• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Probleem is dat het van het saldo van de bestaande chipkaart af gaat. Ik wil het op de OV chipkaart van iemand anders zetten, maar vanaf mijn pinpas pinnen. De extra kosten moeten namelijk door mij worden betaald en niet door de medereiziger.

Met een los 2-naar-1-kaartje kan dat gewoon.

Ik zou ook het saldo kunnen opladen van de betreffende persoon, maar dat is allemaal omslachtig. Bovendien moet ik dan vantevoren weten wat een treinreis kost...

[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 11-10-2014 19:59 ]

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:23
Voor de 2-1 toeslag (dus niet de klassewissel!) betaal je gewoon met de pinpas en gaat dus niet van je saldo af.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Blinden kunnen in het hele OV op rekening reizen
Blinden en slechtzienden kunnen binnenkort in het hele openbaar vervoer op rekening reizen.

Dat kon al in de trein, maar op aandringen van de Tweede Kamer wordt dat ook mogelijk in het stads- en streekvervoer.

Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) aan de Kamer gemeld. Het Nationaal Openbaar Vervoer Beraad (NOVB), waarin vervoerders, reizigersorganisaties en de overheid zitten, heeft de oplossing gevonden in de NS-businesscard.

Die is voor zakelijke reizigers, maar er is besloten dat ook blinden en slechtzienden er nog dit jaar gebruik van kunnen maken.

Reserveren
Ze kunnen hun reis dan vooraf via internet reserveren en hoeven niet meer op zoek naar paaltjes om in- en uit te checken. Ook lopen ze dan niet tegen het probleem aan dat ze niet kunnen controleren of ze goed zijn ingecheckt, omdat de piepjes van het systeem niet duidelijk genoeg zijn.

Met de NS-businesscard is het mogelijk om met de trein, bus, tram en metro te reizen. Een Kamermeerderheid had Mansveld op initiatief van de ChristenUnie opgeroepen er alles aan te doen om met een oplossing te komen. Ook de Oogvereniging is bij het overleg betrokken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:23
En hoe worden ze gecontroleerd of ze online gereserveerd hebben en niet zwart rijden?

En als het voor blinden en slechtzienden kan, zou het toch ook voor de 'niet blinde/slechtziende, niet zakelijke reizigers' moeten kunnen?
Vooraf online je reis reserveren en dan hup de trein/bus/metro/tram in. Dus eigenlijk gewoon online een kaartje kopen :P

Geweldig systeem. Terug naar af!

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 14-10-2014 16:07 ]

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-11 17:07
Volgens mij kunnen blinden en zakelijke reizigers een papieren kaartje online kopen voor de hele reis.
Dus terug naar de papierenkaartjes!

Verwijderd

PdeBie schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:23:
En hoe worden ze gecontroleerd of ze online gereserveerd hebben en niet zwart rijden?

En als het voor blinden en slechtzienden kan, zou het toch ook voor de 'goed ziende niet zakelijke reizigers' moeten kunnen?
Vooraf online je reis reserveren en dan hup de trein/bus/metro/tram in. Dus eigenlijk gewoon online een kaartje kopen :P

Geweldig systeem. Terug naar af!
Toen ik op mijn vorige stage eens met een NS business card moest reizen (was een afdeling kaart dus niet persoonlijk, weet niet of dat er iets mee te maken heeft) kreeg ik ook nog wat papieren mee met informatie over de reis erop (welke klasse ik reisde, wat mijn traject was, etcetera) een soort e-ticket zat erbij dus, weet niet of dit normaal weg nodig is hoor maar mijn stage begeleidster heeft toen gezegd van wel. :P

• PdeBie
PdeBie schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:23:
En als het voor blinden en slechtzienden kan, zou het toch ook voor de 'goed ziende niet zakelijke reizigers' moeten kunnen?
Even hier op doorgaand.

Ik denk dat dit niet voor de "normale" reizigers wordt opengesteld, want daarmee helpen ze hun eigen mega-data-verzameltool om zeep. Daar is de OV chipkaart namelijk voor. Zeker de persoonlijke kaart.

Ze kunnen dan namelijk precies zien op welke dagen, op welke stations, op welke trajecten en welke tijdstippen er bijvoorbeeld de meeste mannen met de trein rijden. Deze data verkopen ze door aan adverteerders en die weten dan dat ze op die momenten reclame voor nieuwe scheermesjes moeten tonen en op dagen dat de meeste vrouwen reizen er allerlei lekkere damesluchtjes getoond moeten worden.

Is het om te bepalen of de treinen lang genoeg zijn? Wel nee, dat kan een sensor bij de deur van de trein wel doorgeven. Die scant namelijk alle passagiers die in de trein aanwezig zijn en die data verzamelen ze dan om te kijken of de trein wellicht niet iets te vol zit en er de volgende keer een coupé bij moet.

Dit alles is natuurlijk maar gewoon hoe ik er tegenaan kijk en is totaal niet op feiten gebaseerd. Maar het moge duidelijk zijn dat de OV chipkaart nog lang niet ingeburgerd is en Nederland er volledig mee om kan gaan, zonder gedoe en problemen.

--edit--

Natuurlijk is nog wel het een en ander te verzamelen via de bestelpagina van zo'n online kaartje. Je zou dan bijvoorbeeld je NAW gegevens moeten invullen. Dus ze kunnen alsnog genoeg data verzamelen. Echter gaat dit met een gepersonaliseerde OV chipkaart veel nauwkeuriger. Je kan zelfs nog verzamelen bij welk poortje op het station de meeste mannen naar binnenlopen en op basis daarvan de advertenties op de juiste borden tonen. Want je hoeft geen vrouwen kleding te tonen bij poortjes waar alleen mannen gebruik van maken bij wijze van.

[ Voor 15% gewijzigd door PdeBie op 14-10-2014 11:41 ]

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
PdeBie schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:36:
Dit alles is natuurlijk maar gewoon hoe ik er tegenaan kijk en is totaal niet op feiten gebaseerd.
Gelukkig maar dat je je dat zelf ook realiseert.

• PdeBie
Ik besef me dat maar al te goed.

Maar ik merk een andere mening/gedachte hier. Ik ben benieuwd naar die gedachte.

[ Voor 20% gewijzigd door PdeBie op 14-10-2014 14:39 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:54
Je bent vrij naïef als je niet inziet dat dataverzameling een vrij groot punt is binnen dit gehele systeem.

• asmi
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:49:
Je bent vrij naïef als je niet inziet dat dataverzameling een vrij groot punt is binnen dit gehele systeem.
Paranoia is wel het andere uiterste.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:20

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

asmi schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:06:
[...]
Neu, met een gezonde dosis paranoia word je oud.

De correcte vraag is:

Ben ik paranoïde genoeg?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• PdeBie
asmi schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:06:
[...]

Maar ben ik paranoïde?

Ik denk dat wat ik zeg toch aardig in de buurt komt van wat een marketeer zou willen weten aan data om gericht te kunnen adverteren.

Kijk maar wat je bijvoorbeeld in Google Analytics allemaal te weten kan komen over je website bezoekers. Daar kan je ook op geslacht, tijdstip etc. filteren. Ideaal als je wilt weten welke aanbiedingen je op welk moment op je voorpagina moet tonen. :)

• asmi
  • Niet online
PdeBie schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:39:
Maar ben ik paranoïde?

Ik denk dat wat ik zeg toch aardig in de buurt komt van wat een marketeer zou willen weten aan data om gericht te kunnen adverteren.
Als je daaruit concludeert
PdeBie schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:36:
Daar is de OV chipkaart namelijk voor.
dan denk ik dat het daar aardig op lijkt.

• PdeBie
Nou vertel. Waar is hij dan voor? Vanuit het oogpunt van de NS gekeken.

• Joostje123
Ik snap dat privacy geneuzel nooit zo.
Ja leuk dat de NS dat weet, die kennen mij gelukkig niet.

Privacy wordt pas erg als het op zo manier wordt gedaan waar nu mee wordt gedreigt en dat is bij die snapsave hack. Dat ze namen willen koppelen en dat online willen verspreiden.

Dat doet geen enkel internet bedrijf.

• PdeBie
Wie heeft het hier over privacy?

Ik zeg alleen dat die oplossing voor blinden en slechtzienden wat mij betreft ook prima voor de niet slechtziende mensen moet kunnen. Alleen daarvoor heeft de NS de OV chipkaart. Waarom zou ik als niet slechtziende niet zo'n online kaart kunnen bestellen? Wie en hoe controleert men dat?

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:03

3DDude

I void warranty's

Hmm ik dacht ik moet nog naar amsterdam toe.
Maar dan is het handig met het OV.. dacht ik.
Mijn pa heeft zo'n anonieme kaart, die kan ik lenen.

Maar dan moet ik dus eerst 20 euro erop zetten op amsterdam centraal uitchecken.
Dan staat die onder de 20 euro want de ritprijs van hier naar amsterdam is er dan vanaf.. --> dus moet ik hem weer bijvullen tot 20 euro.

Ja ok *auto pakt* parkeerkosten zijn zo nog lager.. beetje buiten de stad parkeren

Het is dus totaal niet mogelijk meer - om een papieren kaartje te kopen inmiddels?

[ Voor 17% gewijzigd door 3DDude op 14-10-2014 17:33 ]

Be nice, You Assholes :)

• PdeBie
je kan wel een "papieren" kaartje kopen, maar die kost 1 euro extra i.v.m. chip voor het in en uit checken dacht ik.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:19
3DDude schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:32:
parkeerkosten zijn zo nog lager
Parkeerkosten misschien wel, maar samen met benzine, onderhoud, verzekering, belasting, afschrijving etc etc ook?

Daarnaast, het restant van die 20 euro kun je gewoon blijven gebruiken, in tegenstelling tot die euro die het 'papieren' kaartje extra kost... Maar inderdaad, de eerste keer / voor mensen die maar 1x per jaar met de trein gaan is het wat werk.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-11 15:09
3DDude schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:32:
Het is dus totaal niet mogelijk meer - om een papieren kaartje te kopen inmiddels?
E-tickets vol tarief bestaan nog. Komt ook geen euro toeslag bij.

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Maardiweb schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:39:
Plus dat je een heel groot probleem krijgt als het een beetje druk is en de roltrap rolt door, maar de poortjes blijven dicht omdat iemand geen saldo heeft bijvoorbeeld.
Valt toch wel mee? Op Bijlmer-Arena staan ze ook gewoon achter de roltrap. Natuurlijk zet je ze er niet zo dicht tegenaan dat je vanaf de laatste tree van de roltrap meteen op het poortje stuit, maar even wat ruimte er achter en natuurlijk meerdere naast elkaar. Mensen zijn er ondertussen al behoorlijk op getrained ook, zodra iemand loopt te hanassen bij 1 poortje zie je de meute er meteen als water omheen stromen en de andere poortjes pakken.
In Arnhem kun je ook op het perron inchecken.
Das net zoals op Amstel, maar is eigenlijk alleen bedoeld voor 't om-checken, niet 't in-checken. Ik weet eigenlijk niet eens of die op elk perron staan of alleen daar waar daadwerkelijk meerdere vervoerders stoppen.

Op stations waar alleen de NS stopt zie je voor zover ik weet nooit paaltjes op het perron staan.
Als die rij paaltjes een voorbode is van een toekomstige rij poortjes, dan zal de dienstregeling toch wel een prominentere plaats krijgen vóór de poortjes, mag ik hopen.
Wat dat betreft is Amstel geen goede voorbode :(

Daar heb je poortjes over de breedte van de hal, met komende vanaf de HVA kant links de trein (NS) en rechts de metro (GVB). Mensen die er niet vaak komen pakken dan ook steevast het verkeerde poortje. Als "oplossing" hebben ze nog een keer extra "trein" op de NS readers gezet sinds kort, maar enorm veel duidelijker is het nog steeds niet. Ook "handig" is dat alles er alleen in het Nederlands staat, ondanks de niet geringe aantallen expats die in de Rembrand-, Mondriaan- en Philips torens en omliggende kantoren daar werken, om maar niet de velen toeristen te vergeten.

Ik kan de keren al niet meer tellen dat ik ze komende vanaf de trein bij de GVB poortjes heb zien proberen uit te checken of andersom.
In die bouwput van nu is het weggemoffeld tegen een stuk board dat tegen een wand is gespijkerd.
(offtopic: zou dat station ooit afkomen, of zou het net zoals de Noord/Zuid lijn en de Sagrada Familia een eeuwig bouwproject zijn?)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Freee!!

Freee!!

flowerp schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:23:
[...]
(offtopic: zou dat station ooit afkomen, of zou het net zoals de Noord/Zuid lijn en de Sagrada Familia een eeuwig bouwproject zijn?)
offtopic:
In dat rijtje hoort ook de Sanctuary of Truth thuis. Aanrader als je in de buurt bent.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• flowerp
timowouters schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 15:59:
[...]

Wat een onzin. Op ieder perron in Arnhem waar Arriva/Breng/veolia whatever rijden, staan overstappaaltjes. Dus je hoeft helemaal niet helemaal naar het begin van het station te lopen.
Duh!!! 8)7

Als je er niet BEKEND bent, dan weet je van te voren niet goed welk poortje je moet hebben en weet je ook niet dat er op een perron misschien een overstappaaltje staat.

Ik zeg toch helemaal niet man dat je naar het begin van het station moet lopen bij overstappen |:(

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Trenchdog
  • Laatst online: 23:47
Dus, een aantal partijen in de Tweede Kamer wil nu weer van de ov-chipkaart af, èn voor juli 2015 al iets nieuws geïnstalleerd hebben...

Ben benieuwd of leden van de Tweede Kamer nog spreekwoorden als "haastige spoed is zelden goed" en "bezint eer gij begint" kennen |:(

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-11 21:32
Het hangt er van af wat ze zien als 'iets nieuws'. Als je uitgaat van de basis, dan is dat best snel te implementeren. Schakel alle poortjes gelijk (dus geen onderscheid vervoerder) en een uniformele tariefstructuur. Daarmee heb je al een hoop issues te pakken. Daarna kan je over tijd de rest van de issues aanpakken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-11 16:18
Wat ze willen is betalen per mobiel en achteraf betalen. Wat Trenchdog zegt, ben ik helemaal mee eens.

De les van de chipkaart is dat je de tijd moet nemen om zoiets uit te rollen. Beloon early adapters en straf de overige reizigers niet. Zorg dat reizigers bij de ontwikkeling betrokken worden.

Nu kiezen voor "A" of "B" lijkt me erg onverstandig. Hoe zit het met privacy? Krijgt iedereen een smartphone van het rijk? Veel te makkelijk dit.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Eindelijk goed nieuws. Zelfs de overheid kan de schijn niet meer ophouden dat die kaart werkt. Hopelijk worden de verantwoordelijke wanpresteerders ook aangepakt, maar dat zal wel weer niet.

-edit- Even een kopietje, dat praat wat makkelijker.
"Einde ov-chipkaart in zicht"

De Tweede Kamer wil dat de huidige ov-chipkaart zo snel mogelijk wordt vervangen. Volgens het AD zijn VVD, PVV, CDA, D66 en ChristenUnie voor de afschaffing ervan.

"We moeten zo snel mogelijk af van die klantonvriendelijke kaart", zegt VVD-Kamerlid De Boer in de krant. Zij wil voor 1 juli een nieuw systeem voor reizigers. De PVV noemt de kaart een "onding met gebreken". Het liefst ziet de partij het papieren kaartje terugkeren.

Morgen vergadert de Kamer over de toekomst van de ov-chipkaart.
Alternatief

Volgens het AD zien experts veel in betalen met een mobieltje, waardoor in- en uitchecken niet meer nodig is. Ook NS-topman Huges voelt wel wat voor betalen met de telefoon. Hij vindt de chipkaart nodeloos ingewikkeld.

De ov-chipkaart is al sinds de invoering omstreden. De Consumentenbond verzamelde vorige week nog bijna 2400 klachten over de kaart. Ze gaan onder meer over de hoogte van de borg die nodig is voor een treinreis en het vele in- en uitchecken.

Staatssecretaris Mansveld zegt in het AD dat ze de ov-chipkaart een volwaardig product vindt, dat in de toekomst verder moet worden ontwikkeld.
Grappig dat die debiele Mansveld blijft volhouden. Maar vervolgens wel zeggen dat het ding nog moet worden ontwikkeld. DOE DAT DAN VOOR JE IETS INVOERT EZEL!

[ Voor 81% gewijzigd door Verstekbakker op 15-10-2014 07:56 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:31
BjornE schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 07:20:
Beloon early adapters en straf de overige reizigers niet.
Dus allebei korting geven?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Verwijderd

Trenchdog schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 07:06:
Dus, een aantal partijen in de Tweede Kamer wil nu weer van de ov-chipkaart af, èn voor juli 2015 al iets nieuws geïnstalleerd hebben...

Ben benieuwd of leden van de Tweede Kamer nog spreekwoorden als "haastige spoed is zelden goed" en "bezint eer gij begint" kennen |:(
Er ligt al een heel systeem klaar. Voor de bus gaan ze afrekenen in zones. Dat zal wel even wennen zijn voor de reiziger, maar dat komt wel goed. Je kunt dan overal "strippenkaarten" kopen. Elke strip staat voor 1 zone. Voor de trein laten ze de automaten papieren kaartjes uitprinten. Die zijn nog een euro goedkoper ook, dus het systeem wordt zelfs goedkoper! :) :) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 07:44 ]

• LordSinclair
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 07:43:
[...]

Er ligt al een heel systeem klaar. Voor de bus gaan ze afrekenen in zones. Dat zal wel even wennen zijn voor de reiziger, maar dat komt wel goed. Je kunt dan overal "strippenkaarten" kopen. Elke strip staat voor 1 zone. Voor de trein laten ze de automaten papieren kaartjes uitprinten. Die zijn nog een euro goedkoper ook, dus het systeem wordt zelfs goedkoper! :) :) :)
Zelfs postbus '51 heeft het filmpje al klaar liggen:

_/-\o_

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 07:43:
[...]

:D oOo

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:16
Is ergens terug te vinden hoe de VVD destijds stemde bij de oorspronkelijke invoering van de OV-chipkaart?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Freee!!

Freee!!

JeroenH schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:12:
Is ergens terug te vinden hoe de VVD destijds stemde bij de oorspronkelijke invoering van de OV-chipkaart?
De notulen van alle vergaderingen van de Tweede Kamer zouden openbaar moeten zijn.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:16
Freee!! schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:53:
[...]

De notulen van alle vergaderingen van de Tweede Kamer zouden openbaar moeten zijn.
Dat verwacht ik ook, maar ik hoopte eigenlijk dat iemand het zich zo kon herinneren ;)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Joostje123
Belachelijk dat ze de ov chipkaart er willen uitgooien.
Ze moeten het gewoon goed invoeren dan moet er geen verschil zijn tussen met pasje in en uitchecken of met je mobieltje. Hoe zit het dan met mijn hele famillie? Die heeft geen NFC op hun telefoon hoor, voordat 25% van Nederland NFC heeft gaat nog wel makkelijk een jaar of 2 overheen...

Gewoon in en uitchecken zonder geneuzel welke vervoeder, automatische incasso's (is achteraf betalen).
Enige wat je moet doen is gewoon 1 standaard hebben voor paaltjes dan ben je klaar en werkt dit systeem goed.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-11 13:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En die belachelijke euro toeslag op wegwerp chipkaarten weg, of een maken dat je op een anonieme chipkaart een enkele reis kunt laden (dus hetzelfde wat op een wegwerp chipkaart staat, maar je gooit de chipkaart niet weg. Voordeel: je hoeft geen borg te schokken en je hoeft niet je persoonsgegevens af te staan voor automatische incasso).

Signatures zijn voor boomers.

• TNW
  • Laatst online: 01-11 02:35

TNW

Ik snap werkelijk niet hoe politici het in hun hoofd halen een systeem af te kraken waar miljoenen in zijn geinvesteerd en wat er eerst doorheen moest. 8)7

Er wordt gedaan alsof het systeem totaal niet werkt en vervangen moet worden. Dat is dus absoluut niet het geval. Voor de meeste mensen werkt het prima. Er zijn echter wel veel terechte klachten en daar moet wat aan gedaan worden. Dingen zoals hoge borg/inchecktarieven, foutgevoeligheid, onnodig stations blokkeren met poorten waar je alleen ingecheckt langs kunt etc.

Weblog | Straling!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Mijn vriendin is al een maand bezig om 20 euro die wel van haar rekening is afgeschreven maar niet op haar OV kaart is bijgeboekt terug te krijgen. Inmiddels na meerdere telefoontjes, mails en klachtenformulieren naar de RET en leverancier van de apparaten van het kastje naar de muur gestuurd worden. Het is echt te triest voor woorden hoe dat gaat. En je staat compleet kansloos. Het bedrag is dusdanig laag dat je nergens van serieuze proporties aan kan kloppen maar je wil gewoon wel jou geld terug. En het leuke is dat dit zeker niet de eerste keer is maar al vaker is voorgekomen. Gelukkig heb ik weinig meer met het OV te maken en blijf ik er ook zoveel mogelijk vandaan.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

De chipkaart-infra ligt er en blijft natuurlijk, het betalen met bankpassen en creditcards moet erbij kunnen, er zit iig al een chip op. De campagne van de ns dat er geen papieren kaartje meer is, is ook te 'goed' geweest. de meerderheid denkt nu dat een ovchipkaart verplicht is, maar kaartjes kunnen nog gewoon gekocht worden, de opslag voor dit kaartje is te duur. Een chipkaart op naam zou met een machtiging moeten werken ipv dat er van te voren geld op moet staan. Het vele in en uit checken is gevolg van het opheffen van de NS monopolie, een verdeelsleutel zou kunnen, maar die vervoersbedrijven vertrouwen dat niet.
Een goede toevoeging zou inchecken in de trein zijn, maar dat werkt fraude in de hand(alleen incheckpaal aktieveren als <40kmh wordt gereden zou dat kunnen verminderen), op het perron incheck poortjes ipv soms honderden meters verder is klantonvriendelijk, vooral als je rond spits tijden (daltarief) reist.
De reis laden op een anonieme kaart wat hierboven wordt aangegeven is ook een goede toevoeging
Zo zijn er voor allen ongemakken oplossingen te vinden, maar de wil moet er wel zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door DOA op 15-10-2014 10:31 ]

• LordSinclair
DOA schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:29:
vooral als je rond spits tijden (daltarief) reist.
Dat is het enige voordeel, als je om 15.59 incheckt reis je de hele avond spits met korting.
Het nadeel is is weer als je om 8:59 incheckt dat je daarna vol tarief betaald.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 20:11
Als auto- en motorbestuurder die al 7 jaar niet meer een stap in het OV heeft gezet lees ik met genoegen dit topic van 338 pagina's. En dan worden er nog niet eens alle problemen van het OV besproken. Kortom, deze jongen gaat voorlopig niet met het OVeevervoer. Het mag wat kosten maar ik krijg er toch heel wat voor terug, al is het maar een gezonde bloeddruk :)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Verwijderd

cbr600f4i schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:34:
Als auto- en motorbestuurder die al 7 jaar niet meer een stap in het OV heeft gezet lees ik met genoeg dit topic van 338 pagina's. En dan worden er nog niet eens alle problemen van het OV besproken. Kortom, deze jongen gaat voorlopig niet met OVeevervoer. Het mag wat kosten maar ik krijg er toch heel wat voor terug, alleen is het maar een gezonde bloeddruk :)
Als (bewuste) niet-bezitter van een auto heb ik laatst voor een kantoordineetje weer eens meegereden met een collega, omdat het zo nodig gepland moest worden middenin de Biesbosch. Mijn god, wat een drama, om van Rotterdam naar Dordrecht te komen duurde bijna vijf kwartier, continu in de file gestaan...en dan hoor je van collega's ook nog dat dat rond zes uur normaal is op die trajecten. Dan liever het OVeevervoer, waar je misschien de ruimte met anderen deelt maar tenminste wel in 12 minuten van Rotterdam naar Dordrecht kunt :) Serieus, in die vijf kwartier had ik net zo goed naar de Biesbosch kunnen fietsen vanaf Rotterdam. Ik had het zelfs met het OV kunnen bereiken, want de Waterbus doet er ook maar een uurtje over. Alles beter dan die file.

Dus nee, laat anderen maar lekker gaarkoken achter hun stuur en pas om 19.30 thuis aankomen terwijl ze om 18.00 van werk zijn vertrokken. :) (De beste optie is natuurlijk nog steeds de fiets. Spaar je je meteen die paar honderd euro per maand uit voor dat koekblik.)

Anyway, meer ontopic, het is natuurlijk volslagen onzinnig om nu te gaan praten over een volledige afschaffing van de OV-Chipkaart én invoering van een nieuw systeem per 1 juli a.s. Er zullen vast problemen zijn maar ik moet eerlijk bekennen dat ze mij niet bekend zijn. Ik ben een doorsnee Nederlander, geen techie die alle hoeken en gaten van de kaart en zijn systeem probeert op te zoeken, maar ik heb echt nog geen problemen gehad, terwijl ik als inwoner van Rotterdam toch al jaren met die kaart te maken heb. Een deel van de verwijten is vast terecht, maar een groot deel is volgens mij ook te wijten aan die typisch Nederlandse hobby van lekker zeiken op alles wat nieuw is en/of verandert in de veilige bekende omgeving.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 10:52 ]

• EDIT
De aankomende proef van NS en Connexxion om slechts eenmaal te hoeven in en uitchecken is wat mij betreft een stap in de goede richting. Het zou al enorm schelen als dat landelijk ingevoerd wordt met de treinen. Het zou helemaal mooi zijn als de bussen, trams en metro's daar ook aan mee zouden kunnen doen, maar tussen de verschillende treinvervoerders één keer in en uitchecken is al een goede stap.

Verwijderd

Klopt. Dat heb ik altijd vreemd gevonden en eigenlijk ook onredelijk. Je wentelt zo de gevolgen van de verdeling van het spoor af op te reiziger, die daar natuurlijk niets mee te maken heeft. Dat had natuurlijk anders gemoeten: gewoon één keer inchecken en één keer uitchecken, waarna de partij die het geld ontvangt, het deel van de reisopbrengst dat correspondeert met vervoer door anderen, aan die anderen moet afdragen.

Dat je bij een reis die meerdere vervoermiddelen omvat, tussen die vervoermiddelen moet uitchecken en weer moet inchecken, vind ik niet vreemd. Met het papieren systeem was dat niet wezenlijk anders: mijn papieren NS-treinkaartje gaf me ook geen recht om (een deel van) datzelfde traject met de bus of metro af te leggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 10:55 ]

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 20:11
/OT Klopt, al zie ik zelf die file maar gemiddeld 2 minuten per week en de besparing die ik heb door niet met het OV te gaan levert mij wekelijks 7,5 uur op. Maar ik hoef gelukkig nooit in Rotterdam of Utrecht te zijn ;) Uiteraard heeft de auto of de fiets in bepaalde gevallen zijn voordelen maar je ziet er nergens een topic van meer dan 300 pagina's over het betaalsysteem van de autokilometers.
/OT

Wat je ziet bij tolpoorten in het buitenland is dat je kan doorrijden als je een pas hebt waarmee automatisch wordt afgerekend. Volgens mij zouden ze iets dergelijks moeten doen in het OV.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11 11:47

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Op dit moment is er weer een commissie bezig te onderzoeken waarom het met IT-projecten bij de overheid altijd fout gaat.
Blijkbaar willen of kunnen ze niet verder kijken naar de gevolgen van een beslissing.
Op dit moment zij ze bij de RET bezig met een ABC-proef. (Achteraf Betalen Consument). Die schijnt goed te verlopen en zal volgend jaar worden ingevoerd.
Helaas ook hier weer niet doorgepakt. Je kan er alleen gebruik van maken als je op saldo reist. Een dagkaart product kan je dan weer niet meer gebruiken. Hier kan je toch best een maximum per dag instellen voor het RET-gebied. Al dan niet met leeftijdskorting. Nog meer mensen die geen gedoe meer hebben bij automaten en niet teveel betalen.

Ook bij dit ABC systeem blijft in- en uit-checken nodig. De RET wil blijven registreren welke lijnen er gebruikt worden. Als er maar één doorreis mogelijkheid is lijkt dat wel overbodig. Om dan een uitzondering te maken wordt lastig.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

cbr600f4i schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:06:
[...]
Wat je ziet bij tolpoorten in het buitenland is dat je kan doorrijden als je een pas hebt waarmee automatisch wordt afgerekend. Volgens mij zouden ze iets dergelijks moeten doen in het OV.
Conceptueel is het allemaal ook heel goed uit te denken. Of het feitelijk uitvoerbaar is (en hoe het dan moet worden gedaan) is volgens mij aan de techneuten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2014 11:20 ]

• Joostje123
LordSinclair schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:34:
[...]

Dat is het enige voordeel, als je om 15.59 incheckt reis je de hele avond spits met korting.
Het nadeel is is weer als je om 8:59 incheckt dat je daarna vol tarief betaald.
Dit is nog zo stom he, ik pak altijd de trein van 9:02 dus ik moet altijd wachten tot het 9 uur is dan inchecken en dan ren ik naar het perron, dit doe ik gewoon dagelijks ben al vaker gaan klagen of ze niet ook poortjes op het perron willen gaan neerzetten maar dit willen ze niet doen. En omdat ik dit maar 1 keer per week doe heeft abonnement geen zin.

Dit is een probleem dat met een slimme chipkaart kan worden opgelost.
Jij checkt om 8:57 in op Utrecht centraal en checkt in Rotterdam centraal uit om 9:45.
Enige trein die kan genomen zijn is de intercity van 9:02 naar Rotterdam, dus korting is geldig.

Trein vertraging? Dat staat ook in het systeem dus hiermee kan ook rekening worden gehouden. Geef de reizigers +-10 min om in en uit te checken en kijk daarna even in het systeem welke trein die heeft gehaalt.
Tuurlijk zullen hier wel wat valkuilen in zitten waar fraude mee gepleegt kan worden, maar dat is nu ook het geval.

• EDIT
Joostje123 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:20:
[...]

Dit is nog zo stom he, ik pak altijd de trein van 9:02 dus ik moet altijd wachten tot het 9 uur is dan inchecken en dan ren ik naar het perron, dit doe ik gewoon dagelijks ben al vaker gaan klagen of ze niet ook poortjes op het perron willen gaan neerzetten maar dit willen ze niet doen. En omdat ik dit maar 1 keer per week doe heeft abonnement geen zin.
Je kan al vanaf 8:55 inchecken met korting (let op de tijd die op de paaltjes of de poortjes staat). Heb je weer vijf minuten extra om naar de trein te lopen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 15-10-2014 11:24 ]

• Joostje123
EDIT schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:23:
[...]

Je kan al vanaf 8:55 inchecken met korting (let op de tijd die op de paaltjes of de poortjes staat). Heb je weer vijf minuten extra om naar de trein te lopen ;)
Dit is mij echt nog nooit vertelt door 1 zo conducteur of mannetje op Utrecht centraal.....
Wat slecht zeg, maar dan is die 9 uur kortingstijd dus eigenlijk 8:55?

Maar dan nog ben ik voorstander van een slimme ov chipkaart
Pak je om 8:57 trein Utrecht - eerste halte voltarief
eerste halte - eindstation (korting)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Joostje123 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:20:
[...]

Dit is nog zo stom he, ik pak altijd de trein van 9:02 dus ik moet altijd wachten tot het 9 uur is dan inchecken en dan ren ik naar het perron, ...
Je bent niet de enige: In je slaapzak voor het OV-poortje op de daluren wachten

[ Voor 8% gewijzigd door jelmervos op 15-10-2014 13:45 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:42
Er zijn altijd wat dingen die veel mensen nu niet weten.

- 8.55 / 18.25 al met korting kunnen inchecken.
- met € 6,50 / € 16,50 kunnen inchecken (mogelijk €6 / €16, zal ik eens even testen)
- bij een quick visit niet direct uitchecken, maar bij terugreis uitchecken en dan meteen inchecken. Dan heb je een overstaptarief (let wel, eerste incheck is 6 uur geldig en tussentijds niet bij een andere vervoerder inchecken).

Ze krijgen geen stuiver extra van me...

edit: inhakend op het slaapzakverhaal van hierboven: ik heb weleens meegemaakt dat ik korting heb gehad bij vroeg inchecken. Ik weet niet meer hoe vroeg dat was en of dat misschien wel een fout van het systeem was. Ik denk rond een uur of 6 in de ochtend.

[ Voor 21% gewijzigd door nadroJ op 15-10-2014 14:04 ]

Sowieso schrijf je zo!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-11 14:37
nadroJ schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:57:
- bij een quick visit niet direct uitchecken, maar bij terugreis uitchecken en dan meteen inchecken. Dan heb je een overstaptarief (let wel, eerste incheck is 6 uur geldig en tussentijds niet bij een andere vervoerder inchecken).
Die zes uur geldt alleen bij een persoonlijke kaart. Voor de anonieme geldt dat je kunt inchecken tot einde dienst/ vier uur 's nachts.

Op zich raar dat daar verschil tussen zit, waarbij je je 'vaste klanten' benadeelt ten opzichte van de 'incidentele klanten'.

• Paul
cbr600f4i schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:06:
Dat hebben we al en heet reizen op saldo gekoppeld aan automatisch opwaarderen.

Op het moment dat je vaak genoeg door een tolpoort rijdt dat je een kastje aanschaft en de administratieve 'rompslomp' doorloopt kun je ook voor 27,50 een OV-chipkaart kopen (waarvan je 20 euro terug krijgt als tegoed) en instellen :) Dat zijn vergelijkbare bedragen met de Telecaart voor de Kiltunnel bij Dordrecht...

Rhàshan - Aditu Sunlock

• LordSinclair
Paul schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:16:
[...]
Dat hebben we al en heet reizen op saldo gekoppeld aan automatisch opwaarderen.

Op het moment dat je vaak genoeg door een tolpoort rijdt dat je een kastje aanschaft en de administratieve 'rompslomp' doorloopt kun je ook voor 27,50 een OV-chipkaart kopen (waarvan je 20 euro terug krijgt als tegoed) en instellen :) Dat zijn vergelijkbare bedragen met de Telecaart voor de Kiltunnel bij Dordrecht...
Je want je kan gewoon doorrijden. Je hoeft er niet voor te stoppen (dus creëer je geen rijen).

• Paul
Bij de Kiltunnel moet je (als ik het goed lees) wel degelijk stoppen, maar belangrijker, in een auto kun je een groot apparaat kwijt en als je langs dat poortje komt is het heel erg duidelijk wat je wilt doen.

Loop maar met ene net zo groot apparaat op het station, overstap, even langs de kiosk... Ondertussen kom je langs 30 'poortjes' die jouw tolkastje zien, maar ja, wat kom je nu doen? Inchecken? Uitchecken? Euh... Helemaal vergelijkbaar gaat het nooit worden, daarentegen, bij tolpoortjes zie ik regelmatig file, bij het in- en uitchecken voor de OV chipkaart hoef ik zelden langer dan 3 seconde te wachten :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• nadroJ
noppus schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:14:
[...]

Die zes uur geldt alleen bij een persoonlijke kaart. Voor de anonieme geldt dat je kunt inchecken tot einde dienst/ vier uur 's nachts.

Op zich raar dat daar verschil tussen zit, waarbij je je 'vaste klanten' benadeelt ten opzichte van de 'incidentele klanten'.
Dat wist ik niet. Raar inderdaad.

Sowieso schrijf je zo!

• basmuys
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
nadroJ schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:57:
Er zijn altijd wat dingen die veel mensen nu niet weten.

- 8.55 / 18.25 al met korting kunnen inchecken.
- met € 6,50 / € 16,50 kunnen inchecken (mogelijk €6 / €16, zal ik eens even testen)

Ze krijgen geen stuiver extra van me...

edit: inhakend op het slaapzakverhaal van hierboven: ik heb weleens meegemaakt dat ik korting heb gehad bij vroeg inchecken. Ik weet niet meer hoe vroeg dat was en of dat misschien wel een fout van het systeem was. Ik denk rond een uur of 6 in de ochtend.
Hier nog een paar als deze al niet genoemd zijn :
Tip 1: Verschillende lijnen, verschillende prijzen
Als er meerdere lijnen stoppen bij jouw uitstaphalte, controleer dan via www.9292ov.nl welke lijn het goedkoopst is. Er kunnen namelijk behoorlijke verschillen zitten in de ritprijs.

Tip 2: Andere lijn op (deel van) hetzelfde traject
Als er bij jouw instaphalte of bij een halte in de buurt andere lijnen zijn die (een gedeelte van) het door jou af te leggen traject rijden, controleer dan via www.9292ov.nl of dat een goedkopere manier is om te reizen.

Voorbeeld:
Van Schoonhoven Lopikerplein naar Gouda Tiendewegbrug kost met lijn 197 (rechtstreekse lijn) € 3,08. Door op halte Lopikerplein in te stappen in lijn 195 (richting Rotterdam Capelsebrug) en bij halte Bergambacht/Busstation over te stappen op lijn 193 of 197 (richting Gouda), kost die reis € 2,85. Per rit scheelt dat dus € 0,23!

Tip 3: Zo laat mogelijk inchecken, zo vroeg mogelijk uitchecken
Check je kaart uit als de vervoerder wegrijdt bij de laatste halte vóór jouw uitstaphalte. Op die manier voorkom je dat er teveel geld wordt afgeschreven. En als het meezit, wordt er zelfs minder afgeschreven dan dat de reis eigenlijk zou moeten kosten.
Dit geldt ook voor inchecken: pas inchecken als de vervoerder wegrijdt bij jouw instaphalte. Dit is natuurlijk wel wat lastiger omdat je vaak voorin moet instappen en de bestuurder/conducteur gelijk kan zien of je wel of niet incheckt.

[[Vervoerders hebben nadrukkelijk aangegeven dat het beleid is dat uitchecken toegestaan is vanaf het moment dat de tram/bus vanaf de voorlaatste halte vertrekt]]

Tip 4: Met de trein reizen op 2 chipkaarten kan goedkoper zijn
Als je met de trein reist, reis dan met TWEE ov-chipkaarten. Aan het begin van je traject check je kaart 1 in. Op je eindstation van de heenweg check je kaart 1 NIET uit, maar check je kaart 2 in (dit kan eventueel ook vlak voor je terugreis, mits deze op dezelfde dag plaatsvindt). Bij de terugreis reis je tot één station vóór jouw definitieve eindstation en check je kaart 1 daar uit en gaat terug de trein in. Als je pech hebt, is die al weg en moet je wachten op de volgende. Tenslotte check je met kaart 2 uit op het station waar je bent begonnen. Hierdoor betaal je voor een retour slechts iets meer dan de prijs van een enkele reis.

Nadeel van deze methode is dat je 2 chipkaarten nodig hebt. Op beide kaarten dient minstens € 10 saldo te staan (als je een NS-abonnement hebt) of € 20 (als je geen NS-abonnement hebt). Ook werkt deze methode niet op stations met poortjes.

Tip 5: Overstappen van ene vervoersmiddel op de andere: wacht met uitchecken!
Als je van, bijvoorbeeld, de metro moet overstappen op de bus en je hebt de aansluiting net gemist, check dan op het metrostation pas uit vlak vóór de eerstvolgende bus, die je nodig hebt, is gearriveerd. Hierdoor voorkom je dat je pas na 35 minuten na uitchecken weer in kan checken en dus dubbel opstaptarief moet betalen.

Tip 6: Dalkortingsabonnement en in de (avond)spits reizen? Check alvast in!
Als je een dal-abonnement voor de trein op je ov-chipkaart hebt staan (bijvoorbeeld voordeelurenabonnement of dalvrijabonnement) en je wilt een keer in de avondspits reizen, check je ov-chipkaart dan alvast in tijdens de daluren (bijvoorbeeld tijdens je lunchpauze). Dit werkt natuurlijk alleen op stations met chippalen, niet met poortjes.
Omdat de tijd van inchecken als controletijd geldt, betekent dit dus dat je in de avondspits tegen dalkorting aan het reizen bent. Dat scheelt 40 % van de ritprijs indien je een voordeelurenabonnement hebt en maar liefst 100 % van de ritprijs als je een dalvrijabonnement hebt.
Oja, Na 12x onafgebroken niet uitcheckken wordt je kaart geblokkeerd.

[ Voor 1% gewijzigd door basmuys op 15-10-2014 15:28 . Reden: meer info ]

• Freee!!

Freee!!

basmuys schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:17:
[...]
Tip 4: Met de trein reizen op 2 chipkaarten kan goedkoper zijn
Als je met de trein reist, reis dan met TWEE ov-chipkaarten. Aan het begin van je traject check je kaart 1 in. Op je eindstation van de heenweg check je kaart 1 NIET uit, maar check je kaart 2 in (dit kan eventueel ook vlak voor je terugreis, mits deze op dezelfde dag plaatsvindt). Bij de terugreis reis je tot één station vóór jouw definitieve eindstation en check je kaart 1 daar uit en gaat terug de trein in. Als je pech hebt, is die al weg en moet je wachten op de volgende. Tenslotte check je met kaart 2 uit op het station waar je bent begonnen. Hierdoor betaal je voor een retour slechts iets meer dan de prijs van een enkele reis.
Dit is fraude en kan je behoorlijk wat kosten als je betrapt wordt.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Alle domme criminelen worden betrapt.

Bedankt voor de tip, basmuys, ik ga 'm zeker proberen. Al zal wat ik steel van de vervoerders nooit kunnen tippen aan wat ze van mij stelen.

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-11 14:37
Is vrij simpel op te lossen door de tijd ook voor anonieme kaarten korter te maken.

Of door de checks door de HC ook te loggen op je kaart. Als je bij Utrecht gecontroleerd bent kun je niet meer net doen of je van Nijmegen naar Arnhem reisde. Ik weet niet of dat technisch makkelijk te realiseren is. Dat zal wel niet, anders was het al wel ingevoerd.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tip 6: Dalkortingsabonnement en in de (avond)spits reizen? Check alvast in!
Als je een dal-abonnement voor de trein op je ov-chipkaart hebt staan (bijvoorbeeld voordeelurenabonnement of dalvrijabonnement) en je wilt een keer in de avondspits reizen, check je ov-chipkaart dan alvast in tijdens de daluren (bijvoorbeeld tijdens je lunchpauze). Dit werkt natuurlijk alleen op stations met chippalen, niet met poortjes.
Omdat de tijd van inchecken als controletijd geldt, betekent dit dus dat je in de avondspits tegen dalkorting aan het reizen bent. Dat scheelt 40 % van de ritprijs indien je een voordeelurenabonnement hebt en maar liefst 100 % van de ritprijs als je een dalvrijabonnement hebt.
Van de NS-site bij de diverse abonnement-pagina's:

Checkt u 5 minuten voor aanvang van of tijdens de daluren in maar uit in de spitsuren? Dan profiteert u toch gewoon van korting voor die rit! Na inchecken moet u overigens wel binnen een half uur gaan reizen.
;)

Dus tijdens je lunchpauze (om 12:30 ofzo) gaan inchecken om pas om 17:30 te reizen gaat 'em toch echt niet worden.. Dan zegt meneer de conducteur: kommaar op met je ID en je bankrekening-info voor die boete.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Hier nog een paar als deze al niet genoemd zijn :
2x overstappen om 23 cent te besparen :')

Tip 4 en 6 zijn ook wel bekend onder de noemer 'zwartrijden'.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• nadroJ
Osiris schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:09:
[...]

Van de NS-site bij de diverse abonnement-pagina's:

[...]

;)

Dus tijdens je lunchpauze (om 12:30 ofzo) gaan inchecken om pas om 17:30 te reizen gaat 'em toch echt niet worden.. Dan zegt meneer de conducteur: kommaar op met je ID en je bankrekening-info voor die boete.
Dat is dus onzin hè. Ik heb dat eens een keer nagevraagd en dat binnen een half uur gaan reizen konden ze niet hard maken. Dat valt niet te controleren. Het staat alleen ook maar op die ene pagina en voor rest nergens anders. Ik heb al vaker eerder in daluren ingecheckt. Heb het zelfs aan de conducteur gevraagd hoe dat nou zat. Geen centje pijn.
CyBeR schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:15:
[...]

2x overstappen om 23 cent te besparen :')

Tip 4 en 5 zijn ook wel bekend onder de noemer 'zwartrijden'.
Ben ik niet met je eens. Tip 5 is volkomen legaal. Tip 4 is zeker dubieus, maar voornamelijk enorm omslachtig.

[ Voor 18% gewijzigd door nadroJ op 15-10-2014 23:03 ]

Sowieso schrijf je zo!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
nadroJ schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:53:
[...]

Dat is dus onzin hè. Ik heb dat eens een keer nagevraagd en dat binnen een half uur gaan reizen konden ze niet hard maken. Dat valt niet te controleren. Het staat alleen ook maar op die ene pagina en voor rest nergens anders. Ik heb al vaker eerder in daluren ingecheckt. Heb het zelfs aan de conducteur gevraagd hoe dat nou zat. Geen centje pijn.
Serieus? Vroeg me altijd af hoe erg bekend de conducteuren zijn met die 'binnen een half uur gaan reizen' regel zijn. En heb het er daarom nooit op aan laten komen en pak dus netjes binnen 30 minuten vanaf inchecken de trein. Maar als ik gewoon in daluren kan inchecken rond half 7 's ochtends, terug naar huis kan om een uur later pas de trein te pakken kan ik nog drie kwartier blijven pitten :z

• nadroJ
Leidend voor de conducteur is altijd of je op een enigszins logisch traject reist vanaf de incheckplek.

Verder noppes.

Sowieso schrijf je zo!

• flowerp
Verstekbakker schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 07:31:
Volgens het AD zien experts veel in betalen met een mobieltje, waardoor in- en uitchecken niet meer nodig is.
Ben wel nieuwsgierig naar hoe men dat precies wil implementeren. Via een app en de immer accurate GPS tracking? Via een deal met de GSM providers?

En als je niet meer hoeft in te checken, hoe kom je dan voorbij de poortjes? Of noemen we het openen van de poortjes gewoon niet meer inchecken, maar check je feitelijk nog wel gewoon in? :?

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:40

DDX

Ik heb wel eens (alvast) ingecheckt met mijn voordeeluren kaart als ik na 0:00 thuiskwam.
Dan kan je volgende ochtend gewoon met korting reizen.
(mijn voordeelurenkaart heeft nog geen max reistijd van 6u)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• flowerp
DDX schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:14:
Ik heb wel eens (alvast) ingecheckt met mijn voordeeluren kaart als ik na 0:00 thuiskwam.
Dan kan je volgende ochtend gewoon met korting reizen.
(mijn voordeelurenkaart heeft nog geen max reistijd van 6u)
Loopt een trein-dag niet tot 4:00 ipv 0:00?

• DDX
  • Registratie: April 2001

DDX

Treindag loopt van 0:00 (of 0:01?) tot 04:00 (of 03:59?) dus 28 uur.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

nadroJ schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:53:
[...]

Ben ik niet met je eens. Tip 5 is volkomen legaal.
Correct. Pardon, 4 en 6.
Tip 4 is zeker dubieus, maar voornamelijk enorm omslachtig.
Aangezien alles behalve netjes betalen voor je ritjes, zwartrijden is, is daar niks dubieus aan.
flowerp schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:34:
[...]

Loopt een trein-dag niet tot 4:00 ipv 0:00?
Ja, maar hij begint ook netjes om 0.00 uur. Dus er is vier uur aan overlap tussen twee opvolgende dagen, waarbij kaartjes van beide dagen geldig zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door CyBeR op 15-10-2014 23:53 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
flowerp schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:11:
Ben wel nieuwsgierig naar hoe men dat precies wil implementeren. Via een app en de immer accurate GPS tracking? Via een deal met de GSM providers?

En als je niet meer hoeft in te checken, hoe kom je dan voorbij de poortjes? Of noemen we het openen van de poortjes gewoon niet meer inchecken, maar check je feitelijk nog wel gewoon in? :?
RFID op je telefoon, net als je ook met je telefoon draadloos kunt betalen als je in de testgroep in Leiden zat, tenminste. Je SIM-kaart neemt dan de functie van de chip in je ov-chipkaart over.

Grote voordeel: je kunt op je telefoon zien of je ingecheckt bent of niet. En het werkt zelfs als je telefoon leeg is -- dan werkt het geheel gewoon als normale RFID-kaart met energie uit de lezer (of op je laatste beetje accu -- weet ik niet 100% zeker).

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-11 21:32
Maar dat is een een-op-een vervanging van het medium, niet de gebruikte methode. Eerlijk gezegd zie ik het in en uitchecken niet zo snel verdwijnen; het is ook iets wat in de vaak genoemde buitenlanden gewoon aanwezig is.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• basmuys
Freee!! schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 18:48:
[...]

Dit is fraude en kan je behoorlijk wat kosten als je betrapt wordt.
Serieus? volgens mij valt dit niet onder fraude hoor... Je hebt twee perfect legale kaarten, netjes saldo.
En beide kaarten worden in & uitgechecked.
dit is gewoon een hole in the system.. Zolang de poortjes niet gesloten zijn op het desbetreffende station kun je dit doen zonder er echt problemen mee te krijgen.
Netjes is een ander verhaal. maar je wil niet weten hoevaak bussen met de crappy GPS mijn geld wegtrekt.. extra halte hier, extra halte daar.
Vorige keer was ik in apeldoorn en was ik na 10 minuten bus ergens in een uithoek van deventer uitgestapt volgens mijn transacties.
nee hoor, als ik legaal geld kan besparen op die aasgieren dan doe ik dat.

Ik heb zelfs een bron voor tip 4
Bij een treinreis van locatie A naar B moet bij A met kaart 1 worden ingecheckt en bij B niet worden uitgecheckt. Op de terugreis wordt bij vertrek en aankomst met kaart 2 zowel in- als uitgecheckt, maar één halte voor locatie A moet nog snel met kaart 1 worden uitgecheckt. Op die manier wordt een groot deel van de heenreis niet geregistreerd.

De NS erkent dat het mogelijk is „het systeem te omzeilen”. „Mensen zullen dat altijd proberen. Het is niet zo dat de alarmbellen nu bij ons gaan rinkelen”, aldus een woordvoerder. Hij laat weten dat deze 'besparingstruc' niet meer mogelijk is als er toegangspoortjes op alle stations staan. Deze komen niet op korte termijn.
BRON : http://www.telegraaf.nl/b...t_ov-chipkaarttruc__.html

[ Voor 21% gewijzigd door basmuys op 16-10-2014 09:06 . Reden: Bron ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-11 13:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je betaalt de helft als wat je normaal zou moeten betalen en je vindt dat geen fraude? Dat het niet te detecteren is betekent niet dat het geen fraude is.

Signatures zijn voor boomers.

• basmuys
Maasluip schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:23:
Je betaalt de helft als wat je normaal zou moeten betalen en je vindt dat geen fraude? Dat het niet te detecteren is betekent niet dat het geen fraude is.
Daarom Ik gaf ook al aan : netjes is anders.
Maar als NS het probleem publiekelijk erkent en er niets aan doet. Niet eens de moeite om de regels te verranderen en daarnaast ook nog eens uitlegt dat dit gewoon kan totdat alle stations volledig gesloten wordt met poortjes... Tja heel Zwart-Wit nee dan zie ik geen fraude omdat ik de 'regels' niet breek.
dan zie ik NS die een fout heeft gemaakt en dit voor lief neemt. Gewoon creatief zijn met de regels.

Als een webshop een fout maakt met een kortingsbon of foutieve prijs duiken wij er ook op toch? wetend dat zo'n prijs onmogelijk is. zo zie ik tip 4 ook, het kan goedkoper en het is de fout van de aanbieder. wij breken geen regels maar maken wel gebruik van de mogelijkheid.

Als ik niet in de problemen kom en ik kan voor de helft reizen? waarom niet?
Moet ik er wel bij zeggen dat ik tegenwoordig nog zelden op mijn privé ov-chip reis (2x per 2 maanden is al veel) .

[ Voor 17% gewijzigd door basmuys op 16-10-2014 09:44 ]

• LordSinclair
Maasluip schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:23:
Het is een grijs, (nog) niet te detecteren gebied.

Hetzelfde is met een bus. Maar daar profiteert de vervoerder van. Hoe meer je om reist hoe langer je onderweg bent en hoe meer kilometers je reist dus hoe meer je betaald.

Gaat de bus van Utrecht Centraal naar Lunetten via Gouda dan betaal je voor de uberslechte service de jackpot.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000

Cyphax

Moderator LNX
LordSinclair schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:02:
[...]

Het is een grijs, (nog) niet te detecteren gebied.

Hetzelfde is met een bus. Maar daar profiteert de vervoerder van. Hoe meer je om reist hoe langer je onderweg bent en hoe meer kilometers je reist dus hoe meer je betaald.

Gaat de bus van Utrecht Centraal naar Lunetten via Gouda dan betaal je voor de uberslechte service de jackpot.
Werkt dat in de bus zo? Dat je van halte A naar B meer betaalt als de bus omrijdt? Dat is bij ons na 18:30 zo'n beetje het geval. Vrij irritant omdat je dan 10 minuten langer onderweg bent, en dan moet je daar ook nog meer voor betalen?"

Saved by the buoyancy of citrus

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Cyphax schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:07:
[...]

Werkt dat in de bus zo? Dat je van halte A naar B meer betaalt als de bus omrijdt? Dat is bij ons na 18:30 zo'n beetje het geval. Vrij irritant omdat je dan 10 minuten langer onderweg bent, en dan moet je daar ook nog meer voor betalen?"
Yes, hier moest de bus ook een keer omrijden, kon ik mooi extra voor betalen }:|

• LordSinclair
Cyphax schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:07:
[...]

In mijn woonplaats rijdt de bus een rondje. Vanaf het station via de ringweg de wijk aan de achterkant in. De eerste halte in de wijk eruit, dat is goedkoper dan de weg terug naar het station. Hemelsbreed net zo ver, echter slingert de bus door de hele woonwijk heen waardoor de reis naar het station langer duurt en duurder uitvalt dan de veel snellere reis van het station naar die halte.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000

Cyphax

Moderator LNX
Wat onredelijk zeg. Ik vind dat ze gewoon halte tot halte moeten rekenen. Het is niet alsof ik een keuze heb. :(
Dat is trouwens gelijk de snelste lijn. Er is er ook eentje die er uberhaupt 2x zo lang over doet. Maar dan kom je wel op dezelfde halte aan. Daar zul je dan wel helemaal exorbitant veel voor betalen. :| Wat een flop.

Saved by the buoyancy of citrus

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:39
Brilsmurfffje schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:09:
[...]
Yes, hier moest de bus ook een keer omrijden, kon ik mooi extra voor betalen }:|
Nog mooier, mijn bus had de afslag gemist van snelweg en we konden kilometers omrijden. Belachelijk inderdaad je daarvoor betaald

Freelance Drupal Developer

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Welke kneus heeft trouwens de NS poortjes ontworpen? Als je daar in de ochtend wilt uitchecken en je staat in een rij studenten dan is het maar gokken of hij je kaart goed gelezen heeft. Dit omdat het scherm bij iedereen exact hetzelfde laat zien en met 3 poortjes naast elkaar is de piep lastig te lokaliseren.

• Freee!!

Freee!!

Brilsmurfffje schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:15:
Welke kneus heeft trouwens de NS poortjes ontworpen? Als je daar in de ochtend wilt uitchecken en je staat in een rij studenten dan is het maar gokken of hij je kaart goed gelezen heeft. Dit omdat het scherm bij iedereen exact hetzelfde laat zien en met 3 poortjes naast elkaar is de piep lastig te lokaliseren.
Gewoon rustig je tijd nemen, die opstopping is een probleem van de OV-Chipkaart en voor de NS, niet voor jou.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mansveld tempert Kamer om verbetering OV-chipkaart
Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) vindt dat de Kamer geduld moet betrachten nu er stappen worden gezet om de OV-chipkaart te verbeteren.

Dat zei zij donderdag tijdens een debat in de Tweede Kamer.

Veel partijen drongen er bij haar op aan om vaart te maken met het verbeteren van de OV-kaart, zodat bijvoorbeeld zonder overstappaaltjes van deur tot deur kan worden gereisd.

Ook zijn al pilots gestart om te kunnen betalen met de mobiele telefoon of met de bankpas.

"Er zijn veel wensen, maar het zijn gemakkelijke stappen. Alternatieve manieren van betalen zijn bijvoorbeeld niet binnen een half jaar uitgevoerd", aldus Mansveld.

Mansveld liet eerder deze week al weten dat er proeven aan de gang zijn om de OV-kaart te verbeteren. Ze stelde dat de kaart ondanks de klachten breed wordt gewaardeerd.

Wensenlijstje
De VVD leek woensdag te suggereren dat wat hen betreft de OV-chipkaart kan worden afgeschaft. VVD-Kamerlid Betty de Boer stelde donderdag echter dat dat niet aan de orde is, maar dat de kaart moet worden doorontwikkeld.

De Boer nam tijdens het debat geen genoegen met de temperende houding van Mansveld. "Al twee jaar hebben we hetzelfde wensenlijstje. Voor het gevoel van de reiziger schiet het niet op. Ik wil wat meer ambitie zien", aldus De Boer.

Ze pleitte er onder meer voor om pilots niet te beperken tot één vervoerder.

Mansveld: "Ik deel de mening niet dat het niet snel genoeg gaat. We zitten niet stoffig te zijn. Als je kijkt naar pilots is het goed om dat in een bepaald te doen. Daarover is communicatie tussen de vervoerders. Zorgvuldigheid gaat boven snelheid."

Mansveld wierp dan ook de suggestie dat de OV-kaart moet worden opgegeven van de hand. "Het zou jammer zijn als de indruk ontstaat dat de OV-kaart weggegooid kan worden. Dat is niet aan de orde."

Melding
CDA-Kamerlid Sander de Rouwe en PvdA-Kamerlid Duco Hoogland hamerden er bij Mansveld op dat de vervoersbedrijven passagiers die vergeten uit te checken een melding moeten sturen, zodat zij hun geld kunnen terugvragen. Ook GroenLinks heeft hier eerder voor gepleit.

"90 procent van de passagiers die vergeet uit te checken vraagt het geld niet terug. Dat gaat om 16 miljoen euro die dus blijft hangen", aldus De Rouwe.

Reizigers die vergeten uit te checken mogen hun afgeschreven geld terugvragen, maar in de praktijk blijken maar weinig mensen dat daadwerkelijk te doen.

Mansveld heeft de kwestie inmiddels aangekaart bij de vervoerders.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• flowerp
ValHallASW schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 00:06:
[...]

RFID op je telefoon, net als je ook met je telefoon draadloos kunt betalen als je in de testgroep in Leiden zat, tenminste. Je SIM-kaart neemt dan de functie van de chip in je ov-chipkaart over.
Zoals iemand hierboven al zegt, dat is een 1-op-1 vervangen van het medium.

Ga jij mij nu eens uitleggen hoe die RFID methode van je het in- en uit-checken overbodig maakt?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Freee!! schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:44:
[...]

Gewoon rustig je tijd nemen, die opstopping is een probleem van de OV-Chipkaart en voor de NS, niet voor jou.
Behalve als je een bus te halen hebt, dan is het uitermate frustrerend als je in een rij staat die er niet was voordat NS de OV-chipkaart invoerde...

We are shaping the future

• Freee!!

Freee!!

Alex) schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 01:57:
[...]
Behalve als je een bus te halen hebt, dan is het uitermate frustrerend als je in een rij staat die er niet was voordat NS de OV-chipkaart invoerde...
Ik neem tegenwoordig rustig 5 minuten extra -per overstap- voor dat soort overstappen (en die tijd neem ik mee in mijn calculatie of ik het OV pak of de auto). Dit is een typisch gevalletje waarin de wal het schip moet keren helaas.

• basmuys
Alex) schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 01:57:
[...]

Ik moet zelf wel zeggen dat het voor mij niet zo'n obstakel is in amersfoort, in iedergeval plek en paaltjes zat.
en wat de bus betreft, daar stond je ook wel in de rij voor de mensen zonder strippekaart.. ;P al dat kleingeld.. GRrr... of juist de mensen die alleen maar groot geld hadden en de chauffeur dat niet kon breken.

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Op Den haag centraal zijn de poortjes naar de trappen nu gesloten. Op spoor 10 is het 1 way only geworden, waardoor alle reizigers 10 min langer het hele station door moeten.
Wat een debielen zeg. En dan janken als die poortjes gesloopt worden. :')

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00

Dido

heforshe

(jarig!)
Naar aanleiding van een rant van mij betreffende dichte poortjes op Roosendaal (waardoor je niet (normaal) kunt inchecken als je vanuit Belgie komt) merkte iemand op dat er wel een cico-paal op het perron staat op Roosendaal.

Is er hier toevallig iemand die dat kan bevestigen, en die weet waar dat ding dan ergens staat?

Wat betekent mijn avatar?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Las laatst een aantal artikelen over studenten die klagen dat de ov-chipkaarten met studentenreisproduct zo vaak kapot gaan (was er zelfs een die meerdere keren per jaar een nieuwe moest aanvragen ivm defect).

Dan heb ik nu toch heel wat anders: Mijn 1e en enige ov-chipkaart heeft het tot de houdbaarheidsdatum uitgehouden zonder dat ie kapot is gegaan :o

Nieuwe is inmiddels binnen (na 3 dagen al) en zo maar eens het nieuwe ov-chipkaartnummer toevoegen aan Mijn OV-chipkaart.

Oscar Wilde

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11 17:14
Dido schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:24:
Naar aanleiding van een rant van mij betreffende dichte poortjes op Roosendaal (waardoor je niet (normaal) kunt inchecken als je vanuit Belgie komt) merkte iemand op dat er wel een cico-paal op het perron staat op Roosendaal.

Is er hier toevallig iemand die dat kan bevestigen, en die weet waar dat ding dan ergens staat?
Er staat op het eilandperron een overstap CiCo.
Deze is extra aangeduid met een overstap kubus. (lantaarnpaal met daarop een witte kubus met verlichting).

Staat ter hoogte van de trap naar de tunnel, en nog een dieper op het perron thv de wachtruimte.

[ Voor 13% gewijzigd door AcIDeR op 04-11-2014 20:12 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand waar ik een werkend restitutieform bij Syntus kan vinden voor de ov-kaart? Die wat in Mijn Syntus staat weigert de aanvraag in te sturen en er staan geen fouten.

Oscar Wilde

Verwijderd

Raven schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:46:
Weet iemand waar ik een werkend restitutieform bij Syntus kan vinden voor de ov-kaart? Die wat in Mijn Syntus staat weigert de aanvraag in te sturen en er staan geen fouten.
hier de pagina naar ov-chipkaart.nl met links naar alle vervoersbedrijven om restitutie te krijgen. Voor de rest weet ik het ook niet. Het zou moeten lukken.

https://www.ov-chipkaart....elen/nietinofuitgecheckt/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2014 10:51 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00

Dido

heforshe

(jarig!)
AcIDeR schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:10:
Er staat op het eilandperron een overstap CiCo.
Deze is extra aangeduid met een overstap kubus. (lantaarnpaal met daarop een witte kubus met verlichting).

Staat ter hoogte van de trap naar de tunnel, en nog een dieper op het perron thv de wachtruimte.
Het eilandperron.. daarmee bedoel je een perron met aan beide zijden sporen?

Is inderdaad een handige plek, want daar stopt geen enkele trein vanuit Belgie 8)7 (Die stoppen namelijk aan de kant van het stationsgebouw).
Dus die "overstapkubus" is verder weg dan het ff-ing station uitlopen en inchecken bij het teruggaan. Ware het niet dat ze dat onmogelijk maken door de poortjes dicht te gooien. Ik verwacht wel dat ze schade oplopen aan die klotedeuren.

Is de plaatsing van dat ding door een Belg verzonnen? Hij staat daar even handig als wanner hij op de Dam zou staan 8)7

Wat betekent mijn avatar?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:50:
[...]

hier de pagina naar ov-chipkaart.nl met links naar alle vervoersbedrijven om restitutie te krijgen. Voor de rest weet ik het ook niet. Het zou moeten lukken.

https://www.ov-chipkaart....elen/nietinofuitgecheckt/
" Wanneer u bent vergeten uit te checken kunt u via Mijn Syntus restitutie aanvragen."

Die werkt dus niet....

edit: #fail Er stond een spatie voor het van ov-chipkaart.nl gecopypaste ov-kaartnummer en na het succesvol indienen van de aanvraag bleek dat ie 2 keer is ingestuurd |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 07-11-2014 11:10 ]

Oscar Wilde

• Freee!!

Freee!!

Dido schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:52:
[...]
Het eilandperron.. daarmee bedoel je een perron met aan beide zijden sporen?

Is inderdaad een handige plek, want daar stopt geen enkele trein vanuit Belgie 8)7 (Die stoppen namelijk aan de kant van het stationsgebouw).
Dus die "overstapkubus" is verder weg dan het ff-ing station uitlopen en inchecken bij het teruggaan. Ware het niet dat ze dat onmogelijk maken door de poortjes dicht te gooien. Ik verwacht wel dat ze schade oplopen aan die klotedeuren.

Is de plaatsing van dat ding door een Belg verzonnen? Hij staat daar even handig als wanner hij op de Dam zou staan 8)7
En om het nog leuker te maken: Op Rotterdam Centraal zijn de poortjes ook dicht >:) Gelukkig staat er wel op bijna ieder perron zo'n "overstapkubus". Helaas staan die helemaal aan de oostkant van de perrons en niet ergens wat slimmer in het midden 7(8)7

Pagina: 1 ... 85 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.