Uh, jawel. Dat maakt het volslagen irrelevant. Je klaagt nu dat er iemand op je tenen staat, terwijl hij al bezig is met een knuppel je gezicht te bewerken. Niet serieus te nemen dus.
Ik moet dan helaas een Godwin aanroepen, maar de registratie van joden vond men voor de oorlog ook geen probleem. Databases opbouwen van normale gedragingen is gevaarlijk, want er kan (en zal waarschijnlijk) vroeg of laat misbruik van gemaakt worden.
Als je je inderdaad genoodzaakt voelt een Godwinnetje te doen, zegt dat veel over de afwezigheid van inhoudelijke argumenten.
Overigens is uitzoeken wie dat is geweest triviaal, zolang je die reizen maar kunt groeperen per persoon.
En aan die
als wordt niet voldaan. Als je echt zo paranoia bent gebruik je meer anonieme kaarten en wissel je ze uit met anderen. Bingo. Systeem verslagen.
Hoe werkt dat op het gros van de stations waar geen loket is, of buiten openingsuren?
Er komen ook zoveel toeristen aan op die stations. Daarnaast is er al jaren de mogelijkheid om een automaat te gebruiken in plaats van een loket. Heeft erg weinig te maken met de OV-chipkaart.
Ik doelde er slechts op dat het OV minder toegankelijk wordt voor grote groepen (en voor een deel van die groep in aanzienlijke mate). Voor de absolute interpretatie die er door jou aan gegeven wordt kan ik geen verantwoordelijkheid nemen.
Ik vind het erg moeilijk om een andere interpretatie aan jouw uitspraak te hangen. Als je er geen verantwoordelijkheid voor wilt nemen, prima. Dan trek je je uitspraak terug, geeft toe dat je fout zat en nuanceer je je uitspraak. Helemaal niet erg, en een stuk volwassener dan met Godwins gaan strooien.
Op posts van mensen die het niet lukt deze discussie op een volwassen manier zonder puberaal gedrag te voeren zal ik verder niet inhoudelijk meer reageren. Dezelfde argumenten komen nu al een paar pagina's langs en ik heb weinig trek in conversaties met vervelende discussietechnieken te verzanden of waar het over de vorm gaat en niet over de inhoud.
Prima idee. Als je er niet tegen kunt dat mensen reageren op wat je schrijft zal ik je de stress voortaan besparen.

Dat kan dus al, op je persoonlijke kaart. Ja, privacy, joden, WWII - dat moet je zelf even uitvechten met degenen die daar zo fel op zijn.
Maar als je inderdaad geen probleem hebt met het koppelen van je persoonlijke bankrekening aan je reizen, dan zet je gewoon automatisch opladen aan. Dan heb je welliswaar nog steeds die buffer aan "dood geld" nodig (maar die 20 euro gaat je hele verdere leven mee in principe), maar je hoeft nooit meer na te denken over het opladen.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 08:44:
Ik zit niet te wachten op uitleg over waarom ze deze draak hebben ingevoerd. We hadden een prima werkend systeem en nu zitten we met een onhandig geval dat het geheel alleen maar ingewikkelder of duurder maakt.
De meningen over dat "prima werkend systeem" lopen nogal uiteen. Je weet dat de laatste rechtzaak tegen de invoering van de strippenkaart is afgeblazen
nadat dat onding werd afsgeschaft?
Er is niemand die ontkent dat er haken en ogen aan de (huidige) implementatie zitten. Waar sommige mensen een beetje moe van worden is dat halstarrige, kont tegen de krib, "verandering is slecht, het oude systeem is beter"!!! Ik proef hier echt
exact hetzelfde als bij het invoeren van een nieuw IT-systeem.
offtopic:
Zo werd ooit "ons" administratiesysteem ingevoerd in Oostenrijk. Volgens de gebruikers was alles aan ons systeem fout. Ze konden er niet mee werken, er ontbrak functionaliteit, er zaten teveel bugs in, etc, etc.
Dat gezeur hebben ze drie jaar volgehouden, totdat de powers that be besloten om Oostenrijk samen te voegen met Duitsland (yes, really). Toen moesten ze over naar het Duitse systeem. Opeens was "ons" systeem fantastisch, en konden ze absoluut niet overschakelen. Ons systeem had zoveel extra functionaliteit, fantastische support, was zo makkelijk in het gebruik.
Detail: het Duitse systeem was het systeem dat ze gebruikten voordat ons systeem werd ingevoerd.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:25:
Dat hebben ze veranderd, dacht ik. Minimaal 4 euro om te voorkomen dat mensen hun saldo verhogen naar precies 20 euro door er bijvoorbeeld 3 keef 1 euro op te zetten. Dan houden ze de automaat te lang bezet. Een optie om zelf een bedrag in te voeren willen of kunnen ze niet maken. Zoiets was het.
Ik moet zeggen dat ik zo min mogelijk de NS automaten gebruik om op te laden. De RET automaten geven me al sinds jaar en dag de mogelijkheid om een bedrag in te voeren.
Wat dat betreft zou het geen kwaad kunnen als de verschillende bedrijven zo nu en dan eens wat van elkaar zouden willen leren.
Maar goed, ook daar geldt dat ze niets menselijks vreemd is, helaas.