heb zelf alleen een chipkaart via de ibgroep dus kan anders zijn. maar als ik hem voor de kaartjes automaat van de ns houdt kan ik hem ook met contant geld opladen.PauseBreak schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:42:
[...]
Waar dan? Ik ben het nog niet tegengekomen. Als dat zou kunnen is het inderdaad wel een handige kaart voor dat soort saaie 'grappen'
Ah, gebruiksvriendelijkodan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:44:
[...]
heb zelf alleen een chipkaart via de ibgroep dus kan anders zijn. maar als ik hem voor de kaartjes automaat van de ns houdt kan ik hem ook met contant geld opladen.
Nee, merp!
Uitcheckkaartje.GH45T schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:53:
Bij Hermes bussen in Eindhoven al enkele keren meegemaakt dat de lezers buiten dienst waren bij het instappen, van de buschauffeur of buschauffeuse mocht ik in die gevallen gewoon doorlopen.
Maar wat nu als die dingen het niet doen als je wil uitstappen en je bent ingecheckt. Ben je ook mooi klaar mee.. Of is hier iets voor ingebouwd dat bij storing iedereen automatisch wordt uitgecheckt?
Verwijderd
Wat is eigenlijk de bedoeling van een 'uitcheckkaartje'? Je eigen kaart wordt er namelijk niet mee uitgecheckt.
Uitcheckkaartje??? Die moet je dan tegen je eigen pas houden en die checked je dan uit???
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Nee, die moet je invullen met je (kaart)gegevens en opsturen.
Dan wordt het geld dat onterecht is afgeschreven (vanwege niet uitchecken) automatisch verrekend.
Dan wordt het geld dat onterecht is afgeschreven (vanwege niet uitchecken) automatisch verrekend.
Bestaan er (touchscreen)automaten dan waar je met contant geld kunt betalen?odan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:44:
[...]
heb zelf alleen een chipkaart via de ibgroep dus kan anders zijn. maar als ik hem voor de kaartjes automaat van de ns houdt kan ik hem ook met contant geld opladen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Her en der staan er nog (o.a. bij Spoor 2/3 op Delft) automaten met 'n gleuf voor muntgeld, die zullen vast nog wel vervangen gaan worden, maar voorlopig is 't nog een mogelijkheid. (Overigens herkennen de automaten op Delft je ov-chipkaart nog niet als ik 't me goed herinner...)Raven schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:48:
[...]
Bestaan er (touchscreen)automaten dan waar je met contant geld kunt betalen?
Bij de metro stations in Amsterdam kan je in ieder geval contant betalen.Raven schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:48:
[...]
Vandaag even met een chauffeur gebabbeld. Hij kan idd de lezers buiten werking stellen, maar volgens hem is het niet echt de bedoeling om steeds tussen twee haltes te doen. Ze stellen ze buiten werking wanneer er controle komt, zodat je niet snel in kunt checken..
Natuurlijk krijg je makkelijk voor mekaar om uit te checken voor je bij je bestemming bent, maar zoals ik eerder zei zijn er genoeg chauffeurs die dit in de gaten houden en blijven de gewone controles nog steeds bestaan.. Met een strippenkaart kan je ook zeggen dat je maar 2 zones wilt en vervolgens 4 zones blijven zitten, maar er zijn genoeg chauffeurs die dit doorhebben.
Overigens schijnen controleurs van Connexxion (en dus ook GVU) nog geen chipkaart scanners te hebben..
Natuurlijk krijg je makkelijk voor mekaar om uit te checken voor je bij je bestemming bent, maar zoals ik eerder zei zijn er genoeg chauffeurs die dit in de gaten houden en blijven de gewone controles nog steeds bestaan.. Met een strippenkaart kan je ook zeggen dat je maar 2 zones wilt en vervolgens 4 zones blijven zitten, maar er zijn genoeg chauffeurs die dit doorhebben.
Overigens schijnen controleurs van Connexxion (en dus ook GVU) nog geen chipkaart scanners te hebben..
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Verwijderd
Dat geld krijg je ook wel terug zonder een 'uitcheckkaartje'.Cheesy schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:39:
Nee, die moet je invullen met je (kaart)gegevens en opsturen.
Leftblank schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:17:
[...]
Her en der staan er nog (o.a. bij Spoor 2/3 op Delft) automaten met 'n gleuf voor muntgeld, die zullen vast nog wel vervangen gaan worden, maar voorlopig is 't nog een mogelijkheid. (Overigens herkennen de automaten op Delft je ov-chipkaart nog niet als ik 't me goed herinner...)
Niet in deze uithoek van NL dustroftnom schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:49:
[...]
Bij de metro stations in Amsterdam kan je in ieder geval contant betalen.
Mja, op station Oldenzaal staat nog zo'n "pre-touchscreen" automaat waar contant in kan, maar de touchscreens zelf die ik her en der heb gezien hebben geen gleuf voor cash.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Vanmorgen opeens alle poortjes op Amsterdam Bijlmer voor de treinen; 'verlaat het station direct'
Vanmiddag maar eens kijken of ik kan uitchecken....
Vanmiddag maar eens kijken of ik kan uitchecken....
Vanmorgen in de bus stapten met mij meerdere mensen in, waarvan een aantal nog met strippenkaart. Eén persoon die met zijn chipkaart incheckte ging daarna strategisch bij de achterste deuren staan, en toen hij iemand doorhad die met strippenkaart was ingestapt die wilde uitstappen haalde hij snel zijn portemonnee langs de lezer op het moment dat die persoon langs hem liep
Creatief.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Jaaa... maaaarrr.... dan moet hij toch alsnog uitchecken wil hij de bus uitkunnen? Of slipt ie dan stiekem met een ander persoon mee, hopende dat bij zijn halte ook iemand uit moet stappen?
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
De chauffeur doet hier toch altijd de deur al open als hij bij een halte stopt, hij kan je hoogstens naroepen als je zonder uitchecken uitstapt...
Verwijderd
Gaan we zwartrijden nu ook al creatief noemen? Als we niet oppassen komt er nog subsidie beschikbaar voor zwartrijders, net als voor kunstenaars, omdat ze zo geweldig creatief zijnCodeCaster schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:33:
Vanmorgen in de bus stapten met mij meerdere mensen in, waarvan een aantal nog met strippenkaart. Eén persoon die met zijn chipkaart incheckte ging daarna strategisch bij de achterste deuren staan, en toen hij iemand doorhad die met strippenkaart was ingestapt die wilde uitstappen haalde hij snel zijn portemonnee langs de lezer op het moment dat die persoon langs hem liepCreatief.

Dat klopt. De controleurs van Connexxion en GVU laten je gewoon uitchecken en bekeuren je op het moment dat je dus incheckt ipv uitcheckt. Ik heb het al meerdere malen zien gebeuren en als ze in de bus komen om te controleren (dus niet bij een eindhalte staan te controleren) dan houden ze gewoon je chipkaart bij de scanners om te zien of je wel braaf hebt ingecheckt.Maardiweb schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:14:
Nee, merp!
Dat heeft de HTM bij mij ook een keertje gedaan. Ongelooflijk irritant, want dan zie je als je aan het eind van je rit zelf uitcheckt maar de helft van wat je reis kost.PauseBreak schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:18:
[...]
Dat klopt. De controleurs van Connexxion en GVU laten je gewoon uitchecken en bekeuren je op het moment dat je dus incheckt ipv uitcheckt. Ik heb het al meerdere malen zien gebeuren en als ze in de bus komen om te controleren (dus niet bij een eindhalte staan te controleren) dan houden ze gewoon je chipkaart bij de scanners om te zien of je wel braaf hebt ingecheckt.
Ja. Automaten versie 3 hebben een touchscreen, muntinvoer en OV-Chiplezer. In dit plaatje links, rechts versie 2:Raven schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:48:
[...]

Versie 2 hebben zover ik weet nergens geactiveerde chipkaartlezers overigens, met uitzondering van Amsterdam Amstel.
Voor de volledigheid, versie 1 is die met het invoeren van een postcode-gebaseerde code, die wordt uitgefaseerd:

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 03-03-2010 21:59 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik vind de ov chipkaart site behoorlijk irritant. Ik heb laatst 40 euro op de kaart gezet via Ideal. Vervolgens moet je bij een automaat kiezen voor "bestelling ophalen" en dan komt het geld er op te staan. Automaat geeft doodleuk aan dat er geen bestellingen zijn
Vervolgens de bestellingen op de ov site maar geannuleerd, daar staat: Na het annuleren van een order veranderd de status in "deleted" nu staat er in mijn geval gewoon "geannuleerd" maar neem aan dat ze dat dan bedoelen.
Iemand trouwens enig idee hoe lang het nu duurt voordat het geld weer op mijn rekening staat? ook daar is namelijk niks over terug te vinden op de site.
Laad hem nu maar gewoon bij de automaat zelf op, dat werkt prima.
Iemand trouwens enig idee hoe lang het nu duurt voordat het geld weer op mijn rekening staat? ook daar is namelijk niks over terug te vinden op de site.
[ Voor 5% gewijzigd door Metalium-220 op 04-03-2010 01:17 . Reden: Toevoeging ]
Ik wacht al sinds september op teruggaaf van een bestellingMetalium-220 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 01:15:
Ah kijk, ik ken alleen v1 en v2 (met de vernieuwde pas-invoer).CyBeR schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:55:
[...]
Ja. Automaten versie 3 hebben een touchscreen, muntinvoer en OV-Chiplezer. In dit plaatje links, rechts versie 2:
[afbeelding]
Versie 2 hebben zover ik weet nergens geactiveerde chipkaartlezers overigens, met uitzondering van Amsterdam Amstel.
Voor de volledigheid, versie 1 is die met het invoeren van een postcode-gebaseerde code, die wordt uitgefaseerd:
[afbeelding]
V3 nog nooit tegengekomen.
De V2's hier hebben volgensmij wél een geactiveerde ov-chipkaartlezer.
Oscar Wilde
Waar in godesnaam woon je dan?Raven schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:25:
[...]
Ah kijk, ik ken alleen v1 en v2 (met de vernieuwde pas-invoer).
V3 nog nooit tegengekomen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik geloof dat de V1 inmiddels overal uitgefaseerd is? In Winschoten is hij 3 maanden geleden ook vervangen.CyBeR schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:22:
[...]
Waar in godesnaam woon je dan?Ik kom nooit meer V1's tegen.
Wel merk ik dat de betaalautomaat daar anders werkt dan in de andere (geel led-display). Ik vraag me af of dit wel vertrouwen geeft bij sommige reizigers?
[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 04-03-2010 11:29 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Weet je zeker dat je dat bij een kaarautomaat moest doen en niet bijvoorbeeld bij een primerawinkel die weer andere apparaten heeft?Metalium-220 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 01:15:
Ik vind de ov chipkaart site behoorlijk irritant. Ik heb laatst 40 euro op de kaart gezet via Ideal. Vervolgens moet je bij een automaat kiezen voor "bestelling ophalen" en dan komt het geld er op te staan. Automaat geeft doodleuk aan dat er geen bestellingen zijn
Mijn automatisch opwaarderen kon ook alleen via die weg... Ik weet NIET hoe het met andere bestellingen zit.
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Sinds wanneer zitten er LED-display's in die automaten?AW_Bos schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:28:
[...]
Wel merk ik dat de betaalautomaat daar anders werkt dan in de andere (geel led-display).
EnschedeCyBeR schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:22:
[...]
Waar in godesnaam woon je dan?Ik kom nooit meer V1's tegen.
De V1 ken ik van Oldenzaal.
Oscar Wilde
DamnMegamind schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:14:
[...]
Ik wacht al sinds september op teruggaaf van een bestellingIk zal maar weer eens bellen...

Op de site stonden twee opties, waarvan er bij een bij de automaat van NS is. Ik keek ook nog bij locaties en daar stond het betreffende station (Maarssen) ook aangegeven en daar is alleen maar een NS automaat.Freakertje schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:44:
[...]
Weet je zeker dat je dat bij een kaarautomaat moest doen en niet bijvoorbeeld bij een primerawinkel die weer andere apparaten heeft?
Mijn automatisch opwaarderen kon ook alleen via die weg... Ik weet NIET hoe het met andere bestellingen zit.
[ Voor 16% gewijzigd door Metalium-220 op 04-03-2010 21:31 ]
Opletten dus!AMSTERDAM - Onbekenden hebben in Amsterdam twee automaten voor het opladen van de OV-chipkaart geskimd. Een woordvoerster van het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Amsterdam bevestigde donderdag een bericht hierover van RTV Noord-Holland.
http://www.nu.nl/binnenla...ov-chipkaart-geskimd.html
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2010 06:15 ]
Tja schitterend uitgedacht stukje werk denk ik dan maar weer, skimmen is echt een compleet onbekend probleem in het OV.
Niemand had uiteraard kunnen bedenken dat naast NS automaten ook de nieuwe automaten getarget zouden kunnen worden.
Typisch voorbeeldje van niet leren van andermans fouten...
Niemand had uiteraard kunnen bedenken dat naast NS automaten ook de nieuwe automaten getarget zouden kunnen worden.
Waarom is Nederland het enige land waar we nog die gare strip gebruiken en niet de EMV chipGomez12 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 07:53:
Tja schitterend uitgedacht stukje werk denk ik dan maar weer, skimmen is echt een compleet onbekend probleem in het OV.

Verwijderd
Omdat de banken dermate veel verdienen aan Nederlanders, dat ze die schade gewoon op de koop toenemen?Megamind schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 08:11:
[...]
Waarom is Nederland het enige land waar we nog die gare strip gebruiken en niet de EMV chip
Zoiets inderdaad. De schade overstijgt de kosten op dit moment nog niet, maar het is volgens mij wel zo dat alle passen vanaf 2012 de chip gebruiken ipv de magneetstrip. Mijn nieuwe pas heeft al een chip bijv.
Nee, merp!
Ik heb op 28-2 mijn studenten abonnement stop gezet via de ib-groep website. Echter werkt het nog steeds. Weet iemand hoe lang het duurt voordat je abbo van je chipkaart wordt afgehaald?
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Dat gebeurt niet automatisch, dat moet je zelf laten doen bij een servicebalie.
We are shaping the future
Arg,echt? Daar stond niks over op de site van de ib-groep. Nou ja, dan ga ik maar langs een servicebalie.Alex) schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 09:53:
Dat gebeurt niet automatisch, dat moet je zelf laten doen bij een servicebalie.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Na het daarnet nog eens geprobeerd te hebben, krijg ik de foutmelding niet meer! Ik heb dus zowaar een account aan kunnen maken. Kennelijk is er iets in de database geupdate met nieuwe OV-chipkaarten, en kun je jezelf nu wel aanmelden voor een 'Mijn OV-chipkaart'-account.iNSaNe-oNe schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:12:
Ah - zojuist een reactie mogen ontvangen op mijn ingestuurde vraag via de website van vorige week, over het niet kunnen maken van een 'Mijn OV-Chipkaart'-account (gegevens komen niet overeen met gegevens ten tijde van de aanvraag):
[...]
Doe er je voordeel mee!
... en oranje! :P
@iNSaNe-oNe:
Bedankt voor de melding. Ik kan zowaar een account aanmaken!
Ik had eergisteren nog wel een mailtje gestuurd met m'n gegevens, daar hadden ze om gevraagd. Dus ik weet niet of het toeval is, of dat ze specifiek voor mij iets gedaan hebben.
Nu eens kijken wat ik allemaal kan met die website.
Bedankt voor de melding. Ik kan zowaar een account aanmaken!
Ik had eergisteren nog wel een mailtje gestuurd met m'n gegevens, daar hadden ze om gevraagd. Dus ik weet niet of het toeval is, of dat ze specifiek voor mij iets gedaan hebben.
Nu eens kijken wat ik allemaal kan met die website.
Omdat de invoering tijd en geld kost?Megamind schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 08:11:
[...]
Waarom is Nederland het enige land waar we nog die gare strip gebruiken en niet de EMV chip
Wist je overigens dat de invoering al 2 jaar vervroegd is?
Nee, precies, lekker geïnformeerd weer:pingkiller schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:28:
[...]
Arg,echt? Daar stond niks over op de site van de ib-groep. Nou ja, dan ga ik maar langs een servicebalie.
Stopgezet en dan?
Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, krijg je een Bericht. Je kunt ook online zien dat je je studentenreisproduct hebt stopgezet. Ook in een ophaalautomaat kun je zien dat je product is stopgezet.
Zou goed kunnen dat hij tot 16 maar gewoon blijft werken en daarna er wel mee kapt.pingkiller schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 09:45:
Ik heb op 28-2 mijn studenten abonnement stop gezet via de ib-groep website. Echter werkt het nog steeds. Weet iemand hoe lang het duurt voordat je abbo van je chipkaart wordt afgehaald?
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Snap er niks van. Ik laad mn OV chip op bij zo'n automaat, 30 euro erop. Na 1 ritje staat er al SALDO TE LAAG.
Kijk ik op internet en staat gewoon de 30 euro minus de kosten van die ene rit. Waarom is m'n saldo nou te laag dan?!?!?!
Kijk ik op internet en staat gewoon de 30 euro minus de kosten van die ene rit. Waarom is m'n saldo nou te laag dan?!?!?!
Facts don't care about your feelings
Wat voor kaart heb je, YoshiBignose? Om in de trein te kunnen stappen zonder kortingskaart heb je een saldo van minimaal 20 euro nodig, dus als je reis meer dan een tientje heeft gekost is het wel logisch dat je die melding krijgt.
[ Voor 39% gewijzigd door CodeCaster op 05-03-2010 16:49 ]
Nee ik ging alleen met de metro. Mijn vader werkt bij de NS dus ik kan gratis met de trein.
Facts don't care about your feelings
Ik heb automatisch opladen maar weer gedeactiveerd, ik vertrouw dat systeem voor geen meter. Er wordt nu vaker geld afgeschreven dan een maand geleden terwijl ik niet meer met de trein ga. Vanmiddag m'n ritje gecontroleerd bij een automaat, blijkt er bij het inchecken 2x het instaptarief te zijn afgeschreven en vervolgens is directe een automatisch opladen actie gestart
Ik ben toch malle pietje niet!
Het verbaast me echt dat het 3 weken duurt om zo'n stom kaartje te maken. Een vriend van me zijn OV chipkaart is gestolen en voor hem betekend dat nu 3 weken niet naar school gaan (retourtje is 25 euro per dag en hij heeft geeneens geld om te eten). Bovendien kunnen ze zo'n stom kaartje niet direct blokkeren als hij gestolen is, zoals dat met elke andere kaart in het universum kan. Nee, dat duurt een dag. Dus dan is je OV chipkaart met een beetje pech al leeg.
Nog iets grappigs. Ik stap met mijn vriendin in tram, checken tegelijk in. Stappen op zelfde plek uit, checken uit. Bij mij -0,80 bij haar 0,91.
Als je in zo'n topic al zo'n hoop klachten over zoiets ziet, dan is dat toch absoluut niet goed?
Meld het: http://www.ov-chipklacht.nl/
Nog iets grappigs. Ik stap met mijn vriendin in tram, checken tegelijk in. Stappen op zelfde plek uit, checken uit. Bij mij -0,80 bij haar 0,91.
Als je in zo'n topic al zo'n hoop klachten over zoiets ziet, dan is dat toch absoluut niet goed?
Meld het: http://www.ov-chipklacht.nl/
[ Voor 22% gewijzigd door Makkelijk op 07-03-2010 15:34 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Dat maar eens zou ik maar uitvoeren als ASAP.pingkiller schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:28:
[...]
Arg,echt? Daar stond niks over op de site van de ib-groep. Nou ja, dan ga ik maar langs een servicebalie.
Afaik kan je hierop beboet worden ( en OV-kaarten zijn niet goedkoop ). In de praktijk gok ik dat het de 1e tijd wel losloopt ( gewenning etc. waardoor ze niet gelijk hard gaan beboeten ) maar je zal maar net als voorbeeld gesteld worden...
Heb voor m'n werk een ns traject maandabonnement en dat kan niet op ov-chipkaart blijkbaar. Gewoon met stamkaart en trajectkaartje dus. Prima voor woon-werk, maar ik bedenk me net dat als ik op doorreis ben, ik op Rotterdam CS uit de trein moet om daar in te checken en dan weer terug naar de trein moet sprinten. Best kans dat je dat niet haalt natuurlijk 
Het is dat er alternatieven zijn (gewone kaartjes/e-tickets), maar echt handig is dit natuurlijk niet.
Het is dat er alternatieven zijn (gewone kaartjes/e-tickets), maar echt handig is dit natuurlijk niet.
_██_
(ಠ_ృ)
Op saldo reizen bij de NS is nog helemaal niet verplicht, en het is een extra mogelijkheid voor de treinreiziger op dit moment. Uiteraard betekent het feit dat je nog geen gewone reisproducten op je kaart kunt laden dat de combinatie tussen een abonnement en die extra mogelijkheid niet echt handig is. De grote vraag is natuurlijk waarom je het ueberhaupt zou willen.Atomsk schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:54:
Heb voor m'n werk een ns traject maandabonnement en dat kan niet op ov-chipkaart blijkbaar. Gewoon met stamkaart en trajectkaartje dus. Prima voor woon-werk, maar ik bedenk me net dat als ik op doorreis ben, ik op Rotterdam CS uit de trein moet om daar in te checken en dan weer terug naar de trein moet sprinten. Best kans dat je dat niet haalt natuurlijk
Lichtelijk offtopic, maar dit lijkt me een makkelijke vraag: Ik heb een OV studentenkaart gevonden(zo'n groene nog), nu werd mij verteld door iemand anders dat je een vergoeding kan ontvangen als je de gevonden kaart terugstuurt, ik kan echter nergens vinden hoe dat in z'n werk gaat, op de site van DUO kan ik alleen adres vinden waar je het naartoe zou moeten sturen, maar nergens hoe het in z'n werk gaat, of je iets moet invullen of wat dan ook?
Staat dat niet gewoon op de achterkant? Vroeger wel
. €7,50 kreeg je dan.
Het valt me in de tram op dat mensen pas gaan inchecken als ze een HTM mannetje zien. Wat is nou eigenlijk nog de reden dat er in Den Haag, waar je niet per definitie langs een controle bij ingang moet zoals in Amsterdam, niet gewoon paaltjes op het perron staan?
Het valt me in de tram op dat mensen pas gaan inchecken als ze een HTM mannetje zien. Wat is nou eigenlijk nog de reden dat er in Den Haag, waar je niet per definitie langs een controle bij ingang moet zoals in Amsterdam, niet gewoon paaltjes op het perron staan?
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
@Sefyu, niet het antwoord op je vraag, maar ik denk niet dat je geld krijgt.
Anders kan ik mijn kaart ook aan iemand geven, heb 'm toch niet meer nodig
Anders kan ik mijn kaart ook aan iemand geven, heb 'm toch niet meer nodig
Gewoon de naam even opzoeken in de social networks?Sefyu schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:20:
Lichtelijk offtopic, maar dit lijkt me een makkelijke vraag: Ik heb een OV studentenkaart gevonden(zo'n groene nog), nu werd mij verteld door iemand anders dat je een vergoeding kan ontvangen als je de gevonden kaart terugstuurt, ik kan echter nergens vinden hoe dat in z'n werk gaat, op de site van DUO kan ik alleen adres vinden waar je het naartoe zou moeten sturen, maar nergens hoe het in z'n werk gaat, of je iets moet invullen of wat dan ook?
Ook nog een vraag:
Ik log in in elke bus,
ik log niet in de tram
ik log wel in bij de metro maar
ik log niet in bij de trein.
Is dit normaal?
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ligt eraan, als in de tram van die automaten hangen zou je daar in principe ook gewoon in moeten kunnen checken. In het algemeen is het zo dat als er (werkende) apparatuur hangt, er ingecheckt dient te worden.xzaz schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 01:10:
[...]
Gewoon de naam even opzoeken in de social networks?
Ook nog een vraag:
Ik log in in elke bus,
ik log niet in de tram
ik log wel in bij de metro maar
ik log niet in bij de trein.
Is dit normaal?
Enige uitzondering hierop is de NS. Die hebben hun techniek nog niet goed voor elkaar, waardoor ze Studenten OV-chipkaarten nog niet herkennen.
Check-in 08:48 Amersfoort, Centraal Station
Check-out 08:52 Amersfoort, Centraal Station
Hehe
Altijd grappig welke halte 'ie pakt.
Ondertussen al 4 mogelijkheden voor 1 halte, terwijl ze echt niet zo dicht bij elkaar liggen.
Check-out 08:52 Amersfoort, Centraal Station
Hehe
Altijd grappig welke halte 'ie pakt.
Ondertussen al 4 mogelijkheden voor 1 halte, terwijl ze echt niet zo dicht bij elkaar liggen.
Dat is natuurlijk onzin. Studenten-ov-chipkaarten worden gewoon herkend door de software die NS gebruikt; het gaat erom dat reizen op saldo nog niet is geactiveerd voor houders van een studenten-ov-chipkaart.FlorisD schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:28:
[...]
Enige uitzondering hierop is de NS. Die hebben hun techniek nog niet goed voor elkaar, waardoor ze Studenten OV-chipkaarten nog niet herkennen.
Mijn vriendin is bezig met een onderzoek over studenten OV chipkaart, zouden jullie misschien haar enquête willen invullen? www.thesistools.com/?id=126760 Zal het resultaat hier ook posten als het onderzoek klaar is!
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Tof, zeker doen!Tsurany schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:46:
Mijn vriendin is bezig met een onderzoek over studenten OV chipkaart, zouden jullie misschien haar enquête willen invullen? www.thesistools.com/?id=126760 Zal het resultaat hier ook posten als het onderzoek klaar is!
Ga hem nu invullen!
Beetje faal-enquete.Tsurany schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:46:
"Ik vind het fijn dat ik geen treinkaartjes of strippenkaarten meer hoef te kopen door de invoering van de OV-chipkaart"

Of moeten we maar net doen alsof de NS wél al klaar is met het studenten-OV
[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 16-03-2010 00:30 ]
Werkt voor studenten toch prima? Zelf nog niet geprobeerd maar ik kan toch gewoon in en uitchecken met m'n OV kaart als ik op saldo reis?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Voorlopig is dat met je studenten-OV-chipkaart nog niet mogelijk bij de NS 
En:Vanaf 1 januari 2010 reis je als student met de Studenten OV-chipkaart. De OV-chipkaart wordt in Nederland stapsgewijs ingevoerd, dus je hoeft nog niet overal in en uit te checken. Bij NS koop je voorlopig in de voordeeluren nog een papieren kaartje met 40% korting. Houd de website Studenten OV-chipkaart goed in de gaten voor actuele informatie.
In de trein check je voorlopig nog NIET in en uit.
[ Voor 129% gewijzigd door CodeCaster op 16-03-2010 00:49 ]
Eerder zeiden ze nog geheel 2010, dus het zal wel 2012 worden eer het wél werkt, studenten & op saldo reizen
Ben ik blij dat ik laatst nog treinkaartjes had gekocht, wilde dat namelijk wel proberen. Zat ook te denken het automatisch opladen aan te zetten maar dat laat ik nu nog even zitten dan, voor de bus staat er wel genoeg op.
Trouwens mijn vriendin had eerst een week OV, nu heeft ze dat omgezet naar een weekend OV. Ze heeft daarmee succesvol in de bus gereisd in het weekend en in de metro in Amsterdam werkte het ook prima in het weekend. Ook in de trein zei de eerste conducteur niks, de conducteur erna snauwde haar echter af dat ze het goed moet regelen en dat er gewoon week op staat en dat dit niet mag. Was een erg onvriendelijke kerel volgens mijn vriendin, was er zelf helaas niet bij anders had hij niet zo gereageerd. Nu keken we bij de NS automaten en daar stond week en week korting, niks van weekend. Echter de IB groep zegt dat het prima staat volgens hun en de kaart werkt wel in het weekend prima.
Wat moet ze nou de volgende keer doen met zo'n conducteur? Want volgens hem stond er gewoon week op. IB groep zei dat boetes naar hun doorgestuurd mogen worden, dus dat is het probleem niet. Het is enkel zo'n gedoe.
Trouwens mijn vriendin had eerst een week OV, nu heeft ze dat omgezet naar een weekend OV. Ze heeft daarmee succesvol in de bus gereisd in het weekend en in de metro in Amsterdam werkte het ook prima in het weekend. Ook in de trein zei de eerste conducteur niks, de conducteur erna snauwde haar echter af dat ze het goed moet regelen en dat er gewoon week op staat en dat dit niet mag. Was een erg onvriendelijke kerel volgens mijn vriendin, was er zelf helaas niet bij anders had hij niet zo gereageerd. Nu keken we bij de NS automaten en daar stond week en week korting, niks van weekend. Echter de IB groep zegt dat het prima staat volgens hun en de kaart werkt wel in het weekend prima.
Wat moet ze nou de volgende keer doen met zo'n conducteur? Want volgens hem stond er gewoon week op. IB groep zei dat boetes naar hun doorgestuurd mogen worden, dus dat is het probleem niet. Het is enkel zo'n gedoe.
[ Voor 67% gewijzigd door Tsurany op 16-03-2010 00:51 ]
Een conducteur zei van de week dat dat ook nog wel tot het einde van het jaar kan durenCodeCaster schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:45:
Voorlopig is dat met je OV-studentenchipkaart nog niet mogelijk bij de NSHun site is vandaag een beetje brak, maar je moet me maar op m'n woord geloven
Heeft ze de "bestelling" ook opgehaald bij zo'n geel apparaat?Tsurany schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:47:
Ben ik blij dat ik laatst nog treinkaartjes had gekocht, wilde dat namelijk wel proberen. Zat ook te denken het automatisch opladen aan te zetten maar dat laat ik nu nog even zitten dan, voor de bus staat er wel genoeg op.
Jup bestelling is opgehaald. Eerst de week bestelling en na de omzetting (wat even duurde) de weekend bestelling.
[ Voor 60% gewijzigd door Tsurany op 16-03-2010 00:57 ]
Dat lijkt mij ook ja, misschien was die conducteur scheel en is het NS apparaat niet te vertrouwen? Normaal is dat veel toevalligheid maar bij de OV chipkaart verbaasd het me niks.
Voor zover ik uit dit topic en verhalen heb begrepen bevat de kaart een hele lijst aan abonnementen, en moet de controleur / conducteur soms op een soort "volgende"-pijltje klikken op z'n PDA om de laatst toegevoegde abonnementen te zien die op de gescande kaart staan. Ik weet niet of gedeactiveerde abonnementen nog in die lijst staan.
[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 16-03-2010 00:59 ]
Ach, laatst zat een NS-conducteur bij mijn kaart ook vreemd te kijken.. En kijken.. En kijken. En toen uiteindelijk toch "ooh ja, hij is wel in orde.." 
Blijkbaar maken ze 't ze niet zo makkelijk

Zie 'Wéér ellende met OV-Chip', Metro 05-maart-2010. Door een administratieve fout kan je dus een week *en* weekend abonnement op je kaart hebben staan. De overstap van week naar weekend (wellicht ook vice versa) verloopt dus niet vlekkeloos. Er is een onderzoek naar gestart, men weet nog niet op welke schaal dit plaatsvindt.Tsurany schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:47:
Trouwens mijn vriendin had eerst een week OV, nu heeft ze dat omgezet naar een weekend OV.
[..]
Volgende keer gewoon zeggen dat je (vriendin) bent overgestapt van week naar weekend en dat het probleem bij Trans Link Systems ligt
Helemaal mooi dit: heb mijn week ov stopgezet ivm afstuderen en dit deed ik op 5 mrt (laatste dag voor deze maand dat dat kon voor mij). Ik merkte vorige week maandag dat ik gewoon nog vrij kon reizen. Dus ik belde met de IB en die vertelden me dat dit kwam door het tijdelijke reisproduct wat er per 16-3 vanaf zou gaan. Nu stap ik net in de trein op Schiphol en check in bij een zuil, krijg ik nog: Stud.week.vrij goedereis (ofzo)... Opzich fijn reizen zo maar het klopt natuurlijk van geen kant. Eens horen of ze vanmiddag wel een goed verhaal hebben...
Ik durf nu al te voorspellen dat het verwijderen van het tijdelijke reisproduct dat nu op de studenten-OV-chipkaart staat voor grote problemen gaat zorgen. Ze gaan vast een "WHERE" vergeten of zo, dus is iedereen al z'n abonnementen kwijt en dan begint het hele gedoe weer van voor af aan.
Moet je dat reisproduct niet zelf van je kaart laten verwijderen bij één van de servicebalies?jeehaa schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 07:53:
Helemaal mooi dit: heb mijn week ov stopgezet ivm afstuderen en dit deed ik op 5 mrt (laatste dag voor deze maand dat dat kon voor mij). Ik merkte vorige week maandag dat ik gewoon nog vrij kon reizen. Dus ik belde met de IB en die vertelden me dat dit kwam door het tijdelijke reisproduct wat er per 16-3 vanaf zou gaan. Nu stap ik net in de trein op Schiphol en check in bij een zuil, krijg ik nog: Stud.week.vrij goedereis (ofzo)... Opzich fijn reizen zo maar het klopt natuurlijk van geen kant. Eens horen of ze vanmiddag wel een goed verhaal hebben...
|Bij mij staat er bij producten:
Studenten OV-chipkaart week -
Studentenkaart korting week € 0,00
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Ik heb nu dus OV-chipkaart week, en korting week? Zou ik nu ook gratis in het weekend kunnen reizen...?
Studenten OV-chipkaart week -
Studentenkaart korting week € 0,00
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -
Ik heb nu dus OV-chipkaart week, en korting week? Zou ik nu ook gratis in het weekend kunnen reizen...?
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Maar die korting blijkt dus sowieso niet te kloppen lijkt mij?
Nja, moet nu toch nog gewoon een kaartje kopen, maar moet dit toch eens navragen denk ik?
Ik vind het een beetje vage omschrijving... Maar dacht al zo iets inderdaad. Bedankt.
Vanochtend bij Goedemorgen Nederland hadden ze voorzitter van de Studentenvakbond aan de telefoon. Die had ook een conducteur die hem eerst wijs maakte dat die niet vrij kon reizen terwijl dit wel zo bleek te zijn. Zijn meer klachten over. Ligt aan de kastjes waarmee ze controleren. Denk inderdaad dat ze nogal onduidelijk zijn.Osiris schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 01:01:
Ach, laatst zat een NS-conducteur bij mijn kaart ook vreemd te kijken.. En kijken.. En kijken. En toen uiteindelijk toch "ooh ja, hij is wel in orde.."
Ik heb via het 088-nummer mijn week ov stop laten zetten per 5-maart en vorige week vertelde die telefonist mij dat het tijdelijke reisproduct vanzelf van de kaart gehaald zou worden. Daarnaast vertelde hij dat ik verder niets hoefde te doen aan de kaart, die ik per vandaag dus gewoon als OV-chipkaart kon gebruiken zonder dat ik het product eraf hoefde te halen bij een automaat.Alex) schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:08:
[...]
Moet je dat reisproduct niet zelf van je kaart laten verwijderen bij één van de servicebalies?
Same here. Ik heb eind feb mijn studentenkaart stopgezet maar kan er nog steeds mee reizen. Ben naar zo'n service balie gegaan om te vragen of ze het er af konden halen. Dat konden ze wel maar deden ze niet. Dat moest ik via de IB-groep regelen...jeehaa schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:16:
[...]
Ik heb via het 088-nummer mijn week ov stop laten zetten per 5-maart en vorige week vertelde die telefonist mij dat het tijdelijke reisproduct vanzelf van de kaart gehaald zou worden. Daarnaast vertelde hij dat ik verder niets hoefde te doen aan de kaart, die ik per vandaag dus gewoon als OV-chipkaart kon gebruiken zonder dat ik het product eraf hoefde te halen bij een automaat.
Ik hoop niet dat ik straks een boete krijg omdat ik te lang mijn OV heb gebruikt. Kan natuurlijk ook een nieuwe pas aanvragen maar dat is ook weer zonde van het geld. Het is nog steeds een zooitje.
Voor mensen die deze site nog niet wisten. http://www.ov-loket.nl/
Misschien ook 'n kopie van alle brieven die je naar IB-groep stuurt naar hun sturen.Informatie voor studenten!
Vanaf morgen kun je alleen nog met een studenten OV-chipkaart reizen. Oude tijdelijke kaarten die voor 1 maart werden verstrekt zijn vanaf 16 maart niet meer geldig. Heb je je studenten OV-chipkaart nog steeds niet ontvangen terwijl je hem wel hebt aangevraagd, vul het klachtenformulier op onze site in met je geboortedatum en nummer van je oude kaart. Dan sturen wij het door naar Studenten OV-chipkaart BV.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Plus een factuur voor alle postzegels, pasfoto's en alle andere gemaakte kosten wegens het niet op tijd ontvangen van de kaart.KroontjesPen schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:28:
Misschien ook 'n kopie van alle brieven die je naar IB-groep stuurt naar hun sturen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ja, waarom niet. Laat de IB-groep maar weten wat die puinhoop bij hun jullie kosten.Freee!! schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:16:
[...]
Plus een factuur voor alle postzegels, pasfoto's en alle andere gemaakte kosten wegens het niet op tijd ontvangen van de kaart.
Geeft ook aan dat je kopieën stuurt naar diverse instanties waar ze ook de kosten voor moeten ophoesten.
Als dan http://www.ov-loket.nl/ al die bedragen verzameld en openbaar maakt worden ze misschien wakker.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Verwijderd
Mijn tijdelijke week-ov is vandaag verdwenen..
Dus nu alleen nog mijn weekend hopelijk aanwezig!
Dus nu alleen nog mijn weekend hopelijk aanwezig!
In mijn bus ( 156 DB/Eindhoven ) doen de kastjes het nog niet. Gewoon kaartje laten zien en het is prima. Is van Arriva...wel apart want ze gebruiken nog strippenkaarten van die 65+ dingen.
@ hieronder: Dacht dat het vanaf vandaag allemaal moest werken
Weet iemand of het 'dagkaartje' blijft bestaan a €3,- ?
@ hieronder: Dacht dat het vanaf vandaag allemaal moest werken
Weet iemand of het 'dagkaartje' blijft bestaan a €3,- ?
[ Voor 25% gewijzigd door NeoMe op 16-03-2010 18:33 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
In vrijwel elke Nederlandse stad behalve Rotterdam gebruiken ze nog strippenkaarten? Wat is je punt?
Tsjonge... Toch maar een OV-chipkaart van 1 euro besteld (inclusief automatisch opladen) krijg ik hem thuis met een begeleidend schrijven. Of ik om het automatisch opladen te activeren met brief, ov-chipkaart en ID bij een verkooppunt wil verschijnen. Nergens te vinden waar dat dan zou moeten zijn. OV-chipkaart.nl geeft op mijn woonplaats met een straal van 50km geen resultaat. Vul ik Leiden in (ligt 20km verder) dan krijg ik op het NS station van Leiden als optie de oplaad-AUTOMAAT in de stationshal.
Wat moet ik met een ID en een brief nou bij een AUTOMAAT?
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Nou, we zijn weer lekker de lul. Dit weekend bleek dat mijn ov-chipkaart stuk is. Er zit een heel klein scheurtje linksonder. Blijkbaar loopt daar ook de antenne. Ik zal het gezeik over de duo besparen, voorlopig ziet het er niet naar uit dat ik binnen 2 weken een nieuwe kaart heb. Dat gaat me dus een hoop knaken kosten.
Nu is het zo dat de oplaadautomaten hem nog wel herkennen. Het signaal is dus nog wel aanwezig, maar te zwak voor de detectoren van de conducteurs. Weet iemand wellicht een trucje f het signaal te boosten of het ding provisorisch te repareren? Dacht zelf aan wat draad eromheen wikkelen oid. (ik noem maar wat geks
)
Nu is het zo dat de oplaadautomaten hem nog wel herkennen. Het signaal is dus nog wel aanwezig, maar te zwak voor de detectoren van de conducteurs. Weet iemand wellicht een trucje f het signaal te boosten of het ding provisorisch te repareren? Dacht zelf aan wat draad eromheen wikkelen oid. (ik noem maar wat geks
PSN: DutchTrickle PVoutput
Hoeveel dan?Maverick schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:13:
Dat gaat me dus een hoop knaken kosten.
Ik zal 2 a 3 weken moeten betalen voor al mijn reizen met het OV terwijl ik recht heb op gratis reizen. Reken maar uit
PSN: DutchTrickle PVoutput
Gisteren weer eens sinds een aantal maanden met het OV mogen reizen.
Bij het inchecken Hofplein lijntje te Berkel "uw chipkaart is ongeldig". Kon op dat station geen nieuwe kaart kopen dus ben maar zwart gaan reizen. Aangekomen op Den Haag CS, zit natuurlijk geen RET balie en een nieuwe kaart kun je uit een machine trekken maar enkel betalen met contact geld (en dat had ik dus niet op zak!)
Kortom heb los van de trein nu de hele dag zwart gereisd, en in Utrecht een strippenkaart gekocht om daar met de bus te kunnen.
Vervolgens kan ik hier straks weer 12 euro gaan aftikken voor een nieuwe anonieme kaart.
En dan te bedenken dat ik misschien hooguit 10 maal gereisd heb met de huidige kaart. Dat zijn dure ritjes geweest.
Ben ook nogeens 4 euro reistegoed kwijt...
Overigens staat op deze kaart geen geldigheidsdatum vermeld, maar in de oplaadmachine gaf hij aan op 10-03-2010 verlopen te zijn....
Bij het inchecken Hofplein lijntje te Berkel "uw chipkaart is ongeldig". Kon op dat station geen nieuwe kaart kopen dus ben maar zwart gaan reizen. Aangekomen op Den Haag CS, zit natuurlijk geen RET balie en een nieuwe kaart kun je uit een machine trekken maar enkel betalen met contact geld (en dat had ik dus niet op zak!)
Kortom heb los van de trein nu de hele dag zwart gereisd, en in Utrecht een strippenkaart gekocht om daar met de bus te kunnen.
Vervolgens kan ik hier straks weer 12 euro gaan aftikken voor een nieuwe anonieme kaart.
En dan te bedenken dat ik misschien hooguit 10 maal gereisd heb met de huidige kaart. Dat zijn dure ritjes geweest.

Overigens staat op deze kaart geen geldigheidsdatum vermeld, maar in de oplaadmachine gaf hij aan op 10-03-2010 verlopen te zijn....
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Vanochtend controleerde de conducteur in de trein mijn OV-chipkaart (NS-jaartrajectabonnement) terwijl ik die nog niet eens kan gebruiken bij de NS (reizen op saldo is niet te activeren online). Ik reisde gewoon op m'n traject. Geen idee wat ie controleerde dus.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Zelfde probleem hier in Zoetermeer, ik zou dan naar Utrecht moeten?!ma9ma schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:33:
Tsjonge... Toch maar een OV-chipkaart van 1 euro besteld (inclusief automatisch opladen) krijg ik hem thuis met een begeleidend schrijven. Of ik om het automatisch opladen te activeren met brief, ov-chipkaart en ID bij een verkooppunt wil verschijnen. Nergens te vinden waar dat dan zou moeten zijn. OV-chipkaart.nl geeft op mijn woonplaats met een straal van 50km geen resultaat. Vul ik Leiden in (ligt 20km verder) dan krijg ik op het NS station van Leiden als optie de oplaad-AUTOMAAT in de stationshal.
Op de kaart staat geen bestelling klaar volgens het automaat bij de C1000 hier in Zoetermeer. Voorlopig doe ik er dus niks mee, gelukkig wat ie maar 1 euro.
De helpdesk heb ik al heel vaak gemaild over inloggen op de site en over het activeren. Na zeer trage reacties elke keer (~2 weken) is inmiddels de site werkend en kan ik inloggen. Er is echter niet veel te zien op die site. Hun reactie op het activeren was wel vaag, ze gaan me een nieuwe brief sturen? (Wat lost dat op?).
Gelukkig ga ik zelden met het openbaar vervoer. Daar zal zo ook niet veel verandering in komen denk ik.
Ik probeer het wel bij de GWK op station Leiden, als ik er toevallig in de buurt ben. Op dit moment is een strippenkaart toch (nog) goedkoper. Het GWK zou volgens de Connexxion site een Connexxion Verkooppunt moeten zijn (met "extra service").BounceMeister schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:29:
[...]
Zelfde probleem hier in Zoetermeer, ik zou dan naar Utrecht moeten?!
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Of je wel tussen de grenzen van je traject reist gok ik.jelmervos schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:17:
Vanochtend controleerde de conducteur in de trein mijn OV-chipkaart (NS-jaartrajectabonnement) terwijl ik die nog niet eens kan gebruiken bij de NS (reizen op saldo is niet te activeren online). Ik reisde gewoon op m'n traject. Geen idee wat ie controleerde dus.
Ik heb hem dus ook stopgezet via de IB groep. Kan er ook nog steeds mee reizen. Geen zin in vervelende rekeningen enzo maar ik heb ook geen idee hoe ik het nu moet stopzetten.pingkiller schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:56:
[...]
Same here. Ik heb eind feb mijn studentenkaart stopgezet maar kan er nog steeds mee reizen. Ben naar zo'n service balie gegaan om te vragen of ze het er af konden halen. Dat konden ze wel maar deden ze niet. Dat moest ik via de IB-groep regelen...
Ik hoop niet dat ik straks een boete krijg omdat ik te lang mijn OV heb gebruikt. Kan natuurlijk ook een nieuwe pas aanvragen maar dat is ook weer zonde van het geld. Het is nog steeds een zooitje.
ik heb vanmiddag gebeld met de IB ivm hetzelfde probleem ( zoals ik een paar posts hierboven al beschreef)
Zij zeggen dat ik netjes de kaart optijd heb gedeactiveerd, volgens hen staat er geen reisproduct meer op de kaart. Het advies was om langs het NS loket te gaan om te vragen wat er nu op de kaart staat. Voorlopig doe ik dat niet, want ik kon vandaag wederom gewoon reizen. Er staat geld op, dus mocht hij ineens toch gedeactiveerd zijn dan kan ik toch nog doorreizen.
Zij zeggen dat ik netjes de kaart optijd heb gedeactiveerd, volgens hen staat er geen reisproduct meer op de kaart. Het advies was om langs het NS loket te gaan om te vragen wat er nu op de kaart staat. Voorlopig doe ik dat niet, want ik kon vandaag wederom gewoon reizen. Er staat geld op, dus mocht hij ineens toch gedeactiveerd zijn dan kan ik toch nog doorreizen.
Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.