The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
En dat is de 12 en de 12s.. de 12s rijd alleen in de spits. Beide gaan ze om de 2 a 3 minuten. En vol dat ze zijn... volgensmij zit er altijd wel 100 man in ofzo.Freee!! schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:19:
[...]
Zeker niet als het van die extra lange, dubbel-gelede exemplaren zijn
[ Voor 44% gewijzigd door RaZ op 01-03-2011 23:33 ]
Ey!! Macarena \o/
Jammer zeg, dat jij dan weer op jouw beurt alles maar aan de kant schuift met 'dat gebeurd toch niet joh'. Feit blijft dat iedere OV chipkaart houder vroeg of laat een nieuwe moet, ook de gebruikers van een anonieme kaart. Als zij op dat moment dus (door weet ik wat voor reden, bijvoorbeeld plotseling minder reizen) nog een redelijk bedrag er op hebben staan dan zijn ze hun privacy dus kwijt?Dido schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:58:
[...]
Wat is dat toch met dat obsessief zoeken naar spijkers op laag water?
Wie zet er nou legitiem regelmatig een serieus bedrag op zijn (anonieme) chipkaart, om het er vervolgens af te halen (onder betaling van administratiekosten)?
En als je dan je geld eraf wilt halen, dan kun je als anonimiteitsminnende privacyvoorvechter die grote boze enge informatieverzamelaars een mooie hak zetten: laat een vriend dat geld erafhalen. Dan hebben de jouw reisgegevens aan de verkeerde persoon gekoppeld! Dat zal ze leren! En als genoeg mensen dat doen, dan valt vast hun hele systeem in elkaar - het is immers opgezet om van jou bij te houden waar je geweest bent, en als dat niet kan, dan komt vast de strippenkaart weer terug. En het sterabonnement. En het enkeltje, retourtje, weekendretourtje, dalurenkaartje, winkelkaartje, via-kaartje en al die andere vervoersbewijzen die het leven zoveel makkelijker maakten.
En je snapt zelf toch hopelijk ook wel dat je lekker denigrerende laatste alinea een nogal vreemde oplossing is?
Als ze bij TLS nu enige vorm van klantgerichtheid hadden gehad hadden ze als een razende gezorgd dat je bij de balie waar je je saldo kunt laten uitkeren een realtime vergelijk met de actuele servers maakt welk saldo er op de kaart staat. Dat moet voor die €2.50 wel kunnen mag ik hopen, zeker gezien het er op termijn (jaar of 100) toch wel een keer komt.
Uit alles blijkt dat TLS de anonieme ovchipkaart maar een kut ding vind en de reizigers hiermee vervelend, echter moeten ze dat ding voeren en daar zijn ze niet blij mee. Voor 'lastige' klanten doe je niet zo erg je best. Dat blijkt maar weer bij de TLS welke ze liever kwijt dan rijk is.
Als het niet over een algemeen goed had gegaan had je gezegd stik maar in je tyfuszooi maar dat gaat helaas niet zo snel met z'n gele banaan.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
We are shaping the future
Ik begrijp het sentiment, maar wat verschilt dat met een strippenkaart die je niet opgemaakt hebt?Alex) schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:56:
Omdat het je eigen geld is?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Dat zei ik op de vorige pagina ook al. Toen was het argument dat je de strippenkaart door kon verkopen en dat is natuurlijk absoluut niet het geval met een anonieme kaartGonadan schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:25:
[...]
Ik begrijp het sentiment, maar wat verschilt dat met een strippenkaart die je niet opgemaakt hebt?
Mensen willen een anonieme kaart omdat ze anoniem willen zijn, dat is ook wat de kaart als naam uitdraagt. Als je je dan echter moet legitimeren bij restitutie is dat natuurlijk op zijn minst verwonderlijk.Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:35:
[...]
Dat zei ik op de vorige pagina ook al. Toen was het argument dat je de strippenkaart door kon verkopen en dat is natuurlijk absoluut niet het geval met een anonieme kaartSnap sowieso niet dat mensen gaan lopen klooien met zo'n anonieme kaart terwijl je met een kleine beetje extra moeite en voor hetzelfde geld een persoonlijke kaart hebt.
Verder maakt het geen bips uit of je een strippenkaart hebt of een anonieme OVC, beiden kan je doorverkopen en de OVC kan je zelfs restitueren, iets wat bij de strippenkaart sowieso geen optie is.
Er is dus wel vooruitgang maar minder dan men graag zou zien, daar is waarschijnlijk de ophef over.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Restitutie is een eigen keuze. Overigens pinnen de meeste gewoon tijdens het opladen van een anonieme kaart dus het zal de meeste echt niet om de anonimiteit gaan.Gonadan schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:45:
[...]
Mensen willen een anonieme kaart omdat ze anoniem willen zijn, dat is ook wat de kaart als naam uitdraagt. Als je je dan echter moet legitimeren bij restitutie is dat natuurlijk op zijn minst verwonderlijk.
Zelfs al leg ik het zo simpel uit, dan gaat het nog héél lang duren voordat ze dat snapt.Vihaio schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:18:
[...]
Als je instapt hou je je pasje bij het kastje. Dat kastje zegt dat 1 keer "piep", en dan loop je door. Als je uitstapt doe je precies hetzelfde.
Zorg er voor dat je saldo automatisch wordt opgeladen, en het systeem is een stuk eenvoudiger dan de strippenkaart.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Nou dit lijkt me heel wat simpeler uit te leggen dan "we staan in zone x, we willen naar de zone x+2 dan hebben we dus 3+1=4 strippen nodig".Raven schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:48:
[...]
Zelfs al leg ik het zo simpel uit, dan gaat het nog héél lang duren voordat ze dat snapt.
Dat is natuurlijk zo, maar dat verklaart niet waarom je je daarbij noodzakelijkerwijs zou moeten identificeren.Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:52:
Restitutie is een eigen keuze. ...
Interessant iets. Word je rekeningnummer/indentiteit dan aan die anonieme kaart gekoppeld?Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:52:
[...]
Restitutie is een eigen keuze. Overigens pinnen de meeste gewoon tijdens het opladen van een anonieme kaart dus het zal de meeste echt niet om de anonimiteit gaan.
Niet actief waarschijnlijk, maar het is prima op te vragen. Net zoals de AH de combinatie bonuskaart/pinpassen gebruikt om toch de aankopen aan de klant te kunnen relateren ook al gebruikt hij niet altijd de bonuskaart.ManiacsHouse schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:57:
Interessant iets. Word je rekeningnummer/indentiteit dan aan die anonieme kaart gekoppeld?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En vergeet de airmiles nietGonadan schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:12:
[...]
Niet actief waarschijnlijk, maar het is prima op te vragen. Net zoals de AH de combinatie bonuskaart/pinpassen gebruikt om toch de aankopen aan de klant te kunnen relateren ook al gebruikt hij niet altijd de bonuskaart.
Dat systeem is overigens behoorlijk te verzieken door andere klanten bij gelegenheid (als zij hem zijn vergeten) jouw bonuskaart te laten gebruiken. Als tegenprestatie vraag je of jij dan ook de airmiles kan krijgen. Vervolgens pinnen zij netjes en hangt er weer een ander rekeningnummer extra aan je bonuskaart en airmiles.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
En daarom worden er ook geen BK/AM aan een rekeningnummer 'gehangen'. Hooguit een AM aan een BK (als klant dit wilt!), "hier pak mijn kaart maar" en daar komen dan de airmiles automagisch.Freee!! schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:23:
[...]
En vergeet de airmiles niet
Dat systeem is overigens behoorlijk te verzieken door andere klanten bij gelegenheid (als zij hem zijn vergeten) jouw bonuskaart te laten gebruiken. Als tegenprestatie vraag je of jij dan ook de airmiles kan krijgen. Vervolgens pinnen zij netjes en hangt er weer een ander rekeningnummer extra aan je bonuskaart en airmiles.
Een strippenkaart is geldig 1 jaar na de prijsstijging. De prijs van de strippenkaart gaat altijd per 1 januari omhoog. Waarbij de maximale geldigheid van een strippenkaart dus 2 jaar.Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:35:
[...]
Dat zei ik op de vorige pagina ook al. Toen was het argument dat je de strippenkaart door kon verkopen en dat is natuurlijk absoluut niet het geval met een anonieme kaart![]()
[..]
De OV-Chipkaart is 5 jaar geldig. Dat is dus 3 jaar langer
En waarom zou een anonieme kaart dan niet doorverkocht kunnen worden? Lijkt me inderdaad lastig te controleren hoeveel 'tegoed' er nog opstaat, wat je direct bij een strippenkaart wel kan zien.
Anderzijds wordt met prepaid bellen ook het tegoed niet meer geldig na een maand (ok, niet bij alle providers, maar sommige gooien riant veel geld weg op die manier). Daar hoor je verders niemand over.
Dus de kosten van de OV-Chipkaart is voor iemand die amper reist met het OV per definitie goedkoper uit dan met een strippenkaart, gezien de geldigheid.
Ey!! Macarena \o/
Eigenlijk maak je het nu onnodig ingewikkeld. Met een strippenkaart deed iedereen gewoon het volgende:Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:52:
[...]
Nou dit lijkt me heel wat simpeler uit te leggen dan "we staan in zone x, we willen naar de zone x+2 dan hebben we dus 3+1=4 strippen nodig".
> Kaart neerleggen voor chauffeur, vertellen welke halte je moet hebben
< Chauffeur stempelt af
> Klant neemt strippenkaart weer mee.
Dat is eigenlijk zo simpel als het maar kan. In de tram in A'dam werkt dat precies hetzelfde. Je moet alleen wel even naar de stempelmeneer lopen
Neemt niet weg een ov-chipkaart in theorie natuurlijk simpeler is (want ding tegen kastje houden als je in- en uitstapt en dat was het voor wat betreft de bus), maar het is wel iets dat nieuw is, én heel belangrijk, het is iets waarover vrijwel geen gebruiksvoorlichting is gegeven in de vorm van campagnes e.d. Mensen moeten dus zelf moeite doen om te leren hoe het ding werkt, terwijl ze dat bij de strippenkaart niet hoeven.
Het zou dus ook slim zijn wanneer de overheid besluit om aan dat aspect eens iets te gaan doen. Dat neemt namelijk ook een stuk achterdocht naar die kaart toe weg.
Nee, merp!
Ehm, even kijken. Ik heb 3 anonieme kaarten omdat :Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:52:
[...]
Restitutie is een eigen keuze. Overigens pinnen de meeste gewoon tijdens het opladen van een anonieme kaart dus het zal de meeste echt niet om de anonimiteit gaan.
- ik weinig zin heb in automatisch opladen ( nu zie ik actief wanneer ik er geld op zet, is ietwat makkelijker voor mijn financiele overzicht ) en ja, ik weet dat ik het niet hoef te activeren, daarom komt er binnenkort probably ook nog een vdu-pas bij
- Ik nogal wat mensen ken die eigenlijk nooit met het OV gaan maar die ik toch zo af en toe met het OV ergens mee naartoe neem
En vooral die 2e reden vind ik belangrijk. Bijv mijn ouders gaan nooit met het OV, enkel als ze een vliegreis vanaf schiphol gaan maken. Als ik dus weet dat hun gaan vliegen kan ik als ik toch op bezoek ben even 2 kaarten afdroppen. Zelfde situatie hebben een heleboel kennissen, dus die kunnen ze ook zo komen ophalen
Precies de reden dat ik hier ook een stapeltje anonieme kaarten heb liggen. Mijn schoonfamilie reist alleen met Nederlands OV als ze in Nederland zijn (ok, ik ook natuurlijk. Maar het komt bij hen minder vaak voorGomez12 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:42:
- Ik nogal wat mensen ken die eigenlijk nooit met het OV gaan maar die ik toch zo af en toe met het OV ergens mee naartoe neem
Overigens heb ik, ondanks dat ik niet automatisch oplaad, wel een persoonlijke kaart (een van de RET, maar ook een van de NS. De RET-kaart gebruik ik niet meer sinds ik de NS-kaart heb). Die heeft als voordeel dat bij verlies of diefstal je je geld niet kwijtbent dat erop staat. Mijn vrouw heeft daar al een keer gebruik van moeten maken.
Handig hoor, 20.000 van die kaarten die je in huis hebt rondslingeren. Echt vooruitgang dat digitale en draadloze.Dido schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:54:
[...]
Precies de reden dat ik hier ook een stapeltje anonieme kaarten heb liggen. Mijn schoonfamilie reist alleen met Nederlands OV als ze in Nederland zijn (ok, ik ook natuurlijk. Maar het komt bij hen minder vaak voor).
Overigens heb ik, ondanks dat ik niet automatisch oplaad, wel een persoonlijke kaart (een van de RET, maar ook een van de NS. De RET-kaart gebruik ik niet meer sinds ik de NS-kaart heb). Die heeft als voordeel dat bij verlies of diefstal je je geld niet kwijtbent dat erop staat. Mijn vrouw heeft daar al een keer gebruik van moeten maken.
Tja, je kan blijven proberen te bashen of je kan gewoon nadenken en misschien, heel misschien bedenk je dan ook nog wel eens dat mensen als ik (en waarschijnlijk dido ook) in het verleden vaak genoeg ook gewoon meerdere strippenkaarten hadden...Verstekbakker schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:31:
[...]
Handig hoor, 20.000 van die kaarten die je in huis hebt rondslingeren. Echt vooruitgang dat digitale en draadloze.
Vroeger als mijn ouders met vakantie gingen dropte ik gewoon een half gebruikte strippenkaart bij hun. Komt er familie uit het buitenland dan ga ik daar ook niet de hele dag achteraan lopen, dan kregen die ook gewoon een strippenkaart en instructies als : rond 18:00 eten we, bel/sms ff als je een restaurantje gaat pakken.
Ik vind het opzich een achteruitgang dat niet-OV mensen het eenmalige bedrag moeten betalen, maar voor mij maakt het echt geen klap uit.
Dat aantal zou ik geen stapeltje noemen.Verstekbakker schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:31:
[...]
Handig hoor, 20.000 van die kaarten die je in huis hebt rondslingeren.
Ach, kruip jij toch lekker terug de zee inEcht vooruitgang dat digitale en draadloze.
Alle 'stapeltjes' bij elkaar geteld zul je vast aan zo'n getal komen. En zo'n strippenkaart is best handig hoor, kunnen meerdere personen op reizen en geen stapel nodig. Ik zie de kleren van de keizer gewoon niet jongens, maar ik ben vast niet zo intelligent als iedereen die ze wel ziet.Freee!! schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:54:
[...]
Dat aantal zou ik geen stapeltje noemen.
[...]
Ach, kruip jij toch lekker terug de zee in
Leg mij dan eens uit hoe ik met de bus naar mijn werk kan gaan en iemand anders met de bus een dagje Holland kan doen op 1 strippenkaart? Op hetzelfde moment dus, of heb ik daar spontaan opeens 20.000 strippenkaarten voor nodig?Verstekbakker schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:02:
[...]
En zo'n strippenkaart is best handig hoor, kunnen meerdere personen op reizen en geen stapel nodig.
Je hebt toch zeker een papieren abonnement als je naar je werk gaat met de bus? Strippenkaart voor 'iemand anders'. Moet ik dat nou gaan uitleggen?Gomez12 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:07:
[...]
Leg mij dan eens uit hoe ik met de bus naar mijn werk kan gaan en iemand anders met de bus een dagje Holland kan doen op 1 strippenkaart? Op hetzelfde moment dus, of heb ik daar spontaan opeens 20.000 strippenkaarten voor nodig?
Nee, het is inderdaad nodig om miljarden te steken in een prestigeprojectje met chipkaart die het veel makkelijker maakt met dat handige uitchecken en waarvan je een stapeltje in huis hebt. "Ja ik heb er eentje die automatisch opwaardeert en eentje die dat niet doet en eentje die persoonlijk is en een stapeltje anonieme kaarten met per stuk tien euro erop, veeeel makkelijker dan die strippenkaart hoor."
[ Voor 16% gewijzigd door Verstekbakker op 02-03-2011 23:30 ]
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Die halfopgemaakte strippenkaartjen die ik weg kon flikkeren gaven me altijd zo'n fijn rijk gevoel. Die klotechipkaarten (waarvan ik er zo'n 19.995 mis. Toch eens gaan zoeken, want dat is een hoop geld waard) behouden hun waarde. Als ze na vijf (in plaats van die makkelijke twee) jaar verlopen kan ik het saldo overzetten. Dat is inderdaad erg lastig.Verstekbakker schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:27:
Je hebt toch zeker een papieren abonnement als je naar je werk gaat met de bus? Strippenkaart voor 'iemand anders'. Moet ik dat nou gaan uitleggen?
Echt, je komt over als de boer die met zijn riek het stoomgemaal aanvalt omdat z'n koeien zure melk gaan geven.
Er zijn zat problemen met (de invoering van) de OV-chipkaart, maar de manier waarop jij er als een Don Quichotte tegen ten strijde trekt wordt onderhand lachwekkend. En enige rationele argumenten die je eventueel naar voren brengt raken bedolven onder je welhaast extremistische uitspattingen.
Uitspraken als
doen vermoeden dat je je posts in een bakelieten telefoon fluit die je met een 14k4 modem op het telefoonnetwerk hebt aangesloten. Dat op zich is wel weer tweakerwaardig, natuurlijkEcht vooruitgang dat digitale en draadloze.
Dido schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:41:
[...]
Uitspraken als
[...]
doen vermoeden dat je je posts in een bakelieten telefoon fluit die je met een 14k4 modem op het telefoonnetwerk hebt aangesloten. Dat op zich is wel weer tweakerwaardig, natuurlijk
En nu een doekje voor het scherm
[ Voor 6% gewijzigd door Freee!! op 02-03-2011 23:54 ]
Wat een onzin. Een abonnement is voor mij veel duurder dan strippenkaarten.Verstekbakker schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:27:
[...]
Je hebt toch zeker een papieren abonnement als je naar je werk gaat met de bus? Strippenkaart voor 'iemand anders'. Moet ik dat nou gaan uitleggen?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Je bedoelt zo'n papieren abbonnement waarop je niet met meerdere kon reizen, waarmee je niet buiten je regio kon reizen, waarmee je niet met al het OV kon etc. etc.Verstekbakker schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:27:
[...]
Eigenlijk een niet-digitale beperktere soort van chipkaart.
Ik had er idd wel een, maar ik nam gewoon even aan dat die voor jou vele malen minderwaardig zou zijn dan de ultieme strippenkaart...
In wezen met abbo is er nu niets ten nadele veranderd. Je abbo gooi je op een chipkaart en je neemt een anonieme chipkaart voor 'iemand anders'. Enkel zit je dan of met 6.666 ( 20.000/3 zoals in mijn geval) in huis of met 4.000 (20.000/5 zoals in dido zijn geval) strippenkaarten in huis.
Maar I agree, 4000 strippenkaarten zijn vast makkelijker in een schoenendoos te stoppen dan 20.000 chipkaarten. Doet er niets aan af dat ik geen van de 2 hoeveelheden in huis wil hebben ( is mij iets te veel geld waard ) maar als ik echt moest kiezen dan toch liever de langst houdbare...
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
Die situatie is echt maar tijdelijk en is alleen maar omdat er nu op teveel plekken nog zonder chipkaart gereisd kan worden. Zodra je vrijwel nergens meer zonder ov-chipkaart kan reizen zal het aantal ov-chipkaartbezitters heel snel groeien. Daarbij kun je bij de meeste OV-bedrijven nog dagkaarten, uurkaarten, etc kopen. Ideaal voor de incidentele reizigeren kopen.Gomez12 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:42:
Verder is er bij mij geen haar op mijn hoofd die erover denkt om een anonieme kaart te gaan kopen voor mensen die niet met de tijd mee willen gaan.
Alleen als er een op dreigde te raken, want je kon gewoon meerdere mensen op één kaart meenemen.Gomez12 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:45:
Tja, je kan blijven proberen te bashen of je kan gewoon nadenken en misschien, heel misschien bedenk je dan ook nog wel eens dat mensen als ik (en waarschijnlijk dido ook) in het verleden vaak genoeg ook gewoon meerdere strippenkaarten hadden...
Het principe is helemaal niet verkeerd en de OVC is ook gerust wel een vooruitgang, maar het had nog zoveel beter kunnen zijn.Vroeger als mijn ouders met vakantie gingen dropte ik gewoon een half gebruikte strippenkaart bij hun. Komt er familie uit het buitenland dan ga ik daar ook niet de hele dag achteraan lopen, dan kregen die ook gewoon een strippenkaart en instructies als : rond 18:00 eten we, bel/sms ff als je een restaurantje gaat pakken.
Ik vind het opzich een achteruitgang dat niet-OV mensen het eenmalige bedrag moeten betalen, maar voor mij maakt het echt geen klap uit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
* Stukfruit vindt het eigenlijk best fijn dat hij kan reizen met te weinig saldo
Je kan natuurlijk niet instappen met een negatief saldo, maar als je bij het instappen even geen tijd hebt om het tegoed op te hogen terwijl je verder moet dan je eigenlijk mag, dan is het best handig. Met een strippenkaart kon dat niet!
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
een GVB kaart met foto en jaarabo,
een NS kaart met foto en voordeelurenabo.
Beide kaarten zijn volgens mij persoonlijke kaarten.
Kan ik het GVB reisproduct op de NS-kaart laten zetten?!
Anders moet ik twee verschillende kaarten gebruiken en opladen....
Klopt.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:39:
Ik heb op dit moment twee verschillende OV-chipkaarten;
een GVB kaart met foto en jaarabo,
een NS kaart met foto en voordeelurenabo.
Beide kaarten zijn volgens mij persoonlijke kaarten.
Bij aanschaf in ieder geval wel, maar ik weet niet of die Amsterdammers het zomaar overzetten.Kan ik het GVB reisproduct op de NS-kaart laten zetten?!
Anders moet ik twee verschillende kaarten gebruiken en opladen....
Dan ken jij niet hetzelfde slag mensen als wat ik ken. Naast buitenlandse mensen zijn dat gewoon mensen die in principe gewoon niet met het ov gaan, die kopen een chipkaart en volgend jaar zijn ze die kwijt.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:21:
[...]
Die situatie is echt maar tijdelijk en is alleen maar omdat er nu op teveel plekken nog zonder chipkaart gereisd kan worden. Zodra je vrijwel nergens meer zonder ov-chipkaart kan reizen zal het aantal ov-chipkaartbezitters heel snel groeien. Daarbij kun je bij de meeste OV-bedrijven nog dagkaarten, uurkaarten, etc kopen. Ideaal voor de incidentele reizigeren kopen.
Persoonlijk ga ik ook niet echt een kaart van 7,50 op een speciale plek leggen als ik hem eenmaal per jaar gebruik.
Ik kocht ze ook niet bewust met die reden. 1 heb ik er gratis gehad van een zakenrelatie, die andere 2 heb ik er voor buitenlandse kennissen bij gekocht toen ze hier waren.[...]
Verder is er bij mij geen haar op mijn hoofd die erover denkt om een anonieme kaart te gaan kopen voor mensen die niet met de tijd mee willen gaan.
En tja, als ik straks een vdu aanvraag dan heb ik er weer 1 bij.
Dan kan ik kiezen of weggooien of gewoon bewaren/gebruiken/uitlenen omdat ik zelf ook veelvuldig gebruik maak van het OV kies ik dan toch voor het bewaren.
Ik ga er echt niet 1 kopen voor een NL'er die het vertikt om er zelf een aan te schaffen, maar voor buitenlandse gasten is het imho gewoon een compleet ander verhaal.
Die ga ik niet opzadelen met de sores van ga maar naar het loket toe en haal zelf maar een dagkaart en als je morgen nog een keer ergens heen wilt dan doe je maar hetzelfde, dat regel ik gewoon voor hun.

Daar is het fietsenhok als je ergens in de buurt moet zijn.
En hier liggen de autosleutels en papieren als je buiten de stad moet zijn.
Maar voor korte tijd veel gebruik, is de ovchipkaart niet zo slecht, het is enkel en alleen voor de zeer weinig gebruiker een extra drempel.
Verwijderd
Dan zitten we eigenlijk wel op dezelfde lijn. Ik heb eigenlijk ook twee OV-chipkaarten liggen voor als mijn schoonfamilie hier is net zoals ik hun kaart kan gebruiken als ik daar ben.Gomez12 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:02:
[...]
Dan ken jij niet hetzelfde slag mensen als wat ik ken. Naast buitenlandse mensen zijn dat gewoon mensen die in principe gewoon niet met het ov gaan, die kopen een chipkaart en volgend jaar zijn ze die kwijt.
Persoonlijk ga ik ook niet echt een kaart van 7,50 op een speciale plek leggen als ik hem eenmaal per jaar gebruik.
[...]
Ik kocht ze ook niet bewust met die reden. 1 heb ik er gratis gehad van een zakenrelatie, die andere 2 heb ik er voor buitenlandse kennissen bij gekocht toen ze hier waren.
En tja, als ik straks een vdu aanvraag dan heb ik er weer 1 bij.
Dan kan ik kiezen of weggooien of gewoon bewaren/gebruiken/uitlenen omdat ik zelf ook veelvuldig gebruik maak van het OV kies ik dan toch voor het bewaren.
Ik ga er echt niet 1 kopen voor een NL'er die het vertikt om er zelf een aan te schaffen, maar voor buitenlandse gasten is het imho gewoon een compleet ander verhaal.
Die ga ik niet opzadelen met de sores van ga maar naar het loket toe en haal zelf maar een dagkaart en als je morgen nog een keer ergens heen wilt dan doe je maar hetzelfde, dat regel ik gewoon voor hun.
Verwijderd
Geef het nog twee jaar, voorlopig wordt die toch nog niet ingevoerd.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:12:
Is de opvoger van die Miifare (1) chip die bij de nieuwe OV-kaart gebruikt gaat worden eigenlijk al ergens ter wereld gekraakt?
En dat voordeel is tevens ook het nadeel (vermoed ik). Ik kan namelijk op m'n strippenkaart zien hoeveel saldo ik nog heb (of hoeveel strippen er nog bruikbaar zijn). Dat kan ik 24 per dag. Geen internet voor nodig, ik hoef er ook niet de deur voor uit.Stukfruit schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:58:
Oke, hier een van de voordelen van een chipkaart:
* Stukfruit vindt het eigenlijk best fijn dat hij kan reizen met te weinig saldo
Je kan natuurlijk niet instappen met een negatief saldo, maar als je bij het instappen even geen tijd hebt om het tegoed op te hogen terwijl je verder moet dan je eigenlijk mag, dan is het best handig. Met een strippenkaart kon dat niet!
Krijg je bij een OVC ook een apparaatje waar je gewoon thuis, offline, kan checken wat het saldo nog is? Volgens mij niet.
Mocht ik overstappen richting de OVC (heb ik nu niet, strippenkaart is nog voordeliger voor mij), zou ik sowieso een persoonlijke halen met automagisch opladen..
Ey!! Macarena \o/
Als je een enkele keer per jaar gaat koop je toch een los kaartje in de bus/tram?
Tja, sinds wanneer kan je dan chippen/pinnen in de bus? Ik heb zo goed als nooit meer dan 2 euro aan kleingeld in mijn portemonnee en briefjes van 50 zijn ze nou ook niet echt happig op.denuz schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:55:
Als je heel sporadisch het OV gebruikt, waarom dan überhaupt een OV-chipkaart aanschaffen.
Als je een enkele keer per jaar gaat koop je toch een los kaartje in de bus/tram?
Dan wordt het dus enkel maar moeilijker, want dan moet je van te voren weer ergens iets gaan wisselen (en hopen dat je voldoende geld bij je hebt, want je weet de tarieven want je laatste reis was een jaar geleden).
En tja, ik heb die dingen toch liggen. Zolang de NL-mensen er maar periodiek wat geld op gooien (zodat ik niet iedereen zijn vervoer betaal) vind ik het wel best.
Dat kan op een aantal plekken niet meer, dus hoe wil je dat dan doen?denuz schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:55:
Als je heel sporadisch het OV gebruikt, waarom dan überhaupt een OV-chipkaart aanschaffen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dacht ik ook maar valt best mee. Je ziet het op het apparaat staan. Even wennen om jezelf aan te leren daar naar te kijken.RaZ schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:55:
[...]
En dat voordeel is tevens ook het nadeel (vermoed ik). Ik kan namelijk op m'n strippenkaart zien hoeveel saldo ik nog heb (of hoeveel strippen er nog bruikbaar zijn). Dat kan ik 24 per dag. Geen internet voor nodig, ik hoef er ook niet de deur voor uit.
Ja, die krijg je gratis en komen ze met een fanfare en dansende circusolifanten naar je toe brengen. Wel een beetje lastig, zo'n dwijlorkest met circus voor je deur, maar daar moet je maar even doorheen kijken.Krijg je bij een OVC ook een apparaatje waar je gewoon thuis, offline, kan checken wat het saldo nog is? Volgens mij niet.
In Amsterdam kan je gewoon een los kaartje kopen. Je krijgt dan een wegwerpchipkaart van karton.Raven schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 20:59:
[...]
Dat kan op een aantal plekken niet meer, dus hoe wil je dat dan doen?
[ Voor 14% gewijzigd door Stukfruit op 04-03-2011 23:30 ]
Dat zit wel Schnorr.
Lijkt me dat andere vervoersbedrijven dat ook hebben/gaan doen.
Ik zie een OV-chipkaart meer als een grote strippenkaart.
[ Voor 64% gewijzigd door denuz op 05-03-2011 00:27 ]
In Rotterdam in ieder geval wel.denuz schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 00:24:
Klopt,in Amsterdam zijn die er al een tijd. Tram,bus-->kaartje chauffeur/conducteur. Metro--> automaten bij de ingang van het station.
Lijkt me dat andere vervoersbedrijven dat ook hebben/gaan doen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Reden? Kosten.
We are shaping the future
Ik heb voor de trein een maandtraject Haarlem/Amsterdam plus supplement voor bus/tram/metro. Tot vorige maand kreeg je voor de metro een aparte kaart om metropoorten te openen.
Deze kaarten geven ze niet meer uit. Je moet nu naar een GVB-loket om het zoneabonnement op een persoonlijke OV-chipkaart te zetten.
Het GVB zet echter alleen de zones voor Amsterdam op een chipkaart en weigert zones buiten Amsterdam op een chipkaart te zetten. Ze verwijzen dan naar de vervoerder in de andere plaats.
Heeft iemand eenzelfde ervaring en waarom doen bedrijven hier zo moeilijk over?
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Mijn idee.
Jij koopt/huurt een recht bij vervoerder A en die zorgt maar dat die het levert, hoe die dat verder uitregeld met vervoerder B, C en eventueel door tot en met Z is niet jouw pakkie aan. Zelfde idee als dat je internet provider jouw aanspreekpunt is bij storingen, bijvoorbeeld bij adsl als de telefoonkabel eruit ligt, en jij hebt een alles in een internetverbinding dan zal jouw internet service provider kpn moeten gaan aansturen. De gemiddelde isp stuurt jouw door naar KPN maar KPN zal voor jouw niks gaan doen. Je bent immers niet hun klant.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Klopt wel voor een deel. In Amsterdam zijn echter drie busmaatschappijen actief.nsa1984 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:23:
Geen ervaring mee, maar waarschijnlijk is dit omdat de vervoerder in gemeente A geen vervoersrechten in gemeente B heeft. Aangezien vrijwel al die "producten" vervoerder gebonden zijn en ook nog eens op een vervoerder gebonden locatie op de ov-chipkaart staan, kan ik me voorstellen dat dit gewoon problemen op zal blijven leveren.
Ben sowieso benieuwd wat de toekomst is van de zoneabonnementen.
Krijg je nog steeds een papieren trajectabonnement of de nieuwe "oh zo geweldige" plastic versie ? Ik dacht dat het op een gegeven moment mogelijk zou zijn om op de nieuwe NS OV-kaart ook de GVB toevoegingen kon laten zetten. Dus straks loop ik ook met 2 kaartjes rond ?Icelus schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:07:
Misschien weet iemand dit of heeft eenzelfde ervaring:
Ik heb voor de trein een maandtraject Haarlem/Amsterdam plus supplement voor bus/tram/metro. Tot vorige maand kreeg je voor de metro een aparte kaart om metropoorten te openen.
Deze kaarten geven ze niet meer uit. Je moet nu naar een GVB-loket om het zoneabonnement op een persoonlijke OV-chipkaart te zetten.
De jaarkaarten zijn plastic; de maandtrajecten (nog) papier.FlyEragon schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:07:
[...]
Krijg je nog steeds een papieren trajectabonnement of de nieuwe "oh zo geweldige" plastic versie ? Ik dacht dat het op een gegeven moment mogelijk zou zijn om op de nieuwe NS OV-kaart ook de GVB toevoegingen kon laten zetten. Dus straks loop ik ook met 2 kaartjes rond ?
Op een NS-chipkaart kun je ook andere producten zetten.
Je kunt toch abbo's via internet bestellen en dan ophalen bij automaten? (TVM's en niet ATM's) Waarom zou je naar een loket toegaan?Icelus schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:07:
Misschien weet iemand dit of heeft eenzelfde ervaring:
Het GVB zet echter alleen de zones voor Amsterdam op een chipkaart en weigert zones buiten Amsterdam op een chipkaart te zetten. Ze verwijzen dan naar de vervoerder in de andere plaats.
Heeft iemand eenzelfde ervaring en waarom doen bedrijven hier zo moeilijk over?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811
mag je mij vertellen waarBjornE schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:09:
[...]
Je kunt toch abbo's via internet bestellen en dan ophalen bij automaten? (TVM's en niet ATM's) Waarom zou je naar een loket toegaan?
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Via internet is dat niet mogelijk (via internet kun je sowieso alleen zones uit Rotterdam kopen).BjornE schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:09:
[...]
Je kunt toch abbo's via internet bestellen en dan ophalen bij automaten? (TVM's en niet ATM's) Waarom zou je naar een loket toegaan?
Je kunt een papieren maandtraject met bussupplement bij een NS-automaat kopen. Een OV-chipkaart versie is (nog?) niet mogelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Icelus op 08-03-2011 15:48 ]
zover ik weet niet nee,ik zit nog altijd op papier,al heb me dat wel al wat brieven sturen gescheeld ivm niet werkende lezersIcelus schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:42:
[...]
Via internet is dat niet mogelijk (via internet kun je sowieso alleen zones uit Rotterdam kopen).
Je kunt een papieren maandtraject met bussupplement bij een NS-automaat kopen. Een OV-chipkaart versie is (nog?) niet mogelijk.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Van de stadsregio had ik begrepen dat ook Amsterdamse abbo's bij automaten op te halen moeten zijn. In combi met NS zal nog wel niet lukken.
Het bussupplement kan je bij een balie ook op de OV-chipkaart laten zetten (gaat helaas nog niet via de automaat), hier in Rotterdam in ieder geval nodig voor de metro met die poortjes.Icelus schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:42:
[...]
Je bedoelt RET neem ik aan? (Of NS).Freee!! schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:17:
[...]
Het bussupplement kan je bij een balie ook op de OV-chipkaart laten zetten (gaat helaas nog niet via de automaat), hier in Rotterdam in ieder geval nodig voor de metro met die poortjes.
Dat is hetzelfde als in Amsterdam.
RET inderdaad, NS stuurt je gewoon door.
Dat is hetzelfde als in Amsterdam.
De oorspronkelijk datum was 3 Februari. Deze zou met een maand worden uitgesteld, wat dus 3 Maart is.
Deze datum is inmiddels verstreken, maar nergens kan ik vinden of dit nu wel of niet gebeurd is. ov-chipkaart.nl, wikipedia, site van zuid-holland etc zwijgen hier in alle talen over.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Buiten Rotterdam is de strippenkaart nog steeds geldig.flowerp schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 15:55:
Weet iemand eigenlijk of die strippenkaart ooit nog is afgeschaft in Zuid-holland?
Is er nog een reden dat de eerder opgegeven 3 Maart stilletjes is verlopen qua afschaffing strippenkaart? Is er al een nieuwe datum bekend?asmi schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:14:
[...]
Buiten Rotterdam is de strippenkaart nog steeds geldig.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Waar had je die datum vandaan? Het is niet alsof de media er mee te koop lopen lijkt het. Na een flink poosje gegoogled te hebben op termen als "strippenkaart", "ov chipkaart", "zuid holland", "maart", "2011", "verplicht", "afschaffen", "afschaffing", etc etc kon ik het niet vinden.CyBeR schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:13:
19 maart toch?
Rail Away!
Klopt, maar die is van begin Februari. Na alle commotie omtrent dit onderwerp is het toch gek dat het al anderhalve maand geheel stil is.Mad Marty schreef op zondag 13 maart 2011 @ 10:12:
De datum is dan ook nog niet bekend, via ov-chipkaart -> nieuws -> laatste, en dan het vierde bericht: http://www.ov-chipkaart.n...euws/zuidholland?pagina=1
Bij nader inzien is dat simpelweg de datum waarop Connexxion hier stopt met het verkopen van strippenkaarten in de bus. Ik dacht dat dat ook de datum was dat er gestopt werd met het accepteren van strippenkaarten in het algemeen maar inmiddels kan ik daar ook geen geschreven woord over vinden.flowerp schreef op zondag 13 maart 2011 @ 09:19:
[...]
Waar had je die datum vandaan? Het is niet alsof de media er mee te koop lopen lijkt het. Na een flink poosje gegoogled te hebben op termen als "strippenkaart", "ov chipkaart", "zuid holland", "maart", "2011", "verplicht", "afschaffen", "afschaffing", etc etc kon ik het niet vinden.
Donderdag is er een debat in de Kamer. De minister heeft aangegeven dat zij door wil met Zuid-Holland. Er is geen relatie tussen de fraude en de eisen aan het mogen uitzetten. Het besluit is aan de Kamer. Daarna kost het zeker nog een maand voordat Zuid-Holland weer klaar is. Communicatiecampagne moet over nieuw, distributie strippenkaart weer afbouwen etc.flowerp schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 15:55:
Weet iemand eigenlijk of die strippenkaart ooit nog is afgeschaft in Zuid-holland?
De oorspronkelijk datum was 3 Februari. Deze zou met een maand worden uitgesteld, wat dus 3 Maart is.
Deze datum is inmiddels verstreken, maar nergens kan ik vinden of dit nu wel of niet gebeurd is. ov-chipkaart.nl, wikipedia, site van zuid-holland etc zwijgen hier in alle talen over.
Overal? Dus ook in Syntus treinen?quote: http://www.nu.nlASSEN/GRONINGEN - Reizigers met het openbaar vervoer kunnen vanaf woensdag met de ov-chipkaart door heel Nederland reizen.
Met de officiele invoering van de pas in Groningen en Drenthe kent de ov-chipkaart dan een landelijke dekking, zo maakte het OV-bureau Groningen Drenthe dinsdag bekend.
De twee provincies zijn de laatste waar de ov-chipkaart wordt ingevoerd. Aanvankelijk zou dat al in december gebeuren, maar dat liep vertraging op toen bleek dat de fabrikant de kaartlezers voor de bussen van vervoersbedrijf Qbuzz niet tijdig kon leveren.
Valleilijn
Een uitzondering is de Valleilijn, de spoortverbinding tussen Amersfoort, Barneveld en Ede-Wageningen. De ov-chipkaart laat daar op zich wachten door technische problemen. Vervoerder Connexxion verwacht dat de invoering pas in 2012 een feit zal zijn.
Inmiddels is de apparatuur in Groningen en Drenthe wel overal geïnstalleerd, ook in alle bussen en wordt woensdag in de noordelijke provincies het startschot gegeven.
Strippenkaart
Met de ov-chipkaart kunnen reizigers overal in Nederland gebruik maken van trein, bus, metro en tram. In veel regio's kan nog wel een strippenkaart worden gekocht, maar dat wordt in de loop van dit jaar afgebouwd. In de stadsregio's Rotterdam en Amsterdam kan alleen de ov-chipkaart worden gebruikt.
Oscar Wilde
Dat was sarcastisch neem ik aan, want het antwoord is nee!Raven schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:58:
Vanaf woensdag landelijke dekking ov-chipkaart
[...]
Overal? Dus ook in Syntus treinen?
Hier in de Achterhoek merk je er nog niks 'an andersJefrim schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:34:
Ze hebben nu wel van die ov-chipkaart paaltjes neergezet (zelfde als die veolia gebruikt) op station Elst en Zetten-Andelst. Dus ik neem aan dat de ov-chipkaart binnenkort ook ingevoerd gaat worden bij Syntus.
Verwijderd
Ik hoop dat we tot en met juni nog met de good-old strippenkaart kunnen reizen in bijvoorbeeld Utrecht. Ik moet dan een week op cursus en heb geen (behoefte aan een) chipkaart. Dat zien we in 2012 wel weer. Bij de NS kun je voorlopig nog met papieren kaartjes werken. Ik reis eigenlijk alleen met de bus/tram als ik op cursus in Utrecht/Nieuwegein ga.RetroTycoon schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:42:
[...]
Hier in de Achterhoek merk je er nog niks 'an anders
Voor volgend jaar heb ik een prima cursus-locatie gevonden in mijn woonplaats, dus wie weet heb ik die chipkaart dan nog steeds niet nodig.
Jep, omdat die in-/uitcheck dingen nog niet in gebruik waren de laatste keer dat ik ze zag.RetroTycoon schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:05:
[...]
Dat was sarcastisch neem ik aan, want het antwoord is nee!
Oscar Wilde
De kastjes hingen al langer in de bussen, maar waren nog niet actief.
Ik heb gisteren al met die stomme kaart mogen werkenThinkPadd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:31:
Sinds vandaag is de OV Chipkaart ook ingevoerd in Drenthe en Groningen.
De kastjes hingen al langer in de bussen, maar waren nog niet actief.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Was wel grappig iig, gelijk een paar van die figuren die met hun Weekend OV probeerden te reizen en dus niet mee mochten omdat ze er ook geen tegoed op hadden staan
[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 16-03-2011 10:10 ]
Yarly! Was ook verbaasd maar werkte wel dusThinkPadd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:09:
o rly ?
Was wel grappig iig, gelijk een paar van die figuren die met hun Weekend OV probeerden te reizen en dus niet mee mochten omdat ze er ook geen tegoed op hadden staan
Ben inderdaad nog benieuwd hoeveel mensen er door de mand gaan vallen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Leuk, nu al fragmentatie van die prachtkaart.DEN HAAG - Regeringspartij VVD en oppositiepartij GroenLinks willen een roze ov-chipkaart met seniorenkorting, die een 65-plusser anoniem kan kopen. Tweede Kamerlid Ineke van Gent van GroenLinks waarschuwt al langer dat ouderen het te ingewikkeld vinden en weerstand voelen om hun persoonlijke gegevens door te geven om in aanmerking te komen voor de seniorenkorting bij de reguliere ov-chipkaart.
GroenLinks en de VVD zullen donderdag tijdens een Kamerdebat over de ov-chipkaart pleiten voor een 'losse' kortingskaart voor ouderen die ze anoniem kunnen kopen. Volgens de partijen hoeven de vervoersbedrijven niet te vrezen voor fraude en dat geanonimiseerde kaarten met korting aan jongere familieleden overgedragen worden. Dat zou ondervangen kunnen worden door de losse ov-chipkaart voor senioren roze te maken, net als de strippenkaart voor 65-plussers.
En die kaart werkt ook helemaal niet als hij in een portemonnee zit of in een hoesje? De buschauffeur/tramcontroleur/mensen bij metropoortjes zien altijd de fysieke kaart?Dat zou ondervangen kunnen worden door de losse ov-chipkaart voor senioren roze te maken, net als de strippenkaart voor 65-plussers.
Briljant.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Seriously?.... (Deels sarcastisch en serieusSandaX schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:37:
De in- en uitcheckpalen van Syntus in Twente (op de lijnen Zutphen - Hengelo - Oldenzaal en Almelo - Mariënberg) worden als het goed is over twee weken actief (1 april).
Oscar Wilde
Controleurs zullen je altijd om de fysieke kaart vragen.Gizz schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:38:
[...]
de tramcontroleur/mensen bij metropoortjes zien altijd de fysieke kaart?
Het is dus nog wachten op de lijnen Zutphen - Winterswijk / Winterswijk - Arnhem?Raven schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:02:
[...]
Seriously?.... (Deels sarcastisch en serieus)
Zeker, maar voor die mensen hoef je geen roze kaart te maken. Die scannen namelijk de kaart en zien dat je een 65+ reisproduct op je kaart hebt staan.CyBeR schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:32:
[...]
Controleurs zullen je altijd om de fysieke kaart vragen.
De kleur is alleen handig voor mensen die je kaart niet scannen maar alleen naar het uiterlijk van je kaart kijken. Maar je hoeft nergens het uiterlijk van je kaart te laten zien..
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Nee dus, want het apparaat geeft alleen aan dat je op een abonnement reist en niet met ouderenkorting. Tov de strippenkaart mist dan de controle door de chauffeur. De controle in de bus is daarmee bijna nulGizz schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:07:
[...]
Zeker, maar voor die mensen hoef je geen roze kaart te maken. Die scannen namelijk de kaart en zien dat je een 65+ reisproduct op je kaart hebt staan.
De kleur is alleen handig voor mensen die je kaart niet scannen maar alleen naar het uiterlijk van je kaart kijken. Maar je hoeft nergens het uiterlijk van je kaart te laten zien..
@ Thinkpad, je hoeft geen saldo te hebben! nul euro is voldoende om in en uit te checken (in de bus). Je mag 4 euro in de min staan.
Helaas wel ja, het was toch de bedoeling dat het ding contactloos ging werkenCyBeR schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:32:
[...]
Controleurs zullen je altijd om de fysieke kaart vragen.
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
http://www.geenstijl.nl/m...t_binnenkant_van_ovc.html
http://tls.etv.cx/gallery.html
Waarom een simkaart, waarom bleutooth, waarom een (dure) fiber modem?
Ik hoop dat er binnenkort ook een dump van de firmware komt, zodat het algoritme achterhaald kan worden, dan is de kaart definitief failliet.....
[ Voor 3% gewijzigd door donny007 op 16-03-2011 21:19 ]
/dev/null
Verwijderd
simkaart is begrijpelijk ivm communicatie met een datacenter, anders zou elke paal aan een LAN netwerk gekoppeld moeten worden.donny007 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:18:
Er is een ov-chipkaart paal losgeschroeft en opengemaakt, er zijn hi-res foto's van de binnenkant gemaakt:
http://www.geenstijl.nl/m...t_binnenkant_van_ovc.html
http://tls.etv.cx/gallery.html
Waarom een simkaart, waarom bleutooth, waarom een (dure) fiber modem?
Ik hoop dat er binnenkort ook een dump van de firmware komt, zodat het algoritme achterhaald kan worden, dan is de kaart definitief failliet.....
dat fibre verhaal snap ik ook niet, zo'n kort stukje (lijkt een interne verbinding te zijn) kan best dmv koper lijkt mij.
[ Voor 7% gewijzigd door donny007 op 16-03-2011 21:29 ]
/dev/null
Snap er niets meer van..
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
De reiziger moet zelf ook makkelijk kunnen zien of hij een dure of goedkope kaart op zak heeft, anders is het veel te gemakkelijk om al dan niet per ongeluk de verkeerde kaart te gebruiken.Gizz schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:07:
Zeker, maar voor die mensen hoef je geen roze kaart te maken. Die scannen namelijk de kaart en zien dat je een 65+ reisproduct op je kaart hebt staan.
Dat jij die business cards nu hebt betekent natuurlijk niet dat de business cards zijn ingevoerd samen met de OV-chipkaart. Zou goed kunnen dat die business cards al bestonden toen de strippenkaart er was. Zou ook heel goed kunnen dat die business cards in de toekomst op wegwerp OV-chipkaarten geladen worden.WVL_KsZeN schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:32:
Ook zoiets moois, met de invoering van de OV chip konden we van ons bedrijf niet meer reizen in Den Haag met de strippenkaart en daar moest iets op gevonden worden. Nu heb ik een stapel 'business cards' gekregen, waarmee ik toch weer door de stad kan reizen! En het mooie is.. het zijn dus gewoon papieren kaartjes die je moet stempelen! Waarom dan niet gewoon de strippenkaart gehouden?
Snap er niets meer van..
Dit doen vervoerders nu ook, weliswaar op een andere manier. Zie RET,GVB. (24uur/48uur/72 uur kaarten)
[ Voor 6% gewijzigd door denuz op 17-03-2011 01:56 ]
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.