Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 16:12

Dido

heforshe

Het klinkt ondertussen alsof de IBG erin geslaagd is de NS van de eerste plek te stoten als het gaat om slechtste implementatie van de OV-chipkaart.
significant schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:00:
Anyhow, dit systeem faalt en iedereen moet er veel tijd (indirect geld) insteken. Heb wel iets beters te doen...
"Dit systeem", daarmee bedoel je neem ik aan de invoering van de studentenOV-chipkaart?

Ik bedoel, ik reis al meer dan twee jaar dagelijks met de OV-chipkaart, en nu zijn er opeens overal problemen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-10 15:57
Dido schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:45:
"Dit systeem", daarmee bedoel je neem ik aan de invoering van de studentenOV-chipkaart?
Correct, ik was niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
kingrichard47 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:04:
[...]
Wat er onduidelijk aan is, is dat ik nog helemaal niks geactiveerd/opgehaald heb! Er zou een tijdelijk product op moeten staan, geldig tot 1 feb in plaats van tot het einde van het jaar.
Dat tijdelijk product is dus niet geldig tot 1 februari, maar tot eind 2010, 2011 of 2012 (afhankelijk wanneer je de ov-chipkaart hebt gekregen). Ik heb nergens gezien dat het maar tot 1 feb geldig zou zijn, maar dat is inderdaad wel een logische conclusie van een tijdelijk product...
significant schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:00:
Verder wist een NS-conducteur mij te vertellen dat pas over een half jaar op zijn vroegst de NS poortjes "geprogrammeerd zijn voor de OV-studentenkaart". Kan iemand dit bevestigen?
Ik ben al op heel wat stations geweest, maar overal accepteert hij de studentenkaart gewoon... Ik heb al wel meerdere paaltjes gezien die zijn vastgelopen en blijven hangen op "Probeer opnieuw"...

Wat me wel opvalt is dat de ov-chipkaart slecht werkt als je hem in je portemonne laat zitten. Vooral in de bus krijg je dan heel vaak een foutmelding ("Probeer opnieuw" of zelfs: "U bent al ingecheckt!"), maar als je hem uit je portemonnee haalt werkt het bijna altijd. Daarnaast moet je de kaart gewoon stil houden voor de lezen en er niet langs heen 'wapperen'/'zwaaien', want dan krijg je ook 9 van de 10 keer een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Cadezo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:22:
[...]

Ik heb nu al drie keer gehad dat de conducteur de pas ook echt controleerdt met zijn pda. Conducteur kan ook zien of je kaart geactiveerd/opgehaald is, dus als je het niet zeker weet of het gelukt is kan je het altijd even vragen.
En inmiddels heb ik het ook meegemaakt :)

Was ook een wat jongere conducteur, misschien dat dat scheelt :P

Hij vroeg me of ik al geactiveerd had en bevestigde vervolgens dat dat inderdaad gelukt was. Een andere passagier die nog niet geactiveerd had werd nog even op het hart gedrukt dat wel te doen. Dus hulde voor de conducteur in kwestie, dat hij het wel snapt :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dido schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:45:
Het klinkt ondertussen alsof de IBG erin geslaagd is de NS van de eerste plek te stoten als het gaat om slechtste implementatie van de OV-chipkaart.
Ten eerste had je dat van de IBG kunnen verwachten, maar ik vind NS 't best goed doen? Toegegeven ze hadden de stap 'activeer reizen op saldo' imo over mogen slaan voor mensen die geen 1e klas reizen, maar die keuze zal vast een reden hebben. Verder hebben ze wmb prima gezorgd dat er eerst overal infrastructuur is voordat ze gingen beginnen, hebben ze goed onderzoek gedaan naar wat de klant nou eigenlijk wil (hun originele idee was kaartjes op je kaart laden, maar dat bleek niet te zijn wat mensen wilden), is 't proces verder prima duidelijk gemaakt (aanvragen, gebruiken, instaptarief van €10 of €20), zijn de kaartautomaten beter dan die van GVB en RET same, etc. Je merkt duidelijk dat NS niet overhaast bezig is 't gebeuren in te voeren maar dat ze de tijd ervoor nemen.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeR op 08-01-2010 20:25 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
CyBeR schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:23:
[...]
Je merkt duidelijk dat NS niet overhaast bezig is 't gebeuren in te voeren maar dat ze de tijd ervoor nemen.
Vandaar dat op de meeste perrons nog maar 1 uitcheck paaltje staat? Gezellig in de spits met 150 man langs het paaltje om te scannen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waarom checken 'jullie' allemaal in- en uit bij de trein?
Zie ik zoveel studenten doen elke keer _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Cadezo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:22:
[...]

Ik heb nu al drie keer gehad dat de conducteur de pas ook echt controleerdt met zijn pda. Conducteur kan ook zien of je kaart geactiveerd/opgehaald is, dus als je het niet zeker weet of het gelukt is kan je het altijd even vragen.
Sterker nog: ik heb een eigen persoonlijke ov chipkaart, via de ovchipkaart site aangevraagd (zo'n gele dus).
Afbeeldingslocatie: https://www.ov-chipkaart.nl/afbeeldingen/42979/persoonlijkeovchipkaart Afbeeldingslocatie: https://www.ov-chipkaart.nl/afbeeldingen/42979/persoonlijkeovchipkaartfoto
Nu al 3x een conducteur in de trein gehad die zei "goh, die ken ik niet, Is ie wel echt?" of " goh, wat een grappige kaart. Eens kijken wat er op staat". Duh, er staat toch een ov-chipkaart logo op, m'n naam en pasfoto en je kan hem toch scannen. Natuurlijk is het een echte kaart.

En donderdag kon ik op Den Haag CS een bekertje erwtensoep krijgen op vertoon van je NS vervoersbewijs. Ik toon dus braaf m'n ov-chipkaart, want ik zou zo op de trein stappen. Wil die gast eerst niks geven, want "er stond geen NS logo op". Ja doei, ik rij toch met de NS? Kreeg uiteindelijk de soep toch, maar NS moet niet vergeten dat niet iedereen een echt kaartje meer heeft.

[ Voor 34% gewijzigd door Microkid op 08-01-2010 21:03 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
Goeie grap: Navraag gedaan na het debacle van het verkrijgen van een weekend, ondanks het wisselen van een weekend naar week ov: Volgens verscheidene conducteurs (kon bij allen meekijken op de pda) heb ik zowel een weekend ov (2e klasse gratis reizen dus) als een week ov 3e (ja, derde) klasse.

Ik snap er inmiddels weinig van, morgen nog maar eens proberen de helpdesk te bereiken om 10:00 sharp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Je merkt duidelijk dat NS niet overhaast bezig is 't gebeuren in te voeren maar dat ze de tijd ervoor nemen.
Zeker en je merkt eigenlijk ook veel van de gestage invoer als je eenmaal reist met het ding. Nu krijg ik bijvoorbeeld te zien "goede reis abbo"ipv "goede reis korting" en daarnaast is een standaard ritje dat ik doe in de afgelopen maanden telkens 10ct goedkoper geworden :P

geen klachten alhier zeker gezien de lange termijn van papier naast chip.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan heb je in ieder geval in Haarlem een complete Wachtkamer 3e klas voor jezelf ;)
Megamind schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:35:
[...]

Vandaar dat op de meeste perrons nog maar 1 uitcheck paaltje staat? Gezellig in de spits met 150 man langs het paaltje om te scannen :/
Nu zijn er twee mogelijkheden:
• Jij woont in een plek waar de acceptatie onder het reizend publiek van de OV-Chip bij NS extreme vormen heeft aangenomen, en NS had dat ook niet aan zien komen
• Je bent echt zo simpel dat je denkt dat de huidige stand van zaken aangaande poortjes, paaltjes e.d. de uiteindelijke stand van zaken is.

Uiteraard wordt dat aantal paaltjes uitgebreid op het moment dat dat nodig is. Naar eigen zeggen komen er volgend jaar weer 1000 bij.
Microkid schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:45:
[...]

Sterker nog: ik heb een eigen persoonlijke ov chipkaart, via de ovchipkaart site aangevraagd (zo'n gele dus).
[afbeelding] [afbeelding]
Nu al 3x een conducteur in de trein gehad die zei "goh, die ken ik niet, Is ie wel echt?" of " goh, wat een grappige kaart. Eens kijken wat er op staat". Duh, er staat toch een ov-chipkaart logo op, m'n naam en pasfoto en je kan hem toch scannen. Natuurlijk is het een echte kaart.
Grappig, ik heb al meerdere mensen gezien met zo'n kaart en ik heb er zelf ook een. That said, toen ik daarop 't automatisch opladen wilde activeren bij de balie (dit was voordat 't bij de albert heijn kon) was dat daar ook wel de eerste keer dat ze er zoeen zagen. En aan de telefoon heb ik al 's "eh, nul nul?" gehoord* toen ik 't kaartnummer opgaf. Maar toen was 't online aanvragen nog nieuw en blijkbaar was ik daar vrij vroeg mee.

*) de kaartnummers bevatten een vervoerdernummer, en die van TLS is 00.

[ Voor 46% gewijzigd door CyBeR op 08-01-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Ten eerste had je dat van de IBG kunnen verwachten, maar ik vind NS 't best goed doen?
Ondertussen begint het ergens op te lijken, maar de jarenlange onzin dat het onmogelijk was om een NS-kortingskaart op iets anders te laden dan NS-plastic, de onzin dat dat plastic jaarlijks vervangen moest worden, de niet uitgekomen ideeen over achteraf betalen (per maand of jaar) voor het meest passende reisproduct, de nog steeds klaarblijkelijk gebrekkige voorlichting naar hun eigen personeel toe (getuige de verhalen over conducteurs die niet weten hoe of wat) zijn allemaal niet handig gedaan.
Nu ben ik als Rotterdammer verwend geraakt door de RET, die met een grootscheepse voorlichtingscampagne en (met name in de metro) toch redelijk vlekkeloze invoering hebben gehad. Het eerste jaar was het her en der nog warrig (waar is de kortingskaart geldig? Dat was eerst alleen op de Erasmuslijn, toen de hele metro, en nu alle RET vervoer, maar ik wist het steeds eerder dan het meeste personeel :P ) maar ik zag dat toen als normale opstartproblemen waar je als early adopter tegenaan loopt.
Dat soort kinderziekten wil je graag vermijden op het moment dat je heel studerend Nederland met zo'n kaart opscheept, en dat is niet echt gelukt. Dat is jammer. Maar zoals ik al zei, dat ligt meer aan de IBG dan aan de NS, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Studentenkaartvoorlichting is idd niet een taak van NS ;) Maar waar de IBG achter bleef heeft NS 't wel opgepikt door iig te stellen dat de kaart van 2009 nog een maandje gebruikt mocht worden, met het verzoek die voor de zekerheid ook mee te nemen. Zowel die van hen (mocht er ergens een scanner niet werken) als die van de student (mocht 't opladen niet lukken vanwege IB-chaos). IMO best een nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 07:19
Alex) schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:52:
[...]
Dat gebeurt pas na 12x. Over welke termijn we praten weet ik niet... 12 keer gedurende de levensduur van je kaart, 12x in een jaar... I don't know.

[...]

Die boete wordt dan afgetrokken van het saldo op je kaart, die hoef je niet ergens contact te betalen.

(En ja, je kunt negatief staan)
Hmm maar even in de gaten houden dan. Bij boete maar weer bellen. En maar gewoon tot 31 januari de oude gebruiken. Toch iets veiliger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-10 20:49
CyBeR schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:08:
Nu zijn er twee mogelijkheden:
• Jij woont in een plek waar de acceptatie onder het reizend publiek van de OV-Chip bij NS extreme vormen heeft aangenomen, en NS had dat ook niet aan zien komen
*kuch*Nijmegen*kuch*. 1, ja 1 paaltje op perron 1. IC vanuit Schiphol, elke trein zit toch wel aardig vol. Nu hoop ik ERNSTIG dat ze paaltjes bijplaatsen, maar degene die dat ontwerpt mag wel eens rondlopen op een station. WAAROM zet je een paaltje vlak naast een lift terwijl de mensenstroom daar niet direct langs komt? Moet men in de rij gaan staan om de OV bedrijven te pleasen? Men moet kijken naar de looproutes, iets wat ik nu nog niet heb gezien.

Vanmiddag ook een conducteur die beweerde dat ik maar m'n ding moest activeren (Studenten OV-Chipkaart) terwijl ik dat pas *officieel* kan vanaf de 14e. Wilde hij ook nog m'n groene 2009 OV zien. En dat terwijl er gewoon een (tijdelijk) reisproduct opstaat :? Ik kan er mee in/uitchecken in de bus & de trein (dat laatste doe ik niet/nauwelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 11-10 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, heb je al geprobeerd of je kan activeren? Als ik op de website kijk staat er ook een datum van ergens eind januari, maar ik heb hem afgelopen week gewoon kunnen activeren :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
Vorig jaar nog geprobeerd, werkte natuurlijk niet. Ik wacht nog wel even. Al die rijen :| Ach over 2 weken kan het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MrNGm schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:52:
[...]

*kuch*Nijmegen*kuch*. 1, ja 1 paaltje op perron 1. IC vanuit Schiphol, elke trein zit toch wel aardig vol. Nu hoop ik ERNSTIG dat ze paaltjes bijplaatsen, maar degene die dat ontwerpt mag wel eens rondlopen op een station. WAAROM zet je een paaltje vlak naast een lift terwijl de mensenstroom daar niet direct langs komt? Moet men in de rij gaan staan om de OV bedrijven te pleasen?
Leuk dat je in Nijmegen woont, maar volgens mij is er nog geen enkele plek waar 150 man uit één trein gebruik maakt van de OV-Chip. Op dit moment voldoet die paal dus nog voor het aanbod aan reizigers. Dat 'ie niet op de handigste plek staat, soit. Als je er maar een hebt staat 'ie altijd wel voor iemand onhandig. Tegen de tijd dat een meerderheid van de reizigers gebruik maakt van de OV-Chip staan er meer paaltjes cq zijn er meer poortjes.

Het is mij inmiddels maarliefst drie keer voorgekomen (collega die chipt niet meegerekend vanwege tegelijk aankomen op 't station) dat er iemand vlak voor of na mij bij NS in- of uitcheckte. In de spits.
Men moet kijken naar de looproutes, iets wat ik nu nog niet heb gezien.
Ga eens in Amsterdam of Haarlem kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
MrNGm schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:05:
Vorig jaar nog geprobeerd, werkte natuurlijk niet. Ik wacht nog wel even. Al die rijen :| Ach over 2 weken kan het best.
Je kunt je kaart nu ook al 'officieel' activeren/ophalen, op die website staat alleen een 'geadviseerde' ophaalperiode. Daarmee proberen ze lange wachtrijen en overbelasting van het systeem te voorkomen door de studenten te adviseren in een bepaalde week hun kaart te activeren, echter kan dat al wel gewoon sinds deze week.

Ik vind het paaltje op station Enschede ook erg dom geplaatst. Het staat niet bepaald in de looproute, dus als er een trein arriveert staat er al snel een heel clubje mensen rond dat paaltje...

[ Voor 15% gewijzigd door Cadezo op 09-01-2010 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
Cadezo schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:18:
[...]

Je kunt je kaart nu ook al 'officieel' activeren/ophalen, op die website staat alleen een 'geadviseerde' ophaalperiode. Daarmee proberen ze lange wachtrijen en overbelasting van het systeem te voorkomen door de studenten te adviseren in een bepaalde week hun kaart te activeren, echter kan dat al wel gewoon sinds deze week.
Dan is dat mooi niet gelukt :) Spreiding zoals ze gehoopt hadden (kennelijk) werkt niet echt. Er is gewoon te weinig gecommuniceerd met betrekking tot reizen met de OV chipkaart (voor studenten).
CyBeR schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:14:
Leuk dat je in Nijmegen woont, maar volgens mij is er nog geen enkele plek waar 150 man uit één trein gebruik maakt van de OV-Chip. Op dit moment voldoet die paal dus nog voor het aanbod aan reizigers. Dat 'ie niet op de handigste plek staat, soit. Als je er maar een hebt staat 'ie altijd wel voor iemand onhandig. Tegen de tijd dat een meerderheid van de reizigers gebruik maakt van de OV-Chip staan er meer paaltjes cq zijn er meer poortjes.
Dat is dus al te laat. Als je een systeem wil invoeren dan moet je het wel netjes invoeren. Goed, dat nog niet alle paaltjes er staan, oké, nog mee te leven, maar *juist* de beginfase is belangrijk hierbij. Zet je nu al paaltjes op totaal onlogische plekken neer, dan kan je ervan uitgaan dat men dit systeem bij voorbaat al onhandig vindt.
Ga eens in Amsterdam of Haarlem kijken.
:/ :O |:( En daar kom ik ook eventjes
Ja, in Amsterdam was de OV chipkaart al langer *verplicht*, logisch dat het daar beter geregeld is dan de rest van Nederland.

Ik heb het idee dat de rest van Nederland achter de feiten aanloopt. Moet ik nog foto's laten zien van de welgeteld 4, nee 3 in/uitcheckpaaltjes voor de trein op Nijmegen CS en hun (in mijn ogen) belabberde posities? Ze zijn recentelijk nog bezig geweest met het (her)plaatsen van paaltjes, maar dit heeft nog vrij weinig opgeleverd. Is dit systeem dan werkelijk zo ondoordacht als het maar kan?
Ik denk dat je het aantal mensen dat gebruik moet maken van deze paaltjes niet mag onderschatten, ook al is Nijmegen geen Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
CyBeR schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:14:
[...]

Leuk dat je in Nijmegen woont, maar volgens mij is er nog geen enkele plek waar 150 man uit één trein gebruik maakt van de OV-Chip.
Hoezo niet dan? Als ik kijk wat voor pleur volk er hier in Enschede soms uit die trein komt zou het me niets verbazen :o. In de bus gebruikt ook vrijwel iedere student 'm al

[ Voor 6% gewijzigd door ksborg op 09-01-2010 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MrNGm schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:54:
[...]

Dat is dus al te laat. Als je een systeem wil invoeren dan moet je het wel netjes invoeren. Goed, dat nog niet alle paaltjes er staan, oké, nog mee te leven, maar *juist* de beginfase is belangrijk hierbij. Zet je nu al paaltjes op totaal onlogische plekken neer, dan kan je ervan uitgaan dat men dit systeem bij voorbaat al onhandig vindt.
Ook hier denk je weer niet na. Het is gewoon niet nuttig om nu al je complete voorraad paaltjes geinstalleerd te hebben (waarbij van een voorraad niet gesproken mag worden eigenlijk, maar ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel.) Mischien moeten die dingen nog aangepast worden en dat is een stuk duurder als je ze allemaal al hebt staan dan wanneer je wat kleiner begonnen was. En zolang er geen enkele vorm van rij voor de paal staat (die staat er trouwens zelfs voor de stempelautomaten niet, waar er maar een paar meer van zijn) zijn er dus genoeg palen. Volgens NS staat voor volgend jaar het uitrollen van nog een keer 1000 palen op de agenda.
:/ :O |:( En daar kom ik ook eventjes
Jouw probleem. De situatie zoals in Nijmegen is niet dezelfde als in bevolkte plaatsen.
Ja, in Amsterdam was de OV chipkaart al langer *verplicht*, logisch dat het daar beter geregeld is dan de rest van Nederland.

Ik heb het idee dat de rest van Nederland achter de feiten aanloopt. Moet ik nog foto's laten zien van de welgeteld 4, nee 3 in/uitcheckpaaltjes voor de trein op Nijmegen CS en hun (in mijn ogen) belabberde posities?
Onzin. De OV-Chipkaart is in Amsterdam alleen in de Metro verplicht, en zelfs dat pas sinds kort (augustus meen ik). Daarvoor stonden alle op dit moment geplaatste palen er al, zij het inactief. En verder demonstreert dit juist dat het beleid van NS op dit gebied goed is: in Amsterdam is het reizende publiek, inderdaad vanwege de invoering bij het GVB, beter op de hoogte van de OV-Chip en wordt er meer gebruik van gemaakt. Daarbij past een groter aantal paaltjes dan in een of ander gat dat zich Nijmegen noemt en niet eens een Centraal station heeft.
Ze zijn recentelijk nog bezig geweest met het (her)plaatsen van paaltjes, maar dit heeft nog vrij weinig opgeleverd. Is dit systeem dan werkelijk zo ondoordacht als het maar kan?
Laat maar zien die foto's. Volgens de plattegrond staan ze voor de beide trappen naar de andere perrons toe, waar je dus als reiziger die van die trap gebruik maakt altijd in de buurt van komt. Dat jij op spoor 1 helemaal achteraan uitstapt is niet het probleem van NS.

Zoals ik al zei: als je nog niet op elk perron 20 paaltjes hebt staan (Zie Amsterdam Amstel) moet je de meest geschikte plek uitzoeken om je paaltjes neer te zetten. Als ik de plattegrond zo zie is dat prima gelukt.

Toegegeven, in Haarlem staan ze slimmer, maar dat station leent zich daar nu eenmaal beter voor. Daar staan ze aan het begin (beide kanten) van de gang (tweemaal) waarin zich de trappen naar de sporen bevinden. Iedereen loopt er dus langs.
Ik denk dat je het aantal mensen dat gebruik moet maken van deze paaltjes niet mag onderschatten, ook al is Nijmegen geen Amsterdam.
Vertel. Staat er een rij voor? Ik betwijfel het ten zeerste.
ksborg schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 01:02:
[...]

Hoezo niet dan? Als ik kijk wat voor pleur volk er hier in Enschede soms uit die trein komt zou het me niets verbazen :o. In de bus gebruikt ook vrijwel iedere student 'm al
Omdat het grootste deel van de NS reizigers:
• Student is.
• Een jaar- of trajectabo heeft.
• Verandervrees heeft en dus gewoon kaartjes koopt.

(Die eerste twee categorieën hoeven niet in te checken. De laatste wil 't niet.)

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 09-01-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Gisteren automatisch opladen opgehaald via een GVB paal. Beetje onzin eigenlijk dat dit ook niet kan via een NS kaartautomaat. Systeem is trouwens traaaag: je moet alleen al zo'n 20 seconden wachten voordat op het display staat dat je er de chipkaart in mag steken (nadat je voorganger weg is). Doe je het toch eerder dan krijg je een bericht dat je je kaart moet verwijderen.. -O-

Voor de rest werkt het allemaal wel, al staat die paaltjes op R'dam CS bijv. niet erg handig. Dat gaat niet goed doorstromen als straks vrijwel iedereen moet in- en uitchecken. Ze zouden die sensors beter bij de trappen naar de perrons kunnen zetten IMO.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ok, fijn, nu snap ik 't helemaal niet meer..

Ik zou mijn studenten-OV-product tussen 4 en 13 januari op kunnen halen. En ik hoor hier de hele tijd vanalles over een "tijdelijk product"..

Ik heb er op 1 januari twee producten bijgekregen. En toen ik net keek, stond er geen bestelling beschikbaar.

Dus ik heb geen tijdelijk iets gekregen, maar meteen m'n goeie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het tijdelijk reisproduct is wat er al op de chipkaart stond toen je 'm toegestuurd hebt gekregen. De producten die je hebt opgehaald zijn de goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
CyBeR schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 01:09:
Jouw probleem. De situatie zoals in Nijmegen is niet dezelfde als in bevolkte plaatsen.
[..]
Daarbij past een groter aantal paaltjes dan in een of ander gat dat zich Nijmegen noemt en niet eens een Centraal station heeft.
Obviously nog nooit in een gat genaamd Nijmegen geweest maar kennelijk wil je graag Nijmegen afkraken omdat het geen Amsterdam is. Prima, ga ik verder niet op in. :+ Maar, lachen is gezond 8)
Laat maar zien die foto's. Volgens de plattegrond staan ze voor de beide trappen naar de andere perrons toe, waar je dus als reiziger die van die trap gebruik maakt altijd in de buurt van komt. Dat jij op spoor 1 helemaal achteraan uitstapt is niet het probleem van NS.
Altijd in de buurt komt. Goed, dus naar perron 3, dan zeg jij dat ik langs het paaltje bij perron 1 kom. Klopt, maar deze zit absoluut niet in de algemene looproute en als ik daar in wil checken, dan loop ik geheid andere mensen in de weg die naar perron 1 willen (waar dit paaltje dan obviously voor is bedoeld). Het paaltje bij perron 1 staat behoorlijk om het hoekje, en de plattegrond strookt qua schaal ook niet helemaal met de werkelijkheid.
Zoals ik al zei: als je nog niet op elk perron 20 paaltjes hebt staan (Zie Amsterdam Amstel) moet je de meest geschikte plek uitzoeken om je paaltjes neer te zetten. Als ik de plattegrond zo zie is dat prima gelukt.
Jep, jij zegt het, prima gelukt. Praktisch: nee. Als ik me inleef in anderen die wel in/uitchecken dan is de huidige opstelling niet handig. Naast dat de plattegrond niet meer actueel is WANT er is een paaltje bijgekomen \o/ Hulde! Alleen jammer dat ze het weer niet bepaald strategisch hebben neergezet :z
Toegegeven, in Haarlem staan ze slimmer, maar dat station leent zich daar nu eenmaal beter voor. Daar staan ze aan het begin (beide kanten) van de gang (tweemaal) waarin zich de trappen naar de sporen bevinden. Iedereen loopt er dus langs.
Waarom zou Haarlem zich er beter voor lenen? Omdat het in de Randstad ligt? Is Nijmegen een dergelijk gat waar geen haan naar kraait en geen kip woont? Ik vind dat je aan elk station evenveel aandacht moet besteden. Ongeacht of het in de Randstad ligt, of maar 2 sporen heeft.
Vertel. Staat er een rij voor? Ik betwijfel het ten zeerste.
Twijfel gerust, er staan rijen. Niet elk moment van de dag, maar ze zijn er :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MrNGm schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 01:52:
[...]

Obviously nog nooit in een gat genaamd Nijmegen geweest maar kennelijk wil je graag Nijmegen afkraken omdat het geen Amsterdam is. Prima, ga ik verder niet op in. :+ Maar, lachen is gezond 8)
Ik weet dat Nijmegen sizeable is maar 't heeft nog altijd geen Centraal station ;)
Altijd in de buurt komt. Goed, dus naar perron 3, dan zeg jij dat ik langs het paaltje bij perron 1 kom. Klopt, maar deze zit absoluut niet in de algemene looproute en als ik daar in wil checken, dan loop ik geheid andere mensen in de weg die naar perron 1 willen (waar dit paaltje dan obviously voor is bedoeld). Het paaltje bij perron 1 staat behoorlijk om het hoekje, en de plattegrond strookt qua schaal ook niet helemaal met de werkelijkheid.
In de algemene looproute staat 'ie in de weg. Je moet een afweging maken tussen waar 't het meest dichtbij staat voor je reizigers, en dat is inclusief die op sporen 3 en 4, waar 't ding niet in de weg staat en waar je überhaupt de mogelijkheid hebt (zowel infratechnisch als brandweertechnisch) om paaltjes neer te zetten.
Jep, jij zegt het, prima gelukt. Praktisch: nee. Als ik me inleef in anderen die wel in/uitchecken dan is de huidige opstelling niet handig. Naast dat de plattegrond niet meer actueel is WANT er is een paaltje bijgekomen \o/ Hulde! Alleen jammer dat ze het weer niet bepaald strategisch hebben neergezet :z
Ik weet niet waar die staat dus daar kan ik niets over zeggen. Maar waar zou jij 'm neerzetten dan?
Waarom zou Haarlem zich er beter voor lenen? Omdat het in de Randstad ligt? Is Nijmegen een dergelijk gat waar geen haan naar kraait en geen kip woont? Ik vind dat je aan elk station evenveel aandacht moet besteden. Ongeacht of het in de Randstad ligt, of maar 2 sporen heeft.
Nou moet je er niet van uitgaan dat ik elke stad buiten de randstad direct afzeik als ik iets zeg over een stad erbinnen :P Ik bedoel dat de architectuur van 't station beter is voor dit doel omdat de toegangen naar alle sporen in twee rechte gangen zitten.
Twijfel gerust, er staan rijen. Niet elk moment van de dag, maar ze zijn er :*)
Ook zonder studenten die er niets te zoeken hebben, en langer dan 2 man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:31
@ CyBeR: Waarom heb je het toch steeds over studenten die er niets te zoeken hebben? Ik check vanaf 1 januari 2010 ook elke keer in en vervolgens weer uit met bus en trein.

Of bedoel je dat "wij" studenten tot 1 februari nog onze OV-Jaarkaart mogen gebruiken? Dan nog snap ik je probleem nog niet. Waarom mag ik er niet vast aan wennen om altijd in en uit te checken? Tevens weet ik dan niet zeker of mijn OV-Chipkaart werkt, en dat is toch ook wel handig om te weten. :X

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 09-01-2010 09:24 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cheesy schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:39:
Waarom checken 'jullie' allemaal in- en uit bij de trein?
Zie ik zoveel studenten doen elke keer _O-
Hoeft dat niet? Heb het tot nu toe wel braaf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat hoeft niet nee, zoals ook keurig staat uitgelegd op www.studentenov-chipkaart.nl:
In de trein hoef je nog NIET in en uit te checken.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Conducteur zei het ook laatst in de trein, je hoeft niet in en uit te checken omdat ze je kaart toch uitlezen en dan kunnen zien dat je gratis mag reizen in die periode. Het is enkel buiten je gratis reizen periode dat je hem moet gebruiken om in en uit te checken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Buiten je gratis reizen moet je los een kaartje met korting bij de automaat kopen, dus van inchecken is dan helemaal geen sprake.

Juist tijdens je gratis reizen moet je wel inchecken, da's verplicht, alleen nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Tsurany schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:57:
Conducteur zei het ook laatst in de trein, je hoeft niet in en uit te checken omdat ze je kaart toch uitlezen en dan kunnen zien dat je gratis mag reizen in die periode. Het is enkel buiten je gratis reizen periode dat je hem moet gebruiken om in en uit te checken.
Hmm ok dat geeft in elk geval een verklaring waarom je 'm in de bus wel in moet checken, daar gaat de controle natuurlijk anders. Moet wel zeggen dat die informatie die je hebt gekregen voor 't eerst ook nuttige informatie is :). Want ik zou bij de trein ook gewoon inchecken. Nou zit ik gelukkig maar eens per jaar hooguit in de trein :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Muthas schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:06:
Buiten je gratis reizen moet je los een kaartje met korting bij de automaat kopen, dus van inchecken is dan helemaal geen sprake.

Juist tijdens je gratis reizen moet je wel inchecken, da's verplicht, alleen nu nog niet.
Hoezo? Kan toch gewoon reizen op saldo activeren?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Tsurany schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:35:
[...]

Dat lijkt mij ook... Ik vermoed, maar weet niet zeker, dat dan ook gewoon de korting direct wordt verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:35:
[...]

Reizen op saldo kun je nog niet aanvragen met een studenten-ovchipkaart. De NS-website geeft aan dat het een 'foute productcombinatie' is.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11-10 16:42
Hoe heet 't tijdelijke reisproduct eigenlijk op ov-chipkaart.nl, ik heb op ov-chipkaart.nl

Studenten OV-chipkaart week
Studentenkaart korting week

staan, moet ik de boel nog activeren?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Laatst online: 10-10 10:28

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik ben juni 2009 afgestudeerd en een maand voor die tijd kreeg ik nog een studentenovchipkaat. Ik heb dus netjes deze zomer mijn ov opgezegd. Nu ook connexxion, vanaf november geloof ik, de chipkaart "op papier" in gebruik heeft wou ik het eens gaan proberen. Nu zag ik via ov-chipkaart.nl dat er nog studentenov producten op mijn kaart staan. Ik kan nergens een mogelijkheid vinden om die te verwijderen en volgens de studentenovchipkaart site zou dat door duo zelf gedaan worden. Nu heb ik er dus 40 euro opgezet, om als het nodig is een keer met het ov te gaan, maar de studenten producten staan er ook nog. Nu heb ik geen zin om een boete te gaan betalen of mijn geld terug te vragen als het automatisch wordt afgeschreven. Nu is mijn vraag dus zijn er mensen met een gelijke situatie die met succes gereisd hebben.

offtopic:
lang verhaal, maar anders kan ik het niet uitleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 11:56

CoolGamer

What is it? Dragons?

simon schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:49:
Hoe heet 't tijdelijke reisproduct eigenlijk op ov-chipkaart.nl, ik heb op ov-chipkaart.nl

Studenten OV-chipkaart week
Studentenkaart korting week

staan, moet ik de boel nog activeren?
Volgens mij heten ze inderdaad zo. Als je nog geen producten hebt afgehaald uit het automaat, moet je dat alsnog doen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

alexkroeze schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:21:
Ik ben juni 2009 afgestudeerd en een maand voor die tijd kreeg ik nog een studentenovchipkaat. Ik heb dus netjes deze zomer mijn ov opgezegd. Nu ook connexxion, vanaf november geloof ik, de chipkaart "op papier" in gebruik heeft wou ik het eens gaan proberen. Nu zag ik via ov-chipkaart.nl dat er nog studentenov producten op mijn kaart staan. Ik kan nergens een mogelijkheid vinden om die te verwijderen en volgens de studentenovchipkaart site zou dat door duo zelf gedaan worden. Nu heb ik er dus 40 euro opgezet, om als het nodig is een keer met het ov te gaan, maar de studenten producten staan er ook nog. Nu heb ik geen zin om een boete te gaan betalen of mijn geld terug te vragen als het automatisch wordt afgeschreven. Nu is mijn vraag dus zijn er mensen met een gelijke situatie die met succes gereisd hebben.

offtopic:
lang verhaal, maar anders kan ik het niet uitleggen
Bovenstaande heb ik ook. Op mijn oude studenten OV-chipkaart staat volgens de website nog steeds een week-reisproduct. Als je echter controleerd bij een productoplaadpaal (die van de NS maar ook die bij de AH enzo) dan staat er niets op de kaart (ook geen tijdelijk reisproduct). Ik denk dus niet dat je er mee weg komt als een conducteur de kaart scant, dan zal hij denk ik een lege kaart aantreffen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 16:39

Mach

[END]Avengers

Even een niet studentenkaart gerelateerde vraag.

Ik heb een voordeelurenabo aangevraagd bij de NS. Deze gaat in per 18-1 as. Ik heb vandaag de OV-chipkaart ontvangen. Als ik het goed begrijp (op mijn NS) is de chipkaart (vanaf 6-1) al actief en zou ik daarmee al kunnen reizen (tot 18-1 zonder de kortingen natuurlijk).

Als ik het voorts goed begrijp moet ik eerst op de NS site reizen op saldo aanvragen, waarna ik de kaart kan activeren op het station. Zo gezegd zo gedaan, althans geprobeerd. Bij het aanvragen van reizen op saldo krijg ik de melding dat mijn kaart niet actief is (kaartnr is juist). Betekent dit dat ik de chipkaart ook pas vanaf 18-1 kan gebruiken of is er bij de NS iets misgegaan ?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Mach schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:02:
Even een niet studentenkaart gerelateerde vraag.

Ik heb een voordeelurenabo aangevraagd bij de NS. Deze gaat in per 18-1 as. Ik heb vandaag de OV-chipkaart ontvangen. Als ik het goed begrijp (op mijn NS) is de chipkaart (vanaf 6-1) al actief en zou ik daarmee al kunnen reizen (tot 18-1 zonder de kortingen natuurlijk).

Als ik het voorts goed begrijp moet ik eerst op de NS site reizen op saldo aanvragen, waarna ik de kaart kan activeren op het station. Zo gezegd zo gedaan, althans geprobeerd. Bij het aanvragen van reizen op saldo krijg ik de melding dat mijn kaart niet actief is (kaartnr is juist). Betekent dit dat ik de chipkaart ook pas vanaf 18-1 kan gebruiken of is er bij de NS iets misgegaan ?
Ik heb ook een voordeelurenchipkaart ontvangen eind december. M'n voordeelurenabonnement ging pas op 8-1 in. Op ov-chipkaart.nl stond en staat niets over de kaart. Via Ns.nl heb ik voor 8-1 al reizen op saldo aangevraagd, dat ging bij mij dus wel. Vervolgens op 8-1 naar een NS automaat (dus niet zo'n ander geval bij de AH enzo), bestelling ophalen en vervolgens werd reizen op saldo en het voordeelurenabonnement op de kaart gezet.

Saldo op de kaart zetten kon al voordat ik reizen op saldo had geactiveerd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LuPo schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 09:23:
@ CyBeR: Waarom heb je het toch steeds over studenten die er niets te zoeken hebben? Ik check vanaf 1 januari 2010 ook elke keer in en vervolgens weer uit met bus en trein.
In de bus moet je dat doen (daar is dat voor de chauffeur de controle dat je betaalt cq gratis mag reizen), maar in de trein heb je geen chauffeur die dat wil weten voor je in mag stappen. Dus daar wordt 't on-demand gecontroleerd door een conducteur. En die kan dat ook wel zien zonder dat je incheckt, wat de hele handeling nutteloos maakt.

De enige reden, in ieder geval op dit moment, om bij NS in te checken is als je een poortje open moet maken. Daarom accepteren alle NS-lezers jouw studentenkaart sinds 1 januari. Maar die staan allemaal nog open.

Buiten je vrij reizen periode koop je een papieren kaartje met korting zoals vroegah. Again kan de conducteur bij controle zien dat je een geldige kortingskaart hebt.

Overigens zijn die NS-palen natuurlijk wel een prima manier om te zien of 't activeren gelukt is omdat ze meteen weergeven dat je student bent, week of weekend, en als 't er niet op staat gaan ze klagen.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 09-01-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Megamind schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:35:
[...]
Ben ik het niet mee eens, vooral in de ochtend één grote stroom aan mensen die van station Enschede naar het Saxion lopen.
Cadezo schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:18:
[...]
Ik vind het paaltje op station Enschede ook erg dom geplaatst. Het staat niet bepaald in de looproute, dus als er een trein arriveert staat er al snel een heel clubje mensen rond dat paaltje...
Waar staat het paaltje eigenlijk :? Heb dat ding nog nooit zien staan volgens mij.

En ik moet morgen eigenlijk naar Enschede, maar heb mijn OV Chipkaart nog niet geactiveerd er staat nu een tijdelijk week abbo op. Kan ik morgen dan gewoon een 40% kortingskaart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Dutch3men schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:20:
[...]

Ben ik het niet mee eens, vooral in de ochtend één grote stroom aan mensen die van station Enschede naar het Saxion lopen.

[...]

Waar staat het paaltje eigenlijk :? Heb dat ding nog nooit zien staan volgens mij.

En ik moet morgen eigenlijk naar Enschede, maar heb mijn OV Chipkaart nog niet geactiveerd er staat nu een tijdelijk week abbo op. Kan ik morgen dan gewoon een 40% kortingskaart kopen?
Rechts naast de schuifdeur-die-nooit-schuift als je van de perrons naar de uitgang loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

The Legend schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:31:
[...]

Ik heb ook een voordeelurenchipkaart ontvangen eind december. M'n voordeelurenabonnement ging pas op 8-1 in. Op ov-chipkaart.nl stond en staat niets over de kaart. Via Ns.nl heb ik voor 8-1 al reizen op saldo aangevraagd, dat ging bij mij dus wel. Vervolgens op 8-1 naar een NS automaat (dus niet zo'n ander geval bij de AH enzo), bestelling ophalen en vervolgens werd reizen op saldo en het voordeelurenabonnement op de kaart gezet.

Saldo op de kaart zetten kon al voordat ik reizen op saldo had geactiveerd trouwens.
Ah, vreemd...misschien dat ik het morgen of zo nog maar eens moet proberen...anders ff bij de klantenbalie langs.....thx

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43
CyBeR schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:41:
[...]
De enige reden, in ieder geval op dit moment, om bij NS in te checken is als je een poortje open moet maken. Maar die staan allemaal nog open.

Overigens zijn die NS-palen natuurlijk wel een prima manier om te zien of 't activeren gelukt is omdat ze meteen weergeven dat je student bent, week of weekend, en als 't er niet op staat gaan ze klagen.
Laat de studenten maar in en uit checken, prima manier om het NS systeem mee te helpen (stress) testen.

Zag op Amsterdam Lelylaan laatst trouwens een dicht poortje dat prima te openen viel bij het uitchecken. Kan natuurlijk een NS foutje geweest zijn, maar misschien willen ze in de spits al gebruik gaan maken van een paar dichte poortjes om de passagiers stromen te regelen (alleen in of uit checken afhankelijk van de morgen of avond spits). Bij die uitgang zijn maar drie poortjes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Op Almere Oostvaarders of Almere Centrum zijn ook twee van de 4 poortjes dicht. Ik snap het niet, wat is daar het nut van als die twee er naast gewoon open zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

LOL FAIL

Ik heb mijn product opgehaald. Nu dus in de trein blijkt dat hij er niet opstaat. Lekker is dat terwijl ik hem niet nog een keer op kan halen. Dit kan toch geen grap zijn?

Welke mensen zijn verantwoordelijk voor dit systeem? dit kan niet waar zijn.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Mach schreef op zondag 10 januari 2010 @ 00:19:
[...]

Ah, vreemd...misschien dat ik het morgen of zo nog maar eens moet proberen...anders ff bij de klantenbalie langs.....thx
Tja, kennelijk moesten de computers er nog eens een nachtje over nadenken....net is het wel gelukt :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dutch3men schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:20:
[...]

Als je door de schuifdeuren naar de perrons loopt, gelijk links, naast de snoepautomaten.
Wel onhandige plek, je loopt er voorbij zonder dat je het in de gaten hebt...

edit: with ->
The Legend schreef op zondag 10 januari 2010 @ 00:15:
[...]

Rechts naast de schuifdeur-die-nooit-schuift als je van de perrons naar de uitgang loopt.

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 10-01-2010 11:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Hehe, ik heb eindelijk een mailtje gekregen waarin staat dat ik 'binnen 2 weken' mijn studentenchipkaart binnen krijg. Ik had hem nog voor het einde van de eerste week van december aangevraagd en toen werd er gezegd dat ik hem vóór het einde van het jaar binnen zou krijgen :P

Op deze manier is die periode tot 1 feb. ook te kort, of ze moeten nu opeens wel binnen de afgesproken tijd gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 13:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ssj3gohan schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:39:
Op deze manier is die periode tot 1 feb. ook te kort, of ze moeten nu opeens wel binnen de afgesproken tijd gaan werken?
Reken er niet op.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 20:45
Hoe zit dat nu met het aanvragen van reizen op saldo. Ik zie "Klasse" staan. Is het idee dat ik eenmalig de klasse moet opgeven? En als ik dan per reis wil kiezen uit de klasse, hoe zit dat dan?

https://www.ns.nl/reizenopsaldo/activeer

[ Voor 10% gewijzigd door Arnout op 11-01-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Vooralsnog kies je de klasse en zit je daarmee vast. Later dit jaar kun je bij de kaartautomaat van klasse wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:14
Coldcat schreef op zondag 10 januari 2010 @ 01:37:
LOL FAIL

Ik heb mijn product opgehaald. Nu dus in de trein blijkt dat hij er niet opstaat. Lekker is dat terwijl ik hem niet nog een keer op kan halen. Dit kan toch geen grap zijn?

Welke mensen zijn verantwoordelijk voor dit systeem? dit kan niet waar zijn.
Idemdito hier.
Week erop gezet, allemaal gedaan en prima. In wil inchecken in de trein. Rood error.
Fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Studenten hoeven nog niet in/uit te checken als ze met de trein reizen, dus waarschijnlijk krijg je daarom een foutmelding. Of kon de conducteur je product ook niet zien met z'n lezertje?

[edit]
Overigens heb ik afgelopen weekend voor het eerst een paar treinreisjes gemaakt met m'n NS voordeelurenkaart + reizen op saldo. Werkt prima moet ik zeggen: de reizen stonden goed (en heel snel) op mijn NS. Op ov-chipkaart.nl zijn ze nog niet verschenen, maar dat kan maximaal 7 dagen duren geloof ik.

Wat wel waardeloos is, is dat je bij NS automaten je maximaal 30 euro per keer aan saldo kunt ophogen. Aangezien een enkeltje Groningen --> Utrecht al 12,55 kost is dat zo weer op natuurlijk. Als je 1e klas reist kun je niet eens heen en weer voor dat geld 8)7

Jammer dat Qbuzz hier in Groningen het nog niet ondersteunt, want zo'n chipkaart + automatisch saldo ophogen is 100 keer makkelijker dan die stomme strippenkaarten.

[ Voor 66% gewijzigd door Moartn op 11-01-2010 11:16 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Tomino schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:26:
[...]

Idemdito hier.
Week erop gezet, allemaal gedaan en prima. In wil inchecken in de trein. Rood error.
Fijn!
Dat werkt bij mij dan wel weer, alleen staat dat nieuw opgehaalde product er niet goed op. Na 1 februari heb ik dus geen OV meer. Vanmiddag eens kijken of ik het kan regelen bij de NS balie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 18:24
Coldcat schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:58:
[...]

Dat werkt bij mij dan wel weer, alleen staat dat nieuw opgehaalde product er niet goed op. Na 1 februari heb ik dus geen OV meer. Vanmiddag eens kijken of ik het kan regelen bij de NS balie.
Die verwijzen je door naar de ov-chipkaart helpdesk (iig hier in Groningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Moartn schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:12:

Wat wel waardeloos is, is dat je bij NS automaten je maximaal 30 euro per keer aan saldo kunt ophogen. Aangezien een enkeltje Groningen --> Utrecht al 12,55 kost is dat zo weer op natuurlijk. Als je 1e klas reist kun je niet eens heen en weer voor dat geld 8)7
Dat gaat later dit jaar nog omhoog worden bijgesteld afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Laatst online: 10-10 14:37
Afgelopen week al bij 3 verschillende OV-oplaad automaten geprobeerd mijn studentenabbonement proberen op te halen, maar mijn kaart wordt niet eens herkent door de automaten. Hij blijft gewoon op hetzelfde scherm staan (voer ovchipkaart in). Ik heb al gebeld met de helpdesk, die zouden het onderzoeken en over 1,5 dag kan ik het opnieuw proberen, maar ik ben benieuwd. Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

terb schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:07:
Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad?
Jaren geleden met m'n eerste kaart: die gaf het na een week of 6 op, en werd ook niet meer herkend door de automaat. Die is toen vervangen door een nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Alex) schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:04:
[...]
Dat gaat later dit jaar nog omhoog worden bijgesteld afaik.
Er waren problemen dat het geen officieël gelddocument is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Coldcat schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:04:
[...]

Er waren problemen dat het geen officieël gelddocument is.
Momenteel is het mogelijk om voor maximaal een bedrag van 150 euro te laden op je ov-chipkaart. Weliswaar in stappen van 30 euro per keer. Medio begin tweede kwartaal 2010 worden de op te laden bedragen hoger.

We adviseren je om te kiezen voor automatisch opladen, zodat je altijd voldoende saldo op je ov-chipkaart hebt staan. Zodra het saldo lager is dan € 5,00, wordt er automatisch een vast bedrag opgeladen via je bank- of girorekening. Je kunt voor een aanvraagformulier terecht bij de servicebalie of onze klantenservice. Of je kunt het formulier downloaden via www.ov-chipkaart.nl
NS' reactie op die vraag: IkChip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 16:32
Weten jullie wat er gebeurd als ik incheck als student in mijn vrijreizenperiode (dus doordeweeks met een weekov)? Wordt er dan een starttarief van €0.00 afgeschreven, en bij het uitchecken weer €0.00 bijgeschreven, of wordt er €4.00 af- en bijgeschreven?
Dit omdat ik tijdens een rit in de Haagse tram al eens alle kastjes heb zien uitvallen, en ik er niet op zit te wachten dat het starttarief van voor mijn rekening is.

Wat moet je overigens doen tijdens de kortingperiode als de kastjes het niet doen? Ik neem aan dat je dan bij de chauffeur een kaartje moet kopen, maar hoe kan je de chauffeur laten zien dat je met korting mag reizen, als het systeem niet werkt. Daarbij ben je ook gelijk verplicht om contant geld bij je te hebben, terwijl ze dat met de "klein bedrag, pinnen mag"-campagne er juist uit willen krijgen. Je weet namelijk pas dat je moet betalen op het moment dat je in de tram staat (dan zie je pas dat de kastjes het niet doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DEiE schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:59:
Weten jullie wat er gebeurd als ik incheck als student in mijn vrijreizenperiode (dus doordeweeks met een weekov)? Wordt er dan een starttarief van €0.00 afgeschreven, en bij het uitchecken weer €0.00 bijgeschreven, of wordt er €4.00 af- en bijgeschreven?
Dit omdat ik tijdens een rit in de Haagse tram al eens alle kastjes heb zien uitvallen, en ik er niet op zit te wachten dat het starttarief van voor mijn rekening is.
Zover mij bekend wordt er geen starttarief afgeschreven in dat geval. Een keer niet uitchecken is dus geen ramp.
Wat moet je overigens doen tijdens de kortingperiode als de kastjes het niet doen?
Dan heb je geluk en hoef je niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CyBeR schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:14:
[...]
Een keer niet uitchecken is dus geen ramp.
Financieel gezien niet, maar als je een aantal keer niet uitcheckt wordt wel je kaart geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Alex) schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:16:
[...]
Financieel gezien niet, maar als je een aantal keer niet uitcheckt wordt wel je kaart geblokkeerd.
Let op 'een keer', niet 'elke keer' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Toch blijft het leuk: conducteurs die aan elkaar laten zien dat op mijn studentenkaart het reisproduct geladen is.
"kijk, dan staat er hier een pijltje" (op z'n PDA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:14
Cheesy schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:26:
Toch blijft het leuk: conducteurs die aan elkaar laten zien dat op mijn studentenkaart het reisproduct geladen is.
"kijk, dan staat er hier een pijltje" (op z'n PDA)
Cute O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:29
Moartn schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:12:
Studenten hoeven nog niet in/uit te checken als ze met de trein reizen, dus waarschijnlijk krijg je daarom een foutmelding. Of kon de conducteur je product ook niet zien met z'n lezertje?
Je krijgt geen foutmelding, ik heb al diverse malen succesvol in- en uitgecheckt. Alhoewel dit nog nog niet hoeft. Ik moet zeggen dat ik nog niet ben gecontroleerd de afgelopen weken.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 17:48

geerttttt

Manisch positief

Ik vraag me af, wat nou als ik straks zodra ik mijn product heb gewoon nooit in- en uitcheck? Ik bedoel, ik heb een OV erin staan, dus ik kan doordeweeks gratis reizen met de trein zoveel ik wil. Wat is het nut van in en uitchecken dan. Alsof het relevant is waar ik heen ga.

Lijkt me toch dat als ze je in de trein controleren en zien dat je niet ingechecked bent dat ze weinig kunnen doen. Je hebt immers wel 'toestemming' om op dat tijdstip in de trein te zitten...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

geerttttt schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:40:
Ik vraag me af, wat nou als ik straks zodra ik mijn product heb gewoon nooit in- en uitcheck? Ik bedoel, ik heb een OV erin staan, dus ik kan doordeweeks gratis reizen met de trein zoveel ik wil. Wat is het nut van in en uitchecken dan. Alsof het relevant is waar ik heen ga.

Lijkt me toch dat als ze je in de trein controleren en zien dat je niet ingechecked bent dat ze weinig kunnen doen. Je hebt immers wel 'toestemming' om op dat tijdstip in de trein te zitten...
Als je nou daadwerkelijk dit topic gelezen had, en dan bedoel ik nog niet eens 't hele ding maar alleen de laatse, zeg, twee pagina's, dan had je geweten dat dat inderdaad niet hoeft.

Maar mocht daar ooit verandering in komen: de voorwaarde voor het reizen op dat moment is ingecheckt zijn. Niet ingecheckt zijn levert je dus een boete op, ongeacht of je een abo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Laatst online: 13:59

PauseBreak

derp!

geerttttt schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:40:

Ja, daardoor kan het geld vanuit de Rijksoverheid eerlijker worden verdeeld over de verschillende OV-aanbieders en kan het vervoer beter worden afgesteld op het daadwerkelijke gebruik van die lijn. Nu wordt er met de hand geteld en dat hoeft lang niet altijd representatief te zijn voor het daadwerkelijke gebruik van die lijn.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Lol kon weer niet uitchecken in de bus. Vrijdag ook al niet. Gaat lekker, als het zo doorgaat issie nog wel een keer geblokkeerd :X

De helpdesk van de OV chipkaart zei dat de vervoersmaatschappij daarvoor verantwoordelijk is. Die heb ik al gemailt maar die reageren uiteraard niet (gaat om Twents, een organisatie van Connexxion).

[ Voor 43% gewijzigd door ksborg op 12-01-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister langs alle ophaal paaltjes geweest op Centraal...en bij geen een succes |:(
Vanmiddag hier nog maar eens proberen bij de AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ksborg schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:26:
Lol kon weer niet uitchecken in de bus. Vrijdag ook al niet. Gaat lekker, als het zo doorgaat issie nog wel een keer geblokkeerd :X

De helpdesk van de OV chipkaart zei dat de vervoersmaatschappij daarvoor verantwoordelijk is. Die heb ik al gemailt maar die reageren uiteraard niet (gaat om Twents, een organisatie van Connexxion).
Hier ook niet, had 2 vragen gesteld, waarom de locaties van de 2 busritten hier niet beschikbaar waren en waarom 2 identieke ritten maar waarbij 1 andersom er een prijsverschil was van 12%.
Krijg ik als antwoord een link naar een formulier om geld terug te vragen, maar antwoord geven op de vragen kunnen ze blijkbaar niet |:(

edit: Trouwens, blijkbaar klopt dat met die 7 kalenderdagen niet bij "mijn ov-chipkaart". Heb op oude- en nieuwjaarsdag aantal keren in de tram gezeten in Den Haag, niks van terug te vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 12-01-2010 11:30 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Cadezo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:02:
Wat me wel opvalt is dat de ov-chipkaart slecht werkt als je hem in je portemonne laat zitten. Vooral in de bus krijg je dan heel vaak een foutmelding ("Probeer opnieuw" of zelfs: "U bent al ingecheckt!"), maar als je hem uit je portemonnee haalt werkt het bijna altijd.
Voor alle studenten aan de UT Enschede: de collegekaart van de UT heeft ook een rfid-chip en deze stoort met de apparatuur in de bussen. Als je de collegekaart uit je portemonnee haalt dan werkt het beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:16:
[...]
Schijt, op Utrecht Centraal loop ik 9 van de 10x via de Noorder tunnel eruit en daar staan al weken wél van die metalen voetstukken maar nog géén automaatjes. Dus ik kan daar niet eens uitchecken.

Echt, 't lijkt net alsof ze gisteren bedacht hebben dat er een OV-shitkaart moet komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DEiE schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:59:
Die €4.00 komt mij wel bekend voor. Ik heb met mijn (tijdelijke studentenabbo?) ergens in november een aantal keer wel in- en niet uitgechecked bij de Erasmuslijn (RET) en op een gegeven moment stond ik €4.00 negatief. Bij diezelfde Erasmuslijn leek dat niet te boeien, maar bij de HTM-trams (niet de RR, want die doet het nog niet :)) kon ik toen niet inchecken 'door' de foutmelding "Saldo Onvoldoende".

Maar zoals Cyber hierboven al heeft aangegeven zou het best nu zo kunnen zijn dat er €0.00 wordt bij- en afgeschreven. Ik heb sinds 1 januari ook geen problemen meer bij die incidentele keer dat ik kan inchecken bij een HMT-tram. Ik heb overigens nog steeds geen product opgehaald, geen idee of m'n abbo is veranderd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:14:
[...]

Schijt, op Utrecht Centraal loop ik 9 van de 10x via de Noorder tunnel eruit en daar staan al weken wél van die metalen voetstukken maar nog géén automaatjes. Dus ik kan daar niet eens uitchecken.
Student? Flikker op bij die paaltjes, je staat reizigers die wel betalen in de weg.
ksborg schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:26:

Nooit mailen, altijd bellen. Veel en veel sneller.

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 12-01-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:46
CyBeR schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:25:
[...]

Student? Flikker op bij die paaltjes, je staat reizigers die wel betalen in de weg.
:D

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Osiris schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:14:
[...]

Echt, 't lijkt net alsof ze gisteren bedacht hebben dat er een OV-shitkaart moet komen :X
[...]
Niveau daalt wel hier.

Studenten reizen toch niet helemaal gratis trouwens, de vervoersmaatschappijen krijgen daar toch wel wat voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

troftnom schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:44:
[...]

Studenten reizen toch niet helemaal gratis trouwens, de vervoersmaatschappijen krijgen daar toch wel wat voor betaald?
Ja, maar dat komt niet bij de student vandaan dus die heeft met die financiele transactie niets te maken. En het gebruik van een paaltje is op dit moment puur een financiele transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Cadezo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:02:
[...]

Dat tijdelijk product is dus niet geldig tot 1 februari, maar tot eind 2010, 2011 of 2012 (afhankelijk wanneer je de ov-chipkaart hebt gekregen). Ik heb nergens gezien dat het maar tot 1 feb geldig zou zijn, maar dat is inderdaad wel een logische conclusie van een tijdelijk product...
Op www.studenten-ovchipkaart.nl staat dat het tijdelijke product geldig is tot 31-01:
Vanaf heden reis je met de Studenten OV-chipkaart. Op deze kaart staat
een tijdelijk reisproduct (week- of weekendabonnement) dat geldig is tot 31 januari 2010.
Je hebt dus nog de hele maand de tijd om jouw officiële reisproduct voor 2010
op je chipkaart te activeren.
Maar de NS automaat geeft dus aan dat het product wat er nu op staat dit hele jaar nog geldig is, wat mij nogal onwaarschijnlijk lijkt. Dan zou ik dus mijn studentenreisproduct niet op hoeven te halen, terwijl overal staat dat dat wel moet. Op www.ov-chipkaart.nl heb ik mijn kaart trouwens ook aangemeld, maar daar krijg ik al helemaal geen informatie te zien over wat op de kaart staat. Ben ik blind of komt het 'tijdelijke' product hier niet op te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
[...]

Tja, vaak check ik ook helemaal niet in. Máár: op de site voor de studenten staat expliciet het woordje "nog" in de zin over dat je niet in hoeft te checken. Dus in de toekomst misschien wel?

Niet dat het nu niet aan de orde is bij de NS, maar hoe kun jij ruiken of ik met korting of met vrij reizen reis? ;)

En ik kan me voorstellen dat het in de toekomst wel verplicht wordt gesteld. Nu moeten ze reizigers-onderzoeken doen om te kijken hoeveel geld waarheen geschoven moet worden van het 'grote potje'. Zometeen kan dat allemaal via de chipkaart geregeld worden, maarja, dan moeten studenten ook met vrij reizen wel inchecken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Osiris schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:19:
[...]

Tja, vaak check ik ook helemaal niet in. Máár: op de site voor de studenten staat expliciet het woordje "nog" in de zin over dat je niet in hoeft te checken. Dus in de toekomst misschien wel?
Wellicht. Maar niet voordat er voldoende paaltjes en poortjes zijn. Die worden nu nog uitgerold.
Niet dat het nu niet aan de orde is bij de NS, maar hoe kun jij ruiken of ik met korting of met vrij reizen reis? ;)
Simpel: in beide gevallen hoef (en bijgevolg hoor) je niet in te checken :P Als je met korting reist moet je een papieren kaartje met korting kopen, en als je vrij reist hoef je niet in te checken. En als je geen student was, was je elke keer dat je niet uitcheckte 10 of 20 euro kwijt dus dan heb je dat 1x gedaan en nooit meer :P

Beetje logisch nadenken dus :P
En ik kan me voorstellen dat het in de toekomst wel verplicht wordt gesteld. Nu moeten ze reizigers-onderzoeken doen om te kijken hoeveel geld waarheen geschoven moet worden van het 'grote potje'. Zometeen kan dat allemaal via de chipkaart geregeld worden, maarja, dan moeten studenten ook met vrij reizen wel inchecken :)
Correct. Maar aangezien er nu nog papieren kaartjes zijn, zijn die toch nodig en dan is voor studenten de chipkaart bij NS van weinig extra waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:47:
[...]

Simpel: in beide gevallen hoef (en bijgevolg hoor) je niet in te checken :P Als je met korting reist moet je een papieren kaartje met korting kopen, en als je vrij reist hoef je niet in te checken. En als je geen student was, was je elke keer dat je niet uitcheckte 10 of 20 euro kwijt dus dan heb je dat 1x gedaan en nooit meer :P

Beetje logisch nadenken dus :P
Daarom zeg ik ook "niet dat dit nu aan de orde is" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nu.nl/economie...uurder-met-chipkaart.html

Volgens de SP is het in Amsterdam gemiddeld 5% duurder geworden voor de niet-zwartrijder. Zouden ze nou voor elke noemenswaardige stad zo'n onderzoek gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:30

wontcachme

You catch me? No you wont

Vandaag voor het eerst een ov chipkaart oplader gezien in de bus (roze Breng bus). Jammer genoeg werkte die niet. Heb de kaart er 2 minuten voor gehouden, maar er gebeurde niks.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 07:56:
Volgens de SP is het in Amsterdam gemiddeld 5% duurder geworden voor de niet-zwartrijder. Zouden ze nou voor elke noemenswaardige stad zo'n onderzoek gaan doen?
Per 1 januari zijn er weer de nodige prijsaanpassingen geweest hier en daar, wel benieuwd of dat nog een effect heeft op het verschil OVchip/strippenkaart.

En voor de zwartrijder, geloof niet dat het daar al duurder voor geworden is. Heb 1 keer een controle team gezien in de metro en dat was het, de pakkans is nihil lijkt het. En in de bus wordt er achterin meteen weer uitgechecked. Mogen ze dan ook wel eens aandacht aan schenken, kunnen de prijzen voor de niet-zwartijder ook wat minder omhoog als iedereen netjes meebetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Dido schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:49:
[...]

Helaas, daar zie ik niets nieuws: SP heeft naar een kleine 1000 ritten gekeken en daaruit conclusies getrokken. Ik begrijp net van BazzH dat die 1000 ritten gebaseerd waren op slechts 45 allesbehalve random adressen, dus ik zie eigenlijk niet in waarom het GVU met een reactie zou komen.
Wel zou het aardig zijn als een paar vervoerbedrijven eens wat inzicht verschaften in de onderbouwing van hun eigen claims, dat de prijs door de bank genomen gelijk blijft. Ik neem aan dat ze dat doen op basis van "iets" meer en uitgebreidere info over huidige en nieuwe ritprijzen.
Oh, wacht, dat was in Utrecht. En dit keer zijn het maar 200 ritten, en waarschijnlijk even aselect. Same shit, different city :')

Ik kan trouwens niets over het onderzoek terugvinden op de site van de amsterdamse SP-fractie dus de enige bron is ook nog eens een keer een nieuwsbericht op nu.nl/spitsnet.nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 10-10 21:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In Nijmegen is dat ook gedaan. Bleek dat het daar ook duurder werd (en dat was voor enige tariefsaanpassingen).
Nog bug in het systeem die niemand ooit voorzien had: Bussen van Nijmegen naar Kleef worden afwisselend door NOVIO en NIAG gereden. De NIAG bussen hebben natuurlijk geen OV-Chipapparatuur aan boord. Dat betekent vooral voor studenten dat ze niet meer gratis kunnen reizen, want er kan niet gecontroleerd worden of de OV-Chipkaart geldig is.

Nee, dat had niemand (*) kunnen voorzien. Netzoals niemand ook maar enig probleem bij de invoering van de OV-Chipkaart heeft kunnen voorzien.

(*) niemand binnen de OV-chipkaart organisatie.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Maasluip schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:44:
[...]

In Nijmegen is dat ook gedaan. Bleek dat het daar ook duurder werd (en dat was voor enige tariefsaanpassingen).
Nog bug in het systeem die niemand ooit voorzien had: Bussen van Nijmegen naar Kleef worden afwisselend door NOVIO en NIAG gereden. De NIAG bussen hebben natuurlijk geen OV-Chipapparatuur aan boord. Dat betekent vooral voor studenten dat ze niet meer gratis kunnen reizen, want er kan niet gecontroleerd worden of de OV-Chipkaart geldig is.
Euh, nee. Dat betekent dat de studenten gratis kunnen reizen, zowel doordeweeks als in het weekend. Dat dat stomme andere bedrijf hun zaakjes niet op orde heeft is niet het probleem van de studenten.
Nee, dat had niemand (*) kunnen voorzien. Netzoals niemand ook maar enig probleem bij de invoering van de OV-Chipkaart heeft kunnen voorzien.
Inderdaad, niemand bij NIAG had de afgelopen vijf jaar kunnen zien aankomen dat er opeens een ander vervoersmiddel zou worden ingevoerd.

Dat dat afwisselend door twee bedrijven wordt gedaan is dan imo weer een fail van de gemeente daar trouwens, maar mischien is er een goede reden voor.

edit:
Ik hoor net dat Kleve in 't buitenland is, dus dan is er nog wel enigszins iets voor te zeggen. That said, hier had men al ettelijke jaren over na kunnen denken daar bij NIAG.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 13-01-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Maasluip schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:44:
[...]
De NIAG bussen hebben natuurlijk geen OV-Chipapparatuur aan boord.
Ik weet niet of dat wel zo natuurlijk is. Op een gegevent moment moet er toch geaccepteerd gaan worden dat er grensoverschrijdend vervoer bestaat.

In zekere zin is het jammer dat een project als de OV chipkaart niet in samenwerking met een chip systeem in de directe buurlanden is ontwikkeld, maar dan was de scope waarschijnlijk helemaal niet meer te overzien.

Nu gaan er in Arnhem en Nijmegen slechts enkele bussen naar bestemmingen als Emmerich en Kleve, maar volgens mij is dat in zuid-limburg nog veel meer het geval. In Vaals heb ik zowel Duitse, Belgische als Nederlandse bussen zien rijden, en Nederlandse bussen rijden door tot aan Aken. Vanaf Heerlen rijdt er tevens nog een Duitse trein/tram/lightrail achtig ding tot tenminste het Duitse deel van Kerkrade en wellicht ook wel verder (Herzogenrath etc).

En vanaf Amsterdam heb je natuurlijk nog een IC achtige trein die naar Antwerpen en Brussel rijdt.

Allemaal leuke uitdagingen voor de OV chipkaart, zeker voor de studenten. Papieren kaartjes blijven gebruiken voor die trajecten is voor de overige reizigers wel een mogelijkheid, net zoals je op het trein traject Arnhem -> Emmerich met Syntus ook een speciaal kaartje in de trein moest kopen.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Te gek!
Mijn kaart is alweer kapot, ik naar de site toe. Ik vraag een vervangende kaart aan staat er vervolgens onder vraag geen aanvraagformulier aan indien je al in bezit bent of was van een Studenten OV-chipkaart. Maar of je wel even wilt bellen met een 0900 nummer voor 0.10ct per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Dutch3men schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:41:
Te gek!
Mijn kaart is alweer kapot, ik naar de site toe. Ik vraag een vervangende kaart aan staat er vervolgens onder vraag geen aanvraagformulier aan indien je al in bezit bent of was van een Studenten OV-chipkaart. Maar of je wel even wilt bellen met een 0900 nummer voor 0.10ct per minuut.
Inderdaad en vervolgens eerst lang in de wacht staan en vervolgens gaat meneer terwijl ik aan de telefoon hang het boek doorlezen waar alles in schijnt te staan. Daarna als antwoord, kijkt u toch zelf eens op de site. Vervolgens zei ik dat het daar niet stond en toen begon hij weer een slap verhaal.

Hoe langer het duurt des te hopelozer wordt het met die kaart. Ik was groot voorstander een jaar geleden. Maar door die enorm slechte invoer van dat ding een groot tegenstander. Kansloos project weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Laatst online: 29-09 16:32
Voor de mensen die moeten bellen naar de helpdesk, het alternatieve nummer voor Translink Systems is volgens 0900alternatieven.nl 033 4672000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

DEiE schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:25:
Voor de mensen die moeten bellen naar de helpdesk, het alternatieve nummer voor Translink Systems is volgens 0900alternatieven.nl 033 4672000
Is dat ook het nummer van de studentenlijn? Anders schiet je er niets mee op en wordt je alsnog doorverwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Dutch3men schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:41:
Te gek!
Van begin tot eind gaat je dit minstens anderhalve maand kosten :)
Pagina: 1 ... 22 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.