Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:01
Net nog even opgelet bij thuiskomen / uitstappen. Hij geeft aan 31122030 en laat 2x 0,00 op de display zien. Bij inchecken krijg ik niet de melding 'goede reis', maar ook een rits getallen. Zolang ik niets betaal vind ik het prima, maar vreemd vind ik het wel.

Ov-chipkaart.nl is eindelijk geupdate:
Product Status Prijs €
Studenten OV-chipkaart weekend -
Studentenkaart korting weekend -
Vraag uw OV-bedrijf € 0,00
Vraag uw OV-bedrijf € 0,00
Totaal 4
Deze laat nu hetzelfde zien als de NS automaten doen. Vraag ik me nog steeds af wat die laatste 2 nou zijn. Die zijn erbij gekomen sinds ik op utrecht centraal een week ov geaccepteerd heb bij zo'n geel paaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op 20 januari heb ik 2 maal in/uitgechecked op een locatie die waarschijnlijk niet bekend is, of waar geen ontvangst was ofzo? :P

Check-in 08:23 Utrecht, Centraal Station
Check-out 08:42

Check-in 17:25
Check-out 18:01 Hilversum, Station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Locatie doorgeven werkt nog niet zo best lijkt het, is namelijk hetzelfde bij Connexxion, die geeft alleen tijd weer.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Van de RET gaat het nu wel snel, transactie van gisteren staan nu al op ov-chipkaart.nl.

Wel opmerkelijk dit:
07-11-2009 Reis
Check-in 08:33 Alexander
Check-out 08:57 Coolhaven RET € 1,36

23-01-2010 Reis
Check-in 08:21 Alexander
Check-out 08:46 Coolhaven RET € 1,42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Weet er iemand trouwens iets over de toekomstplannen van de chipkaart?

Het hele idee van een abbonnement op je chipkaart laden etc vind ik wel mooi klinken, maar als ik naar de uitvoering van de ophaalpunten van de studenten kijk dan geloof ik dat ik maar nooit een abbonnement moet gaan ophalen in december / januari...

Zo lijkt het mij ook wel mooi om een NS-kaartje bijv op voorhand te kunnen bestellen ( ik neem aan dat we niet bij de NS enkel blijven zitten op reizen op saldo ) en dan op te kunnen laden.

Maar als ik die OV-ellende zo eens zie, dan heb ik echt geen zin om iets 10x te proberen op te gaan halen bij zo'n ophaalpunt. Met een simpel oplaadpunt thuis ( zo'n bank-ding bijv. ) wil ik het best meerdere keren proberen.

Maar ik lees nergens iets over waar je in de toekomst je producten zou kunnen ophalen. En als ik het zo allemaal lees, dan kan je dus gewoon in december / januari gewoon geen producten ophalen bij een AH togo ophaalpunt, die zijn overbelast.

Is er iets bekend of je in de toekomst je producten echt moet gaan ophalen bij die AH-togo's of dat er iets als thuis ophalen ook gaat komen.
Reizen op saldo is leuk, maar als ik dagelijks naar mijn werk moet heb ik nu ook geen strippenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 16:38

Dido

heforshe

Gomez12 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:22:
Weet er iemand trouwens iets over de toekomstplannen van de chipkaart?

Het hele idee van een abbonnement op je chipkaart laden etc vind ik wel mooi klinken, maar als ik naar de uitvoering van de ophaalpunten van de studenten kijk dan geloof ik dat ik maar nooit een abbonnement moet gaan ophalen in december / januari...

Zo lijkt het mij ook wel mooi om een NS-kaartje bijv op voorhand te kunnen bestellen ( ik neem aan dat we niet bij de NS enkel blijven zitten op reizen op saldo ) en dan op te kunnen laden.

Maar als ik die OV-ellende zo eens zie, dan heb ik echt geen zin om iets 10x te proberen op te gaan halen bij zo'n ophaalpunt. Met een simpel oplaadpunt thuis ( zo'n bank-ding bijv. ) wil ik het best meerdere keren proberen.

Maar ik lees nergens iets over waar je in de toekomst je producten zou kunnen ophalen. En als ik het zo allemaal lees, dan kan je dus gewoon in december / januari gewoon geen producten ophalen bij een AH togo ophaalpunt, die zijn overbelast.

Is er iets bekend of je in de toekomst je producten echt moet gaan ophalen bij die AH-togo's of dat er iets als thuis ophalen ook gaat komen.
Reizen op saldo is leuk, maar als ik dagelijks naar mijn werk moet heb ik nu ook geen strippenkaart.
Dat hele ophalen is me altijd al een raadsel geweest, aangezien de vervoerders die abonnementen (en andere reisproducten) op de chipkaart aanbieden die meuk er gewoon opzetten aan de balie waar je ook je normale abonnement haalt, of bij de oplaadautomaat. Ik heb jarenlang een RET-kortingskaart op m'n chipkaart gehad, die ik gewoon bij dezelfde automaat als mijn saldo haalde. Sterabonnementen kun je gewoon bij de balie halen.
Daarnaast hebben ze op een gegeven moment de mogelijkheid geintroduceerd om thuis je product te bestellen en vervolgens in plaats van naar de oplaadautomaat naar een ophaalpunt te gaan. Het nut daarvan was me nooit duidelijk omdat die ophaalpunten op minder handige plekken staan dan de oplaadautomaten (die staan in de buurt van het OV waar je mee reist).
Nu blijkt dat ophaalpunten nut kunnen hebben, namelijk als een derde een product voor je klaarzet. In dit geval DUO die producten klaarzet voor studenten. Moeten die ophaalpunten alleen nog even meewerken :|

Voor "normale" mensen zal het ophaalpuntdebacle vermijdbaar zijn, door gewoon bij de vervoerder je reisproduct te halen - het is alleen nog even afwachten wat de NS precies gaat [s]verkloten[s] verzinnen aan nieuwe producten en bestel-online-print-formulier-zend-bevestiging-formulier-betaal-bij-automaat-X-haal-op-bij-paal-Y-activeer-bij-machine-Z-en-hoop-dat-het-werkt-producten.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dido schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:34:
[...]
Dat hele ophalen is me altijd al een raadsel geweest, aangezien de vervoerders die abonnementen (en andere reisproducten) op de chipkaart aanbieden die meuk er gewoon opzetten aan de balie waar je ook je normale abonnement haalt, of bij de oplaadautomaat. Ik heb jarenlang een RET-kortingskaart op m'n chipkaart gehad, die ik gewoon bij dezelfde automaat als mijn saldo haalde. Sterabonnementen kun je gewoon bij de balie halen.
Ok. mooi. Geld dit al voor heel NL ( * Gomez12 heeft geen chipkaart tot de nood echt hoog is ;)]/] )
Of nu voornamelijk nog voor de proefgebieden ( Amsterdam / Rotterdam etc ) omdat jij het hebt over al jarenlang een RET-abbo terwijl ik de uitlees apparatuur hier pas de laatste 6 maanden geactiveerd zie..
Daarnaast hebben ze op een gegeven moment de mogelijkheid geintroduceerd om thuis je product te bestellen en vervolgens in plaats van naar de oplaadautomaat naar een ophaalpunt te gaan. Het nut daarvan was me nooit duidelijk omdat die ophaalpunten op minder handige plekken staan dan de oplaadautomaten (die staan in de buurt van het OV waar je mee reist).
An sich denk ik dat de ophaalpunten wel handig zouden kunnen zijn, als ik boodschappen doe terloops even product x/y ophalen zonder dat ik naar een OV-punt toemoet.
Juist op OV-punten zie ik gevoelsmatig het voordeel niet van de chipkaart versus de oude kaartjes, of ik nu voor een NS-kaartautomaat / Connexxion loket sta of 2 meter verder voor een OV-oplaadpunt, dat is mij om het even.
Het voordeel zie ik juist buiten de standaard OV-punten ( mits het werkt :) )
Voor "normale" mensen zal het ophaalpuntdebacle vermijdbaar zijn, door gewoon bij de vervoerder je reisproduct te halen - het is alleen nog even afwachten wat de NS precies gaat [s]verkloten[s] verzinnen aan nieuwe producten en bestel-online-print-formulier-zend-bevestiging-formulier-betaal-bij-automaat-X-haal-op-bij-paal-Y-activeer-bij-machine-Z-en-hoop-dat-het-werkt-producten.
Tja, als ik toch bij de balie moet staan voor mijn abbonnement zie ik de noodzaak niet in van 7,50 betalen voor een chipkaart, dat is enkel maar 7,50 extra betalen voor hetzelfde als wat ik nu heb...

Dan wacht ik nog wel even met de chipkaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Megamind schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:58:
Van de RET gaat het nu wel snel, transactie van gisteren staan nu al op ov-chipkaart.nl.

Wel opmerkelijk dit:
07-11-2009 Reis

23-01-2010 Reis
Dat heb ik met een GVB busrit waar de terugrit op zeker korter is dan de heenrit, maar wel duurder is. Dit kwalificeer ik als fraude.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:49

wontcachme

You catch me? No you wont

nvm

[ Voor 98% gewijzigd door wontcachme op 29-01-2010 09:05 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ValHallASW schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:00:
De meest redelijke verklaring lijkt me dat je een chipkaart met een tijdelijk weekproduct hebt gekregen. Vervolgens is daar een weekendproduct bijgekomen zodat je (tot 1 maart waarschijnlijk) zowel doordeweeks als in het weekend gratis kunt reizen?
Dit zou heel goed kunnen.. het vervelende is dat ik dan tot die datum niet met de trein kan in het weekend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MoiZie schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:21:
Deze laat nu hetzelfde zien als de NS automaten doen. Vraag ik me nog steeds af wat die laatste 2 nou zijn. Die zijn erbij gekomen sinds ik op utrecht centraal een week ov geaccepteerd heb bij zo'n geel paaltje.
Ik heb hetzelfde. Na het ophalen van mijn week OV bij een paaltje stonden er 4 producten op de kaart. Het bleek bij een controle in de trein dat er naast mijn studenten-week ook een studenten-weekend abonnement op mijn kaart staat. Het probleem is waarschijnlijk ontstaan omdat ik mijn kaart al in 2008 o.i.d. heb gekregen (toen had ik nog een weekendabonnement en volgde ik vakken in Rotterdam) en het weekend-abonnement er blijkbaar al op was geladen.

Ik heb een mail gestuurd naar info@ov-chipkaart.nl met de vraag dit recht te zetten. Ik heb namelijk geen zin iedere conducteur uit te leggen wat er aan de hand is. Hier heb ik nog geen reactie op gekregen.

@T-man: naar welk emailadres heb jij jouw probleem gestuurd?

[ Voor 3% gewijzigd door Doogie op 29-01-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

info@ov-chipkaart.nl

Maar het antwoord wat ik kreeg was vrij nutteloos, ben benieuwd naar jouw response zet je dat hier even neer als je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-10 22:02
Megamind schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:58:
Wel opmerkelijk dit:
07-11-2009 Reis

23-01-2010 Reis
Je vergelijkt wel een 2009 en 2010 rit. De meeste vervoersbedrijven hebben per 1 januari hun tarieven weer wat verhoogd, even navragen bij de RET of ze dat ook gedaan hebben dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
troftnom schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:31:
[...]

Je vergelijkt wel een 2009 en 2010 rit. De meeste vervoersbedrijven hebben per 1 januari hun tarieven weer wat verhoogd, even navragen bij de RET of ze dat ook gedaan hebben dus....
Zoiets had ik al bedacht, maar toch opmerkelijk, is de prijs van de strippenkaart ook omhoog gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-10 22:02
Yep, 30 cent meer voor 15 strippen. Tarieven zijn ruim 4 procent gestegen blijkbaar.

Als je de tarieven van 2009 en 2020 van RET vergelijkt zijn zowel starttarief als km tarief omhoog gegaan trouwens.

[ Voor 24% gewijzigd door troftnom op 29-01-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
Check-in 09:27 Velsen Zuid, Pontplein
Check-out 09:55 Amsterdam, CS/De Ruyterkade

Check-in 12:26 Velsen Zuid, Pontplein
Check-out 13:13 Velsen Zuid, Pontplein
De ferry van Velsen Zuid naar Amsterdam registreert ook nog niet altijd goed zo te zien :P en de GVU wordt bij mij als connexxion weergegeven. Overigens:
NB. Als gevolg van een herstelactie worden de transacties uit 2010 weer in uw reis- en transactieoverzicht getoond.

NB. Op dit moment krijgt TLS geen volledige reis- en transactiegegevens van Syntus en Veolia. Hierdoor is het voor TLS niet mogelijk u een volledig overzicht te geven van uw reizen en transacties met Veolia en Syntus. Wij werken er hard aan om dit te verbeteren en houden u via deze pagina op de hoogte van de vorderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
ravenger schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:09:
[...]

Check-in 12:26 Velsen Zuid, Pontplein
Check-out 13:13 Velsen Zuid, Pontplein

[...]
Lol, reis je dan gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:29:
Op 20 januari heb ik 2 maal in/uitgechecked op een locatie die waarschijnlijk niet bekend is, of waar geen ontvangst was ofzo? :P

Check-in 08:23 Utrecht, Centraal Station
Check-out 08:42

Check-in 17:25
Check-out 18:01 Hilversum, Station
Ja heel af en toe heb ik ook zoiets. Dat gebeurt (in mijn geval) als de tram op het beginpunt van de lijn staat, en er nog geen bestuurder en conducteur inzitten. Maar je kunt wel al instappen en inchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik word zo langzamerhand knettergek van die ov-chipkaart website. Je moet echt tig keer opnieuw inloggen. Dan heb ik bijna automatisch opladen aangevraagd en geeft ie een link naar locaties waar ik dat op kan halen. Druk ik op de link, krijg ik geen nieuw venster maar verlaat ie gewoon de invulpagina. Weer alles kwijt. Wil je het opnieuw doen, moet je *** weer inloggen!!!!

Ik heb helemaal niks tegen deze kaart. Vind het echt handig ding. Woon in Rotterdam dus ik ken 'm al 'een tijdje'. Alleen mag er wel een extra miljoen in de website developing gaan zitten (op gewoon bugfixing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 20:36

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Misschien een overbodige vraag jpboere, kan de http://www.ov-chipkaart.nl/ een cookie kwijt.
Dat probleem heb ik ook wel als ik dat vergeet in Firefox.
Hier werkt 't prima die ov-chipkaart website. Bestel er regelmatig het RET product 'dagkaart'.
Die is nog steeds veel goedkoper voor mij dan via saldo reizen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Laatst online: 27-02-2023
jpboere schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:29:
Ik word zo langzamerhand knettergek van die ov-chipkaart website. Je moet echt tig keer opnieuw inloggen. Dan heb ik bijna automatisch opladen aangevraagd en geeft ie een link naar locaties waar ik dat op kan halen. Druk ik op de link, krijg ik geen nieuw venster maar verlaat ie gewoon de invulpagina. Weer alles kwijt. Wil je het opnieuw doen, moet je *** weer inloggen!!!!

Ik heb helemaal niks tegen deze kaart. Vind het echt handig ding. Woon in Rotterdam dus ik ken 'm al 'een tijdje'. Alleen mag er wel een extra miljoen in de website developing gaan zitten (op gewoon bugfixing).
Ik word er ook debiel van. Probeer nu al een week een persoonlijke OV-chipkaart aan te vragen, maar iedere keer gaat het bij de pasfoto mis. Eerst kreeg ik de melding "verkeerd bestandstype" en nu lukt het wel de afbeelding te uploaden, dan snij ik hem uit en krijg ik de melding "afbeelding akkoord", maar wanneer ik dan op volgende klik mag ik weer opnieuw uitsnijden 8)7

Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpboere schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:29:
De site is inderdaad slecht. Het door jou geschetste probleem lijkt verdacht veel op een probleem dat voorkomt in Safari: dus gebruik je Safari? Ik herken het probleem en met Firefox ging het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Doogie schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:48:
[...]

Ik heb hetzelfde. Na het ophalen van mijn week OV bij een paaltje stonden er 4 producten op de kaart. Het bleek bij een controle in de trein dat er naast mijn studenten-week ook een studenten-weekend abonnement op mijn kaart staat. Het probleem is waarschijnlijk ontstaan omdat ik mijn kaart al in 2008 o.i.d. heb gekregen (toen had ik nog een weekendabonnement en volgde ik vakken in Rotterdam) en het weekend-abonnement er blijkbaar al op was geladen.

Ik heb een mail gestuurd naar info@ov-chipkaart.nl met de vraag dit recht te zetten. Ik heb namelijk geen zin iedere conducteur uit te leggen wat er aan de hand is. Hier heb ik nog geen reactie op gekregen.

@T-man: naar welk emailadres heb jij jouw probleem gestuurd?
Ik hoef niets uit te leggen imho, alsof ik het systeem gehackt heb. :P

Ik heb nu opeens weer een abonnement wat tot 2012 geldig is, tijdelijke bug gister?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 08:25
Nou breekt mijn klomp. Een paar weken geleden heb ik mijn studenten reisproduct succesvol opgehaald (althans, volgens het apparaat), maar omdat de informatie op een NS automaat en bij Mijn OV-chipkaart wel erg vaag was en constant veranderde, ben ik net nog eens gaan kijken: staan er weer twee reisproducten klaar 8)7 Hoe weet je nou in hemelsnaam of het ophalen wel geslaagd is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle. schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:25:
Nou breekt mijn klomp. Een paar weken geleden heb ik mijn studenten reisproduct succesvol opgehaald (althans, volgens het apparaat), maar omdat de informatie op een NS automaat en bij Mijn OV-chipkaart wel erg vaag was en constant veranderde, ben ik net nog eens gaan kijken: staan er weer twee reisproducten klaar 8)7 Hoe weet je nou in hemelsnaam of het ophalen wel geslaagd is :?
Ik heb een 'brief' van de IB-groep ontvangen. Geen inkt op dode bomen, maar een ordinaire pdf in Mijn IB-groep. Daarin wordt vermeld dat ik een 'weekabonnement' in gebruik heb genomen op 4 januari. Dat klopt precies: toen heb ik inderdaad het reisproduct op mijn ov-chipkaart gezet. Verder wordt er terloops vermeld dat ik per 1 september 2010 geen recht meer heb op een studentenreisproduct, dus de brief zou hier eventueel mee te maken kunnen hebben, maar het lijkt er toch op dat hij is verstuurd in verband met het ophalen van het reisproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 15:22

CoolGamer

What is it? Dragons?

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:39:
Ik heb een 'brief' van de IB-groep ontvangen. Geen inkt op dode bomen, maar een ordinaire pdf in Mijn IB-groep. Daarin wordt vermeld dat ik een 'weekabonnement' in gebruik heb genomen op 4 januari. Dat klopt precies: toen heb ik inderdaad het reisproduct op mijn ov-chipkaart gezet. Verder wordt er terloops vermeld dat ik per 1 september 2010 geen recht meer heb op een studentenreisproduct, dus de brief zou hier eventueel mee te maken kunnen hebben, maar het lijkt er toch op dat hij is verstuurd in verband met het ophalen van het reisproduct.
Je staat waarschijnlijk nog niet ingeschreven voor 1 september bij een hogeschool of universiteit. Het duurt immers nog even voor dat het nieuwe schooljaar begint. Zal tegen die tijd wel gebeuren.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheCoolGamer schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:34:
[...]

Je staat waarschijnlijk nog niet ingeschreven voor 1 september bij een hogeschool of universiteit. Het duurt immers nog even voor dat het nieuwe schooljaar begint. Zal tegen die tijd wel gebeuren.
Nah, het heeft er mee te maken dat ik dan 7 jaar ov heb gehad. Dus helaas is 't gratis reizen voorbij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:55:
[...]

De site is inderdaad slecht. Het door jou geschetste probleem lijkt verdacht veel op een probleem dat voorkomt in Safari: dus gebruik je Safari? Ik herken het probleem en met Firefox ging het wel goed.
Ik gebruik Safari ja.

Neemt overigens niet weg dat het ook gewoon op die browser moet werken. Zal voortaan bij de ov-chipkaart website wel Firefox gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hm, welk getalletje moet ik nou invullen op mijn "Geld terug bij vertraging"-formulier?

Mijn oude van 2009? Of het getal wat begint met IBG as in: "IBG 1234blabla"?

En ik heb niet in- en uitgecheckt, want de Noordertunnel in Utrecht heeft nog… steeds… geen… apparaatjes… :r

En dan alsnog een kopie van mijn OV-chipkaart, wat he-le-maal geen waarde heeft, want het vervalt tot 'gewone' OV-chipkaart zodra ik geen recht meer heb op StuFi? Dus de kaart an sich heeft, i.t.t. vroeger, geen extra waarde meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wel vreemd trouwens dat ik in de bus in Amsterdam en de metro niet kan zien hoeveel geld er van mijn Studenten-OV wordt afgeschreven wanneer ik uitcheck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zijn er mensen die de studenten OV-chip kaart hebben aangevraagd maar nog niets ontvangen hebben? Ik weet dus echt niet meer wat ik kan doen. Ik heb 8 jan. een email ontvangen dat ik mijn kaart binnen 2 weken thuisgestuurd zou krijgen. Ik heb rond 24/25 jan. opgebeld en aangegeven dat ik nog niets ontvangen had. Toen is er al melding van gemaakt, maar ik heb nog steeds niks ontvangen. Ik vind het maar een rare zaak. Ik heb mijn chipkaart half december aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
Die 2 weken is maar een gegeven. Ik heb tot 2 keer toe een nieuwe chipkaart aan moeten vragen omdat de pasfoto niet klopte en doodleuk gemiddeld na 3-3,5 week pas iets ontvangen. Ik was er wel op tijd bij, dat wel.

Voor diegene met hetzelfde probleem, na wat navragen schjnt er er een regeling te zijn dat je een vergoeding kunt krijgen voor het opsturen van nieuwe pasfoto's. Ik moest hiervoor bij de NS klantenservice zijn. Bij verdere navraag bleek dit maar 3-4 euro te zijn en je moest er een brief voor schrijven. Ik heb er niets mee gedaan omdat ik het wel best vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Is de datum van 1 februari nu verlengt of niet? Maw: moet ik vandaag enorm veel moeite gaan doen om hem alsnog te activeren?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Atlas schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:19:
Is de datum van 1 februari nu verlengt of niet? Maw: moet ik vandaag enorm veel moeite gaan doen om hem alsnog te activeren?
Van de week vertelden ze mij op de service lijn van de ovchipkaart dat de termijn verlengd is tot 28 februari

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sefyu schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:15:
Wel vreemd trouwens dat ik in de bus in Amsterdam en de metro niet kan zien hoeveel geld er van mijn Studenten-OV wordt afgeschreven wanneer ik uitcheck...
Hier hetzelfde, dat is sinds ik m'n reisrecht uit het gele paaltje heb gesleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.nu.nl/binnenla...er-koop-in-rotterdam.html
ROTTERDAM - De strippenkaart is vanaf maandag in Rotterdam en omgeving nergens meer te koop.

Met ingang van 11 februari is de ov-chipkaart het enige geldige vervoersbewijs in deze regio en de vervoerders RET, QBuzz en Connexxion willen de reizigers eraan laten wennen een chipkaart in huis te halen.

Reizigers konden sinds 1 januari al geen strippenkaarten meer kopen in bussen en trams in de Rotterdamse regio. Alleen wegwerp-ov-chipkaarten (voor eenmalig gebruik) zijn dan nog op de wagen verkrijgbaar.

De afspraak is dat daarna binnen een jaar in het hele land met de ov-chipkaart moet kunnen worden gereisd. Daarmee komt na ruim dertig jaar een einde aan het vertrouwde stempelen.

Proeftuin

Rotterdam geldt als proeftuin voor de invoering van de ov-chipkaart. Sinds begin 2009 kan alleen nog maar met de ov-chipkaart in de metro worden gereisd.

Volgende maand volgen dus ook bus en tram. De RET schakelt op 10, 11 en 12 februari honderden extra medewerkers in om reizigers te helpen.
Ik dacht dat dat nog niet mocht ivm de hogere prijzen bij gebruik van de ov-chipkaart. :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:48
stin schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:25:
Zijn er mensen die de studenten OV-chip kaart hebben aangevraagd maar nog niets ontvangen hebben? Ik weet dus echt niet meer wat ik kan doen. Ik heb 8 jan. een email ontvangen dat ik mijn kaart binnen 2 weken thuisgestuurd zou krijgen. Ik heb rond 24/25 jan. opgebeld en aangegeven dat ik nog niets ontvangen had. Toen is er al melding van gemaakt, maar ik heb nog steeds niks ontvangen. Ik vind het maar een rare zaak. Ik heb mijn chipkaart half december aangevraagd.
Mijn broertje heeft dat ding 3x aangevraagd, ik heb er in december nog achteraangebeld en toen wisten ze van niks, hij zou een tijdelijke kaart krijgen. Krijgt ie begin januari geen tijdelijke OV, maar een afwijzing van zijn aanvraag omdat de pasfoto niet goed was. Dat was een aanvraag die in oktober al ingestuurd was...
Vervolgens hebben we de hele zooi weer opgestuurd met dezelfde pasfoto als op paspoort (als die niet gelijkend is zijn ze scheel :P), en hebben we email gehad dat er binnen 2 weken een kaart binnen zou komen. We zijn nu 3 weken verder en nog steeds geen kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Laatst online: 07:55
Ik heb deze maand overal geprobeerd te activeren, maar uiteindelijk bleek dat mijn OV kaart defect was. Toen heeft het een week geduurd voordat ik het aanvraagformulier kreeg en nu zal het waarschijnlijk ook wel even duren voordat ik mijn nieuwe OV-chipkaart ontvang. Kan ik nou eigenlijk morgen wel gewoon met mijn (defecte) ov-chipkaart de trein in stappen (zonder het risico op een boete?). Uit verschillende nieuwsartikelen heb ik begrepen dat Plasterk de activeringsdatum heeft verschoven naar een nog nader te bepalen datum, maar ik kan nergens duidelijk vinden of de papieren OV van 2009 ook voldoende is als vervoersbewijs.

[ Voor 3% gewijzigd door terb op 31-01-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terb schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:49:
Ik heb deze maand overal geprobeerd te activeren, maar uiteindelijk bleek dat mijn OV kaart defect was. Toen heeft het een week geduurd voordat ik het aanvraagformulier kreeg en nu zal het waarschijnlijk ook wel even duren voordat ik mijn nieuwe OV-chipkaart ontvang. Kan ik nou eigenlijk morgen wel gewoon met mijn (defecte) ov-chipkaart de trein in stappen (zonder het risico op een boete?). Uit verschillende nieuwsartikelen heb ik begrepen dat Plasterk de activeringsdatum heeft verschoven naar een nog nader te bepalen datum, maar ik kan nergens duidelijk vinden of de papieren OV van 2009 ook voldoende is als vervoersbewijs.
Dat papieren OV heb ik op 1 januari weggegooid: daar staat immers op dat deze geldig is tot en met 31 december 2009. Lijkt me vrij zinloos om dat na die datum bij je te hebben. Dit papieren OV is per 1 januari vervangen door de ov-chipkaart. Daar staat een tijdelijk product op waarmee je kunt reizen. Wel was het de bedoeling dat voor 1 februari een studentenreisproduct op de ov-chipkaart werd geladen. Het behoeft geen verdere uitleg dat dit niet helemaal vlekkeloos verloopt en dat deze termijn daarom verlengd is. Dus je reist met de ov-chipkaart. Maar dit heeft vrij weinig met die defecte kaart te maken.

Overigens snap ik niet hoe je nou weken kunt wachten op een vervangende kaart. Als dat ding stuk is, krijg je toch geen poortje meer open :?

Edit:
Ik ben wat aan het Googlen naar ov-chipkaart en defect. Zojuist even dat aanvraagformulier bekeken voor de aanvraag van een vervangende kaart. Dat moet je opsturen naar een postbus. Geen antwoordnummer! Terwijl die kaart eigendom is van TLS:
De OV-chipkaart blijft te allen tijde eigendom van TLS, ondanks de terbeschikkingstelling aan de Kaarthouder. De Kaarthouder zal de OV-chipkaart gebruiken conform het bepaalde in deze Algemene Voorwaarden.
Bron: Algemene Voorwaarden voor het gebruik van de OV-chipkaart

Lijkt me tamelijk merkwaardig dat de kaarthouder kosten moet maken voor een defecte kaart* die nieteens je eigendom is :?

* ervan uitgaande dat het defect van binnen komt, dus niet door de gebruiker is veroorzaakt

Ook zo bespottelijk is het restitutieformulier voor onterecht afgeschreven saldo. Daar moet je het lijnnummer invullen. Terwijl dat lijnnummer niet in je transactieoverzicht staat. Als ik op Muntplein in een tram stap, kunnen dat een stuk of zes lijnen zijn. Dat weet ik toch niet meer naderhand :X

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Maverick schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:28:
[...]

Van de week vertelden ze mij op de service lijn van de ovchipkaart dat de termijn verlengd is tot 28 februari
Kan iemand dit bevestigen? :P

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

terb schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:49:
Kan ik nou eigenlijk morgen wel gewoon met mijn (defecte) ov-chipkaart de trein in stappen (zonder het risico op een boete?). Uit verschillende nieuwsartikelen heb ik begrepen dat Plasterk de activeringsdatum heeft verschoven naar een nog nader te bepalen datum, maar ik kan nergens duidelijk vinden of de papieren OV van 2009 ook voldoende is als vervoersbewijs.
Idem hier, heb al her en der rondgevraagd maar eerlijk gezegd is het me knap onduidelijk. Hoe bizar slecht sommige mensen ook geïnformeerd zijn, erg jammer :/

Feit: de activeringsdatum staat nu op To Be Announced.
Vraag: is de papieren OV zelf nog geldig?
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:03:
[...]

Dat papieren OV heb ik op 1 januari weggegooid: daar staat immers op dat deze geldig is tot en met 31 december 2009. Lijkt me vrij zinloos om dat na die datum bij je te hebben. Dit papieren OV is per 1 januari vervangen door de ov-chipkaart. Daar staat een tijdelijk product op waarmee je kunt reizen. Wel was het de bedoeling dat voor 1 februari een studentenreisproduct op de ov-chipkaart werd geladen. Het behoeft geen verdere uitleg dat dit niet helemaal vlekkeloos verloopt en dat deze termijn daarom verlengd is. Dus je reist met de ov-chipkaart. Maar dit heeft vrij weinig met die defecte kaart te maken.
Er is nog anders prima mee te reizen geweest. Vrijdag kon ik er nog bus en trein mee in en uit. Alleen ik raak dus nu wel in de war, de chauffeur (een of ander vervoersbedrijfje met bussen in Nijmegen, geen Veolia) meldde me dat ''dat de laatste dag was''. Toen ik hem confronteerde met de uitspraak van Plasterk, wist hij van niets.
Atlas schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:05:
[...]

Kan iemand dit bevestigen? :P
Dat wil ik ook wel weten, ja. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:30:
[...]

Idem hier, heb al her en der rondgevraagd maar eerlijk gezegd is het me knap onduidelijk. Hoe bizar slecht sommige mensen ook geïnformeerd zijn, erg jammer :/

Feit: de activeringsdatum staat nu op To Be Announced.
Vraag: is de papieren OV zelf nog geldig?

[...]

Er is nog anders prima mee te reizen geweest. Vrijdag kon ik er nog bus en trein mee in en uit. Alleen ik raak dus nu wel in de war, de chauffeur (een of ander vervoersbedrijfje met bussen in Nijmegen, geen Veolia) meldde me dat ''dat de laatste dag was''. Toen ik hem confronteerde met de uitspraak van Plasterk, wist hij van niets.

[...]

Dat wil ik ook wel weten, ja. Iemand?
Ik heb nog nergens kunnen vinden dat het papieren ov na 31 december 2009 officieel nog wel geldig is. Dit staat los van wat personeel in het ov zegt: die zijn vaak makkelijk met betrekking tot studenten. Het gaat nu om wat officieel geldt. Ik lees wel in overvloed dat 'de ov-chipkaart vanaf 1 januari 2010 het wettige vervoersbewijs' is. Niet een, maar het wettige vervoersbewijs. Los van of je nou al wel of niet dat product heb opgehaald: je reist met de ov-chipkaart.
Op mijn Studenten OV-chipkaart staat al een studentenreisproduct. Waarom moet ik dan toch een reisproduct voor 2010 en verder ophalen?
Sinds 1 januari 2010 is de Studenten OV-chipkaart, geladen met jouw studentenreisproduct het wettige vervoerbewijs voor studenten.
Tot 1 januari was de Studenten OV-chipkaart een sleutelkaart, om de poortjes in de metro te openen. Om te kunnen blijven reizen met je Studenten OV-chipkaart moet je jouw officiële studentenreisproduct voor 2010 en verder op je kaart laden. Met het ophalen van dit reisproduct geef je via het systeem aan dat je inderdaad gebruik wilt gaan maken van je studentenreisrecht, zoals je dat voorheen via het postkantoor deed. De Dienst Uitvoering Onderwijs ontvangt daarvan dan bericht en registreert dit.
Bron: http://www.studentenov-ch...0%20en%20verder%20ophalen?
Reizen met de Studenten OV-chipkaart
Vanaf 1 januari reis je als student met de Studenten OV-chipkaart. De OV-chipkaart wordt in Nederland stapsgewijs ingevoerd, dus je hoeft nog niet overal in en uit te checken. Houd de communicatie van de vervoerbedrijven goed in de gaten.
Bron: http://www.studentenov-ch...0VRAGEN%20EN%20ANTWOORDEN

Het is mij dan ook een raadsel waarom je nog dat papieren ding zou meenemen.

Edit: welja, nog een quote erbij. Het kan vandaag niet op, ze zijn gratis vandaag!
Vanaf 1 januari 2010 reizen alle studenten met een Studenten OV-chipkaart. De Studenten OV-chipkaart met daarop een studentenreisproduct is dan het enige geldige vervoersbewijs voor studenten. Zolang je recht hebt op studiefinanciering kun je nog steeds reizen met het openbaar vervoer: gratis of met korting.
Hoe werkt het nieuwe reizen?
Je reist vanaf januari met je Studenten OV-chipkaart, niet meer met de oude ‘papieren’ kaart.
Bron: http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/reizen.asp

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb laatst op station Delft mijn OV chip kaart volgens mij geactiveerd (studentenreis product opgehaald). Ik deed mijn OV chip kaart in die paal en ik kon kiezen voor studenten reisproduct ophalen. Ik had helemaal geen opties, ik kon alleen kiezen voor "bevestigen". Staat er al vooraf ingesteld op die kaart dat ik een week OV wil met korting in het weekend ofzo?
Verder wordt mij door sommige mensen verteld dat ik in- en uit moet checken met de kaart (dus langs zo'n paaltje halen bij in en uitstappen), maar andere mensen zeggen mij dat dit niet nodig is en dat de conducteur gewoon kunnen zien dat je een week OV hebt. Wat is het nou??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Laatst online: 07:55
Hmm. Nou net weer is een half uur met de klantenservice gebeld (waarvan natuurlijk 28 minuten in de wacht). Het meisje aan de lijn vertelde me dat ik gewoon met mijn groene papieren OV kaart kan reizen in combinatie met mijn defecte ov-chipkaart. Ze zei er alleen wel meteen bij dat het niet haar probleem was dat de NS, Connexion en andere vervoersmaatschappijen dit mogelijk niet goed doorgeven aan hun werknemers 8)7

Ik ga het er morgen maar gewoon op wagen en hopen dat iedereen voldoende is geinformeerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:55:
Ik heb laatst op station Delft mijn OV chip kaart volgens mij geactiveerd (studentenreis product opgehaald). Ik deed mijn OV chip kaart in die paal en ik kon kiezen voor studenten reisproduct ophalen. Ik had helemaal geen opties, ik kon alleen kiezen voor "bevestigen". Staat er al vooraf ingesteld op die kaart dat ik een week OV wil met korting in het weekend ofzo?
Zo ging dat bij mij ook. De IB-groep zou het juiste abonnement klaar moeten zetten, zij weten of je week- of weekend ov heb. Ik hoor ook verhalen van mensen die moeten kiezen.
Verder wordt mij door sommige mensen verteld dat ik in- en uit moet checken met de kaart (dus langs zo'n paaltje halen bij in en uitstappen), maar andere mensen zeggen mij dat dit niet nodig is en dat de conducteur gewoon kunnen zien dat je een week OV hebt. Wat is het nou??
Bij NS moet je nog niet in- en uitchecken. De conducteur kan inderdaad uitlezen welk abonnement je hebt. Reis je buiten de vrij reizen periode, koop je 'gewoon' heel ouderwets een kaartje met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
monnick schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:55:
Ik kon ook niet kiezen, voor mij geen probleem.
Ik hoor wel van anderen dat ze kunnen kiezen, apart.

https://www.ov-chipkaart....n/persoonsgegevensinvoer/
Het is overigens bij mij niet mogelijk om m'n geslacht in te voeren.
Proces en bevestiging lijkt prima te verlopen, maar zodra ik weer terugkom is het rondje weer blanco.

Ik stoorde me beetje hier aan :+
Mijn OV-chipkaart
Hallo, meneer of mevrouw

[ Voor 17% gewijzigd door Cheesy op 31-01-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-10 18:37
Cheesy schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:03:
[...]
Ik kon ook niet kiezen, voor mij geen probleem.
Ik hoor wel van anderen dat ze kunnen kiezen, apart.

https://www.ov-chipkaart....n/persoonsgegevensinvoer/
Het is overigens bij mij niet mogelijk om m'n geslacht in te voeren.
Proces en bevestiging lijkt prima te verlopen, maar zodra ik weer terugkom is het rondje weer blanco.

Ik stoorde me beetje hier aan :+
Mijn OV-chipkaart
Hallo, meneer of mevrouw
Ook als je, je geslacht juist hebt ingevoerd staat het er nog, doe geen moeite :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Een NS-conducteur nam het me praktisch kwalijk dat ik ingecheckt had bij een NS-paal voor m'n NS-reis.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ik moet zometeen met de trein, maar ik heb geen idee of er nu een weekend of week ov op mijn chipkaart staat. Ik had namelijk tot eergisteren een week ov, dit heb toen aangepast naar weekend en de wijziging zou de volgende avond worden doorgevoerd (gisteren dus). Bij kaartinformatie zie ik nog gewoon week staan, maar hoe up to date dat is weet ik natuurlijk niet.

Ik heb geen zin om voor niks een kaartje te kopen maar ik heb ook geen zin in gezeik met de conducteur... voordeel van een papieren kaart mis ik nu wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:08:
Ik moet zometeen met de trein, maar ik heb geen idee of er nu een weekend of week ov op mijn chipkaart staat. Ik had namelijk tot eergisteren een week ov, dit heb toen aangepast naar weekend en de wijziging zou de volgende avond worden doorgevoerd (gisteren dus). Bij kaartinformatie zie ik nog gewoon week staan, maar hoe up to date dat is weet ik natuurlijk niet.

Ik heb geen zin om voor niks een kaartje te kopen maar ik heb ook geen zin in gezeik met de conducteur... voordeel van een papieren kaart mis ik nu wel!
Je moet het nieuwe product (namelijk weekendreisrecht) nog wel afhalen bij een afhaalautomaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Yep, hoe kan die kaart anders 'weten' dat 'ie een weekend OV is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
  • Laatst online: 14-08 13:11
Gisteren na lang wachten eindelijk door de service lijn heengekomen,
ze waren mijn aanvraag wederom 'kwijt' (in mooie woorden: hebben wij niet ontvangen) en ik moest maar weer een nieuwe aanvragen.

Nu heb ik de dame verteld dat ik er eigenlijk wel zat van was en ik maandag weer met de trein naar school moet,
nu vertelde ze me dat ik nog gewoon met mijn OV jaarkaart kan reizen, omdat dit verlengd is.

Alleen nu is dat allemaal heel mooi, maar weet het personeel van de NS dat ook?
Voor ik morgenochtend weer met een kwaaie conducteur in de trein zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:35
Jorrit schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:17:
[...]

Ook als je, je geslacht juist hebt ingevoerd staat het er nog, doe geen moeite :P
Er staat toch dat het iets van drie weken duurt voordat wijzigingen doorgevoerd zijn; daarna nog steeds niet? Ach, niet verrassend ook.

Trouwens vrijdag eind van de middag eindelijk een keer geen lees- of ophaalfouten of kastjes waarvan de stekker er door een wanhopige tabakshandelaar uitgetrokken is, nog voor 1 feb d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zo, _eindelijk_ m'n studenten-ovchipkaart gekregen, ga ik mijn reisproduct ophalen, 'er staat geen bestelling voor u klaar' volgens de automaat...

Leuk al die oplossingen die variaties zijn op 'blijf je oude OV-jaarkaart gebruiken', maar die heb ik in 2007 ingeleverd.

Goed systeem :')

[edit]
Oh, het blijkt dat je zo ongeveer de eerste week na ontvangen van de fysieke pas nog niet je reisproduct kan activeren.

Totaal benodigde tijd om zo'n werkend ding te krijgen is dus ongeveer:

1) Aanvragen van het aanvraagformulier (ja, echt waar)
... 2 dagen ...
2) Ontvangen van formulier en opsturen van formulier
... 11 dagen ...
3) Mailtje gekregen 'uw formulier is okéé, je krijgt binnenkort je chipkaart
... 11 dagen ...
4) Chipkaart binnen
... 7 dagen ...
5) Hopelijk te activeren (maar dat zou dan vandaag of morgen moeten lukken)

Totale tijd: 31 dagen
Aantal keren Digi-D gebruikt: 0 keren
Aantal keren een kopie moeten maken van een paspoort: 1 keren :')

Om nog maar niet te spreken van het feit dat je voor de aanvraag van de fysieke pas moet aangeven welk reisproduct je wilt, die je vervolgens zelf moet gaan ophalen 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door eamelink op 01-02-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wederom een nieuw artikeltje op Webwereld over de OV Chip en de opslag van reisgegevens 7 jaar lang - zelfs als je een jaarabbonnement of OV Studentenkaart hebt (en dus registratie van tijd/duur dus eigenlijk onbelangrijk is).

http://webwereld.nl/nieuw...art.html#source=news_list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
Mijn tijdelijke studenten ov-chipkaart werkte tot mijn verbazing prima. Hopelijk komt mijn echte ov-chipkaart snel. En dan begint de horror van het activeren van de kaart.

Mijn broertje is afgelopen zaterdag eerst naar castricum gegaan -> automaat stuk. naar beverwijk -> automaat stuk. Naar alkmaar -> automaat stuk. Helemaal naar amsterdam: EINDELIJk gelukt bij de 3e automaat. Wat een gedoe...

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V-Power schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:12:
[...]

Alleen nu is dat allemaal heel mooi, maar weet het personeel van de NS dat ook?
Voor ik morgenochtend weer met een kwaaie conducteur in de trein zit....
Vorige week nog niet. Toen stond een conductrice nog een hele preek af te steken tegen een studente die, buiten haar eigen schuld om, het verkeerde reisrecht op haar OV had gekregen. "Dan moet je vanaf maandag toch maar kaartjes gaan kopen en dan later het geld terugvragen." was haar advies. Na 1 februari mochten alleen studen met een tijdelijke OV-chipkaart met tijdelijke producten nog tijdelijk gebruikmaken van de trein, volgens haar. De oude papieren kaarten waren dan niet meer geldig, volgens haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:40:
[...]

Vorige week nog niet. Toen stond een conductrice nog een hele preek af te steken tegen een studente die, buiten haar eigen schuld om, het verkeerde reisrecht op haar OV had gekregen. "Dan moet je vanaf maandag toch maar kaartjes gaan kopen en dan later het geld terugvragen." was haar advies. Na 1 februari mochten alleen studen met een tijdelijke OV-chipkaart met tijdelijke producten nog tijdelijk gebruikmaken van de trein, volgens haar. De oude papieren kaarten waren dan niet meer geldig, volgens haar.
Daar heb je het al... welgeinformeerd personeel.... |:(
Ik word er echt behoorlijk chagerijnig hoe het allemaal gaat bij het OV bureau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-10 14:12

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik heb nu op mijn chipkaart zowel een week als een weekend ov staan, terwijl ik alleen een week ov heb aangevraagd en opgehaald :s
Bij de IBG gaven ze aan dat dit helemaal niet mogelijk is en dat ik volgens hen alleen een week ov op mijn chipkaart heb staan. Ik heb ze nog maar een mail gestuurd, met de melding dat het leuk is dat ze in hun systeem hebben staan dat ik een week ov heb, maar dat ik geen zin heb in een rekening voor onterrecht bezit van een weekend ov. Ik heb geen idee wat ik anders nog kan doen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:53:
Wederom een nieuw artikeltje op Webwereld over de OV Chip en de opslag van reisgegevens 7 jaar lang - zelfs als je een jaarabbonnement of OV Studentenkaart hebt (en dus registratie van tijd/duur dus eigenlijk onbelangrijk is).

http://webwereld.nl/nieuw...art.html#source=news_list
Tja te triest voor woorden...
Echter reken d'r niet op dat d'r significante bijval komt die verschil zou kunnen maken..
Zie het Kentekenopslag debacle, ipv de verantwoordelijken goed op hun mieter te geven word er gezegd: nu eventjes niet doen, we passen de wet aan!

En de burger? Kees, Truus, Sjon, Anita, Klaas, Achmed en Gijs vinden 't wel prima 'word 't zo lekker veilig van'.
net als de huiszoekingen omdat je een uitkering/stufi krijgt.. 'om het draagvlak te behouden' :r

Helaas word ik wel min of meer gedwongen, 50 euro reiskosten extra per week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 20:36

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

sjirafje schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 01:24:
Ik heb nu op mijn chipkaart zowel een week als een weekend ov staan, terwijl ik alleen een week ov heb aangevraagd en opgehaald :s
Bij de IBG gaven ze aan dat dit helemaal niet mogelijk is en dat ik volgens hen alleen een week ov op mijn chipkaart heb staan. Ik heb ze nog maar een mail gestuurd, met de melding dat het leuk is dat ze in hun systeem hebben staan dat ik een week ov heb, maar dat ik geen zin heb in een rekening voor onterrecht bezit van een weekend ov. Ik heb geen idee wat ik anders nog kan doen.
Let er wel op dat oude verlopen producten op de OVC blijven staan.
Begin op de mijne al een aardig rijtje te krijgen. Vorige voordeelurenabo, dagproducten van de RET.

Je kan het 'n keer testen of je in het weekeinde kan reizen. Eerst misschien vooraf per aangetekende brief dit meedelen aan IBG en dat je alle verantwoordelijkheden afwijst.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Klopt het dat je nu nog steeds met je oude OV Jaarkaart kan reizen?
Ik heb de afgelopen dagen namelijk nergens een nieuws artikel of zo zien staan wat dit bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Zo, en dan nu een bericht van een niet-student. :+

Sinds gisteren hebben inwoners van Zuid-Holland de mogelijkheid om voor EUR 1,- een persoonlijke OV-chipkaart aan te schaffen. Voorwaarde is wel dat je hem meteen betaalt met iDeal en automatisch opwaarderen gebruikt.

Website voor dit moois: http://www.1eurochipkaart.nl
Bron: http://www.ov-chipkaart.n...tstenieuws/1eurochipkaart

EUR 1,- heb ik er wel voor over; normaliter kost een 'kale' kaart EUR 7,50, en dat vond ik iets te gortig.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjirafje schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 01:24:
Deze discussie is hier eerder gevoerd, maar ik blijf erbij dat een rekening of naheffing niet kan. De IB-groep geeft zelf al aan dat het helemaal niet mogelijk is; bij hun heb je gekozen voor of weekend, of week. En als iets niet bestaat of niet mogelijk is, kun je er ook geen rekening/naheffing voor krijgen.
KroontjesPen schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:01:
[...]
Let er wel op dat oude verlopen producten op de OVC blijven staan.
Begin op de mijne al een aardig rijtje te krijgen. Vorige voordeelurenabo, dagproducten van de RET.
Inderdaad, dat even goed bekijken bij een kaartautomaat. Het overzicht op ov-chipkaart.nl klopt vaak niet.
Je kan het 'n keer testen of je in het weekeinde kan reizen. Eerst misschien vooraf per aangetekende brief dit meedelen aan IBG en dat je alle verantwoordelijkheden afwijst.
Uit eigen beweging een (dure!) aangetekende brief gaan versturen is wel het laatste wat ik zou doen. Ze moeten je eerst maar eens een waarschuwing sturen en je de mogelijkheid geven de ongewenste situatie te herstellen. Bovendien, stel nou dat het wel terecht is dat je een rekening krijgt, dan kun je duizend brieven sturen maar dokken zul je.

Maargoed, zoals ik al heb gezegd is dit helemaal niet aan de orde omdat er geen sprake is van rekeningen of naheffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die het mailadres van DUO/IB groep heeft want bellen met die gasten daar kom ik ook niet heel veel verder mee...?

edit: ga hier maar eens heen mailen klachten@ocwduo.nl

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 16:32
Lachwekkend dit, heb ik na maanden eindelijk m'n kaart binnen wil ik em activeren. Op school staat zo'n ding maar werkt nooit. Het dichtsbijzijnde ophaalpunt is 6,7KM verderop en ik woon middenin Brunssum!

Om te janken dit... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Pas geleden en netjes op tijd een OV jaarabonnement aangevraagd bij de NS en tot op heden nog geen kaart ontvangen.

Vandaag maar eens gebeld met de NS: "De drukker heeft een tekort aan productiecapaciteit dus het kan nog wel even duren"

Let wel: dit kaartje kost mij in tegenstelling tot studenten zo'n 480 euro per maand... als tegemoetkoming krijg ik nu van de NS dagkaarten opgestuurd zodat ik in ieder geval geen extra kosten hoef te maken (qua trein dan).

Buitengewoon schandalig dit gewoon... -O-

PS: Ook wellicht handig om te weten als jij nog van plan bent om een jaar abonnement voor trein of OV aan te vragen...

[ Voor 11% gewijzigd door mindcrash op 02-02-2010 13:43 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 07:06
Jeuh een topic over die klote kaart... (excuse my french) Er liggen ondertussen 4 pasfoto's van mij door nederland verspreid en nog steeds geen enkel uitzicht op een chipkaart. De eerste 2 keer konden ze geen aanvraagformulier van mij vinden en de laatste 2(!!) keer schijn ik een verkeerde geboortedatum ingevuld te hebben. Echt, wat voor debiel moet je zijn om je geboortedatum verkeerd in te vullen... Volgens mij zijn ze gewoon begonnen met random een foutmelding aan je door te geven.

Ik word hier echt zo moe van.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
Al meer nieuws over het reizen met de oude OV jaarkaart? Iemand geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 07:06
Ja ik (studenten ov) hier in utrecht geen probleem. Mag je gewoon nog mee reizen

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

V-Power schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:54:
Al meer nieuws over het reizen met de oude OV jaarkaart? Iemand geprobeerd?
Ja mag nog tot 11 februari vertelde de conducteur mij vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
@ Slaapje & Atlas

Thnx voor de info :) Nu kan ik met een gerust hart weer wachten op de trein ipv te fietsen door grunn met dit **** weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Cheesy schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:07:
Yep, hoe kan die kaart anders 'weten' dat 'ie een weekend OV is :+
Eigenlijk wel logisch dan ja :)

Maar dan moet het systeem wel werken. Ik heb geprobeerd mijn nieuwe bestelling op te halen maar 'er staat niks klaar'. Ja fijn :z

Wel heb ik blijkbaar nu zowel een weekend- als weekov.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/w2gl6s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Muthas schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:00:
Wel heb ik blijkbaar nu zowel een weekend- als weekov.
Dat zal dan wel weer zo'n mooi 'foutje in het systeem' zijn wat de overheid (en dus de belastingbetaler) miljoenen euro's gaat kosten.

IMHO weer een teken dat ze de chipkaart er veel te snel doorheen hebben gejaagd, zonder fatsoenlijk de systemen te testen. Oh nee wacht, dan doen wij nu met z'n allen ;(

Het is hoog tijd dat het Ministerie van V&W en de gemeenschappelijke OV bedrijven hier gewoon keihard op worden afgerekend.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik hoor volgens mij nu wel erg veel mensen die een week + weekend ov hebben.
Is het dan niet zo dat je dat product er af moet laten halen? Net zoals je moet doen als je klaar bent met je studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Laatst online: 13-10 18:37
Cheesy schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:15:
Ik hoor volgens mij nu wel erg veel mensen die een week + weekend ov hebben.
Is het dan niet zo dat je dat product er af moet laten halen? Net zoals je moet doen als je klaar bent met je studie.
Vergeet niet dat als je een weekendkaart hebt, je een weekkaart hebt voor korting. Vrij reizen producten en kortingsproducten zijn niet hetzelfde op de kaart. Dus voordat je er iets afhaalt zou ik goed opletten welke abo's je hebt. Dat kan trouwens ook nog wel lastig aangezien er soms alleen "Overig Product" staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorrit schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:20:
[...]
Vergeet niet dat als je een weekendkaart hebt, je een weekkaart hebt voor korting. Vrij reizen producten en kortingsproducten zijn niet hetzelfde op de kaart. Dus voordat je er iets afhaalt zou ik goed opletten welke abo's je hebt. Dat kan trouwens ook nog wel lastig aangezien er soms alleen "Overig Product" staat....
Of helemaal geen tweede product. :X Ik hoor iedereen altijd over 0, 2, of 4 producten als het om studenten OVC's gaat (1 voor vrij reizen, 1 voor korting reizen), maar ik heb er dus welgeteld 1 (alleen het vrij reizen product) op staan. Maar zolang dat ding het doordeweeks blijft doen en ik niet met het OV reis in het weekend, denk ik dat ik er maar niet al te moeilijk over moet gaan doen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 21:45

Robin F.

5 micron is huge

iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:17:
Sinds gisteren hebben inwoners van Zuid-Holland de mogelijkheid om voor EUR 1,- een persoonlijke OV-chipkaart aan te schaffen.
Dat is goedkoop genoeg om een extra kaart voor de lol aan te schaffen, dus bij deze is dat gebeurd :) Hier hebben ze gewoon een leuke webapplicatie waarmee je online je pasfoto kan opsturen, zodat je dus helemaal geen papier nodig hebt. En ze beweren dat ik de chipkaart over één week thuis krijg! Waarom kan de IB-groep dit allemaal niet? Vorige week kreeg ik het bekende mailtje dat ik binnen twee weken mijn studenten-OV-chipkaart kan verwachten. Benieuwd welke er nou het eerst op de mat ploft :P

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik span toch echt de kroon, heb namelijk 6 producten ;)
4 weekend 2 week...

Edit:

Eindelijk iemand van DUO gesproken, heel verhaal:
Ze hebben voor mij een weekend klaar gezet wat klopt, maar mijn week konden ze niet deactiveren.. Ze kunnen alleen nieuwe producten klaar zetten bijvoorbeeld voor een wissel.

Hoe die week erop is gekomen dat ligt bij de gasten van de Ov-chipkaart zelf. Dus hij adviseerde me maar weer te bellen met die gasten..

Heb ook gevraagd hoe ze omgaan met mensen die nu zowel week als weekend hebben. DUO kan dit uberhaupt niet checken en dus ook geen boetes of dergelijke over geven.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'OV-chipkaart gewoon doorgedrukt'
AMSTERDAM - De regio Rotterdam is nog niet klaar om de strippenkaart in de ban te doen en alleen met de OV-chipkaart te reizen. Dat stelt de Socialistische Partij op basis van eigen onderzoek.

Aan acht van de negen harde voorwaarden van staatssecretaris Huizinga van Verkeer en Waterstaat (ChristenUnie) wordt niet voldaan.

Zo is het systeem nog niet operationeel en stabiel. In Rotterdam gaat een op de 25 ritten administratief niet goed. Ook lijkt het distributienetwerk onvoldoende op het distributienetwerk van de strippenkaart, wat volgens de SP duidelijk werd met de chipkaartproblemen van studenten.

Invaliden

Ook is er geen soepele overgang, omdat op 25 kilometer van Rotterdam de strippenkaart het enige betaalmiddel is. Verder steekt het dat er nog steeds onderzoek loopt naar de meerkosten van de reiziger voor de kaart, er voor invaliden en blinden nog steeds geen goede regeling voor begeleiders is en de beveiliging nog niet op orde is.

“Huizinga stelt nu dat aan alle negen voorwaarden wordt voldaan. Ze heeft daarom besloten dat de Rotterdamse reiziger zonder OV-chipkaart vanaf 11 februari wordt geweerd in het openbaar vervoer”, stelt kamerlid Emile Roemer, die van mening is dat het afschaffen van de strippenkaart te vroeg is.

"In plaats van terughoudendheid blijkt de OV-chipkaart echter nog sneller door de strot van de reiziger gedrukt te worden. In de Rotterdamse en Amsterdamse metro staat een reiziger met een geldige strippenkaart al voor gesloten poortjes en kan niet langer met de metro."

De Tweede Kamer vergadert woensdag over de OV-chipkaart.
Uhm, eerst staat er dat er aan 8 van de 9 voorwaarden niet wordt voldaan, stukje naar beneden wordt ineens wél aan de voorwaarden voldaan? :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
De SP stelt dat aan 8 van de 9 voorwaarden niet wordt voldaan. Volgens de staatssecretaris wordt aan alle voorwaarden voldaan... ofwel: mening van 2 verschillende partijen ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Wederom ben ik benieuwd naar dat eigen onderzoek van de SP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Via deze site kan je trouwens een OV Chipkaart aanvragen voor 1 cent. Normaal kost het toch 7,50?
http://www.studentzondercent.nl/Gratis852.aspx

In Zuid Holland kan je ze nu krijgen voor 1 euro: http://www.1eurochipkaart.nl/
In Friesland kreeg je ze gratis, maar inmiddels niet meer: http://www.frieseovchipkaart.nl/

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Alex) schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:37:
De SP stelt dat aan 8 van de 9 voorwaarden niet wordt voldaan. Volgens de staatssecretaris wordt aan alle voorwaarden voldaan... ofwel: mening van 2 verschillende partijen ;)
Ah okee :)

Btw, week of wat terug zei iemand wat over een blauwe ov-chipkaart apparaat in de bus, die heb ik vanavond ook gezien. Voor zover ik kon zien kun je met dat ding bestellingen ophalen, of het werkt, not a clue.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Raven schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:07:
[...]

Ah okee :)

Btw, week of wat terug zei iemand wat over een blauwe ov-chipkaart apparaat in de bus, die heb ik vanavond ook gezien. Voor zover ik kon zien kun je met dat ding bestellingen ophalen, of het werkt, not a clue.
Die dingen zie ik ook regelmatig hangen, er staat altijd in beeld: wrong operator, please reboot.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die wat ik zag leek werkend, zag iig geen foutmelding op het display en het ding stond aan.

[ Voor 52% gewijzigd door Raven op 04-02-2010 10:39 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

supershoe schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:33:
Via deze site kan je trouwens een OV Chipkaart aanvragen voor 1 cent. Normaal kost het toch 7,50?
http://www.studentzondercent.nl/Gratis852.aspx

In Zuid Holland kan je ze nu krijgen voor 1 euro: http://www.1eurochipkaart.nl/
In Friesland kreeg je ze gratis, maar inmiddels niet meer: http://www.frieseovchipkaart.nl/
Oeh, dat is wel een hele goedkope manier om aan mifare-kaarten te komen. Leuk, kan ik daar ook eens mee experimenteren. Normaal kosten 'blanke' mifare-kaarten ongeveer 40 cent per stuk, nog steeds geen geld, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 18:42
Is inderdaad zo, maar je zit wel meteen vast aan het "automagisch opwaarderen", en aangezien het drempel bedrag niet vrij instelbaar is. Is "automagisch opwaarderen" aan mij echt niet besteed.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
Heeft iemand hier ook drie weken geleden zijn ov-chipkaart aangevraagd en hem nog steeds niet ontvangen? Ik heb wel zo'n twee weken geleden een bevestigingsmail gehad dat mijn aanvraag was goedgekeurd.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 21:45

Robin F.

5 micron is huge

nsa1984 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:12:
Is inderdaad zo, maar je zit wel meteen vast aan het "automagisch opwaarderen", en aangezien het drempel bedrag niet vrij instelbaar is. Is "automagisch opwaarderen" aan mij echt niet besteed.
Je kunt wel zelf instellen hoeveel er bij komt als je saldo negatief wordt, namelijk 10, 20 of 30 euro. Of bedoel je dat niet met "drempelbedrag"? En je moet het automatisch opladen nog wel zelf activeren (net als je studenten-ov), dus je zit er niet meteen aan vast.

Tenminste, zo heb ik het begrepen uit de site, misschien is het wel iets gemener geregeld :P

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Robin F. schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:55:
[...]

Je kunt wel zelf instellen hoeveel er bij komt als je saldo negatief wordt, namelijk 10, 20 of 30 euro. Of bedoel je dat niet met "drempelbedrag"? En je moet het automatisch opladen nog wel zelf activeren (net als je studenten-ov), dus je zit er niet meteen aan vast.
Hoeveelheid heb je geen moer aan, aangezien je minimaal 20 euro erop moet hebben bij de NS. Dus als je 20 euro erop hebt staan en je reist voor 10 euro met de trein, moet je alsnog éérst 5 euro op zien te maken via bus/tram/metro voordat je weer eens met de trein kunt (tenzij je zelf handmatig opwaardeert, maar dan heb je weer niets aan je automatisch opladen..), aangezien het automatisch opladen niet triggert boven de 5 euro en een tientje te weinig is voor de NS.

Al heb ik mij wel laten vernemen dat je bij een balie het trigger-point wél kunt aan laten passen ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door Osiris op 04-02-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:56

The Legend

*Plop*

Ik heb dit nagevraagd bij de balie, en de betreffende medewerker zei iig dat dit niet kon. Ik heb wel op het OV-Chipkaart NS forum gelezen dat je automatische opladen kan forceren. Als je onder het minimum instaptarief zit maar boven de automatisch opladen drempel krijg je de melding te laag saldo. Nog een keer de kaart voor de lezer houden zou dan het opladen forceren. Zelf nog niet kunnen testen.

Vanochtend wel ingecheckt maar vergeten uit te checken, hier kwam ik pas achter toen ik smiddags weer in wilde checken op station Enschede. Toen verscheen de melding dat ik was uitgecheckt :P Probleem is dan wel dat je dus niet direct weer kan inchecken, terwijl m'n trein met 2 minuten zou vertrekken. Conducteur snapte het probleem en liet me maar gewoon instappen... :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 18:42
Osiris begrijpt wat ik bedoelde. Het drempel of trigger bedrag om die automagische opwaardeer actie mee uit tevoeren is niet vrij instelbaar. En als je vrijwel alleen maar gebruik maakt van de bus zou de drempel zelfs nog wel lager ingesteld kunnen worden, maar voor gebruik met de trein staat die gewoon te laag. Vandaar dus dat dat drempel of trigger bedrag vrij instelbaar zou moeten zijn, dan kun je het aanpassen op een voor jouw handig moment.

Wat betreft dat "ophalen" van je automatisch opwaarderen. Blijf je dan niet telkens die automatisch opwaarderen zien als je een "bestelling" ophaalt? In dat geval zou je inderdaad het automatisch opwaarden kunnen accepteren en nooit hoeven te gebruiken.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik moet trouwens zeggen dat ik nog nooit problemen bij NS heb gehad met het automatisch opladen. Het triggerbedrag is € 5,- en er wordt automatisch opgewaardeerd met € 10,-. Toch wordt er gewoon iedere keer keurig ingecheckt en indien nodig, opgewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Alex) schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:37:
Ik moet trouwens zeggen dat ik nog nooit problemen bij NS heb gehad met het automatisch opladen. Het triggerbedrag is € 5,- en er wordt automatisch opgewaardeerd met € 10,-. Toch wordt er gewoon iedere keer keurig ingecheckt en indien nodig, opgewaardeerd.
Natuurlijk: als je een kortingskaart (of studentenkaart) hebt, dan gaat er bij een check-in 10 euro af. Sta je op 12 euro, kom je op 2, wordt er opgeladen, niets aan de hand. Voo rzover ik weet mag je zelfs een stukje rood staan als je een kortingskaart hebt (ik dacht 4 euro).

Maar: nu heb je na een busreis 5,45 euro op je kaart staan. Er wordt niet opgewaardeerd, en je kunt niet meer inchecken. Iemand heeft het in dit topci al voor elkaar gekregen.

Voor "normale" mensen voor wie het inchecktarief 20 euro is, is het nog belachelijker: overal tussen 5,01 en 19,99 euro aan saldo, en ze kunnen niet meer inchecken op het station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb een persoonlijke kaart, geen NS-kortingskaart. Bij check-ins wordt er dus € 20,00 afgeschreven wat ik ook terugzie op de kaartautomaat. Toch kan ik gewoon inchecken, reizen en uitchecken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:56

The Legend

*Plop*

Die persoon in het gat tussen 5,00 en 5,99 was ik dus :P Als ik incheck zie ik alleen maar "Goede reis, abonnement" en niet dat er een instaptarief wordt afgetrokken.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Alex) schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:58:
Ik heb een persoonlijke kaart, geen NS-kortingskaart. Bij check-ins wordt er dus € 20,00 afgeschreven wat ik ook terugzie op de kaartautomaat. Toch kan ik gewoon inchecken, reizen en uitchecken :?
Ook als je 5,5euro op je kaart hebt? Dat zou dan goed nieuws zijn - er is dan wel iets aangepast.

Het gekke is dan wel dat je voor de prijs van een kaart dus voor 20 euro kunt reizen.

@theLegend: als je een abonnement hebt wordt er geen instaptarief afgeschreven, maar toen je in dat gat viel had je neem ik aan geen abonnement? Of profiteer je nu ook van de kennelijke aanpassing?

[ Voor 16% gewijzigd door Dido op 04-02-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Laatst online: 10-10 10:28

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik kan helaas nu ook spreken van een probleempje met mijn ov chipkaart.

In juni 2009 heb ik mijn studenten ov chipkaart gekregen, een maand later was ik afgestrudeerd en heb ik mijn diploma mogen ontvangen. Ik heb in de zomervakantie netjes mijn papieren ov kaart ingeleverd en heb mijn chipkaart bewaard. Eind 2009 begin 2010 ben ik maar eens een poging gaan wagen om reizen op saldo mogelijk te maken. Na 3 automaten kreeg ik dan toch eindelijk een bedrag van 40 euro op mijn kaart alleen gaf ov-chipkaart.nl nog steeds aan dat er een studenten product op stond. Na wat googlen was ik tot de conclusie gekomen dat dit traagheid van het systeem was en dat mijn studenten product al lang automatisch was stopgezet door DUO voormalig IB-groep.

Vandaag kwam het toevallig zo uit dat ik met de trein moest van Harderwijk naar Zwolle. Met goede moed langs de paal en ja hoor, komt er weekov in beeld te staan. Niks aan de hand normaal pieptoontje en er wordt mij een goede reis gewenst. In Zwolle het zelfde verhaal bij het uitchecken en ook de automaat in de connexxion bus werkt prima. Voor de zekerheid gebeld met de klanten service van ov chipkaart. Die kon mij bevestigen dat het studenent product automatisch zou moeten komen te vervallen. Voor de zekerheid moest ik maar even naar de service balie van de NS. Een vriendelijke dame gaf mij daar het blijde nieuws dat ik eigenlijk in overtreding was en het mijn eigen verantwoordelijkheid was om het product te laten verwijderen. In het meest negatieve geval kon ik rekenen op een boete ter waarde van een halve maand ov reisrecht.

Ze gaf me nog de hoop dat, door alle ov ellende misschien mijn geval toch nog goed zou kunnen uitpakken.

Mijn vraag is nu, zijn er meer mensen die kunnen reizen met het reisrecht van 2009 en worden er ook boetes uitgedeeld voor het reizen met ongeldig product, terwijl je wel alle wil heb getoond gebruik te gaan maken van reizen op saldo.

[ Voor 0% gewijzigd door Sr_Ogel op 04-02-2010 20:00 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dido schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:05:
[...]

Ook als je 5,5euro op je kaart hebt? Dat zou dan goed nieuws zijn - er is dan wel iets aangepast.

Het gekke is dan wel dat je voor de prijs van een kaart dus voor 20 euro kunt reizen.
"voor de prijs van een kaart", tja, maar dan wél met automatisch opladen en dat zal ie dan ook wel onmiddelijk doen gok ik zo, opladen.
Pagina: 1 ... 28 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.