Dan ben ik benieuwd of ik de NICs onder DSL makkelijk aan de praat kan krijgen...
Heb nu weer paar (oude) CF-kaartjes binnen, dus van de week maar een zoveelste poging doen.
Dat probleem wat ik hier in 't topic postte bleek door cfdisk te komen die zijn werk niet goed deed. Nadat ik die van een DSL installatie/live cd probeerde ipv die van de in DSL aangemaakte bootable USBstick ging het goed.
Alleen nu is er een ander probleem, en dat is dat de
CF-PATA adapter/cardreader in de M300 case issues heeft met 2GB kaartjes, M2Mark kan dat bevestigen.
CF-kaart wordt wel goed herkent in de BIOS, maar wordt (hier) in het bootmenu herkend als SATAdrive (

) en blijkt niet bootable -> no bootable device detected.
Stop ik zo'n 2GB kaart in een Sweex USB cardreader, dan blijkt die gewoon te werken. Althans.. LILO wel, GRUB laat een
smileyachtigkarakter zien
2. Om het nog gekker te maken, die GRUB blijkt (indien USB cardreader aangesloten op andere pc) gewoon te werken...
3 Maar daar werkt LILO niet
4 (Komt niet verder dan "L" + knipperende cursor)
Anyway, een 64MB CF kaartje van SanDisk bleek te werken, alleen net te klein voor DSL
Heb nu 2 256MB'ers en een 128MB'er van SanDisk liggen.
Hopelijk doen die het wel, en zo ja, daarna maar eens uitvissen waarom GRUB niet werkt en LILO wel....
(Wil best LILO gebruiken, maar GRUB ken ik zo'n beetje...)
[
Voor 3% gewijzigd door
Raven op 01-04-2009 23:49
]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde