Na een uur bezig te zijn geweest schiet het hier nog niet op om mijn chippie werkend te krijgen...

En dan ben ik nog wel een IT'er...
Ik moet morgen naar Exin in Utrecht. Heb wel een leasebak, maar auto + centrum Utrecht...

Dus dan maar me OV en allicht gelijk maar even die OV chipkaart activeren. Ik heb zo'n mooie persoonlijke pas gekregen van de NS met pasfoto en al erop en met die mooie blonde jongedame die lanchend langs een trein rent in een wit vest met een rood shirt eronder (schets hoe dat ding eruit ziet).
Zo gezegd, zo gedaan.... hoop je.
Ik heb op de site netjes een gebruikersaccount aangemaakt. So far, so good, e-mail met bevestiginslink kwam netjes aan.
Vervolgens wil ik automatisch opwaarderen instellen. Let the terror begin!
Ik voer mijn gegevens weer in, waaronder voor de 2e keer mijn bankrekeningnummer... puntje gebruiksvriendelijkheid, maar goed, valt nog niet veel voor te zeggen.
Ik kom op stap 4 waar ik moet aangeven waar ik de boel wil ophalen / activeren. Dus ik klik die link aan, verwacht een pop-up... maar krijg gewoon een nieuwe pagina in hetzelfde scherm. Terugklikken werkt niet, dus kan weer overnieuw beginnen

Weer bij stap 4, vul alles in, klik op volgende... kom ik weer op stap 4

Geen foutmelding, geen commentaar, niks nakka nada. Na een paar keer optie voor optie nagekeken te hebben en nogmaals naar de volgende stap proberen te komen... heb ik het maar opgegeven.

Wat doen ik fout?
edit:
Naast dat ik die kaart wil gaan gebruiken ja

=====
Aanhouder wint, na het schrijven van deze post toch nog een keer geprobeerd. Eerst wordt ik nu terug gemikt naar de homepage bij stap 4. Bij de volgende poging kwam ik toch nog op stap 5 terecht.
Gebruiksvriendelijkheid is echt ver te zoeken...
Maar natuurlijk:
Stap 6: status iDEAL-betaling nog niet bekend
De status van uw betaling via iDEAL is nog niet bekend. Wij blijven uw betaling controleren en zetten uw aanvraag klaar zodra uw betaling akkoord is.
Volgende punt, als ik op de site kijk onder Kaartinformatie, zie ik er wel een voordeeluren abbo op staan als product, maar het heeft geen status

Heb ik dat ding nu nog wel of niet? Aangezien ik die een tijdlang heb gebruikt voordat ik ging werken.
Stik, ik zie nu dat ik dat ding ook nog eens apart voor de NS moet activeren... HANDIG!!1..
edit:
not
Uiteraard WEER mijn gegevens moeten invullen...

Maar wel een verademing dat dit tenminste WEL in één keer werkt. Althans, ik moet zo nog even langs een kaartautomaat om te checken of het nu echt werkt..
Let op. U kunt automatisch opladen pas aanvagen NA uw eerste reis met de OV-chipkaart bij NS of een andere OV-vervoerder.
Juist... one stop en go is dus ook nog niet bij ze bekend...

Dus er moet eerst saldo op, dan moet je eerst reizen en dan pas kun je automatisch opwaarderen....
[
Voor 22% gewijzigd door
Freakertje op 22-02-2010 12:11
]