Euhm, hoe vaak wil jij 'je geld terugkrijgen'? Ik veracht dat ik nog wel een (paar) tiental jaar met die OV Chipkaart rondloop... Je kunt het overigens wel gratis (nu ja, voor 0,01 cent rente of zo

) terugkrijgen, gewoon je tegoed opwaarderen naar meer dan 30 euro.
Edit: Overigens roepen diverse sites nu dat de kaart domweg € 7,50 kost, er wordt niks meer over borg gerept. Die € 7,50 ben je dus sowieso kwijt zo te zien.
én niet reizen terwijl ik (ver van te voren) al meer dan genoeg betaald heb voor de reis zelf.
Hoe doe je dat? Om te
reizen moet er inderdaad meer op staan dan alleen de prijs die jouw rit uiteindelijk kost, maar als je een heel klein beetje uitzoomt zie je dat je op latere tijdstippen alsnog het restant opmaakt en dat het dus gewoon totaal niet boeit.
Op 100 ritjes ben je nog steeds 170 euro kwijt waarbij je alleen maar hoef te zorgen dat je saldo niet te laag is en op het einde krijg je het restant terug. Voor zover je een einde hebt... Ik heb een auto en een motor en alsnog neem ik af en toe een bus of trein. Zo'n OV Chipkaart kost je niks om te hebben, er zit geen jaarlijkse fee aan of zo. Waarom zou je het ding 'constant' weer inleveren?
Je kunt het ook anders zien: Een reis kost je 20 euro, en daarvan krijg je (op jouw traject) € 18,30 terug
De meeste issues die mensen denken te ervaren zijn op het niveau van één treinritje gigantisch en buiten proporties en tever doorgeslagen en en en... Oeps, en toen nam je vanavond de trein weer terug, en ga je morgen weer 2x, en overmorgen ook, en volgende week ook weer 10 ritjes... Goh, eigenlijk zijn dat best wel non-issues of zelfs hele handig features...
[
Voor 4% gewijzigd door
Paul op 10-09-2012 12:44
]