• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als mensen rechtshandig zijn, verwacht je de lezer links: Ik pak mijn portemonnee met m'n rechterhand en vind het dan prettiger om hem lángs m'n lichaam aan de andere zijde tegen de lezer aan te houden.

Doe je dat aan je rechterhand, dan moet je je rechterarm/hand in gekke kronkels zien te bewegen wil je hem er plat tegenaan kunnen houden.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nu ik elke dag dezelfde route rij met de bus zie ik hoe onnauwkeurig het systeem eigenlijk is _O-

Reis
Check-in 08:34 Amersfoort, Centraal Station
Check-out 08:38 Amersfoort, Centraal Station

Reis
Check-in 17:16 Amersfoort, Stadhuis
Check-out 17:19 Amersfoort, Stadhuis

Verschil tussen in- en uitchecken meer dan 3 minuten en 1 km

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Er word aan een betere beveiliging van deze kaart gewerkt: nieuws: SmartMX-chip moet ov-chipkaart veiliger maken

Virussen? Scan ze hier!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus je checkt volgens systeem telkens op zelfde plek uit? Reis je dan ook gratis?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Cheesy
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:28:
Dus je checkt volgens systeem telkens op zelfde plek uit? Reis je dan ook gratis?
Helaas kan ik dat niet nakijken omdat ik met een Studentenreisbewijs reis.
Ben ook wel benieuwd of er van een normale kaart afgeschreven wordt.

Verwijderd

Cheesy schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:25:
Nu ik elke dag dezelfde route rij met de bus zie ik hoe onnauwkeurig het systeem eigenlijk is _O-
Het systeem van de betreffende vervoerder dan :) Hier in de stad (GVB) gaat het met korte afstanden namelijk wel goed. Weet niet of het zo is, maar het lijkt wel gekoppeld aan het systeem voor halteafroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Chipkaart jaagt reizigers de bus uit

Een op de acht reizigers in Zuid-Holland zal het openbaar vervoer mijden door de invoering van de OV-chipkaart. Dat becijfert de SP op basis van een onderzoek van de provincie Zuid-Holland. De partij wil dat staatssecretaris van Verkeer Tineke Huizinga (ChristenUnie) vervoerders verbiedt de strippenkaart af te schaffen.

In Rotterdam is de strippenkaart al afgeschaft. Uit de cijfers van de vervoersregio Zuid-Holland, waar Rotterdam en Den Haag niet onder vallen, blijkt volgens de SP dat de gemiddelde reis 28,7 procent duurder wordt. Dat wordt mede gedaan omdat met de vervoerders is afgesproken dat de invoering van de OV-chipkaart hen niet op kosten mag jagen. Als door de OV-chipkaart minder mensen reizen, mogen zij de prijzen dus opschroeven om evenveel winst te blijven maken.

"Hiermee wordt definitief het bewijs geleverd dat het zeker stellen van de winst van vervoersbedrijven belangrijker is dan de belangen van de reiziger", stelt SP-Kamerlid Emile Romer. Volgens hem wordt de reiziger 'keihard' de auto ingejaagd.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:46
Ik zie het verband niet helemaal in dit nieuwsbericht. Eerst wordt er gesteld dat 1 op de 8 reizigers in Zuid-Holland uit het OV stapt. Om vervolgens te stellen dat het OV 28,7% duurder is geworden in diezelfde regio, waarvan in de toekomst wordt verwacht dat dit nog hoger zal zijn. Met als gevolg dat nog minder mensen het OV pakken.

Echter, nu mis ik de link tussen de eerste bewering en de tweede. Ik lees namelijk nergens dat 1 op de 8 reizigers niet meer het OV pakt, omdat het 28,7% duurder is geworden. Oftewel: het nieuwsbericht/SP gaat wel erg snel door de bocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Robino op 12-02-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waar is de rest van het bericht?
De invoering van de ov-chipkaart zal leiden tot minder reizigers. Dat blijkt uit berekeningen van de provincie Zuid-Holland.

Volgens het gebruikte rekenmodel zal het aantal ritten met 7,5 procent dalen zodra de ov-chipkaart het enige betaalmiddel is. Dat komt door koudwatervrees, maar ook doordat sommige reizigers met de ov-chipkaart duurder uit zijn.

Miljoenen
Het effect zou tijdelijk zijn, maar de vervoerders Connexxion en Arriva lopen daardoor wel miljoenen euro's omzet mis.

In de berekeningen zijn Rotterdam en Den Haag niet meegenomen, omdat die vervoersregio's niet onder de provincie Zuid-Holland vallen.

Cijfers uit Rotterdam, waar sinds gisteren alleen met de ov-chipkaart kan worden gereisd, zijn niet bekend.
Grappig dat die dingen dan opeens niet genoemd worden?

Edit:
Ah, mijn bericht gaat over het rapport zelf (PDF) en het bericht van Raven gaat over wat de SP 'berekent' aan de hand van dat rapport.
Als ik het goed begrijp. Slim stukje manipulatie van de SP, dus.
Ben nieuwsgierig naar de berekening van de SP.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 12-02-2010 15:02 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Uhm, dat was het gehele bericht, niet gezien dat er op nos.nl ook al een (iets andere) stond.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 12-02-2010 15:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Raven schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:53:
Uhm, dat was het gehele bericht, niet gezien dat er op nos.nl ook al een (iets andere) stond.
Ja, het was een ander bericht, zie ook mijn edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Wat een enorm gezanik om even simpel van week-ov naar weekend-ov te wisselen :r

Online aangevraagd, niet goed verwerkt, toen telefonisch geregeld, vervolgens opgehaald bij automaat (stond nu dus wel een weekend-ov klaar), vraag je aan de conducteur welke kaart je hebt, nog steeds week. Kijk ik op ov-chipkaart, heb ik dus inderdaad nog m'n reisproducten van week staan + 2 andere producten met 'vraag uw vervoerder voor meer informatie'. Oftewel, er is wel iets opgezet maar is natuurlijk weer fout gegaan.

Ondertussen heb ik 3x een treinkaartje kunnen betalen om bij m'n college te komen, daar gaat m'n studiefinanciering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:31
Muthas schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:12:

Online aangevraagd, niet goed verwerkt, toen telefonisch geregeld, vervolgens opgehaald bij automaat (stond nu dus wel een weekend-ov klaar), vraag je aan de conducteur welke kaart je hebt, nog steeds week. Kijk ik op ov-chipkaart, heb ik dus inderdaad nog m'n reisproducten van week staan + 2 andere producten met 'vraag uw vervoerder voor meer informatie'. Oftewel, er is wel iets opgezet maar is natuurlijk weer fout gegaan.
Er was een tijdje geleden iemand die hier vertelde dat de conducteur op iets van volgende moest drukken om het meest recente abonnement te zien (wat ik sowieso vreemd vind). Zou het kunnen dat die bij jou dat niet wist en dat het misschien verder wel goed is gegaan? (en je dus echt je stufi weggooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Er is sowieso wel iets fout gegaan want mijn week-product is nog actief op mijn kaart. Maar mogelijk dat er ook een weekend-ov in verkapte vorm op staat, dat weet ik dus niet. Ik kan het momenteel echter nergens controleren (helpdesk gesloten), dus ik kijk nog even of ik zondag de gok neem en geen kaartje koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Onlangs had ik een conducteur die alle pagina's checkte of overal een Week-abbo stond :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57

dj_dysaster

Stoom \o/

Muthas schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:12:

Ondertussen heb ik 3x een treinkaartje kunnen betalen om bij m'n college te komen, daar gaat m'n studiefinanciering ;)
Ah! ik ben dus niet de enige. Ik had het eerst via de ib-groep aangevraagt. Na 2 weken niks bij een ophaal punt. Toen 2x gemailed, geen reactie gehad. Uit eindelijk gebeld (waar ik minimaal een half uur voor in de wacht heb gezeten), ik kreeg te horen dat ik terug gebeld zou worden.

Na een week werd ik wonderbaarlijk terug gebeld, ja ik zou 2 ov-chipkaarten hebben en daardoor ging het mis (wat helemaal niet zo is want ik heb maar 1 kaart). Goed het zou geregeld worden en ik kon na een week mn weekend ov ophalen bij een ophaal punt, maar dit koste me wel mn 1 keer per jaar wisselen....

Tot op de dag van vandaag kan ik nog steeds niet in het weekend gratis reizen. Mail wordt niet op gereageerd, binnekort maar weer is bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

De beller is sneller ;) Ik heb toen ook moeten bellen omdat het via de ib-groep niet goed ging. Heel behulpzaam en inderdaad stond mijn product op de aangegeven datum klaar. Alleen jammer dat de daarop volgende stap dan ook fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier nog mensen die reizen op hun OV Jaarkaart van 2009?

Ik zie op Wikipedia: OV-studentenkaart dat je nog steeds met deze kaart mag reizen :). Ik vind het namelijk veel makkelijker om deze kaart te tonen dan die OV Chipkaart uit mijn portemonnee te halen, te geven en dan weer terug te steken :).

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik doe het inmiddels niet meer ChicaneBT.

Vrijdag was éindelijk m'n OV binnengekomen. Gisterochtend meegenomen met de instructies, activeren ging in 1x goed bij een lokale Primera. Saldo erop zetten was een groter probleem, diezelfde automaat had er geen trek in. Toen maar naar het station gegaan en er daar twintig euro opgepl00rd, werkte perfect. Nog een apart treinkaartje gekocht (weekabbo) met korting en knallen naar de fotomeet toe. Daar enkele keren de tram genomen en dat werkte allemaal goed. Verbazingwekkend, tot nu toe valt alles me ontzettend mee :o

Ben benieuwd wanneer de eerste problemen met palen gaan opduiken. Moet toch iets zijn om naar uit te kijken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/w2gl6s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/il8web.png
Ja, die twee onbekende producten zijn mijn weekend-ov. Vanochtend bevestiging gehad van een conducteur. Zag ze ook pas nadat ik vroeg of er mogelijk op de volgende pagina nog wat stond.

Wat zou er gebeuren als ik het zo laat. Kan nou in principe in het weekend gewoon telkens beweren dat er iets fout is gegaan toen ik mijn weekend-ov heb aangevraagd, en dat ze bezig zijn het te herstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik zou de gok niet nemen. Bedoel... het is wel een soort van doorzichtig en oplichting, vind je ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vandaag heb ik toevallig eens de OV-chipkaart bij Connexxion geprobeerd, door met de tram van Nieuwegein naar Utrecht Centraal te reizen. Blijkbaar is het controlezuiltje echt zo gaar om mij meteen in- en uit te checken. En bij het uitchecken in Utrecht ben ik dus onbedoeld weer ingechecked.
Ik moet er dus blijkbaar duidelijk op letten dat ik mijn saldo pas achteraf alleen bij het uitchecken in het display krijg,

Nu ga ik meer eens even uitzoeken of ik die 4 euro die nu afgeschreven is makkelijk terug te krijgen is door deze fout? Hoelang gaat zoiets duren? Iemand ervaring hiermee?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
OV-chipkaart.nl is ook weer de draad kwijt.
De ritten na 26 januari zijn "gewist" in m'n overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:42:
OV-chipkaart.nl is ook weer de draad kwijt.
De ritten na 26 januari zijn "gewist" in m'n overzicht.
Dat klopt. Als je een paar pixels naar boven kijkt, zie je ook waarom:
NB: Wegens onderhoud aan het systeem kan het voorkomen dat niet alle transacties vanaf 27 januari 2010 zichtbaar zijn in uw reis- en transactieoverzicht. Wij zullen dit deze week herstellen door eerst alle transacties vanaf 27 januari te verwijderen en daarna weer toe te voegen. Ontwikkelingen worden via deze pagina aan u gemeld.
Neemt niet weg dat het knullig is of lijkt, maar het is flauw alleen maar roepen dat het 'gewist' is terwijl er uitleg bij staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hehe tnx ^^... dat krijg je als er elke keer een lap tekst boven staat. Dat ga ik niet elke keer lezen, en met mij 99,9 procent van de bezoekers.

Maargoed, het overzicht blijft wél flauw want het geeft geen enkele zekerheid en daarnaast is het gigantisch instabiel.

[ Voor 16% gewijzigd door Cheesy op 17-02-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb pasgeleden een ov-chipkaart aangevraagd via 1eurochipkaart.nl. Na 2 uur tevergeefs proberen verschillende pasfoto's te uploaden met Firefox (melding dat de foto niet goedgekeurd was), maar eens Internetexplorer geprobeerd, toen werkte het wel met dezelfde foto in één keer. 8)7

Ik heb inmiddels mijn kaart binnen, maar nu kan ik me niet registreren op ov-chipkaart.nl. Hij zegt steeds dat de gegevens niet overeen komen met de account, maar ze kloppen toch echt.

Is er ook een niet-0900 nummer wat je kan bellen? Ik heb geen zin om 1000% meer per minuut te moeten betalen om te kunnen bellen met een helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:56:
Hehe tnx ^^... dat krijg je als er elke keer een lap tekst boven staat. Dat ga ik niet elke keer lezen, en met mij 99,9 procent van de bezoekers.

Maargoed, het overzicht blijft wél flauw want het geeft geen enkele zekerheid en daarnaast is het gigantisch instabiel.
Dit site is inderdaad slecht. Er is toch iets grondig mis als er herhaaldelijk transacties verdwijnen om vervolgens hersteld te worden. Dat inloggen is ook al zo vreemd: gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en vervolgens moet je op 'Mijn OV-chipkaart' klikken. Een overbodige stap, want door in te loggen geef je toch al aan dat je naar 'Mijn OV-chipkaart' wilt gaan :?

Verder erger ik me mateloos aan telkens dezelfde foto bij de startpagina. Regel een paar foto's en toon die random...
AW_Bos schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:47:
Nu ga ik meer eens even uitzoeken of ik die 4 euro die nu afgeschreven is makkelijk terug te krijgen is door deze fout? Hoelang gaat zoiets duren? Iemand ervaring hiermee?
Tussen de 5 en 60 dagen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik wilde afgelopen zondag een persoonlijke ov-chipkaart aanvragen voor mijn zusje, ik heb het twee keer geprobeerd en telkens ging de site bij een willekeurige stap naar de homepage zonder een melding.

Wat een slechte error afhandeling, dat er iets fout gaat prima maar geef het dan duidelijk aan met een melding en ga niet zomaar naar de homepage.

Ik heb het maar gelaten voor wat het was en een dezer dagen opnieuw proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door magnifor op 17-02-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
Is er hier toevallig iemand die in de omgeving van Castricum woont en een automaat kent die het WEL doet? Die in Geesterduin is al een maand stuk...

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eldariel schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:52:
Is er hier toevallig iemand die in de omgeving van Castricum woont en een automaat kent die het WEL doet? Die in Geesterduin is al een maand stuk...
Wat voor automaat? Eentje die het studentenreisproduct kan ophalen, ofwel een ophaalpunt? Reis je niet regelmatig een bepaald traject, zodat je je zoekgebied kunt vergroten rondom dat traject?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:39

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

BounceMeister schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:13:

Ik heb inmiddels mijn kaart binnen, maar nu kan ik me niet registreren op ov-chipkaart.nl. Hij zegt steeds dat de gegevens niet overeen komen met de account, maar ze kloppen toch echt.
Ik ervaar hetzelfde. Ook ik kan niet een eigen account aanmaken, met dezelfde reden als wat jij ervaart: gegevens komen niet overeen met de gegevens ten tijde van de aanvraag. Maar ik heb de gegevens letterlijk van het aanvraagformulier over getikt.

Ik heb afgelopen donderdag een vraag gesteld via het formulier van de website, en wacht op een antwoord. Want ook ik vertik het om aan een 0900-nummer te wachten op een al dan niet zinnig antwoord.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:02:
[...]

Wat voor automaat? Eentje die het studentenreisproduct kan ophalen, ofwel een ophaalpunt? Reis je niet regelmatig een bepaald traject, zodat je je zoekgebied kunt vergroten rondom dat traject?
Eentje die het studenten resiproduct op mijn kaart kan zetten. Reis vaak het traject Castricum - Beverwijk. Maar in die laatste plaats zit geen ophaal paal voor studenten..

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:27:
[...]

Dit site is inderdaad slecht. Er is toch iets grondig mis als er herhaaldelijk transacties verdwijnen om vervolgens hersteld te worden. Dat inloggen is ook al zo vreemd: gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en vervolgens moet je op 'Mijn OV-chipkaart' klikken. Een overbodige stap, want door in te loggen geef je toch al aan dat je naar 'Mijn OV-chipkaart' wilt gaan :?

Verder erger ik me mateloos aan telkens dezelfde foto bij de startpagina. Regel een paar foto's en toon die random...
Haha precies die dingen vind ik ook.
Toegeven: het is een beetje mierenneuken, maar je moet echt ver doorklikken. En dan komt inderdaad elke keer die foto in beeld waar ik nu wel op uitgekeken ben.

Overzicht tot 9 februari weer terug trouwens.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:39

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ah - zojuist een reactie mogen ontvangen op mijn ingestuurde vraag via de website van vorige week, over het niet kunnen maken van een 'Mijn OV-Chipkaart'-account (gegevens komen niet overeen met gegevens ten tijde van de aanvraag):
Geachte heer <iNSaNe-oNe>,

Dank u wel voor uw reactie van 11-02-2010.
Excuses voor de late reactie, door grote drukte hebben wij een langere beantwoordingstijd nodig gehad dan u van ons gewend bent.

Aangaande uw e-mail hebben wij begrepen dat u met een vraag zit omtrent het verkrijgen van een account. Graag willen wij u als antwoord op uw vraag melden dat er op de website momenteel meerdere storingen heeft. De storingen begonnen vorige week, en we proberen zo snel mogelijk de problemen op te lossen. Tevens raden wij het aan om het volgende week het opnieuw te proberen.

Met vriendelijke groet,

<naam>
Klantenservice OV-chipkaart

... en oranje! :P

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Hoe zit dat nu met 'op saldo reizen' met een OV studentenkaart. Via mijnNS probeer ik op saldo reizen te activeren, maar ik krijg de melding 'ongeldige product combinatie'. Doe ik iets verkeerd? :? Een voordeeluren abbo heb ik al aangevraagd en die wordt pas over _twee_ weken geactiveerd. :X

• Mikey NL
  • Laatst online: 07-10 09:51
Ben gisteren weer eens achter een mooie feature van m'n ov-chipkaart gekomen. Ik had begin januari het studentenproduct opgehaald en aan het eind van januari ben ik afgestudeerd. Toen gelijk de ibgroep gebeld (via een speciale lijn om je studentenproduct te deactiveren) en m'n stufie stop gezet.

Gisteren wilde ik echter inchecken bij de NS en toen stond er op het poortje gewoon dat ik nog een studentenreisproduct had. Nu snap ik dat dat product op de kaart zelf staat (daarom moest ik natuurlijk ook naar een kastje om dat op te halen), maar wanneer gaat dat dan van die kaart af?

Eigenlijk ben ik nu dus aan het zwart reizen ermee, maar ik kan ook nergens vinden hoe ik dit moet oplossen. Zo maar weer eens bellen met de ibgroep ofzo...

Verwijderd

Xander2000 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:17:
Hoe zit dat nu met 'op saldo reizen' met een OV studentenkaart. Via mijnNS probeer ik op saldo reizen te activeren, maar ik krijg de melding 'ongeldige product combinatie'. Doe ik iets verkeerd? :? Een voordeeluren abbo heb ik al aangevraagd en die wordt pas over _twee_ weken geactiveerd. :X
Bij NS kun je nog niet reizen op saldo met een studenten ov-chipkaart.

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:03:
[...]

Je zult dus gewoon een kaartje moeten kopen (met korting) als je buiten je week/weekend reist.

Hoi!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:28:
[...]

Dat klopt. Als je een paar pixels naar boven kijkt, zie je ook waarom:

[...]
Zo te zien werkt het weer :)

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12
Mikey NL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:37:
Ben gisteren weer eens achter een mooie feature van m'n ov-chipkaart gekomen. Ik had begin januari het studentenproduct opgehaald en aan het eind van januari ben ik afgestudeerd. Toen gelijk de ibgroep gebeld (via een speciale lijn om je studentenproduct te deactiveren) en m'n stufie stop gezet.

Gisteren wilde ik echter inchecken bij de NS en toen stond er op het poortje gewoon dat ik nog een studentenreisproduct had. Nu snap ik dat dat product op de kaart zelf staat (daarom moest ik natuurlijk ook naar een kastje om dat op te halen), maar wanneer gaat dat dan van die kaart af?

Eigenlijk ben ik nu dus aan het zwart reizen ermee, maar ik kan ook nergens vinden hoe ik dit moet oplossen. Zo maar weer eens bellen met de ibgroep ofzo...
Je moet het zelf deactiveren je abonnement. Doe je dit niet, en je reist gewoon met je product, dan ben je een boete verschuldigd van rond de 60 euro per halve maand geloof ik. Check ook even studentenov-chipkaart.nl

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Gisteren dan eindelijk na sinds half november bezig geweest te zijn mijn studentenov-chipkaart geactiveerd. De automaat die bij de Albert Heijn in Castricum staat is eindelijk gerepareerd. Hij is snel, en er staat geen wachtrij! Wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
iNSaNe-oNe schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:12:
Ah - zojuist een reactie mogen ontvangen op mijn ingestuurde vraag via de website van vorige week, over het niet kunnen maken van een 'Mijn OV-Chipkaart'-account (gegevens komen niet overeen met gegevens ten tijde van de aanvraag):

[...]
Goed spul man, dat OV-chip gebeuren. |:(

En dan die reactie van ze: "...hebben wij begrepen dat u met een vraag zit...", dat klinkt niet echt profi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 13:30
Nou moe, mijne is dus al weer kapot, niets aan te zien, maar hij laat zich bijna nergens scannen, behalve bij de handterminals van de NS :/

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Toen ik gisteren mijn studenten reisrecht op de kaart ging zetten zei de automaat dat er twee producten klaarstonden. Een studentenov week en nog een product. Straks maar eens bij een NS automaat kijken wat erop staat... Mijn OV-chipkaart weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

EWK schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:05:
[...]

Je zult dus gewoon een kaartje moeten kopen (met korting) als je buiten je week/weekend reist.
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:03:
[...]

Thanks! Ben benieuwd wat hier de rede voor is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Eldariel schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:43:
Toen ik gisteren mijn studenten reisrecht op de kaart ging zetten zei de automaat dat er twee producten klaarstonden. Een studentenov week en nog een product. Straks maar eens bij een NS automaat kijken wat erop staat... Mijn OV-chipkaart weet het niet.
Dat is het "kortingsproduct" voor in het weekend.

Hoe zit het trouwens met meereizende mensen die normaal gesproken met 40% korting kunnen reizen? Zonder OV Chipkaart zou die persoon dan een roze strippenkaart of een treinkaartje met korting kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 13-10 16:38

Dido

heforshe

Joolee schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:11:
Hoe zit het trouwens met meereizende mensen die normaal gesproken met 40% korting kunnen reizen? Zonder OV Chipkaart zou die persoon dan een roze strippenkaart of een treinkaartje met korting kopen.
Het zit precies zo als voor de student zelf: je koopt een papieren kaartje met korting. (Dat wordt nota bene voor de zoveelste keer genoemd in de post recht boven je). De medereiziger koopt dus gewoon een papieren kaartje met korting. Wat zou er moeten veranderen?

[ Voor 10% gewijzigd door Dido op 19-02-2010 15:47 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Joolee schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:11:
[...]

Dat is het "kortingsproduct" voor in het weekend.

Wat moet iemand (geen kind en geen bejaarde) zonder kortings- of studenten-OV-kaart met een roze strippenkaart? (Voor zover er überhaupt al kortingskaarten voor bus/tram/metro is.)

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 19-02-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
3 mensen met 40% korting. Is na 09:00 op werkdagen, weekend, feestdagen en de maanden juli-augustus de hele dag. Alleen trein.

Zag trouwens dit op nu.nl staan:
Studenten die hun kaart opladen, kunnen onder meer een wintersportvakantie winnen. De verloting is eveneens op 16 maart.
Heb daar niks over gezien nog?

[ Voor 45% gewijzigd door Megamind op 19-02-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou zomaar kunnen, aangezien het nog geen 16 maart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nieuwe datum voor de studenten: Chipkaart studenten vanaf 16 maart verplicht
DEN HAAG - Studenten kunnen vanaf 16 maart alleen nog met het openbaar vervoer reizen als zij in het bezit zijn een ov-chipkaart die is opgeladen. De vervoerders hebben daarover vrijdag overeenstemming bereikt met het ministerie van Onderwijs.

Studenten moesten aanvankelijk vanaf 1 januari met de ov-chipkaart kunnen reizen.

Die deadline werd al een maand opgeschoven, maar door technische problemen met het computersysteem slaagden lang niet alle studenten erin hun kaart tijdig te activeren.

Onderwijsminister Ronald Plasterk besloot vorige maand dat eerst alle problemen moesten worden opgelost. Pas daarna mochten de vervoerders in overleg met het ministerie een nieuwe uiterste datum vaststellen.

Papieren kaart

In totaal moeten 650.000 studenten hun ov-chipkaart activeren. Van hen heeft 80 procent dat inmiddels gedaan.

De rest reist nog met een papieren ov-studentenkaart of met een ov-chipkaart die nog niet is geactiveerd. Vanaf 16 maart mag dat niet meer.

Loterij

Om studenten extra te motiveren, hebben de vervoersbedrijven een loterij gekoppeld aan het activeren van de ov-chipkaart.

Studenten die hun kaart opladen, kunnen onder meer een wintersportvakantie winnen. De verloting is eveneens op 16 maart.
edit: net (uur) te laat zie ik :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:18
Als je gebruik maakt van automatisch opwaarderen, dan wordt er een bedrag (€10, €20 of €50) automatisch aan je saldo toegevoegd als je saldo onder de €5 komt. Weet iemand na hoeveel tijd het dit bedrag echt van je bankrekening wordt afgeschreven? Direct of binnen een paar dagen, of pas na weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

TweakPino schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:23:
Als je gebruik maakt van automatisch opwaarderen, dan wordt er een bedrag (€10, €20 of €50) automatisch aan je saldo toegevoegd als je saldo onder de €5 komt. Weet iemand na hoeveel tijd het dit bedrag echt van je bankrekening wordt afgeschreven? Direct of binnen een paar dagen, of pas na weken?
Duurt een paar dagen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Xander2000 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:17:
Waarom vraag je een voordeelurenabo aan als je al een studentenkaart hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben al zes weken bezig om op mijn persoonlijke OV chipkaart (van TLS) het product "reizen op saldo" van NS en "automatisch opladen" van NS erop te zetten. Dit geeft bij aanvragen op de NS site een foutmelding. Lag volgens NS aan TLS en volgens TLS aan NS...

Na zes weken ven veel bellen (en vooral altijd "over een paar dagen gewoon nog eens proberen") en door alle escalatiekanalen van beide 'supports' heengeloodst te zijn, is het officiële antwoord van TLS: "wij gaan dit niet oplossen, het is een product van NS". En het officiële van NS is simpelweg "het is bij ons bekend dat er problemen kunnen zijn met niet NS kaarten en het aanvragen van reizen op saldo, dit probleem kunnen we voorlopig niet oplossen".

Als je dus een niet-NS kaart hebt, kan het dus goed zijn dat je er niet mee kan reizen bij de NS en dan wordt je er ook nog eens niet mee geholpen. Lekker vooral dat ze dit er bij TLS en NS op hun site niet bij zetten.

Schijtziek ben ik van die hele organisaties. Het idee achter het product vind ik fantastisch, maar de implementatie, uitvoering en support is echt minder dan slecht.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Laatst online: 07-10 09:51
roelieboelie schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:38:
[...]

Je moet het zelf deactiveren je abonnement. Doe je dit niet, en je reist gewoon met je product, dan ben je een boete verschuldigd van rond de 60 euro per halve maand geloof ik. Check ook even studentenov-chipkaart.nl
Volgens de website is het echt wel genoeg om hem online of via de telefoon stop te zetten. Vervolgens zou ik hem als persoonlijke pas kunnen gebruiken:
Stopzetten:
Je moet je studentenreisproduct dan stopzetten. Doe dit online. Je kunt je studentenreisproduct ook telefonisch stopzetten via (088) 424 76 99.

Stopgezet en dan?
Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, krijg je een Bericht. Je kunt ook online zien dat je je studentenreisproduct hebt stopgezet. Ook in een ophaalautomaat kun je zien dat je product is stopgezet.

De Studenten OV-chipkaart, het pasje, mag je na het stopzetten houden. Die kun je gebruiken als persoonlijke OV-chipkaart waarop je andere reisproducten en saldo kunt laden.
Dat stopzetten heb ik op 3 feb gedaan en daar was ik dus op tijd mee. Nergens op die hele website is te vinden hoe ik het product van m'n kaart af zou moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 12:17
Hm, 16 maart... Dus ik kan nog t/m 16 maart met mijn plastic weekend ov uit 2009 reizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoiZie schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 08:38:
Hm, 16 maart... Dus ik kan nog t/m 16 maart met mijn plastic weekend ov uit 2009 reizen?
Nee. Er staat overduidelijk dat studenten vanaf 16 maart alleen nog mogen reizen met een opgeladen ov-chipkaart. Dat laat toch vrij weinig te vragen over. Het betekent dus dat 15 maart de laatste dag is voor plastic kaarten en ov-chipkaarten zonder product.

Ik snap alleen werkelijk niet waarom studenten die plastic kaart uit 2009 blijven gebruiken. Je kunt reizen met de ov-chipkaart, ook als er nog geen product op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Het probleem daarmee is dat daar niet altijd het juiste product op staat. Dan staat er een weekproduct op, maar wil je eigenlijk weekend, wat je niet lukt om erop te zetten.

Overigens heb ik net bericht gekregen dat na 2 weken mijn weekproduct klaarstaat (ipv de geadverteerde 3 dagen). Die ga ik zodirect proberen op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 09:45:
Het probleem daarmee is dat daar niet altijd het juiste product op staat. Dan staat er een weekproduct op, maar wil je eigenlijk weekend, wat je niet lukt om erop te zetten.
Wat is daarvan het probleem? Je gebruikt hem toch als 'zichtkaart', zoals die oude plastic kaart? Op die oude plastic kaart staat dat hij geldig is tot en met 31 december 2009. Dat is dan toch net zo'n groot 'probleem'? Want dat is ook niet geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hm, nee, er staat een tijdelijk product op. Dan wordt het helemaal mooi, gratis reizen de hele tijd:

- Als je een weekproduct hebt en hij wordt gescand in de week, dan is het goed en maken ze alleen de opmerking dat je nog moet activeren
- Als je een weekendproduct hebt en hij wordt gescand in de week, dan moet je gaan uitleggen dat je eigenlijk een weekproduct wilt en daarom 1) niet ingecheckt bent en 2) het verkeerde product voor dat tijdstip hebt, al is het maar een tijdelijjk product

Dat gaat er niet in bij de meeste conducteurs, die vinden dat je illegaal aan het reizen bent buiten het abonnement dat op je ov-chipkaart staat en geven je een boete. Dat, of je kunt daadwerkelijk op je tijdelijke product de hele week reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Wat ik dus misbruik. Ik heb een ov-chipkaart met week EN weekend, maar in de trein is alleen week geldig. Mijn OV kaart 2009 wordt in het weekend gewoon nog geaccepteerd. :) [/ervaring] Gratisch naar het ziekenhuis in het weekend! Dit is gewoon mijn stagevergoeding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 10:32:

- Als je een weekendproduct hebt en hij wordt gescand in de week, dan moet je gaan uitleggen dat je eigenlijk een weekproduct wilt en daarom 1) niet ingecheckt bent en 2) het verkeerde product voor dat tijdstip hebt, al is het maar een tijdelijjk product
Ah oke, ik snap dat probleem. In dat geval is er wel duidelijk iets mis en kan ik me iets voorstellen bij het oude ov. Ik zou maar snel een oplossing gaan proberen te regelen dan. Feit blijft dat een ov dat geldig is tot en met 31-12-2009 na deze datum net zo ongeldig is als een weekend-ov op een werkdag. Maar kennelijk springen de heren en dames daar soepeler mee om. Hoe moet dat vanaf 16 maart...
MoiZie schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:08:
Wat ik dus misbruik. Ik heb een ov-chipkaart met week EN weekend, maar in de trein is alleen week geldig. Mijn OV kaart 2009 wordt in het weekend gewoon nog geaccepteerd. :) [/ervaring] Gratisch naar het ziekenhuis in het weekend! Dit is gewoon mijn stagevergoeding. ;)
Hoe kan het dan dat in de trein alleen week geldig is, maar kennelijk bij andere vervoerders ook weekend? Fijn voor je dat je gratis reist hoor, maar regel je stagevergoeding in het vervolg even via je stagebedrijf ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

MoiZie schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:08:
verkeerde studie gekozen hè, dat zeg ik ook altijd tegen onze gemeenschappelijke kennis en m'n vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:12
Maar ze hebben het het toch niet over een GEACTIVEERDE kaart? Ik bedoel....mijn tijdelijk product Week OV is toch ook gewoon een geldig abbo (het is zelfs geldig t/m 2012 ofzo)?Ik ga uit van de officieele berichtgeving op http://www.nieuwspunt-ov-chipkaart.org/

het hele woordje activeren gebruiken ze niet meer.... :?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roelieboelie schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:58:
Maar ze hebben het het toch niet over een GEACTIVEERDE kaart? Ik bedoel....mijn tijdelijk product Week OV is toch ook gewoon een geldig abbo (het is zelfs geldig t/m 2012 ofzo)?Ik ga uit van de officieele berichtgeving op http://www.nieuwspunt-ov-chipkaart.org/

het hele woordje activeren gebruiken ze niet meer.... :?
Dat tijdelijke product geeft je geen juridisch reisrecht. Dat juridische reisproduct moet iedereen ophalen omdat vanaf datum X (nu dus 16 maart 2010) het geldige vervoersbewijs dat opgehaalde product is. Alle andere producten verliezen dan hun geldigheid. Op www.studentenov-chipkaart.nl staat overduidelijk dat je vanaf 16 maart alleen kunt reizen als je je reisproduct heb opgehaald. Ik weet niet wat je met een geactiveerde kaart bedoelt. Er is mijns inziens behalve de datum ook niets veranderd: je moet gewoon je reisproduct ophalen bij zo'n ophaalpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ongeveer 5 weken geleden ging mijn studenten ov chipkaart kapot, en heb toen direct een nieuwe aangevraagd.
Deze heb ik vorige week ontvangen en meteen gebruikt, wat me alleen opviel was dat nadat ik in de bus uitcheckte er €1,60 van de kaart werd afgeschreven.
En toen ik weer met de bus ging had ik geen saldo meer (had gelukkig mijn 2009 ov jaarkaart nog), nu vraag ik me dus af heb ik wel de goeie ov chipkaart?
Want wat met ook opviel aan het uiterlijk van de kaart is dat bij mijn oude kaart een IBG nummer op de kaart staat en op mijn nieuwe kaart niet meer.

Iemand een idee wat er met mijn kaart aan de hand is? Want ik zou toch gewoon een tijdelijk week product moeten hebben, aangezien ik dit bij de aanvraag aangegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Wat ik me nog steeds afvraag, dienen wij als studenten nu ook in en uit te checken?
Zo niet vanaf wanneer wel, of hoeft dit alleen buiten je week/weekend?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:26:
Wat ik me nog steeds afvraag, dienen wij als studenten nu ook in en uit te checken?
Zo niet vanaf wanneer wel, of hoeft dit alleen buiten je week/weekend?
Wat ik weet is dat we als studenten alleen bij de bus in en uit hoeven te checken (tram/metro weet ik niet), de trein dus niet. En om te reizen tijdens het weekend moet je een kortings kaartje kopen uit de automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:33:
[...]

Hoe kan het dan dat in de trein alleen week geldig is, maar kennelijk bij andere vervoerders ook weekend? Fijn voor je dat je gratis reist hoor, maar regel je stagevergoeding in het vervolg even via je stagebedrijf ;)
Simpel; in de trein is er een apparaat wat mijn ov-kaart kan scannen en controleren wat erop staat.

Stagevergoeding? Juist voor mijn studie is er een uitzondering waardoor niemand van mijn studie vergoeding krijgt. Lief he. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap die onduidelijkheid over dat in- en uitchecken niet. Het is zo ongelofelijk duidelijk aangegeven op http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen. Ook is het hier al gevraagd en beantwoord (Verwijderd in "OV Chipkaart").
MoiZie schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:44:
[...]

Simpel; in de trein is er een apparaat wat mijn ov-kaart kan scannen en controleren wat erop staat.
Dan ben je dus de sjaak als er van die controlewousen binnenkomen.
Stagevergoeding? Juist voor mijn studie is er een uitzondering waardoor niemand van mijn studie vergoeding krijgt. Lief he. O+
Ach, ik kies vrijwillig voor onbetaalde onderzoeksstage. Investering in de toekomst he ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

MoiZie schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:44:
[...]

Niet zeuren, jouw studie kost al genoeg :P. Jij gaat na je studie toch gelijk lekker verdienen en na specialisatie erg goed. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 09:24:
[...]

Nee. Er staat overduidelijk dat studenten vanaf 16 maart alleen nog mogen reizen met een opgeladen ov-chipkaart. Dat laat toch vrij weinig te vragen over. Het betekent dus dat 15 maart de laatste dag is voor plastic kaarten en ov-chipkaarten zonder product.

Ik snap alleen werkelijk niet waarom studenten die plastic kaart uit 2009 blijven gebruiken. Je kunt reizen met de ov-chipkaart, ook als er nog geen product op staat.
Omdat een OV-studentenkaart héérlijk makkelijk in gebruik is. Als je de bus instapt laat je hem zien en bij een halte kan je zo weer uitstappen :9

Komende week mijn kaart maar eens gaan updaten met het nieuwe reisproduct :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
JvS schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:59:
[...]

Niet zeuren, jouw studie kost al genoeg :P. Jij gaat na je studie toch gelijk lekker verdienen en na specialisatie erg goed. :)
Na m'n studie ga ik verdienen ja, net als iedereen. ;) En mijn studie kost MIJ al genoeg ja, 1650 collegegeld per jaar, zo'n 450 euro aan boeken per jaar, kamerhuur, eten, drinken. Stufi van 255 (minimum). Tjah.... Als ik dan ook nog eens reiskosten moet betalen, dan pak ik elke mogelijkheid die ik heb om dat niet te hoeven betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rave17 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:23:
[...]

Omdat een OV-studentenkaart héérlijk makkelijk in gebruik is. Als je de bus instapt laat je hem zien en bij een halte kan je zo weer uitstappen :9
Kom op, niet zo aanstellen ;) Enige handeling extra is bij het uitstappen. Oke, je moet er even aan wennen. Maar als je er aan gewend bent gaat het vanzelf. Ik ben er zelf daarom meteen (jaar geleden ofzo) mee begonnen. Het is inmiddels een automatisme.
MoiZie schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:28:
[...]

Na m'n studie ga ik verdienen ja, net als iedereen. ;) En mijn studie kost MIJ al genoeg ja, 1650 collegegeld per jaar, zo'n 450 euro aan boeken per jaar, kamerhuur, eten, drinken. Stufi van 255 (minimum). Tjah.... Als ik dan ook nog eens reiskosten moet betalen, dan pak ik elke mogelijkheid die ik heb om dat niet te hoeven betalen. ;)
Dat is niet uniek. Ook ik betaal hetzelfde collegegeld, koop voor 500 euro boeken per jaar, betaal 460 euro huur, uitgaan kost ook honderden euro's. En ik krijg nieteens studiefinanciering meer, omdat mijn jaren al om zijn... Dan kom ik heel af en toe nog eens buiten de stad met de trein en dan moet ik een treinkaartje kopen (!) Vanaf augustus vervalt mijn recht op studenten-ov ook al. Als ik een bijbaantje zou nemen in de stad, krijg ik geen reiskostenvergoeding. Maar m'n fiets wordt wel in elkaar getrapt door die provincialen. Reparatie moet ik zelf betalen. Echt een enorm zielig verhaal he? Nee, helemaal niet. Dat weet je allemaal van tevoren.

Tuurlijk, als je op wat voor manier dan ook relatief legaal niet hoeft te betalen voor je treinkaartje, dan doe je dat niet. Maar ga dan niet lopen doen alsof het allemaal zo zielig is dat je af en toe eens een treinkaartje moet betalen. Ga dan gewoon bij de supermarkt vakkenvullen en reiskostenvergoeding vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MoiZie schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:28:
[...]

Na m'n studie ga ik verdienen ja, net als iedereen. ;) En mijn studie kost MIJ al genoeg ja, 1650 collegegeld per jaar
Aangezien 1650 euro collegegeld bij lange na niet dekkend is voor wat jij kost, ga ik opmerken dat jouw studie mij (de belastingbetaler) nog veel meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:52
CyBeR schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:52:
[...]

Aangezien 1650 euro collegegeld bij lange na niet dekkend is voor wat jij kost, ga ik opmerken dat jouw studie mij (de belastingbetaler) nog veel meer kost.
Nee hoor, je betaald het uiteindelijk zelf terug omdat je zelf ook een belastingbetaler wordt. Afgeven op studenten is echt smerig. Uiteindelijk betalen wij het voor de niet-gestudeerden.

En de OV chipkaart. Vorige week twee keer niet kunnen uitchecken omdat het apparaat bij die betreffende deur niet werkte. Jammer, sindsdien rijdt ik principieel zwart.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:52:
[...]
En de OV chipkaart. Vorige week twee keer niet kunnen uitchecken omdat het apparaat bij die betreffende deur niet werkte. Jammer, sindsdien rijdt ik principieel zwart.
Geen huilie-huilie verhaal hier plaatsen als je een boete krijgt a.u.b. Vorige week deed de kassa bij mijn supermarkt het niet. Jammer, sindsdien jat ik principieel mijn boodschappen |:( Het is heel vervelend en heel slecht als die apparatuur niet werkt, maar defecte apparatuur kan en mag geen aanleiding zijn om dan maar zwart te reizen. Makkelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dan loop je naar een andere kassa, in de bus gaat dat nogal lastig en is het maar de vraag wanneer je je geld terug krijgt en hoeveel kosten je daarvoor moet maken.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:49:
[...]

Kom op, niet zo aanstellen ;) Enige handeling extra is bij het uitstappen. Oke, je moet er even aan wennen. Maar als je er aan gewend bent gaat het vanzelf. Ik ben er zelf daarom meteen (jaar geleden ofzo) mee begonnen. Het is inmiddels een automatisme.

[...]
ben je bekend met het begrip achteruitgang?
Om het over het vertragen van de bus nog maar niet te hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door GoldenSample op 20-02-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Check ik rond een uurtje of 17:00 in.. En check ik rond een uurtje of 00:00 uit... Op een reis van iets van 50 minuten (indien direct).. Vond ie prima! :D Terwijl ik stiekem gewoon vergeten was uit- en weer in te checken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 22:38:
ben je bekend met het begrip achteruitgang?
Om het over het vertragen van de bus nog maar niet te hebben.
U bent bekend met het begrip vooruitgang? Nooit meer een treinkaartje of strippenkaart moeten kopen. Nooit meer op het bord turen hoeveel zones je moet stempelen.

Bovendien is hier niets te merken van vertraging. Je loopt namelijk gewoon in een beweging door, daarbij je chipkaart langs de apparatuur houdende. Dit geldt natuurlijk alleen als de apparatuur werkt, en dat is hier eigenlijk altijd het geval. En waarschijnlijk wonen hier mensen die niet bij alles de hakken in het zand zetten... De klagers komen ook vooral van buiten de stad. Veelal provincialen die sowieso tegen alles zijn wat nieuw of anders is. Stugge boeren die geen millimeter meegeven, 'want de strippenkaart doet het al honderd jaar prima'. Tegenwoordig adviseer ik dit soort lui gewoon met de auto te komen en in het centrum te parkeren. Verdient de stad er ook nog wat aan.
Osiris schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:29:
Check ik rond een uurtje of 17:00 in.. En check ik rond een uurtje of 00:00 uit... Op een reis van iets van 50 minuten (indien direct).. Vond ie prima! :D Terwijl ik stiekem gewoon vergeten was uit- en weer in te checken :P
Weet je zeker dat het een uitcheck was in plaats van een incheck?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:10:
[...]

U bent bekend met het begrip vooruitgang? Nooit meer een treinkaartje of strippenkaart moeten kopen. Nooit meer op het bord turen hoeveel zones je moet stempelen.

Bovendien is hier niets te merken van vertraging. Je loopt namelijk gewoon in een beweging door, daarbij je chipkaart langs de apparatuur houdende. Dit geldt natuurlijk alleen als de apparatuur werkt, en dat is hier eigenlijk altijd het geval. En waarschijnlijk wonen hier mensen die niet bij alles de hakken in het zand zetten... De klagers komen ook vooral van buiten de stad. Veelal provincialen die sowieso tegen alles zijn wat nieuw of anders is. Stugge boeren die geen millimeter meegeven, 'want de strippenkaart doet het al honderd jaar prima'. Tegenwoordig adviseer ik dit soort lui gewoon met de auto te komen en in het centrum te parkeren. Verdient de stad er ook nog wat aan.

[...]

Het zou vooruitgang zijn geweest, als het systeem goed werkt. Ik heb al teveel "issues" meegemaakt, terwijl ik die kaart nog niet eens gebruik. Waarschijnlijk heb jij gewoon geluk met je vervoerder. Er zijn zelfs nog vervoerders die helemaal geen apparatuur in de bussen hebben hangen. (Of het moet in de afgelopen 3 weken zijn geplaatst.) En het "in 1 vloeiende beweging uitchecken" gaat ook lang niet op bij alle uitcheck-apparaten. Echt gruwelijk irritant, dat mensen ineens via de uitgang de bus weer inmoeten, terwijl daar nog minstens 10 mensen door naar buiten willen, want "hij deed het niet".

Maargoed, ik ben gelukkig nog ca. 2,5 maand afhankelijk van het OV voor woon-werk-verkeer. Volgende maand alvast mijn NS-trajectkaart opzeggen en dan is het aftellen. Ik ga gelukkig dus niet veel hinder ondervinden van de chipkaart. De bus heb ik dan helemaal niet meer nodig en voor die 5 keer per jaar met de trein, koop ik gewoon lekker een papieren kaartje. Ik heb begrepen, dat er nog geen sprake is van het afschaffen van papieren treinkaartjes. Op zich ook logisch, want dan zou de samenreis-korting komen te vervallen en dat zou veel dagjesmensen uit de trein weren.

Enige voordeel voor de reiziger: het gaat waarschijnlijk wat rustiger worden in de bus. Bijkomend nadeel is dan weer, dat de vervoersbedrijven deze terugval van inkomsten bij de resterende reizigers mogen "claimen". Het zal dus nog duurder gaan worden, omdat minder reizigers moeten gaan zorgen voor dezelfde opbrengsten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:23:
[...]

Het zou vooruitgang zijn geweest, als het systeem goed werkt. Ik heb al teveel "issues" meegemaakt, terwijl ik die kaart nog niet eens gebruik. Waarschijnlijk heb jij gewoon geluk met je vervoerder. Er zijn zelfs nog vervoerders die helemaal geen apparatuur in de bussen hebben hangen. (Of het moet in de afgelopen 3 weken zijn geplaatst.) En het "in 1 vloeiende beweging uitchecken" gaat ook lang niet op bij alle uitcheck-apparaten. Echt gruwelijk irritant, dat mensen ineens via de uitgang de bus weer inmoeten, terwijl daar nog minstens 10 mensen door naar buiten willen, want "hij deed het niet".
Uiteraard baseer ik me op mijn ervaringen, die dus vrijwel uitsluitend positief zijn. Net zoals anderen zich baseren op hun ervaringen, die kennelijk alleen maar negatief zijn. Kennelijk heeft het GVB de zaakjes erg goed op orde. Van al die Tweakertjes die hier zo afgeven op niet-werkende apparatuur, zou ik weleens willen weten hoeveel klachten ze al hebben ingediend bij de vervoerder...

Ik heb het al duizend keer gezegd, dus nu 1001: de apparatuur moet werken. Goed en altijd. Als dat niet het geval is, begrijp ik best dat je niet blij wordt van dat systeem. Wel zie ik dat veel mensen (waaronder jij) alleen maar de negatieve punten aan het uitlichten zijn en de positieve punten totaal buiten beschouwing laten. Maar dat is u vergeven, is namelijk een menselijke eigenschap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:33:
[...]

Uiteraard baseer ik me op mijn ervaringen, die dus vrijwel uitsluitend positief zijn. Net zoals anderen zich baseren op hun ervaringen, die kennelijk alleen maar negatief zijn. Kennelijk heeft het GVB de zaakjes erg goed op orde. Van al die Tweakertjes die hier zo afgeven op niet-werkende apparatuur, zou ik weleens willen weten hoeveel klachten ze al hebben ingediend bij de vervoerder...

Ik heb het al duizend keer gezegd, dus nu 1001: de apparatuur moet werken. Goed en altijd. Als dat niet het geval is, begrijp ik best dat je niet blij wordt van dat systeem. Wel zie ik dat veel mensen (waaronder jij) alleen maar de negatieve punten aan het uitlichten zijn en de positieve punten totaal buiten beschouwing laten. Maar dat is u vergeven, is namelijk een menselijke eigenschap ;)
Ik oordeel dan ook over het "geheel". Je kunt heel makkelijk een slecht systeem maken, waar ook positieve punten aan zitten. Wat je uiteindelijk wil, is een goed systeem maken waarbij het aantal negatieve punten beperkt blijft tot "incidenten". Dan zou het goed zijn. Maar je kunt niet structureel te lijden hebben onder "incidenten".

(Ik maak ook systemen, welliswaar op kleinere schaal. Als mijn systeem niet goed is, dan wil ik klagende gebruikers aan mijn bureau. Ik probeer ook signalen op te pikken uit de gebruikersgroep, die niet als klacht op mijn bureau gedeponeerd worden. Anders weet ik niet, dat het niet goed - genoeg - is. Die houding lijkt bij de "bouwer" van het chipkaart-systeem een beetje te ontbreken, net als bij de verantwoordelijke staatssecretaris. Dat is hoogmoed, je moet er niet vanuit gaan dat je systeem "goed" is. Dat bepaalt de gebruikersgroep.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:45:
[...]

Ik oordeel dan ook over het "geheel". Je kunt heel makkelijk een slecht systeem maken, waar ook positieve punten aan zitten. Wat je uiteindelijk wil, is een goed systeem maken waarbij het aantal negatieve punten beperkt blijft tot "incidenten". Dan zou het goed zijn. Maar je kunt niet structureel te lijden hebben onder "incidenten".
Het systeem is dus niet slecht, aangezien het systeem bij het GVB wel werkt. Bij het GVB werkt het systeem als geheel perfect. De uitvoering van het systeem deugt kennelijk bij andere vervoerders niet. Dat is het probleem. Een ernstig probleem. En dat is 1002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
iNSaNe-oNe schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:12:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Geachte heer <iNSaNe-oNe>,

Dank u wel voor uw reactie van 11-02-2010.
Excuses voor de late reactie, door grote drukte hebben wij een langere beantwoordingstijd nodig gehad dan u van ons gewend bent.

Aangaande uw e-mail hebben wij begrepen dat u met een vraag zit omtrent het verkrijgen van een account. Graag willen wij u als antwoord op uw vraag melden dat er op de website momenteel meerdere storingen heeft. De storingen begonnen vorige week, en we proberen zo snel mogelijk de problemen op te lossen. Tevens raden wij het aan om het volgende week het opnieuw te proberen.

Met vriendelijke groet,

<naam>
Klantenservice OV-chipkaart

[...]
Ik heb nog steeds geen reactie op mijn e-mail en ik kan me nog steeds niet aanmelden. Lekker geregeld daar! |:(
Is het aanmelden bij jou al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 20:36

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Wat ik wel wil opmerken is dat ik de indruk krijg dat de ervaringen bij de RET en GBV opgedaan niet gebruikt worden bij anderen maatschappijen.
Die schijnen het wiel weer te willen uitvinden zoals eigen kastjes.
Ook bij de RET ging het in het begin niet gelijk goed.
Heb daar wat nadeel maar ook een keer ruim voordeel van gehad.
Er zijn wat e-mails richting RET gegaan en heb ook wel bij de servicebalie gestaan.
Met een idee om één centraal punt te maken waar je via een SMS een voertuig kon melden als er daar een defect in/uit-check apparaat was kon ik bij http://www.ov-chipkaart.nl/ helaas niet terecht.

Veel vragen die hier gesteld worden horen inderdaad thuis bij het betreffende vervoersbedrijf.
Wil nog best hier antwoord geven alleen niet die specifieke en die al langs zijn geweest.
Die dubbele producten, week/weekeinde, kunnen hier niet beantwoord worden. Heb al eens aangegeven dat je diegene die de kaart uitgeeft of productverantwoordelijk heeft eens met een aangetekende brief aansprakelijk stelt voor hun fout(en). Daarna ga je testen of je wel beide producten bezit.

Het zal misschien zinvol zijn om via het rechtssysteem een aantal vragen duidelijk beantwoord te krijgen.
Je kan het eerst ook aankaarten bij TROS-Radar of bij VARA-Kassa.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:05:
[...]

Het systeem is dus niet slecht, aangezien het systeem bij het GVB wel werkt. Bij het GVB werkt het systeem als geheel perfect. De uitvoering van het systeem deugt kennelijk bij andere vervoerders niet. Dat is het probleem. Een ernstig probleem. En dat is 1002.
Tja, dat is afhankelijk van je definitie van "het systeem". "Het systeem" is, in mijn ogen, een geheel wat bestaat uit een X aantal sub-systemen. "Het systeem" staat of valt bij het functioneren van deze sub-systemen. En blijkbaar ligt het aantal sub-systemen bij de chipkaart hoog (elke vervoerder heeft 1 of meerdere systemen en dan komen daar de systemen die er 1 coherent geheel van moeten maken nog bij). Op dit moment functioneert een fors deel van deze sub-systemen nog niet of niet goed genoeg.

Het is aan de staatssecretaris, als coördinator, om hier iets aan te doen en hier rekening mee te houden bij de verplichte invoering van de kaart. En dat lijkt niet te gebeuren. De staatssecretaris lijkt te redeneren: "Ach, in Rotterdam en Amsterdam gaat het best aardig. Dan zal 't wel goedkomen." En dan hebben we het nog niet eens over de onduidelijkheid rond de tarieven gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
BounceMeister schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:51:
[...]

Ik heb nog steeds geen reactie op mijn e-mail en ik kan me nog steeds niet aanmelden. Lekker geregeld daar! |:(
Lezen is ook een kunst. Letterlijk, uit de email die je post:
(...) de website momenteel meerdere storingen heeft. (...) we proberen zo snel mogelijk de problemen op te lossen. (...) Tevens raden wij het aan om het volgende week het opnieuw te proberen.
Hoezo geen reactie? Enneh, is het al volgende week?

[ Voor 36% gewijzigd door ValHallASW op 21-02-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:10:
[...]

Ja, er stond netjes "Tot ziens" ofzo ipv "Goede reis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Woont u in West-Overijssel of Twente? Dan kunt u hier gratis een persoonlijke OV-chipkaart aanvragen!

http://www.connexxion.nl/...rt_tijdelijk_gratis/1130/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:32
Ik ben helemaal nieuw met de OV-chipkaart en ik zit eraan te denken eentje zelf aanteschaffen maar ik heb nog een paar vragen waar ik eigenlijk zelf een beetje bevestiging op wil, want ik heb het antwoord min of meer al gevonden op de site van de ov-chipkaart.

Mijn situatie: Ik reis regelmatig met de trein en ik wil dus een persoonlijke ov-chipkaart + voordeelurenabbonement kopen bij de NS. Nu is reizen op saldo bij deze kaart reeds geactiveerd dus kan ik er dan meteen saldo op laden.

Wat ik mij afvroeg is of ik met dit saldo ook bijv. met de Amsterdamse metro kan reizen? ik dacht van wel aangezien ik alleen heb gelezen je het bij de NS apart moest activeren. Veder als ik dezelfde reis maak maar bijv. de ene keer met een intercity naar bv. Sloterdijk en de andere keer met de stoptrein via Zaandam wat ook gewoon in de reisplanner staat aangegeven, betaal ik dat hetzelfde bedrag?

En als ik nog 10 euro op mijn kaart heb staan bij het inchecken, kan ik dan gewoon nog uitchecken, want als het goed is krijg ik die 10 euro - de reiskosten terug dus als ik 10 euro heb, bij het inchecken word dat dan 0. als ik uittcheck word dat dat weer positief mist mijn reis goedkoper is dan 10 euro. Of moet je ten allertijde 10 euro erop hebben waardoor je deze niet 'echt' kunt gebruiken.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
Bij de OV-chipkaart wordt per kilometer betaald. Het hangt dus volledig af van de route die gereden wordt; veel kritiek is er ook omdat de reiziger betaald als een omleiding meer afstand tot resultaat heeft. Iets wat eigenlijk niet zou mogen kunnen.

Hoe het precies zit met op saldo reizen zou je op moeten zoeken, maar voor zover ik weet moet minimaal het instaptarief aanwezig zijn op de kaart (in de trein 20 euro, met korting 10 euro en in de bus 4 euro). Voor studenten in de vrij reizen periode is dat 0. Je kan als resultaat wel een negatief overhouden maar dan zal je dus op moeten laden (of automatisch opladen inschakelen), om een volgende reis of overstap naar een ander vervoermiddel te kunnen maken. Let dus op bij het overstappen van verschillende vervoermiddelen dat je niet je overstap mist door een negatief saldo dat eerst opgeladen dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kyoshi schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:16:
Bij de OV-chipkaart wordt per kilometer betaald. Het hangt dus volledig af van de route die gereden wordt; veel kritiek is er ook omdat de reiziger betaald als een omleiding meer afstand tot resultaat heeft. Iets wat eigenlijk niet zou mogen kunnen.
Iets wat ook niet gebeurt*, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

*) Tenzij, wellicht, de omleiding langdurig is en de route feitelijk gewoon voor langere tijd aangepast is. Maar niet omdat de bus om moet rijden omdat er een ongeluk is gebeurd op een kruispunt.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 22-02-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Laatst reed mijn bus hier in Utrecht een flink stuk om. Bij Centraal station gaf ie de halte daarna alweer aan (Neude). Maar tóch was er slechts hetzelfde bedrag als altijd afgeschreven?

De bus weet toch alleen a.d.v. z'n afgelegde aantal meters "waar" hij zich bevindt en hoeveel hij af moet schrijven? Hoe kan dat dan toch correct gegaan zijn? :P

Verder is omrijden e.d. bij de NS niet boeiend: je checkt immers toch alleen maar in op je vertrekpunt en checkt pas weer uit op je station van aankomst. Hoe je daar gekomen bent, weet het systeem niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 22-02-2010 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:34:
Laatst reed mijn bus hier in Utrecht een flink stuk om. Bij Centraal station gaf ie de halte daarna alweer aan (Neude). Maar tóch was er slechts hetzelfde bedrag als altijd afgeschreven?

De bus weet toch alleen a.d.v. z'n afgelegde aantal meters "waar" hij zich bevindt en hoeveel hij af moet schrijven? Hoe kan dat dan toch correct gegaan zijn? :P
GPS? Wel 's van gehoord? ;) De halteafroep werkt niet met meters. Dat zou direct de mist in gaan bij omleidingen en na een tijdje de bocht wat ruimer nemen ook als de normale route gereden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

CyBeR schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:20:
[...]

Iets wat ook niet gebeurt*, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

*) Tenzij, wellicht, de omleiding langdurig is en de route feitelijk gewoon voor langere tijd aangepast is. Maar niet omdat de bus om moet rijden omdat er een ongeluk is gebeurd op een kruispunt.
Het hangt wél van het aantal omgereden kilometers af, met als mooiste voorbeeld onlangs de omleiding van Nootdorp naar Delft, waar de bus via Bergschenhoek oid moest omrijden (ik weet niet of het zo ver was, maar ver was het) en waarbij de reizigers best een monstertarief (~3,5 euro) moesten betalen voor een ritje dat normaal 80ct kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op maandag 22 februari 2010 @ 08:36:
[...]

Het hangt wél van het aantal omgereden kilometers af, met als mooiste voorbeeld onlangs de omleiding van Nootdorp naar Delft, waar de bus via Bergschenhoek oid moest omrijden (ik weet niet of het zo ver was, maar ver was het) en waarbij de reizigers best een monstertarief (~3,5 euro) moesten betalen voor een ritje dat normaal 80ct kost.
Van een GVB medewerker gehoord, ongeveer een jaar geleden: is de omleiding onaangekondigd, betaal je de normale prijs. Is de omleiding wel aangekondigd, wordt de extra afgelegde afstand wel in rekening gebracht. Komt misschien wel overeen met wat Cyber zegt; aangekondigde omleidingen zijn vaak langdurig.

Ik vind het trouwens vreemd dat op ov-chipkaart.nl hier niets over staat (lees: ik kan het niet vinden). Mag de vervoerder hier eigen regels over verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:01

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Na een uur bezig te zijn geweest schiet het hier nog niet op om mijn chippie werkend te krijgen... :| En dan ben ik nog wel een IT'er... 8)7

Ik moet morgen naar Exin in Utrecht. Heb wel een leasebak, maar auto + centrum Utrecht... :/
Dus dan maar me OV en allicht gelijk maar even die OV chipkaart activeren. Ik heb zo'n mooie persoonlijke pas gekregen van de NS met pasfoto en al erop en met die mooie blonde jongedame die lanchend langs een trein rent in een wit vest met een rood shirt eronder (schets hoe dat ding eruit ziet).
Zo gezegd, zo gedaan.... hoop je.

Ik heb op de site netjes een gebruikersaccount aangemaakt. So far, so good, e-mail met bevestiginslink kwam netjes aan.

Vervolgens wil ik automatisch opwaarderen instellen. Let the terror begin!
Ik voer mijn gegevens weer in, waaronder voor de 2e keer mijn bankrekeningnummer... puntje gebruiksvriendelijkheid, maar goed, valt nog niet veel voor te zeggen.
Ik kom op stap 4 waar ik moet aangeven waar ik de boel wil ophalen / activeren. Dus ik klik die link aan, verwacht een pop-up... maar krijg gewoon een nieuwe pagina in hetzelfde scherm. Terugklikken werkt niet, dus kan weer overnieuw beginnen :(
Weer bij stap 4, vul alles in, klik op volgende... kom ik weer op stap 4 :| Geen foutmelding, geen commentaar, niks nakka nada. Na een paar keer optie voor optie nagekeken te hebben en nogmaals naar de volgende stap proberen te komen... heb ik het maar opgegeven. ;(
Wat doen ik fout? :? |:(
edit:
Naast dat ik die kaart wil gaan gebruiken ja :P

=====
Aanhouder wint, na het schrijven van deze post toch nog een keer geprobeerd. Eerst wordt ik nu terug gemikt naar de homepage bij stap 4. Bij de volgende poging kwam ik toch nog op stap 5 terecht.
Gebruiksvriendelijkheid is echt ver te zoeken...

Maar natuurlijk:
Stap 6: status iDEAL-betaling nog niet bekend
De status van uw betaling via iDEAL is nog niet bekend. Wij blijven uw betaling controleren en zetten uw aanvraag klaar zodra uw betaling akkoord is.
Volgende punt, als ik op de site kijk onder Kaartinformatie, zie ik er wel een voordeeluren abbo op staan als product, maar het heeft geen status :/ Heb ik dat ding nu nog wel of niet? Aangezien ik die een tijdlang heb gebruikt voordat ik ging werken. :?

Stik, ik zie nu dat ik dat ding ook nog eens apart voor de NS moet activeren... HANDIG!!1..
edit:
not

Uiteraard WEER mijn gegevens moeten invullen... ;( Maar wel een verademing dat dit tenminste WEL in één keer werkt. Althans, ik moet zo nog even langs een kaartautomaat om te checken of het nu echt werkt..
Let op. U kunt automatisch opladen pas aanvagen NA uw eerste reis met de OV-chipkaart bij NS of een andere OV-vervoerder.
Juist... one stop en go is dus ook nog niet bij ze bekend... :/
Dus er moet eerst saldo op, dan moet je eerst reizen en dan pas kun je automatisch opwaarderen.... |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Freakertje op 22-02-2010 12:11 ]

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Pagina: 1 ... 30 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.