Wat een grap is dit zeg
Ik ben gisteren (heel stom!) vergeten uit te checken bij de bus die ik gebruik om van en naar mijn werk te reizen (dus niet in mijn woonplaats). Nu zegt de reishistorie die je kan opvragen bij de NS kaartautomaat dat ik ben ingechecked en nooit heb uitgechecked (duh, nogal logisch).
NS klantenservice opgebeld (waar ik mijn abo vandaan heb): "Dat gaat u 4 euro kosten die van uw saldo wordt ingehouden. U moet zelf zorgen dat u saldo bijstort". Saldo bijgestort, tot op de dag van vandaag staat dat saldo er nog steeds op.
Connexxion gebeld: "Als u niet heb uitgechecked dan doen dat systeem dat automatisch voor u na een bepaalde tijdsduur" (volgens mij had de beste kerel het over een periode die iig niet langer duurt dan 45 minuten -- ben ik even vergeten). Anyway, ik: "Ja, maar volgens de reishistorie ben ik nog steeds ingechecked". Hij: "Uuh... dat is dus onmogelijk". Tja, dan liegt het systeem van de NS dus?
Trans Link gebeld: "De informatie die u hebt gekregen klopt, u wordt dan automatisch ingechecked en instaptarief wordt automatisch afgeschreven van uw saldo". Ik: "Maar ik heb mijn saldo nog en ik sta nog steeds uitgechecked". En ook hier weer geen duidelijk antwoord, behalve dan dat ik 'gewoon' weer in zou kunnen checken. ("de kaart
zou dan moeten zien dat u vergeten ben uit te checken, en zal dan bij het inchecken het instaptarief inhouden" volgens de miep van Trans Link... maar aangezien ze daar ook niet snappen waarom ik
op hun eigen website geen account kan aanmaken lijkt me dat ook niet geheel geloofwaardig...)
Lekker duidelijk systeem dit. En niemand die me uit kan leggen wat er nou precies gebeurd als ik morgenochtend de bus in stap, terwijl mijn kaart volgens de bekende reishistorie staat ingechecked.
Iemand hier al zoiets meegemaakt die me kan uitleggen wat er dan gebeurt? Ik ben namelijk nu volkomen de weg kwijt door de onduidelijkheid van dit k*t systeem

-- Hoe moeilijk is het bijvoorbeeld om in de reishistorie aan te geven dat je vergeten bent uit te checken en dat de watchdog die draait op de backend systemen je automatisch hebt ingechecked? Dat zou volgens mij een hoop gezeik besparen.
[
Voor 16% gewijzigd door
mindcrash op 10-02-2010 14:46
]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)