Ik snap je situatie niet. Bedoel je een station met twee vervoerders? Bedoel je een station met een in-uitcheckpaal (waar je volgens mij gewoon uitcheckt als je je pasje er even later weer tegenaan houdt)? Of bedoel je een station met poortjes (en waar een scanner dus of in of uitcheckt)?AW_Bos schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:01:
Als je dus twee keer bij de NS achter elkaar incheckt raak je je borg kwijt. Dat is vrij bekend natuurlijk. Daarom blokkeren ze ook het inchecken even als je ingecheckt bent. (leuk als je incheckt bij het verkeerde poortje)
Maar waarom kunnen ze de eerdere incheck dan niet annuleren op hetzelfde station? Vanwege het doorgeven van een chipkaartje en het zwartrijden? of zit er een andere theorie achter?
In geval 1) zou het inderdaad slimmer zijn als inchecken bij arriva uitchecken bij de NS betekende, maar dat zou lastig kunnen zijn omdat het twee losse administraties zijn. 2) lijkt me geen probleem en 3) is ook geen issue zogauw de poortjes dicht zijn. Wat er nu gebeurt als je 2x op hetzelfde station incheckt weet ik niet -- ik vermoed dat je een foutmelding krijgt.