Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:12:
Vorige week heb ik trouwens "getest" met de nieuwe papieren chipkaarten. We hadden 1 zo'n ding in de bus gekregen met 2 gratis meereisdagen erop.
Hoe werkt het nu:
1. Je krijgt een chipkaart in de bus, waarop 2 meereiskaartjes staan.
2. Op de chipkaart vul je - MET PEN - de data in waarop je de meereiskaartjes wil gebruiken.
3. Op de betreffende dag ga je naar het station en check je in.
4. Na afloop van de rit check je uit.
Weer een verdubbeling van het aantal handelingen voor de reiziger en de datumstempel is vervangen door een handgeschreven datum.
Dit komt allemaal inderdaad vrij dom over ja. Volgens mij is het inchecken wel optioneel, je hoeft alleen de datum in te vullen. Dat je kunt inchecken is alleen om poortjes open te maken mochten er op je route ergens alleen gesloten poortjes zijn. Hoe dat dan zou moeten werken als je vertrekstation geen poortjes heeft maar (onverwacht) je aankomst station wel is me ook niet helemaal duidelijk.
Andersom is dat met pen invullen ook behoorlijk dom als je ook kan inchecken. Dan zou inchecken ook gewoon duidelijk moeten maken wat de datum is.
Effin, een gek gedrocht dus. Oftewel iemand is hier uitzonderlijk dom geweest en iedereen van de product ontwikkeling hierom die feedback had moeten geven is even dom, of men snapt ook wel hoe dom dit allemaal is, maar kan niet anders omdat het systeem nog niet naar behoren functioneert en de kaartjes toch eruit moesten.
Maasluip schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:39:
[...]
"Wij" ageren ook tegen vingerafdrukken in het paspoort, EPD, cameracontrole en gebruik van gegevens van de mobiele telefoon enz. enz. enz.
Maar om niet helemaal offtopic te gaan concentreren "wij" ons hier in dit topic op de OV-Chipkaart. Als je dat niet erg vindt tenminste.
Eigenlijk wel

Want de meeste ageren helemaal niet tegen vingerafdrukken in het paspoort, EPD, cameracontrole en gebruik van gegevens van de mobiele telefoon enz. enz. enz. De post history maakt dat wel duidelijk. En ja, voor degene die dat wel inderdaad doen heb ik ook geen problemen dat ze hier alleen op de OV chipkaart focussen.
Geen enkel voordeel voor mij. Vind je het gek dat we dat ding afzeiken.
Met alle respect, maar ik denk ook niet dat jij de doelgroep bent. Ik reis dagelijks tenminste 2x met de trein (forens plus ga dikwijls naar klanten die voornamelijk in centra grote steden zitten) en OV chipkaart werkt toch echt wel heel vrij goed. Als je de kaart koppels aan je bankrekening heb je nergens omkijken naar.
Ben je een zeer sporadische reiziger die een keer in de 4 jaar op een blauw maandag van Amstel naar Centraal een keertje bij de NS in stapt, ja dan is het misschien even vervelender. Maar is al dat gezeik en gezever voor die 10 minuten in de 4 jaar het nu waard? Man, je bent al langer aan het zeiken dan dat je überhaupt reist!

Je kunt het ook zien als dat de "gewone" OV chipkaart nu een euro goedkoper is geworden per reis

Die heb je wel. Dat is de anonieme kaart met saldo die je bij de automaat en vast nog wel bij de enkele loketten die je nog hebt kan kopen. Dacht dat er nu aanbiedingen lopen waar je ze voor 2 euro koopt, met 3 reizen ben je dus al goedkoper uit en als je het leuk vindt om dingen weg te gooien kun je ze daarna gewoon weggooien dus en weer een nieuwe kopen (die dan weer na 3 reizen alweer goedkoper is).
Alleen als je er gebrand om bent om na elke reis "iets" weg te gooien, dan wordt het lastiger, maar zelfs dat kan: je koopt bovengenoemde kaart en zet er elke dag weer opnieuw saldo op. Bij de automaat laat je dan een bonnetje uitprinten.
Op de dag in de toekomst dat je gaat reizen kun je dan dat bonnetje weggooien.
Wel beetje omslachtig allemaal en ik zie niet in waarom je perse telkens iets weg wil gooien, maar op die manier kan het wel.
Iets makkelijker is waarschijnlijk om een kaart gewoon aan je bankrekening te koppelen en dan telkens als je reist voor de reader te houden.
De dag dat ik een auto heb is de dag dat ik een groot feest zal geven onder mijn vrienden en bekenden. Dit meen ik met oprecht. Het OV hier in Nederland in de vorm van trein, bus, tram en metro is al niet zo best en komen al die onhandigheden van de OV-Chipkaart bij. Wat ga ik blij zijn als ik niet meer afhankelijk ben van het OV.
Mooi, is het weer iets rustiger in de trein
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.