• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Paul schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:32:
[...]
Je kunt je daarbij afvragen in hoeverre dat de NS aan te rekenen is natuurlijk :P Je weet van te voren dat wanneer je de zoveelste anonieme kaart uit de muur trekt dat je het restant daarvan niet makkelijk terug krijgt; blijkbaar waren er op dat moment zwaarwegende belangen om dat verlies te nemen ...
Hmmm, is privacy een zwaarwegend belang?

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:18
Gomez12 schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:46:
[...]

Hmmm, is privacy een zwaarwegend belang?
Als jij het anders schending van je privacy vindt wel ja.
Vraag is alleen wat de NS daar verder mee van doen heeft..

[ Voor 11% gewijzigd door Wombat13 op 31-12-2012 13:26 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:44

Fiber

Beaches are for storming.

Wombat13 schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:14:
[...] los van het feit dat het maandtrajectabonnement nog steeds niet op je chipkaart kan...
Zou dat niet gaan veranderen in 2013...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:18
Fiber schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:44:
[...]

Zou dat niet gaan veranderen in 2013...? O-)
Zou zomaar kunnen.. heb er niet echt veel over kunnen vinden eigenlijk.. NS zelf is er in ieder geval niet duidelijk in.. En gezien het gedoe rond de hele chipkaart in de afgelopen jaren.. ;)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:13
Paul schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 01:32:
[...]
Je kunt je daarbij afvragen in hoeverre dat de NS aan te rekenen is natuurlijk :P Je weet van te voren dat wanneer je de zoveelste anonieme kaart uit de muur trekt dat je het restant daarvan niet makkelijk terug krijgt; blijkbaar waren er op dat moment zwaarwegende belangen om dat verlies te nemen ...
Waarom zou ik dat de NS aan willen rekenen? Topic is OV Chipkaart, niet NS OV Chipkaart. Is in mijn geval overigens niet eens een geval van anonieme kaarten trekken, maar meer van het ooit begonnen zijn met een saldo op een jaartrajectkaart (die elk jaar verloopt), waardoor je er na verloop van tijd een paar hebt. Voeg daar nog een anonieme kaart aan toe ivm buitenlands bezoek met een restsaldo, en voila.

Ik ben er nog steeds niet overtuigd *waarom* ik dat verlies zou moeten nemen? Of hoe ik dat 'zou moeten weten' (los van ervaring)?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33
ijdod schreef op maandag 31 december 2012 @ 14:30:
Waarom zou ik dat de NS aan willen rekenen? Topic is OV Chipkaart, niet NS OV Chipkaart.
Oh god ja, was even vergeten op welke site ik zat. Sorry. Vervang NS door Trans Link Systems...
ooit begonnen zijn met een saldo op een jaartrajectkaart (die elk jaar verloopt)
En de nieuwe trajectkaart kan niet als product op de oude kaart erbij :? Apart... Goed, na het eerste jaar weet je dus dat je geen 'reizen op saldo' bij je jaartrajectkaart moet zetten :P
Voeg daar nog een anonieme kaart aan toe ivm buitenlands bezoek met een restsaldo
Die kun je gewoon blijven gebruiken?
Ik ben er nog steeds niet overtuigd *waarom* ik dat verlies zou moeten nemen?
Dat hoeft helemaal niet, die kaarten zijn bedoeld om te _blijven_ gebruiken. Ze zijn juist van de throw-away papiertjes af... Dat 'verlies' kun je ook opvatten als het betalen voor de dienst die je ontvangt (namelijk: het overschrijven van je saldo). Alternatief is je trein (bus/tram/metro/whatever)kaartje duurder maken om andere dingen 'gratis' te kunnen doen.
Of hoe ik dat 'zou moeten weten' (los van ervaring)?
Tja, dat weet ik eerlijk gezegd ook niet :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:43
Het komt juist vaak voor dat reizigers saldo op hun OV-chipkaart met trajectabonnement laden. Dat kunnen ze dan namelijk gebruiken voor tram, bus en metro. Omdat de geldigheid en het traject nog op de kaart zelf gedrukt staan, krijg je elk jaar een nieuwe toegestuurd.

Zoals ik al eerder zei, bij het loket op Utrecht Centraal kon ik kosteloos saldo laten overzetten van de ene kaart op een nieuwe kaart. Je zou eventueel ook je kaart kunnen beëindigen.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een kennis van mij zag in het transactieoverzicht van zijn OV-chipkaart (op de NS automaat) naast het in- en uitchecken ook een 'controle' staan, een minuut (of een paar seconde) eerder dan een check-uit, en het vond plaats bij Arriva.

Iemand enig idee wat dit inhoudt? Wordt er nu op de kaart ook al controle-rondes van het personeel bijgehouden of was dit iets anders?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Gomez12
AW_Bos schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:11:
Iemand enig idee wat dit inhoudt? Wordt er nu op de kaart ook al controle-rondes van het personeel bijgehouden of was dit iets anders?
Geen onderbouwd idee wat het inhoudt, maar theoretisch zou ik het eerder zien als een real-live controle (dus via het backend) en ja dat zal vast wel bijgehouden worden (real-time controle is duur, dus die wil je niet 5x op een dag op 1 kaart hebben)

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:11
ijdod schreef op maandag 31 december 2012 @ 14:30:
[...]

Waarom zou ik dat de NS aan willen rekenen? Topic is OV Chipkaart, niet NS OV Chipkaart. Is in mijn geval overigens niet eens een geval van anonieme kaarten trekken, maar meer van het ooit begonnen zijn met een saldo op een jaartrajectkaart (die elk jaar verloopt), waardoor je er na verloop van tijd een paar hebt. Voeg daar nog een anonieme kaart aan toe ivm buitenlands bezoek met een restsaldo, en voila.

Ik ben er nog steeds niet overtuigd *waarom* ik dat verlies zou moeten nemen? Of hoe ik dat 'zou moeten weten' (los van ervaring)?
Ik heb ook een jaartrajectkaart via mijn werkgever en in de brief die ik elk jaar bij de kaart krijg wordt gewaarschuwd om geen saldo op deze kaart te zetten ivm jouw probleem. Vandaar dat ik gewoon een anonieme kaart heb gekocht voor de enkele keer dat ik met de bus of metro reis.

PV Output

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-10 10:33
Wellicht dat iemand het hier weet; sinds 9 december rijdt Arriva de trein trajecten in de Achterhoek (overgenomen van Syntus). Nu heb ik daar sindsdien 2 keer mee retour gereisd, beide trajecten en beide keren 's avonds. Nu waren alle 4 de ritprijzen gratis. Ik kan me zo'n actie wel voorstellen, dat was 2 jaar geleden ook zo met de bussen, ook het restje van het jaar gratis reizen. Maar ik zie/zag dit nergens gecommuniceerd staan voor nu in de trein, of ergens gepromoot worden. Destijds wel met de bussen. Iemand bekend met deze actie?

pepernooot

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Treinbrand bij Abcoude in trein Utrecht-Schiphol. Passagiers geevacueerd. 1 Passagier vroeg zich op Twiiter af waar hij nu uit moet checken. |:(

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:13
Quincy5 schreef op maandag 31 december 2012 @ 19:34:
[...]

Ik heb ook een jaartrajectkaart via mijn werkgever en in de brief die ik elk jaar bij de kaart krijg wordt gewaarschuwd om geen saldo op deze kaart te zetten ivm jouw probleem. Vandaar dat ik gewoon een anonieme kaart heb gekocht voor de enkele keer dat ik met de bus of metro reis.
De mijne is ook van mijn werkgever. Er zit wel een brief bij (van de NS), maar die gaat volgens mij vooral over de voordelen van het gebruik van de OV-chipkaart die er op zit. Overigens is deze OV-chipkaart sowieso beperkt omdat niet alle functionaliteit kan worden gebruikt.

Voor de goede orde: het is tientjeswerk, maar ik vind het een principe kwestie. Maar goed, ik vind wel meer principiële dingen mankeren aan de OV-chipkaart, zoals de aanname dat ik zwart zal rijden...

Overigens is ook een chipkaart niet oneindig geldig; de verval datum is uit te lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door ijdod op 02-01-2013 17:22 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Louise525 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:35:
Treinbrand bij Abcoude in trein Utrecht-Schiphol. Passagiers geevacueerd. 1 Passagier vroeg zich op Twiiter af waar hij nu uit moet checken. |:(
Ik neem aan dat de reizigers gewoon afgeleverd worden op het station van bestemming, en niet in het weiland achtergelaten worden 8)7

Bevestigt weer mijn mening over Twitter-users... :+ :P

Rail Away!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat zou ik mij waarschijnlijk ook (even) afvragen :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-10 19:26
Mad Marty schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:52:
[...]
Ik neem aan dat de reizigers gewoon afgeleverd worden op het station van bestemming, en niet in het weiland achtergelaten worden 8)7

Bevestigt weer mijn mening over Twitter-users... :+ :P
Blijkbaar niet dus, Centraal lijkt me niet het normale station (Zuid en Bijlmer Arena wel). Gaat je dan toch een ander reistarief opleveren, of zelfs mogelijk een boete als je weer verder reist tegen de richting in....

[quote]Alle reizigers hebben met hulp van het NS-personeel de trein veilig kunnen verlaten. Ze zijn opgehaald met bussen en vervoerd naar Schiphol en station Amsterdam Centraal.[/quote]

• Maasluip
  • Laatst online: 14:24

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Alleen moet je in de perfecte OV-Chipkaart wereld eerst door de incheckpoortjes voordat je kunt uitchecken. En omdat je al ingecheckt hebt kun je niet door die poortjes.

Signatures zijn voor boomers.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 23:04
Maasluip schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 08:38:
Alleen moet je in de perfecte OV-Chipkaart wereld eerst door de incheckpoortjes voordat je kunt uitchecken. En omdat je al ingecheckt hebt kun je niet door die poortjes.
Alsof je zonder chipkaart niet door die poortjes komt :P

TheS4ndm4n#1919

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 17:49

Jeoh

blaat

RocketKoen schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 08:42:
[...]

Alsof je zonder chipkaart niet door die poortjes komt :P
Daarom neem ik altijd een hengel mee als ik op reis ga.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Daar hebben ze toch die groene knop voor?

• Louise525
Maasluip schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 08:38:
In Utrecht e.o. heb je bij de NS geen incheckpoortjes, maar palen waarbij je zowel in als uit kunt checken.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

• AW_Bos

AW_Bos

Ik dacht altijd dat de NS dan mobiele in/uitcheckzuilen op de plaats van het incident zou zetten :+

/sarcasm

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-11 22:38

Nikeo

Jawelles

Op 28 december heb ik mijn studenten reisproduct moeten stopzetten wegens dat ik langstudeerder ben. Ik wou vandaag die langstudeerbonus aanvragen (jaar lang gratis dalabonnement) maar ik kreeg de melding 'ongeldig of reeds verbruikt kaartnummer'. Daar hebben wel meer mensen last van terwijl ik de chipkaart verder gewoon gebruik, ook in combinatie met de gekoppelde account op ns.nl.

Je moet dan 'gewoon' even bellen met 0900-2021163. Het gesprek duurde nog geen 4 minuten en ze gaan nu een of ander proces in werking stellen waarbij mijn kaart opnieuw 'vrijgegeven' wordt. Dat kan wel 5 werkdagen duren. Zúcht. Blij dat ik in Nederland woon maar soms ook niet

• Maardiweb
  • Laatst online: 09:55
Nikeo schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:56:
Ik wou vandaag die langstudeerbonus aanvragen (jaar lang gratis dalabonnement)
[mierenneukmodus]
Ik neem aan dat je dal voordeel bedoelt toch?
[/mierenneukmodus]

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Joehoe.. Translink. Zorg eens dat die website van jullie werkt, ik wil mijn wachtwoord wijzigen!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/24217842/faalOV.png

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
kjast schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:32:
Joehoe.. Translink. Zorg eens dat die website van jullie werkt, ik wil mijn wachtwoord wijzigen!

[afbeelding]
http://site.staging.ov-chipkaart.nl/ klinkt niet alsof het publiek bereikbaar hoort te zijn. Werkt het als je site.staging in www verandert?

• Alex)
  • Laatst online: 30-10 15:32
De Staging-omgeving hoort niet publiek toegankelijk te zijn. Hoe ben je op die site terechtgekomen?

We are shaping the future

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Alex) schreef op maandag 07 januari 2013 @ 07:44:
De Staging-omgeving hoort niet publiek toegankelijk te zijn. Hoe ben je op die site terechtgekomen?
Inloggen -> Personlijke gegevens -> Verander wachtwoord. Zo makkelijk is het.
Ik had al door dat dit niet heel handig is, security technisch gezien. Ik wacht nog op antwoord van de servicedesk....

[ Voor 7% gewijzigd door kjast op 07-01-2013 09:51 ]

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10 18:02
iemand ervaring hoe lang het (doorsnee) duurt om een versleten OV-chipkaart om te wisselen voor een nieuwe? Tgv dagelijks intensief gebruik is er een scheur ontstaan die het scannen soms bemoeilijkt.
En als het bij wijze van een week is, dan valt eea te overbruggen....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen idee, maar geef 'm als gestolen op, dan heb je sneller een vervanger :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-11 14:29
NielsTn schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:56:
iemand ervaring hoe lang het (doorsnee) duurt om een versleten OV-chipkaart om te wisselen voor een nieuwe? Tgv dagelijks intensief gebruik is er een scheur ontstaan die het scannen soms bemoeilijkt.
En als het bij wijze van een week is, dan valt eea te overbruggen....
Bij mij duurde het toen die van mij kapot ging, een week of twee. Was een duur grapje.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Heb de anonieme kaarten van m'n schoolgaande jeugd toegevoegd op Mijn OVChip (niet meer zo anoniem dus) om saldo in de gaten te kunnen houden.
Zie nu iets vreemds (heb even terug zitten zoeken in dit topic, maar kan zo gauw niets soortgelijks vinden).

Zelfde traject met de Metro heen is goedkoper dan terug :? met de bus kan ik me zoiets voorstellen, 1-richtings verkeer straten enzo, maar de Metro ?
Of lees ik iets verkeerd ?

11:50 - 12:09 van Kralingse Zoom naar Marconiplein : € 1,02

16:12 - 16:28 van Marconiplein naar Kralingse Zoom : € 1,88

10-01-2013 Check-uit 16:28 Kralingse Zoom bij RET
Check-in Marconiplein bij RET
Ritprijs € 1,88 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,12)
10-01-2013 Check-in 16:12 Marconiplein bij RET

10-01-2013 Check-uit 12:09 Marconiplein bij RET
Check-in Kralingse Zoom bij RET
Ritprijs € 1,02 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,98)
10-01-2013 Check-in 11:50 Kralingse Zoom bij RET

overigens zie ik de busreis die er 's ochtends voor en 's middags achter zit, helemaal niet terug in het overzicht ... weinig zinvol als je dat gebruikt voor een declaratieoverzicht.

• Maardiweb
Goner schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:56:
Heb de anonieme kaarten van m'n schoolgaande jeugd toegevoegd op Mijn OVChip (niet meer zo anoniem dus) om saldo in de gaten te kunnen houden.
Zie nu iets vreemds (heb even terug zitten zoeken in dit topic, maar kan zo gauw niets soortgelijks vinden).

Zelfde traject met de Metro heen is goedkoper dan terug :? met de bus kan ik me zoiets voorstellen, 1-richtings verkeer straten enzo, maar de Metro ?
Of lees ik iets verkeerd ?

11:50 - 12:09 van Kralingse Zoom naar Marconiplein : € 1,02

16:12 - 16:28 van Marconiplein naar Kralingse Zoom : € 1,88

10-01-2013 Check-uit 16:28 Kralingse Zoom bij RET
Check-in Marconiplein bij RET
Ritprijs € 1,88 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,12)
10-01-2013 Check-in 16:12 Marconiplein bij RET

10-01-2013 Check-uit 12:09 Marconiplein bij RET
Check-in Kralingse Zoom bij RET
Ritprijs € 1,02 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,98)
10-01-2013 Check-in 11:50 Kralingse Zoom bij RET

overigens zie ik de busreis die er 's ochtends voor en 's middags achter zit, helemaal niet terug in het overzicht ... weinig zinvol als je dat gebruikt voor een declaratieoverzicht.
Ook al zie je die busreis niet, dat is waarschijnlijk wel het antwoord op je vraag. Bij de rit 's morgens is er denk ik geen instapbasistarief berekend omdat je overstapt vanuit de bus ;)

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Maardiweb schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:09:
[...]
Ook al zie je die busreis niet, dat is waarschijnlijk wel het antwoord op je vraag. Bij de rit 's morgens is er denk ik geen instapbasistarief berekend omdat je overstapt vanuit de bus ;)
Ja, maar terug wordt er ook overgestapt op de bus ...

Vreemd genoeg zit die busrit er af en toe wel bij :

09-01-2013 Kralingse Zoom 17:39 IJsselmondshoofd 0,65 Reis
09-01-2013 Marconiplein 17:04 Kralingse Zoom 1,88 Reis
09-01-2013 Kralingse Zoom 08:10 Marconiplein 1,02 Reis

meestal ontbreekt de bus totaal, maar in dit geval is zowaar de rit 's middags geregistreerd ... maar wat moet je hiermee voor bijv. een declaratieoverzicht als de helft ontbreekt ??

• Maardiweb
Ja natuurlijk.. Dan betaal je smiddags het basistarief namelijk in de metro (vandaar dat de metro smiddags duurder is) en heb je 'korting' op de busrit. Wel vaag inderdaad dat niet alle ritten er tussen staan, dat zou wel moeten

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Sta ik bij de bushalte te wachten.. Zie ik de tram aankomen. Mooi, dan pak ik die wel. Ik richting het perron, kaart langs de paal. Geweigerd. Nog een keer. er langs, "Goeie reis".

Tram weer uit, langs de paal. Gewegeird. Nog een keer langs die paal "Overstap ok" 8)7 Nog een keer langs die paal: "Ritprijs: €0,00".

Vage shit. Morgen maar eens kijken wat er in m'n transacties staan, dit was wel heel appart.

Ey!! Macarena \o/

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Foutmeldingen van die paaltjes/apparaten moet je met een korreltje zout nemen. Het is mij & mams al een paar keer overkomen dat er ondanks een foutmelding toch in/uit gechecked werd....

Oscar Wilde

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Inmiddels maar even gechecked wat er in het transactieoverzicht staat.. Behalve de onnodige check-ins en uits door de paaltjes op de perrons van de tram hier, kloppen de bedragen wel.

Al staat de laatste transactie een check-out, een check-in en weer een check-out. Appart..

Ey!! Macarena \o/

• Louise525
Ik ken iemand die niet goed overweg kan met de ov-chipkaart en daarom weleens vergeet in-of uit te checken. Nu is ze pasgeleden met de trein gereisd en is vergeten in te checken en checkte daardoor in bij het uitchecken. Meer dan 6 uur laten dacht ze in te checken maar checkte ze juist uit.

Het ging om het traject Utrecht CS - Soest-Zuid
Heenreis: vergeten in te checken op Utrecht CS, bij aankomst Soest-Zuid ingecheckt (E 10).
Terugreis meer dan 6 uur later: uitgecheckt in Soest-Zuid (E 0,52) en naar Utrecht CS gereisd.
Utrecht CS: ingecheckt en een paar minuten later uitgecheckt in Utrecht (kosten: 0,00).
Afgeschreven: Euro 10,52 (ipv 2 x 2,30 met kortingskaart).

Is er bij de NS nog een andere manier om het teveel betaalde terug te krijgen, anders dan door hun betaalde nummer ( 0,10 ct per minuut) te bellen? Het zou in principe moeten kunnen binnen een persoonlijke NS-account, maar daar kan ik alleen geld terugvragen voor vertraging. In haar reis staat namelijk alleen maar 2x NS-station Soest-Zuid. Alleen omdat er meer dan 6 uur tussen zat, moet je het instaptarief van E 10 afrekenen. Weet iemand waarom er dan ook nog dat kleine bedragje van 0,52 ct aan kosten bijkomt?

Ze heeft geen kaartcontrole gehad, want dan had ze dikke kans op een boete voor zwartrijden gehad, terwijl er helemaal geen opzet in het spel was, integendeel. Geen idee wat dat kost tegenwoordig. ;)

Ik ben zelf nog steeds blij met de OV-chipkaart maar ik merk wel dat het voor sommige mensen echt te moeilijk is. :/

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Louise525 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 01:33:

Ik ben zelf nog steeds blij met de OV-chipkaart maar ik merk wel dat het voor sommige mensen echt te moeilijk is. :/
Ik ken helaas ook mensen voor wie het "gewone" trein kaartje ook te moeilijk is, en voor wie de strippen kaart te moeilijk was, en voor wie fietsen te moeilijk is, en voor wie auto rijden te moeilijk, en voor wie emailen te moeilijk is, en voor wie ...

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 16:03
Louise525 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 01:33:
Is er bij de NS nog een andere manier om het teveel betaalde terug te krijgen, anders dan door hun betaalde nummer ( 0,10 ct per minuut) te bellen? Het zou in principe moeten kunnen binnen een persoonlijke NS-account, maar daar kan ik alleen geld terugvragen voor vertraging. In haar reis staat namelijk alleen maar 2x NS-station Soest-Zuid. Alleen omdat er meer dan 6 uur tussen zat, moet je het instaptarief van E 10 afrekenen. Weet iemand waarom er dan ook nog dat kleine bedragje van 0,52 ct aan kosten bijkomt?
Bij het persoonlijke NS account zou het toch mogeljik moeten zijn. In de reishistorie zie waar je bent vergeten in/uit te checken en zit er als het goed is een knop bij om het teveel betaalde terug te vragen.

_██_
(ಠ_ృ)

• Louise525
Atomsk schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 22:15:
[...]

Bij het persoonlijke NS account zou het toch mogeljik moeten zijn. In de reishistorie zie waar je bent vergeten in/uit te checken en zit er als het goed is een knop bij om het teveel betaalde terug te vragen.
De door jou genoemde knop zit er idd bij, maar het gaat om 1x inchecken en 7 uur later uitchecken op hetzelfde station; waarschijnlijk kun je daarom alleen een claim voor vertraging indienen.
Op het station van aankomst heeft ze vervolgens uitgecheckt en daarna nog een keer ingecheckt en uitgecheckt, zodat voor de terugreis het instaptarief weer is teruggezet op de ov-chipkaart.
De betrokkene heeft mij vanmiddag opgebeld en laat de zaak vallen omdat ik 'm niet online op kan lossen voor haar. Als je erover gaat bellen kost het 0,10 ct per minuut en als je je geld dan niet terugkrijgt, heb je alleen extra kosten gemaakt. Ik heb wel geprobeerd ervoor te zorgen dat ze beter oplet en op het schermpje kijkt bij het in- en uitchecken.

Op zich wel grappig dat iemand in totaal E 10,52 betaalt voor een reis die vv normaal gesproken E 4,60 kost en toch per ongeluk 2x zwart heeft gereden. ;)

Zelf vergeet ik nooit in- en uit te checken, dus ik kan het niet met mijn eigen reishistorie vergelijken qua mogelijkheden.

• Louise525
flowerp schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:17:
[...]

Ik ken helaas ook mensen voor wie het "gewone" trein kaartje ook te moeilijk is, en voor wie de strippen kaart te moeilijk was, en voor wie fietsen te moeilijk is, en voor wie auto rijden te moeilijk, en voor wie emailen te moeilijk is, en voor wie ...
Ja, dat ken ik, al snap ik niet hoe dat mogelijk is! Godzijdank kan ik dat zelf allemaal wel! *O*

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Eind maart eind aan dubbel opstaptarief
DEN HAAG - Reizigers hoeven vanaf eind maart niet meer met papieren treinkaartjes te reizen als ze tijdens hun trip overstappen van de ene treinvervoerder naar de andere.

Gebruikers van een ov-chipkaart zullen dan geen dubbel opstaptarief meer hoeven te betalen. Dat schrijft staatssecretaris Wilma Mansveld (Openbaar vervoer) dinsdag aan de Tweede Kamer

Wie incheckt met de ov-chipkaart betaalt in de trein een opstaptarief van 0,83 euro. Bij een overstap naar een andere vervoerder werd dat tarief tot nog toe nogmaals aan de reiziger berekend. Daardoor moesten reizigers meer betalen dan wanneer ze een papieren treinkaartje gebruikten.

Veel reizigers baalden van het dubbele tarief en bleven daarom papieren tickets kopen. Nu het dubbel opstaptarief er niet meer is, hoeft dat niet meer.

Kosten
De oplossing die Mansveld met de vervoerders heeft gevonden kost haar in 2013 ongeveer 1,2 miljoen euro. Die betaalt ze omdat de vervoerders door het opheffen van het dubbelopstaptariefminder inkomsten hebben. De jaren erna moeten de vervoerders de compensatie zelf gaan regelen.

Uiteindelijk wil de NS helemaal af van het papieren treinkaartje. Daar zitten een aantal haken en ogen aan, zoals bij het dubbel opstaptarief, waar oplossingen voor worden gezocht. Zo komt er een 'papieren chipkaartje' voor mensen die maar heel af en toe met de trein reizen zoals toeristen. Ook problemen voor reizigers met een kortingsabonnement zijn opgelost, liet Mansveld weten.

Verder laat de staatssecretaris nog onderzoeken of het mogelijk is om maar één keer in en uit te hoeven checken als gebruik wordt gemaakt van meerdere spoorvervoerders. Daar komt naar verwachting in maart advies over.
It's about damn time....

Oscar Wilde

• Louise525
O.k., voor de treinreizigers is dit fijn. Maar waarom moet je nog wel 2x instaptarief betalen als je na de bus een trein neemt of vv. Het heet toch ov-chipkaart? :?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zoals ik het begrijp was het probleem hier vooral dat de regionale vervoerders als onderdeel van het 'gewone' OV werden behandeld (daar komt die 89ct vandaan) en heb je dat dus juist niet in dat geval. Maar NS hanteert een ander tariefsysteem en daar betaal je dus ook geen vast opstaptarief. (Dwz, zulks zit in hun tarifeersysteem ingebouwd; de kilometers die je aflegt worden duurder naarmate het er minder zijn zegmaar.)

Maar dat maakt(e) wel dat van NS -> regionale trein niet als overstap werd gezien en je dus dat opstaptarief moest betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 13-02-2013 01:16 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hoowgii
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-11 14:13
Als reactie op een paar vragen hierboven, inzake een kapotte OV-kaart. In mijn geval met vrij reizen (student).
Dinsdag 5 februari m'n kaartje opgestuurd (kopie van gemaakt van de brief waar m'n kaartje op geplakt zit + printje van m'n duo account, de pagina waar op staat dat ik ov week heb. Hier mee gereisd).
Maandag (4-2), vrijdag, zaterdag (met kaartje 40% korting) en maandag gereisd. 3x wel gecontroleerd, 2 vonden het fantastisch dat ik dit zo had gedaan, 1 was iets sceptisch maar ging morrend naar de volgende die iets niet goed had ;). Dinsdag 12-2 al een nieuwe kaart. Had ik niet verwacht. 2 jaar geleden duurde dit 3 weken, toen was ik wel zo stom om kaartjes te kopen zonder korting.
Bij declaratie werden ze afgewezen. Bij navraag kreeg ik als antwoord "ja je kan ook kaartjes van iemand anders hebben ingeleverd -_-".
Deze fout nu niet gemaakt en ging gelukkig goed :D.

Helaas wel € 11,- van m'n rekening afgeschreven :(.
Had nog zo'n oude studentenovchipkaart, die allang overleden moest zijn. Nu een gele kaart :^

Verwijderd

Dat systeem van OV Chipkaart werkt soms in voordeel van de reiziger, als je uit checkt voor dat de bus bij de halte is, maar al weg gereden is bij de vorige halte dan pakt hij dus de vorige halte als uitcheck en bespaar je dus een beetje op het al dure OV.

Overigens snap ik niet waarom de veolia geen ster abonnementen op een ov chipkaart kan zetten, nee ik moet die OV Chipkaart hebben, maar een ster abonnement moet ik halen bij een Veolia shop welke al om 17:00 dicht is en ik daar dus niet op tijd kan komen en ik dus een ster abonnement online moet gaan kopen, maar dan rekening moet houden met 7 dagen werktijd.

Handig die OV Chip kaart, maar met abonnementen is maar omslachtig

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-11 19:45
Nou dat gaat leuk worden met je 40% kortingskaart en samenreizen.
Stel je reist van A naar B met de NS en naar C met Arriva. Jij (1) hebt een kortingskaart, je medereiziger (2) wil graag samenreiskorting.

bij A moet (2) eerst samenreiskorting toevoegen op de automaat:
- (1) houdt de kaart voor de automaat, handelingen, (2) kaart erbij.
- Inchecken A
- Uitchecken B
- Samenreiskorting opnieuw op je kaart zetten (die vervalt bij utchecken) bij B
- Inchecken B
- Uitchecken C

Terugreis:
- Samenreiskorting opnieuw op je kaart zetten
- Inchecken C
- Uitchecken B
- Samenreiskorting opnieuw op je kaart zetten
- Inchecken B
- Uitchecken A

Goh, wat waren die 2 losse kaartjes toch makkelijk vroeger.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:55
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:09:
Dat systeem van OV Chipkaart werkt soms in voordeel van de reiziger, als je uit checkt voor dat de bus bij de halte is, maar al weg gereden is bij de vorige halte dan pakt hij dus de vorige halte als uitcheck en bespaar je dus een beetje op het al dure OV.

Overigens snap ik niet waarom de veolia geen ster abonnementen op een ov chipkaart kan zetten, nee ik moet die OV Chipkaart hebben, maar een ster abonnement moet ik halen bij een Veolia shop welke al om 17:00 dicht is en ik daar dus niet op tijd kan komen en ik dus een ster abonnement online moet gaan kopen, maar dan rekening moet houden met 7 dagen werktijd.

Handig die OV Chip kaart, maar met abonnementen is maar omslachtig
Ligt maar net aan de vervoerder, bij Qbuzz bijvoorbeeld en volgens mij bij Connexxion (iig die gele-uitcheckpaaltjes met een lcd-schermpje) springt hij direct al naar de volgende halte bij het wegrijden ;)

Vooral die met het lcd-schermpje kan je het goed zien, zodra hij begint te rijden zie je de haltenaam van de eerstvolgende halte in beeld.. dus je checkt wel bij de juiste halte uit ;)
Hoowgii schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:22:
kopie van gemaakt van de brief waar m'n kaartje op geplakt zit + printje van m'n duo account, de pagina waar op staat dat ik ov week heb. Hier mee gereisd).

Helaas wel € 11,- van m'n rekening afgeschreven :(.
Had nog zo'n oude studentenovchipkaart, die allang overleden moest zijn. Nu een gele kaart :^
Geniaal! Werd dat geaccepteerd?

Ik moest mijn kaart ook opsturen omdat hij niet werkte, maar declareren ho maar ;) Ze declareren alleen als het langer duurt dan 2 weken. Maar ja, die van mij kwam precies binnen twee weken ;)
Gelukkig wist ik dat er niet gedeclareerd wordt dus ik heb mijn kaart opgestuurd net na de tentamenweek (weinig les) en ik kon meerijden met iemand.. heeft me totaal 25 euro gekost (maar).

Gelukkig kreeg ik nog wel die wit-blauwe.. vind die gele zo lelijk en alle scholieren hebben een gele.. aan de wit-blauwe kan je tenminste nog zien dat ik een echte student ben :+

[ Voor 29% gewijzigd door maarud op 18-02-2013 20:29 ]

• S401
Fijn had vorige week maandag formulier aangevraagd voor terug vragen van geld vanwege vertraging (meer als twee en half uur), maar die formulieren zijn nog steeds niet binnen, terwijl je die binnen vier werkdagen moet ontvangen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vind het echt een waardeloos systeem. Ik was voor de eerste keer na jaren gaan reizen dus ik bij het perron kaartje gekocht voor 1 uur gvb. Dus ik het paaltje gepakt welke er naast stond en ingecheckt (ja voor mijn gevoel dan en er kwam ook keurig 1 uur GVB op te staan) dus in orde zou je zeggen. Ga ik uit de metro, kom ik niet door de poortjes. Ja hoor, ik was niet ingecheckt want ik had die kaart naast de automaat bij het dichtbijzijnde paaltje gehouden. Dat was de saldopaal en niet de incheck. Wat een systeem en ook zo logisch om het er naast te zetten, gemak dient immers de mens toch? Niet erop zetten dat het je saldopaal is nee, dat zou te mooi zijn. En die man van GVB nog even zeggen, ja je hebt zwart gereden en toen zei die nou voor deze keer dan. Ja daar kom je dan lekker mee, dat weet je ook dat je zwart rijdt als je in die metro zit.

Als ik vroeger afstempelde wist ik dat ik afstempelde, als een kaartje kocht plaatste in die gleuf en ik stempelde en reed netjes zoals moest. Simpel toch? Nou dit systeem slaat voor mij die plank compleet mis. Echt meer dan waardeloos dit systeem.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Rukapul
  • Nu online
Het is ook een zuigend systeem wat alleen voor insiders is te gebruiken.

Ik reis een- of tweemaal per jaar met m'n overgenomen anonieme OV-chipkaart. Staat er nog geld op om te reizen? Ik zou het niet weten voor ik best-effort ben ingestapt in de bus. Moet ik bij overstappen in de bus uitchecken en weer inchecken? Na afloop van de vage ervaring afgelopen week waar ik waarschijnlijk enerzijds zwaar genaaid ben en anderzijds formeel waarschijnlijk zwart heb gereden en vervolgens als bonus nog een keer opstarttarief heb gelapt, waarschijnlijk wel. Weet ik wat e.e.a. me kost? Nope, geen flauw idee. Staat een oplaadterminal waar ik hem nodig heb? Nee, want ze staan niet in de bus. Zijn de meldingen op de terminals informatief? Nope. Weet je wat het gedrag van zo'n swipepaal is als je hem swipet? Nee. En als je hem nogmaals swipet? Nee, maar het lijkt alsof je armer (in plaats van wijzer) wordt. Word ik gemiddeld genomen genaaid in het gebruik omdat je tig zaken moet weten voor iets simpels als met de bus reizen? Yep.

Een kutsysteem voor onrendabelen is het.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 18-02-2013 21:37 ]

Verwijderd

Enige alternatief om niet de ov chip kaart te gebruiken zijn de papieren ster abonnementen of de dag kaartjes zoals sommige busmaatschappijen die hebben.

Maar ik moet iedere dag gedwongen met de bus, ik zou liever het hele stuk met de fiets doen maar het is te ver en in winter ook erg koud.

Dus als ik niet binnenkort een werkplek op fiets afstand heb dan kan ik beter maar een sterren abonnement nemen, want dat is goedkoper dan de ov chipkaart, maja in Guangzhou heb ik ook een kaart voor de subway, maar daar ben je het niet verplicht, hier in NL wel bijna of je moet dure bus kaartjes kopen.

• Rukapul
  • Nu online
Net toch even online gekeken hoe dat nou zit met in- en uitcheckken met overstappen. Niet dat ik er wat aan heb als ik over een half jaar weer eens OV gebruik maar toch.

Als eenvoudige incidentele OV-gebruiker moet je dus een matrix van 5x5 (staat online) uit je hoofd leren om te kunnen overstappen in het OV zonder teveel te betalen danwel zwart te reizen 8)7 Tevens wordt verwacht dat je het minimum saldo voor elk van de vervoerstypen weet evenals het actuele saldo op de chipkaart (waarbij bij overstappen ook nog even gerekend moet worden of het bij de laatste overstap nog goed gaat, wat dus weer vereist dat je de reistarieven vooraf uit je hoofd kent).

Ze zouden de mensen achter de OV-chipkaart moeten verplichten alle reacties in dit topic tot op heden (7154) uit het hoofd te leren.

[ Voor 43% gewijzigd door Rukapul op 18-02-2013 23:29 ]

• Louise525
Rukapul schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:18:
Net toch even online gekeken hoe dat nou zit met in- en uitcheckken met overstappen. Niet dat ik er wat aan heb als ik over een half jaar weer eens OV gebruik maar toch.

Als eenvoudige incidentele OV-gebruiker moet je dus een matrix van 5x5 (staat online) uit je hoofd leren om te kunnen overstappen in het OV zonder teveel te betalen danwel zwart te reizen 8)7 Tevens wordt verwacht dat je het minimum saldo voor elk van de vervoerstypen weet evenals het actuele saldo op de chipkaart (waarbij bij overstappen ook nog even gerekend moet worden of het bij de laatste overstap nog goed gaat, wat dus weer vereist dat je de reistarieven vooraf uit je hoofd kent).

Ze zouden de mensen achter de OV-chipkaart moeten verplichten alle reacties in dit topic tot op heden (7154) uit het hoofd te leren.
Als je maar een paar keer per jaar met het ov reist, snap ik dat het lastig is om met de ov-chipkaart om te gaan. Het systeem is idd niet voor de incidentele reiziger opgezet.
Voor de frequente reiziger is die ov-kaart doorgaans een zegen, zeker als je het goed voor jezelf organiseert. Ik heb een persoonlijke ov-chipkaart met automatisch opladen, dus altijd voldoende reistegoed. Bij in- en uitchecken kijk ik altijd even op het schermpje of het goed is gegaan.Ik heb een OV-chipkaart account en een MijnNS-account waarin ik alles na kan kijken indien nodig. :)

Nooit meer in de rij hoeven te staan voor een kaartautomaat en daardoor de trein missen. Nooit meer een kaartje afstempelen en er daarna achter komen dat de trein niet rijdt of sterk vertraagd is en ik toch beter de bus kan nemen; ff uitchecken bij de NS en klaar. Je kunt veel gemakkelijker dan vroeger op het allerlaatste moment beslissen hoe je wilt reizen omdat je alleen nog enkele reizen betaalt. :*)

Zeker voor tweakers moet de ov-chipkaart goed te handelen zijn. Idd moet je weten hoe het systeem werkt. Dat leer je een keer en dat moet voldoende zijn. :Y

Ik stond destijds al klaar met mijn ov-chipkaart toen er hier nog niet eens incheckpalen op het station stonden, zoveel zin had ik erin! *O*

Verwijderd

Ik heb juist automatische laden uit, want ik wil zelf controle over hoeveel geld erop komt, want het eraf halen gaat niet zonder extra kosten.

Dus als ik meer tegoed nodig heb dan laad ik het gewoon even op, kost maar 5 minuten als ik er toch langs loop.

Overigens kan ik met minder dan € 4 ook gewoon inchecken in de bus.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Louise525 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 03:50:
[...]

Nooit meer in de rij hoeven te staan voor een kaartautomaat en daardoor de trein missen. Nooit meer een kaartje afstempelen en er daarna achter komen dat de trein niet rijdt of sterk vertraagd is en ik toch beter de bus kan nemen; ff uitchecken bij de NS en klaar. Je kunt veel gemakkelijker dan vroeger op het allerlaatste moment beslissen hoe je wilt reizen omdat je alleen nog enkele reizen betaalt. :*)
ik neem aan dat je dan ook nooit reizen met meerdere treinvervoerders maakt? Want het effect van de OV-chipkaart is dat alle treinreizen die je met meerdere vervoerders maakt een stuk duurder zijn. Tot wel 40%.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kan iemand mij de logica vertellen van dat er online maar 3 randstadrail abonnementen te koop zijn (toevallig de duurste varianten) terwijl er 8 beschikbaar zijn? De duurste kan ik online kopen maar voor de goedkopere varianten (Den Haag centrum - Den Haag Zuidwest) moet ik naar een CCV automaat doe? Is dit iets technisch of wil men dat men maar puur uit gemak de duurdere abonnementen koopt (zone abonnement)?

Een van de weinige voordelen van de ov-chipkaart is dat je thuis een product kunt kopen en onderweg op je route je product op de kaart kan zetten. Werkt ideaal maar nu is dit voor mijn abonnement niet mogelijk. Ze verzinnen telkens iets om de consument te naaien / moeilijker te maken / pushen naar de duurste variant.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Louise525 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 03:50:
[...]

Als je maar een paar keer per jaar met het ov reist, snap ik dat het lastig is om met de ov-chipkaart om te gaan. Het systeem is idd niet voor de incidentele reiziger opgezet.
Voor de frequente reiziger is die ov-kaart doorgaans een zegen, zeker als je het goed voor jezelf organiseert. Ik heb een persoonlijke ov-chipkaart met automatisch opladen, dus altijd voldoende reistegoed. Bij in- en uitchecken kijk ik altijd even op het schermpje of het goed is gegaan.Ik heb een OV-chipkaart account en een MijnNS-account waarin ik alles na kan kijken indien nodig. :)

Zeker voor tweakers moet de ov-chipkaart goed te handelen zijn. Idd moet je weten hoe het systeem werkt. Dat leer je een keer en dat moet voldoende zijn. :Y

Ik stond destijds al klaar met mijn ov-chipkaart toen er hier nog niet eens incheckpalen op het station stonden, zoveel zin had ik erin! *O*
Ik ben vroegah zelf een jaar lang een intensieve OV reiziger geweest toen er nog geen OV chipkaart was en ik herken de door jou geschetste problemen die de OV chipkaart oplost totaal niet. Ik had simpelweg een maand trajectkaart en het enige 'ongemakt' was dat je die gemiddeld 1x per week aan de conducteur moest laten zien.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:45
Maasluip schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:46:
[...]

ik neem aan dat je dan ook nooit reizen met meerdere treinvervoerders maakt? Want het effect van de OV-chipkaart is dat alle treinreizen die je met meerdere vervoerders maakt een stuk duurder zijn. Tot wel 40%.
Tot wel 40%??

Nee hoor, het kan veel erger.

Traject Ede Centrum - Arnhem Velperpoort.

Met een papieren kaartje €3,60.

Met een ov-chipkaart.
Ede Centrum- Ede Wageningen €2,20 (Connexxion)
Ede Wageningen - Arnhem €3,60 (NS)
Arnhem - Arnhem Velperpoort € 2,10 (Breng)
Totaal €7,90.
(= 120 % meer)

Ik neem aan dat van die € 7,90 binnenkort twee keer het opstaptarief af gaat, maar dan kom je nog boven de € 6 uit.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ouch. En ik neem aan dat daar ook geen abonnement voor te koop is (ja, een abonnement van CXX + een abonnement van NS + een abonnement van Breng/Arriva).

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:06

PeaceNlove

Deugleuter

Ze zouden gewoon overal NS-palen neer moeten zetten. En dan daarboven duidelijk een bord met instructies wanneer je bij vervoerder X dient in te checken en wanneer bij de NS en de geldende tarieven per vervoerder.
Dan weet je als reiziger waar je aan toe bent qua prijzen en hoef je niet tijdens overstappen met z'n allen te dringen voor de palen (bijvoorbeeld Roermond is dramatisch als je met de trein vanaf Venlo komt en wil overstappen op de trein richting Eindhoven. Ik koop gewoon een kaartje, zodat ik niet bij die paal hoef staan te dringen en wachten...

Overigens zouden ze ook eens moeten gaan uitzoeken of passen met E-ink technologie haalbaar zijn, dan kan je gewoon op je pas zien of je ingecheckt bent, bij welke vervoerder en wat je huidige saldo is. Ik voor zo'n premium product ook best meer willen betalen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 23:04
PeaceNlove schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:33:
Ze zouden gewoon overal NS-palen neer moeten zetten. En dan daarboven duidelijk een bord met instructies wanneer je bij vervoerder X dient in te checken en wanneer bij de NS en de geldende tarieven per vervoerder.
Dan weet je als reiziger waar je aan toe bent qua prijzen en hoef je niet tijdens overstappen met z'n allen te dringen voor de palen (bijvoorbeeld Roermond is dramatisch als je met de trein vanaf Venlo komt en wil overstappen op de trein richting Eindhoven. Ik koop gewoon een kaartje, zodat ik niet bij die paal hoef staan te dringen en wachten...

Overigens zouden ze ook eens moeten gaan uitzoeken of passen met E-ink technologie haalbaar zijn, dan kan je gewoon op je pas zien of je ingecheckt bent, bij welke vervoerder en wat je huidige saldo is. Ik voor zo'n premium product ook best meer willen betalen.
Gewoon een OV-chipkaart app voor telefoons met NFC dan.

Dat je je eigen chipkaart uit kan lezen bedoel ik dan.
Met NFC kunnen in en uit checken zou ook leuk zijn, maar als je accu dan leeg raakt heb je een probleem.

TheS4ndm4n#1919

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Dat zou inderdaad ook een mooie oplossing zijn. Waarom mogen de NS-medewerkers wel mijn pas uitlezen en ik niet? Onrechtvaardige wereld ;)

• Maardiweb
noppus schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:40:
[...]

Tot wel 40%??

Nee hoor, het kan veel erger.

Traject Ede Centrum - Arnhem Velperpoort.

Met een papieren kaartje €3,60.

Met een ov-chipkaart.
Ede Centrum- Ede Wageningen €2,20 (Connexxion)
Ede Wageningen - Arnhem €3,60 (NS)
Arnhem - Arnhem Velperpoort € 2,10 (Breng)
Totaal €7,90.
(= 120 % meer)

Ik neem aan dat van die € 7,90 binnenkort twee keer het opstaptarief af gaat, maar dan kom je nog boven de € 6 uit.
http://www.nu.nl/binnenla...-dubbel-opstaptarief.html
Rukapul schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:18:

Tja ik snap de 'commotie' wel. Als student reis ik enorm veel met het OV en is het systeem voor mij meer dan logisch. Sterker nog, ik doe een studie die veel met OV en transport te maken heeft waardoor ik me ook net iets meer dan gemiddeld heb verdiept in de materie.

Een simpele manier om te onthouden wanneer je wel en niet uit moet checken: Paaltjes IN het voertuig = ALTIJD UITCHECKEN. Paaltjes BUITEN het voertuig = Alleen uitchecken als je je bestemming bereikt hebt of als je overstapt op een ander soort voertuig. De enige uitzondering hierop zijn de regionale vervoerders en de NS, waar je dus tussendoor moet uitchecken.

Ik denk dat het systeem makkelijker wordt als je minder verschillende soorten palen hebt. Zoals eerder al genoemd zijn die saldopalen in Amsterdam nauwelijks anders dan de incheckpalen, waardoor je snel misleid wordt.
Ook overstappen tussen trein en metro op stations als Bijlmer, Duivendrecht en Amstel is een crime voor incidentele gebruikers. Als je daar de verkeerde volgorde aanhoudt dan ben je veel geld kwijt en dat is echt nergens voor nodig. Mijns inziens moeten op deze stations gewoon aparte overstappalen komen. Als je bent ingechecked bij NS, dan checkt hij je uit en wordt je ook automatisch ingechecked bij de GVB en vice versa. Dan krijg je ook niet de verwarring dat er palen op het perron én bij de uitgang van de stationshal staan. Lijkt me technisch prima mogelijk en voorkomt een hoop gedonder.

Daarnaast wat mij betreft speciale palen bij elke bushalte waarmee je uit kan checken als je bent vergeten in het voertuig uit te checken. Heb je dat gezeik met geld terug moeten vragen ook niet meer.. Moet technisch gezien ook prima kunnen volgens mij!

• Louise525
Maasluip schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:46:
[...]

Klopt! Maar wel af en toe bus + trein. En het probleem van 2x opstaptarief voor meerdere treinvervoerders gaat binnenkort opgelost worden. ;)

• Rukapul
  • Nu online
Ik lees veel teveel 'uitbreidingen' en 'oplossingen'. Die palen dicht bij de grond afzagen en chipkaarten in de vuilverbrander is een veel beter plan.

Vervolgens verzin je een betaalmethode die aansluit bij de klant in plaats van bij de aanbieder. Desnoods papieren kaartjes en strippenkaarten.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 19-02-2013 23:07 ]

• Louise525
Devil schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:39:
[...]

Ik ben vroegah zelf een jaar lang een intensieve OV reiziger geweest toen er nog geen OV chipkaart was en ik herken de door jou geschetste problemen die de OV chipkaart oplost totaal niet. Ik had simpelweg een maand trajectkaart en het enige 'ongemakt' was dat je die gemiddeld 1x per week aan de conducteur moest laten zien.
Ik heb jarenlang geforenst met een NS-jaarkaart, dus dan hoefde je idd niet meer te doen dan 'm altijd bij je te hebben en 'm af en toe te laten zien. :*)
Nu heb ik een voordeelurenkaart. :) Dan is chippen handiger dan dat gepruts met kaartjes.

Zoals jij het beschrijft, heeft er een verschuiving van ongemak plaatsgevonden van voordeelurenabo-houders naar maand- en jaarkaarthouders. Daar was ik mij hiervoor niet van bewust.

• Louise525
Rukapul schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:05:
Ik lees veel teveel 'uitbreidingen' en 'oplossingen'. Die palen dicht bij de grond afzagen en chipkaarten in de vuilverbrander is een veel beter plan.

Vervolgens verzin je een betaalmethode die aansluit bij de klant in plaats van bij de aanbieder. Desnoods papieren kaartjes en strippenkaarten.
Wat moet ik hierop nou zeggen? -O- -O- -O-

• Louise525
PeaceNlove schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:47:
Dat zou inderdaad ook een mooie oplossing zijn. Waarom mogen de NS-medewerkers wel mijn pas uitlezen en ik niet? Onrechtvaardige wereld ;)
NS-medewerkers krijgen bij mijn weten maar een beperkt aantal gegevens te zien, namelijk of je hebt ingecheckt en op welk station.
Jij kunt gewoon bij de kaartautomaat je pas voor de lezer houden en dan alle informatie inzien.

• Louise525
Maardiweb schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:48:
[...]

http://www.nu.nl/binnenla...-dubbel-opstaptarief.html

Daarnaast wat mij betreft speciale palen bij elke bushalte waarmee je uit kan checken als je bent vergeten in het voertuig uit te checken. Heb je dat gezeik met geld terug moeten vragen ook niet meer.. Moet technisch gezien ook prima kunnen volgens mij!
Ik geloof meteen dat zo'n oplossing technisch prima kan, maar deze is niet vandaalbestendig. Bushokjes worden helaas met zekere regelmaalt vernield. Op NS-stations is vaak veel volk en kun je niet ongemerkt zo'n paal in elkaar trappen.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

mag je een chatbot dood wensen?
Stomme ding is er nog op geprogrammeerd ook "ja daar ga ik niet op in"...

anyway, ik mag niet meer met korting reizen op papier, dus is het over met mijn OV ervaringen (niet dat die er veel waren, laat staan positief). Bye NS/OV-Chipkaart, rust zacht kut organisatie die je was.

Klantonvriendelijk was een groot woord, erger dan UPC hebben ze het begrip klantonmogenlijk voor mij bedacht.

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 20-02-2013 00:22 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Louise525
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:29:
Ik heb juist automatische laden uit, want ik wil zelf controle over hoeveel geld erop komt, want het eraf halen gaat niet zonder extra kosten.

Dus als ik meer tegoed nodig heb dan laad ik het gewoon even op, kost maar 5 minuten als ik er toch langs loop.
Je kunt bij automatisch opladen kiezen met welk bedrag dat moet gebeuren, met een minimum van E 10. Zoveel geld komt er dan toch niet op die kaart te staan? Omdat je zo'n chipkaart toch nodig hebt voor reizen met het OV, wanneer ontstaat dan de situatie dat je alles eraf wilt halen?
Overigens kan ik met minder dan € 4 ook gewoon inchecken in de bus.
Dat bedrag verschilt dan misschien per busmaatschappij. :?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

franssie schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:57:
mag je een chatbot dood wensen?
Stomme ding is er nog op geprogrammeerd ook "ja daar ga ik niet op in"...

anyway, ik mag niet meer met korting reizen op papier, dus is het over met mijn OV ervaringen (niet dat die er veel waren, laat staan positief). Bye NS/OV-Chipkaart, rust zacht kut organisatie die je was.
?

Je mag toch gewoon kaartjes met korting kopen met vdu? Dat doe ik ook als ik enkele reizen moet declareren.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat wordt een beetje gebracht als de oplossing voor de prijsstijgingen, maar is het dus maar deels. Dit is alleen het € 0,83 opstaptarief dat je niet meer hoeft te betalen. Het verlies in degressiviteit blijf je houden.

In het voorbeeld van noppus ga je dus niet van € 3,60 naar € 7,90 maar naar € 6,24. Nog altijd 73% OV-Chipkaarttoeslag.

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:45
CyBeR schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 01:30:
[...]

?

Je mag toch gewoon kaartjes met korting kopen met vdu? Dat doe ik ook als ik enkele reizen moet declareren.
Binnenkort niet meer. Mijn vrouw (met VDUkaart) kreeg gisteren ook een brief.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

noppus schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:31:
[...]

Binnenkort niet meer. Mijn vrouw (met VDUkaart) kreeg gisteren ook een brief.
Ah. Een dergelijke brief heb ik nog niet gehad.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat probleem lijkt ook weer even opgelost: http://www.nu.nl/binnenla...pieren-kortingskaart.html

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 20-02-2013 20:04 ]

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Lijkt mij niet meer dan terecht. Op Amersfoort Schothorst wilden de kaartautomaten geen ov-chipkaarten herkennen vandaag en dus heb ik met mijn VDU maar een kaartje gekocht omdat ik onvoldoende saldo had. Mijn moeder kon er gisteren ook al niet terecht met haar OV-chip, dus het lag denk ik niet aan mijn pas.

• AW_Bos

AW_Bos

Kan iemand mij vertellen wat het exacte nut is dat ik op mijn kaart, naast een geldig Weekend Vrij-reisproduct, nu ook nog geldig (en verouderd) VDU-reisproduct heb staan?

Dat weekend-vrij-product geldt toch ook overdag, waarin aan de hand van het tijdstip en de datum wordt bepaald of ik 0%, 40% of 100% korting heb?

Ik heb laatste tijd enkele keren bij Arriva op de Merwedelingelijn en op de Noordelijke lijnen ingecheckt, waarbij steeds die in-/uitcheckzuil het als een 'ROS met 40% reductie' herkende in het weekend? Een kennis zegt dat ik dus dat oude VDU-product van mijn kaart moet laten verwijderen, klopt dat, en conflicteert dit daarom met Arriva?

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 25-02-2013 12:39 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nou; volgens mij geldt het verouderde VDU reisproduct doordeweeks na 9 uur, maar dan wel de hele dag. De 40% korting van je weekend vrij geldt alleen tijdens de daluren. Dus ook niet in de spits 's avonds.

Dat Arriva het verkeerde product pakt heeft volgens mij te maken of een product een hogere 'waarde' heeft dan de andere. Maar dat klopt dus niet altijd.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Om het VDU product 'verouderd' te noemen vind ik niet juist aangezien die nog steeds kan worden verlengd als de houder dat wenst. Je kan het alleen niet meer aanschaffen als nieuw product.
Zelf wil ik er nog niet van af omdat je ook in de avondspits kan reizen wat MaximusTG ook al melde.

Informeer ook eens bij Arriva waarom het VDU product niet goed werkt.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• AW_Bos

AW_Bos

Leuke is dat ik mijn VDU om heb gezet naar mijn Weekend Vrij, en die staat in de productenlijst op de kaartautomaat bovenaan, dan volgt VDU en dan Reizen op Saldo 2e klas. En Weekendvrij wordt altijd gekozen als je incheckt, ongeacht je tijdstip en datum van inchecken. Maar aan de hand daarvan bepaalt de automaat wat voor saldo eraf meot worden geschreven....

Dus dat VDU-reisproduct, daar wordt niks meer mee gedaan, lijkt me.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mansveld wil meer regie over OV-chipkaart
Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) wil dat het Rijk meer regie krijgt over de invoering van de OV-chipkaart.

Dat maakt ze dinsdagmiddag bekend in een brief aan de Tweede Kamer.

Momenteel is de invoering van de OV-chipkaart een verantwoordelijkheid van vervoerders en lagere overheden.

Volgens de staatssecretaris heeft het reisbetaalmiddel 'te kampen met een aantal concessieoverstijgende vraagstukken die met name de reizigers als een last ervaren'. Ze constateert dat samenwerking in de praktijk 'moeizaam' tot stand blijkt te komen.

In het voorstel stelt de staatssecretaris voor om meer bevoegdheden bij het Rijk te leggen, zodra de besluitvorming op regionaal niveau stokt.

TLS
Ook wil ze een 'herpositionering' van TLS, het bedrijf achter de OV-chipkaart. Dit is volgens Mansveld nodig voor een open markt voor betaaldiensten. Nu is TLS eigendom van de NS en de grote vervoerders RET, HTM en GVB.

Tot slot wil ze regels opstellen voor een transparante betaalmarkt in het openbaar vervoer. Nu is er vaak onduidelijkheid over de kosten, doordat er meerdere regio's zijn met meerdere vervoerders. Mansveld wil hiervoor een onafhankelijke autoriteit instellen.

Ze zegt te verwachten hiermee 'in staat te kunnen zijn om het OV-chipkaartsysteem te verbeteren en de OV-chipkaart gebruiksvriendelijker te maken voor de reiziger'.

Media
In december vorig jaar spraken Rijk, regionale overheden, vervoerders en consumentenorganisaties nog de intentie uit om tot een agenda voor samenwerking te komen.

In haar brief constateert Mansveld dat 'partijen eerder via de media discussies voeren dan met elkaar aan tafel'.

De staatssecretaris spreekt in haar voorstel van 'geconditioneerde zelfregulering'. Dit houdt in dat het Rijk zich niet bemoeit met de OV-chipkaart, tenzij de uitkomsten niet stroken met 'nationale publieke belangen'.

Donderdag debatteert de Tweede Kamer met staatssecretaris Mansveld over de OV-chipkaart. Naar aanleiding van dit overleg wil ze haar plannen verder uitwerken en voor de zomer met concretere plannen komen.
"Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) wil dat het Rijk meer regie krijgt over de invoering van de OV-chipkaart."

Is dat niet een beetje (te) laat? :+

Oscar Wilde

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als TLS en de regionale overheden falen, zal het eerder handiger zijn om de falende partijen te vervangen, ipv een overkoepelnd orgaan in het leven te roepen om toezicht te houden.

Als je je werk niet aan kan, moet je wat anders gaan zoeken :P

Ik OV vrij weinig, maar ik vind de kaart opzich wel ideaal. Gewoon bliep en klaar. En met automatisch opladen heb ik nergens geen omkijken meer naar. Vind het wel een mooi systeem eigenlijk.

Ey!! Macarena \o/

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

AW_Bos schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:55:
Leuke is dat ik mijn VDU om heb gezet naar mijn Weekend Vrij, en die staat in de productenlijst op de kaartautomaat bovenaan, dan volgt VDU en dan Reizen op Saldo 2e klas. En Weekendvrij wordt altijd gekozen als je incheckt, ongeacht je tijdstip en datum van inchecken. Maar aan de hand daarvan bepaalt de automaat wat voor saldo eraf meot worden geschreven....

Dus dat VDU-reisproduct, daar wordt niks meer mee gedaan, lijkt me.
Kijk eens wat ophalen op een NS automaat met de kaart doet.
Als het VDU product echt is omgezet in iets anders dan zal die volgens mij verwijderd worden.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51
Hmm ik heb gewoon VDU reisproduct erop staan, en verder niets... gaat nog allemaal goed

• S401
Het was maar goed dat ik vier Geld terug bij vertragingsformulieren had aangevraagd, want bij 3/4 van de was de bijzittende enveloppe al opengescheurd of los gaan zitten. Snap sowieso waarom je het nog via deze weg moet gaan dat terug vragen van je geld. Want dit kan toch makkelijk via het internet. Maar is natuurlijk om de reizigers te ontmoedigen om geld terug te vragen. Kreeg de formulieren trouwens ook na 3 weken pas binnen ipv 4 werkdagen...

• Alex)
  • Laatst online: 30-10 15:32
Als je met je OV-chipkaart reist bij NS kun je online compensatie aanvragen (via Mijn NS), dat is nog bijzonder makkelijk gemaakt ook: kies je reis, geef met een slider aan hoeveel vertraging je had, vul je bankrekeningnummer in en klik op Verzenden. De afhandeling daarvan is redelijk snel: wanneer ik een claim indien staat het geld een week later op m'n rekening. Met papieren formulieren duurt dat 3 weken.

Nu NS Hispeed nog, waar dat niet elektronisch kan en de afhandelingstermijn van de formulieren per post maarliefst 6 tot 8 weken bedraagt :')

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 02-03-2013 16:39 ]

We are shaping the future

• S401
Alex) schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:36:
Als je met je OV-chipkaart reist bij NS kun je online compensatie aanvragen (via Mijn NS), dat is nog bijzonder makkelijk gemaakt ook: kies je reis, geef met een slider aan hoeveel vertraging je had, vul je bankrekeningnummer in en klik op Verzenden. De afhandeling daarvan is redelijk snel: wanneer ik een claim indien staat het geld een week later op m'n rekening. Met papieren formulieren duurt dat 3 weken.

Nu NS Hispeed nog, waar dat niet elektronisch kan en de afhandelingstermijn van de formulieren per post maarliefst 6 tot 8 weken bedraagt :')
Oww echt waar... 8)7 Helemaal niet aan gedacht. Bedankt voor de tip! :)

• Gomez12
Raven schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:14:
Mansveld wil meer regie over OV-chipkaart

[...]

"Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) wil dat het Rijk meer regie krijgt over de invoering van de OV-chipkaart."

Is dat niet een beetje (te) laat? :+
Ach, het hele plan is al wmb al gedoemd om te falen.
Eerst klaagt ze erover dat de bedrijven enkel maar via de media samenwerken en wat is haar voorstel in een notedop : Een commissie die zich nergens mee bemoeit en enkel maar reageert op wat radar / kassa deze week weer te melden hebben.
De staatssecretaris spreekt in haar voorstel van 'geconditioneerde zelfregulering'. Dit houdt in dat het Rijk zich niet bemoeit met de OV-chipkaart, tenzij de uitkomsten niet stroken met 'nationale publieke belangen'.
Dat gaat weer zoiets worden van : OV-bedrijven willen prijsverhoging doorvoeren en nodigen de commissie uit voor de onderhandelingen, commissie bedankt ervoor (want niet in "nationale publieke belangen") en dan na maanden overleg wordt er iets doorgevoerd, 1 piepje bij kassa en de commissie gaat zich er vol op storten

Verwijderd

Hebben jullie ook al problemen ermee gehad om het tegoed van je verlopen OV-Chipkaart terug te krijgen? Vlak voor de kerst verliep mijn oude OV-Chipkaart en nou dacht ik van ik loop eens bij zo'n service punt van NS binnen.

Verteld die mevrouw mij eerst vriendelijk ja ze kon me het geld wel terug geven, maar dat bleek niet waar en toen zei ze het werd automatiche op mijn rekening gestort en tot op de dag van vandaag nog steeds niks terug.

Dus hopelijk werkt dit.

• Louise525
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:46:
Hebben jullie ook al problemen ermee gehad om het tegoed van je verlopen OV-Chipkaart terug te krijgen? Vlak voor de kerst verliep mijn oude OV-Chipkaart en nou dacht ik van ik loop eens bij zo'n service punt van NS binnen.

Verteld die mevrouw mij eerst vriendelijk ja ze kon me het geld wel terug geven, maar dat bleek niet waar en toen zei ze het werd automatiche op mijn rekening gestort en tot op de dag van vandaag nog steeds niks terug.

Dus hopelijk werkt dit.
Ik zou zoiets ook nooit navragen bij een balie maar te allen tijde op internet opzoeken! ;)

Verwijderd

Louise525 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:19:
[...]

Ik zou zoiets ook nooit navragen bij een balie maar te allen tijde op internet opzoeken! ;)
Dat had ik dus ook, maar als url's bij de website van ov-chipkaart kapot zijn dan kom je ook niet ver en ik wil er ook niet teveel moeite voor doen.

Nu heb ik hopelijk gevonden hoe het moet, maar het was fijn geweest als ik helemaal niks hoefde te doen.

• AW_Bos

AW_Bos

Bonsaiboom schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:58:
Hmm ik heb gewoon VDU reisproduct erop staan, en verder niets... gaat nog allemaal goed
En heb je ook Weekend Vrij of iets anders?
Ik heb geen producten klaarstaan, dus ik zal toch komende week eens naar de NS servicebalie toe moeten gaan.

• AW_Bos

AW_Bos

Wat hebben anderen hier bj de reisproducten staan die van de Voordeelurenabbo zijn overgegaan naar Weekendvrij?

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/6598r8.jpg
Die Voordeeluren zou toch moeten worden beeindigd? Bij de reisproducten heb ik geen nieuwe producten klaarstaan.

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Louise525 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:19:
[...]

Ze zouden het Internet en vraagbakens, forums, etc allemaal moeten afschaffen.

Te gek voor woorden dat mensen dingen op Internet gaan vragen zeg. Kom op, gewoon lekker met z'n allen in de rij staan voor balies! Dat deden we vroegah toch ook? En toen kwamen we toch ook uiteindelijk overal uit?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zucht... Wat is nou precies het minimale bedrag wat je op je chip moet hebben om met de NS te mogen reizen? Ik dacht €25, maar de ene keer kan ik vrolijk inchecken met krap aan €20, de andere keer weer niet. Al meerdere keren een trein gemist omdat ik dacht vrolijk in te kunnen checken met €20. Zelfs na checken met de infobalies op stations over hoeveel ik nodig heb.

En de ene keer kan ik bij die verrekte automaten wel m'n credit card gebruiken, de andere keer niet. Wat is er nou zo moeilijk aan om een beetje consistent te zijn... Met OV reizen wordt er zo niet leuker op, gelukkig zit ik veel in het buitenland ;).

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/opladen--activeren
Let op: Om te kunnen reizen bij NS dient u minimaal het instaptarief van € 20 op uw kaart te hebben staan. Voor abonnementhouders met Weekend Vrij, Dal Vrij, Dal Voordeel, Altijd Voordeel of een Voordeelurenabonnement is dit € 10. Voor Weekend Vrij en Dal Vrij geldt echter wel dat u alleen een instaptarief betaalt wanneer u buiten de periode reist waarin u onbeperkt mag reizen. Voor Dal Vrij geldt dus alleen een instaptarief in de spitsuren (6.30-9.00 en van 16.00-18.30 uur), voor Weekend Vrij alleen van maandagochtend 4.00 t/m vrijdag 18.30 uur. Voor Altijd Vrij en Kids Vrij hanteert NS geen instaptarief.
Pagina: 1 ... 72 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.