Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-10 16:04

Sebazzz

3dp

ik222 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:21:
[...]

- Vroeger met een papieren kaartje kon men uberhaupt geen info over je reisgedrag opslaan en dat was ook helemaal niet nodig.
Persoonlijk vind ik: Boeiend.
- Vroeger met een papieren kaartje kon je niet vergeten uit te checken en zo onterecht saldo kwijtraken.
Tsja, is een beetje procedure zo veel gevraagd?
- Vroeger kon je abbonnementskaart niet zomaar geblokkeerd raken als je vergeet uit te checken.
Veiligheid hè.
- Vroeger met een papieren kaartje waren er geen poortjes en andere technische zaken die zeer regelmatig falen waardoor je uberhaupt niet kan uitchecken.
Falende poorten nog niet meegemaakt, echter, falende stempelautomaten vaak genoeg.
- Vroeger moest je niet zomaar ineens betalen doordat ze weer eens gefaalt bij een firmware update.
Nee maar dit is ook weer hersteld. Iedereen krijgt zijn geld terug.

Ik ben ook prima tevreden over de OV-chipkaart, ik reis er iedere dag mee en heb nooit problemen. (Nee, nooit!)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het gaat erom dat het een hele hoop onzin is die nergens voor nodig is. En wat betreft geld terug krijgen is dat allemaal leuk en aardig maar straks heb ik alsnog 5 euro op een kaart staan die ik verder nergens meer voor gebruik. Even buiten de ellende van niet werkende kaarten die deze "storing" veroorzaakt heeft voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sebazzz schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:31:
[...]
Niet sarcastisch dus, het boeit me dus wel
maar dit is enkel een herhaling van zetten, hier hebben we 't al zo vaak over gehad
[...]
Tsja, is een beetje procedure zo veel gevraagd?
Ja, maar het is dus wel een nadeel.
[...]
Veiligheid hè.
Welke extra veiligheid tov een papieren abonnement hebben we het dan over?
[...]
Falende poorten nog niet meegemaakt, echter, falende stempelautomaten vaak genoeg.
Tja, kijk in de media en het fenomeen algehele storing of grote storing is wel enkele keren langs gekomen.
[...]
Nee maar dit is ook weer hersteld. Iedereen krijgt zijn geld terug.
Maar levert wel een hoop onnodig gedoe op.
Ik ben ook prima tevreden over de OV-chipkaart, ik reis er iedere dag mee en heb nooit problemen. (Nee, nooit!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
[...]

- Vroeger met een papieren kaartje kon men uberhaupt geen info over je reisgedrag opslaan en dat was ook helemaal niet nodig.
Wel waar. Net zoals de AH weet dat jij elke dag een pak melk koopt. De gegevens van het kopen van een kaartje gekoppeld aan je bankpas worden wel degelijk gemined.
- Vroeger met een papieren kaartje kon je niet vergeten uit te checken en zo onterecht saldo kwijtraken.
Vroeger met een papieren kaartje was het wel weer altijd een gedoe als je een andere reis wilde maken dan het voorgeschreven retourtje of enkeltje. Met de OV chipkaart kun je niet vergeten een retourtje te kopen als je nog terug moet of een enkeltje te kopen als je juist niet dezelfde dag terug ging en zo onterecht te veel betalen.
- Vroeger met een papieren kaartje waren er geen poortjes en andere technische zaken die zeer regelmatig
falen waardoor je uberhaupt niet kan uitchecken.
Vroeger waren er automaten die geen strippenkaarten meer konden verkopen omdat ze te makkelijk open te breken. Vroeger kon je alleen bij winkeltjes die dingen kopen die dan weer altijd gesloten waren. Vroeger was de inkt in de stempelautomaten wel eens op of weigerde die dingen.

Er is wel een reden te bedenken waarom vroeger alles beter was. Ten tijde van de introductie was men ook massaal tegen de strippenkaart (tip: google eens op "stroppenkaart"). Vroeger stond jij nog te schuimbekken tegen de strippenkaart, en nu de strippenkaart vervangen wordt ben je er opeens helemaal idolaat van?

- Vroeger moest je niet zomaar ineens betalen doordat ze weer eens gefaalt bij een firmware update.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. En als je dan bedenkt dat er nauwelijks voordelen aan heel die ov chipkaart zitten dan lijkt de conclusie me duidelijk. Heel die OV-Chipkaart is een groot faalproject wat alleen maar problemen en onnodige kosten voor reizigers veroorzaakt.
[/quote]

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 00:14

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben gestop met het gebruiken van mijn OV-Chipkaart. Heb hem nu alleen nog maar bij als reservemiddel om te reizen. Ik gebruikte hem voornamelijk in de bus. Maar ik ben dus ff gaan rekenen. Met OV-chipkaart ben per week 16 euro kwijt ongeveer. Met dagkaartjes (ik reis maar 3 dagen per week) kom op 9 euro uit. Is nogal een groot verschil als je het mij vraagt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Rakkerzero schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:59:
Ik ben gestop met het gebruiken van mijn OV-Chipkaart. Heb hem nu alleen nog maar bij als reservemiddel om te reizen. Ik gebruikte hem voornamelijk in de bus. Maar ik ben dus ff gaan rekenen. Met OV-chipkaart ben per week 16 euro kwijt ongeveer. Met dagkaartjes (ik reis maar 3 dagen per week) kom op 9 euro uit. Is nogal een groot verschil als je het mij vraagt.
Als je wat door deze thread heen had gelezen had je vast wel gemerkt dat het verboten is te suggereren dat de OV-chipkaart duurder is, want 'onderzoek (methodologie onbekend) in opdracht van de overheid heeft aangetoond dat dit niet zo is'. En anders is jouw geval anecdotisch en niet representatief. :X
Maar goed, idd gewoon met de strippenkaart (of dagkaart) blijven betalen zolang die nog bestaat. :)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10

Dido

heforshe

Lekker tendentieus, foppe-jan. Met zo'n kinderachtige instelling kom je een eind ;)

Rakkerzero: het is algemeen bekend dat je voor bepaalde trajecten inderdaad meer kwijt bent met de chipkaart dan met de strippenkaart, net als omgekeerd ook het geval is. Maar jij vergelijkt appels met peren: als jij in drie dagen 16 euro verchipt, dan was je met de strippenkaart ook wel meer kwijt dan die 9 euro.
Maar jij kocht dagkaartjes. En die vergelijk je nu met simpel saldoreizen op je chipkaart. Dat is hetzelfde als iemand die de strippenkaart afkeurt omdat ie zo duur is vergeleken met zijn ster-abonnement.
Nu weet ik niet wat voor reizen je op zo'n dag maakt, maar als ik bij de RET kijk hebben ze een dagkaart voor 3 euro (dat is met korting, weet niet voor wie die geldt) of zes euro zonder korting.
Als jouw vervoerder een volledige papieren dagkaart voor 3 euro aanbiedt, zou ik daar gewoon gebruik van maken zolang het kan, maar je zou ook eens kunnen kijken wat ze aan andere reisproducten voor de ov-chipkaart hebben.
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar die dagkaart van die euro? Met strippenkaarten kost je dat 12,80 euro per dag.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-10 12:37

donny007

Try the Nether!

Vandaag zou dan de grote dag moeten zijn, het onterecht afgeschreven saldo van 1 dec (connexxion firmware fail) zou klaarstaan bij de ophaalautomaat. Maar helaas, er staan geen producten voor u klaar.....

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik wacht ook lekker even totdat duidelijk is dat het goed gaat. Zou me namelijk niks verbazen als die "herstel" actie er voor zorgt dat mijn complete studentenreisproduct verwijdert wordt :+ Ben het vertrouwen in de ov-faalkaart behoorlijk kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-10 10:00
Ik heb het daarnet geprobeerd en lukt prima hoor :) Niks geks. Gewoon "Ophalen bestelling", en dan staat er iets van Epurser ofzo klaar met het saldo wat die dag afgeschreven is. Eventueel bonnetje printen en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

Voor mijn scriptie heb ik mensen nodig die een aantal enquetes in willen vullen. Het gaat over de NS en ook over de mogelijkheden van de OV-chipkaart, het duurt ECHT maar 4 minuten per enquete. Neem een van de vier onderstaade links en leef je uit! _/-\o_

*knip*
Modbreak:Voor het plaatsen van enquetes is toestemming van een moderator noodzakelijk. In de eerste plaats omdat we geen wildgroei willen van enquetes, want op den duur zal dat gaan irriteren en zal het contra-productief zijn. Ten tweede willen we graag dat er om een enquete heen meer tekst en uitleg wordt gegeven over het onderzoek en een aanzet tot een discussie vormt. Ten derde willen we ook op de hoogte worden gehouden van de resultaten van de enquete en verwachten we enige mate van feedback.

Het algemeen beleid #verbodenspam

Alvast super bedankt voor je bijdrage aan mijn afstuderen!

[ Voor 50% gewijzigd door Steffie op 14-12-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
http://www.studentenov-chipkaart.nl/stopzetten

Stap 1 heb ik allang uitgevoerd, maar:
Stap 2 is me nog nooit gelukt. Ik heb denk ik al 6 keer bij een automaat bij de AH geprobeerd, maar er staat nooit een product klaar ;s.

Wel is geloof ik mijn studentenov allang geblokkeerd en betaal ik gewoon voor me reizen, met ov chip (en saldo wordt gewoon bijgewerkt).
Kan ik dit gewoon zo laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Niet? Dus de OV-bedrijven moesten maar een beetje gokken hoe het geld van de strippenkaarten verdeeld moest worden?
Rakkerzero schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:59:
Prima plan. Als dat voor jou goedkoper is moet je dat vooral doen natuurlijk. Waar kost een dagkaart slechts drie euro trouwens? Niet in Amsterdam toch in ieder geval...

[ Voor 47% gewijzigd door CyBeR op 14-12-2010 03:41 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 03:40:
[...]

Niet? Dus de OV-bedrijven moesten maar een beetje gokken hoe het geld van de strippenkaarten verdeeld moest worden?
Hoe ze dat deden weet ik niet, wel weet ik dat er toen geen directe koppeling was tussen NAW gegevens en de exacte reizen die jij hebt gemaakt.

BTW vanmorgen was er voor de veranderen nog maar een een faal met de poortjes in de bus :') Gelukkig was dit deze keer al zo tijdens het instappen waardoor ik uberhaupt niet heb ingecheckt.

[ Voor 20% gewijzigd door ik222 op 14-12-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
xileS schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 02:38:

Wel is geloof ik mijn studentenov allang geblokkeerd en betaal ik gewoon voor me reizen, met ov chip (en saldo wordt gewoon bijgewerkt).
Kan ik dit gewoon zo laten?
Wat staat er op de Mijn IB-groep-site? En wat zegt de balie van een vervoerder je over de producten die op je kaart staan?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ik222 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:40:
[...]

Hoe ze dat deden weet ik niet, wel weet ik dat er toen geen directe koppeling was tussen NAW gegevens en de exacte reizen die jij hebt gemaakt.
Nee, maar in plaats daarvan was er een kostbaar principe waarbij een stel mensen rondliep om te tellen hoeveel man er in- en uitstapte. Kansloos systeem dus dat nu weggeautomatiseerd kan worden.
BTW vanmorgen was er voor de veranderen nog maar een een faal met de poortjes in de bus :') Gelukkig was dit deze keer al zo tijdens het instappen waardoor ik uberhaupt niet heb ingecheckt.
Wauw, gratis reizen en nóg ga je zitten zeuren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 03:40:
Waar kost een dagkaart slechts drie euro trouwens? Niet in Amsterdam toch in ieder geval...
Rotterdam met reductietarief.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:16:
[...]

Nee, maar in plaats daarvan was er een kostbaar principe waarbij een stel mensen rondliep om te tellen hoeveel man er in- en uitstapte. Kansloos systeem dus dat nu weggeautomatiseerd kan worden.
Oke daar kan ik enigzins inkomen maar dan nog volstaat een anonieme teller.
[...]
Wauw, gratis reizen en nóg ga je zitten zeuren.
Dat is het punt niet, nu voor mij maakte het inderdaad weinig uit. Maar er waren ook mensen die eerder ingestapt waren en daarom dus wel hadden ingecheckt. Ook deze mensen konden dus niet meer uitchecken en zijn dus weer 4 euro kwijt indien ze op saldo reizen. Oke dat kunnen ze terugvragen maar dat is dan weer een hele hoop gedoe waar ze niets aan kunnen doen. En ook voor abbonnementen zoals het studenten ov week reisproduct geldt dat dit geblokkeerd raakt wanneer je een x aantal keer niet uitcheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:39

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

ik222 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:26:
Oke dat kunnen ze terugvragen maar dat is dan weer een hele hoop gedoe waar ze niets aan kunnen doen.
Zoveel gedoe is het toch niet? Briefje halen bij de chauffeur, even invullen en in een brievenbus gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
SandaX schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:50:
[...]

Zoveel gedoe is het toch niet? Briefje halen bij de chauffeur, even invullen en in een brievenbus gooien.
Ja maar het is belachelijk dat JIJ moeite moet gaan doen omdat HUN systeem weer eens faalt. Even los van het feit dat er ook een postzegel op moet en dat ze bij teruggave administratiekosten rekenen. En als het dan n 1 keer zou gebeuren dan is dat ook nog niet erg. Maar dit gebeurt hier gewoon minimaal 1 keer in de week. Dat is gewoon onacceptabel en wat mij betreft mag je dan gerust spreken over een ov faalkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

SandaX schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:50:
[...]

Wel. Maand geleden kreeg je je saldo direct terug. Maar nu moet je formulier invullen, postzegel kopen. Het gaat niet om de kosten voor een postzegel. Het is gewoon belachelijk. Ik heb daar elke week geen tijd voor. Het kost me meer tijd dan dat het me wat oplevert.

Als er nou een optie beschikbaar komt op ov-chipkaart.nl dan vind ik dat prima. Wat een gezeik allemaal.
ik222 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:55:
[...]

Ja maar het is belachelijk dat JIJ moeite moet gaan doen omdat HUN systeem weer eens faalt. Even los van het feit dat er ook een postzegel op moet en dat ze bij teruggave administratiekosten rekenen. En als het dan n 1 keer zou gebeuren dan is dat ook nog niet erg. Maar dit gebeurt hier gewoon minimaal 1 keer in de week. Dat is gewoon onacceptabel en wat mij betreft mag je dan gerust spreken over een ov faalkaart.
Precies.

[ Voor 46% gewijzigd door MrJames op 14-12-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-10 12:37

donny007

Try the Nether!

Ik snap nog steeds niet waarom dat nog allemaal via de post (ja dat systeem met brieven, postzegels en postbussen waarbij het minimaal 2 dagen duurt voordat iets eindelijk aankomt) moet, waarom niet gewoon een DIGITAAL formulier?

En waarom moet je steeds je volledige naw gegevens invullen? je kaartnummer en rekeningnummer is genoeg, via het kaartnummer kunnen ze de naw gegevens opvragen.

Het blijft een zooitje daar, om nog maar te zwijgen over de beveiliging en service.

[ Voor 15% gewijzigd door donny007 op 14-12-2010 11:10 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
donny007 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:06:
En waarom moet je steeds je volledige naw gegevens invullen? je kaartnummer en rekeningnummer is genoeg, via het kaartnummer kunnen ze de naw gegevens opvragen.
Anonieme kaarten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Geachte heer / mevrouw,

Wij hebben uw onderstaande bericht ontvangen en geregistreerd onder kenmerk ******.
Het streven is om uw bericht binnen 15 werkdagen te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Klant Contact Center
Wat snelle service bij RET :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Digitale afhandeling is lastig, omdat ze dan je uitstaphalte niet weten en dus geen idee hebben hoeveel ze je terug moeten storten. De chauffeur zet niet voor niks een stempel op het uitstapformulier dat je krijgt.

Waar ik persoonlijk problemen mee heb is dat er een postzegel op dit formulier moet, aangezien je bij een rit vanaf € 3,57 verlies maakt op het terugvragen van je geld. Hoewel, als je een korte zoektocht doet, je op de site van de vervoerder vaak wel een manier kunt vinden om die postzegel niet te hoeven plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:10

Dido

heforshe

Maar da's op een OV-chipkaart, en het ging er nou net over dat die kaart het zo duur maakte voor iemand.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
SandaX schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:50:
Digitale afhandeling is lastig, omdat ze dan je uitstaphalte niet weten en dus geen idee hebben hoeveel ze je terug moeten storten.
Hopelijk kan dit in de toekomst beter worden. B.v. door de Chauffeur een portable reader te geven waarmee ie oftewel die 4 euro direct van je chipkaart kan zappen, oftewel waarmee een 'tegoed item' op je chipkaart zet die bij de eerst volgende incheck waar dan ook automatisch verwerkt wordt.

Hmmm, misschien moet ik maar eens gaan soliciteren bij die lui van TLS :P

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Een hele simpele verbetering zou al zijn dat je teruggave direct aan de servicebalie kan regelen. De enige reden waarom ze dat waarschijnlijk niet doen is omdat ze het liever zo moeilijk mogelijk maken om het onterecht afgeschreven saldo terug te krijgen. Want iedere persoon die het dan maar laat zitten is natuurlijk kassa voor deze boeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:50:
[...]

Wat staat er op de Mijn IB-groep-site? En wat zegt de balie van een vervoerder je over de producten die op je kaart staan?
"Je hebt je studentenreisproduct stopgezet." staat op IB. Ben nog niet bij een balie geweest, maar als ik op een oplaadautomaat kijk, lijkt alles normaal alleen zijn me studentenproducten geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:49
MrJames schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:49:
[...]

Wat snelle service bij RET :X .
Connexxion is maar drie weken, nee OV-bedrijven hebben klantvriendelijkheid nog niet uitgevonden. Na drie weken nemen ze nog geen contact met je op maar moet je het maar accepteren dat iets is gemeld :'). Vooral de passende slogan 'alles voor de reiziger' is dan nogal incorrect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Heb net bij zo'n ophaalautomaat het onterecht afgeschreven saldo van 1 december opgehaald. Maar goed dan is het probleem nog steeds maar half opgelost, ik heb namelijk nu 5 euro op mijn chipkaart staan die ik nooit meer gebruik. Eens zoeken of er een mogelijkheid is die 5 euro van de chipkaart te halen en terug te krijgen.

/edit: Dat kan wel maar kost 2,50, stelletje oplichters :(

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 15-12-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over het studentenreisproduct, misschien dat mensen hier iets soortgelijks aan de hand gehad hebben.. :)

3 weken terug is mijn OV Chipkaart (overigens buiten mijn schuld om) gebroken. Hierop heb ik een nieuwe kaart aangevraagd en deze is vorige week binnengekomen. Echter toen ik deze vervangende kaart in een automaat stak om te kijken of het reisproduct correct overgeplaatst was, stonden er 2 onbekende producten op met de ingangsdatum van mijn stufi (klopt dus) maar met als einddatum 31-12-2030...
Hierop gebeld naar het service center van de Studenten OV chipkaart en deze hebben een nieuw product klaargezet (duurt 5 dagen,onbegrijpelijk). Dit heb ik vandaag opgehaald en volgens het bonnetje is dit ook correct verlopen. Maar... Als ik nu de kaart in een automaat steek komen er 4 onbekende producten naar voren met als einddatum 31-12-2030...
Omdat ze het bij de klantenservice ook allemaal niet echt meer snappen heb ik net de volgende test gedaan; met de bus 1 halte verder en kijken of er saldo afgeboekt was. Dit was niet het geval, kan ik hier nou uit concluderen dat de correcte producten op de kaart staan en belangrijker; dat dit voor een NS conducteur ook zichtbaar is? Zou het nog uitmaken dat er 4 producten op staan?

Kortom... Iemand ervaringen hiermee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Laatst online: 23:14
Waar begint je kaartnummer mee?
Had je eerst een 35280104 kaart? en heb je nu een 35280244 kaart? dan dien je je reisrecht opnieuw op te halen. Als je op dit moment een 35280244 kaart hebt, en die is defect/verloren/gestolen, en je vraagt een nieuwe aan, dan wordt het reisrecht automatisch overgezet op je nieuwe kaart en hoef je niets op te halen.
Op dit moment is de afloopdatum oneindig ingesteld( 31-12-2030) Vandaar dat je het reisrecht ook stopt dient te zetten.

4 producten op kaart maakt niet uit, dat heb ik ook. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n nieuwe kaart dus het zou inderdaad automatisch gegaan moeten zijn. :) Maar doordat er op de automaat "onbekend product" stond twijfelde ik en heb ik de klantenservice gebeld. Zij zeiden dat er tijdens het overplaatsen inderdaad iets fout was gegaan en dus heb ik alsnog een nieuw reisproduct aangevraagd. Maar die melding van "onbekend product" is daar niet mee veranderd...

edit:

Even langs de NS servicebalie deed wonderen; de onbekende producten bleken netjes studentweek producten. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2010 15:55 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45
Kan ik tijdens de kerstvakantie ook gewoon reizen met m'n OV Chipkaart met week product?

Ik had dit wel gevonden: http://www.ib-groep.nl/pa...eizen/week_of_weekend.asp en als ik het goed begrijp kan het gewoon, behalve op 25 en 26 december (d0h)

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik had vandaag dezelfde vraag.

Zaterdag 1 januari (Nieuwjaarsdag), vrijdag 22 april (Goede vrijdag), zondag 24 april (1e Paasdag), maandag 25 april (2e Paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag 2011), zondag 12 juni (1e Pinksterdag), maandag 13 juni (2e Pinksterdag), zondag 25 december (1e Kerstdag), maandag 26 december (2e Kerstdag), zaterdag 31 december (Oudejaarsdag).

Wikipedia: OV-studentenkaart

Stond eerst altijd achterop de kaart zelf, nu moet je maar gaan zoeken. Staat niet eens op de studenten ov-chipkaart website, beetje raar.

Ik hou deze datums maar aan, weet het verder ook niet.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Icelus
  • Niet online
Dit zijn de data voor 2011.

[ Voor 9% gewijzigd door Icelus op 16-12-2010 17:22 ]

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-10 10:00
NeoMe schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:19:
Stond eerst altijd achterop de kaart zelf, nu moet je maar gaan zoeken. Staat niet eens op de studenten ov-chipkaart website, beetje raar.
Daar niet, wel op de site van de IB-Groep. Die gaan immers ook over het reisrecht.
Weekabonnement
vrij reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)
korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur
korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur.

Weekendabonnement
vrij reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur
vrij reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
vrij reizen vanaf 12.00 uur op donderdag 29 april, dinsdag 4 mei en woensdag 12 mei
korting op maandag vanaf 04.00 uur, op dinsdag tot en met donderdag vanaf 09.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.

Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst).

Feestdagen in 2011
Zaterdag 1 januari (Nieuwjaarsdag), vrijdag 22 april (Goede vrijdag), zondag 24 april (1e Paasdag), maandag 25 april (2e Paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag 2011), zondag 12 juni (1e Pinksterdag), maandag 13 juni (2e Pinksterdag), zondag 25 december (1e Kerstdag), maandag 26 december (2e Kerstdag), zaterdag 31 december (Oudejaarsdag).
edit: die link had de vragensteller dus ook al gevonden. Wat is het probleem dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Ik heb vraag mbt ov-chipkaart. Is er een Ov-chipkaart waarmee ik bijv. een maand lang kan reizen en achteraf een factuur krijg en de reiskosten dan pas hoef te betalen?

Ik werk op verschillende locaties en kan dus geen abonnement nemen. Omdat mijn reiskosten te hoog is word het ook belast en word een deel vergoed. Daarnaast baal ik ervan om elke maand mijn reisoverzicht te printen.. te veel werk.

Nu ben ik NS-business tegengekomen maar kan ik daarmee wel met de bus, metro en tram reizen zonder dat ik saldo heb staan? Staat moet op de website van NS.

Of heeft iemand een andere oplossing?

EDIT: Dus niet :/.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/20ku1x5.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door MrJames op 22-12-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 22:55

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Op de pof met het OV reizen hebben we hier in NL nooit aan gedaan, dus met de OV chipkaart is dat niet anders natuurlijk.

Is het in jouw geval niet veel handiger om een OV-jaar- of -maandkaart te nemen?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Ik weet dat het vroeger niet kon maar met de chipkaart zou dat toch kunnen? Met alleen NS kan het maar niet bij alle vervoerbedrijven.

Ik zit 1 dag in Delft, 2 dagen Den Haag en 2 dagen in Zoetermeer. Met een abonnement kom ik dus veel duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
MrJames schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:43:
Ik heb vraag mbt ov-chipkaart. Is er een Ov-chipkaart waarmee ik bijv. een maand lang kan reizen en achteraf een factuur krijg en de reiskosten dan pas hoef te betalen?
Helaas niet. Als je veel reist is een OV-jaarabonnement misschien een optie om naar te kijken. Hiermee kun je onbeperkt met al het OV. Dit is ook per maand (vooraf) te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:53
Als je in Amsterdam met de tram reist naar Centraal Station, vervolgens overstapt op een NS trein naar bijvoorbeeld Amsterdam Amstel zie je dan bij het inchecken bij de NS paal ook 'Overstap OK'? Zo ja, dan betaal je dus ook geen instaptarief (bestaat dat bij de NS)? Zo nee, kan iemand me dan even vertellen hoe het precies werkt tussen tram/metro/bus naar NS trein.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 16:16

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik222 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:55:
[...]

ik spaar het tegenwoordig op :P 1x per maand stuur ik de brieven terug. probeer ook altijd vooraan te zitten,zodat ik meteen de brief aan kan pakken bij het uitstappen (ja is redelijk standaard) bussen lijken altijd hun fix kwijt te raken oid,erg irri. schijnt op de te fixen lijst te staan,dus ben benieuwd als ik van vakantie kom :)
meest chauffeurs laten iedereen ook uitchecken 2 haltes van te voren die er op dezelfde plek uitmoeten.

[ Voor 5% gewijzigd door mrsar op 22-12-2010 20:42 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
nadroJ schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:23:
Als je in Amsterdam met de tram reist naar Centraal Station, vervolgens overstapt op een NS trein naar bijvoorbeeld Amsterdam Amstel zie je dan bij het inchecken bij de NS paal ook 'Overstap OK'? Zo ja, dan betaal je dus ook geen instaptarief (bestaat dat bij de NS)? Zo nee, kan iemand me dan even vertellen hoe het precies werkt tussen tram/metro/bus naar NS trein.
Je bedoelt waarschijnlijk het basistarief van 78 cent. Dit is niet van toepassing op de trein. Als je van bus/tram/metro vervolgens de trein neemt wordt dit daarom niet als overstap geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
MrJames schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:43:
[afbeelding]
Je kan wel automatisch opwaarderen, en je kan, via ov-chipkaart.nl geloof ik je gegevens zien. Je kan ook meerdere chipkaarten hebben. Dan kun je er een alleen voor zakelijk gebruiken en een voor privé (wel oppassen dat je steeds met de goed in en uit checkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
mrsar schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:41:
[...]

ik spaar het tegenwoordig op :P 1x per maand stuur ik de brieven terug. probeer ook altijd vooraan te zitten,zodat ik meteen de brief aan kan pakken bij het uitstappen (ja is redelijk standaard) bussen lijken altijd hun fix kwijt te raken oid,erg irri. schijnt op de te fixen lijst te staan,dus ben benieuwd als ik van vakantie kom :)
meest chauffeurs laten iedereen ook uitchecken 2 haltes van te voren die er op dezelfde plek uitmoeten.
Probleem is vaak dat het systeem faalt zodra de chauffeur vast de nieuwe route is de bus wil zetten. Dat doen ze vaak net voordat ze bij de laatste halte zijn en regelmatig houdt het systeem er dan mee op om de een of andere reden.

Maar goed ze moeten dit soort onzin gewoon regelen voordat ze het systeem invoeren. De OV-faalkaart draait hier nu al ongeveer een jaar en nog steeds hebben we dat probleem. Volgens mij doen ze het gewoon expres, lekker cashen van al die mensen die niet uit kunnen checken en niet telkens een formulier in gaan vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-10 11:47
Mijn kaart is nog steeds geblokkeerd en ik heb nog steeds geen brief ontvangen van TLS. Hoe lang duurt dat :?

• nadroJ
Icelus schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:01:
[...]
Je bedoelt waarschijnlijk het basistarief van 78 cent. Dit is niet van toepassing op de trein. Als je van bus/tram/metro vervolgens de trein neemt wordt dit daarom niet als overstap geregistreerd.
Thanks! Duidelijk!

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:56

DDX

Op Amsterdam Bijlmer hebben ze proefweek ofzo met kleuren en paaltjes.
Begin van de week waren alle poortes en paaltjes blauw van kleur.
Halverwege de week kwamen ze erachter dat dit toch niet handig was en kregen de ns poortjes en paaltjes een gele kleur.
En kwamen er bij de paaltjes binnen de poortjes soort van vierkante lampkappen om aan te geven dat je daar kon overstappen.
Gisteravond opeens werden die dingen weer weggehaald en de oude borden weer teruggezet en de poortjes zijn ook weer oude kleur (grijs)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Vandaag saldo opgewaardeerd. Dit keer met creditcard, normaal doe ik het met mijn bankpasje.
Op het bonnetje stond alle 16 cijfers van mijn CC. Een gedeelte hoort toch gecensureerd te worden? Of toch niet :?

Viel me gewoon op.
Icelus schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:58:
[...]
Helaas niet. Als je veel reist is een OV-jaarabonnement misschien een optie om naar te kijken. Hiermee kun je onbeperkt met al het OV. Dit is ook per maand (vooraf) te betalen.
Een OV-jaarabonnement is net iets te veel. Heel jammer maar er is geen passende oplossing.

Dan maar elke maand een overzicht printen en alle prive reisjes berekenen en afschrijven. Wat een gezeik om je reiskosten te krijgen :/.
Diablow schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:32:
[...]

Je kan wel automatisch opwaarderen, en je kan, via ov-chipkaart.nl geloof ik je gegevens zien. Je kan ook meerdere chipkaarten hebben. Dan kun je er een alleen voor zakelijk gebruiken en een voor privé (wel oppassen dat je steeds met de goed in en uit checkt).
Automatisch opwaarderen ga ik doen ja. En ik denk dat ik dat laatste ga doen. Heb een NS kaart en een oude studenten ov-chipkaart. NS zal ik dan voor zakelijk gebruiken omdat ik daarop een voordeeluren abonnement hebt.

Bedankt alle voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

MrJames schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:14:
Vandaag saldo opgewaardeerd. Dit keer met creditcard, normaal doe ik het met mijn bankpasje.
Op het bonnetje stond alle 16 cijfers van mijn CC. Een gedeelte hoort toch gecensureerd te worden? Of toch niet :?
Sja, wat is hoort? Het is niet wettelijk verboden ofzo om alle nummers af te drukken, maar echt netjes is het niet natuurlijk.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:19

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Dat zichtbaar zijn van je CC gegevens was vroeger ook zo met die hand machientjes.
Er zat zelfs nog een velletje carbon papier tussen wat ter plaatse heel in de prullenbak verdween.
Daar is, meen ik, weleens misbruik mee gemaakt. Ze werden dan later ook eerst verscheurt.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reko
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-12-2011
Ik heb een jaartrajectabonnement met Stad/Streek supplement. Ik vergat regelmatig binnen "mijn" zone uit te checken, en het viel me op dat dat steeds zonder gevolgen bleef (ik bedoel: kaart wordt niet geblokkeerd ofzo)
Ik ben er nu achter gekomen dat als ik in het streekvervoer incheck binnen de zone die hoort bij mijn abonnement, en ik daar buiten uitstap zonder uit te checken, ik nog steeds gratis heb gereisd.
Cool.
Bij een eventuele controle (is er nog niet geweest) is er niets aan het handje, ik ben immers gewoon ingechecked. _/-\o_
Toch leuk dat het verschrikkelijk vervoerder-gerichte systeem ook z'n voordeeltje heeft, en het compenseert een beetje de frustratie over het feit dat het jaartrajectabonnement niet gebruikt kan worden voor RoS met de trein.

[ Voor 41% gewijzigd door reko op 29-12-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
reko schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:27:
Ik heb een jaartrajectabonnement met Stad/Streek supplement. Ik ben er achter gekomen dat als ik in het streekvervoer stap binnen de zones die horen bij mijn abonnement, en ik daar buiten uitstap zonder uit te checken, ik gratis heb gereisd buiten de inbegrepen zone.
Bij een eventuele controle is er niets aan het handje, ik ben immers gewoon ingechecked. _/-\o_
Maar als je dit te vaak doet dan raakt je kaart geblokkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reko
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-12-2011
Ik ben al zeker meer dan 10 keer vergeten uit te checken en mijn kaart doet het nog prima. Vraag me af wanneer hij geblokkeerd zou moeten worden.
ik222 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:30:
[...]

Maar als je dit te vaak doet dan raakt je kaart geblokkeerd...

[ Voor 25% gewijzigd door reko op 29-12-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vanaf vandaag is het blijkbaar niet meer mogelijk om dalkaartjes te kopen in de bus in Zuid-Holland. Er zijn nog streekkaarten van 4 en stadskaarten van 2 euro te krijgen. Het gescheld in de bus is niet van de lucht en wat mij betreft enigszins terecht; ze zouden toch in februari pas verdwijnen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

CodeCaster schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:41:
Vanaf vandaag is het blijkbaar niet meer mogelijk om dalkaartjes te kopen in de bus in Zuid-Holland. Er zijn nog streekkaarten van 4 en stadskaarten van 2 euro te krijgen. Het gescheld in de bus is niet van de lucht en wat mij betreft enigszins terecht; ze zouden toch in februari pas verdwijnen?
Correct, en ik heb ook al een bezwaartje lopen omdat het rapport van de commissie Kist niet deugt.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Skinkie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:47:
[...]

Correct, en ik heb ook al een bezwaartje lopen omdat het rapport van de commissie Kist niet deugt.
Soms kun je lang wachten. Een oom van me heeft nog steeds een of ander bezwaartje lopen tegen de introductie van de strippenkaart destijds, ook omdat er een of ander rapport volgens hem niet klopte.

Mocht ie alsnog gelijk krijgen dan kan misschien de introductie van de strippenkaart alsnog teruggedraaid worden.

(hij is overigens nu helemaal fan van de strippenkaart trouwens, maar dat is pas gebeurd op het moment dat de OV chipkaart er kwam :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burddie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-10 10:56
Hier in Groningen is nog geen OV-Chipkaart. En misschien ben ik er wel een beetje blij om. ;) Heb gehoord in de media dat er veel gedonder mee is geweest. Zal hier ook nog wel komen, vooral de eerste weken.

Studenten kunnen gewoon instappen door hun studentenkaart te laten zien. Er wordt, tot nu toe, vrij weinig gecontroleerd op weekend of week, dus dat is voor sommige studenten wel een voordeel. :P

Kastjes voor de chipkaart hangen al wel in de meeste bussen, dus het zal niet zó lang meer duren. Hopen dat de meeste ellende ons bespaard blijft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Fijn toch, die nieuwe technologieën.
Vandaag ben ik blijkbaar, toen ik bij het uit de bus uitstappen dacht uit te loggen, blijkbaar een tweede keer ingelogd. Dus nu staat er op mijn reisoverzicht dat ik €8 "borg" open heb staan, terwijl ik niet ben uitgelogd.
Kwam er in de treinhal pas achter dat er iets verkeerd was gegaan, en toen kon ik uiteraard niet meer uitloggen, omdat de bus alweer weg was.
Vervolgens is er uiteraard nergens een klantenservicepunt voor de Connexxion te vinden (Utrecht Centraal), en nu mag ik een naar restitutieformuliertje invullen, dat me basically vertelt dat "alleen als er geen enkele mogelijkheid was voor jou om het goed te doen geven wij jou geld terug." Dus nu mag ik gaan bidden dat de Connexxion mij wenst te geloven, en niet gewoon lekker obstinaat gaat doen en zegt dat het "mijn schuld" was dat ik niet snel genoeg doorhad dat hun apparatuur niet naar behoren functioneerde.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:03
Ja hoor het is weer zo ver, een deel van de OV-chipkaarten werken niet meer met het 'inloggen' (vanmorgen een stuk of 10 in mijn bus). Deze krijgen een gebruikersfout met foutmelding 034.

Nu heb ik direct een klachtenmail gestuurt naar OV-Chipkaart en Hermes, maar hier heb ik nog geen reactie van terug. Ik heb er zelf even naar gegoogled en blijkbaar komt dit omdat je met je OV-Chipkaart in de min staat. Dus als je dit probleem verhelpt zou hij het weer moeten doen, heb het zelf nog niet uitgeprobeerd omdat ik nog geen tijd heb gehad.

Vermoedelijk sta je in de min omdat er een aantal geleden een andere OV-chipkaart fail was waardoor er (ondanks dat je een studentOV hebt) er toch gewoon tegoed van je OV-chipkaart werd afgeschreven.

Mocht iemand het hebben opgelost of reactie terug hebben dan zou ik het graag horen! =)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Je moet inderdaad positief staan want anders kun je normaal gezien niet meer inchecken, ook niet met een geldig reisproduct. Heb wel gehoord dat het de afgelopen weken wel mogelijk was bij sommige mensen maar dat is niet normaal in ieder geval dus misschien hebben ze dat nu terug aangepast.

Anyway als je negatief staat door die faal van een paar weken terug, dat onterecht afgeschreven saldo staat nu al lang klaar bij de ophaalautomaat. Dus dan is het een kwestie van even naar zo'n automaat gaan, je kaart erin steken en kiezen voor "bestelling ophalen".

Hier vanmorgen geen probleem bij Hermes (Eindhoven), kon gewoon inchecken en er is geen saldo afgeschreven.

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 04-01-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
Aantal Cxx sterabbonementen die in gebruik waren, werden niet herkend door lezers van andere vervoerders. De begindatum o.i.d. was verkeerd ingesteld. De personen wie dit betreft krijgen een brief, en een instructie om het weer te herstellen. Tevens is het mogelijk om gemaakte kosten te declareren.

Per maandag a.s. is het voor studenten mogelijk om tijdens de kortingsperiode te kunnen reizen op saldo. Hier zijn verder geen handelingen voor nodig. Het product staat al op de kaart. Het instaptarief bedraagt 10 euro. Tijdens de gratis reizen periode is het nog steeds niet verplicht om in te checken. Ook blijft het uiteraard mogelijk om een papieren kaartje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Laatst online: 15-10 13:34

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

denuz schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:50:
Per maandag a.s. is het voor studenten mogelijk om tijdens de kortingsperiode te kunnen reizen op saldo. Hier zijn verder geen handelingen voor nodig. Het product staat al op de kaart. Het instaptarief bedraagt 10 euro. Tijdens de gratis reizen periode is het nog steeds niet verplicht om in te checken. Ook blijft het uiteraard mogelijk om een papieren kaartje te kopen.
Mag ik eens de vraag stellen waar deze info vandaan komt?
Niet dat ik dit erg vind hoor, NS mag maar eens ff gaan opschieten met het reizen op saldo met de studenten OV-Chipkaart, moet in het weekend nog steeds zo'n old-skool kaartje kopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
Spongerobie schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:53:
[...]

Mag ik eens de vraag stellen waar deze info vandaan komt?
Niet dat ik dit erg vind hoor, NS mag maar eens ff gaan opschieten met het reizen op saldo met de studenten OV-Chipkaart, moet in het weekend nog steeds zo'n old-skool kaartje kopen |:(
Het staat nogal verstopt op de site, maar hier staat dat het vanaf maandag mogelijk is. Klik op "Wanneer kan ik (...) reizen op saldo".
Vanaf 10 januari 2011 kan met een Studenten OV-chipkaart bij NS op saldo gereisd worden. Het is ook nog mogelijk om met een papieren vervoerbewijs met 40 % reductie te reizen. Je moet dan niet inchecken, anders betaal je twee keer.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Laatst online: 15-10 13:34

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Kijk dat zijn tenminste mooie ontwikkelingen, dan heb ik misschien wat aan de € 10,- die al maanden op men kaart staat...

Hulde aan NS _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-10 14:58

PauseBreak

derp!

denuz schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:50:
Aantal Cxx sterabbonementen die in gebruik waren, werden niet herkend door lezers van andere vervoerders. De begindatum o.i.d. was verkeerd ingesteld. De personen wie dit betreft krijgen een brief, en een instructie om het weer te herstellen. Tevens is het mogelijk om gemaakte kosten te declareren.

Werkt dit ook wanneer je moet overstappen naar een andere vervoerder, of niet?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
PauseBreak schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:31:
[...]

Werkt dit ook wanneer je moet overstappen naar een andere vervoerder, of niet?
Hoe bedoel je dat precies?

Voorbeeld:
Overstap GVB-->NS. Gewoon in en uit checken bij het GVB. Vervolgens in en uitchecken bij NS.
Overstap NS-->andere treinvervoerder. In en uitchecken NS. In en uitchecken andere treinvervoerder.

Over het algemeen geld dus dat; als je reist met de NS, en de reis daarna voorzet met een andere treinvervoerder het goedkoper is om een papieren kaartje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:29

defiant

Moderator General Chat
Hmm, een maand geleden schriftelijk restitutie aangevraagd voor een transactie waarbij connexxion bij 1 rit de rit dubbel en maximaal had afgeschreven, maar daar heb ik toe nu toch helemaal niks van teruggehoord. Ik ben daar toch echt niet over te spreken, nu moet ik er weer zelf achteraan en het kost me ook nog eens geld en moeite (het restitutie adres is geen antwoordnummer en de informatielijn is niet gratis).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Laatst online: 22:14
Belachelijk dat studenten nu ook compensatie krijgen bij de NS...gewoon het zelfde als de VDU-abbo's!!!! Onzin. zwaar trieste regeling, ze hadden beter een aantal dagkaarten de deur uit moeten doen of die railrunner actie in het WEEKEND laten gelden voor de VDU-houders. Dan heb je er ECHT wat aan (dagje uit naar een stad voor 2,5e etc). Maar deze compensatie regeling is totaal geen compensatie regeling maar een kijk-wij-geven-iets-weg regeling om er voor te zorgen dat mensen buiten de spits gaan reizen wat toch niet wil. Kansloze bedoeling van de NS. Maar toch leuk dat ze een gebaar maken, ook al gebruikt >80% de reizigers het niet. Het kan altijd beter ;).

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 17:52
Waarom zou de NS geen compensatie moeten geven aan studenten dan? Zijn toch ook vaste klanten waarvoor ze inkomsten vangen en die getroffen zijn door de NS problemen?

Die NS regeling zal eerder door ruim 90% van de vaste klanten niet gebruikt worden. Ik geloof in ieder geval niet dat ik er met mijn VU kaart ook maar 1 keer gebruik van zal maken. Net zo waardeloos als de eenmalige 2->1e klas upgrade van vorig jaar, die je pas aan het einde van het jaar mocht gebruiken. Tegen die tijd wist niemand meer dat die nog ergens in een la lag. De NS regelingen lijken per defenitie zo opgesteld te zijn dat ze er niet veel slechter van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

SandaX schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 08:15:
Als je van plan bent in de provincies Gelderland, Overijssel, Flevoland, de Stadsregio Arnhem Nijmegen en/of Regio Twente te gaan reizen met de bus, haal dan even de gratis 20% korting op.
Ik quote mezelf even om aan te geven dat deze actie nog loopt tot 1 februari. Reis je dus in deze gebieden met de bus, haal dan dit product even af. Het kost je niks en levert je (na 9 uur 's ochtends) een jaar lang 20% voordeel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Geldig in alle bussen in Gelderland, Overijssel en Flevoland, met uitzondering van Almere en Lelystad.
Hoeveel steden zijn er nog meer in Flevoland 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
Sefyu schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:42:
[...]

Hoeveel steden zijn er nog meer in Flevoland 8)7
Dronten ,Zeewolde,Swifterbant, kortom, kleine plaatsen :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Dat weet ik, ik kom uit Lelystad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Eldariel schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:57:
[...]

Dronten ,Zeewolde,Swifterbant, kortom, kleine plaatsen :).
Emmeloord, Urk? ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-10 18:21
Chatslet schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:17:
Laats OV-Chipkaart tegoed aangeschaft in die geweldige webwinkel van ze. Werkte al lastig maar heb kunnen betalen. Nu is er dus geen tegoed bijgekomen op mijn kaart. Blijkt dat ik dit moet ophalen bij een afhaal punt. :S Wat is dan het hele nut van die webwinkel? Dan kun je toch net zo goed bij een NS automaat tegoed laden? Hier in de buurt zijn geen eens afhaalpunten dus ik dacht laat ik die bestelling dan maar annuleren. Zoek de bestelling op in het overzicht, werkt het annuleer knopje niet 8)7
Wat is dit voor systeem?
Jammer dat ik dit niet eerder heb gelezen.
Ben nu tegen hetzelfde probleem aangelopen (waarom zit er überhaupt een "Bestelling ophalen"-functie op een NS-automaat dan!?).
Annuleren via webwinkel lukt niet en als je bij OV-Chipkaart daarover een melding maakt, krijg je alleen zo'n lullige: "Bel maar naar ons 0900-nummer"-reactie.

Bovendien: als het telefonisch kan, dan kunnen ze míj toch bellen?
Ik vul immers braaf mijn telefoonnummers in op hun contactformulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-10 11:52
nobleone schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:08:
[...]

Jammer dat ik dit niet eerder heb gelezen.
Ben nu tegen hetzelfde probleem aangelopen (waarom zit er überhaupt een "Bestelling ophalen"-functie op een NS-automaat dan!?).
Annuleren via webwinkel lukt niet en als je bij OV-Chipkaart daarover een melding maakt, krijg je alleen zo'n lullige: "Bel maar naar ons 0900-nummer"-reactie.

Bovendien: als het telefonisch kan, dan kunnen ze míj toch bellen?
Ik vul immers braaf mijn telefoonnummers in op hun contactformulier?
In bussen zitten tegenwoordig ook afhaalautomaten. Die heb je vast wel eens in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-10 05:01
Zelf bellen levert ov-chipkaart geen geld op ;-)

Verder het nut van de webwinkel ontgaat mij ook. Immers alle producten moeten op een ov-chipkaart automaat afgehaald worden, en daar kun je ook een pinpas instoppen. Dus zou je prima die automaten kunnen voorzien van een fatsoenlijke interface om daar de producten te verkopen.

De website zou dan zuiver voorlichting kunnen zijn van alle producten en het inzichtelijk maken van je reis / saldo overzicht.

Maargoed het is nu eenmaal niet anders. Vrijwel alles moet eerst via het internet aangevraagd worden en daarna offline bij een automaat opgehaald worden. Moet je nog gaan opletten ook welke automaat want reizen op saldo van de NS kan bijvoorbeeld niet bij een ov-chipkaart automaat maar moet bij een NS kaart automaat. Volgens mij is het enige uniforme product "saldo" dan kun je bij elke automaat kopen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

nsa1984 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:28:
Zelf bellen levert ov-chipkaart geen geld op ;-)

Verder het nut van de webwinkel ontgaat mij ook. Immers alle producten moeten op een ov-chipkaart automaat afgehaald worden, en daar kun je ook een pinpas instoppen. Dus zou je prima die automaten kunnen voorzien van een fatsoenlijke interface om daar de producten te verkopen.

De website zou dan zuiver voorlichting kunnen zijn van alle producten en het inzichtelijk maken van je reis / saldo overzicht.

Maargoed het is nu eenmaal niet anders. Vrijwel alles moet eerst via het internet aangevraagd worden en daarna offline bij een automaat opgehaald worden. Moet je nog gaan opletten ook welke automaat want reizen op saldo van de NS kan bijvoorbeeld niet bij een ov-chipkaart automaat maar moet bij een NS kaart automaat. Volgens mij is het enige uniforme product "saldo" dan kun je bij elke automaat kopen.
Niet ieder afhaalautomaat heeft een pinmodule. De (in Twente) blauwe kastjes halverwege de bus zijn alleen geschikt om het saldo te checken of om bestelde producten af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

denuz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:45:
[...]

Hoe bedoel je dat precies?

Voorbeeld:
Overstap GVB-->NS. Gewoon in en uit checken bij het GVB. Vervolgens in en uitchecken bij NS.
Overstap NS-->andere treinvervoerder. In en uitchecken NS. In en uitchecken andere treinvervoerder.

Over het algemeen geld dus dat; als je reist met de NS, en de reis daarna voorzet met een andere treinvervoerder het goedkoper is om een papieren kaartje te kopen.
Ja zo dus, maar ik kwam 1 probleem tegen:
Op niet-NS stations staan die palen niet en dus gaat het hele verhaal niet door. Nou ja, dan maar gewoon kaartjes blijven kopen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Transactieoverzicht op ovchipkaart.nl is vernieuwd zie ik. Ziet er al een stuk beter uit en je kunt nu ook declareren in PDF (eindelijk). Maar nu hebben ze in het overzicht de borg en het bedrag dat je terug krijgt weergegeven. En de werkelijke ritprijs staat nu ergens tussen de teksten weggemoffeld. Mij intresseert het niet dat ik telkens als ik in de bus incheck -4 euro is en dat ik daarna weer bijvoorbeeld +2,30 euro op de kaart terug gestort krijgt. Ik wil gewoon de ritprijs weten overzichtelijk in een aparte kolom. Hopen dat ze dat nog aanpassen, of ben ik de enige?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PauseBreak schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:27:
[...]

Op niet-NS stations staan die palen niet en dus gaat het hele verhaal niet door. Nou ja, dan maar gewoon kaartjes blijven kopen.
Niet-NS stations kom je alleen tegen na een overstap. Bij die overstap had je al bij NS moeten uitchecken en bij de andere vervoerder moeten inchecken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-10 18:21
trolleystad schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:24:
In bussen zitten tegenwoordig ook afhaalautomaten. Die heb je vast wel eens in de buurt.
Ja helaas wel. Dan worden in mijn trolleystad alle verkeerslichten op rood gezet en moet ik weer wachten.
En in de zeldzame gevallen dat ik de trein naar station Arnhem-Zuid neem, zie ik vanaf het perron ook een bus nèt vertrekken onderaan de trap. Dan zitten staan er van die mensen in met natte jassen, nog maar amper zichtbaar door al het condens op de binnenkant van de ramen.
nsa1984 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:28:
Maargoed het is nu eenmaal niet anders.
Dat is waar maar dat iets nou eenmaal zo is, wil niet zeggen dat het zo zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
PauseBreak schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:27:
[...]

Denuz bedoelt te zeggen dat je voor de hele rit een papierenkaartje moet kopen als je met 2 treinvervoerders reist. Dus Trein veolia naar Trein NS overstappen is van te voren een papieren kaartje kopen voor de gehele rit. Zo vermijd je het dubbele opstaptarief :). (hopen dat ze dat snel gaan fixxen)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-10 11:52
roelieboelie schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:18:
[...]

Denuz bedoelt te zeggen dat je voor de hele rit een papierenkaartje moet kopen als je met 2 treinvervoerders reist. Dus Trein veolia naar Trein NS overstappen is van te voren een papieren kaartje kopen voor de gehele rit. Zo vermijd je het dubbele opstaptarief :). (hopen dat ze dat snel gaan fixxen)
Opstaptarief bij de trein? Dat is er alleen voor het stads- en streekvervoer. Dus dat hoeft niet gefixt te worden omdat dat niet bestaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

trolleystad schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:46:
[...]
Opstaptarief bij de trein? Dat is er alleen voor het stads- en streekvervoer. Dus dat hoeft niet gefixt te worden omdat dat niet bestaat ;)
Dat is er zeer zeker wel (hoewel ze het anders noemen). Neem voor de lol eens de trein van station Zoetermeer Oost naar Zoetermeer. Je betaalt je scheel voor minder dan 500 meter.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
trolleystad schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:46:
[...]

IN de media wordt er gesproken over een dubbel opstaptarief. Misschien noemen ze het anders, of wordt het in een andere vorm geheven, maar het bestaat dus wel degelijk. Kortere ritten zijn ook altijd relatief gezien iets duurder dan langere.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Maasluip schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:40:
[...]

Niet-NS stations kom je alleen tegen na een overstap. Bij die overstap had je al bij NS moeten uitchecken en bij de andere vervoerder moeten inchecken.
Dat snap ik, maar dat lost het probleem natuurlijk helemaal niet op. Sowieso heb ik geen zin om zoveel meer handelingen te moeten verrichten om van A naar B te komen, dus ik houd 't bij het papieren kaartje.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

roelieboelie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:00:
IN de media wordt er gesproken over een dubbel opstaptarief. Misschien noemen ze het anders, of wordt het in een andere vorm geheven, maar het bestaat dus wel degelijk. Kortere ritten zijn ook altijd relatief gezien iets duurder dan langere.
Waar haal je die wijsheid vandaan? Heb je het nu over treinen over stads- en streekvervoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Skinkie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:10:
[...]

Waar haal je die wijsheid vandaan? Heb je het nu over treinen over stads- en streekvervoer?
Ik heb het over de treinen. Naarmate je verder reist, hoe "goedkoper" het wordt (bij de NS iniedergeval). Bekijk de Ovchipkaart prijzen maar eens van een korte rit en een lange rit bij de NS.

Volgens mij hanteert Veolia in Limburg bijvoorbeeld gewoon een vast tarief per eenheid:
I
Instaptarief € 0,79
Tarieven Trein
Kilometertarief Noord en Midden Limburg € 0,184
Kilometertarief Zuid Limburg € 0,199
Daltarief*
Kilometertarief Noord en Midden Limburg (dal) € 0,110
Kilometertarief Zuid Limburg (dal) € 0,119

http://www.veolia-transpo...evenLimburg/ov-chipkaart/

Daarom is het dus het denk ik zo moeilijk om dat dubbel inchecken tussen twee treinvervoerders te voorkomen omdat de NS een andere prijzenstructuur heeft om de ritprijs te bepalen.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er is een wonder gebeurt, zowel Connexxion als Veolia hebben nu eindelijk de in- en uitchecklocaties vrijgegeven en staan nu zichtbaar in het transactieoverzicht :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Raven schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:37:
Er is een wonder gebeurt, zowel Connexxion als Veolia hebben nu eindelijk de in- en uitchecklocaties vrijgegeven en staan nu zichtbaar in het transactieoverzicht :)
Waar dan?

CXX had het al die hebben we ook in de ovchipkaart tools zitten. Waar staan die van veolia dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ov-chipkaart.nl ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraag die hier wel thuis hoort dunkt mij;

Heb gistermiddag namelijk een envelop in de brievenbus ontvangen met daarin een factuur
met het bedrag van maar liefst €136,-. De reden hiervoor was dat ik gestopt ben met
de opleiding en dus geen recht meer heb op studiefinanciering en daarmee dus in het
bezit was van een ongeldig reisproduct

Ik ben in november gestopt met de opleiding en heb daarmee dus meteen mijn studiefinanciering,
inschrijving bij de school en naar wat ik DACHT de ov-chipkaart ook opgezegt.

Met ingang van december is mijn studiefinanciering en school dus gestopt. alleen mijn ov-chipkaart niet!.
D.w.z. dat ik dus nu 2 maanden een ongeldig ov-reisproduct bezit.

Door de omslachtige site van Duo is het stopzetten van dat reisproduct waarschijnlijk niet goed gegaan. Ik ben er al die tijd van uitgegaan dat alles goed verlopen was, totdat ik gister dus die factuur kreeg. Ik heb dus ook sinds begin december (aantoonbaar) niet gereist met de ov-chipkaart.

nu mijn vraag; bestaat er een kans dat de boete van €136,- op een of andere manier kwijtgescholden kan worden door aan te tonen dat ik sinds het stoppen van mijn opleiding en studiefinanciering niet meer gereist heb met de ov-chipkaart en dus uit alle eerlijkheid gehandeld heb?

Daarbij komt nog eens dat ik gister, 11 januari, pas de factuur heb ontvangen. D.w.z. dat ik waarschijnlijk
wéér een boete ga krijgen voor de halve maand januari (gaat nl. per halve maand).

Ik heb ook nooit een waarschuwing gehad dat als ik mijn ov-chipkaart niet snel op zou zeggen, ik een
fikse boete kon verwachten.

Hoop dat iemand antwoord kan geven op dit probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Bezwaar indienen (ook voor de maand januari, waarschijnlijk zal je daar ook een boete voor krijgen). Eventueel prints van ov-chipkaart.nl meesturen als bewijs dat je de kaart niet hebt gebruikt.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Laatst online: 04-10-2022
Heeft iemand een idee wanneer je je maandtrajactabonnement kan laden op je ov-chipkaart? Ik moet elke keer naar een paal rennen om in of uit te checken als binnen mijn traject ga rijden. Ik ga natuurlijk niet dubbel betalen...

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Raven schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:37:
Deze snap ik niet? Ik zie altijd al (gehele jaar 2010) de in- en uitcheck locaties van Hermes (Connexxion) en Veolia Limburg. Wat is er dan precies veranderd of geldt het voor bepaalde regio's?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik dus tot gisteren niet.
Zag alleen bij HTM en de NS in- en uitchecklocaties vermeld, bij Twents (Connexxion) en Veolia (regio Apeldoorn) alleen tijden...

En probeer dan de hel(p)desk maar eens uit te leggen wat er nu aan de hand is, ze weigerden mijn probleem te snappen, zelfs na het sturen van screenshots |:(
Connexxion en Veolia wezen beide (zonder mijn email gelezen te hebben) met een standaard antwoord naar ov-chipkaart.nl omdat het een OV Chipkaart gerelateerd probleem is, dus daar had ik ook niks aan.

[ Voor 66% gewijzigd door Raven op 12-01-2011 14:19 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 45 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.