijn er geen settings mbt format. Heb nu ook nieuwe drivers geinstalleerd, zonder resultaat. Overigens betreft het wel een 7-pins S-Video connector, exacte pinout onbekend (wel te achterhalen met multimeter indien echt nodig).

[ Voor 18% gewijzigd door insan1ty op 12-03-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Aangezien ik maar een D945GCLF heb, dus zonder TV-out kan ik verder weinig uitzoeken voor je ben ik bang :'(

Zw/w is iig klassiek ofwel NTSC ipv PAL danwel dat je alleen een luminance signaal hebt en geen chrominance, wat meestal komt doordat je een composite signaal doorstuurt over S-Video. NTSC heb je uitgesloten, dus...

Dit kun je makkelijk testen door ipv de TV-out op S-Video aan te sluiten het op composite aan te sluiten. Als je dan wel kleur hebt weet je hoe laat het is :z

Mbt VLC vs MPC - vergeet niet dat VLC in beginsel niet primair een player is maar een streaming systeem. Als je VLC player op een lokale PC start, ben je eigenlijk een VLC server aan het opzetten die het bestand decodeert, vervolgens intern doorstuurt naar de VLC client (player) die het dan weer weergeeft. Dat geeft uiteraard nogal wat overhead. Een zeer simpele player als MPC zal dus minder CPU nodig hebben bij dezelfde codec en bestand. Maar het grote verschil dat je hier ziet komt niet van VLC vs MPC an sich, maar van een goede multithreaded codec vs een singlethreaded codec. Dat is bij SMP/HT verschil als dag en nacht :z

[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 12-03-2009 11:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

insan1ty schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:31:
[...]

Klopt, met Windows Media Player Classic gaat zelfs 1080p goed!
[afbeelding]

[...]
mag ik vragen welk filmpje je gebruikt hebt, welke codec en welk stukje decodeersoftware? 1080P in wmv of xvid codec is andere koek dan die überbitrates die we bij blu-ray x264? films tegenkomen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
M2M schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:30:
[...]

mag ik vragen welk filmpje je gebruikt hebt, welke codec en welk stukje decodeersoftware? 1080P in wmv of xvid codec is andere koek dan die überbitrates die we bij blu-ray x264? films tegenkomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/x264.PNG
in x.264 in een mkv container.

Update:
OMG. Ik heb net van alles geprobeerd (BIOS updates, driver updates, kabel omdraaien, etc.) maar ik krijg die verrekte TV Out niet aan de gang. Ook Intel Support weet het niet meer. Ben ik net mijn pc af aan het sluiten, komt er tijdens het afsluiten (Windows is saving your settings...) ineens langzaam kleur in het beeld! Heb dus welgeteld 2 seconden naar een kleurenbeeld gekeken en heb het niet meer terug gekregen.. Het lijkt me dus duidelijk een hardwareissue, maar waar... Gelukkig ken ik die Chrontel CH7021 SDTV Encoder chip goed, dus morgen ga ik even kijken of de 75 Ohm termination weerstanden wel aanwezig zijn.

Update 2:
Uit pure wanhoop een nieuwe S-video kabel gekocht, nog steeds zwart-wit beeld. Laptop op dezelfde kabel en TV nog altijd in kleur. D945GCLF2 met nieuwe kabel op andere tv = prima beeld. Vreemd.

[ Voor 53% gewijzigd door insan1ty op 14-03-2009 15:43 . Reden: Stomme TV out :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

trinite_t schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:46:
[...]

Wij hebben toen het commando onder debian gebruikt, geen idee of het letterlijk fixmbr heet, kan het nl niet terugvinden in m'n gentoo installatie. maar het repareerde iig de grootte van de mbr op die cf drives.
Was het toevallig iets zoals dit?:
code:
1
2
dd if=/dev/zero of=/dev/hdc count=1 bs=512
dd if=/dev/zero of=/dev/hdc bs=446 count=1

Partitietabel was daarna foetsie, geen idee of de MBR ook weg was, maar na opnieuw aanmaken van partities en reboot pc nog zelfde foutmelding...
[...]

kun je dat niet disabelen? Zet het er anders eerst op om te kijken of je dan wel kunt booten. Je komt bij grub nl eerst in een menu. als je daar in komt kun je altijd DSL er overheen laten schrijven. Dan weet je iig dat het werkt
Denk niet, tenzij ik het installatiescript (als ik die kan vinden) aanpas, maar zoveel weet ik nou ook weer niet van linux. Daarnaast komt dat script niet eens zo ver vanwege die foutmelding.
[...]
Dat weet ik, dat Via mobo waar het uiteindelijk op draaide had ook zo'n PATA->CF converter (dus daar op /dev/hdx). Maar wij maakten de basis installatie (grub en kernel) op die debian bak en zetten hem er daarmee ook op (dus nog met cardreader, dus /dev/sdx). Daarna prikten we de boel in die adapter.
Ok.
Hmm...

Heb 't DSL boek er eens bij gepakt, kijken of ik niet wat gemist heb.

Om te beginnen hoeft de "bootable-flag" (of hoe het ook heet) niet aan te staan voor Grub, die gebruikt namelijk de MBR (aldus het DSL boek).
Daarnaast heb ik ipv één grote partitie een 100MB swap (type 82) en de rest als linux fs (type 83) gepartitioneerd, om het DSL boek maar even precies te volgen.

Daarna sudo mkswap /dev/hdc1 en een reboot van het systeem.

Resultaat: Exact dezelfde foutmelding als eerst als ik de Frugal Grub install start...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
Raven schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:59:
[...]

Was het toevallig iets zoals dit?:
code:
1
2
dd if=/dev/zero of=/dev/hdc count=1 bs=512
dd if=/dev/zero of=/dev/hdc bs=446 count=1

Partitietabel was daarna foetsie, geen idee of de MBR ook weg was, maar na opnieuw aanmaken van partities en reboot pc nog zelfde foutmelding...
wat je daar ook doet is allemaal nullen wegschrijven naar je hdc(maar een blocksize lang, maar toch). dit haalt dus de eerste 512 respectivelijk 446 bytes van je schijf leeg. Sloopt vast wel wat (mbr/partition table?).
[...]

Ok.
Hmm...

Heb 't DSL boek er eens bij gepakt, kijken of ik niet wat gemist heb.

Om te beginnen hoeft de "bootable-flag" (of hoe het ook heet) niet aan te staan voor Grub, die gebruikt namelijk de MBR (aldus het DSL boek).
Daarnaast heb ik ipv één grote partitie een 100MB swap (type 82) en de rest als linux fs (type 83) gepartitioneerd, om het DSL boek maar even precies te volgen.

Daarna sudo mkswap /dev/hdc1 en een reboot van het systeem.

Resultaat: Exact dezelfde foutmelding als eerst als ik de Frugal Grub install start...
Je wil teveel een een keer, weet niet hoeveel ervaring je hebt met linux, maar persoonlijk zou ik er eerst voor kiezen om (op een of andere manier) grub op die cf disk te krijgen en zorgen dat hij daarvan wil booten (je moet een of ander menu voor je neus krijgen).

Als je weet hoe je dat voor elkaar kunt krijgen ga je SDL installeren. Je kunt vast wel die fout van grub skippen.
Als je dan DSL geïnstalleerd hebt en hij dus niet wil booten installeer je grub opnieuw op de manier die je hiervoor werkend gekregen hebt. pas nu je menu.lst aan (volgens mij is het die file) en stel hem zo in dat hij verwijst naar de goede kernel. Dan zou je het echt wel werkend moeten kunnen krijgen.

Verder raad ik je aan om /boot op een aparte partitie te zetten, gewoon een partitie van 32 MB oid (geen idee hoe groot DSL kernels zijn), deze ext2 als fs geven. hier komen dan je kernels en je grub installatie in te staan.

Ik heb op dit moment even een mailtje gestuurd naar degene die (misschien) nog de handleiding heeft/het nog zo weet. als ik die heb laat ik het hier wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:59
Nog een Atom Z530 met US15W, kant en klaar (moederbord ook los te krijgen). Helaas lees ik niets over SATA aansluitingen.
http://www.compulab.co.il/fitpc2/html/fitpc2-datasheet.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

trinite_t schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:13:
[...]

wat je daar ook doet is allemaal nullen wegschrijven naar je hdc(maar een blocksize lang, maar toch). dit haalt dus de eerste 512 respectivelijk 446 bytes van je schijf leeg. Sloopt vast wel wat (mbr/partition table?).
Hmm, keej.
Jah, cfdisk gaf al aan dat de partitietabel niet meer goed was, en maakte een nieuwe aan. Hielp dus niet.
[...]

Je wil teveel een een keer, weet niet hoeveel ervaring je hebt met linux, maar persoonlijk zou ik er eerst voor kiezen om (op een of andere manier) grub op die cf disk te krijgen en zorgen dat hij daarvan wil booten (je moet een of ander menu voor je neus krijgen).
Niet zo heel veel. Kan wel beetje met kubuntu overweg, suse ook.
Ik ga zo even een cardreader met dat CFkaartje aan mijn laptop hangen en de CD-image van DSL in een VM booten en vandaaruit eens proberen. Op die manier heb ik 't USBstickje van een bootable DSL voorzien :)
Als je weet hoe je dat voor elkaar kunt krijgen ga je SDL installeren. Je kunt vast wel die fout van grub skippen.
Als je dan DSL geïnstalleerd hebt en hij dus niet wil booten installeer je grub opnieuw op de manier die je hiervoor werkend gekregen hebt. pas nu je menu.lst aan (volgens mij is het die file) en stel hem zo in dat hij verwijst naar de goede kernel. Dan zou je het echt wel werkend moeten kunnen krijgen.

Verder raad ik je aan om /boot op een aparte partitie te zetten, gewoon een partitie van 32 MB oid (geen idee hoe groot DSL kernels zijn), deze ext2 als fs geven. hier komen dan je kernels en je grub installatie in te staan.

Ik heb op dit moment even een mailtje gestuurd naar degene die (misschien) nog de handleiding heeft/het nog zo weet. als ik die heb laat ik het hier wel weten.
Kijk, ik kan wel grub erop zetten. Maar zolang de installatie die (niet begrijpbare) foutmelding blijft geven, en dan de installatie stopt, kan ik nog niks. Enigste waar ik dan achter kan komen is of 't CFkaartje opstartbaar is of niet (doordat grub, hopelijk, start).
Maar het gekke is dat die aan het eind van die vage fout "zegt" dat er geen linux fs is gevonden, terwijl die er wél is.

DSL kernels zijn klein, nog geen 100MB.

Ok. Ga ik ondertussen even proberen DSL vanuit een virtuele pc te installeren.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
Raven schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:35:

DSL kernels zijn klein, nog geen 100MB.

Ok. Ga ik ondertussen even proberen DSL vanuit een virtuele pc te installeren.
Ik neem aan dat je hele systeem 100 MB is en je kernel een stukje kleiner.. :P

wat je altijd nog kunt doen als je grub wel werkend kunt krijgen is om dsl op een "gewone" hd te installeren, grub op je cf te zetten en alles behalve boot partitie van hd naar cf te copieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat kan ook :P

Anyway, net vanuit virtuele pc installatie proberen te doen. Wou niet, cfdisk ook niet. Alsof er niet volledig toegang was tot 't CFkaartje.
(DSL kwam met een "no input/output" error of zoiets.)

Toen kubuntu opgestart, geen virtuele pc dit keer. Daar cfdisk gedraait en één grote partitie aangemaakt, daarna "sudo mkfs.ext2 /dev/sdc1" (al paar * geprobeerd in DSL, maar dan met hdc) gedaan. Waarna DSL die vage foutmelding niet(!) meer gaf en zonder foutmeldingen de boel installeerde.

Resultaat: Net als die ene andere keer dat het installeren lukte, geen bootable CFkaartje. Geen foutmelding van Grub, alleen "no bootable device detected".

Weird: Na nog een keer de installatie gestart te hebben, meteen na ^, exact dezelfde vage foutmelding als eerst weer....
quote: DSL
Warning: start=63 - this looks like a partition rather than the entire disk. Using fdisk on it is probably meaningless.
[Use the --force option if you really want this]
Sorry, system has not detected a linux partition.
:?
trinite_t schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:51:
wat je altijd nog kunt doen als je grub wel werkend kunt krijgen is om dsl op een "gewone" hd te installeren, grub op je cf te zetten en alles behalve boot partitie van hd naar cf te copieren.
Kan wel even kijken of ik grub vanaf kubuntu erop kan zetten.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
raven22, mooie vondst! Ik zie dat MSI ook inmiddels een barebone met diezelfde chipset heeft. Wel wat duurder helaas. http://global.msi.com.tw/...incat_no=388&prod_no=1569
400 dollar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

ik heb een misschien wat lastige vraag.

ik gebruik de D945GCLF momenteel als servertje en dat bevalt uitstekend. Het enige probleem is dat ik nog gebruik maak van een PS2 keyboard en muis. Nu wil ik niet de hele tijd het kb en de muis in de server hebben hangen, maar als ik die verwijder en het netwerk heeft weer eens kuren, dan moet ik de server met de aan en uitknop uitzetten. Zodra de kb/mouse stekkers verwijdert worden (nog niet getest of het voor een paar seconde ook geldt) werken ze na inpluggen blijkbaar niet meer...

Is dit probleem bekend? is het software matig (momenteel draait een relatief stabiele windows xp SP1 installatie) of moet ik toch maar een usb kb/muis aanschaffen?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik zie niet in wat je met een kb/muis op een server moet. Maar ik gok dat je er Windows op draait en soms op repareren wil drukken ofzo iets? Kan je het probleem niet op een betere manier oplossen?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
M2M schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:28:
ik heb een misschien wat lastige vraag.

ik gebruik de D945GCLF momenteel als servertje en dat bevalt uitstekend. Het enige probleem is dat ik nog gebruik maak van een PS2 keyboard en muis. Nu wil ik niet de hele tijd het kb en de muis in de server hebben hangen, maar als ik die verwijder en het netwerk heeft weer eens kuren, dan moet ik de server met de aan en uitknop uitzetten. Zodra de kb/mouse stekkers verwijdert worden (nog niet getest of het voor een paar seconde ook geldt) werken ze na inpluggen blijkbaar niet meer...

Is dit probleem bekend? is het software matig (momenteel draait een relatief stabiele windows xp SP1 installatie) of moet ik toch maar een usb kb/muis aanschaffen?
Geen lastige vraag, PS/2 ondersteunt geen hot-plugging dus je moet een USB keyboard en muis aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
moet zowieso /dev/sdc1 zijn (of hdc1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Streamz schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:06:
raven22, mooie vondst! Ik zie dat MSI ook inmiddels een barebone met diezelfde chipset heeft. Wel wat duurder helaas. http://global.msi.com.tw/...incat_no=388&prod_no=1569
400 dollar...
Als ik zo'n bordje vind met 1x ide en 4x sata dan koop ik hem en probeer dan ook nog zo'n Chenbro kastje te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
raven22 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:32:
Nog een Atom Z530 met US15W, kant en klaar (moederbord ook los te krijgen). Helaas lees ik niets over SATA aansluitingen.
http://www.compulab.co.il/fitpc2/html/fitpc2-datasheet.htm
Standaard ondersteund de US15W geen sata, dus deze zal er zo te zien niet op zitten.
Zeker gezien het gebruikte formaat.
Zodra de preoder actief is ben ik de 1e die er 1 aanschaft.

Ben benieuwd hoe 1080p erop afspeelt.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 12:34
DNS666 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:55:
[...]

Standaard ondersteund de US15W geen sata, dus deze zal er zo te zien niet op zitten.
Zeker gezien het gebruikte formaat.
Uit de specs van het bordje zelf:
HDD Interface Two options:
PATA interface, ATA / ATAPI-6, or -
SATA-II, using Marvell 88SA8052

Je kunt dus ergens de keuze maken, maar het is het een of het ander; niet beide tegelijk

[ Voor 15% gewijzigd door Kenny_NL op 17-03-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

trinite_t schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 07:37:
[...]

moet zowieso /dev/sdc1 zijn (of hdc1)
Typefoutje, was de 1 vergeten te posten hier :P

Maar ja, wat nu? Er worden, blijkbaar, gewoon geen files op gezet :?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 17-03-2009 13:32 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
Heb je alleen grub al geprobeerd? Zo ja, krijg je hem dan wel bootable? PM me anders even met je msn/skype. aangezien het nu wel heel erg offtopic begint te worden. (of voeg mijn msn toe aan je lijst)

[ Voor 9% gewijzigd door trinite_t op 17-03-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

insan1ty schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:02:
[...]

Geen lastige vraag, PS/2 ondersteunt geen hot-plugging dus je moet een USB keyboard en muis aanschaffen :)
toch maar even de rede van de vraag erbij zetten. Voor deze intel bak had ik een via uITX geval. Daar werkte het hotpluggen van kb/m wel.

Maargoed, ik denk dat ik het anders ga oplossen. winlirc icm met een afstandsbediening die ik toch niet gebruik kan ik ook de connectie resetten ;)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
M2M schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:14:
[...]

toch maar even de rede van de vraag erbij zetten. Voor deze intel bak had ik een via uITX geval. Daar werkte het hotpluggen van kb/m wel.
Dat is dus niet officieel ondersteund, sterker nog, omdat PS/2 ook electrisch niet geschikt is voor hot-plugging riskeer je als je dat doet sluiting waardoor je je PS/2 poorten opblaast :o

* dion_b haalt regelmatig mobo's op de PC dumpdag voor weinig geld die om die reden "defect" zijn maar muv PS/2 prima werken :z

Dat het bij jou goeg gegaan is wil absoluut niet zeggen dat het normaliter de bedoeling is of zelfs een goed idee...
Maargoed, ik denk dat ik het anders ga oplossen. winlirc icm met een afstandsbediening die ik toch niet gebruik kan ik ook de connectie resetten ;)
8)7

Ik zou toch overwegen om gewoon via een remote command line login te werken, bijv via de seriele poort. Onder Windows niet zo doodsimpel als onder Unixen, maar het is zeker te doen en dan hoef je niet met onnodige (en dus ook onnodig stroom verbruikende) hardware te prutsen.

En dan nog, waarom niet gewoon een USB toetsenbord/muis gebruiken voor die ene keer dat je lokaal iets moet doen. Dat is namelijk wel goed hot-pluggable :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Voor de geinteresseerden: Voor $3.07, inclusief shipping, een dual CF to IDE adapter, bootable. klik.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

[b]dion_b schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:18

Dat is dus niet officieel ondersteund, sterker nog, omdat PS/2 ook electrisch niet geschikt is voor hot-plugging riskeer je als je dat doet sluiting waardoor je je PS/2 poorten opblaast :o

* dion_b haalt regelmatig mobo's op de PC dumpdag voor weinig geld die om die reden "defect" zijn maar muv PS/2 prima werken :z

Dat het bij jou goeg gegaan is wil absoluut niet zeggen dat het normaliter de bedoeling is of zelfs een goed idee...
Hmm weer wat geleerd. Volgens mij heb ik zo nog geen moederborden opgeblazen, maar hadden ze bij het ontwikkelen van de PS2 poort geen geaarde mantel kunnen gebruiken? Misschien toch maar eens voorzichtiger zijn met het verwijderen / inpluggen van dingen die niet hotpluggable zijn.
Ik zou toch overwegen om gewoon via een remote command line login te werken, bijv via de seriele poort. Onder Windows niet zo doodsimpel als onder Unixen, maar het is zeker te doen en dan hoef je niet met onnodige (en dus ook onnodig stroom verbruikende) hardware te prutsen.

En dan nog, waarom niet gewoon een USB toetsenbord/muis gebruiken voor die ene keer dat je lokaal iets moet doen. Dat is namelijk wel goed hot-pluggable :o
Het punt was een beetje dat het netwerk soms faalt. De router hangt, en mijn switch zit in de behuizing van het server(tje). Wil ik de connectie resetten dan moet ik dus de netwerkstekker uit de server halen en aangezien dat ding onder mijn buro hangt, is het lastig daar bij te komen.
Een USB muis heb ik gelukkig nog wel liggen, een onscreen windows toetsenbord hulpje is niet nauwelijks te vinden (die ook in gelockte staat werkt teminste).

Misschien is het via een seriele poort wel te doen, maar ik denk dat ik dan toch voor een USB keyboard ga kijken. Die dingen komen altijd van pas.

ps. wat bedoel je met onnodig veel stroom verbruikende hardware? Een toetsenbord op PS2 kan niet meer dan een halve watt gebruiken, en een muis is volgens mij maximaal 100mA op 5V (0,5W). Op die enorm energieslurpende chipset die op dit bordje zit maakt die ene watt toch ook niet veel meer uit.

En daarnaast, de software en hardware voor winlirc en het programma wat ik gebruik om met de afstandsbediening windows te besturen heb ik al draaien maar momenteel afgekoppeld, omdat die extra seriële kabel me te veel was (en het zelfbouw IR ontvangertje lelijk was bevonden door vriendinlief).

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
M2M schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:56:
[...]

ps. wat bedoel je met onnodig veel stroom verbruikende hardware? Een toetsenbord op PS2 kan niet meer dan een halve watt gebruiken, en een muis is volgens mij maximaal 100mA op 5V (0,5W). Op die enorm energieslurpende chipset die op dit bordje zit maakt die ene watt toch ook niet veel meer uit.

En daarnaast, de software en hardware voor winlirc en het programma wat ik gebruik om met de afstandsbediening windows te besturen heb ik al draaien maar momenteel afgekoppeld, omdat die extra seriële kabel me te veel was (en het zelfbouw IR ontvangertje lelijk was bevonden door vriendinlief).
Ik bedoelde idd de afstandsbediening incl alles wat daarbij komt kijken. Toetsenborden en muizen zonder onnodige toeters en bellen verbruiken idd nauwelijks iets, afstandsbedieningen kunnen dat wel doen, maar zo te horen valt dat mee. Ik zou iig als ik het zo hoor aanraden om gewoon op een makkelijk toegankelijke plek een (passieve) USB hub neer te zetten waar je in probleemgevallen keyb+muis op aan kunt sluiten.

Sterker nog, je hoeft niet eens een USB toetsenbord te kopen. Als je een PS/2 -> USB adapter koopt kun je het geheel (adapter+keyb) wel hotpluggen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

offtopic:
damn verkeerde knopje :(

[ Voor 91% gewijzigd door M2M op 17-03-2009 22:28 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

trinite_t schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:49:
Heb je alleen grub al geprobeerd? Zo ja, krijg je hem dan wel bootable? PM me anders even met je msn/skype. aangezien het nu wel heel erg offtopic begint te worden. (of voeg mijn msn toe aan je lijst)
Dat nog niet, staat voor morgen op het programma.

PM/DM staat niet aan bij jou ;)

Nog meer fouten tegengekomen trouwens:
"sfdisk: read error on /dev/hdc1 - cannot read sector 0
Sorry, system has not detected linux partition."
Na ff sfdisk geprobeerd te hebben:
"Warning: start=1 - " met datzelfde verhaal van "this looks like a partition rather than the entire disk"

Maar dit gaat erg offtopic jah :P

edit: Misschien hier verdergaan handiger: linkje naar DSL forum

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 18-03-2009 01:31 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb al wat gegoogled maar ben op zoek naar de boottime van een atom 330 processor(met bijbehorende moederbord). Wil hem gebruiken als carpc namelijk.
Met een sata harddisk. Het gaat mij erom hoe snel hij de bios opstartscherm voorbij is?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 12:57 . Reden: gewoon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:55:
heb al wat gegoogled maar ben op zoek naar de boottime van een atom 330 processor(met bijbehorende moederbord). Wil hem gebruiken als carpc namelijk.
Met een sata harddisk. Het gaat mij erom hoe snel hij de bios opstartscherm voorbij is?
Daar heeft je HDD weinig mee te maken. En een Atom330 is ook te weinig info. Ik gok dat je het over het intel boardje hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Ik heb dat bordje, zal straks wel eens meten. Het is volgens mij 30 seconden tot de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:20

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Is dit bordje ook al bekend? http://www.nexcom.com/Pro...16-44d1-a8b2-0c6025d79541
  • Atom Z530
  • US15W chipset
  • Video decode engine (H.264, MPEG2, MPEG4, VC1 and WMV9)
  • 2x SATA II, 1x IDE, 6x USB2.0, HD Audio, 2x PCIe x1, Gbit LAN
  • 1 x DDR2 400/533 SO-DIMM up to 2 GB, non-ECC
Moet er volgens mij alleen nog een ETXexpress miniBaseboard bij.

[ Voor 24% gewijzigd door antonboonstra op 18-03-2009 14:01 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
insan1ty schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:34:
Ik heb dat bordje, zal straks wel eens meten. Het is volgens mij 30 seconden tot de desktop.
Meet even de BIOS tijd, dat is wat hij wil weten. Desktop boottijd is zo afhankelijk van schijf en OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
antonboonstra schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:49:
Is dit bordje ook al bekend? http://www.nexcom.com/Pro...16-44d1-a8b2-0c6025d79541
  • Atom Z530
  • US15W chipset
Ook fraai, kun je via die PCIe er nog 2 Sata poorten bij maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

antonboonstra schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:49:
  • Atom Z530
  • US15W chipset
Snap ik het niet helemaal, dat baseBoard heeft 4x SATA, betekend dit nu dat als je dat bordje gebruik je 6x SATA hebt, of heb je maar 2x SATA werkend?

En dat zelfde geldt natuurlijk ook voor de LAN poorten!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:20

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Robinski schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:01:
[...]

Snap ik het niet helemaal, dat baseBoard heeft 4x SATA, betekend dit nu dat als je dat bordje gebruik je 6x SATA hebt, of heb je maar 2x SATA werkend?

En dat zelfde geldt natuurlijk ook voor de LAN poorten!
Ik snap het ook niet helemaal hoe het werkt, maar volgens mij is die baseboard alleen bedoelt om de connectoren te ontsluiten. Het lijkt mij als de COM slechts 2x sata heeft, dat het baseboard ook alleen deze twee kan ontsluiten... Ik heb een vraagje open staan bij een leverancier hiervan.

Edit: Heb reactie van de leverancier. Aangezien dit een industrieel bordje is en nog maar net wordt geleverd lag de prijs boven de 200 euro. Niet echt interessant dus. Dan kun je beter een fitPC2 kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door antonboonstra op 27-03-2009 10:28 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

antonboonstra schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:21:
[...]

Ik snap het ook niet helemaal hoe het werkt, maar volgens mij is die baseboard alleen bedoelt om de connectoren te ontsluiten. Het lijkt mij als de COM slechts 2x sata heeft, dat het baseboard ook alleen deze twee kan ontsluiten... Ik heb een vraagje open staan bij een leverancier hiervan.
Ok, ben benieuwd naar het antwoord iig.
Op die manier kan je een leuk bordje samenstellen denk ik.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
GreenSky schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:11:
[...]

Meet even de BIOS tijd, dat is wat hij wil weten. Desktop boottijd is zo afhankelijk van schijf en OS.
17 seconden tot het Windows bootscherm vanaf het indrukken van de powerknop. BIOS scherm wordt niet getoond overigens, scherm blijft gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

insan1ty schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:46:
[...]

17 seconden tot het Windows bootscherm vanaf het indrukken van de powerknop. BIOS scherm wordt niet getoond overigens, scherm blijft gewoon zwart.
hartelijk bedankt!! Ik heb het setje meteen aangeschaft en werkt veel vlotter dan mijn huidige carpc opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

insan1ty schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:46:
[...]

het post scherm gaat te snel zodat je monitor niet snel genoeg een plaatje op het scherm kan toveren. Hang er maar eens een IDE schijf aan die je op slave zet zonder master. Dan zie je als het goed is het post scherm wel ;)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb nu op het Intel Atom boardje (Little Falls 1) een 14db 4cm fan geplaatst, in ruil van de originele op de chipset. Echt een aanrader, kost maar 5 euro en je hoort hem echt werkelijkwaar niet. Of althans dat denk ik, mn 2.5 inch schijf overstemt em iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

GreenSky schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:13:
Ik heb nu op het Intel Atom boardje (Little Falls 1) een 14db 4cm fan geplaatst, in ruil van de originele op de chipset. Echt een aanrader, kost maar 5 euro en je hoort hem echt werkelijkwaar niet. Of althans dat denk ik, mn 2.5 inch schijf overstemt em iig.
mocht je geen 5 euro willen investeren, zou je de fan (in windows teminste) kunnen regelen met speedfan. Het ding wordt echter warm en de fan maakt nog steeds herrie dus vervangen is eigenlijk de beste optie. (nog beter is een ander ITX moederbord aanschaffen met een veel zuinigere 945SE chipset maar ja...)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja ben ik met je eens, maar die meerprijs verdien je niet gauw terug met de iets mindere stroomrekening. Overigens zijn er wel andere fanless boardjes, van VIA bijvoorbeeld. Ook een Intel Celeron 1.2GHz boardje maar die wordt volgens mij niet meer gemaakt :|
Ik heb het Little Falls boardje ook als server draaien, komt wel weer eens wat anders voor in de plaats, maar goedkoop in aanschaf en nu dus ook bijzonder stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al moederborden te koop met N270 Atoms in Nederland?

En zo ja waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Bijvoorbeeld het meermaals aangehaalde MSI bordje?
http://www.picco.nl/produ...th=37_23&products_id=3114

Ik zie dat Picco nu ook de WindBox op de site heeft staan. Veel te duur weer (dan haal ik 'm wel uit Duitsland) , maar wel goed nieuws dat hij nu echt in NL komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het lijkt er trouwens op dat de KTUS15/mITX bordjes van Kontron een maand vertraagd zijn, alleen nog prerelease versies vergrijgbaar terwijl het afaik vanaf eind februari toch in definitieve versie beschikbaar zou moeten zijn. Of vergis ik me? De prijs zal ook wel onbetaalbaar worden helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 29-03-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Streamz schreef op zondag 29 maart 2009 @ 09:24:
Ik zie dat Picco nu ook de WindBox op de site heeft staan. Veel te duur weer (dan haal ik 'm wel uit Duitsland) , maar wel goed nieuws dat hij nu echt in NL komt.
De prijs bij Picco is nog onder voorbehoud, dus ik zou nog even afwachten :) De huidige prijs is inderdaad hoog vergeleken met vergelijkbare producten. Alhoewel de behuizing platter is dan die van de EEE Box kan ik me niet voorstellen dat daarom de Wind Box zo veel duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

antonboonstra schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:21:
Edit: Heb reactie van de leverancier. Aangezien dit een industrieel bordje is en nog maar net wordt geleverd lag de prijs boven de 200 euro. Niet echt interessant dus. Dan kun je beter een fitPC2 kopen.
Deze kost je rond de 340 euro. Wel een bijzonder interessante all-in-one oplossing. Er is ook een topic voor geopend waarin de ontwikkelingen rondom dit apparaat worden gevolgd en hopelijk snel ervaringen gedeeld kunnen worden...

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja precies! Dank je!
In de pricewatch kon ik er geen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Heeft iemand enig idee of ESX(i) ook aan de praat te krijgen is op een Intel D945GCLF2 ?
Zou het daarnaast een beetje vooruit te branden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online
hmmm ... virtualisatie op een atom cpu .... :?
Neem anders een 4850e, geeft je veel meer mogelijkheden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Is inderdaad misschien niet zo'n goed idee...

Is er al wel een ITX bordje met Atom 330 en meer dan 2x SATA? (nog liever ook nog 2x RAM slot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Neem serieus maar een 4850e, verbruikt een paar watt meer, maar je kunt dan 4GB+ RAM kwijt en je hebt hardware virtualisatie acceleratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er al atom bordjes die 4Gb ondersteunen ?

heetf iemand al een atom draaien in combinatie met

Server 2003 x64 & Exchange 2007 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2Mark
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-11-2024
DarkAtNight schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:03:
Het netwerk aan de praat krijgen onder Ubuntu Intrepid Ibex voor de MSI 945GSE viel erg mee gelukkig. Download de driver source hiervandaan, en volg de instructies. Niks kernel hercompileren!

Het opgenomen vermogen valt terug naar 17W als de machine enige tijd niet gebruikt wordt. Voldoende laag om de server langere tijd aan te laten zonder gewetensbezwaren, en misschien krijg ik er nog wel wat vanaf.
Ik heb ondertussen ook het MSI bordje binnen :) Alleen krijg ik de netwerk-drivers niet aan de praat onder Linux Fedora 9. Ik heb de instructies van Intel een aantal maal uitgevoerd, maar niet mogelijk omdat ik de kernel-source nodig heb. Uiteindelijk deze gevonden op internet en via een externe HD op mijn MSI-pc gekregen (bedenk dat ik geen internet heb, want de netwerkt-kaart werkt dus niet ;)). Alleen gaat het hierbij mis, tijdens installatie van de kernel-source kan die config.h en version.h niet vinden. Iemand zelfde probleem, of ging bij Ubuntu totaal anders? (Welke versie van Ubuntu?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Mogelijk heb je wat benodigde tools niet, iirc moest je daar eea voor installeren onder Ubuntu. Maar is het geen idee om gewoon voor de installatie een andere NIC erin te hangen om zo internettoegang te regelen en gewoon apt te kunnen gebruiken?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan ben ik benieuwd of ik de NICs onder DSL makkelijk aan de praat kan krijgen...
Heb nu weer paar (oude) CF-kaartjes binnen, dus van de week maar een zoveelste poging doen.

Dat probleem wat ik hier in 't topic postte bleek door cfdisk te komen die zijn werk niet goed deed. Nadat ik die van een DSL installatie/live cd probeerde ipv die van de in DSL aangemaakte bootable USBstick ging het goed.

Alleen nu is er een ander probleem, en dat is dat de CF-PATA adapter/cardreader in de M300 case issues heeft met 2GB kaartjes, M2Mark kan dat bevestigen.
CF-kaart wordt wel goed herkent in de BIOS, maar wordt (hier) in het bootmenu herkend als SATAdrive (:?) en blijkt niet bootable -> no bootable device detected.

Stop ik zo'n 2GB kaart in een Sweex USB cardreader, dan blijkt die gewoon te werken. Althans.. LILO wel, GRUB laat een smileyachtigkarakter zien :? 2. Om het nog gekker te maken, die GRUB blijkt (indien USB cardreader aangesloten op andere pc) gewoon te werken... :? 3 Maar daar werkt LILO niet :? 4 (Komt niet verder dan "L" + knipperende cursor)

Anyway, een 64MB CF kaartje van SanDisk bleek te werken, alleen net te klein voor DSL :P
Heb nu 2 256MB'ers en een 128MB'er van SanDisk liggen.
Hopelijk doen die het wel, en zo ja, daarna maar eens uitvissen waarom GRUB niet werkt en LILO wel....
(Wil best LILO gebruiken, maar GRUB ken ik zo'n beetje...)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 01-04-2009 23:49 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2Mark
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-11-2024
Same problem here inderdaad. 2GB kaartje van DeLock werkt niet in reader, 16MB en 128MB van SanDisk wel. Geen idee of nu aan merk ligt of aan grootte van kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zijn er Atoms met meer dan 2 sata poorten? Ik zag ze namelijk niet in de pricewatch staan. Alle moederborden met embedded cpu's hebben maximaal 2 sata poorten. Ik wil een energie zuinige server opzetten en twijfel aan een Atom of een AM2 moederbord met zuinige processor. Maar als er geen Atom moederborden zijn met 4x sata dan is de keuze simpel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Tsurany schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:04:
Zijn er Atoms met meer dan 2 sata poorten? Ik zag ze namelijk niet in de pricewatch staan. Alle moederborden met embedded cpu's hebben maximaal 2 sata poorten. Ik wil een energie zuinige server opzetten en twijfel aan een Atom of een AM2 moederbord met zuinige processor. Maar als er geen Atom moederborden zijn met 4x sata dan is de keuze simpel.
Check de topicstart:
MSI IM-945GC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

pelican schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 08:04:
[...]

Check de topicstart:
MSI IM-945GC
Daar had ik overheen gekeken, voornamelijk omdat hij wel erg duur was. Dan is een AM2 setup toch interessanter.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:28:

Aangezien de meeste Atom bordjes maximaal 2GB ondersteunen, vraag ik me af of je daar wel Excahnge 2007 op wilt draaien. Zo even uit het hoofd heeft alleen de Mailbox role al 2GB recommended nodig, multiple roles is 4GB recommended. Mochten er 4GB bordjes komen dan zou het wel kunnen dus, hoewel ik me dan nog steeds afvraag of je daar echt Exchange op wilt gaan draaien. Voor thuis met 1 of 2 mailboxjes zal het misschien prima werken, maar verwacht er geen wonderen van.

Als ik er dit weekend nog aan toe kom wil ik wel kijken of Server 2008 een beetje vlotjes wil draaien op een Atom intel bord.

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een WHS draaien op een atom 330. Draait prima. Als iemand meer wil weten, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Niet online

hmmm ... exchange op een atom cpu en itx bordje .... :? (bijna zelfde reactie van mij .. hierboven)

Neem anders een 4850e op een zuinig amd bordje , geeft je veel meer mogelijkheden ...
voor die paar watt meer :)

[ Voor 99% gewijzigd door frissie op 04-04-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik ben benieuwd hoe jullie je RAID oplossing hebben gedaan om deze atom bordjes :) Via de search in dit topic kom ik genoeg RAID 0 en 1 oplossingen tegen, maar geen info hoe. De bordjes ondersteunen volgens mij geen raid, dus hebben jullie gekozen voor softwarematige raid of een RAID kaartje op de PCI?

Voor mijn squeezebox en utorrents ben ik gaan kijken naar een NAS, maar een zelfbouw (atom) bordje is wel erg intressant. Meer vrijheid en erg zuinig, maar RAID is voor mij wel een must :). Netwerk performance is volgens dit topic wel in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

We Are Borg schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 22:51:
Ik ben benieuwd hoe jullie je RAID oplossing hebben gedaan om deze atom bordjes :) Via de search in dit topic kom ik genoeg RAID 0 en 1 oplossingen tegen, maar geen info hoe. De bordjes ondersteunen volgens mij geen raid, dus hebben jullie gekozen voor softwarematige raid of een RAID kaartje op de PCI?

Voor mijn squeezebox en utorrents ben ik gaan kijken naar een NAS, maar een zelfbouw (atom) bordje is wel erg intressant. Meer vrijheid en erg zuinig, maar RAID is voor mij wel een must :). Netwerk performance is volgens dit topic wel in orde
Ik zou een AM2 setup aanraden, moederbordje met 6xsata erop. Dan zet je gewoon 1 schijf als OS schijf en 4x1TB oid in raid5 via software mode van Windows. Scheelt moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OP13
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben van plan om op basis van de msi im-945gse en een 2,5 inch harde schijf een server te bouwen. Het moet een router, webserver en eventueel downloadserver worden. Het os word dan Linux, waarschijnlijk ubuntu server.

Eigenlijk wil ik de server dan volledig fanless houden. De behuizing die ik hier voor op het oog heb is een nieuwe mini-box behuizing de M350. Dit lijkt mij een mooi kastje voor mijn server.

Mijn vraag is nu heeft er al iemand ervaring met dit soort fanless behuizingen in combinatie het msi gse bordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

OP13 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:54:
Mijn vraag is nu heeft er al iemand ervaring met dit soort fanless behuizingen in combinatie het msi gse bordje?
Ik heb de Msi945gse in een Chenbro ES34069,
zonder fans. De fans van die het powerconvertertje koelen heb ik gewoon losgekoppeld
(die powerconverter moet 180 W aankunnen, het systeem trekt slechts 25 W, dat moet wel zonder fans kunnen leek me).

Systeempje draait nu een week of 3 zonder problemen.

Temps:
cpu 53
hd 44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik ben ook van plan om op korte termijn een ITX servertje te bouwen. Alleen zijn de kasten nog te duur en beperkt. Er moet bij mij een RS232 PCI kaart in met twee aansluitingen. Vaak passen er alleen low-profile kaarten in de kleine behuizingen, die lastig zijn te krijgen of heel duur.

Ik vraag me af of de backplate van een ITX mainboard dezelfde afmetingen heeft als een ATX bordje?

Zo ja, zijn er behuizingen die voorgeboord zijn voor de ITX standaard?

Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk. Beetje zonde om een dure designkast te kopen als deze toch achter een deur in de meterkast belandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor zover ik weet is de backplate bij elk moederbord hetzelfde...

Als de MiniITX kastjes te duur zijn, neem dan de goedkoopste mini/midi-tower, merk je toch niks van als ie weggestopt wordt ;)
M2Mark schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:28:
[...]

Ik heb ondertussen ook het MSI bordje binnen :) Alleen krijg ik de netwerk-drivers niet aan de praat onder Linux Fedora 9. Ik heb de instructies van Intel een aantal maal uitgevoerd, maar niet mogelijk omdat ik de kernel-source nodig heb. Uiteindelijk deze gevonden op internet en via een externe HD op mijn MSI-pc gekregen (bedenk dat ik geen internet heb, want de netwerkt-kaart werkt dus niet ;)). Alleen gaat het hierbij mis, tijdens installatie van de kernel-source kan die config.h en version.h niet vinden. Iemand zelfde probleem, of ging bij Ubuntu totaal anders? (Welke versie van Ubuntu?)
Ff mee bezig geweest, maar hier gaat het ook niet goed.

De in Damn Small Linux al aanwezige e1000 driver-module ondersteund die NIC's niet, dus (e1000e) driver gedownload van Intel's site en op USB sticky gezet aangezien de NIC's niet werken.
Kan ik die drivers niet installeren omdat het "make"-commando niet herkent word :?
Na minder dan een halve minuut geGoogled te hebben bleek dat ik om "make" werkend te krijgen ik GCC moet installeren via MyDSL, maar daar heb ik een NIC voor nodig die verbonden is met internet...

Dus maar oud rtl8139 NICje van zolder gehaald, hopelijk werkt die out of the box.

[ Voor 77% gewijzigd door Raven op 13-04-2009 22:53 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:10:
Ik ben ook van plan om op korte termijn een ITX servertje te bouwen. Alleen zijn de kasten nog te duur en beperkt. Er moet bij mij een RS232 PCI kaart in met twee aansluitingen. Vaak passen er alleen low-profile kaarten in de kleine behuizingen, die lastig zijn te krijgen of heel duur.

Ik vraag me af of de backplate van een ITX mainboard dezelfde afmetingen heeft als een ATX bordje?

Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk. Beetje zonde om een dure designkast te kopen als deze toch achter een deur in de meterkast belandt.
Ik weet niet of je perse "die" RS232 kaart er in moet hebben, maar bijvoorbeeld het MSI 945GS bordje heeft van zichzelf al 6 rs232 aansluitingen, waarvan 2 extern (is wel wat duurder dan een little falls bordje ;), maar wel zuiniger ).

Ondertussen zit ik hier te wachten totdat mijn WDGP schijf weer terug komt van RMA.. gaat wel weer lekker, eerst problemen met de order van picco waardoor ik meer dan een maand te lang op m'n mobo gewacht heb, en nu een HD die DOA is....

En hierboven, misschien kun je een andere (x86) dsl instalatie op een pc met werkende netwerk kaart pakken, daar gcc en je kernel sources op zetten en de module compilen. Daarna de benodigde files (alleen die .ko file toch maar?) copieren naar je 945GS.
Heb hem zelf wel al in een ubuntu livecd werkend gekregen, maar wegens gebrek aan hd dus nog niets geinstalleerd (komt uiteindelijke een gentoo hardened installatie op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

GCC***.dsl heb ik net via andere pc binnengehengeld, straks eens kijken of MyDSL zo'n file lokaal (vanaf USB sticky) wil openen ipv rechtstreeks van internet.

Edit:
Make commando wordt nu herkend, maar na "make install" krijg ik een melding dat ik de kernel sources nodig heb. Een development package, zo eens gaan zoeken want ik heb geen flauw idee waar ik die kan vinden.

Edit2:
Gevonden :)
Ff proberen...

edit3:
Werkt niet.
De .dsl package voor gcc (make commando) werkt, maar de kernelsource(s) worden na het laden van het kernelsource.dsl niet gevonden...

[ Voor 60% gewijzigd door Raven op 14-04-2009 16:51 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

USB naar 2x (of 4x) rs232 geen optie? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos
  • Laatst online: 29-08 10:38

Chielos

Inno Mini Cooper

Koop gewoon een mAtx kast, de backplate krijg je meestal bij je moederbord (bij epia borden wel (2x ervaring)), en die past ook gewoon in een mAtx kast.

Ik heb zelf een Via Epia VB7002G met een Aopen H420B kast. Ruimte voor 7 schijven, dus toekomst perspectief :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
Raven schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:53:
Werkt niet.
De .dsl package voor gcc (make commando) werkt, maar de kernelsource(s) worden na het laden van het kernelsource.dsl niet gevonden...
wordt de link naar je sources wel goed gezet
code:
1
ls -la /usr/src/linux
? En is het dezelfde kernel dan je huidige kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm....
Sources versie: 2.4.26, DSL 4.4.10 heeft een iets nieuwere zie ik: 2.4.31

Ah wacht, de versie die ik dan moet hebben, blijkt in de map "testing" te staan, sinds 2007/12/08...
Die maar eens proberen.

Als de NIC's werken, dan zit ik nog wel met het probleem dat die .dsl uitbreidingen niet automatisch geladen worden bij start wat wel zou moeten...Worden ondertussen automatisch tijdens booten geladen :)

Edit: Wow, zo te zien lukt het, komt ineens flinke lap tekst voorbij.
Die eindigt met "make: *** [install] error 1"... :/
En "warning: dereferencing type-punned pointer will break strict-aliasing rules" komt ook de nodige keren voorbij.

Modprobe & insmod geven beide "module not found"... Dus werkt nog niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 15-04-2009 22:33 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai al maanden met een Intel atom 330 boardje zonder problemen, maar nu begint de fan vreemde geluiden te produceren.
Wie heeft ervaringen met een andere fan of een grotere sink, zodat het misschien zelfs zonder fan kan?
Mainboard is niet in kast gemonteerd, dus kan de warmte makkelijk kwijt.

Heb je ervaring hiermee, welk merk en type fan / sink heb je gebruikt?

Alvast bedankt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:25:
Draai al maanden met een Intel atom 330 boardje zonder problemen, maar nu begint de fan vreemde geluiden te produceren.
Wie heeft ervaringen met een andere fan of een grotere sink, zodat het misschien zelfs zonder fan kan?
Mainboard is niet in kast gemonteerd, dus kan de warmte makkelijk kwijt.

Heb je ervaring hiermee, welk merk en type fan / sink heb je gebruikt?

Alvast bedankt.....
mijn fannetje maakte ook teringherrie. Vervangen door een recom exemplaar loste de problemen op. Eventueel standaard op 5V zetten is ook mogelijk, houd dan wel de temperaturen in de gaten (de fan zit op de chipset, dus niet naar de processor temperatuur kijken).

Een alternatief is een grotere heatsink, eventueel in combo met een oude fan (bijvoorbeeld een oude P4 stock koeler fan) die je ergens op 5V zet.

Daarnaast, een kast om je ITX plank koelt soms beter dan je moederbord open en bloot laten liggen. Dan ben je namelijk nog steeds redelijk afhankelijk van diffusie van warmte, terwijl je in een kast de luchtstroom kunt reguleren.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb deze erop gezet: http://www.informatique.n...?M=I&A=892025&REFCODE=TWN
Maakt bijna geen geluid!

Mijn fannetje wat er standaard op zat ging ook dood, blijkbaar niet erg hoge kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Ik heb inmiddels Server 2008 Ent. x64 met Exchange 2010 b1 draaien op een intel D945GCLF2 bordje. Draait best okee eigenlijk :)

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
trinite_t schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:04:
[...]

Ik weet niet of je perse "die" RS232 kaart er in moet hebben, maar bijvoorbeeld het MSI 945GS bordje heeft van zichzelf al 6 rs232 aansluitingen, waarvan 2 extern (is wel wat duurder dan een little falls bordje ;), maar wel zuiniger ).
Des te meer RS232 poorten, des te beter! Hoe sluit je die overige 4 poorten trouwens aan?
Atlas schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:59:
[...]

USB naar 2x (of 4x) rs232 geen optie? :)
Werkt helaas niet voor mijn toepassing. Heb gemodificeerde radioontvangers die datasignalen naar zelfgebouwde modems sturen. De RS232 poorten moeten echt dedicated zijn of via een PCI kaartje. Via USB of PCMCIA omzetters werkt het niet. Was al een heel gedoe om een NT-driver te (laten) maken voor W2K/XP/Vista. Denk dat er een hoop mensen gebaat zijn met USB>RS232 support, maar helaas.
Chielos schreef op woensdag 15 april 2009 @ 08:21:
[...]

Koop gewoon een mAtx kast, de backplate krijg je meestal bij je moederbord (bij epia borden wel (2x ervaring)), en die past ook gewoon in een mAtx kast.
Past dat gewoon in de aanwezig schroefgaten van de behuizing? Of hebben maar een paar (merken) kasten deze voorziening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:29:
[...]

Des te meer RS232 poorten, des te beter! Hoe sluit je die overige 4 poorten trouwens aan?
Hier een foto van de headers van de seriele poorten en de pinout erbij.
Afbeeldingslocatie: http://www.bergict.nl/tmp/serial_msi_945gs.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.bergict.nl/tmp/serial_pinout.png
[...]

Werkt helaas niet voor mijn toepassing. Heb gemodificeerde radioontvangers die datasignalen naar zelfgebouwde modems sturen. De RS232 poorten moeten echt dedicated zijn of via een PCI kaartje. Via USB of PCMCIA omzetters werkt het niet. Was al een heel gedoe om een NT-driver te (laten) maken voor W2K/XP/Vista. Denk dat er een hoop mensen gebaat zijn met USB>RS232 support, maar helaas.
Er is een type rs232 chip die usb naar serieel kan omzetten, terwijl het er voor de hardware echt uit ziet als seriele poort. Maar daar weet ik zo het type niet van, het is de chip die op deze programmer zit:
http://www.embedded-projects.net/index.php?page_id=135. (dit is mij ook maar verteld, geen rechten aan te ontlenen ;))

[ Voor 50% gewijzigd door trinite_t op 29-04-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ze doen het geen van beide, die plaatjes ;)

edit:
Aldus FF3:
Beveiligde verbinding mislukt

server01.bergict.nl gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat.

Het certificaat wordt niet vertrouwd omdat het uitgeverscertificaat onbekend is.

(Foutcode: sec_error_unknown_issuer)

[ Voor 75% gewijzigd door Raven op 29-04-2009 12:30 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:36
[...]

Past dat gewoon in de aanwezig schroefgaten van de behuizing? Of hebben maar een paar (merken) kasten deze voorziening?
Ik heb ooit een Via EPIA M10000 mini-ITX bord in een Antec P180 midi-tower geplaatst. Past gewoon zonder problemen op de schroefgaten die er standaard inzaten en de kast was zeker niet voor mini-ITX bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
Raven schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:29:
Ze doen het geen van beide, die plaatjes ;)

edit:
Aldus FF3:

[...]
Zou nu buiten het ssl domein moeten staan. Het accepteren van het cacert root certificate zou het ook fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ze doen 't :)

FF3 liet geen "toestaan/accepteren" knopje zien... Bij FF2 kreeg ik tenminste nog de vraag of ik 't certificaat (tijdelijk) moest toestaan of juist niet.

En ik ben weer iets verder met het MSI plankje.

Weet nu hoe ik de NIC's werkend moet krijgen, DSL's kernel (2.4.31) is dus niet te oud :)

Bleek dat "make install" de (blijkbaar toch succesvol) gecompilede driver niet naar de map verplaatste waar ie had moeten komen maar gewoon in de src map liet staan...

Modprobe wilde niet meewerken (can't locate module....), insmod bleek wel te werken :)
Nog even de bootlocal.sh aanpassen om de module tijdens start automatisch te laten laden, de netwerkkaarten in te stellen, en dan kan ik weer verder.

[ Voor 77% gewijzigd door Raven op 30-04-2009 12:14 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

vanaalten schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:00:
[...]

Ik heb ooit een Via EPIA M10000 mini-ITX bord in een Antec P180 midi-tower geplaatst. Past gewoon zonder problemen op de schroefgaten die er standaard inzaten en de kast was zeker niet voor mini-ITX bedoeld.
ITX heeft ook dezelfde schroefgaten die ook op standaard ATX en mATX moederborden zitten. Dit zijn de 4 schroefgaten die vaak rondom de processor hangen. 1'tje linksboven, 1 bij het geheugen op een standaard bord, 1 aan het eind van het IO panneel en eentje vlak bij de northbridge op een standaard bord.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het heeft even geduurd, maar heb eindelijk de NIC's van het MSI plankje werkend onder DSL.

Bleek overigens vrij simpel op te lossen door het volgende toe te voegen aan de bootlocal.sh:
insmod /home/dsl/e1000e-0.5.18.3/src/e1000e.o

pump -i eth0
ifconfig eth1 192.168.1.145 netmask 255.255.255.0
Die error die ik kreeg na de "sudo make install" betekende alleen dat de gecompilede driver niet naar de goede map verplaatst kon worden. Daarnaast bleek modprobe niet in staat een driver te laden vanaf een "niet standaard" locatie (zelfs al gaf ik het volledige pad), insmod bleek dat wel te kunnen.

Met dank aan de maker van de kernelsources.dsl voor de hulp :)
Dacht eerst dat het aan de kernelsources lag, vandaar dat ik hem mailde...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:24
Intel heeft nu ook een Atom bordje met de zuinigere GSE chipset uiygebracht. De D945GSEJT:

http://www.mini-box.com/Intel-D945GSEJT-Mini-ITX-Motherboard
# Name D945GSEJT
# Processor Intel Atom 270 @ 1x 1.60GHz
# Chipset 945GSE with ICH7M
# L2 Cache 512kb
# System Memory Single channel DDR2 533MHz
# 1 SODIMM, 2GB Max
# Graphics Integrated graphic VGA port & DVI-D (on board LVDS)
# Expandability 2x SATA ports
# 1x Parallel ATA port (44-pin mobile header)
# 1x PCI
# 1x PCIe mini-card connector for wireless adapter
# 8x USB 2.0 ports (4 pack panel ports, 2 front panel ports, 1 internal USB SSD port, 1 PCIe mini-card port )
# Legacy I/O: 1 PS/2 header, 2 Serial headers, Parallel header
# Audio 2ch (single) / 2+2ch (multi) HD audio (analog); digital audio via SPDIF
# Front panel mic/headphone header
# Connectivity Realtek 10/100/1000 Ethernet Controller w/remote storage support (gPXE)
# Supported wireless PCIe mini-card
# Additional Comments Windows Vista Basic WHQL certified
# 12V DC power input
# Customer Transition New product category for All-in-One and enhance thin client
# Form Factor mini-ITX (170mm X 170mm)
# Total Z height of board 20mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:03:
Het heeft even geduurd, maar heb eindelijk de NIC's van het MSI plankje werkend onder DSL.

Bleek overigens vrij simpel op te lossen door het volgende toe te voegen aan de bootlocal.sh:

[...]

Die error die ik kreeg na de "sudo make install" betekende alleen dat de gecompilede driver niet naar de goede map verplaatst kon worden. Daarnaast bleek modprobe niet in staat een driver te laden vanaf een "niet standaard" locatie (zelfs al gaf ik het volledige pad), insmod bleek dat wel te kunnen.

Met dank aan de maker van de kernelsources.dsl voor de hulp :)
Dacht eerst dat het aan de kernelsources lag, vandaar dat ik hem mailde...
Welke behuizing gebruik jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zoek maar eens in dit topique ;)

spoiler:
Mini-Box M300 LCD voor als je lui bent :+

[ Voor 47% gewijzigd door Raven op 05-05-2009 15:19 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ginkgo schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:53:
Intel heeft nu ook een Atom bordje met de zuinigere GSE chipset uiygebracht. De D945GSEJT:

http://www.mini-box.com/Intel-D945GSEJT-Mini-ITX-Motherboard

[...]
Dat begint erop te lijken! Nu nog de dualcore erop en dan wil ik er wel 1 halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Laatst online: 12:44
[...]

[...]

[...]

Ik heb een MSI IM-945GC, heeft ook 6 (échte) RS232 (waarvan je er een naar RS457 (oid) kan zetten). Moet je wel zelf de kabeltjes erbij kopen, dat zijn speciale. Ik heb ze gehaald bij Logic Supply in ameria (40 euro verzendkosten...).

Mini-ITX bordjes passen zonder problemen in (bijna) elke mATX kast. Het I/O shield wordt altijd bijgeleverd, en is zelfs nodig voor de meeste mini-ITX kastjes, en is van hetzelfde formaat als ATX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTijn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 21:46
Beste mede tweakers,

Sinds enkele dagen ben in het bezit van een MSI IM 945 GSE boardje. Fijn boardje, geen geluid (in combinatie met een PicoPSU) en een zeer laag energieverbruik van ongeveer 22 Watt idle.

Ik heb het geheel in gebruik als fileserver/download bak maar loop tegen een probleem op. Bij het kopieren van bestanden of het streamen van films blijft de netwerk snelheid erg achter. De eerste paar seconden haal ik 20 mb/secondemaar dat loopt al snel terug naar 2 mb/seconde. Tijdens deze netwerk activiteit schiet m'n CPU naar 50% (hyperthreading). Dit gebeurt zowel met de onboard Gb netwerk kaarten als een Intel Pro 1000 GT pci kaartje.

Misschien beetje gekke vraag, maar een dergelijke setup heeft toch wel voldoende power om een Gb-netwerk te voeden? Is iemand anders toevallig ook tegen dit probleem aangelopen?

Ik draai Windows XP SP2 met twee SATA hdd's en zoals gezegd een Intel Pro 1000 GT pci kaartje. Alle drivers zijn up-to-date.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste