Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:49
Ik vraag me af of ik de hele week gratis kan reizen. Ik heb namelijk de volgende producten op mijn studentenkaart gekregen:

1. Studenten OV-chipkaart week, NS
Tweede klasse
2. Studentenkaart korting week, NS
Tweede klasse
3. Studentweekend-korting, Onbekend
Tweede klasse
4. Studentweekend-vrij, Onbekend
Tweede klasse

Ik heb in principe een weekkaart, maar dit lijkt erop te duiden dat ik in het weekend ook gratis kan reizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-10 22:14
Je kunt beter je kaart tegen een NS automaat halen en ff checken wat er dan op je kaar staat. Dan heb je tenminste de juiste info, want dat overzicht van ovchipkaart.nl raakt kant nog wal, in mijn geval. Terwijl de NS automaat wel duidelijk zegt wat er op staat, omdat deze het direct van de kaart kan lezen.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:33
The__Virus schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:33:
Ik vraag me af of ik de hele week gratis kan reizen. Ik heb namelijk de volgende producten op mijn studentenkaart gekregen:

1. Studenten OV-chipkaart week, NS
Tweede klasse
2. Studentenkaart korting week, NS
Tweede klasse
3. Studentweekend-korting, Onbekend
Tweede klasse
4. Studentweekend-vrij, Onbekend
Tweede klasse

Ik heb in principe een weekkaart, maar dit lijkt erop te duiden dat ik in het weekend ook gratis kan reizen?
Het lijkt alsof je weekend-vrij hebt. Is het niet. Het is gewoon een weekkaart, met in het weekend korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Uw online reis- en transactieoverzicht is vernieuwd
In dit nieuwe overzicht zijn veel wensen van gebruikers verwerkt. Het biedt u de volgende voordelen:
• Het is mogelijk om uw eigen declaratieoverzicht samen te stellen. Bijvoorbeeld voor uw werkgever of de Belastingdienst. U kunt zelf aanvinken welke transacties u wilt opnemen in uw declaratieoverzicht;
• Het wordt op een andere manier samengesteld. U ziet bijvoorbeeld een productaankoop, wijzigingen in automatisch opladen en meer locatiegegevens in uw overzicht;
• De Klantenservice OV-chipkaart kan op uw verzoek meekijken met uw online reis- en transactieoverzicht. Zij kan u dus beter helpen als u vragen heeft.

Het overzicht ziet er ook anders uit. U ziet losse transacties in plaats van hele reizen. Kijk voor meer informatie op onze website.

Met vriendelijke groet,

Inge Weytingh
Manager Klantrelaties
Klantenservice OV-chipkaart
Eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat mailtje is al meerdere keren hier aangekomen....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:19
Die heb ik vandaag ook gehad. Dit zouden ze bij mij vorig jaar nog doen. Toen mijn kaart kapot was.
(wat de nieuwe overigens ook is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor de experts hier.

Mijn vriendin heeft een voordeeluren-kaart op een OV-chipkaart. Ze koopt altijd papieren kaartjes (met korting, als ze daar recht op heeft) en geeft deze - samen met de chipkaart - aan de conducteur als die komt knippen. Ze reist dus NIET op saldo.

Tot nu toe (erg vaak reist ze niet) was dit altijd goed.

Vandaag had ze een conductrice, die meende dat ze haar voordeeluren-kaart op de OV-chipkaart nog moest "activeren" bij een chipkaart-automaat en dat hij nu niet geldig zou zijn. Op de heenweg was ze ook gecontroleerd en toen was alles nog in orde. Ze heeft van de NS ook nooit bericht gehad, waarin stond dat ze haar voordeeluren-kaart zou moeten activeren. Is dit iets nieuws, of wist de conductrice gewoon niet helemaal hoe het werkt bij de NS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:13:
Is dit iets nieuws, of wist de conductrice gewoon niet helemaal hoe het werkt bij de NS?
Voor zover ik weet wist die conductrice het gewoon niet. Niet dat dat erg verbazingwekkend is, NS staat voor Ne Scio.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-10 05:01
Naar mijn beste weten is reizen op saldo nog altijd vrijwillig bij de NS. Wat wel zo kan zijn is dat het voordeeluren product tegen de einddatum aan zit. "Vroeger" kreeg je dan een maand voor die datum een vervangende kaart toegestuurd, tegenwoordig moet je echter de verlenging "ophalen" bij de ov-chipkaartautomaat van de NS.

OVchipkaart tegen de lezer houden, kiezen voor "bestelling ophalen", dan verteld de automaat wel of er iets klaar staat voor je en dat je je ovchipkaart voor de lezer moet houden.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

nsa1984 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:42:
Naar mijn beste weten is reizen op saldo nog altijd vrijwillig bij de NS. Wat wel zo kan zijn is dat het voordeeluren product tegen de einddatum aan zit. "Vroeger" kreeg je dan een maand voor die datum een vervangende kaart toegestuurd, tegenwoordig moet je echter de verlenging "ophalen" bij de ov-chipkaartautomaat van de NS.

OVchipkaart tegen de lezer houden, kiezen voor "bestelling ophalen", dan verteld de automaat wel of er iets klaar staat voor je en dat je je ovchipkaart voor de lezer moet houden.
Allemaal leuk en aardig, maar dit ging over het activeren van die voordeelurenkaart, niet over reizen op saldo.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:27

Dido

heforshe

Wat de NS precies ziet op die kaarten en op welk moment ontgaat me soms ook. Ik heb laatst mijn kaart maar eens laten activeren voor reizen op saldo. Het betreft een voordelurenkaart van enkele jaren oud, die reggelmatig gecontroleerd was in de trein - dat had nooit tot vragen geleid.
Tot ik aan het loket stond en de dame erachter moeilijk begin te kijken: er stond geen voordeelurenabonnement op de kaart :?
Eea bleek snel opgelost na wat opzoekwerk in de computer, maar het is allemaal nog niet feilloos geimplementeerd bij de NS +

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:13:
Vraagje voor de experts hier.

Mijn vriendin heeft een voordeeluren-kaart op een OV-chipkaart. Ze koopt altijd papieren kaartjes (met korting, als ze daar recht op heeft) en geeft deze - samen met de chipkaart - aan de conducteur als die komt knippen. Ze reist dus NIET op saldo.

Tot nu toe (erg vaak reist ze niet) was dit altijd goed.

Vandaag had ze een conductrice, die meende dat ze haar voordeeluren-kaart op de OV-chipkaart nog moest "activeren" bij een chipkaart-automaat en dat hij nu niet geldig zou zijn. Op de heenweg was ze ook gecontroleerd en toen was alles nog in orde. Ze heeft van de NS ook nooit bericht gehad, waarin stond dat ze haar voordeeluren-kaart zou moeten activeren. Is dit iets nieuws, of wist de conductrice gewoon niet helemaal hoe het werkt bij de NS?
Het heet officieel voordeelurenabonnement en die moet je inderdaad activeren. Dat heb ik ergens gelezen alleen kan ik het nu niet terug vinden. Misschien stond het in de begeleidende brief. Voor mij was het in ieder geval geen verrassing.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

KroontjesPen schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:32:
[...]
Het heet officieel voordeelurenabonnement en die moet je inderdaad activeren. Dat heb ik ergens gelezen alleen kan ik het nu niet terug vinden. Misschien stond het in de begeleidende brief. Voor mij was het in ieder geval geen verrassing.
In de begeleidende brief die ik onlangs heb ontvangen voor een voordeelurenabonnement staat precies niks over het activeren ervan voor de voordeeluren en reizen op saldo is al geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 17:52
Die voordeelurenkaart is maar een jaar geldig, de kaart zelf gaat langer mee. Bij verlenging moet je het reisproduct dus ieder jaar opnieuw ophalen. Heb zelf mijn email adres ingevuld bij mijn NS account en kreeg daarop 3 weken voordat hij verliep de melding dat ik dit moest doen.
Onderwerp: Uw OV-chipkaart product activeren
Referentie:

Geachte mevrouw, mijnheer,

U ontvangt deze mail omdat u een aanvraag heeft gedaan via onze website of omdat uw Voordeelurenabonnement wordt verlengd. In beide gevallen is het belangrijk dat u het product op uw OV-chipkaart activeert bij de NS-kaartautomaat.

Uw gegevens:

Product: Voordeelurenabo. geldig tm
OV-chipkaart:

Het activeren van uw OV-chipkaart gaat snel en gemakkelijk:

- Houd uw OV-chipkaart bij een NS-kaartautomaat voor de kaartlezer. Deze bevindt zich rechtsonder het scherm.
- Kies 'Ophalen bestellingen' en volg de aanwijzingen op het scherm.
- Na enkele handelingen is de aanvraag op uw OV-chipkaart gezet
Per post niets gehad bij mijn weten, dus dat zal de nodige problemen veroorzaken. Laatst ook al een oudere heer in de trein die daar mee geconfronteerd werd (verlopen VU volgens conductrice), die werd aangeraden naar een loket te gaan, Maar die zijn er niet in de buurt meer, gaat wel lekker handig bij de NS zo, geen personeel op het station maar wel verwachten dat iedereen maar met hun systeem overweg kan.

[ Voor 35% gewijzigd door troftnom op 15-01-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

troftnom schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:15:
[...]
die werd aangeraden naar een loket te gaan, Maar die zijn er niet in de buurt meer, gaat wel lekker handig bij de NS zo, geen personeel op het station maar wel verwachten dat iedereen maar met hun systeem overweg kan.
offtopic:
Goed aandachtpunt voor de volgende concessie-ronde: Bemensde stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Grappig zo'n mailtje, maar dat heb ik inderdaad in alle jaren dat ik een vdu-kaart op mijn chipkaart heb staan nog nooit ontvangen van ze.

Waar ik wat betreft de OV-chipkaart an sich tot de early adopters gerekend mag worden kijk ik het chipgebeuren bij de NS het liefst zo lang mogelijk uit de boom. En ik krijg regelmatig weer gelijk, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroontjesPen schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:32:
[...]
Het huidige voordeelurenabonnement is ingegaan begin juni 2010 en loopt dus nog tot begin juni dit jaar. Er is de afgelopen 7 maanden toch regelmatig gebruik van gemaakt. Een aantal keren door mijn vriendin alleen, een aantal keren met bijv. mij erbij met samenreiskorting. Daarom heb ik zelf geen voordeelurenabonnement. Ik reis bijna nooit alleen met de trein en, als ik dat dan wel doe, is het meestal op kosten van de zaak en krijg ik de kaartjes gewoon vergoed.

Volgende keer dat we samen met de trein gaan, zullen we de kaart maar eens tegen een NS-kaartautomaat aanhouden om te kijken of er iets klaar staat. (Andere automaten hebben we niet in onze woonplaats.) Maar ik vermoed, dat de conductrice het gewoon nog niet helemaal snapt of op de een of andere manier zelf iets fout heeft gedaan. (De NS heeft het e-mailadres van mijn vriendin, maar heeft - afgezien van wat reclame - nog nooit een mailtje gestuurd over het activeren van een product.)

Reizen op saldo is niet geactiveerd op de kaart en dat willen we ook niet. Door naar zo'n NS-automaat te gaan komt dit er toch niet spontaan op?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:02:
[...]
Reizen op saldo is niet geactiveerd op de kaart en dat willen we ook niet. Door naar zo'n NS-automaat te gaan komt dit er toch niet spontaan op?
Nee, dat moet je nog activeren als de NS dat niet al automatisch gedaan heeft (doen ze sinds enige tijd bij VDU-kaarten). Maar zelfs als het wel geactiveerd is, is er niks aan de hand, gewoon niet inchecken bij de NS-cico paaltjes (en dus ook niet uitchecken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:35
Is het erg als ik m'n OV chip kaart heb gerepareerd met plakband? Er zit namelijk een scheur van 2 a 3cm lang boven m'n naam en tussen dat roze logo in.

Ik hoef niet in te checken dus dat scheelt. In de bus hoef ik hem alleen te laten zien, en in de trein scannen ze hem als ze komen controleren.

Moet ik betalen als ik een nieuwe kaart aanvraag?

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 17-01-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Laatst online: 10:47

DropjesLover

Dit dus ->

ThinkPadd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:58:
Is het erg als ik m'n OV chip kaart heb gerepareerd met plakband? Er zit namelijk een scheur van 2 a 3cm lang boven m'n naam en tussen dat roze logo in.

Ik hoef niet in te checken dus dat scheelt. In de bus hoef ik hem alleen te laten zien, en in de trein scannen ze hem als ze komen controleren.

Moet ik betalen als ik een nieuwe kaart aanvraag?
check op de site van www.ov-chipkaart.nl of www.studentenov-chipkaart.nl?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

vanpeltje schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:51:
Heeft iemand een idee wanneer je je maandtrajactabonnement kan laden op je ov-chipkaart? Ik moet elke keer naar een paal rennen om in of uit te checken als binnen mijn traject ga rijden. Ik ga natuurlijk niet dubbel betalen...
Geen idee, ik vermoed dat dat nog wel even gaat duren :P
Ik ga ervan uit dat je bedoelt dat je zodra je je traject binnenrijdt uit moet checken met je chipkaart? Waarom koop je dan niet gewoon een kaartje van opstapstation -> eerste station binnen je traject? Dan kun je gewoon op je plaats blijven zitten.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Omdat RoS goedkoper is dan een enkeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Sinds de laatste tariefsaanpassing zouden die tarieven gelijkgetrokken moeten zijn.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Alex) schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:30:
Sinds de laatste tariefsaanpassing zouden die tarieven gelijkgetrokken moeten zijn.
Verrek, was me nog niet opgevallen. Dat was nou net de reden dat RoS geactiveerd had, want ik zat er nog niet om te springen eigenlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb sinds kort een OV chipkaart die word betaald door mijn werkgever, voor een bepaald traject.

Nu kon ik gister niet uitchecken, wel ingechecked natuurlijk. Nu kreeg ik van de chauffeur een uitstapkaart die ik moest invullen voor restitutie.

Moet dat echt als je een ov chipkaart hebt die vooraf is betaald door mijn werkgever?

Wat ik ook belachelijk vind is dat je het moet opsturen naar een postbusnummer en niet naar een antwoordnummer, het kost je dus ook geld, terwijl het in mijn ogen niet mijn fout is dat die chipkaartlezer niet werkt.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Slasher schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:57:
terwijl het in mijn ogen niet mijn fout is dat die chipkaartlezer niet werkt.
Natuurlijk wel, hij deed het nog toen jij instapte, en toen jij uitstapte ineens niet meer })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

eamelink schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:02:
[...]

Natuurlijk wel, hij deed het nog toen jij instapte, en toen jij uitstapte ineens niet meer })
Buiten dat natuurlijk >:)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nog twee weekjes en dan is de strippenkaart ook verdwenen in de provincie Zuid-Holland :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:42
Ook hier weer een leuk probleempje. Ging met m'n OV student week op woensdag avond inchecken, en het enige systeem dat nog kon inchecken was helemaal achter in de bus, de rest was buiten werking. Vervolgens staat er "goede reis!". Ik dacht al dat dat niet goed zou gaan, wat toen met die grote fail actie van connexion met updates voor het systeem was dat precies hetzelfde geval. Normaal staat er iets van "inchecken st........ OK".
Toen moest ik uitchecken en deden alle systemen het niet meer! En nu blijkt er dus inderdaad 4 euro vanaf te zijn terwijl ik gewoon een abbo heb.
Nu heb ik een restitutie formulier alleen daar moeten een print bijzitten van de laatste tien transacties. Ik dus vandaag zo'n printje gehaald, maar aangezien ik elke dat meerdere keren in en uit check zit die van (vorige week) woensdag er niet meer tussen...

Zal ik het nu gewoon opsturen? Er staat immers niet dat de betreffende transactie erbij moet zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Waarom heb je dat niet gemeld bij de chaffeur? :? Dan krijg je een uitcheckbewijsje en krijg je je geld terug. :)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:42
roelieboelie schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:24:
Waarom heb je dat niet gemeld bij de chaffeur? :? Dan krijg je een uitcheckbewijsje en krijg je je geld terug. :)
Tja, dat moet je ook maar even weten dan he. Maar dan nog, ik wil alles terug aangezien het gewoon gratis had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heeft Syntus de OV-chipkaart nu ook eens ontdekt?
Zag op station Oldenzaal in/uitcheck apparaat staan, met waarschuwing niet de OV-chipkaart ervoor te houden ivm onterecht afschrijven van saldo :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Nog niet deze worden aankomende week getest en waarschijnlijk in de eerste week van februari actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Okido.

Neem aan dat als het gaat werken, iedereen bij overstap moet uit- en in-checken vanwege andere vervoerder? (Ookal is het beide per trein.)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Raven schreef op zondag 23 januari 2011 @ 10:39:
Neem aan dat als het gaat werken, iedereen bij overstap moet uit- en in-checken vanwege andere vervoerder? (Ookal is het beide per trein.)
Precies, in dit soort zaken werkt dat papieren kaartje nog steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan maar het treinkaartje blijven gebruiken, als ik automaten kan vinden waar mijn bankpas in werkt :P
Al ben ik er al een hele tijd geen meer tegengekomen waar mijn pas geweigerd werd omdat ie ongeschikt zou zijn :)

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 23-01-2011 21:17 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Raven schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:16:
[...]
Al ben ik er al een hele tijd geen meer tegengekomen waar mijn pas geweigerd werd omdat ie ongeschikt zou zijn :)
Recentelijk nog, maar dat gaat compleet off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Laatst online: 07:46

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Reken er nog niet te hard op dat de palen van Syntus op 1 februari actief worden. Er staan namelijk nog een paar stations in de planning om pas na die datum voorzien te worden van palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-10 14:58

PauseBreak

derp!

En daarbij is het in de huidige situatie financieel gezien niet zo snugger om dat met je ov-chipkaart te doen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:54

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:02:
Ik moet eerst mijn toestemming aan TLS geven om mijn gegevens te kunnen verzamelen waarna ik mijn reis historie online kan bekijken.
Kan dat ook voor anonieme kaarten ??
Mijn dochters gebruiken anonieme ov-chipkaarten om naar school te gaan als het bagger-weer is, dus ik lig niet wakker van het privacy-gebeuren in dit geval.
Ik kan de historie bekijken op NS automaten, dus logischerwijs moet het ook on-line te checken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Goner schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:36:
[...]

Kan dat ook voor anonieme kaarten ??
Mijn dochters gebruiken anonieme ov-chipkaarten om naar school te gaan als het bagger-weer is, dus ik lig niet wakker van het privacy-gebeuren in dit geval.
Ik kan de historie bekijken op NS automaten, dus logischerwijs moet het ook on-line te checken zijn.
Gewoon zelf een lezertje van 30 euro kopen.
Kun je gewoon alles zelf bekijken :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Gewoon ?
Waar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik ga gelukkig nooit met het OV, maar mijn vader vroeg vanochtend of ik hem naar het werk wilde brengen. Ik vroeg hem waarom, want hij gaat altijd met het OV. Hij gaf als antwoord dat mijn moeder de auto nodig had en dat hij het OV niet meer neemt, omdat de reis 50% duurder is geworden door invoering van de ov-chipkaart. Met strippenkaart kostte een enkeltje 2,50 en heb je anderhalf uur om over te stappen.
Nu kost een enkel traject in het gunstigste geval 3,79 en aangezien hij op een bus moet overstappen die één keer in het uur gaat, heeft hij soms een langere overstaptijd dan een half uur en moet hij weer 90 cent opstaptarief betalen...

Kan dit zomaar? Dit was toch niet de afspraak?

Resultaat is nu dat mijn vader de auto pakt ipv OV... Goed resultaat!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-10 11:52
dfrenner schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:28:
Ik ga gelukkig nooit met het OV, maar mijn vader vroeg vanochtend of ik hem naar het werk wilde brengen. Ik vroeg hem waarom, want hij gaat altijd met het OV. Hij gaf als antwoord dat mijn moeder de auto nodig had en dat hij het OV niet meer neemt, omdat de reis 50% duurder is geworden door invoering van de ov-chipkaart. Met strippenkaart kostte een enkeltje 2,50 en heb je anderhalf uur om over te stappen.
Nu kost een enkel traject in het gunstigste geval 3,79 en aangezien hij op een bus moet overstappen die één keer in het uur gaat, heeft hij soms een langere overstaptijd dan een half uur en moet hij weer 90 cent opstaptarief betalen...

Kan dit zomaar? Dit was toch niet de afspraak?

Resultaat is nu dat mijn vader de auto pakt ipv OV... Goed resultaat!
Jezus, wat voor afstand reist hij wel niet met de bus dan? Dit is dan weer een uitzonderlijk geval. Wat ik mij afvraag:
Als je vader "altijd" met het OV naar het werk ging, waarom heeft hij dan geen abonnement? Scheelt een hoop geld.

edit:
Oh btw, je hebt niet een overstaptijd van anderhalf uur (vanaf 5 strippen), maar je mag anderhalf uur reizen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dolan op 25-01-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
trolleystad schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:13:
Jezus, wat voor afstand reist hij wel niet met de bus dan? Dit is dan weer een uitzonderlijk geval. Wat ik mij afvraag:
Als je vader "altijd" met het OV naar het werk ging, waarom heeft hij dan geen abonnement? Scheelt een hoop geld.

edit:
Oh btw, je hebt niet een overstaptijd van anderhalf uur (vanaf 5 strippen), maar je mag anderhalf uur reizen.
Afstand geen idee, maar het is van de stad naar een dorpje in de buurt. 15 minuten met de auto... b wegen

edit:
12,3 km
17 minuten

Met de auto...

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 25-01-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
trolleystad schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:13:
[...]

edit:
Helemaal geen uitzonderlijk geval. Ik maak het zelfde mee. Normaal 5 strippen, nu 3,40 tot 3,80 euro (verschilt telkens). Gevolg: blijf gewoon lekker de strippenkaart gebruiken voor de bus!!! (het betreft hier veolia transport limburg). Ik ben een ontzettende voorstander van de OVC en gebruik hem zoveel mogelijk, maar als ik meer dan 1 euro extra moeten betalen voor niks...tja...dan blijven we lekker de papierenkaart gebruiken. Heb hier ook al melding bij ovloket gedaan, maar niks meer van gehoord. Betreffende vervoerder (veolia) gebeld maar deze "weten het ook niet". Tja, het zal wel dan.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Is er een centraal klachtenpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

OV-chipkaart is volledig gekraakt
AMSTERDAM - Met behulp van een eenvoudig computerprogramma voor het veelgebruikte besturingssysteem Windows, is het mogelijk om zwart te rijden op de ov-chipkaart. Anders dan het kabinet eerder stelde, worden gekraakte kaarten niet blijvend geblokkeerd.

Wetenschappers slaagden er al eerder in om saldo op de kaart te zetten, maar het ministerie wees er steevast op dat deze hacks vooral in een ‘laboratorium-situatie’ uit te voeren zijn.

Hackers gaven het blad PC-Active echter een aangepaste versie van een programma om kaarten uit te lezen. Daarmee is het mogelijk andere informatie op de kaart te schrijven en met behulp van een ander programma ook het saldo te verhogen.

Gratis reizen

Diverse journalisten kregen de software in handen en konden weken met gemanipuleerde kaarten reizen. In slechts twee gevallen werd de kaart geblokkeerd voor het inchecken bij de NS. In bus, tram en metro functioneerden de kaarten gewoon. De blokkade bleek te verwijderen door de software opnieuw te gebruiken.

Spoeddebat

De Socialistische Partij probeerde de software ook uit en eist nu opheldering in een spoeddebat. “Ons was beloofd dat de OV-chipkaart geblokkeerd zou worden”, vertelt kamerlid Farshad Bashir. “Deze hack geeft het failliet van deze kaart aan.”

Gegevensverwerker Trans Link Systems zegt in een reactie wel fraude te hebben gedetecteerd en een week geleden aangifte bij Justitie te hebben gedaan. In het belang van het onderzoek wil het bedrijf niet zeggen wat ze gedetecteerd hebben.

In de vrijdageditie van PC-Active staat een uitleg van de hack, maar het blad zal de software om te schrijven naar kaarten niet verspreiden. De verwachting is echter dat het niet lang zal duren dat dit soort beschikbaar is, omdat de hacker de aanpassing in minder dan twee uur had gemaakt.

Volg de twitterberichten over dit nieuws via NUlive

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat nu inderdaad prominent bovenaan bij nu.nl. Ben erg benieuwd hoe ze dit nou weer recht gaan praten... Ik moet in maart en juni weer met het OV naar Utrecht voor cursus. Ik zag vanmiddag op de website van GVU, dat ik daar voorlopig gelukkig nog gewoon met de strippenkaart terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Oh hoe geweldig is dit dan... hoe geweldig slecht. De enige manier waarop dit nog rechtgetrokken kan worden is op hoog tempo (en op eigen kosten van Trans Link, en dus niet de reizigers!) alle OV-chipkaarten vervangen door nieuwe exemplaren met beter beveiligde chips.

Dat zal echter een operatie zijn die in het allergunstigste geval minstens 6 maanden duurt, en in die tijd kan dit dus vrij vaak misbruikt worden. Op kosten van Trans Link Systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:50:
[...]

Staat nu inderdaad prominent bovenaan bij nu.nl. Ben erg benieuwd hoe ze dit nou weer recht gaan praten... Ik moet in maart en juni weer met het OV naar Utrecht voor cursus. Ik zag vanmiddag op de website van GVU, dat ik daar voorlopig gelukkig nog gewoon met de strippenkaart terecht kan.
arnoudwokke @ Twitter (by tweakers)
Voor iedereen die zit te wachten op ov-chipkaartbericht op @tweakers: al schreeuwen NOS en PC-Active nog zo hard, nieuw is het niet echt :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

Alex) schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:31:
Oh hoe geweldig is dit dan... hoe geweldig slecht. De enige manier waarop dit nog rechtgetrokken kan worden is op hoog tempo (en op eigen kosten van Trans Link, en dus niet de reizigers!) alle OV-chipkaarten vervangen door nieuwe exemplaren met beter beveiligde chips.

Dat zal echter een operatie zijn die in het allergunstigste geval minstens 6 maanden duurt, en in die tijd kan dit dus vrij vaak misbruikt worden. Op kosten van Trans Link Systems.
Ik denk dat Trans Link Systems op contractvoorwaarden wijst, en er gewoon tussenuit komt.

Daarnaast heeft een betere chip nauwelijks zin. Het duurt gewoon iets langer om die ook weer te hacken.
Aangezien alle cruciale informatie op deze kaart staat, en wat in rijdend materieel (bussen e.d.) niet realtime met een algemene database gecontroleerd kan worden, blijft de kaart een interessant doelwit.
Zo'n kaart blijft te mooi om waar te zijn.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbekend schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:07:
[...]

Ik denk dat Trans Link Systems op contractvoorwaarden wijst, en er gewoon tussenuit komt.

Daarnaast heeft een betere chip nauwelijks zin. Het duurt gewoon iets langer om die ook weer te hacken.
Aangezien alle cruciale informatie op deze kaart staat, en wat in rijdend materieel (bussen e.d.) niet realtime met een algemene database gecontroleerd kan worden, blijft de kaart een interessant doelwit.
Hoe dat juridisch zit, is voor ons natuurlijk koffiedik kijken. Wij weten helemaal niet, wat er nou precies overeengekomen is tussen de vervoersmaatschappijen, TLS en de overheid. Ik mag hopen voor de belastingbetaler / OV-reiziger, dat dit hele akkefietje niet uitloopt op "een paar miljard in het putje" en dat ze het probleem op kunnen lossen zonder alle apparatuur te hoeven vervangen en/of alle software weer opnieuw te moeten schrijven.

Maar de naam TLS begint zo langzamerhand een beetje besmeurd te raken. Zeker als nu blijkt, dat het systeem echt "slecht" is en eigenlijk in deze vorm misschien wel onbruikbaar.... dan zou het misschien een goed idee zijn om TLS te laten verdwijnen uit het hele plaatje. Maar dan moet er juridisch gezien natuurlijk wel een grond zijn om de overeenkomsten te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper_online
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
[...]

Het lijkt me wel dat het veel zin heeft een andere chip te kiezen. Deze chip is gewoon niet in staat een hoge mate van beveiliging te creëren en dat was ook al wel bekend bij de introductie.
Er zijn genoeg chip die in staat zijn met een beter algoritme een versleuteling te creëren. Na mijn weten is het rijndael-algoritme ook nog niet gekraakt terwijl iedereen weet hoe de werking is (delen, shiften & vermedigvuldigen oid) maar niemand zonder de sleutel erbij kan. Het gaat dus meer om welke encryptie de chip in staat is de coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 17:18

MadMan

What the....

Raven schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:49:
[...]

arnoudwokke @ Twitter (by tweakers)

[...]
Dan ben je verkeerd geïnformeerd.
Mijn broertje is degene die de kaarten heeft ontsleuteld.

Dat er saldo bij kon worden gezet is inderdaad niets nieuws. Dat de volledige gegevens zijn uit te lezen en te wijzigen wel.
Alle data die op zo'n chip staat kan nu volledig gelezen en geschreven worden. De OV-chips zijn dus compleet waardeloos geworden. Iedereen kan nu gewoon een el-cheapo kaartlezertje en wat lege kaartjes met de juiste chips aanschaffen, en zijn eigen OV-pas maken, voor nog geen 3 tientjes.

Als er vragen zijn voor mijn broertje dan kan dat, ik zal dit topic in de gaten houden en eventuele vragen doorspelen.

[ Voor 11% gewijzigd door MadMan op 25-01-2011 19:25 ]

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-10 12:37

donny007

Try the Nether!

De eerste die een duidelijke handleiding publiceerde en begon met het ov-chipkaart verhaal voor 30 euro aan de kaak te stellen ben ik, met de site ov-chipkaart.org, diverse journalisten en programmeurs zijn daarmee verder gegaan en hebben de software gemaakt die nu in omloop is.

[ Voor 34% gewijzigd door donny007 op 25-01-2011 19:51 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Waar is de software dan te downloaden? :P nu wordt ik nieuwsgierig

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-10 22:56

Pinobigbird

doesn't share food!

roelieboelie schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:51:
Waar is de software dan te downloaden? :P nu wordt ik nieuwsgierig
Kijk 1 bericht boven je ;)

Edit:
Daar kom je op de link uit zoals donny007 geeft. Deze software kan echter alleen lezen en een dump maken. Een aangepaste versie die kan schrijven is (nog) niet beschikbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Pinobigbird op 25-01-2011 20:23 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

http://www.huuf.info/OV/ Hier staat de software om de kaart uit te lezen en de sleutels te kraken

De OVsaldo.exe app (van het NOS filmpje) ben ik nog nergens tegengekomen, ik neem aan dat deze binnen niet al te lange tijd ook beschikbaar is.

OV-chipkaart.org bezwijkt onder het aantal bezoekers (homehost, tweaker style)

[ Voor 15% gewijzigd door donny007 op 25-01-2011 20:00 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is de chipknip wel veilig, en de OV-chipkaart niet? Waarom hebben ze niet gewoon een systeem genomen dat al jaren goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... Daarnaast heeft een betere chip nauwelijks zin. Het duurt gewoon iets langer om die ook weer te hacken. ...
Zo simpel is het volgens mij toch niet, maar het is wel een soort wedloop. Ik vind dit nog steeds een illustratief stukje.

In Duitsland worden toepassingen van de VDV-Kernapplikation steeds serieuzer, misschien kan Nederland als dat zijn proeftijd en eventueel nog opduikende problemen heeft doorstaan. Zou ook wel aardig zijn, uiteindelijk één ov-chipkaart voor een gebied met ±100 miljoen mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 25-01-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:57:
Waarom is de chipknip wel veilig, en de OV-chipkaart niet? Waarom hebben ze niet gewoon een systeem genomen dat al jaren goed werkt?
Dat noemen we het [url="http://http://en.wikipedia.org/wiki/Not_Invented_Here"]NIH-syndroom[/url]: Not Invented Here. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:57:
omdat dat een compleet ander systeem is? Geen appels met peren vergelijken!

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
roelieboelie schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:20:
[...]

omdat dat een compleet ander systeem is? Geen appels met peren vergelijken!
Een van de weinige verschillen is dat er geen contact meer is tussen kaart en lezer. Zowel Chipknip als de OV-chipkaart hebben een bepaalde waarde en kunnen bijgevuld worden. Ook hebben beide een transactiegeschiedenis. Zo veel verschillen zijn er functioneel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een enigzins anders systeem, ok, maar de manier van versleuteling zou toch wel op die OV-kaart moeten kunnen werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:10

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op de knipchip wordt ook een saldo bijgehouden op de kaart. Echter bij het opladen is er een check waarbij men kijkt of het saldo klopt. Dus als je zelf salso bij zou schrijven (wat zeer moeilijk is ivm versleuteling) dan val je snel door de mand bij het opladen.

Het zou alleen kunnen met gestolen pinpassen, vooral parkeerautomaten zijn dan de klos.

Source van de 'hack' ziet er goed uit, erg slecht van TLS.

TLS mag wat mij betreft voor de technologische tuchtcommissie.

Tja verder ben ik erg benieuwd hoe dit gaat lopen, als er straks duizenden mensen zo gaan reizen dan loopt het snel verkeerd...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LauPro schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:53:
Op de knipchip wordt ook een saldo bijgehouden op de kaart. Echter bij het opladen is er een check waarbij men kijkt of het saldo klopt. Dus als je zelf salso bij zou schrijven (wat zeer moeilijk is ivm versleuteling) dan val je snel door de mand bij het opladen.
Als je de chipknip zelf zou kunnen opladen, dan ga je natuurlijk nooit meer bij een oplaadpunt opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Ik ben benieuwd wanneer het programma "ovsaldo" beschikbaar komt om te downloaden voor de gewone mens :P .

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:25

Brons

Fail!

Ik kwam dit filmpje toevallig op Youtube tegen: YouTube: Reactie van Trans Link Systems

Vooral haar opmerking: "frauderen is strafbaar, dus het mag helemaal niet" is om te huilen. Alsof je geen rekening hoeft te houden met het feit dat mensen soms dingen doen die strafbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Ze denken nog steeds dat als ze maar aangifte blijven doen dat het probleem zich dan vanzelf "oplost", maar als straks 500? 5000? 100000? mensen dit kunnen en doen heeft het geen zin meer om aangifte te doen en wordt opsporing zeer lastig....

[ Voor 6% gewijzigd door donny007 op 25-01-2011 21:09 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Ik snap ook zowiezo niet hoe ze iemand kunnen pakken met een anonieme kaart? Je kunt die toch gewoon met contant geld kopen...Hoe kunnen ze er dan achterkomen dat JIJ het bent die met die kaart loopt te rotzooien? Wachten ze je dan letterlijk op bij de incheckpaal op station Y omdat ze je reizen hebben geanalyseerd? Dan krijgen ze het de komende tijd denk ik erg druk!!! _/-\o_

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

donny007 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:48:
De eerste die een duidelijke handleiding publiceerde en begon met het ov-chipkaart verhaal voor 30 euro aan de kaak te stellen ben ik, met de site ov-chipkaart.org, diverse journalisten en programmeurs zijn daarmee verder gegaan en hebben de software gemaakt die nu in omloop is.
Dat je het als eerste "aan de kaak stelde" kan goed zijn.
Echter, dat jij een werkende handleiding publiceerde, is helaas niet zo, althans niet wat het volledige kraken betreft.
Degene die dat deed is mijn broertje, links naar zijn site zijn hierboven inmiddels al te vinden.

Theorie in elkaar praten kan iedereen, de praktijk is heel wat anders.

Dus "OV-chipkrakert"? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Was net uitgebreid in het 8 uur journaal ... goeie investering, 30 euri voor zo'n apparaatje.

Maar als ik het goed begrijp wordt de info dus alleen op de kaart zelf opgeslagen, niet ergens centraal ?? (of beide ?)
Dit komt dus van de kaart :

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_1HYMwWnFf4o/TT8tZ7Cdx8I/AAAAAAAAAR0/CHhTkqENXz0/s800/ov-chip.jpg

is dat de hele historie of wordt er maar beperkt getoond ?
snap nl dan niet hoe ik van 30 euro op 5,49 ben gekomen ...

EDIT: kaart wordt inderdaad niet vaak gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 25-01-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Ik heb het volledige "kraken" niet beschreven puur om juridische redenen.... TLS dreigde namelijk met juridische stappen, een puber achter zijn pc tegen een leger advocaten? no way!

Op de OV-chipkaart.org wiki (waar je broertje zeer actief was) is het data-format van de kaart naar buiten gebracht (in samen werking met andere experts).

Je broertje mag dan wel de software gemaakt hebben, maar de achterliggende expertise komt uit andere bronnen.

[ Voor 84% gewijzigd door donny007 op 25-01-2011 21:21 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

roelieboelie schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:09:
Ik snap ook zowiezo niet hoe ze iemand kunnen pakken met een anonieme kaart? Je kunt die toch gewoon met contant geld kopen...Hoe kunnen ze er dan achterkomen dat JIJ het bent die met die kaart loopt te rotzooien? Wachten ze je dan letterlijk op bij de incheckpaal op station Y omdat ze je reizen hebben geanalyseerd? Dan krijgen ze het de komende tijd denk ik erg druk!!! _/-\o_
Bewakingscamera's? Als het goed is weten ze wanneer zo'n kaart gebruikt is.

Ja, het zal veel werk kosten en niet kosteneffectief zijn maar ik denk dat het niet onwaarschijnlijk is dat ze een paar voorbeelden gaan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Brons schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:04:
Ik kwam dit filmpje toevallig op Youtube tegen: YouTube: Reactie van Trans Link Systems

Vooral haar opmerking: "frauderen is strafbaar, dus het mag helemaal niet" is om te huilen. Alsof je geen rekening hoeft te houden met het feit dat mensen soms dingen doen die strafbaar zijn.
Massaal frauderen dan zodat ze geforceerd maar die nieuwe chip en beveiliging moeten gaan gebruiken?

Vind haar reactie echt eentje van ja ik geloof in mijn systeem. Maar ze heeft nog nooit gekeken naar hoe het in het echt werkt en hoe makkelijk het is...

Ze weten dus dat de kaart ruk is beveiligd? Ze wisten het al bij het invoeren? Maar hebben er maar langzaam iets aangedaan....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Sterker nog, ze hebben er helemaal niets aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MadMan schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:17:
Sterker nog, ze hebben er helemaal niets aan gedaan.
Niet helemaal waar :+ Ze gaan door met de ontwikkeling van de opvolger die beter zou moeten zijn...

ik geef die nieuwe chip + kaart een jaar en dan is die helemaal uitgekleed en ontdaan van zijn beveiliging

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Brons schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:13:
Bewakingscamera's? Als het goed is weten ze wanneer zo'n kaart gebruikt is
Pet op, zonnebril ... kleine moeite en kleine investering voor gratis reizen :+
Hoe gaan ze je herkennen ? In Opsporing Verzocht ? Denk 't niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Goner schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:26:
[...]
Ze moeten haast wel voorbeelden stellen. Nee, dat zal niet makkelijk gaan maar als ze niets doen gaat straks niemand meer betalen voor het OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Hij blijft leuk.
Brons schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:30:
[...]

Ze moeten haast wel voorbeelden stellen. Nee, dat zal niet makkelijk gaan maar als ze niets doen gaat straks niemand meer betalen voor het OV.
Doet iemand dat nu wel dan :? >:) :+

[ Voor 43% gewijzigd door Freee!! op 25-01-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
Goner schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:26:
[...]
Je zou dan inderdaad gepakt kunnen worden door de reizen te analyseren en de camerabeelden op die betreffende tijdstippen+data te bekijken. Er hangt immers overal tegenwoordig een camera. Bus, tram, metro, trein...Dan is de pakkans best groot denk ik. Vraag is echter of TLS die beelden zomaar mag opvragen en de tweede vraag is natuurlijk hoe lang die beelden bewaard worden die de camera's maken in de bus, treinstation, etc.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

Heeft iemand al een goed NFC-reader gevonden? Op ebay heb je de ACR122 vanaf $76.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

roelieboelie schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:31:
[...]

Je zou dan inderdaad gepakt kunnen worden door de reizen te analyseren en de camerabeelden op die betreffende tijdstippen+data te bekijken. Er hangt immers overal tegenwoordig een camera. Bus, tram, metro, trein...Dan is de pakkans best groot denk ik. Vraag is echter of TLS die beelden zomaar mag opvragen en de tweede vraag is natuurlijk hoe lang die beelden bewaard worden die de camera's maken in de bus, treinstation, etc.
Het OM mag de beelden gewoon opvragen.

Zelf denk ik niet dat de kans erg groot is dat je gepakt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Matis schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:31:
Heeft iemand al een goed NFC-reader gevonden? Op ebay heb je de ACR122 vanaf $76.
Vriend van mij heeft er eentje van 30 euro. Die werkte volgens hem prima voor dit doel. Zal eens vragen wat voor iets dat was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Matis schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:31:
http://www.by-pos.com/acr...re-acs-acr122u-p-652.html

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

Jammer, bij het artikel staat dat het product uit voorraad leverbaar is, terwijl op de bestelpagina ineens staat dat er 0 artikelen op voorraad zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

De ACR122u is instabiel, de enige goed werkende reader (die je ook in alle NOS filmpjes ziet) is de touchatag, te koop op touchatag.com voor 40 euro (incl. verzenden)

http://www.touchatag.com/e-store

[ Voor 9% gewijzigd door donny007 op 25-01-2011 21:37 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Matis schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:35:
[...]

Jammer, bij het artikel staat dat het product uit voorraad leverbaar is, terwijl op de bestelpagina ineens staat dat er 0 artikelen op voorraad zijn :'(
Beetje verder googlen dan maar? :+

Het is de unit die die vriend van mij ook heeft gebruikt :) Dus je moet wel zoiets hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
www.touchatag.com, € 30.

En er is al eens iemand die fraudeerde met OV-chipkaarten fraudeerde opgepakt en veroordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-10 22:36
Maar kunnen we nu ook stellen dat het hek van de dam is zodra deze software vrij komt.

Als het echt idiot proof is en iedereen dit kan gebruiken dan is het opsporen en berechten van iedereen onmogelijk lijkt mij....

Ik zie al een nieuwe voorbij komen....

Stichting BREIN BROCK: Bescherming rechten OV chip kaart hahaha. Deze gaan 14 jarige pupers van de zolders afhalen die voor alle klasgenoten abonnementen regelt :P

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Matis schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:35:
[...]

Ah! eerder op de avond volgens mij niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

Jeuj, ik zag het net ook in het filmpje idd.
En er is al eens iemand die fraudeerde met OV-chipkaarten fraudeerde opgepakt en veroordeeld.
Mja, ik vraag me af hoe ze dat kunnen constateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

franssie

Save the albatross

ACR122 NFC Contactless mifare (ACS ACR122u)LET OP ** 0 Voorraad **

lol - uitverkocht ;)
Matis schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:38:

[...]

Volgens mij - als ik het goed onthouden heb - verkocht deze persoon saldo en is of heeft ie zich verluld.

[ Voor 32% gewijzigd door franssie op 25-01-2011 21:40 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:58:
Als je de chipknip zelf zou kunnen opladen, dan ga je natuurlijk nooit meer bij een oplaadpunt opladen.
Er zit een soort hardwarematige teller in waardoor de chipkaart om de zoveel transacties moet worden 'gevalideerd' bij een bank. Voor zover ik weet is deze nog niet gekraakt. Bovendien kan je bij een automaat die wel in verbinding staat en de check doet natuurlijk meteen al tegen de lamp lopen. De chipknip kan dan geblokkeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

franssie schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:38:
Volgens mij - als ik het goed onthouden heb - verkocht deze persoon saldo en is of heeft ie zich verluld.
Ja, dan ben je ook wel een achterlijke gladiool.

* Matis gaat met een laptopje op Tilburg CS zitten :+ 50% korting op saldo, 75% voor GoTters :P

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 25-01-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

franssie

Save the albatross

LauPro schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:39:
[...]
Er zit een soort hardwarematige teller in waardoor de chipkaart om de zoveel transacties moet worden 'gevalideerd' bij een bank. Voor zover ik weet is deze nog niet gekraakt. Bovendien kan je bij een automaat die wel in verbinding staat en de check doet natuurlijk meteen al tegen de lamp lopen. De chipknip kan dan geblokkeerd worden.
en daarnaast zijn de meeste chipknips persoonsgebonden, zitten op je bankpas. wil je hiermee experimenteren, op schiphol waren anonieme pre-paid chippers te koop voor buitenlanders (niet zeker of dat nog zo is).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Matis schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:38:
[...]

Ze hadden 'm toch gepakt op doordat hij steeds dezelfde trajecte op dezelfde tijdstippen reisde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

franssie schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:41:
en daarnaast zijn de meeste chipknips persoonsgebonden, zitten op je bankpas. wil je hiermee experimenteren, op schiphol waren anonieme pre-paid chippers te koop voor buitenlanders (niet zeker of dat nog zo is).
Je moet het dus doen met een gestolen bankpas, en hopen dat die nog niet is geblokkeerd. Want bij de eerste de beste automaat die wel in contact staat zal de pas en chip worden geblokkeerd.

Is de OVC hack ook mogelijk met anonieme kaarten? Want dan kan je altijd nog stellen dat je de kaart gevonden hebt, je bent behoorlijk stom als je dit met een abonnementkaart gaat doen, direct traceerbaar naar adres...

[ Voor 55% gewijzigd door LauPro op 25-01-2011 21:44 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.