offtopic:
Eigenlijk moet je die / uit A'dam/Diemen weghalen, gewoon A'dam Diemen, net zoals Amsterdam Oud Zuid ofzo

Probeer het eens uit zou ik zeggen. Ik ben nu voor de meeste ritjes die ik maak juist minder kwijt. Het is jammer dat de GVB niet groots inzet om de OV chipkaart voorlopig even goedkoper te maken als de strippenkaart. Een klein beetje doen ze dat wel, maar niet genoeg. De strippenkaart is een half jaar terug in prijs omhoog gegaan, maar de ritjes via de OV chipkaart bleven gelijk qua prijs.
Als de GVB hier nu net even iets meer op inzet, dat iniedergeval tijdens de introductie de ov chipkaar significant goedkoper is. Verhogen van de prijs kan altijd nog, dat gebeurd met de strippenkaart ook gewoon jaarlijks, maar juist nu gedurende de komende ~6 maanden moet dat ding goedkoper zijn.
Nu krijg je namelijk allemaal van die zeikerige mensen die gewoon verandering tegen willen houden, en dan maar met het argument prijs komen. Zeer slechte zet vande GVB als je het mij vraagt.
Overigens: hoe zit het met controle van zwartrijders? Scan van je Chipkaart ofzo?
Ja, conducteur of mobiele teams lopen in de tram en scannen van iedereen de chipkaart. Ik heb het nu een paar keer gehad.
Daarbij kon je met een strippenkaart binnen het uur/anderhalf uur, op dezelfde stempel terug reizen. Dat is nu toch ook niet meer?
Of niet?
Iedereen trapt er gewoon met ogen open in.
Er is helemaal niets in te trappen. Feitelijk heb je het maar gewoon te slikken en anders ga je lekker lopen. Het is de vervoerder die je een dienst biedt en de voorwaarden opstelt (binnen redelijke perken, de overheid heeft ook nog flink wat te zeggen natuurlijk).
Vergelijk het met de bioscoop. Daar kon je vroeger na 1 film gezien te hebben gewoon even naar de WC gaan en dan naar de volgende film gaan, met maar 1 kaartje. Tegenwoordig controleren ze eerst of de hele zaal leeg is, en iedereen die weer in de zaal komt wordt dikwijls nog een keer gecontrolleerd op het kaartje. Is dat ook met open ogen erin trappen?
Nog een vergelijking, nu wat dichter bij huis. De NS had vroeger een avondretourtje. Heb ik vaak gebruik van gemaakt om Donderdag even te shoppen in Haarlem. Op een gegeven moment heeft de NS dat kaartje afgeschaft. Daar ben ik toen met open ogen ingetrapt he? Of wacht eens... waar ben ik precies ingetrapt eigenlijk? De NS heeft gewoon een product verwijderd/veranderd.
Voor het zelfde geld had men op een gegeven moment bepaald dat de overstap voor de strippenkaart zou verdwijnen, of dat het een kwartier werd. De overstaptijd uur vs half uur is dus niet specificiek een eigenschap van het concept ov chipkaart, maar een beslissing die de vervoerder heeft gemaakt m.b.t. de spelregels van het reizen.
Stel je moet 1x met het OV in 5 jaar tijd. Kan je dan exact dat bedrag voor die ene reis op die kaart zetten?
Of moet je een minimum x bedrag er op zetten?
Nee hoor, je kunt gewoon een enkeltje op je kaart zetten. Zie de video bij dit bericht:
http://www.at5.nl/artikel...strippenkaart-27-augustusVooral de 53 en 54 ja. Dat zijn vieze, stok oude metrostellen. Zowel van binnen als van buiten. De 50 en de 51 zien er al veel beter uit. Ik vraag me trouwens ook af of dat iets met het publiek te maken heeft. Vooral na Amstel zit er in de 53 en 54 een geheel ander publiek dan in de 51. De 51 wordt vooral bevolkt door studenten en yuppen, terwijl in de 53 en 54 dat duidelijk niet zo is.
[
Voor 46% gewijzigd door
flowerp op 30-05-2009 00:06
]
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.