Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jeuj, de vierde kaart is binnen, de kortingskaart van NS Uitgestudeerd. De twee beloofde dagkaarten, de enige reden waarvoor ik 'm heb genomen, zaten er echter niet bij 8)7

Ik heb nu dus m'n studentenchipkaart waar nog een tientje op staat, een NS-jaartrajectkaart waarmee je niet op saldo kunt reizen (ongeldige productcombinatie), een los driesterrenjaarabonnement van Connexxion (kaart is chiploos en abonnement nog niet als chip te krijgen, kon niet als combinatieabonnement met de jaartrajectkaart in verband met afwijkende centrumzone) en nu dus een voordeelurenkaart waarmee ik wél op saldo kan reizen.

Ik zou het liefst alles op één kaart hebben, maar aangezien dat met het busabonnement nog niet kan (althans ik kon het niet vinden bij het aanvragen van de kaart) ben ik gebonden aan het gebruik van één kaart voor de bus en één voor de trein. Dat laatste kan dus ook weer niet, want ik kan dus niet op saldo reizen met een jaartrajectkaart, dus ik moet het tientje van m'n studentenkaart laten overschrijven naar m'n voordeelurenabonnement.

Netto resultaat: alsnog drie passen voor het OV... het gaat in de toekomst hopelijk wel verbeteren :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

anandus schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:31:
Vanaf april verdwijnt de strippenkaart.

[...]
Vanaf vandaag is het in Amsterdam trouwens niet meer mogelijk om met de strippenkaart te reizen.
Dan mogen Connexxion en Veolia wel eens opschieten, anders laat ik hun de reiskosten van/naar mijn werk betalen :/
(Als ik tegen die tijd nog werk heb that is.)

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 03-06-2010 11:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

CodeCaster schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:57:
Netto resultaat: alsnog drie passen voor het OV... het gaat in de toekomst hopelijk wel verbeteren :)
Ik heb er ook twee (plus twee anonieme om uit te lenen, maar laten we die niet meetellen) maar da's omwille van de kostenbesparing die ik daarmee behaal :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:17:
[...]

Dan mogen Connexxion en Veolia wel eens opschieten, anders laat ik hun de reiskosten van/naar mijn werk betalen :/
Wat is er dan met Connexxion en Veolia?
Mogelijke perikelen in dit topic heb ik niet gevolgd

(Ik reis dagelijks met Connexxion en heb er nooit problemen gemerkt)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 03-06-2010 11:26 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De in/uitcheck apparaten gebruikt door Connexxion en Veolia geven géén locaties door, alleen tijden, terwijl die van de NS en HTM dat wel doen.
Daardoor kan ik die kosten niet declareren, ik kan (zonder locaties erbij) niet bewijzen dat het voor werk was.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 03-06-2010 12:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-10 14:40

Tourniquet

Hiya, fellas!

Raven schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:09:
De in/uitcheck apparaten gebruikt door Connexxion en Veolia geven géén locaties door, alleen tijden, terwijl die van de NS en HTM dat wel doen.
Daardoor kan ik die kosten niet declareren, ik kan (zonder locaties erbij) niet bewijzen dat het voor werk was.
Huh, bij mijn Connexxion checkins/-outs staan gewoon de locaties/haltes. :?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tourniquet schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:38:
[...]

Huh, bij mijn Connexxion checkins/-outs staan gewoon de locaties/haltes. :?
Hier kan ik ook de haltes gewoon zien van mijn Connexxion-reizen :)

Volgens ov-chipkaart.nl zou dat vanaf 28 mei bij Veolia ook moeten werken:
NB. Vanaf 28 mei zijn ook de haltes, stations en/of productnamen van reizen bij Veolia weer zichtbaar op uw transactieoverzicht.
Edit:
Je moet wel je privacy-instellingen wijzigen, anders krijg je 'lokatie afgeschermd' te zien :)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 03-06-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Raven schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:09:
Cxx bij mij doet dat wel gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:59

Matis

Rubber Rocket

anandus schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:42:
Dat doet het ook ;)

Ik heb het alleen niet zelf mogen ervaren (de mijne is geblokkeerd 8)7 ), maar bij Veolia werkt het vanaf maandag ook.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

anandus schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:42:
[...]
Hier kan ik ook de haltes gewoon zien van mijn Connexxion-reizen :)

[...]

Edit:
Je moet wel je privacy-instellingen wijzigen, anders krijg je 'lokatie afgeschermd' te zien :)
Zoals ik al een paar keer heb vermeld in dit topic, ik heb het alléén(!) bij Connexxion en Veolia en ik krijg géén "locatie afgeschermd" te zien, daarnaast heeft de helpdesk van ov-chipkaart.nl mijn privacy settings al nagelopen. (moest de settings oplezen, staan goed)

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 03-06-2010 13:27 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
HTM laat de haltes ook wel zien, behalve Den Haag Centraal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
anandus schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:31:
Vanaf april verdwijnt de strippenkaart.

[...]
Vanaf vandaag is het in Amsterdam trouwens niet meer mogelijk om met de strippenkaart te reizen.
Deze legendarische milestone is vrij stilletjes voorbijgedaan. Ik heb gisteren in de tram nog eens extra opgelet, maar er was eigenlijk al niemand meer die nog met z'n strippenkaartje stond te wapperen. Ook wel logisch eigenlijk, want je gaat natuurlijk al een poosje van te voren geen strippenkaart meer kopen als je weet dat je hem maar heel erg beperkt kan gaan gebruiken.

Overigens is het niet alleen Amsterdam als in de stad Amsterdam, maar de hele regio Amsterdam (Groot Amsterdam).

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 17:52
Bij station Lelylaan stond de afgelopen dagen een OVchip kaart tent buiten op de stoep, ook binnen stond er een keer een lange rij bij het loket. Zal toch voor wat extra klanten gezorgd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
flowerp schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:16:
[...]

Deze legendarische milestone is vrij stilletjes voorbijgedaan. Ik heb gisteren in de tram nog eens extra opgelet, maar er was eigenlijk al niemand meer die nog met z'n strippenkaartje stond te wapperen. Ook wel logisch eigenlijk, want je gaat natuurlijk al een poosje van te voren geen strippenkaart meer kopen als je weet dat je hem maar heel erg beperkt kan gaan gebruiken.
De strippenkaart werd ook al een tijdje niet meer verkocht. Ik geloof officieel niet meer vanaf vrijdag (ofzo), maar een hoop sigarenboeren e.d. hadden al een tijd daarvoor geen strippenkaarten in huis gehaald omdat ze niet met overbodige voorraad wilde zitten.
Beetje zelfregulerend dus :P
Heb verder er niemand over gehoord, ook. Ja, op AT5, een vrouw die niet begreep dat 'tot 3 juni' niet hetzelfde was als 'tot en met 3 juni' :+

Maar het is in de media ook verdacht geruisloos gegaan, niet eens een nu.nl-berichtje, niets.
troftnom schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:12:
Bij station Lelylaan stond de afgelopen dagen een OVchip kaart tent buiten op de stoep, ook binnen stond er een keer een lange rij bij het loket. Zal toch voor wat extra klanten gezorgd hebben.
Oh, grappig, ik heb daar vandaag (of deze week) geen rij gezien (wel die tent), maar daar zaten die uitzendstudenten een beetje te nietsnutten :P
Maar ik reisde deze week buiten de spits, misschien is dat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Raven schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:24:
[...]

Zoals ik al een paar keer heb vermeld in dit topic, ik heb het alléén(!) bij Connexxion en Veolia en ik krijg géén "locatie afgeschermd" te zien, daarnaast heeft de helpdesk van ov-chipkaart.nl mijn privacy settings al nagelopen. (moest de settings oplezen, staan goed)
Kom je wel 's in Haarlem? Daar weet ik zeker dat Connexxion gewoon haltenamen doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 12:46
Over Haarlem gesproken...

Hoe zit het nu eigenlijk met bussen die buiten de regio Amsterdam beginnen, maar vervolgens wel een stuk in het verplichte OV-chipkaartgebied rijden, zoals ZuidTangent lijn 300 Haarlem - Amsterdam ZO? Op die deuren hangen namelijk stickers met de tekst 'alleen OV-chipkaart', maar de stempelautomaten zijn nog gewoon aanwezig en operationeel.

Zou je in Haarlem nog wel de strippenkaart mogen gebruiken in een bus die richting Amsterdam gaat, maar al ben je maar een paar meter daarbuiten niet meer of is het in die bussen helemaal niet meer toegestaan? Ik kan dit nergens duidelijk vinden...

[ Voor 19% gewijzigd door FlorisD op 04-06-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik denk dat je prima in Haarlem kan opstappen met je strippenkaart, maar dat je dan verder in de regio Amsterdam niet over kan stappen met je strippenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CyBeR schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:32:
[...]

Kom je wel 's in Haarlem? Daar weet ik zeker dat Connexxion gewoon haltenamen doorgeeft.
Nope.

Dat vage probleem is trouwens vanmorgen nog vager geworden :?
Toen ik onderweg naar m'n werk stond te wachten op de bus in Apeldoorn, ben ik het Veolia kantoor eens binnengestapt. Daar de baliemedewerkster mijn probleem even uitgelegd waarna zij mijn gegevens ging opvragen en een lijst van de meest recente ritten naar de printer stuurde.

Toen stond ik even raar te kijken:
- Er staan bij de ritten gemaakt met Veolia gewoon in-/uit-check locaties. Niet alleen de halte naam maar ook de naam van de stad en het voertuig nummer.
- Bij de ritten gemaakt met Connexxion staan locatienummers (maar geen naam halte/stad, denk dat Veolia die nummers niet kent) en ook voertuignummers.

Dus ..... Waar de ***** gaat het nu verkeert daar die info gewoon beschikbaar is?
Als ik nu de OV-kaart wil gebruiken moet ik - zoals ik het zie - van 3 verschillende plekken de rit-informatie bij elkaar zoeken om deze te kunnen declareren, dat lijkt me toch echt niet de bedoeling :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Raven schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:24:
[...]
Nope.

Dat vage probleem is trouwens vanmorgen nog vager geworden :?
Toen ik onderweg naar m'n werk stond te wachten op de bus in Apeldoorn, ben ik het Veolia kantoor eens binnengestapt. Daar de baliemedewerkster mijn probleem even uitgelegd waarna zij mijn gegevens ging opvragen en een lijst van de meest recente ritten naar de printer stuurde.

Toen stond ik even raar te kijken:
- Er staan bij de ritten gemaakt met Veolia gewoon in-/uit-check locaties. Niet alleen de halte naam maar ook de naam van de stad en het voertuig nummer.
- Bij de ritten gemaakt met Connexxion staan locatienummers (maar geen naam halte/stad, denk dat Veolia die nummers niet kent) en ook voertuignummers.

Dus ..... Waar de ***** gaat het nu verkeerd daar die info gewoon beschikbaar is?
Als ik nu de OV-kaart wil gebruiken moet ik - zoals ik het zie - van 3 verschillende plekken de rit-informatie bij elkaar zoeken om deze te kunnen declareren, dat lijkt me toch echt niet de bedoeling :?
Dat de bon wel haltenamen bevat is niet vreemd. Op je kaart staan namelijk alleen nummers. Het systeempje van de balieslet heeft een mapping nummer->naam en die gebruikt 'ie bij het printen. Die mapping bestaat inderdaad niet voor Connexxion als je bij een Veolia-balie staat, dus ook dat is niet vreemd. (Zou je bij Connexxion staan, was het natuurlijk andersom.)

Ik weet niet precies hoe mijnovchipkaart aan die gegevens komt, maar volgens mij stuurt de vervoerder dat mee met de andere data (of niet, dus, als dat niet aan staat). Ik vermoed dat CXX en Veolia dus een ander idee hebben over de status van dat vinkje dan mijnovchipkaart.

Probeer het volgende eens: zet dat vinkje uit (dwz, scherm de gegevens af). Laat dat een week of wat zo, en zet 't dan weer aan. Wellicht dat 't dan wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De locaties stonden ook op haar scherm, dat was ik vergeten te vertellen :P
Met die nummers, zo'n vermoeden had ik al, dat alleen die van Veolia herkend werden.

Dat kan ik proberen, moet ik eerst (wéér) eens even mijn ww opzoeken. Ik kan namelijk nog stééds niet mijn (zoveelste) random gegenereerde ww wijzigen naar iets dat ik kan onthouden :/

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 04-06-2010 21:00 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
CyBeR schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:00:
[...]
Op je kaart staan namelijk alleen nummers. Het systeempje van de balieslet heeft een mapping nummer->naam
Ik vraag me af hoe geheim en hoe veranderlijk die mapping is. Zou het om de zoveel tijd veranderen? Dus als je 1 jaar lang niet reist met een chipkaart en dan puur op basis van de data op de kaart door een balie computer kijkt wat er op staat, zou je dan andere haltes zien dan de werkelijkheid?

Anders zou je zo'n mapping makkelijk stukje voor stukje kunnen opbouwen in samenwerking met al je 'vrienden' die ook met het OV reizen.

Is dit legaal/illegaal? Of kun je de mapping al zelf opvragen ergens? Stel dat ik reader software wil schrijven die mensen met een RFID scanner kunnen gebruiken om zelf real-time hun history te bekijken, mag ik dan legaal die mapping inbakken als ik die op wat voor manier dan ook achterhaald hebt?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat een **** idioten werken er zeg bij de ov-chipkaart (email)helpdesk |:(

Ik probeer al een tijdjemaand duidelijk te maken dat ik mijn random gegenereerde ww wil kunnen wijzigen naar een die ik kan onthouden, maar dat dat dus niet kan en ik een foutmelding krijg (zie Raven in "OV Chipkaart" ). Mail ik dat, krijg ik afwisselend 1 van deze 3 antwoorden:
- Link naar de pagina waar je je ww kan wijzigen, die dus die fout geeft.
- Link naar de pagina waar je een nieuw random gegenereerd ww kan laten aanmaken, en dat is nu net het ww dat ik wil veranderen.
- een mailtje met een nieuw random gegenereerd ww.....

8)7 |:(

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:12

Freak187

geen

Hiep hiep hoera, mijn ov-chipkaart werkt. M'n NS abonnement inclusief bus zones staan erop. Ik had wel een duwtje nodig vanuit de NS, want in eerste instantie werkte dat ding niet, maar de helpdesk heeft een handeling uitgevoerd en toen werkte het ineens wel.... :?

Maar goed, volgende vraag: Ik heb dus een ov-chipkaart met abo. Nu wil ik buiten het abo gebied gaan reizen, dat gaat me dus geld kosten, maar ik heb wel recht op reductie bij de NS (ik reis in de voordeeluren en heb een jaartrajectkaart). Kan ik er van uitgaan dat als ik in- en uitcheck,dat hij automatisch ziet dat ik recht op reductie heb??

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Laatst online: 11:17
Freak187 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:20:
Hiep hiep hoera, mijn ov-chipkaart werkt. M'n NS abonnement inclusief bus zones staan erop. Ik had wel een duwtje nodig vanuit de NS, want in eerste instantie werkte dat ding niet, maar de helpdesk heeft een handeling uitgevoerd en toen werkte het ineens wel.... :?

Maar goed, volgende vraag: Ik heb dus een ov-chipkaart met abo. Nu wil ik buiten het abo gebied gaan reizen, dat gaat me dus geld kosten, maar ik heb wel recht op reductie bij de NS (ik reis in de voordeeluren en heb een jaartrajectkaart). Kan ik er van uitgaan dat als ik in- en uitcheck,dat hij automatisch ziet dat ik recht op reductie heb??
Jup. En als je incheckt zie je dat ook op 't paaltje verschijnen. Zie het volgende filmpje @ 0:50. Deze gozer heeft dan alleen geen voordeelurenabonnement op z'n chipkaart staan.

Oh, en niet meerdere RFID kaarten voor de lezer houden, dan krijg je dit (0:34, diashow in het begin negeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Lekker chippaaltjes laten vastlopen >:) Je zou toch verwachten dat ze die dingen op z'n minst aan een paar standaardtests zouden onderwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Om nog even te ranten over de helpdesk van de OV-chipkaart :F
quote: Matis
Van: Matis
Datum: 3-6-2010
Betreft: Geblokkeerde (Studenten) OV-chipkaart
Beste M.,

Nadat ik op 31 januari 2010 ben afgestudeerd en mijn Studenten OV-chipkaart via site van de IB-Groep heb stopgezet. Heb ik op 23 maart 2010 mijn Studenten reisproduct ontladen en mijn 2e klasse reisproduct geladen op mijn persoonlijke OV-chipkaart. De wijzigingen heb ik samen met een medewerker van de NS op Centraal Station Breda doorlopen. Hij vertelde mij ook dat de wijzigingen binnen enkele dagen doorgevoerd zouden worden; dat was ook de reden dat het gewijzigde reisproduct ook niet direct zichtbaar was in de kaartjesautomaten van de NS. Ik heb die dag ook mijn saldo opgewaardeerd met 30 euro.
Op zaterdag 29 mei j.l. probeerde ik voor de eerste maal met mijn OV-chipkaart te reizen. Echter weigerde de terminal op Centraal Station Gilze-Rijen om mijn OV-chipkaart in te checken. Toen ik terugging naar de kaartjesautomaat bleek dat er nog een Studenten OV-reisproduct opstond en de wijzigingen na 3 maanden (nog) niet doorgevoerd waren.
Toen ik op Centraal Station Dordrecht navraag deed betreffende de OV-chipkaart, kon de NS-servicemedewerker mij vertellen dat mijn (Studenten) OV-chipkaart geblokkeerd was. Hij raadde mij aan om contact op te nemen via uw site.
Op de kaartinformatiepagina van uw site staat dat de status van mijn OV-chipkaart nog gewoon actief is. Tevens wordt er ook vermeld dat er nog een "Studenten OV-chipkaart week" abonnement op staat.
Graag ontvang ik van u informatie betreffende het deblokkeren van mijn persoonlijke (Studenten) OV-chipkaart.
Het nummer van mijn OV-chipkaart is *OV-nummer* en staat op mijn naam (Matis)
Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Wachtend op uw reactie en met vriendelijke groet,

Matis
De reactie van de helpdesk was als volgt:
quote: Helpdesk OV-chipkaart
Van: *naam medewerkster*
Datum: 4-6-2010
Betreft: RE: Geblokkeerde (Studenten) OV-chipkaart
Geachte heer Matis,

Dank u wel voor uw reactie van 3-6-2010.
Wij vinden het vervelend voor u dat er onduidelijkheid bestaat over het gebruik van de OV-chipkaart. Wij kunnen u laten weten dat het studenten reisproduct is stopgezet en uw OV-chipkaart met nummer *OV-nummer*. U kunt het studenten reisproduct opnieuw activeren via www.duo.nl.
Indien het saldo op de OV-chipkaart is geblokkeerd, kunt u het saldo laten deblokkeren bij een servicebalie van het OV-bedrijf. U vindt een overzicht van de servicebalies op www.ov-chipkaart.nl.

Mocht u nog vragen hebben, adviseren wij u om contact op te nemen met de Klantenservice OV-chipkaart, telefoonnummer 0900-0980 (10 eurocent per minuut).

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

*naam medewerkster*
Klantenservice OV-chipkaart
Nu vallen me een aantal dingen op aan de reactie van de medewerkster, allereerst lijkt de dikgedrukte zin niet afgemaakt te worden. Daarnaast bestaat er op de site van het OCWDUO (IB-groep --> Mijn Gegevens --> Reizen) niet mogelijk om mijn reisproduct opnieuw te activeren. Tevens heb ik de stappen conform de FAQ "Studentenreisproduct stopzetten" ondernomen, maar zonder het gewenste resultaat.

Volgens de site van de OV-chipkaart is mijn kaart dus nog steeds actief, terwijl de OV-maatschappijen iets heel anders beweren :'(

* Matis zal binnekort maar eens in de telefoon klimmen, eerst opzoek naar een gratis nummer voor de klantenservice :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:47:
Wat een **** idioten werken er zeg bij de ov-chipkaart (email)helpdesk |:(

Ik probeer al een tijdjemaand duidelijk te maken dat ik mijn random gegenereerde ww wil kunnen wijzigen naar een die ik kan onthouden, maar dat dat dus niet kan en ik een foutmelding krijg (zie Raven in "OV Chipkaart" ). Mail ik dat, krijg ik afwisselend 1 van deze 3 antwoorden:
- Link naar de pagina waar je je ww kan wijzigen, die dus die fout geeft.
- Link naar de pagina waar je een nieuw random gegenereerd ww kan laten aanmaken, en dat is nu net het ww dat ik wil veranderen.
- een mailtje met een nieuw random gegenereerd ww.....

8)7 |:(
Ik heb zojuist maar een screenhot van de melding
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT/ovchipkaart.png
verstuurd, eens kijken of die hel(p)deskprusters dat snappen, seriously doubt it :X

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 09-06-2010 18:54 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Ow ja, het volgende. Dit is een bericht voor iedereen die met een jaartrajectkaart (met of zonder extra buszone's) reist.

Je jaartrajectkaart is een volwaardige OV-chipkaart volgens de NS. Je kan er geld op zetten en vervolgens kan je reizen met bus, tram en metro. Maar je kan deze NS ov-chipkaart NIET gebruiken voor reguliere treinreizen...... Het systeem van de NS kan nog niet onderscheiden of jij rijdt in je abonnement gebied of daarbuiten.

Voorbeeld: als ik Arnhem - Maastricht wil reizen, terwijl mijn jaartrajectkaart Amsterdam-Schiphol is dan kan je dus niet met je ov-chipkaart inchecken op Arnhem en uitchecken op Maastricht (ook al staat er geld op je kaart). Je moet óf een 2de chipkaart aanschaffen waar je 'reizen op saldo' op activeert of je koopt een ouderwets kaartje.

Overigens kan ik ook niet in en uitchecken op stations waar mijn jaartrajectabo wél geldig is, want dan geven de incheckpalen aan "kan niet in/uitchecken" met rood licht. Je moet dus altijd je kaart aan de conducteur tonen.

Tot zover de vooruitgang met de NS..... :F

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat heet nou gefaseerde invoering. Voor jou verandert er gewoon nog even niets.

Je kaart aan de conducteur tonen moet trouwens ook als je wel op saldo reist.

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 10-06-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
In de bussen van Connexxion (incl. Hermes/GVU/Breng) ben je zelfs verplicht om in te checken met je trajectkaart. Er zijn nog wel chauffeurs die dat niet weten/het allemaal wel goed vinden, maar bij controle ben je dus wel de sjaak als je niet ingecheckt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

CyBeR schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:37:
Dat heet nou gefaseerde invoering. Voor jou verandert er gewoon nog even niets.

Je kaart aan de conducteur tonen moet trouwens ook als je wel op saldo reist.
Alleen jammer dat dit nergens gecommuniceerd wordt. Je moet zelf de helpdeks bellen en 9 van de 10 medewerkers aldaar snappen de vraag niet. Ik wist dat de NS later zou overstappen op de chipkaart, maar abonnementhouders (vaste klanten!!!) worden niet op de hoogte gehouden van vorderingen of uitzonderingen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Freak187 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:51:
[...]

Alleen jammer dat dit nergens gecommuniceerd wordt. Je moet zelf de helpdeks bellen en 9 van de 10 medewerkers aldaar snappen de vraag niet. Ik wist dat de NS later zou overstappen op de chipkaart, maar abonnementhouders (vaste klanten!!!) worden niet op de hoogte gehouden van vorderingen of uitzonderingen.
Is je verteld dat je iets anders moet doen? Nee. Dus hoeft 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Freak187 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:51:
[...]

Anders kijk je even naar mijn post bovenaan deze pagina (bij 50 ppp dan). Of je kijkt op de site van de NS:
[quote=http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/regelen-en-kopen/jaarabonnementen/abonnement-op-ov-chipkaart]
• Hoewel NS de OV-chipkaart langzaam invoert, verandert er voor u op dit moment nog niets. Voorlopig reist u zoals u gewend bent, u hoeft nog niet in en uit te checken. Als hierin iets wijzigt, ontvangt u bericht van ons.
• U kunt met uw OV-chipkaart met Jaarabonnement nog niet bij NS op saldo reizen. U kunt uw kaart wél bij andere vervoerders gebruiken om op saldo te reizen. U reist en betaalt dan van het bedrag (saldo) dat u op de kaart hebt gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
04-06-2010 Check-in 17:36 Nijkerk, Station NS
Check-out 17:39 Nijkerk, Station NS Veolia Transport Nederland

Ik ben al maanden niet meer in Nijkerk geweest _O-
Hangende navigatie?

Overigens deze week weer meegemaakt dat ik niet uit kon checken.
"U hebt al in- of uit- gecheckt"

Dan mag je raden wat het is... Al ingecheckt? Al Uitgecheckt? Te korte reis gemaakt, waardoor je moet wachten?

Vroeg het dus aan buschaufeur en die vertelde mij dat ik al uitgecheckt was, en het dus oké is.
Vervolgens ben ik bij een NS automaat gaan kijken, maar daar stond niet dat ik uitgecheckt was bij de bus...

Als student mag je dat een stuk of 10 keer vergeten toch? Bouw je die credits op, of verlopen ze na verloop van tijd?
Geen zin om binnenkort met een geblokkeerde kaart te staan, waar ik niets aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:45

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Jippie, afgelopen woensdag vergeten uit te checken bij de NS. De eerste keer voor mij sinds 3 maanden *O* (hiervoor is het 2 keer misgegaan met onduidelijkheid in onderscheid bij de NS/GVB poortjes en een checkpoint-paal die van slag was.)

Ik heb dus even de NS gebeld en op mijn verzoek konden ze a.h.v. mijn postcode en huisnummer mijn reisgegevens er bij halen. Zij vertelde mij dat ze de kosten minus de reiskosten) terug kan storten naar mijn rekeningnummer binnen nu en 3 weken. Prima geregeld.....
Geen formulieren, geen 3 maanden wachttijd..... *O*
Hulde....

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat een f*cking idioten werken bij de ov-chipkaart helpdesk zeg.
Die lui kunnen/willen niet lezen. Na 20(!)* dezelfde mail met foutmelding en duidelijke probleembeschrijving (en de laatste paar emails incl screenshot) kunnen die prutsers nog steeds niet emails lezen.

Het is me overigens net wel eindelijk gelukt om mijn niet te onthouden random gegenereerde ww te wijzigen, via een omweg:
- naar "wijzigen inloggegevens"-pagina gaan;
- nieuw tijdelijk ww invullen;
- andere gebruikersnaam invullen;
- nieuwe logingegevens opslaan;
- uit en inloggen;
- naar "wijzigen inloggegevens"-pagina gaan;
- nieuwe ww (die ik wil hebben) invullen;
- oorspronkelijke gebruikersnaam invullen;
- nieuwe logingegevens opslaan;
- uit en inloggen.

Done 8)7 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 14-06-2010 11:22 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Misschien tijd voor wat collectieve mailtjes naar Radar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Djeez, nu denken ze ineens dat ik problemen met het inloggen heb 8)7 |:(

Kunnen we er voor zorgen dat al die incompetente (understatement van de eeuw) lui ontslagen worden en worden vervangen door mensen die daadwerkelijk kunnen én willen lezen?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Ov chip eindelijk weer terug, geactiveerd en opgeladen. Nu hopen dat ik er wat meer van kan genieten als de vorige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Mijn kaartje piept niet meer bij het poortje, wordt dus nieuwe aanvragen. Hij heeft het wel gedaan, zo irritant die ov-kaart.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 22:08

Luke!

#Treinbaas
Zo te zien niet alleen onduidelijke helpdeskmedewerkers, maar ook onduidelijke gebruikers. Je zou de eerste zijn met een OV-chipkaart die piept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

NeoMe schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:45:
Mijn kaartje piept niet meer bij het poortje, wordt dus nieuwe aanvragen. Hij heeft het wel gedaan, zo irritant die ov-kaart.
Join the club.

Misschien heb je hier iets aan:

Je moet je kaart opsturen en opzeggen om je saldo terug te krijgen. Daarna moet je een formulier invullen om een nieuwe te krijgen. Zie ook een vorige post in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
NeoMe schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:45:
Mijn kaartje piept niet meer bij het poortje
Seriously, jij had een kaartje waar een piep uitkwam? Maak er eens een foto van en omlijn waar dan het speakertje zit. Ik ben zeer benieuwd.
Zo te zien niet alleen onduidelijke helpdeskmedewerkers, maar ook onduidelijke gebruikers. Je zou de eerste zijn met een OV-chipkaart die piept...
Het viel meer mensen op ;)

Maar inderdaad, er valt wat te zeggen van de apparatuur en helpdesk medewerkers, maar de gebruikers zijn soms ook wel een beetje schuld.

Wat ik al meerdere keren heb gezien wanneer het fout ging bij inchecken of uitchecken, is als de gebruiker denkt een soort coole swipe beweging te moeten maken voor de reader in plaats van de kaart er even stil en recht voor te houden.

Gisteren nog: coole jonge gozer komt bus binnen en terwijl ie interesant in z'n mobiel loopt te krakelen tovert ie in het voorbij lopen z'n portomonee uit de zak en alsof ie Hans Kazan is zwaait ie de portomonnee als een toverstafje even heen en weer in de lucht. Reader geeft fout melding aan, maar die gozer kijkt niet eens en loopt met een stalen gezicht door. Conducteur erachter aan, gozer komt met zelfde stalen gezicht terug en voert een nog coolere dan cool 'swipe motion' uit (alsof ie geoefend heeft hoe cool je met een portomonee kan zwaaien, misschien is ie aspirant bar tender of zo). Gaat dus weer fout, conducteur zegt dat ie hem er recht en stil voor moet houden en niet zo dom moet lopen te zwaaien. Effin, dit herhaalt zich een paar keer en uiteindelijk lukt het dan toch als die gozer het op kan brengen om hem even 1 miezerige seconde stil te houden. :F

[ Voor 71% gewijzigd door flowerp op 15-06-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
1 seconde? Die NS-dingen doen het in heel wat minder tijd... al pakken ook die 'm niet als je de kaart erlangs trekt. Even stilhouden, maar echt niet een hele seconde. :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

flowerp schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:55:
Gisteren nog: coole jonge gozer komt bus binnen en terwijl ie interesant in z'n mobiel loopt te krakelen tovert ie in het voorbij lopen z'n portomonee uit de zak en alsof ie Hans Kazan is zwaait ie de portomonnee als een toverstafje even heen en weer in de lucht. Reader geeft fout melding aan, maar die gozer kijkt niet eens en loopt met een stalen gezicht door.
Zie ik op station Enschede zo vaak. Soms werpen ze nog wel even een blik naar 't in/uitcheck paaltje maar daarna lopen ze gewoon verder |:(

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 08:39

DizzyWeb

Ondertiteld

Achja. Ik heb nu toch al 7x automatisch opladen aangevraagd. De 6e keer was gelukt, de dag voordat mijn voordeeluren kaart afliep en het nieuwe jaar in ging. Dus, voordat ik de bestelling had opgehaald, was deze weer weg. Nu al weer weken geleden weer aangevraagd en er er gebeurt gewoon niets. Hoeveel moeten ze wel niet checken aan die ene cent die steeds overgemaakt wordt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

lol lol lol, ja ik moet morgen ff naar het station en daar laten zien dat ie kapot is. Dan krijg ik een formuliertje waarmee ik hem kan opsturen en dan krijg ik een nieuwe. Heb hem ook in dat oplaad apparaat gestopt, maar die reageerde niet eens. Ik heb wel een studenten-versie en dus ook geen saldo erop.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
DizzyWeb schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:02:
Achja. Ik heb nu toch al 7x automatisch opladen aangevraagd. De 6e keer was gelukt, de dag voordat mijn voordeeluren kaart afliep en het nieuwe jaar in ging. Dus, voordat ik de bestelling had opgehaald, was deze weer weg. Nu al weer weken geleden weer aangevraagd en er er gebeurt gewoon niets. Hoeveel moeten ze wel niet checken aan die ene cent die steeds overgemaakt wordt!?
Geen idee. Ik heb ook automatisch opladen aangevraagd, maar nooit bericht gekregen. Op een gegeven moment heb ik mijn kaart maar in zo'n TLS-misbaksel gestopt en daar stond kennelijk automatisch opladen klaar.

Maar wat een waardeloze automaat is dat zeg... zelfs de NS-kaartautomaten met al die cijfertjescodes waren veel gebruiksvriendelijker ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Raven schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:47:
[...]

Zie ik op station Enschede zo vaak. Soms werpen ze nog wel even een blik naar 't in/uitcheck paaltje maar daarna lopen ze gewoon verder |:(
Dat zie ik bij die paaltjes ook vaak ja. Ook op het perron bij Amstel zie je vaak zoiets, en dan nog een variant erop dat als ze uit de metro/snel tram komen en dan hun kaart bij het paaltje van de NS houden, die dan heel hard begint te loeien. Dan kijken ze heel verdwaasd en wezenloos om zich heen, proberen het misschien nog eens na 10 seconde om zich heen gekeken te hebben, maar bij aanhoudend geloei lopen ze dan maar weg.

Ook andersom meerdere keren gezien, houden hun kaart na aankomst op perron vanaf trap voor NS paaltje, die begint dan weer lekker te loeien. Ze kijken dan weer heel wezenloos om zich heen of lopen inderdaad met het bekende stalen gezicht door en stappen dan de metro/snel tram in.

Natuurlijk gaan ze dan bij de meeste haltes weer in de problemen komen bij het uitchecken bij de poortjes.

Bij het overgrote gedeelte van de mensen gaat het trouwens wel goed, maar die achteloze types vallen wel op. Ik vraag me af of ze dan nog wel ooit eens gaan opmerken dan hun tegoed wel erg snel op gaat op deze manier, of dat ze ook gewoon niet in de gaten hebben en gewoon maar blijven opladen als ie leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Laat die mensen lekker, is toch hun probleem ;)

Ik erger me meer aan het feit dat ik regelmatig niet kan uitchecken omdat m'n reistijd niet lang genoeg is.
"U bent al in/uitgecheckt"

Tsjoh... Ik wil alweer uitchecken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ga dan lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

NeoMe schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:07:
lol lol lol, ja ik moet morgen ff naar het station en daar laten zien dat ie kapot is. Dan krijg ik een formuliertje waarmee ik hem kan opsturen en dan krijg ik een nieuwe. Heb hem ook in dat oplaad apparaat gestopt, maar die reageerde niet eens. Ik heb wel een studenten-versie en dus ook geen saldo erop.
Ik ben ook student maar heb toch saldo voor als ik buiten m'n weekend reis. Moeten naturlijk ook 2,50 adminkosten betaald worden. 8)7

Dan maar even opsturen, eer je m terug hebt ben je weer 4 weken verder, reken daar maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

CoB schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:20:
[...]
Ik ben ook student maar heb toch saldo voor als ik buiten m'n weekend reis. Moeten naturlijk ook 2,50 adminkosten betaald worden. 8)7
Dan maar even opsturen, eer je m terug hebt ben je weer 4 weken verder, reken daar maar op.
Hoe moet je die maand reizen, betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:13:
1 seconde? Die NS-dingen doen het in heel wat minder tijd... al pakken ook die 'm niet als je de kaart erlangs trekt. Even stilhouden, maar echt niet een hele seconde. :+
Die 'dingen' van Veolia doen er dus echt ruim 5 seconden over. Niet grappig als er dus een enorme rij staat voor een bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:28

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik ben alleen ns,connexxion en gvb gewend,en die gaan gewoon snel :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Er zijn inderdaad 3 verschillende systemen in omloop.

1. NS en GVB. Fabrikant is mij even onbekend
2. Connexxion (en dochters), RET, HTM gebruiken de apparatuur van Thales.
3. Arriva, Veolia en Syntus gebruiken de Prodata apparatuur. Die zijn inderdaad heel traag.

De 'blauwe' kastjes die je in veel bussen vind zijn ook van ProData en hebben hetzelfde probleem qua traagheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ach, die Thales dingen zijn misschien wel heel snel.... maar ook regelmatig buiten gebruik.
Vandaag nog, wel inchecken in de bus maar tegen de tijd dat ik eruit moest hadden ze allemaal de geest gegeven en kon ik niet uitchecken.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hoe kan het dan dat die Prodata-meuk zo traag is? Zijn er geen specs afgegeven voor de maximale responssnelheid ofzo? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
MazeMouse schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:01:
Ach, die Thales dingen zijn misschien wel heel snel.... maar ook regelmatig buiten gebruik.
Vandaag nog, wel inchecken in de bus maar tegen de tijd dat ik eruit moest hadden ze allemaal de geest gegeven en kon ik niet uitchecken.
Zeker in een bus van Connexxion/dochters. Ligt aan Infoxx. Da's weer een apart systeem die de Thales kastjes aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

NeoMe schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:25:
[...]

Hoe moet je die maand reizen, betalen ?
Volgens mij kan je op veel plekken nog met een strippenkaart en/of treinkaartje reizen. Die kan je overigens wel vergoed krijgen (of een deel ervan). Moet je maar eens lezen op de chipkaart site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Naar aanleiding van mijn schrijve (zie Matis in "OV Chipkaart" ) met de klantenservice van de OV-chipkaart, heb ik me nogmaals van de domme gehouden en ben naar de NS-balie gegaan op station Breda.
Deze mevrouw kon me vertellen dat ik (voordat ik per saldo kan reizen bij de NS) op hun site moet aangeven dat ik per saldo wil reizen, alvorens ik die bestelling kan ophalen.
Ik heb gisteren op hun site "per saldo reizen" aangevraagd en ik ga vanavond even langs een willekeurig station om te checken of de bestelling sjuust is doorgekomen.
Jammer om dat nu pas te horen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Als het goed is heb je een e-mail gekregen waarin staat dat je Reizen op Saldo kunt ophalen bij NS.

Waarom je dat niet meteen via de kaartautomaat zelf kunt regelen, maar eerst online moet aanvragen, is voor mij een raadsel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Klopt, ik had direct een mailtje gekregen met daarin de aanvraag voor Reizen op Saldo.
Onderwerp: Bevestiging aanvraag Reizen op saldo bij NS
Referentie: #####

Geachte mevrouw, mijnheer,

NS heeft deze aanvraag van u ontvangen:

Product: Aanvragen reizen op saldo bij NS
OV-chipkaart: ########

De aanvraag wordt verwerkt. U ontvangt binnen 1 uur bericht per email wanneer u reizen op saldo op uw OV-chipkaart kunt activeren. U gaat daarvoor naar de NS-kaartautomaat of NS-servicebalie op het station. Pas daarna is de kaart geschikt om te reizen bij NS.

Hoe u reizen op saldo activeert, ziet u hier
En 4 seconde later een ander mailtje
Onderwerp: Uw OV-chipkaart aanvraag is verwerkt
Referentie: #####

Geachte mevrouw, mijnheer,

U heeft via internet een aanvraag gedaan voor uw OV-chipkaart:

Product: Activeren reizen op saldo NS 2e klasse
OV-chipkaart: ########

In een eerdere e-mail hebben we de ontvangst van de aanvraag bevestigd. Inmiddels is deze verwerkt. U kunt nu naar een NS-kaartautomaat op het NS-station om de aanvraag op uw OV-chipkaart te zetten. Dat gaat snel en gemakkelijk:
- Houd uw OV-chipkaart bij een NS-kaartautomaat voor de kaartlezer. Deze bevindt zich rechtsonder het scherm.
- Kies 'Ophalen bestellingen' en volg de aanwijzingen op het scherm.
- Na enkele handelingen is de aanvraag op uw OV-chipkaart gezet.

Als u daar de voorkeur aan geeft, kunt u het ook bij de NS-servicebalie regelen.
Dus dat lijkt dan wel weer naar behoren te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 12:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

'Draagvlak OV-chipkaart slinkt'
Nederlanders zijn steeds minder enthousiast over de OV-chipkaart. Zo vindt nog maar 43 procent dat de kaart het reizen gemakkelijker maakt. In 2008 vond nog een meerderheid van 54 procent dat, blijkt uit de Vervoersmonitor 2010 van onderzoeksbureau Newcom. Voor het onderzoek zijn meer dan duizend mensen ondervraagd.

Nog maar 28 procent noemt de OV-chipkaart een eerlijk reissysteem. In 2008 vond nog 37 procent het systeem eerlijk. Slechts zeven procent gelooft dat zijn persoonsgegevens bij de chipkaart veilig zijn, ongeveer net zo veel als in 2008. Ook het percentage dat de kaart betrouwbaar noemt (elf procent) bleef nagenoeg gelijk. Maar twintig procent gelooft dat de kaart het reizen sneller maakt.

Terwijl de kaart volgend jaar in heel Nederland moet worden ingevoerd, geeft nog maar dertig procent aan zeer goed op de hoogte te zijn van hoe de kaart werkt. Dat is wel iets hoger dan in 2008, toen nog maar zeventien procent op de hoogte was.

De bekendheid van de kaart is wel toegenomen: 93 procent van de ondervraagden kent de kaart tegenover 88 procent in 2008. Ook is nu dertig procent van plan de kaart te kopen zodra hij in de eigen regio wordt ingevoerd, vergeleken met zeventien procent in 2008.
Goh, hoe meer mensen het ding moeten gebruiken, hoe minder draagvlak. Zou er een verband zijn?
En 7% die gelooft dat de persoonsgegevens bij de chipkaart veilig zijn. Dat moet die mensen toch aan het denken zetten?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Zag net op het nieuws dat er iemand is opgepakt voor het klooien met OV chipkaarten

http://www.volkskrant.nl/...-chipfraudeur_aangehouden

De politie reageert er wel erg serieus op dus het lijkt er op dat het die man ook echt gelukt is. Dus blijkbaar is het succesvol en praktisch gekraakt, een jaar na de invoering.
Ben benieuwd hoe ze hem hebben gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Als je gepakt wordt dan is het dus toch niet zo succesvol... (en dat het technisch mogelijk is is ook al lang bekend; het risico ligt bij de vervoersbedrijven, dus het maakt weinig uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Reiziger niet blij met ov-chipkaart

De bekendheid van de ov-chipkaart neemt toe, maar de tevredenheid over de digitale reispas neemt verder af. Dat blijkt uit de Vervoersmonitor 2010 van onderzoeksorganisatie Newcom Research & Consultancy.

In 2008 was 54 procent van de reizigers blij met de kaart en verklaarde dat deze het reizen gemakkelijker maakt. In de jongste peiling was nog maar 43 procent die mening toegedaan. 28 procent van de ondervraagden vond de ov-chipkaart een ''eerlijk reis- en betaalsysteem''. Dat was in 2008 nog 37 procent. De onderzoekers constateren dat de ov-chipkaart een imagoprobleem heeft.

Van de Nederlandse bevolking is volgens het onderzoek 93 procent op de hoogte van het bestaan van de kaart, in 2008 was dat 88 procent. Onder reizigers kent bijna iedereen (97 procent) de kaart.
Weliswaar discutabele bron (spitsnieuws) maar toch.
Maar een imagoprobleem. :')
Kom op zeg, je drukt een rukproduct door waar steeds meer mensen ontevreden over zijn en je noemt het een imagoprobleem?
Tsja, geen probleem wat de befaamde paarse broeken niet op kunnen lossen zullen we maar zeggen he. 8)7

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
ValHallASW schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:52:
Als je gepakt wordt dan is het dus toch niet zo succesvol... (en dat het technisch mogelijk is is ook al lang bekend; het risico ligt bij de vervoersbedrijven, dus het maakt weinig uit)
Tsja.. het was volgens mij.. (misschien inmiddels wel natuurlijk ;) nog niet praktisch gedaan. En natuurlijk zoals bij de meeste dingen, oefening baart kunst. Je kan natuurlijk zeggen dat het risico bij de vervoersbedrijven ligt maar uiteindelijk zullen wij er voor gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

(en dat het technisch mogelijk is is ook al lang bekend; het risico ligt bij de vervoersbedrijven, dus het maakt weinig uit)
Weet je dat zeker? Ik had begrepen dat als jouw kaart gekloond wordt het systeem dat kan opmerken, en dan zowel jouw eigen kaart als de kloon geblokkeerd worden. Klonen kan al door een scanner in de buurt van iemands portemonnee te houden, dus kan zomaar gebeuren zonder dat je t door hebt.

Je vervoersbedrijf zal de schade wel vergoeden uiteindelijk, maar het gaat je wel een hoop tijd en moeite kosten, die niet vergoed wordt.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het risico ligt bij de vervoersbedrijven. Die berekenen de kosten op hun beurt weer door aan..... de reiziger. Zo werkt dat nou eenmaal. Veel misbruik -> hogere tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Interessante testcase, ben benieuwd wat voor veroordeling hij krijgt. Het maximum lijkt me sterk.
Eerste OV-chiphacker opgepakt

De politie heeft voor het eerst een man opgepakt die gebruik maakte van gehackte OV-chipkaarten. De fraudeur werd in de kraag gevat na analyse van zijn reisgedrag.

De 30-jarige man is aangegeven bij het Openbaar Ministerie (OM) door gegevensverwerker Trans Link Systems (TLS). "Met speciale apparatuur kopieerde de man (niet op naam gestelde) OV-chipkaarten zodat hij meermalen kon reizen op het saldo van de oorspronkelijke kaart", bericht het OM.

De hacker wordt verdacht van 'het vervalsen van waardekaarten'. Daar staat een maximale gevangenisstraf op van zes jaar, of een geldboete van 76.000 euro.
Opgepakt

De OV-chiphacker werd opgepakt in Leiden door de politie Haaglanden. De fraude werd gedetecteerd door TLS en kwam 'direct boven water', schrijft het OM. Het bedrijf deed afgelopen maart aangifte.

De man werd aangehouden na analyse van zijn reispatroon. Hij zal zich binnenkort moeten verantwoorden bij de rechter.
Eerder gefraudeerd

Volgens TLS komt deze vorm van OV-chipkaartfraude nauwelijks voor. In 2008 heeft de lokale omroep RTV Rijnmond al gefraudeerd met een OV-chipkaart. Die kaart is toen bewust niet geblokkeerd, mede omdat het om een bedrag van 1 cent ging, vertelt gegevensverwerker TLS aan Webwereld. "Dit is de eerste serieuze die we hebben gedetecteerd", aldus een woordvoerster.

"Er werd bij ons gedetecteerd dat hij wel reisde maar dat er geen saldo bij ons binnen kwam." Hoe deze hack precies in zijn werk gaat, kan TLS niet zeggen. Dat wordt nu onderzocht door het OM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:38
anandus schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:52:
Interessante testcase, ben benieuwd wat voor veroordeling hij krijgt. Het maximum lijkt me sterk.

[...]
Dus als je een kaart maakt die wel gekopieerd is maar ook geld aan TLS geeft zouden ze niets door hebben gehad? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op deze manier niet. Maar ik kan me indenken dat alle chipkaarten een uniek ID hebben en dat ze ook wel een query hebben die reizen op chipkaart ID groupeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Maasluip schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:31:
Op deze manier niet. Maar ik kan me indenken dat alle chipkaarten een uniek ID hebben en dat ze ook wel een query hebben die reizen op chipkaart ID groupeert.
Ok maar ik mag dan ook aannemen dat er niet 24/7 mensen zitten kijken naar een dergelijke query. Sterker nog, ik kan me voorstellen dat een dergelijke query alleen uitgevoerd wordt als er een vermoeden bestaat. En dat vermoeden kan dus worden weggenomen als er saldo terug wordt geschreven :). Althans, zo had ik het me bedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het ligt er een beetje aan in hoeverre je er een automatische controle op loslaat. Als chipkaarten een uniek ID hebben en als je geldtransacties er ook aan kunt koppelen dan kun je natuurlijk een query maken die je alle chipkaarten geeft die meer afgeschreven hebben dan opgeladen (of waar dat verschil meer dan x euro is).
Een dergelijke query draai je elke nacht en stuur je naar je onderzoeksteam. Dat is echt geen rocketscience.

Saillant detail: het waren anonieme chipkaarten, dus de identiteit van de man was niet bekend. Ze moeten hem dus op de een of andere manier gevolgd hebben en in het systeem hebben kunnen zien dat hij op een bepaald moment ergens was om hem aan te kunnen houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 18-06-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Maasluip schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:54:
Het ligt er een beetje aan in hoeverre je er een automatische controle op loslaat. Als chipkaarten een uniek ID hebben en als je geldtransacties er ook aan kunt koppelen dan kun je natuurlijk een query maken die je alle chipkaarten geeft die meer afgeschreven hebben dan opgeladen (of waar dat verschil meer dan x euro is).
Een dergelijke query draai je elke nacht en stuur je naar je onderzoeksteam. Dat is echt geen rocketscience.
Ze zijn uiteraard traceerbaar, dat is juist waar het om te doen is.
Logs van welke kaart wanneer waar gebruikt is worden zo lang bewaard.
Saillant detail: het waren anonieme chipkaarten, dus de identiteit van de man was niet bekend. Ze moeten hem dus op de een of andere manier gevolgd hebben en in het systeem hebben kunnen zien dat hij op een bepaald moment ergens was om hem aan te kunnen houden.
Dat is ook nog maar de vraag.
Misschien heeft de man gepind? Misschien stond hij op camera welke ze bij veel punten ophangen?
Wie zal het zeggen.
Het kan inderdaad ook goed zijn dat hij op een soort opsporingslijst stond en dat hij dus direct na het passeren van een poortje aangehouden kon worden.
Grote kans dat hij een standaardtraject reisde dus is het makkelijk hem een keer op te wachten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Maasluip schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:54:
Eens eens eens :)
Als je telkens dezelfde route doet is dat ook geen rocketscience natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 20:26

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

trolleystad schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:10:
[...]

Zeker in een bus van Connexxion/dochters. Ligt aan Infoxx. Da's weer een apart systeem die de Thales kastjes aanstuurt.
Connexxion idd. Echt zo enorm vaak dat dat gebeurd :(

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Laatst online: 14:59

PauseBreak

derp!

Jongens, er staat in het bericht gewoon welke methode ze hebben gebruikt om de man op te pakken. Traject-analyse ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 21:32
IJnte schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:12:
Weet iemand hoe het zit met de kortingsgrens van 9:00 :? Als voorbeeld:
Ik vertrek om 8:45 met de trein van Oss naar Den Bosch om vervolgens naar Utrecht te gaan. Ik stap daarvoor in Den Bosch over op de trein naar Utrecht. De trein naar Utrecht vanuit Den Bosch vertrekt b.v. om 9:13. Dat betekend dus dat ik van Oss->Den Bosch geen recht heb op korting, maar vanuit Den Bosch naar Utrecht wel. Moet ik dan uit- en weer inchecken op Den Bosch om korting te krijgen (ik heb een voordeeluren abo en ik reis op saldo) :? Volgens mij zit er namelijk een soort "tijdsvertraging" tussen het uitchecken en het inchecken op het zelfde station.
Ik heb al even in dit topic gezocht en op de site van de NS, maar daar kan ik er niets over vinden.
Hierover gesproken. Ik ben vandaag voor 7 euro het schip in gegaan omdat ik om 8:50 heb ingecheckt voor een reis van Amsterdam naar Breda die wel degelijk om 9 uur aanving. Maar ik las dus net dat je je korting pas krijgt wanneer je na 8:55 incheckt. Ik hoop dan al in de trein te zitten als het kan, om nog een zitplekje te hebben. Tevens vind ik 5 minuten wel erg weinig, zeker op grote stations.
Ik snap niet dat ze je niet alleen het volle tarief laten betalen voor het tijdsbestek vóór 9 uur. Dus ik check in om 8:50, bij 8:55 ligt de limiet. 5 minuten treinen op vol tarief geeft een vol tarief van Amsterdam CS naar Schiphol en vanaf Schiphol naar Breda met korting. Voel me een klein beetje genaaid nu, maar wordt dus beter opletten de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tha_T schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:13:
[...]
Dus als je een kaart maakt die wel gekopieerd is maar ook geld aan TLS geeft zouden ze niets door hebben gehad? 8)7
Hoe moet ik me dit voorstellen? Je kopieert een chipkaart en vult daarna het saldo aan voor de reis? Waarom kopieer je dan nog de kaart als je toch gaat betalen?

Enige mogelijkheid die ik zou zien is om op het moment dat de chip-kaart gekopieeerd wordt dat er dan bij het origineel een x bedrag afgeschreven wordt ( en dat lijkt me technisch al een heel stuk moeilijker )

Imho toont dit trouwens wel een perfect misbruikbaar punt aan in de beveiliging als ze hem enkel via analyse van reispatronen kunnen pakken. Verkoop wat van die kaarten om jouw reispatronen te verdoezelen in een "massa", gebruik de kaart enkel incidenteel voor willekeurige reizen en je bent onvindbaar...
Floppie schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:11:
[...]

Hierover gesproken. Ik ben vandaag voor 7 euro het schip in gegaan omdat ik om 8:50 heb ingecheckt voor een reis van Amsterdam naar Breda die wel degelijk om 9 uur aanving. Maar ik las dus net dat je je korting pas krijgt wanneer je na 8:55 incheckt. Ik hoop dan al in de trein te zitten als het kan, om nog een zitplekje te hebben. Tevens vind ik 5 minuten wel erg weinig, zeker op grote stations.
Ik snap niet dat ze je niet alleen het volle tarief laten betalen voor het tijdsbestek vóór 9 uur. Dus ik check in om 8:50, bij 8:55 ligt de limiet. 5 minuten treinen op vol tarief geeft een vol tarief van Amsterdam CS naar Schiphol en vanaf Schiphol naar Breda met korting. Voel me een klein beetje genaaid nu, maar wordt dus beter opletten de volgende keer.
Imho heb je gewoon pech, ergens moet een grens getrokken worden, nu hebben ze die blijkbaar op 5 minuten
gezet. Hadden ze hem op 10 minuten gezet dan had je weer mensen gehad die zeiden dat ze liever 15 minuten van te voren instapten...

[ Voor 38% gewijzigd door Gomez12 op 18-06-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat is een probleem wat samenhangt met de keuze van de NS om de kaartlezers alleen op de perrons te plaatsen en niet in de treinen, je kunt dan immers niet meer weten wanneer iemand is ingecheckt om zodoende de korting te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Een ander probleem is dat het zo een stuk moeilijker wordt om vooraf twee kaartjes te kopen, ééntje voor het traject tot het eerste station na 9 uur en ééntje erna. Deze methode is zelfs legaal in intercity's die niet op het betreffende station stoppen (maar dan moet je de dienstregeling wel goed kennen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Freee!! schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 06:49:
Een ander probleem is dat het zo een stuk moeilijker wordt om vooraf twee kaartjes te kopen, ééntje voor het traject tot het eerste station na 9 uur en ééntje erna. Deze methode is zelfs legaal in intercity's die niet op het betreffende station stoppen (maar dan moet je de dienstregeling wel goed kennen).
Dit deed ik voorheen ook altijd, ging super was 2 euro goedkoper uit, ik moest 1 kaartje kopen voor 5 minuten en 1 voor 1 uur, om 5 voor 9 vertrok de trein en dus was het eerste kaartje geldig.

Helaas kan dit niet meer bij de OV, ik heb de vraag al gesteld bij de KS van OV, maar die geeft aan je op het moment van inchecken ziet de paal dat je geen korting hebt en weet ook niet wanneer je uitcheckt, ik gaf aan dat de paal waar je uit checkt toch ziet van waar je vandaan komt en zo de korting kan bepalen.

Nee dat kon weer niet omdat ze niet precies weten wanneer je de trein instapt en via welke stations ik ga, ik had duidelijk iemand aan de lijn die een bijbaan heeft om de vragen te beantwoorden die ze ziet op een scherm.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

Gomez12 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:22:
Imho heb je gewoon pech, ergens moet een grens getrokken worden, nu hebben ze die blijkbaar op 5 minuten
gezet. Hadden ze hem op 10 minuten gezet dan had je weer mensen gehad die zeiden dat ze liever 15 minuten van te voren instapten...
Vooral voor de NS zou dit gemakkelijk te bepalen kunnen zijn.
Niemand gaat op zijn uitstapstation wachten totdat de trein die later zou vertrekken arriveert.
D.m.v. de uitchecktijd kan de NS bepalen welke trein je hebt genomen (de NS namelijk waar je vandaan komt, en ook welke trein je hebt genomen.)

Maar ik kan mij zeer goed voorstellen dat ze die systemen niet geschikt hebben gemaakt om met elkaar te kunnen communiceren. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:58

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Het probleem is meer dat je op een perron niet snel kan uit en inchecken kort na 09:00 uur.
Neem een reis van R'dam CS -- Gouda -- Utrecht CS. Je zou dan Gouda als tussen check kunnen nemen als je daar na 09:00 passeert.
Omdat je ook R'dam CS -- Den Haag -- Gouda -- Utrecht CS kunt nemen vind de NS de uitcheck op Utrecht CS niet betrouwbaar als basis voor korting in mijn ogen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

KroontjesPen schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:20:
Het probleem is meer dat je op een perron niet snel kan uit en inchecken kort na 09:00 uur.
Dat zou het gedeeltelijk oplossen, maar nog steeds geen oplossing voor het probleem met een intercity die niet stopt op het betreffende station.
Neem een reis van R'dam CS -- Gouda -- Utrecht CS. Je zou dan Gouda als tussen check kunnen nemen als je daar na 09:00 passeert.
Omdat je ook R'dam CS -- Den Haag -- Gouda -- Utrecht CS kunt nemen vind de NS de uitcheck op Utrecht CS niet betrouwbaar als basis voor korting in mijn ogen.
Zoals de waard is ...

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Het hele OV chipkaart systeem is ook zo belachelijk, de helft van de tijd hoor je niet duidelijk of je in of uitgecheckt bent, vergeet je uit te checken dan heb je dat weer.

In London hebben ze de Oyster card, check je in dan gaat het poortje open, bij het uitchecken weer door een poortje. Werkt perfect, en voor eenmalig reizen hebben ze een muntje dat je erlangs houdt om in te checken en inwerpt op uit te checken. (of was dat Taiwan, maargoed)

Als ze dat systeem nu gewoon hadden gekocht, zaten we 5 jaar geleden al aan het OV en was het tenminste lekker simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Goedkoopste treinreizen zijn overigens:

- Inchecken met ovchip kaart
- Aankomen op de plaats van bestemming
- Papieren enkeltje terug
- Uitchecken op een overstap station

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Skinkie schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:19:
Goedkoopste treinreizen zijn overigens:

- Inchecken met ovchip kaart
- Aankomen op de plaats van bestemming
- Papieren enkeltje terug
- Uitchecken op een overstap station
Dat is een variant op de twee-chipkaartenmethode, maar wel een leuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De kaartlezers van NS gaan binnenkort een software-update krijgen, één van de dingen in die update is verschillende geluidjes. Ergens volgende week komt op www.IkChip.nl een preview te staan.

Bron: IkChip reizigersforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Freee!! schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:24:
[...]

Dat is een variant op de twee-chipkaartenmethode, maar wel een leuke.
Ik snap 'm nie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Er zit geen limiet op de tijd die je hebt gereisd. Je hebt dus op de heenweg een geldig kaartje omdat je bent ingechecked. Zolang je het station uitkan zonder uit te checken kun je dus ook op de weg terug naar huis uitchecken.
Dat mag natuurlijk niet van de conducteur, immers je gaat weer naar huis (en je zult met geen mogelijkheid het via argument kunnen verkopen). Daarkom koop je je enkeltje terug ;) Je enkeltje terug toon je als je wordt gevraagd om je kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 17:52
Met voordeeluren kaart gaat dat toch opvallen, die wordt toch altijd gescand, en een enkeltje zonder korting maakt het al minder voordelig. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Zijn ze nou helemaal achterlijk?!?

Noorden wil eigen OV-chipkaart

"In heel Nederland reizen met de OV-Chipkaart! behalve in Friesland, Groningen en Drenthe, want die hebben hun eigen systeem." :')

En de argumentatie slaat ook werkelijk nergens op |:( Wat voor korting krijgen die scholieren nu dan? En waarom zou dat niet op de landelijke OV-Chipkaart passen? Je hebt nu toch ook al vervoersbedrijf-specifieke abo's?

[ Voor 26% gewijzigd door Osiris op 19-06-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:42:

Zijn ze nou helemaal achterlijk?!?

Noorden wil eigen OV-chipkaart

"In heel Nederland reizen met de OV-Chipkaart! behalve in Friesland, Groningen en Drenthe, want die hebben hun eigen systeem." :')

En de argumentatie slaat ook werkelijk nergens op |:( Wat voor korting krijgen die scholieren nu dan? En waarom zou dat niet op de landelijke OV-Chipkaart passen? Je hebt nu toch ook al vervoersbedrijf-specifieke abo's?
Zoals ik 't begrijp wordt dat gewoon een kaart met een product erop dat alleen in die provincies geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
"een aparte noordelijke OV-chipkaart" is nou niet echt hetzelfde als "regio-specifiek product".

Anders zou 't geen artikel waard zijn he, GVB en RET e.d. hebben allang hun eigen producten.

[ Voor 34% gewijzigd door Osiris op 20-06-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

troftnom schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 23:02:
Met voordeeluren kaart gaat dat toch opvallen, die wordt toch altijd gescand, en een enkeltje zonder korting maakt het al minder voordelig. Of mis ik iets?
Je kunt een tweede voordeeluren kaart kopen, (dat is het kind met het badwater weggooien), maar vergeet niet dat als jij een enkeltje hebt met een voordeeluren kaart dat je nogsteeds kunt zeggen 'ooh ben ik echt nog ingechecked?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:30
Wanneer gaan de poortjes op de statios(iig omgeving Amsterdam) werken? Vooral op Amsterdam CS is het zwaar irritant dat je alleen bij de gele dingen in het midden van het station in kan checken. Ga de laatste tijd vaak op en neer tussen CS en muiderpoort, wel handig als ik dat niet meer zwart hoef te doen(Ik ben namelijk al zover dat ik papieren vervoersbewijzen onzin vind en weiger ze nog te kopen :p Chippen roeleert de pan uit als het op gebruiksgemak aankomt)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Ik heb totaal geen problemen met de OV-chipkaart en ook nooit significante problemen gehad en ik vind het een erg fijn medium om mee te reizen via diverse vervoersvormen in en rond Rotterdam. Ik gebruik het bijna iedere dag dus als het echt zo erg was, was er al 30% van de tijd iets fout gegaan.

Laat ze eerst maar eens de betrouwbaarheid van het OV verbeteren, iets met stroomstoringen in de metro's en metro's waarbij bij 20 graden buiten de kachel op 40 graden staat etc. Tot voor twee weken geleden was dit ook goed, maar de laatste tijd stelt het mij een beetje teleur.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1 ... 36 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.