Natuurlijk, de rente is, voor mij, niet interessant. Maar de OV-Chipkaart had best, naast het reizen op saldo, andere mogelijkheden kunnen bevatten. Een link met je bankrekening bijvoorbeeld, waarbij je je bankgegevens vooraf hebt ingevoerd, en je zodra je incheckt, een bedrag reserveert dat dan vervolgens bij uitchecken wordt gecorrigeerd naar het daadwerkelijk bedrag. Dat kan bij een benzinestation, dus dat had OV-Chipkaart ook kunnen doen. Ook hadden ze de optie om vooraf een reis te kopen, die je vervolgens via in- en uitchecken controleert kunnen aanbieden. In beide gevallen had er geen saldo op de kaart hoeven staan. Als ik dat kan verzinnen, hadden dure mensen die veel betaald krijgen die mogelijkheden ook kunnen verzinnen.Paul schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:25:
Als je echt zo bang bent van die rente dan zet je er pas saldo op wanneer je daadwerkelijk gaat reizen en is het dus minder, als er gemiddeld 10 euro op die pas staat dan heb je na 5 jaar wel 51 hele centen aan rentederving.
Er is dus bewust gekozen voor een systeem dat alleen voordelen biedt aan TLS, en niet aan de reiziger (een gang van zaken die alles wat bij de OV-Chipkaart hoort, definieert).
Dat is wat mij er aan stoort.
[ Voor 0% gewijzigd door enigmafan op 09-07-2014 12:50 . Reden: Overbodige komma ]
Mijn Sinterklaasspel voor de kids