MrNGm schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:54:
[...]
Dat is dus al te laat. Als je een systeem wil invoeren dan moet je het wel netjes invoeren. Goed, dat nog niet alle paaltjes er staan, oké, nog mee te leven, maar *juist* de beginfase is belangrijk hierbij. Zet je nu al paaltjes op totaal onlogische plekken neer, dan kan je ervan uitgaan dat men dit systeem bij voorbaat al onhandig vindt.
Ook hier denk je weer niet na. Het is gewoon niet nuttig om nu al je complete voorraad paaltjes geinstalleerd te hebben (waarbij van een voorraad niet gesproken mag worden eigenlijk, maar ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel.) Mischien moeten die dingen nog aangepast worden en dat is een stuk duurder als je ze allemaal al hebt staan dan wanneer je wat kleiner begonnen was. En zolang er geen enkele vorm van rij voor de paal staat (die staat er trouwens zelfs voor de stempelautomaten niet, waar er maar een paar meer van zijn) zijn er dus genoeg palen. Volgens NS staat voor volgend jaar het uitrollen van nog een keer 1000 palen op de agenda.
En daar kom ik ook eventjes
Jouw probleem. De situatie zoals in Nijmegen is niet dezelfde als in bevolkte plaatsen.
Ja, in Amsterdam was de OV chipkaart al langer *verplicht*, logisch dat het daar beter geregeld is dan de rest van Nederland.
Ik heb het idee dat de rest van Nederland achter de feiten aanloopt. Moet ik nog foto's laten zien van de welgeteld 4, nee 3 in/uitcheckpaaltjes voor de trein op Nijmegen CS en hun (in mijn ogen) belabberde posities?
Onzin. De OV-Chipkaart is in Amsterdam alleen in de Metro verplicht, en zelfs dat pas sinds kort (augustus meen ik). Daarvoor stonden alle op dit moment geplaatste palen er al, zij het inactief. En verder demonstreert dit juist dat het beleid van NS op dit gebied goed is: in Amsterdam is het reizende publiek, inderdaad vanwege de invoering bij het GVB, beter op de hoogte van de OV-Chip en wordt er meer gebruik van gemaakt. Daarbij past een groter aantal paaltjes dan in een of ander gat dat zich Nijmegen noemt en niet eens een Centraal station heeft.
Ze zijn recentelijk nog bezig geweest met het (her)plaatsen van paaltjes, maar dit heeft nog vrij weinig opgeleverd. Is dit systeem dan werkelijk zo ondoordacht als het maar kan?
Laat maar zien die foto's. Volgens de plattegrond staan ze voor de beide trappen naar de andere perrons toe, waar je dus als reiziger die van die trap gebruik maakt altijd in de buurt van komt. Dat jij op spoor 1 helemaal achteraan uitstapt is niet het probleem van NS.
Zoals ik al zei: als je nog niet op elk perron 20 paaltjes hebt staan (Zie Amsterdam Amstel) moet je de meest geschikte plek uitzoeken om je paaltjes neer te zetten. Als ik de
plattegrond zo zie is dat prima gelukt.
Toegegeven, in Haarlem staan ze slimmer, maar dat station leent zich daar nu eenmaal beter voor. Daar staan ze aan het begin (beide kanten) van de gang (tweemaal) waarin zich de trappen naar de sporen bevinden. Iedereen loopt er dus langs.
Ik denk dat je het aantal mensen dat gebruik moet maken van deze paaltjes niet mag onderschatten, ook al is Nijmegen geen Amsterdam.
Vertel. Staat er een rij voor? Ik betwijfel het ten zeerste.
Omdat het grootste deel van de NS reizigers:
• Student is.
• Een jaar- of trajectabo heeft.
• Verandervrees heeft en dus gewoon kaartjes koopt.
(Die eerste twee categorieën hoeven niet in te checken. De laatste wil 't niet.)
[
Voor 10% gewijzigd door
CyBeR op 09-01-2010 01:12
]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.